Welke Bittorrentclient is de beste?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.928 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 02:16:
[...]
Twee opmerkingen.

Er staat in de afbeelding 1:2, dat is toch twee keer uploaden wat gedownload is?

Ik heb de instellingen overgenomen, maar de upload wordt niet automatisch verwijderd :?
De verhouding 1:2 wil zeggen 0,5 keer uploaden wat gedownload is.

In het 2e plaatje staat inderdaad 1:2 (0.5) Dat wil zeggen dat de torrents die voor de helft geupload zijn een zogenaamd "first priority" status krijgen. Deze torrents kunnen niet gestopt worden. Als ze over deze 1:2 verhouding zijn zijn ze weer "gewoon"

Het 3e plaatje is van belang als je wilt dat je torrents automatisch gesopt worden. Hier vul je de share ratio in waarna hij moet stoppen. In het voorbeeld staat hij dus op 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:36
csteelooper schreef op 15 augustus 2004 @ 22:49:
Hoi allemaal, misschien zit ik hier goed... Ik weet niet waar ik m'n vraag anders kwijt zou kunnen behalve in een nieuw topic...

Ik heb enkele dagen geleden m'n laptop opnieuw geïnstalleerd, met Windows XP SP2. Alles wat betreft Internet werkt totnogtoe perfect, behalve TorrentStorm. [...]
Owkey... Nu werkt alles perfect. Zelfs Wireless (andere NIC) gaat het goed. Maar er ís nog steeds iets dat me blijft naggen. De oude WLAN kaart weigert samen te werken met TS, hoe of wat ik ook probeer. De andere WLAN NIC werkt perfect ... Zolang de ik de download start terwijl de laptop op AC-stroom werkt.

Als ik de laptop op de accu heb werken (modus: meer stroom dan snelheid), schiet de downloader zichzelf dood... Ik snap hier niks van :? Als ik op de accu werk, weet ik wel dat de laptop op een tragere processorsnelheid werkt (500Mhz in plaats van 800Mhz).
Heeft dít hier misschien iets mee te maken? Als ik de laptop forceer om op een hogere snelheid te werken, werkt TS wel, maar dan houdt m'n accu 't slechts 15min vol. Goed dan... Ik werk op stroom, maar ik wil wel graag weten of 't misschien hier iets mee te maken heeft... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dit dan weer :?
Afbeeldingslocatie: http://www.filenote.com/redir/50727.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Voor sommige trackers heb je een wachtwoord nodig. Daar kan Azureus niks aan doen. Meestal omdat ze dan makkelijk van vervelende leechers af kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, waar vind ik die gebruikersnaam/ww?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:06

WoutF

Hoofdredacteur
Ik wil van BitTornado naar Azureus overstappen. Is er een manier om mijn gedeeltelijk gedownloade torrents van BT te laten resumen door Azureus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 18:20:
Hmm, waar vind ik die gebruikersnaam/ww?
Op de site van de tracker lijkt me, maar eerlijk gezegd ben ik dit probleem zelf nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:45

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Wout schreef op 05 september 2004 @ 18:42:
Ik wil van BitTornado naar Azureus overstappen. Is er een manier om mijn gedeeltelijk gedownloade torrents van BT te laten resumen door Azureus?
Als je de originele torrent bestanden nog hebt, moet dit geen probleem zijn.

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:05

FlashBang

Hoi.

Wout schreef op 05 september 2004 @ 18:42:
Ja, gewoon de .torrent bestanden aanwijzen met Azureus en dan als Azureus vraagt waar je het te downloaden spul wilt opslaan, moet je de plek aanwijzen waar je de vorige keer ook naar toe hebt gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat zijn registered torrents, zoals je die tegenwoordig steeds meer vind. Hiervoor moet je veelal lid zijn van een 'belangrijk' groepje mensen, of gewoon een klein beetje € doneren ... ;) Meestal kan je dus de user/ww er niet heel snel bij vinden :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Stom, is dat het idee achter torrents :? :X

Straks gaat het net zoals met FTP, je moet eerst lid zijn en elite enz enz voor je iets kan downloaden.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, dit is om leechers tegen te gaan. Torrents op die super-sites (want het zijn vaak torrents met veel seeds of snelle uploaders) worden voor elke gebruiker apart aangemaakt. Hiermee wordt bijgehouden hoeveel die gebruiker heeft gedownload/geupload. Een nieuwe gebruiker kan bijv. niet de nieuwste dingen downloaden maar alleen dingen van 2 dagen oud enz. Die nieuwe gebruiker moet zichzelf dus eerst bewijzen door ouwe dingen te seeden (lees: zo blijft de torrent lang leven). Na x aantal GB's geupload te hebben, wordt iemand power-user en kan hij/zij de nieuwste dingen downloaden op hoge snelheden (ken een power-user op zo'n super-site, en hij download vaak met 700KB/s die torrents). Dat is dus heel anders dan al die leechers die s_nova torrents lurken en afsluiten.

Systeem specs

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

offtopic:
Ik ben dus de gene die met zijn gebrekkige Engels ;) Azureus vertaald.
Ik kom alleen niet goed uit de volgende zin:
- Truncate existing files that are too large
Dit heb ik vertaald met:
- Kap bestaande bestanden die te groot zijn af

Heeft iemand hier een beter oplossing voor :?

Sometimes human's are...

Verwijderd

Ik dacht dat Bittorent juist de P2P is die leechers weerhoud door te letten op de uploads of heb ik het mis :?

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat kan. Maar dat ligt aan de trackersoftware en hoe die staat ingesteld.

Systeem specs

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
mduijvendijk schreef op 09 september 2004 @ 16:30:
offtopic:
Dit heb ik vertaald met:

ikke niet ieg
goed werk hoor, ga zo door.
Alleen 1 spelfoutje: het is anoniem ipv annoniem.
(configuratiescherm->uiterlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Laatst online: 21:14
Ik heb altijd ABC gebruikt, draait gewoon lekker en niet teveel poespas (me PII 450MHz kan ook niet te uber veel aan :P) en download snelheden gewoon tevreden (200kb/s en hoger als het goed gaat). Heb ook ff Azureus een keer geinstaleerd, mij teveel extra's (irc enzo) wat ik allemaal niet nodig hebt. Wat wel een voordeel aan Azureus is dat hij de torrents die je upload apart houd van de download torrents en ook niet overnieuw gaat checken, ABC doet dat wel en dat is soms erg frustrerend -__-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 14:46
mduijvendijk schreef op 09 september 2004 @ 16:30:
offtopic:
Dit heb ik vertaald met:

Is op zich niks mis mee. Misschien dat je de zinsbouw nog om kunt gooien*, maar wat jij hebt is niet verkeerd. :)

* Te grote bestaande bestanden afkappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
DJTimo schreef op 10 september 2004 @ 19:49:
[...]

Is op zich niks mis mee. Misschien dat je de zinsbouw nog om kunt gooien*, maar wat jij hebt is niet verkeerd. :)

* Te grote bestaande bestanden afkappen.
dan zou ik gaan voor
* kap te grote bestaande bestanden af.

edit:
en laatst kwam ik de error tegen: "kan de luisteraar niet initieren" oid.
listener -> luisteraar is imho een beetje te letterlijk.
(zoals je "site" ook niet vertaalt naar "stekje")
Als je de zin hier ff exact neerzet wil ik best proberen een leuk alternatief ervan te bakken.

[ Voor 31% gewijzigd door bigfoot1942 op 10-09-2004 23:23 ]

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Bedankt voor de feedback.
- anoniem wordt nu goed geschreven.
- Luisteraar heb ik vervangen door het (originele) engelse woord Listener ;)

De zin "Kap bestaande bestanden die te groot zijn af" heb ik zo gelaten

Sometimes human's are...

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik vind nog steeds BitSpirit de allerbeste client.
Ik heb nou inmiddels bijna allemaal gebruik, maar BitSpirit is de snelste bij mij, en ook nog eens de gebruiksvriendelijkste
Voor mensen die hem willen downloaden:
Klik
Als mensen al een client erop hebben, raad ik aan om hem eerst even met torrent te downloaden, aangezien http zonder downloadaccelerator daar niet zo snel gaat. Als je een downloadaccelerator hebt, maakt het niks uit :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

FnFnF schreef op 11 september 2004 @ 08:20:
Ik heb nou inmiddels bijna allemaal gebruik, maar BitSpirit is de snelste bij mij, en ook nog eens de gebruiksvriendelijkste
Voor mensen die hem willen downloaden:
Klik
Als mensen al een client erop hebben, raad ik aan om hem eerst even met torrent te downloaden, aangezien http zonder downloadaccelerator daar niet zo snel gaat. Als je een downloadaccelerator hebt, maakt het niks uit :)
Kan je ook een kleine uitleg geven hoe deze werkt...

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
FnFnF schreef op 11 september 2004 @ 08:20:
Die nieuwe Azureus CVS 39 gaat ok tekeer als ik weet niet wat.

Echt rappe snelheden. Zeer stabiel enig min puntje wat je maar voor lief moet nemen is dat het wat memory gebruikt. Maar op 1GB ram merk je er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
Ik gebruik ook Azureus, maar heb nooit snelheden boven de 25kb/s. Ik gebruik @Home breedband, is er misschien iemand die wat goede instellingen kan geven voor @Home breedband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Razer schreef op 12 september 2004 @ 12:22:
Ik gebruik ook Azureus, maar heb nooit snelheden boven de 25kb/s. Ik gebruik @Home breedband, is er misschien iemand die wat goede instellingen kan geven voor @Home breedband?
Heb je al eens gezocht op GoT? [search=torrent traag OR langzaam] :? Volgens mij is dit namelijk redelijk vaak voorbijgekomen op GoT; en uit je post haal ik niet dat je zelf al wat geprobeerd hebt? :) Kijk ook hier even naar: Het Grote Poortmappingsverhaal :)

offtopic:
* Spider.007 maakt meteen de topictitel eindelijk eens correct:

welke bittorent client is de beste? > Welke Bittorrentclient is de beste?

;)
edit:
O-)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spider.007 schreef op 12 september 2004 @ 12:40:
offtopic:
* Spider.007 maakt meteen de topictitel eindelijk eens correct:

welke bittorent client is de beste? > Welke Bittorentclient is de beste?

;)
ehm kuch kuch... tis torrent met 2 RR kuch kuch.... :Y)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
Mijn poorten enzo zijn allemaal goed ingesteld, ik heb alleen totaal geen idee over de instellingen in Azureus, ik heb ze nu maar standaard laten staan d.m.v. de configuratiewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Kweet niet wat er met m'n ABC aan de hand is, maar sinds ik een frisse reinstall van Windows heb gedaan en de nieuwste versie van ABC geinstaleerd alleen nog maar problemen :( Download snelheden zijn gewoon schandelijk laag (komt niet over de 50kb/s terwijl ik eerst ruim 200kb/s met het meeste haalde) gister toevallig ff 100kb/s maar daar bleef het ook bij (terwijl er toch genoeg seeds zijn) .. Nu ook komen 2 downloads beide niet boven de 10kb/s uit.

Downloads zijn wel groen dus aan me poorten ligt het niet :(

Ook hangt het programma ofzo na een tijdje, en gebeurt er niks meer. Maar ik kan hem wel gewoon afsluiten, beetje vaag.

Misschien toch maar ff naar een andere client kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm,

ik gebruik bittorrent 3.4.2 en mijn downloads bleven allemaal rond de 20 kb/s hangen (uploads 30 kb/s)

Nu heb ik poorten 6881-6889 geopend maar dit maakt allemaal niet uit, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 12:06

greatgonzo

schit-te-rend!

ben een beetje nieuw aangaande het bittorent gebeuren, maar het verhaal over power users lezende maakt het dus geen hol uit of je download vanuit een pagina met veel seeders (s_nova), of op een minder drukke pagina?

Eerst moet je veel geshared hebben wil je fatsoenlijk kunnen downloaden?

En hoe houd het programma bij hoeveel je geshared hebt, moet de torrent client dan de hele tijd aan blijven staan?

en maakt de client nog veel uit, of staat of valt alles met je upload ratio? (zo nee, wat is dan de beste?)

[ Voor 12% gewijzigd door greatgonzo op 12-09-2004 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die trackers in torrent, moet je die nu apart bijvoegen om wat meer collega's te vinden die dezelfde file hebben/verspreiden die je nodig hebt...? Net zoals de servers in Emule dus?

Heb niet echt veel peers met een erg populaire file. Is er dus een soort van best/drukstbezochte tracker(s), zoja waar?

Ik heb het idee dat ie fout zit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
greatgonzo schreef op 12 september 2004 @ 17:23:
Eerst moet je veel geshared hebben wil je fatsoenlijk kunnen downloaden?
Nee ; je moet je huidige download sharen (gebeurt automagisch), dan gaat het allemaal wat sneller (als je de upload uit zet, dan valt het downloaden op den duur ook stil).
En hoe houd het programma bij hoeveel je geshared hebt, moet de torrent client dan de hele tijd aan blijven staan?
Dat gaat dus echt per download.
en maakt de client nog veel uit, of staat of valt alles met je upload ratio? (zo nee, wat is dan de beste?)
Zie de rest van dit draadje. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Voor iedereen die nog niet zo goed weet hoe bittorrent werkt kan je hier wat informatie vinden:
http://bitconjurer.org/BitTorrent/introduction.html

en voor de azureus gebruikers is dit stukje erg informatief
http://azureus.sourceforg...zureus%20User%20Guide.htm

[ Voor 30% gewijzigd door Racemol op 12-09-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Pff is het snelheids probleem over hangen nu me downloads gewoon op een of andere vage manier, ik kan elke optie in ABC nog gewoon gebruiken maar me downloads "hangen" gewoon. Vage shit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Ik gebruik gewoon BitTorrent S-5.8.11 en die werkt prima (niet dat ik het zo veel gebruik hoor) Maarja geen seeds of peers = geen download :P (en ff firewall afzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Beetje ouwe client alleen die heel wat core optimalisaties mist. Misschien merk jij er niets van, maar nieuwe versies van BitTornado en Azureus zijn wat liever voor de tracker ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Ja ik weet dat het best een oude versie is, maarja ik kom er niet echt toe een andere te halen ofzo. Ik gebruik het slechts af en toe. Maar ik zal eens op zoek gaan naar iets anders :)

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

he ik heb echt een irri probleem, ik ben nu sinds kort overgeschakeld op Azureus (van PTC) maar als ik em nu aanzet killed hij me hele verbinding dicht (8192/1024 :|) nu heb ik het aantal connections al terug gebacht van 1000 (default) naar 600 en ook de connections per peer omlaag gehaald en nog heb ik hetzelfde probleem
mis ik nog een instelling ?
heeft iemand hetzelfde (en een oplossing gevonden) of advies

Verwijderd

Ik heb er met Azareus last van dat ie die updates waar ie mee komt bij het opstarten niet fatsoenlijk geinstalleerd krijgt. Tenminste hij begint elke keer opnieuw te zeuren over dat ik die nog nodig heb !?

Iemand meer hier last van (gehad) ?
En wat is de laatste versie van Azareus ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 15:36 ]

Verwijderd

geforce666 schreef op 15 september 2004 @ 21:38:
he ik heb echt een irri probleem, ik ben nu sinds kort overgeschakeld op Azureus (van PTC) maar als ik em nu aanzet killed hij me hele verbinding dicht (8192/1024 :|) nu heb ik het aantal connections al terug gebacht van 1000 (default) naar 600 en ook de connections per peer omlaag gehaald en nog heb ik hetzelfde probleem
mis ik nog een instelling ?
heeft iemand hetzelfde (en een oplossing gevonden) of advies
je upload verlagen is voldoende...

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 15:31:
Ik heb er met Azureus last van dat ie die updates waar ie mee komt bij het opstarten niet fatsoenlijk geinstalleerd krijgt. Tenminste hij begint elke keer opnieuw te zeuren over dat ik die nog nodig heb !?

Iemand meer hier last van (gehad) ?
En wat is de laatste versie van Azureus ?
Latest Release !!! 2.1.0.4 !!! - 70 days old

Azureus is Project of the Month

[ Voor 10% gewijzigd door FlashBang op 16-09-2004 19:11 ]

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 15:33:
[...]

je upload verlagen is voldoende...
ik heb 110 KB up en heb em gecapt op de 40KB dan blijft er toch nog zat over naar mijn idee
ik heb zo'n idee alsof me modem niet zoveel connections ondersteund maar aan de andere kant lijkt dat me ook weer zo stug

Verwijderd

Ik gebruik al een poosje azureus, downloaden gaat prima mooie snelheden enzo.
Maar nu heb ik toch een probleempje, sinds ik bittorrent gebruik stromen de mailtjes van de MPAA en andere belangbehartigers mijn mailbox in. (4 in 2 maanden is net even teveel voor mijn gemoedsrust)

Iemand die daar ook last van heeft? Of eventueel een goede oplossing hiervoor?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 21:47:
Maar nu heb ik toch een probleempje, sinds ik bittorrent gebruik stromen de mailtjes van de MPAA en andere belangbehartigers mijn mailbox in. (4 in 2 maanden is net even teveel voor mijn gemoedsrust)

ik heb er geen last van :| je bent toch niet zo onnozel met je ISP mailadres te registreren op 1 of andere torrentsite? (voor sommige torrentsites moet je geregistreerd staan om te mogen downloaden)

ik gebruik overigens altijd safepeer 2.1, kijk ff op azurues subsite plugin gedeelte...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 22:07:
[...]

ik heb er geen last van :| je bent toch niet zo onnozel met je ISP mailadres te registreren op 1 of andere torrentsite? (voor sommige torrentsites moet je geregistreerd staan om te mogen downloaden)

ik gebruik overigens altijd safepeer 2.1, kijk ff op azurues subsite plugin gedeelte...
Nee, ik ben zo zuinig op mijn isp mail dat ik daar zelfs geen spam op ontvang.
Tenzij je de eerder genoemde mailtjes als spam zou beschouwen. ;)

Thx voor de tip, ik zal me eens verdiepen in safepeer en aanverwanten.

• Illumination
  • Laatst online: 31-10-2024
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 21:47:

Ik heb nog nooit een mailtje gehad van zo'n partij, maar ik download dan ook geen films van public trackers. Misschien een goeie registered tracker zoeken? Ik weet niet of mijn ISP gewoon geen gehoor geeft aan dat soort klachten van de MPAA of dat dat soort trackers echt "veilig" zijn, en dat de MPAA daar niet op controleert, maar de kans is sowieso kleiner dat ze op registered trackers controleren dan op public trackers.
Bovendien krijg je op registered trackers vaak betere snelheden omdat ze je als het ware dwingen te seeden (met een lage ratio kan je niet bij de nieuwste torrents bijv.).

[ Voor 30% gewijzigd door Illumination op 16-09-2004 22:15 ]

Verwijderd

illumination heeft denk ik wel gelijk die organisaties zitten meestal op de sites voor de massa dat was met kazaa ook een jaar geleden. nu zie je dat sommige files (0day) werkelijk overstroomt worden door duizenden leechers , volgens mij overlopers van kazaa. En op deze torrents haal je totaal geen snelheid.
Ik prefereer ook een community helaas wordt ik wel ongeveer iedere week geband omdat ik te weinig upload :'( (kheb een limiet, ik up heus wel terwijl ik download, aan 15KB/s up maar seeding is niet echt vriendelijk voor een limiet)

kgebruik nu bittorrent vooral voor anime, alhoewel ik, als ik haastig ben, ze ook soms van irc pluk. Iedere fansubgroup heeft een channel met een bot in, en ik haal steeds de max van mijn lijn }:O

al denk ik wel dat bittorrent jammer genoeg kazaa reloaded wordt en dat het helemaal gaat verkracht worden door de massa. want massa trekt organisaties als brein, mpaa en riaa aan.

Mijn vooruitzichten zijn dat publieke sites gewoon compleet in de mist gaan lopen door de duizenden leechers. De communities met registered trackers zullen denk ik wel een tijdje populair blijven

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik post vast een newbie vraagje maar toch wil ik het even weten :9

Ik gebruikte laats ABC.. en toen gaf die "error ..nog wat to tracker"

Heeft dat te maken met het feit dat ik een router in me netwerk heb :?

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
matinez schreef op 16 september 2004 @ 22:38:
Ik post vast een newbie vraagje maar toch wil ik het even weten :9

Ik gebruikte laats ABC.. en toen gaf die "error ..nog wat to tracker"

Heeft dat te maken met het feit dat ik een router in me netwerk heb :?
Ik zou je vraag wat concretiseren,
hier valt geen zinnig woord over te zeggen.

- Wat was de precieze fout?
- Welke tracker? Meerdere geprobeerd?
- ABC versie?

en ga zo maar door, vitale informatie voor het beantwoorden van jouw vraag.

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
speed24 schreef op 16 september 2004 @ 23:15:
[...]

Ik zou je vraag wat concretiseren,
hier valt geen zinnig woord over te zeggen.

- Wat was de precieze fout?
- Welke tracker? Meerdere geprobeerd?
- ABC versie?

en ga zo maar door, vitale informatie voor het beantwoorden van jouw vraag.
Excuses voor mijn slecht geformuleerde vraag!

-V Wat was de precieze fout?
-A -Problem connecting to tracker - <urlopen error [10060,'operation timed out']>

-V Welke tracker?
-A Wat is een tracker ? ( kan het suprnova.org zijn?)

-V ABC versie?
-A ABC 2.6.9

* Er hangt een Router in het netwerk, daartussen ook nog een Hub.

[ Voor 8% gewijzigd door matinez op 16-09-2004 23:55 ]

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Ik ga voor 100% voor BitComet :)

Ik heb bijna alle progsels gebruikt en dit is de enige die geen reusachtige resources vreet, het is namelijk in C++ geschreven en niet in java. Dat scheelt kennelijk nogal wat.

En kwa snelheid, dat ligt volgens mij puur aan de seeds en seeders.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Ik heb tot nu altijd nog ABC gebruikt, maar wil nu gaan overstappen op Azureus omdat ik gehoord heb dat je daar ook apparte bestanden binnen 1 torrent kan downloaden. Is dit helemaal waar, kan iemand me wat meer uitleg over azureus geven?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ja, je kan binnen een torrent gewoon aangeven welke bestanden die niet moet downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/pics/screenie.JPG
*klikbaar

edit:

Ff ss toegevoegd ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Chester op 17-09-2004 16:02 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

Chester schreef op 17 september 2004 @ 15:59:
Ja, je kan binnen een torrent gewoon aangeven welke bestanden die niet moet downloaden.

[afbeelding]
*klikbaar

edit:

Ff ss toegevoegd ;)
dat is zeker handig, zeker als je 1 liedje van een cd ofzo wilt downloaden, perfect !

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

FrostXL schreef op 17 september 2004 @ 15:55:
Ik heb tot nu altijd nog ABC gebruikt, maar wil nu gaan overstappen op Azureus omdat ik gehoord heb dat je daar ook apparte bestanden binnen 1 torrent kan downloaden. Is dit helemaal waar, kan iemand me wat meer uitleg over azureus geven?
*zwaait, hee FrostXl, ik ken jou van het WhatPulse topic :D

Hier is info:

Azureus FAQ
Azureus User Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

zwaait terug :w

Maar ik zit nu met een error bij Azureus. Ik krijg de volgende error te zien nog voordat de download is begonnen: "Error: IO Error" . Ik heb al meerdere torrents geprobeerd en heb ook al gegoogeld maar kan er niets over vinden. Overigens heb ik wel wat gevonden over IO Errors en dat dit iets te maken zou hebben met de beveiliging en een password van een bestand, allemaal erg vaag. Wie helpt me uit de brand?

Weet jij al?

• RustyTank
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik kan je niet uit de brand helpen, maar ik heb sinds twee dagen exact het zelfde probleem. Geen idee waar het vandaan komt, azureus upt nog wel, maar ik kan geen nieuwe downloads starten, met dezelfde "Error: IO Error" melding
FrostXL schreef op 17 september 2004 @ 16:56:
zwaait terug :w

Maar ik zit nu met een error bij Azureus. Ik krijg de volgende error te zien nog voordat de download is begonnen: "Error: IO Error" . Ik heb al meerdere torrents geprobeerd en heb ook al gegoogeld maar kan er niets over vinden. Overigens heb ik wel wat gevonden over IO Errors en dat dit iets te maken zou hebben met de beveiliging en een password van een bestand, allemaal erg vaag. Wie helpt me uit de brand?

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:45

Niek

f.k.a. The_Surfer

Voor de mensen met IO Errors... SN heeft referer checking aangezet. Daardoor moet je perse eerst de torrent downloaden met je browser (of wget --referer of iets vergelijkbaars), en hem daarna openen met Azureus/<insert fav client>. Dit hebben ze gedaan om bandwidth-'stealing' te voorkomen. Erg jammer, omdat mijn SN rippertje nu niet meer zo lekker werkt :/ En het gaat ook nogal tegen het idee van vrij verspreiden van software in IMHO.
Nu is het wachten op de patches voor Azureus/andere clients dat ze de SN referer zenden als het een torrent van een SN mirror betreft ;)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

arf, dat verklaart ook meteen waarom go suprnova het neit meer deed :|

wat is de bron btw? ( die damn suprnova site is zo traag dat ik de nieuws sectie niet eens kan bereiken :/ )

Weet jij al?

Verwijderd

Racemol schreef op 13 januari 2004 @ 23:11:
Ik gebruik al een tijdje azureus. Echter heb ik wel een CPU probleem bij het downloaden van grote bestanden. Hij blijft dan continu op 100% staan.

Alleen ik heb nog geen programma gevonden wat azureus kon vervangen. Ik gebruik namelijk de optie dat hij de torrent bestanden uit een bepaalde directory haalt. Zodat iedereen hier een torrent bestandje in een bepaalde dir op de server kan zetten en dat hij dan automatisch gaat downloaden. Erg handig met meerdere gebruikers.. Maar zou ABC diezelfde optie ook hebben?
Hoe heet deze optie? En waar kan ik die vinden? Begrijp ik het goed dat ik hiermee met m'n normale werkstation een .torrent-file kan opslaan in een gesharede map op de server. Deze azureus (die op de server draait) ziet vervolgens de .torrent-file en begint te downloaden? Zou super zijn! Verder is azureus gewoon de beste, lekker snel en geen gezeur enzo.

• Racemol
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 18:16:
[...]

Hoe heet deze optie? En waar kan ik die vinden? Begrijp ik het goed dat ik hiermee met m'n normale werkstation een .torrent-file kan opslaan in een gesharede map op de server. Deze azureus (die op de server draait) ziet vervolgens de .torrent-file en begint te downloaden? Zou super zijn! Verder is azureus gewoon de beste, lekker snel en geen gezeur enzo.
Ja zo werkt dat. Die optie kan je vinden in het configuratie menu, files, torrents en dan de optie "import new .torrents automatically"

Ik heb je trouwens ook terug gemailt, je kon zeker niet wachten tot ik dit topic weer zou bezoeken?? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Racemol op 18-09-2004 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
ik heb een probleempje met azureus.
Na het geinstalleerd te hebben gebeurde er niks. Ik java installen, en voila ;) Wel een mooie snelheid gehaald. Alleen m`n upload bleef zo verdomd hoog, even hoog als download. Om dat enigszins te beperken, dacht ik netlimiter te downloaden. Daarna heb ik gereboot,
maar nu start azureus niet meer. Weer hetzelfde als voor de java installatie: een zandloper en dan niks. Opnieuw java installeren lijkt ook niet te helpen :| IEmand een idee?

edit: hij doet het nu weer. Volgens mij kwam het door mijn brakke norton internet security installatie over norton systemworks heen :D

[ Voor 14% gewijzigd door marteltor op 20-09-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Niet online
Racemol schreef op 18 september 2004 @ 22:30:
[...]

Ja zo werkt dat. Die optie kan je vinden in het configuratie menu, files, torrents en dan de optie "import new .torrents automatically"

Ik heb je trouwens ook terug gemailt, je kon zeker niet wachten tot ik dit topic weer zou bezoeken?? :)
Dit is trouwens wel heel handig :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
azureus is echt wel handig :) Alleen wordt m`n upload constant abused :P Azureus geeft aan dat het gelimiteerd is op 40kb/sec (ik kan met chello 45 halen). Hij staat dan ook steeds op 40kb/sec te uploaden. Mij iets te veel eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: http://picserv.lamparty.nl/show/showpic.php?album=146&file=64e773547d51b21d59f35f209fd56779
dit is dus van vanochtend tot nu.
Is er een mogelijkheid om het uploaden iets te beperken zonder dat de download achteruit gaat? (ik wil best sharen, maar 1 gb upload in een halve dag is wat veel. Verder wil ik niet over naar abc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
marteltor schreef op 21 september 2004 @ 14:47:
Is er een mogelijkheid om het uploaden iets te beperken zonder dat de download achteruit gaat?
tuurlijk, kijk eens in je configuratiescherm. Is niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
bigfoot1942 schreef op 21 september 2004 @ 15:10:
[...]

tuurlijk, kijk eens in je configuratiescherm. Is niet zo moeilijk.
dan zakt mijn download direct in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb denk ik nu alle clients geprobeerd, als laatste BitComet.

Dit is echt voor mij DE client. Ik raad het iedereen aan. Weinig resources, goede instellingen etc.

Give it a try.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

mktje schreef op 21 september 2004 @ 20:02:

Dit is echt voor mij DE client. Ik raad het iedereen aan. Weinig resources, goede instellingen etc.

Give it a try.
goede snelheid ? :)

• bigfoot1942
  • Niet online
marteltor schreef op 21 september 2004 @ 15:20:
[...]

dan zakt mijn download direct in
vreemd, ik kan zelfs nog volop leechen wanneer ik mijn upload op 5KB limiteer.

• BigB
  • Niet online
Ik gebruik al tijden Bittornado maar sinds ik een nieuw modem van chello heb gekregen gaat het traag :(
Heb geen router of firewall er is totaal niets aan mijn situatie veranderd behalve modem.
Ik merk ook dat ik veel minder seeds/peers heb en dan het "lampje" op geel blijft staan en dat betekend volgens Bittornado dat ik "firewalled" ben?
Iemand een idee? XP met sp1

[ Voor 4% gewijzigd door BigB op 22-09-2004 21:41 ]

• bigfoot1942
  • Niet online
BigB schreef op 22 september 2004 @ 21:40:
Ik gebruik al tijden Bittornado maar sinds ik een nieuw modem van chello heb gekregen gaat het traag :(
Heb geen router of firewall er is totaal niets aan mijn situatie veranderd behalve modem.
Ik merk ook dat ik veel minder seeds/peers heb en dan het "lampje" op geel blijft staan en dat betekend volgens Bittornado dat ik "firewalled" ben?
Iemand een idee? XP met sp1
toevallig een "multi user" modem oid? (eentje met ingebouwde router).
heb je een 10.*.*.* of 192.168.*.* ip?

• Kaizen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-03 20:08
Ben ook een zeer tevreden Azureus-gebruiker, alleen vind ik het wel vervelend dat Norman Virus Control Azureus laat crashen.

[ Voor 68% gewijzigd door Kaizen op 22-09-2004 22:47 ]

• BigB
  • Niet online
bigfoot1942 schreef op 22 september 2004 @ 21:55:
[...]

toevallig een "multi user" modem oid? (eentje met ingebouwde router).
heb je een 10.*.*.* of 192.168.*.* ip?
Nee krijg gewoon "echt" ip adres
Maar gebruik inmiddels Azureus en dat gaat stuk beter al :)

• Donnie
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Ik heb hier nog steeds IO Errors in Azareus, waardoor kan dat toch komen???

[ Voor 10% gewijzigd door Donnie op 22-09-2004 23:01 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Yanik
  • Laatst online: 11-09 13:56
mktje schreef op 21 september 2004 @ 20:02:

Give it a try.
Ik gebruik sinds kort ook Bitcomet. Ik vind het ook DE client voor mij, alles werkt fantastisch, je hebt veel functies en je hoeft niet eens te wachten als je wilt resumen.

Ik vind het erg handig dat je voor elke torrent in kunt stellen met hoeveel je wilt uploaden

Kwa snelheden merk ik geen verschil t.o.v. van azureus, dat ligt denk ik gewoon aan het aantal seeds en peers.

Kortom echt een aanrader.

• kaydecop
  • Laatst online: 04-09 13:42
hee weet iemand hoe ik error 404 eruit krijg bij bittorent?

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Verwijderd

Het lukt me niet echt om die I/O fout weg te krijgen...

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:46

Xeo

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 16:53:
Het lukt me niet echt om die I/O fout weg te krijgen...
je moet de .torrent bestanden op nieuwe downloaden en dan Azureus alles opnieuw laten controleren, je krijgt in Azureus I/O errors als je Azureus niet op de goede manier afsluit....

• Donnie
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Ik krijg die io error ook maar niet weg hoor...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Verwijderd

Ik ook niet, iemand een oplossing?

Edit: bij mij werkt het weer. Zonealarm haalde dus de header informatie er af en doordat uit te schakelen kan ik weer gewoon downloaden.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu zelf een probleem, ik heb net twee grote bestanden gedownload met Azureus 2.1.0.4, maar tot mijn schrik zijn ze allebei voor een paar mb gediscarded. Kan ik deze nu weggooien of kan ik er nog voor zorgen dat ze wel bruikbaar worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de discarded files bedoel ik eigenlijk hash files btw.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Die download Azureus automatisch opnieuw. ;)
Met de officiele 2.1.0.4 had ik trouwens telkens dat de file op 99,8% bleef haken en laatste stukjes niet wilde finishen. Opgelost door naar laatste CVS build up te graden ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik kan er dus vanuit gaan dat azareus het 100% compleet en zonder hashfiles heeft binnengehaald? Ondanks dat hij onderin wel rood aangegeven wordt met een foutmelding? (error: gegevens ontbreken, bestand blabla not found?

Andere bestanden die ik gedownload heb zonder fouten staan er nl. gewoon zwart in de lijst en die upload ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Nog een keer voor de duidelijkheid: de IO errors in Azureus komen dus door missende/foutieve referer informatie. Dit kan komen omdat je de torrent niet van de SN site download of omdat bijv Zonealarm of andere 'internet-privacy'-software je referer stript. Check ook http://azureus.sourceforge.net/wiki/index.php/IOError
Ik heb overigens een patch voor Azureus gemaakt zodat ie automatisch de referer goed zet bij SN downloads, maar Gudy wil hem niet accepteren in CVS (wel logisch, hij wil geen verwijzingen naar (semi-)illegale sites in de source).
Overigens heb ik hier nog een SN plugin voor Azureus liggen (werkt alleen met de CVS versie), ik weet niet of er belangstelling voor is en of ik het van de modjes hier mag, in dat geval zet ik hem hier neer (voor de duidelijkheid, de plugin ript de site zodat je sneller en zonder banners torrents kan uitzoeken) :)

Verwijderd

Ik gebruik Azureus en vind het wel een fijn programma, ookal vind ik de configuratie erg onoverzichtelijk.

Ik zit op een router (figuurlijk) en heb de poorten geopend. Mn gezichtje is groen en lacht, dus dat zit wel snor. Echter, hoeveel zenders en ontvangers een torrent ook heeft (bijv 685 / 5806), de downloadsnelheid blijft schommelen rond de 25kb/s net zoals de uploadsnelheid. Ik hoor van mensen dat ze wel tot de 100 kb/s downloaden. Ik zou dat ook wel heel graag willen. Ik heb er de connectie voor (Chello basic met pas geupgrade modem).

Er staat nu 55 (685) 307 (5806)

Is dit goed?

Ik zou zeggen, aardig wat bronnen. Waarom download ie dan niet sneller? Ligt het aan de router ookal staan de poorten open? Is mijn configuratie niet optimaal?

Bij overdracht staat nu:

30 kb/s max upload
0: ongelimiteerd max download
20 standaard max uploads per torrent
0: ongelimiteerd max conn/torrent
0: ongelimiteerd max conn globaal

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt teveel max. uploads per torrent. Verander dat eens naar 6, zodat elke upload ong. 5KB/s krijgt. Zoals het er nu uitziet lijkt het alsof je door iedereen gesnubbed wordt. ;)

Systeem specs

• Chutney
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 03:02:
Is dit goed?

Ik zou zeggen, aardig wat bronnen. Waarom download ie dan niet sneller? Ligt het aan de router ookal staan de poorten open? Is mijn configuratie niet optimaal?

Bij overdracht staat nu:

30 kb/s max upload
0: ongelimiteerd max download
20 standaard max uploads per torrent
0: ongelimiteerd max conn/torrent
0: ongelimiteerd max conn globaal
Hmm, ik heb de settings zo staan, met het volgende resultaat :

Max upload : 75
Max download : 0
Max upload slots : 6
Max con of torrent : 0
Max con of torrent totaal : 1200

Ik heb dan wel een 8Mbit connectie, ik denk dat voor jou een max upload van 30 wel oke is. Maar zoals Blistrin_Bull al zei je de Max upload slots zou moeten verlagen voor beter resultaat.

bij mij bijv: 75KB : 6 = 12,5 KB/s per persoon
bij jou biv: 30KB : 20 = 1,5 KB/s per persoon, waardoor je snubbed raakt omdat je te langzaam verzend.

Als je deze op grof weg 4 tot 5 zet zal het wel beter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

Omdat iedereen zo lierisch over Azureus was ben ik ook maar eens overgestapt. Nu valt mij op na wat gedownload te hebben, dat de snelheid van het binnen halen niet kan tippen aan mijn oude progje, Bittorrent++. In sommige gevallen start de download niet eens. Hoe komt dit?

What the heart requires may never be understood by the mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Alle instellingen goed tweaken ook wel helpen ipv alles standaard ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op 25 september 2004 @ 08:17:
Je hebt teveel max. uploads per torrent. Verander dat eens naar 6, zodat elke upload ong. 5KB/s krijgt. Zoals het er nu uitziet lijkt het alsof je door iedereen gesnubbed wordt. ;)
Ik heb het op 6 gezet, maar de downloadsnelheid blijft rond de 20 kb/s zweven. :(
Is er mss een andere instelling die ik moet wijzigen?

Het gezichtje is groen, maar moet ik niet meer poorten openen? 6882-688?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Is niet nodig, aangezien Azureus voor alles over één poort gooit.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Niet online
AIKANE schreef op 26 september 2004 @ 11:44:
Omdat iedereen zo lierisch over Azureus was ben ik ook maar eens overgestapt. Nu valt mij op na wat gedownload te hebben, dat de snelheid van het binnen halen niet kan tippen aan mijn oude progje, Bittorrent++. In sommige gevallen start de download niet eens. Hoe komt dit?
Ik neem aan dat je het niet met dezelfde torrents probeerd, dus er kan bij die ene torrent minder geshared worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 18:13:
Ik heb het op 6 gezet, maar de downloadsnelheid blijft rond de 20 kb/s zweven. :(
Is er mss een andere instelling die ik moet wijzigen?

Het gezichtje is groen, maar moet ik niet meer poorten openen? 6882-688?
grappig... bij mij hangt ie ook rond 20... maar af en toe haalt ie zomaar ff 60 terwijl mijn top toch echt 180 is...

wil je zekerheid? down dan een 100 % legale torrent, een legaal uitgebrachte demo of zo. iets groots van meer dan 20 mb groot dat door miljoenen mensen wordt gedownt. je zou dan echt je top moeten halen... zo nee dan moet je maar hier en daar ff kloten in de instellingen....

persoonlijk denk ik dat het komt doordat er slecht geshared worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Zet Slow connect to new peers ook is even uit. Dat staat in het Transfer menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:20

Ankh

|true

hier ff een stukje van een bepaald site:
Why do I get a "rejected by tracker - Port xxxx is blacklisted" error?

Your client is reporting to the tracker that it uses one of the default bittorrent ports (6881-6889) or any other common p2p port for incoming connections.

TorrentBits does not allow clients to use ports commonly associated with p2p protocols. The reason for this is that it is a common practice for ISPs to throttle those ports (that is, limit the bandwidth, hence the speed).

The blocked ports list include, but is not necessarily limited to, the following:

Direct Connect 411 - 413
Kazaa 1214
eDonkey 4662
Gnutella 6346 - 6347
BitTorrent 6881 - 6889

In order to use use our tracker you must configure your client to use any port range that does not contain those ports (a range within the region 49152 through 65535 is preferable, cf. IANA). Notice that some clients, like Azureus 2.0.7.0 or higher, use a single port for all torrents, while most others use one port per open torrent. The size of the range you choose should take this into account (typically less than 10 ports wide. There is no benefit whatsoever in choosing a wide range, and there are possible security implications).

These ports are used for connections between peers, not client to tracker. Therefore this change will not interfere with your ability to use other trackers (in fact it should increase your speed with torrents from any tracker, not just ours). Your client will also still be able to connect to peers that are using the standard ports. If your client does not allow custom ports to be used, you will have to switch to one that does.

Do not ask us, or in the forums, which ports you should choose. The more random the choice is the harder it will be for ISPs to catch on to us and start limiting speeds on the ports we use. If we simply define another range ISPs will start throttling that range also.

Finally, remember to forward the chosen ports in your router and/or open them in your firewall, should you have them. See the Why am I listed as not connectable? section and links therein for more information on this.
probeer eens een andere poort ;) helpt meestal wel :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Laat ik deze draad nou eens even netjes bij de 1000 lekker op tijd bij de 999 replies op slot doen ;)

Uiteraard staat eenieder vrij om een nieuw topic te openen en daarbij eventueel een korte samenvatting van dit topic toe te voegen in de topicstart :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En het vervolg op dit topic is hier te vinden:

[rml]Het grote Bittorent-clients topic [ 2][/rml]

---

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we de discussie beperken tot het CLIENT-gedeelte, en niet uitweiden over welke site waarom traag is en andere zaken in het schemergebied.