Welke Bittorrentclient is de beste?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.925 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 22:56

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Iemand de gouden tip voor een linux daemon met web interface?
(met voorkeur eentje die niet in Aplha stadium is...)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
*schop* ik heb dezelfde vraag als hierboven

[ Voor 72% gewijzigd door gertjan! op 17-06-2004 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op 14 juni 2004 @ 14:03:
Download Java 1.5 beta2 icm Azureus 2.1.0.0 en update die dan weer dmv de nieuwe CVS JAR ;) Er komt eigenlijk elke dag/om de 2 dagen wel een nieuwe versie van Azureus uit, alleen onder CVS (soort van beta). :)
bedankt voor de uitleg wat CVS is, ik heb die gedownt en hernoemd en in de map azureus geflikkert en opgestart. hij zat de afgelopen maanden op MAXIMAAL 15 kb/s (en ja groene smilies) en nu staat ie op 95 kb/s ik weet niet wat ze ingebouwd hebben maar zo bevalt het me wel :D .......

lama hij is weer gezakt naar maximaal 20 kb/s ik post later nog wel of het hielp tegen het vastlopen...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Als enige (mij bekende) non-java client gebruik ik torrentstorm, aangezien deze de enige is die niet gechrashed is als ik na 12 uur thuiskom van werk.

(Heb Azureus/ABC/Shadow/nog wat anderen gebruikt, en die bevielen me allemaal niet)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar probleem, ik moet het aantal peers verbindingen cappen naar 30 en dan loopt BT vaak nog vast. Ik heb een vermoeden dat het aan mijn speedtouch 510 ligt. Ik heb alle clients ongeveer geprobeerd en tevens een andere netwerkkaart en een format. En natuurlijk alle poorten geforward. Tevens heb ik de laaste firmware van mijn router geinstalleerd en een harde reset. IK heb adsl-comfort. Kent iemand dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds niet overtuigd, welke torrent client nu de beste is????

-Azureus = nog steeds niet normaal gelukt mee te downen(krijg m niet aan de praat)

-BT++ =gaat me te traag

-ABC Torrent = klote client, download wil maar niet boven de 60 kB/s gaan..totaal 100 kB/s nooit bereikt

-Bitcomet = matige client, downloaden niet echt snel.. werkt niet soepel.

NovaTorrent = Deze ging goed een tijdje..Downloads gingen redelijk snel. Alleen nu lukt t niet meer, ouwe tracker of zo.. nieuwe versie krijg ik niet aan de praat..

samengevat----------> I NEED HELP...Good Torrent ADVICE needed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

zion schreef op 21 juni 2004 @ 02:04:
Als enige (mij bekende) non-java client gebruik ik torrentstorm, aangezien deze de enige is die niet gechrashed is als ik na 12 uur thuiskom van werk.

(Heb Azureus/ABC/Shadow/nog wat anderen gebruikt, en die bevielen me allemaal niet)
ABC is in Python geschreven, net als de officiële en veel andere clients (zoals Torrentstorm, waar ABC weer op gebaseerd is); het is dus ook geen Java client. :) Azureus is naar mijn weten overigens de enige Java-based client.

Ik ben niet zo'n Java fan vanwege de enorme overhead en het extreme geheugengebruik, maar ik moet zeggen dat Python qua RAM-usage niet veel beter is. Het geheugengebruik van ABC is net zo extreem als dat van een gemiddelde java applicatie. Vlak na het opstarten is het nog 20MB, maar na een tijdje loopt 't al gauw richting de 50MB hier. Over het programma zelf ben ik verder wel te spreken; de interface is vrij helder en de behaalde snelheden zijn ook in orde, maar waarom moeten al die bittorrent clients zo nodig zoveel RAM claimen?

Heeft iemand nog tips voor een wat lichtere (non-java/python?) client met dezelfde mogelijkheden als ABC? Is er niet al een port naar C++ ofzo?

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 02:37:
Ik heb een raar probleem, ik moet het aantal peers verbindingen cappen naar 30 en dan loopt BT vaak nog vast. Ik heb een vermoeden dat het aan mijn speedtouch 510 ligt. Ik heb alle clients ongeveer geprobeerd en tevens een andere netwerkkaart en een format. En natuurlijk alle poorten geforward. Tevens heb ik de laaste firmware van mijn router geinstalleerd en een harde reset. IK heb adsl-comfort. Kent iemand dit probleem ook?
Ik heb ook zo'n speedtouch 510 v4 met firmware 4.0.2.0.0 (fabrieksfirmware)
Ik heb er geen problemen mee, heb een keer 3 torrents gehad met ieder zeker 80 connecties. Heb dan wel adsl lite (1120/352)

Probeer eens de ouwe firmware eop te zetten en kijk hoe je snelheid is.

Verder is er ergens anders bij netwerktroubleshooting geloof ik dat de bepaalde isdn-versies nogal brak zijn!! Dat kon je controelren aan de hand van de serienummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik gebruik nu bit spirit en hij werkt zeer fijn.
Een aanrader dus!!

als je nog geen client hebt, probeer deze dan ff.
Ik heb hem via software update op de frontpage gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:24

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Er is weer een nieuwe versie van Azureus uit: 2.1.0.2 :)
Gister even geïnstalleerd en gedraaid met 2 torrents ( die elk zo'n 40 peers en 600 peers hadden). Na 5 minuten ging ie al 200KB/s en na 20 minuten zo'n 400KB/s :D
Ik had javaw.exe uiteraard toen wel op high proccess priority gezet. Only speed matters, systeembronnen niet ;) (Azureus slurpte btw 25-40MB geheugen).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Laatst online: 04-09 08:41

