[PC] Het Transport Tycoon topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.590 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

WJP schreef op 15 april 2004 @ 09:00:
OpenTTD 0.3.0 release
[...]
ik dacht misschien wel handig voor sommigen hier :P
Wow, OpenTTD heeft met deze release al zo goed als alle features uit TTDPatch en meer, ontwikkelingen gaan echt HEEL erg snel zo _/-\o_

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, en HELP

ik heb van de week ttd deluxe maar weer eens geinstalled. daarna de patch gedownd en uitgepakt in de ttdlx folder. als ik nu ttdpatch run vraagt'ie om de cd.

WAT DOE IK FOUT 8)7 ?

het is de DOS versie van ttdlx en ik draai win98

( ik heb wel de manual gelezen maar ik snap er geen bal van )

edit. ( unable to acces the transport tycoon deluxe cd> dat geeftie aan :( )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52
Dat staat voor zover ik weet ook bij de help van ttdpatch :) Iig wel voor windows :P

Je moet ergens in een ini of zo de cdpath aanpassen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm als ik in het rood sta en ik verwijder met dynamiet rails, dan krijg ik geld erbij. Ik blijf drukken tot ik weer in de zwarte cijfers ben. Het voordeel is dat de rails gewoon blijft liggen tot je weer in het zwart bent. Iemand bekent met deze bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta nooit in het rood :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 22:04
oehhh openttd heeft toch wel een aantal hele leuke nieuwe functies hoor :)

vooral het feit dat ik em nu op 1024*768 kan draaien is echt heerlijk, werkt veel lekkerder. maar ze moeten nog wel wat dingen verbeteren enzow, je kan goed merken dat het vet beta fase is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 18 april 2004 @ 00:33:
oehhh openttd heeft toch wel een aantal hele leuke nieuwe functies hoor :)

vooral het feit dat ik em nu op 1024*768 kan draaien is echt heerlijk, werkt veel lekkerder. maar ze moeten nog wel wat dingen verbeteren enzow, je kan goed merken dat het vet beta fase is
Zoals? Ik heb nog niets gevonden wat niet goed was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 00:35:
[...]

Zoals? Ik heb nog niets gevonden wat niet goed was?
zoals dat savegames het niet doen in 0.3.0 door grotere maps etc, tis leuk dat je nog grotere maps kan hebben maar als je oude games het dan niet meer doen zijn er weinigen die er wat aan hebben...

verder heb ik er nog niet echt mee gespeeld omdat ik mn savegames niet kan spelen en ik speel al heel lang hetzelfde level dus kan niet echt meer voorbeelden geven, tis meer gewoon de "feeling"

overigens doet hij het niet als je geen geluidskaart installed hebt...vreemd
laat ik nou net geen soundcard hebben...behalve een niet werkende wel installende onboard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ik zoek hem nu al een tijdje in de winkels. Weet iemand miss nog een winkel waar ze hem verkopen. Was echt verslaafd aan deze game. Ben alleen de cd kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

bolleh schreef op 18 april 2004 @ 01:10:
[...]

zoals dat savegames het niet doen in 0.3.0 door grotere maps etc, tis leuk dat je nog grotere maps kan hebben maar als je oude games het dan niet meer doen zijn er weinigen die er wat aan hebben...
volgens mij heeft OpenTTD geen grotere maps..

je kan dacht ik gewoon die save files even renamen naar een .sav....

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:47

Stewie!

Keen must die!

Good Fella schreef op 18 april 2004 @ 05:18:
Ik zoek hem nu al een tijdje in de winkels. Weet iemand miss nog een winkel waar ze hem verkopen. Was echt verslaafd aan deze game. Ben alleen de cd kwijt :(
5 euro free record outlet te rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

0.3.0 heeft idd GEEN grotere maps, er is wel een devver die zelf een patch heeft geschreven voor grotere maps, maar die moet je apart downloaden en installeren..

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op 16 april 2004 @ 20:20:
Dat staat voor zover ik weet ook bij de help van ttdpatch :) Iig wel voor windows :P

Je moet ergens in een ini of zo de cdpath aanpassen :)
en kan iem me vertellen hoe ik zon ini kan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ja klopt idd, maakte een fouotje met die grotere maps, maar mn savegames doen het nog steeds niet. vanavond maar ff goed uitzoeken

wat ik wel graag zou willen zien is dat de sprites los in de folder komen te staan, dus niet in die vage files. zodat je simpel zelf gfx kan veranderen maarja dat zal wel niet gebeuren helaas :(

[ Voor 44% gewijzigd door bolleh op 18-04-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 12:22:
[...]

Tja, je zou kunnen proberen of dubbelklik werkt 8)7 en anders is notepad wellicht een optie :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 12:22:
[...]

als je nou gewoon zoekt op "ttd win xp" hier op got krijg je een topic waarin stap voor stap staat uitgelegd hoe je ttd in win2k of in xp aan de praat krijgt...beetje zoeken kan geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ikheb hem ook weer :) ik ben ook weer blij aan het bouwen begonnen, maar hoe maak je een screenshot? met printscreen krijg je een zwart scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik weet zo de toetsencombo niet maar het zit onder 1 van de meest rechtse knoppen.

Je kunt kiezen voor een gewone screenshot en voor een giant screenshot :) Die laatste was meen ik ctrl-g :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Paul Nieuwkamp schreef op 19 april 2004 @ 09:41:
Ik weet zo de toetsencombo niet maar het zit onder 1 van de meest rechtse knoppen.

