Acer Travelmate 80x topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.508 views sinds 30-01-2008

• QlimaX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 07:47
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 11:05:
weet iemand of die kwaaltjes als piepen en warme pols ook nog in de 803LCIB zitten?
Warme pols vind ik nou niet echt een kwaaltje ... tis gewoon de harde schijf eronder die warm word niks anders, zie het gewoon als een polsverwarming :+

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Dit is typisch een voorbeeld van een persoon wiens glas half vol is i.p.v. half leeg. ;)

Beauty is in the eye of the beerholder

Verwijderd

Ik heb een probleem met m'n Touchpad. Het werkt namelijk niet meer. Een tijdje geleden heb ik een Acer TM 803 aangeschafd en 1 maand later een usb muis erbij gekocht. Toen ik die USB muis al een tijdje gebruikte kwam ik erachter dat touchpad niet meer reageert :/

Windows XP geeft aan dat het apparaat gewoon werk en in config scherm staat gewoon alles ingeschakeld bij beide muizen. Heb zelfs verschillende TouchPatch drivers geprobeerd en in de bios gekeken maar alles staat goed.

Het vreemde is, is als ik XP opnieuw erwil opzetten de POST begint te zeuren dat hij geen drivers van 'de muis' kan vinden, daarna gaat hij gewoon verder naar setup menu van XP maar ik kom niet verder aangezien ik met de muis dingen moet selecteren... helaas is het zo dat die USB muis niet werkt bij setup menu... Kan dit betekenen dat die touchpad gewoon defect is?? :?

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 14:24:
Ik heb een probleem met m'n Touchpad. Het werkt namelijk niet meer. Een tijdje geleden heb ik een Acer TM 803 aangeschafd en 1 maand later een usb muis erbij gekocht. Toen ik die USB muis al een tijdje gebruikte kwam ik erachter dat touchpad niet meer reageert :/

Windows XP geeft aan dat het apparaat gewoon werk en in config scherm staat gewoon alles ingeschakeld bij beide muizen. Heb zelfs verschillende TouchPatch drivers geprobeerd en in de bios gekeken maar alles staat goed.

Het vreemde is, is als ik XP opnieuw erwil opzetten de POST begint te zeuren dat hij geen drivers van 'de muis' kan vinden, daarna gaat hij gewoon verder naar setup menu van XP maar ik kom niet verder aangezien ik met de muis dingen moet selecteren... helaas is het zo dat die USB muis niet werkt bij setup menu... Kan dit betekenen dat die touchpad gewoon defect is?? :?
FN + F7 al geprobeerd??

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Thx het werkt :)
Hoe stom van mij om dat niet te checken...

Verwijderd

hoe is de 804LCIB? zijn daar klachten over?

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 14:43:
[...]

Thx het werkt :)
Hoe stom van mij om dat niet te checken...
Tja, wie houdt er rekening mee dat de Travelmate die instelling onthoud?
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 15:01:
hoe is de 804LCIB? zijn daar klachten over?
Volgens mij wordt de 804 nog niet zoveel verkocht als de andere 2 versies. Maar ga er toch maar even vanuit dat die ook een hardeschijf heeft die warm wordt en een tobo dat vanonder piept mits je er met je oor op gaat hangen. Blijkt overigens dit te zijn:
NMS-functionality - (No More Sleeping) This option will prevent you from falling asleep on your keyboard. A high frequency beep will make sure you'll wake up.
:+

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Wonderbaarlijk! Ik geloof dat het mysterie van de piep in 1 klap is opgelost :+

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

De conclusie is dan ook dat veel mensen in slaap vallen op hun laptop. Anders had :

1. Acer het niet in laten bouwen
2. Er niemand last van gehad :+

Verwijderd

Vandaag heb ik een wireless router gekocht van Edimax (BR-6104W). Mijn broer heeft goede ervaringen met dit ding, dus heb ik deze ook gehaald.
Maar nu blijkt thuis dat ik op mijn TM800 een zeer zwak signaal ontvang, slechts één streepje. In uitzonderlijke gevallen heb ik twee streepjes, maar dan zit ik niet verder dan een meter van de router vandaan. Vanaf vijf meter en verder heb ik al helemaal geen signaal meer, dat is zonder obstakels ertussen.
Kortom, de combinatie van Edimax BR-6104W met TM800 werkt bij mij niet goed. Zijn er mensen die dit herkennen? Wat ik ook graag weten wil; Welke wireless router is aan te raden i.c.m. de TM800)?

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:44

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

ik heb gewoon een Sweex AP staan... werkt echt perfect! tot achter in de tuin...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 18:03:
Vandaag heb ik een wireless router gekocht van Edimax (BR-6104W). Mijn broer heeft goede ervaringen met dit ding, dus heb ik deze ook gehaald.
Maar nu blijkt thuis dat ik op mijn TM800 een zeer zwak signaal ontvang, slechts één streepje. In uitzonderlijke gevallen heb ik twee streepjes, maar dan zit ik niet verder dan een meter van de router vandaan. Vanaf vijf meter en verder heb ik al helemaal geen signaal meer, dat is zonder obstakels ertussen.
Kortom, de combinatie van Edimax BR-6104W met TM800 werkt bij mij niet goed. Zijn er mensen die dit herkennen? Wat ik ook graag weten wil; Welke wireless router is aan te raden i.c.m. de TM800)?
Tja, persoonlijk heb ik geen top-ervaringen met Edimax, maar dat was bedraad netwerk. Met m'n Linksys Wap-11 is het top...

• QlimaX
  • Laatst online: 15-08 07:47
Ik heb een 2600W draytek Routertje ... werkt ook perfect, 5 streepjes ... op school ook 4/5 streepjes. Dus het ontvangst is volgens mij prima !

Verwijderd

Misschien een idee om ook polls te starten welke AP's, Tassen en andere randapparatuur men gebruikt voor z'n Acer TM 80x :)

Want dat soort vragen zie ik toch vaak voorbijkomen en iedereen gebruikt weer iets anders :P

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 21:55:
Misschien een idee om ook polls te starten welke AP's, Tassen en andere randapparatuur men gebruikt voor z'n Acer TM 80x :)

Want dat soort vragen zie ik toch vaak voorbijkomen en iedereen gebruikt weer iets anders :P
Uh dat is mogelijk.

