Wie weet dit wel 100% zeker?RS_003 schreef op 15 June 2003 @ 15:09:
En als het goed is ( weet het niet 100% zeker ) kan je later nog je cpu upgraden, dus ik zou in elk geval ( behalve als je 1miljoen heb gewonnen ) de 800 kopen, en de 803 links laten liggen voor de professionals / grote bedrijven.
Niemand omdat het volgens mij nog niet is erkend door Intel.
En er is ook nog niet bekend OF er wel losse Pentium M 's gaan worden verkocht.
Het lijkt me ook er onwaarschijnlijk. Op het moment dat je je notebook open maakt om de cpu te vervangen is je garantie namelijk ook weg. Lijkt me niet dat er een leverancier komt die daar garantie op gaat geven.
Tot nu toe is het altijd zo geweest bij een laptop dat je de beste koopt voor het budget wat je hebt. Dit omdat je dus niet kan upgraden (behalve mem en hdd natuurlijk
Op AnandTech is te zien dat je de pentium-m proc eruit kan halen, maar zoals al eerder hier vermeld is door mede Tweakers. Er is niets bekend over losse verkoop[ van de procs.
quote van Anandtech, van die Notebooks review.
The processor is housed in a molex socket designed specifically for the Intel Pentium M processor given its pin configuration.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
nou, de processor is er vrij eenvoudig uit te tillen
of het moederbord 1,7Ghz ondersteunt weet ik niet
maar goed...de proc. is toch een van de onbelangrijkste onderdelen
ik zie nu dat hij bijna nooit op vol vermogen draait (meestal maar op 600 of 800Mhz.), dus sneller dan 1,3Ghz is eigenlijk al best wel overbodig...
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Kun je het serienummer van de laptop op de doos of op het apparaat zelf zien? Ga er deze week een halen en wil zeker weten dat ik de nieuwste versie heb (LX.T2506.076)
Heeft iemand hier nu een 1.6Ghz model ?
ZO ja hoe bevalt hij ? Of is 1.6GHz overbodig ?
ZO ja hoe bevalt hij ? Of is 1.6GHz overbodig ?
dat is nu juist het punt. Ik heb voor de grap de search een gebruikt en daaruit bleek dat de interne IR pport van een laptop heel anders functioneert dan de standaard IR adapters via de seriele poort.FongWan schreef op 16 June 2003 @ 11:45:
[...]
[...]
Zoiets zal ook wel mogelijk zijn met de interne IR poort van een laptop.
Ik weet het niet zeker: maar gebruik de search ff en je vindt genoeg info!
ok, probleempje hier...
wanneer ik een usb-apparaat inplug, wordt-ie niet herkend...
pas wanneer de laptop wordt afgesloten en opnieuw opgestart (terwijl het apparaat in de usb zit), wordt-ie herkend...
dus ook wanneer ik mijn muis uitplug en weer inplug, doet-ie het niet meer
iemand een oplossing?
pas wanneer de laptop wordt afgesloten en opnieuw opgestart (terwijl het apparaat in de usb zit), wordt-ie herkend...
dus ook wanneer ik mijn muis uitplug en weer inplug, doet-ie het niet meer

iemand een oplossing?
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Heb ik ook met men muis, op men vorige laptop ook. Men broer heeft die laptop nu, andere muis en werkt wel bij hem, conclusie, rotte muis. Toevallig geen Optical Wheelmouse van m$?
Met andere USB aparaten nooit problemen gehad, floppy, camera, printer, zipdrive,flashdisk, alles werkt normaal.
Met andere USB aparaten nooit problemen gehad, floppy, camera, printer, zipdrive,flashdisk, alles werkt normaal.
Plug And Play in de bios niet aan ofzo?!Mooooody schreef op 16 juni 2003 @ 14:07:
ok, probleempje hier...
dus ook wanneer ik mijn muis uitplug en weer inplug, doet-ie het niet meer![]()
iemand een oplossing?
heb een logitech mx-500, dus moet geen probleem zijn...StRuJeKeR schreef op 16 juni 2003 @ 14:15:
Heb ik ook met men muis, op men vorige laptop ook. Men broer heeft die laptop nu, andere muis en werkt wel bij hem, conclusie, rotte muis. Toevallig geen Optical Wheelmouse van m$?
plug&play kun je niet instellen in de bios, dus zal standaard wel aan staan...
Verwijderd
Ja! Dit zou ik ook graag willen weten!Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 12:59:
Kun je het serienummer van de laptop op de doos of op het apparaat zelf zien? Ga er deze week een halen en wil zeker weten dat ik de nieuwste versie heb (LX.T2506.076)
Verwijderd
heb m net gekocht! Serie nummer staat op doos. Superlekker apparaat. Alleen krijg ik de bluetooth niet aan de praat. Weet iemand hoe dit moet?
Kijk eens in de biosVerwijderd schreef op 16 June 2003 @ 17:53:
heb m net gekocht! Serie nummer staat op doos. Superlekker apparaat. Alleen krijg ik de bluetooth niet aan de praat. Weet iemand hoe dit moet?
gaat het lampje wel branden als je op ut bluetooth knopje drukt? als dat niet gebeurt heb je waarschijnlijk geen bluetooth...
op de acer cd staat de software die je moet installeren...Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 17:53:
daarna druk je op het knopje en zou-ie het moeten doen...
Bij jou werkt het he, moooody?!Mooooody schreef op 16 June 2003 @ 18:11:
[...]
op de acer cd staat de software die je moet installeren...
daarna druk je op het knopje en zou-ie het moeten doen...
zoals ik zei heb ik het nog niet geprobeerd...ik probeer nu iemand te vinden met een bluetooth gsm ofzo...
Verwijderd
Super man! Nu heb je dus een TM 800 icm bluetooth voor een pittig prijsje!Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 18:57:
Yep de cd moest er aan te pas komen. Bluetooth werkt!
Mijn dag kan niet meer stuk! Ik moet de mijne vrijdag gaan ophalen!
we hebben het hier nu voor de duidelijkheid over de TM 800 lci (LX.T2506.076) en daar blijkt BT dus gwoon op te werken, nouw gweldig toch? Nu gaak em zkr kopen deze zomer.
Verwijderd
Nu zie ik de volgende aanbiedingen bij PCSNEL:
Acer Travelmate 800LCI LX.T2506.076 € 1555
Acer Travelmate 803LCI LX.T2506.044 € 2249
Kijk de bovenste twee kennen we al. Maar deze zijn nieuw:
Acer TravelMate 661LMi LX.T2905.037 € 2093
P-Centrino 1.4GHz, 15 TFT, 512MB DDR RAM (2x 256MB), 30GB HDD, DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, WIN XP PROF, 4 in 1 card reader
Acer TravelMate 661LCi LX.T2906.028 € 1974
P-Centrino 1.4GHz, 15 TFT, 512MB DDR RAM (2x 256MB), 30GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, WIN XP PROF, 4 in 1 card reader
Acer TravelMate C111TCib LX.T270E.069 € 1939
P-Centrino 1GHz, 10.4TFT, 512MB RAM (2x256), 40GB HDD, Ext FDD, Ext DVD/CDRW combo, LiIon, 56K modem,W ired & Wir Lan, Bluetooth, XP PRO
Wie kent deze? Zijn er al reviews hierover te vinden?
