Acer Travelmate 80x topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.509 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:19
Ik heb zelf last van ghosting bij spellen als Quake3, maar bij n spel als Age of Mythology heb ik er geen last van.
De videokaart in de TM80x (ATI Radeo 9000 Mobility, 64MB dedicated ram) is snel zat voor de alle moderne spellen, maar om de ghosting tegen te gaan moet je eigenlijk n (CRT) monitor aansluiten.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 19:07:
Kan iemand me helpen met een keuze probleem? Ik wil een laptop om via een draadloos netwerk te kunnen gamen (ik weet het, 't is lastig, maar het kan echt ;) ) Hier heb ik dus op gezocht en zodoende kwam ik uit bij de Acer Travelmate series... Nu zijn er nog een paar vragen:
  • Zijn deze notebooks geschikt voor gamen? Is bijvoorbeeld de HDD wel snel genoeg, en wordt hij niet overdreven warm?
  • Bestaat er nog "ghosting" op deze schermen?
  • ATI of GeForce?
  • Verder nog iets waar ik op moet letten als notebook-n00b zijnde?
Normaal stel ik zelf mijn desktop PC's samen, maar op laptop gebied weet ik het niet meer... processoren enzo... ik kom allemaal namen tegen waar ik geen zak van weet :D

Alle hulp wordt in ieder geval gewaardeerd!
er staat in dit topic volgens mij al redelijk vaak geschreven dat je gewoon de meeste (nieuwe) spellen goed kunt draaien op deze laptop... en als je een beetje zoekt, kan je ook vinden dat er tot nu toe maar 1 persoon is die "last" heeft van ghosting.. (ik zelf merk er helemaal niets van :) )

verder zeg ik persoonlijk op dit moment ATI :P

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Ik had mijn laptop op laten halen door Acer, omdat ik een klevende linker muistoets had. Ik heb hem vandaag terug gekregen. Hij was precies 7 dagen weg geweest. Eigenlijk 6 als ik gisteren thuis was geweest :P

Maar de touchpad is vervangen en it is working like a charm....

Ik had er een zwaar gevoel over de laptop beschadigd terug te krijgen maar alles is top in orde.

Acer heeft dus een goede RMA afhandelijk. Acer top, bedankt. Ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

FatalError schreef op 07 October 2003 @ 19:25:
Ik heb zelf last van ghosting bij spellen als Quake3, maar bij n spel als Age of Mythology heb ik er geen last van.
De videokaart in de TM80x (ATI Radeo 9000 Mobility, 64MB dedicated ram) is snel zat voor de alle moderne spellen, maar om de ghosting tegen te gaan moet je eigenlijk n (CRT) monitor aansluiten.
ik heb zelf niet echt last van ghosting ik speel veel ravenshield en NFS6
en Generals. en me zusje The sims in de vakantie :+

Maar soms zet ik er ff een CRT aan als ik ga gamen en er willen wat gasten mee kijken dat wil op een TFT niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 14:23
dikkiedik schreef op 06 October 2003 @ 13:28:
Ik heb gister voor het eerst mijn TM aangesloten op mijn nieuwe Flatpanel (IIyama Prolite E431S).

Gatverdamme, ik kreeg gewoon pijn in mijn ogen van het wazige beeld dat eruit kwam. Is dit enigzins nog op te lossen, of zal dit de laatste keer zijn, dat ik mijn TM aansluit op mijn flatpanel?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een bekend probleem met dit model, kijk maar eens in de nieuwsgroepen. Ook wordt er geklaagd over slechte draadloze ontvangst en het te heet worden van de linkerkant van palmtop. Drie punten kort samengevat. Ik ben wel jaloers op de hoge resolutie en goede videokaart en lange batterijduur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 00:31:
Dit is een bekend probleem met dit model, kijk maar eens in de nieuwsgroepen. Ook wordt er geklaagd over slechte draadloze ontvangst en het te heet worden van de linkerkant van palmtop. Drie punten kort samengevat. Ik ben wel jaloers op de hoge resolutie en goede videokaart en lange batterijduur. ;)
Dat van die video-out klopt, maar Acer heeft me al in mei verzekerd dat daar een oplossing voor gaat komen. Als ik het goed begrijp is dat nog steeds niet gebeurd, dus? :{
Overigens heb ik echter wel een goed bereik met m'n Wifi. En ik heb eerste revisie :P
En de linker palmsteun wordt inderdaad wel wat warm (omdat de harddisk daar onder zit), maar, bij mij althans zeker niet (te) heet. Vind ik persoonlijk ook niet echt een 'probleem'.

Over de hoge resolutie, de goede videokaart en de lange batterijduur ben ik het verder geheel met je eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 19:07:
Kan iemand me helpen met een keuze probleem? Ik wil een laptop om via een draadloos netwerk te kunnen gamen (ik weet het, 't is lastig, maar het kan echt ;) ) Hier heb ik dus op gezocht en zodoende kwam ik uit bij de Acer Travelmate series... Nu zijn er nog een paar vragen:
  • Zijn deze notebooks geschikt voor gamen? Is bijvoorbeeld de HDD wel snel genoeg, en wordt hij niet overdreven warm?
  • Bestaat er nog "ghosting" op deze schermen?
  • ATI of GeForce?
  • Verder nog iets waar ik op moet letten als notebook-n00b zijnde?
Normaal stel ik zelf mijn desktop PC's samen, maar op laptop gebied weet ik het niet meer... processoren enzo... ik kom allemaal namen tegen waar ik geen zak van weet :D

Alle hulp wordt in ieder geval gewaardeerd!
Ik heb al vaak gespeeld via de wlan en ik heb een avg ping van 40 dus dat lijkt me wel goed.

Ook kan ik er RTCW - ET er soepel op spelen dus ik ben er wel tevrede over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:15
Ik zet binnenkort een Hitachi 7K60 in mn Acer 800LCi, ik zal tegen die tijd even mn bevindingen posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
LosserNL schreef op 08 October 2003 @ 09:05:
Ik zet binnenkort een Hitachi 7K60 in mn Acer 800LCi, ik zal tegen die tijd even mn bevindingen posten!
Zou hij dan niet nog een heel stuk warmer worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

LosserNL schreef op 08 oktober 2003 @ 09:05:
waarom heb je precies die HD gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
7200 toeren, 8MB cache, 60 GB...snelste schijf van dit moment en qua stroom niet gulziger dan een 5400rpm model...

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ie nog warmer wordt dan wat er nu in zit, van die Hitachi kan je dingen instellen als zoekperformance en standby tijd.

Ik werd helemaal leip van dat trage laden van grote files, denk maar eens aan het downloaden van 700 MB en dan dat overkopiëren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja ok maar hoe lang houdt de batterij het dan nog vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Ik zit er ook over te denken om een andere harde schijf erin te zetten. Waarschijnlijk wordt het dan ook een 7200 toeren (lekker snel :9 ). Maar waar heb je hem gekocht, want hij staat bijv. niet in de pricewatch of kijk ik nou hartstikke scheef...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 09:41
LosserNL schreef op 08 October 2003 @ 09:11:
7200 toeren, 8MB cache, 60 GB...snelste schijf van dit moment en qua stroom niet gulziger dan een 5400rpm model...

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ie nog warmer wordt dan wat er nu in zit, van die Hitachi kan je dingen instellen als zoekperformance en standby tijd.

Ik werd helemaal leip van dat trage laden van grote files, denk maar eens aan het downloaden van 700 MB en dan dat overkopiëren :(
Kun je aangeven waar je die haalt :? Of waar in de pricewatch ?
* Loft is deze nog niet tegen gekomen :?

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

LosserNL schreef op 08 October 2003 @ 09:11:

ik ben benieuwd naar je ervaringen.... :-)

edit: verkeerd gelezen. 7200 toeren is idd wel een stuk sneller dan de standaard 4200

[ Voor 14% gewijzigd door j-w op 08-10-2003 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Winkelman Automatisering heeft m, maar heb m zelf nog niet in huis, gisteren pas besteld dus...

Zonet mail : Levertermijn van 10 dagen....hmzz

Nou ik ga geen 10 dagen wachten op die 7K60, ga morgen naar Alternate in Ridderkerk om er een te halen...

[ Voor 49% gewijzigd door LosserNL op 09-10-2003 16:49 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

LosserNL schreef op 08 oktober 2003 @ 12:02:
Winkelman Automatisering heeft m, maar heb m zelf nog niet in huis, gisteren pas besteld dus...
http://www.winkelman.nl/show_article.php?ident=dp857540

wel aardig aan de prijs trouwens...

[ Voor 15% gewijzigd door j-w op 08-10-2003 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 22:24

Nakebod

Nope.

Ik zit nu met een "probleem", niet echt met me laptop, want.. die moet ik nog ophalen op me werk :P
Maar wel: tas.
Ik zoek, en heb gezocht, naar een rugzak model, ben er een aantal tegengekomen, en wil waarschijnlijk de Trunk&Co Lapsize gaan kopen. Mooi, doe je dat toch? :) ok, heb nu in Almere-Stad 1 winkel gezien die wel Trunk&Co, en samonite, en paar andere merken, verkoopt.
Maar net niet de Lapsize, iig niet op voorraad of in asortiment dan.
En verwacht dat ze hem bij mij "thuis" in Nijmegen ook niet zullen hebben...

Nu kan ik dus bij die winkel vast wel bestellen, maar wil het liefst wat prijzen van andere winkels hebben, maar in de T.net pw kan ik niets vinden.. :(
Otto, wehkamp, ja, hoe erg :Y) hebben zoiets ook al niet, Mediamarkt Almere ook niet.
Wie kent verkoop punten, het lieftst online, of in de regio's Almere en Nijmgen?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb nu eindelijk me acer binnen.

Wat een prachtig ding zeg :D.

Helaas ben ik wel tegen het volgend probleem opgelopen.

De pc gaat als het ware "laggen". Als ik muziek af draai gaat ie haperen, en de muis pointer ook. Dit duurt maar 30 sec en dan is die weer normaal. Daarna gebeurt het weer.

Ik ben er achter als ik de wireless lan uitschakel in netwerk instellingen, dan is het weg. Wel een beetje raar, dat hij uit de doos met standaard acer spul dit gebeurd. Moet ik nou andere drivers er op zetten? Of me wireless setupje maar aan gaan sluiten en hopen dat het geen problemen op levert?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
Jaaaaaaa ik heb hem ook!!!!!!!!

Alleen nu nog een klein vraagje,

over de garantie wat ik allemaal moet insturen voor het optimale gebruik.

Ik heb dus een rij met kleine ivuldingetjes, alleen dus geen NL dus ik vul die engelse maar in.

1 envelopje erbij, MOET IE NAAR ITALIE!!!!!!!!!!!!!

Was dat bij jullie ook?? En moet daar dan een postzegel op?

Als ik dat kaartje heb opgestuurd kan ik dus ook veilig gebruik maken van de smartkey???

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Volgens mij stond dat ergens in deel 4, ff link zoeken...
Zoek: Verwijderd in "Acer Travelmate 80x topic deel 4"
Dus hij moet idd naar Italië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toktokcity
  • Laatst online: 20:25
IK heb toevallig mijn laptoptas (LAPTOP MESSENGER BAG, 43 x 36 x 15, 25,00 L) eergisteren opgehaald, mooi dingetje.
Ik heb inderdaad ook lang gezocht naar een tas. Had een mooie in de VS gezien alleen was die bijna niet te betalen in Europa. Was ook van Samsonite.
Na een lange zoektocht ook op Duitse sites, zag ik op samsonite.nl in Barneveld, mijn woonplaats, een leverancier zitten. Ik bellen en ja hoor kon besteld worden. Duurde wel even maar nu heb ik hem
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~a.korevaar01/DSCN2071.jpg
en kostte maar €31,59 incl btw. Ik Duitsland kostte die me €60,-.

Ik heb hem gekocht bij
KWANTINEX:
Compagnieweg 12
3771MH, Barneveld
tel : ++31/(0)342-49.39.39
fax : ++31/(0)342-41.81.45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:19
Als rugzak heb ik een Eastpak: http://217.160.102.109/products/start_p/campus.html
model Bookworm in het zwart.

[ Voor 16% gewijzigd door FatalError op 08-10-2003 18:16 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ja op samsonite heb ik ook wel gevonden, zowel in Almere, waar ik 5 dagen per week nu ben, en in die beide zaken die ik vond ben ik vandaag geweest, waarvan 1 dus ook Trunk&Co had.
In Nijmegen, en Beuningen (GLD) (Nog dichterbij me huis) zijn ook enkele zaken, alleen of die ook Trunk&Co verkopen, weet ik nog niet, dat ga ik dit weekend even bekijken.
Hoop het wel, dat weet ik of die prijs voor die rugtas duur was of niet :P
Was namelijk iets van 86 euro, en dat is best veel geld voor een rugzak :)
Nu hoeft het ook weer niet ultra cheap te zijn, moet toch wel goede bescherming hebben voor me laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Bedankt Nakebod

Zit nu op dit Laptopje!!!!!!!! GEWELDIG :9~

Alleen nu al die zoooi er nog afknikkeren en clean installen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
OC-Addict schreef op 08 October 2003 @ 16:08:
Ik heb nu eindelijk me acer binnen.

Wat een prachtig ding zeg :D.

Helaas ben ik wel tegen het volgend probleem opgelopen.

De pc gaat als het ware "laggen". Als ik muziek af draai gaat ie haperen, en de muis pointer ook. Dit duurt maar 30 sec en dan is die weer normaal. Daarna gebeurt het weer.

Ik ben er achter als ik de wireless lan uitschakel in netwerk instellingen, dan is het weg. Wel een beetje raar, dat hij uit de doos met standaard acer spul dit gebeurd. Moet ik nou andere drivers er op zetten? Of me wireless setupje maar aan gaan sluiten en hopen dat het geen problemen op levert?
Iemand enig idee?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
ik wil niet vervelend zijn, maar kan iemand even wat voor me proberen: een externe monitor aan het apparaat hangen en cleartype font smoothning uitzetten? (of anders een andere font smoothner van windows xp) en daarna even hier op 't forum posten of de display nog steeds een wazig uiterlijk heeft?

het fenomeen wazige display klinkt namelijk erg bekend en vraag me af of het niet iets te maken heeft met deze feature van win xp

(cleartype is te vinden in beeldschermopties op een of ander tabblad onder het knopje effecten/effects.. dacht ik)

ik zit er erg over te denken deze laptop te kopen omdat m'n powerbook geen solidworks kan draaien (CAD pakket) en ik toch wel een leuk apparaat wil hebben

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Welk programma gebruik je dan om af te spelen?
Misschien wil die, tijdens starten/afspelen, een internet update doen, en heeft ie op dat moment geen wlan verbinding, en hangt programma daarop?
Maar driver update is toch al geen slecht idee, heb ik gemerkt van meerdere personen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello, ik heb me laptop overnieuw geinstalled met me eigen windhoos cd maar nu mis ik in de device manager een paar dingen. De ene is pci modem en de andere Universal Serial Bus (USB) Controller. Welke drivers heb ik hier voor nodig :? Bij voorbaat dank alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 19:13:
Hello, ik heb me laptop overnieuw geinstalled met me eigen windhoos cd maar nu mis ik in de device manager een paar dingen. De ene is pci modem en de andere Universal Serial Bus (USB) Controller. Welke drivers heb ik hier voor nodig :? Bij voorbaat dank alvast :)
gewoon laten zoek op de cd ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
De Acer System CD zou alle software moeten bevatten die je nodig hebt, maar kijk liever even naar de eerste pagina van dit topic, daar staan up to date drivers van zowel je USB controller (de chipset drivers van Intel dus), en het modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja dat is t m nu juist ik heb alle drivers gedownload maar die apparaten houd ik over. DE modemdriver kun je handmatig uitpakken maar alstie bij 100% is dan nokt de install en verder niks :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K modem heb ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap alleen die USB Controller niet :? Iemand enig idee welke ik moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Heb nu toch echt alle 4 de topics onderhand gehad en de recovery cd al geprobeerd!!! :'( :'(

Maar hoe krijg ik nu een nette windows setup zonder al die zooi die erbij zit, met de cd's die ik er bij levering bij kreeg?? :(
Dus zonder dei AVrack, NTI cd maker enzovoord....
Drivers kan ik zelf ook instaleren.

GEWOON EEN KALE WINDOWS XP PRO met de bijgevoegde cd's

Bert

PS. Als het echt al ergens staat een linkje is ook goed, maar ik kan het echt niet vinden

PPS. Voor de rest is die perfect!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
formaten, en alleen windows instaleren :? :)

Verder beginnen mijn muisknopjes weer kapot te gaan.

Nu heb ik maar een intellie mouse 3.0 gekocht, maar als die dingen straks helemaal niet meer werken wil ik igg wel enige vergoeding voor die muis, omdat hun "weer" een ondegelijk product leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Ja met wat windows instaleren dan?
Ik kan het dus niet met die recovery cd's doen?
Ik moet dus weer een ilegale versie ergens vandaan toveren??
Dat zou wel weer jammer wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Eerder in dit topic stond dus een verwijzing naar een Gentoo forum. Daarop stond vermeld dat de Dell TrueMobile 1050 perfect werkt onder Linux en dat de 2100 Intel gemakkelijk vervangen kan worden zonder te hoeven snolderen. Ik heb er een besteld voor 50 pleuro (75 met verzenden en tax). Is niet goedkoop, maar een PCMCIA kaartje kost ook 50 euro. Nu iets meer kwijt.

Wel een aanrader als je niet kunt wachten op de driver van Intel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Bij de laptop zit een legale windows licentie (Ergens onderop de laptop) dus je hebt de licentie al. Dan maakt het geen Fok! uit hoe je windows installeerd (Orgineel of gekopieerde cd), zolang, legaal gezien, je maar een licentie hebt.
En volgens acer, wordt W2k en XP gesupport, dus die 2 versies zou je moeten kunnen installeren.
Ik moet dus weer een ilegale versie ergens vandaan toveren??
Als je idd geen XP cd heb, los, dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
nee idd ik heb geen xp losse cd nou ja geen goede dan :(

1 al gekraakte xp pro versie
1 legale xp home versie van mijn pa (hologram cd)

Maarre een vriend neemt morgen een kopie mee van een xp pro cd mee op zijn werk >:)

en anders gaan we rommelen met de I386 map op de C schijf.
Dat moet ook een xp setup zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert20 schreef op 09 oktober 2003 @ 19:50:
Heb nu toch echt alle 4 de topics onderhand gehad en de recovery cd al geprobeerd!!! :'( :'(

Maar hoe krijg ik nu een nette windows setup zonder al die zooi die erbij zit, met de cd's die ik er bij levering bij kreeg?? :(
Niet. Het is een image, geen setup. En met de install op de c-schijf zal het ook niet lukken, ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

RS_003 schreef op 09 oktober 2003 @ 19:55:

Nu heb ik maar een intellie mouse 3.0 gekocht, maar als die dingen straks helemaal niet meer werken wil ik igg wel enige vergoeding voor die muis, omdat hun "weer" een ondegelijk product leveren.
Volgens mij heb ik dit al eerder gezegd: je hebt er echt veel problemen mee...

Over de mijne, die al vele uren gedraaid heeft (2 maanden lang elke dag 10 uur op gewerkt...) , ben ik nog altijd heel tevreden.

Alles werkt nog altijd naar behoren, heb maar 1 opmerking, en dat is dat bij mij de hoekjes van de (magnesium?) bovenkant afslijten. Ik werk bijna altijd zonder horloge om, maar heb deze een paar keer om gehouden, ook dit is terug te zien.

Over WinXP... ik ga binnenkort achter een pro-versie aan.. legaal...

Heb op m'n werk nu eindelijk m'n workstation (centrale it-afdeling heeft 3 weken nodig gehad om het ding te installen en heb nu zelf nog de goede drivers zitten installen) en daarbij hoort een XP-cd.... maar er is bedrijfsbreed een W2K-licentie... ik ga dus eens kijken of die XP licentie over te nemen is...

[ Voor 19% gewijzigd door Speedpete op 09-10-2003 21:04 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik heb ook last van de pieptoon. Ik heb er alleen geen last van als ik in winamp een mp3 afspeel en vervolgens op pauze zet. Dan is ie weg..

:? :?

Is dit bij meer mensen het geval?

/edit: bij het afsluiten van winamp is de piep weer terug ook..

[ Voor 16% gewijzigd door MAZZA op 09-10-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

RS_003 schreef op 09 October 2003 @ 19:55:

ik vraag me af hoe jij nou die knopjes steeds verdield... of het moet puur toeval zijn, maar ik heb nu zoveel acer80x gezien zonder problemen. toch vreemd...

Want hoevaak is die nu wel niet terug gegaan zeg. niet normaal mer toch en elke keer is er weer een probleem, mijn laptop gaat door weer en wind, en hij is nog steeds perfect ik ga er straks mee op vakantie dan gebruik ik hem weer de heledag buiten en dat gaat tot nu toe ook altijd goed... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert20 schreef op 09 October 2003 @ 20:35:
nee idd ik heb geen xp losse cd nou ja geen goede dan :(

1 al gekraakte xp pro versie
1 legale xp home versie van mijn pa (hologram cd)

Maarre een vriend neemt morgen een kopie mee van een xp pro cd mee op zijn werk >:)

en anders gaan we rommelen met de I386 map op de C schijf.
Dat moet ook een xp setup zijn.
Ik heb ook een kale install gedaan. Wat blijkt nu? Als ik met m'n originele Win XP cd probeer te installeren, kan ik de key die onderop de laptop staat niet gebruiken :7 .... Ik heb toen maar op school Win XP (origineel 8)) gekocht (€ 30,- :P ). Heeft iemand hetzelfde gehad bij een kale install?¿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 01:29:
[...]

Ik heb ook een kale install gedaan. Wat blijkt nu? Als ik met m'n originele Win XP cd probeer te installeren, kan ik de key die onderop de laptop staat niet gebruiken :7 .... Ik heb toen maar op school Win XP (origineel 8)) gekocht (€ 30,- :P ). Heeft iemand hetzelfde gehad bij een kale install?¿
Eigenlijk was ik daar al bang voor. Ik vrees dat als je Windows XP op een andere manier dan via de bijgeleverde CD's wilt installeren, je toch echt een nieuw exemplaar zal moeten kopen. Het zou me niks verbazen als de licentie die er bij de Acer geleverd wordt een OEM-licentie is, die alleen geldt voor de bij je laptop geleverde Acer-versie van Windows en voor niks anders. Sterker nog, eigenlijk zou ik mij verbazen als het niet zo is :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Qorne schreef op 09 oktober 2003 @ 23:52:
[...]

ik vraag me af hoe jij nou die knopjes steeds verdield... of het moet puur toeval zijn, maar ik heb nu zoveel acer80x gezien zonder problemen. toch vreemd...

Want hoevaak is die nu wel niet terug gegaan zeg. niet normaal mer toch en elke keer is er weer een probleem, mijn laptop gaat door weer en wind, en hij is nog steeds perfect ik ga er straks mee op vakantie dan gebruik ik hem weer de heledag buiten en dat gaat tot nu toe ook altijd goed... :D
Tja, moet je niet bij mij wezen.

Die rot dingen blijven weer hangen, en ik heb hier voor al 2 andere acers gehad, en mijn eerste acer laptop ( TM 7100TE ) doet het nog.

Het is echt niet zo dat ik expres dat ding sloop.
Ik wil ook niet meer van zulke dingen horen. Ja ik heb veel pech met dat ding, maar ik ben niet de enigste met een kappote knopjes en piep toon ( Die nu gelukkig weg is )

En als die dingen het straks weer niet doen mag hij toch echt mooi rma, want ik ga heus niet op een laptop van 1500 euro slaan zoals jij "weer" denkt... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RS_003 schreef op 10 October 2003 @ 08:26:
[...]En als die dingen het straks weer niet doen mag hij toch echt mooi rma, want ik ga heus niet op een laptop van 1500 euro slaan zoals jij "weer" denkt... |:(
Mijn laptopje doet het gelukkig nog helemaal. Alleen voelt de acer toch niet zo stevig als een dell van een vriend van me... het is dan ook wel een aardig verschil in prijs, maar de volgende keer zou ik toch nog is een keertje denken voordat ik besluit een Acer te kopen.

Maar om het over pech te hebben. Mijn Ipod is nu in de 6 maanden dat ik hem heb al 4 keer kapot gegaan. Een keer heb ik em zelfs kapot terug gekregen van de reparatiedienst van Apple |:( , dat betekent dus dat ie 4 * 3 weken = +/- 3 maanden RMA is geweest. Echt ik wou dat ik em nooit had gekocht. (Punt van het verhaal :z ; ik leef met je mee RS_003).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds nergens last van, en gebruik hem elke dag :) De speakers hadden wel wat beter gemogen vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

w-k-pieters schreef op 10 October 2003 @ 10:45:
[...]

Mijn laptopje doet het gelukkig nog helemaal. Alleen voelt de acer toch niet zo stevig als een dell van een vriend van me... het is dan ook wel een aardig verschil in prijs, maar de volgende keer zou ik toch nog is een keertje denken voordat ik besluit een Acer te kopen.
Via m'n werk heb ik redelijke negatieve ervaringen met Dell, de service van Dell e.d. Volgende keer koop ik 100% zeker weer een Acer... tenzij deze echt vreemde kuren gaat vertonen.

Maar over stevigheid, ik vind al die laptops van tegenwoordig tegenvallen wat dat betreft... Ik had hiervoor een Armada 1750 en dat was als een blok beton (ok qua gewicht :P) Dat ding was über-stevig.

Ben nu overigens aan het testen... Accu is nog voor 29% vol en ben nu 20 minuten flink aan het werk. Gisteren toen ik stopte heb ik 2,5 uur gewerkt, inet en videoclips gedraaid.. laptop ff flink de sporen gegeven :)

Zit nu dus bijna 3 uur op de accu met een iets lichter afgestemd scherm (heb er een hekel aan als de brightness te laag staat) en de wifi op max. (full power dus...) en bluetooth aan.

Ben tevreden :)

Update:

In totaal 3 uur en 35 minuten gewerkt en Windows klaagt: nog 10% accu over.

Update 2:

Na totaal 3 uur en 3 kwartier springt m'n TM op hybernate, 5% accu. Dat maakt 225 minuten en dat vind ik voldoende. Uit tests met dezelfde instelling (draagbaar/laptop) haalt ie 40 minuten langer, maar gezien mijn aangepaste instellingen voor wifi en het scherm vind ik het prima.

Geen accuproblemen alhier dus... en 's nachts geen leegloop van de batt bemerkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Speedpete op 10-10-2003 12:41 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
w-k-pieters schreef op 10 October 2003 @ 10:45:
[...]

Maar om het over pech te hebben. Mijn Ipod is nu in de 6 maanden dat ik hem heb al 4 keer kapot gegaan. Een keer heb ik em zelfs kapot terug gekregen van de reparatiedienst van Apple |:( , dat betekent dus dat ie 4 * 3 weken = +/- 3 maanden RMA is geweest. Echt ik wou dat ik em nooit had gekocht. (Punt van het verhaal :z ; ik leef met je mee RS_003).
Bedankt ;)

Maar ik zit nu lekker via mijn intellie mouse te werken.

Toch zal ik Acer er 'weer' op aan spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick684
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11-2022
Ow jeeeee.......dit weekend moet ik me echt een laptop aanschaffen anders wordt het te laat, ik heb hem echt nodig nu voor school.

ik had dus tot nu gewacht in de hoop die prijsverlaging te kunnen meepikken, maar nog nergens gezien :(:(:(

Vorige week zag ik de 800LCi hier in gent in de fnac liggen voor 1601euro, dus ik dacht dat ik die wel ging kopen maar nu blijkt dus dat het het laatste exemplaar was dat ze hadden en dus kan ik die niet meer verkrijgen, althans in de fnac in gent he. Ik ben dus wanhopig op zoek naar iets in de buurt (oostVlaanderen) waar ze die acer TM 800LCi binnen hebben............................ en oook niet te duur :)
op pricewatch vind ik spijtig genoeg maar een enkele winkel in belgie dus ik kan niet beginnen te vergelijken...iemand tips voor mij???

alvast bedankt!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ok, vandaag me TM 803 LCi opgehaald :)
Beeld is perfect, "zie" wel ergens 1 zwart pixeltje, maar die valt eigenlijk niet op, dus boeit me ff niet :)
Heb wel wat anders vaags, me systeem cd, die doet ut niej :( in zowel laptop als in pc wil ie zeer k*t lezen, in Windows, en als ik @ laptop boot van cd geeft ie na de mouse driver een error, cannot read blabla...
Ik probeer nu op me normale pc, die systeem cd te backuppen, misschien dat het dan wel lukt, en dan toch maar ff Acer contacten, of hun gewoon cd kunnen opsturen, of wat dan ook.

Edit: Gelijk garantiekaart ingevuld.. damn, wat zijn die hokjes kort, product name past er niet eens volledig in, en serienummer ook al niet :P

[ Voor 13% gewijzigd door Nakebod op 10-10-2003 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Ik heb na urenlang gepiel met Partition Magic en Drive Image eindelijk mn Hitachi Travelstar 7K60 aan de praat...ben nu aan het defragmenteren, zal zsm wat testresultaten publiceren zodat jullie de boel kunnen vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

LosserNL schreef op 10 oktober 2003 @ 19:44:
Ik heb na urenlang gepiel met Partition Magic en Drive Image eindelijk mn Hitachi Travelstar 7K60 aan de praat...ben nu aan het defragmenteren, zal zsm wat testresultaten publiceren zodat jullie de boel kunnen vergelijken :)
Hoop echt voor je dat energie verbruik net zo is als een 5400 rpm schijf, zoals ze zeggen, niet dat je accu zometeen vet snel leeg is :D
Maar ging het installeren van de drive niet goed dan ofzo? Want uren pielen, lijkt me ook niet echt de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
nee dat lag meer aan de software...Partition Magic deed het wel in 1 keer goed, Drive Image maakte er een zootje van...

Zonet defrag compleet, linker palmrest nog niet noemenswaardig warm te noemen :)

Nadeeltje is wel dat IBM's Power Booster, wat je met hun Travelstars gebruikt om de AAM aan te passen, niet installeert met deze Hitachi....jammer...

[ Voor 28% gewijzigd door LosserNL op 10-10-2003 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nakebod schreef op 10 October 2003 @ 19:51:
[...]

Hoop echt voor je dat energie verbruik net zo is als een 5400 rpm schijf, zoals ze zeggen, niet dat je accu zometeen vet snel leeg is :D
Maar ging het installeren van de drive niet goed dan ofzo? Want uren pielen, lijkt me ook niet echt de bedoeling?
Nee idd, wou setup hem niet herkennen ofzo ?

Ik klik @ post en jij @ answer 8)7
LosserNL schreef op 10 oktober 2003 @ 19:56:
nee dat lag meer aan de software...Partition Magic deed het wel in 1 keer goed, Drive Image maakte er een zootje van...

Zonet defrag compleet, linker palmrest nog niet noemenswaardig warm te noemen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Roberto op 10-10-2003 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
LosserNL schreef op 10 October 2003 @ 19:56:

Nadeeltje is wel dat IBM's Power Booster, wat je met hun Travelstars gebruikt om de AAM aan te passen, niet installeert met deze Hitachi....jammer...
Sorry, maar dan nog snap ik het niet helemaal. Heb je ze eerst allebei aangesloten of wat was het probleem? Ik neem namelijk dat je gewoon die ander er in hangt (dus de 7K60) en dan alles opnieuw installeerd. Klaar is kees... naja ik zal vast wel wat gemist hebben :z ... ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar benchies en batterijduur enzo.

Nu het wat kouder wordt vind ik die polsverwarming wel chill, alleen jammer dat het alleen links is :P . Alleen al die hitte kost ook veel stroom (lijkt mij) duz...

Overigens wat zou de 40 gb 4200 rpm schijf die er nu in zit op brengen als je hem tweedehands verkoopt. Of zou je em nog als back-up kunnen gebruiken, maar hoe?

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 10-10-2003 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

w-k-pieters schreef op 10 oktober 2003 @ 20:44:
[...]

Sorry, maar dan nog snap ik het niet helemaal. Heb je ze eerst allebei aangesloten of wat was het probleem? Ik neem namelijk dat je gewoon die ander er in hangt (dus de 7K60) en dan alles opnieuw installeerd. Klaar is kees... naja ik zal vast wel wat gemist hebben :z ... ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar benchies en batterijduur enzo.

Nu het wat kouder wordt vind ik die polsverwarming wel chill, alleen jammer dat het alleen links is :P . Alleen al die hitte kost ook veel stroom (lijkt mij) duz...

Overigens wat zou de 40 gb 4200 rpm schijf die er nu in zit op brengen als je hem tweedehands verkoopt. Of zou je em nog als back-up kunnen gebruiken, maar hoe?
wat iig geval kan is het dmv van een verloop stukje in een gewoon desktop plaatsen.

een andere opties is om hem in zo'n USB/Firewire kastje te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

j-w schreef op 10 October 2003 @ 20:53:
[...]

wat iig geval kan is het dmv van een verloop stukje in een gewoon desktop plaatsen.

een andere opties is om hem in zo'n USB/Firewire kastje te hangen.
Kastje is wel een aardige, bijv. die van sitecom:

Afbeeldingslocatie: http://www.de-laptopper.nl/image.php?item_id=1112

USB 2.0 versie
Vuurdraad versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Hmz Sandra 2004 geeft 16500kb/sec aan als index, met 15200 oid voor een 4200rpm als referentie...Aangezien ik de zoekacties op de schijf erg stil vind denk ik dat de AAM nog niet optimaal afgesteld is. Laat daar nou net die Power Booster voor dienen :( ... ik probeer nu ff de Feature Tool uit die de AAM in DOS zou moeten kunnen instellen :)

Temperatuur is ongeveer 46 graden volgens de SMART gegevens...

Wie kan even zijn 40 GB Toshiba benchen met Sandra 2004? of heeft iemand anders nog benches die ik moet runnen?

[ Voor 27% gewijzigd door LosserNL op 10-10-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

LosserNL schreef op 10 oktober 2003 @ 21:21:

Wie kan even zijn 40 GB Toshiba benchen met Sandra 2004? of heeft iemand anders nog benches die ik moet runnen?
[zeikmode]
had je eigenlijk zelf even van te voren moeten doen, dan had je een vergelijking onder perfect gelijke omstadigheden gehad >:)
[/zeikmode]

kan het zelf helaas niet doen omdat ik erg druk met iets anders bezig ben... 8)

[ Voor 11% gewijzigd door j-w op 10-10-2003 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-w schreef op 10 October 2003 @ 21:26:
[...]

[zeikmode]
had je eigenlijk zelf even van te voren moeten doen, dan had je een vergelijking onder perfect gelijke omstadigheden gehad :)
[/zeikmode]

kan het zelf helaas niet doen omdat ik erg druk met iets anders bezig ben...
Kan-ie zelf ook nog steeds doen, gewoon de 40 GB even weer terugzetten, als-ie zonodig wil testen, is een kleine moeite, zo gebeurd. Ik haalde ook nog wel eens m'n 80 GB weer even uit m'n Travelmate, als ik die oude 40 GB nog ergens voor nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Jaja ik merk het al, ik heb de Toshiba maar weer uit de kast getrokken >:)

Sisoft Sandra 2004 results :

Toshiba MK4021GAS 40 GB standaard :

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.pompert/tweakers/soyuz-toshiba.jpg

Hitachi Travelstar 7K60 60 GB :

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.pompert/tweakers/soyuz-hitachi.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door LosserNL op 10-10-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

voor zover ik het kan beoordelen is dit een hele verbetering!

Gefeliciteerd!

Merk je het verschil ook erg in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
vooral opstarten van grote programma's als Outlook en Windows zelf zijn veel sneller geworden...bij grote bestanden kopiëren merk je het verschil wat minder, maar zodra je veel kleine files kopieërt kan je het verschil zelfs voelen bij wijze van spreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

en de geluidsproductie / warmteontwikkelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
vallen reuze mee...de standaard 'hum' van de motor is iets luider geworden, maar de zoekacties zijn stiller. Met WinAAM van het duitse C'T heb ik de AAM op Luid kunnen zetten, maar ook dan is ie in normaal gebruik stiller dan de Toshiba. Over de temperatuur kan ik nog niet veel zeggen, evenals de batterijduur...Gezien de cijfers van Hitachi verbruikt de 7K60 niet meer dan een 5400rpm disk behalve 0.5W meer bij opspinnen...Ik lig er niet wakker van iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat me nou overkomt :?.... Ik krijg iedere keer schokken zodra ik m'n laptop aanraak met een dun stukje huid, de binnenkant van m'n pols bijvoorbeeld... Met m'n vingers heb ik er geen last van :?

Zodra ik de stroomkabel eruit trek is het ook over... Ik vermoed dat het komt omdat ie niet geaard is aangesloten, althans, dat mag ik aannemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op 11 October 2003 @ 00:27:
Wat me nou overkomt :?.... Ik krijg iedere keer schokken zodra ik m'n laptop aanraak met een dun stukje huid, de binnenkant van m'n pols bijvoorbeeld... Met m'n vingers heb ik er geen last van :?

Zodra ik de stroomkabel eruit trek is het ook over... Ik vermoed dat het komt omdat ie niet geaard is aangesloten, althans, dat mag ik aannemen?
Dat klopt inderdaad, denk ik. Wanneer ik vanaf de accu of vanaf een geaard stopcontact werk, heb ik nergens last van. Vanaf het moment dat de accustekker in een niet-geaard stopcontact gaat, voel ik ook af en toe schokjes bij mijn pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 10:04:
[...]
Dat klopt inderdaad, denk ik. Wanneer ik vanaf de accu of vanaf een geaard stopcontact werk, heb ik nergens last van. Vanaf het moment dat de accustekker in een niet-geaard stopcontact gaat, voel ik ook af en toe schokjes bij mijn pols.
t schijnt soms te helpen als je de stekker omdraait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
:?

Omdraaien?

Hoe wil je dat gaan doen? De voeding steker kan maar op 1 manier in de voeding, of bedoel je de gene die in het stopcontact gaat? ( lijkt me wel logisch ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 10:50:
Ik heb nog steeds nergens last van, en gebruik hem elke dag :) De speakers hadden wel wat beter gemogen vind ik :)
hier ook. Die boxen is wel bagger maar gewoon op je hifi systeem aansluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 11:12:
[...]

hier ook. Die boxen is wel bagger maar gewoon op je hifi systeem aansluiten :P
Werkt dat een beetje en klinkt het dan nog ? Ik hoor namelijk goed verschil tussen de onboard van m'n vaders Inspiron 8100 en de 64 bits onboard van m'n desktop. Negatief voor de Dell uiteraard. De dell heeft dan ook geen echte line out maar alleen een koptelefoonuitgang die voor line out speelt. Heeft de Acer wel een echte line out ?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
nee niet echt...Compaq laptops hebben in mijn optiek nog altijd de beste interne audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 11 October 2003 @ 10:57:
:?

Omdraaien?

Hoe wil je dat gaan doen? De voeding steker kan maar op 1 manier in de voeding, of bedoel je de gene die in het stopcontact gaat? ( lijkt me wel logisch ;) )
ja gewoon de stekker in het stopcontact omdraaien... weet ook nie hoor... ooit gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Heeft iemand het spel Halo op de TM800 al aan de praat gekregen? Ik krijg als ik hem opstart wel het intro scherm, maar daarna blijft hij hangen. Ik hoor dan wel de audio van het menu en als ik met mijn pijltjestoetsen op en neer ga hoor ik ook geluid, maar hij laat niets zien. Hij staat dan vast op het introscherm.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, waaronder de switches :

-use 11 -vidmode 1024,768,60

Al die combinaties hebben hetzelfde resultaat. Op mijn normale PC met Radeon 9600pro doet hij het wel perfect.

Vsync aan of uit maakt ook niets uit helaas.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
HellBeast schreef op 11 October 2003 @ 13:08:
Heeft iemand het spel Halo op de TM800 al aan de praat gekregen? Ik krijg als ik hem opstart wel het intro scherm, maar daarna blijft hij hangen. Ik hoor dan wel de audio van het menu en als ik met mijn pijltjestoetsen op en neer ga hoor ik ook geluid, maar hij laat niets zien. Hij staat dan vast op het introscherm.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, waaronder de switches :

-use 11 -vidmode 1024,768,60

Al die combinaties hebben hetzelfde resultaat. Op mijn normale PC met Radeon 9600pro doet hij het wel perfect.

Vsync aan of uit maakt ook niets uit helaas.
Ik heb hierover gelezen dat dat te maken heeft met een bepaalde driver versie van Ati. Bij bepaalde versies doet ie het wel en bij andere niet. Maar welke dat precies zijn weet ik helaas niet meer |:(

edit:

Ik denk dat je bij de onderstaande links de oplossing waarschijnlijk wel kan vinden:

http://support.microsoft....S&CND=1&VR=&CAT=&VRL=&SG=

en hier
http://halo.bungie.net/im..._performance_FAQ_1_02.rtf

of misschien wel hier
http://support.microsoft.com/?id=829478

Succes

[ Voor 25% gewijzigd door Hoedje op 11-10-2003 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Aike schreef op 11 October 2003 @ 12:23:
[...]

Werkt dat een beetje en klinkt het dan nog ? Ik hoor namelijk goed verschil tussen de onboard van m'n vaders Inspiron 8100 en de 64 bits onboard van m'n desktop. Negatief voor de Dell uiteraard. De dell heeft dan ook geen echte line out maar alleen een koptelefoonuitgang die voor line out speelt. Heeft de Acer wel een echte line out ?
Nee de acer heeft volgens mij alleen input(?)/mic/hoofdtelefoon aansluitingen. Overigens met een hoofdtelefoon heb je ook redelijk goeie geluidskwaliteit (handig als je geen stereo bij de hand hebt :z).

<jaloers mode> Ik wil meer info over de 7K60 :9~ , wie weet waar ie verder te koop is?. Bevalt ie nog steeds Beria? En hoe zit het met het stroomverbruik? Zijn er nog andere 7200 toeren 2,5" harde schijven? Meer, meer, meer }) </jaloers mode>

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 11-10-2003 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou na een beetje rond gekeken te hebben ben ik bij Dynabite beland die de Acer Travelmate 803LCi aanbied voor 1999 Euro. Met een klantenkaart krijg je hier 5% korting op (!!) wat uitkomt op zo'n 1899 Euro.

Ik ben uitgekomen op dit systeem nadat ik contact heb gehad met Acer zelf (Nederland), die mij kon vertellen dat dit een erg degelijk systeem is, ook voor games.

Specificaties (van Dynabite gecopy-pasted):

Notebook behuizing • 15.0" TFT beeldscherm (1400x1050) • Intel® Pentium® Centrino® 1.6 GHz processor • 512 MB DDR-RAM geheugen • 512 kb cache • 64 MB ATI Mobility Radeon 9000 videokaart • 40 GB harddisk • DVD/CD-RW Combo • 16 bit stereo full-speed geluidskaart • 3D Soundblaster-Pro audiosysteem met 2 speakers • Intern 56 Kbps modem • Euro toetsenbord • Touchpad • 10/100 Mbps Ethernetkaart • Incl. Win XP Prof & uitgebreid softwarepakket • 4x USB 2.0, 1x PC Card Slot, S-video out & Firewire • 12 Maanden garantie, haal en breng service • Incl. wired & wireless LAN-aansluiting

Nu eigenlijk nog een vraag..
Volgens Dynabite is de HDD 5400 RPM, kan iemand dit bevestigen? Normaal gesproken zijn notebook HDD's toch minder snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik quote even de openingspost:
"De hardeschijven van de modellen die in Nederland verkrijgbaar zijn, zijn de: Thosiba NEPTUNE MK4021GAS,
HITACHI EUCALYPTUS DK23EA/-40, en de FUJITSU MHS2040AT.
Alle 3 modellen hebben een capaciteit van 40GB en draaien op 4200RPM.
Futjitsu mhs2040at : Link"

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 11-10-2003 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 15:34:
Nou na een beetje rond gekeken te hebben ben ik bij Dynabite beland die de Acer Travelmate 803LCi aanbied voor 1999 Euro. Met een klantenkaart krijg je hier 5% korting op (!!) wat uitkomt op zo'n 1899 Euro.

Ik ben uitgekomen op dit systeem nadat ik contact heb gehad met Acer zelf (Nederland), die mij kon vertellen dat dit een erg degelijk systeem is, ook voor games.
Weet je zeker dat je 5% korting krijgt?
Ik heb een TM800 besteld via een pc prive project bij dynabyte en krijg, als ik het goed heb, maar 4% korting |:(
Ik d8 dat die 5% alleen gold op Headstart computers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
w-k-pieters schreef op 11 October 2003 @ 14:56:
[...]

<jaloers mode> Ik wil meer info over de 7K60 :9~ , wie weet waar ie verder te koop is?. Bevalt ie nog steeds Beria? En hoe zit het met het stroomverbruik? Zijn er nog andere 7200 toeren 2,5" harde schijven? Meer, meer, meer }) </jaloers mode>
Tuurlijk bevalt ie :*)

Stroomverbruik is iets meer dan de toshiba zoals verwacht, maar misschien scheelt dat 15 a 30 minuten op het totaal...kan niet zien hoe lang de batterij mee gaat (Acer he) dus dit is een ruwe schatting...

Ik heb mijn schijf bij Alternate gehaald omdat ik m direct kon afhalen, hij is ook verkrijgbaar bij Winkelman Automatisering met ongeveer 10 dagen levertijd, voor de rest weet ik het ook niet :'(

Er is nog een 7200rpm schijf in omloop, maar nog slechter verkrijgbaar dan de 7K60 : de Toshiba MK5024GAY ... in Duitsland kan je die wel krijgen denk ik (http://www.nbn-online.de/shop/product1175.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick684
Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 13:00:
[...]

ja gewoon de stekker in het stopcontact omdraaien... weet ook nie hoor... ooit gehoord
woeha :D :D :D
ik lig strijk man... ooit enige les elektriciteit gehad...woeha nee man ik lig écht strijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

thx w-k, opgelost!!! Ik moest in de Direct3d options alles disablen en nu doet hij het. :-)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frederick schreef op 11 October 2003 @ 16:28:
[...]

ik lig strijk man... ooit enige les elektriciteit gehad...woeha nee man ik lig écht strijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lol IK zeg ook nie dat t helpt alleen heeft ooit iemand tegen mij gezegd dat als je last had van t feit dat je pc 'schokjes geeft' dat je dat dan moest proberen, dus ik zeg ook alleen maar wat ik hoor :*)
en ten tweede leren we dat tegenwoordig nie meer op school :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
frederick schreef op 11 October 2003 @ 16:28:
[...]

Pfff rustig maar. Je hoort het vaker dus er zal heus wel een kern van waarheid achter zitten O-)

Maar wat zijn de vooruitzichten ? Ik wil eigenlijk ook een Acertje kopen, maar bij pcsnel.nl zijn ze al weer uitverkocht en leveren ze alleen nog de 1.6 maar die kost weer meer. Wat is slim ? Wachten op prijsdalingen ? Of snel kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Je zou kunnen wachten tot de prijsdalingen van Intel zijn invloed laten merken in het retailcircuit, maar zoals altijd bij technologie is wachten koffiedik kijken :)

[ Voor 8% gewijzigd door LosserNL op 11-10-2003 17:43 . Reden: Johan Cruijff redenatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

kun je ook zien hoe snel de CPU op een bepaald moment draait? Ik heb winbar en statbar al geïnstalleerd, dan kan ik ook keurig zien hoeveel % van de CPU kracht gebruikt wordt, ik kan alleen niet zien hoe snel de CPU op een bepaald moment draait. Dus zijn daar nog goeie alternatieven voor?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAP-Team schreef op 11 oktober 2003 @ 18:26:
kun je ook zien hoe snel de CPU op een bepaald moment draait? Ik heb winbar en statbar al geïnstalleerd, dan kan ik ook keurig zien hoeveel % van de CPU kracht gebruikt wordt, ik kan alleen niet zien hoe snel de CPU op een bepaald moment draait. Dus zijn daar nog goeie alternatieven voor?
Je zou hiervoor wcpuclk kunnen gebruiken.

Ook SpeedswitchXP kan het, en daarmee kun je de diverse snelheden ook nauwkeurig instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
LosserNL schreef op 11 oktober 2003 @ 17:34:
Je zou kunnen wachten tot de prijsdalingen van Intel zijn invloed laten merken in het retailcircuit, maar zoals altijd bij technologie is wachten koffiedik kijken :)
Ja dat is best jammer aan computers als hobby. Ik overweeg ook al maanden om een dvdbrander te kopen maar als ze weer voordeliger worden wacht ik weer :|

Verwacht je dat er binnenkort prijsdalingen merkbaar zullen zijn? Want die laptop wil ik toch wat eerder hebben dan die dvdbrander maar even wachten kan nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Vandaag ook even een wireless router genomen, Linksys, ik wouw eigenlijk een accespoint alleen, maar die hadden ze niet, en die zou ongeveer even duur zijn, heb nu 2 routers alleen.. :P
Werkt op zich al goed, tis alleen dat ik nog geen verbinding heb naar me normale netwerk, dus kan niet bij me fileserver, morgen eens mee klooien, misschien dat ik als ik die Linksys als primaire router zet dat alles dan wel veel beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick684
Ik ga deze week de 800LCi bestellen, tis voor 1681 euro... ik kan hem nergens anders (hier in belgie) meer krijgen denk ik, en nouja.......ik wacht verdomme al 2 maanden en de prijzen zijn alleen maar met 100 euro toegenomen dus uhm........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick684
Net gezien op internet: Acer Aspire 2001WLCI Centrino 1,4 40GB 512MB DVD/CDRW 15,4"WXGA TFT WXP Home W-LAN

valt dit te vergelijken met de TM800? ik had nog nooit van dit model gehoord!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De MK5024GAY is in Duitsland voor zo rond de € 275,- te koop. Dat ding heeft 16 mb cache :9~ . Op de site van toshiba is helaas niet zo heel veel info voor handen. Maar ik heb wel een PDFje gevonden:

geluidsniveau: 29 - 31 dB

Stroomverbruik:
Start 5.5W Peak,Maximum
Seek (note 4) 3.0W Typical
Read / Write(note 5) 2.7W Typical
Active idle (note 1) 1.35W Typical
Low power idle (note 6) 1.15W Typical
Stand- by (note 2) 0.25W Typical
Sleep 0.1W Typical

7K60 daartegenover

geluidsniveau: 27-35 dB

Stroomverbruik:
Startup (max. peak) 5.5 W
Seek (average) 2.6 W
Read (average) 2.5 W
Write (average) 2.5 W
Performance idle (average) 2.0 W
Active idle (average) 1.3 W
Low power idle (average) 0.85 W
Standby (average) 0.25 W
Sleep 0.1 W
Power consumption efficiency (watts/GB) 0.014

Als ik het goed begrijp is de 7K60 dus iets luider en zuiniger dan de 5024 gay. Ik ben echter veel benieuwder naar benchmarks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Waarom leverd acer eigenlijk een Win XP Pro licentie voor 1-2 cpu mee, er zijn toch geen dual cpu laptops? Of is dit voor de P4 HT laptops ofzo?
Viel me namelijk op :P

Owja RS_003, de link van de omega drivers in startpost klopt niet, bestand bestaat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Nakebod schreef op 11 oktober 2003 @ 21:39:
Waarom leverd acer eigenlijk een Win XP Pro licentie voor 1-2 cpu mee, er zijn toch geen dual cpu laptops? Of is dit voor de P4 HT laptops ofzo?
Viel me namelijk op :P

Owja RS_003, de link van de omega drivers in startpost klopt niet, bestand bestaat niet meer.
Staat standaard 1-2 cpu op die stickertjes... niets bijzonders dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hmm, bij alle Windows XP Pro's dan denk ik? Want die verkopen wij op het werk ook eigenlijk nooit, en bij Home staat dat er geloof ik niet, of, is me anders nooit opgevallen, want, een eigen sticker is toch heel wat leuker dan een stickertje van een klant :P

Weet iemand eigenlijk mij nu al te vertellen, voordat ik acer maandag bel, wat hun met defecte systeem cd's doen?
Zie: Nakebod in "Acer Travelmate 80x topic deel 4"
Backuppen van die cd is uiteindelijk wel gelukt, maar toch.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op 11 October 2003 @ 23:02:
Hmm, bij alle Windows XP Pro's dan denk ik? Want die verkopen wij op het werk ook eigenlijk nooit, en bij Home staat dat er geloof ik niet, of, is me anders nooit opgevallen, want, een eigen sticker is toch heel wat leuker dan een stickertje van een klant :P
XP Home ondersteunt geen dual CPU. En ja, die XP Pro-licentie van Acer is voor een systeem met 1 of 2 CPU's. En de Travelmate heeft 1 CPU toch? :P
Weet iemand eigenlijk mij nu al te vertellen, voordat ik acer maandag bel, wat hun met defecte systeem cd's doen?
Zie: Nakebod in "Acer Travelmate 80x topic deel 4"
Ik neem aan dat ze die toch wel zullen vervangen..

Edit: Even voor je in het garantieboekje gekeken en daar staat dat (binnen 180 dagen) defecte CD's, kosteloos vervangen zullen worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 23:26 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.