Acer Travelmate 80x topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.510 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de response tijd van dit scherm is. Het is al een keer door iemand gevraagd, maar nog niet beantwoord zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
HellBeast schreef op 23 September 2003 @ 19:23:
lukt niet, dan schakelt de verbinding op de laptop zich uit en wil hij niet meer aan :S
Kan iemand hier ff op reageren? Ik heb bij een vriend ook de WZC uitgeschakeld, maar precies hetzelfde probleem als in deze quote.

Moet ik na uitschakelen, het wireless gedeelte uitschakelen dmv de knop, waardoor de laptop weer normaal gaat reageren en dan de nieuwe intel drivers ervover?

Want met de de standaard drivers of sowieso met WZC uit hapert ie en heeft ie de grootste moeite met taken uitvoeren. Hij zit dan namelijk simpelweg in de knoop met zn wireless lan gedeelte. :?

[ Voor 15% gewijzigd door JaP.NeT op 23-09-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Volgens mij gaat het fout als hij een netwerkbrug wil maken. Wanneer ik de netwerkbrug verwijder dan blijf ik wel verbinding houden. Echt vaag.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 22:40:
Weet iemand wat de response tijd van dit scherm is. Het is al een keer door iemand gevraagd, maar nog niet beantwoord zie ik.
Dat was ik en ik weet het nog steeds niet.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

HellBeast schreef op 23 September 2003 @ 22:44:
Volgens mij gaat het fout als hij een netwerkbrug wil maken. Wanneer ik de netwerkbrug verwijder dan blijf ik wel verbinding houden. Echt vaag.
Nou je het zegt. Ik heb bij het configgen van m'n wifi destijds de bruk weggehaald... en met standaard drivers werkt het toppie. En vergeet niet te kijken bij het stroomgebruik, zie ook de openingspost.
HellBeast schreef op 23 September 2003 @ 22:44:
[...]

Dat was ik en ik weet het nog steeds niet.... :(
Ik heb google uitgeplozen en altavista ondersteboven gehaald... en niks...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Speedpete schreef op 23 September 2003 @ 23:07:
[...]

Nou je het zegt. Ik heb bij het configgen van m'n wifi destijds de bruk weggehaald... en met standaard drivers werkt het toppie. En vergeet niet te kijken bij het stroomgebruik, zie ook de openingspost.

[...]

Ik heb google uitgeplozen en altavista ondersteboven gehaald... en niks...
Ik heb ook al goed gezocht en meestal kan ik wel makkelijk dingen vinden. Waarschijnlijk is de responsetijd van het scherm niet heel goed, anders had acer er wel mee geadverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
(jarig!)
Ik heb hier de eerste versie van de 800LCi. Alleen ik krijg de modem maar niet aan de gang.

Volgende dingen heb ik al geprobeerd:

- Verse recovery van windows
- Nieuwste bios
- Com1 uitgeschakeld in bios
- Modem ingesteld op alle com poorten van 1 t/m 7
- Agere drivers van hun website

Bij het opvragen van de instellingen van de modem blijft hij steeds deze foutmelding geven 'De poort waaraan de modem is gekoppeld, kan niet worden geopend. Mogelijk is er sprake van een hardware-conflict. Ga naar Apparaatbeheer en controleer of alle apparaten naar behoren werken.'

Maar in apparaatbeheer staan geen conflicten van apparaten. Status opvragen via hyperterminal werkt ook niet. Googleen heeft bovenstaande oplossingen gebracht die dus geen resultaat bieden evenals de search van GOT.

• Speedpete

Speedpete

was barman

HellBeast schreef op 23 september 2003 @ 23:17:
[...]

Ik heb ook al goed gezocht en meestal kan ik wel makkelijk dingen vinden. Waarschijnlijk is de responsetijd van het scherm niet heel goed, anders had acer er wel mee geadverteerd.
Dat hoeft niet per se... ik vind het erg goed gamen, ook race games, maar ik zoek toch verder. Over het algemeen kan je weinig gegevens vinden over de response-rate van laptopschermen...

Ik heb iig, al bladerend door de service guide, nog ff verder gezocht en volgens Acer is de 15" versie een van de volgende schermen:
LG LP150E02-A2P1
Hitachi TX38D81VC1CAB
AU B150XG01

De AU en Hitachi schermen staan echter allemaal op inet als 1024x768.. dan zou de LG overblijven. Het enige 1400x1050 scherm van AU heeft overigens een response time van 50ms... de 1024x768 versies, en dus ook die met bovenstaand serienummer, hebben 25ms..

Het LG scherm is inderdaad een 1400x1050 paneel en ik verwacht dat de refresh rate ook rond de 50ms zit... Een Chinese/Koreaanse site (http://kr.china-tft.com/d...tail.asp?Panel_Model=2829) heeft specs maar geen refreshrate.

Waar de AU en Hitachi schermen overigens een backlight hebben van 50.000 uur, zit er in de LG een van 10.000 (weinig??), en staat niet als laptop-scherm in de chinese lijst.

Kijk ik echter naar de Replacable Unit List, dan kom ik ook een ander serienummer voor LG tegen: LG150X05..., en een voor AU.. de B150PG01... en tenslotte ook een voor Hitachi: TX38D91VC1FAB..

Ik zoekt verders... en laat het wel horen...

edit: gegevens die ik kan krijgen:

LG LP150E02-A2P1 --> ??, 1400x1050
Hitachi TX38D81VC1CAB --> 50ms, 1024x768
AU B150XG01 --> 35ms, 1024x768

LG LG150X05 --> noppes
Hitachi TX38D91VC1FAB --> 50ms, 1400x1050
AU B150PG01 --> 50ms, 1400x1050

Ga d'r maar vanuit dus dat het scherm rond de 50ms refresh rate zit...

[ Voor 13% gewijzigd door Speedpete op 24-09-2003 01:03 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Bedankt voor het uitzoeken. Daar komt dus de Ghosting vandaan.