Je kunt kiezen voor een gewone screenshot en voor een giant screenshot :) Die laatste was meen ik ctrl-g :)
kleine aanvulling: Ctrl-S = voor normale screenshots ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

OPENTTD roeleert idd meer dan de patch, ENKEL EN ALLEEN vanwege het feit van het resizen van je window.
MAAAARRR MIJN reden om bij de patch te blijven:
- Gevarieerder treinen/bussen/schepen aanbod
- OpenTTD had problemen (not sure of dit met 030 is verholpen) met vliegtuigen (stonden stil in de lucht)
- treinen konden niet verwijderd worden
- geen mogelijkheid tot overname van concurrenten

Maar ik hoop dat openttd compatible wordt met de patch (aangaande alle nieuwe treinen die gemaakt aan het worden zijn) en dat de bugs er tzt uit worden gesloopt.
Maar dat resizen van de windows, is wel zo cool! :)
(ps. klinkt de muziek nu ook niet gewoon beter in openttd?)
www.openttd.com

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

outerspace schreef op 15 april 2004 @ 09:08:

maar hoe krijg ik die snelheid omlaag.. Alles gaat supersnel.. Te snel voor mij :D
heeft iemand hier al een oplossing voor :? want hij doet het echt te snel..

verder misschien een beetje dom. met die patch kan je zeker alleen in het allerbegin een bus bouwen he, en geen trein :? maar wel weer een vliegtuig..
Gewoon een foutje tijdens het installeren van die patch of hoort het zo

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
outerspace schreef op 19 april 2004 @ 13:45:
[...]

heeft iemand hier al een oplossing voor :? want hij doet het echt te snel..

verder misschien een beetje dom. met die patch kan je zeker alleen in het allerbegin een bus bouwen he, en geen trein :? maar wel weer een vliegtuig..
Gewoon een foutje tijdens het installeren van die patch of hoort het zo
Ligt aan het klimaat :) Hoeveel treinen bestonden er in Europa in 1930 ?

Wat gaat te snel? Alleen de vliegtuigen zeker :)
Die dingen horen 480 km te vliegen (eerste vliegtuig), en nu vliegen ze dat ook :) Voordat de patch dat aanpaste vlogen ze op 1/4e of zo van de werkelijkse snelhied.

Dat treintjes sneller door bochten en de helling op gaan is ook de 'schuld' van de patch. Stoomtreinen (de 1e klasse iig, je kunt namelijk tussen bovenleiding en monorail kiezen) gaan op de oude snelheid de bocht om of omhoog, maar de monorail / electrische treinen en de maglevs gaan (default) respectivelijk iets en veel sneller :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
wat ik wel jammer vind is dat er geen cheats in openttd zitten(of zie ik ze over het hoofd?)
af en toe is het gewoon lekker om een potje op te starten met veel geld en gewoon een megagoed treinnetwerk aan te leggen tussen een hoop steden bijv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik speel nu ook al een paar dagen met OpenTTD, wel heel erg grappig hoor.
Inderdaad lijkt de muziek gewoon veel beter, voller, te klinken, da's wel lekker. Ik hoop dat er ook nog cheats voor komen.

Jammer vind ik het dat veel opties van de patches niet in OpenTTD zitten.

Verder heb ik nog geen problemen of bugs met OpenTTD ontdekt. Wie nog tips&trucs heef, hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

456 schreef op 19 april 2004 @ 13:41:
OPENTTD roeleert idd meer dan de patch, ENKEL EN ALLEEN vanwege het feit van het resizen van je window.
MAAAARRR MIJN reden om bij de patch te blijven:
- Gevarieerder treinen/bussen/schepen aanbod
- OpenTTD had problemen (not sure of dit met 030 is verholpen) met vliegtuigen (stonden stil in de lucht)
- treinen konden niet verwijderd worden
- geen mogelijkheid tot overname van concurrenten

Maar ik hoop dat openttd compatible wordt met de patch (aangaande alle nieuwe treinen die gemaakt aan het worden zijn) en dat de bugs er tzt uit worden gesloopt.
Maar dat resizen van de windows, is wel zo cool! :)
(ps. klinkt de muziek nu ook niet gewoon beter in openttd?)
www.openttd.com
Die bugs zijn opgelost met 0.3.0 :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
bolleh schreef op 19 april 2004 @ 15:30:
wat ik wel jammer vind is dat er geen cheats in openttd zitten(of zie ik ze over het hoofd?)
af en toe is het gewoon lekker om een potje op te starten met veel geld en gewoon een megagoed treinnetwerk aan te leggen tussen een hoop steden bijv :)
Hoe goed kun je programmeren? :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11
bolleh schreef op 19 april 2004 @ 15:30:
Je hebt toch geen cheats nodig om een groot 1337 netwerk aan te leggen? (tenzij je een instant netwerk wilt hebben natuurlijk en niet een paar jaartjes wilt wachten ;))

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Laatst online: 08-09 11:11
ik vind t jammer dat het spel veel te makkelijk is en die AI veel te slecht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 1 keer het ultime leveltje gekregen. Alles zat mooi dicht bij elkaar zowel begin- als eind-fabrieken. Binnen een paar jaar tijd had ik in 1 hoek van het lvl alles volgegooit met stations. Maar jammer genoeg kwam je al snel aan de limiet en toen was het alleen nog wachten tot het einde. :P

*edit: Dit was wel met transport tycoon deluxe*

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Alles vlak bij elkaar is helemaal niet leuk :) Het moet juist zo ver mogelijk van elkaar af zitten :)

Ik ben wel zo lam om vehicle breakdowns op none te zetten, maar ik maak altijd snelwegen, klaverbladen etc.
Meestal eindig ik met 1 periferique interieur, 1 periferique exterieur en een hoop dwarsverbindingen.

Alle coal naar 1 powerstation, idem met de rest :) 1500 goods per maand op een factory of meer is helemaal niet veel :P

Eigen levels gemaakt met de scenario editor worden bij mij altijd saai, maar ik zorg wel dat alles zo ver mogelijk van elkaar af ligt :) Op iedere hoek een mega stad, en dan met de trein schuin oversteken :) Heb regelmatig 12 treinen rijden tussen 2 steden die ieder een miljoen (pond ja, geen yen of zo :P ) per rit maken :D Heb je wel maglev voor nodig, steam, diesel en electrisch gaat te sloom dus duurt te lang :P

[ Voor 33% gewijzigd door Paul op 19-04-2004 20:01 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op 19 april 2004 @ 19:55:
Alles vlak bij elkaar is helemaal niet leuk :) Het moet juist zo ver mogelijk van elkaar af zitten :)

Ik ben wel zo lam om vehicle breakdowns op none te zetten, maar ik maak altijd snelwegen, klaverbladen etc.
Meestal eindig ik met 1 periferique interieur, 1 periferique exterieur en een hoop dwarsverbindingen.

