Ja dat hele verhaal snap ik, ik geef toe dat ik zelf niet helemaal helder was, maar je had eigenlijk moeten zeggen dat de '320/1024 ADSL abbo' van salamander in bits gegeven was. Dat had ik over het hoofd gezien...

Ja dat hele verhaal snap ik, ik geef toe dat ik zelf niet helemaal helder was, maar je had eigenlijk moeten zeggen dat de '320/1024 ADSL abbo' van salamander in bits gegeven was. Dat had ik over het hoofd gezien...
Dus ik heb dat hele verhaal voor jan lul zitten typen.. Lekker ben jijTim Schuhmacher schreef op 12 mei 2004 @ 23:05:
[...]
Verwijderd
Ik ken deze client niet, maar ik zie dat er 27 (!) download open staan. Wanneer deze allemaal met een onbeperkt aantal seeds en (vooral) peers zijn verbonden heb je ontiegelijk veel connecties openstaan. Connecties die allemaal bandbreedte knagen, al is het maar om de connectie tot stand te kunnen blijven houden. Bij Azureus kun je het aantal maximale connecties per torrent instellen, wellicht dat die optie hier ook in zit?Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 21:16:
Ik heb inmiddels alle GUI clients gebruikt die in dit forum is besproken, maar alle hebben hetzelfde resultaat: mijn volledige internetverbinding zakt naar een luttele 5Kb downstream.
Mijn MSN knalt er dan steeds uit, mijn overige computers krijgen nauwelijks bandbreedte (hangen allen aan een router) terwijl Bitspirit (heb die maar gehouden) niet echt aan het downen of uppen is.
Ik heb deze instellingen in Bitspirit:
[afbeelding]
en in Netlimiter de upload limiet voor Bitspirit op 15 Kb staan. Zo ben ik geen leecher maar zou ik niet de download dichtgooien.
M.a.w. ik snap niet waarom dit gebeurt.
Verwijderd
Hier het connecttie tabblad.DJTimo schreef op 14 mei 2004 @ 00:57:
[...]
Ik ken deze client niet, maar ik zie dat er 27 (!) download open staan. Wanneer deze allemaal met een onbeperkt aantal seeds en (vooral) peers zijn verbonden heb je ontiegelijk veel connecties openstaan. Connecties die allemaal bandbreedte knagen, al is het maar om de connectie tot stand te kunnen blijven houden. Bij Azureus kun je het aantal maximale connecties per torrent instellen, wellicht dat die optie hier ook in zit?
Als ik drie torrents open heb staan dan zit ik al aan mijn max downloadspeed (108 kb down) Dus waarom 27!, dat vreet gigantisch veel bandbreedte ivm aantal connecties zoals hierboven beschreven en wat denk je dat het aan RAM vreet. Ik gebruik dan Bittornado 0.2.0 en die heeft per torrent zo'n 26 MB nodig. Beetje veel ik weet het maar van de rest doet ie het goed.DJTimo schreef op 14 mei 2004 @ 00:57:
[...]
Ik ken deze client niet, maar ik zie dat er 27 (!) download open staan. Wanneer deze allemaal met een onbeperkt aantal seeds en (vooral) peers zijn verbonden heb je ontiegelijk veel connecties openstaan. Connecties die allemaal bandbreedte knagen, al is het maar om de connectie tot stand te kunnen blijven houden. Bij Azureus kun je het aantal maximale connecties per torrent instellen, wellicht dat die optie hier ook in zit?
Verwijderd
Verwijderd
Vind je het niet irritant dat Bittornado voor elke torrent een apart venster opent?svdvlist2 schreef op 16 mei 2004 @ 14:52:
BitTornado 0.3.0 is net uitgekomen en die is echt beter dan de vorige.
Het opnieuw opstarten van een torrent gaat veel sneller, hij geeft aan op welke poort (6881 bijvoorbeeld) die zit, houdt je share rate over een langere tijd bij, je kan je max download speed instellen, dat is vooral superhandig als je lekker wil internetten, maar dat je een torrent hebt die al je downloadbandbreedte (inmijn geval 108 kb down) verbruikt en daardoor dus vrij langzaam internet/ kan gamen.