P-Centrino 1.4GHz, 15 TFT, 512MB DDR RAM (2x 256MB), 30GB HDD, DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, WIN XP PROF, 4 in 1 card reader
P-Centrino 1.4GHz, 15 TFT, 512MB DDR RAM (2x 256MB), 30GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, WIN XP PROF, 4 in 1 card reader
P-Centrino 1GHz, 10.4TFT, 512MB RAM (2x256), 40GB HDD, Ext FDD, Ext DVD/CDRW combo, LiIon, 56K modem,W ired & Wir Lan, Bluetooth, XP PRO
wel erg vreemd bij Acer kan ik er nog niks over vinden, erg vreemd.
Verwijderd
Ik heb al wat kunnen vinden!Qorne schreef op 16 June 2003 @ 22:27:
wel erg vreemd bij Acer kan ik er nog niks over vinden, erg vreemd.
http://global.acer.com/products/notebook/tm660.htm
ow daar kom ik dus nooit in kijk alleen op de dealer site, ben eigelijk nog nooit op de gewone site geweestVerwijderd schreef op 16 June 2003 @ 22:37:
[...]
Ik heb al wat kunnen vinden!
http://global.acer.com/products/notebook/tm660.htm
Qorne schreef op 16 juni 2003 @ 22:39:
[...]
ow daar kom ik dus nooit in kijk alleen op de dealer site, ben eigelijk nog nooit op de gewone site geweest

Maar ik denk ook niet dat PC Snel ze al heeft, zeker omdat er geen verdere info staat.... Misschien dat zij er veel meer kopen dan anderen
Hoe het ook is.. ik bestel hem snel...
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Ik ben ineens ook wel erg geïnteresseerd geworden in deze laptop, maar ik heb er toch nog een paar vraagjes over:
Er is dus een 800 en een 803 versie van? En het enige verschil daartussen is dat de 800 een Mobile Intel® Centrino™ 1.3GHz processor heeft en de 803 een Mobile Intel® Centrino™ 1.6GHz.. Zijn de notebooks voor de rest excact hetzelfde? En met welke desktop videokaart kan ik de ATI® Radeon® 9000 vergelijken? Draaien alle spellen van nu er gewoon goed op of niet? En waar kan ik deze laptop het goedkoopst krijgen? Bij pcsnel.nl is de 803 nu voor € 1890,- afgeprijst, terwijl die in de pricewatch nog voor € 2249,- staat?
hopelijk kunnen jullie gewoon ff die vraagjes beantwoorden en niet zeggen: Search! Want dat heb ik gedaan hoor, maar wil er gewoon even zekerheid over weten..
Er is dus een 800 en een 803 versie van? En het enige verschil daartussen is dat de 800 een Mobile Intel® Centrino™ 1.3GHz processor heeft en de 803 een Mobile Intel® Centrino™ 1.6GHz.. Zijn de notebooks voor de rest excact hetzelfde? En met welke desktop videokaart kan ik de ATI® Radeon® 9000 vergelijken? Draaien alle spellen van nu er gewoon goed op of niet? En waar kan ik deze laptop het goedkoopst krijgen? Bij pcsnel.nl is de 803 nu voor € 1890,- afgeprijst, terwijl die in de pricewatch nog voor € 2249,- staat?
hopelijk kunnen jullie gewoon ff die vraagjes beantwoorden en niet zeggen: Search! Want dat heb ik gedaan hoor, maar wil er gewoon even zekerheid over weten..
Dat zal het zeker niet zijn, ik denk dat wij met onze organisatie groter inkopen als hunStiffener schreef op 16 June 2003 @ 22:43:
[...]
![]()
![]()
Maar ik denk ook niet dat PC Snel ze al heeft, zeker omdat er geen verdere info staat.... Misschien dat zij er veel meer kopen dan anderenDat ze eerder info, cq mail, folder oid. krijgen met daarin de komende produkten
Hoe het ook is.. ik bestel hem snel...... kan er haast niet op wachten
Maar hun gokken er gewoon op ze halen ze gewoon van de engelse sites af. zou best kunnen dat ik ook al iets heb ontvangen, maar dat de post hier nog niet is afgeleverd
Verwijderd
Wel goed kijken dan! 1890 is EXCL BTW of te wel 1890 x 1.19 = 2249!blakez schreef op 16 June 2003 @ 22:50:
Ik ben ineens ook wel erg geïnteresseerd geworden in deze laptop, maar ik heb er toch nog een paar vraagjes over:
edit:
ik wil zeker niet flauw zijn maar dan heb je echt niet goed gezocht. Ik hou namelijk vanaf het begin alles bij en je vragen zijn allemaal een keer beantwoord hierboven of in topic deel 1. Kort samengevat: Ja het verschil zit alleen in het processorsnelheid. Radeon 9000 is een snelle videokaart maar je moet niet een laptop kopen als je er alleen op wilt gamen. Waar je een Travelmate het goedkoopst kunt halen kun je het beste vinden in pricewatch. Succes en volgende keer wel eventjes opzoeken!
ik wil zeker niet flauw zijn maar dan heb je echt niet goed gezocht. Ik hou namelijk vanaf het begin alles bij en je vragen zijn allemaal een keer beantwoord hierboven of in topic deel 1. Kort samengevat: Ja het verschil zit alleen in het processorsnelheid. Radeon 9000 is een snelle videokaart maar je moet niet een laptop kopen als je er alleen op wilt gamen. Waar je een Travelmate het goedkoopst kunt halen kun je het beste vinden in pricewatch. Succes en volgende keer wel eventjes opzoeken!
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 23:15 ]
Die 600 serie maakt gebruik van de Intel 855GM chipset, maw integrated graphics.Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 22:13:
Nu zie ik de volgende aanbiedingen bij PCSNEL:
De rest lijkt hetzelde, op de iets snellere cpu na.
De 100 serie is de zgn tablet lijn aan het scherm formaat te zien (10.4)
[ Voor 4% gewijzigd door dolby op 16-06-2003 23:23 ]
Ik heb net heel het topic eens aandachtig doorgelezen en ik moet je gelijk geven.. al m'n vragen zijn zo ongeveer wel beantwoord..Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 23:10:
[...]
Wel goed kijken dan! 1890 is EXCL BTW of te wel 1890 x 1.19 = 2249!
edit:
Voor de rest lijkt het me echt een super fantastische laptop en denk dat ik 'm waarschijnlijk wel ga aanschaffen.. we zullen zien..
