Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Anoniem: 82929
Men neme een digi-cam met lege accu'sAnoniem: 58153 schreef op 26 October 2003 @ 23:21:
He Soulfly! Vette kast man _/-o_
Ik zie dat je dezelfde hebt als ik, maar ik heb geen windowpanel!! Hoe ben je eraan gekomen of heb je hem erin gezet??? Please let me know!

Nee, ik ben met de dremel in de weer geweest, ik had ooit (paar jaar geleden) al eens 1m2 plexi gekocht voor een mod die ik toen ooit eens gedaan had (en die moah.. goed mislukt was).
Langs de buitenkant komt nog een profieltje, maar daar moet ik nog voor kijken wat ik precies ga doen. In iedergeval wil ik niet met raamrubbers gaan "klooien".
De ruit is simpelweg vast gezet met montage kit

De binnenkant van de kast (i.i.g. de panelen) zijn ooit eens bekleed geweest, op de achterzijde van het verzaagde panel zie je daar dus ook nog wel de resten van. Nu word hij nog weer opnieuw van binnen bekleed, vandaar dat niet alles er he-le-maal netjes af is.
Als je die van mij bedoeld, dat is (zoals ze hier in dit topic overigens achter kwamen) een Jou Jye M@trixmdj84nl schreef op 27 October 2003 @ 00:07:
welke kast is dat en waar is ie te koop?
[ Voor 11% gewijzigd door Harry op 27-10-2003 15:17 ]
BMW 535D
zie hier mijn eerste modje:
het zijn 2 oude Dell's, gekregen van de buurman en een oom van me.
Hier wat specs:
- Dell mobo
- PII @ 350 mHz
- 96 MB ram (geen idee wat voor)
- GeForce 4 MX440 PCI (geen geschikt AGP slot erbij gekocht)
- Blauwe TL onderin
- Rode TL boven in
De case is van kunststof, zonder dremel of frees heb ik het gedaan. Eerst ongeveer veertig gaten geboord, de grote stukken daarna met een
vlijmscherp mes weggesneden, gevijld en tot slot geschuurd.
Op school via een oude techniek leraar van me een groot stuk plexiglas weten te bemachtigen en op maat te zagen. De plexiplaat zit gewoon met
Bizon dubbelzijdige plakkertjes vast, gaat prima.

Aan de voorkant heb ik een fan neergezet, alleen zit er aan de zijkant nu een gat waarvan ik niet weet wat ik er mee moet. Dichtmaken gaat
slecht en wordt lelijk. Ik heb er een kleine fan in gehad maar dat had verder geen nut en heeft op een lan kortsluiting veroorzaakt
kon in de prullenbak.
Met de bedrading ben ik nog niet erg bezig geweest, maar de bedoeling is wel dat die weggewerkt wordt.
Zie hier het uiteindelijke resultaat:

Als iemand een goed idee heeft om dat kleine gat rechts van de fan aan de voorkant dicht te krijgen hoor ik het graag
Ik moet nu werken, het andere plaatje edit ik nog!
[ Voor 5% gewijzigd door Spiller op 27-10-2003 21:19 ]
Ioniq 5 P45
Anoniem: 70016
als je mijne bedoelt het is een 3R system R101 (www.3rsystem.co.kr) gekocht bij www.freezinghardware.nlmdj84nl schreef op 27 oktober 2003 @ 00:07:
welke kast is dat en waar is ie te koop?
thx, die van jou bedoelde ik, sorry soulflyAnoniem: 70016 schreef op 27 October 2003 @ 15:41:
[...]
als je mijne bedoelt het is een 3R system R101 (www.3rsystem.co.kr) gekocht bij www.freezinghardware.nl
Anoniem: 88332
supermooi!mdj84nl schreef op 08 October 2003 @ 20:44:
[...]
Erg netjes, vooral die pil en spuit
Nog maar wat fotootjes van mijn beginmod dan.
Close-upje
[afbeelding]
far-awaytje
[afbeelding]
en nog maar eentje, ietwat blurry
[afbeelding]
Images are clickable
to-do:
-Binnenkant geel of zwart spuiten
-Buitenkant zwart spuiten
-Handvat en pootjes geel spuiten
-fans geel spuiten
-Fanbus maken/kopen (wil liever zelfmaken, maar ben electronoob)
-Logo op window maken met plakplastic.
-misschien logo spuiten op deurtje of andere zijkant.
De groene en rode lichten geven een strak effect!
Vooral de Cpucooler en de buizen maken het extra biohazzard (als je dat er mee bedoeld
Ik kan niet wachten op de topic
Anoniem: 95473
maar hoe doen jullie dit aan de binnenkant, buitenkant of precies in het gat??
edit: hoe kan je het beste LEDjes aansluiten parralel of in serie?
wat is de weerstand van zon LEDje? ik heb nl 2V LEDjes (50x
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 28-10-2003 16:46 ]
Ik heb het gewoon aan de achterkant gedaan (momenteel nog met plakband omdat ik er nog een blowhole in wil maken)Anoniem: 95473 schreef op 28 October 2003 @ 12:10:
ik ben me kast nu ook aan het modden post binnenkort wel ff plaatjes als het af is...ik heb nu een stuk uit me sidepanel gekregen en wil er plexiglas plaatsen
Daarna afgewerkt met een kabeltje.
Anoniem: 83328
die hdd hangt er lekker bijSpiller schreef op 27 October 2003 @ 15:38:
Hoi iedereen,
zie hier mijn eerste modje:
het zijn 2 oude Dell's, gekregen van de buurman en een oom van me.
Hier wat specs:
- Dell mobo
- PII @ 350 mHz
- 96 MB ram (geen idee wat voor)
- GeForce 4 MX440 PCI (geen geschikt AGP slot erbij gekocht)
- Blauwe TL onderin
- Rode TL boven in
De case is van kunststof, zonder dremel of frees heb ik het gedaan. Eerst ongeveer veertig gaten geboord, de grote stukken daarna met een
vlijmscherp mes weggesneden, gevijld en tot slot geschuurd.
Op school via een oude techniek leraar van me een groot stuk plexiglas weten te bemachtigen en op maat te zagen. De plexiplaat zit gewoon met
Bizon dubbelzijdige plakkertjes vast, gaat prima.
[afbeelding]
[afbeelding]
Aan de voorkant heb ik een fan neergezet, alleen zit er aan de zijkant nu een gat waarvan ik niet weet wat ik er mee moet. Dichtmaken gaat
slecht en wordt lelijk. Ik heb er een kleine fan in gehad maar dat had verder geen nut en heeft op een lan kortsluiting veroorzaakt, die
kon in de prullenbak.
Met de bedrading ben ik nog niet erg bezig geweest, maar de bedoeling is wel dat die weggewerkt wordt.
Zie hier het uiteindelijke resultaat:
[afbeelding]
Als iemand een goed idee heeft om dat kleine gat rechts van de fan aan de voorkant dicht te krijgen hoor ik het graag
Ik moet nu werken, het andere plaatje edit ik nog!

Je zit op het vwo, nog geen natuurkunde gehad?Anoniem: 95473 schreef op 28 October 2003 @ 12:10:
ik ben me kast nu ook aan het modden post binnenkort wel ff plaatjes als het af is...ik heb nu een stuk uit me sidepanel gekregen en wil er plexiglas plaatsen
edit: hoe kan je het beste LEDjes aansluiten parralel of in serie?
wat is de weerstand van zon LEDje? ik heb nl 2V LEDjes (50x8)) die ik wil aansluiten alleen zat te denken hoe ik dit moet doen...moet er ook een weerstand bij of kan het zonder??
Plexi op de binnenkant vastmaken, plakken, schroeven, whatever, want er midden in is heel moeilijk goed te doen en er buiten is lelijk. (imho)
U=V, mag je allebei gebruiken. V vind ik wat makkelijker ivm de eenheid
[ Voor 13% gewijzigd door oli4100 op 28-10-2003 18:08 ]
en wij gebruikte altijd U=I*R
Helaas werkt dat niet, een ledje kan een stoom van +/- 20 mA verdragen, daarboven is het plop. Als je de spanning begrenst op het max. van de LED gaat hij zich als een Zenerdiode gedragen en zal de stroom sterk toenemen.oli4100 schreef op 28 October 2003 @ 14:39:
Je kan een 5V LEDje zo op een 5V lijn van je pc aansluiten, dat is logisch.
Zie ook de Frequently Asked Questions CME
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 83328 op 28-10-2003 20:42 . Reden: url fix ]

alleen het probleem is: ik weet de stroomsterkte en de weestand niet..
je kan die LEDjes togh ook in serie aansluiten zodat de spanning zich over die dingetjes verdeelt?of is de stroomsterkte dan te hoog? of kan ik beter alles parralel doen met een weerstandje ervoor??
als ik bv 6 LEDs van 2V op de 12V-lijn van me voeding aansluit komt het togh goed?of moet ik togh beter opletten bij NA

edit: goeie site real_FireFly
haha nee bedoelde handig linkje

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 28-10-2003 17:07 ]
al ge-edit zie ik
[ Voor 24% gewijzigd door mdj84nl op 28-10-2003 18:42 ]
Anoniem: 95925
Volgens mij moet je echt beter opletten bij NA ja!!Anoniem: 95473 schreef op 28 October 2003 @ 15:48:
ik weet wel dat ik een 5V LEDje op 5v kan aansluitenheb daar net toets over gehad:P
alleen het probleem is: ik weet de stroomsterkte en de weestand niet..
je kan die LEDjes togh ook in serie aansluiten zodat de spanning zich over die dingetjes verdeelt?of is de stroomsterkte dan te hoog? of kan ik beter alles parralel doen met een weerstandje ervoor??
als ik bv 6 LEDs van 2V op de 12V-lijn van me voeding aansluit komt het togh goed?of moet ik togh beter opletten bij NA
edit: goeie site real_FireFly
haha nee bedoelde handig linkje
maja jij lijd me te veel af bij die les...
ontopic: hoeveel Ampere/weerstand is zon LED meestal????
ooit us van een edit knopje gehoord???
haha jij beantwoord altijd zijn vragen altijd goed

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 28-10-2003 21:25 ]
Anoniem: 95925
lolz, nee man jij zit teveel bij die Blaauw te slijmenAnoniem: 95473 schreef op 28 October 2003 @ 21:21:
mac_Sletje beetje offtopic he...
maja jij lijd me te veel af bij die les...
maaruh, nu ff on topic houden he.
ja klopt, er zit niet echt een goede plaats voor een extra hd, dus laat ik hem maar lekker zo hangen, gaat prima...die hdd hangt er lekker bij
Ioniq 5 P45
20 milliampereAnoniem: 95473 schreef op 28 October 2003 @ 21:21:
Ik ben dus ook bezig met een flinke casemod, mijn eerste wel te verstaan
Maargoed, even een voorproefje van iets wat voor mij de grootste uitdaging was. (klik)
comments? Niet dat ik er niets mee kan doen maargoed
Oh ja, de kleur is wel heel anders dan op de foto. Hij is cobalt blue
En dan even een vraagje.
Ik heb 1 molex stekker die uit een 350watt voeding komt.
Kan ik daar het volgende op aansluiten? (1 molex dus)
5 * 8 CM fan.
1 * 9,2 CM fan.
6 * 5mm led.
[ Voor 33% gewijzigd door Guillome op 29-10-2003 19:38 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Edit: Wat hier stond is onzinXLerator schreef op 29 October 2003 @ 19:35:
Binnenkort komt mijn hele verslag, maar deze kon ik jullie effe niet onthouden
Ik ben dus ook bezig met een flinke casemod, mijn eerste wel te verstaan
Maargoed, even een voorproefje van iets wat voor mij de grootste uitdaging was. (klik)
[afbeelding]
comments? Niet dat ik er niets mee kan doen maargoed
Oh ja, de kleur is wel heel anders dan op de foto. Hij is cobalt blue
En dan even een vraagje.
Ik heb 1 molex stekker die uit een 350watt voeding komt.
Kan ik daar het volgende op aansluiten? (1 molex dus)
5 * 8 CM fan.
1 * 9,2 CM fan.
6 * 5mm led.
[ Voor 8% gewijzigd door Brammel op 29-10-2003 20:01 ]
Anoniem: 73504
Waarom kunnen er dan wel 3 HD`s door 1 molex stekker gaan (dmv splitters)
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
lol 1 zo'n fan trekt gemiddeld 0,15 amp...Anoniem: 73504 schreef op 29 October 2003 @ 19:53:
als je wil dat uw draad eens gaat doorsmelten ja dan valt dat te riskeren, maar 5fans zowiezo op 1molex zou ik al nooit doen...
0,15 * 6 = 0,9. Je trekt ongeveer 0,9 amp. Je draadje wordt niet eens noemenswaardig warm, laat staan smelten.
LED's zijn al helemaal te verwaarlozen.
Dat gaat prima op 1 molexje hoor.
een fan is (meestal, maar dat staat er op) rond de 0.25 A
kan dus makelijk.
de ledjes zijn 20mA.
redelijk verwaarloosbaar dus, maar die sluit je het best aan op de 5 volt lijn, en staan dus geheel los van het stroom verbruik van de fans.
door de ledjes op de 5 volt aan te sluiten kan je een kleinere weerstand gebruiken, die daarom dus ook minder stroom verbruikt.
hij bedoelde wat hij zelf had getyped, niet wat jij had getyped.
[ Voor 20% gewijzigd door Countess op 29-10-2003 20:11 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Maar ik heb de 6 ledjes ook op de 12 volt staan
En de fans kunnen op 12 en op 5 volt draaien.
Maar 1 molexje kan dus geen kwaad?
En moet ik hiervoor speciale (dikkere) stroomkabels gebruiken, of kan het standaard fan-draad ook?
Als je per fan het draadje apart naar de molex laat lopen, loopt er over elk draadje een kleine stroom. Knoop je alle +en aan 1 draad (zelfde voor de -en) en laat je die ene draad naar de molex lopen dan zou ik voor die draad wel iets dikker (dikte telefoonsnoer ader ofzo) gebruiken.XLerator schreef op 29 October 2003 @ 20:16:
Oh gelukkig
Maar ik heb de 6 ledjes ook op de 12 volt staan
En de fans kunnen op 12 en op 5 volt draaien.
Maar 1 molexje kan dus geen kwaad?
En moet ik hiervoor speciale (dikkere) stroomkabels gebruiken, of kan het standaard fan-draad ook?
Er moeten nog 2 fan stekkertjes naast.
Maar dan moet hij van de molex naar 3 3-polige schakelaartjes.
Vanuit daaruit gaat het naar de 6 fan stekkertjes.
Ik dacht dat ik de 6 zwarte snoertjes van de fan-stekkertjes aan elkaar kon binden en aan de molex kon verbinden.
edit
Dit geheel wordt bevestigd achter mijn baybus voorkant met 3 3-weg schakelaars en een aan-uitknop voor mijn uv lampje
[ Voor 22% gewijzigd door Guillome op 29-10-2003 20:34 ]
Aan die molex op dat plaatje wordt wel knap lastig solderen met zulke korte draadjes die er nog uitsteken.
Maar ik hoop dat het wil
als ik me niet vergis staan die 3-polige stekkertjes parallel met elkaar, dus dan word enkel de stroom verdeeld en niet de spanning ?, maar hoever mag je gaan op 1 molex-plug ? hoeveel A heeft een fan min. nodig ?XLerator schreef op 29 oktober 2003 @ 20:32:
Nou kijk
[afbeelding]
Er moeten nog 2 fan stekkertjes naast.
Maar dan moet hij van de molex naar 3 3-polige schakelaartjes.
Vanuit daaruit gaat het naar de 6 fan stekkertjes.
Ik dacht dat ik de 6 zwarte snoertjes van de fan-stekkertjes aan elkaar kon binden en aan de molex kon verbinden.
edit
Dit geheel wordt bevestigd achter mijn baybus voorkant met 3 3-weg schakelaars en een aan-uitknop voor mijn uv lampje
Thx,
Xwen

Natuurlijk zijn ze ook wel zelf te maken, maar voor rond de €15,- zouden ze zeer betaalbaar zijn.
review:
http://www.extensiontech..../lighting/lgledfeet.shtml
Ik heb geen sig.
Anoniem: 69854

Gedaan:
Zwarte metallic lak (kon wel wat netter
Frontjes uit elkaar en gespoten
Ouwe slot-A koeler vernaggeld en ingebouwd als soort van externe heatsink
USB poortje aan de voorkant gemaakt
Kabels gemesht + rounded cabels

Nog niet klaar want:
Coolermaster Musketeer kopuh
Leds van cdrom en floppy vervangen door blauwe

Verder heb ik bij Remco Car Stereo iets leuks gezien:
12 volt lichtslang in blauw van 1,5 mm dik en 1,5 m lang met VU-meter!
Het licht reageerd dus op de muziek
voor 20 pleuro's is dat best leuk
Weet iemand of ik die vu meter op de hd-led zou kunnen aansluiten eventueel?
ik had die kast wel eerst effe schoon mogen maken

kikkuh blauwe led-voetjes zeg die wil ik ook wel
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 69854 op 02-11-2003 12:10 ]
Anoniem: 70016
ik zal is kijke of ik ff digi fotows ermee kan makuTwhomp schreef op 27 oktober 2003 @ 00:36:
[...]
offtopic:
ALS je al pics maakt met je webcam, ontspiegel dan je plaatjes. Een webcam is bijna altijd zo ingesteld dat het beeld horizontaal gespiegeld is (think about it why). Zie bijvoorbeeld het DVD logo
Ik moet zeggen dat ik het best een hele mooie kast vind
Naar huidige maatstaven nauwelijks spannend te noemen, destijds was het vrij bijzonder
Systeem in kwestie was een destijds redelijk high-end 486-33, met maar liefts 8 MB ram, een 2x CD speler, een SB geluidskaart, en 512 MB aan schuifruimte.
Helaas geen foto's meer van het finished product, maar de schakelaar heb ik nog steeds. Heeft later ook nog dienst gedaan om een CD brander aan en uit te schakelen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Anoniem: 54555
een pc in bouwen wat d8 jij danTentacle1 schreef op 02 november 2003 @ 08:50:
Ja euh.. leuk, en nu? Ga je nog wat doen met dat schakelaartje.. ik bedoel ik zie hier nog geen casemod

Anoniem: 84756
Staat die heatsink nog ergens op aangesloten (Heatpipe?) of gewoon voor de funAnoniem: 69854 schreef op 02 november 2003 @ 00:37:
Tjonge wat een creativiteit, ben ook maar effe aan de gang gegaan:
[afbeelding]
Gedaan:
Zwarte metallic lak (kon wel wat netter)
Frontjes uit elkaar en gespoten
Ouwe slot-A koeler vernaggeld en ingebouwd als soort van externe heatsink
USB poortje aan de voorkant gemaakt
Kabels gemesht + rounded cabels
Plaatjes van de gemodde kast heb ik niet meer; als ik ze uberhaupt ooit gehad heb. Casemod uit het jaar nul, toen de meesten hier nog op Duplo sabbelden
[ Voor 49% gewijzigd door ijdod op 02-11-2003 13:26 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Anoniem: 69854
gwoon voor de funAnoniem: 84756 schreef op 02 november 2003 @ 12:15:
[...]
Staat die heatsink nog ergens op aangesloten (Heatpipe?) of gewoon voor de fun
maar nu je t zegt, m'n hd zit er wel achter...
heatsink...hd...heatpipe?
*Denk* jij wel na over wat de bedoeling is van dit topic, of is het alleen kijk eens wat voor mooi schakelaartje ik heb? sjeeesh....ijdod schreef op 02 november 2003 @ 13:19:
*Lezen* jullie wel wat er bij staat, of is het alleen maar plaatjes kijken? sjeeesh....
Plaatjes van de gemodde kast heb ik niet meer; als ik ze uberhaupt ooit gehad heb. Casemod uit het jaar nul, toen de meesten hier nog op Duplo sabbelden
Het posten van een plaatje van een schakelaar en erbij zeggen dat ie ooit eens in een gemodde kast heeft gezeten is nou niet echt het laten zien van een kleine mod
Er valt dus weinig aan te beleven voor ons, voor jou zal het best wel spannend geweest zijn met je Duplo erbij
Uhm...dat bezel wat je er uit gehaalt hebt afzagen op maat en terugdouwen in dat gaatjeSpiller schreef op 27 oktober 2003 @ 15:38:
Eventueel de ontstane gleufjes dicht'plamuren'.
And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.
Maar dan met een andere vorm. Dat ziet er nu niet zo mooi uit want je kan gewoon naar binnen kijken, ik wil het zeg maar diffuus/mat maken. Als ik papier achter het uitgezaagde deel doe wordt het wel aardig verspreid, maar papier is niet zo mooi en ziet er nogal cheap-ass uit.
Weet iemand anders nog iets?
misschien dat ik er mensen mee kan inspireren..
stealthed mobo, videokaart en netwerkkaartje van mijn modje...

Hier ook even een picje van de nieuwe mod/build uit m'n sig.
Hij's nog niet helemaal af, maakt nog te veel herrie.
Nog even bedenken hoe ik die epia stil ga koelen en wat extra stevigheid voor het tussenschot dan is ie af en maak ik wel een compleet verslag.
MultiMedia Station (3MS) aka 'De Broodrooster'
Everyday-aanzicht:
Achterkant:
Die twee 40ers lopen al op 7v
Naked:
DUCT-Tape olé !
Dat grijze strookje wat je van achteraf ziet werk ik ook nog wel bij, dat komt pas in de details-fase.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 05-11-2003 11:40 ]
And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.
Weet je waar ik zo aan zit te denken als ik dit zie? Als je nou eens niet alleen een plaat maakt ter grote van je moederbord en die daaroverheen doet, maar in plaats daarvan een plaat maken en die ter grote van de zijkant van je kast en die over je moederbord.. dan zou het helemaal gaaf zijn.NewbieNeo schreef op 02 november 2003 @ 19:13:
denk dat het volgende wel een nuttige bijdrage zou kunnen zijn als kleine mod, aangezien ik het nog nergens op GoT of ergens anders ben tegengekomen...
misschien dat ik er mensen mee kan inspireren..![]()
stealthed mobo, videokaart en netwerkkaartje van mijn modje...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wil hiermee niet zeggen dat jij dat hoeft te doen, maar het is een idee... zou ik zelf ook best gaaf vinden
Zodat je ongeveer hetzelfde idee hebt als een case zonder window, met een smiley paintjob.Tentacle1 schreef op 02 november 2003 @ 19:44:
[...]
Weet je waar ik zo aan zit te denken als ik dit zie? Als je nou eens niet alleen een plaat maakt ter grote van je moederbord en die daaroverheen doet, maar in plaats daarvan een plaat maken en die ter grote van de zijkant van je kast en die over je moederbord.. dan zou het helemaal gaaf zijn.
Ik wil hiermee niet zeggen dat jij dat hoeft te doen, maar het is een idee... zou ik zelf ook best gaaf vinden
Volgens mij vat ik je niet helemaal
Nope, want je ziet nog steeds de koeler van je CPU (en evt northbridge) en je geheugen en kaarten enzo (om al niet te beginnen over de drives, kabels en voedingcHeMMiE schreef op 02 november 2003 @ 20:08:
[...]
Zodat je ongeveer hetzelfde idee hebt als een case zonder window, met een smiley paintjob.
Volgens mij vat ik je niet helemaal
Maarja.. het komt er wel een beetje op neer, zoals jij het zegt...

Ziet 'r meer uit als plakplastic niet?_ferry_ schreef op 02 november 2003 @ 21:10:
is dat kunstof plaat wat je ervoor hebt gebruikt? Lijkt me IIG wel, metaal is een beetje gevaarlijk
Het is echt een rotwerk om zulke rechte vakjes uit een kunstof (plexi) plaat te halen.
btw. Ik zie linksboven nog een stukje prinplaat
[ Voor 9% gewijzigd door chemmie op 02-11-2003 21:42 ]
_ferry_ schreef op 02 november 2003 @ 21:10:
is dat kunstof plaat wat je ervoor hebt gebruikt? Lijkt me IIG wel, metaal is een beetje gevaarlijk
cHeMMiE schreef op 02 november 2003 @ 21:40:
[...]
Ziet 'r meer uit als plakplastic niet?
Het is echt een rotwerk om zulke rechte vakjes uit een kunstof (plexi) plaat te halen.
btw. Ik zie linksboven nog een stukje prinplaat
[rml]NewbieNeo in "[ CM] Smiley PC"[/rml]Anoniem: 83328 schreef op 02 november 2003 @ 22:13:
aan de dikte te zien lijkt het me meer hardbord of karton o.i.d.
cHeMMiE schreef op 02 november 2003 @ 21:40:

mijn figuurzaagje heeft 't zwaar te verduren gehad...
reactie op chemmie:
yup, moet nog dat linker bovenhoek nog doen, en ga proberen mijn RAM te stealthen door daar ook een kapje voor te maken..
[ Voor 24% gewijzigd door NewbieNeo op 02-11-2003 22:34 ]
Blijft een kewl gezicht
Nu dat laatste stukje nog
Anoniem: 48293
ik ben weer bezig geweest met mij kast vandaag..
heb mijn chieftec voetjes gemod..
PICS...

Camera`s stil houden blijft moeilijk...

Vind het wel cool geworden..
je hebt de led in het plexi ingeboord? ben je niet bang dat hij dan te heet wordt? en heb je er alleen een holte ingemaakt, of gewoon een gat gemaakt?Anoniem: 48293 schreef op 05 november 2003 @ 11:51:
plexieglas op maat zagen 4 stukkies want heb 4 pootjes, dan gaatje maken voor een led ik heb de led opgeschuurd voor mooier effect.. daarna heb ik alle leds samen op 5V gezet
/edit
vraag het uiteraard omdat ik zelf ook plannen in die richting heb
[ Voor 9% gewijzigd door lex op 05-11-2003 12:28 ]

denk aan het schroefje dat er weer onderin moet
het standaard schroefje past presies door een gat van 8 mm maar 1 cm is makeklijker.
enne dat warm worden heb je niks mee te doen dat is wel zo minimaal..
ik heb het plexie eronder geplakt met sec lijm evenals de leds vast maken.. ook gedaan met seclijm
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 48293 op 05-11-2003 13:22 ]
Anoniem: 89111
yeahyeah, morgen denk ff van die dingen halen die je er omheen kan draaien. Gelijk op zoek naar potmeter van 400 ohm om m'n fans te regelen.
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Dat gaat ruk.. ik ken geen freesje vinden van 5mmAnoniem: 54555 schreef op 05 november 2003 @ 14:26:
Dat heb je weer mooi gedaan Plank,
hoe gaat ut eigenlijk met die koperen blokken?
LED's worden niet heet, alleen echte laserleds worden heet (dus niet die zogenaamde dingen van Sunbeam, maar de echte, op de echte zit ook een heatsink), maar die koop je niet om te casemoddenthaBeerbuster schreef op 05 november 2003 @ 12:27:
ben je niet bang dat hij dan te heet wordt?

Digital Media Junkie
Maakt dat uit als het niet nodig is? Ik neem aan dat Gaer het puur voor de temperaturen gedaan heeft
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Hoezo wat gaten moeten boren? Waar dan?Anoniem: 89111 schreef op 05 november 2003 @ 13:46:
Zo dan zal ik mijn kastje ook maar eens laten zien. K heb wat moeten boren om die Aero 7+ potmeter aan de voorkant te krijgen en ik 4 schakelaars ingebouwd zodat ik m'n cafefans aan en uit kan zetten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
nou hij heeft het ook over airflow, en dat is natuurlijk minder met zo'n kabelbrij, maar opzich heb je gelijk natuurlijkQylos schreef op 05 november 2003 @ 20:46:
[...]
Maakt dat uit als het niet nodig is? Ik neem aan dat Gaer het puur voor de temperaturen gedaan heeft
Anoniem: 89111
die houder waar die potmeter in zit kon niet zo in m'n kast worden geschroefd. In m'n kast zitten namelijk weer aparte kastjes waar je de diskette stations in doet. Net als dat er een aparte kast is voor de HD's en de cd/dvd-roms. K moest dus gasten boren in zo'n kastje. Maak morgen misschien wel ff foto's aangezien ik morgen ook een neon buis ga halen en nog een blauwe led fan.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
het beestje is intussen al operabel, en draait nu W2K pro met SP3. er komt uiteindelijk w2k3 server op te staan, dit zodat ik softwarematig Raid-5 kan draaien met de disks die niet aan een raid controller hangen. bijna al mn divx, mp3 en nog wat zooi staat al op deze bak. er moet nog veel gebeuren wat betreft het afwerken van de bekabeling en het frontje... daarna is het alleen nog harddisks kopen om de bak vol te bouwen
dit is de achterzijde van het frontje, maar jullie krijgen zo wel een idee hoe het frontje er uiteindelijk uit gaat zien.. het frontplaatje (rechts) heb ik laten frezen m.b.v. Frontpanel Designer voor de vrij schappelijke prijs van € 29,51 netto kosten incl. verzenden! er komt nog een deurtje voor, en ik ben bezig met de bekabeling enzo..
dit is het systeem wat ik al een tijdje terug heb bedacht om de schijven makkelijk toegangbaar te maken. door 2 thumbscrews los te draaien, (de onderste 2) kan je de hele bak met 5 schijven loshalen voor het eventueel vervangen van een hdd. de beugel waar deze bak op rust steunt op rubbers om trillingen tegen te gaan.
ik ben nog lang nog niet klaar, en ik hoop dat ik de server voor het einde van dit jaar in een toonbare toestand heb... het project duurt met al veel te lang, en ik kan je nu al zeggen: bouw nooit een custom case!! wat een pokkewerk zeg!
de nog to-do list:
- frontje afmaken en spuiten
- scharnier maken voor deurtje + deurtje maken
- bekabeling meshen en opruimen
- pci printerpoort modden
- 4x20 char. lcd inbouwen
- heel veel soldeerwerk
- 20 leds vu meter inbouwen
- fading led print inbouwen
- rheobus inbouwen
- voedingen modden + meshen + kabels op lengte (dual zalman 400W setupje)
- nog een paar kleine foutjes wegwerken
- een zooi harddisks aanschaffen
- w2k3 server installen en software Raid-5 setup
en vast nog wel een paar dingen die ik later nog tegenkom

tot zover...
[ Voor 19% gewijzigd door FiXeL op 06-11-2003 01:29 ]
En die heb ik dus ook :Anoniem: 55957 schreef op 22 oktober 2003 @ 18:09:
Ik zat een tijd geleden weer te kijken voor een leuk kastje om te modden, toen ik bij de computerland een pc-49 kastje tegen kwam

Die aansluitklemmetjes of whatever het ook zijn voor de pci/agp sloten zijn sucky btw, verder is het een relaxt kassie voor die prijs. De mijne heeft een ccfl onderin en 1tje op de casefan achterin met quake fanquard eroverheen. Verder blijft de kunst van mijn kabel altijd mijn grootste pracht en praal. Als je goed kijkt zie je tussen de 2 hd's ook nog een coolertje zitten ... zo moet hij dus niet bevestigd worden. Als allerlaatste wil ik ook nog even de nadruk leggen op mijn externe casemodding : een blauw usblampje dat ik op de voorkant laat schijnen
Toppie Han
De kick van Electric!
Er zullen vast wel mensen zijn die het heel mooi vinden die spagetti
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Wat boeit jou het nou hoe ik mijn kabels heb?mark10123 schreef op 06 november 2003 @ 10:56:
Mensen 1 Ding: RUIM JE KABELS OP!!!
Flap
je GPU koeler donderd er zowat af volgens mijAnoniem: 72220 schreef op 09 oktober 2003 @ 09:49:
ok... hier komt MIJN keesmod
clickable tot 1024x768...
specs:
Mobo: Epox 8RDA3+ n-Force2 Ultra 400
CPU: AMD XP 2500+ @ 2300Mhz
VGA: XFX g-Force Ti 4200
HDD: 2x Maxtor 120 GB Sata
Geluid: Creative Sblaster Live + FPS 1600
[afbeelding]
Mijn zijkant maar dan zonder lampjes en met flits
[afbeelding]
Mijn zijkant met lampjes en zonder flits
[afbeelding]
Mijn zijkant van ietsje dichter bij
[afbeelding]
Mijn zijkant open
[afbeelding]
Mijn andere zijkant... tjah, waar denk je dan dat ik mn kabels laat?![]()
[afbeelding]
Close-up van het hoekje waar de kabels van mn lampjes naar buiten gaan en het kastje waar ze op aangesloten zijn...
[afbeelding]
Hier is mijn mooiste bezitting te zienMijn Thermalright SLK-947-U
![]()
[afbeelding]
Hier een Close-up van mn VGA kaartje
[afbeelding]
En dit is de voorkant, sorry van die 8cm koeler daarzo (met technish lego vastgemaakt) maar ik heb nog geen beter HD koeling
ff vraagje: wie ziet er een gevaar in het 1 na laatste plaatje???
Anoniem: 60255

Voor ultieme stilte pc weggewerkt in de muur, en bekleed met schuim.
Achter de 'muur' is een gedeelte van mijn kamer die niet gebruikt wordt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| |-----\ | \ | \ | \ | |\ | | \ | | \ | |PC \ |------------- |
(dwarsdoorsnede)
Als ik een cdrom nodig heb gaat dat gewoon via netwerk. Usb hubje is verlengt
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 60255 op 06-11-2003 13:00 ]
Ziet er leuk uit, maar pas op met vocht.Anoniem: 60255 schreef op 06 november 2003 @ 12:59:
[afbeelding]
Voor ultieme stilte pc weggewerkt in de muur, en bekleed met schuim.Zo goed als niet meer te horen, en omdat het daarachter nogal tocht, heb ik ook meteen een temperatuurwinst.
Achter de 'muur' is een gedeelte van mijn kamer die niet gebruikt wordt:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 |-----\ | \ | \ | \ | |\ | | \ | | \ | |PC \ |-------------
(dwarsdoorsnede)
Als ik een cdrom nodig heb gaat dat gewoon via netwerk. Usb hubje is verlengt
Alleen ik heb die knopjes eens bekeken en doorgemeten, maar het lijkt alsof dat knopje constant aan is, behalve als je er op drukt
Nice!!! Heb je nou een rail erin gemaakt voor de mobo-plaat?FiXeL schreef op 06 november 2003 @ 01:18:
ik wou jullie toch nog even een sneak peak @ The ServerCube gunnen
Jah zo zat ik laatst te denken om blauwe leds ipv rooie in mn muis te stoppen, maar kan dit in praktijk ook?Pastasaus schreef op 06 november 2003 @ 13:16:
Hm ik was van plan om een cheap-ass muis te modden, dwz LEDjes aansluiten op de knopjes voor de rechter- en linkermuisknop, zodat het ledje brandt als je op de rechter danwel linker muisknop drukt
Alleen ik heb die knopjes eens bekeken en doorgemeten, maar het lijkt alsof dat knopje constant aan is, behalve als je er op druktIk moet het dus tegenovergesteld hebben, weten jullie een oplossing hiervoor?
Oke dan, kun je die blauwe leds gewoon bij de electroboer halen?
moet je een inverter ic hebben, ik dacht deze: http://www.semiconductors...sheets/HEF4049B_CNV_3.pdfPastasaus schreef op 06 november 2003 @ 13:16:
Hm ik was van plan om een cheap-ass muis te modden, dwz LEDjes aansluiten op de knopjes voor de rechter- en linkermuisknop, zodat het ledje brandt als je op de rechter danwel linker muisknop drukt
Alleen ik heb die knopjes eens bekeken en doorgemeten, maar het lijkt alsof dat knopje constant aan is, behalve als je er op druktIk moet het dus tegenovergesteld hebben, weten jullie een oplossing hiervoor?
Weet niet zeker of dat de goede is, heb geen acrobat reader.
Ja, alleen moet je wel rekening houden met het voltage dat door je LED gaat. Als er bijv maar 2,5v door die rode LED gaat, zal die blauwe niet (of heel zwak) branden en dan heb je er niks aan natuurlijkMath2k schreef op 06 november 2003 @ 14:56:
[...]
Jah zo zat ik laatst te denken om blauwe leds ipv rooie in mn muis te stoppen, maar kan dit in praktijk ook?
Ik heb net nog even wat zitten rommelen en ik weet nu waar ik 0/5v vandaan kan halen (dus op de goeie manier).Anoniem: 83328 schreef op 06 november 2003 @ 15:14:
[...]
moet je een inverter ic hebben, ik dacht deze: http://www.semiconductors...sheets/HEF4049B_CNV_3.pdf
Weet niet zeker of dat de goede is, heb geen acrobat reader.
Dit topic is gesloten.