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Blisterin_Bull schreef op 22 juni 2004 @ 07:20:
Er is weer een nieuwe versie van Azureus uit: 2.1.0.2 :)
Gister even geïnstalleerd en gedraaid met 2 torrents ( die elk zo'n 40 peers en 600 peers hadden). Na 5 minuten ging ie al 200KB/s en na 20 minuten zo'n 400KB/s :D
Ik had javaw.exe uiteraard toen wel op high proccess priority gezet. Only speed matters, systeembronnen niet ;) (Azureus slurpte btw 25-40MB geheugen).
Ik heb em inmiddels ook geinstalleerd.
De auto update deed een beetje vaag bij mij.
Bestanden die ik al lang had verwijderd uit mijn lijst en van mijn hd, ging ie weer downloaden.
Blijkbaar stonden er nog backup bestanden in de torrent map van Azureus |:(

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:20

PoweRoy

funky!

holy shit
normaal met ABC een download van rond de 200 net ff 2 files aangezet B)
versie 2.8.6 :)

[17:49] <PoweRoy> Current Bandwidth: In: 810KB/s, Out: 69KB/s, Total: 879KB/s
Afbeeldingslocatie: http://vdkorput.speedxs.nl/ABC.JPG

azureus heeft bij mij een trage connectiie (java :X) en de download gaat redelijk 100KB en stabiel maar ABC vind ik toch net iets fijner :)
kheb btw speedxs extreme 8mbit/1mbit

[ Voor 7% gewijzigd door PoweRoy op 22-06-2004 17:53 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
wat is Azureus een zware schijt zeg !! Bah :( :(

Gister Azureus Gedownd, een paar (10) Torrents op een site (supernova) aangeklikt.
Ging lekker 400Kbps Down. ,60Kbps Up ik dacht nog dit schiet lekker op, Jackpot.

Om de een of ander reden, even later, zelf me pc herstart.
Start ook Azureus weer op, doet ie helemaal geen sodemieter.
Totaal maar 10/15Kbps Down.

Ik dacht dat ie even langer tijd nodig was om los te gaan.
Dus ik maar op bed........vanochtend ik kijken welke goodies O-) .......
Blijk ik maar totaal 64MB gedownd te hebben :(

Bah. :r

Waardeloos, voor mij dan ;)

Maar even ABC checken dus......

[ Voor 1% gewijzigd door Shiznit op 22-06-2004 19:57 . Reden: typo ]

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
/me gooit zomaar een idee in de groep

Als iedereen zo zeikt over die clients.. Er zijn vast een aantal enthousiastie gotters die kunnen programmeren of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
Neobender schreef op 22 juni 2004 @ 20:04:
/me gooit zomaar een idee in de groep

Als iedereen zo zeikt over die clients.. Er zijn vast een aantal enthousiastie gotters die kunnen programmeren of niet?
Ach er zijn echt genoeg goeie clients te vinden. De clients waar het meest over gesporken wordt zijn gewoon goed bruikbaar. De ene heeft wat meer opties dan de andere.

Ik gebruik azureus, gister een nieuwe versie gedownload en hij werkt echt prima. Alleen java is iets aan de zware kant maar daar heb ik eigenlijk geen probemen mee. Ook spontane reboots heb ik nog niet gehad, terwijl azureus toch 24/7 aanstaat op een servertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Ik draai de nieuwe Azureus sinds eergister avond 2.1.0.3_B2. Met de juiste settings loopt het als een speer. trek me 2Mbit verbinding altijd vol.

Tip voor de mensen die problemen hebben met die plugins, verwijder Azureus complete, dus ook de regs en de application data.

Install daarna een ''fresh'' copy er over... dan moet het goed gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Chutney op 23-06-2004 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al iets gehoord over Deadman Walking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al eerder is gepost, maar hier vind je een overzicht van vrijwel alle bittorrent-clients. 8)

http://www.bamber.org/wiki/?Clients

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'n probleem. Heb net de laatste versie van Java (mocht dat nodig zijn) en de laatste versie van Azureus geinstalleerd. Lijkt redelijk te werken, maar ik heb nu 2 downloads lopen en ik klik een derde aan (in Internet Explorer), dan zie ik in m'n taakbalk Azureus "flashen" (bij de vorige twee downloads vroeg hij dan om 'n directory waar hij 'm moet opslaan). Nu gebeurt er in Azureus echter niets. Weet iemand wat dat kan zijn? Er staat nergens een max. van 2 files ingesteld ofzo, het is allemaal default geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Laatst online: 04-09 08:41

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 18:25:
Ik heb 'n probleem. Heb net de laatste versie van Java (mocht dat nodig zijn) en de laatste versie van Azureus geinstalleerd. Lijkt redelijk te werken, maar ik heb nu 2 downloads lopen en ik klik een derde aan (in Internet Explorer), dan zie ik in m'n taakbalk Azureus "flashen" (bij de vorige twee downloads vroeg hij dan om 'n directory waar hij 'm moet opslaan). Nu gebeurt er in Azureus echter niets. Weet iemand wat dat kan zijn? Er staat nergens een max. van 2 files ingesteld ofzo, het is allemaal default geinstalleerd...
Dat probleem heb ik ook soms, wat je hier tegen kan doen weete ik niet, maar je kan wel de torrents op je HD downloaden en vervolgens opstarten ;)

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mduijvendijk schreef op 26 juni 2004 @ 20:02:
[...]

Dat probleem heb ik ook soms, wat je hier tegen kan doen weete ik niet, maar je kan wel de torrents op je HD downloaden en vervolgens opstarten ;)
Ja verrek! Inderdaad, werkt ook nog! Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Er is weer een nieuwe versie van Bittornado uit, namelijk 0.3.3

Info:

reduced RAM usage
smarter upstream control
bugs fixed
fast-resume, file priority system
automatically saves stats and
some client settings
still no new GUI, been working on the engine
various new features

check www.bittornado.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dat hele Torrent-gebeuren volgens mij toch nog niet zo. Ik heb nu dus Azureus geinstalleerd en ben 13 verschillende dingen aan het downloaden. De totale download-snelheid fluctueert echter enorm (wisselt tussen 1kb/sec en 30kb/sec). Kan ik daar nog iets aan doen? Ik heb de torrent-links van diverse plaatsen gehaald, dus daar lijkt het ook niet aan te liggen.

