Acer Travelmate 80x topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.501 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Het Acer Travelmate 80x topic deel 4

Door RS_003

Afbeeldingslocatie: http://www.limietz.com/GoT/Centrino/Logo-Pentium-M.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.limietz.com/GoT/Centrino/Centrino.jpg

’s Hertogenbosch – 13 maart 2003 - Acer vergroot zijn voorsprong op de concurrentie met de lancering van het buitengewone TravelMate™ 800-gamma dat uitgerust is met de meest recente geavanceerde Intel® Mobile Centrino™-technologie. Dit levert een perfect beheerbare computer op met uitstekende prestaties en een volledig functiepalet voor connectiviteit, docking en beveiliging. De grote schermen en de handige, uitgebreide reeks multimediafuncties zijn erg prettig in gebruik. Bovendien bezorgt de gestroomlijnde en uiterst lichte frame de gebruiker een werkervaring zonder weerga. Het Acer TravelMate 800-gamma werd volledig opnieuw ontworpen volgens de eisen van de mobiele professionele gebruiker – zelfstandig of in kleine, middelgrote en grote bedrijven – die op zoek is naar een compacte, stijlvolle en geavanceerde vervanging voor zijn desktop. Deze moet bovendien kunnen inspelen op de unieke, taakspecifieke vereisten in een mobiele werkomgeving.

Acer TravelMate 80xCLi Link

Reviews
Zdenet Review
Cnet.com Review
Intel Centrino Review
Tomshardware Review
Duitse site met tips

Quote van tomshardware
Acer's Travelmate 803LCi can lay claim to having the properties of a high-end system and high-end 3D performance. The combination of the 1.6-GHZ Pentium-M, 512-MB DDR-RAM and ATI's Mobility Radeon 9000 GPU with 64 MB makes this device a top performer. The Travelmate 803LCi is undoubtedly the frontrunner in terms of performance in the high-end notebook category. It scores additional marks, thanks to the on-board WLAN functionality (802.11b), the high-speed combo drive (8x/24x10x24x-DVD/CDRW combo) and the outstanding battery rundown time of four and a half hours. We regard the device's mobility as slightly restricted, on account of the large 15" display.
The Travelmate 803LCi is suitable for anyone seeking a very powerful and very well-equipped, mobile desktop replacement.
Specificaties:

De Acer Travelmate 80x serie wordt geleverd met een Intel Centrino processor van 1.3 Ghz tot 1.6 Ghz, verder heeft deze processor 1024kb L2 cache.
Link

De Acer Travelmate 80x wordt verkocht met standaard 2x 256mb Kingston geheugen, maar deze laptop ondersteunt max 2x 512mb wat een totaal geheugen van 1024mb oplevert.

De hardeschijven van de modellen die in Nederland verkrijgbaar zijn, zijn de: Thosiba NEPTUNE MK4021GAS,
HITACHI EUCALYPTUS DK23EA/-40, en de FUJITSU MHS2040AT.
Alle 3 modellen hebben een capaciteit van 40GB en draaien op 4200RPM.
Futjitsu mhs2040at : Link

De drives.
De Acer 80x serie heeft standaard een hot swappable 24/10/8/24x DVD/CD-RW combo drive.
Die eventueel kan worden vervangen door een hot swappable DVD-RW drive.

Het chipset.
De TM 80x draait op een Intel® 855PM chipset, met een 400MHz processor systeem bus.
Link

De chipset architectuur
Afbeeldingslocatie: http://www.limietz.com/GoT/Centrino/Chipset/855PM.gif

Het beeldscherm.
Het beeldscherm is een 15” SXGA/UXGA TFT scherm met een standaard resolutie van 1400x1050 op 16bits. Er is verder ook nog een optie om een externe monitor aantesluiten op de TM 80x met een maximale resolutie van 2048x1536 op 16bits kleur.
Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de ATI M9 CSP64 grafische kaart, die 64mb aan DDR ram heeft op 128bits, en DualView ondersteunt.
Link

De geluidskaart.
De geluidskaart is een SoundBlaster-Pro en MS DirectSound compatible kaart, conform AC97 standaard, deze laptop heeft 2 stereo speakers met een redelijke tot goede geluid kwaliteit.

Poorten.
Deze laptop beschikt over
 1 × CardBus type II slot
 1 × RJ-11 jack voor modem
 1 × RJ-45 jack voor Ethernet
 1 × DC-in jack voor de AC adapter
 1 × ECP/EPP-compliant parallel port
 1 × external VGA port
 1 × speaker/ headphone/ line-out jack
 1 × microphone/ line-in jack
 1 × FIR port
 1 × IEEE 1394 poort
 4 × USB 2.0 porten
 1 × S-video-out (NTSC/PAL) poort
 1 × 100-pin docking poort
 1 × SmartCard interface slot

Gewicht.
Deze laptop weegt een lichte 2.6KG.
En is 323mm breed, 265mm diep. En in gesloten staat is hij 35mm hoog.

Het modem
Het modem is een softwaremodem V9.0/9.2 compatible met wake-on-ring ondersteuning.
Verder zit er ook nog een 10/100 Base-T Ethernet netwerk kaart op met Wake-on-Lan ondersteuning.

De draadloze netwerk kaart.
De draadloze netwerk kaart is een Wireless LAN: Integrated Intel® PRO/Wireless 2100 network connection solutie.
Deze kaart is geïnstalleerd via een mini-pci slot, deze kaart kan ook worden verwijderd en kan men een andere kaart in het mini-pci slot plaatsen.
De kaart is conform 802.11b standaard
Link

Er zijn nu wel plannen om in het Centrino platform een Intel® PRO/Wireless 2100A te introduceren, die zowel de legale 802.11B ondersteunt als de NIET legale 802.11A op de 5 Ghz band.
Ik quote van tweakers.net : Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten.

De AC adapter.
De AC adapter is een 75Watt sterke 19/3.94A 3-pin sterke AC adapter.

De Batterij.
De Batterij is een 8-cellige LI-ION 18650 batterij met max 62.16WH capaciteit,
De batterij gaat op battery mark 4.0 zo'n 4.5 uur mee.

Het Toetsenbord.
Het Toetsenbord is speciaal gevormd met een hellings hoek van 5graden, en heeft 88toetsen.
3 Toetsen kunnen door de gebruiker kon worden toegewezen aan een programma + internetbrowsing toets en e-mail toets.

Het OS
De laptop wordt standaard geleverd met Microsoft® Windows® XP Professional Editie.

Garantie, u krijgt er 2 jaar garantie bij inclusief 1 jaar internationale dekking.

