Het 'Post hier je kleine mods' Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.165 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23
[quote]Oke dan, kun je die blauwe leds gewoon bij de electroboer halen?[/qoute]

Weet niet of ze die daar hebben.. Kijk maar eens op www.world-led.com

Daar hebben ze deze o.a.
Afbeeldingslocatie: http://www.world-led.com/Foto/L-5BH.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Patrlck op 06-11-2003 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95415

FiXeL schreef op 06 november 2003 @ 01:18:

ik ben nog lang nog niet klaar, en ik hoop dat ik de server voor het einde van dit jaar in een toonbare toestand heb... het project duurt met al veel te lang, en ik kan je nu al zeggen: bouw nooit een custom case!! wat een pokkewerk zeg! :(
Dat vind ik van niet en zelf ook bezig met een eigen case en ik heb er alleen maar plezier in.. Je moet er natuurlijk wel de tijd voor hebben en nemen anders word het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
thaBeerbuster schreef op 06 november 2003 @ 13:28:
[...]

Nice!!! Heb je nou een rail erin gemaakt voor de mobo-plaat?
min of meer. er zit binnenin de cube een stalen frame dat ik op mn werk heb gemaakt van vierkante stukjes staal.. ff fototje zoeken..

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/ServerCube/SC052-s.jpg

die stang die net iets uit het midden ligt, daar ligt het mobo op. ik heb er later nog 2 stookjes alu tranenplaat tegenaan gelijmd. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Laatst online: 17-04 17:33
Anoniem: 95415 schreef op 06 november 2003 @ 16:21:
[...]

Dat vind ik van niet en zelf ook bezig met een eigen case en ik heb er alleen maar plezier in.. Je moet er natuurlijk wel de tijd voor hebben en nemen anders word het niets.
daar zit het em ook wat in... tijd heb ik niet veel van :(

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
ff over dat kabelgelul. Waarom zou ik in godsnaam mijn kabels nu netjes gaan opruimen als ik straks (1 mnd) mijn hele case overhoop ga halen (en dan idd alle kabel wegwerken ja) Hd was na een goede week volle activiteit een beetje heet, dus vandaar ff snel een zalman fan erin gezet (scheelt 9 graden trouwens). En de rest van de case valt wel mee hoor, is vooral dat hoekje bovenin waar alle overbodige kabels zitten die ik toch niet gebruikt.
Ik ga straks alle electronica via de achterkant laten lopen, waterkoeling erbij in (cpu en hd) en een lampie. Dus heeft weinig zin om te beginnen zolang ik mijn spullen nog niet heb...
De rest valt trouwens wel mee...
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/m.vellinga6/rest.jpg

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95415

ik denk dat de persoon die zo antwoorde niet begreep dat je je kast ging veranderne over een maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92154

Huh, Gaer, heb jij die 3,5" brackets uit die h600b gesloopt? Hoe heb je die HDD vastgemaakt? :D. Naja, ik heb toch nog een floppy drive dus moet die 3,5" bracket erin laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed, heb mijn case ook een beetje gemod. Ik post em hier maar en maak geen nieuwe topic omdat het allemaal vrij basic is. Hij is nog niet helemaal af, er moeten nog nieuwe dingetjes in komen zoals een baybus (maybe op hcc dagen halen), een nieuw window want deze zit onder de krassen (stom stom). Een mooie sticker op het raam :).

Wat ik gedaan heb met mijn aopen h600b is het volgende:
- Raam gezaagd en met schroefjes een stuk plexi ervoor geplaatst. Raam steekt ongeveer 2 mm voor metaal uit :).
- Rooie CCFL erin gedaan welke oranje/rood bleek te zijn. Vervolgens een stuk doorzichtig rood plastic gekocht. Dit eromheen gewikkeld en met tie-rips vastgemaakt. Nu wel mooi rood licht :D.
- 2 Antec casefans met rooie lichtjes achterin geplaatst.
- 1 Qtec fan (stofzuiger, gaat zeker naar lager voltage) aan de zijkant.
- De standaard fan naar de zijkant verplaatst.
- M'n cd-rewriter/dvd speler gestealthed.
- Traanplaatfolie aan de binnenkant geplakt.
- Rooie ronde ide kabels.
- Stroomdraadjes, usb kabeltje van front naar mobo, front audio kabel, firewire kabel, allemaal ingetaped met van die zilverkleurige tape.
- Stomme roostertjes aan de zijkant van de case eruit geknipt met een mooie tang. Die dingen zorgen voor turbulentie en belemmeren de airflow zonder reden :X. Bij de onderste fan zitten er ook geen gaatjes aan de zijkant. Daar dus een blowhole gezaagd en er een fanguard voor gezet.

Oja, alles wat niet in zicht is kwa kabels niet getaped, vind ik onzin :). Alleen wat in zicht is moest aangepast worden.

Ok, dan nu de plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/m.bakker/casemod/comp1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/m.bakker/casemod/comp2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/m.bakker/casemod/comp3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/m.bakker/casemod/comp4.jpg

Sorry voor brakke pics, heb zo'n gratis postbank geval ding van olympus.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 92154 op 07-11-2003 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
ff aantal vraagjes :

- Kunnen ledfans ook op 7volt zonder dat de LEDs uitgaan?
- ben van plan om een fanbus te maken dmv dit schema.
Alleen die schakelaars, welke/wat voor zijn dat? Zijn dat dit soort schakelaars?

edit:

nog een vraagje
- ik zag net bij de praxis een thermometertje, dit is zo een ding dat gewoon de temp om hem heen meet, is er een mogelijkheid om die zo te maken, dat je de sensor ergens anders kan leggen. (dus verlengen met kabel, maar wat voor kabel ? )
- Waar op de harde schijf is het het verstandigs om de temp te meten?
- Is 10.000 touren weinig genoeg om plexi te dremelen ?

