Welke Bittorrentclient is de beste?

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.921 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Sterker nog, versie 2.6.3 is al uit als je op de downloadpagina kijkt: http://prdownloads.source...win32-v2.6.3.exe?download :)

edit: ik geloof dat iemand anders is verder gegaan met het updaten van ABC met de nieuwe cores (van TheShad0w), de echte maker heeft het te druk met werk/school. Vandaar dat de ABC homepage ook niet wordt geupdate.

[ Voor 32% gewijzigd door Rafe op 02-03-2004 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Torrentopia:
http://www.torrentopia.com/

http://g3torrent.sourceforge.net/
lijken veel mooier dan b++

g3 werkt goed tot nu toe onder xp ben net een uur aan het sponzen

iemand meer ervaring met deze clients?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:44
Ik ben nu voor het eerst bittorrent aan het gebruiken en nu heb ik CD1 van een drie CD release al gedownload. Die CD heb ik even gechecked, terwijl ABC (de client die ik gebruik) verder ging met CD2. Winsfv geeft aan dat alle 50 bestanden van CD1 corrupt zijn. Hoe kan dit? Een verkeerde tracker, corruptie door ABC of kan ik dat gewoon nog niet doen als het hele bestand nog niet binnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

erm lijkt me sterk.
weet je zeker dat al de files van cd 1 compleet heb?

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:30
Het lijkt inderdaad alsof je ze compleet hebt. De bestanden staan er en de grootte is ook zoals ze moeten zijn. Het kan alleen dat ABC nog niet klaar is met downloaden. Hij zal ook niet eerst CD1 downloaden en dan pas CD2. Hij dowload gewoon steeds de stukjes die beschikbaar zijn.

Dus even afwachten tot hij helemaal klaar is en dan nog een keer testen. Ik heb nog nooit een bestand gehad wat corrupt bleek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Mensen,

Ik ben nieuw hier, althans heb me net pas aangemeld.
Ik heb even een paar vraagjes over het downloaden van torrents waar ik hier zo snel niet het antwoord op kon vinden.

Ik maak gebruik van de experimental bitorrent 3.2.1. client en tot nu toe lopen mijn downloads redelijk goed.........
Ik heb thuis een standaard Chello verbinding (50 eurie per maand) en bevind me niet achter een router of iets dergelijk.......

Mijn vraag is nu hoe ik het best mijn client in kan stellen, dus welke waarden moet ik invullen bij upload rate en max. uploads om het beste resultaat te krijgen.
Zoals ik al zei loopt hij nu redelijk, tussen de 40 en de 60 kb/ps maar ik treef natuurlijk naar de optimale snelheid.........als dit überhaupt nog sneller kan................owja ik heb tevens de firewall van zonealarm geïnstalleerd maar dat moet geen probleem zijn verder.....

Mijn dank is groot voor elk antwoord........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 15:40

Tim Schuhmacher

abasios

Hier heb ik mijn instellingen henoemd.Tim Schuhmacher in "welke bittorent client is de beste?" Ik heb ook Chello Classic zonder router.

[ Voor 36% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 04-03-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Laatst online: 00:44
Ok, dan zet ik de client nog even aan. Wist ook niet zeker hoe het programma werkt en wilde niet 1400 MB voor niks downloaden. Vond het ook al raar dat 50 van de 50 parts corrupt waren. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Ik wou melden dat het voor de Azureus gebrukers ZEKER de moeite waard is om de laatste Java runtimes (1.4.2.03) te instaleren.

Ik maar al een tijdje gebruik van Azureus, maar ik aangezien ik een laptop met maar 256mb geheugen en 1266Mhz draai was dit niet altijd even ideaal. Azureus vroeg veel te veel geheugen/cpu usuage waneer een aantal grote bestanden werden gedownload (en dus vaak veel connecties werden gemaakt..)

Maar sinds ik de laatste java runtimes heb geinstaleerd is dit zeker de helft beter geworden! Ik draai nu Azureus 2.0.7.0 en Java 1.4.2.03 en het draait als een trein! :)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik heb sinds kort BitTorrent ook ontdekt en gebruik nu ABC. Eerst had ik BitTorrent++ maar sommige sites werken met registratie en accepteren BT++ niet omdat die de data niet goed stuurt naar hun database.

Deze sites zijn goede sources maar ze willen wel dat je 1:1 ratio hebt en da's wel eens lastig met 8mbit/512kbit verbinding ;)

Gaat wel lekker snel allemaal trouwens! Soms over 300kb/s :)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 18:34

GG85

.......

Ik weet nog steeds niet wat ik zal nemen;

Standaard client is niet uitgebreid genoeg,
Shadow's Experimental gaat na een tijdje zeer traag,
Java installen heb ik geen zin in.

Tja, wat blijft er nog over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
GG85 schreef op 07 maart 2004 @ 09:03:
Ik weet nog steeds niet wat ik zal nemen;

Standaard client is niet uitgebreid genoeg,

Probeer er eens een paar uit die in dit draadje genoemd zijn ... :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Dit zijn degenen die de meeste mensen gebruiken (ABC maakt gebruik van Shadow's Client)

Ik gebruik nu toch maar Shadow's Client maar wat is nu gemiddeld het snelst?
Super-seeden of gewoon standaard instellingen?

[ Voor 44% gewijzigd door GG85 op 07-03-2004 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:42

Zym0tiC

^_^

GG85 schreef op 07 maart 2004 @ 09:31:
Dit zijn degenen die de meeste mensen gebruiken (ABC maakt gebruik van Shadow's Client)

Ik gebruik nu toch maar Shadow's Client maar wat is nu gemiddeld het snelst?
Super-seeden of gewoon standaard instellingen?
Super-seeden is het snel verspreiden van files. Alleen van belang als je released anders werkt het alleen maar in je nadeel.

trouwens dat g3 ziet er leuk uit gebruik nu ABC maar die ga ik ook maar eens installeren