/me Driver Sectie
2e Hand Drivers:
Geluid Realtek http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True
Omega VGA http://www.accesscable.ne...rad_w2kxp_omega_2474a.exe
Hp / Compaq Wlan http://h18007.www1.hp.com...nk/us/download/18639.html
Intel Pro set http://h18007.www1.hp.com...nk/us/download/18638.html
Acer Drivers:
Platinum Secure 1.0.83 ftp://ftp.support.acer-eu...driver/winxp/360degre.zip
Intel PRO/Wireless 7100 LAN Adapters 1.0.28.2 ftp://ftp.support.acer-eu.../driver/winxp/80211dd.zip
Intel Banias Chipset Driver 4.20.1006.0 ftp://ftp.support.acer-eu..._80x/driver/winxp/agp.zip
Audio Driver 3.37 ftp://ftp.support.acer-eu...0x/driver/winxp/audio.zip
PCMCIA CARD DRIVER 5.1.2600 ftp://ftp.support.acer-eu.../driver/winxp/cardbus.zip
Lan driver 3.48.00 ftp://ftp.support.acer-eu..._80x/driver/winxp/lan.zip
LaunchManager Driver 1.12 ftp://ftp.support.acer-eu.../driver/winxp/launmgr.zip
Modem Driver 2.1.20 ftp://ftp.support.acer-eu...0x/driver/winxp/modem.zip
Notebook Manager 2.0.6 ftp://ftp.support.acer-eu...0x/driver/winxp/nbmgr.zip
Smartcardreader Driver 2.07.02.08 ftp://ftp.support.acer-eu...driver/winxp/smarcard.zip
Touchpad driver 7.2.0 ftp://ftp.support.acer-eu...driver/winxp/touchpad.zip
Notebook Manager 2.0.6 ftp://ftp.support.acer-eu...0x/driver/winxp/nbmgr.zip
VGA driver 7.83 ftp://ftp.support.acer-eu..._80x/driver/winxp/vga.zip
Bluetooth driver 1.3.2.7 ftp://ftp.support.acer-eu...river/winxp/bluetooth.zip
Platinum Secure 1.10 ftp://ftp.support.acer-eu...winxp/avi110_win2k_xp.zip
BIOS
Winflash Tool ftp://ftp.support.acer-eu...ate_80x/bios/winflash.zip
Bios 4A11 Windows Version ftp://ftp.support.acer-eu...ate_80x/bios/4a11_win.zip
Bios 4A11 Dos Version ftp://ftp.support.acer-eu...ate_80x/bios/4a11_dos.zip
Handleiding
Engels ftp://ftp.support.acer-eu...0x/manual/tm800ug_eng.pdf

Verkooppunten
TravelMate 800CLi
TravelMate 803CLi

Bekende Problemen
• pieptoon als de laptop uitstaat ( “bijna” niemand heeft er meer last van in de nieuwe revisie 076 )
• power loss van 3% na een nachtje uit ( Bij de meeste opgelost in de nieuwe revisie )
• slechte VGA out ( Nog niet altijd opgelost bij de nieuwe revisie )
• mindere kwaliteit van de WLAN ( De meeste mensen hebben inderdaad last van een slechte verbinding met de rest van hun draadloos netwerk, nog steeds niet perfect, maar het werkt al beter )
• opladen duurt langer dan de geadverteerde 1,5 uur.
• Onder het toetsenbord een Hoog Frequente piep

Plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/801.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/802.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/803.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/804.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/805.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/806.jpg

Zie Deel 1
Zie ook : Deel 2 En zie Deel 3

Verder nog wat Centrino nieuwtje’s

Wat het mobiele CPU-platform betreft wordt er alvast vooruitgeblikt op Dothan, de opvolger van de huidige Banias-processor. Deze nieuweling zal, net als Prescott, worden gefabriceerd op een 90nm-proces, en volgens verwachting ook rond dezelfde tijd worden geintroduceerd, het vierde kwartaal van dit jaar. Dothan onderscheidt zich van Banias vooral door een 2MB on-die L2 cache, en zal eerst verschijnen in snelheden van 1,8GHz. In de eerste helft van volgend jaar komen dan 1,9 en 2,0GHz modellen uit, evenals enkele langzamere Low-Volt and Ultra Low-Volt-varianten. Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten. Begin 2004 zullen hieraan dan ook nog 802.11g-mogelijkheden worden toegevoegd. Naast Centrino zal Intel trouwens de komende tijd ook nog aandacht besteden aan de mobiele P4-processor. In het derde kwartaal komt een 3,06GHz P4M zonder HyperThreading uit, gevolgd door een 3,2GHz-variant met HyperThreading. Hierna zal men in 2004 vervolgen met mobiele Prescott-varianten van 2,66, 2,80, 3,06, 3,20 en 3,46GHz, allemaal met een 533MHz FSB en HT-enabled.

Model Frequency (max / min) Vcore (max / min)
Pentium M 1,6GHz 1,6GHz / 600MHz 1,484v / 0,956v
Pentium M 1,5GHz 1,5GHz / 600MHz 1,484v / 0,956v
Pentium M 1,4GHz 1,4GHz / 600MHz 1,484v / 0,956v
Pentium M 1,3GHz 1,3GHz / 600MHz 1,388v / 0,956v
Pentium M 1,1GHz Low Voltage 1,1GHz / 600MHz 1,180v / 0,956v
Pentium M 900MHz Ultra Low Voltage 900MHz / 600MHz 1,004v / 0,844v

De Pentium-M vs. Andere mobile processoren:
Pentium-M Pentium 4 M Athlon XP Mobile
1.3 GHz (Banias) 2.0 GHz 1900
1.4 GHz (Banias) 2.2 GHz 2000
1.5 GHz (Banias) 2.4 GHz 2100
1.6 GHz (Banias) 2.4 GHz 2200
1.7 GHz (Banias) 2.6 GHz 2400

Deze vergelijking maak ik op uit Sisoft benches dus of het 100% klopt weet ik niet, als het niet zo is zeg het dan even en dan adjust ik het wel ;)

Verder zou ik jullie ook graag naar dit topic verwijzen, waar het over de Centrino in het algemeen gaat. En waar zeker ook jullie vragen kunnen worden beantwoord: [rml][ Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic[/rml]

Poll: Heeft uw laptop problemen?
Nee, Geen enkel.
Ja, Pieptoon onder toetsenbord.
Ja, Slecht wlan ontvangst.
Ja, Beeld is vaag op externe uitgangen.
Ja, Geluid is slecht.
Meerdere helaas :(
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=3727&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat voor Travelmate heeft u.
800CLi
803CLi
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=3728&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Overigens heeft MrFish
nog een tip voor iedereen die regelmatig bestanden, emails e.d. tussen laptop en PC wil synchroniseren ! SmartSync (pro) is daar heel goed en snel in. D'r is ook een gratis versie van afaik, de Pro versie is een 30 dagen trial.

Ik hoop dat iedereen hier voldoende informatie uit kan halen :)

[ Voor 77% gewijzigd door Roberto op 19-10-2003 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

MrFish

Untitled

Mooi gedaan ! _/-\o_

En bedankt voor 't verwerken van smartsync ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Hij is weer lekker :) _/-\o_

Wlan werkt bij mij nu perfect en beter dan en losse 3com officeconnect xjack pcmcia-kaart. Methode: bij eigenschappen van de wifi kaart in apparaatbeheer tabblad advanced openen. Daar bij Power Management het vinkje bij default verwijderen en dan naar wens de schuif van lowest naar highest aanpassen.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Speedpete schreef op 27 augustus 2003 @ 21:34:
Hij is weer lekker :) _/-\o_

Wlan werkt bij mij nu perfect en beter dan en losse 3com officeconnect xjack pcmcia-kaart. Methode: bij eigenschappen van de wifi kaart in apparaatbeheer tabblad advanced openen. Daar bij Power Management het vinkje bij default verwijderen en dan naar wens de schuif van lowest naar highest aanpassen.
Ik add het meteen, want ik was dat zelf vergeten.

En thx :)

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 27-08-2003 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

deze ook meteen gebookmarked :D

Misschien is het ook handig om vanaf dit deel de onderwerpen die per pagina aan bod komen in je openingspost te verwerken.

Bijvoorbeeld:

Behandeld in deel 4:
page 1 t/m 3 onderwerp x
page 4 onderwerpen: x, y, z
etc.

Scheelt een hoop zoekwerk voor mensen die net het topic komen binnenwandelen....
Moet ik trouwens ook ff in mijn topic gaan doen .... maar dat komt wel.

hahahaha heb je nu ook al het Centrino logo gebruikt in je startpost. :*)

BTW ik zal ff updaten in het Centrino topic dat deel 3 gesloten is en deel 4 open.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Mooie start post :D

maar waar kan ik die pixel test nou halen? of zie ik hem over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Qorne schreef op 27 augustus 2003 @ 22:09:

Misschien bedoel je deze Noikia monitor test (Ntest in Google) ik gebruik deze ook voor
het testen van deze schermpjes.

http://www.construnet.hu/...rs/TEST/monitor_test.html

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Laatst online: 09-09 09:38
Nog even reageren op de replies op mijn foto in het vorige topic :P

Achjah ik dacht eigenlijk dat dat dingetje waarop staat 'Travelmate 800' gewoon slordig afgewerkt was :D het zat ook verrekte vast. De Radeon stikker komt bij mij los, die gaat zodra die vol gebruikt wordt (volgende week of de week daarop op de universiteit) er ook af. En de andere stickers och dat zien we wel hoe dat werkt in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Misschien ook nog even een linkje in de openingspost naar de serviceguide >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whiiii, ik ga hem waarschijnlijk over 2 weken kopen!!! :D

Big smile :)
ik kan al bijna gaan aftellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
ik heb sinds het installeren van de nieuwe omega drivers last van vage beelden tijdens het verslepen van een venster.. :( het lijkt dan net alsof dat venster heel snel (ongever 20 x per sec) over het beeld verspringt.. ik zie hem dus opeens overal en nergens op het scherm... ik heb dit verholpen door de PowerPlay (dat ervoor zorgt dattie minder stroom gebruikt in batt modus) uit te zetten... maar nu gaat de accu weer minder lang mee... :(

ik had laatst ook trouwens dat hij opeens een harde hoge pieptoon (deed haast pijn aan mijn oren) maakte... dit was na een paar minuten weer weg, en heb er tot nog toe geen last meer van gehad.. het kwam bij de hd weg..

en als laatste puntje: mijn harde schijf word gloeiend heet (zo heet dat ik mijn hand er niet meer op kan laten rusten zonder dat t pijn doet) tijdens het spelen van GTA-VC.. met of zonder adaptor.. :?

zo.. dat was het gezeur weer... verder nog steeds fijn dingetje hoor.. :P

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beeld op mijn tv(de tv is 2 jaar oud) is zwart wit. ik heb in het bios al NTSC omgezet naar AGP maar nog steeds hetzelfde verhaal. Wat kan ik hier aan doen?? Ik heb overigens een 800LCi!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 23:58 ]

Verwijderd

Erg goed idee, die polls :) Nu komen de harde feiten een beetje boven water drijven. Waarschijnlijk zal het aantal bezitters van de 803 toenemen ten opzichte van de 800 in de toekomst (zeker als ik 'm volgende maand ook heb, whoohoo~!) Maar zijn er eigenlijk geen mensen die de 804 hebben? :+ Die kunnen niet aan de poll meedoen :P En de mensen met een 80x LMib...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 00:37 ]

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:23

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

nou ik ben der nog heel erg tevreden over... alleen nu ff kijken of ik 2x een WinXP prof. (beide op aparte partitie) erop kan zetten via de Recovery disks want ik wil een "thuis" partitie en een "school" partitie. (misschien weet iemand al OF het kan...)

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Nog maar 's ff de vraag:

Ik heb recentelijk een bijna nieuwe Travelmate 800 van iemand kunnen overnemen voor 850,- en ben er heel gelukkig mee :P

Ik heb echter een probleem:
In mijn vorige laptop zit een Toshiba SD-R6012 DVD-rewriter. Ik wil deze graag overzetten in de Acer, maar de frontjes van de drives zijn niet uitwisselbaar. Normaal haal ik gewoon de frontjes los en wissel ik ze om. De Acer rewriter gebruikt echter een andere lay-out (led, knoppen) voor het drivefrontje, terwijl de Toshiba frontjes toch vrij standaard zijn :(
IDE aansluiting past (uiteraard) gewoon, alleen het frontje niet...

Iemand een oplossing? (en a.u.b. geen slimme opmerkingen maken in de trand van "dan mod je het frontje maar, daar ben je tweaker voor") ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

Mysteryman schreef op 28 August 2003 @ 02:07:
nou ik ben der nog heel erg tevreden over... alleen nu ff kijken of ik 2x een WinXP prof. (beide op aparte partitie) erop kan zetten via de Recovery disks want ik wil een "thuis" partitie en een "school" partitie. (misschien weet iemand al OF het kan...)
Ik heb dat eens een paar maal geprobeerd, maar het is me niet gelukt om met de recovery disks Windows op een andere dan de C: schijf te installeren. Met een 'gewone' Windows installatiecd zou het natuurlijk wel moeten lukken.

En dan iets anders, ik zie dat de letters op m'n toestenbord van de TM800 eraf beginnen te raken. Al op 4 toetsen zijn er al gedeeltes weggevallen. Vind ik toch wel erg snel, heb dat ding amper 3 maanden. Daar had m'n oude Toshiba zelf na 8 jaar gebruik nog steeds geen last van 8)7
Snel nog maar even een typecursus volgen nu het nog kan, kan nog steeds niet blindtypen namelijk ;)

Verwijderd

Ik moet een Laptop aanschaffen voor de Hoge school (hier in België).
Ik ga Gegradueerde Multimedia & Communicatietechnologie studeren, in het laatste jaar zullen we ook 3D behandelen.
Voorlopig wordt het Grafische en Scripting.
Denk je dat ik een goed zal doen als ik nu een Acer Travelmate 803 LCib aankoop?

Of wat raden jullie aan?
Binnen dit en 3 jaar is er natuurlijk al weer heel wat nieuws, wat is volgens jullie een goede stap.
Deze nu aankopen, of iets minder..

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 08:45:
Ik moet een Laptop aanschaffen voor de Hoge school (hier in België).
Ik ga Gegradueerde Multimedia & Communicatietechnologie studeren, in het laatste jaar zullen we ook 3D behandelen.
Voorlopig wordt het Grafische en Scripting.
Denk je dat ik een goed zal doen als ik nu een Acer Travelmate 803 LCib aankoop?

Of wat raden jullie aan?
Binnen dit en 3 jaar is er natuurlijk al weer heel wat nieuws, wat is volgens jullie een goede stap.
Deze nu aankopen, of iets minder..
Ik zou de 803lcib aanschaffen en tegelijk gedurende de jaren de 2e hands prijs in de gaten houden. Dan kan je over 2 / 2,5 jaar de 803 verkopen en een degelijke opvolger kopen voor relatief weinig geld.

Als ik zie dan mensen voor een 2de hands laptop van 2 jaar oud nog 1000 euro betalen, dan kan je dat best in de gaten houden.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Misschien nog interessant om te vermelden dat 5 oktober de prijzen van pentium-M processoren drastisch zakken, de 1,6Ghz wordt 33% goedkoper. Dat kan toch wel iets van 200 euro schelen.

Dus ben je van plan vlak voor 5 oktober een centrino notebook aan te schaffen, dan zou ik nog ff geduld hebben!

• Roberto
Qorne schreef op 27 augustus 2003 @ 22:09:

Er was @ got iemand die zon test had gemaakt, en verder zijn er zat te vinden met google. Dus ik wist niet welke ik moest plaatsen, daar mee wacht ik even totdat iemand zegt dat hij een goede heeft gevonden.

• Roberto
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 00:32:
Erg goed idee, die polls :) Nu komen de harde feiten een beetje boven water drijven. Waarschijnlijk zal het aantal bezitters van de 803 toenemen ten opzichte van de 800 in de toekomst (zeker als ik 'm volgende maand ook heb, whoohoo~!) Maar zijn er eigenlijk geen mensen die de 804 hebben? :+ Die kunnen niet aan de poll meedoen :P En de mensen met een 80x LMib...
My bad, als er vraag is naar zon poll dan verwijder ik de huidige en plaats ik een nieuwe. Maar volgens mij heeft bijna niemand een LMib of 804.

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 28 August 2003 @ 09:36:
Misschien nog interessant om te vermelden dat 5 oktober de prijzen van pentium-M processoren drastisch zakken, de 1,6Ghz wordt 33% goedkoper. Dat kan toch wel iets van 200 euro schelen.

Dus ben je van plan vlak voor 5 oktober een centrino notebook aan te schaffen, dan zou ik nog ff geduld hebben!
staat dit al helemaal vast, of is dit enkel een voorspelling?
want ik wil hem eigenlijk ergens in september gaan halen....
(en ik moet hem hebben voor eind oktober)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 10:50:
[...]

staat dit al helemaal vast, of is dit enkel een voorspelling?
want ik wil hem eigenlijk ergens in september gaan halen....
(en ik moet hem hebben voor eind oktober)
Volgens de taiwanese notebook fabrikanten wel, op de fp heeft er een nieuwsitem over gestaan. Maar als ik jou was zou ik de gokniet nemen, en gewoon even wachten. Kan geen kwaad lijkt mij.

Ik heb 5 jaar geleden bij het kopen van mijn pc hetzelfde gedaan na een aankondiging dat de PII 8)7 drastisch goedkoper zou worden. Scheelde mij toch iets van 200 gulden :)

Verwijderd

hmm, ja, heb het nu gelezen
nieuws: Prijswijziging Pentium M-processors in oktober

maar daarzo staat ook dat de 1.3 ghz uit te handel genomen zou worden, dus dat betekent eigenlijk dat de 1.4ghz ofzo op de prijs komt van de nu 1.3ghz notebooks en de 1.3 stilletjes aan verdwijnt.

correct?
en de 1.4 is niet zo-en super grote prijsdaling denk ik...

grmbl, waarom kunnen ze die prijsverlaging nu niet 1 maand vroeger doen :( :( :(
ze weten toch ook dat vele mensen een laptop kopen voor hun school :(

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 11:14:
hmm, ja, heb het nu gelezen
nieuws: Prijswijziging Pentium M-processors in oktober

maar daarzo staat ook dat de 1.3 ghz uit te handel genomen zou worden, dus dat betekent eigenlijk dat de 1.4ghz ofzo op de prijs komt van de nu 1.3ghz notebooks en de 1.3 stilletjes aan verdwijnt.

correct?
en de 1.4 is niet zo-en super grote prijsdaling denk ik...

grmbl, waarom kunnen ze die prijsverlaging nu niet 1 maand vroeger doen :( :( :(
ze weten toch ook dat vele mensen een laptop kopen voor hun school :(
Daar heb je idd gelijk in! Het heeft meer zin om te wachten als je voor een 1,6Ghz gaat!

Maar ik denk dat Intel weinig rekening houdt met scholieren en studenten die naar school/uni gaan en een notebook kopen!

• frederick684
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11-2022
Hey, Ik zit met hetzelfde probleem, ik ga op kot en heb daar ook een pc nodig om in de week ook te kunnen werken aan de computer. Het leek me dus handig om een laptop te kopen, en nu ik de travelmate 80x ontdekt heb denk ik wel dat ik weet wat ik wil!!
Maar ik heb nog een paar kleine vraagjes; die toetsen die afslijten...kan je daar iets tegen doen? (buiten een extern toetsenbord te kopen :s) bevoorbeeld erna nieuwe opkleven ofzo of is dat geen mogelijkheid :s.

Van die prijsdaling; Ik ga begin oktober op kot, maar als ik nu in het begin zonder pc/laptop zit geeft me dat niet. Volgens jou kan ik dus in het begin van oktober de 1,6 kopen aan een goedkopere prijs? want het budget dat ik nu het laat me toe een 1,3 te kopen (momenteel dus hé). Ik was sowiezo al van plan om te wachten tot eind september, ook voor prijsdalingen, maar het zou zot zijn om een week vroeger te kopen en daarna te merken dat ie 200 goedkoper is :s:s.

-Spelletjes: Ik weet ook wel welk grafisch materiaal in de TM zit, maar wat zijn jullie ervaringen ermee? Kan iemand een voorbeeld geven van zware games die hij/zij speelt en hoe hij/zij deze draait? (resolutie etc..). Wat denken jullie dat halflife2 met deze laptop zal doen? Zal je dit kunnen draaien? En gaat het hierbij een groot verschil uitmaken of je een 1,3 of een 1,6 centrino hebt???

Bedankt alvast!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

frederick schreef op 28 August 2003 @ 11:24:
...

Van die prijsdaling; Ik ga begin oktober op kot, maar als ik nu in het begin zonder pc/laptop zit geeft me dat niet. Volgens jou kan ik dus in het begin van oktober de 1,6 kopen aan een goedkopere prijs? want het budget dat ik nu het laat me toe een 1,3 te kopen (momenteel dus hé). Ik was sowiezo al van plan om te wachten tot eind september, ook voor prijsdalingen, maar het zou zot zijn om een week vroeger te kopen en daarna te merken dat ie 200 goedkoper is :s:s.
Volgens mij wel ja. Sowieso zakken de prijzen gestaag, maar dan komt er dus ineens een grotere daling. Er vanuitgaande dt ACER deze snel doorvoert kun je beter wachten.
Ikzelf wil hem ook wel kopen (of de Jewel als die eens normale prijzen gaan vragen voor een 1,6Ghz :( ) en ik wacht dus even tot oktober! Maar pin mij er niet op vast.

• Speedpete

Speedpete

was barman

Hey, Ik zit met hetzelfde probleem, ik ga op kot en heb daar ook een pc nodig om in de week ook te kunnen werken aan de computer. Het leek me dus handig om een laptop te kopen, en nu ik de travelmate 80x ontdekt heb denk ik wel dat ik weet wat ik wil!!
Maar ik heb nog een paar kleine vraagjes; die toetsen die afslijten...kan je daar iets tegen doen? (buiten een extern toetsenbord te kopen :s) bevoorbeeld erna nieuwe opkleven ofzo of is dat geen mogelijkheid :s.

-Spelletjes: Ik weet ook wel welk grafisch materiaal in de TM zit, maar wat zijn jullie ervaringen ermee? Kan iemand een voorbeeld geven van zware games die hij/zij speelt en hoe hij/zij deze draait? (resolutie etc..). Wat denken jullie dat halflife2 met deze laptop zal doen? Zal je dit kunnen draaien? En gaat het hierbij een groot verschil uitmaken of je een 1,3 of een 1,6 centrino hebt???

Toestenbord slijtage? Heb er nu 1 persoon over gehoord en heb er zelf absoluut geen last van... en dat terwijl ik zeker 10 uur per dag op m'n laptop werk (programmeren).

Ik ga er trouwens wel van uit dat Half Life 2 op de Travelmate te spelen valt. Tot nu toe heb ik gespeeld:
- Colin McRea 3
- Chaser
- Ghost Recon

En ja, die draaien alledrie perfect, en Chaser is toch een redelijk nieuw spel :)

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Over die pieptoon onder toetsenbord: Dat is normaal, als een banias onder een bepaalde snelheid gaat piept die, als hij hoger draait krijg je een soort morsecode.
Een pieptoon in de omgeving van de batterij wanneer de laptop uit staat is NIET normaal.

Verwijderd

De pieptoon is NIET normaal. De pieptoon word veroorzaakt waarschijnelijk door de videokaart.
In veilige modus heb je het niet en dat is software matig.
Maar ik heb nog hoop voor de pieptoon, als het allemaal goed loopt laat ik het wel ff weten.

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Kun je op een 803 Lci goed Quake3 of Counter-Strike draaien?

Wat is het zwaarste spel dat jullie goed hebben kunnen draaien op de Acer Travelmate 80x ?

Samen staan we sterk!

• Speedpete

Speedpete

was barman

IkBenAlles schreef op 28 August 2003 @ 13:19:
Kun je op een 803 Lci goed Quake3 of Counter-Strike draaien?

Wat is het zwaarste spel dat jullie goed hebben kunnen draaien op de Acer Travelmate 80x ?
Check de review bij Tom's hardware (zie openingspost) en je kan o.a. vinden dat de TM803lci op 32bit, 1024x768 bij Quake 3 142.9fps haalt...

Verwijderd

welke ervaringen zijn eigenljk met de nieuwe bios ?
belangrijke veranderingen of zal ik maar even wachten tot we een meer definitieve versie hebben ?

wat denken jullie ?

Verwijderd

Ik ben van mening veranderd. Na wat informatie gezocht te hebben, lijkt dit me de beste koop en ga ik dit beestje aanschaffen:
*klik*
ThinkPad T40 (1.6GHz Pentium M, 512MB, 80GB, CD-RW/DVD, Windows XP Pro, 14.1
Enig probleem is dat ik een 15" zeker nodig heb :o
Dat is een ernstig probleem bij deze Laptop zeker?
Weet iemand overigens welke grafische kaart hierbij komt?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 16:08 ]

Verwijderd

Jep, ik heb er last van, sinds het weekend. 't-is nog niet erg, van een paar toetsen is er maar een beetje af, maar ik verbaas me wel dat het zo snel al gebeurt, dit heb ik bij al mijn andere laptops nooit gehad. Verder geen onoverkomelijk probleem hoor, want een nieuw toetsenbord kost maar 28 euro, lees ik net :Y)
Als je kunt wachten zou ik dat zeker nog even doen. De ontwikkelingen gaan erg snel de laatste paar weken, vind ik..

Ik heb een 1.3 en het enige spel wat ik langere tijd heb gespeeld is GTA Vice City, en dat gaat prima :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 16:07:
Ik ben van mening veranderd. Na wat informatie gezocht te hebben, lijkt dit me de beste koop en ga ik dit beestje aanschaffen:
*klik*
Enig probleem is dat ik een 15" zeker nodig heb :o
Dat is een ernstig probleem bij deze Laptop zeker?
Weet iemand overigens welke grafische kaart hierbij komt?
Kijk eens op onderstaande link :P

http://www.google.com/sea...q=thinkpad+t40+review&lr=

Zit een ATI 7500 in, dus. Maar hij draait maar 1024x768. Bleeh, dat wil ik echt niet meer Afbeeldingslocatie: http://www.sgop.nl/images/smilies/sgop/headshakesmile-fast.gif

Verwijderd

Nee dus, das niet de moeite :p
3e jaar doe nwe overigens 3D dus moet zeker hoger aankunnen..
een ATI Mobility Radeon 9000 of Gf4 Go is dan wel beter?
Welke van die twee valt aan te raden?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 16:26:
9000 is sneller en enrgiezuiniger dan Gforce Go, heb ik ook vermeld in het standaar centrino topic, één van de laatste posts dus zo te vinden :)

Verwijderd

Ok, dan ga ik toch moeten blijven bij de Acer Travelmate 803 LCib
Deze draait vlot games uit reviews te lezen en zal dus op 3D vlak niet onderdoen.
Bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 16:26:
Ehm sorry ik keek te snel :P

Zit een ATI 9000 in en ook 1400x1050 :P

http://www.euclidcomputer...91U%2f+IBM+t40.jpg+no+New

Maar wel een 14,1" scherm. Vind ik persoonlijk toch iets te klein voor die resolutie, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Het beste zou zijn als je 'm ergens zou kunnen bekijken, dan kun je zelf zien of 't scherm bevalt, want dat is toch wel een erg persoonlijke kwestie vind ik :)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 16:31:
Ok, dan ga ik toch moeten blijven bij de Acer Travelmate 803 LCib
Deze draait vlot games uit reviews te lezen en zal dus op 3D vlak niet onderdoen.
Bedankt!
Hier de link waar ik het "onderbouw"

[rml][ Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic[/rml]

Verwijderd

Ok bedankt :)
Ik ga toch nog eens goed over nadenken, maar ik stoor me wel aan de 14.1" TFT..
In elk geval bedankt voor jullie help :)

• frederick684
Ok, ik kwam daarnet op het net dit tegen:

AMD Athlon XP Mobile 2500+
15.1” SXGA+ TFT, max. 1400x1050
40 GB Festplatte
512 MB DDR-RAM, gegen Aufpreis 1024 MB
CD-RW & DVD-Laufwerk (24x/10x/8x/24x)
64 MB DDR-RAM ATI Radeon M10 (9600)
Audio DJ-Funktion
Wireless Lan Antenne + 22 Mbit Modul integr.
2 x USB 2.0
1 x FireWire (IEEE 1394), 1 x TV-OUT
nur 3.1 kg leicht und 25 mm flach
56k Modem u. 10/100 Mbit Netzwerkkarte
Windows XP Home oem
2 Jahre Garantie mit 48 Std. Pick-Up Service

Ik vond deze duitse aanbieding wel interessant omdat er een M10 in zit. M'n vraag is nu: hoe kan je deze vglk met een Travelmate? Neem de 803CLi. Van deze athlon is de grafische kaart duidelijk beter, maar presteert ie op de andere gebieden ook even goed of beter dan de TM's centrino?? Wat is jullie gedacht???

Verwijderd

Wat is overigens dat precieze verschil tussen een 803LCi en een 800LCi ?
Edit, never mind, de ene is 1.3 Ghz en de ander is 1.6 Ghz :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 17:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 17:09:
Wat is overigens dat precieze verschil tussen een 803LCi en een 800LCi ?
bekijk de specs eens...:+

803 heeft 1.6ghz
800 heeft 1.3ghz

bekijk de specs dus eens :)

Verwijderd

Ja, net ook gezien :+
Soz :p

• Qorne

Qorne

Think Different

op de acer800 speelde in C&C Generals alles op zijn hoogst en dat ging goed, op mijn 803 heb ik nog geen games staan maar het kan alleen maar beter gaan.

GTA VC gaat ook goed trouwens ook alles op zijn hoogst en Commanche4 gaat ook top :D

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 28 August 2003 @ 09:36:

Hoelang duurt het dan ongeveer voordat de meeste handelaren in NL die prijswijziging hebben doorgevoerd? Ik wou 'm (TM 803) eigenlijk eind September aanschaffen (rond 21 September) en om nog een maand te wachten... :X Ik word echt gek ondertussen...

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 17:38:
[...]

Hoelang duurt het dan ongeveer voordat de meeste handelaren in NL die prijswijziging hebben doorgevoerd? Ik wou 'm (TM 803) eigenlijk eind September aanschaffen (rond 21 September) en om nog een maand te wachten... :X Ik word echt gek ondertussen...
duurt lang waarom?
hierom: Intel maakt processors goedkoper voordat die goedkopere processors in acer laptops zitten. dan moeten alle "dure" laptops nog worden verkocht DAN pas komt de weizeging.

Nu hoop ik dat deze weiziging NIET door wordt berekent naar de consument, en dat de retailer ook eens meer als 18euro op een laptop mag verdienen!

lang leve de advies prijzen....

• Roberto
boe hoe :'( mijn laptop is nog niet binnen, ik hoop dat ik hem morgen krijg want anders zit ik maandag zonder laptop @ school en de 1e week heb ik hem echt nodig :(

• Qorne

Qorne

Think Different

RS_003 schreef op 28 augustus 2003 @ 17:59:
boe hoe :'( mijn laptop is nog niet binnen, ik hoop dat ik hem morgen krijg want anders zit ik maandag zonder laptop @ school en de 1e week heb ik hem echt nodig :(
ik wil je wel eennieuwe verkopen :) zonder problemen :D

• Qorne

Qorne

Think Different

in de start post kan ik dat programmatje niet vinden dat je de processor snelheid kan instellen. zou iemand a.u.b een link van dat programma kunnen geven?

Verwijderd

ik krijg normaal gezien maandag mijn Acer TM800LCI :D
Bij pcsnel in Amsterdam.

mag hem daar ook meteen eventjes testen.
Iemand nog tips of dergelijke om naar te kijken bij het afhalen?

whiii, the countdown has started :)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Qorne schreef op 28 augustus 2003 @ 17:52:
[...]

duurt lang waarom?
hierom: Intel maakt processors goedkoper voordat die goedkopere processors in acer laptops zitten. dan moeten alle "dure" laptops nog worden verkocht DAN pas komt de weizeging.

Nu hoop ik dat deze weiziging NIET door wordt berekent naar de consument, en dat de retailer ook eens meer als 18euro op een laptop mag verdienen!

lang leve de advies prijzen....
Hmm dat betwijfel ik waarom?
hierom: Intel heeft ver van tevoren aangekondigd dat de prijzen op dat moment omlaag gaan. Acer is echt niet zo gek dat ze maanden voorraad hebben van die notebooks. En de voorraad die ze hebben zullen ze afbouwen zodat ze vanaf het moment van de prijswijziging hem weer op kunnen bouwen. Vervolgens kunnen ze meteen de nieuwe prijzen doorvoeren, en dus meer notebooks verkopen. Aanemende dat die dingen behoorlijk prijselastisch zijn! En dat zijn ze! Verder is Acer toch wel een prijsvechter, als ze dus met de prijs omlaag kunnen dan doen ze dat!

Zover mijn betoog waarom de prijzen wel snel zullen zakken na 5 oktober. Misschien gaat Acer nog wel een stapje verder door al eerder de prijs te laten zakken, om zo sneller van hun "voorraad" af te komen, mocht deze prijswijziging toch onverwacht zijn gekomen. Maar ik denk dus niet dat ze veel voorraad hebben, veel voorraad hebben is immers bij computers niet zo heel interessant. Het risico van prijsdalingen is immers veel te groot, en na een tijdje word het zelfs onverkoopbaar.

Om nog ff terug te komen op wat ik eerder claimde. Ik zag nu weer cijfers waarin de Gforce Go 4200 een stuk sneller was dan de ATI 9000 :/

[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 28-08-2003 19:41 ]

Verwijderd

Net gebeld door De Greef, laptop komt waarschijnlijk morgen :) Ik kan niet wachten :P Laptop is een Acer Travelmate 803CLib En dat andere topic wat jullie misschien als is opgevallen is niet helemaal ok :)

• Qorne

Qorne

Think Different

Oscar Mopperkont schreef op 28 August 2003 @ 19:41:
[...]

Om nog ff terug te komen op wat ik eerder claimde. Ik zag nu weer cijfers waarin de Gforce Go 4200 een stuk sneller was dan de ATI 9000 :/
Bron ?!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 01:17
Ik neem aan dat je daar de anantech review bedoeld ? (http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.html?i=1745&p=6).

Heel raar, aangezien deze review van anandtech precies het tegenovergestelde verteld: http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.html?i=1692&p=10.

• Qorne

Qorne

Think Different

Access schreef op 28 August 2003 @ 20:11:
[...]

Ik neem aan dat je daar de anantech review bedoeld ? (http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.html?i=1745&p=6).

Heel raar, aangezien deze review van anandtech precies het tegenovergestelde verteld: http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.html?i=1692&p=10.
nog maar 1 oplossing zelf gaan testen :P
wie heeft een een laptop met een 4200 Nvidia?
dan wil ik wel even benchmarken met met 803 :D

Verwijderd

In de ene review is het een 440 go en in de ander een 4200 go, ik denk dat dat het verschil verklaard

• Roberto
Idd, de 4200GO is sneller, maar met een radeon 9000 kan je langer op je accu werken.

Verwijderd

Kent iemand hier een winkel die deze laptops (specifiek de 803LMib) met win2k verkoopt? Wordt gewoon door Acer ondersteunt, en vergelijkbare laptops zoals de IBM T40 met 2k i.p.v. XP kopen is geen enkel probleem, maar het lijkt erop alsof dit met de travelmates nergens kan?! :'(

(Nog beter zou zijn een winkel die de laptop voor mij zou willen configureren als dual-boot met linux distro naar keuze, maar daar heb ik toch niet echt veel hoop op :/ [terwijl me dat toch wel een gat in de markt lijkt])

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 20:58:
Kent iemand hier een winkel die deze laptops (specifiek de 803LMib) met win2k verkoopt? Wordt gewoon door Acer ondersteunt, en vergelijkbare laptops zoals de IBM T40 met 2k i.p.v. XP kopen is geen enkel probleem, maar het lijkt erop alsof dit met de travelmates nergens kan?! :'(

(Nog beter zou zijn een winkel die de laptop voor mij zou willen configureren als dual-boot met linux distro naar keuze, maar daar heb ik toch niet echt veel hoop op :/ [terwijl me dat toch wel een gat in de markt lijkt])
e-mail even corne@hificorner.nl
Wij doen dat wel

• frederick684
frederick schreef op 28 August 2003 @ 17:04:
Ok, ik kwam daarnet op het net dit tegen:

AMD Athlon XP Mobile 2500+
15.1” SXGA+ TFT, max. 1400x1050
40 GB Festplatte
512 MB DDR-RAM, gegen Aufpreis 1024 MB
CD-RW & DVD-Laufwerk (24x/10x/8x/24x)
64 MB DDR-RAM ATI Radeon M10 (9600)
Audio DJ-Funktion
Wireless Lan Antenne + 22 Mbit Modul integr.
2 x USB 2.0
1 x FireWire (IEEE 1394), 1 x TV-OUT
nur 3.1 kg leicht und 25 mm flach
56k Modem u. 10/100 Mbit Netzwerkkarte
Windows XP Home oem
2 Jahre Garantie mit 48 Std. Pick-Up Service

Ik vond deze duitse aanbieding wel interessant omdat er een M10 in zit. M'n vraag is nu: hoe kan je deze vglk met een Travelmate? Neem de 803CLi. Van deze athlon is de grafische kaart duidelijk beter, maar presteert ie op de andere gebieden ook even goed of beter dan de TM's centrino?? Wat is jullie gedacht???
--> eff mn eigen message quoten want niemand heeft tot nu toe enige reactie neergetypt :( :( :(

• Qorne

Qorne

Think Different

frederick schreef op 28 August 2003 @ 21:14:
[...]

--> eff mn eigen message quoten want niemand heeft tot nu toe enige reactie neergetypt :( :( :(
wat denk je zelf?
vreet veel meer stroom, wat voor merk is het eigelijk?!

• frederick684
Tis de opvolger van de Targa visionary xp die op vele sites getest is geweest omdat ie een M10 kaartje had. maar daarmee kan ik em nog niet vergelijken met die centrino.......

Verwijderd

Jaaaaa

Ik heb de 800 van salland gekregen. Geen 1 probleem w00t!! Alleen mijn lettergrote is wat fucked up in xp.

Superding!!! Iedereen bij Salland bestellen

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 22:30:
Jaaaaa

Ik heb de 800 van salland gekregen. Geen 1 probleem w00t!! Alleen mijn lettergrote is wat fucked up in xp.

kan je veranderen bij schermeigenschappen dan DPI settings
|:( waarom help ik altijd mensen die toch geen klant zijn |:( oke dit was de laatste keer :P

• frederick684
Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 22:30:
Jaaaaa

Ik ga mn laptop in holland komen kopen alhoewel ik in belgie woon. Ik ga normaal gezien in terneuzen kopen ;). Wat is de website van salland? en waar is de winkel gelegen?

Verwijderd

Misschien een beetje een domme vraag, maar dit is eigenlijk het enige dat me tot nu toe ervan heeft weerhouden een laptop (en in het bijzonder de Acer TM80x) te kopen:

In hoeverre merk je het verschil tussen een harde schijf die draait op 4200 RPM, en eentje op 5400 RPM?

Ik wil de notebook voornamelijk gaan gebruiken voor internet, e-mail, kantoorapplicaties en MP3/DVD, en ik snap dat je daar de harde schijf niet echt voor nodig hebt. Echter, zo heel af en toe (een uurtje of twee in de week) een spelletje als UT2003 of BF1942 moet-ie toch ook wel aankunnen, maar ik vraag me af of een harde schijf met die rotatiesnelheid dat wel aankan?

• frederick684
Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 22:47:
Misschien een beetje een domme vraag, maar dit is eigenlijk het enige dat me tot nu toe ervan heeft weerhouden een laptop (en in het bijzonder de Acer TM80x) te kopen:

In hoeverre merk je het verschil tussen een harde schijf die draait op 4200 RPM, en eentje op 5400 RPM?

Ik wil de notebook voornamelijk gaan gebruiken voor internet, e-mail, kantoorapplicaties en MP3/DVD, en ik snap dat je daar de harde schijf niet echt voor nodig hebt. Echter, zo heel af en toe (een uurtje of twee in de week) een spelletje als UT2003 of BF1942 moet-ie toch ook wel aankunnen, maar ik vraag me af of een harde schijf met die rotatiesnelheid dat wel aankan?
Tuurlijk datte! Je moet maar eens even zien naar een paar reviews op tomshardware. Je kan dan je eigen probleempje nagaan: kijk naar een review van een laptop, en als ie goede 3D benchmarks haalt kijk je naar de specifikaties van die laptop. Je zal zien dat die harde schijf even snel draait als die in jouw 'probleem'. Het zal dus perfect gaan, geen probleem!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 22:47:

Qorne schreef op 28 August 2003 @ 17:33:
op de acer800 speelde in C&C Generals alles op zijn hoogst en dat ging goed, op mijn 803 heb ik nog geen games staan maar het kan alleen maar beter gaan.

GTA VC gaat ook goed trouwens ook alles op zijn hoogst en Commanche4 gaat ook top :D
Ben niet een expert in Games maar C&C Generals vraagt volgens mij toch wel veel van je laptop :)

Ik denk dat het wel moet kunnen hoor (correct me if I'm wrong) ;)

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Kan mij iemand vertellen wat voor firewire poort er juist op zit 4-pins of 6-pins, ben n00b op firewire gebied en had graag geweten of ik deze er op kan aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Verwijderd schreef op 27 augustus 2003 @ 23:57:
Het beeld op mijn tv(de tv is 2 jaar oud) is zwart wit. ik heb in het bios al NTSC omgezet naar AGP maar nog steeds hetzelfde verhaal. Wat kan ik hier aan doen?? Ik heb overigens een 800LCi!
Euhm... Ik denk dat je S-video kabeltje niet helemaal goed is. Deze van je bestaande videokaart uit een desktop pc gebruikt?
Hier had ik zelf ook problemen mee. Bij een lokale snoertjes winkel een nieuwe gehaald. Gaat nu perfect. En scherp.

Qorne: Ik zou maar oppassen met wat je post hier. Beetje commerciële neigingen heeft het soms! Ik ga mezelf ook niet promoten dat ik webdiensten (hosting en serverbuilding bv.) aanbied. Ik kan die jongen ook wel een mooie aangepaste Acer aanbieden. Maar doe het niet. Is niet volgens de regels die hier gelden.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

GeFke schreef op 28 August 2003 @ 23:57:
Kan mij iemand vertellen wat voor firewire poort er juist op zit 4-pins of 6-pins, ben n00b op firewire gebied en had graag geweten of ik deze er op kan aansluiten
Afbeeldingslocatie: http://www.ratocsystems.com/products/subpage/picture/fwcable.jpg

De linker, 4pin dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

RS_003 mijn laptop stond voor morgen gepland ter reperatie (daar gaat me 3werkdgn responsetijd :( maandag dus pas terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
alienfruit schreef op 29 augustus 2003 @ 01:50:
RS_003 mijn laptop stond voor morgen gepland ter reperatie (daar gaat me 3werkdgn responsetijd :( maandag dus pas terug)
Ik ga zo Acer bellen of ik hem vandaag nog terug krijg, want anders moet ik mijn Acer travelmate 7100TE gebruiken en die heeft geen wlan en is gewoon een brak *** ding, hij crast al door de warmte als ik een pcmcia netwerkkaart er in doe 8)7

Mja voor word typen is hij goed genoeg.
Maar ik wil graag mijn 800'tje terug :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag zou ik 'm terug moeten krijgen dus hopelijk houden ze zich aan de afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 13:55
GeFke schreef op 28 August 2003 @ 23:57:
Je kan 'em ook via usb2 aansluiten, ipv. 4-pins firewire. Bij de maxtor wordt een 6-pins snoertje geleverd, dus zal je een verloopje moeten kopen als je firewire wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frederick schreef op 28 August 2003 @ 22:36:
[...]

Ik ga mn laptop in holland komen kopen alhoewel ik in belgie woon. Ik ga normaal gezien in terneuzen kopen ;). Wat is de website van salland? en waar is de winkel gelegen?
aha, jij ook al? :P
vraag me ook af waarom die dingen bij ons vele duurder zijn, tis toch nogal een groot verschil :(

ik ga die van mij in Amsterdam halen (pcsnel) dat kwam toch nog het beste uit.
ik heb een lijstje met alle winkels en de km afstand vanaf antwerpen ongeveer berekend, dus als ge die wil hebben.

Salland lag volgens mij iets van 300km ver weg dus euh... :X

Groete!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tering, die ati geeft echt mooi beeld.

Weet iemand grote hd's voor de 800Lci? want op deze 40 gb kan ik niet eens me mp3 verzameling kwijt. En coole notebooktassen waar ook schoolboeken in kunnen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 11:10:
Tering, die ati geeft echt mooi beeld.

Weet iemand grote hd's voor de 800Lci? want op deze 40 gb kan ik niet eens me mp3 verzameling kwijt. En coole notebooktassen waar ook schoolboeken in kunnen ofzo
Ik heb hier een samsonite nüringburg ( volgens mij S300 ) in black, goed ding en past echt veel in.

En je kan er wel grotere hdd's in proppen igg alles wat atm op de markt is.

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 29-08-2003 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 23:57:
NTSC omgezet naar AGP? je bedoelt naar PAL waarschijnlijk.

Het kan zijn dat je TV geen S-video aankan, in dat geval moet je even een S-video naar composiet kabeltje/verloopstukje kopen, dan kan je laptop via de composiet ingang van je TV aansluiten. Zo'n verloop stukje kost ongeveer 3,50 euro. Zie de TV-out FAQ voor meer info.

[ Voor 9% gewijzigd door j-w op 29-08-2003 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Dit ding dus.
http://www.samsonite.com/...d=E0OQHXYKUOI3CILOMY12ZQI

edit:
350 Series / Paragon ICT Cases
Nürburgring 56P*303

Afbeeldingslocatie: http://www.samsonite.com/nl/en/prodimages/56p/56pccc303de01500x500.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Roberto op 29-08-2003 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick684
dat is eerder een hele reistas datte ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick684
Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 11:03:
[...]

aha, jij ook al? :P
vraag me ook af waarom die dingen bij ons vele duurder zijn, tis toch nogal een groot verschil :(

ik ga die van mij in Amsterdam halen (pcsnel) dat kwam toch nog het beste uit.
ik heb een lijstje met alle winkels en de km afstand vanaf antwerpen ongeveer berekend, dus als ge die wil hebben.

Salland lag volgens mij iets van 300km ver weg dus euh... :X

Groete!
Dus jij hebt uitgerekend waar je jouw 800CLi of is het een 803CLi, het goedkoopste kan vinden, en toch niet zo ver hoeft te rijden? maar..amsterdam is toch ook nog een eindje :s nouja. Ik had me ooit nog bedacht om bij delaptopper te bestellen maar tschijnt is hun service echt niet goed dus heb ik die keuze dan ook maar laten vallen...
Als je wil mag je jouw lijstje wel eens posten, zou wel handig zijn! :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick684
Ow ja...nog een vraagje: soms zie je de 803CLi versie met 60GB HD, is dit nu de standaardversie, of is de standaardversie die met 40gieg? alé standaard 40gieg lijkt me logisch..maar toch ik kom het de laatste tijd soms eens tegen zo'n 60gieg in 803CLi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frederick schreef op 29 augustus 2003 @ 11:40:
Dus jij hebt uitgerekend waar je jouw 800CLi of is het een 803CLi, het goedkoopste kan vinden, en toch niet zo ver hoeft te rijden? maar..amsterdam is toch ook nog een eindje :s nouja. Ik had me ooit nog bedacht om bij delaptopper te bestellen maar tschijnt is hun service echt niet goed dus heb ik die keuze dan ook maar laten vallen...
Als je wil mag je jouw lijstje wel eens posten, zou wel handig zijn! :) :) :)
Here it is:
www.virus3000.net/laptop.xls

astu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick684
danku! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djith
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12-2024
Weet iemand toevallig ook of UT2k3 een beetje wil draaien op de 803LCi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 11:10:
Heb er een 80 GB IBM Travelstar in gestopt. Werkt prima, en ik merk niet dat-ie 'slechts' op 4200 toeren draait. Wel lekker stil :Y)
frederick schreef op 29 August 2003 @ 11:40:
Ik had me ooit nog bedacht om bij delaptopper te bestellen maar tschijnt is hun service echt niet goed dus heb ik die keuze dan ook maar laten vallen...
Ik heb juist weer hele goede ervaringen met De-Laptopper. Juist over hun service ben ik heel erg te spreken. Maarja, dat zul je altijd zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forummers,

Sinds een paar weekjes heb ik jullie gevolgd in de travelmate 80x topics.
Ik heb erg veel aan jullie gehad.

Sinds woensdag ben ik de trotse eigenaar van een travelmate 803lcib, gekocht bij pcsnel. Oa omdat ik daar dichtbij woon.

Hierbij wilde ik een klein verslagje geven van het apparaat. Het betreft de gereviseerde versie. Hij werkt echt prima, bluetooth werkt goed, wlan heb ik nog niet uit kunnen proberen. Geen piep of usb fouten. De dvd cdrw drive is wel luid, evenals het inkicken van de fan. Het warm worden van de linkerpols is inderdaad merkbaar aanwezig. De fan gaat zo nu en dan aan, niet ongewoon vaak - wel wat meer of langer bij veeleisende taken. Verder erg snel een vloeiend apparaat.

De werking van het apparaat is mij zeer goed bevallen. Gezien de problemen bij veel gebruikers in deze topics was ik wel een beetje angstig. Tot gisteravond was ik erg opgelucht dat ik geen kwaaltjes had... Toch zag ik gister iets vreemds aan mijn scherm.....

Als ik mijn scherm 90 grade op heb geklapt en kijk ertegen aan, in een iets hogere hoek dan normaal, zie ik een lichte dunne lijn lopen. Ahw van rechts naar links, hij loopt door tot aan het midden en heeft een lichtere kleur danzijn achtergrond.

Is iemand bekend met dit fenomeen of zal ik zsm teruggaan naar pcsnel...?

Wie heeft er een verklaring voor?

Op zich hoeft het geen probleem te vormen omdat het een onopvallen enklein iets is, toch is het bedrag wat je erin steekt vrij hoog, vooral als student.

Bedankt.

n.b. Al dagen probeer ik mij hiervoor in te schrijven maar was te lui een geschikt email adres aan te vragen. Gelukkig kan ik mij nu op dit forum ook bevinden tussen mede eigenaren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djith schreef op 29 August 2003 @ 13:22:
Weet iemand toevallig ook of UT2k3 een beetje wil draaien op de 803LCi?
dat draait perfect (volgens meerdere reacties in deze topic reeks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 15:09:
Beste forummers,

Sinds een paar weekjes heb ik jullie gevolgd in de travelmate 80x topics.
Ik heb erg veel aan jullie gehad.

Sinds woensdag ben ik de trotse eigenaar van een travelmate 803lcib, gekocht bij pcsnel. Oa omdat ik daar dichtbij woon.

Hierbij wilde ik een klein verslagje geven van het apparaat. Het betreft de gereviseerde versie. Hij werkt echt prima, bluetooth werkt goed, wlan heb ik nog niet uit kunnen proberen. Geen piep of usb fouten. De dvd cdrw drive is wel luid, evenals het inkicken van de fan. Het warm worden van de linkerpols is inderdaad merkbaar aanwezig. De fan gaat zo nu en dan aan, niet ongewoon vaak - wel wat meer of langer bij veeleisende taken. Verder erg snel een vloeiend apparaat.

De werking van het apparaat is mij zeer goed bevallen. Gezien de problemen bij veel gebruikers in deze topics was ik wel een beetje angstig. Tot gisteravond was ik erg opgelucht dat ik geen kwaaltjes had... Toch zag ik gister iets vreemds aan mijn scherm.....

Als ik mijn scherm 90 grade op heb geklapt en kijk ertegen aan, in een iets hogere hoek dan normaal, zie ik een lichte dunne lijn lopen. Ahw van rechts naar links, hij loopt door tot aan het midden en heeft een lichtere kleur danzijn achtergrond.

Is iemand bekend met dit fenomeen of zal ik zsm teruggaan naar pcsnel...?

Wie heeft er een verklaring voor?

Op zich hoeft het geen probleem te vormen omdat het een onopvallen enklein iets is, toch is het bedrag wat je erin steekt vrij hoog, vooral als student.

Bedankt.

n.b. Al dagen probeer ik mij hiervoor in te schrijven maar was te lui een geschikt email adres aan te vragen. Gelukkig kan ik mij nu op dit forum ook bevinden tussen mede eigenaren _/-\o_
dat effect heb je bij crt monitoren toch soms ook (als je hem héél licht zet) of is het zo-iets niet?
voor de rest zou ik het niet weten, je kunt natuurlijk altijd even bij pcsnel langs gaan, maar die kunnen daar niets aan doen denk ik. (acer support wel, maar dan ben je hem langer kwijt denk ik).

Ik ga maandag mijn flappie ophalen bij pcsnel en ik hoop er niets aan te hebben, maar vrees er eigenlijk wel voor dat ik weer er iets aan krijg (aangezien ik altijd pech heb in pc spullen, iedere keer wanneer ik iets koop is er iets kapot aan waar ik zelf niets aan kon doen:()

succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Mijn mooie Travelmate 800 werkt als een trein, maar als ik GTA Vice city wil starten, dan knalt hij eruit op het moment dat het 3D gebeuren moet beginnen. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:35
Welke drivers gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Virus3000

Jij woont in belgie? zoja, mail mij even corne@hificorner.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Wat ik nogmaals wil melden, ik nu voor het eerst ook een pieptoon in mijn acer803
die hoor ik alleen als ik mijn muis op de laptop aansluit, als ik die los maak is de pieptoon weg.

Bij elke toetsaanslag van dit bericht hoor ik ook een pieptoon, zie zelfde toon maar dan alleen bij een toetsaanslag. overgens ik heb hem NU deze zin NIET meer. echt vreemd.

ZEER BELANGERIJKE TIP BIJ EEN PIEPTOON

Ik had dus een zeeer duidelijke pieptoon.
best vervelend. ik installeer Speedstep XP en hij is 100% STIL :D als ik hem op MAX. zet WOEI!
Nu heb ik een probleemloze acer803 :D

http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/

[ Voor 29% gewijzigd door Qorne op 29-08-2003 16:03 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.