[ Voor 68% gewijzigd door mdj84nl op 07-11-2003 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 12:08

Dutch_guy

WYSIWYG

Servertje achter plexiglas geplaatst:

4 stukjes draadeind in bureau geramd, plexiglas ertussen en bevestigd met 4 vleugelmoeren.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~uwsite/got/plexi1.jpg

Temperatuurmeter van de Halfords erachter. (sensor zit vastgeplakt op processor)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~uwsite/got/plexi2.jpg

Closeup van het handvat, als het plexiglas er eventueel af moet.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~uwsite/got/plexi3.jpg

In het echt is het mooier dan op de foto's. Doorzichtig plexiglas is een beetje moeilijk te fotograveren. 8)7

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Laatst online: 24-06 17:53
Dutch_guy schreef op 07 november 2003 @ 00:05:
Servertje achter plexiglas geplaatst:

4 stukjes draadeind in bureau geramd, plexiglas ertussen en bevestigd met 4 vleugelmoeren.
[afbeelding]

Temperatuurmeter van de Halfords erachter. (sensor zit vastgeplakt op processor)
[afbeelding]

Closeup van het handvat, als het plexiglas er eventueel af moet.
[afbeelding]

In het echt is het mooier dan op de foto's. Doorzichtig plexiglas is een beetje moeilijk te fotograveren. 8)7
Leuk gedaan :)

Maar goed dat het een server is, anders moet je die plaat vaak er af halen. Misschien heb je nog mooie draaiknoppen voor de bevestiging van de glasplaat, dit vind ik persoonlijk een beetje tijdelijke oplossing :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Ja, nu je het zegt, draaiknoppen zullen een stuk mooier staan.

Het zijn gewoon M4 boutjes, dus daar moet wel iets op te vinden zijn.

Misschien ga ik hem nog uitbreiden met een klein ventilatortje aan de voorkant, met aan/uit knop ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80017

Ik ben nogal nieuwe hier en met casemodding al helemaal, maar wil binnenkort nog een PC bestellen @ MyCom... Iemand nog tips over een zwarte (eventueel met beetje silver) kast die wel handig is om te casemodden? Of maakt het opzich niet zoveel uit welke kast je neemt?

(Wel een verkrijgbaar bij MyCom dan he :p)

:X

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 80017 op 07-11-2003 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:04
mdj84nl schreef op 06 november 2003 @ 23:07:
Hoe dik is het plexi, 2mm kan je het beste snijden en dan breken(zoals glas en tegels)
Dikker kan je gewoon dremelen, dremel tegen de draai richting in, het plexi gaat iet wat smelten, maar dat breek je er later mooi vanaf. zou wel ff wat ramen opgooien ;)

Bij de Mycom verkopen ze volgens my ook Chieftec kasten, ander zou ik bij Computerland kijken voor een Alu case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Anoniem: 92154 schreef op 06 november 2003 @ 22:28:
Huh, Gaer, heb jij die 3,5" brackets uit die h600b gesloopt? Hoe heb je die HDD vastgemaakt? :D. Naja, ik heb toch nog een floppy drive dus moet die 3,5" bracket erin laten.
das de enige voorbereiding die ik al wel heb gedaan voor mijn waterkoeling: de 3,5" bracket eruit, zijn hele goedkope verzetstukjes voor te vinden, 2 euro ofzo en ze passen in je 5,25" brackets. En gooi weg die floppy en koop een usb pen :)

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Anoniem: 92154 schreef op 06 november 2003 @ 22:38:
Goed, heb mijn case ook een beetje gemod.
Sloop dat groene lampje er ff uit, slaat een beetje raar uit met al dat rood (maar moet je ook zelf weten) verder nette mod

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Mensen die houden van leuke kleurtjes moeten eens even hier kijken:
http://www.bit-tech.net/review/270/

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/images/review/270/lit1.jpg

USB kabel/kerstboom verlichting >:)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Buzz_NL schreef op 07 november 2003 @ 08:51:
[...]

Hoe dik is het plexi, 2mm kan je het beste snijden en dan breken(zoals glas en tegels)
Dikker kan je gewoon dremelen, dremel tegen de draai richting in, het plexi gaat iet wat smelten, maar dat breek je er later mooi vanaf. zou wel ff wat ramen opgooien ;)

Bij de Mycom verkopen ze volgens my ook Chieftec kasten, ander zou ik bij Computerland kijken voor een Alu case.
volgens mij 3mm, maar ik kan het niet breken aangezien het een rond gat moet worden voor mij blowhole :)

edit: Ik heb net me deurtje gespoten, maar nu kwam er op 1 plek opeens veel meer uit, dus nu heb ik 1 plek dat helemaal dik is en glimt, hoe is dat op te lossen ? :'(

[ Voor 13% gewijzigd door mdj84nl op 07-11-2003 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik ga morgen een 12 CM fan kopen voor in de zijkant van mijn kast:
http://212.120.122.110/Ca...ils/Dag%2020%20-%201e.JPG
Welke moet ik nemen?
Een metalen of een van plastic?
Een Papst of een enermax?
Of maakt het niet veel uit en zijn ze allemaal goed?
Ik nijg (neig?) zelf naar een metalen PAPST :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
enermax en papst allebei zo hun voordelen, ik kies zelf alleen nog maar voor papst, is allemaal sleeve bearing, dus geen kogeltjes die gaan slijten en herrie gaan maken. En waarom metaal, is alleen maar extra gewicht.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 19:31
Hallo Mensies,

Na het lezen en zien van vele topics hiero, ben ik zelf ook maar begonnen met casemodding.
Het is (nog) niet erg indrukwekkend, maar ben er zelf wel trots op (en dat met 2 linker-handen).
Heb dus vorige week bij Alternate een Sharkoon windoowtje gehaald. En thuis aangekomen gelijk de dremel gepakt. Had nog niet echt veel ervaring met de dremel, maar moet zeggen dat het niet super moeilijk is.
Eenmaal klaar (na 6 schijfjes!), heb ik gelijk het rubber erin proberen te zetten. Alleen gaat dat met zo'n L-vorm niet echt makkelijk. Na een aantal pogingen, ben ik er maar mee gekapt. Volgende dag 2-componenten-lijm gehaald en het rubber gewoon vastgelijmd. Daarna was het een kaasie om de windows erin te zetten.

resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/HQ08_001.jpg

computer aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/HQ08_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/HQ08_0003.jpg

Ik weet dat het nog niet veel is, maar wilde het even laten zien aan jullie.
Vinden jullie ervan?