Alle coal naar 1 powerstation, idem met de rest :) 1500 goods per maand op een factory of meer is helemaal niet veel :P

Eigen levels gemaakt met de scenario editor worden bij mij altijd saai, maar ik zorg wel dat alles zo ver mogelijk van elkaar af ligt :) Op iedere hoek een mega stad, en dan met de trein schuin oversteken :) Heb regelmatig 12 treinen rijden tussen 2 steden die ieder een miljoen (pond ja, geen yen of zo :P ) per rit maken :D Heb je wel maglev voor nodig, steam, diesel en electrisch gaat te sloom dus duurt te lang :P
* koelkast is erg benieuwd naar dergelijke savegames.

Het lukt mij al nauwelijks om 2 treintjes te combineren met een stuk spoor met zijtakken. Ik snap maar niets van al die verschillende seinen :(
Daarom ga ik maar eens even kijken op wat TTDX forums :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

Brik schreef op 19 april 2004 @ 19:34:
ik vind t jammer dat het spel veel te makkelijk is en die AI veel te slecht :/
Dit vind ik een klein beetje te weinig eer voor een spel, dat in die tijd met de toenmalige middelen en minder jaren ervaring dan nu, gemaakt is.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 14:41
voor goede uitleg over seinen kan je ook op http://www.owenrudge.net/TT/index.php gaan, is een van de makers van open ttd en heeft er ook een stuk over geschreven

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg van al dat gepraat over TTDX, bijna zin om het weer te gaan spelen. Ben alleen bang dat het geluid niet zo goed werkt onder XP. Heb namelijk een versie op een verzamelcd voor oude spelletjes, dus niet het origineel.

Weet iemand trouwens of er een vervolg op TTDX is. Ken namelijk wel Railroad Tycoon(heb namelijk die zelf I, II en alle uitbreidingen voor die twee, ga nog III halen)?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
koelkast schreef op 19 april 2004 @ 20:22:
[...]

* koelkast is erg benieuwd naar dergelijke savegames.

Het lukt mij al nauwelijks om 2 treintjes te combineren met een stuk spoor met zijtakken. Ik snap maar niets van al die verschillende seinen :(
Daarom ga ik maar eens even kijken op wat TTDX forums :)
Ik bewaar die savegames nooit :X
Eens in de zoveel tijd installeer ik TTDX weer eens en begin ik helemaal overnieuw :P Ik ben net weer opnieuw begonnen :P maar een savegame met 2 treintjes op 1 spoor met zijtakken heb ik wel :)

Ik snap alleen die naamgeving van de bestanden nooit :P Ik ga eens kijken wat ik heb :) prolly gewoon sorteren op datum 8)7

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 20:36:
Krijg van al dat gepraat over TTDX, bijna zin om het weer te gaan spelen. Ben alleen bang dat het geluid niet zo goed werkt onder XP. Heb namelijk een versie op een verzamelcd voor oude spelletjes, dus niet het origineel.

Weet iemand trouwens of er een vervolg op TTDX is. Ken namelijk wel Railroad Tycoon(heb namelijk die zelf I, II en alle uitbreidingen voor die twee, ga nog III halen)?
Er is een speciale XP versie. Alleen weet niet waar hij te krijgen is, of dat ie ook gratis is bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
BP er is geen speciaale xp versie, er is wel een windows (9x) versie die me met ttdpatch xp complitable maakt, ook kan je nog proberen openttd te gebruiken een open source C remake van ttdlx misschien dat die werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 20:36:

Ze hebben het bij de uitleg over het WinXP compatible maken alleen over de windows versie van TTDX, ik weet dus niet of de dosversie uberhaupt werkt.
Jammer genoeg is het spel nooit vrijgegeven en dus abandonware, dus aan de Windowsversie kan ik je ook niet helpen. Of OpenTTD werkt met de graphics van de dos TTDX versie durf ik niet te zeggen.

Het geluid van de dosversie weet ik zo niet, dat van de windowsversie werkt gewoon, behalve dat het hele spel 3 seconden hangt als er van liedje gewisseld wordt.
Dat schijn je op te kunnen lossen door een dll in je ttdx-map te zetten, maar tot dusver is me dat nog niet gelukt. Je kunt echter de liedjes gewoon in Winamp openenen.

Wat betreft de opvolger, Chris Sawyer is bezig met Locomotion ([rml][ PC] Locomotion (Transport Tycoon 2)[/rml]) dus dat komt (hopelijk :P ) wel goed :)

En dan hier mijn savegame Rechtermuisknop -> Save as..(mimetype :( ).
- Mega Maize lijkt voerkill, maar tot voor kort kwam daar iets van 500 per maand uit :)
- De lijn tussen Neiva North en Fortin Esteros Forrest is wat vaag, maar de trein naar Fortin Esteros wil nog wel eens de verkeerde afslag nemen :(
- Het losse lijntje wat je ziet was een subsidie aan het begin van het spel. Daar vlak onder, bij Valdivia, ligt een inhaalpunt. Ik heb geen idee of dat efficienter kan, maar het lijkt te werken :) Snellere treinen zijn eerder bij de 'invoegstrook' dan de langzamere.
- De tunnel bij Maracay ligt er omdat verrewegde meeste treinen daar naar de food processing plant gaan en niet rechtdoor :)
- Ten slotte zie je een paar 'verplichte depots'. Die had ik even aangelegd omdat de patch automagisch treinen vernieuwd als ze te oud worden _O_ maar die kunnen nu eigenlijk wel weer weg :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1lamb3r schreef op 19 april 2004 @ 21:21:
BP er is geen speciaale xp versie, er is wel een windows (9x) versie die me met ttdpatch xp complitable maakt, ook kan je nog proberen openttd te gebruiken een open source C remake van ttdlx misschien dat die werkt
Die oude versie heb ik nog wel ergens liggen. Gaat ik maar eens opzoeken,

Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 00:14
Tcq schreef op 31 oktober 2003 @ 20:36:
De oplossing voor het "treintjes willen het station aan de verkeerde kant uit" probleem :P
de oplossing hiervoor is simpeler :

Zet "trains reverse at end of line only" aan.. dan rijden ze immer rechtdoor een station als dit station een in en uitgaande rails heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

Tasma schreef op 19 april 2004 @ 21:44:
[...]

de oplossing hiervoor is simpeler :

Zet "trains reverse at end of line only" aan.. dan rijden ze immer rechtdoor een station als dit station een in en uitgaande rails heeft.
je hebt tegenwoordig ook waypoints.. daar kun je ook heel makkelijk een trein mee sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ja, de 'nieuwe' non-stop handling icm 1x1 stations waar je non-stop heen gaat. Echter, dit kost je 1 extra dingetje per trein in je Goto-list, en die lijst is al redelijk beperkt had ik begrepen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Paul Nieuwkamp schreef op 19 april 2004 @ 16:13:
[...]

Hoe goed kun je programmeren? :P
niet :P
tenzij je html, js, css en wat menu programming in quake 3 meerekent :P
I.R. Butcher schreef op 19 april 2004 @ 19:01:
[...]

Je hebt toch geen cheats nodig om een groot 1337 netwerk aan te leggen? (tenzij je een instant netwerk wilt hebben natuurlijk en niet een paar jaartjes wilt wachten ;))
nee, t ken ook wel zonder maar idd, ik wil gewoon een vet netwerk hebben, maar ik speelde ook vrijwel altijd hetzelfde level(temperate climate > linkgame islands) en daar is het handig als je veel money hebt ivm ophogen van zee. en dan de steden verbinden en dan meerdere tracks hebben etc, steden veeeeel fundings geven zodat ze snel uitgroeien etc.

verder vind ik het helemaal geweldig om een middelmatig stadje te nemen, flink veel geld in te stoppen, vet veel goods etc naartoe te laten gaan, dan is die stad in no-time supergroot :D

natuurlijk met je kantoor midden in de stad 8)

of een supergroot station bouwen met alle industries eromheen, en dan alle resources van het level naar dat station te laten gaan :D
echt een kick als dat goed gaat(en dan dus niet een apart lijntje naar elke mine etc, nee alles op 1 railnetwerk, waypoints, signals etc in overloed... _/-\o_ )

overigens is dit natuurlijk een droom om in ttd na te bouwen; utrecht centraal:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jurri003/danielle/Heli02.jpg
_/-\o_

alleen daar is wel een beter waypoint en signalling system voor nodig

[ Voor 80% gewijzigd door bolleh op 20-04-2004 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Is er een code cheat manier om een fabriek weg te halen? Ik ben bezig met mijn tunnel project, maar er staan een paar fabrieken in de weg die ik tog niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Je kunt savegames hernoemen naar scenario's, dan kun je dat soort dingen wel weghalen en grote stukken land snel verhogen / verlagen etc.

Je treinen lopen gewoon door, ik weet alleen niet of dat geld ook op je rekening komt. Ook kun je geen steden met de grond gelijk maken, dan gaat de local authority zeuren.

Tevens kost het levellen van terrain gewoon geld dus als je veel zee ophoogt kun je wel eens met een lekker laag saldo eindigen :P

Tenminste, zo meen ik het me te herinneren van 2 jaar terug, toen heb ik dat voor het laatst gedaan :)

Ook leuk, een fabriek financieren a 1miljoen, een heel netwerk aanleggen, en vlak voordat je eerste trein bij de fabriek aankomt een "blaat announces eminent closure" bericht krijgen :/ Dag miljoen :w :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Paul Nieuwkamp schreef op 20 april 2004 @ 11:18:
...knip...

Ook leuk, een fabriek financieren a 1miljoen, een heel netwerk aanleggen, en vlak voordat je eerste trein bij de fabriek aankomt een "blaat announces eminent closure" bericht krijgen :/ Dag miljoen :w :P
Ja, dat heb ik dus wel eens meegemaakt. Kwaad een paar pepkes pils gehaald. Kom ik terug, was de kolenmijn weer opgebouwd :|

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Paul Nieuwkamp schreef op 20 april 2004 @ 11:18:
Je kunt savegames hernoemen naar scenario's, dan kun je dat soort dingen wel weghalen en grote stukken land snel verhogen / verlagen etc.

Je treinen lopen gewoon door, ik weet alleen niet of dat geld ook op je rekening komt. Ook kun je geen steden met de grond gelijk maken, dan gaat de local authority zeuren.

Tevens kost het levellen van terrain gewoon geld dus als je veel zee ophoogt kun je wel eens met een lekker laag saldo eindigen :P

Tenminste, zo meen ik het me te herinneren van 2 jaar terug, toen heb ik dat voor het laatst gedaan :)

Hoe weet je dan welke game welke is? aan de datum ofzo. En wat is dan een savegame .sv1? en een senario .svo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Games zijn inderdaad .SV1 en ik moet ook naar de datum / tijd kijken welke de goede is :P Wat scenarios zijn weet ik zo niet :) maar dat kun je ook adhv de datum/tijd zien :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
je kunt em natuurlijk ook gewoon ff in een andere folder saven, bewerken en weer loaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Het is gelukt :)

Tunnelproject:

Ik ben al een tijdje bezig met een project, het "tunnelproject" genoemd. Ik probeer zoveel mogelijk rails in een tunnel te proppen. Natuurlijk wel zo dat het ook nog zin heeft. Hier onder een paar screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jc.bijl/Tweakers.net/ttd/SCR14.gif
De twee belangrijkste stations. Onderste: Passagiers & Mail. Bovendste: Goods, Geld, Vliegveld, Passagiers 7 Mail.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jc.bijl/Tweakers.net/ttd/SCR15.gif
uit-/ingangen van de tunnels.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jc.bijl/Tweakers.net/ttd/SCR16.gif
Nog een van de belangrijkste stations. Hier komt voorla hout binnen. Er gaan dan ook een hoop goederen uit.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jc.bijl/Tweakers.net/ttd/SCR17.gif
Hier had ik een probleempje met de ruimte en het aantal rails dat er moest lopen, maar heb het tog opgelost :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jc.bijl/Tweakers.net/ttd/SCR18.gif
Nog een groot in-/uitgangen complex.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jc.bijl/Tweakers.net/ttd/SCR19.gif
Geen commentaar ;)

Commentaar is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Apart :) Ik gebruik zelf eigenlijk alleen tunnels bij klaverbladen. Het allergrootste nadeel van tunnels is dat je er geen seinen in kunt aanleggen, en je dus de nuttige capaciteit van je netwerk nogal omlaag helpt :)

Overigens: Bij "Nog een groot in-/uitgangen complex.", schuin is korter dan die hoek he :) en snellere treinen maken meer winst :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
ten eerste is dit open ttd of ttdpatch?

das gewoon uit nieuwschierig heid ( en doordat mega station van 14 sporen)

ten 2e: waarom bouw je bij dat mega station geen kleiner station en/of gebruik je geen seinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ach voor dat kleine stukje :p als ik alles schuin aan gingleggen dan waren ze er allemaal veel sneller. het kan namelijk ook zo:

code:
1
2
3
4
5
Kan:          Nu:
\\\\         =========
 \\\\        =========
  \\\\            ||||
   \\\\           ||||

Ik vond dit wel leuk om te maken...
Als dit af is.. (is zoiets ooit af...) ga ik wel roberen een zo succesvol mogelijk bedrijf te maken.
M1lamb3r schreef op 20 april 2004 @ 14:26:
ten eerste is dit open ttd of ttdpatch?

das gewoon uit nieuwschierig heid ( en doordat mega station van 14 sporen)
ja dit is met de patch
ten 2e: waarom bouw je bij dat mega station geen kleiner station en/of gebruik je geen seinen.
seinen vertragen het daar heel erg. een van die treinen komt onderhand elke 30 sec. daar langs :p Een klein station kan niet, want die twee treintjes gebruiken dat station niet. Je kan het op de screenie niet zien maar aan de andere kant van dat station gaan ze in een tunnen naar een anderstation. Ze gaan alleen door dat station om dat ik anders niet uitkwam met de tunnels die ik daar aan het aanleggen was.

[ Voor 51% gewijzigd door MoietyMe op 20-04-2004 15:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Wat ik meestal doe als ik een groot station moet bouwen voor veel treinen :).
Klik voor grotere versie
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/openttd-t.jpg

Ook werkt het beter als je een roro (roll in, roll out) station bouwt. Dan hebben de treinen die binnenkomen geen last van treinen die weer vertrekken :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ik vind dit wel een heerlijk station om mee te werken, je kan veel verschillende trajecten hierop laten samenkomen. wel jammer is dat een trein die kapot gaat terwijl hij het station binnenrijd het hele verkeer ophoud en dat het nogal veel ruimte in beslag neemt. maar het is wel een lekker station voor dual spoor wat ik altijd gebruik, treinen rijden altijd rechts.

t kost wel meer geld en moeite maar je kunt moeiteloos meerdere resources gedeeltelijk op 1 traject laten rijden. en dat is toch realistischer dan 6 sporen naast elkaar voor lange tijd :P

overigens wel checkpoints/waypoints gebruiken voor _elk_ uitgaand spoor anders zijn binnen notime je treinen verdwaald :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/ttd.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Plaatjes zijn clickable. Dit is een level wat vrijwel compleet op elkaar is aangesloten, je kunt als je wilt met je treintje van de ene naar de andere kant van de map gaan (mits het treintje niet de weg kwijt raakt). Op dit moment draait alles soepel.

Factory, wordt door 6 boerderijen + 1 steelfactory bevoorraad (die op zijn beurt door 4 iron ore mines wordt bevoorraad), en produceerd tussen de 4000 en 5000 goods per maand. Er rijden 12 maglevs met 14 karretjes op, alleen maar goods weg te halen, inkomsten van de goods zijn dan ook 1,5 miljoen per trein per jaar :9~

edit:
Maar even 2 plaatjes weggehaald, over een tijdje zal plaatje 1 het misschien weer doen, als dat :X lycos :X weer vindt dat ik m'n website niet meer misbruik. Plaatjes hebben er ongeveer 24 uur opgestaan :+

edit:
Laatste plaatje ook weg gehaald, anders komt m'n site nooit meer online :(. Ik zal morgen maar eens even m'n hccnet account activeren.

[ Voor 43% gewijzigd door Irby op 22-04-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
over die coal mine: waarom stuur je die coal niet naar een powerstation die verder weg zit? levert veel meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
M1lamb3r schreef op 20 april 2004 @ 18:03:
over die coal mine: waarom stuur je die coal niet naar een powerstation die verder weg zit? levert veel meer op.
Daar heb je gelijk in, en dat zal in de toekomst nog wel gebeuren, maar toen ik de coalmine aanlegde (deze kwam later pas in het spel), was dat precies toen de maglev er net was, en ik was toen bezig met het omgooien van m'n factory-netwerk. De coalmine was dus eigenlijk een haastklusje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Paul Nieuwkamp schreef op 20 april 2004 @ 14:25:
Het allergrootste nadeel van tunnels is dat je er geen seinen in kunt aanleggen, en je dus de nuttige capaciteit van je netwerk nogal omlaag helpt :)
Gewoon 2/3/4 tunnels tunnels per spoor neerleggen, dan kan er heel wat door ;)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
StarLite schreef op 20 april 2004 @ 18:54:
[...]