Ik heb deze limiter getest en hij werkt uitstekend. Verder zij er nog een paar fijne dingen die je kunt nalezen op de website
Je kunt 'm vinden op h**p://www.bittornado.com
Verwijderd
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 20:28 ]
Verwijderd
haha geweldig dit.. "op wonderbaarlijke wijze"CommanderKeen schreef op 17 mei 2004 @ 18:00:
enige probleempje is dat er sinds een tijdje een password op de modem zelf zit(op wonderbaarlijke wijzespontaan), waardoor ik geen porten meer open kan gooien.
Verwijderd
Shit, het heeft toch niet geholpen.Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 14:09:
Idd, dat werkt mensen![]()
Wel jammer dat je dan maar een paar torrents tegelijk kan downen.
Weet iemand hoe je in Bitspirit aangeeft hoeveel connecties per torrent je wilt?
Zorg nou even dat je een client neemt waarmee je het aantal connecties per torrent kan instellen.Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 21:45:
[...]
Shit, het heeft toch niet geholpen.
Internetverbinding slaat nog steeds helemaal terwijl er nauwelijks van mijn bandbreedte gebruik wordt gemaakt
Verwijderd
Dat ik Azureus niet eerder een kans heb gegeven...Racemol schreef op 17 mei 2004 @ 22:29:
[...]
Zorg nou even dat je een client neemt waarmee je het aantal connecties per torrent kan instellen.
Ik roep: Azureus
Als je dat gedaan hebt en het werkt nog steeds niet dan mag je terug komen
Nee ik vind het juist superhandig, dan kan ik tenminste in de gaten houden of alles een beetje loopt. Ik kan gewoon ff met mijn muis over de BT-iconen in de taakbalk gaan en dan zie ik mijn up- en downloadspeed. Vooral met seeden is dat handig dan kan je ff sne je max upload veranderen als erbij een andere torrent behoefte aan is zodat je eigen internetspeed er niet onder leidt.Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 19:55:
[...]
Vind je het niet irritant dat Bittornado voor elke torrent een apart venster opent?
Nice work!Caching of peer info to disk for quick restarts if tracker is unavailable
Added "DLing For" and "Seeding For" time columns to "My Torrents"
[ Voor 20% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 19-05-2004 23:54 ]
heb ik vroeger al eens gedaan, maar dat doe ik liever niet, dit is mijn 2e speedtouch, de eerste is gecrashed nadat ik de speedtouch naar de fabrieksinstellingen had gezet.Racemol schreef op 17 mei 2004 @ 20:06:
[...]
haha geweldig dit.. "op wonderbaarlijke wijze"
Je kan proberen om je speedtouch terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dat is vastwel te vinden op de website van speedtouch
Verwijderd
Gewoon rustig wachten, je client probeert wel steeds te connecten. Meestal lukt dat na een tijdje dan ook wel. Het is dan meestal te druk op die tracker. Maar het kan natuurlijk eens voor komen dat de hele tracker uit de lucht is.Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 13:24:
Ik gebruik torrent nu ook al een tijdje en het bevalt me erg goed
Maar ben een probleem tegen gekomen met donloaden van een bestand.
Dit is de melding wat ik dan krijg: 13:18 -Problem connecting to tracker - <urlopen error (10060, 'Operation timed out')>
Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen![]()
Alvast bedankt
Dacht dat je altijd vantevoren ff info had moeten verwerven (op google ofsow) alvorens hier een vraag te stellen, op elke willekeurige torrentsite staat wel vermeld hoe je een 10060 error krijgt en wat je er aan kan doenVerwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 13:24:
Ik gebruik torrent nu ook al een tijdje en het bevalt me erg goed
Maar ben een probleem tegen gekomen met donloaden van een bestand.