Ben trouwens nog van plan om aan de voorkant een blowhole te maken, omdat ie nu de lucht van de grond tussen het frame en voorkant pakt, waardoor ie dus ook stof de kast in blaast. Iemand tips voor het maken van een blowhole in die plastic kap?

Daarna wil ik de kast een leuk kleurtje geven. Heb hier op GOT nog een HQ08 gezien met zilver en zwart. Echt VET!!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door aMaZeR op 07-11-2003 17:14 ]

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
even voorproefje van me paintjob :

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~n.jonge1/Deurtje_gespoten.JPG

case sensitive :(

[ Voor 10% gewijzigd door mdj84nl op 07-11-2003 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik vind het raamrubber veel te dik, dat staat niet echt strak ofzo.
Maar verder is het leuk werk he :D Wat voor dremel heb je? Een echte?

En @gear: metalen fans zijn toch beter en stiller dan plastic fans? Zeker op lange duur of niet?

[ Voor 152% gewijzigd door Guillome op 07-11-2003 15:26 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Op verzoek van euss verplaatst
Kreeg vandaag een mailtje van een leverancier met het volgende plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.acryan.com/img/products_images/ACR-Connectx_250half.gif
Al eerder langsgekomen of echt nieuw?

Voor de duidelijkheid. Verkrijgbaar in: zwart, blauw en UV-sensitive.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 07-11-2003 17:17 . Reden: url erbij ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaer schreef op 07 november 2003 @ 10:15:
[...]

Sloop dat groene lampje er ff uit, slaat een beetje raar uit met al dat rood (maar moet je ook zelf weten) verder nette mod
Mja, ga ik misschien nog wel doen ja. Een ander kleurtje erin. Verder vind ik een floppy soms nog wel handig. Verder ben ik dat afdekplaatje voor mijn floppy kwijt dus ja, te laat. Ik ga op de hcc zoeken naar een 3,5" zwarte fancontroller voor boven me floppy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 19:31
XLerator schreef op 07 november 2003 @ 14:58:
[...]

Ik vind het raamrubber veel te dik, dat staat niet echt strak ofzo.
Maar verder is het leuk werk he :D Wat voor dremel heb je? Een echte?
Heb je gelijk in! Maar als ik dunner rubber neem, ben ik bang dat het gat te groot is tov m'n window. Niet helemaal goed gedremeld dus! ;)

Ja, heb een echte dremel met snoer. De Multipro.

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

En over die blowhole voorin, die heb ik ook gemaakt, mijn casemod verslag komt zeer binnenkort (over 1 week).
Ik heb daar dus ook een blowhole voorin gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://212.120.122.110/Casemod%20site/_images/resultaten/thumbnails/Dag%2020%20-%203e.JPG

Is erg pittig, en vergeet zeer zeker niet om een goede laag grondverf te gebruiken, dat heb ik niet gedaan, en daar heb ik spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Dat probleem had ik nou ook O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
ga ik een dremelkloon halen, is de goedkoopste 80 euro :{ (praxis eigen merk) Maandag krijgen ze die kinzo weer van 25 euro :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Is dat wat zo een Kinzo ding?

Dan haal ik er ook ffies een. Zal hem hoofdzakelijk gebruiken voor de lichtere werkzaamheden.

Zoals die stukjes RVS draadeind die ik een paar posts hierboven had gebruikt, wilde ik dat ik zo een ding had, i.p.v. een bot baby zaagje. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

XLerator schreef op 07 november 2003 @ 14:58:
En @gear: metalen fans zijn toch beter en stiller dan plastic fans? Zeker op lange duur of niet?
Die metalen fans zijn gewoon plastic met een laagje zilververf, alleen de 'behuizing' is metaal, de fanblades zijn plastic (anders heb je relatief een enorme motor nodig voor een lullig ventilatortje :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Dutch_guy schreef op 07 november 2003 @ 21:45:
Is dat wat zo een Kinzo ding?

Dan haal ik er ook ffies een. Zal hem hoofdzakelijk gebruiken voor de lichtere werkzaamheden.

Zoals die stukjes RVS draadeind die ik een paar posts hierboven had gebruikt, wilde ik dat ik zo een ding had, i.p.v. een bot baby zaagje. 8)7
Ik denk het wel, heb hem gezien en hij ziet er best degelijk uit, maakt alleen wel aardig wat geluid :)

Hij is iig goed genoeg voor mij, omdat ik hem waarschijnlijk niet al te veel zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
mdj84nl schreef op 06 november 2003 @ 23:07:
ff aantal vraagjes :

- Kunnen ledfans ook op 7volt zonder dat de LEDs uitgaan?
- ben van plan om een fanbus te maken dmv dit schema.
Alleen die schakelaars, welke/wat voor zijn dat? Zijn dat dit soort schakelaars?

edit:

nog een vraagje
- ik zag net bij de praxis een thermometertje, dit is zo een ding dat gewoon de temp om hem heen meet, is er een mogelijkheid om die zo te maken, dat je de sensor ergens anders kan leggen. (dus verlengen met kabel, maar wat voor kabel ? )
- Waar op de harde schijf is het het verstandigs om de temp te meten?
stiekum even een kickje op de hoop dat iemand antwoord O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80017

Ook maareens wat zitten doen aan case-modding.... Niet dat er nog veel van de case over is

Lampies verstopt.. Doen t ook goed...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/p4r4n01d/Laptop/1.jpg

Slecht te zien, maar hij draait.. (Zie onderin beeldje)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/p4r4n01d/Laptop/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/p4r4n01d/Laptop/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/p4r4n01d/Laptop/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/p4r4n01d/Laptop/5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

mdj84nl schreef op 07 november 2003 @ 16:44:
ga ik een dremelkloon halen, is de goedkoopste 80 euro :{ (praxis eigen merk) Maandag krijgen ze die kinzo weer van 25 euro :7
Ik heb een Ferm Combitool bij de kijkshop weg. 20 euro met 30 tools ofzo.
Dat ding is prima. Ik heb nu dremel slijpsteentjes erbij, 20 stuks voor 7,95 en dat gaat als een tierelier. Waarom dan zo`n dure nemen? Een echte dremel heb je ook voor die prijs, dan zou ik zeker niet die jij wilt nemen.
Anoniem: 83328 schreef op 07 november 2003 @ 22:09:
[...]