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Shadow experimental is gewoon de best. Ik gebruik versie 5.8.10 (5.8.11 is de nieuwste) en deze connect echt supersnel in verhouding met oudere versies van shadows en andere bt-cliënts.
Met een beetje geluk haal ik 105 down (heb 1024/320 adsl abo) Heb wel ff mijn router moeten forwarden maar das zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

svdvlist2 schreef op 07 maart 2004 @ 11:50:
Shadow experimental is gewoon de best. Ik gebruik versie 5.8.10 (5.8.11 is de nieuwste) en deze connect echt supersnel in verhouding met oudere versies van shadows en andere bt-cliënts.
Met een beetje geluk haal ik 105 down (heb 1024/320 adsl abo) Heb wel ff mijn router moeten forwarden maar das zeker de moeite waard.
Gebruik jij nog iets van een Netlimiter ofzo? Bij komt de download bijna niet boven de met Netlimiter ingestelde max upload (20kb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GG85 schreef op 07 maart 2004 @ 09:03:

dat shadow langzamer gaat downloaden ligt niet aan de programma, en java hoef je helemaal niet te instellen, je downt het en installeert het en verder kijk je nooit meer naar om, azureus kan je standaard zo laten of naar je smaak hier en daar iets aanpassen.....

ik heb gecapst op 10 kb/s upload en haal 55 kb/s download (verbinding van mij is 60 down/15 up ongeveer) als je te hoge upload instelt verzuipt je download. stel je een lage upload in dan wordt je download vermindert ( in azureus gekozen xxx/128 wat ook klopt met mijn verbinding 512/128).....

kwestie van goed instellen.....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cresso
  • Laatst online: 19-06-2020
Ik heb tot nu toe alleen nog maar g3torrent uitgeprobeerd.... en daarbij had ik een upload limiet ingesteld van 11 kb/s max. Ik heb gemerkt dat hierbij nodg 4 kb/s bijkomt om het netwerk af te zoeken ofzo? :?

Hebben mensen hier dezelfde ervaringen mee? Of geeft het programma of wellicht dumeter een verkeerde indicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien JIJ en nog 1 iemand hetzelfde probleem heeft maar IK niet want ik heb gecapst op 10 en hij wordt maximaal 12 halve seconde lang vraag ik me af wat jullie in configuratie instellen? bij mij vraagt azureus voor de installatie welk soort verbinding ik heb (512/128) en ik stel het in op xxx/128 dus azureus weet gelijk de maximum upload?

het is niet een verkeerde indicatie, het zijn 1000 mensen die om en om 1 a 2 of 3 kb/s van je downen en door dat gewissel krijg je uitschieters en in jouw geval continu. kijk maar in het veldje WIE van jou download en dan zie je de download heel erg schommelen en altijd 1tje die ineens flinke download krijgt en op dat moment kom je boven de 11 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Gebruik jij nog iets van een Netlimiter ofzo? Bij komt de download bijna niet boven de met Netlimiter ingestelde max upload (20kb)
Nee, heb geen netlimiter of zoiets, stel bij me shadow experimental gewoon in wat zijn max upload mag zijn. Verder heb ik geen java geïnstalleerd, zover ik weet, heb namelijk niets bij software staan in mijn configuratiescherm.

Als je download zo bagger is (10kb ofsow) dan heb je waarschijnijk je router en/of fw niet geforward. Als je shadow experimental gebruikt kan je dat checken aan de hand van dat lampje rechtsboven. Als ie geel is ben je waarschijnlijk niet geforward, bij groen waarschijnlijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 12:36: het is niet een verkeerde indicatie, het zijn 1000 mensen die om en om 1 a 2 of 3 kb/s van je downen en door dat gewissel krijg je uitschieters en in jouw geval continu. kijk maar in het veldje WIE van jou download en dan zie je de download heel erg schommelen en altijd 1tje die ineens flinke download krijgt en op dat moment kom je boven de 11 kb/s
Dan moet je gewoon instellen naar hoeveel mensen die max mag uploaden. Ik gebruik shadow experimental en kan max uploadspeed instellen en naar hoeveel mensen die mag uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdvlist2 schreef op 08 maart 2004 @ 18:00:
Dan moet je gewoon instellen naar hoeveel mensen die max mag uploaden. Ik gebruik shadow experimental en kan max uploadspeed instellen en naar hoeveel mensen die mag uploaden
klopt. bij azureus kan dit dus ook.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
BitTorrent 3.4 is uit:
New in 3.4:

- Client no longer complains of connection to tracker problems when transfers are still working
- Lots of bandwidth savings
- Lots of bug fixes
http://bitconjurer.org/BitTorrent/download.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Misschien dat de andere clients dan ook wel met een update zullen komen. Ik ben iig niet vanplan om weer de originele client te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Racemol schreef op 08 maart 2004 @ 19:38:
Misschien dat de andere clients dan ook wel met een update zullen komen. Ik ben iig niet vanplan om weer de originele client te gaan gebruiken.
die zuigt idd geweldig. Je kan nix instellen, geef mij die andere maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 11:36

GeekK

Rag Mama Rag

Azureus 2.0.8.0 :*)
CHANGELOG

08.03.04 | Azureus 2.0.8.0

FEATURE: QUEUED status. Torrents that are queued are stopped, but available for automatic starting [TuxPaper]
FEATURE: Partial support for Read-Only data (for seeding) [TuxPaper]
FEATURE: Added "Forced-Start" to force a torrent to start, ignoring download limits or seeding rules [TuxPaper]
FEATURE: Auto-positioning of finished torrent based on how badly the torrent needs seeding [TuxPaper]
FEATURE: Added Availability, Seeding Rank, SavePath, Max # Uploads, and Total Speed columns to My Torrents view [TuxPaper]
FEATURE: Categories to group your torrents in (right click on My Torrents and select Set Category to get started) [TuxPaper]
FEATURE: More auto-seeding options [TuxPaper]
FEATURE: Ability to limit maximum number of file handles open/in-use at any given time [Parg]
FEATURE: Tracker - various performance enhancements such as announce/scrape caching. Tested to 500,000 peers on single torrent [Parg]
FEATURE: Tracker activity logging to %azhome%/tracker.log [Parg]
FEATURE: Tracker bytes in/out + scrapes recorded [Parg]
FEATURE: Tracker - ability to limit number of peers returned [Parg]
FEATURE: Share ratio now shown on tracker web pages [Parg]
FEATURE: Tracker/client support for "no_peer_id" spec for bandwidth savings [Parg/Nolar]
FEATURE: More plugin stuff - alert raising, ipfilter reloading, various other stuff [Parg]
FEATURE: Applet UI enhanced into usable state (start/stop/add/remove downloads) + auto refresh [Parg]
FEATURE: Added torrent hashes for G2 + ED2K (ala http://www.torrentaid.com/) [ Parg]
FEATURE: Added colours to file view to show: grey -> requested; red -> data recently written [Parg]

CHANGE: Split torrents in My Torrents view into 2 lists: Downloading and Seeding (Completed) [TuxPaper]
CHANGE: STOPPED status now means the torrent never auto-starts [TuxPaper]
CHANGE: Moved icon from Rank column to Name column [TuxPaper]
CHANGE: Removed Lock Priority. No longer an issue since priority only gets autochanged once [TuxPaper]
CHANGE: Remove "Lock Start/Stop" menu option. Stop now means no auto-starting/stopping [TuxPaper]
CHANGE: Re-design of Configuration view [TuxPaper]
CHANGE: Language files (MessagesBundle_xx_XX.properties) are read in the following order: Azureus user directory, Azureus application directory, JAR file [TuxPaper]
CHANGE: Remember sorted column and order for all views [TuxPaper]
CHANGE: Core performance optimizations and major cpu usage reductions [Nolar]
CHANGE: User prompt when (1) tracker listens fails (2) incoming server port bind fails [Parg]
CHANGE: Config files/dirs and plugins now stored in OS user dir (Win: C:\Documents and Settings\username\Application Data\Azureus\, OSX: /Users/username/Library/Azureus/, Linux: /home/username/Azureus/) [Nolar]
CHANGE: Tracker log now includes date as well as time [Parg]

BUGFIX: Once a torrent is complete, and you remove the data, it wil no longer start downloading again when seeding rules are on [TuxPaper]
BUGFIX: 1st column of MyTorrents no longer has a gap if there's no icon. (Windows Only Bug) [TuxPaper]
BUGFIX: Fix for download stalls at 99% / 100% cpu usage bug introduced in 2070 [Parg/Gudy]
BUGFIX: Fix for minimize/close causing the program to disappear from view under OSX [Nolar]
BUGFIX: Fix for icon bar buttons not being flat (Bug #890166) [Gudy]
BUGFIX: More reliable .config and .torrent file save/load management [Nolar]
BUGFIX: Better handling of failures when performing "move on complete" [Parg]
BUGFIX: Handle torrent file names with trailing spaces and CR/NL (from Mac) [Parg]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik starte net azureus 2.0.7.0 op en hij ging niet open. me muiszandlopertje beweegt ff maar verder nix. dus ik nog 1 keer azureus installeren maar nee hoor hij wilt niet open. toen naar java site gegaan en er stond gelijk bij het betreden van die site gefeliciteerd je hebt de laatste nieuwste versie!! opnieuw downen ging nie.

ohw ik zie net dat de nieuwste niet open wilt gaan ( zelfde probleem dus ) :? dit gebeurde vanuit het niets. ik klikte daarnet wat aan op ********** (censuur door moderator) en normaal gesproken gaat azureus vanzelf open maar vanaf dat moment is me azureus gekilled?

offtopic:
excuse moi? warezsite :? kom nou? nee ik haal het van vandaleonlinewoordenboek.nl nou goed :?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik heb ook probs met zowel Azureus als Shadow. Denk dat er een of andere server down is.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ik denk dat we een nieuw soort virus hebben zoals op kazaa rondzwerft, mijn azureus wilt onder geen enkele voorwaarde niet open!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Hmm dat klinkt lastig. Misschien is daarom het hele netwerk plat gegooid.

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Met ABC heb ik geen problemen; download schommelt rond de 100kb ps en piekt wat naar de 150kb ps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
* mschol zweert bij emule...

de keren dat ik bittorent gebruikte was ie of extreeem traag ( 0.x kb/sec) of kreeg errors dat ie niet kon connecten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow dat emule konnekt bij mij niet of is zeeeeeeerrrr traag lolz.... (overnet is toch emule ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Ik gebruik sinds gisteren BitTorrent. Voorheen altijd Overnet omdat eMule nogal een hoog leechgehalte heeft naar mijn mening.

Tot nu toe moet ik toegeven dat BitTorrent de mogelijkheid heeft om het populairst te worden. Snelheden zitten goed, en aanbod ook. Ik vraag me alleen af hoe het met de privacy zit ...

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanwege de interview van de maker van bitorrent zeker? nou bij elk P2P ben je op te sporen hoe de naam ook is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Welk interview?

Het is iig tijd voor een p2p programma die meer privacy kan bieden. Met de technologie waarover we beschikken moet dat makkelijk mogelijk zijn zou ik zeggen.

Overigens heb ik met ABC ook probs. "Problem connecting to tracker" :/

pven, krijg jij nog updates van de tracker? Zelfs als de tracker offline is kan je nog downloaden. Je kan dan alleen niet meer connecten. Dus misschien is de tracker offline gegaan nadat jij BitTorrent startte.

[ Voor 3% gewijzigd door silentsnow op 08-03-2004 23:22 ]

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de maker van bitorrent is onlangs ff in het nieuws van tweakers geweest door een intervieuw, daarin noemde hij ons dom omdat wij makkelijk te traceren zijn.....

maar goed online housecall vond nix.... azureus weigert open te gaan, dus misschien dat azureus eerst kijkt of de site online is en dan pas open gaat.......?

de reactie hieronder: ok dan heb ik dus een serieus probleem..... ik ga maar ff zoeken of ik het probleem kan verhelpen.....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Azureus, Shadow en ABC starten bij mij wel gewoon, maar ze geven alledrie aan dat ik "not connected" ben.

[ Voor 7% gewijzigd door silentsnow op 08-03-2004 23:48 ]

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

De boel doet het bij mij weer onder ABC, Shadow en Azureus 8)

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adana
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21

adana

merzbow, schmerzbow

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 23:29:
ok dan heb ik dus een serieus probleem..... ik ga maar ff zoeken of ik het probleem kan verhelpen.....
Daar heb ik een poosje geleden ook last van gehad, dat azureus compleet dienst weigerde.
De oplossing was voor mij om azureus compleet te de-installeren en alle sporen van auzureus van mijn systeem te wissen.
Daarna opnieuw geinstalleerd en het liep weer als een zonnetje

misschien kan het ook wel handiger/simpeler, maar dit werkte in ieder geval. al heb ik geen idee wat nou eigenlijk het probleem was

"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:29

Ankh

|true

zelf gebruik ik al tijden ABC, omdat ik nu eindelijk een windows 2003 server heb staan, die als router dient is het wel handig :) maar ik had ff vraagje.. moet ik nou ook nog poorten openzetten? want ik heb gewoon de standaard firewall van windows zelf draaien (ding is perfect), maar ik weet dus niet of ik die poorten moet open zetten (anders heb ik dus een fucking veel typ werk.. want bij abc staat 6881 tot 6999 als poorten :P damn!)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb poort 6881 t/m 6889 open gezet en dat heeft een enorme snelheidswinst opgeleverd. Als je niet het gevoel hebt dat je downloads traag zijn, heeft het openzetten van poorten volgens mij niet veel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

ze gaan naar mijn mening traag (wat ik eerst haalde.. toen ik het gewoon open had staan met portforwarding op een linux bak)

ik ga het ff proberen dus :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.n
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met Azureus hoef je slechts 1 port te mappen, handig als je een router hebt die niet met ranges kan werken..
Met de originele, en shadow-based clients dien je voor elke torrent die je hebt draaien een vrije poort te hebben.. Dat is het hele eieren eten :)

Over de 'beste' client; er is een bepaalde torrentsite/ tracker waarvan de admin een black/whitelist heeft voor clients, omdat volgens hem/ haar er vele zijn die resources 'abusen' van de tracker.
De clients op de whitelist (op dit moment) zijn: Azureus, ABC, Shadow & Official.
Al de overige, die ik ook in dit draadje genoemd heb zien staan staan op de blacklist.
Misschien zit er waarheid in zijn verhaal en is dit ook iets om over na te denken ;)

Zelf ben ik erg te spreken over Azureus en ABC, al heb ik ze niet allemaal gechecked.
Azureus is gewoon erg compleet, maar een resource vreter, groot voordeel vind ik wel dat je maar 1 poort hoeft te mappen, en ondertussen meerdere torrents gewoon kan laten lopen. Ander pluspuntje is de ipfilter plugin, maar daar kan je natuurlijk ook iets als Peerguardian voor gebruiken.
Wat ik nog een nadeeltje vind is dat Azureus dus draait als 'javaw.exe' en het zo erg moeilijk wordt om er firewall-rules voor op te stellen :P

Als iemand nog een client weet die ook middels 1 poort meerdere torrents kan laten draaien hoor ik dat graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 18:21

nwagenaar

God, root. What's the differen

Overigens, dit kwam ik tegen op de officiele BitTorrent website :
The 3.4 release turns out to be buggy. We'll push out another release very soon, in the meantime this page has been set to point to the 3.3 release.
Of te wel, nog te veel bugjes :/ Maar, de nieuwe Azereus is overigens best wel lekker. Ziet er goed uit en de resources zijn behoorlijk voor een Java app :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

woei het werkt wel.. heb zo'n 20 poorten doorgestuurd lijkt me wel ff genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Hé bt'ers. Waarom alle poorten openstellen? I heb mijn router op slechts 6 poorten geforward omdat ik toch niet meer dan 6 torrents tegelijk draai. ik heb 6881 t/m 6886 in mijn router geopend en sindsdien werkt het toppie. Dus hoge snelheid en groen lampje met shadows btcliënt. En ik heb zo'n standaard adsl router van kpn en heb ze dus stuk voor stuk moeten doen.

Heb bij mij firewall gekeken en idd elke torrent gebruikt zijn eigen poort. Hij gebruikt er eentje dus daarom is het zinloos om 1000 poorten open te zetten ofsow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Ook leuk: CountryLocator, een plug-in die je op de site van Azureus kan downloaden. Kun je zien uit welk land elke seed/peer komt:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/j.wijffels/azureus-cl.png

ug = Uganda (lookup) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 15:16

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Ik werk btw ook met shadow.

[ Voor 70% gewijzigd door Rafe op 10-03-2004 18:04 . Reden: zoals al eerder is gezegd, links naar die site willen we niet hebben, evenals links met pr0nbanners ]

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Grrr... Al m'n Azureus instellingen waren weg na de update... :(

Ah well.. Hij lijkt verder wel goed te werken :Z

[ Voor 22% gewijzigd door Animal_X op 09-03-2004 17:18 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Animal_X schreef op 09 maart 2004 @ 17:09:
Grrr... Al m'n Azureus instellingen waren weg na de update... :(

Ah well.. Hij lijkt verder wel goed te werken :Z
Ik heb ook die update gedaan en al mijn instellingen stonden er nog gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
GeekK schreef op 09 maart 2004 @ 16:38:
Ook leuk: CountryLocator, een plug-in die je op de site van Azureus kan downloaden. Kun je zien uit welk land elke seed/peer komt:

[afbeelding]

ug = Uganda (lookup) :7
D'r zijn volgens my aardig wat mensen die de shadow versie gebruiken :)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r.e.n schreef op 09 maart 2004 @ 14:13:
Met Azureus hoef je slechts 1 port te mappen, handig als je een router hebt die niet met ranges kan werken..

Wat ik nog een nadeeltje vind is dat Azureus dus draait als 'javaw.exe' en het zo erg moeilijk wordt om er firewall-rules voor op te stellen :P
ik zie in mijn azureusdownloadlijst dat azureus meerdere poorten (nee niet die 6880- 6889 maar hele andere poorten) gebruikt....

zal later nog wel screendump uploaden. verder zag ik in de nieuwste shadow dat er nu een veldje erbij is gekomen waar je poorten selekteert, als je nou voor alle torrents steeds hetzelfde poort neemt down je dus via 1 poort. LET OP: dit is een theorie die ik niet uitgeprobeerd heb....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

svdvlist2 schreef op 09 maart 2004 @ 18:38:
[...]
D'r zijn volgens my aardig wat mensen die de shadow versie gebruiken :)
:)
Kunnen ook andere clients zijn - G3 Torrent heeft bijv. client spoofing, waarmee hij zich uit kan geven als bv. Shadow of Azureus (foei!) omdat sommige trackers bepaalde clients niet toelaten (volgens dit screenshot: http://g3torrent.sourceforge.net/spoofer.png).
Maar dat zal maar een klein deel van het totale aantal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.n
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 18:46:
[...]

ik zie in mijn azureusdownloadlijst dat azureus meerdere poorten (nee niet die 6880- 6889 maar hele andere poorten) gebruikt....

...
Tabje 'server' in config - vul daar een waarde in voor 'Incoming TCP listen port' en Azureus zal alleen die poort gebruiken (voor inkomende connecties that is).

[ Voor 9% gewijzigd door r.e.n op 09-03-2004 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r.e.n schreef op 09 maart 2004 @ 19:36:
Tabje 'server' in config - vul daar een waarde in voor 'Incoming TCP listen port' en Azureus zal alleen die poort gebruiken (voor inkomende connecties that is).
ow dat staat bij mij op 6881. maar aangezien ik geen torrents meer heb en alles al binnen heb moet ik nieuwe torrents zoeken om je te bewijzen dat hij meer dan die ene 6881 gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Ik heb ABC geprobeerd, was meteen mijn eerste kennismaking met Bittorent.

Ik moet zeggen dat voor nieuwe releases dit progje een topper is!!!

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wat grappigs ontdekt. als je met rechtermuisknop op azureus downloadhoofdpagina zit en je klikt op "kolommen" krijg je een scherm waaruit je kan kiezen wat je wel of niet wilt zien op die pagina, MAAR door te klikken en slepen kan je de volgorde ook nog veranderen, ik heb nu download naast upload gezet.

verder heb ik ETA weggelaten en een mooie kleine downloadbalkje ervoor in plaats gezet

wel netjes van azureus (of dankzij de maker van 3.4) dat de torrent direkt open gaat bij het aanklikken en direkt downt op www.(censuur) zonder een keuzescherm te krijgen tussen opslaan ,openen ,annuleren en help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb gisteren de nieuwe BitTorrent geïnstalleerd (3.4), sindsdien wil ABC mijn torrents niet meer auotmatisch downloaden. Iemand enig idee hoe ik ABC wijs kan maken dat ABC moet openen als ik een torrent aanklik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 20:38:
wel netjes van azureus (of dankzij de maker van 3.4) dat de torrent direkt open gaat bij het aanklikken en direkt downt op www.(censuur) zonder een keuzescherm te krijgen tussen opslaan ,openen ,annuleren en help
Ik weet niet waar jij hebt gezeten, maar dat doet hij bij mij al vanaf het begin ;)
pven schreef op 09 maart 2004 @ 21:23:
Ik heb gisteren de nieuwe BitTorrent geïnstalleerd (3.4), sindsdien wil ABC mijn torrents niet meer auotmatisch downloaden. Iemand enig idee hoe ik ABC wijs kan maken dat ABC moet openen als ik een torrent aanklik?
Als je ABC opnieuw installeert zal hij toch wel weer automatisch ABC gebruiken neem ik aan?

[ Voor 34% gewijzigd door Racemol op 09-03-2004 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Racemol schreef op 09 maart 2004 @ 21:25:

[...]

Als je ABC opnieuw installeert zal hij toch wel weer automatisch ABC gebruiken neem ik aan?
Gewoon niet aan gedacht |:( ... Het werkt weer; thx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op 09 maart 2004 @ 21:25:
Ik weet niet waar jij hebt gezeten, maar dat doet hij bij mij al vanaf het begin ;)
volgens mij lees jij mijn tekst niet goed? als je een link aanklikt OP die site die ik niet mag noemen hier, dan krijg je een explorerschermpje wat je met die torrent wilt doen, opslaan, openen, annuleren, help. kies je voor opslaan dan mag je de torrent gaan zoeken, kies je voor openen dan pas gaat azureus open en gaat ie downen.

nu met de nieuwe 2.0.8.0. wordt elke link die je aanklikt op die site azureus gelijk geopend en gaat ie downen zonder die explorerschermpje met die vraag.

als je mij gaat lopen vertellen dat 2.0.7.0 dat standaard kon geloof ik je niet want ik heb azureus bij mijzelf en bij 2 anderen geinstalleerd en uitgeprobeerd.

misschien stond er iets in preferences van 2.0.7.0. dat ik over het hoofd zag die dit mogelijk maakte.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 08-09 15:40

Tim Schuhmacher

abasios

ik heb het al heel lang op de manier die je hierboven beschrijft.
Maar misschien dat het te maken heeft met het feit dat ik als eerste de orginele bittorrentclient heb gedownload. Die vraagt namelijk bij de installatie of er een nieuwe filetype aan IE toegevoegd moet worden. Hier heb ik voor gekozen. Misschien worden torrent files niet direct geopend, wanneer je Azureus (versies voor 2.0.8.0) als eerste client had geinstalleerd.

[ Voor 74% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 09-03-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb als eerste de orginele 3.2.1. gehad en daarna 3.3 en daarna shadow en toen pas azureus 2.0.7.0. en nu dus 2.0.8.0.

ik heb die vraag van me leven nooit gezien maar goed.....

dat was er dus al. ok we gaan verder :P........

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

bah ABC crasht telkens... dan moet ik maar eens naar een andere versie gaan kijken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 01:23:
ik heb als eerste de orginele 3.2.1. gehad en daarna 3.3 en daarna shadow en toen pas azureus 2.0.7.0. en nu dus 2.0.8.0.

ik heb die vraag van me leven nooit gezien maar goed.....

dat was er dus al. ok we gaan verder :P........
Ik had je vraag wel goed gelezen :) Misschien heb je toch te snel next geklikt bij de installatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Die nieuwe shadow experimental 5.8.11 werkt geweldig goed, connect lekker snel en met een beetje peers en seeds zit je zo aan je max downloadsnelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
De nieuwe Azureus 2.0.8.0 werkt hier ook lekker. Het lijkt er inderdaad op of hij veel sneller connect. En de snelheid is zoals het altijd was, gewoon top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat azureus ziet er erg mooi uit, kan er geen nieuw topic worden gestart met een mooie poll zodat je direct kan zien welke client het populairst is (popalariteit is niet een regelrechte indicatie voor kwaliteit maar iig een indicatie, zeker onder tweakers :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die poll is er al, alleen niet gedaan onder de tweakers. maar ergens in 1 van de vorige postjes werd duidelijk wie koploper was.....

azureus lijkt minder snel te konnekten en zoals in 2070 in wachtrij zetten is niet verstandig meer aangezien versie 2080 geforceerd kan starten en toen liep me computer vast toen ik sliep. dit gebeurde bij de 2070 nooit. ik zette ze in de wachtrij en als dan een download kompleted was sprong ie naar de volgende.....

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 14:08:
Dat azureus ziet er erg mooi uit, kan er geen nieuw topic worden gestart met een mooie poll zodat je direct kan zien welke client het populairst is (popalariteit is niet een regelrechte indicatie voor kwaliteit maar iig een indicatie, zeker onder tweakers :) )
Ach een poll voegt niet zoveel toe. Iedereen heeft toch zijn eigen wensen. Het gaat erom wat je balangrijk vindt. De snelheid? De grafische interface? De functionaliteit? Voor mij geld een combinatie van die 3 dingen en kom dus bij Azureus uit. En ik denk als je puur voor snelheid gaat dat je uitkomt bij shadows..
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 14:46:
azureus lijkt minder snel te konnekten en zoals in 2070 in wachtrij zetten is niet verstandig meer aangezien versie 2080 geforceerd kan starten en toen liep me computer vast toen ik sliep. dit gebeurde bij de 2070 nooit. ik zette ze in de wachtrij en als dan een download kompleted was sprong ie naar de volgende.....
Ik heb hier geen last van. Ik heb azureus op een aparte pc draaien en zet snachts de hele wachtrij vol. En ik heb nog geen last van vastlopers gehad..

[ Voor 65% gewijzigd door Racemol op 11-03-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 14:46:
die poll is er al, alleen niet gedaan onder de tweakers. maar ergens in 1 van de vorige postjes werd duidelijk wie koploper was.....
Wow. When I started with my original BT site there were no alternate clients. Now look at this list.

I ran a poll mid January 2004. Numbers after the links show how many people polled used that client. Might help you figure out which ones are good and which ones you might be wasting your time with.

Official Client: 37/241 (15.4%)
This is the original one, and its an open source project. This page has several different versions available - windows, MAC OS X, the source code, etc. However, this one has virtually no customizable features available with it (at least from the GUI). Recommended for users having trouble with other versions, and those who want BT to be more of a plugin to their browser than a stand alone application.

Experimental Client: 13/241 (5.4%)
The original experimental client. This one was one of the first to let us minimize BT to the system tray and throttle upload bandwidth. Its based on the source code from the official client. Has a few more features than the official one, but does not appear to be releasing new versions any longer (last version from 3.2.1b).

Shadow's Experimental Client: 82/241 (34.0%)
Originally based on the above experimental client, but seems to be going its own new direction. Includes updates from 3.3. Has color coded marks to show the status of the file, a super-seed mode (recommended only for initial seeders and/or re-seeders -= not general downloading), as well as several other things.

Burst!: 17/241 (7.1%)
This one is a totally different GUI, and looks a little more like a traditional file sharing program than the above clients. Again it has several features over the official one, one of these being it incorporates things from another program called torrent spy, which tells you how many people are downloading and sharing (seeding) a particular file. It also has bandwidth throttling capabilities, and can be minimized into the tray. Recommended for most users.

PTC: 7/241 (2.9%)
Another alternative GUI. This one is designed to have all your torrents in a folder, and select which ones you want to have active. Nice feature if you are a massive downloader or re-seed lots of files, but not all simotaneously. Other features include minimize to tray and set max upload speed (both for each file and for all transfers). Also has a Mega-spy feature, which allows you to see the downloaders and seeders of all torrents in the torrent folder.

BT++: Not Included in Poll [Other 8/241 3.3%]
This one never really got out of the buggy stages. It appears the author of this one ababdoned the project. It looked to have several features which would have been nice as it tried to get going, but never quite got there.

Shareaza: 13/241 (5.4%)
Yep thats right - this is a regular P2P program that connects to the Gnutella2, Gnutella, and eDonkey networks, and now can download with Bit Torrent too. Since this is a regular P2P file sharing program I think I should mention that you can not simply type in the latest files on BT in the search box and download like that. You still have to find the .torrent files on websites just like any other client. Small FAQ section available here.

BitTorrentJerk: Not Included in Poll [Other 8/241 3.3%]
Note: Download link appears to be down... email me if you have another link. This guy took version 3.2.1 of the first experimental client and added another selection for the upload list. Also seemed to be fairly buggy when I tried it. Do what you want with this, but I would probably not recommend it.

Azureus: 26/241 (10.8%)
Can't install a program on the PC you are using? Doesn't have a version for your OS? Well, here's a java client. I haven't tried it myself (hence the absence of a rating) - more info after I play with it a bit.

ABC [Another BitTorrent Client]: 27/241 (11.2%)
I need to play with this one again as well before giving a rating and updating this text. Has its own GUI, and was based on Shadow's client. Supports super-seeding, as well as most of Shadow's features. Also includes make torrent feature.

Bit Spirit: Not Included in Poll [Other 8/241 3.3%]
Again - need to test this one out before I know much more about it. This one also has its own GUI, and its own set of features. Appears to allow for better file management and for scheduling of downloads. However, it is also in the beta stages and thus likely buggy.

TurboBT: Not Included in Poll [Other 8/241 3.3%]
Have not evaluated at this time. Check the link for more info. Your evaluations welcome.

Torrent Storm: 11/241 (4.6%)
Have not evaluated at this time. Uses shadow's code. Check the link for more info. Your evaluations welcome.

dat neemt niet weg dat er van mij een nieuwe poll mag verschijnen onder de tweakertjes (note: azureus scoorde nog nie zo geweldig in januari omdat hij toen nog brakke geheugenvretende java gebruikte

naar mijn mening zijn nu op dit moment 3 de koplopers, ABC en Azureus en Shadow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op 11 maart 2004 @ 14:54:
Ik heb hier geen last van. Ik heb azureus op een aparte pc draaien en zet snachts de hele wachtrij vol. En ik heb nog geen last van vastlopers gehad..
hoe snel is je verbinding? en ik heb azureus geuninstalleerd omdat hij was gekilled zoals in 1 van me ouwe postjes te lezen is dus de instellingen waren weg en blijkbaar moet ik overnieuw wat instellen maar de instellingen zien er anders uit in 2080 en dus wat moet ik nu instellen? max connect is op 100 en 1 peer en verder....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 18:21

nwagenaar

God, root. What's the differen

Gewoon de Connectie Wizard wizard gebruiken. Deze stelt Azurues goed aan de hand van je verbinding (mits je dit goed opgeeft).

Overigens is Azureus 2.8.0.0 een enorme verbetering! Trackers resolven een stuk beter en sneller dan voorheen. Ik mis alleen een Webinterface ala ABC :/ Gelukkig is het OpenSource dus wellicht kunnen wij dit nog wel eens geimplementeerd zien :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk je nu echt dat ik dat niet gedaan hebt? het is overigens 2.0.8.0 of om het makkelijker te maken 2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 15:00:
hoe snel is je verbinding? en ik heb azureus geuninstalleerd omdat hij was gekilled zoals in 1 van me ouwe postjes te lezen is dus de instellingen waren weg en blijkbaar moet ik overnieuw wat instellen maar de instellingen zien er anders uit in 2080 en dus wat moet ik nu instellen? max connect is op 100 en 1 peer en verder....?
Ik heb een 2048/1024 verbinding. Alle instellingen staan gewoon standaard. Als je wilt kan je het aantal connecties per torrent instellen. Ik heb hem soms op 150 staan. Voor de rest heb ik de upload op 30 kb/sec staan en meestal laat ik hem doorgaan tot ik 1:1 heb bereikt. Wat wil je nog meer weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja ik heb veel minder qua verbindingsnelheid (512/128). dat zal wel mijn bottleneck zijn. aan mijn systeem ligt het denk ik niet (P4 2,8@800 fsb \ 512 MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Ik heb last van onlogische snelheidsverschillen met bittorrent. Vorige week een dvdr gedownload, die weinig peers / seeds had, maar toch was die na 3 dagen compleet binnen. Nu probeer in een dubbeldvdr (lotr3) binnen te halen, die veel meer seeds / peers vindt (12/142) maar het schiet echt voor geen meter op. Bittorrent staat 9 uur aan, en ik heb krap 400mb gedownload.
Wat kan de oorzaak hiervan zijn :?
Ik gebruik de nieuwste shad0w client.

Always outnumbered, never outgunned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zegt "snubbed" je wat? als ik check waarom ik zo een lage download heb terwijl er genoeg seeds en peers zijn zie ik dat veel mensen mij snubben.

waarom? ik denk vanwege mijn lage upload denken ze vast dat ik expres veel te laag heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Goed dat ze op deze manier iets tegen leechers doen, maar hoe kan ik zelf mensen als "snubbed" aangeven? ik zie namelijk dat ik gewoon naar sommige mensen aan het uploaden ben, terwijl ik daar wel als "snubbed" aangemerkt sta :/

Always outnumbered, never outgunned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in azureus moest je met rechtermuisknop OP een IPadres aanvinken snubbed

hoe je dat in shadow doet? zelfde manier gok ik?

[ Voor 156% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Keizer schreef op 12 maart 2004 @ 18:52:
Ik heb last van onlogische snelheidsverschillen met bittorrent. Vorige week een dvdr gedownload, die weinig peers / seeds had, maar toch was die na 3 dagen compleet binnen. Nu probeer in een dubbeldvdr (lotr3) binnen te halen, die veel meer seeds / peers vindt (12/142) maar het schiet echt voor geen meter op. Bittorrent staat 9 uur aan, en ik heb krap 400mb gedownload.
Wat kan de oorzaak hiervan zijn :?
Ik gebruik de nieuwste shad0w client.
Voor de grap heb ik die lotr3 ook maar even aangezet. En na 9 uur downloaden zit ik ook pas op 900MB. Schiet inderdaad niet echt op. Dus het zal niet aan jou liggen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:02
pven schreef op 09 maart 2004 @ 12:08:
Ik heb poort 6881 t/m 6889 open gezet en dat heeft een enorme snelheidswinst opgeleverd. Als je niet het gevoel hebt dat je downloads traag zijn, heeft het openzetten van poorten volgens mij niet veel zin.
hmmm ik heb ze opengezet, maar ik moet ook in G3 torrent een ip opgeven, er staat "ip to bind to locally" Moet je daar het ip van jezelf of het ip van je isp invullen>?

Bij mij gaat deze torrent trouwens erg langzaam :(, en het is een dvd, dus dat is mooi kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu ook een dvd aan het downen 5th element. en idd alles wat ik downde was gisteren superrrrrrrrrtraag en ik dacht ff dat dat door me nieuwe norton kwam, toen heb ik ff de unrealdemo2004 (goed test materiaal eigenlijk) opgezocht in deze topic en ja hoor in 3 seconde lag ik al op 55 kb/s (mijn top is 60)

het fenomeen snubbed wordt steeds erger....... nog ff en bitorrent is dood.

@darkshadow volgens mij vul je de ipadres in die aan je router is gegeven.....? als je geen router heb hoef je het niet in te vullen volgens mij. tis een hulpmiddel voor mensen met een router.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Racemol schreef op 13 maart 2004 @ 09:16:
[...]

Voor de grap heb ik die lotr3 ook maar even aangezet. En na 9 uur downloaden zit ik ook pas op 900MB. Schiet inderdaad niet echt op. Dus het zal niet aan jou liggen denk ik
hehe, psies hetzelde probleem, misschien zelfs zelfde torrent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41
Kan iemand mij nog eens precies uitleggen hoe dat port forwarden moet.
Ik gebruik nu het programma shad0w van bittorrent. Maar heb geen idee hoe dat port forwarden moet. Er is een site gevenen een keer, maar daar word ik niet wijzer van.
Ik gebruik Zonealarm Pro en ik zit op een netwerk (nog geen router).
Wie heeft dit ook en kan mij uitleggen heo dat forwarden moet?

Mijn downloadsnelheid is traag. Ik haal gemiddeld 30 kb/s, ik zou over de 200 kb/s kunnen halen met mijn verbinding.

De Bittorrent++ versie heb ik ook geprobeerd maar daar loopt mijn pc door vast, of wordt heel erg traag.

Wat moet ik doen of mijn snelheid te verhogen? Graag jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 11:28:
ik ben nu ook een dvd aan het downen 5th element. en idd alles wat ik downde was gisteren superrrrrrrrrtraag en ik dacht ff dat dat door me nieuwe norton kwam, toen heb ik ff de unrealdemo2004 (goed test materiaal eigenlijk) opgezocht in deze topic en ja hoor in 3 seconde lag ik al op 55 kb/s (mijn top is 60)

het fenomeen snubbed wordt steeds erger....... nog ff en bitorrent is dood.