Dit is de melding wat ik dan krijg: 13:18 -Problem connecting to tracker - <urlopen error (10060, 'Operation timed out')>
Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen![]()
Alvast bedankt
Verwijderd
Vreemd genoeg is alle info over het stoppen met ontwikkellen van ABC weg en staat doodleuk een nieuwe versie van ABC online.Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 20:58:
Maker van ABC is gestop met het ontwikkellen van ABC.![]()
Zie http://pingpong-abc.sourceforge.net/
Version 2.6.6a
- Fixed bug in 2.6.6 that prevented Local Upload Settings dialog from appearing
- Enlarged status bar area for Total DL/UL to fit higher speeds
- Fixed, some bugs
- Minimized into Tray is back
- Display refreshes less slightly often
- Scrape is turned off by default to ease burden on servers (can be turned on in options)
- Smarter queue rules (doesn't queue torrents that would immediately resume)
- Smarter upload distribution (doesn't allocate bandwidth to torrents with no connected peers)
- Still using Shad0W's Bittorrent Core (S-5.8.11) (Update to BitTornado core coming soon)
[ Voor 5% gewijzigd door pven op 23-05-2004 09:20 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
staat bij dat er een nieuwe ontwikkelaar isVerwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 11:58:
[...]
Vreemd genoeg is alle info over het stoppen met ontwikkellen van ABC weg en staat doodleuk een nieuwe versie van ABC online.
Versie 2.6.6 http://pingpong-abc.sourceforge.net
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Verwijderd
Ik gebruik deze ook al een tijdje en ben er zeer over te sprekenVerwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 14:58:
http://pingpong-abc.sourceforge.net/changes.html Gebruik ik nu en ben er zeer tevreden mee, heeft een resume optie, alles in een venster, upload limmiter en werkt gewoon fijn.
Eerst heb ik http://www.cosil.com/ptc/ geprobeerd.
andere link naar ABC [ Yet Another Bittorrent Client ]: https://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=88285 ?
Verwijderd
http://pingpong-abc.sourceforge.net/download.html-Now using BitTornado 0.2.0
-Client ID reports as: ABC-2.6.7 (ABC 2.6.7 BitTornado 0.2.0 based)
-Create Torrent fixed
-Turning scrape on should work now
-Build with non-unicode version of wxPython (Win98 should work now)
-Uses better looking icon
-About Box updated
Wat is jouw eerste ervaring hiermee?Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 10:46:
Versie 2.6.7 van ABC is uit!
Change log
[...]
http://pingpong-abc.sourceforge.net/download.html
Verwijderd
Ik heb het gevoel dat het sneller hasht en ook de download op zn maximum komt. Eerst duurde het even totdat echt snel gaat. Verder zijn het vooral fixes onder de motorkap. En natuurlijk minimize to tray.
[ Voor 50% gewijzigd door Ankh op 24-05-2004 17:57 ]
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Verwijderd
ABC is toch een programma dat alle torrents in 1 venster weergeeft zoals azureus? en het enige verschil is dat ie geen java hoeft te gebruiken?SCaRaBaeuS schreef op 24 mei 2004 @ 17:38:
ik ga hem zo ff uitproberen
heb altijd azareus draaien, maar vind de laatste tijd niet lekker meer werken (crashes)
okay deze abc blijft erin, haal gewoon idd best wel snelheden, als ik vergelijk met azareus.. ik haalde daar magertjes 50KB/s op de downloads in mijn queue, dezelfde hebben nu meer dan 200KB/s dus dat is al een vooruitgang
Er zullen ongetwijfeld meer verschillen zijn. Maar als je het wilt weten kan je hem toch gewoon uitproberen..Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 00:16:
[...]
ABC is toch een programma dat alle torrents in 1 venster weergeeft zoals azureus? en het enige verschil is dat ie geen java hoeft te gebruiken?
Over Azureus gesproken, Ik heb het vermoeden dat de uiteindelijke 2.0.8.5 versie binnenkort uitkomt.Blisterin_Bull schreef op 24 mei 2004 @ 18:53:
Ik gebruik altijd de laatste _CVS build van Azureus en vind dat toch wel het fijnst. Uiteraard is Azureus veel zwaarder, maar boeieh!
