Welke Bittorrentclient is de beste?

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.923 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 08:41

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Ik upload altijd minstens 20%.
Als er weinig uploaders zijn laat ik de upload langer aan staan, maar iedere download 100% uploaden gaat mij gewoon te ver met een 32 kb upload.

[ Voor 3% gewijzigd door mduijvendijk op 12-04-2004 14:33 ]

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:30
mduijvendijk schreef op 12 april 2004 @ 14:31:
Als er weinig uploaders zijn laat ik de upload langer aan staan, maar iedere download 100% uploaden gaat mij gewoon te ver met een 32 kb upload.
Het is gewoon een kwestie van geven en nemen. Als je 100% neemt moet je minstens 100% terug geven. Zo werkt het bittorrent protocol nou een maal..

Als iedereen maar 20% terug zou geven dan loopt het systeem toch vast? Jij hebt immers ook 100% gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraag, ik kreeg een torrent van iemand die zei dat ie 100 % voltooid was maar verder nix mee kon doen, na lang gekut en zoeken op het forum daaro kwam ik de oplossing tegen plus veel topicjes met het verzoek om die torrent opnieuw te seeden.

welnu dat heb ik dus gedaan. ik zie nu hashfouten 135 mb staan en dat aantal groeit nog steeds per seconde. wat betekent het? ik ben toch geen foute torrent aan het sharen ?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41
erwin85 schreef op 17 maart 2004 @ 17:34:
[...]

Hoe werkt het forwarden als je geen router hebt. Ik zit op een netwerk waarbij mijn vader's pc de server is.
Werkt het instellen van de firewall anders dan bij een router? Hoe moet ik dit instellen, op mijn eigen pc of op de computer waar het internet binnen komt?
Ik heb nu eindelijk een router. Het is een Draytek Vigor2500WE. Heb nu de poorten 6881 t/m 6889 geforward. Ik merk nu duidelijk verschil. Als ik download op ABC is mijn verbinding groen en ik haal nu gemiddeld 90 soms 100 kb/s. Vroeger was dit nooit hoger dan de 30 kb/s.

Dus poorten forwarden werkt, alleen of het veilig is????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Met veiligheid heeft het niet zoveel te maken. Het is gewoon dat je op deze manier makkelijker met andere kan 'connecten'. Dus vandaar je snelheidswinst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@racemol aangezien jij er zoveel van weet, kan je me vorige post ff lezen en antwoord geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 14:48:
@racemol aangezien jij er zoveel van weet, kan je me vorige post ff lezen en antwoord geven?
He he rustig aan he, ik doe alsof ik er veel van weet ;)

Het kan zijn dat de torrent file niet helemaal goed is. en dat je daardoor steeds slechte data verstuurd. Ik heb het zelf ook een keer gehad. En ik heb hier 'nog' geen oplossing voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 14:31:
[...]

Je upload toch gelijk wanneer je iets download :? of wil je een nieuwe torrent beschikbaar stellen?
Ja ja ik wil nieuwe nieuwe torrents beschikbaar stellen !!!!!
Ik heb een zeer snelle pc en adsl verbinding en wil torrents beschikbaar stellen
omdat ik veel te bieden heb.
maar stom genoeg lukt het mijn niet om torrents aan te bieden.

wie kan mij hier mee goed helpen ? ik heb ABC

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 19:01
Met azureus gaat dit erg makkelijk, gewoon ff met de settings pielen, het wijst zichzelf (had er zelf 3 pogingen voor nodig, maar twas verders een eitje :) )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 22:24:
[...]

Ja ja ik wil nieuwe nieuwe torrents beschikbaar stellen !!!!!
Ik heb een zeer snelle pc en adsl verbinding en wil torrents beschikbaar stellen
omdat ik veel te bieden heb.
maar stom genoeg lukt het mijn niet om torrents aan te bieden.

wie kan mij hier mee goed helpen ?
Je zal je eerst even moeten verdiepen in het hele tracker verhaal. Er zijn namelijk 2 dingen nodig om een torrent aan te bieden. De torrent file en de tracker. De tracker is de server waarmee verbonden wordt en die aangeeft naar welke ip adressen je kan connecten. Als de tracker offline is dan gaat het dus niet werken.

Je kan een tracker zoeken (deze hoort meestal bij een site) en daar je torrent registreren. Hierna kan je zelf de torrent opstarten en zorgen voor de eerste seed.
Je kan ook zelf een tracker gaan maken, dus lokaal op je eigen machine. Hier is verschillende software voor te krijgen. En zoals iemand boven mij al zei, in azureus zit het al een tracker ingebakken. Zoek even wat op google en het is zo voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 14:10
mduijvendijk schreef op 12 april 2004 @ 14:31:
Ik heb ook maar 40kb upload, toch is mijn download:upload ratio ongeveer 3:1.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik laat de torrents wel altijd 100% uploaden, maar niet met de volle snelheid. Dus ik denk dat ik toch aardig aan het p2p-systeem voldoe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op 14 april 2004 @ 22:42:
[...]

Je kan ook zelf een tracker gaan maken, dus lokaal op je eigen machine. Hier is verschillende software voor te krijgen. En zoals iemand boven mij al zei, in azureus zit het al een tracker ingebakken. Zoek even wat op google en het is zo voor elkaar.
Moet ik dan alles downloaden wat hier onder te lezen is.?

azureus-2.0.8.4 [show only this release] 2004-03-15 22:00
Azureus2.0.8.4.jar 2185927 986467 Platform-Independent .jar
Azureus_2.0.8.4_linux.GTK.tar.bz2 3165271 14486 i386 .bz2
Azureus_2.0.8.4_linux.Motif.tar.bz2 4076408 2970 i386 .bz2
Azureus_2.0.8.4_OSX.zip 2919402 21946 PPC .zip
Azureus_2.0.8.4_source.zip 1698176 13474 Platform-Independent Source .zip
Azureus_2.0.8.4_Win32.setup.exe 3245184 317785 i386 .exe (32-bit Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Als je windows gebruikt hoef je alleen de onderste te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op 15 april 2004 @ 17:08:
Als je windows gebruikt hoef je alleen de onderste te downloaden :)
ja ik heb xp pro dan ga ik nu de onderste downloaden.

bedankt tot zo ver.
groeten wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik azureus. Erg makkelijk in het gebruik en voledig nederlands

upload speed kan gelimiteerd worden, het heeft een ingebouwde irc fuctie en vele andere functies. Zo kan je zonder enige moeite een server opzetten voor het sharen van jouw bt bestanden.

kijk zelf maar effe dit is de bittorent client die je moet gezien hebben.

eve een reactie op de post van jenk (eerste post)

En niet vragen naar URL's voor bittirent files... dat is een warezrequest en zal worden bestraft met een officiële waarschuwing.

een link naar een bittorent file is aleen niet toegestaan als het warez betreft het kan namelijk ook zo zijn dat de torrent file helemaal geen warez inhoud heeft maar een gewone demo van een spel.

want b.v. http://www.3dgamers.com/ gebruikt de bt client ook voor het verdelen van demo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 17:52:
ik gebruik azureus. Erg makkelijk in het gebruik en voledig nederlands

Je kan ook zelf een tracker gaan maken, dus lokaal op je eigen machine.

Maar hoe gaat dat in zijn werking. ???

Het programma is zeer mooi en kleurrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

hmmm heb net even azureus gebruikt..is wel mooi progje maar lijkt beetje veel op bt++, is al net zo traag.. gebruikt gewoon tussen de 15-50 % van m'n cpu :? :(
Is wel leuk al die extra functies maar heb hiervoor aantal simpelere bt clients gebruikt (official bt 3.3/experimental etc) en die gebruiken bijna niks. En ze downloaden even snel.

En snap ook niet hoe iedereen aan die hoge downloads komt.. ik upload met 50kb/sec en heb meestal maar 2 torrents aan staan.
Maar m'n download is bijna nooit meer dan m'n upload..
Ik hoed ook nooit torrent open te laten staan want ik zit allang over de 1.2 (share rating) heen als hij eindelijk klaar is, waarom hebben sommige mensen met een mindere upload dan toch meer download snelheid??
((router staat wel goed, porten zijn geforwarded en azureus geeft aan dat de goeie poort vrij is))

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
hmm vreemd, waar ik eigenlijk altijd met 100k kan downloaden met azureus (en 45 k uploaden), kom ik nu opeens niet meer boven de 40k download.. De upload kwam ook niet meer boven de 40. Erg vreemd aangezien ik niets heb veranderd in mijn settings. Ik denk zelf dat het een connectie probleem is, aangezien er 109 seeds in de swarm waren, en er maar 4 geconnect waren met mij... Resultaat: een hele zooi mensen die connecten maar ik kreeg maar van een paar een paar kb aan data.

Een vriend van mij heeft dezelfde file gedownload en bij hem ging alles zoals vanouds snel.
Iemand een idee, of dit eerder meegemaakt?

Client gebruikt is azureus 2.0.7.0. 2.0.8.0 en 2.0.8.4, alleen geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
DinoPK schreef op 15 april 2004 @ 20:02:
hmm vreemd, waar ik eigenlijk altijd met 100k kan downloaden met azureus (en 45 k uploaden), kom ik nu opeens niet meer boven de 40k download.. De upload kwam ook niet meer boven de 40. Erg vreemd aangezien ik niets heb veranderd in mijn settings. Ik denk zelf dat het een connectie probleem is, aangezien er 109 seeds in de swarm waren, en er maar 4 geconnect waren met mij... Resultaat: een hele zooi mensen die connecten maar ik kreeg maar van een paar een paar kb aan data.

Een vriend van mij heeft dezelfde file gedownload en bij hem ging alles zoals vanouds snel.

Dan zal het aan je verbinding liggen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Mwah demon 1024 adsl, snel zat lijkt me. Ping van 10ms naar tweakers toe dus daar kan het ook niet aan liggen. Het zal de zyxel wel weer zijn..

Vanochtend weer iets gedownload, zelfde tijdstip, en nu ging het wel snel. Alleen vreemd genoeg bleef mijn upload nu onder de maat, azureus benut het gewoon niet goed. Ik had 45k openstaan, met 10 uploads per torrent. En in totaal waren er maar 3 mensen geconnect en de upload bleef hangen op 20-30k. Aangezien mijn upload altijd stabiel is via ftp, moet het azureus wel zijn.
Maf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat probleem heb ik ook, ik begon heel hoog met een torrent (115 kb/s) maar dat schommelde heel erg en uiteindelijk kwam ik op 35 kb/s en nu is de upload 0 en down 1,5. er zijn mensen in swarm aangesloten. het gaat al zo 2 dagen. als ik in eigenschappen kijk zie ik dat iedereen 28.8% heeft voltooid net als ik..........? ik heb het inmiddels gedeleted. misschien zo een geinige truuk van instanties om deze p2p te verkloten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik bedoelde ook niet dat je verbinding te langzaam is. Maar dat op dat moment je verbinding niet helemaal goed was. Kan gebeuren natuurlijk.

Het kan ook aan de tracker liggen. Maar dan zou die vriend van je hetzelfde probleem moeten hebben. Als je zelf niks veranderd hebt, dan kan het ook niet aan jouw eigen instellingen liggen. Dus dan moet het bijna wel een externe factor zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Racemol op 16-04-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Volgens mij is Bit Torrent steeds populairder aan het worden, ook bij de leechende losertjes. Die zullen dus met hun breedband zo snel mogelijk proberen de torrent te downen en ondertussen hun upload beperken tot het minimum van de BT client. Zodra de torrent binnen is zullen ze hem direkt uit de lijst verwijderen.

En zo wordt weer een prachtig programma om zeep geholpen. Downloadsnelheden hebben namelijk de gewoonte om enorm te dalen met bijv. 1500 downloaders die allemaal met 100kb/s willen downen en zelf maar 3kb upload aanbieden.

Gelukkig zijn er ook veel van die registratie sites die je ratio bijhouden. En dat gaat prima. Ik merk dat ik mijn zooi daar 10x zo snel binnen haal. Enige nadeel is dat ik inderdaad mijn pc 's nachts laat seeden tot mijn ratio weer 1:1 is (meestal zit ik er toch iets onder).
Bovendien ben ik zo iemand die alleen dingen download die ik daadwerkelijk bekijk en niet 10gig per dag download met de vaagste troep alleen voor het hebben.

zo, dat moest ik effe kwijt :)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Daar heb je zeker wel gelijk in, als ik eventueel iets download, wat meestal muziek is, zet ik em sochtends aan voordat ik naar me werk ga, en als ie klaar is gooi ik em eruit als ik tegen de avond weer thuis kom.

Ik gebruik ABC, volgens mij de meest fijnste die ik tot nu toe gebruikt heb, maar 9 van de 10 x is bij mij al het geval dat mijn upload sneller is dan de download. Is wel jammer, maar ik kan er niet mee zitten als ik een hele dag moet wachten ( ben er toch niet dus so what ) voordat ie klaar is, en dan ik em ondertussen 3x verzonden heb naar andere mensen, want dat is het princiepe van het hele programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op 17 april 2004 @ 01:21:
Die zullen dus met hun breedband zo snel mogelijk proberen de torrent te downen en ondertussen hun upload beperken tot het minimum van de BT client. Zodra de torrent binnen is zullen ze hem direkt uit de lijst verwijderen.
mjah mijn snelheden zijn 120 down en 10 up. zo zit me abbo in mekaar. wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Volgens mij is Bit Torrent steeds populairder aan het worden, ook bij de leechende losertjes. Die zullen dus met hun breedband zo snel mogelijk proberen de torrent te downen en ondertussen hun upload beperken tot het minimum van de BT client. Zodra de torrent binnen is zullen ze hem direkt uit de lijst verwijderen.

En zo wordt weer een prachtig programma om zeep geholpen. Downloadsnelheden hebben namelijk de gewoonte om enorm te dalen met bijv. 1500 downloaders die allemaal met 100kb/s willen downen en zelf maar 3kb upload aanbieden.
Deze losertjes snappen waarschijnlijk toch niet hoe bt helemaal in elkaar zit en een groot gedeelte zal toch een lagere dl speed hebben dan upload. Mensen die er meer verstand van hebben gebruiken meestal geen bt maar gewoon gehackte servers, das veel sneller. Ik denk dat die losertjes juist best positief kunnen zijn omdat ze toch weinig dlen en veel uploaden zullen ze vanzelf stoppen en weer teruggaan naar kazaa ofsow. De paar mensen die vol gas dlen en bijna nix uploaden moet je dan maar voor lief nemen. Ik heb er zelf ook twee maanden over gedaan om eindelijk fatsoelijke te kunnen dlen met bt door mijn router te forwarden. Deze losertjes zullen dat in 99 van de 100 gevallen niet doen en zullen dan teleurgesteld zijn en zijn dn zo wer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azureus werkt toppie voor mij.. Kan upload beperken tot 12 kb/sec. en nog steeds 800 kb/sec. downstream hebben.. Ook al is het een java-client werkt het erg stabiel.. Ik gebruik het op mijn eigen server, is een beetje makkelijk te configgen net als oudere donkey clients (emule/overnet/etc.) http://azureus.sourceforge.net (je moet wel eerst de de Java-client van SUN downen, de link staat ook op die site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eehh PiXxEl ? je upload beperken tot 12 kb/s en dan downen met 800 kb/s ????? volg je de discussie wel? ze hebben het over JOU?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 22:25
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 11:20:
Azureus werkt toppie voor mij.. Kan upload beperken tot 12 kb/sec. en nog steeds 800 kb/sec. downstream hebben.. Ook al is het een java-client werkt het erg stabiel.. Ik gebruik het op mijn eigen server, is een beetje makkelijk te configgen net als oudere donkey clients (emule/overnet/etc.) http://azureus.sourceforge.net (je moet wel eerst de de Java-client van SUN downen, de link staat ook op die site)
Jouw moeten ze meteen van dit forum bannen aso die je bent, hoe denk je dat je aan die snelheid komt? Misschien ook wel door een deel van mij omdat ik toevallig wel met 50kb/s upload :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo als ik in me vorige post al zij gebruik ik azures en voor mij werkt hij perfect heb dl van 100 kb per sec en upload van 16kb je moet nu niet metten gaan zeggen dat een leecher ben want ik zorg altijd dat er minimaal één keer het voledige bestand is ge upload tot dat ik hem stop.

het gaat dan ook niet speciaal om de snelheid dat je upload maar hoeveel je upload. want ook al heb je een upload sneheid van 50kb per sec en je upload maar de helft van het bestand. Dan zorchen alle bt clients dat je een lage dl snelheid hebt. En er komt nog wat bij want bijna alle conecties in Nederland hebben een nare gewoote want als je je upload speed te veel omhoog doet krijg je er maar een minimale dl speed voor terug.

b.v.
ik heb een conetie die 2048kbit/s kan dl en 320 Kbit/s kan uploaden
maar als ik azures upload senheid op 20 kbit/s dan is mijn maximale dl speed 50kbits/s dan maar niet te spreken over als ik de upload snelheid op het maximale zet.

Dus mijn meening over deze discusie is in het kort samegevat. Je bent pas een leecher als je de torrent meteen uitzet als je hem zelf binnen hebt. De maximale upload speed maakt niet uit als je maar minimaal 1 keer het voledige bestand hebt ge upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 15:22:
Zoals ik in me vorige post al zei gebruik ik azureus en voor mij werkt hij perfect heb een download van 100kb en een upload van 16kb. Je moet nu niet meteen gaan zeggen dat ik een leecher ben want ik zorg altijd dat er minimaal één keer het volledige bestand is geupload totdat ik hem stop.
ehm.... dat klopt niet helemaal, je upload moet ong 80% van je werkenlijke upload zijn, dan moet je download 100% kunnen werken....

ik heb een 1024/128 verbinding en jij een 2048/386 verbinding? das dus omgerekend ongeveer 118/13 en jij 235/39? hoe kan je dan downen 100 tov 16? je zou minimaal 200 moeten kunnen halen? je hebt gelijk over 1 ding, wel je bestand minimaal 1 keer uploaden, maar deze meneer heeft 800 kb/s tov 10? dat is niet tof....... dan heeft hij zijn eigen torrent razendsnel binnen en anderen mogen dagen of wekenlang downen?

offtopic:
overigens wil je een beetje je spelling controleren want er mankeert nogal wat aan......

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 16:19:
[...]

ehm.... dat klopt niet helemaal, je upload moet ong 80% van je werkenlijke upload zijn, dan moet je download 100% kunnen werken....
Ja leuk verzonnen maar dat slaat helemaal nergens op. Als ik ene upload van 3kb/s heb en ik gebruik daar 2.6 van dan kan ik proberen wat ik wil, maar ik download gen zak. Er zijn nog meer dingen belangrijk dan enkel down/up stream. Jij kunt wel lekker weinig uppen, maar als je vervolgens 200 connecties open trekt om contact te leggen met peers/seeds dan blijft er ook weinig over van je downstream.

Het hangt gewoon van veel meer factoren af om gewoon te kunnen zeggen ..% is de optimale instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk verzonnen? zo heb ik het gehoord van 1 van de maker van azureus, zijn naam is Gouss, irc kanaal #azureus-users op freenode.net

ik deed dat en toen haalde ik prima 60 down en 10 up. maar de laatste 2 weken ( ben ook nog geupgraded door wanadoo naar 120 down en 10 up ) is het echt waardeloos om te downen, mijn download schommelt flink naar 1,5 kb naar 17,5 zelden hoger de up is 10. gaat goed zo...... (smilie is wel groen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Het ligt inderdaad niet allemaal aan die 80%.. Zoals Maverick zegt; het kan ook zijn dat je teveel verbindingen open hebt staan en dat daardoor je verbinding dichtslipt.

En ik neem aan dat mijn mening over PiXxEl duidelijk is? Dat soort gasten moeten ze bannen op bittorrent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 17:31:
leuk verzonnen? zo heb ik het gehoord van 1 van de maker van azureus, zijn naam is Gouss, irc kanaal #azureus-users op freenode.net
Das heel leuk, dus als hij iets zegt dan is het waar :? Hij kan zeggen wat ie wil, het is gewoon afhankelijk van meer factoren.
ik deed dat en toen haalde ik prima 60 down en 10 up. maar de laatste 2 weken ( ben ook nog geupgraded door wanadoo naar 120 down en 10 up ) is het echt waardeloos om te downen, mijn download schommelt flink naar 1,5 kb naar 17,5 zelden hoger de up is 10. gaat goed zo...... (smilie is wel groen)
Al eens aan gedacht dat de snelheid bij het downloaden van p2p (hier komt ie weer) aan meer factoren ligt dan jezelf. zo kan er een tekort aan seeders zijn, een overschot aan peers, een trage/slechte/instabiele/downe tracker. Het bestand kan ook gewoon minder populair zijn dan anderen waardoor de circulatie lager ligt. MAW maak gebruik van de feedback die je kunt krijgen bij het bt protocol (al deze dingen zijn zo op te vragen) en ga niet gelijk roepen "wat kut" want een trage download heeft altijd een oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinoPK schreef op 15 april 2004 @ 20:02:

Heb jij dan iets in configuratie veranderd,
Of zo heb je niets gedaan na install van azureus.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 16:19:
[...]

ik heb een 1024/128 verbinding en jij een 2048/386 verbinding? das dus omgerekend ongeveer 118/13 en jij 235/39? hoe kan je dan downen 100 tov 16? je zou minimaal 200 moeten kunnen halen? je hebt gelijk over 1 ding, wel je bestand minimaal 1 keer uploaden, maar deze meneer heeft 800 kb/s tov 10? dat is niet tof....... dan heeft hij zijn eigen torrent razendsnel binnen en anderen mogen dagen of wekenlang downen?

offtopic:
overigens wil je een beetje je spelling controleren want er mankeert nogal wat aan......
en ik heb een ADSL bbned verbinding van 8192/1024 . en dat is gaaaaaf man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ikzelf gebruik nog ABC 2.6.3
ik snap echt niet waarom ze de minimize naar tray weg gehaald hebben tbh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig zijn er ook veel van die registratie sites die je ratio bijhouden. En dat gaat prima. Ik merk dat ik mijn zooi daar 10x zo snel binnen haal. Enige nadeel is dat ik inderdaad mijn pc 's nachts laat seeden tot mijn ratio weer 1:1 is (meestal zit ik er toch iets onder).
Bovendien ben ik zo iemand die alleen dingen download die ik daadwerkelijk bekijk en niet 10gig per dag download met de vaagste troep alleen voor het hebben.

zo, dat moest ik effe kwijt :)
Ja je heb gelijk, ik hoop dat andere hun downloads laten door lopen,
ik laat het minstens 200 % en meer door lopen .
zelf wil ik ook gaan aanbieden ik ben erg tevreden over dit systeem.

Een tip voor mensen die hun torrent niet willen door laten lopen
Laat je torrent dan niet door lopen als je achter je computer zit,
maar zet het dan op pauze .

En zet het dan tenminste weer aan als je niet achter je computer aan het werk bent en laat het door lopen als je naar bed :Z
gaat of gaat stappen of wat dan ook. :Y)

Dat doen wij namelijk ook en alleen zo kan je iedereen tevreden houden en verpest je het niet voor je zelf en anderen.

succes en veel plezier allemaal. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:24

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gebruik Azureus 2.8.0.5_CVS en moet zeggen dat die gewoon supergoed is. Kan wel begrijpen dat sommigen geen Sun Java willen installeren, maar bij mij draait het gewoon allemaal steengoed. Haal snelheden van over de 200KB/s. Mijn record is 600KB/s met Azureus. Dat heb ik nog NOOIT gehaald met de standaard/experimentele of TheShad0w/BitTornado. Azureus/Java vreet dan (op het moment) wel 26MB ram en 5% CPU constant, maar ik vind het best :)
Ik draai trouwens niet op de standaard bittorent poort (6881) maar op een poort onder de 1000 en merk dat het wel soepeler draait. Daarnaast vind ik dat er super support voor Azureus is aangezien er zowat elke dag of iig een paar keer per week nieuwe _CVS builds uitgebracht worden. :)
De beste BT client imho. :D
Het draait nu al twee uren zo:
»» Total Bandwith Used by 5 Torrents «» Down: 201.6 KB/s «» Up: 47 KB/s ««

btw. Heb een CistroN MaXX lijn en download alleen Anime met BT. Anime wordt iig ALTIJD goed geshared/geseed. Soms wel tot 5000 seeds en 3000 peers :) Daar is tenminste een goeie community van :)
Films/Games trekt naar ik merk meer leechers aan die gelijk na complete download hun torrents uitzetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Blisterin_Bull op 17-04-2004 22:31 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk en aardig maar ondanks dat ik gewoon mijn upload op onbeperkt heb staan komt deze vrijwel nooit boven de 3kB/s. Daar kan ik zelf dus niks aan doen.
Als ik er twee heb staan downen en drie heb staan uppen waarvan er 1 op 0.6kB/s upped dan gooi ik die toch echt na 10 uur uit want die 50% of 100% voor 4Gig wordt dan eindeloos maar m'n download lijkt er wel onder te lijden. Neerhalen gaat vaak wel met 20kB/s maar zoals gezegd heb ik alles gewoon op 0 staan en kan hier dus niets aan doen.
Dus het ligt niet altijd aan de mensen als ze die mooie 100% share niet halen.
Ohja.. Gebruik abc en vind die echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 09:15:
Leuk en aardig maar ondanks dat ik gewoon mijn upload op onbeperkt heb staan komt deze vrijwel nooit boven de 3kB/s. Daar kan ik zelf dus niks aan doen.
Als ik er twee heb staan downen en drie heb staan uppen waarvan er 1 op 0.6kB/s upped dan gooi ik die toch echt na 10 uur uit want die 50% of 100% voor 4Gig wordt dan eindeloos maar m'n download lijkt er wel onder te lijden. Neerhalen gaat vaak wel met 20kB/s maar zoals gezegd heb ik alles gewoon op 0 staan en kan hier dus niets aan doen.
Dus het ligt niet altijd aan de mensen als ze die mooie 100% share niet halen.
Ohja.. Gebruik abc en vind die echt super.
Je moet je upload eigenlijk niet op onbeperkt zetten. Als hij dan volledig zou downloaden stort je download helemaal in. Zoals hierboven al aangegeven staat zou ik de upload gewoon op 80% van het max zetten. Ook zou ik het aantal connecties per torrent niet op onbeperkt zetten. Ik heb hem zelf op 100 staan en dat gaat goed.

Als je altijd weinig upload ligt dat waarschijnlijk aan de poorten die niet (of niet goed) geforward zijn. Daar zou ik is naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:40
ik gebruik ABC, heerlijke interface (beetje flashget/dap achtig :) ) maagoed, ik kan max upload limit instellen enzo heel relaxt (ook de max tijd van het uploaden >:) )

check:
http://pingpong-abc.sourceforge.net/

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_

*knip* Laat dat soort sites maar achterwege, we zijn geen warezboard.

[ Voor 80% gewijzigd door Rafe op 20-04-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Best leuk hoor dat bittorrent, maar ik word echt gek van die @^$#^% spanjaarden:

Ik heb vandaag al een film gedownload die in het spaans bleek te zijn (niets van te zien bij de filename), en nu net weer een rar bestand met een password erop... Met als link een spaans forum met 20 popups met allemaal installers erbij.

Als het nog even zo door gaat hou ik er in ieder geval mee op, of ik moet wat echte torrent sites gaan zoeken ipv die ene grote..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
rar's kan je zo het wachtwoord van weghalen... maagoed, het is inderdaad irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
hoe wil je een rar uitpakken als je het wachtwoord niet weet? Ik heb de file moeten weggooien omdat ik er niets mee kon :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik aantal connecties op 50 zet dan stopt mijn download compleet. Staat nu op 10 en alles doet het weer. U/D staat op 50% zijn dit acceptabele instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik zelf gebruikte, azarous.
Met die client kon ik niks downloaden, hij begon gewoon niet |:( .

Nu heb ik in mn router weer alle port maps erafgehaald en abc client erop gezet,
en dat gaat zo sl00m, mijn download is meestal 7kB/s maar mn up is 25kB/s.

Nu op dit moment heb ik 8 torrents open die willen downloaden, 6 downloaden er,
en de totale down/up is 19.1/30.6 :X

Heb hier een adsl lijntje van wanadoo 1024/320.
Waar ligt dit aan, en als ik weer azarous erop zet, gaat het dan wat sneller.
Heb nu bij sommige files, 226% up/down ratio :X

[ Voor 13% gewijzigd door Timo op 20-04-2004 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Weet je wel zeker dat je de juiste porten hebt opengezet?
Azureus gebruikt geloof ik andere porten dan de meeste clients, en als je helemaal geen ports mapped kan ik je bijna wel garanderen dat je downloadsnelheid laag is achter een router.

Met ABC kan je onder Actions -> ABC Preference de begin- en eindport instellen (standaard 6881-6899 TCP geloof ik), voor elke port die je daar open zet kan je een torrent downloaden. Zelf heb ik 6881-6889 openstaan, zoveel dingen download ik toch niet tegelijkertijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Rafe schreef op 20 april 2004 @ 15:29:
Weet je wel zeker dat je de juiste porten hebt opengezet?
Azureus gebruikt geloof ik andere porten dan de meeste clients, en als je helemaal geen ports mapped kan ik je bijna wel garanderen dat je downloadsnelheid laag is achter een router.

Met ABC kan je onder Actions -> ABC Preference de begin- en eindport instellen (standaard 6881-6899 TCP geloof ik), voor elke port die je daar open zet kan je een torrent downloaden. Zelf heb ik 6881-6889 openstaan, zoveel dingen download ik toch niet tegelijkertijd ;)
Toen ik de port maps open had staan, begon azarous gewoon weg niet. :(
Nu met abc, en zonder deed ie het sl00m.

Net portmaps open gezet en mijn downloads Gaan nu veeeeel sneller,

* Timo vind Rafe geweldig _/-\o_

Is er verschil tussen de download snelheden van de clients?

[ Voor 4% gewijzigd door Timo op 20-04-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
fooker schreef op 20 april 2004 @ 08:59:
Ik zelf gebruikte, azarous.
Met die client kon ik niks downloaden, hij begon gewoon niet |:( .

Nu heb ik in mn router weer alle port maps erafgehaald en abc client erop gezet,
en dat gaat zo sl00m, mijn download is meestal 7kB/s maar mn up is 25kB/s.

Nu op dit moment heb ik 8 torrents open die willen downloaden, 6 downloaden er,
en de totale down/up is 19.1/30.6 :X

Heb hier een adsl lijntje van wanadoo 1024/320.
Waar ligt dit aan, en als ik weer azarous erop zet, gaat het dan wat sneller.
Heb nu bij sommige files, 226% up/down ratio :X
voor dit probleem is Netlimiter uitgevonden :7
verder, ik heb GEEN porten openstaan en hij draaid gewoon bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
stevenP schreef op 20 april 2004 @ 21:08:
[...]

voor dit probleem is Netlimiter uitgevonden :7
verder, ik heb GEEN porten openstaan en hij draaid gewoon bij mij...
Netlimiter heb ik niet nodig,
Het maakt me geen ruk uit hoeveel ik up, laat de download toch altijd tot 100% lopen.

Wat me wel soms irriteerd is dat ik maar 7kb down krijg, en 30 weg geef.
* Timo downd nu @ 80kb/s en up 20kb/s.

dit dankzij rafe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik gebruik nu ABC _/-\o_ Toch jammer dat je niet een hele dir kan sharen :/ Heb nu ABC 20 kb upload en e-mule 20 kb upload gegeven, iedereen blij :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik gebruik al een tijdje Azureus, en ik blijf het een goede client vinden.

Door de extra features als het genereren van mooie grafieken mbt de netwerkactiviteit en het aanmaken van een XML-bestand met statistieken biedt het net wat meer dan een standaard client.

De XML-statistieken vind ik helemaal handig, omdat het op deze manier redelijk simpel is om de Azureus informatie op m'n LCD te tonen en in een HTML-pagina te gooien.
Vb:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/speed24/azureusstats.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
speed24 schreef op 22 april 2004 @ 19:50:

Door de extra features als het genereren van mooie grafieken mbt de netwerkactiviteit en het aanmaken van een XML-bestand met statistieken biedt het net wat meer dan een standaard client.

De XML-statistieken vind ik helemaal handig, omdat het op deze manier redelijk simpel is om de Azureus informatie op m'n LCD te tonen en in een HTML-pagina te gooien.
Vb:
[afbeelding]
Zou jij dan het XSL bestand willen laten zien waarmee het bovenstaande voorbeeld gemaakt is? Ik ben namelijk opzoek naar een mooie stylesheet voor het omtoveren van het automatisch gegenereerde XML bestand. Zelf heb ik op het moment weinig tijd (en ook zin) om een mooie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 15:40

Tim Schuhmacher

abasios

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, maar het belangrijkst, de filename mist helaas wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Helaas, ik heb dat gewoon met een XML-parser ingelezen,
en er zelf een HTML-bestand van gemaakt.
Ik had namelijk de individuele variabelen ook nodig, om als informatie naar m'n LCD te kunnen sturen.

Je zou wel gewoon van de Azureus FAQ deze XSL kunnen pakken:
http://azureus.sourceforge.net/files/azureus.xsl
De opmaak kun je dan zelf aanpassen.

Denk er wel aan dat je in Azureus de filename van het XSL bestand moet ( / kunt) instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Het downloaden met Azureus gaat nogal traag bij mij, ik ben nogal een n00b wat betreft port forwarden, heb ik het zo goed gedaan?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/29922/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wace schreef op 24 april 2004 @ 00:01:
Het downloaden met Azureus gaat nogal traag bij mij, ik ben nogal een n00b wat betreft port forwarden, heb ik het zo goed gedaan?

[afbeelding]
ja die porten staan verder zo goed, opzich is alleen 6889 maar nodig, voor de rest is het beetje kloten in het menu enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Ook ik heb pas net Azureus geinstalled en heb jullie advies opgevolgd en poort 6881 opengegooid. (zit achter een sweex router).
mijn vraag is of ik in de instellingen van mijn router ook de firewall moet disablen? (lijkt me niet erg safe) om tot enigzins snelle downloads te komen (nu haal ik niet hoger dan 20kbs :(
Mij max uploadsnelheid (globaal) heb ik ingesteld op 40 kb/s met standaard max 4 uploads per torrent. mijn verbinding is ongeveer 3000 kbPs dload en 250 kbPs upload....volgens www.speedtest.nl.....

iemand nog tips??? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Clownteun schreef op 28 april 2004 @ 02:33:
Ook ik heb pas net Azureus geinstalled en heb jullie advies opgevolgd en poort 6881 opengegooid. (zit achter een sweex router).
mijn vraag is of ik in de instellingen van mijn router ook de firewall moet disablen? (lijkt me niet erg safe) om tot enigzins snelle downloads te komen (nu haal ik niet hoger dan 20kbs :(
Mij max uploadsnelheid (globaal) heb ik ingesteld op 40 kb/s met standaard max 4 uploads per torrent. mijn verbinding is ongeveer 3000 kbPs dload en 250 kbPs upload....volgens www.speedtest.nl.....

iemand nog tips??? :? :?
Als je een groene smiley achter je torrents hebt staan, dan ligt het niet aan jou maar aan bijvoorbeeld de tracker, of dat er geen seeds zijn.

En je hebt de poort "opengegooid"?
Je moet dus wel poort 6881 toestaan, en poort 6881 naar je lokale pc doorlussen.

In de FAQ van Sweex staat:
Welke poorten moet ik openen voor MSN, File transfer, Videochat...en waar kan ik dit wijzigen. Het document wat u hier kunt downloaden, laat u op eenvoudige wijze hoe u dit kunt doen.
http://www.sweexeurope.co...ds/Firewall_BR-Router.pdf

Daar staat dus gewoon dat je ook de 6881 poort in de firewall open moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Laatst online: 29-05 01:29
ik gebruik gewoon de original debian bittorrent stable package. btdownloadcurses, beetje tweaken met de opties (--max_upload_rate 10 bijv :P) in een screen flatsen en geen omkijken naar..

(hoewel, na afloop download wel ff client killen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 17:21
komakeef schreef op 28 april 2004 @ 09:22:
Ja idd, moet je meteen killen, want dan kun je des te sneller je volgende download aan zetten 8)

:/ :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
ik gebruik gewoon de original debian bittorrent stable package. btdownloadcurses, beetje tweaken met de opties (--max_upload_rate 10 bijv :P) in een screen flatsen en geen omkijken naar..

Tuurlijk, hoe sneller hoe beter meneer de LEECHER. Je kilt niet all1 de cliënt maar ook de rest van het BT netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
[quote]speed24 schreef op 28 april 2004 @ 09:16:
[...]

Als je een groene smiley achter je torrents hebt staan, dan ligt het niet aan jou maar aan bijvoorbeeld de tracker, of dat er geen seeds zijn.

Je moet dus wel poort 6881 toestaan, en poort 6881 naar je lokale pc doorlussen.

Ik heb idd poort 6881 opengezet, maar wat bedoel je precies met ''doorlussen''? moet ik naast het openzetten van de poort nog meer handelingen verrichten?
ik heb bij azureus bij ''bind tot local ip-adres'' mijn ip-adres van mijn comp ingevoerd (opgevraagd met start--> uitvoeren: cmd--> ipconfig
en bij dat andere vakje (WAN) heb ik het ipadres ingevoerd zoals die te zien is op www.whatismyip.com
maaarrr nóg steeds lage downoadsnelheden :(
Mijn deelverhouding staat momenteel op 0.8, maar stijgt gestaag :)
ik ben een beetje een noob op dit gebied dus alle hulp/tips zijn welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeejayKB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik vind Shareza wel OK, alleen neemt 'ie een beetje veel CPU weg.

'Nee' heb je en 'ja' kun je krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clownteun schreef op 28 april 2004 @ 15:14:

Ik heb idd poort 6881 opengezet, maar wat bedoel je precies met ''doorlussen''? moet ik naast het openzetten van de poort nog meer handelingen verrichten?
ik heb bij azureus bij ''bind tot local ip-adres'' mijn ip-adres van mijn comp ingevoerd (opgevraagd met start--> uitvoeren: cmd--> ipconfig
en bij dat andere vakje (WAN) heb ik het ipadres ingevoerd zoals die te zien is op www.whatismyip.com
schrijf voortaan je antwoorden onder de quote want ik weet niet wie wat zegt en moet het dan 3 keer herlezen.

met doorlussen bedoelt ie gwoon dat die 6881 van router open moet staan, dat je pc die poort opengooit doet ie vanzelf.

die lage downloadsnelheden heb ik ook. torrent begint steeds meer en meer een netwerk met lage uploaders en hoge downloaders (die vreten bandbreedte van anderen op(er was zelfs hier 1tje in dit topic die met 800 kb downde en maar 10 upde) te worden, dat is het probleem......

edit:
kijk dit is ook een goed voorbeeld van zo iemand:

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Clownteun schreef op 28 april 2004 @ 15:14:
[...]
[...]
Wat ik bedoelde is dat je twee dingen moet doen:
- firewall instellen
- port "doorlussen" mappen

Dat eerste heb je gedaan.
Het tweede is dat je zorgt dat mensen van buitenaf op jouw internet-IP gaan kijken, op poort 6881 ( van Bittorrent / Azureus ). Dan moeten ze van de router naar jouw werk-pc gestuurd worden. Dat gaat via een poortmap.

Ik kan online geen handleiding met screenshots vinden, maar dit is de naam volgens de specificatie:
DMZ redirect WAN port’ s Public IP adressen naar LAN Prive IP-adressen
Zoek dat even in het setup-menu van je router.
Nu moet je dan zorgen dat je poort 6881 (TCP) doorlust naar je lokale IP ( bijv. 192.168.0.10 ) op poort 6881 ( ook TCP ).

Router even resetten, en dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb een BR-6104 routertje van edimax op mn XP machientje aangesloten en dat heeft altijd perfect gewerkt met bittorent (ABC). Nu heb ik mn PC opniew geinstalleerd en ineens wil t niet meer, de instellingen van de Router heb ik al eens terug gezet en daarna wat mee lopen rommelen maar t mag niet baten:

Er vind wel DL/UL plaats maar zeer traag, er worden genoeg mensen gevonden maar de kleur van mn torrents veranderd niet in groen zoals normaal maar in een of andere diaree kleur geel bruin groenig. Trek ik de router er tussenuit vliegt alles weer de lucht in.

Ik heb het volgende op mn router ingesteld:

-Firewall aan
-DMZ geactiveerd naar mijn PC IP
-poorten geforward naar mijn PC IP
-adressen gemapt naar mijn PC IP

maar t mag allemaal niet baten, wat is er aan de hand?
Als ik adressen wil mappen vraagt hij om een trigger poort, welke moet ik daar voor nemen?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
The_PyroPath schreef op 29 april 2004 @ 09:39:
Ik heb een BR-6104 routertje van edimax op mn XP machientje aangesloten en dat heeft altijd perfect gewerkt met bittorent (ABC). Nu heb ik mn PC opniew geinstalleerd en ineens wil t niet meer, de instellingen van de Router heb ik al eens terug gezet en daarna wat mee lopen rommelen maar t mag niet baten:

Er vind wel DL/UL plaats maar zeer traag, er worden genoeg mensen gevonden maar de kleur van mn torrents veranderd niet in groen zoals normaal maar in een of andere diaree kleur geel bruin groenig. Trek ik de router er tussenuit vliegt alles weer de lucht in.

Ik heb het volgende op mn router ingesteld:

-Firewall aan
-DMZ geactiveerd naar mijn PC IP
-poorten geforward naar mijn PC IP
-adressen gemapt naar mijn PC IP

maar t mag allemaal niet baten, wat is er aan de hand?
Als ik adressen wil mappen vraagt hij om een trigger poort, welke moet ik daar voor nemen?
Heb je misschien de ingebouwde firewall van XP nog aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

nopes :(

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ik heb op een pc steeds last van een crashende Azureus. hij zegt dan
Faulting application javaw.exe, version 0.0.0.0, faulting module jvm.dll, version 0.0.0.0, fault address 0x000a48da.
jvm.ddl, lijkt me een onderdeel van java? Maar ik heb wel de laatste versie van java geinstalleerd, welke versie van java kunnen jullie me aanraden om te gebruiken? (zijn oudere versies nog te krijgen? evt met link als ze niet meer op java.com staan). Ik kan het wel iedere keer herstarten, maar das niet echt de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Een herinstall van Java doet wellicht wonderen (is mijn ervaring). Pak 'J2SE v 1.4.2_04 JRE' op http://java.sun.com/j2se/1.4.2/download.html eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Zoals ik zei, die heb ik, is een schone installatie ook nog eens. Is er niet een oudere versie die 100% stabiel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
'J2SE v 1.4.2_03 JRE' draaid thuis als een dolle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Dan ga ik die eens proberen, het stomme is namelijk dat hij hiervoor op die pc ook al crashte, toen zelfs op een ander OS (wel dezelfde java ook) En op mijn andere pc crasht ie nooit, ook de nieuwste java, maar das inmiddels al een tijdje geinstalleerd, misschien dat dat idd een versie eerder is, dan moet ik ff kijken als ik thuis kom. Ik probeer nu _03 ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Faulting application javaw.exe, version 0.0.0.0, faulting module msvcrt.dll, version 7.0.2600.0, fault address 0x00021284.
Dat geeft ie nou met _03 :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het rottige van java upgrade is dat de oude nog blijft staan op de pc, kijk eens in software of er meerdere java in staan ( van ouder naar nieuwer ) en als er idd meerdere instaan is dat vast het probleem.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
speed24 schreef op 22 april 2004 @ 19:50:

Vb:
[afbeelding]
idd, super client!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
DJTimo schreef op 10 mei 2004 @ 13:33:
'J2SE v 1.4.2_03 JRE' draaid thuis als een dolle...
j2re 1.5, lmd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Hey

Ik gebruik sinds paar dagen ABC maar ik heb een irritante probleem.
Het zit zo namelijk als ik een bestand download loopt ie opeens vast dus niet de PC of ABC maar alleen die download (blijft haken).
Gebruik versie 2.6.5 en Win XP

iemand een idee?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geeft hij geen errormelding dan ? die staan helemaal rechts in ABS .
ik gebruik ook ABC, vind ut wel goed proggie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

nee er staat nix bij error messages.
Het is alsof of die bevriest.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ben ik de enigste?? met dit probleem?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer een andere torrent programma, probeer een andere torrent, misschien is het wel een virus wat je probeert binnen te halen, weet ik ut.

en ja je bent de enigste :P, ik heb nog nooit probs over ABC gehoord. ik gebruik het overigens zelf niet (azureus)

misschien is het een check, hij checkt de hele bestand voordat hij daadwerkelijk gaat downloaden om te weten hoeveel je nog moet downen en wat precies, dit heeft azureus ook, alleen is het vrij duidelijk in azureus dat ie ermee bezig is, of dit ook voor abc geld weet ik niet(misschien zie jij dit als vastlopen).......

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik iets probeer te downloaden met Shareza dan komt de snelheid niet boven 25K, en meestal zit de snelheid rond de 2 a 3K. Ik heb al TIG verschillende files gedownload, en het kan dus niet aan een gebruiker liggen die toevallig sloom is.
Mijn chello lijn staat normaal gesproken snelheiden van dik 200K toe, dus dat is het ook niet.

Moet je Shareza maybe speciaal instellen ofzow?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had voordat ik mijn nieuwe computer in gebruik nam, ook altijd ABC gebruikt. Ging altijd prima en haalde de hoogste snelheden.

Totdat ik mijn nieuwe pc ging gebruiken. De router instellingen (ik heb een Speedtouch router die ik bij mijn Het Net ADSL-abbo kreeg) had ik niks aan veranderd. Azureus gaf een NAT error, en ABC deed het opeens ook traag. Ik heb de Azureus FAQ even doorgelezen:

http://azureus.sourceforge.net/wiki/index.php/PortForwarding
http://azureus.sourceforg...dex.php/PortIsBlacklisted
http://azureus.sourceforge.net/wiki/index.php/WhatIsNat

Ik heb zoals er gesuggereerd werd een andere poort ingesteld dan 6881 (of iets dergelijks), ik heb Incoming TCP listen port veranderd naar 65500. Toen naar de configuratie van mijn router gegaan, alle bestaande NAPT regels verwijderd, en een nieuwe regel gemaakt voor 65500. Toen Azureus weer opgestart, poort getest, en toen was ok. Geen NAT error meer :). Van www.gotwoot.net download ik altijd wat Japanse anime series, ik probeerde het nu weer even. Ik heb nu gelukkig een groene smiley i.pv. een gele, dus alles is in orde. Ik heb nu 17 seeds en 80 peers (zelf heb ik geen enkel idee wat het inhoudt) en ik haal nu een download die schommelt tussen de 30 tot 50 KB/s. Terwijl ik een 320/1024 ADSL abbo heb :(. Eerder haalde ik wel de 100 KB/s download. Upload zit constant rond de 30 KB/s. De upload limiteer ik maar niet, na de reacies die ik hier gelezen heb. Beetje asociaal inderdaad om superhoog te downen en je upload superlaag te cappen.

Maar oké, om een lang verhaal kort te maken, misschien eens een idee om een andere poort te kiezen voor Bittorrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-09 15:23
BMW_M3 schreef op 11 mei 2004 @ 23:41:
Ben ik de enigste?? met dit probleem?
Je moet even bij je (advanced)settings kijken van ABC er moet daar ergens een regeltje staan van "MAX PEER CONNECTIES" deze staat nu waarschijnlijk op unlimited o.i.d. Zet deze terug naar max.60 en je bent van het probleem af, een andere client zal het zelfde probleem geven het heeft namelijk te maken met je netwerk card drivers deze zijn waarschijnlijk niet mee up-to-date. Je hoeft niet bang te zijn dat je snelheid o.i.d naar beneden gaat.
Mocht je bij 60 het probleem nog steeds hebben dan met stapjes naar beneden en blijven proberen. 8)

[ Voor 10% gewijzigd door ipje op 12-05-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 13:57:
Ik heb nu 17 seeds en 80 peers (zelf heb ik geen enkel idee wat het inhoudt) en ik haal nu een download die schommelt tussen de 30 tot 50 KB/s. Terwijl ik een 320/1024 ADSL abbo heb :(. Eerder haalde ik wel de 100 KB/s download. Upload zit constant rond de 30 KB/s. De upload limiteer ik maar niet, na de reacies die ik hier gelezen heb. Beetje asociaal inderdaad om superhoog te downen en je upload superlaag te cappen.
FF wat info een seed is iemand die de complete torrent heeft en een peer is iemand die 'm gedeeltelijk heeft.

Maar het belangrijkste is voor jou dat je download speed zo traag (50kb) is komt doordat je je upload te hoog hebt staan, zet je upload is terug naar 15 / 20 kb en je zal zien dat je download speed weer boven de 100 gaat. Jouw max upload is in theorie 320 / 8 = 40kb, praktijk blijft daar 80% van over, dus 32 kb, maar hierdoor wordt je downloadverbinding zeg maar afgeknepen, dus gewoon upload lager zetten en je download weer als vanouds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

320/8 = 40kb - maar waarom 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim Schuhmacher schreef op 12 mei 2004 @ 17:25:
320/8 = 40kb - maar waarom 8?
Omdat er 8 bits in 1 byte zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Laatst online: 24-04-2024
azureus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Er bestaat nogal wat verwarring over die seeds en peers.. En toch staat het in alle FAQ's die met bittorrent te maken hebben heel duidelijk.

Zoals svdvlist2 hierboven al zegt:

Seed: iemand die de download volledig heeft en alleen nog maar aan het uploaden is.

Peer: Iemand die de download nog niet volledig heeft.

Jij bent dus een PEER op het moment dat je aan het downloaden bent... Is je download klaar dan ben je alleen nog maar aan het uploaden, je wordt dan dus een SEED
Kuch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdvlist2 en racemol: bedankt voor de uitleg.

Ik heb mijn upload nu gecapped op 20 KB/s, en nu heb ik een download die schommelt tussen de 60 en de 90 KB/s. Dit is wel de eerste keer dat ik hoor dat mijn bandbreedte dan afgeknepen word. Ik zal de FAQ's nog maar eens doorspitten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 17:29:
[...]

Omdat er 8 bits in 1 byte zitten 8)7
Ja duh, maar dat zegt nog niets, er zitten ook 1024 bytes in 1 kilobyte, maar er wordt niet door 1024 gedeeld. Dus nogmaals, waarom 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bet op aanraden Burst! gedownload. Ik wil namelijk een file van www.tranceport.nl downloaden. Volgens mij werkt dit ook wel, maar ik krijg een soort DOS-scherm. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:48
Ik wil ff ook mijn mening geven over het uploadsnelheid beperken. Ik doe dat zelf ook, ik heb heb namelijk op 10kb/s mijn maximale upload is 32~33kb/s MAAR ik laat de torrents wel in de lijst staan tot er een share ratio staat van 1 en dan kijk ik hoe ik uitkom met mn schijfruimte (als ik dan de iso bijv. niet meer nodig heb verwijder ik hem).

ik heb ook nog een ftp server draaien enzo en ik wil gewoon niet dat alles al mn bandbreedte verbruikt :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Tim Schuhmacher schreef op 12 mei 2004 @ 21:06:
Ja duh, maar dat zegt nog niets, er zitten ook 1024 bytes in 1 kilobyte, maar er wordt niet door 1024 gedeeld. Dus nogmaals, waarom 8?
Wat snap je er niet aan dan?

Een bit is niet evenredig aan een byte.. Niet op die manier die jij voor ogen hebt.

De bandbreedte bij een verbinding wordt meestal aangegeven in bits en niet in bytes.. Om een bit om te rekenen naar bytes moet je dus door 8 delen.

uitleg:
Een bit is een 0 of 1, 8 bits vormen samen 1 byte.. Op internet moet je eigenlijk altijd in bytes rekenen.. Je verstuurd nooit één bit maar altijd een verzameling (van 8 ) bitjes die dan weer een byte wordt genoemd. Daar komt dat getal 8 (delen door 8 ) vandaan. Dus 00001111 is 1 byte, en 11110000 is ook 1 byte en ga zo maar door..

1024 van die bytes is weer een kilobyte (die ga ik niet helemaal uitschrijven ;))
en 1024 van die kilobytes is weer een megabyte.. and so on..

Dus een bit is heel iets anders als een byte.. Maar een kilobyte is wel weer helzefde als bytes alleen dan een factor 1024 groter. Je moet bit en byte dus niet door elkaar halen. En dat doe je nu wel.. je vraagt waarom je niet door 1024 moet delen.

Tis te hopen dat je hier nog wat van begrijpt.. Ik ben geen leraar en dat zal ik nooit worden ook ;)
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 20:50:
svdvlist2 en racemol: bedankt voor de uitleg.

Ik heb mijn upload nu gecapped op 20 KB/s, en nu heb ik een download die schommelt tussen de 60 en de 90 KB/s. Dit is wel de eerste keer dat ik hoor dat mijn bandbreedte dan afgeknepen word. Ik zal de FAQ's nog maar eens doorspitten dan.
Je bandbreedte wordt niet echt afgeknepen..

Als je iets download dat gebeurt dat in pakketjes.. Die pakketjes verstuurd hij een voor een.. Dan moet de ontvanger (jij dus) tegen de zender vertellen dat je pakketje nr1 ontvangen hebt voordat hij pakket nummer 2 gaat verzenden.
Als op dat moment je upload helemaal vol zit zal dat langer duren dan wanneer dat niet zo is. Vandaar dat je downloadsnelheid omlaag gaat als je volledig je upload gebruikt.

Alles wat ik hier vertel is een beetje in jip en janneke taal gemaakt, zodat iedereen het een beetje kan begrijpen. Dus het is allemaal een beetje simpel uitgelegd..

Kleine disclaimer voor de mensen die nog wat op of aan te merken hebben. Ik weet dat er nog veel meer is ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Racemol op 12-05-2004 23:10 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we de discussie beperken tot het CLIENT-gedeelte, en niet uitweiden over welke site waarom traag is en andere zaken in het schemergebied.