Gewoon 2/3/4 tunnels tunnels per spoor neerleggen, dan kan er heel wat door ;)
kun je beter in het midden van de tunnel 2-3x een blokje verlagen zodat die ene tunnel dus 3 tunnels achter elkaar worden met telkens een stoplicht ertussen. dan wachten die treinen gewoon in de tunnel tot ze verder mogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Beter leren lezen |:(

@ Muse: je hebt gelijk

[ Voor 124% gewijzigd door Irby op 20-04-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
I.R. Butcher schreef op 20 april 2004 @ 19:24:
[...]

Je kunt beter niet verlagen, maar 1 vlakje "open lucht" laten rijden, en daar je sign neerzetten, anders vertraagd de trein (hij zal op de terugweg toch ook weer omhoog moeten).
Volgens mij bedoelt hij dat ook hoor, maar als het om een tunnel gaat zal je toch een blokje moeten verlagen om "open lucht" te creëren. :?

edit:
Haha, ok dan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Muse op 20-04-2004 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

bolleh schreef op 20 april 2004 @ 19:14:
[...]

kun je beter in het midden van de tunnel 2-3x een blokje verlagen zodat die ene tunnel dus 3 tunnels achter elkaar worden met telkens een stoplicht ertussen. dan wachten die treinen gewoon in de tunnel tot ze verder mogen
Als dat mogelijk is bouw je normaal ook geen tunnel, ik heb het over tlange tunnels waar je niet omheen kán :o

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
StarLite schreef op 20 april 2004 @ 22:27:
[...]

Als dat mogelijk is bouw je normaal ook geen tunnel, ik heb het over tlange tunnels waar je niet omheen kán :o
Volgens mij kun je vrijwel altijd een alternatief volgen, dus bv verlagen van bergen, of het verhogen van water (creëren van eilandjes). Als het echt niet kan (bv onder een stad door), probeer dan de lijn op te splitsen in 2 tunnels, zodat je het --0-- effect krijgt, zodat er altijd 2 treinen door de tunnel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:14
woei, een TT-topic...
heb laatst 't spel ook weer opgepakt, en vond 't weer heerlijk om met autootjes, treintjes en vliegtuigjes te spelen.. :)

alleen zal ik wel niet zo slim als jullie zijn, aangezien ik heel simpel speel en elk treintje zijn eigen spoor geef.. :D
weet dat 't niet zo efficient is, maar vind 't nou eenmaal wel leuk staan..

20 treintjes naast elkaar
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/926UAK9387H9/picserver.jpeg

factory waar een aantal stations zijn bijgebouwd
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/6GK5IV1J57ZD/picserver.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
hmm net ff tt forums doorgezocht, tt forums, en er zit dus wel een year "cheat" en ook een money cheat in

het start jaar kun je veranderen door openttd te starten met "ttd -t " en dan de datum erachter, in de volgende formats:
yyyy
yyyymm
yyyymmdd

de money cheat echter is niet bekend :(

<edit> zo start je dus je game met jaar 1980:
"C:\Program Files\OpenTTD\ttd.exe" -t 1980
ff in je shortcut dingetje gooien

[ Voor 20% gewijzigd door bolleh op 21-04-2004 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Zoek 'ns op TTDPatch, daar zit een uitgebreide sign-cheat bij, ook voor $$

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

bolleh schreef op 21 april 2004 @ 00:45:
de money cheat echter is niet bekend :(
wie heeft er zin om even in de source te kijken? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Aetje schreef op 21 april 2004 @ 08:30:
Zoek 'ns op TTDPatch, daar zit een uitgebreide sign-cheat bij, ook voor $$
dat weet ik, alleen ben ik verliefd om op 1024*768 te spelen op mn tft ipv op een gaar 640*480 window, en dr zit dus ook een money cheat in openttd...alleen hoe gebruik je hem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ik zit nu in 2069 oid en heb nog steeds geen maglev :( hoe komt dit? ik speel btw met de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Good Fella schreef op 21 april 2004 @ 14:54:
Ik zit nu in 2069 oid en heb nog steeds geen maglev :( hoe komt dit? ik speel btw met de patch.
komt dat niet door die nieuwe indeling? dus

gewone rails > elektrisch > monorail
ipv
gewone rails > monorail > maglev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
WJP schreef op 21 april 2004 @ 09:25:
[...]

wie heeft er zin om even in de source te kijken? >:)
Ik heb er even naar gezocht, maar in command.h / command.c staat wel CMD_MONEY_CHEAT en nog wat verwijzingen, maar dat zijn de enige verwijzingen ernaar. Ik kan iig niet vinden waar ze aangeroepen worden :P (Niet dat ik zo erg goed ben met C maar een Ctrl-F lukt meestal wel :P )

Misschien op de forums? Daar kwam je eerste info vandaan :P

[ Voor 5% gewijzigd door Paul op 21-04-2004 16:25 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:14
Probeer openttd werkend te krijgen om me suse comp, maar als ik ttd start zegt ie dat ie sample.cat niet kan open. (installatie via rpm)

Iemand enig idee hoe te fiksen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik heb zelf OpenTTD nog niet geprobeerd, maar je hebt schijnbaar wat bestanden van TTDX nodig :) Ik denk dat sample.cat daar 1 van is ;)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

bolleh schreef op 21 april 2004 @ 16:03:
[...]

komt dat niet door die nieuwe indeling? dus

gewone rails > elektrisch > monorail
ipv
gewone rails > monorail > maglev
Dus moet hem dan eigenlijk gewoon in normale ttd openen? dus zonder de patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 13:37
Good Fella schreef op 21 april 2004 @ 17:37:
[...]

Dus moet hem dan eigenlijk gewoon in normale ttd openen? dus zonder de patch?
Nee, je kan met de patch ook instellen dat je geen electrified rails krijgt, en dan krijg je dus wel maglev.

Maar uiteindelijk maakt het niets uit, behalve voor de graphics, omdat de maglev treinen op de monorail kunnen wanneer je dus electrified rails aan hebt staan. Dus de loco's gaan uiteindelijk net zo snel, je hebt alleen de graphics van de maglev niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Nah, tegen 2020 heb je afaik al lang maglev, dus er is daar duidelijk iets fout gegaan :)

Halen deze signcheats iets uit?
Cht: AllVehicles
Cht: ResetVehicles

Edit: Ik zie het al :)
Waar staat Unified Maglev op? Op 1 zeker :) Dan rijden de Maglev treintjes over een monorail spoor.

