Acer Travelmate 80x topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.511 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:16

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 10:37:
[...]

Allereerst DaMorpheus bedankt voo je antwoord, ik zal die vanavond eens even doornemen :) Ik las aan het begin van het topic mensen die last hadden van opeens niet kunnen scrollen met het touchpad, dat heb ik ook :) Ik heb zelfs van synaptics.com de nieuweste drivers geprobeerd (versie 7.5 nogwat) maar dat lost het niet op :)
allereerst _/-\o_ laat effe weten waar precies ie stond!

bij mij is ie ook kapot :'( het scrollen met de touchpad

[ Voor 5% gewijzigd door Stewie! op 30-09-2003 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

is er al meer bekend over de eventuele mogelijkheid om de `oude revisie' **intern** met Bluetooth up te graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

De nieuwe WIFI driver heeft niet geholpen, verbinding valt nog steeds weg. Het is dus geen driver probleem. :S

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op 30 september 2003 @ 19:48:
De nieuwe WIFI driver heeft niet geholpen, verbinding valt nog steeds weg. Het is dus geen driver probleem. :S
Heb je toevallig je netwerk beveiligd met WEP? Misschien heb je die Hotfix Q815485 geinstalleerd? Die schijnt loopt namelijk te kl*ten met je WEP. Ik heb die HP Drivers & Intel Proset en het werkt perfect met 128-bits WEP ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMorpheus schreef op 30 September 2003 @ 19:00:
[...]

allereerst _/-\o_ laat effe weten waar precies ie stond!

bij mij is ie ook kapot :'( het scrollen met de touchpad
De drivers bedoel je? :) Die staan rechtsonderin op de homepage van synaptics.com met een link downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 22:35:
[...]

De drivers bedoel je? :) Die staan rechtsonderin op de homepage van synaptics.com met een link downloads
nee dat van de helderheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 22:29:
[...]

Heb je toevallig je netwerk beveiligd met WEP? Misschien heb je die Hotfix Q815485 geinstalleerd? Die schijnt loopt namelijk te kl*ten met je WEP. Ik heb die HP Drivers & Intel Proset en het werkt perfect met 128-bits WEP ;)
Hoe krijg ik die hotfix er dan weer van af? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 09:18
HellBeast schreef op 30 September 2003 @ 23:46:
[...]

Hoe krijg ik die hotfix er dan weer van af? :S
In Windows XP vrij simpel.
Je gaat naar Config Panel -> Add/Remove Software -> Windows XP Hotfix Q815485 en dan die removen. Vervolgens even rebooten geloofik.

Heeft bij mij het probleem een tijd geleden verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Terranca schreef op 01 oktober 2003 @ 00:20:
[...]

In Windows XP vrij simpel.
Je gaat naar Config Panel -> Add/Remove Software -> Windows XP Hotfix Q815485 en dan die removen. Vervolgens even rebooten geloofik.

Heeft bij mij het probleem een tijd geleden verholpen :)
Staaaaaaaaat, niet op de kaart! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMorpheus schreef op 30 september 2003 @ 22:37:
[...]

nee dat van de helderheid!
Die kun je inderdaad in die laptop manager gevalles vinden onder het knopje monitor :)

Ik zat gisteren al helemaal paranoia te doen, ik dacht wat hoor ik toch, gekraak, gezoem?!? Dus ik oor leggen aan de kant waar de hd zit, en ja hoor daar kwam licht gekraak en gezoem vanaf. Maargoed, het was zo stil in de kamer dat je de klok kon horen tikken :D

Maargoed dan ga je meteen al denken aan een kadoeke hd of wat dan ook :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
even een vraagje.ik zie dat er bij de mediamarkt de tm 800lci te koop is.
nu wil ik deze wel aanschaffen,alleen heb ik m'n twijfels over de service en de RMA.
Heeft iemand ervaring hiermee,hoe die gasten van de mediamarkt hier mee omgaan?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Search of Sunrise schreef op 01 October 2003 @ 12:32:
even een vraagje.ik zie dat er bij de mediamarkt de tm 800lci te koop is.
nu wil ik deze wel aanschaffen,alleen heb ik m'n twijfels over de service en de RMA.
Heeft iemand ervaring hiermee,hoe die gasten van de mediamarkt hier mee omgaan?
Voor zover ik weet gaat RMA geheel via Acer zelf, dus heb je na aankoop nix meer met de mediamarkt te maken
correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Nakebod

Nope.

Zoow, het is dan eindelijk oktober :)
Nog ff en tis weer 5 oktober, en dan gaat Intel lief de prijsjes verlagen.. kan nu al bijna niet meer wachten :)
Hopen dat acer ook direct prijs mee omlaag gooit, want heb nu wel lang genoeg gewacht vind ik :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:39

IJ

Wordt weinig prijsverlaging heb ik gehoord.... cq de prijzen zouden omhoog gaan heb ik via een leverancier gehoord.

Ook de garantie van Acer is verandert met ingang van vandaag. Is standaard 1 jaar send-in geworden. De rest van de nieuwe garantiemogelijkheden staan nog niet op de site.

Edit: de rest van de mogelijkheden staat nu ook op de site. De advantage-garanties zijn uitgebreid. De prijzen staan er (helaas) niet op

[ Voor 20% gewijzigd door IJ op 01-10-2003 17:51 . Reden: Extra ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiffener schreef op 28 September 2003 @ 16:08:
[...]

FN + F5 of F2

ik ben ff kwijt welke toets het is, maar een dergelijk moet werken.
FN + F11 voor extern toetsenbord..
Dit werkt dus niet. Laat ik het zo zeggen GEEN VAN ALLEN :)

Voor de mensen die het niet het hele topic lezen ;)

Ik heb het probleem als ik een muis aansluit terwijl ik in Windows zit dan moet ik eerst rebooten voordat die pas gevonden/werkt. Ik heb Windows opnieuw geinstalleerd met een OEM versie, dus geen pre-installed.