Ik zal wel beginnen met de Wlan acces points.

/me Zou iedereen even willen posten welke type acces points er op 802.11B zijn, en veel in nederland worden verkocht? BVD

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 17-09-2003 22:14 ]

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:01

Paladin

Play Ball!

Paladin schreef op 15 September 2003 @ 20:49:
Ik heb deze laptop nu een half weekje in gebruik en alles werk prima

Alleen vat ik niet geheel hoe ik bluetooth of de infarood poort met mijn T68m kan laten communiceren.
Als ik bluetooth aanzet en mijn telefoon is actief vind de pc de telefoon niet en andersom ook niet.

Hetzelfde geld voor de IR poort die in het status scherm op disables staat hoe kan ik deze op enable zetten want ik wil eigenlijk wel is testen hoe het werk :)

Is het tevens nodig dat ik telefoon software installeer op die pc of moet winxp dat ding zo herkennen??
Iemand hier nog een oplossing voor??

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• MrFish
  • Laatst online: 22:36

MrFish

Untitled

RS_003 schreef op 17 September 2003 @ 22:13:
/me Zou iedereen even willen posten welke type acces points er op 802.11B zijn, en veel in nederland worden verkocht? BVD
Om maar even een klein aanzetje te geven, inclusief alle andere accessoires die ik heb:
- Linksys WAP11 als accesspoint, werkt prima, goed bereik :)
- Eastpak rugtas, een gewone niet-laptop tas, maar past er prima in :)
- een Logitech MX500 muis, gamed goed, maar voor gewoon werk gebruik ik meestal gewoon het touchpad

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

[...]

Uh dat is mogelijk.

Linksys BEFW11S4 (AP, Switch & Router) <-- heb ik :). Opzich weinig problemen mee, maar het bereik kan wel beter. Zit achter een muurtje van gips op een metertje of 5 van de router vandaan en maar m'n ontvangst is meestal laag/goed.

Ik heb wel een tweetal andere probleempjes, een loszittend scherm en sterk afslijtende toetsen. Zowel de letters erop, als de toplaag, als de lak van m'n navi-button. Van dat laatste heb ik een paar pics proberen te maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~timborg/got/travelmate/toetsenslijtage1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~timborg/got/travelmate/toetsenslijtage2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~timborg/got/travelmate/toetsenslijtage3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~timborg/got/travelmate/toetsenslijtage4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~timborg/got/travelmate/toetsenslijtage5.jpg

Doesn't look good, huh? Ik ga echt niet ruig met m'n laptop om, ik gebruik hem juist als desktopvervanger, eigenlijk komt ie nooit van z'n plek... :?. Ik ga binnenkort denk ik wel even Acer bellen hierover, met name het wegspringen van de lak van de navi-button bevalt me niks. Ik had gewoon een schilvertje lak aan m'n vinger :(

Verwijderd

allemaal klachen over acer als je hier goed leest, zal toch maar dell nemen dan :p

• hr15
  • Nu online
RS_003 schreef op 17 september 2003 @ 22:13:
[...]

- Router is een Netgear MR814V2 (werkt goed zolang ik WEP niet aan heb staan)
- Tas is er 1 van Case logic (zo'n Neopreen geval... zo heet dat spul toch?)
- Heb er nog geen extra muis voor vind ik irritant in de trein, wel hangt af en toe mijn Aldi Tekentablet eraan :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door hr15 op 18-09-2003 10:20 ]

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 23:49:
allemaal klachen over acer als je hier goed leest, zal toch maar dell nemen dan :p
Zoeken op google naar problemen met pentium-m en acer geeft 1/4 van het aantal hits van dell en pentium-m, het is maar waar je kijkt. Zoals eerder gezegd, en maybe moet het ook maar in de startpost:

Wat veel wordt verkocht wordt bekend. Hoe bekender des te meer foutjes en problemen mogelijk zijn er herkend worden. Echter: de oplossing is ook dichterbij.
Ik heb dus ook een Linksys Wap11. Verder heb je e-tech, 3com, netgear, cisco, trust, d-link en nog enkele. Misschien voor de poll elk AP 2 keer vermelden. Dus bijv:

-Linksys Wap11, werkt goed
-Linksys Wap11, werkt slecht
-3com Office Connect, werkt goed
-3com Office Connect, werkt slecht

Alleen opsommen welke ap's iedereen gebruikt heeft anders denk ik geen zin... Voor tassen is het denk ik beter om merken te doen. Daarnaast kan je los het soort toevoegen (rugzak, koffer, courier)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Acer TM800 CLi:
Router: Linksys WRT54G (werkt goed)
NIC: Linksys WPC54G PC-card (ik gebruik dus niet de ingebouwde wi-fi)

[ Voor 1% gewijzigd door CAP-Team op 18-09-2003 13:27 . Reden: ik heb helemaal geen 803 |:( ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 16:26
Acer TM800 LCi (eerste versie)
Router: Linksys BEFW11S4 (AP, Switch & Router) werkt erg goed, wacht alleen op de WPA update van Linksys
NIC: Intern (geen enkel probleem mee; goede ontvangst

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 23:49:
dit is nu eenmaal een acer topic. Hier zul je geen klachten over dell lezen. Bovendien: tevreden mensen posten veel minder dan mensen met klachten. Ik ben erg tevreden met mijn Acer, maar daar ga ik niet over posten.

Verwijderd

Acer Travelmate 803LCiB

D-Link DI-614+ Wireless Router: Werkt Perfect! Zo ongeveer altijd 5 streepjes overal in huis. Wil nog even testen in het park 40meter van mijn huis, zou theorretisch moeten werken :)

Voor snel gegevens overzetten tussen mijn pc en notebook gebruik ik een firewirekabeltje. Werkt PERFECT!. (tip! ;))
Downloaden naar Notebook: 12Mb/sec
Uploaden naar PC: 16Mb/sec

Ik ben echt blij met m'n notebookje nu :)
De eerste 3 weken waren ellende. Maar nadat ik in overleg met de leverancier en Acer een nieuwe heb gekregen is alles top!

Groets!

Verwijderd

Ik zit me nog steeds af te vragen of ik ook draadloos AP moet kopen...
Ik krijg binnenkort mn TM800. Op mijn kamer kan ik prima inetten met bekabeling, maar tis op zich wel lekker als ik beneden en in de tuin ook kan inetten. Alleen moet ik wel cker weten dat ie dat redt qua bereik, anders is t weggegooid geld

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 11:28:
Ik krijg binnenkort mn TM800. Op mijn kamer kan ik prima inetten met bekabeling, maar tis op zich wel lekker als ik beneden en in de tuin ook kan inetten. Alleen moet ik wel cker weten dat ie dat redt qua bereik, anders is t weggegooid geld
En desnoods, niet echt een ideale oplossing, de ap met een aantal meter utp op een betere plaats zetten.
Zelf ga ik mijn toekomstig ap (Linksys) op mijn "zolder" van 1 meter hoog zetten, dan staat hij zowat bij/in/onder/op? de nok van het dak, en ik verwacht zelf geen problemen te krijgen met ontvangst, ookal moet ie dan door aantal muren heen.
En, als ik dus wel problemen krijg, heb ik nog wel alternatieve locaties, ookal staan ze daar dan minder mooi.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 11:28:
Een AP is niet de enige oplossing! Je kan ook een wireless USB adapter aanschaffen.

Voordelen:

Het is goedkoper, als je goed zoekt heb je voor rond de 30 euro een USB adaptertje via internet-shops.

nadelen:

Iets minder sterk ontvangst. (Al heb ik in de tuin nog steeds 4 streepjes :) )
Je PC moet aan staan als je wilt internetten.

Dat laatste hoeft niet eens een nadeel te zijn als je toch al Kazaa 24/7 aan hebt staan. Ikzelf heb een Sweex USB adapter en het werkt prima. Ik heb er eerst ook over na zitten denken of ik alles draadloos zou nemen, maar met online gaming geeft het soms vervelende uitwerking op je ping. Dus vandaar dat ik voor mijn normale computers een UTP netwerkje heb en voor mijn TM800 heb een USB adaptertje aan een van mijn pc's hangen. Voor 3 x goedkoper hetzelfde, als je met de nadelen kan leven.

• Nakebod
  • Laatst online: 22:24

Nakebod

Nope.

HellBeast schreef op 18 September 2003 @ 13:24:
[...]
............
nadelen:

Iets minder sterk ontvangst. (Al heb ik in de tuin nog steeds 4 streepjes :) )
Je PC moet aan staan als je wilt internetten.
.........
Nog een nadeel:
Met een usb stick, kan je slechts 1 verbinding maken.
Dus meerdere laptops en/of pc's via wireless lukt niet, dan moet je wel een AP hebben.
Maar idd, als je maar p2p verbinding tussen pc en laptop wilt opzetten, is dat wel een goede oplossing.
maar met online gaming geeft het soms vervelende uitwerking op je ping.
Ik werk nu op een normale pc, met een linksys Instant Wireless pci card, (oid) en heb een ping van 50/60 tijdens online gamen. Ook met een Linksys USB stick was de ping rond de 50/60.
De AP is ook een Linksys, geen idee welk type :P

offtopic:
In mijn eerdere bericht hierboven moet ik nog AP aanschaffen, nu nog steeds, ben niet thuis :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

usb stick doe ik sowieso niet
als ik t doe wil ik t ook goed doen (AP van linksys met router kost maar eurootje of 80 geloof ik...)
Maar ik wacht iig af tot ik de notebook heb
en dan zie ik wel weer

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:41
[...]

Uh dat is mogelijk.

Je bedoelt een overzicht van mij uit deel 2 van dit topic ;)
hier
Ik heb hier een magazine van PCM liggen dat totaal over netwerken gaat.
Daarin worden 22 merken getest met WLAN router/accespoint en een netwerkkaart van hetzelfde merk.
Niet helemaal vergelijkbaar als een WLAN accespoint met een Acer TM 8**, maar het geeft een indicatie.

Naam Accespoint (AP) / Naam adapter (PCMCIA) / Naam eventuele USB Adapter
Prijs erbij is advies prijs....

Waardering in cijfer voor veschillende items (schaal 1-10 ;))

Goed en duur!
3Com
AP = AP2000 € 197
PC Card = 3CRWE620928 € 117
USB adapter € 92

4.5 Beveiliging
8.5 Uitvoering en opties
7.0 Installatie en software
8.0 Doorvoersnelheid
9.5 Bereik
7.5 Kwaliteitscore
6.5 Prijs/kwaliteit

Goed en duur!
Cisco
AP AIR-AP11208 € 575
PC-Card AIR-PCM352 € 160
USB Adapter -

10.0 Beveiliging
9.0 Uitvoering en opties
9,0 Installatie en software
6.0 Doorvoersnelheid
9.8 Bereik
8.8 Kwaliteitscore
6.6 Prijs/kwaliteit

Goed en duur!
HP
AP WL-520
PC-Card WL-110
USB Adapter -

6.5 Beveiliging
10.0 Uitvoering en opties
9.0 Installatie en software
6.0 Doorvoersnelheid
9.0 Bereik
8.1 Kwaliteitscore
6.2 Prijs/kwaliteit

Grote verrassing van de test:
Actiontec
AP R3010UW (AP) € 135
PC-Card 802CI3 € 95
USB Adapter 802UI3 € 95

6.5 Beveiliging
6.0 Uitvoering en opties
9.0 Installatie en software
7.0 Doorvoersnelheid
9.3 Bereik
7.6 Kwaliteitscore
7.1 Prijs/kwaliteit

Gewoon goed
D-Link
AP DWL-900AP+ € 159
PC-Card DWL-650+ € 69
USB Adapter -

5.0 Beveiliging
8.5 Uitvoering en opties
8.0 Installatie en software
10.0 Doorvoersnelheid
9.8 Bereik
8.3 Kwaliteitscore
7.8 Prijs/kwaliteit

Keuze van de redactie
Hawking
AP WA-300 € 149.99
PC-Card WE-300 € 54.99
USB Adapter € 79.99

7.5 Beveiliging
8.0 Uitvoering en opties
8.0 Installatie en software
8.0 Doorvoersnelheid
9.0 Bereik
8.1 Kwaliteitscore
8.0 Prijs/kwaliteit

Gewoon goed
Linksys
AP WAP-018 € 183.26
PC-Card WL-011 € 97.58
USB Adapter WUSB-11 € 97.58

8.0 Beveiliging
8.0 Uitvoering en opties
8.5 Installatie en software
9.0 Doorvoersnelheid
9.8 Bereik
8.7 Kwaliteitscore
7.7 Prijs/kwaliteit

Ook goed
ZyXEL
AP ZyAir B-1000 € 184.45
PC-Card ZyAir B-100 € 82.11
USB Adapter ZyAir B-200 € 98.77

8.5 Beveiliging
8.0 Uitvoering en opties
7.0 Installatie en software
7.0 Doorvoersnelheid
8.3 Bereik
7.8 Kwaliteitscore
7.0 Prijs/kwaliteit

Zow! dat waren de besten... Anderen laten het vooral afweten op doorvoersnelheid. maar ook op beveiliging en bereik.

Sitecom (AP)WL-018, met Card WL-011 is redelijk maar slechte doorvoersnelheid. voor sweex (AP) LC000040 en Card LC500010 hetzelfde... Redelijk set, maar zeer lage doorvoersnelheid.
En het zelfde geld voor Edimax EW-7205AP en EW-7104PC. Redelijk, maar lage doorvoersnelheid.

Let wel dit zijn natuurlijk testen met AP en Card van hetzelfde merk. In de test van PCM staat niets over AP met een andere merk Card.. Het geeft iig een idee hoeveel verschillen er zijn ;)
Alles staat in de PCM Expertgids Netwerken Ik heb hem in April 2003 gehaald, dus ik neem aan de prijzen allemaal iets gezakt zijn ;)

Ik denk er zelf over om tzt een keer die D-Link of de linksys aan te schaffen.... Maarja, das mijn mening ;)

*standaard disclaimer ;)*
Ikzelf heb sindskort een Linksys WAP54G aangeschaft en ga hem binnenkort aansluiten :9

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

ik gebruik zelf Dlink heb echt in het helehuis ontvangst en op bijna alle terrassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

The_wave schreef op 15 september 2003 @ 06:37:
[...]

Is me ook opgevallen, heb hem nu een 2 tal weken, de onderste backlight is precies veel feller waardoor je lichtere kleuren krijgt onderaan het scherm. Bv bij een console venster (volledige zwart) zie je dit wel fel of een dosbox. Ook wat ik raar vind is dat mijn muispijl wazig word als ik hem beweeg maar dit lijkt me te maken hebben met lcd technologie veronderstel ik ?
Hmm ik heb hem pas een paar uurtjes :) Erg tevreden tot nu toe, maar dit valt me ook op idd.
Maar zo is het bij de meeste laptops.

Heeft dit ding eigenlijk wel 2 baklights? Ziet er nu uit alsof het alleen van beneden komt eigenlijk.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Oke bedankt voor alle acces point info, ik zit nu @ school en ik typ dit tijdens de les ( ECDL = saai ) maar zodra ik thuis kom dan zal ik eens beginnen aan nieuwe pols :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

FF wat over bluetooth...

Gister een dongle van Sitecom gehaald en op m'n eigen desktop wilde de bluetooth-stack maar niet aan de gang gaan. Op me ouwe server (zie specs, p1 233) ff snel Win2000 pro gezet en de apparaten zagen elkaar :)

Verder nog weinig ermee gedaan (gisteren redelijk wat gedronken :+) maar verder dan elkaar zien deden ze nog niet. Daar ga ik strax dus eens naar kijken.

Leuke wetenswaardigheid: in de TM zit een CSR USB Bluetooth Device van Cambridge Silicon Radio, firmware versie 525. En wat zit er in de stikkies van Sitecom? Inderdaad _exact_ dezelfde.

Sticks zijn nu nog in de aanbieding à €39,-. Volgens mij kan het goedkoper (kijk nu ff niet in de pricewatch) maar ik wilde snel zo'n ding hebben en bij een winkel is dan het snelst. Ga het uiteindelijk gebruiken om op m'n werk wireless te connecten met m'n workstation...

[ Voor 6% gewijzigd door Speedpete op 19-09-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Speedpete schreef op 19 september 2003 @ 12:26:

Leuke wetenswaardigheid: in de TM zit een CSR USB Bluetooth Device van Cambridge Silicon Radio, firmware versie 525. En wat zit er in de stikkies van Sitecom? Inderdaad _exact_ dezelfde.

Sticks zijn nu nog in de aanbieding à €39,-. Volgens mij kan het goedkoper (kijk nu ff niet in de pricewatch) maar ik wilde snel zo'n ding hebben en bij een winkel is dan het snelst. Ga het uiteindelijk gebruiken om op m'n werk wireless te connecten met m'n workstation...
weet iemand of het mogelijk is om *INTERN* BT in de oude revisie van de TM800 te plaatsen? Is het misschien mogelijk om zo'n sitecom "stikkie" uit elkaar te slopen en die in de TM800 te plaatsen?

[ Voor 4% gewijzigd door j-w op 19-09-2003 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Hallo,

Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik heb sinds kort een Acer Travelmate 803LCib en ik heb het volgende rare probleem. Als ik een DVD+R in de drive stop, dan kan hij hem heel moeilijk lezen. Je hoort hem eerst een paar keer opspinnen enzo en na een keertje of 5 pakt hij hem pas op. Daarna doet hij het goed. Ik heb alleen maar Ritek gebaseerde DVD+R's, Platinum en Datawrite (geel).

DVD ROM pakt hij wel in een keer, CDR/RW ook. Ben ik de enige die daar last van heeft, is de drive stuk.

Verder subliem laptopje. Ik draai een volledig custom made Linux distro erop en het werkt echt heel goed.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

j-w schreef op 19 september 2003 @ 12:30:
[...]

weet iemand of het mogelijk is om *INTERN* BT in de oude revisie van de TM800 te plaatsen? Is het misschien mogelijk om zo'n sitecom "stikkie" uit elkaar te slopen en die in de TM800 te plaatsen?
Ik zou niet weten waarom het niet zou moeten kunnen. Maar wie is gek genoeg om het te proberen? De chip in de LCiB-machines wordt ook aangegeven als USB, dus wieweet...

Overigens ben ik amper verder gekomen. Kan nu al wat meer, dus het werkt wel, maar toen ik eenmaal een goede verbinding had pleurde het hele dorp hier op zwart... lang leve Essent... :( M'n LAB-pc deed dus ff helemaal niks meer... naja, straks maar weer verder.

Ik zal wel eens kijken of ik een faq in elkaar kan draaien over hoe te inetten via zo'n stikkie... Voor 40 euro wireless zitten is namelijk niet duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een TM290, en sinds vandaag een 3com Accespoint. m'n mini-pci kaartje is 11mbit, de AP 54. Nu zag ik op de site van Dell een minipci 802.11g kaartje voor net geen 70 euro. Meteen kopen, is de eerste gedacht ;)

Vraag is: kan ik die intel 2100 kaart er een beetje makkelijk uithalen, en past die Dell er dan gewoon in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 16:56:
Ik heb een TM290, en sinds vandaag een 3com Accespoint. m'n mini-pci kaartje is 11mbit, de AP 54. Nu zag ik op de site van Dell een minipci 802.11g kaartje voor net geen 70 euro. Meteen kopen, is de eerste gedacht ;)

Vraag is: kan ik die intel 2100 kaart er een beetje makkelijk uithalen, en past die Dell er dan gewoon in?
Is het niet handiger de ingebouwde WLAN uit te schakelen en er een PCMCIA kaartje met 54 MBit in te stoppen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiffener schreef op 19 September 2003 @ 16:59:
[...]

Is het niet handiger de ingebouwde WLAN uit te schakelen en er een PCMCIA kaartje met 54 MBit in te stoppen :?
Nee, want dan heb ik uitstekende delen, en dat is niet handig in een tas.. minder stoer ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Stiffener schreef op 19 September 2003 @ 16:59:
[...]

dat is de gemakkelijke oplossing, maar met als nadeel dat de antenne uitsteekt en je je (enige!) PCMCIA slot kwijt bent. Inbouwen is een veel mooiere oplossing!

[ Voor 6% gewijzigd door j-w op 19-09-2003 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:19
[update]
sorry, hier stond onzin

[ Voor 88% gewijzigd door FatalError op 19-09-2003 17:15 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

MiniPCI kaartje kan je aan de onderkant er zo uithalen 1 of 2 schroefjes :) je hebt hem zo vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Qorne schreef op 19 september 2003 @ 17:47:
MiniPCI kaartje kan je aan de onderkant er zo uithalen 1 of 2 schroefjes :) je hebt hem zo vervangen
Ja er zitten nogal wat verschillende klepjes die los kunnen :P
Kan me iets herinneren van een foto in de eerste topics, * Loft vind 11 MBit nog wel genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

heb net ff me laptop op de kopgehouden maar het staat er toch duidelijk op welk klepje je moet hebben :) anders staat het in de manual wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Nou, Bluetooth heb ik nu perfect werkend :)

Alleen internet delen lukt niet omdat XP per se een vast ip wil instellen, daar zoek ik dus nog een oplossing voor (ik heb alles DHCP en wil niet in het 192.168.*.* netwerk gaan zitten...)

Maar filetransfer e.d. lukken perfect en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HJR, wat voor linux distro heb je dan, hoe heb je dat erop gekregen en werkt alles? Ik had namelijk eerder vernomen dat nog niet alle drivers er waren. Anders ga ik misschien wel een dual boot draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
* FatalError draait Gentoo / XP dualboot

Voor bijna alles is er n driver, zelfs voor de winmodem, maar helaas niet voor de Intel wifi kaart en dat vind ik erg jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

FatalError schreef op 19 September 2003 @ 21:09:
* FatalError draait Gentoo / XP dualboot

Voor bijna alles is er n driver, zelfs voor de winmodem, maar helaas niet voor de Intel wifi kaart en dat vind ik erg jammer :(
En als ik de FAQ van Sitecom moet geloven is er voor het Bluetooth-chipsetje wel ondersteuning. Een omdat het dezelfde is als in de Travelmate zal het ook wel prima werken...

Intel hoopt overigens 1e kwartaal 2004 of eerder de benodigde Linux-drivers gereed te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Wireless LAN AP is een Linksys WAP54G werkt perfect! Lekker overal in huis draadloos Internetten.

picje:
Afbeeldingslocatie: http://private.localserver.nl/album/images///netwerk/20.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 19:56:
HJR, wat voor linux distro heb je dan, hoe heb je dat erop gekregen en werkt alles? Ik had namelijk eerder vernomen dat nog niet alle drivers er waren. Anders ga ik misschien wel een dual boot draaien :)
Owkee ik vind het jammer dat ik geen antwoord krijg over het slecht slikken van DVD+R gebrande media. Dus het zal wel aan de speler liggen gok ik.

Antwoord op jouw vraag. Ik heb Slackware 9 draaien en in principe werkt alles, behalve standby en hibernate. Hibernate kan je werkend krijgen maar werkt niet met root LVM en dat gebruik ik. Tevens het unloaden van de ATI module gaat niet waardoor je alleen kunt hibernaten in console mode.

Linux is standaard niet zo geschikt voor laptops, dus je moet de kernel flink patchen. Ik heb de 2.4.22-ac3 patch gebruikt en zelf de laptop-mode patch van 2.4.21-rc1 naar 2.4.22-ac3 gedaan. Deze patch zorgt ervoor dat Linux meer in RAM houdt, waardoor er minder schrijfacties zijn en dus een spindown van je harddisk mogelijk is. Verder heeft de ac3 patch centrino power management. Met een tooltje cpufreqd kan ik dus bepalen welke klok hij gaat draaien als ik op batterij werkt. Het uitzoeken van dit alles alsmede de ACPI instellen wijzigen en slimme scriptjes voor de schrijven heeft me een week gekost. Maar nu werkt tie perfect.

De Radeon driver van ATI zelf voor Linux is ook beresnel! Alleen de extra toetsen boven het toetsenbord werken niet. De sound mute en geluid harder en zachter wel! Er is zelfs een acertm patch waarmee je de email knop kunt activeren en de led erachter (wist niet eens dat er een led achter zat :) ) aan kunt zetten. Heb ik nog niet geprobeerd want ik wacht tot iemand iets heeft geschreven voor alle knoppen erboven.

Verder werkt alle hardware subliem, audio, video met DRI, ACPI (geen suspend en geen hibernate) met 2.6 kernel schijnt suspend wel te werken, alleen ondersteund 2.6 nog geen root LVM en dat vind ik belangrijker. Het modem werkt, voor Wireless heb ik er tijdelijk een PCMCIA Sitecom ingestopt totdat Intel drivers beschikbaar stelt. Schijnt eind van dit jaar te komen...

Ga eens naar http://www.tuxmobil.org daar kan je genoeg vinden. Houd er dus rekening mee dat het allemaal best lang kan duren voordat je alles werkend hebt. Maar voor de Linux freak is dit geen probleem :)

• Loft
HJR schreef op 19 September 2003 @ 23:33:
[...]
Owkee ik vind het jammer dat ik geen antwoord krijg over het slecht slikken van DVD+R gebrande media. Dus het zal wel aan de speler liggen gok ik.
Ik zou je graag antwoord willen geven, maar helaas vour jou heb ik de 880LCi serie ;)
Misschien dat de 803LCi gebruikers hier je kunnen helpen

• Mysteryman
  • Laatst online: 10:44

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Er is zelfs een acertm patch waarmee je de email knop kunt activeren en de led erachter (wist niet eens dat er een led achter zat :) ) aan kunt zetten.
we hebben het nu over de 4 knoppen links van de powerknop... zit daar een LED dan??? En kan je die ook aanzetten in Winxp :? :? :?

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• FatalError
[mierenneukmode]
Er zijn eigenlijk teveel AP's om op te noemen.
In de lijst staat de D-Link DWL-900AP, maar er is ook n DWL-900AP+
Ik heb de D-Link DWL-900AP gekozen (ik heb de +), maar de Linksys WAP11 2.2 is technisch gelijk aan de 900AP+.
Van de Linksys WAP11 zijn er dus ook verschillende modellen die totaal verschillend zijn;
WAP11 1.0 en 1.1 : Atmel chipset, o.a. gelijk aan D-Link DWL-900AP, 3Com AP2000
WAP11 2.2 : Texas Instruments chipset, o.a. gelijk aan D-Link DWL-900AP+
WAP11 2.6 : (nieuwe) Atmel chipset

[/mierenneukmode]

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Eerst werkte het voor geen meter met die dwl-900AP+ bij mij, maar sinds de laatste firmware update heb ik nog geen crash gehad. Maarja, we zullen maar niet te luid roepen zeker? :)

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54
Leuk bedoeld zo'n poll maar wil je een betrouwbare en geldige uitslag dan zullen heel veel mensen moeten stemmen!!! Dat komt simpelweg door het grote aantal variabelen die er in staan. Ten tweede wat versta je onder werkt goed, werkt niet goed. Hoe goed is goed??? Als iets bijna goed (bijv redelijk bereik van AP) is dan zullen sommige kiezen voor goed en anderen voor niet goed.

Maar goed een leuk initiatief, het is niet bedoeld om af te zeiken :) . Ik vind er alleen dat je aan de poll niet teveel waarde eraan moet hechten. Ik zou daarom een aanschafbeslissing niet op die poll laten afhangen.

• SideSwipe
  • Laatst online: 11-09 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik heb een E-tech :Y) Werkt als een trein :Y)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Verwijderd

Thanx HJR ik zal is kijken wat ik er verder mee ga doen. Ik wacht iig wel effe op wireless drivers van intel voor linux. Ben verder niet super linuxfreak maar heb wel een desktop waar ik op aan t testen ben :) Ik ga iig effe op die site kijken :)

• FatalError
Voor de meeste (alle?) spullen met n Texas Instruments chipset is n firmware upgrade nodig.
Als jouw AP '22 mbit' kan weet je zeker dat ie n TI chipset heeft.
De D-Link DWL-900AP+ werkt bijvoorbeeld pas bij firmware 2.60 goed met 'n Centrino laptop.

Verwijderd

He RS_003,

waarom staat die 54G er niet tussen!!!

• Roberto
Mad_Manic schreef op 20 September 2003 @ 12:21:
Leuk bedoeld zo'n poll maar wil je een betrouwbare en geldige uitslag dan zullen heel veel mensen moeten stemmen!!! Dat komt simpelweg door het grote aantal variabelen die er in staan. Ten tweede wat versta je onder werkt goed, werkt niet goed. Hoe goed is goed??? Als iets bijna goed (bijv redelijk bereik van AP) is dan zullen sommige kiezen voor goed en anderen voor niet goed.

Maar goed een leuk initiatief, het is niet bedoeld om af te zeiken :) . Ik vind er alleen dat je aan de poll niet teveel waarde eraan moet hechten. Ik zou daarom een aanschafbeslissing niet op die poll laten afhangen.
Heb je ook gelijk in, en van mij hoeft die poll ook niet zo maar als paar mensen dat leuk vinden gun ik ze dat wel hoor :)

En als je ziet dat veel mensen voor 1 AP gaan dan kan je daar een review over zoeken en dan makelijker de keuze maken.

Tja goed of slecht... Goed = geen problemen, Slecht = Wel ;)
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 18:43:
He RS_003,

waarom staat die 54G er niet tussen!!!
OMDAT !!!!! ik niet iedere acces point kan toevoegen :P ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Roberto op 20-09-2003 18:48 ]

• Klippy
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

SideSwipe_XP schreef op 20 September 2003 @ 12:43:
Ik heb een E-tech :Y) Werkt als een trein :Y)
Ik ook :P

Omdat ze niks anders hadden bij De Greef en ik er meteen een wilde meebestellen.
Hij werkt goed, boven en beneden vol bereik. Hebben wel houten vloer, maar in de tuin heb ik net geen bereik, is 25 meter oid met 2 dikke muren ertussen.
Maar in dezomer kan ik AP wel ergens anders zetten, dan gaat 't buiten ook. Werkt redelijk goed dus.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

ik ga de 804lcib bestellen denk ik
ben niet zeker omdat ik twijfel met de dell d8600, maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem......
Als ik mijn TM 800LCI opstart dan hoor ik wel de cooler aanslaan,maar dan blijft het angstvallig stil....gebeurt er helemaal niks, maar als ik dan m'n Fn toets in druk, start het notebook pas op.....iemand een idee misschien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 23:20:
ik ga de 804lcib bestellen denk ik
ben niet zeker omdat ik twijfel met de dell d8600, maarja
Als je maar niet meer van die topics hierover gaat openen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Wie heeft bij het booten allemaal bij het acer logo een Centrino logo?
Want sommige acer hebben dit en de andere weer niet, allemaal met de nieuwste bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Qorne schreef op 21 September 2003 @ 10:43:
Want sommige acer hebben dit en de andere weer niet, allemaal met de nieuwste bios.
Ik, met nieuw rma mobo.

Iemand btw een idee waar ik Wlan 802.11A kaartje's voor de acer tm 800 kan kopen?

Dus 1 hoog of minipci, maar als het minipci is wil ik ook nog B hebben voor mijn thuis netwerk, het is dat mijn *** school zonodig A wou hebben, anders zat ik nu niet met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

RS_003 schreef op 21 September 2003 @ 10:55:
[...]

Ik, met nieuw rma mobo.

Iemand btw een idee waar ik Wlan 802.11A kaartje's voor de acer tm 800 kan kopen?

Dus 1 hoog of minipci, maar als het minipci is wil ik ook nog B hebben voor mijn thuis netwerk, het is dat mijn *** school zonodig A wou hebben, anders zat ik nu niet met dit probleem.
is het niet makkelijker om een in zo'n slot een kaartje te doen? wat dom dat je school A gebruikt onlogisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Qorne schreef op 21 September 2003 @ 10:59:
[...]

is het niet makkelijker om een in zo'n slot een kaartje te doen? wat dom dat je school A gebruikt onlogisch
Ja ze hebben nog 3 andere locaties, maar daar is wel B.

En ik ken de netwerkbeheerder persoonlijk maar hij mag het niet veranderen want ze zouden een contract hebben met Intel.

En alleen intel kaartje's mochten worden gebruikt...

Nja die dingen vallen uit met bosjes dus met een beetje geluk zijn ze over 2 maanden allemaal "weer" kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maybe is deze http://www.dlink.com/products/?pid=15 geschikt voor in je laptop.

Ondersteunt:
802.11a
802.11b
802.11g

Altijd bereikt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

wat een smoes contract met intel :+ geloof je het zelf :P scholen hebben echt geen contracten met intel ofzo maar backontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Laatst online: 14:23
Ik dach dat 802.11A netwerken niet toegestaan waren in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Jawel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Mysteryman schreef op 20 September 2003 @ 03:31:
[...]

we hebben het nu over de 4 knoppen links van de powerknop... zit daar een LED dan??? En kan je die ook aanzetten in Winxp :? :? :?
Wel eerst de handleiding doorlezen he :+

In de taskbar staat een icoontje van de lauchmanager, als je daar nu met de rechtermuisknop op klikt staat er ook "e-mail detectie..". Dit even goed instellen, en jij hebt ook een ledje onder je e-mail knop wat aangeeft of je mail hebt ontvangen...

Bij mijn linksys accespoint + router werkt het nu perfect, na ongelofelijk vaak de drivers te hebben geupdate, kanalen te hebben gewisseld, stroombeheer te hebben aangepast :P , was alles wat ik moest doen even de antennetjes bijbuigen 8)7 , ik heb nu overal in huis en buiten goed bereik...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

DJ_Mesut

DeCharge!!!

FF een vraagje voor de mensen die hun TM800 voorzien hebben van een schone WinXP install (dus niet van de recovery discs):

Welke drivers hebben jullie geinstalleerd als modem drivers? En er is nog iets waar de drivers van Acer zelf niet mee kunnen helpen, maar ben de naam ff vergeten (zit nu 8er desktop). Maar ik kan de modem in ieder geval niet werkend krijgen met de drivers van Acer zelf.

Edit: volgens mij heeft dat ene gedoe waarvan ik de naam niet meer weet te maken met de FN-toetsen op het toetsenbord, krijg nu namelijk geen text meer te zien als ik WLAN en/of BT enable of disable, ook kan ik geluid niet meer harder of zachter zetten dmv de FN-toetsen.

[ Voor 26% gewijzigd door DJ_Mesut op 21-09-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

DJ_Mesut schreef op 21 September 2003 @ 13:43:
FF een vraagje voor de mensen die hun TM800 voorzien hebben van een schone WinXP install (dus niet van de recovery discs):

Welke drivers hebben jullie geinstalleerd als modem drivers? En er is nog iets waar de drivers van Acer zelf niet mee kunnen helpen, maar ben de naam ff vergeten (zit nu 8er desktop). Maar ik kan de modem in ieder geval niet werkend krijgen met de drivers van Acer zelf.
drivers staan op de cd heb ik ze ook weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut
  • Laatst online: 10-09-2024

DJ_Mesut

DeCharge!!!

Ok, modem is gelukt, maar dat andere ding niet. Het gaat om een Base System-apparaat, en het zegt me nix. Wie kan me op dit gebied verder helpen.

BTW: Heeft uiteindelijk niets te maken met de FN-toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

DJ_Mesut schreef op 21 september 2003 @ 16:08:
Ok, modem is gelukt, maar dat andere ding niet. Het gaat om een Base System-apparaat, en het zegt me nix. Wie kan me op dit gebied verder helpen.

ik heb alles kunnen installen met die cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Laatst online: 14:23
DJ_Mesut schreef op 21 september 2003 @ 16:08:

Ja, daar had ik dus ook problemen mee.
Het is je MultiMediabay accelerator.

De drivers staan neit op de site van acer, maar staan wel op de ftp server:

ftp://ftp.support.acer-eu...driver/winxp/cardread.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog altijd met het probleem dat men backlight blijkbaar feller werkt aan de onderkant dan aan de bovenkant. Kan je hiervoor de laptop rma sturen of vinden ze dat geen geldige reden ? Hoe gaat rma ( in belgie ) eigenlijk in zen werk of waar staat het beschreven. In de beokjes vond'k zo direct niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 10:32

Stewie!

Keen must die!

Volgens mij is dat in de hele 800 serie nu :) (800+803)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vaak dat mijn toetsenbord op Amerikaans gaat met andere woorden toetsen zijn helemaal omgedraaid bijv als je een underscore wilt typen krijg je een vraagteken. Maar nu is die snelkoppeling links naast de system trays verdwenen weet iemand hoe je dit weer terug kan krijgen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Alt + linker shift
en de engelse (VS) instelling is juist de goede, als je nederlands doet dan gaat ie fout met dei speciale tekens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

Nou ik heb vandaag mijn 803 geruild omdat ik pixelgarantie heb bij de laptopper. Kreeg nieuwe laptop en ze hebben het HD'tje overgezet.

Wat blijkt. Zit een andere combo drive in. Een Matsushita ofzo. Deze heeft dus absoluut geen problemen met DVD+R :P

Ik ben dus dik tevreden. Geen dode pixel meer en goed werkende combo drive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Ik kan je wel zeggen dat die Matshita erg gevoelig is voor stof op CD's, maar misschien hebben meer/alle laptop spelers daar last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Wireless Lan werkt goed. Heb een sweex wireless pci kaartje gekocht geinstalleerd op een pc en een peer2peer connectie. de goedkopere alternatief voor een accespoint. Idd alleen 1 grote nadeel dat je maar 1 connectie tegelijk kan maken. Is het niet mogelijk om van de wireless pci lan een soort accespoint van te maken zodat hij meerdere verbindingen kan accepteren?
iemand daar meer informatie over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

dat heet ad hoc, en als je daarop zoekt vind je vast en zeker veel meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb wel veel dat mijn verbinding wegvalt met wireless lan. Dan moet ik bij netwerkverbindingen de verbinding uitschakelen en dan weer inschakelen en dan doet hij het weer. Echt heel vaag. Wat soms ook helpt is om het IP nummer te releasen en te renew-en. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb een ad-hoc verbinding met een Sweex USB adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Laatst online: 09:18
HellBeast schreef op 23 September 2003 @ 08:47:
Ik heb wel veel dat mijn verbinding wegvalt met wireless lan. Dan moet ik bij netwerkverbindingen de verbinding uitschakelen en dan weer inschakelen en dan doet hij het weer. Echt heel vaag. Wat soms ook helpt is om het IP nummer te releasen en te renew-en. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb een ad-hoc verbinding met een Sweex USB adapter.
Welke drivers heb je voor de WLAN? Ik weet nog wel dat ik erg veel problemen met wegvallen van verbindingen had toen ik de originele drivers had en een Windows update patch er overheen had gegooid. Had iets te maken met de zero (nogwat) service. Je kan die gewoon uitzetten in WinXP of even je drivers update naar de nieuwste van Compaq of Dell. Hoop dat dit dan je probleem verhelpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Qorne schreef op 21 September 2003 @ 10:43:
Ik krijg helemaal geen logo.. heb het wel aanstaan in de bios, maar zie alleen tekst.. :(

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Terranca schreef op 23 September 2003 @ 09:09:
[...]

Welke drivers heb je voor de WLAN? Ik weet nog wel dat ik erg veel problemen met wegvallen van verbindingen had toen ik de originele drivers had en een Windows update patch er overheen had gegooid. Had iets te maken met de zero (nogwat) service. Je kan die gewoon uitzetten in WinXP of even je drivers update naar de nieuwste van Compaq of Dell. Hoop dat dit dan je probleem verhelpt :)
Ik heb de drivers die in de startpost staan gedownload. ( Geloof van HP/Compaq).
Even thuis kijken of ik die optie kan vinden waar je het over hebt. :S

Thanks in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Bij services even de wireless zero configuration service disabelen (?), dan neemt de intel proset software het over, en dat leidde bij mij ook tot een betere bereik...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

lukt niet, dan schakelt de verbinding op de laptop zich uit en wil hij niet meer aan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Ff iets anders; mijn huisgenoot heeft een TM 800 en wil wel tegen mij een potje multiplayeren. Ik weet verder weinig van die Centrino CPU en die Radeon 9000. Hoe lopen moderne spellen op zo'n bak?

C&C Generals; ik hoop van wel....
Quake 3 en UT? Vast wel, toch?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

GoldieLox schreef op 23 September 2003 @ 19:44:
Ff iets anders; mijn huisgenoot heeft een TM 800 en wil wel tegen mij een potje multiplayeren. Ik weet verder weinig van die Centrino CPU en die Radeon 9000. Hoe lopen moderne spellen op zo'n bak?

C&C Generals; ik hoop van wel....
Quake 3 en UT? Vast wel, toch?
Als je het mij vraagt: Met gemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Alleen is het scherm traag, maar met n externe (CRT) monitor loopt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat ik nog aan moet zetten om mijn USB muis in windows te laten herkennen. Als ik in windows zit en ik wil mijn optische logitech muis er op aan sluiten. Dan moet ik eerst rebooten voordat ik hem kan gebruiken.

Niet echt irri maar wel makkerlijker als het zoals normaal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Hmm.. doet het hier gewoon.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.