Die metalen fans zijn gewoon plastic met een laagje zilververf, alleen de 'behuizing' is metaal, de fanblades zijn plastic (anders heb je relatief een enorme motor nodig voor een lullig ventilatortje :+ )
Ik heb metalen papst fans gezien, die waren compleet zwart. En die waren helemaal van metaal hoor.
Bij Plastic fans zie je dat de fan niet vloeiend draait. Als hij bijna stopt, zitten er een soort knikjes in. Dan stopt hij ineens en waggelt nog heel even heen en weer.
Een metalen fan draait super soepel en vloeiend door.
Daardoor lijkt het me dat deze veel minder vibereerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 13:32
dat hangt gewoon af van het motortje van die fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb metalen papst fans gezien, die waren compleet zwart. En die waren helemaal van metaal hoor.
Bij Plastic fans zie je dat de fan niet vloeiend draait. Als hij bijna stopt, zitten er een soort knikjes in. Dan stopt hij ineens en waggelt nog heel even heen en weer.
Een metalen fan draait super soepel en vloeiend door.
Daardoor lijkt het me dat deze veel minder vibereerd
Het vibreert minder, maar voor de rest vind ik onzin om drukte over te maken. Ook metalen fans kunnen trillen als ze niet in balans zitten.
Het is waar dat metalen soepel draait, maar hun binnenring is niet magnetisch (wordt elektrisch gewekt) en het is zwaarder, waardoor ie langer doordraait.

Dat plastic fan heen en weer waggelt komt gewoon door magnetische ring in de fandeel. Zonder stroom zoekt ie gewoon beste aantrekkingskracht op met de metalen spoelen op de fanbehuizing.

Ik zie genoeg plastic fans die heel smooth draaien. Trillen doen ze alleen als lagers stuk zijn of dat wieken beschadigd of gedeukt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dus ik kan beter een plastic papst fan van 12 CM kopen?
Ze zijn ongeveer even duur, alleen heb ik het liefst wel een lichte omdat hij op het losse zijpaneel geplaatst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
XLerator schreef op 08 november 2003 @ 00:38:
[...]

Ik heb een Ferm Combitool bij de kijkshop weg. 20 euro met 30 tools ofzo.
Dat ding is prima. Ik heb nu dremel slijpsteentjes erbij, 20 stuks voor 7,95 en dat gaat als een tierelier. Waarom dan zo`n dure nemen? Een echte dremel heb je ook voor die prijs, dan zou ik zeker niet die jij wilt nemen.
Je begrijpt me verkeerd :)

Ik bedoel juist dat ik voor die Kinzo wilde gaan, maar die was er niet, dus nu moet ik tot maandag wachten :)

Ik geef namelijk ook niet graag veel te veel geld uit voor iets wat hetzelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84795

Hier toch maar een paar plaatjes van mijn simpele casemod. Ik zal nog een paar plaatjes schieten als het donker is, dan komt het licht mooier uit :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marioverhaeg/Plaatjes%20PC/Toren.jpg

Deze is een beetje wazig, had autofocus aan staan |:(

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marioverhaeg/Plaatjes%20PC/Radeon%20+%20zalman.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marioverhaeg/Plaatjes%20PC/Inkijk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marioverhaeg/Plaatjes%20PC/Inkijk%20+flits.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marioverhaeg/Plaatjes%20PC/Cpu%20zonder%20flits.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marioverhaeg/Plaatjes%20PC/Inkijk%20met%20licht.jpg

Er zitten 3 ccfl's in, allemaal blauw. 1tje ligt er boven de CPU, iets verder achter in de kast. De ander staat rechtop aan de zijkant van het window. (Had met plaatsing geen rekening gehouden met de deur, nu gaat hij niet helemaal dicht... :| ) De laatste heb ik voor achter het rooster geplaatst.

De volgende dingen zijn nog in de planning:
Afwerken van window
Misschien nog een keer lichtvoetjes maken :)

[ Voor 136% gewijzigd door Anoniem: 84795 op 08-11-2003 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Nog een vraagje, hoe haal ik in godsnaam mijn powerknopje uit mijn chieftec dragon kast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

mdj84nl schreef op 08 november 2003 @ 00:12:
[...]

stiekum even een kickje op de hoop dat iemand antwoord O-)
Koop zo een thermometer bij de Halfords, zoals die te zien is is mijn vorige posts. Daar zit een lang snoer aan met een sensor, die je overal op kan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73850

mdj84nl schreef op 08 november 2003 @ 13:52:
Nog een vraagje, hoe haal ik in godsnaam mijn powerknopje uit mijn chieftec dragon kast ?
Zit gewoon met lijm vast (uit lijmpistool). Voorkant van kast eraf halen, lijm van contactje af trekken. Dit gaat vrij makkelijk en dat plugje/contactje eruit trekken. Die ronde knop zit niet vast aan het contactje, alleen erover heen geschoven.
Anoniem: 48293 schreef op 05 november 2003 @ 00:13:
Hallow.
ik ben weer bezig geweest met mij kast vandaag..
heb mijn chieftec voetjes gemod..

PICS...

[afbeelding]

Camera`s stil houden blijft moeilijk...
[afbeelding]

[afbeelding]

Vind het wel cool geworden..
Wat voor materiaal heb je ervoor gebruikt? En hoe dik? Wilde dit ook gaan doen, maar kon alleen 2mm acryl vinden bij Praxis en Gamma. Lexaan was te groot en te duur. Ohja en waar gehaald natuurlijk?!