Ik haal altijd wel 100-500KB/s met Azureus. Komt zeker omdat ik hoofdzakelijk anime download ermee. Dat wordt nl. altijd wel goed geseed. Vaak 2000+ seeds
Hoogste wat ik gezien heb is 8000 seeds en 7000 peers voor een file
Sometimes human's are...
Verwijderd
ja joh, ik wil ff wat meer info, kweedet ben lui en ga niet lukraak van alles nog wat installeren. mij bevalt de downloadsnelheden niet en dat ie na paar uurtjes downloaden trager reageert. maar of een andere torrent programma helpt.....?Racemol schreef op 25 mei 2004 @ 08:56:
Er zullen ongetwijfeld meer verschillen zijn. Maar als je het wilt weten kan je hem toch gewoon uitproberen..
Ik blijf voorlopig nog bij azureus
Canon 350D | Canon 18-55 3.5-5.6 | Canon 50mm 1.8 mkII | Sigma 70-200 F2.8 EX APO HSM
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Met bittornado, nieuwste is 0.3.1 kan je ook gewoon instellen onder welke poorten die moet werken, dan kan je gewoon een range aangeven van bijv 6881 t/m 6881. Dit werkt prima, ook met meerdere torrents. Keb het daarnet ff getest.mrsar schreef op 25 mei 2004 @ 16:20:
ik gebruik alweer even Azureus omdat deze maar 1 poort nodig heeftalle andere hebben er meerdere nodig en die ruimte heb ik nie meer in me routertje
is alleen iets zwaarder dan de rest maar heb het ervoor over
Als je naar de andere versie nummers kijkt, zie je dat die gewoon up to date is.Blisterin_Bull schreef op 25 mei 2004 @ 15:30:
Azureus voor OSX
Weet alleen niet hoe up to date die versie is.
Sometimes human's are...
Inderdaad.. En azureus is in java gemaakt, dus in princiepe multiplatform.mduijvendijk schreef op 25 mei 2004 @ 20:42:
[...]
Als je naar de andere versie nummers kijkt, zie je dat die gewoon up to date is.
De laatse officiële versie is nog steeds 2.0.8.4
[ Voor 20% gewijzigd door Chester op 27-05-2004 14:17 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
De SDK is geloof ik een software Developers Kit. Je moet idd de JRE versie hebben.Chester schreef op 27 mei 2004 @ 14:09:edit:
Laatmaar, is al opgelost.
Khad de verkeerde java platform gedownload
Met deze deed iet et weer wel: j2re-1_4_1_07-windows-i586-i.exe
die andere die ik gedownload was ook deze, maar die was bijna 40 MB en deze die ik net heb geinstalleerd is maar 10MB
Ik ook... Azureus is mij iets te veel poespas.Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 10:27:
Ik gebruik Burst. Wel een relax programma'tje.
- Ruud
Als je azureus voor het eerst opstart krijg je zo'n leuke wizard die al je instellingen meteen goed zet. Als je niet weet wat en hoe je hem moet instellen raad ik je aan om die wizard gewoon te volgen. Je kan hem ook zelf opstarten door naar file --> Configuration wizard te gaan.CommanderKeen schreef op 27 mei 2004 @ 15:49:
hoe de fack moet ik mijn azureus settings doen :\
ul 1587 dl 4315
en nog ga ik maar met +- 10 kbs :\
ik kan die port 6988 ed niet opengooien, maar dan nog horen ze niet zo langzaam te gaan toch
kan iemand even de juiste settings geven (max conn per torrent, max upl per torr enz enz)
Verwijderd
die wizzard stelt alleen je upload in, die heb ik al zovaak geruntRacemol schreef op 27 mei 2004 @ 18:54:
[...]
Als je azureus voor het eerst opstart krijg je zo'n leuke wizard die al je instellingen meteen goed zet. Als je niet weet wat en hoe je hem moet instellen raad ik je aan om die wizard gewoon te volgen. Je kan hem ook zelf opstarten door naar file --> Configuration wizard te gaan.