En bij "My Shares" staat niets. Helpt het als ik iets handmatig ga sharen? Of werkt dat niet zo? Ik wil best 'n zooi sharen, maar hoe weet het torrent-gebeuren dan wat voor bestanden het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 14:23:
Ik snap dat hele Torrent-gebeuren volgens mij toch nog niet zo. Ik heb nu dus Azureus geinstalleerd en ben 13 verschillende dingen aan het downloaden. De totale download-snelheid fluctueert echter enorm (wisselt tussen 1kb/sec en 30kb/sec). Kan ik daar nog iets aan doen? Ik heb de torrent-links van diverse plaatsen gehaald, dus daar lijkt het ook niet aan te liggen.

En bij "My Shares" staat niets. Helpt het als ik iets handmatig ga sharen? Of werkt dat niet zo? Ik wil best 'n zooi sharen, maar hoe weet het torrent-gebeuren dan wat voor bestanden het zijn?
welke kleur hebben de smilies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 14:43:
[...]

welke kleur hebben de smilies?
Op dit moment:

7 gele smilies (die kijken "neutraal")
5 rode smilies (die kijken pissed)
1 blauwe smilie (die kijkt verbaasd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ze horen groen te zijn, daar heb je het probleem al. heb je soms een router? of een te strakke firewall? bepaalde poorten moeten openstaan....

ff googlen op azureus poorten en je vind veel hits...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Als alles default staat dan zal de poort ook op default staan. In dat geval moet je op je router de poort 6881 forwarden naar je lokale ip. Dan zullen de smilies groen worden en gaat het downloaden sneller.

Dat sharen hoef je niks mee te doen. Met bittorent share je wat je op dat moment aan het downloaden bent. Het is ook gewenst dat je pas bij een share ratio van 1.00 je downloads die klaar zijn afbreekt. Die share ratio geeft de verhouding aan tussen het downloaden en uploaden. Een share ratio van 1.00 wil zeggen dat je net zoveel geupload hebt als dat je gedownload hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To MrTweak en Racemol:

Thanks! Ik had in m'n router al wel een port forward voor 6881 TCP staan, maar die stond naar de verkeerde pc te pointen. :) Heb dat aangepast en nu zijn er al 8 groene smilies. En zowaar ook voor het eerst dat ik iets in het onderste deel van het scherm zie. (plus die ratio). En hij knalt er nu ook overheen (70kb/sec), perfect!

Die genoemde ratio van 1, is dat een ideaal-beeld, een soort etiquette of wordt je er ook echt op afgerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 15:37:
Die genoemde ratio van 1, is dat een ideaal-beeld, een soort etiquette of wordt je er ook echt op afgerekend?
tis net zoiets als een begrafenisstoet in het verkeer voorrang geven. de pliesie zal je niet bekeuren als je toch er dwars doorheen gaat maar tis gwoon je mentaliteit en je wacht braaf tot de stoet voorbij is.

er wordt nergens bijgehouden of je wel braaf tot 1 shared of niet. het kan wel zo zijn dat als iemand ziet van die ipadres ken ik, die klojo shared amper wat kunnen ze je "snubben" (je ip bannen). maar dat is dan invidueel. de meesten zetten azureus aan en gaan dan voetballen of zo en dan komen ze thuis en is de file binnen....

er is hier in dit topic wel een ei geweest die ff zat op te scheppen dat ie met 2 mbit downde en met 5 kb/s upde en zodra hij klaar is met downen de file direkt weghaalde zodat er niet meer geupd kan worden. doe me een lol en volg niet in zijn voetsporen.... bittorrent bestaat uit het sharen en uppen. als er meer grapjurken zoals die ei gaan doen is bittorrent in notime dood....

duidelijk zo :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 19:01
er zijn ook trackers van bekende sites die je ratio bijhouden, als je een ratio van minder dan 1 hebt, dan wordt je geblockt op de tracker en kun je torrents toevoegen tot je een ons weegt, maar zullen je downloads niet starten. dus bij downloads van sommige sites moet je wel enigzins opletten dat je je ratio haalt.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik met Azureus 2.1.0.2 een probleem. De download and upload limiter werkt niet meer. Dan zet ik de max upload bijvoorbeeld op 25 KB/s, en blijft hij gewoon 35 uppen. Ik heb al een compleet nieuwe install gedaan, maar het probleem is weer terug gekomen. Sinds de nieuwe versie zie ik soms ook een soort pop-up bericht van Azureus rechtsonder mijn startbalk vandaan schuiven "uPnP mapping established" (weet het exacte bericht niet meer). Op de Azureus website heb ik niets gevonden. Weten jullie misschien iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 15:37:
To MrTweak en Racemol:

Thanks! Ik had in m'n router al wel een port forward voor 6881 TCP staan, maar die stond naar de verkeerde pc te pointen. :) Heb dat aangepast en nu zijn er al 8 groene smilies. En zowaar ook voor het eerst dat ik iets in het onderste deel van het scherm zie. (plus die ratio). En hij knalt er nu ook overheen (70kb/sec), perfect!

Door mij persoonlijk zou je er zelfs voor worden afgerekend (ip wordt toegegoed tot blacklist). 1:1 is idd etiqette die zozeer wordt gewaardeerd dat het een verplichting is geworden. En het moet wel zo werken anders kunnen we het hele bittorrent-netwerk net zo goed omdopen in KaZaA of zo . . . incluis vervelende leechers.

(/me heeft de laatste tijd weer teveel van dit soort gasten gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik heb een beetje een probleem met torrentstorm...