Oja, nog één 'stom' vraagje: Zit er een gewone diskdrive (A:) op? Want dat kan ik eigenlijk nergens terug vinden..
edit:
al gevonden: If you want a floppy drive, though, you'll have to go for the external USB option..
al gevonden: If you want a floppy drive, though, you'll have to go for the external USB option..
[ Voor 18% gewijzigd door blakez op 16-06-2003 23:59 ]
Even voor diegene die zich afvragen of de TM800 voldoende presteert om games te spelen, in mijn opinie wel .. ik kan CS met makkelijk 100fps draaien, UT draait soepel, en zelfs SWG doet het lekker. Vooral het kingston geheugen wat in dit laptopje zit maakt veel goed.
Verder heb ik ook nog 3DMark erbij gepakt (heb ik snel getest met de huidige 3D drivers die Acer levert op hun site, dus geen detonator)... scores zijn als volgt:
3DMark2003: 980 mark.
3DMark2001SE: 7850 mark.
Verder heb ik ook nog 3DMark erbij gepakt (heb ik snel getest met de huidige 3D drivers die Acer levert op hun site, dus geen detonator)... scores zijn als volgt:
[ Voor 18% gewijzigd door Xan op 17-06-2003 01:51 ]
ik haal met 3dmark01se 6825 punten...met de standaard instellingenXanx schreef op 17 June 2003 @ 01:48:
Even voor diegene die zich afvragen of de TM800 voldoende presteert om games te spelen, in mijn opinie wel .. ik kan CS met makkelijk 100fps draaien, UT draait soepel, en zelfs SWG doet het lekker. Vooral het kingston geheugen wat in dit laptopje zit maakt veel goed.
en dan heb ik ook nog een 5400rpm HD en 786mb ram erin zitten...
dus ik denk dat je ff je instellingen op de originele moet laten en dan testen, omdat anders mensen gaan schrikken dat hun laptop een stuk minder snel is
Verwijderd
Welke drivers gebruik jij voor je vidcard?Mooooody schreef op 17 June 2003 @ 08:31:
[...]
ik haal met 3dmark01se 6825 punten...met de standaard instellingen
en dan heb ik ook nog een 5400rpm HD en 786mb ram erin zitten...
dus ik denk dat je ff je instellingen op de originele moet laten en dan testen, omdat anders mensen gaan schrikken dat hun laptop een stuk minder snel is
Omega Catalyst 3.4
(gemod voor Mobility kaarten -> http://www.driverheaven.net/patje/)
dit zouden de beste drivers zijn toch?
Verwijderd
Yes !! mŽn travelmate 800Lci is binnen.....
Supersnel geleverd door Pcsnel.nl....toppie !!
Supersnel geleverd door Pcsnel.nl....toppie !!
Verwijderd
Hoe zit het bij deze laptops eigenlijk qua warmte ontwikkeling, en dan vooral als ze 24/7 draaien met een
erop??
Verwijderd
Megatronix biedt de bovenste 2 ook al aan, heb na wat vragen vorige week aan hun mezelf laten vertellen dat de officiele release ervan waarschijnlijk niet lang op zich zal laten wachten. Zij hebben ze volgens zeggen gewoon bij de leverancier opgepikt in de prijslijst en gewoon overgenomen omdat het centrino's zijn en die best wel populair zijn blijkbaar (duhhh!!).Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 22:13:
Die jongen zei dat zij ze vanaf 20 juni kunnen uitleveren!! zowel de LMi als LCi.
De C111 was ook rond die tijd leverbaar. Prijzen staan op hun website, ben even te lui om die te gaan opzoeken.
aan de koeler te merken, wordt-ie niet echt warmVerwijderd schreef op 17 June 2003 @ 12:05:
Hoe zit het bij deze laptops eigenlijk qua warmte ontwikkeling, en dan vooral als ze 24/7 draaien met eenerop??
ook niet op maximum performance (continue proc. op 1,3Ghz...wat ik dus heb ingesteld als AC-mode/desktop gebruik)
pas wanneer je de CPU gaat belasten (bijv. spel spelen of renderen begint de koeler te blazen..)
met een
[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 17-06-2003 12:24 ]
Zijn er nu mensen die een 1.6GHz model hebben of heeft iedereen een 1,3GHz ?
Zo ja, Hoe bevalt de 1.6GHz ?
Zo nee, Waarom heb je voor de 1.3GHz gekozen ?
Ik denk zelf aan een 1.6GHz model. Dit omdat ik er toch ongeveer 3 a 4 jaar gebruik van wil maken.
Ik denk zelf aan een 1.6GHz model. Dit omdat ik er toch ongeveer 3 a 4 jaar gebruik van wil maken.
Verwijderd
Hallo mensen,
ondanks dat het allemaal duidelijk lijkt te zijn over de BT optie, is er toch weer wat verwarring ontstaan. Check het hier onderstaande :
PC Snel :
De gereviseerde 800Lci ( met 076 op einde van serienummer) heeft geen Bluetooth on board. Het model wat dit WEL heeft is de 803LMi, deze is vanaf 19 juni verkrijgbaar, zei het tegen een aanzienlijk hoger tarief ( rond de EUR 2400,00)
Ik hoop je hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien.
Indien je vragen hebt, kun je uiteraard contact met mij opnemen.
Met vriendelijke groet,
Koen Klaassen
--------------------------------------------------------
PCSNEL.NL
Computer Pirates :
In de nieuwste versie, die wij op voorraad hebben liggen, zit er standaard bluetooth.
Wie heeft er bij PCSnel die TM 800 gekocht, en daarbij dan de BT optie werkende gevonden ?
Nog een vraag:
Wie heeft er van jullie al dode pixels gevonden ? En wat is volgens jullie de kans op dode pixels. Dit ivm het aanschaffen van een eventuele pixelverzekering voor de eerste week
BVD
ondanks dat het allemaal duidelijk lijkt te zijn over de BT optie, is er toch weer wat verwarring ontstaan. Check het hier onderstaande :
PC Snel :
De gereviseerde 800Lci ( met 076 op einde van serienummer) heeft geen Bluetooth on board. Het model wat dit WEL heeft is de 803LMi, deze is vanaf 19 juni verkrijgbaar, zei het tegen een aanzienlijk hoger tarief ( rond de EUR 2400,00)
Ik hoop je hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien.
Indien je vragen hebt, kun je uiteraard contact met mij opnemen.
Met vriendelijke groet,
Koen Klaassen
PCSNEL.NL
Computer Pirates :
In de nieuwste versie, die wij op voorraad hebben liggen, zit er standaard bluetooth.
Wie heeft er bij PCSnel die TM 800 gekocht, en daarbij dan de BT optie werkende gevonden ?
Nog een vraag:
Wie heeft er van jullie al dode pixels gevonden ? En wat is volgens jullie de kans op dode pixels. Dit ivm het aanschaffen van een eventuele pixelverzekering voor de eerste week
BVD
Verwijderd
Waarvoor zou je een laptop nemen als je van plan bent m 24/7 te draaien en er dan ook nog eenVerwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 12:05:
Hoe zit het bij deze laptops eigenlijk qua warmte ontwikkeling, en dan vooral als ze 24/7 draaien met eenerop??
Verwijderd
Ik heb pas nog mijn pc geupgraded, nu is het de beurt om mijn huidge laptop(p2-300Mhz) te vervangen. En ik heb niet de mogelijkheid om op mijn kamer nog een pc 24/7 te laten draaien(ouders en stroomverbruik), deze mogelijkheid heb ik wel voor een laptop.Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 13:12:
[...]
Waarvoor zou je een laptop nemen als je van plan bent m 24/7 te draaien en er dan ook nog eenop? Kan je dan niet beter voor minder geld een desktop nemen, want het ziet er niet echt uit dat je er mobiel mee wil zijn?
Oké mag ik jullie een tip geven: Koop dus niet je laptop bij beat-it
Ik heb er hele slechte ervaring mee, ik wacht nu al meer dan 1 maand!! op terug storting van mijn vorige order: een Acer 432lc die ze "opeens" niet meer konden leveren. ( Wel ff mooi 1230.46 € )
Ik heb nu al 5 maal contact met hun gehad ( leuk zo'n betaal nummer.. ) en wat er nu net gebeurde spande de kroon, wil ik het rekening nummer opgeven ( wat ze dus ook al via meerdere mails hebben gehad, waarin door hun al meer dan 1 maand geleden werd toegezegd dat het volledige bedrag zou worden terug gestort ) Gooit die **** de telefoon er op.
Ik ben hier furieus WOEST over ...
Zodra dit is afgehandeld, komt er een Heel verhaal in de shopsurvey te staan, incl. alle mails en toezeggingen van dat *** bedrijf...
Ik koop mijn 800CLi tenminste niet bij dat bedrijf.
[ontopic]
Hoe lang gaat de batt bij jullie mee als je hem 3d-markt ? ik hoorde van iemand zon 1.5 uur ? )
[/ontopic]
Ik heb er hele slechte ervaring mee, ik wacht nu al meer dan 1 maand!! op terug storting van mijn vorige order: een Acer 432lc die ze "opeens" niet meer konden leveren. ( Wel ff mooi 1230.46 € )
Ik heb nu al 5 maal contact met hun gehad ( leuk zo'n betaal nummer.. ) en wat er nu net gebeurde spande de kroon, wil ik het rekening nummer opgeven ( wat ze dus ook al via meerdere mails hebben gehad, waarin door hun al meer dan 1 maand geleden werd toegezegd dat het volledige bedrag zou worden terug gestort ) Gooit die **** de telefoon er op.
Ik ben hier furieus WOEST over ...
Zodra dit is afgehandeld, komt er een Heel verhaal in de shopsurvey te staan, incl. alle mails en toezeggingen van dat *** bedrijf...
Ik koop mijn 800CLi tenminste niet bij dat bedrijf.
[ontopic]
Hoe lang gaat de batt bij jullie mee als je hem 3d-markt ? ik hoorde van iemand zon 1.5 uur ? )
[/ontopic]
[ Voor 11% gewijzigd door Roberto op 17-06-2003 16:06 ]
Ik leef volledig met je mee, en bedankt voor je ervaringen. PC Snel staat goedkoop in de pricewatch en hun reactie op mijn vragen zijn zeer snel afgehandeld. Ik denk dan ook dat dit het bedrijf wordt waar ik mijn 800 ga kopen. Suc6
Verwijderd
Ik heb gisteren bij de laptopper.nl een travelmate 800cli besteld. Ik heb eerst van te voren nog even met de afdeling verkoop 'ge-msn-ned' of het in voorraad was en om welke versie het ging. Ik kreeg vanochtend een belletje dat ze het vanochtend wilden afleveren. Erg snel. Ik heb de versie LX.T2506.076 en deze heeft wel degelijk bluetooth ondersteuning en deze werkt ook. Ik heb het getest met een ipaq 3970, een nokia 6310, en met mijn desktop PC die is uitgerust met een usb-bluetooth apparaat.
En hoe zit het met het wireless network bereik. Is dit naar behoren bij deze revisie of gebruik je geen wlan.
Hier ben ik ook wel vrij benieuwd naar.. Want hoeveel scheelt 't nu in snelheid tussen de 1,3GHz en de 1,6GHz.. De prijs die je ervoor betaalt vind ik wel aan de vrij hoge kant.. zo'n € 700,-.. Dus zo'n 1500,- hollandse guldens!!!Tr1gg3R schreef op 17 June 2003 @ 12:42:
Zijn er nu mensen die een 1.6GHz model hebben of heeft iedereen een 1,3GHz ?
Als je de 1,3 en de 1,6 nu met een gewone intel pentium desktop processor vergelijkt.. Op hoeveel Ghz kom je dan ongeveer uit?
Oja, voor degene die hun acer 80x bij PCSNEL hebben besteld: Hoe lang duurde het voordat je je laptop in huis had?
[ Voor 12% gewijzigd door blakez op 17-06-2003 16:52 ]
Verwijderd
Zou het misschien kunnen dat PCSNEL het ook levert maar dat de verkopers hier alleen niet van op de hoogte zijn?Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 16:38:
Ik heb gisteren bij de laptopper.nl een travelmate 800cli besteld. Ik heb eerst van te voren nog even met de afdeling verkoop 'ge-msn-ned' of het in voorraad was en om welke versie het ging. Ik kreeg vanochtend een belletje dat ze het vanochtend wilden afleveren. Erg snel. Ik heb de versie LX.T2506.076 en deze heeft wel degelijk bluetooth ondersteuning en deze werkt ook. Ik heb het getest met een ipaq 3970, een nokia 6310, en met mijn desktop PC die is uitgerust met een usb-bluetooth apparaat.
Verwijderd
Hmmm zou kunnen, alleen die verkopen beweert dat ie contact heeft gehad met Acer en dat die het hem verteld hebben........Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 16:44:
[...]
Zou het misschien kunnen dat PCSNEL het ook levert maar dat de verkopers hier alleen niet van op de hoogte zijn?
Verwijderd
Wireless network heb ik helaas nog niet kunnen testen, ik beschik (nog) niet over een wlan accespoint. Ben op dit moment er een aan het zoeken.
De bezorger die vanochtend het notebook heeft gebracht was er geen van de post of andere pakket dienst. Hij kwam met een mercedes aankachelen. Ik zag op het papiertje waar ik moest tekenen nog vier andere notebooks staan die bezorgd moesten worden. Of PC SNEL het levert weet ik niet.
De bezorger die vanochtend het notebook heeft gebracht was er geen van de post of andere pakket dienst. Hij kwam met een mercedes aankachelen. Ik zag op het papiertje waar ik moest tekenen nog vier andere notebooks staan die bezorgd moesten worden. Of PC SNEL het levert weet ik niet.
kan iemand ff een 3dmark2001se benchmark draaien?
maakt me eigenlijk niets uit, maar ik baal wel dat ik 1000 punten minder haal dan Xanx (en dan heb ik ook nog meer geheugen en snellere HD
)
graag wel op de standaard instellingen (dus 1024x768 en 32bit)
maakt me eigenlijk niets uit, maar ik baal wel dat ik 1000 punten minder haal dan Xanx (en dan heb ik ook nog meer geheugen en snellere HD

Omdat er geen Toshia Satellite Pro M10 topic is vraag ik het hier maar.
Zijn er ook mensen die hebben gekozen voor de Toshiba Centrino notebook ?
Zo ja Waarom
Zo nee Waarom
En wat vinden de mensen nu zo goed/mooi/fantastisch aan de Acer Centrino ?
Zo ja Waarom
Zo nee Waarom
Verwijderd
Moody je had je geheugen toch laten inwisselen van een Kingston naar een B-merk 512mb toch?Mooooody schreef op 17 June 2003 @ 18:16:
kan iemand ff een 3dmark2001se benchmark draaien?
maakt me eigenlijk niets uit, maar ik baal wel dat ik 1000 punten minder haal dan Xanx (en dan heb ik ook nog meer geheugen en snellere HD)
Verwijderd
Toshiba maakt nog geen notebooks met Centrino en de radeon 9000, hopelijk wel in de toekomst.Tr1gg3R schreef op 17 juni 2003 @ 18:46:
Omdat er geen Toshia Satellite Pro M10 topic is vraag ik het hier maar.
Zo ja Waarom
Zo nee Waarom
Moody: Ik heb de originele 3DMark instellingen gelaten zoals ze zijn.
Ik heb alleen WinXP ge-update, de bios, en de videokaart drivers van Acer's site.
Verder staan mijn DirectX & OpenGL instellingen als volgt (default instellingen):
- OpenGL: MainSettings (Performance), Texture preference (High-Perf.), Mipmap Detail Lvl (Perf.), Wait for VSync (Alw. Off), SmoothVision (Off), Anisotropic Application Preference ( Yes).
- Direct3D: MainSettings (Performance), SmoothVision Application Preferenc(On), Anisotropic Application Preference ( Yes), Wait for VSync (Alw. Off), Text.Pref. (Perform.), Mipmap Detail Lvl (Perf.).
Ik heb 3DMark2001SE nog een keer gedraait en ik kom nu uit op 7119 (hmm 700 lager dan de 1e keer, best wel vaag). Ik heb trouwens gewoon de standaard 512MB en standaard HD.
Dit is op netstroom trouwens.
Ik heb alleen WinXP ge-update, de bios, en de videokaart drivers van Acer's site.
Verder staan mijn DirectX & OpenGL instellingen als volgt (default instellingen):
- OpenGL: MainSettings (Performance), Texture preference (High-Perf.), Mipmap Detail Lvl (Perf.), Wait for VSync (Alw. Off), SmoothVision (Off), Anisotropic Application Preference ( Yes).
- Direct3D: MainSettings (Performance), SmoothVision Application Preferenc(On), Anisotropic Application Preference ( Yes), Wait for VSync (Alw. Off), Text.Pref. (Perform.), Mipmap Detail Lvl (Perf.).
Ik heb 3DMark2001SE nog een keer gedraait en ik kom nu uit op 7119 (hmm 700 lager dan de 1e keer, best wel vaag). Ik heb trouwens gewoon de standaard 512MB en standaard HD.
nee hoor...Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 18:46:
[...]
Moody je had je geheugen toch laten inwisselen van een Kingston naar een B-merk 512mb toch?
ik had zelf nog 512mb kingston liggen, die heb ik er in gedruk in de plaats van een 256mb chippie (die ik aan mijn broertje heb verkocht)
trouwens..het geheugen is niet van kingston, maar van een of ander onbekend merk (maakt overigens geen klap uit
aha, dan gebruikt jouw drivers dus standaard andere instellingen..Xanx schreef op 17 juni 2003 @ 19:01:
Moody: Ik heb de originele 3DMark instellingen gelaten zoals ze zijn.
mijne stonden op high detail...
ik heb ze ff op jouw instellingen gezet en nu haal ik 6969...hm, misschien zijn de Omega Catalyst 3.4 toch niet zo snel ofzo?
maar goed...ik zet high detail weer aan, want zo ziet het er niet uit
[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 17-06-2003 19:43 ]
Omega catalyst zijn er juist voor de goede beeld kwaliteit en niet voor het aantal frames per seconde. je krijgt dus altijd lagere 3dmark scores met omega drivers dan met gewone.
ok, ik probeer het ff met de standaard acer stuffdikkiedik schreef op 17 June 2003 @ 19:58:
Omega catalyst zijn er juist voor de goede beeld kwaliteit en niet voor het aantal frames per seconde. je krijgt dus altijd lagere 3dmark scores met omega drivers dan met gewone.
Beetje boel onzin wat je nu zegt/tiktVerwijderd schreef op 17 June 2003 @ 18:57:
[...]
Toshiba maakt nog geen notebooks met Centrino en de radeon 9000, hopelijk wel in de toekomst.
Via PC Snel kun je deze bestellen
http://213.189.16.180/pdf/5765.pdf
Daar staat ie al een tijdje....
Heeft de nieuwe revisie nu wel of geen Bluetooth
7016 punten met de ATI Catalyst 7.88 (standaard instellingen, dus OpenGL en DirectX op "middelste instelling")
7160 punten op de laagste instelling...
conclusie: de standaard ATI drivers (7.88) op "middelste instelling" zijn de beste keus...
[ Voor 26% gewijzigd door Mooody op 17-06-2003 21:14 ]
Verwijderd
Waar had jij je laptop dan gekocht? Want iedereen die bij PCSNEL koopt krijgt volgens mij GEEN kingston memory terwijl Acer ze standaard met een KINGSTON levert. Kan iemand mij hierover inlichten?Mooooody schreef op 17 juni 2003 @ 19:25:
[...]
nee hoor...
ik had zelf nog 512mb kingston liggen, die heb ik er in gedruk in de plaats van een 256mb chippie (die ik aan mijn broertje heb verkocht)
trouwens..het geheugen is niet van kingston, maar van een of ander onbekend merk (maakt overigens geen klap uit)
gekocht bij ComputerPiratesVerwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 22:26:
[...]
Waar had jij je laptop dan gekocht? Want iedereen die bij PCSNEL koopt krijgt volgens mij GEEN kingston memory terwijl Acer ze standaard met een KINGSTON levert. Kan iemand mij hierover inlichten?
misschien dat het wel geheugen is van Kingston, maar op de chips zelf staat een andere naam, maar dit is gebruikelijk...
wat is er eigenlijk zo bijzonder aan Kingston geheugen? het is niet sneller en ook niet beter (geheugen kan amper kapot
[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 17-06-2003 22:29 ]
Verwijderd
Kingston geeft levenslange garantie op hun producten. Dit zegt iets over de fabrikant van je product en geeft een zekere betrouwbaarheid voor de consument mee.Mooooody schreef op 17 juni 2003 @ 22:28:
[...]
gekocht bij ComputerPirates
misschien dat het wel geheugen is van Kingston, maar op de chips zelf staat een andere naam, maar dit is gebruikelijk...
wat is er eigenlijk zo bijzonder aan Kingston geheugen? het is niet sneller en ook niet beter (geheugen kan amper kapot)
net alsof je je laptop langer dan 5 jaar hebtVerwijderd schreef op 17 June 2003 @ 22:31:
[...]
Kingston geeft levenslange garantie op hun producten. Dit zegt iets over de fabrikant van je product en geeft een zekere betrouwbaarheid voor de consument mee.
ik denk dat ik niet eens aan de 3 jaar kom
maar goed...er staat bij mij geen Kingston op (op de zelf gekochte 512mb reep van mij wel), maar ik kan daarvan niet wakker liggen....
het is overigens gewoon de versie van Acer, niet mee gerommeld want alles was nog duidelijk gesealed...
Acer 800LCi van de eerste serie, bij mij zitten er "Infinion" reepjes in.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
Lijkt me niet. Ik heb liever een betere beeldkwaliteit dan een iets betere framerate. Daar zijn de omega's voor bedoeld.Mooooody schreef op 17 juni 2003 @ 21:06:
[...]
7016 punten met de ATI Catalyst 7.88 (standaard instellingen, dus OpenGL en DirectX op "middelste instelling")
7160 punten op de laagste instelling...
conclusie: de standaard ATI drivers (7.88) op "middelste instelling" zijn de beste keus...
En weet er iemand nou al iets over bluetooth? Kan iedereen met een 800 melden of bluetooth het doet, welk versienummer je hebt en waar je m gekocht heb
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 22:58 ]
ik heb dus nu dezelfde beeldkwaliteit-instellingen als met de omega-drivers...dat zijn de "middelste instellingen" namelijkVerwijderd schreef op 17 June 2003 @ 22:57:
[...]
Lijkt me niet. Ik heb liever een betere beeldkwaliteit dan een iets betere framerate. Daar zijn de omega's voor bedoeld.
Ik heb helaas geen BlueTooth, als ik op het knopje druk staat er in groene letters op het beeld "No Device"
.
Maarja ik vindt Bluetooth een beetje overhyped, het is natuurlijk wel handig als er een ander laptopje/telefoontje in de buurt is met BT ,bereik is niet zo ver en snelheden minimaal dacht ik (correct me if I'm wrong).
Meer on-topic: Heeft iemand met de TM800 al "Enter the Matrix" of "Vice City" geprobeerd? (ik krijg beide spellen ergens deze week, 1e spel is vrij zwaar kwa graphics, 2e minder). Ik wil wel eens weten hoe de TM800 presteerd met deze 2 spellen
.
Maarja ik vindt Bluetooth een beetje overhyped, het is natuurlijk wel handig als er een ander laptopje/telefoontje in de buurt is met BT ,bereik is niet zo ver en snelheden minimaal dacht ik (correct me if I'm wrong).
Meer on-topic: Heeft iemand met de TM800 al "Enter the Matrix" of "Vice City" geprobeerd? (ik krijg beide spellen ergens deze week, 1e spel is vrij zwaar kwa graphics, 2e minder). Ik wil wel eens weten hoe de TM800 presteerd met deze 2 spellen
[ Voor 7% gewijzigd door Xan op 17-06-2003 23:28 ]
Wat ik graag zou willen weten is waar ik daadwerkelijk een review op internet kan vinden die over de travelmate 800 gaat en dus niet over de 803, want echt elke review die ik erover op zoek gaat over de prestaties over de 803, maar van de 800 met 1,3 GHz lees ik weinig tot niets..
Daar heb ik gekeken.. Daar staan 3 links die daadwerkelijk naar een review gaan, maar in alle drie de reviews (ZDNet, CNet & Toms Hardware) gaat 't over de 1,6GHz versie.. En dus niet de 1,3GHz versie..Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 23:45:
Kijk eens in de eerste post
[ Voor 11% gewijzigd door blakez op 17-06-2003 23:49 ]
GTA VC doet het zeeeeeeeeeer goed op de mate, ook over C&C Generals was ikzeeer te spreken. Doordat ik vind dat MEDE (dus niet alleen maar voor) zijn gameprestaties erg goed zijn heb ik besloten em van de zomer te gaan kopen. BTW GTA VC draait ook prima (zelfs meer dan prima in vergelijking met GTA3) met een geforce2 kaartje. Echt vergelijk/prestatie kan je het met dat spel niet noemen. Maar het wellicht bij jouw onbekende Generals, wat toch heel wat vraagd was uitermate kwalitatief speelbaarXanx schreef op 17 June 2003 @ 23:27:
Ik heb helaas geen BlueTooth, als ik op het knopje druk staat er in groene letters op het beeld "No Device".
Meer on-topic: Heeft iemand met de TM800 al "Enter the Matrix" of "Vice City" geprobeerd? (ik krijg beide spellen ergens deze week, 1e spel is vrij zwaar kwa graphics, 2e minder). Ik wil wel eens weten hoe de TM800 presteerd met deze 2 spellen.
Dat is dan mooi om te horen,JaP.NeT schreef op 17 June 2003 @ 23:59:
[...]
GTA VC doet het zeeeeeeeeeer goed op de mate, ook over C&C Generals was ikzeeer te spreken. Doordat ik vind dat MEDE (dus niet alleen maar voor) zijn gameprestaties erg goed zijn heb ik besloten em van de zomer te gaan kopen. BTW GTA VC draait ook prima (zelfs meer dan prima in vergelijking met GTA3) met een geforce2 kaartje. Echt vergelijk/prestatie kan je het met dat spel niet noemen. Maar het wellicht bij jouw onbekende Generals, wat toch heel wat vraagd was uitermate kwalitatief speelbaar
Ik heb ook maar eens een laptop voor me zelf bestelt, ik wil er nu toch ook wel zelf eentje
ik heb trouwens ook 3jaar pick up garantie genomen
werkt die ook met gewone computers? en PDA's?
Ik zou voor de WAP54G van Linksys gaan.
Voordelen:
- 54G, als je in de toekomst PC's hiermee wilt voorzien ben je er al klaar voor.
- Deze LinkSys kan "getweaked" worden dmv. ge-edite Firmware (zie op: www.wirelessnederland.nl), en kan daardoor beter streams opbouwen naar de client (client naar AP is normaal though).
Nadelen:
- Mixed mode (hij moet op 802.11b+g draaien).
- Iets duurder (ca 20 a 30 euro?).
- Als je alleen 802.11b kaarten hebt heb je (nog) niet zo veel aan de 802.11g standaard.
