[3D] Contest v16: The Year 3000 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.271 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27642

Anoniem: 68580 schreef op 05 november 2003 @ 01:46:
ps, voor een texturecontest lijkt me verdomde weinig animo omdat ik niet denk dat er meer als 3 lui mee willen doen dan die een fatsoenlijke uv mapping kunne neerpeuren op hun object, verder is dat een 2d contest, geen 3d en dat hoort hier niet.
of er animo voor is weet ik niet, maar texturen is zeker wel een belangrijk aspect van 3d.
naast modeleren zelfs 1 van de meest belangrijke aspecten ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Wat je ook kan doen is:

Texture & Lightning workshop contest
  • Je mag eerder gemaakte models gebruiken, voordat je begint laat je een ongetexturede versie zien
  • Bij je final post je je texture maps ook, anders weten we niet of je het gemaakt hebt of niet ( ergens gedownload bv )
  • Als je absoluut niet kan texturen mag je ook alleen belichten, maar dit wordt dan ook meegenomen in de beoordeling
Misschien een soort workshop contest :P dus een workshop en een contest
Dat door de TS in samenwerking met andere bijvoorbeeld uitleggen hoe je een UVW map maakt etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
WAKKER WORDEN MERCARRA :D
wij willen punten zien! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59
geez schreef op 05 november 2003 @ 08:05:
WAKKER WORDEN MERCARRA :D
wij willen punten zien! :p
Ik ben al lang wakker. Maar ik heb nog niet alle punten binnen. Ik stuur snap wel ff een mailtje, misschien wordt die dan wakker... :9

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander1981-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2020
bredend schreef op 05 november 2003 @ 00:17:
Haha, kunnen we gelijk met belichting(ccfl) en textures(paintjob) klooien. 'Tevens komt in deze les het moddelen van een waterblok aan de orde.' :D

Het leukste van klaar-sta-modellen is dat je het inmiddels beter kan ;)
Ik vind dit ook een heel leuk idee. Daarnaast kun je je case ook oud en vergaan maken - zoals: hoe ziet je huidige compu er uit na 10/50/100 jaar ofzo...
kun je aan de slag met spinnewebben, roest, deuken, half-werkende verlichting

Beetje sadistisch, nietwaar? :)

I don't have a solution; but I do admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik opper nog steeds frozen worlds als een contest.
Want een realistische ijs werled maken is erg moeilijk, water maken is al moeilijk ijs helemaal. Aangezien ijs het licht breekt reflecteerd. Op voorwerpen een laagje achterlaat. Dus voor de rest van de ideen de meeste spreken me niet aan, alleen die texture contest is wel leuk. We moeten dan bijvoorbeeld een primitive oud en vergaan er uitlaten zien met alleen maar texture's. Zo kan je heel makkelijk beoordelen wie er het beste is in texture's maken

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59
Na lang wachten weten we dan eindelijk de winnaar.

Dat is RareAap geworden!

Hymn zat er erg dicht bij!

En dan de scoretabel:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/gotuitslag.gif

RareAap mag een nieuwe contest beginnen. We overleggen nog in dit topic over een nieuwe contest, en dan zien we wel weer verder. Het animo neemt meer en meer af, daar moet eigenlijk de oorzaak van gevonden worden.

Neem contact op met 1 van de modjes voor het nieuwe topic. Misschien een overbodig tip, maar dat voorkomt heel wat geklooi.

[ Voor 13% gewijzigd door Mercarra op 05-11-2003 10:32 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Man.. de meeste hebben niet eens de tijd om een acceptabel model te maken! Ik begin niet aan een contest als je niet de tijd hebt om rustig een mooi model in elkaar te zetten en te renderen! Laat met de volgende contest er wat meer tijd over gaan. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HawVer schreef op 05 november 2003 @ 10:52:
Man.. de meeste hebben niet eens de tijd om een acceptabel model te maken! Ik begin niet aan een contest als je niet de tijd hebt om rustig een mooi model in elkaar te zetten en te renderen! Laat met de volgende contest er wat meer tijd over gaan. :)
ik vind juist het omgekeerde.
er is juist veelste veel tijd.
je ziet steeds dat er veel mensen beginnen die later na 1 of 2 wipjes niks meer van zich laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-04 14:40

BoomSmurf

Am-Ende!

Feli RareAap!

* Am-Ende! *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Feli RareAap!

