Volgensmij ben je een beetje in de war. ABC is gebasseerd op de shadow engine en is in python geschreven. Dus niet in JAVA!
Azureus is wel in java geschreven maar is gewoon een heel goeie client. Ik gebruik heb al een tijdje en zou geen andere meer willen.
Wat doet jou overigens denken dat java de boel zou vertragen? Java is een multiplatform programmeer taal die tegenwoordig vrij veel gebruikt wordt. En is al helemaal niet vertragend voor je pc. Wel kan het zo zijn dat de programma's die in java geschreven zijn wat langzaam werken. Maar dat tijdperk is grotendeels over.
Om ook hier maar even op terug te komen. Wat je hier zegt is niet helemaal waar. Op die officiele bittorrent website staat aangegeven welke poorten gebruikt worden. ik zal het even quoten
I'm behind a firewall/NAT, can I use BitTorrent?
Yes, but you will get better performance if other peers can connect to you. By default, BitTorrent listens on port 6881, trying incrementially higher ports if it's unable to bind, and gives up after 6889 (the port range is configurable). It's up to you to figure out how to poke a hole in your firewall/NAT.
Hierin staat dus dat de portrange 6881-6889 gebruikt wordt. Nu kan ik me indenken dat er clients zijn die meer poorten gebruiken, maar dat
hoeft dus niet zo te zijn. Zoals jij het zegt lijkt het net of het altijd zo is. Bij de meeste clients is de portrange overigens zelf te configureren...
En net als ik weet je dat het niet voorkomt dat je meer dan 9 torrents hebt lopen.
[
Voor 42% gewijzigd door
Racemol op 18-03-2004 21:02
]