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 73850 op 08-11-2003 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dutch_guy schreef op 08 november 2003 @ 14:11:
[...]

Koop zo een thermometer bij de Halfords, zoals die te zien is is mijn vorige posts. Daar zit een lang snoer aan met een sensor, die je overal op kan plakken.
Hoe duur is die dan? En hoe ziet die sensor er ongeveer uit?

[ Voor 7% gewijzigd door Guillome op 08-11-2003 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Dutch_guy schreef op 08 november 2003 @ 14:11:
[...]

ah kijk, die willik hebben, is dat een LCD of zo een analoge ? en hoe duur idd ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb ook weer wat aan mijn plexi mod gewerkt, vorige keer (ook in dit topic te zien) had ik de voorste twee blowholes uitgezaagd, deze keer de twee achterste en het gat voor de voeding.

Hier dus eerst wat ik heb gezaagd. Zelf vind ik het wel redelijk gelukt, vooral omdat plexi zo zwaar lastig te bewerken is.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spran144/fotos/mod4.jpg

Op dit plaatje zie je hoe het ongeveer gaat worden: (Dit was dus voordat ik de achterplaat had uitgezaagd)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spran144/fotos/mod7.jpg

En een close-up van mijn mobo met Corsair Twinx erop geprikt.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spran144/fotos/mod5.jpg

Hier de modder's workplace:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spran144/fotos/mod6.jpg

En tenslotte een overzichtje van de tafel waarop ik alles uitmeet, afteken, etc. met alles erop:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spran144/fotos/mod3.jpg

Volgende week ga ik weer verder, dan met de rest van de achterwand, het I/O panel gaat er dan uit, plus de slots. Misschien ga ik ook nog voeding meshen, als ik daar de tijd voor heb. :)

edit: Plaatjes geresized en clickable gemaakt

[ Voor 59% gewijzigd door oli4100 op 09-11-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-06 19:22
Ik heb nog een bescheiden vraagje dat ik denk ik maar even het beste hier kan posten. Ik heb een Chieftec Dragon Big DA-01B-D met de standaard 340W voeding erin. De fan van de voeding wil ik net als de rest van de fans in m'n PC gezellig op 7V laten draaien. Ombouwen van de voedingis niet zo'n probleem dat heb ik wel vaker gedaan, dat waren echter wel aftandse kutbakken.

Nu vroeg ik me dus eigenlijk af: Kan het veel kwaad om de voedings fan op 7V te zetten? Geef dat voldoende airflow en genoeg koeling of kan ik maar beter een stiller fannetje gaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjoewe schreef op 09 november 2003 @ 16:47:
Ik heb nog een bescheiden vraagje dat ik denk ik maar even het beste hier kan posten. Ik heb een Chieftec Dragon Big DA-01B-D met de standaard 340W voeding erin. De fan van de voeding wil ik net als de rest van de fans in m'n PC gezellig op 7V laten draaien. Ombouwen van de voedingis niet zo'n probleem dat heb ik wel vaker gedaan, dat waren echter wel aftandse kutbakken.

Nu vroeg ik me dus eigenlijk af: Kan het veel kwaad om de voedings fan op 7V te zetten? Geef dat voldoende airflow en genoeg koeling of kan ik maar beter een stiller fannetje gaan halen?
dan zou je moeten voelen of er nu hete lucht uitkomt of niet. Als de lucht nu al vrij heet is is het natuurlijk afgeraden. Is de lucht die eruit komt ongeveer handwarm dan is het niet zo'n probleem. Als je hem op 7v zet houd dan wel goed de temperatuur in de gaten.
et ook op dat sommige fans al temperatuurgeregeld zijn, dan is het natuurlijk sterk afgeraden om hem op 7 volt te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Je kan ook temperatuurcontrolled fan ervoor in de plaats zetten. Dan zal fan zelf juiste toerental kiezen. Heeft tenminste wat zekerheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 22:30
Wat vinden de GoTers een mooie kast die je goed kan casemoden?
Ik vind dit een hele mooie kast maar daar valt weinig aan te casemode >:)

Silver Wizard II
Afbeeldingslocatie: http://www.caseking.de/shop/catalog/images/gesi_001_1g.jpg?

[ Voor 2% gewijzigd door GleNnoS_ op 09-11-2003 19:13 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84756

Pr3-modded cases sucken zwaar, goeie kasten daarvoor zijn aopen's en chieftecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Anoniem: 84756 schreef op 09 november 2003 @ 19:18:
Pr3-modded cases sucken zwaar, goeie kasten daarvoor zijn aopen's en chieftecs.
chieftecs vind ik wat minder.. dragon serie gaat wel..
(je kan natuurlijk je drive's stealthe :P )

[ Voor 11% gewijzigd door GleNnoS_ op 09-11-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
even een updateje :

Heb het grootste gedeelte van me PC gespoten, zoals in voorgaande posts te zien is, was alles zilver.
Het gene wat ik nog moet spuiten is:
- Binnenkant (geel of zwart)
- Boven en onderkant. (zwart)
- Achterkant (zwart)

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~n.jonge1/Painted1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~n.jonge1/Painted2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~n.jonge1/Painted3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~n.jonge1/Painted4.JPG

Edit: plaatjes posten als link gaat nog steed niet in 1 keer :(

[ Voor 49% gewijzigd door mdj84nl op 09-11-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

GleNnoS_ schreef op 09 november 2003 @ 19:13:

Silver Wizard II
[afbeelding]
Premodded Chit!!!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
mdj84nl schreef op 09 november 2003 @ 19:26:
even een updateje :

Heb het grootste gedeelte van me PC gespoten, zoals in voorgaande posts te zien is, was alles zilver.
Het gene wat ik nog moet spuiten is:
- Binnenkant (geel of zwart)
- Boven en onderkant. (zwart)
- Achterkant (zwart)

Pics:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Edit: plaatjes posten als link gaat nog steed niet in 1 keer :(
Ziet er mooi uit maar vind alleen dat deurtje niet zo mooi wat je er mee gedaan hebt. Nu kan je je cdromspeler en zo zien dat vind IK niet zo mooi ik had dat plexiglas geschuurd dan kan je er niet meer door heen kijke en heb je mooi effect met dat groene lichie :P

[ Voor 9% gewijzigd door GleNnoS_ op 09-11-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
ok hij is premodded maar dan is ie nog wel mooi :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
GleNnoS_ schreef op 09 november 2003 @ 19:33:
[...]