Windows Xp pro staat er op, de muis is een Logitech muis.

Het zal wel een instelling zijn maar juist welke :(

Kan het niet vinden in de bios tenminste als de bios de system utility is waar je inkomt door F2? Of is dat gewoon een programma en vergeet ik de echte bios?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

IJ schreef op 01 October 2003 @ 15:37:
Wordt weinig prijsverlaging heb ik gehoord.... cq de prijzen zouden omhoog gaan heb ik via een leverancier gehoord.

Ook de garantie van deze Acer is verandert met ingang van vandaag. Is standaard 1 jaar send-in geworden. De rest van de nieuwe garantiemogelijkheden staan nog niet op de site.
Intel verlaagd prijzen best wel aanzienlijk, stond tijd terug ook op t.net fp, zo een 30% op de 1.6 als het goed is.
En als acer dan prijs omhoog gooit, dan denk ik dat ze pech hebben, en dat ik in dat geval maar een andere ga zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

JWO

laatst stond er anders op de FP ook dat 15"TFT schermen schaars waren en dus duurder werden, er zijn dus meer factoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
Ik zat er aan te denken om deze laptop binnen kort ook aan te schaffen alleen heb ik er nog een paar bedenkingen over:

1. Heel heel heel af en toe wil ik nog wel is NFS HP2 spelen en UT2003, met name op een lanparty die we houden 3x per jaar ofzo.
Draait dat een beetje vloeiend op de TM 803LCiB? Mijn pa heeft een ASUS L3800C (oke wel wat minder) maar toch had ik verwacht dat het daar al op zou draaien. Mooi niet dus :(
Maar dus de vraag speelt iemand deze 2 wel is op hun TM of weten jullie of dat een beetje lukt.

2. Ik lees net over die garantie verandering en vindt dit heel erg :( ver****
Nu staat er bij 'De Laptopper' nog 2 jaar. Zal ook wel veranderen ook.

3. Ze hadden er wel ook wel een optisch spdif uit in de 3,5mm jackplug mogen inbouwen. Heeft die ASUS ook en is soms wel >:)

4. Ik weet me nu al eigenlijk dat ik me dood ga ergeren aan dode pixels als die er bij levering gelijk opzitten. Moet ik hier erg bang voor zijn? Je kan namenlijk bij de laptopper voor €50 meer zo'n controlle laten doen en dan blijft het daar het goedkoopst. Is dit aan te bevelen of zal dode pixels kans mee vallen?

Voor de rest lijkt het me een TOP laptopje :) :)

Sorry voor deze lang post 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
offtopic

Aan die gene van philips die me had ge-maild.

Ik ben de e-mail kwijt door een systeem crash, zou je me nog 1x kunnen mailen
:?

ontopic

Als ik tv-out gebruik via een convertortje naar s-video dan krijg ik alleen maar zwart wit beeld, wat ik ook doe.

En als ik hem digitaal aansluit aan mijn philips tv benede ( boven ook philips flatscreen ) dan heb ik wel kleur :?

En de tv-out is beter dan die van mijn radeon 9700pro.
Bert20 schreef op 01 oktober 2003 @ 21:27:
Ik zat er aan te denken om deze laptop binnen kort ook aan te schaffen alleen heb ik er nog een paar bedenkingen over:

1. Heel heel heel af en toe wil ik nog wel is NFS HP2 spelen en UT2003, met name op een lanparty die we houden 3x per jaar ofzo.
Draait dat een beetje vloeiend op de TM 803LCiB? Mijn pa heeft een ASUS L3800C (oke wel wat minder) maar toch had ik verwacht dat het daar al op zou draaien. Mooi niet dus :(
Maar dus de vraag speelt iemand deze 2 wel is op hun TM of weten jullie of dat een beetje lukt.
NFS 2 HP gaat er toch zeker wel soepel op, je moet niet 8x FSAA aan zetten maar op netspanning @ 1.3 ghz is het zeker tedoen. Ik haal iets van 20 tot 45 fps

UT 2003 is ook nog tedoen, want sommige spelen ut 2003 nog op een GF 2 en deze ati kaart haalt wel even 7000+ 3dmarks dus vergelijk het maar met een systeem die net zo veel 3dmarks haalt en kijk of het daarop speelbaar is.

;)

[ Voor 55% gewijzigd door Roberto op 01-10-2003 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook zo last van een luxeprobleem? Dat als je op de bank zit, met lappie op je schoot, dat je dan altijd last hebt van je armen, en ellebogen :P Argh.. ik ben gewoon verwend..

Wat me heel erg opvalt is dat de accu tijdens het opladen geen grijntje warmer wordt. Dat had ik dus wel verwacht. :)

Enige puntje van kritiek, is dat de home en de end button zijn verscholen onder de FN functie. Voor de standaard tiepmiep prima, maar voor een programmeur best lastig. Je moet er echt aan wennen, maar ik weet ook niet hoe dit zit met de toetsenborden van andere laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 19:19
Als ik tv-out gebruik via een convertortje naar s-video dan krijg ik alleen maar zwart wit beeld, wat ik ook doe.
De uitgang op de Acer IS S-Video, waarschijnlijk bedoel je SCART :)
Zo ja: Als je TV geen S-video via SCART ondersteunt klopt het dat je zwart/wit beeld kwijgt.
Een oplossing is volgens mij (ga dit na!) om het draadje op pin 15 in de SCART stekker los te halen en op pin 20 erbij te solderen. Dit gaat wel een klein beetje ten koste van de beeldkwaliteit.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
FatalError schreef op 01 October 2003 @ 21:57:
[...]

De uitgang op de Acer IS S-Video, waarschijnlijk bedoel je SCART :)
Zo ja: Als je TV geen S-video via SCART ondersteunt klopt het dat je zwart/wit beeld kwijgt.
Een oplossing is volgens mij (ga dit na!) om het draadje op pin 15 in de SCART stekker los te halen en op pin 20 erbij te solderen. Dit gaat wel een klein beetje ten koste van de beeldkwaliteit.
Uh, nee die tulip boel.

Nja ik ga niet solderen op de pinnen van de connnector ( Lees dat lukt me never ever )

En zijn het wel 20 pinnen?

Ik weet dat ik van mijn radeon 9700pro er wel kleur beeld op heb, dus dat is vreemd.

Mailen hé philips man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Heb je wel PAL ingesteld als videosysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
FatalError schreef op 01 October 2003 @ 22:09:
Heb je wel PAL ingesteld als videosysteem?
Pal-B

Zowel op de flatscreen op mijn kamer ( Z/W beeld dus ) als op de bigscreen philips benede via S-video ( digitaal :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

RS_003 schreef op 01 October 2003 @ 22:45:
[...]

Pal-B

Zowel op de flatscreen op mijn kamer ( Z/W beeld dus ) als op de bigscreen philips benede via S-video ( digitaal :? )
lees voor de grap eens de grote TV-out FAQ. Die is er niet voor niks!

De grote tv-out FAQ

[ Voor 10% gewijzigd door j-w op 01-10-2003 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:02
Ik krijg ook alleen maar zwartwit.

En ja ik weet verder alles van tv-out.. me toen 3 weken lang me helemaal in verdiept. Zelfs mn 3dkaart uitgezocht op welke tv-out chip die had.

Ik heb een s-video naar - vhs verloopstekker eraan. Dat werkt met mn GFti4200 prima.
Ik heb Pal-B,G etc etc allemaal geprobeert maar het blijft zwart-wit

enige wat ik me kan bedenken is dat het probleem bij de verloopstekker ligt. Die is namelijk 4 pins en de s-video aansluiting op de laptop is voor 7 pins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb mn 803 LCi nu een paar dagen en ik ben er zeer blij mee. Vergeleken met m'n desktop maakt deze bijna geen geluid (alleen als ik game is ie wat luidruchtiger, maar nog steeds stiller dan mn desktop). En de snelheid, mijn desktop was zo verouderd, dit is echt een cultuurschok te noemen.

Homeworld heeft nog nooit zo lekker (of zo mooi) gespeeld. Smikkel, smul, smul, :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13
Eh... Vraagje: ik heb nu zo'n qwerty klaviertje gekocht, en ik heb die service guide manual. Jammergenoeg slaag ik er niet in om die 'middle cover' eraf te krijgen - uiterst rechts hangt hij vast met een of ander klem die ik niet vind... Iemand enig idee? Of toch maar naar Acer stappen om dit te laten vervangen?

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Hertog_Martin schreef op 01 October 2003 @ 23:52:
Ik krijg ook alleen maar zwartwit.

En ja ik weet verder alles van tv-out.. me toen 3 weken lang me helemaal in verdiept. Zelfs mn 3dkaart uitgezocht op welke tv-out chip die had.

Ik heb een s-video naar - vhs verloopstekker eraan. Dat werkt met mn GFti4200 prima.
Ik heb Pal-B,G etc etc allemaal geprobeert maar het blijft zwart-wit
ik heb nog nooit van een s-video naar vhs verloopstekker gehoord. Wat bedoel je daar mee? Kun je een plaatje posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
j-w schreef op 01 October 2003 @ 23:16:
[...]

lees voor de grap eens de grote TV-out FAQ. Die is er niet voor niks!

De grote tv-out FAQ
Wil jij eens even kijken hoeveel posts ik heb?

Oké. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
j-w schreef op 02 oktober 2003 @ 09:35:
[...]

ik heb nog nooit van een s-video naar vhs verloopstekker gehoord. Wat bedoel je daar mee? Kun je een plaatje posten?
S-video - > Naar tulip stekker.

edit:
Post 2900 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto op 02-10-2003 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

RS_003 schreef op 02 October 2003 @ 12:07:
[...]

S-video - > Naar tulip stekker.

edit:
Post 2900 8)7
vreemd daarmee zou het toch moeten werken. Ik heb mijn TM800 ook via zo'n kabeltje op mijn niet s-video TV aangesloten... Misschien is het kabeltje niet goed... Misschien kun je nog zo'n kabeltje ophalen bij de winkel, uitproberen, en als die ook niet werkt weer terugbrengen.

PS: Gefeliciteerd met je 2900ste post! :9 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door j-w op 02-10-2003 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Laatst online: 30-10-2020
ik heb hier trouwens ook iets vreemds.
ik wil dus de radeon omega driver versie 2478 installeren. gaat voor een stukje goed,totdat er verschijnt "please insert disk #2. hij zoekt dan naar het bestand met de naam rad_w2kxp_omega_2478. Ik heb die driver trouwens gehaald uit de beginpost van deze topic. 't gaat hier om de tm 800LCi. ik zal ondertussen wel verder zoeken,maar ik zou graag willen weten waarom deze melding komt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
<edit> no flame intended

Op de laptop zit een SVHS aansluiting dus GEEN s-video. Op tv's daarentegen zit meestal een scart en s video (herkenbaar aan de tulp). Alleen op de echte duurdere (betere?) tv's zit een SVHS aansluiting. Als je bij de betere audio/video zaak binnenloopt, dan kun je daar zo een GOEDE kwaliteit kabel kopen van SVHS naar S-video en in de meeste gevallen werkt dat perfect.

Het is al heel veel gezegd, maar toch een paar suggesties:

1- Check het kabeltje, het kan aan het kabeltje liggen dat je zwart wit beeld krijgt.

2 - Check je bios en windows instellingen (zet ze allebei op PAL)

3- Berusting: bij heel veel oude tv's zit krijg je helaas zwart wit beeld, dus dan moet je helaas toch een nieuwe kopen :P .

[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 02-10-2003 20:33 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
In Search of Sunrise schreef op 02 October 2003 @ 17:49:
ik heb hier trouwens ook iets vreemds.
ik wil dus de radeon omega driver versie 2478 installeren. gaat voor een stukje goed,totdat er verschijnt "please insert disk #2. hij zoekt dan naar het bestand met de naam rad_w2kxp_omega_2478. Ik heb die driver trouwens gehaald uit de beginpost van deze topic. 't gaat hier om de tm 800LCi. ik zal ondertussen wel verder zoeken,maar ik zou graag willen weten waarom deze melding komt.
Vreemd, bij mij doen de omega drivers het perfect :9

Even overnieuw downloaden ?
w-k-pieters schreef op 02 October 2003 @ 17:51:

3- Berusting: bij heel veel oude tv's zit krijg je helaas zwart wit beeld, dus dan moet je helaas toch een nieuwe kopen.
Moawww... een 30 inch flatscreen tv is ook heel oud 8)7

Maar zoals ik zij heb ik met die converter op mijn radeon 9700pro wel kleur :?

En op de philips bigscreen benede ( ouder dan mijn philips flatscreen ) zit wel S-VHS en daarvoor heb ik ook een kabel, daar heb ik dus wel kleur op.

[ Voor 31% gewijzigd door Roberto op 02-10-2003 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Op de laptop zit een SVHS aansluiting dus GEEN s-video. Op tv's daarentegen zit meestal een scart en s video (herkenbaar aan de tulp). Alleen op de echte duurdere (betere?) tv's zit een SVHS aansluiting. Als je bij de betere audio/video zaak binnenloopt, dan kun je daar zo een GOEDE kwaliteit kabel kopen van SVHS naar S-video en in de meeste gevallen werkt dat perfect.
Ik dacht altijd dat S-VHS een videorecorder systeem was, een verbeterde versie van VHS... Volgens mij noem jij wat ik composiet noem S-Video, en wat ik S-video noem jij S-VHS.

Ik ben geen expert, maar ik heb eventjes gezocht op google maar kon geen enkel bewijs vinden voor jouw stelling. Bovendien zegt Acer zelf toch ook dat de TM800 een s-video aansluiting heeft... Kun je misschien een link geven naar een pagina op internet waar het verschil tussen het S-Video aansluitingen en S-VHS aansluitingen wordt uitgelegd....

[ Voor 5% gewijzigd door j-w op 02-10-2003 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
een 'S-VHS aansluiting' bestaat inderdaad niet.
Jullie zeggen allemaal dat jullie er zoveel van af weten en toch zeggen jullie het allemaal fout (of in ieder geval de meesten )
tralala ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

FatalError schreef op 02 October 2003 @ 19:16:
een 'S-VHS aansluiting' bestaat inderdaad niet.

[...]

tralala ;)
laten we geen welles/nietes discussie beginnen. ;) 8)7

Geef w-k-pieters de kans om zijn stelling even te onderbouwen... :)

[ Voor 5% gewijzigd door j-w op 02-10-2003 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
<off topic> ten eerste mijn excuses, mijn reactie was iets te hard. Ik heb het ff geedit (alleen werd het volgens mij wel erg vaak fout gezegd ). </off topic>

Maar nu de onderbouwing:

Het plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/IMS_Docs/31/31FF953E588DC88DE10000000A010251.JPG

Het bovenste stekkertje is een S-video tulp of cinch en het onderste is een SVHS of S-VHS. Ter info tulp en cinch stekker is precies hetzelfde maar dan een ander woord (synoniem :z ).

Of voor de liefhebbers kijk ff hier

[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 02-10-2003 20:55 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Hallo,

Bovenstaande afbeelding over die s video stekker is echt pure onzin!
Dat bovenste is gewoon een tulp stekkertje oftewel ook wel is composiet video genoemd. S-video is gewoon die zwarte stekker met verschillende pinnentjes.

Op de meeste laptops zitten dus s-video uit. Sommige tv's hebben dus geen s-video in, daarom bestaan er dus omzet stekkers/kabels.

Zie DEZE site voor de juiste afbeeldingen of zoek maar verder met google,

http://www.diskidee.nl/av/cursussen/index.htms/11

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
w-k-pieters schreef op 02 oktober 2003 @ 20:44:
<off topic> ten eerste mijn excuses, mijn reactie was iets te hard. Ik heb het ff geedit (alleen werd het volgens mij wel erg vaak fout gezegd ). </off topic>

Maar nu de onderbouwing:

Het plaatje
[afbeelding]

Het bovenste stekkertje is een S-video tulp of cinch en het onderste is een SVHS of S-VHS. Ter info tulp en cinch stekker is precies hetzelfde maar dan een ander woord (synoniem :z ).

Of voor de liefhebbers kijk ff hier
En zon kabeltje heb ik dus.

Wellicht dat een iemand acer kan mailen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Oke, nu kan ik ook wel weer een site aandragen waar ze het weer anders zeggen en bla en bla. Het voegt helemaal niets toe aan het topic en daarom zal ik er maar over ophouden.
Eventueel kunnen we hier wel weer een nieuw topic over openen >:)

He, RS003 jij was net iets sneller, dit zou er eigenlijk tussen moeten. Maar dat e-mailen van Acer is ook leuk. Ze weten er zoiezo al niet zo gek veel vanaf (dus ik vraag me af hoe dat gaat bij kabeltjes ;) ).

Maar om ff on topic terug te komen op jouw probleem. Jij gebruikt dus een kabel zoals op het bovenstaande plaatje en met de Radeon 9700 geeft ie kleur en met de laptop niet :?

[ Voor 50% gewijzigd door Hoedje op 02-10-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Composite: kleur en helderheid gaan over 1 draadje, tulp stekker.
S-video: kleur en helderheid (chrominance & luminance) gaan gescheiden over 2 draadjes.
RGB: Red, Green en Blue gaan gescheiden over eigen draadjes.

FF van hardwarebook.net geplukt:

S-Video
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/minidin4f.gif(at the peripheral)

4 PIN MINI-DIN FEMALE at the peripheral.

Pin Name Description
1 GND Ground (Y)
2 GND Ground (C)
3 Y Intensity (Luminance)
4 C Color (Chrominance)

SCART, zie http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html

Zoals je uit bovenstaande url kan opmaken heeft worden bepaalde pinnen voor meerdere dingen gebruikt.
Zo wordt de composite pin ook gebruikt voor luminance in het geval dat je s-video gebruikt
Nu kunnen sommige TV's geen s-video aan, maar enkel composite. Bij sommige TV's moet je instellen of de SCART aansluiting S-video, composite of RGB is en bij sommige TV''s kan er 1 SCART aansluiting enkel composite, de 2e enkel RGB en de 3e enkel S-video.

Als je videokaart een s-video signaal afgeeft en je tv kan enkel composite of staat ingesteld op composite dan zal deze enkel het luminance (helderheidssignaal) ontvangen, waardoor je een zwart-wit beeld krijgt.
Een oplossing is dus om de chrominance en luminance samen te voegen op de composite pin zodat beide signalen op de tv aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

RS_003 schreef op 02 October 2003 @ 12:06:
[...]

Wil jij eens even kijken hoeveel posts ik heb?

Oké. 8)7
dus? Met zoveel posts hoef je niet naar de forumrules te luisteren |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Das een beste pil, het hele topic over de Acer TravelMate 80x... maar ben er zo ongeveer door heen. Nu heb ik alleen ooit eens op t.net gelezen dat er ergens rond 5 oktober de prijzen van de processoren naar beneden gaan. Aangezien ik zeer binnenkort een TM803 ga halen, is het dan nog verstandig om ffkies te wachten??? Dus wat ik aan jullie mede 80x gebruikers :) /toekomstige 80x gebruikers >:) / of helemaal niet gebruikers :? wil vragen: Komt die prijsdaling nog??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

DaMorpheus schreef op 02 October 2003 @ 22:12:
[...]

dus? Met zoveel posts hoef je niet naar de forumrules te luisteren |:( 8)7
ik denk dat RS_003 gewoon bedoeld dat ie hij een een echte tweakert is, en de grote TV-out FAQ al geraadpleegd heeft :)

Maar terug on-topic: RS_003 ik denk dat je S-video -> composiet kabeltje kapot is, of een andere bedrading heeft dan standaard is... probeer het eens met een ander S-video -> composiet kabeltje is mijn tip!

[ Voor 4% gewijzigd door j-w op 02-10-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:02
<edit> no flame intended

Het is al heel veel gezegd, maar toch een paar suggesties:

1- Check het kabeltje, het kan aan het kabeltje liggen dat je zwart wit beeld krijgt.

2 - Check je bios en windows instellingen (zet ze allebei op PAL)

3- Berusting: bij heel veel oude tv's zit krijg je helaas zwart wit beeld, dus dan moet je helaas toch een nieuwe kopen :P .
dit is wel de meest vage theorie die ik ooit over het svhs gebeuren heb gehoord

svhs is geen kabel of een aansluiting. Dit zijn de formaten:

Composite
Y/C (ook wel S-video of S-VHS genoemd (wat dus niet klopt))
Component (Y,Cr,Cb)
RGB

Wat er op de laptop zit is gewoon een s-video uitgang voor een externe display

En als je dus gewoon op PAL zet en een S-video kabel gebruikt of een s-video>composite kabel in het geval dat je tv geen s-video aansluiting heeft of geen s-video ondersteund dan zou het het gewoon moeten doen

Enige redenen die ik weet voor zwart wit zijn:
-Er wordt NTSC uitgezonden terwijl de tv alleen pal ondersteund. Of andersom
-De tv ondersteund geen s-video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen een acer TM804, ik heb namelijk nu een topline en die bevalt me zeer slecht (scheuren in case en dergelijke)

Nou heb ik ten aanzien van de 804 nog wat vraagjes, ik heb gezien op kieskeurig.nl dat er twee versies zijn, nl de
Acer TravelMate 804LCib (PM-1700)
Acer TravelMate 804LMib (PM-1700)
(wat is het verschil tussen die c en die m?)

heeft te maken met het interne geheugen?
ik wil namelijk eentje met 1024 mb intern

een andere vraag is,
heeft de laptop Infra Rood
en is het een sterke laptop, ik moet dagelijk voor school gebruiken namelijk

alvast bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LMib is met een DVD-writer, de LCib brandt alleen cd's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
j-w schreef op 02 October 2003 @ 22:41:
[...]

ik denk dat RS_003 gewoon bedoeld dat ie hij een een echte tweakert is, en de grote TV-out FAQ al geraadpleegd heeft :)

Maar terug on-topic: RS_003 ik denk dat je S-video -> composiet kabeltje kapot is, of een andere bedrading heeft dan standaard is... probeer het eens met een ander S-video -> composiet kabeltje is mijn tip!
Yup ;)

En als ik thuis ben zal ik wel weer ff met de tv-out gaan spelen en hopen dat het me nu wel lukt, want ik las dus dat ik 2 signalen over 1 kanaal moet laten gaan ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nóg 3 weken w88 op mijn TM800 :(
(gaat via pc prive project, heb m begin sept besteld)
ik vind dat echt niet redelijk, nu is alles rond en is t w88 op Dynabyte... een samengestelde pc » 3 weken OK, maar een kant en klaar systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Ik wil hem ook bijna aanschaffen.

Alleen hoe zit het met die windows xp prop versie die erbij zit??

het is recoverie maar kan je wel gewoon een kale setup draaien zonder allemaal troep enzo erop??

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

als je dit topic en de vorige delen gelezen had, had je kunnen zien dat dat inderdaad wel mogelijk is. De drivers kun je ook gewoon los van de meegeleverde cd's halen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
ik heb dit topic en de vorige delen gelezen >:)

En dus weet ik dat je die drivers enzo allemaal van die cd's af kan halen. Maar wat ik er dus niet af kan halen is dat hun dan die xp setup met de vbijgevoegde recovery cd draaien of met een andere cd.

Verder zou ik ook wel willen weten of je zo'n legaal windows stikkertje erbij krijgt dat je over een legale versie beschikt (ik bedoel dus zo'n zilverachtig stikkertje met je serrienummer erop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Je krijgt er een hele zooi CD's bij, waarvan je er 3 nodig hebt voor XP installatie, 2 voor de XP NL setup (hierbij zit geen stikkertje en dus geen serienummer en het is een aangepaste Acer versie). En 1 CD'tje voor de drivers en die je ook als boot CDtje kunt gebruiken. Er zit dus niet een 'echte' versie bij van Win XP. Maar natuurlijk kun je die er wel opzetten als je wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Uiteraard zit er op je Acer laptop een legale licentie. Indien dit niet het geval is heeft de verkoper deze eraf gehaald en ligt die de boel dus op.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
kareltje_de_grote schreef op 03 oktober 2003 @ 14:37:
Uiteraard zit er op je Acer laptop een legale licentie. Indien dit niet het geval is heeft de verkoper deze eraf gehaald en ligt die de boel dus op.
Tuurlijk, maar er zit geen serienummer bij of mooi ziveren stikkertje (met daarop zo'n nummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Die zit onderop de laptop geplakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
FatalError schreef op 03 oktober 2003 @ 14:56:
Die zit onderop de laptop geplakt
Aha, stom van me |:( de volgende keer beter kijken. Nouja, je hoeft op zich het nummer toch niet in te vullen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb denk ik een bug gevonden in de touchpad software van synaptics. Zodra de laptop op standby is geweest, en je gaat weer verder werken, dan werkt de scroll niet zo vloeiend als voor de standby. Alsof hij pas scrollt zodra je de veeg hebt gemaakt over je touchpad.

Oja en windows was ook niet goed bij zijn proc. Ben ik aan het scrolllen, gaat opeens de laptop op standby :?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Mijn probleem m.b.t. het verliezen van de verbinding heb ik opgelost. Ik heb de DHCP server een IP adres laten geven, maar zelf HANDMATIG de gateway ingesteld en nu blijft de verbinding constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick684
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11-2022
wo-ow de TM800 heb ik in belgie goedkoper gevonden dan in holland wOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien handig om te vermelden waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 00:31:
misschien handig om te vermelden waar ;)
In België :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Well, that narrows it down, doens't it? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
HellBeast schreef op 04 oktober 2003 @ 10:36:
Well, that narrows it down, doens't it? |:(
Naja, jij hebt er al eentje :D . Maar toch zou internet/normaal adres, naam, telefoonnummer wel handig zijn voor potentiele kopers :z .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Wie heeft dit al eens mee gemaakt... met een acer 803 /80x
zet je speakers zo hard mogelijk en leg dan je arm tegen een van de speakers aan dan krijg je een MEGA harde PIEP toon echt nie normaal het gebeurde toen ik me arm op het buro legde tege de laptop aan...

hoe kan dit? heeft iemand daar een verklaring voor en is iemand anders het al opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick684
héé ik heb een vraag, als ik me een TM 800LCi aanschaf, kan ik dan ergens zien van welke revisie die is? want na grote delen van het forum gelezen te hebben, is dit blijkbaar een belangrijk iets!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

frederick schreef op 04 oktober 2003 @ 18:57:
héé ik heb een vraag, als ik me een TM 800LCi aanschaf, kan ik dan ergens zien van welke revisie die is? want na grote delen van het forum gelezen te hebben, is dit blijkbaar een belangrijk iets!!!!!!!!!!!!!!
er worden geen oude meer verkocht lijkt mij maar het staat op de zijkant op de doos witte stikker, heb nog nooit oude versies geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Qorne schreef op 04 oktober 2003 @ 18:33:
zet je speakers zo hard mogelijk en leg dan je arm tegen een van de speakers aan dan krijg je een MEGA harde PIEP toon echt nie normaal het gebeurde toen ik me arm op het buro legde tege de laptop aan...

hoe kan dit? heeft iemand daar een verklaring voor en is iemand anders het al opgevallen?
Zit er bij die speaker toevallig de build-in microfoon, en staat die ook aan?
Dan zou dat het wel eens kunnen zijn, op wazige manier wil zoiets wel eens reageren op elkaar als je in de buurt ervan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Nakebod schreef op 04 October 2003 @ 19:51:
[...]

Zit er bij die speaker toevallig de build-in microfoon, en staat die ook aan?
Dan zou dat het wel eens kunnen zijn, op wazige manier wil zoiets wel eens reageren op elkaar als je in de buurt ervan komt.
De mic zit onder het TFT scherm als het goed is daar zit een gaatje met een mic plaatje er naast.

Het is ook geen ramp het viel me toevallig op heb het nog niet eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel grappig (of juist niet). Heb gisteren sandra2004 gedownload en dus even uitgeprobeerd. Nu geeft ie aan dat ik 4 128mb geheugenmodules heb. Meteen even andere progjes erop los gelaten (3dmark2001, pcmark2002) om te controleren of dit echt zo is. Die geven aan dat ik 2 256mb modules heb. Ik moet zeggen dat deze programma's niet echt met het centrino-platform weten om te gaan, want system info bij 3dmark2001 crasht als ik sisoft 2004 niet heb geinstalleerd. Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik 2 256mb modules heb, te meer omdat ik dacht dat er maar 2 geheugenbanken zijn en geen 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het Z/W TV-Out probleem
Ik heb dit ook (gehad).
Ik heb dit gedaan om kleuren te krijgen:
1. zet bios op PAL
2. zet je tv out settings niet op PAL B, maar op NTSC, dan heb je kleuren.
zoniet (want het werkte bij mij niet iedere keer :?) verander dan een paar keer tussen NTSC en PAL modussen, dan werkt het vanzelf.

=> probleem wat ik heb: Z/W perfect mooi beeld, maar in kleur niet, dan is ie een beetje wazig en dan "verlopen" sommige kleuren (dus die bewegen bij weze van spreken).

Iemand oplossing?

ik gebruik zo-en SCART verdeelstukje (waar je INPUT/OUTPUT kan aanduiden, en met TV-IN, SVIDEO, AUDIO (L&R) aansluitingen erop.)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

ik had gisteravond een SUPER beeld op me plasma vanuit de laptop :) zelfs zeeer slechte filmpjes werden best goed weergegeven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Qorne schreef op 04 October 2003 @ 18:33:

Het zou kunnen komen door de audioaansluitingen aan de linkerkant... Andere verklaring zou ik echt niet kunnen geven.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, hier weer een probleem hoor :)

Ik heb nu 2 weken de Acer Travelmate 803LCib, maar ik krijg de infrarood maar niet aan de praat, die er wel op zou moeten zitten toch? Heb je daar ergens drivers voor oid. Ik heb al gekeken bij Acer zelf, en deze thread doorgekeken, maar kan er nergens iets over vinden. Tevens vind hij de microfoon niet zo makkelijk :)

ach, verder werkt ie lekker, maar die 2 dingen mis ik toch :)

edit:
de microfoon kan ik trouwens niet unmuten in volume opties

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Speedpete schreef op 05 October 2003 @ 14:50:
[...]

Het zou kunnen komen door de audioaansluitingen aan de linkerkant... Andere verklaring zou ik echt niet kunnen geven.
als de MIC uitstaat is het probleem er niet dus agja geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 14:52:
Nou, hier weer een probleem hoor :)

Ik heb nu 2 weken de Acer Travelmate 803LCib, maar ik krijg de infrarood maar niet aan de praat, die er wel op zou moeten zitten toch? Heb je daar ergens drivers voor oid. Ik heb al gekeken bij Acer zelf, en deze thread doorgekeken, maar kan er nergens iets over vinden. Tevens vind hij de microfoon niet zo makkelijk :)

ach, verder werkt ie lekker, maar die 2 dingen mis ik toch :)

edit:
de microfoon kan ik trouwens niet unmuten in volume opties
Moet je in de bios aan zetten, maar de Fir connectie van de acer heeft nog wel eens een conflict, vooral met andere laptops heb ik helaas gemerkt :X

Mobieltjes ziet hij wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Ik was van de week bij m'n oom en heb toen ff wat plaatjes geschoten. Hij had problemen met z'n digicam (Sony micro dingetje met 2MP, werkt nu perfect) en ik moest toch wat testfoto's maken :P

Dus hierbij een drietal vergelijkende foto's tussen de TM 803lci en de Toshiba Sat. Pro. 6100 (P4m 1.8) die hij Juni vorig jaar gekocht heeft:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/acertosh01.jpg
Beide laptops open. De 'footprint' van de TM is groter, maar zo ook de resolutie :P Wat mij persoonlijk opviel is dat de behuizing van de TM toch best wel licht van kleur is..

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/acertosh02.jpg
Beide lappies dicht...

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/acertosh03.jpg
En de voorkantjes... als je gaat vergelijken (wat op de foto niet echt super lukt :( ) dan is de Toshiba toch best wel hoog... En dit was nog wel een topmodel van een jaar terug (ware het niet met een enorm assortiment aan hardwarefouten)

Overigens was m'n oom behoorlijk onder de indruk van m'n TM :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

acer is mooier vind ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ckerz _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen op de foto lijkt die kleur heel raar, in het echt issie veul mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Wel aardig detail: in beide schermen zie je zo'n info wolkje van XP :) Komt door het draadloze netwerk dat ze allebei zien.. alleen kon ik het niet testen omdat op die Lap. van m'n oom niks ingesteld mocht worden, de systeembeheerder heeft destijds mijn install weggedonderd en zijn eigen install gemaakt... waardoor mijn oom dus geen admin is op zijn eigen systeem (is niet van de zaak dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Verwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 14:19:
het Z/W TV-Out probleem
Ik heb dit ook (gehad).
Ik heb dit gedaan om kleuren te krijgen:
1. zet bios op PAL
2. zet je tv out settings niet op PAL B, maar op NTSC, dan heb je kleuren.
zoniet (want het werkte bij mij niet iedere keer :?) verander dan een paar keer tussen NTSC en PAL modussen, dan werkt het vanzelf.

=> probleem wat ik heb: Z/W perfect mooi beeld, maar in kleur niet, dan is ie een beetje wazig en dan "verlopen" sommige kleuren (dus die bewegen bij weze van spreken).

Iemand oplossing?

ik gebruik zo-en SCART verdeelstukje (waar je INPUT/OUTPUT kan aanduiden, en met TV-IN, SVIDEO, AUDIO (L&R) aansluitingen erop.)

alvast bedankt
dit laatste had ik ook (zwart/wit mooi beeld kleur niet) ik gebruikte eerst een scart-stekker waar direct een s-video kabeltje uit kwam. maar toen ik gewoon direct met een S-video <-> S-video stekkertje gebruikte was dit probleem weg (gewoon in de front aansluiting zonder scart.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Laatst online: 12-09 14:23
Ik heb gister voor het eerst mijn TM aangesloten op mijn nieuwe Flatpanel (IIyama Prolite E431S).

Gatverdamme, ik kreeg gewoon pijn in mijn ogen van het wazige beeld dat eruit kwam. Is dit enigzins nog op te lossen, of zal dit de laatste keer zijn, dat ik mijn TM aansluit op mijn flatpanel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Ikke krijg hem morgen :P :9~ _/-\o_ !!!

Kan niet wachten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert20 schreef op 06 October 2003 @ 20:03:
Ikke krijg hem morgen :P :9~ _/-\o_ !!!

Kan niet wachten B)
ik over 3 weken kan ook niet w88 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
[off-topic]Ik hoop dat die prijsverlaging van de Centrino enige invloed heeft op deze laptop, anders komt ie r sowieso, kd8 dat dat enige tijd duurde voordat het in de prijs zichtbaar is dus het wordt half november.[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

JaP.NeT schreef op 06 October 2003 @ 21:03:
[off-topic]Ik hoop dat die prijsverlaging van de Centrino enige invloed heeft op deze laptop, anders komt ie r sowieso, kd8 dat dat enige tijd duurde voordat het in de prijs zichtbaar is dus het wordt half november.[/off-topic]
Ik hoop zelf van niet :P , want heb na lang wachten hem vandaag toch maar besteld, met die prijsverlaging in me achterhoofd...
Aangezien ik al best lang ondertussen wacht :) maand of 2.
Heb em vandaag op me werk besteld, en de leverancier had gewoon de "normale prijs" dus niet lager dan hij eerst was.
Als meezit is ie er morgen of overmorgen, kan em alleen pas zaterdag halen, als ik ook gelijk moet werken, rest van de week niet thuis.

En zoals hier paar post ergens boven te lezen is, waren de lcd prijzen weer wat gestegen. (Zie: JWO in "Acer Travelmate 80x topic deel 4")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
kweet kkan ook niet meer wachten, maar ik kijk het toch nog even aan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick684
Hier is het erger (in belgie), in de fnac zittten ze door hun voorraad heen en er zijn er geen meer op komst. . dus byebye lagere prijs want byebye lappie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh wat vaag. Ik heb me laptop nu precies 1uur 40min aan en de batterij is nog maar voor 45% vol! ik zit alleen beetje te internetten en mp3's te luisteren. Ik laat de batterij altijd eerst leeg lopen voordat ik hem oplaad. (800Lci)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Das wel wat snel, maar niet ongewoon. Ik heb er vandaag ongeveer 3 uur mee gewerkt en 50% van de batterij gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door FatalError op 07-10-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

een vriend van mij heeft een NEC1300 DVD brander nu heeft hij wat films gebackupt,
maar al die gebrande DVDs laten me DVD speler in me acer803 stikken :(

heel veel lawaai en het beeld gaat zeeer schokkerig als er uberhaupt al beeld komt...
weet iemand hoe dit kan?

het zijn allemaal DVD+r van Thats write... matig merk en TDK lijkt me een goed merk.
ook de RW en de R versie werken allebij niet tot zeeeeer slecht iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 16:03:
huh wat vaag. Ik heb me laptop nu precies 1uur 40min aan en de batterij is nog maar voor 45% vol! ik zit alleen beetje te internetten en mp3's te luisteren. Ik laat de batterij altijd eerst leeg lopen voordat ik hem oplaad. (800Lci)
Bij mij lijkt hij er ook steeds minder lang over tedoen.

Hij is nu al leeg in 4 uur :(

Heel vreemd.

Maar pas haalde ik weer 5 uur :?

Hoe hoog staat jullie brightnes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 07 October 2003 @ 17:00:
[...]

Bij mij lijkt hij er ook steeds minder lang over tedoen.

Hij is nu al leeg in 4 uur :(

Heel vreemd.

Maar pas haalde ik weer 5 uur :?

Hoe hoog staat jullie brightnes ?
wtf ik haal de 3,5 uur niet eens.

brightness staat allerlaagst. Maar ik heb wel een USB pen een WiFi kaartje.

Wat doe je er zoal op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Het hangt natuurlijk van allerlei dingen af hoe snel je accu leeg is.
Als ik in linux zwaar aan het compileren ben is de accu na iets meer dan n uur wel leeg, als ik alleen word draai kan ik er waarschijnlijk wel n uur of 6-7 mee doen.
Wifi en bluetooth ook wel vreten behoorlijk wat stroom, dus die kan je dan ook het beste alleen aanzetten als je ze werkelijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

erm, das een bekend "iets" dat de accu het enige min-punt is
verschillende testen laten de Acers er net zogoed uitkomen als andere A-merken, alleen de accu komt er vaak wat minder uit,
lees volgens mij ook verder terug in dit topic

Ik sta zelf ook op het punt een notebook tekopen en wordt ook zeker deze, alhoewel ik 'm pas in de zomer nodig heb en hem uiterlijk in februari koop, zodat ik hem perfect kan configureren ;)

maarruh ik verkoop dagelijks oa notebooks voor me werk en ook zekers de Acers ,echt mooie/kleine/perfecte dingen en niet teduur

[ Voor 5% gewijzigd door Rebels op 07-10-2003 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Over Linux gesproken, an sich werkt iedere Linux distro op deze laptop?
Op de wlan na dan, of zijn daar inmiddels alternatieve drivers voor? (Lijkt me wel toevallig, 2 weken geleden waren ze er nog niet iig)
Zover ik tot nu toe hier heb gelezen, werkt de rest wel, zolang je maar veel aan patchen gaat :P

Kwam op Tuxmobile ook nog dit artikel tegen:
Centrino @ Tuxmobile
en dan vooral Petitie voor Intel voor Linux drivers
Ookal heb ik de flaptop nog niet, heb ik em maar wel alvast getekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me helpen met een keuze probleem? Ik wil een laptop om via een draadloos netwerk te kunnen gamen (ik weet het, 't is lastig, maar het kan echt ;) ) Hier heb ik dus op gezocht en zodoende kwam ik uit bij de Acer Travelmate series... Nu zijn er nog een paar vragen:
  • Zijn deze notebooks geschikt voor gamen? Is bijvoorbeeld de HDD wel snel genoeg, en wordt hij niet overdreven warm?
  • Bestaat er nog "ghosting" op deze schermen?
  • ATI of GeForce?
  • Verder nog iets waar ik op moet letten als notebook-n00b zijnde?
Normaal stel ik zelf mijn desktop PC's samen, maar op laptop gebied weet ik het niet meer... processoren enzo... ik kom allemaal namen tegen waar ik geen zak van weet :D

Alle hulp wordt in ieder geval gewaardeerd!
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.