Voordelen:
- 54G, als je in de toekomst PC's hiermee wilt voorzien ben je er al klaar voor.
- Deze LinkSys kan "getweaked" worden dmv. ge-edite Firmware (zie op: www.wirelessnederland.nl), en kan daardoor beter streams opbouwen naar de client (client naar AP is normaal though).
Nadelen:
- Mixed mode (hij moet op 802.11b+g draaien).
- Iets duurder (ca 20 a 30 euro?).
- Als je alleen 802.11b kaarten hebt heb je (nog) niet zo veel aan de 802.11g standaard.
[ Voor 3% gewijzigd door Xan op 18-06-2003 02:02 ]
Een daadwerkelijke review van de TM803 is idd moeilijk te vindenblakez schreef op 17 June 2003 @ 23:38:
Wat ik graag zou willen weten is waar ik daadwerkelijk een review op internet kan vinden die over de travelmate 800 gaat en dus niet over de 803, want echt elke review die ik erover op zoek gaat over de prestaties over de 803, maar van de 800 met 1,3 GHz lees ik weinig tot niets..
Maar voor info over de prestaties van de TM800 hoef je alleen even de moeite te doen om dit topic door te lezen. Vooral in het eerste deel kun je veel benchmarks vinden van de TM800. Daarnaast heeft bijna iedereen in dit topic een TM800 (en niet de TM803), dus alle ervaringen die je leest gaan over de TM800.
[ Voor 15% gewijzigd door j-w op 18-06-2003 09:59 ]
Verwijderd
En welk versienummer heb je? En waar heb je hem gekocht?Xanx schreef op 17 juni 2003 @ 23:27:
Ik heb helaas geen BlueTooth, als ik op het knopje druk staat er in groene letters op het beeld "No Device".
Hoe werkt dat nu precies wanneer je bij PCSNEL de acer 800 bestelt, dat je zeker te weten geen laptop krijgt met dode pixels? Stuur je dan gewoon een mailtje of ze hem voor jou willen testen voordat ze hem opsturen en dan betaal je daar € 45,- extra voor ofzoiets?
Is de kans trouwens niet heel groot wanneer je onder rembours bestelt, dat je alsnog dode pixels in het scherm heb door de hele trip die je laptop door het land maakt of zit die zo goed ingepakt dat je daar geen last van heb..
Is de kans trouwens niet heel groot wanneer je onder rembours bestelt, dat je alsnog dode pixels in het scherm heb door de hele trip die je laptop door het land maakt of zit die zo goed ingepakt dat je daar geen last van heb..
[ Voor 6% gewijzigd door blakez op 18-06-2003 10:32 ]
Verwijderd
Ik heb de LX.T2506.076 besteld bij de-laptopper,
Bluetooth Enabled

Bluetooth Lampje

Bluetooth Ipaq
Bluetooth Enabled

Bluetooth Lampje

Bluetooth Ipaq

ik neem aan dat ie wel goed ingepakt zit hoor, en zelfs dan is er nog een garantie van een week op dode (sub)pixels voor de € 45,- . dus zelfs als je tijdens t vervoer een dode pixel krijgt kan je m alsnog terugsturen...blakez schreef op 18 June 2003 @ 10:31:
Hoe werkt dat nu precies wanneer je bij PCSNEL de acer 800 bestelt, dat je zeker te weten geen laptop krijgt met dode pixels? Stuur je dan gewoon een mailtje of ze hem voor jou willen testen voordat ze hem opsturen en dan betaal je daar € 45,- extra voor ofzoiets?
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
In de grote test (zie post topic 1Qorne schreef op 18 June 2003 @ 00:40:
[...]
...... ik moet nog even een Wireless access point kopen nu vind ik die van Apple Airport zeer koel
werkt die ook met gewone computers? en PDA's?
Er staat niet expliciet vermeld dat window users de Aitport niet kunnen gebruiken, maar ik denk het persoonlijk niet.
Acer Travelmate 80x topic deel 2
Post van mij over Wifi
Ik heb zelf een Apple PowerBook G4 met Airport card en die gebruik ik i.c.m. een Linksys BEFW11S4 en dit werkt perfect.Stiffener schreef op 18 June 2003 @ 10:55:
[...]
In de grote test (zie post topic 1) heb ik gelezen dat Apple gebruikers vast zitten aan de Airport, en dus geen ander AP kunnen gebruiken....
Er staat niet expliciet vermeld dat window users de Aitport niet kunnen gebruiken, maar ik denk het persoonlijk niet.
Post van mij over Wifi
De Airport card werkt namelijk met de officiele wifi standaarden en dit werkt dus met alle AP's etc.
COOL! Dat wist ik niet.... Enige wat uit de test naar voren kwam was dat apple nootbook bezitters geen "normale" Airport konden hebben.... Dat werkte (nog) niet....Tr1gg3R schreef op 18 June 2003 @ 12:25:
[...]
Ik heb zelf een Apple PowerBook G4 met Airport card en die gebruik ik i.c.m. een Linksys BEFW11S4 en dit werkt perfect.
De Airport card werkt namelijk met de officiele wifi standaarden en dit werkt dus met alle AP's etc.
Blij te horen dat dit wel standaard is
Normale airport ?????Stiffener schreef op 18 juni 2003 @ 12:37:
[...]
COOL! Dat wist ik niet.... Enige wat uit de test naar voren kwam was dat apple nootbook bezitters geen "normale" Airport konden hebben.... Dat werkte (nog) niet....
Blij te horen dat dit wel standaard is

Wat bedoel je hiermee ?
Dat Apple gebruiker geen andere wifi kaartje kunnen gebruiken dan de Apple Airport (of Airport Extreme) kaartjes kunnen gebruiken ?
Ik heb het zelf niet getest met b.v. een linksys wifi pcmcia kaartje maar ik denk (weet) wel zeker dat dat niet gaat werken omdat er gewoonweg geen drivers voor zijn.
Maar de Apple wifi kaartje (Airport) zijn zeer goed. Alleen de behuizing van mijn PowerBook blokkeerd alle signalen en daarom heb ik soms slechte ontvangst.
Maar dat zou ook kunnen liggen aan de positie van de linksys BEFW11S4 router.
Die staat op een dolby digital versterker en naar 1 shuttle sn41g2 en tussen 2 17" crt monitoren, en als laatste staat er een dikke server onder de Router/AP.
Misschien moet ik eens een ander plaatsje zoeken voor mijn linksysje

Kan je een Apple Airport wel gebruiken op een windows server dan?
want ik wil hem dan op me server aansluiten, want ik vind die appleAirport wel erg mooi
en hij is niet duurder als 3com dus
want ik wil hem dan op me server aansluiten, want ik vind die appleAirport wel erg mooi
Als de Apple Airport BaseStation gewoon van de 802.11b standaard gebruik maakt zou dit gewoon moeten werken.
Bel anders voor de zekerheid eens met Apple zelf. (www.apple.nl
)
Bel anders voor de zekerheid eens met Apple zelf. (www.apple.nl
Verwijderd
Hey mensen,
ik ben van plan de TM 800 aan te schaffen.Maar heb een aantal vragen:
1. Heeft iemand die hot-swappable 2e batterij t.b.v. de mediabay?
Kan je me er wat meer over vertellen....
2. Heeft iemand de easydock portreplicator voor de TM 800? Hoe zit het hierbij
met de oplader? Gaat die ook via de Easydock??
3. Dan nog even een vraag over de wireless module van Intel: Ik begrijp dat deze is
geïnstalleerd in een mini-pc slot? Dus dat betekent dat je die makkelijk kan
verwisselen voor een 802.11G kaartje voor een mini-pc slot?
4. een garantieverlenging naar 3 jaar pick-up&return: Betekent dit dat het eerste
jaar int. traveler's komt te vervallen? En het 2e jaar onsite??
Alvast bedankt.
Laurens
3. Dan nog even een vraag over de wireless module van Intel: Ik begrijp dat deze is
4. een garantieverlenging naar 3 jaar pick-up&return: Betekent dit dat het eerste
Alvast bedankt.
Laurens
4. ja geloof het wel, je hebt dan 3jaar garantie geen 5jaarVerwijderd schreef op 18 June 2003 @ 14:57:
Hey mensen,
Alvast bedankt.
Laurens
Verwijderd
Ik bedoelde: worden het 1ste jaar int. traveler's en 2e jaar onsite vervangen door pick up & return, of komt er bovenop deze twee jaar 1 jaar Pick up & return....
dat weet ik niet precies, maar het komt er denk ik overheen, beter toch want pickup is beter en handigerVerwijderd schreef op 18 June 2003 @ 15:08:
Ik bedoelde: worden het 1ste jaar int. traveler's en 2e jaar onsite vervangen door pick up & return, of komt er bovenop deze twee jaar 1 jaar Pick up & return....
Verwijderd
Zie hier :
In tegenstelling tot vorige berichtgeving:
Ik begreep van Acer dat in dit type WEL bluetooth zit!
Met vriendelijke groet,
Koen Klaassen
PCSNEL.NL
Onduidelijkheid uit de wereld
In tegenstelling tot vorige berichtgeving:
Ik begreep van Acer dat in dit type WEL bluetooth zit!
Met vriendelijke groet,
Koen Klaassen
PCSNEL.NL
Onduidelijkheid uit de wereld
Verwijderd
Ben zeer tevreden over de TM800Lci, echter 1 nadeel(tje) zelf gebrande cd's van taiyo yuden (blank) kan ie niet lezen. Hebben meerdere mensen hier last van?
Weet iemand of Acer van plan is laptops van de eerste revisie die met foutjes kampen om te ruilen?
Dit heb ik ook al eens geprobeert, toen lukte het niet, was trouwens met een andere serie, maar misschien is het een idee om 1 e-mail te sturen, en dan iedereen een berichtje er in te zetten, dan kunnen ze bij Acer zien dat jullie het vervelend vinden!StRuJeKeR schreef op 18 juni 2003 @ 16:31:
Weet iemand of Acer van plan is laptops van de eerste revisie die met foutjes kampen om te ruilen?
goede vraag.StRuJeKeR schreef op 18 June 2003 @ 16:31:
Ik denk van niet. Ik denk niet dat ze de "foutjes" in de eerste revisie echt als fouten te erkennen. Dat zou ze namelijk heel veel geld kunnen gaan kosten.
Mail is vandaag verstuurd:StRuJeKeR schreef op 18 juni 2003 @ 16:31:
Vorige mail heb ik niks meer van gehoord.
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb al eens eerder contact gezocht met de helpdesk van Acer, maar na mijn laatste mail is het contact blijkbaar verbroken.
Het probleem is het volgende:
Sinds anderhalve maand heb ik nu de Acer Travelmate 800 LCi Notebook.
Het apparaat werkt perfect op enkele mankementen na.
Deze zijn:
- De VGA output is wazig op de tweede monitor
- De behuizing geeft aan de voor- en zijkanten lichte schokken af. (statisch)
- Als de laptop uitstaat en de stroomkabel niet is aangesloten, dan is er een rare pieptoon te horen binnenin de laptop
- Als de laptop uitstaat en de stroomkabel niet is aangesloten, neemt de batterij na één nacht af met 3%
- De plugin van de hoofdtelefoon is vrij zwak, even bewegen aan het koptelefoonplugje en het geluid komt weer uit de boxjes. Dit kan zeer irritant zijn ‘s avonds laat.
- Het WLan is in vergelijking met andere laptops (Asus, dell, etc.) matig tot zwak
- Het opladen van de batterij duurt 2 x zo lang als de geadverteerde anderhalf uur.
- De voeding wordt zeer heet bij het opladen van de batterij. Zelfs zo heet dat aanraken van de voeding niet mogelijk is.
Deze problemen zijn bij vele eigenaren van de Travelmate 800LCi aanwezig(Ik heb de laatste drivers van de acer website geinstallerd en bios versie 3a24) en Acer zelf heeft dit blijkbaar ook gezien. Er is namelijk een nieuwe revisie van dit model uit waarin deze foutjes zijn opgelost. In het nieuwe model is tevens Bluetooth geintegreerd.
Op deze discussiepagina ziet u vele gebruikerservaringen met dit model:
Acer Travelmate 80x Topic
Zoals u kunt lezen in de tweede link wordt de nieuwe revisie bevestigd door gebruikers en winkels.
Mijn vraag is wat Acer gaat doen met de mensen die nog het oude model met foutjes hebben. Het lijkt mij zeer vreemd als daar niks aan gedaan wordt.
Met vriendelijke groet,
Nick Strating
alle links die naar dit topic verwijzen in mails 
die gasten kunnen bijna iemand registreren om hier antwoorden te geven
die gasten kunnen bijna iemand registreren om hier antwoorden te geven
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Is er eigenlijk al iemand met een 800LCi van PCSNEL.nl (nieuwe revisie) die een werkende bluetooth heeft? Ben wel benieuwd, want ik ga mijne a.s. vrijdag ophalen !
[ Voor 8% gewijzigd door MrFish op 18-06-2003 17:54 . Reden: typo's ]
Verwijderd
Ik heb het ook op deze manier gedaan.....Pixeltest noemen ze het geloof ik.DoD Cerberus schreef op 18 juni 2003 @ 10:52:
[...]
ik neem aan dat ie wel goed ingepakt zit hoor, en zelfs dan is er nog een garantie van een week op dode (sub)pixels voor de € 45,- . dus zelfs als je tijdens t vervoer een dode pixel krijgt kan je m alsnog terugsturen...
dit werkt dus prima!! Heb nog niets kunnen ontdekken.
goed verpakt thuis gekregen...dus kan het je alleen maar aanraden...
Dit topic is gesloten.