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

HellBeast schreef op 24 September 2003 @ 06:52:
Bedankt voor het uitzoeken. Daar komt dus de Ghosting vandaan.
lol dat je daar last van hebt.
ik game er ook op en heb geen last van ghosting :D

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
ik heb er ook geen last van hoor... maar misschien zie ik het wel niet omdat ik niet zo'n mierenn*ker ben... :X :P

ps.. nofi.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:16

Stewie!

Keen must die!

DuDePrOdUcTiOnS schreef op 24 September 2003 @ 12:31:
ik heb er ook geen last van hoor... maar misschien zie ik het wel niet omdat ik niet zo'n mierenn*ker ben... :X :P

en toch heb je gelijk

* Stewie! is fanatiek UT speler, en alles werkt goed op lappie

Verwijderd

als ik zo'n travelmate 800LCIb koop met een 1.3MHz processor kan ik die dan later nog upgraden naar een 1.7 of zit die processor er vast in gesoldeerd

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

DuDePrOdUcTiOnS schreef op 24 September 2003 @ 12:31:

[mierenneukmode]
Wanneer ik snel met mijn muis beweeg in Counter-strike dan is het beeld wazig en is pas "stil" als ik niet meer met mijn muis beweeg. Heel irritant.
[/mierenneukmode]

Maar wees blij als je er geen last van hebt!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

JWO

hoe is het bereik van de interne Wi-Fi ?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 17:30:
als ik zo'n travelmate 800LCIb koop met een 1.3MHz processor kan ik die dan later nog upgraden naar een 1.7 of zit die processor er vast in gesoldeerd
Als het goed is, moet dit wel kunnen, het is alleen de vraag in hoeverre de cpu's los te koop gaan zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Nakebod op 24-09-2003 17:57 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Qorne

Qorne

Think Different

Nakebod schreef op 24 september 2003 @ 17:57:
[...]

Als het goed is, moet dit wel kunnen, het is alleen de vraag in hoeverre de cpu's los te koop gaan zijn.
ze gaan ze straks ook in servers gebruiken dus dan kan je ze eventueeel los kopen, maar ik weet niet of er ook een 1.7 in het mobo kan... ik dacht tot 1.6 en de 804 een ander mobo heeft. of heb ik het hier fout?

• frederick684
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11-2022
Mysteryman schreef op 17 September 2003 @ 19:43:
ik heb gewoon een Sweex AP staan... werkt echt perfect! tot achter in de tuin...
hoeveel kost dit ding??

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 17:30:
wow 1.3mhz :D

Uh de cpu kan uit het socket maar tot nu toe heeft geen enkele tweaker getracht de cpu te vervangen.

Verwijderd

Nou heb zojuist ook maar de 800Cli besteld. De laptopper had een leuke aanbieding, nl. de 800Cli, een AP Router van Linksys ding, en een nette tas.

Bovendien stond er ergens op de site vermeld, als je min, 1500 euro besteed, dan mag je via een formulier voor 50 euro aan accesoires uitzoeken, dus heb me maar een gratis MX 500 muisje van Logitech toegeeigend.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Hoi! Ik heb een probleempje met de laptop, de Bluetooth knop werkt niet en in de Launch Manager is de combox ook disabled, iemand enig idee hoe ik dat weer aan de praat krijg?

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

De bios?

@rs_003: volgens de manual is onze laptop: een super krachtige computer. Mocht je toch zoveel teveeleisend zijn, dan kan je upgraden :P (staat er echt)

Verwijderd

DaMorpheus schreef op 24 September 2003 @ 22:37:
De bios?

@rs_003: volgens de manual is onze laptop: een super krachtige computer. Mocht je toch zoveel teveeleisend zijn, dan kan je upgraden :P (staat er echt)
Het is ongelofelijk maar waar :+

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
alienfruit schreef op 24 September 2003 @ 22:01:
Hoi! Ik heb een probleempje met de laptop, de Bluetooth knop werkt niet en in de Launch Manager is de combox ook disabled, iemand enig idee hoe ik dat weer aan de praat krijg?
Heb je wel het widcomm icoontje van bluetooth in je taakbalk staan? En is die wit of rood ingekleurd?
Als je gaat naar 'Configuratie scherm' --> 'draadloze verbinding' heb je daar dan een tabblaadje bluetooth?

Hier volgt eventjes een zeer korte gids voor iedereen die z'n bluetooth drivers wil updaten voor hid support (dus muis etc.). Jij kunt je probleem hiermee waarschijnlijk ook wel oplossen.

Eerst even de nieuwste bluetooth drivers downen:
http://www.cell-network.c.../BTW_1.4.1.6_45_Final.zip

Probeer eerst de widcomm software te uninstallen, daarna (als ze er nog zijn) de drivers van je bluetooth te uninstallen.

Dan voor het installen van de drivers eventjes de widcomm map van je harde schijf wissen en de notebook resetten. Vervolgens als de notebook opstart zorgen dat het blauwe lampje uit blijft (dus op tijd het knopje indrukken) en even op annuleren drukken als windows bluetooth drivers wil gaan installeren.

Nu kun je de widcomm software installeren, of de acer versie van de CD of de zojuist gedownloade versie. Tijdens het installeren zegt ie dan dat ie geen bluetooth device kan vinden, dan kun je het knopje van bluetooth indrukken en moet je even wijzen naar het mapje van je drivers om de juiste drivers te installeren. Dan kun je de software installatie vervolgen en als het goed is zou alles weer moeten werken...

veel plezier en succes :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 25-09-2003 11:11 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:02
RS_003 schreef op 24 September 2003 @ 20:17:
[...]

wow 1.3mhz :D

Uh de cpu kan uit het socket maar tot nu toe heeft geen enkele tweaker getracht de cpu te vervangen.
ze kunnen er dus uit, en via duitsland kan je losse pentium M's kopen

wat ik me afvraag is of vervangen genoeg is of dat je dan ook ineens zit met hitte en energieproblemen...

kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?

ik moet namelijk minimaal 4 jaar met mn 661lci (gelijk aan 80x serie alleen dan zakelijk dus mindere videokaart etc) doen en zou wanneer het nodig is en de prijzen lager zijn de processor willen vervangen

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:44

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

frederick schreef op 24 September 2003 @ 19:50:
[...]

hoeveel kost dit ding??
kijk eens op de PriceWatch

[ Voor 1% gewijzigd door Mysteryman op 25-09-2003 13:15 . Reden: tikken is ook een vak... ]

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

alienfruit schreef op 24 September 2003 @ 22:01:
Hoe je de combobox in de Launch Manager weer aan kunt zetten weet ik, ik heb dit probleem namelijk ook gehad. Ik moet er wel bij vermelden dat de Bluetooth-knop zelf bij mij al wel werkte, dat wil zeggen: het lampje begon te knipperen, ik heb het verder niet getest.