En ik zie hier de vraag waarom er steeds minder wordt meegedaan, nou in mijn geval is dat in ieder geval gewoon vanwege tijdgebrek. Het kost erg veel tijd om zoiets te maken en ik heb al niet zoveel tijd en dan besteed ik de tijd die ik heb liever aan mijn eigen projecten dan aan vastgestelde thema's. Dat is dus iets waar je met een contest nooit iets aan zou kunnen doen. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Anoniem: 27642 schreef op 05 november 2003 @ 11:07:
[...]

ik vind juist het omgekeerde.
er is juist veelste veel tijd.
je ziet steeds dat er veel mensen beginnen die later na 1 of 2 wipjes niks meer van zich laten horen.
Mjah dat is imo niet op te lossen door de tijd kort te houden. Dat houd je altijd. Juist om te bevorderen dat deze wipjes afgemaakt worden zou je de wedstrijd langer moeten laten lopen. Bijvoorbeeld 2 maanden tijd. Kijk maar eens in het 3d stuff topic. Daar worden vaak nog werkjes gepost die ooit eens gemaakt zijn voor een contest. Maar toen op dat moment niet afgemaakt konden worden!

Ik stel voor het gewoon eens te proberen.. een periode van 2 maanden! Pas daarna kan je zeggen wie er gelijk heeft. Op Cgtalk draaien ze ook 3 maanden. Dat werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458

Feli RareAap! :) Was het meest sfeervolle plaatje. :)

Ik denk dat Hymn's idee het beste uitpakt; een korte contest over textures, waarvoor je gewoon een oud, simpel, of zelfs gejat(?) model mag gebruiken. Van dit model post je een render zonder en met textures en de zelfgemaakte textures.
De contest duurt dan 2 weken ofzo, als er dan niet zoveel animo is, kun je ook snel verder. (Evt. kan de deadline verschoven worden als er wel animo blijkt te zijn :))
Lighting kun je imo wel weglaten, dan kun je je beter concentreren op de textures. Dat houdt het ook wat simpeler. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Het lijkt mij ook wel eens leuk om mee te doen. Het lijkt mij geen slecht voorstel om de wedstrijdduur naar 2 maanden te gooien. Qua onderwerpen lijkt mij de gestelde ijswereld niet gek. Ik denk dat je je daarin ook behoorlijk kan uitleven qua texture & lightning. Zo, dat was even mijn gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580

ik denk dat korte en lange contest beide nadelen en voordelen hebben
als et onderwerp goed aanslaat is een lange contest natuurlijk wel leuk en zullen er meer mensen meedoen, bij een minder goed onderwerp kan het topic doodbloeden na een paar weekjes en wil men snel een nieuwe contest.
Verder moet ik zelf zeggen dat ik momenteel ook echt te weinig tijd heb om in de korte tijd die voor een contest staat een plaatje te maken waar ik zelf tevreden mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157

Ik dank u allen :) _/-\o_

Zoals ik het nu zie hebben we (alvast) twee opties:

-Een lange contest, vooralsnog zonder definitief onderwerp. Tijdsduur ongeveer twee maanden (misschien dat zes weken al voldoende zal zijn, maar suggesties zijn welkom). Klinkt goed, want met drie weken hoef je het maar een beetje druk te hebben en het wordt haastwerk op het einde (of het komt helemaal niet af), en dat is jammer.

-Een korte contest, tijdsduur ongeveer twee weken. Over het maken van textures. Lighting hoeft dan niet mee te spelen in de beoordeling, maar een goede belichting is natuurlijk wel nodig om je texture goed uit de verf te laten komen. Denk bv aan bumpmaps. Ik denk ook dat daarvoor iedereen het beste hetzelfde model moet hebben, maar dat zal wat moeilijk gaan. Ook kwam het idee voorbij om gewoon een primitive te gebruiken, dat vind ik eigenlijk best een goed idee. Kijk maar eens hier, dat kan soms best mooi uitpakken.