@darkshadow volgens mij vul je de ipadres in die aan je router is gegeven.....? als je geen router heb hoef je het niet in te vullen volgens mij. tis een hulpmiddel voor mensen met een router.
ja, maar mn router heeft dus als adres 62.163.***.*** en 192.168.1.1, welke moet ik nu gebruiken?

btw. Fenomeen snubbed? Dacht dat bittorrent net aan het oprukken was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.3dgamers.com/d.../ut2004-betademo.exe.html

probeer deze torrent eens en post dan hoe hoog jullie download komt. ( dit is unrealdemo2004 een legale verkrijgbaar spel ) hier zou de download echt hoog moeten liggen, anders ligt het aan je instellingen

@darkshadow ik zei als het zo doorgaat en we gaan elkaar lopen snubben

voor de rest ik heb geen router ik kan je niet to the point helpen. iemand anders moet ff reageren.....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41
Ik haal niet hoger dan 40 kb/s :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk toch dat het niet aan je firewall ligt want dan zou je niet boven de 15 uitkomen. of heb ik het nou mis? welke kleur zijn je torrents? je kan een optie aan vinken in shadow "force to be through firewall".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 12:17:
ik denk toch dat het niet aan je firewall ligt want dan zou je niet boven de 15 uitkomen. of heb ik het nou mis? welke kleur zijn je torrents? je kan een optie aan vinken in shadow "force to be through firewall".
force to be through firewall is all1 jezelf voor de gek houden, je kirjgt een groen lampje terwijl je verbinding net zo bagger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:03
Stormtorrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Is er al iemand die (goede) ervaring heeft met de nieuwste versie van Shadow experimental namelijk BitTornado 0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

ik snap het niet, ik heb een dual p3 1GHz met 768MB geheugen en geen van alle clients lopen goed (zeg maar --> lopen vast) .. azureus (oid), shadows, abc, stormtorrent... allemaal lopen ze vast wanneer ik ze langer heb dan een paar dagen heb draaien...

iemand een idee wat het probleem is? :) of beter gezegd.. wie heeft hier nog meer problemen mee? ik heb van allemaal de laatste stable geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04
Gebruik zelf ABC sinds 2.6.1
Downloadsnelheden zijn alleen wel bagger, per torrent zeg maar 0kb/s tot 10kb/s ofzo. (heb een 7800/512 lijn). Zit achter een all-in-one (modem/router/switch/accespoint). Trek het alleen een beetje slecht om 200 poorten te forwarden. Is er geen andere oplossing? (zijn het tcp of udp poorten?)

[ Voor 7% gewijzigd door PhuSioN op 14-03-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCaRaBaeuS schreef op 14 maart 2004 @ 13:42:
ik snap het niet, ik heb een dual p3 1GHz met 768MB geheugen en geen van alle clients lopen goed (zeg maar --> lopen vast) .. azureus (oid), shadows, abc, stormtorrent... allemaal lopen ze vast wanneer ik ze langer heb dan een paar dagen heb draaien...

iemand een idee wat het probleem is? :) of beter gezegd.. wie heeft hier nog meer problemen mee? ik heb van allemaal de laatste stable geprobeerd
je computer loopt vast omdat er teveel mensen van 1 torrent downloaden en je hebt vast en zeker meer dan 1 torrent openstaan. gebeurd bij meer mensen die hun instellingen standaard laten en meestal is standaard ongelimiteerd.

je moet ff je instellingen prutsen een limiet ( maakt niet uit welk client ) en per torrent maximaal 100 of 50 users of zo. ( kwetsie van uitproberen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
patryk schreef op 14 maart 2004 @ 14:31:
Gebruik zelf ABC sinds 2.6.1
Downloadsnelheden zijn alleen wel bagger, per torrent zeg maar 0kb/s tot 10kb/s ofzo. (heb een 7800/512 lijn). Zit achter een all-in-one (modem/router/switch/accespoint). Trek het alleen een beetje slecht om 200 poorten te forwarden. Is er geen andere oplossing? (zijn het tcp of udp poorten?)
Ik heb ook zo'n router gebeuren all1 zonder accesspoint. Ik kan ook geen ranges instellen voor het openen van poorten, maar dat hoeft helemaal niet. Elke torrentfile zit op zijn eigen poort. Ik heb nooit meer dan 6 torrents openstaan, dus ik heb handmatig poort 6881 t/m 6886 geopend. Ik zit achter een 1024/320 lijn en met een beetje geluk haal ik met twee torrents open ieder 50kb down, dus totaal 100kb down. Voor het portforwarden kwam ik ook niet verder dan 5 kb down ofsow.

Dus open gewoon zoveel poorten als je denkt nodig te hebben en je snelheid zal minimaal vertienvoudigen. Verder heb ik mijn bittorrent cliënt (shadow experimental 5.8.11 full) access gegeven in mijn firewall (mcafee firewall 4.0 plus)

dus ff forwarden en downloaden maar

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Je kan in ABC ook portranges instellen, dus als je dat doet in combinatie met svdvlist2's tip zit je goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 14:37:
[...]

je computer loopt vast omdat er teveel mensen van 1 torrent downloaden en je hebt vast en zeker meer dan 1 torrent openstaan. gebeurd bij meer mensen die hun instellingen standaard laten en meestal is standaard ongelimiteerd.

je moet ff je instellingen prutsen een limiet ( maakt niet uit welk client ) en per torrent maximaal 100 of 50 users of zo. ( kwetsie van uitproberen )
je bedoelt dat de clients vast lopen ipv me compu hoop ik ;) want me compu loopt niet vast die pruttelt lekker door.. maar de clients crashen altijd... maakt niet uit hoeveel ik er in de queue zet.. maar zal wel ff zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
SCaRaBaeuS schreef op 15 maart 2004 @ 08:19:
je bedoelt dat de clients vast lopen ipv me compu hoop ik ;) want me compu loopt niet vast die pruttelt lekker door.. maar de clients crashen altijd... maakt niet uit hoeveel ik er in de queue zet.. maar zal wel ff zoeken...
Wat versta je dan onder vastlopen? Stoppen de downloads of reageert het programma niet meer?
offtopic:
Na 2 dagen en 13 uur is mijn DVD toch binnen.. Valt opzich nog wel mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Racemol op 15-03-2004 12:55 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we de discussie beperken tot het CLIENT-gedeelte, en niet uitweiden over welke site waarom traag is en andere zaken in het schemergebied.