[3D] Contest v16: The Year 3000 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.250 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

LiToKi schreef op 30 oktober 2003 @ 18:35:
[...]

Goed op weg hoor, maar i.t.t. de mensen hierboven, heb ik altijd wat te eikelen;

- Te donker om details te zien
- Laat-alles-maar-glimmen-dan-is-het-mooi syndroom
- Houdingen onduidelijk (geen duidelijk profiel)
- Wat heeft die robotvent in z'n linkerhand?
- Grond mist detail/tiled in de verte
- Die robot heeft gezien de lichtstraal ergens een lamp?
te donker lich gewoon aan je beeldscherm. Net thuis zag et er goed uit, nou weer hier met tft ziet er echt veel donkerder uit. En ja dat glimmen, ja t is gewoon metaal dus.. moet wel he.. mischien kan er wel wat troep op enzo maja...
en ja die houding, is persoonlijk, het lijkt mij vrij duidelijk wat ze aan t doen zijn dus.... in zijn linkerhand heeft ie een stuurknuppel om op te stijgen en te dalen enzo. Grond is nog wip, net als de achtergrond die er nog niet is.. het is nog echt maar een wip dus.. ja die lamp zit op zijn helm, zie helm die op de grond ligt. Waarom doe jij eigenlijk niet mee????, zijn nou maar 3,4 mensen die moedoen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 13:24
Anoniem: 80198 schreef op 31 oktober 2003 @ 18:11:
[...]

te donker lich gewoon aan je beeldscherm. Net thuis zag et er goed uit, nou weer hier met tft ziet er echt veel donkerder uit.
Ik heb een Philips 201B 21" (gewoon een CRT dus) op maximale brightness...
En ja dat glimmen, ja t is gewoon metaal dus.. moet wel he.. mischien kan er wel wat troep op enzo maja...
Ik ken geen enkel metaal met zo'n hoge specular, ik zeg dit niet om je af te katten ofzo, probeer je alleen maar te helpen :)
en ja die houding, is persoonlijk, het lijkt mij vrij duidelijk wat ze aan t doen zijn dus....
Oké, trucje; render je plaatje en druk op dat zwart/wit knopje bovenaan (alpha), kan je nu nog zien wat er gebeurt? Zo ja, goed, zo nee, niet goed :p Kijk dan nog eens...
in zijn linkerhand heeft ie een stuurknuppel om op te stijgen en te dalen enzo.
Van Minority Report oké, maar die gasten hadden dus een duidelijk jetpack op hun rug en vuur/warmteverplaatsing achter zich, maak er dan zoiets bij.
Grond is nog wip, net als de achtergrond die er nog niet is.. het is nog echt maar een wip dus.. ja die lamp zit op zijn helm, zie helm die op de grond ligt.
Ik bedoel dat ik niet kan zien waar de lichtstraal vandaan komt.
Waarom doe jij eigenlijk niet mee????, zijn nou maar 3,4 mensen die moedoen... ;)
Geen zin, weet niks :+

Edit; Lijkt een beetje een afzeikpost zo, niet de bedoeling :). Ik vind je plaatje best wat hebben :)

[ Voor 4% gewijzigd door LiToKi op 31-10-2003 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
Final:

http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/V16/final.jpg

Comments?

[ Voor 60% gewijzigd door geez op 01-11-2003 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

WIP

De mensheid is rond het jaar 2100 ook in de zee gaan leven, daardoor zijn er 2 soorten mens ontstaan, de aquamens en de landrotten
:P

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/tweakers%203000/wip5.jpg

nee dat is geen grain, de samples staan nog laag omdat het anders te lang duurt ;)

compositie in fotosoep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89757

_/-\o_ 8)7 hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Laatst online: 21-04 14:30
Beetje jammer van die zin (hoort alleen bij startrek ;) ), maar voor de rest vind ik hem mooi.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
WhizzCat schreef op 01 november 2003 @ 13:00:
[...]

Klein detail ;)

"Frontier"
KUCH *verslikt zich in een pepernoot :P *

ik verander et wel ff :9

edit:
Update:
ff die tekst veranderd

http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/V16/final.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door geez op 01-11-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
kga mijn ontwerp (als ik genoeg tijd bij elkaar kan schrapen) ook nog afmaken

er is een probleem, ik gebruik een skylight, alleen de rendertijden zijn veel te hoog, zijn hier nog goede alternatieven voor of moet ik het nou met omni's gaan doen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerlijkedag
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 80198 schreef op 31 oktober 2003 @ 18:11:
[...]...zijn nou maar 3,4 mensen die moedoen... ;)
Ik wil anders ook wel meedoen.
Het is stuk voor stuk gave shit dat jullie maken!

Maar... een vraagje: is "Autodesk 3D Viz" een goed alternatief voor "3D Studio Max"?
Software-pakketten kosten knaken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 22-04 13:24
IFASS schreef op 01 november 2003 @ 17:27:
kga mijn ontwerp (als ik genoeg tijd bij elkaar kan schrapen) ook nog afmaken

er is een probleem, ik gebruik een skylight, alleen de rendertijden zijn veel te hoog, zijn hier nog goede alternatieven voor of moet ik het nou met omni's gaan doen? :/
Er is een script (E-Light) dat skylight met spotlights simuleert. Dat rendert wel sneller (en kost meer geheugen meestal, maar voor wat hoort wat :p).

En verder kan je natuurlijk het detail van de render verlagen en andere renderers proberen (finalRender, Brazil, Mental Ray, Vray enzovoort). Het verschilt nogal in snelheid heb ik gemerkt, finalRenders skylight is zo traag als dikke str*nt, Brazil en Vray gaan behoorlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
LiToKi schreef op 01 november 2003 @ 17:40:
[...]

Er is een script (E-Light) dat skylight met spotlights simuleert. Dat rendert wel sneller (en kost meer geheugen meestal, maar voor wat hoort wat :p).

En verder kan je natuurlijk het detail van de render verlagen en andere renderers proberen (finalRender, Brazil, Mental Ray, Vray enzovoort). Het verschilt nogal in snelheid heb ik gemerkt, finalRenders skylight is zo traag als dikke str*nt, Brazil en Vray gaan behoorlijk snel.
hmz, volgens mij heb ik dat script nog wel ergens liggen, maar kan dat ook met grote scenes?

Edit:

Thnx!

kheb e-light eens geprobeerd en de render tijden schieten omlaag >:)

[ Voor 7% gewijzigd door IFASS op 01-11-2003 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
wipje

khoop dat ik hem nog klaar kan krijgen...

aan de belichting moet nog wel het een en ander gebeuren...

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/contest15/wip009.jpg

C&C welcome!

[ Voor 21% gewijzigd door IFASS op 01-11-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67299

Hymn mooi plaatje !

Maar die chicky ;) heeft wel ENORME handen :/ misschien moet je daar nog iets aan doen + ik zal je scene wat mooier belichten, want dit breekt of maakt je scene.. Ik zal het meer sferisch belichten.. maar ja dat is misschien iets puur van smaak, voor de rest keep up the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27642

klaasjong schreef op 01 november 2003 @ 17:36:
[...]

Maar... een vraagje: is "Autodesk 3D Viz" een goed alternatief voor "3D Studio Max"?
ja een goed alternatief zelfs.
www.blender.org

ze hebben nu net 2.30 klaar, dus nu ziet het er nog mooi uit ook :)

-edit-

en maar eens een WIP. heb er niet veel meer aan kunnne doen de laatste tijd.
dus voornamelijk wat tweaks aan settings and 1 of 2 objectjes.
om eerlijk te zijn ben ik het plaatje ook een beetje beu aan het raken eigenlijk :) maarja je krijgt zo'n bak vol met tijd voor deze contest.

Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/3d/holo5-klein.png

dit ligt denk ik ook dicht tegen mijn final aan.
meschien dat ik de gas uitstoot ietsje meer zichtbaar maak.
aldocht ik het nu erg mooi subtiel vind.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 27642 op 02-11-2003 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67299 schreef op 01 november 2003 @ 23:56:
Hymn mooi plaatje !

Maar die chicky ;) heeft wel ENORME handen :/ misschien moet je daar nog iets aan doen + ik zal je scene wat mooier belichten, want dit breekt of maakt je scene.. Ik zal het meer sferisch belichten.. maar ja dat is misschien iets puur van smaak, voor de rest keep up the good work
die handen zijn express gedaan, onderwater enzow, zwemt wat makkelijker :P

en ik ga niet meer knooien met de belichting, vind em niet mooi maar geen zin meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157

klaasjong schreef op 01 november 2003 @ 17:36:
[...]

Ik heb er een keer mee gewerkt toen het nog 3d studio VIZ heette, en ik denk dat het grootste verschil is dat het meer op autocad/architectuur toegespitst is, ik weet niet precies hoe ver het nu uit elkaar gelopen is, maar de werkwijze moet ongeveer hetzelfde zijn. Met Autodesk VIZ heb je nu toch ook GI of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Net weer verder gewerkt aan m'n schip, C&C welcome. Ik weet niet welke camerastand ik ga nemen, iig zijn er hier meerdere zodat jullie er een mooie uit kunnen kiezen :)

a
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/hamers.1/Qylos/new1a.jpg

b
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/hamers.1/Qylos/new1b.jpg

c
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/hamers.1/Qylos/new1c.jpg

d
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/hamers.1/Qylos/new1d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Qylos schreef op 02 november 2003 @ 10:42:
Net weer verder gewerkt aan m'n schip, C&C welcome. Ik weet niet welke camerastand ik ga nemen, iig zijn er hier meerdere zodat jullie er een mooie uit kunnen kiezen :)

a
[afbeelding]

b
[afbeelding]

c
[afbeelding]

d
[afbeelding]
* geez vind A et mooist

[offtopic]eh, pic d doet et niet[/offtopic] nu wel 8)7

beetje dingen op de achtergrond zou wel mooi zijn, en wat mooiere verlichting :)

[ Voor 12% gewijzigd door geez op 02-11-2003 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
geez schreef op 02 november 2003 @ 12:18:
[...]

* geez vind A et mooist

[offtopic]eh, pic d doet et niet :P
Pic d doet het bij mij wel :?

Wat voor verbeteringen kunnen er zijn :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901

Qylos schreef op 02 november 2003 @ 14:20:
[...]

Pic d doet het bij mij wel :?

Wat voor verbeteringen kunnen er zijn :) ?
Die deflector vind ik echt niet kunnen! Moet gewoon veeeel groter. En meer details in je deflector ja. Gewoon daarmee verder werken denk ik. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 72901 schreef op 02 november 2003 @ 15:51:
[...]

Die deflector vind ik echt niet kunnen! Moet gewoon veeeel groter. En meer details in je deflector ja. Gewoon daarmee verder werken denk ik. :o
Denk dat ik a ga nemen, dus het lijkt me loos om aan de deflector te werken. Zo klein is ie ook weer niet: kijk maar eens naar de Enterprise-E, die heeft ook een kleine deflector :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Qylos schreef op 02 november 2003 @ 16:28:
[...]

Denk dat ik a ga nemen, dus het lijkt me loos om aan de deflector te werken. Zo klein is ie ook weer niet: kijk maar eens naar de Enterprise-E, die heeft ook een kleine deflector :)
Afbeeldingslocatie: http://217.121.179.17/voy1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://217.121.179.17/voy2.jpg

Ff als voorbeeldje, niet dat ik mee doe hoor, want dit model is ook crap, maar hier is de Deflector een stuk groter en lijkt al een stuk beter imho. Misschien dat je iets met die voorbeeldje kan Qylos :)

(excuus voor de langzame meuk, staat lokaal op mun laptop :) )

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5270

offtopic:
Qylos kun je me is toevoegen @ Msn? Het leek me leek om is met andere mensen te praten die ook Star Trek schepen modelen.
MSN = w_portAThotmail.com

En dan wil ik graag hiermee meedoen...
http://members1.chello.nl/g.port/Hardluck08.jpg
Kheb door een virus de mesh niet meer dus dit is de final maar ik ga d'r overnieuw doen.

Btw, sorry WhizzCat maar ik vind dat ding helemaal nergens op lijken. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 5270 op 02-11-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

We weten nog wel allemaal dat het onderwerp dus duidelijk 'The Year 3000' is en NIET 'Outer Space' he? :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Dark Blue schreef op 02 november 2003 @ 19:17:
We weten nog wel allemaal dat het onderwerp dus duidelijk 'The Year 3000' is en NIET 'Outer Space' he? :P
blijkbaar denkt iedereen dat de mens rond die tijd bigtime in de ruimte rond zweeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 15:31
Idd, ik zie allemaal Star Trek tutorials langskomen, maar die zijn dan al verouderd.....

Eigenlijk kan ik me totaal geen voorstelling maken van 3000. Ti's wel anders dan 1000>2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901

geez schreef op 02 november 2003 @ 20:17:
[...]

blijkbaar denkt iedereen dat de mens rond die tijd bigtime in de ruimte rond zweeft :P
Ja, je moet wel wat fantasie gebruiken he. Space shit is natuurlijk nogal futuristisch. Ik kan ook gewoon een groot zwart plaatje neerzetten en zeggen dat het aarde is in het jaar 3000. (Dan is er niks meer van aarde over omdat die dan alang is opgeblazen door de xoirdientanoids in het jaar 2839 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Anoniem: 72901 schreef op 02 november 2003 @ 22:03:
[...]

Ja, je moet wel wat fantasie gebruiken he. Space shit is natuurlijk nogal futuristisch. Ik kan ook gewoon een groot zwart plaatje neerzetten en zeggen dat het aarde is in het jaar 3000. (Dan is er niks meer van aarde over omdat die dan alang is opgeblazen door de xoirdientanoids in het jaar 2839 ;) )
post-apocalypse mocht niet meer, is duidelijk verteld ;) :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 72901 schreef op 02 november 2003 @ 22:03:
[...]

Dan denk ik niet dat die persoon die dat doet 1ste wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, eindelijk af, nou ja af, ik ga er in die 30 minuten iig niets meer aan doen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.am-ende.net/3dmax/Y3KFinal600.jpg
Klik voor 1024 aub!

Er was nog echt een hoop wat ik erbij wou doen, maar het was weer lekker druk de afgelopen tijd. Maar goed, al met al toch niet slecht voor m'n allereerste character, wel?

Het idee is trouwens dat zij daar een beetje de maan oid aan het terraformen is. :)

Ik heb ipv van die muts maar haar gemaakt (via eerst een luchtfilter/masker met nog meer kleding, maar dat trok ie niet in de SimCloth-calculaties). Dat haar is ook met SimCloth3 gedaan. Kan beter, maar goed :)

Edit: is het nu inleveren voor maandag of op maandag?? |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 02-11-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 06:01
En het inleveren is inderdaad niet duidelijk aangeven, mijn excuses. Ik maak er dus maandagavond 23.59 uur van. Alles wat daarvoor nog als final wordt gepost accepteer ik. Ik hoop dat iedereen het daar mee eens is, en niet dit weekend hard heeft gewerkt, in de gedachte dat het af moest zijn.

Jammer dat ik zelf niet echt mee kon doen. Morgen zal ik een overzichtje maken met de finals en de wips. Ik heb erg mooie dingen langs zien komen.

RareAap zouden de ogen niet wat licht mogen vangen? Misschien is het niet de bedoeling hoor, dat je het zo wil houden, maar ik bedoel dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/bla.jpg

Verder echt een heel mooi figuur geworden!

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Alle blender versie's crashen bij mij als ik een plaatje eens serieus wil renderen. Dat is behoorlijk lastig :(
Iemand anders met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mercarra schreef op 03 november 2003 @ 00:06:
En het inleveren is inderdaad niet duidelijk aangeven, mijn excuses. Ik maak er dus maandagavond 23.59 uur van. Alles wat daarvoor nog als final wordt gepost accepteer ik. Ik hoop dat iedereen het daar mee eens is, en niet dit weekend hard heeft gewerkt, in de gedachte dat het af moest zijn.

Jammer dat ik zelf niet echt mee kon doen. Morgen zal ik een overzichtje maken met de finals en de wips. Ik heb erg mooie dingen langs zien komen.

RareAap zouden de ogen niet wat licht mogen vangen? Misschien is het niet de bedoeling hoor, dat je het zo wil houden, maar ik bedoel dit:

[afbeelding]

Verder echt een heel mooi figuur geworden!
Dankjewel :)

Ik vind het eigenlijk niet zo erg dat het morgen pas is, nu kan ik nog een paar laatste details toevoegen die het toch wat completer maken.

Over de ogen, nee het zonlicht komt van boven dus je ziet die highlights niet, om daarvoor te compenseren heb ik wel een aparte pass gemaakt met alleen mn character en daarbij de environment map een RGB level van 3 gegeven, dit is trouwens niet dezelfde map als die voor de skylight, deze heb ik ook een stuk verkleind (van 9000 * 4500 naar 800 * 400), dat scheelt toch weer aanzienlijk in de rendertijd en het verschil kan je niet zien :) Zo lijken de ogen toch nog wat te reflecteren (wat ze dus ook doen), heb beste effect zou je krijgen als je de ogen van opzij zou zien, want dan zie je dat het haar wat van de reflectie tegenhoudt (donker/licht).
Zie hier voor wat ik bedoel (misschien moet je daarvoor je brightness wat opschroeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bredend schreef op 03 november 2003 @ 00:24:
Alle blender versie's crashen bij mij als ik een plaatje eens serieus wil renderen. Dat is behoorlijk lastig :(
Iemand anders met hetzelfde probleem?
umm start blender is vanuit een terminal of vanuit cmd.exe of hoe dat in windowsdan ook werkt en kijk even wat er mis gaat zou ik zeggen.
is bij mij iig nog nooit gebeurt.

----

oeps nu al weer tijd voor inleveren. zal maar even snel een laatste render maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Ik bedoel eigenlijk dat mijn hele PC ermee nokt. Het enige wat ie doet is het mp3'tje dat op staat afmaken, dan is het stil....
Het enige dat ik kan verzinnen is dat mijn videokaart het niet prettig vind, of dat mijn geheugen te lui is om mee te werken aan een viruele wereld :/

Blender 2.3 vind ik trouwens een achteruitgang :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Final

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/tweakers%203000/final.jpg

:/

max file corrupt geraakt dus opnieuw renderen zat er niet in :/

magoe :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 41017 schreef op 03 november 2003 @ 14:11:
Final

[afbeelding]

:/

max file corrupt geraakt dus opnieuw renderen zat er niet in :/

magoe :/
Ik ken dat gevoel, heb het zelf vaker meegemaakt. Mooie final hoor :)

Ik zal nu ff m'n wip afronden en straks een final posten. Vanavond moet ik weg, dus morgen zal ik pas kunnen stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qylos schreef op 03 november 2003 @ 15:05:
[...]

Ik ken dat gevoel, heb het zelf vaker meegemaakt. Mooie final hoor :)

Ik zal nu ff m'n wip afronden en straks een final posten. Vanavond moet ik weg, dus morgen zal ik pas kunnen stemmen.
mja, nogal irri, ik had de belichting wat aangepast :/ toen ik op render rosde besloot max om er mee op te houden en toen was die file corrupt. En geen autobak ( gaat bij mij om de 15min ) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Final
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Final_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5270

Final
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/g.port/Hardluck08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

ja joh nu al deadline. Goed da'k nog effe kijk. Zal zo nog een finaltje maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
WIP:
Afbeeldingslocatie: http://kingofdos.com/bredend/contest-2-3000-1.jpg

Ik kreeg ineens een idee, dat vrij makkelijk uitvoerbaar is. Beter dan waar ik mee bezig was!
Ik krijg ook steeds meer handigheid erin :)

Blender 2.28c powerrrr :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
bredend schreef op 03 november 2003 @ 20:55:
WIP:
[afbeelding]

Ik kreeg ineens een idee, dat vrij makkelijk uitvoerbaar is. Beter dan waar ik mee bezig was!
Ik krijg ook steeds meer handigheid erin :)

Blender 2.28c powerrrr :P
Nog 1 uur :)

Hopelijk komen er nog wat finals binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja sowieso die van mij, maar ik heb denk ik mijn zon verprutst dus die moet ik nu opnieuw maken.
en gezien daar zo'n 10.000 particles in voor komen zijn dat proef renders van circa 2 minuten.
dus mijn final inleveren gaat redelijk krap worden.

-edit-
brendend, ik zou toch in de nabije toekomst overstappen op 2.30 hoor.
er zit een hoop nieuw leuk spul in verwerkt.
knife tool, undo binnen edit modus, vertex selectie onthouden, verbeterde GL en shade view in de viewport.
en ze hebben de rad tool nu zo aangepast dat de standaart instellingen over het algemeen een geweldig resultaat geven (zonder dat je zelf eerst een uur met opties zit te kloten).

-edit voor hier beneden-
ja de standaart render engine van blender :)

behalve dat dat heel leuk is om te zeggen, is het ook nog redelijk gemeend.
ja idd yafray en andere raytrace engines geven heel mooie resultaten.
maar denk zeker niet dat de scanline render van blender troep is, je kunt er fenominale effecten mee krijgen.
en als je toch de raytrace kant op wilt gaan zou je je lights eens kunnen vervangen door spheres met een emit texture in de kleur en sterkte die je wilt.
zet dan bij het render gedeelte het knopje radiosity aan en zie het effect.
(zorg wel dat je faces redelijk klein zijn door je objecten wat te subdividen)

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 27642 op 03-11-2003 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Nou, ik moet naar bed ;)

Weet iemand een simpele renderengine die ook met .blend om kan gaan?
Met Yafray krijg ik vooralsnog niets te voorschijn :/

En voor hierboven, part 2:
Mijn pc crasht grandioos weet je nog....
Ik zet hem ff op een host, zou jij hem dan willen renderen? Duurt niet lang, zo ingewikkeld kan ik het niet :z

[ Voor 39% gewijzigd door bredend op 03-11-2003 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bredend schreef op 03 november 2003 @ 23:16:
Nou, ik moet naar bed ;)

Weet iemand een simpele renderengine die ook met .blend om kan gaan?
Met Yafray krijg ik vooralsnog niets te voorschijn :/

En voor hierboven, part 2:
Mijn pc crasht grandioos weet je nog....
Ik zet hem ff op een host, zou jij hem dan willen renderen? Duurt niet lang, zo ingewikkeld kan ik het niet :z
mmm ja sorry, was even vergeten. * Anoniem: 27642 bangs head against te wall.

is goed, drop maar een url naar de blend file en dan upload ik de render wel.

brender als je wilt dat ik die blend vandaag nog render moet ik je wel verzoeken om er wat haast achter te zetten, want ik blijf niet heel de nacht op F5 drukken.

na nu om 23:49 op mijn klok is mijn final render gestart :P ik hoop dat hij nog optijd klaar is :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 27642 op 03-11-2003 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*phew* nou die is af...

FINAL

Afbeeldingslocatie: http://www.am-ende.net/3dmax/Y3Kfin600.jpg
Klik voor 1024 1200 (oeps) aub!

Dat voorste schip lijkt er een beetje opgeplakt, maar dat komt omdat er een donkere rand (shaduw) bovenaan in het midden zit.

Ik wou nog een 1600 * 960 versie uploaden maar die server heeft er even geen zin in ...

Oh ja het idee nog een keertje: wat je ziet is dat ze bezig zijn met het 'terraformen' van de maan. Dit is geen makkelijke taak, vooral niet in de eerste paar decennia...

-

"Terraforming the moon since 2985!" :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 04-11-2003 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157 schreef op 03 november 2003 @ 23:52:
*phew* nou die is af...

FINAL

[afbeelding]
Klik voor 1024 aub!

Dat voorste schip lijkt er een beetje opgeplakt, maar dat komt omdat er een donkere rand (shaduw) bovenaan in het midden zit.

Ik wou nog een 1600 * 960 versie uploaden maar die server heeft er even geen zin in ...
ik vind hem heel mooi geworden, en vind zelf de sfeer ook prachtig.
doet me denken aan de film dune bevoorbeeld.

mooi werk _/-o_

-edit-

en met dat gezegt te hebben zie ik ook net dat mijn final klaar is met bakken :)
FINAL
Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/3d/holo-nav-final-smal.jpg
(click voor 800x600 versie)

Dit plaatje beeld een navigatie/sensor unit van de ruimte vaartuigen uit het jaar 3000 uit, waarbij er door middel van een holografiese eenheid een realtime beeld word gegeven van het huidige stuk ruimte of een stuk ruimte naar keuze wat bekend is bij de computer.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 27642 op 04-11-2003 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
idd, lekker leeg, goede atmosfeer etc. :)

alleen die persoon zou wat suptieler kunnen... (erg vind ik dat niet, vergroot mn kansen... ;) )

mn .blend
final
Afbeeldingslocatie: http://kingofdos.com/bredend/contest-2-3000-final.jpg

Het idee: In het jaar 3000 maakt men onder andere gebruik van de ruimte onder de grond, dit voornamelijk voor opslag, maar ook om te wonen in de extreme gebieden.
Een grote toren om te communiceren, met een ingang. Die zwarte pixel is de ingang :X en er loopt een gang naar de opslag, die met schokdempers is beveiligd tegen aardbevingen.
Er zitten enorme liften in, en 3 verdiepingen, de rest bestaat namelijk uit systeemwanden en vloeren, maar die zijn er nog niet ;)

Als ik groter ga renderen lukt dat dus niet.... Ook met teveel extra dingen aan....

[ Voor 88% gewijzigd door bredend op 04-11-2003 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Grom, te laat :(

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Goed, de finals zijn binnen. Ik neem aan dat we nu kunnen beginnen met stemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier zijn twee renders die ik voor je gemaakt heb.

bij 1 heb ik 1 optie aangezet die je meschien nog niet wist, maar het maakt het geheel in mijn ogen meteen een stuk mooier. maar voor de zekerheid heb ik er ook maar 1 gemaakt met niks veranderd.

http://217.172.174.210/~erik/3d/brender.jpg <= smooth aangezet op de steen formaties.
http://217.172.174.210/~erik/3d/brender-solid.jpg <=niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Ohja, smooth had ik vergeten :X Niet op gelet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

He, jammer dat ik niet meer mee heb kunnen doen, maar de Cartoon Sequence ging voor. Better luck next time! :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

me puntjes zijn verstuurd ;)

iemand al ideeen voor de volgende contest?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Iemand nog misschien een overzicht maken met de finals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Qylos schreef op 04 november 2003 @ 07:38:
Iemand nog misschien een overzicht maken met de finals?
En ik ben wakker. Zal nu het topic doornemen op zoek naar finals. In deze post wordt zo een overicht geplaatst.

bredend http://217.172.174.210/~erik/3d/brender.jpg
StratoS_V2.0 http://217.172.174.210/~erik/3d/holo-nav-final.jpg
RareAap http://www.am-ende.net/3dmax/Y3Kfin1200.jpg
Snap http://members1.chello.nl/g.port/Hardluck08.jpg
Qylos http://home.hccnet.nl/hamers.1/Qylos/Final_big.jpg
Hymn http://members.lycos.nl/hymz/tweakers%203000/final.jpg
geez http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/V16/final.jpg

Misschien ben ik wat hard geweest, sommige mensen hadden (veel) wips maar geen final. Dit staat duidelijk in de startpost. Ook heb ik al scores binnen van mensen, die er ook zo over denken. Helaas.

Ik zie de mailtjes van de deelnemers wel verschijnen.

[ Voor 66% gewijzigd door Mercarra op 04-11-2003 11:00 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

nou, allereerst complimenten voor de finalisten, ik vind het erg spijtig dat ik een aantal inzendingen niet terug zie vanwege het niet posten van de final. (bijv. 3d--god of Cyb_Ymer)

ongeacht wat het onderwerp wordt ga ik met mijn typische noobskills toch proberen de volgende contest meedoen.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70375

Wegens teveel werk heb ik mijn idee nog maar voor 5% kunnen afwerken voor deze contest. Ik vind dit echter zo'n leuk topic dat ik mijn prent zeker ga afmaken. Als ze af is post ik ze in "post hier je 3d stuff part ?".

Voor de rest zitten hier een leuke inzendingen bij. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79617

Kunnen we niet een topic openen met:

Finals: stukken die te laat zijn voor de wedstrijden

Ik heb van vorige contest ook mijn final nog liggen maar kon hem niet op tijd inzenden. Met deze contest ( wegens tijdgebrek) precies hetzelfde. Ik zie zoveel leuke ideeen langskomen en uiteindelijk werkt bijna iedereen zijn plaatje verder uit. Zou het niet mooi zijn om ze ergens te kunnen plaatsen ?

Nog iets, kunnen status updates zoals wie er de finals geplaatst hebben en wie er wint niet in de topica starter komen ?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 79617 op 04-11-2003 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mercarra schreef op 04 november 2003 @ 10:11:
[...]

En ik ben wakker. Zal nu het topic doornemen op zoek naar finals. In deze post wordt zo een overicht geplaatst.
[knip]
Misschien ben ik wat hard geweest, sommige mensen hadden (veel) wips maar geen final. Dit staat duidelijk in de startpost. Ook heb ik al scores binnen van mensen, die er ook zo over denken. Helaas.

Ik zie de mailtjes van de deelnemers wel verschijnen.
hmm, ben die van geez vergeten :P

me "nieuwe" email is verstuurd :]

misschien voor de nieuwe contest:

"Dark Ages"
"Gothic"
"Hoe zie je jezelf" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, mijn email is ook de deur uit. Idd wel jammer dat een aantal mensen geen final meer ingeleverd hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
* geez is terug van school

..

* geez maakt meel

..

* geez verstuurd mail
grrrrr :p

[ Voor 56% gewijzigd door geez op 04-11-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Mijn stemming is weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en ik heb mijn bevindingen ook ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 21:16
hm, mijn onderwerp en zelfs nu zou ik nog niet weten wat ik had moeten maken :X :D
Ik denk/hoop dat RareAap gaat winnen, vind die het mooiste kwa uitstraling :)
hopelijk weet ik volgende keer wel wat te verzinnen :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Alleen de beoordelingen van bredend en Snap heb ik nog niet binnen. De race om de 2e plek, maar ook de 1e, is erg spannend, alles is nog mogelijk!

[ Voor 8% gewijzigd door Mercarra op 04-11-2003 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Zelfs ik heb een paar bytes richting mercarra gestuurd...

Ik ben dus meer dan een kwartier bezig geweest met het beoordelen :X

Ik vond er mooie dingen tusen zitten, maar veel dingen vond ik niet genoeg volgens het thema. Onder uitwerking versta ik meer dan een mooi plaatje!

[ Voor 67% gewijzigd door bredend op 04-11-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bredend schreef op 04 november 2003 @ 17:12:
Ik vond er mooie dingen tusen zitten, maar veel dingen vond ik niet genoeg volgens het thema.
het probleem bij dit thema is/was is dat het zooooooooooo breed is dat je eigenljk alles kan maken behalve post apocalyptic shit.

Als je konijntjes had gemaakt met het verhaal dat iedereen in het jaar 3000 eruit ziet als een konijn is het een "geldige inzending" en ben je uitgelult :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Anoniem: 41017 schreef op 04 november 2003 @ 17:19:
[...]
Als je konijntjes had gemaakt met het verhaal dat iedereen in het jaar 3000 eruit ziet als een konijn is het een "geldige inzending" en ben je uitgelult :)
Maar dan zal niemand je veel punten geven op orginaliteit of uitwerking. Dus echt veel zin heeft dat niet. Bovendien heb je er zelf ook weinig aan lijkt me.

bredend, ik heb geen mail ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Dan heb ik je adres niet goed overgetypt denk ik. FF kijken.

grr, hij is weg :'( Ook niet onder sent items dus...
Nou, nog ff een poosje wachten dus, ik moet eten :)

[ Voor 49% gewijzigd door bredend op 04-11-2003 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach er waren wat te veel ruimte designs in princiepe.
maarja, als je denkt aan het verschil tussen 1000 en 2000 dan zijn we zo ongeloofelijk ver vooruit gegaan.
het is bijna niet te beseffen wat er in het jaar 3000 mogelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Teveel vrees ik :X

Voor 3000 al denk ik ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mercarra schreef op 04 november 2003 @ 17:58:
[...]

Maar dan zal niemand je veel punten geven op orginaliteit of uitwerking. Dus echt veel zin heeft dat niet. Bovendien heb je er zelf ook weinig aan lijkt me.

bredend, ik heb geen mail ontvangen?
mwah, wat is origineel? dat is bij heeeel wat contests fout gegaan :P

alles wat met 'ruimte' te maken heeft vind ik bij deze contests niet origineel, misschien een ander wel weer ;)

dus wat is origineel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Anoniem: 41017 schreef op 04 november 2003 @ 18:08:
[...]

mwah, wat is origineel? dat is bij heeeel wat contests fout gegaan :P

alles wat met 'ruimte' te maken heeft vind ik bij deze contests niet origineel, misschien een ander wel weer ;)

dus wat is origineel? ;)
Je hebt gelijk. Ik geef eigenlijk alleen aan hoe ik er over denk. Maar anderen zullen inderdaad weer een andere mening hebben. Maar gelukkig is de verhouding al naar 60-40 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Als iemand denkt dat mensen zich in het jaar 3000 in de ruimte ondernemen, vind ik dat niet onorigineel. Het lijkt me onlogisch dat we over 1000 jaar alleen op de aarde leven gezien de aarde dan geen brandstof meer heeft. Dus dan moeten we wel in de ruimte in, bijvoorbeeld op zoek naar een andere planeet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qylos schreef op 04 november 2003 @ 18:19:
Als iemand denkt dat mensen zich in het jaar 3000 in de ruimte ondernemen, vind ik dat niet onorigineel. Het lijkt me onlogisch dat we over 1000 jaar alleen op de aarde leven gezien de aarde dan geen brandstof meer heeft. Dus dan moeten we wel in de ruimte in, bijvoorbeeld op zoek naar een andere planeet :)
mja, een basis op de maan zou ik iets origineler vinden, maar in het algemeen denk je meteen aan de ruimte bij zon onderwerp. Ik vind het verschrikkelijk cliche en dus niet origineel :P

maar dat vind ik :)

maar heeft iemand al nieuwe ideeen voor de volgende contest?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik was aanvankelijk gisterenmiddag een grote watervlakte aan het maken met daarop enkele afgevlakte eilanden. Dit omdat NL natuurlijk dan al onder zeeniveau ligt... of bijna iig :P
Op het ene eiland lagen langgerekte akkers met 1 boerderijfabriek (en wat silo's ter herkenning) omdat gewone kris-kras boederijtjes niet efficiënt en lonend genoeg meer zijn; op een ander eilandje ligt een complete stad, ommuurd, want als het water hoger stijgt of als het stormt moet de stad niet overspoelen.
Aan de eilandjes liggen grote vlonders, dwz. bij de stad ziet die eruit als een helicopterbasis, en ertussen moesten nog kleine 'glazen zeepbel-achtige' ufootjes gaan rondvliegen als transportmiddel voor de mensen.

Helaas... ik had nog maar de helft gemodeld en nog niets kunnen renderen. De cartoon sequence ging voor. Misschien dat ik m nog een keer render en in het 3D topic post. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 04-11-2003 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Oh, ik heb hem nog wel, door al dat overklokken en BIOS resetten stond mijn systeemtijd nog ergens op een mooie middag in April, en dus niet onderaan de Sent-items list :)

Tevens stond er een t voor de @ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Nog maar 1 inzending nodig, en dan weten we wie de winnaar is. Het is nog steeds erg close... 'Snap' zal de doorslag gaan geven. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Argh, the agony! :) Ben heel benieuwd naar de uitslag.

Nog wat ideeen voor een volgend topic:
-Robots: beetje afgezaagd, maar is voor iedereen wel goed te doen denk ik.
-Stad: bouw een stad na.
-Voertuigen: vliegtuigen, boten of wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Nog een ideetje voor de volgende contest:
- een design stoel/bank :P je kan maken wat je wilt.. hij kan staan, hangen, hoveren, schommelen... 8)7
- een pc muis

wat weinig fantasie heb ik weer :P

edit:
kan overgens ook niet wachten op de uitslag :'(

[ Voor 32% gewijzigd door geez op 04-11-2003 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Ik mag aannemen dat snap nog moet voten....

Idee voor de volgende:
perpetuum mobilé - de eeuwige machine

machine - ontwerp een machine waar een bal in gaat, en waar iets anders uit komt.

De enige verplichting is dus ergens een ronde opening, en iets als een lopende band ofzo naar buiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 22:27
* inquestos schint een beetje een afzeikbui te hebben, maar je bent gewaarschuwd :P

Ik zie hier wat onderwerpen voorbij komen ("Dark Ages", "Gothic", "Hoe zie je jezelf", robots, stad, voertuigen, design stoel, pc-muis), maar ik weet niet of ik dit nou serieus moet nemen. Die van geez zijn (sorry dat ik het zeg :) ) waardeloos, die van rareaap eigenlijk allemaal al eens gedaan :/ , of een zeer groot raakvlak daarvan iig, en die van hymn zijn de enige die ik dan een beetje serieus kan nemen :), alhoewel de eerste twee eigenlijk alleen maar wat zijn, en die ook natuurlijk weer snel de kant op gaan naar Fantasy (contest v6.0 ? ). Maar goed....

Misschien is het eens een goed idee om eens iets anders te doen, of eventueel een korte pauze te nemen, zodat iedereen weer uitkijkt naar een contest, want de kwaliteit en het aantal deelnemers gaat er mijns inziens niet echt op vooruit. Kwakkelt al bijna 10 contests zo...

Ik zat zelf eigenlijk te denken aan het volgende:

texture-contest: (oud&vergaan). Ik zie hier nogal wat procedurals voorbijvliegen, en naar textures wordt nauwelijks ooit gekeken. Daarom is het misschien eens goed om een texture-contest te houden. Contest zijn uiteindelijk ook bedoelt om er iets van op te steken :). Bij een texture-contest moet de nadruk liggen op de texture, aan het model hoeft dus in principe niet veel aandacht worden besteed. En waarom Oud en vergaan. Omdat alles naarmate het ouder wordt slijt. Er komt daar een krasje, het verkleurt wat en wordt wat doffer. Is meer een uitdaging dan iets splinternieuws te texturen, want dan wordt er als nog brazil uit de kast getrokken en een materiaal op het model gegoten.
Sorry, maar wat is dit voor een 1ste klas bullshit :P :? Probeer je je onderwerp te verdedigen? Je gaat voor de zoveelste keer een startrek/starwars (whatever) spaceship modellen, en dan denk je ook maar één punt te kunnen scoren op het gebied van orginaliteit... Maakt mij niet uit hoor, of het orgineel is of niet. Namaken kan soms erg leuk zijn :) Als iets "logisch" is het trouwens vaak al onorgineel. Als je echt een keer orgineel wilt zijn moet je je fantasie een keer gebruiken (niet iets absurds maken, dat is al helemaal not-done) , en niet logisch nadenken 8)

edit: @bredend: Leuk hoor machines maken, maar daar is de contest man&machine al voor geweest, en daarnaast is er het 3d-museumproject vol met machines, waar nogal weinig animo voor was...

[ Voor 5% gewijzigd door inquestos op 04-11-2003 22:06 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op 04 november 2003 @ 22:04:
* inquestos schint een beetje een afzeikbui te hebben, maar je bent gewaarschuwd :P

texture-contest: (oud&vergaan). Ik zie hier nogal wat procedurals voorbijvliegen, en naar textures wordt nauwelijks ooit gekeken. Daarom is het misschien eens goed om een texture-contest te houden. Contest zijn uiteindelijk ook bedoelt om er iets van op te steken :). Bij een texture-contest moet de nadruk liggen op de texture, aan het model hoeft dus in principe niet veel aandacht worden besteed. En waarom Oud en vergaan. Omdat alles naarmate het ouder wordt slijt. Er komt daar een krasje, het verkleurt wat en wordt wat doffer. Is meer een uitdaging dan iets splinternieuws te texturen, want dan wordt er als nog brazil uit de kast getrokken en een materiaal op het model gegoten.
vorige keer heb ik een belichtings contest geopperd maar deze is ook kewl :)

fatsoenlijk texturen is wel verschrikkelijk moeilijk maar wel leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos

[...]

Sorry, maar wat is dit voor een 1ste klas bullshit :P :? Probeer je je onderwerp te verdedigen? Je gaat voor de zoveelste keer een startrek/starwars (whatever) spaceship modellen, en dan denk je ook maar één punt te kunnen scoren op het gebied van orginaliteit... Maakt mij niet uit hoor, of het orgineel is of niet. Namaken kan soms erg leuk zijn :) Als iets "logisch" is het trouwens vaak al onorgineel. Als je echt een keer orgineel wilt zijn moet je je fantasie een keer gebruiken (niet iets absurds maken, dat is al helemaal not-done) , en niet logisch nadenken 8)

edit: @bredend: Leuk hoor machines maken, maar daar is de contest man&machine al voor geweest, en daarnaast is er het 3d-museumproject vol met machines, waar nogal weinig animo voor was...
Het is niet dat ik m'n inzending probeer te verdedigen, meer de space inzendingen in het algemeen. Maar ik zie je punt wel, al ben je inderdaad in een afzeikbui :P

Als je zulke goede ideeen hebt, waarom zien we dan geen ueber 1337-e inzending van jou :P :? (nofi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
maar ik weet niet of ik dit nou serieus moet nemen. Die van geez zijn (sorry dat ik het zeg :) ) waardeloos
helemaal mee eens B)

[ Voor 18% gewijzigd door geez op 04-11-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 14:51

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

110% mee eens*. De contests zijn allemaal begonnen met workshops, en imo waren die veel beter en leuker.

Dat texturen kan ik wel bij inkomen :) en lijkt me best een uitdaging, al zou het handig zijn als we allemaal eenzelfde object zouden maken ofzo (vliegtuigje, horloge, platenspeler...ik noem maar wat). Zo kun je in ieder geval beter vergelijken.

Ik zat eerst te denken aan een standaardscene die iemand van tevoren maakt maar dat gaat niet met alle verschillende 3D-pakketten die gebruik worden.

*Er mag hier in het algemeen best wel wat feller kritiek gegeven worden vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

damn... dus toch maar niet mee doen aan de contest :(
kan nog maar amper modeleren, laat staan textures en lighting...

mwa... dan blijft het maar bij lezen ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Dan wil ik nu alle stuurmannen aan de wal uitnodigen om eens flink wat kritiek te leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

handige_harrie schreef op 04 november 2003 @ 22:32:
<snip>
Ik zat eerst te denken aan een standaardscene die iemand van tevoren maakt maar dat gaat niet met alle verschillende 3D-pakketten die gebruik worden.
<snip>
Wat je zou kunnen doen is een stel instructies geven, bv: "maak een sphere met diameter X op plaats X, maak dan...". Dit wordt dan uiteraard wel een simpele scene. Of geef iedereen dezelfde blueprint zodat dat nagemaakt kan worden, zo heb je ook nog een beetje vrijheid met het modellen ivm het later texturen (je eigen plugins kunnen gebruiken/makkelijker material IDs aangeven).
En waarom geen texture & lighting contest? Aangezien hoe goed een texture er uit ziet heel veel van de omgeving afhangt.
Edit: Of net zoals Inquestos zei over het oud maken van een texture voor de uitdaging; met lighting alleen normale lights gebruiken en totaal geen skylight/GI toepassen. Dit is wat moeilijker, maar geeft ook meer voldoening imo.

Maar wanneer is het onderwerp 'bouw een stad/metropolis' (of iets wat er op lijkt) al langskomen dan?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 04-11-2003 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 22:27
handige_harrie schreef op 04 november 2003 @ 22:32:
[...]
110% mee eens*. De contests zijn allemaal begonnen met workshops, en imo waren die veel beter en leuker.

Dat texturen kan ik wel bij inkomen :) en lijkt me best een uitdaging, al zou het handig zijn als we allemaal eenzelfde object zouden maken ofzo (vliegtuigje, horloge, platenspeler...ik noem maar wat). Zo kun je in ieder geval beter vergelijken.

Ja, idd, heb je gelijk in :), het is wellicht beter om ristricties voor het model in te stellen, een model leveren wordt al snel lastig. Niet alleen met de compatibiliteit (ik geloof dat Atgast daar wel programma's voor weet door zijn museum-project), maar vooral met het model zelf. Wie het maakt/wat 't wordt/en hoe het uiteindelijk uitziet.
*Er mag hier in het algemeen best wel wat feller kritiek gegeven worden vind ik zelf.
Dat vond ik nou ook :) . Het is natuurlijk veel leuker om de hemel in te worden geprezen, maar dan moet het wel terecht zijn. Niemand durft hier eens echt de waarheid te zeggen, jammer, want daar leer je nou juist zoveel van... :)
Anoniem: 41017 schreef op 04 november 2003 @ 22:07:
[...]

vorige keer heb ik een belichtings contest geopperd maar deze is ook kewl :)

fatsoenlijk texturen is wel verschrikkelijk moeilijk maar wel leuk :D
Idd, de belichting is ook niet altijd wat het zou kunnen zijn. Daar zou ook wel een contest/workshop voor mogen komen. Maar ik ben bang dat de animo daar 0,0 voor is, of dat er anders al helemaal weinig energie in wordt gestoken. :/ En ja, texturen, makkelijk is het niet, maar is modellen dat dan wel? Ik zie het iedereen hier toch doen.... :)
Qylos schreef op 04 november 2003 @ 22:08:
[...]

Het is niet dat ik m'n inzending probeer te verdedigen, meer de space inzendingen in het algemeen. Maar ik zie je punt wel, al ben je inderdaad in een afzeikbui :P

Als je zulke goede ideeen hebt, waarom zien we dan geen ueber 1337-e inzending van jou :P :? (nofi)
Ik ben niet über-1337. Mag ik dan toch nog wel kritiek leveren niet :) . Ik weet wel waarover ik praat hoor :)

@RareAap: Ja, kan ook, maar dan kan je eigenlijk beter/ net zo goed, alles doen behalve het moddelen, wordt het wel een beetje vaag. Of je bouwt er een soort workshop van: eerst texturen, en tweede workshop belichten.

btw: geen andere ideeën voor een contest?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44042

Ideetje voor de volgende contest:
Ontwerp een zelfbeeld met omkadering dingen die je karakteriseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Dit is nog altijd wel 3d hoor, dus zo abstrakt hoeft het van mij niet.
Jouw idee kan je zelfs in 2d, en zelf met geluid!

Anders iets anders: ontwerp een mooie computerkast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

bredend schreef op 04 november 2003 @ 23:59:
Dit is nog altijd wel 3d hoor, dus zo abstrakt hoeft het van mij niet.
Jouw idee kan je zelfs in 2d, en zelf met geluid!

Anders iets anders: ontwerp een mooie computerkast :)
:X :X ik heb het model van mijn to-be-modded kastje al klaarstaan :Y)

(les 1: post geen vooraf gemaakte modellen; he shit nou ;) )

Maar, het lijkt me wel een leuk onderwerp, maar dan zouden er 2 renders gemaakt moeten worden... 1 met kast van buiten, 1 met 1 zijpaneel weg zodat je kunt zien dat a) het binnenwerk ook netjes afgewerkt is, en b) alles in de kast past.

Nou, we zien wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Haha, kunnen we gelijk met belichting(ccfl) en textures(paintjob) klooien. 'Tevens komt in deze les het moddelen van een waterblok aan de orde.' :D

Het leukste van klaar-sta-modellen is dat je het inmiddels beter kan ;)

[ Voor 23% gewijzigd door bredend op 05-11-2003 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79617

ideeen nieuwe contest:

natuur (bomen of zo )
middeleeuwen
Een niet bestaand gebruiksvoorwerp ( zinnig en met uitleg )
speelgoed
glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.
dit lijkt mij ook een heel leuke contest.
al ben ik niet zo'n ster in textures het is wel een leuk onderwerp.
en zoals ik zelf ook altijd merk en hier ook al geoped is, is dat je van die contests altijd zeer veel leert.

zo bij mij deze contest mijn particles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580

ik opper net als eens eerder sport, of liever gezegd, actie in sport. Dat is mijns inziens nog niet echt geweest, zorgt voor niet te verschillende finals zodat er nog te beoordelen valt en er is voor iedereen dan wel iets leuks te bedenken (denk ik).

ps, voor een texturecontest lijkt me verdomde weinig animo omdat ik niet denk dat er meer als 3 lui mee willen doen dan die een fatsoenlijke uv mapping kunne neerpeuren op hun object, verder is dat een 2d contest, geen 3d en dat hoort hier niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 68580 op 05-11-2003 01:48 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.