Nu is het of die of deze, maar waarom gebruiken we ze niet alletwee? Eerst de korte bijvoorbeeld, en daarachteraan de lange, dan weer de korte etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157 schreef op 05 november 2003 @ 13:52:
Ook kwam het idee voorbij om gewoon een primitive te gebruiken, dat vind ik eigenlijk best een goed idee. Kijk maar eens hier, dat kan soms best mooi uitpakken.
Dat zijn 100% shaders, bij zon contest komt het aan wie de meeste verstand heeft van het programma en weet hoe shaders in elkaar zitten en dat lijkt me niet de bedoeling :)

+ valt totaal niet controleren of hij/zij em zelf heeft gemaakt, er zijn shitload shaders packs te downloaden -> wijzig 2 settings en voila :/

dan kan je beter een echte texture contest houden dus ze zelf van scratch tekenen in fotosoep of psp

en primitieven texturen lijkt me niet echt spannend, dat ben je klaar met 1 of 2 dagen :/

feli btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Gefeliciteerd RaReAap... verdiend!

met betrekking tot de nieuwe contest, ik ben een echte beginner en ik wil me graag wagen aan een contest, maar 3 weken terwijl je echt alles van scratch af aan uit moet zoeken is gewoon praktisch onhaalbaar als je een gewone werkweek hebt (en nog wat kinderen thuis enzo ;) )

dus ik zou zeker mee doen als er voor 2 maanden gekozen gaat worden. In het geval van texturen ga ik wel zeker flink meelezen en dingen uitproberen, maar daar heb ik al helemaal nog nooit iets mee gedaan, dus meedoen... tja... dat wordt nog afwachten dan

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Laatst online: 30-04 16:15
I do not get it. Ik ben laatste, zo lelijk is mijn pic toch ook weer niet?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 01-05 17:01
Qylos schreef op 05 november 2003 @ 14:16:
nee maar kijk eens naar wat je hebt gemaakt en waar men op oordeelt.

Originaliteit:
je maakt een Enterprise copie.. wat denk je zelf ;)

Uitwerking:
een model voor een background met een lampje.
Had er wat planeten bij gedaan, een extra scheepje en je had waarschijnlijk wel wat mere punten gehad.

al kijk je naar snap, heeft ook een enterprise clone maar heeft em zichtbaar aangepast met textures en check ook de naam.
hij is dus iets origineler en zn uitwerking is iets beter vanwege zichtbare textures en echt gemodelde dingen op de schotel.
bij jou kan ik eigenlijk maar 1 bumpmap zien..

[ Voor 26% gewijzigd door LordMithril op 05-11-2003 15:23 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

feli rare-aap :> op naar het volgende contest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qylos schreef op 05 november 2003 @ 14:16:
tsja dat je het op organiliteit niet won zal geen verassing zijn.

maar bij uitwerking houd ik ook heel veel rekening met compositie.
en door de hoek die je gekozen had. was het, het gewoon net niet in mijn mening.
net te weinig licht op het schip.
en de achtergrond was redelijk leeg.

als reactie op lord mithril:
ik vond de compositie van Qylos wel 1000x beter dan die van snap.
als mijn programma het ondersteunde kon ik ook wel op de GI knop rossen en het auto-mooi maken.
(maar ik begreep dat het eigenlijk een WIP was dus heb dat niet al te veel mee laten tellen.)
(als het overgenst niet een kwestie was van GI knop rossen, dan kudos naar snap :) )

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 27642 op 05-11-2003 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op 05 november 2003 @ 14:05:
[...]

Dat zijn 100% shaders, bij zon contest komt het aan wie de meeste verstand heeft van het programma en weet hoe shaders in elkaar zitten en dat lijkt me niet de bedoeling :)

+ valt totaal niet controleren of hij/zij em zelf heeft gemaakt, er zijn shitload shaders packs te downloaden -> wijzig 2 settings en voila :/

dan kan je beter een echte texture contest houden dus ze zelf van scratch tekenen in fotosoep of psp of gimp of gimp unstable

en primitieven texturen lijkt me niet echt spannend, dat ben je klaar met 1 of 2 dagen :/

feli btw :)
dat is nu mijn probleem met die ice fields topic.
mensen met een 3d programma dat standaard refractie berekend en met een druk op de knop automaties de envmap plaatsen en correct doorbelichten.
dan is het gewoon geen kunst meer.

ik kan je garanderen dat iemand met b.v. povray een stuk sneller klaar is met ice fields opdracht dan iemand met blender.
in povray zijn er allemaal standaart opties voor refractie en ijs matriaal.
in blender zul je alles met de hand moeten doen aan de hand van alpha, bump, envmap.

nu is dat meschien geen geldig punt, maar het zou geen gelijke strijd zijn in mijn ogen.
wel een intressante uiteraard. (de underdog zijn heerst) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:27
Voor mijn eerste poging vind ik het niet slecht :) En dat ik het vooral van de originaliteit moest hebben ook niet. Zeker omdat mn vorige erg saai was, die zou uiteindelijk wat weg hebben van RareAap's scene. Nu heb ik in 2 dagen een betonnen doos onder de grond gemaakt 8)7

offtopic:
Blender is zo extreem relaxed! Het is ook lekker portable zodat je het zelfs vanaf een ftp server kan draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27642 schreef op 05 november 2003 @ 18:03:
[...]