[ Voor 24% gewijzigd door Paul op 21-04-2004 18:17 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Paul Nieuwkamp schreef op 21 april 2004 @ 16:26:
Ik heb zelf OpenTTD nog niet geprobeerd, maar je hebt schijnbaar wat bestanden van TTDX nodig :) Ik denk dat sample.cat daar 1 van is ;)
ja, voor openttd heb je idd ttd nodig
Paul Nieuwkamp schreef op 21 april 2004 @ 16:03:
[...]
Ik heb er even naar gezocht, maar in command.h / command.c staat wel CMD_MONEY_CHEAT en nog wat verwijzingen, maar dat zijn de enige verwijzingen ernaar. Ik kan iig niet vinden waar ze aangeroepen worden :P (Niet dat ik zo erg goed ben met C maar een Ctrl-F lukt meestal wel :P )

Misschien op de forums? Daar kwam je eerste info vandaan :P
idd net ook ff source gedowned, maarja snap dr geen reet van verder, lijkt erop dat je die "102" trigger op de een of andere manier moet activeren oid, maarja hoe :?

[ Voor 53% gewijzigd door bolleh op 21-04-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
ik heb ook al gekeken, maar ja ik kan die 102 nergens terug vinden (behalve dan in die 2 bestanden)

ff een vragje over de source ik heb hem nu maar als ik em nu prober te compilen geeft hij deze error:
C++:
1
2
"stdafx.h": F1003 Error directive: 
No endianness defined, use either TTD_LITTLE_ENDIAN or TTD_BIG_ENDIAN at line 80

[ Voor 61% gewijzigd door Puc van S. op 21-04-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

vroeger had ik altijd een uber vette ttdx savegame van Bait&Switch fzo, ik wilde deze precies namaken enzo, maar ik kan hem nu nergens meer vinden, iemand die 'm nog heeft?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 23:37
vroeger had ik altijd een uber vette ttdx savegame van Bait&Switch fzo
Link

[ Voor 8% gewijzigd door Cardinal op 21-04-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NewbieNeo schreef op 20 april 2004 @ 23:10:
woei, een TT-topic...
heb laatst 't spel ook weer opgepakt, en vond 't weer heerlijk om met autootjes, treintjes en vliegtuigjes te spelen.. :)

alleen zal ik wel niet zo slim als jullie zijn, aangezien ik heel simpel speel en elk treintje zijn eigen spoor geef.. :D
weet dat 't niet zo efficient is, maar vind 't nou eenmaal wel leuk staan..

20 treintjes naast elkaar
[afbeelding]

factory waar een aantal stations zijn bijgebouwd
[afbeelding]
Ziet er wel opper bruut uit. Echt het meest heilige spel ooit gemaakt _/-\o_ _/-\o_ . Speel het af en toe nog eens, lekker basiq en goed te begrijpen voor bijna elke leek B) die met je mee kijkt/speeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Tel mee ;) :
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jc.bijl/Tweakers.net/ttd/SCR32.gif
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jc.bijl/Tweakers.net/ttd/SCR33.gif

op ze dikst is ie 29 banen breed :p

[ Voor 1% gewijzigd door MoietyMe op 21-04-2004 21:00 . Reden: smilie typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good Fella schreef op 21 april 2004 @ 20:58:
Tel mee ;) :
[afbeelding]
[afbeelding]

offtopic:
Lijkt Utrecht centraal wel :9 :*)

Wel erg vlakke ondergrond B) . Maar even over die patch voor XP. Ondanks die patch loopt het voor geen meter op XP, nu draai ik hem altijd op 98 op een andere pc maar zijn daar betere oplossingen voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
evt. kun je proberen ipv de patch openttd te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Tel mee ;) :
[afbeelding]
[afbeelding]

OMG, 29 banen, da's wel erg veel. Kun je niet met signs gaan werken, zodat er meer treinen op 1 baan kunnen? Zeker als je de baan 1 richtingsverkeer kunt maken, kunnen er erg veel treinen op: op het plaatje een stuk terug (die nu offline is omdat m'n bandwithlimit bereikt is met lycos), heb ik een factory, met daarbij 2 stations van 8 sporen. bij elk station gaat 1 spoor naar binnen, en 1 spoor naar buiten. Op dat ene spoor rijden per station rond de 40 treinen, maar nooit file. Het enige wat je hoeft te doen is dat ene spoor vlak voor het station opsplitsen naar elk aparte spoor/perron in het station zelf, en de treintjes aan de achterkant van het station weer op 1 spoor het station verlaten. (komt een beetje warrig over geloof ik ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ik begrijp wat je bedoeld, alleen dat werkt hier niet, want ze komen allemaal van een andere baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 16:40

DouweGNL

Ik ben tof.

Oke, ik heb nu echt vage dingen met mn TTDX :{
Heb een ouderwets treinrailsnetwerk gebouwd (geen zin om om te zetten naar Maglev), met iets van 40 treintjes erop, zo goed als alleen personenvervoer. Alles leuk en aardig, maar ik heb trajecten waar seinen spontaan op rood springen. En idd, dat levert opstoppingen op van hier tot Tokyo, zoals u allen zult begrijpen 8-). T vage is, wanneer ik het signaal weghaal en een nieuwe neerzet werkt alles weer een tijdje normaal. Totdat het weer gebeurd, op steeds dezelfde plekken... kent iemand dit probleem? :?

En dan nog iets, ik heb sinds kort last van constant neerstortende vliegtuigen, vooral op de small airports... zijn mn vliegtuigen te modern geworden om op zulke airports te landen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Dan laat je die lijnen eerder toch al samenkomen? Ik vind het altijd een uitdaging om zoveel mogelijk treinen op 1 spoor het station binnen te laten komen zonder file te veroorzaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
DouweGNL schreef op 21 april 2004 @ 22:09:
Heb een ouderwets treinrailsnetwerk gebouwd (geen zin om om te zetten naar Maglev), met iets van 40 treintjes erop, zo goed als alleen personenvervoer. Alles leuk en aardig, maar ik heb trajecten waar seinen spontaan op rood springen. En idd, dat levert opstoppingen op van hier tot Tokyo, zoals u allen zult begrijpen 8-). T vage is, wanneer ik het signaal weghaal en een nieuwe neerzet werkt alles weer een tijdje normaal. Totdat het weer gebeurd, op steeds dezelfde plekken... kent iemand dit probleem? :?

En dan nog iets, ik heb sinds kort last van constant neerstortende vliegtuigen, vooral op de small airports... zijn mn vliegtuigen te modern geworden om op zulke airports te landen ofzo?
De snellere jets hebben op een klein airport een zeer hoge kans om te crashen, voor de jets zul je een large airport moeten bouwen of met de patch rommelen met de plaincrashcontrol optie. Dan kun je instellen dat vliegtuigen nooit meer neerstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Laatst online: 26-05-2024
Topic komt mij bekend voor. Het spel is dikke nostalgie. Ik heb net OpenTransport Tycoon geinstalleerd, het ziet er wel grappig uit.

Ik wil dus overnieuw beginnen, het enige wat aan mij vreet is dat ik geen goed vlak landschap heb om op te werken. Zelf maken is geen optie omdat je het spel dan kan manipuleren, maar als ik op new game druk, dan is het level zo druk. Wie heeft er een mooi natuurlijk, vlak, rustig en fijne langschap voor mij :P?

Ook werken bij mij die pre-signs niet :/.

Jammer dat er trouwens veel pics niet meer werken, ik vond het altijd mooi hoe die knooppunten eruit zagen :).

[ Voor 7% gewijzigd door Bobje op 21-04-2004 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
bobje ik weet niet welke versie van openttd je hebt, maar hier werken ze volgens mij hoor? (0.3.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:14
DouweGNL schreef op 21 april 2004 @ 22:09:
heb ik ook een tijdje gehad.
wat bleek?
aan de andere kant van de verstopping/rode signaal zaten de treindepots te dicht op elkaar..
dus als treindepots van verschillende stations elkaar raken, dan kreeg ik dat probleem.
depots ff anders neergezet en weg was 't probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
M1lamb3r schreef op 21 april 2004 @ 22:30:
bobje ik weet niet welke versie van openttd je hebt, maar hier werken ze volgens mij hoor? (0.3.0)
Zelfde versie, gewoon geinstalleerd en spelen maar. Moet ik nog iets doen? Als ik een sein neerzet, dan krijg ik er eerst 1, dan nog 1 maar dan de andere kant op of daarna naar elke kant toe. Hoe krijg ik die presign?

En heeft er iemand nog een goede ongebruikte bouwomgeving in de aanbieding :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 15:33

Bezulba

Formerly known as Eendje

Tel mee ;) :
[afbeelding]
[afbeelding]

jesus.... hoe kom je aan stations breder dan 7 sporen? is dat een nieuwe patch ofzo?

(alle plaatjes zijn clickable)

mijn drukste stations ziet er atm zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.thewired.nl/eendje/SCR11.jpg

mijn enigste klaverblad in heel deze map, je ziet zo wel waarom :) hier komen 80% van mijn treintjes langs

Afbeeldingslocatie: http://www.thewired.nl/eendje/SCR12.jpg

1 van mijn goederenstations. Kheb er in totaal 4 waar al mijn goederen heen gaan

Afbeeldingslocatie: http://www.thewired.nl/eendje/SCR14.jpg

Dit hele scenario heb ik zelf gemaakt, met als doel zoveel mogelijk goods over een 2 sporen traject te krijgen. Alle industrie ligt rond een kruisvorm, die compleet vlak is. Hierdoor kan ik makkelijk de treinen op m'n dubbelspoor aansluiten om ze bij een fabriek oid te krijgen

Afbeeldingslocatie: http://www.thewired.nl/eendje/SCR15.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Bezulba op 21-04-2004 22:48 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
eendje schreef op 21 april 2004 @ 22:45:
[...]

jesus.... hoe kom je aan stations breder dan 7 sporen? is dat een nieuwe patch ofzo?
Je kan de stations gewoon tegen elkaar aan bouwen, ze moeten dan wel dezelfde afmetingen hebben. Je kan dus geen station van 7x7 aan een station van 4x3 plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
bobje86nl schreef op 21 april 2004 @ 22:43:
[...]
Zelfde versie, gewoon geinstalleerd en spelen maar. Moet ik nog iets doen? Als ik een sein neerzet, dan krijg ik er eerst 1, dan nog 1 maar dan de andere kant op of daarna naar elke kant toe. Hoe krijg ik die presign?

En heeft er iemand nog een goede ongebruikte bouwomgeving in de aanbieding :P?
presigns bouw je met dezelfde knop alleen CTRL ingedrukt houden bij het neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

bobje86nl schreef op 21 april 2004 @ 22:48:
[...]
Je kan de stations gewoon tegen elkaar aan bouwen, ze moeten dan wel dezelfde afmetingen hebben. Je kan dus geen station van 7x7 aan een station van 4x3 plakken.
met openttd of de originele+patch?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
eendje schreef op 21 april 2004 @ 22:53:
[...]

met openttd of de originele+patch?
met openttd kan het zowiezo

met ttd patch dus ook, maar dan heb je dus een max van 14 sporen

[ Voor 17% gewijzigd door bolleh op 21-04-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

bolleh schreef op 21 april 2004 @ 22:54:
[...]

met openttd kan het zowiezo

met ttd patch dus ook, maar dan heb je dus een max van 14 sporen
hmm dat is geen probleem :P ik zit nu gewoon een beetje aan het limiet van 7 sporen.. 1 of 2 erbij zou al geweldig zijn.. en 14 sporen... dan zit ik helemaal goed :P

blup

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.