Welke Bittorrentclient is de beste?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.920 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

azureus werkt bij mij nie :?

affijn met shadow ben ik dik tevreden, ik heb veel torrentsclients uitgeprobeerd, burst, orginal 3.2.1., orginal 3.3., en via een popup van *********.org kon ik ook de 3.3 downloaden echter zat die tjokvol met spyware en lop.com.

van alles wat ik opgesomd heb raad ik de shadow aan. dat hij zo en nu dan over de limiet heen schuift klopt. het is een piek vorming van meerdere mensen die een piek krijgen en zo kom je telkens over jouw waarde heen. ik heb geexprimenteerd wat snelste was.

ik heb gemerkt dat als ik upload op 10 zet (cable slow) haal ik 50 binnen. stel ik de upload in op 5 dan haal ik nog maar 30 binnen. stel ik het op 15 dan nog maar 35.

je moet dus een balans zien te vinden. te laag uploaden kost je je download rate, te hoog upload vreet je downloadrate op. in prefs kan je shadow instellen dat hij altijd met cable slow begint en nog meer van die dingetjes.....

@racemol ik ben trouwens met je eens dat mensen veel te lage upload instellen 3 kb/s 8)7 . ik gebruik 10 kb/s omdat anders me download weggevreten wordt door de upload en ik vind het best zo. ik heb 512/128 oftewel 60 kb/s down en 15 kb/s up wanadoo basic premium kabelinternet. als iedereen een redelijke upload zou instellen zou het sneller gaan voor meerdere mensen. ik zie vaak een bestand met 100 mensen die hem hebben maar ik kan nix van ze downloaden het blijft hangen op nul of op 1 of 2 kb/s. tis jammer dat die mensen geen login hebben zodat ik ze kan bannen van mijn upload.

misschien komt dat nog......

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 10:38 ]

Verwijderd

Ik gebruik nu ook Shadow, maar sinds ik deze cliënt gebruik is m'n pc enorm achteruit gegaan qua performance. Wordt enorm traag, terwijl de cpu usage niet extreem hoog is. Echter merkte ik wel bij de memory usage dat m'n wisselbestand op eens 912MB was.

Ik ben dus ook opzoek naar een nieuwe cliënt, waar kan je die java runtime update voor Azureus vinden?? En gelde alle poort-instellingen gewoon als voorheen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 11:33 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je wel java geinstalleerd op je PC?

http://www.java.com/en/index.jsp

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:30
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 11:28:
Ik ben dus ook opzoek naar een nieuwe cliënt, waar kan je die java runtime update voor Azureus vinden?? En gelde alle poort-instellingen gewoon als voorheen?
Met azureus kan je zelfs 1 poort voor al je torrents gebruiken. Heel handig dus.

@Mr Tweak: Inderdaad even java installeren en dan werkt ie wel.

Verwijderd

nee ik zal java nog installeren en dan azureus uitproberen, ben natuurlijk benieuwd he.

maar om ff op @reglet zijn post te komen: hier en daar wordt gezegd dat azureus een performance vretend programma is omdat het java is. dus dat hij denkt meer performance te krijgen door van shadow naar azureus te gaan vind ik niet logisch klinken? maar uitproberen staat vrij toch....

heeft iemand ervaring met het via irc downloaden van een torrent file? ik las ergens dat een film in meerdere delen werd gerarred en je die via irc deel voor deel kon downen :? weet iemand hier iets meer over?

ow trouwens... er moeten een aantal poorten openstaan voor topsnelheid las ik. poort 8890 tot en met 8900 ( uit de hoofd he ) en ben je dan niet hackbaar? je gooit ze immers open voor in en uitgaande verkeer? kan iemand ook hierover wat kwijt? geen opmerkingen als ah johh welneeeej gebeurd niet wil ik nie horen maar of het waar is of niet waar is dat je door die poorten open te gooien hackbaar bent?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 15:05 ]

Verwijderd

Al gevonden....

Ga Azureus meteen even proberen!

edit:

En geprobeerd en werkt prima....gaat allemaal lekker en geen last meer van die onnodige memory usages. @Mr Tweak waarschijnlijk was er gewoon wat mis met de versie van Shadow die ik had. M'n pc heeft 512MB geheugen, dat moet naar mijn mening voldoende zijn. Met Azureus heb ik er tot nu toe nog geen last van.

[ Voor 174% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 18:57 . Reden: change of post ]

• Racemol
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 15:25:
edit:
En geprobeerd en werkt prima....gaat allemaal lekker en geen last meer van die onnodige memory usages. @Mr Tweak waarschijnlijk was er gewoon wat mis met de versie van Shadow die ik had. M'n pc heeft 512MB geheugen, dat moet naar mijn mening voldoende zijn. Met Azureus heb ik er tot nu toe nog geen last van.
Ik heb er met azureus afentoe last van. Maar dan vooral met hele grote bestanden, in de richting van de 4.7 gbyte. En dan in combinatie met veel verbindingen wil mijn servertje nog wel eens wat trager worden. Maar dat heb ik er voor over.

Verwijderd

iemand die de antwoorden op onderstaand kent?
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 15:03:
heeft iemand ervaring met het via irc downloaden van een torrent file? ik las ergens dat een film in meerdere delen werd gerarred en je die via irc deel voor deel kon downen :? weet iemand hier iets meer over?

ow trouwens... er moeten een aantal poorten openstaan voor topsnelheid las ik. poort 8890 tot en met 8900 ( uit de hoofd he ) en ben je dan niet hackbaar? je gooit ze immers open voor in en uitgaande verkeer? kan iemand ook hierover wat kwijt? geen opmerkingen als ah johh welneeeej gebeurd niet wil ik nie horen maar of het waar is of niet waar is dat je door die poorten open te gooien hackbaar bent?

• Racemol
Hoe bedoel je dat dan? de .torrent bestanden via IRC downloaden? Dan hoeven ze toch niet in delen gedownload te worden? Ik begrijp je vraag niet helemaal..

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
IRC: een torrent bestand kan meerdere bestanden laten downloaden, dus wat voor zin het heeft om dan nog eens losse delen via IRC te laten DCCen snap ik even niet. (X)DCC bots op IRC hebben meestal alles in een groot bestand (een grote .tar met daarin de losse .rar bestanden is kom je geloof ik meestal tegen) met alles erin, alleen als je het zo binnenhaalt gebruik je het hele BitTorrent netwerk niet meer.
Ik zal het waarschijnijk wel verkeerd gelezen hebben... zou je dat nog even willen toelichten? :)

Over die porten: voor versie 3.2 moesten porten 6881-6889 open (voor elke torrent eentje, dus als ze allemaal openstaan kan je max 9 torrents tegelijk downloaden), en sinds versie 3.2 is de range 6881-6999 (alles TCP overigens - bron).
Zelf gebruik ik ABC 2.6.1, en daar kan ik zelf ook een portrange instellen. Aangezien ik zelf nooit meer dan 5 torrent open heb staan, heb ik bij ABC de range 6881-6889 ingesteld en dit ook geopend op mijn router, werkt als een trein :)

En tenzij er een bug/exploit in je client zit, ben je niet hackbaar voorzover ik weet. Staat je client aan zal deze reageren, en staat hij uit zal je systeem doorgeven dat de port 'dicht' is, en doet 'ie er verder niks mee. ;)

• Racemol
Rafe schreef op 19 februari 2004 @ 21:24:
IRC: een torrent bestand kan meerdere bestanden laten downloaden, dus wat voor zin het heeft om dan nog eens losse delen via IRC te laten DCCen snap ik even niet. (X)DCC bots op IRC hebben meestal alles in een groot bestand (een grote .tar met daarin de losse .rar bestanden is kom je geloof ik meestal tegen) met alles erin, alleen als je het zo binnenhaalt gebruik je het hele BitTorrent netwerk niet meer.
Ik zal het waarschijnijk wel verkeerd gelezen hebben... zou je dat nog even willen toelichten? :)

Over die porten: voor versie 3.2 moesten porten 6881-6889 open (voor elke torrent eentje, dus als ze allemaal openstaan kan je max 9 torrents tegelijk downloaden), en sinds versie 3.2 is de range 6881-6999 (alles TCP overigens - bron).
Zelf gebruik ik ABC 2.6.1, en daar kan ik zelf ook een portrange instellen. Aangezien ik zelf nooit meer dan 5 torrent open heb staan, heb ik bij ABC de range 6881-6889 ingesteld en dit ook geopend op mijn router, werkt als een trein :)

En die porten opengooien: tenzij er een bug/exploit in je client zit, ben je niet hackbaar voorzover ik weet. Staat je client aan zal deze reageren, en staat hij uit zal je systeem doorgeven dat de port 'dicht' is, en doet 'ie er verder niks mee. ;)
Over dat IRC gedeelte heb ik hetzelfde idee. Maar een kleine aanvulling op het poort verhaal. De nieuwste versie van azureus ondersteund maar 1 poort. Al je torrents zullen dan standaard via poort 6881 gaan. De andere poorten kan je dan gesloten houden. Voor de andere clients geld inderdaad het verhaal van Rafe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja ik had een keer wat binnengehaald en dat kwam toen in kleine delen aan in 1 grote map. ze hadden allemaal exact dezelfde naam en ik wist niet goed wat ik ermee moest omdat ze elkaar waarschijnlijk zouden overschrijven. ik las toen ergens dat het nut hiervan is dat als er 1 keer een klein deel fout is gegaan je niet de hele bestand overnieuw hoeft te downen. dit moest je via irc doen of zo. maar me engels is niet best en drm vraag ik hier hoe dat dan in zijn werk gaat als handig weetje. er is nog nooit een torrent file mislukt. als je nog meer info kwijt wilt: ga je gang.... overigens heb ik ze allemaal laten extracten in 1 grote bestand en dat ging prima. maar er schiet me net wat te binnen, als ze allemaal zelfde naam hebben hoe weet ik dan welk deel beschadigt is. :?
Over die poorten: voor versie 3.2 moesten porten 6881-6889 open (voor elke torrent eentje, dus als ze allemaal openstaan kan je max 9 torrents tegelijk downloaden), en sinds versie 3.2 is de range 6881-6999 (alles TCP overigens - bron).

En tenzij er een bug/exploit in je client zit, ben je niet hackbaar voorzover ik weet. Staat je client aan zal deze reageren, en staat hij uit zal je systeem doorgeven dat de port 'dicht' is, en doet 'ie er verder niks mee. ;)
aha me btclient zou ze moeten openen en sluiten. ik dacht dat ze allemaal open zouden blijven maar er moet dus iets op me computer zitten die reageert.... zeg, je hebt maar maximaal 5 torrents en toch staan er 9 poorten open?

op de volgende poster: 1 poort waardoor zeg maar ff 5 files heen moeten? dan gaat het toch behoorlijk langzaam voor elke file? ik down meestal 1 file tegenlijk omdat ik anders niet aan 50 down kom, doe ik er 2 dan schommelt het heel erg. de 1 amper iets en de ander veel meer en andersom.

ik heb overigens 512/128 oftewel 60/15 ongeveer(cable wanadoo basic broadband)

edit: ik heb azureus nu geinstalleerd met de javalinkje van merely, het werkt goed en leuk interface. het is wel een beetje kutten met oude torrents overzetten naar deze. sommigen verdommen het en andere werken in 1 keer. affijn het is wel een leuk proggie. ik gebruik hem ff voorlopig en kijk dan verder.....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 12:07:
mja ik had een keer wat binnengehaald en dat kwam toen in kleine delen aan in 1 grote map. ze hadden allemaal exact dezelfde naam en ik wist niet goed wat ik ermee moest omdat ze elkaar waarschijnlijk zouden overschrijven. ik las toen ergens dat het nut hiervan is dat als er 1 keer een klein deel fout is gegaan je niet de hele bestand overnieuw hoeft te downen. dit moest je via irc doen of zo. maar me engels is niet best en drm vraag ik hier hoe dat dan in zijn werk gaat als handig weetje. er is nog nooit een torrent file mislukt. als je nog meer info kwijt wilt: ga je gang.... overigens heb ik ze allemaal laten extracten in 1 grote bestand en dat ging prima. maar er schiet me net wat te binnen, als ze allemaal zelfde naam hebben hoe weet ik dan welk deel beschadigt is. :?
Dat is inderdaad handig als je dezelfde bestanden dan via IRC download. Als er dan 1 bestand mislukt hoef je maar een deel opnieuw te downloaden. Maar dat heeft dus niks met het torrent gedoe te maken.

Bittorrent heeft zijn eigen fout correctie, wat heel erg op dat verhaal van IRC lijkt. Hij download het bestand in kleine stukjes en controleerd of het goed aangekomen is. Als het niet goed aangekomen is dan download hij het opnieuw. Dit gaat allemaal automatisch.. Vandaar dat er ook nog nooit een torrent mislukt is ;)
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 12:07:
aha me btclient zou ze moeten openen en sluiten. ik dacht dat ze allemaal open zouden blijven maar er moet dus iets op me computer zitten die reageert.... zeg, je hebt maar maximaal 5 torrents en toch staan er 9 poorten open?

op de volgende poster: 1 poort waardoor zeg maar ff 5 files heen moeten? dan gaat het toch behoorlijk langzaam voor elke file? ik down meestal 1 file tegenlijk omdat ik anders niet aan 50 down kom, doe ik er 2 dan schommelt het heel erg. de 1 amper iets en de ander veel meer en andersom.

ik heb overigens 512/128 oftewel 60/15 ongeveer(cable wanadoo basic broadband)
Dat hij maximaal 5 torrents heeft maar toch 9 poorten is gewoon makkelijk. Voor als hij toevallig een keer 6 torrents tegelijk open heeft staan.

Ik weet het niet hoe het werkt met azureus dat er maar 1 poort open staat. Maar het werkt wel goed. Ik heb geen last van langzame torrents ofzo. In de vorige versie van azureus kon je nog kiezen of je single port of multiport gebruikte. Maar die optie is nu ook weg. Dus het zal vast wel goed zijn.
Ik denk dat azureus nu zelf onderscheid maakt voor welke torrent welke data bedoelt is. Daar waren eerst die verschillende poorten voor. Dus langzamer zal het hier noet door gaan.De data komt nu alleen maar op 1 poort binnen en azureus verdeelt het gewoon.

Met een 512/128 verbinding zou ik het ook maar gewoon bij 1 torrent tegelijk houden. Dat werkt voor jouw verbinding gewoon het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt racemol d:)b

trouwens nog ff over mijn snelheden; wanadoo verhoogt de snelheden weer per april, dus dat beloofd wat:P

als ik een file zie van 700 mb en een file dat is opgedeeld in meerdere bestandjes maar uiteindelijk ook 700 mb is, zou ik dus de opgedeelde 700 mb moeten kiezen?
ik kies voor de 1e en zie heel vaak piece 54 hash back please try redownload it. dat negeer ik gwoon en er is nog nix misgegaan :? heb ik nu geluk gehad en zou ik voortaan voor de 2e moeten kiezen?

azureus werkt trouwens wel prettig, zo alles in 1 venster en toch is alles apart benaderbaar. hij heeft ook een eigen log zodat hij bij het aanzetten direkt doorgaat met downen. tevens kan je alvast meerdere torrents aanklikken en toch een paar op stop zetten en de rest downen

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem hiermee heb al gezocht maar nadat ik een netwerk thuis heb aangelegd doet bittorent niks meer zelfs als ik het netwerk uit heb staan. Het is nu zo internet->pc1->pc2. Ik kon eerst met pc 1 gewoon iets downloaden maar opeens niet meer dus ik abc opnieuw installeren versie 2.6.1. Ook is het zo dat ik eerst met gemak soms 120kb+ kon halen maar nu komt het niet hoger dan 10kb, terwijl et bij iemand anders die ook abc versie2.6.1 heeft het wel gewoon doet en snelheden van +100 haalt. Mischien heeft het met Chello te maken want als ik iets van de microsoft site download haal ik wel gemakkelijk +180kb ik heb chello classic. Zijn er geen poorten die mischien open moeten en zo ja hoe moet ik dat dan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

persoonlijk vind ik gottorrent het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viperdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 07:21
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 15:38:
Een mening is altijd persoonlijk.

Verder gebruik ik nog steeds Kazaa Lite. Download dan ook alleen maar MP3 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:10

nwagenaar

God, root. What's the differen

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 15:38:
Ik heb nog nooit van deze client gehoord en ik kon niks vinden via Google. Graag zou ik een linkje willen hebben naar deze client om hem uit te proberen. Overigens, zou het niet eens tijd worden voor een Algemene BitTorrent thread (ala het grote eMule topic)?

Zelf ben ik nu aan het experimenteren met Azereus 2.0.7.1 (CVS) en ik moet zeggen dat de interface (met name de configuratie) eindelijk eens goed ingedeeld is. Voor een CVS versie is hij stabiel te noemen en de performance is naar mijn mening een stuk beter te noemen. Maar ik blijf alsnog mijn ideale combinatie gebruiken : Burtst! en ABC ;)

BTW, op het internet kwam ik een leuke URL (Bit Torrent HQ) tegen. Deze website heeft afgelopen Januari een poll laten lopen met welke het meest gebruikt werd :
Wow. When I started with my original BT site there were no alternate clients. Now look at this list.

I ran a poll mid January 2004. Numbers after the links show how many people polled used that client. Might help you figure out which ones are good and which ones you might be wasting your time with.

Official Client: 37/241 (15.4%)
This is the original one, and its an open source project. This page has several different versions available - windows, MAC OS X, the source code, etc. However, this one has virtually no customizable features available with it (at least from the GUI). Recommended for users having trouble with other versions, and those who want BT to be more of a plugin to their browser than a stand alone application.

Experimental Client: 13/241 (5.4%)
The original experimental client. This one was one of the first to let us minimize BT to the system tray and throttle upload bandwidth. Its based on the source code from the official client. Has a few more features than the official one, but does not appear to be releasing new versions any longer (last version from 3.2.1b).

Shadow's Experimental Client: 82/241 (34.0%)
Originally based on the above experimental client, but seems to be going its own new direction. Includes updates from 3.3. Has color coded marks to show the status of the file, a super-seed mode (recommended only for initial seeders and/or re-seeders -= not general downloading), as well as several other things.

Burst!: 17/241 (7.1%)
This one is a totally different GUI, and looks a little more like a traditional file sharing program than the above clients. Again it has several features over the official one, one of these being it incorporates things from another program called torrent spy, which tells you how many people are downloading and sharing (seeding) a particular file. It also has bandwidth throttling capabilities, and can be minimized into the tray. Recommended for most users.

PTC: 7/241 (2.9%)
Another alternative GUI. This one is designed to have all your torrents in a folder, and select which ones you want to have active. Nice feature if you are a massive downloader or re-seed lots of files, but not all simotaneously. Other features include minimize to tray and set max upload speed (both for each file and for all transfers). Also has a Mega-spy feature, which allows you to see the downloaders and seeders of all torrents in the torrent folder.

BT++: Not Included in Poll [Other 8/241 3.3%]
This one never really got out of the buggy stages. It appears the author of this one ababdoned the project. It looked to have several features which would have been nice as it tried to get going, but never quite got there.

Shareaza: 13/241 (5.4%)
Yep thats right - this is a regular P2P program that connects to the Gnutella2, Gnutella, and eDonkey networks, and now can download with Bit Torrent too. Since this is a regular P2P file sharing program I think I should mention that you can not simply type in the latest files on BT in the search box and download like that. You still have to find the .torrent files on websites just like any other client. Small FAQ section available here.

BitTorrentJerk: Not Included in Poll [Other 8/241 3.3%]
Note: Download link appears to be down... email me if you have another link. This guy took version 3.2.1 of the first experimental client and added another selection for the upload list. Also seemed to be fairly buggy when I tried it. Do what you want with this, but I would probably not recommend it.

Azureus: 26/241 (10.8%)
Can't install a program on the PC you are using? Doesn't have a version for your OS? Well, here's a java client. I haven't tried it myself (hence the absence of a rating) - more info after I play with it a bit.

ABC [Another BitTorrent Client]: 27/241 (11.2%)
I need to play with this one again as well before giving a rating and updating this text. Has its own GUI, and was based on Shadow's client. Supports super-seeding, as well as most of Shadow's features. Also includes make torrent feature.

Bit Spirit: Not Included in Poll [Other 8/241 3.3%]
Again - need to test this one out before I know much more about it. This one also has its own GUI, and its own set of features. Appears to allow for better file management and for scheduling of downloads. However, it is also in the beta stages and thus likely buggy.

TurboBT: Not Included in Poll [Other 8/241 3.3%]
Have not evaluated at this time. Check the link for more info. Your evaluations welcome.

Torrent Storm: 11/241 (4.6%)
Have not evaluated at this time. Uses shadow's code. Check the link for more info. Your evaluations welcome.
De Shadow Client (niet verwonderlijk) blijkt het meeste gebruikt te worden. Al met al een goede website omtrent Bit Torrent informatie. Een aanrader :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 15:40

Tim Schuhmacher

abasios

nwagenaar schreef op 22 februari 2004 @ 14:07:
[...]
..Algemene BitTorrent thread (ala het grote eMule topic)?
Waarom niet gewoon dit topic renamen dan?
Als google niets over Gottorrent weet, dan lijkt het mij dan deze ook niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Gottorrent klinkt als Gathering of Tweakers torrent... oftwewel ik heb het gevoel dat we in de maling genomen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Zelf ben ik na korte tijd met de originele versie verder gegaan met de Shadow's versie. Die bevalt nog steeds prima en wordt regelmatig ge-update.

Tussendoor ook eens ABC geprobeerd maar die liep niet stabiel op m'n computer...kwam ik na een avondje slapen kijken of die mooie download volledig binnen was, bleek alles te zijn vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
gebruik ABC, de webserver roelt!. Lekker vanaf me werk ofzo downloads thuis aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

azureus gebruik ik alweer een tijdje en ik moet zeggen dat ik daar behoorlijk tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe krijg je azureus zover dat hij na 1 complete download naar de volgende op de lijst gaat?

ik mis enkele simpele dingen in azureus, de upload/download instelling op de download pagina van een file zoals shadow, een pauze knop zoals shadow omdat ik soms ff wat wil opzoeken op internet en de upload en download zoveel wordt weggetrokken dat ik nix meer kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.torrentstorm.com

1 woord : super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:33
Iemand dit wel eens gehad met Azureus?

Afbeeldingslocatie: http://www.avdberg.demon.nl/azureus.jpg

Ik heb terwijl Azureus uit stond de betreffende torrent + data (die dus normaal boven Ichi stond) weggepleurd. Maar als je vervolgens Azureus weer opstart, zal 'ie niet ff opnieuw rangschikken he. Krijg 'm ook met geen mogelijkheid handmatig verplaatst. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 08:41

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 20:02:
hoe krijg je azureus zover dat hij na 1 complete download naar de volgende op de lijst gaat?
Dat kan niet, wel kan je er voor zorgen, dat azureus dit sneller doet dan normaal.
Dit doe je, door de maximale deel verhouding op 1:1 te zetten en de optie daar onder in te stellen op 1 peer.

Edit:
@DJTimo
Probeer het volgende eens:
sluit je torrent scherm (door op het kruisje van het tabblad te klikken)
en zet het weer aan (via view)

[ Voor 18% gewijzigd door mduijvendijk op 23-02-2004 20:12 ]

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
mduijvendijk schreef op 23 februari 2004 @ 20:09:Edit:
@DJTimo
Probeer het volgende eens:
sluit je torrent scherm (door op het kruisje van het tabblad te klikken)
en zet het weer aan (via view)
Anders verzin ik dat de volgende keer gewoon ff zelf. Thanks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mijn persoonlijke favo is tot nu toe ABC
Simpel in te stellen up/down, overzichtelijke GUI, geen fratsen die ik niet hoef.
Denk dat het toch gewoon een kwestie is van uitproberen en zien welke client bij jezelf past :P
Deze bevalt me dermate goed dat ik ben gestopt met testen van anderen :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 16:06

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb nu Azureus geïnstalleerd, maar hij download niets. Ik heb een aantal downloads aangezet die ik wou hebben, die downloadde hij niet, dus heb ik een paar downloads gepakt met de meeste seeds. Maar deze wil hij ook niet downloaden. Firewall staat uit, opties doorgespit van Azureus, maar daar haal ik ook niet nuttigs uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Erazzzer schreef op 24 februari 2004 @ 00:20:
Ik heb nu Azureus geïnstalleerd, maar hij download niets. Ik heb een aantal downloads aangezet die ik wou hebben, die downloadde hij niet, dus heb ik een paar downloads gepakt met de meeste seeds. Maar deze wil hij ook niet downloaden. Firewall staat uit, opties doorgespit van Azureus, maar daar haal ik ook niet nuttigs uit...
Zie ff dat plaatje van mij bovenaan deze pagina. Je ziet helemaal voorin een gele smilie. Welke kleur heeft deze bij jouw? Het zou een NAT/Firewall/Router probleem kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

En is hij wel verbonden? Het kan ook zijn dat de tracker waarmee je verbinding moet maken overvol of offline is. Hoelang heb je gewacht? Azureus en ik denk ook andere client zullen gewoon blijven proberen te ze verbinding hebben. Mijn erveraring is dat het meestal uiteindelijk wel lukt. En anders een dag later weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 16:06

Erazzzer

Fear me, I'm German!

DJTimo schreef op 24 februari 2004 @ 08:13:
[...]
Zie ff dat plaatje van mij bovenaan deze pagina. Je ziet helemaal voorin een gele smilie. Welke kleur heeft deze bij jouw? Het zou een NAT/Firewall/Router probleem kunnen zijn.
Bij mij staat geen smilie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Ff me je rechtermuis toets de kolom "Health" zichtbaar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:10

nwagenaar

God, root. What's the differen

Het zou ook kunnen zijn dat de Torrent niet meer aanwezig is op de trackers (dit gebeurt steeds vaker op trackers van s*******.org). Check dit even door middel van TorrentSpy (gebruik de Bit Torrent HQ website voor een link, etc).

Anders is het gewoon een probleem met je firewall. Probeer vanuit Shields Up! (online firewall scanner, http://www.grc.com) te controleren of port nummer 6881 open staat op je P.C. Mocht dit niet zo zijn (hij is dan closed of in stealth modus) dan is een firewall de boosdoener.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op 24 februari 2004 @ 15:07:
Het zou ook kunnen zijn dat de Torrent niet meer aanwezig is op de trackers (dit gebeurt steeds vaker op trackers van s*******.org). Check dit even door middel van TorrentSpy (gebruik de Bit Torrent HQ website voor een link, etc).

Anders is het gewoon een probleem met je firewall. Probeer vanuit Shields Up! (online firewall scanner, http://www.grc.com) te controleren of port nummer 6881 open staat op je P.C. Mocht dit niet zo zijn (hij is dan closed of in stealth modus) dan is een firewall de boosdoener.
dat is scheit! ik was net iets aan het ophalen... 100kbs.. flop ineens tracker weg ofzo.. en nu zit ik met 0.7 kbs :( komen die trackers wel weer terug.. of moet ik nu 200 uur wachten voordat ie klaar is?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 15:59:
[...]

dat is scheit! ik was net iets aan het ophalen... 100kbs.. flop ineens tracker weg ofzo.. en nu zit ik met 0.7 kbs :( komen die trackers wel weer terug.. of moet ik nu 200 uur wachten voordat ie klaar is?!!
Hoeveel seeds zijn er op die torrent? Het kan ook zo zijn dat er maar 1 seed is en dat je daar dus op moet wachten. Om de torrent af te maken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik gewoon de standaard geloof?

anyway ik beperk me upload met Net Limit!

heb me upload op 5 gezet en dat blijft die, ken gewoon vloeiend warcraft over bnet spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 15:59:
[...]
Als je aan het downloaden bent, dan maakt het niet meer uit of de tracker wegvalt. Je blijft gewoon verbonden met de seeds en peers waarmee je reeds verbonden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Vraagje. Ik ben nieuw bij BitTorrent, maar ben nu tegen een probleem aangelopen. Ik heb op m'n ene pc "Shadow's Expirimental" client gezet en daar KAN ik mee downloaden, ware het niet dat het baggertraag is (ja ik heb de topics hier gelezen en heb m'n firewall NAT routing aangezet). Affijn, toen las ik over Azureus. Die geinstalleerd, in de setup netjes getest, poort 6881 opengezet op m'n router en prachtig. Het is "OK". Maar dan... begin ik te downloaden en hij doet NIETS. Geen enkele bit komt binnen. Ook niet na 10 minuten. Ook niet bij links die die Shadow's Expirimental wel ophaalt. Iemand een idee wat ik kan proberen? Ik heb de nieuwe Java runtime geinstalleerd en hij lijkt nergens problemen te geven.

Plaatje misschien ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/azu.jpg

Het door mij rood-omcirkelde LIJKT mij een probleem. Maar zo ja: wat doe ik hier aan? En ook: op andere downloads staat op de plek van het omcirkelde niets en lijkt er niets fout te zijn. Hij blijft gewoon eeuwig wachten. :(

[ Voor 4% gewijzigd door spaceboy op 24-02-2004 23:31 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
spaceboy schreef op 24 februari 2004 @ 23:31:
Vraagje. Ik ben nieuw bij BitTorrent, maar ben nu tegen een probleem aangelopen. Ik heb op m'n ene pc "Shadow's Expirimental" client gezet en daar KAN ik mee downloaden, ware het niet dat het baggertraag is (ja ik heb de topics hier gelezen en heb m'n firewall NAT routing aangezet). Affijn, toen las ik over Azureus. Die geinstalleerd, in de setup netjes getest, poort 6881 opengezet op m'n router en prachtig. Het is "OK". Maar dan... begin ik te downloaden en hij doet NIETS. Geen enkele bit komt binnen. Ook niet na 10 minuten. Ook niet bij links die die Shadow's Expirimental wel ophaalt. Iemand een idee wat ik kan proberen? Ik heb de nieuwe Java runtime geinstalleerd en hij lijkt nergens problemen te geven.

[afbeelding]

Het door mij rood-omcirkelde LIJKT mij een probleem. Maar zo ja: wat doe ik hier aan? En ook: op andere downloads staat op de plek van het omcirkelde niets en lijkt er niets fout te zijn. Hij blijft gewoon eeuwig wachten. :(
Als het t bestandje al oud is is het normaal dat je niet zo snel als anders kan binnenhalen .. Sommige bestandjes zijn populair = snel, andere niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

de tracker is gewoon overbelast.
dat heeft denk ik niks met je instellingen te maken, probeer een andere torrent of wacht tot die connect.

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Ligt aan het aantal seeds.

Voorbeeld 1: Je download een oud spel uit 1997. Weinig mensen die nu momenteel dat spel downloaden, dus er wordt weinig data uitgewisseld. Gevolg ---> Bagger traag of niks

Voorbeeld 2: Je download een net gereleased spel. Iedereen wilt hem hebben en download hem dus. Gevolg is dus dat er veel geshared wordt en je hem snel binnen hebt.

Ik raad je aan naar een populaire bittorent site te gaan ( google ). Als je dan een goede vindt kan je ook zien bij een file of die populair is of niet, dus dan weet je wat je wel en niet moeten downen.

P.S. Een oud iets hoeft niet langzaam te gaan ik haal nu een oud spel van 4 cd's binnen met gemiddeld 60/70 kb met de standaard client!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim Schuhmacher schreef op 24 februari 2004 @ 23:28:
[...]

Als je aan het downloaden bent, dan maakt het niet meer uit of de tracker wegvalt. Je blijft gewoon verbonden met de seeds en peers waarmee je reeds verbonden was.
als je bij abc , binnen advanced details, op update seed/peer drukt , en er is geen tracker dan loopt de abc client vast. Hierna moest ik em opnieuw opstarten en toen ging ie dus bagger (geen tracker)
Tracker is overgens al weer terug.. dus ik blij :)

[afbeelding]

waarom alleen poort 6881 open? ik heb 6881-6889 open en dat werkt zowiezo echt stukken sneller (abc-client)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 00:05:
Ligt aan het aantal seeds.

Voorbeeld 1: Je download een oud spel uit 1997. Weinig mensen die nu momenteel dat spel downloaden, dus er wordt weinig data uitgewisseld. Gevolg ---> Bagger traag of niks

Voorbeeld 2: Je download een net gereleased spel. Iedereen wilt hem hebben en download hem dus. Gevolg is dus dat er veel geshared wordt en je hem snel binnen hebt.

Ik raad je aan naar een populaire bittorent site te gaan ( google ). Als je dan een goede vindt kan je ook zien bij een file of die populair is of niet, dus dan weet je wat je wel en niet moeten downen.

P.S. Een oud iets hoeft niet langzaam te gaan ik haal nu een oud spel van 4 cd's binnen met gemiddeld 60/70 kb met de standaard client!!!
Dit slaat dus nergens op. In dit geval ligt het niet aan het aantal seeds. Zoals je op het plaatje kunt zien kan hij gewoon geen verbinding maken met de tracker. De enige optie is gewoon om te wachten tot er wel verbinding is. De tracker zal gewoon op dat moment over belast zijn en neemt dus geen nieuwe verbindingen aan. Dit heeft niks met je client te maken. Ookal zeg je dat je met shadows wel kan downloaden. Ik denk dat je op dat moment gewoon mazzel heb gehad met die tracker.. Geduld dus..

Volgensmij komt het wel steeds vaker voor dat er moeite is om met de trackers te connecten. :(
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 10:16:
waarom alleen poort 6881 open? ik heb 6881-6889 open en dat werkt zowiezo echt stukken sneller (abc-client)
Bij Azureus hoef je maar 1 poort open te zetten. Alle torrents gaan over dezelfde poort. Lees het topic nog is door, en dan vooral de posts die ik heb gedaan ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Racemol op 25-02-2004 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Racemol schreef op 25 februari 2004 @ 10:28: Bij Azureus hoef je maar 1 poort open te zetten. Alle torrents gaan over dezelfde poort. Lees het topic nog is door, en dan vooral de posts die ik heb gedaan ;)
Ik meen toch bij Azureus wel eens hele andere poorten gezien te hebben, naast die ene default poort(range). :?

edit: vanavond thuis ff kijken of ik het nog terug kan vinden. Dan post ik een screenie :)

[ Voor 12% gewijzigd door DJTimo op 25-02-2004 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
DJTimo schreef op 25 februari 2004 @ 10:42:
[...]
Ik meen toch bij Azureus wel eens hele andere poorten gezien te hebben, naast die ene default poort(range). :?
Show me! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Bij Azureus 2.0.7.0 kun je zelfs maar 1 poort open zetten...

Zie Configuration -> Server

( bij 2.0.6.0 kon je wel nog ranges invullen, maar dat is nu dus verleden tijd )

Ik weet dat het bij de oude Shad0w-versies ook kon, daar had ik namelijk ook al ingesteld dat er maar 1 poort gebruikt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Hier kun je je client testen, de UT2004 demo download via Bittorrent:
http://www.3dgamers.com/d.../ut2004-betademo.exe.html

Warez-requests zijn hier niet toegestaan, pas jullie berichten maar snel aan.
Dit is ook niet gezond voor dit topic, bij te veel illegale onzin kan het gesloten worden ... en daar heeft niemand wat aan.

Ik moet zeggen dat op de een of andere manier de Azureus client nu veel stabieler loopt bij mij.
Ik had nog al eens last van een hoge cpu-usage ( vaak 30% op een XP1700+, soms zelfs 100% ) en een hoog RAM-gebruik ( 40 MB ), maar dit komt nu niet meer voor.

Waarschijnlijk komt het doordat ik zo weinig mogelijk vensters open heb bij Azureus. Voorheen had ik minstens de "My torrents" en "Configuration" vensters open staan ... nu sluit ik ze af voordat ik Azureus minimalizeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

speed24 schreef op 25 februari 2004 @ 14:00:
Hier kun je je client testen, de UT2004 demo download via Bittorrent:

Warez-requests zijn hier niet toegestaan, pas jullie berichten maar snel aan.
Dit is ook niet gezond voor dit topic, bij te veel illegale onzin kan het gesloten worden ... en daar heeft niemand wat aan.

Ik moet zeggen dat op de een of andere manier de Azureus client nu veel stabieler loopt bij mij.
Ik had nog al eens last van een hoge cpu-usage ( vaak 30% op een XP1700+, soms zelfs 100% ) en een hoog RAM-gebruik ( 40 MB ), maar dit komt nu niet meer voor.

Waarschijnlijk komt het doordat ik zo weinig mogelijk vensters open heb bij Azureus. Voorheen had ik minstens de "My torrents" en "Configuration" vensters open staan ... nu sluit ik ze af voordat ik Azureus minimalizeer.
Thanks. Ik bedoel het ook absoluut niet als warez-request, het gaat mij gewoon om het medium BitTorrent. Die link van die UT2004 demo (dat is geen warez lieve adjes/modjes) geeft bij mij EXACT hetzelfde probleem. Hij gaat staat te wachten? Waarop? Een appeltaart voor degene die het mij vertelt. :(

Doet die link het bij jullie (met de Azureus client) het nu wel??

[ Voor 18% gewijzigd door spaceboy op 25-02-2004 14:45 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
OK, dan ligt het dus aan jou.

Hier doet de tracker het perfect. Er zijn niet gigantisch veel seeds, maar de tracker heeft de file in ieder geval nog.

Heb je de firewall (of evt. proxy) niet te strict ingesteld of zo?
Trackers zitten vaak op poort 6969, misschien dat je die poort geblokkeerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
spaceboy schreef op 25 februari 2004 @ 14:44:
Hij gaat staat te wachten? Waarop? Een appeltaart voor degene die het mij vertelt. :(
Hij staat te wachten op een verbinding met de tracker...

Enneeh die appeltaart mag je opsturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Vragen naar bittorent URL's is een warezrequest. Doe dit dus niet mijne heren...
Ik heb wat reply's verwijderd....

Lees eerst de startpost voodat je reageert...

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 25-02-2004 16:53 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn torrentjes waren ook traag vandaag maar ter check heb ik ff utrealdemo gedownt en dat is juist de snelheid die ik gewend bent. het ligt dus aan het aantal seeds en de beperkingen die ze in hun clients invoeren.

:(

maarre ff een ander probleem. hieronder zie je een balkje dat bij mij steeds verschijnt en ik hem overal heen kan slepen. hoe krijg ik het voor mekaar om hem definitief te laten verdwijnen? wie herkent het en wie weet het?

Afbeeldingslocatie: http://www.myimager.com/uploads/naamloos_62234111110_88581.JPG
/me wtf myimager :( mijn pic is weg! en krijg ik zo een rare plaatje ervoor in ruil

ik heb trouwens 512/128 verbinding en het is gecapt op 10 kb/s. stom genoeg kan je de downloadsnelheid niet cappen pfffff....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Laatst online: 08-09 22:15
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 17:58:
maarre ff een ander probleem. hieronder zie je een balkje dat bij mij steeds verschijnt en ik hem overal heen kan slepen. hoe krijg ik het voor mekaar om hem definitief te laten verdwijnen? wie herkent het en wie weet het?

[afbeelding]
Die balk kan je uitzetten bij Config en daar iets met Downloadbar, weet niet precies de naam want ben overgestapt op ABC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt ja, het heet "open downloadscherm" en ik dacht dat dat een tab was in azureus die open zou gaan bij torrent aanklikken. is dus nie zo....

wil je ook ff posten waarom je over bent gestapt op abc? ik heb onlangs gekeken en het leek erg veel op shadow exprimental vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
OK, gevonden :P

Afbeeldingslocatie: http://www.avdberg.demon.nl/bittorrentports.jpg

Ik heb nu ff snel die demo gepakt van UT2004, dus er zijn nu nog niet zo veel connecties. Ik heb met het downloaden van een populaire file, een poos geleden, waarin ik met zo'n 200 seeds én peers verbonden was ook nog andere poorten hiertussen zien staan. Ook poorten die duidelijk niet voor bittorrent gereserveerd zijn (en waarvan ik niet eens wist dat ik ze doorgemapd had :? ). :)

edit: Ik heb er nu dus een op poort 18490...

[ Voor 5% gewijzigd door DJTimo op 25-02-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 18:22:
klopt ja, het heet "open downloadscherm" en ik dacht dat dat een tab was in azureus die open zou gaan bij torrent aanklikken. is dus nie zo....

wil je ook ff posten waarom je over bent gestapt op abc? ik heb onlangs gekeken en het leek erg veel op shadow exprimental vond ik.
Omdat ik verschillende clients wil testen, heb de originele, bt++, expirimental, shareaza, bitspirit, shad0w, azureus gebruikt en gebruik nu ABC.

Ik gebruik ABC idd omdat het shad0w lijkt, ik vond die het fijnst om te gebruiken En ABC gebruikt niet teveel geheugen. En heb toch alles liever in 1 scherm. Azureus gebruik ik niet meer omdat ik niet zo van Java programma's hou en het gebruikte veel geheugen. En het heeft niet veel voordelen vergeleken met andere clients IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zedonite schreef op 25 februari 2004 @ 18:56:
En ABC gebruikt niet teveel geheugen. En heb toch alles liever in 1 scherm. Azureus gebruik ik niet meer omdat ik niet zo van Java programma's hou en het gebruikte veel geheugen. En het heeft niet veel voordelen vergeleken met andere clients IMHO.
liever niet javaprogrammas gebruik omdat......? kan je trouwens met ABC wel de download cappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
Omdat java veel geheugen gebruikt bij mij. Ik cap de upload van ABC met Netlimiter, de download gaat er ook trager mee, wat bij Azureus niet zo was. Maar je kan met ABC zelf ook de upload cappen:

Afbeeldingslocatie: http://www.nokiaworld.nl/upload/images/55.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:24
ABC vindt ik wel goed werken

weet iemand trouwens hoe je die webservice moet aanspreken ??

als ik naar http://ip:56667 ga , dan krijg ik de melding dat ik een keyword moet opgeven

geen idee waar je dat moet doen ?!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik gebruik Azureus, ik zie vaak (altijd?) bij het aantal seeders en peers dat er een veel hoger getal nog tussen haakjes achter staat. Wat houdt dat in en hoe kan ik er voor zorgen dat ik die ook kan gebruiken?

Prepare for unforeseen consequences

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Het getal voor de haakje geeft aan met hoeveel seeds of peers je verbonden bent en tussen de haakjes geeft aan hoeveel peers en seeds er in totaal met de tracker verbonden zijn. Volgens mij maakt het niet uit of je nou met veel seeds of niet verbonden bent. Het protocol zorgt dacht ik voor een eerlijke verdeling. Maar hoe dan ook, je hebt bij azureus geen invloed op met wie je wel of niet verbind.

Verwijderd

kleine aanvulling: voor de haakjes is met hoeveel JIJ verbonden bent en tussen de haakjes zijn diegenen die wel verbonden zijn maar NIETS uploaden naar jou toe dus jij hebt nix aan hun.

zij hebben of teveel mensen die van hun uploaden en het aan banden gelegd en zul jij moeten wachten op je beurt of hun upload zo laag gezet dat maar 1 of 2 personen kunnen uploaden van hun en dan kan je nog langer wachten.

daar kun je niets aan veranderen.

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 18:14:
kleine aanvulling: voor de haakjes is met hoeveel JIJ verbonden bent en tussen de haakjes zijn diegenen die wel verbonden zijn maar NIETS uploaden naar jou toe dus jij hebt nix aan hun.
Dit is niet waar volgens de faq op de site van Azureus:
http://azureus.sourceforge.net/faq.php#3
What are the numbers in brackets?
The first number is the number of peers you are currently connected to.
The number in brackets is the number of peers seen by the tracker, that is the total number of peers in the swarm.
Works with seeds as well.

[ Voor 17% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 26-02-2004 19:55 ]

Verwijderd

ok, ik vergisde me ietsjepies. het viel me gwoon op dat als ik een torrent had met een nul voor die haakjes had, ongeacht wat er tussen die haakjes zit , ik nix kan downloaden, maar je hebt gelijk, het zijn seeders, die best vaak amper iets uploaden,

dus zonder tracker heb je vaak niets aan die seeders. vind ik best jammer....

ff iets anders. een poort 1025 staat wagenwijd open volgens shieldsup!!!. ik heb gisteren geformatteerd en weinig geinstalleerd. zou het kunnen dat het azureus is die dat open houdt? het programma is nu niet aktief en toch blijft het openstaan? ik heb al een regel toegevoegd aan me NIS 2002 dat poort 1025 geblokkeerd moet worden voor alle verkeer. toch zegt shields up dat die poort open blijft. ik heb toen NIS 2002 geuninstalleerd en pccillin 2002 geprobeerd, blijft hetzelfde. het enige wat helpt is Xp firewall maar dan downt azureus amper nog iets.

dra ik lees hieronder dat het niets met azureus te maken heeft kijk ik wel ff of ik er een topic over kan openen.......

https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 eerst op proceed drukken en dan en dan op de 3e knopje "all service ports" drukken. als meer mensen dit hebben lijkt azureus een poort open te zetten, en anders moet ik het in een andere richting zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 20:18 ]

• Racemol
DJTimo schreef op 25 februari 2004 @ 18:43:
[...]
OK, gevonden :P

[afbeelding]

Ik heb nu ff snel die demo gepakt van UT2004, dus er zijn nu nog niet zo veel connecties. Ik heb met het downloaden van een populaire file, een poos geleden, waarin ik met zo'n 200 seeds én peers verbonden was ook nog andere poorten hiertussen zien staan. Ook poorten die duidelijk niet voor bittorrent gereserveerd zijn (en waarvan ik niet eens wist dat ik ze doorgemapd had :? ). :)

edit: Ik heb er nu dus een op poort 18490...
Wat je op dat plaatje ziet is de poort die die gebruiker heeft ingesteld alszijnde torrent poort. Dat heeft dus niks te maken met welke poorten jij open moet zetten. De tracker weet op welke poort jij zit dus hij zal de data naar de juiste poort sturen. In het standaard geval is dat dus 6881.

Dus je verhaal klopt toch niet helemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen.
Ik gebruik nu sinds 1 dag ook Azereus (de nieuwste versie).
Ik heb een adsl verbinding van 2mbit (basic) met een Speedtouch 501 modem. Nou probeer ik 2 bestanden te downen maar deze smiley's blijven steeds geel.
Nou weet ik dat het een NAT probleem is omdat in het begin een schermpje was die de poorten aan het testen was. Daaruit bleek dat er een fout was met NAT.
Ik vroeg me dus af hoe ik dit kan verhelpen en daardoor een hogere downloadsnelheid kan krijgen.
Kan ik misschien de NAT functie van mijn modem uitzetten oid?? Plz vermeld ook hoe :)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 17:58:
mijn torrentjes waren ook traag vandaag maar ter check heb ik ff utrealdemo gedownt en dat is juist de snelheid die ik gewend bent. het ligt dus aan het aantal seeds en de beperkingen die ze in hun clients invoeren.
Op de frontpage heeft eens een link naar een torrent gestaand voor unreal2004demo. Die gebruik en share ik ook. __Tis de demo, dus ik vind dat geen Warez aanbieding ;) __

Velen mogen die downloaden, mijn workstation (linux bak) shared die windows file met een goede constante verbinding (100Mbit/s pour moi).
Het is wel een leuke test om te zien hoe de load balancing gebeurt met BitTorrent. Als je een grotere connectie mogelijkheid hebt, dan kan je ook eenvoudig meer aanbieden.

Vraag aan de mod. mag ik de link naar die vrij te gebruiken niet warez torrent hier geven voor de test? De workstation is niet snel, dus ik voel wel een vertraging in het typen als er veel met de hdd wordt gespeeld. Maar wil wel eens zien wat iedereen met hun adsl/cable kan verstauwen en of ik er veel van merk in de load. Ik heb de 1MByte/s al eens aangetikt, maar dat was maar 20 minuten.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 01:17:
Hoi mensen.
Ik gebruik nu sinds 1 dag ook Azereus (de nieuwste versie).
Ik heb een adsl verbinding van 2mbit (basic) met een Speedtouch 501 modem. Nou probeer ik 2 bestanden te downen maar deze smiley's blijven steeds geel.
Nou weet ik dat het een NAT probleem is omdat in het begin een schermpje was die de poorten aan het testen was. Daaruit bleek dat er een fout was met NAT.
Ik vroeg me dus af hoe ik dit kan verhelpen en daardoor een hogere downloadsnelheid kan krijgen.
Kan ik misschien de NAT functie van mijn modem uitzetten oid?? Plz vermeld ook hoe :)

Alvast bedankt.
LOL nee ... NAT heb je nodig om te kunnen internetten als je een thuisnetwerk je hebt. Zoek nog eens op in de FAQs hoe dat werkt ;)
Je moet op de NAT router de juiste porten forwarden. Wat je dan doet is een link maken van extern te bereiken portnummer (voor de buitenwereld te bereiken port nummer op jou internetadres voor BT). Dit portnummer forward je dan naar het ip-adres van je workstation met BT erop, zodat als mensen je van buitenaf willen benaderen, door je NAT router heen kunnen komen en dat de NAT router weet naar welke machine de aanvraag moet worden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Waarom zou dat niet mogen?
BitTorrent is gewoon een legaal systeem,
helaas ( volgens de maker ) wordt het ook veel gebruikt voor illegale dingen.

Ik had de link ook al gegeven, een twintigtal reacties terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Racemol schreef op 26 februari 2004 @ 23:05:
[...]

Wat je op dat plaatje ziet is de poort die die gebruiker heeft ingesteld alszijnde torrent poort. Dat heeft dus niks te maken met welke poorten jij open moet zetten. De tracker weet op welke poort jij zit dus hij zal de data naar de juiste poort sturen. In het standaard geval is dat dus 6881.

Dus je verhaal klopt toch niet helemaal ;)
Aah well, that sure explains a lot. :Y)

Alleen snap ik die "feature" dan niet helemaal, want het zal mij me reet roesten op welke poorten m'n seeds/peers verbonden zijn. :? Ik wil juist _mijn_ poorten bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 16:24:
Is er een goede bittorrent client voor linux die als daemon draait ?? (naast mldonkey dan).
apt-get install bittorrent did the trick for me...

In m'n .bashrc staat dan
code:
1
alias btget='btdownloadcurses --responsefile'
waar je nog "--max_upload_rate 10 --max_uploads 2 " (of zo) tussen kan frotten om je upload een beetje te beschermen (--responsefile moet wel de laatste term zijn, anders kan je geen bronbestand opgeven).

Ik tik "btget <torrent-bestandsnaam>" in, en blammo :)

& erachter en je zit zo dicht tegen een daemon aan als je ooit nodig gaat hebben, ajhmv.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

speed24 schreef op 27 februari 2004 @ 01:40:
Waarom zou dat niet mogen?
BitTorrent is gewoon een legaal systeem,
helaas ( volgens de maker ) wordt het ook veel gebruikt voor illegale dingen.

Ik had de link ook al gegeven, een twintigtal reacties terug.

Ow sorry, had ik gemist. Maar ik zie dat de frontpage zijn link heeft veranderd naar een site waar veel meer downloadsites te vinden zijn voor de ut2004 demo.
Ik ben nu ook jou link even aan het downloaden om de file van de juiste tracker te pakken. afaik moet Bram het nog zo maken dat trackers met elkaar kunnen lullen over files met de zelfde hashing and slice verdeling om ook daar tussen een torrent-download-spinnenweb aan up/downloadable streams te kunnen maken. (enkelt als het dezelfde file betreft).
Dit is best wel iets leuks en nieuws. Want als de hashes overeenkomen van 1 download site en/of aanbieder van een torrent, dan maakt het niet meer uit of je die download nu begon met de torrent naar de tracker van 3dGamers of de UT site themselfs. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat azureus via meerdere poorten werkt. 1 voor ophalen en 1 voor uploaden. want als je xp firewall gebruikt gaat het downen erg langzaam. xp firewall opent namelijk geen extra poorten dan die waar hij mee bezig is......?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg geen enkele bittorent client behalve de originele (met GUI) aan de praat :? Steeds een tracker timeout... Komt het mss omdat ik achter een firewall/router zit :? Zoja, hoe krijg ik het dan aan de praat?

edit:
De tracker is nog wel online, alleen bittorent kan er niet naar connecten... :? Er wordt dus ook niks gedownload, er wordt niet geconnected naar een peer ofzo.

edit2:
De originele client is trouwens wel S-L-O-O-M, gem. 15kb/sec :/

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Ik had dit probleem eerst ook.
Ik was toen al blij, als de snelheid boven de 15 kb/s lag.
Ik heb het toen opgelost, door alle data van mijn router door te sturen naar mijn pc (beetje lomp, maar het werkt wel)
Nu kan ik snelheden halen van boven de 100 kb/s

[ Voor 27% gewijzigd door mduijvendijk op 27-02-2004 13:21 ]

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
bunneh schreef op 25 februari 2004 @ 20:12:
ABC vindt ik wel goed werken

weet iemand trouwens hoe je die webservice moet aanspreken ??

als ik naar http://ip:56667 ga , dan krijg ik de melding dat ik een keyword moet opgeven

geen idee waar je dat moet doen ?!
Ja: kijk bv. eens op http://php4abc.winkonz.com/abc_2.6.2.php

Als ik elders ben en ik vul op die site mijn gegevens in, kan ik zien waar ABC thuis mee bezig is. Ik snapte het eerst ook niet, maar je moet dus via een ander medium naar je webconfig gaan; rechtstreeks naar jouw PC gaan via poort 56667 doet niets.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 12:21:
ik denk dat azureus via meerdere poorten werkt. 1 voor ophalen en 1 voor uploaden. want als je xp firewall gebruikt gaat het downen erg langzaam. xp firewall opent namelijk geen extra poorten dan die waar hij mee bezig is......?
om dit te staven zie hieronder het bewijsje
http://www.myimager.com/uploads/hjgvhj_6223411150_38043.JPG

je ziet dat een boel poorten bij mij openstaan en ook de poort 6890 die ik zomaar invulde als test maar er zijn nog veel meer poorten open.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mduijvendijk schreef op 27 februari 2004 @ 13:16:
Ik had dit probleem eerst ook.
Ik was toen al blij, als de snelheid boven de 15 kb/s lag.
Ik heb het toen opgelost, door alle data van mijn router door te sturen naar mijn pc (beetje lomp, maar het werkt wel)
Nu kan ik snelheden halen van boven de 100 kb/s
Enig idee hoe ik dit doe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 14:24:
[...]
Enig idee hoe ik dit doe :?
dit is afhankelijk van de router.
Hier even 2 instellingen van mijn router bij het onderdeel Advanced Internet:
Send incoming calls to (ip van je pc)
Enable DMZ, using (ip van je pc)

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
pven schreef op 27 februari 2004 @ 13:20:
[...]

Ja: kijk bv. eens op http://php4abc.winkonz.com/abc_2.6.2.php

Als ik elders ben en ik vul op die site mijn gegevens in, kan ik zien waar ABC thuis mee bezig is. Ik snapte het eerst ook niet, maar je moet dus via een ander medium naar je webconfig gaan; rechtstreeks naar jouw PC gaan via poort 56667 doet niets.
Het klopt inderdaad wat pven zegt.. Je moet nog het een en ander koppelen aan een webserver. Wat op die site dus al gedaan is.

offtopic:
Volgensmij heeft pven mij onlangs via marktplaats een boek verkocht.. "werken met internet" ;)
mduijvendijk schreef op 27 februari 2004 @ 14:35:
[...]

dit is afhankelijk van de router.
Hier even 2 instellingen van mijn router bij het onderdeel Advanced Internet:
Send incoming calls to (ip van je pc)
Enable DMZ, using (ip van je pc)
Hij kan ook gewoon alleen de poorten die hij gebruikt forwarden. Dus lees deze FAQ eens Het Grote Poortmappingsverhaal en dan gaat het om de poorten 6881 tot 6889

[ Voor 28% gewijzigd door Racemol op 27-02-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Racemol schreef op 27 februari 2004 @ 14:35:
[...]

Het klopt inderdaad wat pven zegt.. Je moet nog het een en ander koppelen aan een webserver. Wat op die site dus al gedaan is.
offtopic:
Volgensmij heeft pven mij onlangs via marktplaats een boek verkocht.. "werken met internet" ;)
volledig
offtopic:
Idd! :)
Wat je zoal niet tegenkomt hier op GoT ... :P
Hij kan ook gewoon alleen de poorten die hij gebruikt forwarden. Dus lees deze FAQ eens Het Grote Poortmappingsverhaal en dan gaat het om de poorten 6881 tot 6889
Je kan die poorten ook wijzigen; in alle BT-clients is dat errug makkelijk in te stellen. Ik heb onlangs op mijn SpeedTouch 510i de poorten 6881 t/m 6889 open gezet; zodoende haal ik nu (soms) het tien-voudige aan download snelheid van wat ik eerst had.

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 27-02-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pven en @racemol
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 12:21:

nieuwe link:
http://www.myimager.com/uploads/wopper_622341099_6115.JPG

/me ik weet niet waar ze mee bezig zijn bij myimager.com maar ze hangen me de keel wel uit. ik heb al gekeken of ik ze op 1 of andere manieren kan kontakteren maar nee hoor....

je ziet dat een boel poorten bij mij openstaan en ook de poort 6890 die ik zomaar invulde als test maar er zijn nog veel meer poorten open.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 17:44:
@pven en @racemol

[...]

Je plaatje doet het niet.

Ik gebruik Torrenstorm. Kun je alles mee instellen: Upload, Connecties, heeft resume, je kan het aantal peers en seedds zien (ok niet écht revolutionair). onthoud je torrents (staan nog steeds in de lijst als je opnieuw prog start) en je kunt gebruik maken van verschillendebt clients zoals Shadows 5.8.10 en 5.8.9 (voor TS 1.2 dan).

Kortom fantastisch, al wil ik af en toe wel eens terugvallen op bitorrent 3.3 (lekker simpel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
Ik heb Bittorrent eindelijk aan de praat :D \o/ _/-\o_

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg Azureus nog steeds niet (fatsoenlijk) aan de praat :(
Ik heb gelezen dat dat je de poorten 6881 -6889 moet openzetten. Maar ik heb een normale speedtouch (dus geen isdn) en ik heb maar 1 pc aan me modem, maakt dit wat uit??
Volgens mij heeft dit niets met NAT te maken (mijn probs) maar toch krijg ik bij configuration wizard van Azureus steeds dat er iets is met mijn NAT en de poorten 6881-6889.
Kan iemand mij misschien helpen?
Me dl is nu maar 10-30 kb per sec. en ik heb de Bitdefender firewall op firewall and shield "disabled" staan.

De smile is steeds geel en wordt nooit groen, zijn er nog meerdere mensen die dit hebben???

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Staar je niet (te veel) blind op de kleur van die smilie. Als 'ie maar niet rood is. Geel of groen maakt niet zo heel veel uit. Ik heb nog nooit een groene gehad en toch vaak zat snelheden van 90 - 100 kbytes gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik haal bijna (soms snachts) nooit snelheden van > 80 kb per sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

DJTimo schreef op 28 februari 2004 @ 18:31:
Staar je niet (te veel) blind op de kleur van die smilie. Als 'ie maar niet rood is. Geel of groen maakt niet zo heel veel uit. Ik heb nog nooit een groene gehad en toch vaak zat snelheden van 90 - 100 kbytes gehaald.
Misschien kunnen je snelheden nog hoger, als je zorgt dat je groene smilies krijgt :P

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 18:13:
Ik krijg Azureus nog steeds niet (fatsoenlijk) aan de praat :(
Me dl is nu maar 10-30 kb per sec. en ik heb de Bitdefender firewall op firewall and shield "disabled" staan.

De smile is steeds geel en wordt nooit groen, zijn er nog meerdere mensen die dit hebben???
Een software firewall disablen werkt niet altijd, aangezien het vaak nog als een service in de achtergrond draait.

Uninstall dat hele handeltje eens, restart, en kijk dan nog eens of je groene smileys krijgt.

Dan weet je in ieder geval of het aan die software firewall ligt.

Overigens werk ik al heel lang met Azureus, en heb vaak pogingen gedaan om andere clients te gebruiken vanwege hoge cpu load, en instabilliteiten. Met de laatste updates hebben ze het redelijk opgelost.

Het enige wat misschien echt een alternatief hiervoor is denk ik die ABC client.
Maar je kunt in Azureus kijken naar mensen die bezig zijn met de zelfde torrents, en als je kijkt bij % binnengehaald bestand staat er zo goed als bijna altijd een Azureus client bovenaan.

Wat mij de conclusie geeft dat de Azureus clients een van de snelste is.
De meest gebruikte client en ook soms op de hoogste plaats is de Shadow client zie ik in mijn lijst.

[ Voor 5% gewijzigd door XthinkZ op 28-02-2004 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het misschien ook aan mijn modem of provider kunnen liggen?
Of misschien windows instellingen?

alvast bedankt voor de replys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, ik denk dat het aan je router (
Maar ik heb een normale speedtouch (dus geen isdn)
daar bedoel je toch een router mee?) ligt....

ikzelf heb geen router en kanje dus niet mee helpen maar een vriend had wel een router en het opgelost door op shadow over te stappen en isdn inte stellen terwijl hij kabel heeft. nu haalt hij dezelfde snelheden als ik ( ik heb kabel slow 512/128 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
mduijvendijk schreef op 28 februari 2004 @ 20:19:
[...]

Misschien kunnen je snelheden nog hoger, als je zorgt dat je groene smilies krijgt :P
Mwa, mijn verbinding trekt max 105 - 110 ofzo dus veel sneller gaat toch niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Wow heb ff paar xtra poortje opgengezet, download schiet gelijk van 6kbp/s naar 40 kbp/s, kzet er denk nog een paar open })

Bedankt voor de tip _/-\o_

** edit **

Nog ff een vraagje , als ik die webservice aanwil spreken via http://php4abc.winkonz.com/abc_2.6.2.php krijg ik een time out. Wat kan ik daar aan doen??

[ Voor 37% gewijzigd door Mr GAmba op 29-02-2004 18:18 ]

Signature unavailable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Tweak, ik heb dezelfde modem als jouw :)
In mijn vorige post werd dat al verteld maar je heb zker te snel gelezen ;), maakt niet uit hoor.
Ik vroeg mij dus af hoe jij (aangezien je alles hetzelfde als mij hebt) je Client (ik neem aan Azureus) hebt ingesteld. Kan je me misschien ook vertellen wat je problemen waren toen je het voor het eerst opstartte. Bleven je gezichtjes ook steeds geel en kreeg je bij de wizard ook bij elke poort NAT fout?? Zo ja, hoe heb je het dan opgelost.
Heb je misschien nog wat getweaked met je modem of heb je gewoon de standard settings gebruikt?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 18:53:
Mr Tweak, ik heb dezelfde modem als jouw :)
In mijn vorige post werd dat al verteld maar je heb zker te snel gelezen ;), maakt niet uit hoor.
ok ik geef toe. me vorige post was niet duidelijk genoeg. ik CITEERDE jou. ik heb die modem helemaal niet. ik pas me vorige post ff aan.

wie leest nu nou niet goed? :+

affijn ik heb dus een COM21 en een wanadoo kabel basic aansluiting met 512/128

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mr GAmba schreef op 29 februari 2004 @ 18:12:
Nog ff een vraagje , als ik die webservice aanwil spreken via http://php4abc.winkonz.com/abc_2.6.2.php krijg ik een time out. Wat kan ik daar aan doen??
Heb je in ABC het onderstaande goed ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/24665/full.jpg
- achter Unique Key moet je een soort wachtwoord opgeven welke je ook op die php4abc op moet geven;
- 'Auto start ... ' moet aan zijn gevinkt;
- overige opties zijn niet echt relevant (is allemaal default).

Heb je daarnaast poort 56667 in je router open gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
pven schreef op 29 februari 2004 @ 19:24:
[...]

Heb je in ABC het onderstaande goed ingesteld:
[afbeelding]
- achter Unique Key moet je een soort wachtwoord opgeven welke je ook op die php4abc op moet geven;
- 'Auto start ... ' moet aan zijn gevinkt;
- overige opties zijn niet echt relevant (is allemaal default).

Heb je daarnaast poort 56667 in je router open gezet?
Errug handig. Hij doet het hier nu ook. Bedankt pven :)

Trouwens, hij gilt bij mij dat ik een verouderde versie van ABC heb, nl. 2.6.1. Versie 2.6.2 zou uit zijn, maar die kan ik nergens vinden op de website van ABC :? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelkast schreef op 01 maart 2004 @ 14:13:
Trouwens, hij gilt bij mij dat ik een verouderde versie van ABC heb, nl. 2.6.1. Versie 2.6.2 zou uit zijn, maar die kan ik nergens vinden op de website van ABC :? :(
in het nieuwskader van http://php4abc.winkonz.com/phpmyfaq/index.php? is het volgende te lezen B)

PHP-4-ABC News
ABC 2.6.2 released!
Great news everyone! ABC was just released. The new version is 2.6.2. You can get it here: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=88285
I also released a new version of PHP-4-ABC which can be downloaded in the download-section: Download
And as usual the public interface is also up-to-date: Demo/Public interface
Hopefully you like the new features and if any problems occure just let me know and I'll try to fix it...

Michel
[2004-01-16 14:16]
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we de discussie beperken tot het CLIENT-gedeelte, en niet uitweiden over welke site waarom traag is en andere zaken in het schemergebied.