Ziet er mooi uit maar vind alleen dat deurtje niet zo mooi wat je er mee gedaan hebt. Nu kan je je cdromspeler en zo zien dat vind IK niet zo mooi ik had dat plexiglas geschuurd dan kan je er niet meer door heen kijke en heb je mooi effect met dat groene lichie :P
heb het stukje plexi er nog niet inzitten B)

Ik wil hem ook ondoorzichtig maken denk ik, maar dat doe ik dan met wat leuk plakplastic.

Overigens vind ik me cdrom enzo wel mooi, want dan kan ik mijn mooie werk zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

heb je zeker van mij afgekeken met de bliksemschicht in de deur :P

[ Voor 4% gewijzigd door diontjuh op 09-11-2003 19:41 ]

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
mdj84nl schreef op 09 november 2003 @ 19:38:
[...]

heb het stukje plexi er nog niet inzitten B)

Ik wil hem ook ondoorzichtig maken denk ik, maar dat doe ik dan met wat leuk plakplastic.

Overigens vind ik me cdrom enzo wel mooi, want dan kan ik mijn mooie werk zien :+
had een beetje snel geken :X nu kijk ik nog een keer dan zie je dat er nog geen glas in zit :P maar zo kan jet ook doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Ik vind het een mooi modje maar die kleur geel.......... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
diontjuh schreef op 09 november 2003 @ 19:41:
heb je zeker van mij afgekeken met de bliksemschicht in de deur :P
nee hoor O-)
Math2k schreef op 09 november 2003 @ 19:54:
Ik vind het een mooi modje maar die kleur geel.......... :X
Die kleur geel op het handvat en de pootjes is idd een beetje anders uitgevallen dan ik gehoopt had, desondanks is het niet lelijk hoor 8-) (in echt is het ietsje mooier dan op foto, komt door flitser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
mdj84nl schreef op 09 november 2003 @ 20:14:
[...]

nee hoor O-)

[...]

Die kleur geel op het handvat en de pootjes is idd een beetje anders uitgevallen dan ik gehoopt had, desondanks is het niet lelijk hoor 8-) (in echt is het ietsje mooier dan op foto, komt door flitser)
ik vind dat gele kleur mooi dat loopt mooi over in de kast met die ronde gele buis ik vind het mooi _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
GleNnoS_ schreef op 09 november 2003 @ 20:38:
[...]

ik vind dat gele kleur mooi dat loopt mooi over in de kast met die ronde gele buis ik vind het mooi _/-\o_
daarom heb ik idd geel genomen, maar toch viel de gele kleur ietsje anders uit, desalniettemin ( :? ) ben ik niet ontevreden :)

edit:

Eigenlijk wil ik mijn plexi in mijn deurtje gebogen hebben (deurtje is ook ietwat gebogen) hoe kan ik dit doen?

Verwarmen, maar met wat?

[ Voor 18% gewijzigd door mdj84nl op 09-11-2003 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

mdj84nl schreef op 08 november 2003 @ 19:40:
[...]

ah kijk, die willik hebben, is dat een LCD of zo een analoge ? en hoe duur idd ? :)
Dit is de temperatuurmeter (rechtsonderin dus.):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~uwsite/got/plexi1.jpg

Ik heb geen idee meer wat ie heeft gekost. Kan nooit veel zijn geweest. Heeft in ieder geval een knop om binnen of buitentemperatuur te meten. Zit dus ook een sensor aan met zo'n 2 meter snoer. Sensor zelf is zelfklevend en 1 cm lang.

Zit tevens een knop op voor de blauwe achtergrondverlichting.

Tijdje terug gekocht bij de Halfords.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
gaaf gaaf, en wat voor batterij zit erin? :)

Kan ik hem aan me molexje connecten namelijk, kan ik er meteen voor zorgen dat die backlight altijd aanstaat 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Eigenlijk wil ik mijn plexi in mijn deurtje gebogen hebben (deurtje is ook ietwat gebogen) hoe kan ik dit doen?
Plexiglas kopen bij de hobbywinkel ipv bouwmarkt, bij de hobbywinkel kun je dat spul flinterdun krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
hmm ja okay, maar nu heb ik al een stuk :P

3mm dacht ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 17:26

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

mdj84nl schreef op 09 november 2003 @ 23:11:
hmm ja okay, maar nu heb ik al een stuk :P

3mm dacht ik ?
Je moet die zut verhitten, je hebt er speciale banken voor, twee stroken met een sleuf ertussen waar hetelucht uit omhoog straalt. Dat maakt dus je plexi überheet en je kunt het buigen. Maar om het precies in een goede boog te buigen zul je een mal moeten hebben, zeg eens een stalen buis ofzo die precies die bocht heeft.

Ik heb vroeger op school eens een fotolijstje gebogen van plexi (klemde foto en vormde tevens standaardje) maar dat was vrij dun, hooguit 2 mm. .

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41762

Wat ik heb gemod:

Chaintech Geforce 4 ti4200 SE passief gekoelt:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/TweakMaster-vga_passive_2.jpg

Wat mods aan me kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/TweakMaster-pc.jpg

sorry dat ik het als links geef, het staat op me eigen server dus probeer de bandbreedte verbruik een beetje te limiteren, als de foto's het niet doen ben ik aan het gamen :)

mod-remark: Zet dan in ieder geval een klein plaatje op http://theforumisdown.com/upload/upload.php - dan heb je onze nieuwsgierigheid in ieder geval bevredigd :)

Ok ok.

Kleintje :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/vga_passive_1.jpg

mod-remark: thanks :) ondertussen doen je pics het weer en heb ik de andere 2 voor je thumnailed ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 14-11-2003 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Dark Blue schreef op 09 november 2003 @ 23:43:
[...]

Je moet die zut verhitten, je hebt er speciale banken voor, twee stroken met een sleuf ertussen waar hetelucht uit omhoog straalt. Dat maakt dus je plexi überheet en je kunt het buigen. Maar om het precies in een goede boog te buigen zul je een mal moeten hebben, zeg eens een stalen buis ofzo die precies die bocht heeft.

Ik heb vroeger op school eens een fotolijstje gebogen van plexi (klemde foto en vormde tevens standaardje) maar dat was vrij dun, hooguit 2 mm. .
jah dat ken ik wel, heb ik ook een keer gedaan op school met een notitieblokje van plexi :)

Maar iets wat ik in huis heb? :P

phon, soldeerbout etc ? :)

Het moet maar heel weinig buigen, hij hoeft niet een 45 graden hoek te maken ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

mdj84nl schreef op 09 november 2003 @ 21:47:
gaaf gaaf, en wat voor batterij zit erin? :)

Kan ik hem aan me molexje connecten namelijk, kan ik er meteen voor zorgen dat die backlight altijd aanstaat 8-)
Ik heb geen idee, wat voor batterij erin zit.

Ook is het wel zo dat als je de verlichting indrukt, hij na een aantal seconden weer uitgaat, dus daar zal je wel nog wat moeten solderen om hem altijd aan te houden. En dan zal die inderdaad aan de molex moeten of aan een universele adapter o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 18:28

Jack

MHz Matters

mdj84nl schreef op 10 november 2003 @ 09:42:
[...]

jah dat ken ik wel, heb ik ook een keer gedaan op school met een notitieblokje van plexi :)

Maar iets wat ik in huis heb? :P

phon, soldeerbout etc ? :)

Het moet maar heel weinig buigen, hij hoeft niet een 45 graden hoek te maken ofzo :)
misschien kan je een verfstripper regelen?
die krengen worden nl goed warm :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
vetstripper.. hmm misschien kan ik die wel regelen jah :) Zometeen eerst naar de praxis een dremelkloon halen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41762

Kan je beter woensdag naar de praxis gaan. Met de stunt4daagse. Kinzo dremel set. iets van 30 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
die kinzo is 25 euro, en hij kwam vandaag weer binnen :*)

kijken kan geen kwaad 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

met de verf verwijderaar, is net een soort fohn, alleen word die steeds warmen, daar heb ik mn plexi mee gebogen :)

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
okay, pohn wordt cker inet warm genoeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mime X
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01-2024

Mime X

Met n GROTERE hamer lukt alles

GleNnoS_ schreef op 09 november 2003 @ 19:13:

Silver Wizard II
[afbeelding]
Ik voel me niet meteen een die-hard GoTer, maar ik heb natuurlijk wel een mening :7
Er zijn maar weinig kasten die ik mooi vind. De (standaard) chieftec dragon vind ik bijna net zo saai als een witte miditower met 1 blauwe ccfl. 8)7 Maar deze kasten vink echt vet:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/h/y.r.v.geffen/SLK3700AMB.jpg
Antec SLK 3700 AMB :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/h/y.r.v.geffen/geco_001_1g.jpg
Coolermaster ATC-710
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/h/y.r.v.geffen/Wavemaster_TAC_T01_E1C.jpg
Coolermaster wavemaster TAC-T01-E1C Limited edition
(in zilverkleur ook erg vet, en een stuk betaalbaarder :+ )
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/h/y.r.v.geffen/pc49.jpg
de PC49 van computerland is iets betaalbaarder :)

Vooral de eerste 2 zijn goed te modden >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Mime X op 10-11-2003 15:33 ]

Vakantie!!!!!!!!!!!! Nu s ff flink veel tijd om te modden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Deze vind ik de enige mooie :)

uit dit rijtje dan :)

enige minpuntje vind ik dat slotje midden op de deur.

[ Voor 34% gewijzigd door mdj84nl op 10-11-2003 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:54
Mime X schreef op 10 november 2003 @ 15:28:
[...]

Ik voel me niet meteen een die-hard GoTer, maar ik heb natuurlijk wel een mening :7
Er zijn maar weinig kasten die ik mooi vind. De (standaard) chieftec dragon vind ik bijna net zo saai als een witte miditower met 1 blauwe ccfl. 8)7 Maar deze kasten vink echt vet:
[afbeelding]
[afbeelding]
Coolermaster ATC-710
[afbeelding]
[afbeelding]

Die eerste is toch gewoon de antec lanboy? tenminste, die kast heb ik. Heb hem trouwens voor 119 euro, is idd wel wat duurder dan de computerland kast, maar in vergelijking met alu kasten van coolermaster toch nog zeker niet al te duur. Die computerland kast heeft trouwens maar een 300W voeding, die antec een 350 (met blauwe led fans :*) )

[ Voor 5% gewijzigd door Brammel op 10-11-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
zo een LIAN-LI achtigding wordt mijn volgende kast, die dingen zien er simpel en toch zo goed en stijlvol uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Coolermaster ATC-710
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik wou een nieuwe kast kopen maar nou maak je het wel moeilijk voor me ik vind die 2e en 4e mooi >:) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 13:12
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Coolermaster ATC-710
[afbeelding]
[afbeelding]

Die Antec is wel mooi alleen die luchtroosters niet. Als ik binnenkort eens wat geld over heb dan denk ik dat ik zo'n kast koop en kijk of dat te modden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02-2022

00.5

Round and round

http://www11.brinkster.com/redeemerriders/webcam.JPG

mod-remark: plaatje doet het niet, zet hem evt. op http://theforumisdown.com/upload/upload.php

mijn webcam mod. (en ja mijn webcam heb ik in een Hamtarro knuffel gezet :P)

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 14-11-2003 22:39 ]

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kruisje...
edit:
ik vind trouwend de case van m'n 386 wel mooi
Olivetti PCS-33
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/11484.jpg
dit is niet mijne, ik heb ook nog front audio aanslutingen en volumeknopje
heeft alleen een modern kleurtje nodig. Hij is zowel als towertje als desktop te gebruiken.
BxHxD: 30x10x38 cm (als desktop model he :P B en H omdraaien voor tower :P)
Ik wil er ooit eens een Via Epia in modden, heb alleen geen geld :X

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 83328 op 10-11-2003 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
* mdj84nl heeft nog een vraagje:

Ik wil een fancontroller maken waarbij ik de fans op 3 standen kan zetten, het schema heb ik al eerder vermeld. Maar nu wil ik niet van die tuimelschakelaars, maar ronde knoppen, zoals die van een rheobus, bestaan die ook in 3 standen ipv traploos? Zoja, waar te koop en hoe heten ze? :)

edit:

Deze : Klik Vind ik ook wel okay, zijn deze te gebruiken voor wat ik wil ?