mensen met een 3d programma dat standaard refractie berekend en met een druk op de knop automaties de envmap plaatsen en correct doorbelichten.

ik kan je garanderen dat iemand met b.v. povray een stuk sneller klaar is met ice fields opdracht dan iemand met blender.
in blender zul je alles met de hand moeten doen aan de hand van alpha, bump, envmap.

nu is dat meschien geen geldig punt, maar het zou geen gelijke strijd zijn in mijn ogen.
Frozen Worlds kan wel, maar dan moet je "strenge" regels hebben, dat je model iets met het onderwerp _moet_ hebben. Dus een auto met een leuke iceshader mag niet etc.
Opzich vind ik et wel een leuke, kan je lekker gaan knooien met particles :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 41017 schreef op 05 november 2003 @ 18:50:
[...]

Frozen Worlds kan wel, maar dan moet je "strenge" regels hebben, dat je model iets met het onderwerp _moet_ hebben. Dus een auto met een leuke iceshader mag niet etc.
hehe, doe maar niet dan ;) ben net begonnen met max en wilde eventueel de volgende mee doen, maar als er met particles gegooid gaat worden dan beginnen mijn oren nog te flapperen ;) ben benieuwd naar de volgende, en wie weet doe ik wel mee :*)

mijn eerste serieuze 3d max creatie

[ Voor 9% gewijzigd door floriske.nl op 05-11-2003 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Anoniem: 27642 schreef op 05 november 2003 @ 18:03:
[...]

Met automatische refractie heb je nog geen ijs. Ik denk dat aan een plaatje wel valt af te zien hoeveel moeite erin heeft gezeten. Mooi ijs is denk ik niet zomaar een glass-shader. Daarbuiten denk ik dat het onderwerp ijswereld de mogelijkheid biedt om te verdiepen in het modelleren of het gebruik van textures & shading of particle systems. Geen strenge regels, een thema, ieder z'n eigen ding.
floriske.nl schreef op 05 november 2003 @ 18:52:
[...]
hehe, doe maar niet dan ;) ben net begonnen met max en wilde eventueel de volgende mee doen, maar als er met particles gegooid gaat worden dan beginnen mijn oren nog te flapperen ;) ben benieuwd naar de volgende, en wie weet doe ik wel mee :*)

Ik vind het een mooie creatie. Ik heb zelf erg veel moeite met het modelleren van natuurlijke vormen.

[ Voor 19% gewijzigd door jvo op 05-11-2003 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jvo schreef op 05 november 2003 @ 19:09:
[...]

Met automatische refractie heb je nog geen ijs. Ik denk dat aan een plaatje wel valt af te zien hoeveel moeite erin heeft gezeten. Mooi ijs is denk ik niet zomaar een glass-shader. Daarbuiten denk ik dat het onderwerp ijswereld de mogelijkheid biedt om te verdiepen in het modelleren of het gebruik van textures & shading of particle systems. Geen strenge regels, een thema, ieder z'n eigen ding.
tsja, heb mezelf nooit verdiept in max of maya of wat dan ook.
dus meschien heb ik de klepel wel horen vallen maar de klok niet zien slaan.

mmmm ik zie in jouw beschrijving trouwens wel toekomst in dat ijs wereld.
maar zou een behoorlijke dobber worden.
maarja niks is onmogelijk.
floriske.nl schreef op 05 november 2003 @ 18:52:
[...]

ja, ga ergenst anders patsen met je 3d plaatjes ofzo :( ;)

echt waar de dag dat ik zulk soort dingen kan maken zijn nog lang niet gekomen.
ik zie wel een redelijke hoeveelheid joan d'arc erin. (toch?)
maar moet je zeggen dat die tut mij nog nooit gelukt is. (tsja had er ook niet echt het geduld voor)
Anoniem: 41017 schreef op 05 november 2003 @ 18:50:
[...]

maar ja, strenge regels heeft ook weer als nadeel.
hoe controleer je het? waar bazeer je de regels op?
maarja, om eerlijk te zijn heeft jvo me al weer om gepraat en lijkt ice world me ook wel geinig.

ik denk dat ik voor een lange tijd wel weer genoeg particles heb gezien.
al doch ik denk dat als het frozen worlds word, ik zeker wel ga proberen om een ijs koud sneeuw windje te creeeren. :b

(deze 3 dubbele reply voor die dubbel post van net :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Ijs lijkt me wel heel interessant (al blijft mijn voorkeur toch een computercase ;) ) maar ik kan niet eens dingen semi-transparant krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27642 schreef op 05 november 2003 @ 19:49:
[...]
maar ja, strenge regels heeft ook weer als nadeel.
hoe controleer je het? waar bazeer je de regels op?
maarja, om eerlijk te zijn heeft jvo me al weer om gepraat en lijkt ice world me ook wel geinig.

ik denk dat ik voor een lange tijd wel weer genoeg particles heb gezien.
al doch ik denk dat als het frozen worlds word, ik zeker wel ga proberen om een ijs koud sneeuw windje te creeeren. :b

(deze 3 dubbele reply voor die dubbel post van net :+)
mja, als je het gewoon Ice world/Frozen world noemt kan je dus weer alles gaan maken en er een leuke shader oppompen en je hebt je Ice world/Frozen world.

Dan kun je weer konijntjes gaan maken en er een iceshader over heen gooien en voila :P.

En een iceshader maken is niet zo moeilijk, maak je met een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bredend schreef op 05 november 2003 @ 19:54:
Ijs lijkt me wel heel interessant (al blijft mijn voorkeur toch een computercase ;) ) maar ik kan niet eens dingen semi-transparant krijgen....
alpha slider + de z transp knop doet wonderen :)
check btw eens het forum van www.elysiun.com als je dat al niet deed.
en kijk ook eens op deze site
http://www.elysiun.com/support/browse.php
is een soort knowledge base voor blender.
niet alle info is up to date. maar het meeste wel (80% ofzo)
Anoniem: 41017 schreef op 05 november 2003 @ 19:54:
[...]

mja, als je het gewoon Ice world/Frozen world noemt kan je dus weer alles gaan maken en er een leuke shader oppompen en je hebt je Ice world/Frozen world.

Dan kun je weer konijntjes gaan maken en er een iceshader over heen gooien en voila :P.

En een iceshader maken is niet zo moeilijk, maak je met een minuut.
tsja, das waar.
mmm dan gewoon frozen worlds met een vast sub onderwerp.
frozen worlds + landscape
frozen worlds + frozen object
frozen worlds + animals :P

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 27642 op 05-11-2003 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Mja, ik heb python + yafray + yablex al werkende gekregen, dus dat zal wel niet zonder elysiun en b@rt's knowledgebase gebeurt zijn :P
Alleen is het lastig om sommige dingen te vinden. Met de alpha slider maak je alles transparant tot de 'world'. Maar die z transp heb ik nog nooit nuttig gebruikt.

Nu dus wel, check het 3d topic maar over een poosje :D

frozen worlds + casemod

Kan je ook leuk met licht klooien enzo :)

[ Voor 12% gewijzigd door bredend op 05-11-2003 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
weet mercarra al wat het word?
kuch kuch was nog niet helemaal wakker dat is duidelijk... :( tuurlijk mag rare aap kiezen 8)7

[ Voor 64% gewijzigd door geez op 06-11-2003 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05-2024
Nee rare aap mag kiezen

Ik zie dat mijn onderwerp eindelijk een beetje aanslaat aangezien ik dit al zo'n 2 a 3 contests roep als onderwerp voor de volgende.
En inderdaad ik dacht zelf bij frozen worlds de natuur. Dus bevroren gars en dergelijk. Zoals je vaak ziet als de luchtvochtigheid erg hoog is en het gaat vriezen dat dan alles met een dun laagje ijs is bedekt.

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok dan, how about:
Frozen worlds, met nadruk op de natuur. Tijdsduur twee maanden.
Lekker lang, maar zo op het eerste gezicht ook een vrij complex onderwerp.
Als iemand nog op- of aanmerkingen heeft dan hoor ik ze graag. Dan zal ik vandaag of anders morgen een nieuw topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Anoniem: 77157 schreef op 06 november 2003 @ 11:06:
Ok dan, how about:
Als iemand nog op- of aanmerkingen heeft dan hoor ik ze graag. Dan zal ik vandaag of anders morgen een nieuw topic openen.
* geez zet zijn hoofd alvast aan het werk om een idee te bedenken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
geez schreef op 06 november 2003 @ 11:07:
[...]

* geez zet zijn hoofd alvast aan het werk om een idee te bedenken O-)
* IFASS denkt mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Laatst online: 02-05 01:26
Ok dan, how about:
dan ga ik mij er ook maar eens in wagen :P

weet iemand een tutorial voor sneeuw materials ed? want zo goed ben ik ook weer niet met 3ds :\

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Ok dan, how about:
klinkt goed :)
im in :) dan zo toch maar ff kijken hoe particels werken :X :P

[ Voor 7% gewijzigd door LordMithril op 06-11-2003 11:48 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 27642 schreef op 05 november 2003 @ 19:49:
.........................

ja, ga ergenst anders patsen met je 3d plaatjes ofzo :( ;)

echt waar de dag dat ik zulk soort dingen kan maken zijn nog lang niet gekomen.
ik zie wel een redelijke hoeveelheid joan d'arc erin. (toch?)
maar moet je zeggen dat die tut mij nog nooit gelukt is. (tsja had er ook niet echt het geduld voor)
........................ :+)
Yup dat zie je goed, de hoeveelheid joan of d'arc is goed te zien, maar ik ben toch al vrij snel van de tut af gaan wijken omdat ik het gevoel had dat ik maar wat na zat te apen, ook al was het mijn eerste ser. 3dmax ervaring ;)

Ik ben iemand die liever zijn eigen gang gaat, maar deze tut heeft me wel wat rapper op weg geholpen dan wanneer ik het op eigen houtje zou moeten doen.

mijn volgende character projectje wordt de hond van een maat van me, eens kijken of me dat gaat lukken.

ontopic: Wat betreft de nieuwe contest, ik zal eens kijken of ik er iets mee kan :D ga het in ieder geval proberen, maar pin me er niet op vast dat er een final zal komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
floriske.nl schreef op 06 november 2003 @ 12:19:
[...]

Yup dat zie je goed, de hoeveelheid joan of d'arc is goed te zien, maar ik ben toch al vrij snel van de tut af gaan wijken omdat ik het gevoel had dat ik maar wat na zat te apen, ook al was het mijn eerste ser. 3dmax ervaring ;)

Ik ben iemand die liever zijn eigen gang gaat, maar deze tut heeft me wel wat rapper op weg geholpen dan wanneer ik het op eigen houtje zou moeten doen.

mijn volgende character projectje wordt de hond van een maat van me, eens kijken of me dat gaat lukken.

ontopic: Wat betreft de nieuwe contest, ik zal eens kijken of ik er iets mee kan :D ga het in ieder geval proberen, maar pin me er niet op vast dat er een final zal komen!
tuurlijk kan je er wat mee. Zet gewoon die hond die je gaat maken in de sneeuw :P 8)7

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Ok dan, how about:
2 maanden lekker lang. Dan doe ik mee. Voor inspiratie kunnen jullie eens kijken op http://www.the3dstudio.co...sp?mode=gallery&contest=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist, zo te zien is iedereen het wel met het onderwerp eens.
Ik zal nu aan een nieuw topic beginnen. Ik heb al een mailtje verstuurd aan Pelle. Hopelijk is dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
vermeld dan ook aub dat er geen gebruik gemaakt gaat worden van bijv. Terragen, wat een frozen landschap wel erg easy maakt.

(tenzij je dat als background gebruikt uiteraard :P)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Om een landschap in Blender te importeren vind ik dat terragen wel gebruikt mag worden.
Dat scheel een hele hoop aan gesleep met vertices enzo.

(het enige wat je kan importeren zijn de hoogteverschillen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, waar het vooral om gaat is dat je kan zien dat je er wat werk in gestoken hebt.

Nieuw topic gaat trouwens open als ik een mailtje terug heb gekregen van de mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
bredend schreef op 06 november 2003 @ 17:29:
Om een landschap in Blender te importeren vind ik dat terragen wel gebruikt mag worden.
Dat scheel een hele hoop aan gesleep met vertices enzo.

(het enige wat je kan importeren zijn de hoogteverschillen)
oh ja??

Vertel aub hoe!

en kan dit dan ook weer naar een 3DS object?

[ Voor 7% gewijzigd door FragNeck op 06-11-2003 19:49 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

was het gesleep met verticletjes niet de bedoeling van dit 3d gebeuren voor een gedeelte?

in anderew oorden daar ben ik het dus niet mee eens.
want waar ga je de grens trekken?
auto terein makers?
make human program?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp