Wat snap je er niet aan dan?
Een bit is niet evenredig aan een byte.. Niet op die manier die jij voor ogen hebt.
De bandbreedte bij een verbinding wordt meestal aangegeven in bits en niet in bytes.. Om een bit om te rekenen naar bytes moet je dus door 8 delen.
uitleg:
Een bit is een 0 of 1, 8 bits vormen samen 1 byte.. Op internet moet je eigenlijk altijd in bytes rekenen.. Je verstuurd nooit één bit maar altijd een verzameling (van 8 ) bitjes die dan weer een byte wordt genoemd. Daar komt dat getal 8 (delen door 8 ) vandaan. Dus 00001111 is 1 byte, en 11110000 is ook 1 byte en ga zo maar door..
1024 van die bytes is weer een kilobyte (die ga ik niet helemaal uitschrijven

)
en 1024 van die kilobytes is weer een megabyte.. and so on..
Dus een bit is heel iets anders als een byte.. Maar een kilobyte is wel weer helzefde als bytes alleen dan een factor 1024 groter. Je moet bit en byte dus niet door elkaar halen. En dat doe je nu wel.. je vraagt waarom je niet door 1024 moet delen.
Tis te hopen dat je hier nog wat van begrijpt.. Ik ben geen leraar en dat zal ik nooit worden ook

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 20:50:
svdvlist2 en racemol: bedankt voor de uitleg.
Ik heb mijn upload nu gecapped op 20 KB/s, en nu heb ik een download die schommelt tussen de 60 en de 90 KB/s. Dit is wel de eerste keer dat ik hoor dat mijn bandbreedte dan afgeknepen word. Ik zal de FAQ's nog maar eens doorspitten dan.
Je bandbreedte wordt niet echt afgeknepen..
Als je iets download dat gebeurt dat in pakketjes.. Die pakketjes verstuurd hij een voor een.. Dan moet de ontvanger (jij dus) tegen de zender vertellen dat je pakketje nr1 ontvangen hebt voordat hij pakket nummer 2 gaat verzenden.
Als op dat moment je upload helemaal vol zit zal dat langer duren dan wanneer dat niet zo is. Vandaar dat je downloadsnelheid omlaag gaat als je volledig je upload gebruikt.
Alles wat ik hier vertel is een beetje in jip en janneke taal gemaakt, zodat iedereen het een beetje kan begrijpen. Dus het is allemaal een beetje simpel uitgelegd..
Kleine disclaimer voor de mensen die nog wat op of aan te merken hebben. Ik weet dat er nog veel meer is
[
Voor 35% gewijzigd door
Racemol op 12-05-2004 23:10
]