1. Hij houdt zich niet aan de upload-limiet (16KB/s)
2. Hij houdt zich niet aan de share-limiet (300%) (oftewel als ik een ratio U/D van 3/1 moet hij stoppen met die file te sharen, maar sommigen staan op 800+ %)

Welke client (non-java!) doet dit wel goed?

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 22:26:
[...]

Door mij persoonlijk zou je er zelfs voor worden afgerekend (ip wordt toegegoed tot blacklist). 1:1 is idd etiqette die zozeer wordt gewaardeerd dat het een verplichting is geworden. En het moet wel zo werken anders kunnen we het hele bittorrent-netwerk net zo goed omdopen in KaZaA of zo . . . incluis vervelende leechers.

(/me heeft de laatste tijd weer teveel van dit soort gasten gezien)
Ja alles goed en aardig, maar ik heb nu Azureus ongeveer 1 dag fulltime draaien, heb 'n maximale downstream van 128Kb/sec en 56Kb/sec upstream. Ik heb tot nu toe 1 film compleet gedownload, en dat is de enige waarvan zo te zien een share ratio wordt berekend. Die staat na een paar uur nog maar op 0.133. De bestanden die ik zelf ook nog niet compleet heb worden wel met vele kb's per seconde geupload. Krijg ik daar dus geen "credits" (meer figuurlijk dan echt dus maar ok) voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 15:40

Tim Schuhmacher

abasios

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 23:25:
[...]
De bestanden die ik zelf ook nog niet compleet heb worden wel met vele kb's per seconde geupload. Krijg ik daar dus geen "credits" (meer figuurlijk dan echt dus maar ok) voor?
Zeker weten wel hoor. Ik heb het wel gehad dat een bestand nog niet binnen was, maar wel een shareratio boven de 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 22:05:
Sinds kort heb ik met Azureus 2.1.0.2 een probleem. De download and upload limiter werkt niet meer. Dan zet ik de max upload bijvoorbeeld op 25 KB/s, en blijft hij gewoon 35 uppen. Ik heb al een compleet nieuwe install gedaan, maar het probleem is weer terug gekomen. Sinds de nieuwe versie zie ik soms ook een soort pop-up bericht van Azureus rechtsonder mijn startbalk vandaan schuiven "uPnP mapping established" (weet het exacte bericht niet meer). Op de Azureus website heb ik niets gevonden. Weten jullie misschien iets?
Je eerste probleem kan ik zo even niet thuisbrengen. Maar dat je die popup krijgt over UPNP is niks mis mee. Hij verteld je gewoon dat het gelukt is om bepaalde poorten te mappen met UPNP (hiervoor moet je router wel UPNP ondersteunen, en dat is bij jou dus het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op 28 juni 2004 @ 12:54:
[...]

Je eerste probleem kan ik zo even niet thuisbrengen. Maar dat je die popup krijgt over UPNP is niks mis mee. Hij verteld je gewoon dat het gelukt is om bepaalde poorten te mappen met UPNP (hiervoor moet je router wel UPNP ondersteunen, en dat is bij jou dus het geval).
Ok, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben meer mensen last van azureus die vastloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:24

GeekK

Rag Mama Rag

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 02:04:
hebben meer mensen last van azureus die vastloopt?
Bij mij crasht-ie wel heel vaak, maar dat ligt er denk ik aan dat ik te weinig geheugen heb (en er soms ook nog emule naastdraai)...

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 512 MB DDR geheugen+P4 2,8. dat zit wel snor. sinds ik ben overgestapt op 2.1.0.x crasht ie telkens, ik kan dan minstens een half uur niet inloggen op internet omdat door die crash ik niet netjes ben afgemeld.

ik zit nu op 2.1.0.3_B25 en hiervoor had ik dus B18 en toen leek het afgelopen zijn met de crashes. ik heb verder met helemaal nix een crash. heb jij ook zonealarm? misschien dat dat de crash veroorzaakt? want als azureus is vastgelopen zie ik dat de down en up 0 kb/s zijn. zone alarm reageert niet meer en me internet afmelden ook nie.......

tadaa alweer nieuwe crash, heel leuk dit.... grrrrrrrrr..... bij het afsluiten en herstarten stond er: kan xpcom eventreceiver nie afsluiten, na googlen kwam ik achter dat het een onderdeel is van webbrowser mozila firefox is. of dat programma de probleem is of toch echt aan azureus ligt weet ik niet, de logboek van windows vermeld geen fouten iig.....

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze keer heb ik schijfcontrole gedaan, nieuwste Beta azureus(B25), defragmententatie. schijven uitschakelen, systeem standby en slaapstand inschakelen staan allen uit. firefox niet gebruikt en nog liep ie na een tijdje vast..... en dan laat hij echt alles crashen wat met internet te maken heeft maar ik kom er niet achter wat precies de crash veroorzaakt. het moet azureus zijn want als dat niet bezig is dan loopt het nooit vast.

ik wil weten of er meer mensen zijn die dit probleem hebben en wat we gemeen hebben........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 15:40

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb soms dat azureus crasht (of eigenlijk wordt javaw dan genoemd), bij het openen van bepaalde .torrents. Volgens mij zijn die corrupt. Het vreemde is dat ik het crash venstertje 3x weg klik en alles vrolijk door draait.

Maar ik denk dat je (Mr Tweak) daar niet op doelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Hmm, hier loopt Azureus altijd als een zonnetje.. en draai ook altijd de laatste CVS releases (nu alweer B26). Misschien (als je een router hebt) dat die het niet aankan...