Voor het inschakelen van Bluetooth in de Launch Manager: kijk in het register op deze plek:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Quanta\QtZgAcer\Settings\Bluetooth

Daar staat een waarde met de naam 'Bluetooth Device Exist', deze moet als waarde '1' hebben ipv '0'.

Verwijderd

help mijn keyboard doet het niet meer. ik heb een extern usb keyboard aangesloten en sindsdien is mijn keyboard fucked up. als ik jkl typ krijg ik 123 etc. uio=456

onder linux geen problemen. iemand een oplossing

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als je de klep van de laptop dichtdoet, gaat ie meteen op standby staan. Kun je ook instellen dat het scherm wel uitgaat, maar dat de laptop niet op standby gaat staan :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 21:47
CAP-Team schreef op 25 September 2003 @ 19:50:
Als je de klep van de laptop dichtdoet, gaat ie meteen op standby staan. Kun je ook instellen dat het scherm wel uitgaat, maar dat de laptop niet op standby gaat staan :?
Start -> Settings -> Control Panel -> Power Options -> Tabblad Advanced.
Daar kan je het selecteren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 19:43:
help mijn keyboard doet het niet meer. ik heb een extern usb keyboard aangesloten en sindsdien is mijn keyboard fucked up. als ik jkl typ krijg ik 123 etc. uio=456

Staat je numlock niet gewoon aan :?

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 14:23
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 19:43:

FN + F11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de Intel Wireless Pro 2100 al aan de praat in Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:19
Nee, want daar zijn nog geen drivers voor.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
FatalError schreef op 26 september 2003 @ 16:44:
Nee, want daar zijn nog geen drivers voor.
Ik las @ de frontpage dat intel er wel mee bezig was, dus met een beetje geluk over 2 maanden kan er ook knoppix op mijn laptop draaien met wlan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Probleem is opgelost! Hartstikke bedankt voor de hulp cq. suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 26 september 2003 @ 17:24:
[...]

Ik las @ de frontpage dat intel er wel mee bezig was, dus met een beetje geluk over 2 maanden kan er ook knoppix op mijn laptop draaien met wlan :)
Staat een nieuws bericht op de frontpage van Maart 2003. Das al een tijdje terug.
Maar op de intel site staat verder ook geen info. Het word dus ff afw88.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb er al een paar dagen voor het internet afgeplozen maar aangezien hier alleen maar ervaren Travelmate 80x bezitters rondwaren vraag ik het hier toch maar even voor de duidelijkheid. Als het goed is krijg ik morgen eindelijk mijn TM 803LCi binnen. Windows XP is al geïnstalleerd ivm dooie pixels controle.

Ik wil echter de harde schijf in 2 partities opdelen. Eéntje voor Windows XP, m'n pagefile en alle proggies ed en een partitie voor m'n games, MP3's en Mijn Documenten. Gezien mijn behoeftes worden het 2 partities van 20 GB.

Nu komt het leuke gedeelte: Ik heb nog nooit partities gemaakt of een besturingsprogramma geïnstalleerd. Ik heb al wat artikelen gevonden op internet waar een klein beetje wordt uitgelegd. Maar ik heb er een slecht gevoel over, zeker nadat een vriendin erover begon dat het wel link kan zijn als je niet weet wat je doet en dat je je BIOS of whatever goed kan verneuken.

Ik zou graag van iemand een soort van stap-tot-stap uitleg willen horen over hoe ik m'n TM moet installeren en partities maken ect. Als het niet teveel moeite is.

Voor mij is het echt even wennen aangezien ik al 4 jaar met een suffe desktop (433 Celeron, 64 MB RAM, Videokaart van 8 MB, 8.4 GB) werk waar ik nooit iets aan getweaked heb op het installeren van een CD brander na dan.

Iedereen die met handige info komt dank ik al bij voorbaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 800Cli net klaargestoomd na hem te hebben ontvangen. De hele avond bezig geweest om uberhaupt de wlan router icm chello te laten samenwerken, bleek uiteindelijk dat er problemen waren bij chello...

Verder een lekker ding, alleen doet die quick nav button onder het touchpad niet scrollen door pagina's .. althans nog niet. En verder moet het touchpad nog even inkomen, af en toe is die erg gevoelig en is die de weg kwijt. Pointer snelheid staat al op zijn hoogst bij mij, maar hoger gaat die helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

In principe heb je 37,15 GB om te verdelen. Standaard zijn dit een partitie van 27,4 GB en 9,75 GB. Zo zou je er voor kunnen kiezen om games toch bij proggels te zetten bijvoorbeeld. Daarmee voorkom je het gedoe.

De makkelijkste oplossing is Partition Magic gebruiken en de kleine partitie vergroten.

Alternatief is met een dergelijk programma, of Fdisk :P, partities aanmaken en XP installeren. Dat laatste is een fluitje van een cent (echt heel makkelijk). Partitioneren is een ander verhaal, en ik doe dat enkel en alleen met Fdisk. Heb je twijfel en doe je het nooit of weinig, dan lijkt me dat een no-go... Partition Magic is dan een betere keuze...

Verwijderd

Speedpete schreef op 26 September 2003 @ 23:58:
In principe heb je 37,15 GB om te verdelen. Standaard zijn dit een partitie van 27,4 GB en 9,75 GB. Zo zou je er voor kunnen kiezen om games toch bij proggels te zetten bijvoorbeeld. Daarmee voorkom je het gedoe.

De makkelijkste oplossing is Partition Magic gebruiken en de kleine partitie vergroten.

Alternatief is met een dergelijk programma, of Fdisk :P, partities aanmaken en XP installeren. Dat laatste is een fluitje van een cent (echt heel makkelijk). Partitioneren is een ander verhaal, en ik doe dat enkel en alleen met Fdisk. Heb je twijfel en doe je het nooit of weinig, dan lijkt me dat een no-go... Partition Magic is dan een betere keuze...
Hm, aan de ene kant ben ik het wel al 4 jaar gewend om met 1 partitie te werken van 7.85 GB en eigenlijk nooit echt dramatische problemen gehad en de TM 803 is qua snelheid een GIGANTISCHE verbetering met mijn huidige situatie. Partition Magic heb ik al redelijk vaak over horen zeggen. Aan de andere kant wil ik wel wat meer ervaring opdoen met computers. Sinds ik op zoek ben gegaan naar een nieuwe computer heb ik echt HEEL veel bijgeleerd en dat bevalt me wel.

In ieder geval bedankt voor de info. Hopelijk ben ik morgen lekker bezig met m'n nieuwe laptoppie. Moet een hoop aan gebeuren ;) kan ik eindelijk al m'n Homeworld en C&C spellen weer eens installeren. Die had ik namelijk allemaal van m'n desktop afgegooid ivm m'n schijfruimte :p

Verwijderd

Ik zag deze vragen nog niet terugkomen dus ik stel ze even:

1. Is het mogelijk om het klikken op de touchpad te beinvloeden qua gevoeligheid? Ik heb regelmatig dat ik per ongeluk tekst selecteer, of ergens op klik omdat het touchpad mijn vinger actie als een klik zag ipv schuiven.

2. Ik gebruik nu de wifi mogelijkheid en er is dus geen verbinding met de standaard lan poort, of de bluetooth poort. In mijn tray staan nu dus 2x een netwerkicoon met een rood kruisje. Kan ik deze op de een of andere manier toch nog wegkrijgen. Ik heb in network properties aangevinkt dat het icoon moet verschijnen zodra er een verbinding is. Helaas wordt die ook getoond als er dus geen verbinding is.

3. In de launch manager heb ik ingesteld dat die moet checken op e-mail om de 180 sec. Omdat ik graag op werkstation de centrale e-mail plek wil hebben heb ik in outlook op de laptop ingesteld dat hij een kopie moet achterlaten van ontvangen mail, zodat ik op mijn werkstation alsnog de email ontvang. Dit heeft als resultaat dat de launch manager deze email die op de pop server achterblijft als nieuwe mail ziet, en dus blijft het email lampje continue knipperen. Is dit nog te fixen met een nieuwe update of iets derg.?

Voor de rest werkt de laptop tot nu toe erg goed, enige wat me opvalt dat de pagefile toch wel groot is, nl. rond de 420mb, terwijl physical memory nog 90mb vrij heeft.

Is hier nog wat aan te doen?

• Hoedje
Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 14:08:
Ik zag deze vragen nog niet terugkomen dus ik stel ze even:
....
Is hier nog wat aan te doen?
Erg interessante vragen, eik zou ik hier ook wel graag de antwoorden van willen weten

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Vraag 2: ga naar Netwerkverbindingen, rechtermuisklik op verbinding die je niet gebruikt, uitschakelen klikken -> de icoontjes met een rood kruisje zouden dan moeten verdwijnen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 15:23 ]

• Hoedje
Verwijderd schreef op 27 september 2003 @ 00:52:
[...]

Hm, aan de ene kant ben ik het wel al 4 jaar gewend om met 1 partitie te werken van 7.85 GB en eigenlijk nooit echt dramatische problemen gehad en de TM 803 is qua snelheid een GIGANTISCHE verbetering met mijn huidige situatie. Partition Magic heb ik al redelijk vaak over horen zeggen. Aan de andere kant wil ik wel wat meer ervaring opdoen met computers. Sinds ik op zoek ben gegaan naar een nieuwe computer heb ik echt HEEL veel bijgeleerd en dat bevalt me wel.

In ieder geval bedankt voor de info. Hopelijk ben ik morgen lekker bezig met m'n nieuwe laptoppie. Moet een hoop aan gebeuren ;) kan ik eindelijk al m'n Homeworld en C&C spellen weer eens installeren. Die had ik namelijk allemaal van m'n desktop afgegooid ivm m'n schijfruimte :p
Het hoeft helemaal niet eng te zijn, zeker niet met behulp van de Acer CD's. Als je nu voordat je begint gewoon een keertje opnieuw begint :P. Bij de notebook worden drie CD's van Acer geleverd die je nodig hebt om je computer opnieuw in te stellen. Maar even een stappenplannetje:
1. Even controleren of boot CDROM op de eerste plaats staat druk 'Fn + F2' en je krijgt de notebookmanager, nu moet je bij boot options even CD-ROM op één zetten.
2. De Acer System CD in de notebook stoppen
3. De computer opnieuw opstarten
4. Het menutje doorlopen (is gewoon een mooie windows omgeving) en kiezen voor alles wissen en de computer terugzetten naar de fabriekstaat (of zoiets). Daarna bij de partities kiezen zelf indelen en dan kun je met behulp van een schuifbalkje instellen hoe groot de partities moeten worden. Dan de rest van de stappen doorlopen (waarbij alles opnieuw geinstalleerd wordt).
5. Klaar! De computer is nog steeds precies hetzelfde alleen heb je nu 2 partities naar eigen smaak :7 .

• BlondMM
  • Laatst online: 10-09 18:18
Gespot op de ftp van Acer: BIOS versie 4A12... (interessant: een major release van 3 naar 4)

Iemand al geïnstalleerd en een changelog gevonden?
edit:
Had al gezien dat ie sinds 15-09 uit is en dat het genoemd is hiero, maar om dan alle pagina's weer door te worstelen... kun je gemakkelijk naar de juiste reply gaan binnen een topic op basis van een zoek opdracht?

[ Voor 54% gewijzigd door BlondMM op 27-09-2003 15:56 ]

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

BlondMM schreef op 27 September 2003 @ 15:32:
Gespot op de ftp van Acer: BIOS versie 4A12... (interessant: een major van 3 naar 4)

Iemand al geïnstalleerd en een changelog gevonden?
Is al weer een kleine 14 dagen beschikbaar,,,geen changelog beschikbaar.
Geen problemen ondervonden loopt verder goed.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 15:23:
Vraag 2: ga naar Netwerkverbindingen, rechtermuisklik op verbinding die je niet gebruikt, uitschakelen klikken -> de icoontjes met een rood kruisje zouden dan moeten verdwijnen
Dat klopt, maar dan moet je telkens enable doen als je een keer je verbinding wel wil gebruiken. Ik heb wel gemerkt dat je Bluetooth network gewoon op disable kunt zetten en gewoon nog je bluetooth verbinding kunt gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 15:45 ]

• BlondMM
Ben nieuwsgierig hoe de Bluetooth faciliteit in de nieuwe revisie eruit ziet... is het een mini insteek kaartje of een chippie extra gesoldeerd? Iemand een fotootje? Heb nu een Sitecom usb stick, maar intern is net even wat leuker. Las eerder hier dat het dezelfde fabrikant betreft (CSR). Wordt dat BT knopje met led toch nog functioneel.

(ja, ik heb de eerste revisie toen ie net in het schap lag)

Verwijderd

Op mijn versie zit die intern, en knippert het ledje om de seconde blauw :)

• BlondMM
Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 16:36:
Op mijn versie zit die intern, en knippert het ledje om de seconde blauw :)
Dat was nou net wat ik wilde weten... <zucht> _/-\o_

Verwijderd

BlondMM schreef op 27 september 2003 @ 16:58:
[...]

Dat was nou net wat ik wilde weten... <zucht> _/-\o_
Onder het ledje zit ook een knopje, waarmee je bluetooth aan en uit kunt zetten. Dit wordt dan in Windows onscreen getoond met Bluetooth Enabled, of Bluetooth Disabled.

Ik ben er in ieder geval uit waarom ik vreemde acties kreeg met het touchpad. Blijkt dus dat je aan de rechterkant van het touchpad een scroll functionaliteit hebt. :P

Verwijderd

Hele stomme vraag misschien maar toch stel ik hem :):

Ik ga binnenkort een Linksys router kopen met een ingebouwde 54G accesspoint. Nu ondersteund de ingebouwde Wlan van de laptop maar tot 11 Mbit. Kan ik nu gewoon de losse PCMCIA kaart van Linksys ( G54 - WPC54G ) erin stoppen en dat hij dan op 54 G werkt? of is er een andere oplossing of is het overdreven!? Ik bedoel: Router kan ook op 11 Mbit draaien, maar is toch zonde van de snelheid!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 17:09:

Ik ga binnenkort een Linksys router kopen met een ingebouwde 54G accesspoint. Nu ondersteund de ingebouwde Wlan van de laptop maar tot 11 Mbit. Kan ik nu gewoon de losse PCMCIA kaart van Linksys ( G54 - WPC54G ) erin stoppen en dat hij dan op 54 G werkt? of is er een andere oplossing of is het overdreven!? Ik bedoel: Router kan ook op 11 Mbit draaien, maar is toch zonde van de snelheid!
moet kunnen, moet je die onboard ff uitschakelen

edit...
maar zonde van snelheid...? ligt eraan waarvoor je t gebruikt... als je t alleen voor inet gebruikt, dan moet je t nie doen want je inetsnelheid ligt toch lager dan 11mbit
als je veel bestanden wilt kopieren tussen clients in je netwerk enzo dan is t wel lekker...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 17:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 17:29:
[...]

moet kunnen, moet je die onboard ff uitschakelen

edit...
maar zonde van snelheid...? ligt eraan waarvoor je t gebruikt... als je t alleen voor inet gebruikt, dan moet je t nie doen want je inetsnelheid ligt toch lager dan 11mbit
als je veel bestanden wilt kopieren tussen clients in je netwerk enzo dan is t wel lekker...
Nou, op die 54G router komt ook een file server te hangen waarvan ik filmpjes kan gaan bekijken en muziek kan luisteren! Dus wil ik dat wel met wat snelheid gaan doen, of is die on-board meer dan voldoende dan? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 17:32:
[...]

Nou, op die 54G router komt ook een file server te hangen waarvan ik filmpjes kan gaan bekijken en muziek kan luisteren! Dus wil ik dat wel met wat snelheid gaan doen, of is die on-board meer dan voldoende dan? :?
denk t wel, ligt aan je ontvangst op de plek dat je t wil gebruiken denk ik, een film van 700mb van 1,5 uur bv die laad je niet in 1 keer maar steeds een stukje dus dan heb je maar beperkt bandbreedte nodig

edit... misschien stomme vraag... maar waarom probeer je t nie eerst met je 11mbit onboard? :? je kunt altijd nog 54mbit kaartje erin proppen _/-\o_

offtopic:
lol en ik zit hier advies te posten terwijl ik mn TM800 nog steeds niet heb :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 17:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 17:42:
[...]

edit... misschien stomme vraag... maar waarom probeer je t nie eerst met je 11mbit onboard? :? je kunt altijd nog 54mbit kaartje erin proppen _/-\o_

offtopic:
lol en ik zit hier advies te posten terwijl ik mn TM800 nog steeds niet heb :(
Tzal ik ook doen jah, dank je voor tipje :) En veel plezier met je aankomende laptoppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Verwijderd schreef op 27 september 2003 @ 17:09:

ja hoor dat kan prima, ik gebruik nu ook alweer een poosje de WRT54G en de WPC54G combinatie. De interne WiFi heb ik uitgeschakeld.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 17:09:

Als je voor snelheid gaat kijk dan wellicht ook eens even naar de nieuwe US Robotics 8054 Wireless Turbo router. Die zou met een speciale techniek 100 Mbps wireless aan moeten kunnen. Nou haalt-ie in de praktijk dat natuurlijk niet, maar hij schijnt volgens onderstaande grafiek van CNet/ZDNet wel een van de snelste wireless routers van dit moment te zijn, zeker vergeleken met de Linksys 54G. En ook nog goedkoper geloof ik. Heb 'm zelf enige tijd geleden aangeschaft, en hij werkt probleemloos bij mij en het bereik is goed, zowel met de interne Wifi, als met de bijbehorende Wireless Turbo PCCard. Overigens is voor alleen internetten zoveel snelheid inderdaad niet nodig, maar als je bijvoorbeeld ook vaak (muziek)files van of naar de server wilt kopieren is die extra snelheid zeker geen overbodige luxe ;)

Kijk evt. hiet voor de test.
En hun test van de Linksys 54G staat hier

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rec/wlan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op 17 September 2003 @ 23:31:
[...]
Ik heb wel een tweetal andere probleempjes, een loszittend scherm en sterk afslijtende toetsen. Zowel de letters erop, als de toplaag, als de lak van m'n navi-button. Van dat laatste heb ik een paar pics proberen te maken:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Doesn't look good, huh? Ik ga echt niet ruig met m'n laptop om, ik gebruik hem juist als desktopvervanger, eigenlijk komt ie nooit van z'n plek... :?. Ik ga binnenkort denk ik wel even Acer bellen hierover, met name het wegspringen van de lak van de navi-button bevalt me niks. Ik had gewoon een schilvertje lak aan m'n vinger :(
Dat van die snel slijtende letters op de toetsen heb ik ook, en ook bij mij is de 'A' voor de helft weg ;)
En ook ik ga absoluut niet ruw met de laptop om, gebruik 'm alleen in huis, maar van sommige toetsen verdwijnen de letters als sneeuw voor de zon. Onbegrijpelijk, want verder zien zelfs de stikkertjes er nog in nieuwstaat uit ;)
De navi- en overige buttons gebruik ik nooit, dus heb geen idee of die bij mij anders ook zo snel zouden slijten. Maak er op dit moment nog niet zo'n probleem van, maar denk wel dat als het zo door gaat ik dan nog wel eens een nieuw toetsenbord aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:02
DaMorpheus schreef op 24 September 2003 @ 22:37:
De bios?

Bij mijn 661lci staat het er wat netter:

Uw computer is zeer krachtig en levert uitstekende prestaties. Sommige gebruikers en toepassingen stellen echter nog hogere eisen aan de computer. Als u de prestaties verder wilt verbeteren, kunt u de hoofdonderdelen van deze computer upgraden.

Opmerking: Neem contact op met een erkende leverancier als u een hoofdonderdeel wil upgraden

--

Betekent dit dat je via de leverancier hoodonderdelen zoals de processor kan upgraden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wat ik ben vergeten te installeren of in te stellen.
Als ik mijn laptop AAN heb staan en ik sluit mijn USB muis aan, dan wordt hij niet gedetecteerd. Maar laat ik hem erin zitten en ga ik rebooten dan doet hij het wel.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 09:41
Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 15:21:
Iemand enig idee wat ik ben vergeten te installeren of in te stellen.
Als ik mijn laptop AAN heb staan en ik sluit mijn USB muis aan, dan wordt hij niet gedetecteerd. Maar laat ik hem erin zitten en ga ik rebooten dan doet hij het wel.

Iemand enig idee?
FN + F5 of F2

ik ben ff kwijt welke toets het is, maar een dergelijk moet werken.
FN + F11 voor extern toetsenbord..

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 09:41
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 02:31:
[...]
Kijk evt. hiet voor de test.
En hun test van de Linksys 54G staat hier

[afbeelding]
En daar komt ie nu mee ;)

Ik vind het verschil behoorlijk groot. Ik gebruik zelf de Linksys naar alle tevredenheid, maar met veel muren in mijn appartement merk ik wel dat het signaal snel minder sterk wordt.
Maar wel mooie vergelijking dit, maakt veel duidelijk voor toekomstige kopers ;)

:Y)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een goed artikel over Wireless networking inclusief informatie over wat Wireless Routers.
http://www.pcworld.com/ho.../0,aid,107849,pg,1,00.asp

Afbeeldingslocatie: http://www.pcworld.com/features/graphics/107849-NETWORK_Page-102.jpg

D-Link komt er erg goed uit hier, en die heb ik :) kan niets anders zeggen dan dat hij me erg goed bevalt in combinatie met mijn TM 803LCib

(ps. wel een beetje off-topic dit wireless gedoe)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 18:24:
Nog een goed artikel over Wireless networking inclusief informatie over wat Wireless Routers.
http://www.pcworld.com/ho.../0,aid,107849,pg,1,00.asp

[afbeelding]

D-Link komt er erg goed uit hier, en die heb ik :) kan niets anders zeggen dan dat hij me erg goed bevalt in combinatie met mijn TM 803LCib

(ps. wel een beetje off-topic dit wireless gedoe)
Ik heb ook de Dlink die is erg goed :D ook met een 803 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiffener schreef op 28 September 2003 @ 16:10:
[...]

En daar komt ie nu mee ;)

Ik vind het verschil behoorlijk groot. Ik gebruik zelf de Linksys naar alle tevredenheid, maar met veel muren in mijn appartement merk ik wel dat het signaal snel minder sterk wordt.
Maar wel mooie vergelijking dit, maakt veel duidelijk voor toekomstige kopers ;)

:Y)
Probeer evt. eens de router op verschillende plaatsen uit, wil qua bereik/sterkte nog wel eens helpen heb ik gemerkt.

Maar tja, kwam er zelf in een vorig deeltje hier al eens mee, toen alleen nog zonder review, want die heeft daar zolang op zich laten wachten (vorige week pas). Kon zelf zolang niet wachten, dus had ik 'm, op de gok, maar al eerder gekocht ;)

Wat ik trouwens ook belangrijk vind (bij aanschaf) is om te kijken hoe groot de snelheid is bij de afstand waarop je hem het meest gaat gebruiken. Bij alle 54 Mbps-producten neemt de snelheid nl. na zo'n 7,5 m. drastisch af:

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/co/wradapt/chart0522_CNETlabs.gif
Afbeeldingslocatie: http://img.com.com/i/co/wradapt/0922_USR8054.gif

En wat me erg tegenvalt is dat als je tevens nog een 'oude' 11 Mbps 'b'-adapter erbij gebruikt (mixed mode), bij vrijwel elk merk meteen het hele wireless netwerk (ook de 'g'-adapters) terugvalt tot dik onder de 10 Mbps. In zo'n geval is een 54 Mbps combinatie dus eigenlijk bijna niets sneller dan een 'gewoon' 802.11b-only netwerk (behalve bij de US Robotics dan ;)).

Overigens heb ik zelf de US Robotics nog niet boven de 23 Mbps gekregen (zelfs niet na inmiddels de handleiding gelezen te hebben ;)) Bereik is hier verder wel prima..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 19:14 . Reden: plaatje veranderd ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Oei wat is die airport AP van apple slecht :| en nog 3keer duurder ook die wou ik eerst ook kopen ivm design, maar omdat die geen externe antennes had heb ik het niet gedaan vertrouwede het niet echt. :P blij dat ik nu met een Dlink zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op 28 September 2003 @ 19:53:
Oei wat is die airport AP van apple slecht :| en nog 3keer duurder ook die wou ik eerst ook kopen ivm design, maar omdat die geen externe antennes had heb ik het niet gedaan vertrouwede het niet echt. :P blij dat ik nu met een Dlink zit :D
vriend van mij heeft de (ouwe) airport
echt zwaar klote bereik :X
en grandioos duur

maar wel mooi _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 19:59:
[...]

vriend van mij heeft de (ouwe) airport
echt zwaar klote bereik :X
en grandioos duur

maar wel mooi _/-\o_
En wie bouwt de een in de ander??

Ik zit nog steeds te kijken of ik een antenne kan maken/kopen, ik wil proberen om m'n tante te halen. Die woont iets minder dan 200 meter van me vandaan, maar er zitten huizen tussen. Met een klinke antenne moet ik toch kunnen inetten daar (zij heeft een onstabiele pc met 56k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

weet iemand toevallig ook hoe je dat lampje activeerd op de email button? hebben de andere toetsen ook lampjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op 28 September 2003 @ 21:11:
weet iemand toevallig ook hoe je dat lampje activeerd op de email button? hebben de andere toetsen ook lampjes?
Doe eens met je rechtermuis op de launch manager icoon in je tray. Dan heb je daar email configuration. Die moet je even instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 21:29:
[...]

Doe eens met je rechtermuis op de launch manager icoon in je tray. Dan heb je daar email configuration. Die moet je even instellen :)
:D er staan ook zoveel icons :D maar heb het gevonden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 21:29:
[...]

Lol, hij doet 't _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en alweer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:25
Ik heb de bios update uitgevoerd en als ik mijn laptop nu opstart dan blijft hij 1 minuut in dat biosscherm hangen met acer enz + logo centrino. Dit betreft dus de versie 4a12. Heeft iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik had dit bij 4A11 ook maar de volgende keer was het voorbij. Ik weet wel niet meer of ik de 2de keer hem eerst had uitgezet of gewoon gereboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm mss een functie in bios 'Quick Boot On Self Test'? (of iets dergelijks)
Zo ja: die moet op Enabled, dan is t opstarten stuk korter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:25
Ik ben er achter, ik heb een paar dagen geleden een compactflash card reader aan mijn laptop aangesloten. Ik deed het tegenovergestelde als wat eerder hier werd gezegd, fast boot aanzetten. Toen ik de lap aanzette, na fast boot uitgeschakeld te hebben, zag ik dat hij bleef hangen bij de detectie. Dus toen trok ik mijn Cardreader van Sweex eruit en zag dat hij door vloog. Dus de oplossing was weer kinderlijk eenvoudig, maar je moet het net weten.
Overigens zag ik dat je ntsc (videocard) kunt omzetten naar pal, aangezien dat in Nederland standaard is heb ik dat maar veranderd. Heb nog niet ontdekt of dit verschil maakt maar volgens mij detecteerd hij in windows nu direct de tv en hoef ik dat niet aan te zetten bij scherminstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Welk telefoonummer gebruiken jullie als een laptop teruggestuurd moet worden voor reparatie? Of moet ik hier gewoon een webformulier voor invullen? De site is hier namelijk niet echgt duidelijk over. Moet ik het 0900-nummer bellen a 20 euri cent per minuut??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje :) Is er een manier om je laptop brightness te laten onthouden? Hij zet hem namelijk bij elke reboot gewoon weer op default waardes terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13
Een ander vraagje: heeft er iemand toevallig een fototje van de qwerty layout van deze laptop? Ik ben er nl aan't over denken om me een qwerty klaviertje te kopen, maar dan wel op voorwaarde dat alle knoppen staan waar ze moeten staan (op de azerty staat vbv de knop voor <>\ naast de rechtershift ipv naast de linker)

Jan

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehmmm, bij een qwerty ragplank staan de "<" ">" "/" naast de rechter shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilkin schreef op 29 September 2003 @ 18:40:
Een ander vraagje: heeft er iemand toevallig een fototje van de qwerty layout van deze laptop? Ik ben er nl aan't over denken om me een qwerty klaviertje te kopen, maar dan wel op voorwaarde dat alle knoppen staan waar ze moeten staan (op de azerty staat vbv de knop voor <>\ naast de rechtershift ipv naast de linker)

Jan
misschien heb je hier iets aan :P ;)

Timmert in topic 801161

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 19:43:
ehmmm, bij een qwerty ragplank staan de "<" ">" "/" naast de rechter shift
Nee... wat ik bedoelde is: op een azerty staan deze 3 op 1 knop en deze hoort naast de linker shift. Op dit keyboard staat 'em jammergenoeg naast de rechtse shift, wat het typen nogal onhandig maakt (vooral de \).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Dat is al iets _/-\o_ ... niemand een foto van het volledige klavier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb steeds dat de verbinding wegvalt van mijn wireless. Als ik dan op de TM800 de netwerkbrug "herstel" (rechtermuisknop en dan herstel) dan doet hij het weer.

Hebben jullie hier ook last van? Ik heb de drivers gebruikt van de startpagina van deze post.
Ik ben ook erg benieuwd of jullie ook een netwerkbrug hebben gemaakt.

Mijn PC heeft een USB Adapter van Sweex (ad-hoc verbinding) en daar heb ik ook een netwerkbrug mee gemaakt met mijn LAN kaart. Anders kon ik de internetverbinding niet delen. Zou het misschien kunnen zijn dat de laptop de verbinding uitschakeld i.v.m. power settings ofzo?

Zijn er andere manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 18:15:
Ik heb nog een vraagje :) Is er een manier om je laptop brightness te laten onthouden? Hij zet hem namelijk bij elke reboot gewoon weer op default waardes terug. :)
ja, staat ergens in een menuutje (van die laptop manager ofzo) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

devilkin schreef op 30 September 2003 @ 08:07:
[...]

Dat is al iets _/-\o_ ... niemand een foto van het volledige klavier?
Ik lees net je mail, ik zal ff een pic schieten dan dan mail ik 'm naar je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Timmert schreef op 30 September 2003 @ 10:00:
[...]

Ik lees net je mail, ik zal ff een pic schieten dan dan mail ik 'm naar je :)
Hartelijk bedankt! Aangezien het een standaard qwerty ding is is de bestelling gedaan. :*) :*) :*)

Voorts had ik ook net op de acer website dit gevonden, waar er ook een aantal mooie foto's opstaan:

http://www.acer.com/app/a...6CBC007FEA88?OpenDocument

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op 30 september 2003 @ 09:50:
Ik heb steeds dat de verbinding wegvalt van mijn wireless. Als ik dan op de TM800 de netwerkbrug "herstel" (rechtermuisknop en dan herstel) dan doet hij het weer.

Hebben jullie hier ook last van? Ik heb de drivers gebruikt van de startpagina van deze post.
Ik ben ook erg benieuwd of jullie ook een netwerkbrug hebben gemaakt.

Mijn PC heeft een USB Adapter van Sweex (ad-hoc verbinding) en daar heb ik ook een netwerkbrug mee gemaakt met mijn LAN kaart. Anders kon ik de internetverbinding niet delen. Zou het misschien kunnen zijn dat de laptop de verbinding uitschakeld i.v.m. power settings ofzo?

Zijn er andere manieren?
Allereerst DaMorpheus bedankt voo je antwoord, ik zal die vanavond eens even doornemen :) Ik las aan het begin van het topic mensen die last hadden van opeens niet kunnen scrollen met het touchpad, dat heb ik ook :) Ik heb zelfs van synaptics.com de nieuweste drivers geprobeerd (versie 7.5 nogwat) maar dat lost het niet op :)

Voor het gequote stuk, heb je toevallig de power settings van je wifi kaartje al op highest gezet? (properties van system, device manager, network adapters, properties op die intel wlan entry, en dan bij power options op highest zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals mijn vraag......

ik heb een probleem......
Als ik mijn TM 800LCI opstart dan hoor ik wel de cooler aanslaan,maar dan blijft het angstvallig stil....gebeurt er helemaal niks, maar als ik dan m'n Fn toets twee
maal in druk start het notebook pas op.....iemand een idee misschien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Klevende linker knop op touchpad....

Bij mij klikt de linker knop op het touchpad erg 'klevend' maakt ander geluid als de rechter toets. Hij klikt dus ook niet zo prettig. Moet hem als het ware ingedrukt houden.... Is dit normaal? Enne is het makkelijk de laptop open te maken om de touchpad te bekijken? Er is in ieder geval niets overheen gegaan...

Of moet ik toch maar Acer bellen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Laatst online: 15-06 13:55
Ik had in eerste instantie ook last van een "klevende" linker knop. Na een tijdje deed de hele touchpad het niet meer. Acer gebeld voor RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
HJR schreef op 30 September 2003 @ 12:19:
Klevende linker knop op touchpad....

Bij mij klikt de linker knop op het touchpad erg 'klevend' maakt ander geluid als de rechter toets. Hij klikt dus ook niet zo prettig. Moet hem als het ware ingedrukt houden.... Is dit normaal? Enne is het makkelijk de laptop open te maken om de touchpad te bekijken? Er is in ieder geval niets overheen gegaan...

Of moet ik toch maar Acer bellen???
Kan voor rma, heb ik ook gedaan.

Na een poosje gingen deze knopje's weer een ander geluid maken maar ze doen het nog steeds goed.

Rma dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

Ik heb vanmiddag Acer gebeld en inderdaad werd het een RMA. Ik moest hem van die jongen opsturen en de kosten zouden voor mij zijn. Dus ik vertel hem dat de laptop pas een week oud is, maar de factuurdatum is van 3 weken geleden.

Ik uitleggen dat dat door de pixelgarantie kwam van de laptopper. Eerste laptop had kapot pixel. De tweede kwam pas 1,5 week later. Dus hij er tocj eem DOA van gemaakt, zodat hij op kosten van Acer opgehaald werd, maar wel gewoon een RMA afhandeling. Dus gerepareerd. Ik heb dit expliciet gevraagd, omdat ik niet het risico wil lopen een andere laptop te krijgen met een kapot pixel....

Dus vanmiddag heeft DHL mijn 803 opgehaald. Zal ongeveer 5 werkdagen duren zei Acer, dus ik ben benieuwd.

Al met al wel netjes geregeld van die jongen op de helpdesk... Kortom top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
welk telefoonnummer bellen jullie om de helpdesk te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

een 0900 nummer staat op je garantiekaart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:15
Blijkbaar nieuwe driverset voor de Intel WiFi kaart op de FTP van acer vandaag :

ftp://ftp.support.acer-eu...nxp/wireless_set_7110.zip

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 10:37:
[...]

Voor het gequote stuk, heb je toevallig de power settings van je wifi kaartje al op highest gezet? (properties van system, device manager, network adapters, properties op die intel wlan entry, en dan bij power options op highest zetten).
Bedankt, maar dit heeft niet geholpen. Na een minuutje of 2 a 3 inactiviteit (dus als je rustig een pagina zit te lezen) dan is de verbinding opeens weg.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.