Als je geen poorten kan forwarden, kan het wel zo zijn dat je niet hoger dan 10 KB/sec haalt. Het is dan gewoon niet anders
BTW: Het is poort 6881 ipv 6988 (standaard dan)
[ Voor 11% gewijzigd door CommanderKeen op 27-05-2004 23:01 ]
[ Voor 44% gewijzigd door Blisterin_Bull op 27-05-2004 23:53 ]
Ik zou die Maximum number of connections globally niet op 0 *dus unlimited* laten als je een router hebt.Blisterin_Bull schreef op 27 mei 2004 @ 23:37:
Wat voor type verbinding heb je dan?
Met mijn 8Mbit/1Mbit verbinding heb ik:
3
hoe werkt die SWT-m9 installBlisterin_Bull schreef op 27 mei 2004 @ 23:37:
Wat voor type verbinding heb je dan?
Met mijn 8Mbit/1Mbit verbinding heb ik:
Port: 800 1 2 3 4 Geinig met Country Plugin
De rest is niet zo belangrijk als deze instellingen.
Haal vaak genoeg over de 300KB/s Met AzureusDaarbij moet ik wel zeggen dat die van mij super up-to-date is. Elke dag nieuwste _CVS release en plugins (indien nodig, zoals nieuwe SWT-M9) updaten. Plus dat ik de nieuwe Java 1.5 beta gebruik ipv laatste officiele. Werkt dan lekker snel
[ Voor 7% gewijzigd door CommanderKeen op 28-05-2004 12:01 ]
Downloaden de SWT-M9 en dan de zip uitpakken en overwriten/plaatsen in je installatie map van Azureus.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ik wil altijd alles graag instellen.. Maar ABC heeft toch ook best veel opties?SithWarrior schreef op 28 mei 2004 @ 23:41:
Ik gebruik nu weer ABC, prima client, heb niet zo veel opties nodig. Als ik mijn Upload speed maar in kan stellen vind ik het eig wel best
Verwijderd
Nee hoor, valt reuze mee.Racemol schreef op 29 mei 2004 @ 16:47:
[...]
Ik wil altijd alles graag instellen.. Maar ABC heeft toch ook best veel opties?
PS. Dat ik jou hier tegen kom..
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 17:01 . Reden: Een typ foutje. ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 02:29 ]
Sometimes human's are...
Ik heb hem geinstalleerd.. Op het eerste gezicht ziet hij er goed uit.mduijvendijk schreef op 31 mei 2004 @ 09:40:
Azureus 2.1.0.0 is uit \o/
Changelog:
http://azureus.sourceforge.net/changelog.php
[ Voor 37% gewijzigd door SithWarrior op 31-05-2004 11:56 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
[ Voor 65% gewijzigd door Room42 op 01-06-2004 10:42 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
[ Voor 31% gewijzigd door Chester op 01-06-2004 16:00 ]
Verwijderd
Download ABCVersion 2.6.8
* You can now move multiple torrents at once
(move up, move down, move to top, move to bottom)
* Misc. bug fixes
* Updated Preferences Dialog
* You can now set the default priority for new torrents
* Processor affinity should default to the first processor on multiprocessor systems
* Client ID reports as: ABC-2.6.8 (ABC 2.6.8 BitTornado 0.2.0 based)
* Build instructions now included with source package
Ik ben zelf ook een voorstander van azureus. Maar of de download snelheid er nou heel veel mee te maken heeft.. Ik denk dat het meer aan de instellingen van je andere clients heeft gelegen dat je geen hoge snelheden kon halen. Als je azureus voor de eerste keer opstart krijg je een mooie wizard die de meeste dingen voor je in stelt. Dat doen de meeste andere programma's niet. Misschien dat je daarom met azureus een hogere snelheid bereikt.thecompany schreef op 01 juni 2004 @ 21:47:
Azureus!!! een beter download proggie is er niet! Ik heb verschillende geprobeerd: ABC, Shadow, Bittorrent, Bittornado en bij bijna alles ging de download verschrikkelijk traag, ik probeerde azureus en hij ging met 120 kbs!