Laat ik het anders vragen, klopt het dat de schakelaars die ik nodig hebt (0/7/12V met trioLED) 2polig en aan/uit/aan moeten zijn? ja toch ?

(mod-remark): Linking naar Conrad werkt niet, gebruik het Artikelnummer (701024 in dit geval) om producten te beschrijven. Deze schakelaar gaat inderdaad werken voor 7/0/12+Led schema's.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/2polige-tuimelschakelaar-Conrad-701024.jpg Conrad art.nr. 701024

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 11-11-2003 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mime X
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01-2024

Mime X

Met n GROTERE hamer lukt alles

bram1234 schreef op 10 november 2003 @ 17:33:
[...]
Die eerste is toch gewoon de antec lanboy? [...]
Die eerste is idd uit de zelfde serie als de antec lanboy. De lanboy is ietsje kleiner dan deze. Deze heeft namelijk een 5¼" drive meer. En de lanboy heeft een pre-modded window. De SLK3700AMB is standaard window-loos.
Die cooler master wavemaster ziet er trouwens normaal zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/h/y.r.v.geffen/Wavemaster_TAC_T01__E1C.jpg
Zijn er trouwens al mensen die van die 2 kleuren lak op hun case hebben gedaan???

Vakantie!!!!!!!!!!!! Nu s ff flink veel tijd om te modden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
owh sorry voor die linkfout :D

Maar het is dus wel de schakelaar die ik zoek, mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
we gaan hier nu toch niet een kasten topic van maken?

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
hell no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84440

ik ben van plan een fancontroller zelf te bouwen voor in een 5,25" bay.

wat zit er nou in een 'normale' fancontroller??

mod-remark: Welke van de honderden "normale uitvoeringen en methoden? Er zijn in ieder geval zat schema's te vinden: [search=fancontroller] [search=baybus] [search=ventilator regelaar]

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 11-11-2003 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Een vraagje aan de modders. Ik heb mijn standaard Hardcano die in m'n Thermaltake XaserII zat vervangen door een Hardcano 11. Nu is heb ik een vraag betreffende de display. In de nieuwe Xaser III wordt ook weer een Hardcano meegeleverd, dit keer de Hardcano 11 , die ik dus ook heb maar met één verschil: de display is hierbij heel mooi blauw verlicht. Voor de rest is Hardcano identiek aan de oudere uitvoering (die ik dus heb). Enig idee of mijn hardcano display te modden is naar een blauwe display?

Oud: Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/cases/products/xaser3/speedCon.jpg Nieuw: Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/cases/products/lanfire/vm1000a/features/16.jpg

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
blauwe leds aan beide zijden van het display plaatsen. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
mdj84nl schreef op 12 november 2003 @ 11:49:
blauwe leds aan beide zijden van het display plaatsen. ?
Zo simpel? Wil het even zeker weten voordat ik die Hardcano open maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Demon_Eyez schreef op 12 november 2003 @ 13:07:
[...]

Zo simpel? Wil het even zeker weten voordat ik die Hardcano open maak.
ben geen megamodder, maar als ik het zo bekijk zitten er in die Hardcano 11 ook gewoon ledjes aan de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
mdj84nl schreef op 12 november 2003 @ 13:37:
[...]

ben geen megamodder, maar als ik het zo bekijk zitten er in die Hardcano 11 ook gewoon ledjes aan de zijkant?
Maar voor 2 ledsje verspreiden ze mij het licht veel te egaal. Ik krijg meer het idee dat die display ook vanachter verlicht wordt. Is het dan niet een blauwe backlight oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
Demon_Eyez schreef op 12 november 2003 @ 13:46:
[...]

Maar voor 2 ledsje verspreiden ze mij het licht veel te egaal. Ik krijg meer het idee dat die display ook vanachter verlicht wordt. Is het dan niet een blauwe backlight oid?
volgens mij verspreid het LEDlicht zich door de LED in het glaasje te boren, net zoals veel mensen dat met Plexi doen.

Weet het ook niet, denk probeer slim over te komen :7

[ Voor 6% gewijzigd door mdj84nl op 12-11-2003 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
mdj84nl schreef op 12 november 2003 @ 13:47:
[...]

volgens mij verspreid het LEDlicht zich door de LED in het glaasje te boren, net zoals veel mensen dat met Plexi doen.

Weet het ook niet, denk probeer slim over te komen :7
hmmm, boren in de zijkant van m'n display lijkt me geen goed idee. Maar is het met plexi niet zo dat het licht dan juist op de randen te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan moet er wel spul achter zitten wat het licht egaal reflecteerd, anders zie je idd alleen de randen oplichten. Ik heb zelf geprobeert led's achter m'n LCD te plakken maar dat ziet er niet uit, en had bijna m'n display gesloopt.
Er is wel een lichtgevende folie te koop maar volgens mij is dat vreselijk onhandig te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Dan ga ik voorlopig toch maar even op zoek naar mensen die dat ding al hebben en close-up plaatsjes oid. Want ik zat net nog even te kijken op de site van Thermaltake, en ik denk dat het toch inderdaad twee kleuren ledjes zijn. De display wordt namelijk blauw én rood.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.