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, heb geen router, ik denk dat het een probleem is van zone alarm. ben niet zeker van. na paar uurtjes zijn de down en up op 0% en alles wat met internet te maken heeft is dan dood. er zit nix anders op dan te resetten.

zie
By: Aaron - vanishinghope
RE: Compatible firewalls
2004-07-06 08:04
I use ZoneAlarm Security Suite 5.0.590.043 and have tried everything from allowing Azureus full access right to opening/allowing ports. Azureus still seems to download perfectly fine for a while (say, 2 or 3 hours) then all downloads go to 0 kb/s. It doesn't start downloading properly until I restart the computer. Before using ZoneAlarm 5, I used 4.5 and everything was fine.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoor zowiezo wel vaker dat ZoneAlarm en P2P een "NO-GO" is. :P
Probeer eens een andere firewall.. Sygate oid.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik gebruik al een tijdje Shadow, maar mijn tevredenheid loopt hard terug. Zo nu en dan trekt een torrent met 125 kb/s binnen, maar meestal mag ik blij zijn met 15 kb/s. Mijn verbinding: 1.1 Mb...

Sommige torrents, waar een combi-snelheid van 400+ kb/s is lopen zelfs nog geen 5 kb/s. What's wrong here?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 13:09:
nope, heb geen router, ik denk dat het een probleem is van zone alarm. ben niet zeker van. na paar uurtjes zijn de down en up op 0% en alles wat met internet te maken heeft is dan dood. er zit nix anders op dan te resetten.

zie
[...]
Dat heb ik ook gehad en dat heeft inderdaad met ZoneAlarm te maken. Downloads gaat goed, maar na een tijdje gaat het naar 0BK/s en gaat later weer omhoog. Toen heb ik ZoneAlarm eraf geflikkerd en Sygate erop gezet en alles lijkt goed te gaan.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 23:24
De laaste Azureus loopt bij mij stabieler als ooit.
Eindelijk doet de update functie het ook goed.
Valt me wel op dat de download snelheid hoger ligt naar mate je upload snelheid hoger is. Heb nu download x upload 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Bij mij loopt de laatste Azureus ook perfect! Ik heb de upload snelheid altijd al op 30K gehad en de downloads lopen vaak heel hard. Ik zou niet weten hoe het downloaden gaat als je hem lager zet. Ze zeggen dat het wel invloed heeft maar ik geloof er niet erg in. Het is natuurlijk wel belangrijk om genoeg te sharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 13:51:
Dat heb ik ook gehad en dat heeft inderdaad met ZoneAlarm te maken. Downloads gaat goed, maar na een tijdje gaat het naar 0BK/s en gaat later weer omhoog. Toen heb ik ZoneAlarm eraf geflikkerd en Sygate erop gezet en alles lijkt goed te gaan.
:)
uuuh warsnake, bij zone alarm en norton ging alles automatisch en werden de smilies groen, maar bij sygate blijft ie geel........? moet ik soms handmatig poorten openzetten? niet handig hoor dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
abc loopt hier jammer genoeg steeks vaker vast, het was zon perfecte client :(
Is er nog een andere client die ondersteuning voor een webserver heeft (via ja browser torrents toevoegen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 20:45:
[...]

uuuh warsnake, bij zone alarm en norton ging alles automatisch en werden de smilies groen, maar bij sygate blijft ie geel........? moet ik soms handmatig poorten openzetten? niet handig hoor dit....
Ik zit niet achter een router. Als ik mn client voor het eerst opstart, geeft hij aan of je toestemming wilt geven. Dat bevestig je dan en alles doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja de smilies bleven geel en ik snapte het niet, norton en zonealarm hoef ik maar 1 keer toestemming te geven en viola de smilies zijn groen. (ik zit ook niet achter een router)

enfin ik ben er al achter, omdat ik zone alarm eraf pleurde wilde ik toch bescherming totdat ik een vervangende firewall had gedownt en had ik xp firewall aangezet. ik ben vergeten deze weer uit te zetten en nu zijn de smilies wel groen!! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rev! schreef op 06 juli 2004 @ 21:45:
Is er nog een andere client die ondersteuning voor een webserver heeft (via ja browser torrents toevoegen)?
try share aza eens. ik zag het vandaag voor het eerst, wel handig dat ie op 4 netwerken zit (gnutella, edonkey, gnutella2, torrent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds gisteren Azureus en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Azureus gebruikt hier alleen 40mb geheugen, CPU gebruik is 0-5% (ook bij grotere bestanden, dus ik snap niet waarom het zo "zwaar" moet zijn (java 1.4.2 en Azureus 2.1.0.2 op XP 2600+ en 1gb DDR))

Nu heb ik een vraagje: Hoe stel je in dat een upload automatisch stopt (en word verwijderd uit de lijst) als de ratio van 1 is behaald?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 06:23:
Nu heb ik een vraagje: Hoe stel je in dat een upload automatisch stopt (en word verwijderd uit de lijst) als de ratio van 1 is behaald?
Ik denk dat dat niet mogelijk is, omdat dat een P2P onvriendelijke optie zou zijn. Handmatig is de enige optie :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentsnow schreef op 07 juli 2004 @ 06:26:
[...]

Ik denk dat dat niet mogelijk is, omdat dat een P2P onvriendelijke optie zou zijn. Handmatig is de enige optie :)
Irritant... dan gaat ie (wanneer je je 4 actieve torrents aant uploaden hebt) dus nooit meer downloaden? Das wel minder dan... Of is hier iets aan te doen? Ik heb al de negeer functie ingesteld (geprobeerd) en prioriteit van de uploads gaat wel omlaag maar hij start geen nieuwe download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 06:29:
[...]

Irritant... dan gaat ie (wanneer je je 4 actieve torrents aant uploaden hebt) dus nooit meer downloaden? Das wel minder dan... Of is hier iets aan te doen? Ik heb al de negeer functie ingesteld (geprobeerd) en prioriteit van de uploads gaat wel omlaag maar hij start geen nieuwe download.
Je kan toch gewoon uploaden en downloaden tegelijk? Zelfs met twee aparte torrents kan dat.

Op het moment ben ik twee torrents aan het seeden, terwiljl ik twee andere torrents aan het downloaden ben. Geen probleem.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentsnow schreef op 07 juli 2004 @ 07:25:
[...]

Je kan toch gewoon uploaden en downloaden tegelijk? Zelfs met twee aparte torrents kan dat.

Op het moment ben ik twee torrents aan het seeden, terwiljl ik twee andere torrents aan het downloaden ben. Geen probleem.
Ja dat snap ik... Maar wanneer een download klaar is, begint ie die torrent te seeden. Er is een maximaal aantal actieve torrents (wel zo handig). Als je dat aantal op bijvoorbeeld 4 hebt, en je hebt 4 torrents gedownload. Ben je dus 4 torrents aan het uploaden. Als je meer downloads in de lijst hebt begint ie daar niet mee, omdat er 4 torrents active zijn.

Zou best wel fijn zijn als er een optie is: Disallow new connections when ratio above 1 (kun je natuurlijk ook hoger zetten). Dan kapt ie geen connecties af wanneer ratio 1 is (P2P onvriendelijk), maar stoptie wel op een gegeven moment met seeden. Op deze manier is je ratio altijd > 1 (of het moet PRECIES uitkomen), en is natuurlijk ook wel handig zodat je eigen downloads verdergaan. Als ik een weekend weg ga wil ik ook flink leechen :p.

Edit: Een optie "Maximum active uploads" is natuurlijk ook mogelijk...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds gisteren Azureus en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Azureus gebruikt hier alleen 40mb geheugen, CPU gebruik is 0-5% (ook bij grotere bestanden, dus ik snap niet waarom het zo "zwaar" moet zijn (java 1.4.2 en Azureus 2.1.0.2 op XP 2600+ en 1gb DDR))

Als je bij je services kijkt, dan moet er ook een service zijn die javaw heet. Die neemt wel bij mij veel cpu en mem in beslag. Die service wordt gestart wanneer ik azureus start. Sindsdien heb ik veel clients geprobeert en ik gebruik nu de c++ client Bitcomet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 13:47:
[...]

Als je bij je services kijkt, dan moet er ook een service zijn die javaw heet. Die neemt wel bij mij veel cpu en mem in beslag. Die service wordt gestart wanneer ik azureus start. Sindsdien heb ik veel clients geprobeert en ik gebruik nu de c++ client Bitcomet.
Wat is veel mem volgens jou? Bij mij gebruikt de process (dus niet de service ;)) javaw.exe 40mb geheugen... Verwaarloosbaar... CPU gebruik is over het algemeen lager dan winamp...

Ik mis dus alleen die ene functie zodat ik Azureus een lijstje kan laten downloaden zonder dat ik handmatig steeds de uploads moet stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 13:47:
[...]

Sindsdien heb ik veel clients geprobeert en ik gebruik nu de c++ client Bitcomet.
Op een site met anime torrents waar ik af en toe kom, wordt die BitComet geband ;)
"BitComet All Versions - Abusive announcing."
Lijkt me dus niet zo'n gezonde client :P

[ Voor 40% gewijzigd door Blisterin_Bull op 07-07-2004 13:59 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:56

Niek

f.k.a. The_Surfer

(...)
Die optie is behoorlijk goed verborgen, maar hij zit er wel in ;)

Viw -> Configuration -> Queue -> Seeding -> Ignore Rules -> Ignore torrents that have a share ration of ...:1

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Surfer schreef op 07 juli 2004 @ 14:04:
[...]

Die optie is behoorlijk goed verborgen, maar hij zit er wel in ;)

Viw -> Configuration -> Queue -> Seeding -> Ignore Rules -> Ignore torrents that have a share ration of ...:1
Zal eens kijken als ik weer thuis ben. Volgens mij had ik die optie al ingesteld, kan zijn dat ik die net niet heb gedaan :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op 07 juli 2004 @ 13:58:
[...]

Op een site met anime torrents waar ik af en toe kom, wordt die BitComet geband ;)
"BitComet All Versions - Abusive announcing."
Lijkt me dus niet zo'n gezonde client :P
Ik zou niet weten, waarom het geband moet worden. :?

Het heeft geen spyware, geschreven in c++ en neemt nauwelijks cpu en mem in beslag. Het is trouwens ook geen torrent waar je zonder te sharen kan downloaden. Net als alle andere clients moet je hier ook sharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is ook geen leech-client, maar gewoon agressief richting de tracker. Hoe of wat weet ik niet, er stond iig geen verklaring bij. Zolang je geen torrents van Anime-4ever download zal je er ook niet veel van merken denk ik. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn resources gebruik...

Afbeeldingslocatie: http://img43.exs.cx/img43/2128/azureus.jpg

System specs:

AMD Athlon XP 2600+
1GB DDR
2 x 80GB 7200rpm

Allemaal niet al te hoog :) zo zwaar is Azureus blijkbaar helemaal niet ;)

Edit: Ik heb trouwens dat probleem opgelost. Ik had 1st priority iets verkeerd ingesteld... Beetje te snel geweest (lezen is moeilijk ja :p).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

2 korte vragen, waar ik in de resources geen antwoord op kan vinden (relatief simpele vraag dunkt me :?)

Ik gebruik Azureus en af en toe krijg ik een popup dat ik er een update beschikbaar is. Deze wordt standaard in een temp directory gedownload en automatisch geshared. Nou wil ik shared resources in 1 directory zetten, dus moet die "default download dir" ergens veranderd worden.

1. Weet iemand hoe ik kan instellen dat die updates in een bepaalde directory terecht moeten komen?
2. Handmatig verplaatsen is ook een optie, maar hoe kan ik die file dan laten sharen. Is het maken van een .torrent voldoende of hoeft dat niet eens (lijkt nu ook niet te gebeuren :?)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:27

FlashBang

Hoi.

@BtM909: Als die optie er niet is in Azureus dan is het denk ik niet mogelijk.

Ik gebruik nu al heel lang Azureus en die vind ik zeker het beste, veel mensen zeuren over de resources maar dat valt best mee.
Ik heb lang ABC gebruikt maar ik vind Azureus wat professionneler en (hij lijkt) wat sneller te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Gebruik sinds kort ook maar Azureus omdat Torrentstorm toch wel heel veel resources gebruikte.
Maar weet iemand trouwens of je in Azureus per torrent je upload kunt instellen? Heb dit nog niet kunnen vinden namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Laatst online: 30-06 15:56
Je kan het volgens mij niet per torrent maar enkel in zijn geheel instellen.
Je kan bijvoorbeeld wel de upload slots van je torrents veranderen.

[ Voor 32% gewijzigd door siknu op 09-07-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rodyman schreef op 09 juli 2004 @ 15:31:
Gebruik sinds kort ook maar Azureus omdat Torrentstorm toch wel heel veel resources gebruikte.
Maar weet iemand trouwens of je in Azureus per torrent je upload kunt instellen? Heb dit nog niet kunnen vinden namelijk...
Dit zou je in NetLimiter kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 21:47:
Hier mijn resources gebruik...

[afbeelding]

System specs:

AMD Athlon XP 2600+
1GB DDR
2 x 80GB 7200rpm

Allemaal niet al te hoog :) zo zwaar is Azureus blijkbaar helemaal niet ;)

Edit: Ik heb trouwens dat probleem opgelost. Ik had 1st priority iets verkeerd ingesteld... Beetje te snel geweest (lezen is moeilijk ja :p).
SpeedUpMyPC.exe :X SpyWare ALERT :o En dan ook nog eens met zo'n systeem |:(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op 09 juli 2004 @ 16:27:
zo te lezen vreet ie nogal wat geheugen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 16:14:
[...]

Dit zou je in NetLimiter kunnen instellen.
Mag jij vertellen hoe ik in NetLimiter per Torrent de upload max. snelheid kan instellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Rodyman schreef op 09 juli 2004 @ 18:03:
[...]

Mag jij vertellen hoe ik in NetLimiter per Torrent de upload max. snelheid kan instellen ;)
Dat vroeg ik me ook al af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 10:33

ErA

In het kader van een simpel antwoord op de vraag van dit topic zeg ik: Yet Another Bittorent Client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rev! schreef op 06 juli 2004 @ 21:45:
Mldonkey doet het prima bij mij (onder Linux). Ik vind het ontzettend handig om vanaf een willekeurige lokatie een download te kunnen starten via de webinterface.

Ik gebruik het al erg lang voor 'gewone' donkey downloads maar sinds vorige week (ik ben een beetje langzaam) ook voor Bittorrents.

Gewoon 'dllink [url]' intikken op de [Input] regel.

Als de URL niet op .torrent of .tor eindigt moet je een trucje toepassen en '&.tor' achter de URL plakken. Dan werkt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

ErA schreef op 09 juli 2004 @ 20:32:
In het kader van een simpel antwoord op de vraag van dit topic zeg ik: Yet Another Bittorent Client
ja, hallo dan zeg ik met _nadruk_ Azureus
;)
Afbeeldingslocatie: http://www.nashvillezoo.org/frog3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb azureus, heb alles ingesteld, heb groene gezichtjes maar geen hoge download snelheid. wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe hoog staat je upload, hoeveel slots _per_ torrent... Daarnaast ben je afhankelijk van de uploadsnelheid van de seeds/peers.
Zelf ga ik uit van 5KB/s upload per peer. Zo word ik iig niet gesnubbed en kan toch snel downloaden.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die is steeds rond de 10 kb/ps per torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 11-09 14:18
Is het niet zo dat je met een lagere upload (écht of gecapped) bij BT daardoor ook een lagere download krijgt, omdat je dan door veel meer mensen wordt gechoked? Ikzelf merk dat iig wel, voor de snelheidsverhoging van chello zat ik rond de 40kbps gem en nu rond de 150kbps gem. Of verbeeld ik me dat nu?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, dat verbeeld je je niet. ;) Hoe meer uploads je aankan (dus niet 20 uploadslots met max. 20KB/s upload en 1KB/s up per peer), hoe sneller je mag downloaden. Nu ligt de limiet wel laag. Zo word je _volgens mij_ niet meer gecapt als je 5 uploads slots per torrent aanzet en elke slot min. 5 a 6KB/s geeft.
Zelf doe ik: 10 uploadslots van elk 5KB/s als ik 1 torrent download of 5 uploadslots als ik 2 torrents download. Als ik na het downloaden niets meer te downloaden of te surfen heb, gooi ik mn upload volledig open en zet ik de uploadslots wat verder omhoog. :)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Na een tijd Azureus gebruikt te hebben en daar zeer tevreden mee geweest te zijn hield hij vorige week in 1 keer op. Hij kon de luisterpoort niet meer openen oid. Na veel geklungel met mijn router heb ik hem niet meer aan de praat gekregen...

Nu gebruik ik BitComet en dat werkt wel redelijk, gebruikt weinig resources alleen de download snelheid ligt wel lager dan Azureus...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

ZiegoM schreef op 11 juli 2004 @ 20:34:
Na een tijd Azureus gebruikt te hebben en daar zeer tevreden mee geweest te zijn hield hij vorige week in 1 keer op. Hij kon de luisterpoort niet meer openen oid. Na veel geklungel met mijn router heb ik hem niet meer aan de praat gekregen...

Nu gebruik ik BitComet en dat werkt wel redelijk, gebruikt weinig resources alleen de download snelheid ligt wel lager dan Azureus...
Kan komen doordat je ip adres waarnaar de port is geforward is veranderd, controleer dat maar eens.
Als dat zo is moet je in de router het ipadres waar het verkeer naar wordt geforward veranderen.

Succes, ik hoop dat het werkt.

[ Voor 1% gewijzigd door FlashBang op 12-07-2004 09:14 . Reden: ja, ik had voor NL een laag cijfer 8) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Russian Phoenix schreef op 11 juli 2004 @ 22:52:
[...]

Kan komen opmdat je ip adres waarnaar de port is geforward is veranderd, controleer dat maar eens.
Als dat zo is moet je in de router het ipadres waar het verkeer naar wordt geforward veranderen.

Succes, ik hoop dat het werkt.
Thnx!

Ik heb nog een beetje zitten kloten en hij wertk nu weer :P

Hup weg met Bitcomet! :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op 09 juli 2004 @ 16:27:
[...]

Vreemd dat Spybot S&D en Adaware en HiJackThis EN CWShredder allemaal niks vinden dan. Het werkt trouwens wel; als ik mijn cpu volledig gebruik loopt explorer nog altijd als een trein :). Maargoed ik had het er toevallig al afgegooid...
Het was trouwens echt een programma niet een of ander verborgen proces ;)
Rodyman schreef op 09 juli 2004 @ 18:03:
[...]

Voor javaw.exe staat een plusje. Daarop klikken en als het goed is zie je daar per download een item waarvan je de max snelheid kan instellen. Doe ik zelf ook zo :). Werkt prima.
Racemol schreef op 09 juli 2004 @ 18:35:
[...]

Dat vroeg ik me ook al af ;)
Nu weet je het :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb al eens gezegd dat ik Azureus het best vond vanwege snelste downloads. Zonet werd ik weer blij dat ik dat gezegd heb. :)
plaatje

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe je in vredesnaam de Azureus Swing UI aan de praat krijgt? Wat wordt bijv bedoelt met Root recourse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor bittornado gaan, ik gebruik het me hele bittorrentleven al xD.
Echt DE beste BT client out there (mijn mening), je ken ook je upload beperken plus dat de kleurencode je zon beetje op de hoogte houdt wat het programma doet.
http://bittornado.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 20:04:
Ik zou voor bittornado gaan, ik gebruik het me hele bittorrentleven al xD.
Echt DE beste BT client out there (mijn mening), je ken ook je upload beperken plus dat de kleurencode je zon beetje op de hoogte houdt wat het programma doet.
http://bittornado.com/
Nou nog een GUI die geen apenballen zuigt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GUI van Bittornado is inderdaad niet al te best. Ook moet je voor elke torrent aangeven waar je het wilt downloaden en zit er voor elke torrent een icoontje in je systray.

Daarom gebruik ik ook Bitcomet. Hier mee kun je een globale downloadmap aangeven, de upload cap, download cap, aantal downloads tegelijk, nederlandstalig en al die torrents verdeelt in categorien die met een enkele klik helemaal overzichtelijk hebt.

En de interface is nog eens heel mooi en volledig in c++. :P
http://www.bitcomet.com/images/ss_main.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 20:39:
GUI van Bittornado is inderdaad niet al te best. Ook moet je voor elke torrent aangeven waar je het wilt downloaden en zit er voor elke torrent een icoontje in je systray.

Daarom gebruik ik ook Bitcomet. Hier mee kun je een globale downloadmap aangeven, de upload cap, download cap, aantal downloads tegelijk, nederlandstalig en al die torrents verdeelt in categorien die met een enkele klik helemaal overzichtelijk hebt.

En de interface is nog eens heel mooi en volledig in c++. :P
http://www.bitcomet.com/images/ss_main.png
Wat is er dan niet zo best aan de GUI van Bittornado want ik zie niets verkeerds. En dat je moet aangeven elke keer waar je je file wilt hebben is alleen maar beter, voor mij iig.

update: oops ff verkeerd gelezen mijn fout = }

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 23:41 . Reden: voor post hieronder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 21:20:
[...]

Wat is er dan niet zo best aan de GUI van Bittornado want ik zie niets verkeerds. En dat je moet aangeven elke keer waar je je file wilt hebben is alleen maar beter, voor mij iig. En er is WEL een icoontje voor elke BT download :)
ja, dat merkt hij toch op als nadeel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik een bepaalde instelling doen om die ip-updater binnen Azureus up to date te houden?
Is Azureus het enige proggie waar die functie bij in zit gebakken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 22:11:
Moet ik een bepaalde instelling doen om die ip-updater binnen Azureus up to date te houden?
Is Azureus het enige proggie waar die functie bij in zit gebakken?

Alvast bedankt!
Als je die plugin al hebt, dan houd Azureus em vanzelf up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand wat ervaringen delen over PTC RC 1.0 client? Deze en azareus zijn de enige die ik gebruikt heb en PTC gaf betere snelheden bij o.a. F'heit 911.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Weet iemand wat de melding "rejected by tracker, your client does not support the compact tracker protocol, please update" betekent?
Heel af en toe krijg ik deze, maar er is geen nieuwe versie! Of moet ik een andere client nemen ofzo? Wat is uberhaupt 'compact tracker protocol'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Gevonden met google :P

* Each client adds &no_peer_id=1& to the request URI it sends to the tracker. The tracker will exclude peer IDs from the output it sends to the client.
* Pros : Tracker bandwidth usage is reduced

* The compact tracker protocol already performs this bandwidth reduction, and more. (add compact=1 to the tracker query URI.)

Hoofdzakelijk dus iets wat dataverkeer verminderd voor de tracker :)
De beste clients ondersteunen het trouwens al een tijdje... Azureus, Bittornado en ABC

Systeem specs

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we de discussie beperken tot het CLIENT-gedeelte, en niet uitweiden over welke site waarom traag is en andere zaken in het schemergebied.