heb ze zelf ook idd nu allemaal gehad, enkel ABC blijft bij mij toch het beste werken, allemaal zelfde instellingen en abc blijft toch beter werken. sneller connecten en beter snelhedenthecompany schreef op 01 juni 2004 @ 21:47:
Azureus!!! een beter download proggie is er niet! Ik heb verschillende geprobeerd: ABC, Shadow, Bittorrent, Bittornado en bij bijna alles ging de download verschrikkelijk traag, ik probeerde azureus en hij ging met 120 kbs!
Configuratie-->uiterlijk-->Sluiten minimaliseert naar systeemvak aanvinkenthecompany schreef op 02 juni 2004 @ 07:50:
Ik heb een klein probleempje met de nieuwe versie van azureus (2.1.0.0). Bij de oude versie als ik hem afsluit (gewoon kruisje) gaat ie onder in de werkbalk staan maar bij de nieuwe versie niet, als je daar op het kruisje drukt.... GAAT IE DIRECT UIT. Weet iemand hier een oplossing voor?
Sometimes human's are...
Bedankt het werkt nu prima!mduijvendijk schreef op 02 juni 2004 @ 10:20:
[...]
Configuratie-->uiterlijk-->Sluiten minimaliseert naar systeemvak aanvinken
Verwijderd
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Is de availability van die 4 laag of hoog? Als deze hoog is, is dit wel vreemd. Een trucje om de share-ratio te beinvloeden lijkt me wat ver gezocht. Zelf download ik dagelijks met Azureus en ik heb nog nooit iets kunnen vinden wat enigzins op zo'n trucje zou kunnen lijken. Lijkt me dus meer iets te maken te hebben met de aanbieders of het enigzins ontvangen van corrupte data. (Tim Schuhmacher schreef op 09 juni 2004 @ 23:00:
Ik heb nu het volgende geval. Ik download een serie bestaande uit 6 bestanden van elk ongeveer 400mb. Ik heb 4 van de 6 op high prority gezet en de rest op normal. De 4 worden inderdaad sneller gedownload, maar blijven nu alle 4 op ong. 99,7% steken. Is dit toeval of is die een trucje van Azureus om het sharen te bevorderen.
Is dit meer mensen ook opgevallen?
Verwijderd
Dat laatste is het em. Het gebeurt mij ook af en toe dat een download rond de 99,x% blijft steken. Hij schiet dan wel door naar de 100% maar valt steeds terug wegens corrupte data. Enige optie is disconnecten en even later opnieuw proberen. Het is dan te hopen dat je een andere seed te pakken krijgt die de laatste blocks fatsoenlijk aan je doorstuurt.DJTimo schreef op 09 juni 2004 @ 23:44:
[...]
Is de availability van die 4 laag of hoog? Als deze hoog is, is dit wel vreemd. Een trucje om de share-ratio te beinvloeden lijkt me wat ver gezocht. Zelf download ik dagelijks met Azureus en ik heb nog nooit iets kunnen vinden wat enigzins op zo'n trucje zou kunnen lijken. Lijkt me dus meer iets te maken te hebben met de aanbieders of het enigzins ontvangen van corrupte data. ()
Slechts 9 MB aan corrupte files, sorry maar dat vind ik nogal wat, ik gebruik bittornado 0.3.2 en daar is het zo dat als iemand een paar keer een corrupte file heeft verzonden die gewoon uit je lijst gekickt wordt zodat je er niet meer van kan downloaden. Met een grote file van 1400MB (dat vindik groot ja) dan heb ik meestal 3 hashfile fouten of minder en daar houdt het dan mee op.Tim Schuhmacher schreef op 10 juni 2004 @ 09:52:
Beschikbaarheid zit wel goed, maar cijfers kan ik niet zien. En slechts 9 mb is fout gegaan (niet veel dus) en toen ik de overige 2 op 'do not download' had gezegd waren die 4 binnen 2 minuten 100%.
9 MB vind ik inderdaad ook nog wel aan de hoge kant...Tim Schuhmacher schreef op 10 juni 2004 @ 09:52:
Beschikbaarheid zit wel goed, maar cijfers kan ik niet zien. En slechts 9 mb is fout gegaan (niet veel dus) en toen ik de overige 2 op 'do not download' had gezegd waren die 4 binnen 2 minuten 100%.
Normaliter heb je standaard een paar kb discarded, misschien heeft deze gozer een dvdtje gehaald... dan kan het wel kloppen (ruim genomen)DJTimo schreef op 10 juni 2004 @ 10:46:
[...]
9 MB vind ik inderdaad ook nog wel aan de hoge kant...
De beschikbaarheid kun je trouwens makkelijk zichtbaar maken hoor, met rechts op de leegte klikken van je transfer scherm en dan kun je deze met column setup aanvinken, mocht dat nog niet gebeurd zijn.
Volgens mij is discarded heel wat anders dan de data van de hashfile checks, keb namelijk altijd discarde data maar niet altijd hashfile-fouten. Die discarded data is volgens mij data die dubbel is binnengehaald. Je bt-client verzend natuurlijk verzoeken om data en geeft aan wat he hebt en wat je wil hebben en dan gaat het soms weleens 'fout' zodat data dubbel wordt binnegehaald en dat is denk ik discarded dataChutney schreef op 11 juni 2004 @ 08:37:
[...]
Normaliter heb je standaard een paar kb discarded, misschien heeft deze gozer een dvdtje gehaald... dan kan het wel kloppen (ruim genomen)
Verwijderd
Beste massimo,Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 16:48:
Ikzelf gebruik deze , en ben er zeer tevreden mee.
http://krypt.dyndns.org:81/torrent/
Verwijderd
Welk bestandssysteem gebruik je?Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 19:07:
Ik gebruik nu al enige tijd Azureus, maar heb nu al twee keer gehad dat het filesysteem corrupt leek te worden erdoor. Kan ook aan iets heel anders liggen natuurlijk maar ik vind het wel verdacht.
Ik gebruik een aparte schijf van 200gb, die is nog vrij nieuw, niet meer dan een maand of 2. Schijf heeft een koeler en lijkt verder vrij ok allemaal. Deze schijf is speciaal voor bittorrents en alleen Azureus gebruikt hem om op te schrijven. Nu heb ik al twee keer gehad (met enige weken tussenpoos) dat windows ineens aangaf dat deze niet meer op bepaalde plekken/folders op die schijf kon schrijven. Bij nadere inspectie zijn een hele zooi folders niet meer leesbaar/toegangkelijk en andere files lijken corrupt. Ik doe een chkdsk /f (windows 2000) met als resultaat dat zo goed als *alle* data op de schijf of weg is, met een paar van die found files over. De tweede keer was zelfs het filesysteem onleesbaar geworden en was er een format nodig.
Nu kan dit natuurlijk aan de schijf zelf liggen (zal dan al de 4e kapotte zijn in de afgelopen 3 jaar), maar ik krijg soms het vermoeden dat Azureus door een bug ofzo misschien rare acties in het filesysteem uitvoerd.
Iemand een idee? Een instelling ergens misschien?
Sometimes human's are...
Verwijderd
NTFS, 4kb cluster grootte. Is volgens mij minder vatbaar voor corruptie dan FAT, dus tja...
Ik gebruik Azureus al een hele tijd en ik heb zoiets nog nooit gehad. Dus ik ben bang dat het echt aan je schijf ligtVerwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 22:10:
[...]
NTFS, 4kb cluster grootte. Is volgens mij minder vatbaar voor corruptie dan FAT, dus tja...
Ik wou eigenlijk die schijf omwissellen en voor het besturingssysteem gaan gebruiken, maar nu vertrouw ik de boel niet meer. Aan de andere kant heb ik ook weinig zin om *weer* 150 euro aan een nieuwe schijf uit te geven
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq