[OC] Abit NF7-S Madness!

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.370 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Nou ik heb weer wat getest, en heb nu twinmos geheugen. Werkt leuk, en ik heb volgende gevonden:

Op 1,6 vdd en 1,89 vmem kan ik stabiel een FSB van 240 draaien met bios 10 op een MP van 9,5. 245 mhz is echter niet meer stabiel, ook niet met 1,9 vdd en 3,23 vmem :? ik begrijp dat niet. Verhogen van mem latencies heeft ook al geen zin :/

Erg raar. Ik draai nu dus op 2285 mhz, goed voor een sisoft van 3581/3321. Ik vind die niet heel hoog, maar wel redelijk. Pifast daarintegen komt maar op 59 sec uit :S wat toch wel erg laag is. Ik krijg die cpu dus niet hoger. Verder wil bios 10 niet werken, ook niet met het twinmos geheugen. Het enige dat het nog kan zijn is de CPU, en dat bios, maar dat vind ik maar raar. Iemand nog iedeeen waarom ik geen 5 mhz hoger kan komen? Ik heb de 166 mhz FSB mod gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou Opp heeft concurrentie ;) >:)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/251.JPG

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Damm, das een erg mooie score. _/-\o_

Op wat voor mp draai je die 251 en met timings en voltages?

Is PiFast ook stabel, want dat zou ook een erg mooie score opleveren !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
YoupY schreef op 30 August 2003 @ 20:26:
Toen ik de laatste keer m'n bordje eruit had, heb ik ook meteen maar de NB helemaal vlak en glad gemaakt. Ook dat lijkt tot nu toe mee te helpen aan de stabiliteit op hogere fsb's dus die score van je kan ik misschien nog pakken >:) :P
Hoe maak jij je NB mooi vlak?
caspergt schreef op 31 August 2003 @ 11:54:
Nou kijk maar ns naar sisoft sandra als je SATA hebt dan heh, eerst heb je een goeie score, ff een paar dagies later heb je zo 6 gb minder in de score, en het wordt om de dag minder.
Ik heb soms ook de indruk dat de SATA niet helemaal in orde is.
Zou de driver hier mee te maken hebben? Welke versie gebruiken jullie? Ikzelf de 1.0.0.33

Edit:
Profictiat, SmokeyTheBandit! :7
Zo'n score zal ik wel nooit halen :)

[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 31-08-2003 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

MP :

11.5

Timings :

11-2-2-2

Voltages :

VDD = 1.95V
VDimm = 3.2V

Nee pifast kan ik (nog) niet draaien op die snelheid :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Dat is een kwestie van schuren. Ik heb de blokje van m'n vga koelblokje eruit gehaald, aangezien ik die op 't moment niet gebruik en deze helemaal vlak is. (heatsink kan ook). Daaromheen heb ik schuurpapier gedaan (korrel 400) en dit nat gemaakt. Daarmee heb ik net zolang geschuurt totdat de nb helemaal vlak was. Ik heb regelmatig het schuurpapier vervangen, als 't maar een beetje begint te slijten.

Door 't blokje op z'n kant op de nb te zetten kun je vast een beeje zien hoeveel je nog ongeveer moet. In 't midden zie je dan een klein spleetje. Wanneer ik dacht dat deze helemaal vlak was heb ik dit getest door koelpasta op de nb te smeren en 't blokje erop te leggen. Als 't goed is zie je de koelpasta over heel 't blokje heen zitten in plaats van alleen de randen.

Daarna heb ik de ruwheid van korrel 400 verwijderd door achtereenvolgens de nb op te schuren met korrel 800, 1000, 1500, 2000. Daarmee zijn ook alle kleine groefjes weer verwijderd.

@SmokeyTheBandit : Jammer dat je nog geen PiFast score neer kan zetten, ik was wel benieuwd :P :9

[ Voor 8% gewijzigd door YoupY op 31-08-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

YoupY schreef op 31 August 2003 @ 23:27:
[...]

Dat is een kwestie van schuren. Ik heb de blokje van m'n vga koelblokje eruit gehaald, aangezien ik die op 't moment niet gebruik en deze helemaal vlak is. (heatsink kan ook). Daaromheen heb ik schuurpapier gedaan (korrel 400) en dit nat gemaakt. Daarmee heb ik net zolang geschuurt totdat de nb helemaal vlak was. Ik heb regelmatig het schuurpapier vervangen, als 't maar een beetje begint te slijten.

Door 't blokje op z'n kant op de nb te zetten kun je vast een beeje zien hoeveel je nog ongeveer moet. In 't midden zie je dan een klein spleetje. Wanneer ik dacht dat deze helemaal vlak was heb ik dit getest door koelpasta op de nb te smeren en 't blokje erop te leggen. Als 't goed is zie je de koelpasta over heel 't blokje heen zitten in plaats van alleen de randen.

Daarna heb ik de ruwheid van korrel 400 verwijderd door achtereenvolgens de nb op te schuren met korrel 800, 1000, 1500, 2000. Daarmee zijn ook alle kleine groefjes weer verwijderd.

@SmokeyTheBandit : Jammer dat je nog geen PiFast score neer kan zetten, ik was wel benieuwd :P :9
Komt wel goed maar ik denk dat me twinmos op zen einde loopt nu ;) dus ander geheugen zal waarschijnlijk wel werken :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Smokey, zeer netjes kerel.. respect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 11:22:
Smokey, zeer netjes kerel.. respect _/-\o_
Thx Few :)
We moeten een keer afspreken dan neem ik me kast mee ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
smokey.. welk bios? Ik kan niet stabiel booten op 1,6 vdd op 145 mhz. 140 is wel stable. Alleen heeft verhogen van vdd naar 1,9 geen zin om die 5 mhz stabiel te maken, had ik al gezegd. Mijn bord lijkt heel veel belovend, maar toch pakt die niet alles.

Vraagje: Zou het kunnen dat mijn processor gewoon niet met bios 10 kan opschieten?

Smokey: Wat voor winbond mem heb je precies (ik heb nu ook winbond) en, is het nu stabiel in memtest? Ik denk het niet omdat prime ook niet werkt... :? of is je processor te hoog oc-ed?

edit: zou een 3.3 voltmod helpen als dat kan met m'n enermax voeding? hij is nu 3,33 volt. Verhoging, zou ik dan hogere FSB kunnen draaien misschien?

edit: Ik heb eens zitten denken, en hier wat dingen:

Ik kan in ieder geval memtest86 3x test 5 laten doen op 245 mhz. Hoger nog niet geprobeerd. Nog steeds laag vdd en vmem. Die verhogen en hij doet het nog steeds. Op beide instellingen wil echter windows niet altijd booten, of crasht prime met een foutmelding. Ik kreeg een foutmelding dat die de temp file niet kon lezen en heb toen ipv sata gewoon ide geprobeerd, maar zelfde probleem, en andere foutmeldingen. Nu kan ik me nog maar 1 ding bedenken: Het bios. Zoals de nieuwe biossen niet met een MP van 10 en 10,5 kunnen, op hoge FSB's zou dat dan misschien bij nog hogere fsb's ook voor een mp van 9,5 kunnen gelden?

Verder wil ik gewoon graag bios 10 kunnen draaien op dit sys. Waarom lukt dat niet :( ik heb alleen m'n cpu nog niet verwisseld. Zou die bios 10 kunnen tegenhouden? Ik zou niet weten waarom, maar ja...

hier plaatje van prime: klik

edit2:
O ja, ik heb ff een multimeter stekker door een 3.3 volt draad geduwd. Die is 3,46.... andere voltages ook hoger als normale.... Ik denk niet dat het verstandig is de 3.3 nog verder op te hogen.

[ Voor 64% gewijzigd door pierre-oord op 01-09-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46

Epsilon

SmokeyTheBandit schreef op 01 September 2003 @ 11:43:
[...]

Thx Few :)
We moeten een keer afspreken dan neem ik me kast mee ;) :P
ik denk dat je dan beter kan zorgen dat fewture zijn meuk meeneemt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Epsilon schreef op 01 September 2003 @ 17:08:
[...]

ik denk dat je dan beter kan zorgen dat fewture zijn meuk meeneemt :P.
You got a point :P ;)

@ pierre

bios V1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb net een nieuwe Abit NF7-s gehaald.
Heb geen tijd om te wachten tot ze geconcludeerd hebben dat m'n board dood is als het echt dood is. Enfin, andere NB cooler en ook plastic afsluitding CPU.

@Smokey:
Heeft de NB nu beter contact ofzo dat ze een nieuwe cooler erop hebben gezet of weet je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

VinnieWeiss schreef op 02 september 2003 @ 16:01:
Ik heb net een nieuwe Abit NF7-s gehaald.
Heb geen tijd om te wachten tot ze geconcludeerd hebben dat m'n board dood is als het echt dood is. Enfin, andere NB cooler en ook plastic afsluitding CPU.

@Smokey:
Heeft de NB nu beter contact ofzo dat ze een nieuwe cooler erop hebben gezet of weet je dat niet?
Tja ik weet dat abit op alle mobos nieuwe koelertjes doet zal vast beter zijn anders begin je er niet aan lijkt me ;) :)
Wel heb ik het id dat dit nieuwere koelertje wat beter is aangezien je alleen al verschil ziet de oude was dof en deze is glimmend dus beter materiaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Owkee. Ik ga binnenkort win2000 installen, m'n XP zit nogal volmet software. Die is dan om te pifasten. Dan schroef ik vdd naar 2,2 ofzo en bench ik ffies lekker hoog :) alleen jammer dat het maar een 1700+ is, maja :(

Lijkt me leuk als iedereen hier een schreenshot laat zien van z'n max fsb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 02 September 2003 @ 19:01:
Owkee. Ik ga binnenkort win2000 installen, m'n XP zit nogal volmet software. Die is dan om te pifasten. Dan schroef ik vdd naar 2,2 ofzo en bench ik ffies lekker hoog :) alleen jammer dat het maar een 1700+ is, maja :(

Lijkt me leuk als iedereen hier een schreenshot laat zien van z'n max fsb :)
Uhm..iedereen doet het gewoon met XP hoor.. de meeste althans. Denk je dat je 2 seconden harder zal gaan met 2K? Ik denk dat het tegen gaat vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 20:08:
[...]

Uhm..iedereen doet het gewoon met XP hoor.. de meeste althans. Denk je dat je 2 seconden harder zal gaan met 2K? Ik denk dat het tegen gaat vallen..
Nou, kijk het gaat niet speciaal om de windows versie, maar gewoon een 2e install. En 2000 presteerd beter, dat is bekend. Ik heb het op vorige sys ook zelf getest en het is waar; ik kreeg een hogere mem score daarop ;) en ook neemt 2000 minder mb's in beslag. Waarom 2x xp erop, als 2000 het fijn doet ;) ik moet toch die domme thema's uitschakelen, die knoppen zijn me anders een beetje groot enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Ik heb net me nieuwe mobo erin en een TT smartfan 2 ipv 30cfm fan.
Temps zien er nu super netjes uit, voltages ook netter. Idle iig stabiel op standaard overklok (zo stressen). En de NB moet nog steeds gevlakt worden.

Deze week even pot meter regelen en dan maybe hulp zoeken bij V-modden. (Pierre woont dichtbij, kan het en wil ook wel). Ik heb namelijk tril handjes. Dus maar goed ook dat ik Technische Informatica doe in Delft en nie Geneeskunde in een andere plaats.

Nu heb ik tenminste ook kans om Fewture en Z3us tegen het lijf te lopen. :'( ;) :P

edit:

Stressed gedraagt ie zich redelijk. Temp stijgt erg, stomme Coolermaster HHC-001 :r , Northbridge is ook echt aan vlakken toe.. :(
Positief: Lijkt momenteel stabieler en voltages zijn ook stabieler.

[ Voor 17% gewijzigd door Vincentio op 02-09-2003 23:11 . Reden: Stressed results ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
.. nutteloos in verkeerde topic

offtopic:
vppr de geintreseerde dit was mijn post: ach vinnie ik ben morgen en overmorgen vrij, en ik ben er achter gekomen dat me proc nu stressed @ normal 8 graden minder is, dus ff fan weer op 12 ipv 7 intake aansluiten tafel fan erop, en een laatste eindsprint voordat ik op wc verder ga. (de fan die ik nu heb is stiller en evengoed als de ttsmart2)

maar ik moet eerst ff haldol inhalen (z3us zal wel niet meer lukken)

[ Voor 23% gewijzigd door Puc van S. op 02-09-2003 23:13 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
M1lamb3r schreef op 02 September 2003 @ 23:10:
.. nutteloos in verkeerde topic

offtopic:
vppr de geintreseerde dit was mijn post: ach vinnie ik ben morgen en overmorgen vrij, en ik ben er achter gekomen dat me proc nu stressed @ normal 8 graden minder is, dus ff fan weer op 12 ipv 7 intake aansluiten tafel fan erop, en een laatste eindsprint voordat ik op wc verder ga. (de fan die ik nu heb is stiller en evengoed als de ttsmart2)

maar ik moet eerst ff haldol inhalen (z3us zal wel niet meer lukken)
Deze is dus nu ook nutteloos ;)

offtopic:
V-mod is iets wat moet gebeuren zodra waterkoel gebeuren er is denk ik. Ik heb namelijk geen zin om een Thermalright SLK-900 effe te kopen voor overklokken. Bovendien werkt het even goed zat aangezien ik nu even wat tijd aan college moet besteden. Ik ga nu maar tukken, morgen om 6 uur weer op :'( En om half 6 pas klaar met college/project :'(
Ach wil het zelf he ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Vincentio op 02-09-2003 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 02 September 2003 @ 20:51:
[...]

Nou, kijk het gaat niet speciaal om de windows versie, maar gewoon een 2e install. En 2000 presteerd beter, dat is bekend. Ik heb het op vorige sys ook zelf getest en het is waar; ik kreeg een hogere mem score daarop ;) en ook neemt 2000 minder mb's in beslag. Waarom 2x xp erop, als 2000 het fijn doet ;) ik moet toch die domme thema's uitschakelen, die knoppen zijn me anders een beetje groot enzo :P
Of 2K sneller is op een nForce2 durf ik niet te zeggen.. Die hogere memscore hoeft niet daardoor te komen. Met VIA plankjes was dat zo in 3Dmark ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fewture, ik kon geen e-mail van je vinden dus ik vraag het je maar even in dit topic:
bij welke ijzerhandel haal je 1500/2000 grid schuurpapier? Zoek me een ongeluk. :(
In een van die topics zeg jij dat ze bij jouw ijzerhandel tot 3000 zelfs hebben.

On-topic: me computer ligt nu uit elkaar i.v.m. de waterkoelingssetup.
Mooi gelegenheid om de blokjes te lappen dus.
Is Brasso koperpoets nog gevaarlijk voor blokjes? Vind daar niks
over namelijk. Het laat nu een beetje rare vlekjes achter. Soort van doffe
aanslag. Worden gelapte blokjes na een tijdje sowieso niet weer dof of blijft
het altijd een spiegeltje?

Ik kreeg ze met die Brasso zo ver dat ze "wel wat" licht reflecteerden, maar nog
long niet dat je je eigen spiegelbeeld erin kon zien. Geef me wat tips s.v.p. Fewture.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
He fewutre, als je nou las wat ik zei: Op mijn oude nforce plank kreeg ik een hogere sisoft score, getest met schone xp en 2000 toen (heb denk wel sp's geinstalleerd).

Ik ga vandaag misschien of morgen 2k erop pleuren, dan eens ff aan het potmetertje draaien en kijken of die een pifast wil doen op 250. Ik begrijp alleen niet waarom bios10 niet werkt, maja, dat is ook buggy. ABIT: GA EENS WAT DOEN... als een epox op een mp van 10 kan, waarom abit dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

pierre-oord schreef op 03 september 2003 @ 13:11:
He fewutre, als je nou las wat ik zei: Op mijn oude nforce plank kreeg ik een hogere sisoft score, getest met schone xp en 2000 toen (heb denk wel sp's geinstalleerd).

Ik ga vandaag misschien of morgen 2k erop pleuren, dan eens ff aan het potmetertje draaien en kijken of die een pifast wil doen op 250. Ik begrijp alleen niet waarom bios10 niet werkt, maja, dat is ook buggy. ABIT: GA EENS WAT DOEN... als een epox op een mp van 10 kan, waarom abit dan niet?
Bij iedereen werkt bios D10 goed alleen bij jou niet..
Beetje raar niet heb je al eens aaniets anders gedacht zelf dingen geprobeerd ???

Je kan hier wel elke dag roepen: "ooooo bios d10 doet t niet oooooo ik kan geen mp10 draaien" net alsof wij kunnen ruiken waar het door komt en alsof wij t achter onze pctjes voor je kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Doctor schreef op 03 september 2003 @ 14:23:
[...]

Beetje raar niet heb je al eens aaniets anders gedacht zelf dingen geprobeerd ???

Je kan hier wel elke dag roepen: "ooooo bios d10 doet t niet oooooo ik kan geen mp10 draaien" net alsof wij kunnen ruiken waar het door komt en alsof wij t achter onze pctjes voor je kunnen oplossen.
Nou....das niet helemaal waar.
Op XtremeSystems is er ook iemand bij wie bios 10 niet lekker wil lopen, toevallig ook iemand met een Tbred, maar hij draait wel 11,5x240 met bios 18. :o
Bios 14beta wil ook nog weleens goede OC resultaten opleveren, misschien is dat een idtje voor je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
The Doctor schreef op 03 september 2003 @ 14:23:
[...]

Niet bijdehand worden he :(

Ik heb al meerdere malen gechat met fewture, en heb de nodige ervaring om niet meteen het aan het bord toe te schrijven. Ik heb ander mem gedaan, andere videokaart, bios instellingen mee gespeeld, maar het helpt gewoon niet. Alleen de CPU kan het zijn,maar die doet het met d18 goed.

Kijk, zeg jij nou maar eens wat ik nog neit zou hebben getest en gepost. :/

thx voor support z3us, kijk, aan zo'n post heb ik nou iets. Straks ff 14 erop flashen dan maar :) als ik tijd heb, anders later :)
heb je trouwens linkje voor me naar dat topic?

[ Voor 13% gewijzigd door pierre-oord op 03-09-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

pierre-oord schreef op 03 September 2003 @ 16:39:
[...]

Ik heb al meerdere malen gechat met fewture, en heb de nodige ervaring om niet meteen het aan het bord toe te schrijven. Ik heb ander mem gedaan, andere videokaart, bios instellingen mee gespeeld, maar het helpt gewoon niet. Alleen de CPU kan het zijn,maar die doet het met d18 goed.

thx voor support z3us, kijk, aan zo'n post heb ik nou iets. Straks ff 14 erop flashen dan maar :) als ik tijd heb, anders later :)
Zoals je zelf al zegt je hebt nog niet alle biosen geprobeerd maar ok :)
Had denk ik iets te snel/Geïrriteerd gereageerd maar ik lees in een hele boel topics jou vragen en het is steeds het zelfde je zou het ook in een topic kunnen zetten of een nieuwe openen met je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
The Doctor schreef op 03 september 2003 @ 17:42:
[...]

Zoals je zelf al zegt je hebt nog niet alle biosen geprobeerd maar ok :)
Had denk ik iets te snel/Geïrriteerd gereageerd maar ik lees in een hele boel topics jou vragen en het is steeds het zelfde je zou het ook in een topic kunnen zetten of een nieuwe openen met je vraag.
Hier zitten de mensen die er iets van weten, nieuwe topics zijn daar niet handig voor. En alle biossen proberen heeft echt geen zin, trouwens, alleen d10 kan mp's aan van 10 dus heeft het niet veel zin. Bios14 zou alleen helpen voor de oc-baarheid, dat kan ik later testen. Het gaat nu om de mp's. En een heleboel topics zijn dus dit topic, en een keertje in het pifast topic, en meer ook niet.

Enne, wat bedoel je met: "je zou het ook in een topic kunnen zetten of een nieuwe openen met je vraag" ? op dat laatste stuk antwoord ik net, daarvoor is dit topic, maar dat eerste?

Als je iets niet weet kun je beter niet reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Bios 10 is niet de enigste bios dat de mp 10 aankan ;) bios 11 ook :p Je kan wel maar tot een fsb van 250mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

pierre-oord schreef op 03 September 2003 @ 18:20:
[...]
Enne, wat bedoel je met: "je zou het ook in een topic kunnen zetten of een nieuwe openen met je vraag" ? op dat laatste stuk antwoord ik net, daarvoor is dit topic, maar dat eerste?

Als je iets niet weet kun je beter niet reageren
Typfoutje 8)7
En ach jij weet t toch beter dus suc6 verder.

[ Voor 3% gewijzigd door Tjaps op 03-09-2003 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
pisart schreef op 03 september 2003 @ 18:27:
Bios 10 is niet de enigste bios dat de mp 10 aankan ;) bios 11 ook :p Je kan wel maar tot een fsb van 250mhz
Ow, dat is nieuw voor me. Nou, ik zal bios 11 anders maar eens flashen. Dat van 250 is wel minder, maar zal toch wel redelijk de max zijn van mobo. Dat is voor dan. Nog meer biossen die meer kunnen dan ik weet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ik gebruik die zelf ook. Want zonder de mp 10 kan ik geen hoge fsb's draaien. Als ik hogere mp gebruik dan moet de cpu teveel volt hebben en wordt het te warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Nou, ik ga er toch vanuit dat het verschil tussen een mp van 9,5 en 10 niet zoveel uitmaakt. Dat bios 11 draait ook niet. De enige oplossing om tot de max van m'n processor te komen is een FSB van 255 mhz. Nou, als die mp dus niet lukt, dan maar 255 mhz >:)

*pierre-oord gaat over enkele minuten een 80watt peltier bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met bios 11 kon ik multi 10 en 10,5 niet gebruiken....
Ik bedoelde overigens bios 14 BETA dus niet de gewone 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Zelf zit ik te stoeien om de 12 MP te kunnen gebruiken icm een lekker FSB omdat ik het id heb dat deze cpu nog harder kan.
Maar tot nu toe geen suc6 elke bios die ik gebruikt heb stopt ermee bij 12x 230 of lager :(
Iemand een id met welke biossen de 12 MP wel wil werken met een hoge FSB.
En ook op mijn boardje draait de V1.8 bios veel beter als de V1.0 .

[ Voor 16% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 03-09-2003 23:03 ]

• pierre-oord
Gelukkig ben ik niet de enige. Ik vroeg mezelf nog af of het hardmodden van een L3 brug nog zin zou hebben, maar dat laat ik maar gaan denk ik zo. Maar aangezien die wel unlocked is kan je hem altijd nog verstellen.

Toch denk ik dat de processor dat in principe zelf het bios instelt op in jouw geval 12, en dat dat niet uitmaakt, maar je weet het maar nooit, hetzelfde verhaal als bij die 166 fsb mod voor lieve 133 processors, en dat het bord dat harder kan.

edit: @ z3us: ja, dat had ik gelezen over dat beta. Ik zal hem binnenkort flashen denk ik, maar ik heb net een peltier besteld, dus als die eenmaal goed werkt hier dan wil ik dat bios ook wel testen >:)

*Iemand een idee hoe hard twinmos/winbond kan :P 250 wilde die nog wel booten op 1-2-2-2 ? hij moet namelijk 275 aankunnen O-) :X :+

[ Voor 28% gewijzigd door pierre-oord op 04-09-2003 08:00 ]

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

pierre-oord schreef op 04 September 2003 @ 07:57:

*Iemand een idee hoe hard twinmos/winbond kan :P 250 wilde die nog wel booten op 1-2-2-2 ? hij moet namelijk 275 aankunnen O-) :X :+
Het AMD boardje die dat trekt moet nog uitgevonden worden pierre :P ;) :+

Verwijderd

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 03 september 2003 @ 22:58:
Zelf zit ik te stoeien om de 12 MP te kunnen gebruiken icm een lekker FSB omdat ik het id heb dat deze cpu nog harder kan.
Maar tot nu toe geen suc6 elke bios die ik gebruikt heb stopt ermee bij 12x 230 of lager :(
Iemand een id met welke biossen de 12 MP wel wil werken met een hoge FSB.
En ook op mijn boardje draait de V1.8 bios veel beter als de V1.0 .
Ja shit happens Smokey.. Das het nadeel van deze plank gewoon. Bios 18 is een goede bios zo lijkt het, maar je moet wel een cpu hebben die erop aansluit :( Nu draai ik met een MP van 11 dus dat zou moeten kunnen.. Kzal em es proberen. Maar luitjes die 2400MHz doen die hebben er dus niks aan icm met hoge fsb. Dan zit je steeds op 10 en 10,5 en die werken niet.

• D-Three
Maandag krijg ik een stuk koper van ongeveer 25 cm x 16 cm x 1 cm. Hiermee wil ik mijn eigen koelblokken maken voor m'n CPU en m'n Northbridge. Nu nog ergens een koperen radiator weten te versieren :P
Wat ik nog ff wou weten, hoe koelen jullie de southbridge? Zou het voldoende zijn om de standaard northbridge-koeler daar op te plaatsen?
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 11:49:
[...]

Ja shit happens Smokey.. Das het nadeel van deze plank gewoon. Bios 18 is een goede bios zo lijkt het, maar je moet wel een cpu hebben die erop aansluit :( Nu draai ik met een MP van 11 dus dat zou moeten kunnen.. Kzal em es proberen. Maar luitjes die 2400MHz doen die hebben er dus niks aan icm met hoge fsb. Dan zit je steeds op 10 en 10,5 en die werken niet.
Wat bedoel je met een CPU die er op aansluit? Gewoon geluk hebben met de CPU die je koopt of zijn er bepaalde types die goed op die bios aansluiten?

[ Voor 49% gewijzigd door D-Three op 04-09-2003 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laagvliegerke schreef op 04 September 2003 @ 17:33:

[...]

Wat bedoel je met een CPU die er op aansluit? Gewoon geluk hebben met de CPU die je koopt of zijn er bepaalde types die goed op die bios aansluiten?
Een cpu die aansluit bij je systeem is een cpu die max gaat op de max instellingen van je mobo.

Stel je cpu doet 2300MHz en je mobo kan 230MHz. Dan zou een MP van 10 ideaal zijn. En als je die dus niet kan gebruiken..sja..das naar :D Als je wel 11 kan gebruiken dan moet je dus een cpu hebben die 11 x 230 kan. Snappie?

Er is niks ergers dan een cpu die net te kort komt om die ene MP lekker te draaien :(

• D-Three
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 17:48:
[...]

Een cpu die aansluit bij je systeem is een cpu die max gaat op de max instellingen van je mobo.

Stel je cpu doet 2300MHz en je mobo kan 230MHz. Dan zou een MP van 10 ideaal zijn. En als je die dus niet kan gebruiken..sja..das naar :D Als je wel 11 kan gebruiken dan moet je dus een cpu hebben die 11 x 230 kan. Snappie?

Er is niks ergers dan een cpu die net te kort komt om die ene MP lekker te draaien :(
Gewoon geluk hebben dus :P

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 07:45
Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 22:38:
Met bios 11 kon ik multi 10 en 10,5 niet gebruiken....
Ik bedoelde overigens bios 14 BETA dus niet de gewone 14.
enig idee waar je die kan downloaden?

Verwijderd

Topicstarter
Geluk moet je afdwingen. Oftewel..als je een brakke cpu heb..gewoon verkopen en een andere halen :P

Verwijderd

pierre-oord schreef op 03 september 2003 @ 16:39:
[...]

Bepaalde cpu's gaan gewoon niet hard qua FSB..... Raar maar waar. Kan zijn dat je als je je oude cpu er bij pakt dat je wel veel harder kan. Probeer maar eens.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 21:12:
[...]

Bepaalde cpu's gaan gewoon niet hard qua FSB..... Raar maar waar. Kan zijn dat je als je je oude cpu er bij pakt dat je wel veel harder kan. Probeer maar eens.
Dit klopt idd met me vorige cpu kon ik absoluut geen 251 booten en nu met een andere cpu weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
SmokeyTheBandit schreef op 04 September 2003 @ 22:03:
[...]

Dit klopt idd met me vorige cpu kon ik absoluut geen 251 booten en nu met een andere cpu weer wel :)
Dat weet ik wel, maar is het dan normaal dat dat per bios verschild??? Dat zou dan niet aan de cpu liggen.

Deze cpu doet 2425 mhz misschien iets hoger, de vorige maar ~2300 mhz, dus dat scheelt wel veel in pifast. Maar als ik straks nietb oven de 251 fbs oid kom dan pak ik die oude er wel even bij. Toch weet ik niet of het dan m'n mem is dat nog werkt.

Ik heb twinmos/winbond, weet ff niet meer welke type kijk ik ff na thuis. het loopt wel vlot op strakke timings, 240 is op 2,9 volt ofzo stabiel dacht ik. Wat voor mem heb jij martijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 05 September 2003 @ 13:21:
[...]

Dat weet ik wel, maar is het dan normaal dat dat per bios verschild??? Dat zou dan niet aan de cpu liggen.

Deze cpu doet 2425 mhz misschien iets hoger, de vorige maar ~2300 mhz, dus dat scheelt wel veel in pifast. Maar als ik straks nietb oven de 251 fbs oid kom dan pak ik die oude er wel even bij. Toch weet ik niet of het dan m'n mem is dat nog werkt.

Ik heb twinmos/winbond, weet ff niet meer welke type kijk ik ff na thuis. het loopt wel vlot op strakke timings, 240 is op 2,9 volt ofzo stabiel dacht ik. Wat voor mem heb jij martijn?
Je moet meer voltage hebben als je boven de 230Mhz wil draaien, stabiel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 04 September 2003 @ 19:57:
[...]

enig idee waar je die kan downloaden?
Ja - hier zo : http://fae.abit.com.tw/download/beta/nf7/v2.0/
:)
deze is wel voor rev.2 voor rev.1.x klick je op parent directory en kies je voor rev 1 of rev 2 suc6 ermee :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik kom ff uithuilen... :'( :'( :'(
Heb het volgende gedaan aan mijn NF7-S:
Heatsinks op de mosfets en SB, NB gevlakt en Crystal orb gemonteerd met ASIII,
SLK800 gevlakt en gemonteerd met ASIII, 3,3V opgekrikt naar 3.44V, Vdd mod-Vdd tot 1.92V, Vdimm mod-Vdimm tot 3.23V. en bios d10 erin geflashed.
IK kan nog steeds Sandra's bandwidthtest niet draaien op 240!!! :(
Kan verdorie wel PiFasten op die snelheid.

Ik stem voor nieuw geheugen, iemand nog suggesties of mods die ik kan doen?
(nog meer?)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 13:32:
[...]

Je moet meer voltage hebben als je boven de 230Mhz wil draaien, stabiel dan.
ja, dat weet ik 8)7 ik wil er alleen mee zeggen dat het best leuk mem is. M'n corsair heeft veel meer volt nodig, die wil 3,23 hebben met soepele timings om dat te doen :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 15:41:
Nou, ik kom ff uithuilen... :'( :'( :'(
Heb het volgende gedaan aan mijn NF7-S:
Heatsinks op de mosfets en SB, NB gevlakt en Crystal orb gemonteerd met ASIII,
SLK800 gevlakt en gemonteerd met ASIII, 3,3V opgekrikt naar 3.44V, Vdd mod-Vdd tot 1.92V, Vdimm mod-Vdimm tot 3.23V. en bios d10 erin geflashed.

(nog meer?)
Nieuw geheugen, is ook best logisch want bandwidth van sandra is voor je mem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 15:41:

(nog meer?)
Eerst een low-level CPU test (buiten windows als dat kan), daarna Memtest86..
Daarmee kan je checken of je geheugen het nog checked.
(meer VDD kan misschien wel, maar lijkt mij toch 'hoog'.. maajra, ik ben geen idee wat je nb lust als vdd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Nog ff m'n vraag opnieuw stellen ;)
Hoe koelen jullie de southbridge?? Zou het voldoende zijn om daar de standaard NB-koeler op te monteren? Ik weet dat het normaal niet echt nodig is om de SB te koelen maar als ik zo hoor dat de SB mega-heet wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op 05 september 2003 @ 18:01:
Nog ff m'n vraag opnieuw stellen ;)
Hoe koelen jullie de southbridge?? Zou het voldoende zijn om daar de standaard NB-koeler op te monteren? Ik weet dat het normaal niet echt nodig is om de SB te koelen maar als ik zo hoor dat de SB mega-heet wordt...
Dat heb ik wel gedaan idd, de northbridge koeler op de southbridge. lijkt goed te werken, koelertje voelt warm aan af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een oud heatsinkje van een geforce 2 op maat gezaagd (30x30mm) gevlakt en erop gelijmd met AS epoxy, lijkt me voldoende.
Als je SB overhit krijg je problemen met je geluid en muis e.d. tot zover nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
He, ik heb net wat ontdekt: Als ik mijn VDD voltage verhoog en m'n Vmem, dat steeds als ik er iets bij doe op een 220 mhz FSB gaat m'n pifast omhoog. Eerst begon ik met 60,50 toen 59,xx en nu 58,90 ofzo... Het maakt dus toch wel een seconde uit, steeds iets meer bij verhoging. Toch vaag, want hij is wel 3dmark stable... En wat ook raar is is dat ik met m'n 8rda+ hogere scores haalde op zo'n FSB, ik heb nog niet m'n 11 timing naar beneden gezet maar toch.

Ik krijg het gevoel, wat wel niet waar zal zijn, dat bij de ultra400 versies niet de northbridge is verbeterd, maar dat er een foutcorrectie aan is toegevoegd om het stable te houden op een hoge fsb :? maar dat zal wel onzin zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat wisten we al ;) Kijk maar naar mijn score en m'n Mhzen en vergelijk het met anderen. Ik heb ook al gezegd hoe dat komt.. uiteraard vind jij het later nog een keertje uit :D :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 17:35:
[...]

Dat wisten we al ;) Kijk maar naar mijn score en m'n Mhzen en vergelijk het met anderen. Ik heb ook al gezegd hoe dat komt.. uiteraard vind jij het later nog een keertje uit :D :z
Ik heb al een topic gevonden van je @ xtreme, alleen ben je een beetje onbeleefd en vertel je niet hoe het afgelopen is :P

Maar wil je voor mij nog 1 keertje vertellen waarom :P want zoiets vergeet ik niet zo snel hoor. En ja, als je unstable instellingen draait snap ik het, maar dit is stable :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wil ik toch nog even hier op inhaken, Fewture, wat doe ik dan fout???

Ik heb ook een Abit NF7-S Rev. 2.0 daar op een 2500+ Barton, dat word ondersteund door 2 reepjes 256 MB Corsair XMS PC3500.

Ik krijg de boel niet hoger dan 208x11.5 = 2392 Mhz. Als ik een hogere FSB ga draaien met een lagere MP, start dat kreng niet eens op. VCore atm is 1.93. Verder geen vdd of vddr mod. Wel watercooling, een KLAX Gold CPU blok, en ook een klax blokje voor de chip. Beide niet gepolleist (hoeveel scheeld dat polleisten eigenlijk, in graden)

Temps: 42 graden idle, 49 stressed. 2 radatoren, 1x 240 mm en 1 blackice micro. ook mijn radeon 9700 Pro (voormalige kaart van Astennu) op de WC.

Ik wil meer mhz. maar hoe een hogere fsb dan 208 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2003 @ 20:28:

Ik heb ook een Abit NF7-S Rev. 2.0 daar op een 2500+ Barton, dat word ondersteund door 2 reepjes 256 MB Corsair XMS PC3500.

Ik krijg de boel niet hoger dan 208x11.5 = 2392 Mhz. Als ik een hogere FSB ga draaien met een lagere MP, start dat kreng niet eens op. VCore atm is 1.93. Verder geen vdd of vddr mod. Wel watercooling, een KLAX Gold CPU blok, en ook een klax blokje voor de chip. Beide niet gepolleist (hoeveel scheeld dat polleisten eigenlijk, in graden)

Temps: 42 graden idle, 49 stressed. 2 radatoren, 1x 240 mm en 1 blackice micro. ook mijn radeon 9700 Pro (voormalige kaart van Astennu) op de WC.

Heb ik ook last van :(
Met single channel kan ik stabiel 242mhz fsb halen. Draai ik dual channel dan kan ik nog niet een 225mhz fsb draaien :? Lager had ik niet meer getest.
Ik heb beide reepjes afzonderlijk getest en ze haalden beide 242mhz cas 2-2-2-11 op 2.9v. Ook 256mb pc3500 van corsair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
pisart schreef op 07 September 2003 @ 20:47:
[...]

Met single channel kan ik stabiel 242mhz fsb halen. Draai ik dual channel dan kan ik nog niet een 225mhz fsb draaien :? Lager had ik niet meer getest.
Ik heb beide reepjes afzonderlijk getest en ze haalden beide 242mhz cas 2-2-2-11 op 2.9v. Ook 256mb pc3500 van corsair
Jouw probleem is al _zeer_ bekend; bij hoge mem bandbreedte vind de chipset het niet meer leuk. En die wordt hoger bij dual channel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 07 september 2003 @ 20:47:
[...]

Ik draai nu 3-2-2 Cas 2. Maar als ik het goed begrijp dan haal je meer FSB als je de timings anders zet, bijv.: mijn 3 naar 8 ofzo? 8-2-2 Cas 2 ipv 3-2-2 Cas 2?

Ik weet niet eens of ik em op Dual DDR heb of Single. In welke sloten moet ie dan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 07 September 2003 @ 20:51:
[...]

Jouw probleem is al _zeer_ bekend; bij hoge mem bandbreedte vind de chipset het niet meer leuk. En die wordt hoger bij dual channel :)
Maar met Single channel minder snelle benches is het niet ? :+

Tis bijna altijd òf het één òf het ander :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 20:28:

Probeer eens met een lagere MP en hogere FSB en een andere bios. Sommige biossen pakken niet alle multies even goed. Sommige Bartons gaan ook moeilijk voorbij de 2400 Mhz, afhankelijk van welke stepping je precies hebt. Vcore zou je eventueel ook nog wat omhoog kunnen gooien.
Om nog hoger te gaan kan 't best zijn dat je toch een modje nodig hebt voor wat meer stroom.

Edit:
check ook even je 3.3V, is deze te laag, dan kun je af en toe ook niet harder.
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 20:51:
[...]

Ik draai nu 3-2-2 Cas 2. Maar als ik het goed begrijp dan haal je meer FSB als je de timings anders zet, bijv.: mijn 3 naar 8 ofzo? 8-2-2 Cas 2 ipv 3-2-2 Cas 2?

Ik weet niet eens of ik em op Dual DDR heb of Single. In welke sloten moet ie dan zitten?
klopt, je northbridge kan wat moeite krijgen met strakke timings op hoge fsb's, maar waarom zou je 3-2-2-2 willen draaien. Probeer maar een wat test op 11-2-2-2. Deze leveren een grotere bandbreedte op.

Dual channel sloten staan verder ook in de handleiding. 1 en 3, 2 en 3 of 1 2 en 3 geven dual channel, dus niet in 1 en 2.

[ Voor 4% gewijzigd door YoupY op 07-09-2003 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 07 september 2003 @ 20:52:
[...]

Maar met Single channel minder snelle benches is het niet ? :+

Tis bijna altijd òf het één òf het ander :?
ja, ik geloof dat je benchmarks lager zijn idd, ondanks je hoge FSB. Maar test het zelf zou ik zeggen ;)

edit:

Nog ff vraagje aan mij voor de mensen met vio mod (sandor alleen?):

Mijn 3.3 volt is 3.33 volt volgens mobo, rechtstreeks op voeding ook of zelfs iets hoger. Wat was jouw 3.3 volt toen je ging verhogen? Ik vraag me af of het zin heeft hier namelijk.

offtopic:
Ik kan niet wachten op m'n pelt :9

[ Voor 35% gewijzigd door pierre-oord op 07-09-2003 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

bij mij weigert ie resoluut op 2-2-2-10 of 11 of 12 te lopen, alleen 2-3-3-5 of 6 slikt ie? :?
hoe kan dat?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 07 September 2003 @ 22:16:
[...]

ja, ik geloof dat je benchmarks lager zijn idd, ondanks je hoge FSB. Maar test het zelf zou ik zeggen ;)

edit:

Mijn 3.3 volt is 3.33 volt volgens mobo, rechtstreeks op voeding ook of zelfs iets hoger. Wat was jouw 3.3 volt toen je ging verhogen? Ik vraag me af of het zin heeft hier namelijk.

offtopic:
Mijn 3.3 was ook 3.33V voor mijn mod, nu is tie 3.44V
Het is puur en alleen om Vdimm te stabiliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
casemodderpoel schreef op 07 September 2003 @ 22:25:
bij mij weigert ie resoluut op 2-2-2-10 of 11 of 12 te lopen, alleen 2-3-3-5 of 6 slikt ie? :?
hoe kan dat?
Kan zijn dat je chippies niet meer aankunnen. Van Winbond CH-5 chips is bekend dat ze niet op strakke timings willen draaien, hoeveel volts je er ook op zet. Onder de kap van sommig corsair komen deze chippies voor.
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 22:26:
[...]

Mijn 3.3 was ook 3.33V voor mijn mod, nu is tie 3.44V
Het is puur en alleen om Vdimm te stabiliseren.
Vddr wordt volgens dit tabelletje van de 5V af gehaald. Vio wordt gebruikt voor onder andere de chipset en de vga kaartje, maar volgens mij is dit een beetje afhankelijk van je moederbord. Volgens dit draadje op Xtreme wordt op de mosfet bij het geheugen het voltage van de Vio gemeten. Wanneer ik deze meet op m'n ASUS bordje dan zit op die mosfet juist de 5V.

Mijn Vio is standaard al 3.5V (gemeten met multimeter op ATX), dus ik heb geen reden om 'm te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Dat op de atx is bij mij ook aardig hoog, alleen op mobo is die 3.33 en daarom weet ik niet omdat er dus meer stroom binnenkomt of ik anders iets opblaas. En bij de abit wordt vio gebruikt voor geheugen, het mem voltage gaat ook omhoog geloof ik bij hogere 3.3 volt. Niet alle mobo's zijn gelijk. Zelfde als bij de stroom voor de cpu: Bij de abit komt die van de 12v, bij de 8rda+ van de 5. Zeus, wil jij je 3.3 volt eens meter vanaf je voeding draad? (ff stekker multimeter door waarschijnlijk ook bij jouw oranje draad duwen van de atx.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

casemodderpoel schreef op 07 september 2003 @ 22:25:
hoe kan dat?
CH-5 schijnt gelocked te zijn op een bepaalde timing. In dit geval waarschijnlijk de 2e uit het rijtje (weet de naam niet |:( ) Dus 2-3-2-11 zou dan wel moeten werken. Probeer er anders mee te spelen. Een van die 2tjes moet een 3tje zijn. (het is iig niet je cas :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 20:08:
[...]

Ik moet zeggen dat ik met mijn WIN 2K slomer ben dan de meeste maar in games en zo werkt 2K 10x beter omdat geheugengebruik lager is maar goed zal het wel een keer met XP probeeren.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

I'm gonna join the club guys!
M'n 8RDA+ rev1.0 heeft gisteravond de (oc-)geest gegeven en ik ga hem strakkies "inruilen" (lees: aanschaffen) voor een NF7-S rev2.0.

Ik ben erg benieuwd wat deze verandering in m'n systeem met zich mee gaat brengen.
Op m'n 8RDA+ (gekocht op 03-12-2002, een dag voor mijn verjaardag) kwam ik uiteindelijk niet veel verder dan een FSB van 210. (100% stabiel bedoel ik dan he?)

Als ik me zo eens een aanzienlijk aantal posts voor de geest haal waarin mensen hun 8RDA+ geRMA-ed/vervangen hebben vanwege het "FF-probleem" of het "C1/C3/C5-probleem" dan heeft de mijne het toch ERG lang uitgehouden.
(misschien wel het langst van hen die "um" in het begin gehaald hebben)
Ik hoop dit bordje ook zo'n maand of 6-8 in leven te houden voor ik weer over ga naar een evt. beter bordje.

Zijn er nog dingen die ik echt wel/niet moet doen voor ik um in m'n kast onder m'n prommy verstop? (ik kan daar niks over vinden, behalve een evt. vdd-mod, maar die kan ook als ie nog in m'n kast zit.)
YoupY schreef op 28 August 2003 @ 11:51:
[...]

Valt wel mee op zich. Heb in de afgelopen 9 maanden pas 5 bordjes gehad:
LOL. Sorry hoor, die kon ik niet laten. :+

offtopic:
zul je net zien,.... volgende week ben ik de !#! en mot ik m'n NF7-S RMA-en }:O

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
pierre-oord schreef op 07 september 2003 @ 20:51:
[...]

Ik wist dat wel :) , maar ik vond het wel eigenaardig dat hij het al niet meer aankon bij 225 fsb :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoupY schreef op 07 september 2003 @ 22:40:
[...]

[...]

Vddr wordt volgens dit tabelletje van de 5V af gehaald. Vio wordt gebruikt voor onder andere de chipset en de vga kaartje, maar volgens mij is dit een beetje afhankelijk van je moederbord. Volgens dit draadje op Xtreme wordt op de mosfet bij het geheugen het voltage van de Vio gemeten. Wanneer ik deze meet op m'n ASUS bordje dan zit op die mosfet juist de 5V.

Mijn Vio is standaard al 3.5V (gemeten met multimeter op ATX), dus ik heb geen reden om 'm te modden.
Door de 3.3V omhoog te schroeven zie je dat 'high voltage' omhoog gaat, een voltage dat rond de 3.2V ligt.( zie draadje Xtreme)
Door juist 3.3V omhoog te gooien creeer je een verschil van min 0.15V tussen 'high voltage' en effective Vdimm. :)
Als mem gevoed werd van de 5V lijn zou je die omhoog moeten schroeven lijkt mij om dit te realiseren. ;)
Ik denk dat bij Abit het geheugen gevoed wordt vanaf de 3.3V lijn, bij Asus kan dit natuurlijk anders zijn.
Zo wordt bijv bij een Epox NF2 bord de Vcore van de 5V gehaald terwijl dat bij Abit van de 12V wordt gedaan.
Een stabiele 12V lijn voor deze NF7 bordjes is dan ook een absolute must als je ermee wilt OCen, Prime 95 bijv is heel gevoelig voor een te lage 12V lijn en knalt er dan gemakkelijk uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 07 September 2003 @ 22:43:
Dat op de atx is bij mij ook aardig hoog, alleen op mobo is die 3.33 en daarom weet ik niet omdat er dus meer stroom binnenkomt of ik anders iets opblaas. En bij de abit wordt vio gebruikt voor geheugen, het mem voltage gaat ook omhoog geloof ik bij hogere 3.3 volt. Niet alle mobo's zijn gelijk. Zelfde als bij de stroom voor de cpu: Bij de abit komt die van de 12v, bij de 8rda+ van de 5. Zeus, wil jij je 3.3 volt eens meter vanaf je voeding draad? (ff stekker multimeter door waarschijnlijk ook bij jouw oranje draad duwen van de atx.)
Mijn 3.44V uitlezing is vanaf de ATX stekker, in MBM5 houd ie het op 3.37V.
Is voor de rest niet boeiend hoe hoog hij is, zolang ik maar min 0,15V verschil meet aan de mosfet tussen 'high voltage' en eff. Vdimm onder load (prime 95). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat dit wel de juiste topic voor mijn volgende vraagje is:

Behalve de CMOS jumpers heeft de ABIT NF7-S V2.0 nog twee jumpers, deze bevinden zich dicht bij de USB/LAN connectors en eentje bij de muis/toetsenbord ingang.

Mijn vraag is: waarvoor dienen deze twee jumpers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
nog een vraagje: Ik zit m'n pctje een beetje te stressen, (temp 50 graden :o wc-ed maze4) maar nu zie ik dat m'n 12 volt lijn 11,73 is. Is dat nog een beetje goed of zou ik met verhoging een hogere oc krijgen van bijv. m'n processor? Op een molex meet ik 12,07 volt. Ergens gaan 0,34 volt verloren :S net als bij de Epox bij de 5 volt waar zo'n 0,5 volt in het niets ging. Ik kan draden solderen op de mosfets misschien ( :r ), of het voltage verhogen als dat zou helpen. Vraag ik me alleen af of je niets opblaasd op het moederbord. Is het nou officieel dat je 12v 10% mag verschillen dus tussen de 10,80 volt en de 13,20 volt? Of is het 5% zoals dat voor de 5 volt opgaat, dus tussen de 11,40 en 12,60 volt?

@ fa waka:
Die bij het toetsenbord: ik denk dat als je die verzet je je computer niet meer kan aan doen met het toetsenbord. Ik weet het niet zeker, maar probeer het uit. Het zou ook de jumper kunnen zijn die ervoor zorgt dat je FSB's tussen de 250 en 300 kunt draaien

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een lage 12V lijn zorgt voor instabiliteit.
Dat wil zeggen dat bijv Prime 95 errors geeft of PiFast niet wil uitdraaien zonder errors.
Ik denk niet dat je OC nog veel hoger zal worden.
Ga er maar vanuit dat als je 12V onder de 11.6V komt (zoals bij mij) je systeem instabiel wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Syzzer schreef op 07 September 2003 @ 23:51:
[...]

CH-5 schijnt gelocked te zijn op een bepaalde timing. In dit geval waarschijnlijk de 2e uit het rijtje (weet de naam niet |:( ) Dus 2-3-2-11 zou dan wel moeten werken. Probeer er anders mee te spelen. Een van die 2tjes moet een 3tje zijn. (het is iig niet je cas :D ).
dat ga ik zeker wel even proberen, want bij 2-2-2-11 boot ie wel, alleen in games gaat ie hard op z'n muil :X

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em nu ook op 11-2-2-2 staan. Ik moet zeggen dat ik em nu wel op 218x11 heb gekregen. Ben op het moment van schrijven 3D03 aan het doen. Ik wil echter graag over die 2400 Mhz. heen. Mijn 3.3 Volt lijn is keuring 3.3 Volt. Valt me niets niet tegen van me lieve Enermax 431 Watt PSU'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoeveel het eigenlijk in graadjes celcius scheelt als je je koelblokjes polijst? Ik heb het dan over een Klax gold waterblokje en het Klax chipset blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de logica van OC'en heel vaag. Ik heb me laten vertellen dat elke processor een ideale VCore heeft. Bij de mijne: MPMW AQXDA 0324 zou dat 1.8 Volt zijn :?

Betekend dat dat dat (wow 3x :+) de ideale Vcore is. En dat ik eigenlijk daar de Mhz maxima uit zou moeten halen?

Wat betekend dat het geen zin zou hebben em op 2.2 Volt te zetten voor meer mhz :?
Ik snap hier ff niet veel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 18:51:
Volgens mij is de logica van OC'en heel vaag. Ik heb me laten vertellen dat elke processor een ideale VCore heeft. Bij de mijne: MPMW AQXDA 0324 zou dat 1.8 Volt zijn :?

Betekend dat dat dat (wow 3x :+) de ideale Vcore is. En dat ik eigenlijk daar de Mhz maxima uit zou moeten halen?

Wat betekend dat het geen zin zou hebben em op 2.2 Volt te zetten voor meer mhz :?
Ik snap hier ff niet veel van...
Dat kan heel goed ja. Bij veel hitte kom je niet veel hoger, en misschien zelfs lager doordat de warmte de signalen tegenhoud, ondanks de versterking van de spanning.

edit:
Waar is fewture heen? Stiekem een dag niet posten op GoT? Tss, je zou een ban moeten krijgen voor een week, niet posten is een zwaar misdrijf. ;) :P }:O

[ Voor 12% gewijzigd door pierre-oord op 08-09-2003 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Laatst online: 11-08 18:58
2.2 Volt is gewoon heel erg veel voor een CPU en dan gaat ie ontzettend veel warmte stoken en dat kan veel prestatieverlies veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46

Epsilon

NexuZ schreef op 08 september 2003 @ 20:33:
2.2 Volt is gewoon heel erg veel voor een CPU en dan gaat ie ontzettend veel warmte stoken en dat kan veel prestatieverlies veroorzaken.
Dank je wel voor deze bijdrage
je slaat alleen totaal de plank mis

Prestatie verlies heb je niet
dat van veel warmte klopt, maar heeft weinig met de prestatie te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Epsilon op 08-09-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 08 September 2003 @ 18:54:
[...]

Dat kan heel goed ja. Bij veel hitte kom je niet veel hoger, en misschien zelfs lager doordat de warmte de signalen tegenhoud, ondanks de versterking van de spanning.

edit:
Waar is fewture heen? Stiekem een dag niet posten op GoT? Tss, je zou een ban moeten krijgen voor een week, niet posten is een zwaar misdrijf. ;) :P }:O
Mn ADSL modem was stuk :+ Net ff naar Cistron gereden en een nieuwe gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Vandaag ging ik, met een dagje vertraging, m'n koperen blok krijgen. Wel, ik heb het ook gekregen, alleen... De afmetingen zijn verkeerd! :P
Het blokje kon ik gratis krijgen "via via" en dus de afmetingen werden ook doorgespeeld "via via". Alleen is er dus een communicatiefoutje geweest en zit ik nu met een "blok" van 2,5 cm x 1,6 cm x 1 cm. :+ Mijn opgegeven afmetingen in cm werden dus uitgevoerd in mm :D Het blokje is echter heel mooi gefreesd en de hoeken mooi afgerond. Dat had ik niet gevraagd aangezien ik het zelf nog in stukken ging zagen. Maar het is natuurlijk altijd mooi meegenomen!
Ik heb dus gevraagd of ze het nu juist willen doen, hopelijk willen ze nog!

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 09-09-2003 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een enermax 460watt met 32ampere op de 12V lijn en nog zakt m'n 12V lijn iets...damn!
De enermax was de enige met zoveel vermogen op de 12V lijn, een antec true power heeft maar iets van 25a.
Nu moet ik nog ff een 3.3V mod uitvoeren, beetje zonde aan zo'n splinternieuwe voeding he?
Maar ff een paar daagjes wachten, dan is het nieuwe eraf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 19:07:
Ik heb nu een enermax 460watt met 32ampere op de 12V lijn en nog zakt m'n 12V lijn iets...damn!
De enermax was de enige met zoveel vermogen op de 12V lijn, een antec true power heeft maar iets van 25a.
Nu moet ik nog ff een 3.3V mod uitvoeren, beetje zonde aan zo'n splinternieuwe voeding he?
tss, het mod veel leuker als het nog nieuw is :) toen in m'n abit bordje kreeg ging die op bureau, voeding erin en booten met brakke xp install van vorig bord, meteen uit, VDD mod, Vmem mod, heatsinks op mosfets, waterblok op southbridge, northbridge vlakschuren, draadje in socket en daarna mocht die pas weer booten. En je ziet het, hij clockt een stuk beter :P je moet het bord in vertrouwen nemen, dan wil die best een paar mhz hoger gaan voor je :+

@fewture: ga je nog antwoorden op m'n oude posts?

[ Voor 4% gewijzigd door pierre-oord op 09-09-2003 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Don't worry...Hij komt wel aan de beurt.
Mijn NF7 heeft eerst een paar daagjes standaard gedraait voordat ie het een en ander aan modjes aangemeten kreeg van me.
M'n Enermax (best wel een mooi ding trouwens) zal eenzelfde lot te wachten staan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Syzzer schreef op 07 September 2003 @ 23:51:
[...]

Dat is als ik mij niet vergis de T(RAS)
Ik heb dat ook, deze wil met geen mogelijkheid op 2 ipv 3, ik heb Corsair TwinX LL PC3200, zou ik dan ook de CH-5 chippies hebben?

Tevens kan ik gewoon DDR450 draaien op 2.7V maar op 2.9 krijg ik een BSOD :?

Op zich wil ik die rare heatspreaders er wel afhalen om het ff te sjekken, iemand enig idee hoe die vastzitten, met tape of alleen met de metalen klemmetjes aan de buitenkant :?
pierre-oord schreef op 09 September 2003 @ 19:12:
[...]

tss, het mod veel leuker als het nog nieuw is :) toen in m'n abit bordje kreeg ging die op bureau, voeding erin en booten met brakke xp install van vorig bord, meteen uit, VDD mod, Vmem mod, heatsinks op mosfets, waterblok op southbridge, northbridge vlakschuren, draadje in socket en daarna mocht die pas weer booten. En je ziet het, hij clockt een stuk beter :P je moet het bord in vertrouwen nemen, dan wil die best een paar mhz hoger gaan voor je :+

@fewture: ga je nog antwoorden op m'n oude posts?
Hoe monteer jij een waterblok op een NF7-S southbridge? _/-\o_

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 13-09 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 19:07:
Het is toch al langer bekend dat de 12V bij enermax niet zo heel sterk is.

Ik w8 nog steeds op een antec truecontroll 550watt. Heb hetzelfde probleem met de 12V lijn en dat al bij een vcore van 1.725 :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
MaDLiVe schreef op 09 September 2003 @ 20:02:
[...]

Het is toch al langer bekend dat de 12V bij enermax niet zo heel sterk is.

Ik w8 nog steeds op een antec truecontroll 550watt. Heb hetzelfde probleem met de 12V lijn en dat al bij een vcore van 1.725 :P
Met zo veel amperes op de 12v en dan is die nog ni sterk genoeg. :?
Welke voedingen zijn dan nog wel goed? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Garrett schreef op 09 september 2003 @ 19:47:
[...]

Dat is als ik mij niet vergis de T(RAS)
Ik heb dat ook, deze wil met geen mogelijkheid op 2 ipv 3, ik heb Corsair TwinX LL PC3200, zou ik dan ook de CH-5 chippies hebben?

Tevens kan ik gewoon DDR450 draaien op 2.7V maar op 2.9 krijg ik een BSOD :?

Op zich wil ik die rare heatspreaders er wel afhalen om het ff te sjekken, iemand enig idee hoe die vastzitten, met tape of alleen met de metalen klemmetjes aan de buitenkant :?

[...]

Hoogstwaarschijnlijk heb je idd CH-5 chippies. Als je op de sticker van corsair V1.1 hebt staan dan heb je BH-5 chippies. Onder de nieuwere versie zit CH-5. Je kunt de heatspreaders eraf halen, ze zitten vast met tape, maar waarom zou je? de sticker zegt genoeg, samen met dat standaard 3 voor T(RAS) wordt geselecteerd.

Je zou de Vdd nog iets hoger kunnen doen, misschien gaat daar je BSOD van weg, veel kans van wel.

Waterblok je je vast kunnen zetten met thermal adhesive. Bij voorkeur die van Artic, anders heb je kans dat je heel je chip eraf trekt mocht 't nodig zijn, en dan wordt 't een beetje moeilijk om 't ding RMA te sturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 07 September 2003 @ 22:16:
[...]

edit:

offtopic:
Mijn 3.3V is 3.32 standaard en 3.28 OC'ed.

Het doel van de mod is het inzakken van de Vdd en Vddr tegen te gaan. Ook kun je met een 3.3V mod een hogere Vddr krijgen. Mijn Vddr ging van 3.23 max naar 3.30 en verder.

Voordat je de 3.3V verhoogt is het slim om de andere voltages standaard te zetten.

Edit:

Mijn mem is ook CH-5, maar gaat wel over de 230 heen met 11-2-2-2. Wel 3.2V btw..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Garrett schreef op 09 september 2003 @ 19:47:

Op de epox ging het makkelijk met gaten, hier heb ik gewoon wat as3 adhesive gebruikt sim-pel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
vraagje kan je ipv solderen ook zilverlijm gebruiken? (en de omliginde componenten afplakken)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M1lamb3r schreef op 09 september 2003 @ 20:31:
vraagje kan je ipv solderen ook zilverlijm gebruiken? (en de omliginde componenten afplakken)
Ik zou het niet proberen.. :D Dat gaat fout. Die zilverlijm is geen lijm, maar verf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 20:32:
[...]

Ik zou het niet proberen.. :D Dat gaat fout. Die zilverlijm is geen lijm, maar verf..
lol moet je eens proberen, lol, ik neem aan dat je de potloodmethode wilt volgen... dat is dus 0 ohm en dat zorgt voor een hardgekookte northbridge :P niet doen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

YoupY schreef op 09 September 2003 @ 20:16:
Je zou de Vdd nog iets hoger kunnen doen, misschien gaat daar je BSOD van weg, veel kans van wel.
Vdd hoger, terwijl het 'probleem' zich voordoet bij het verhogen van het geheugenvoltage van 2.7 naar 2.9 :?
Hangt dat samen dan?

@ pierre-oord: Ik heb een 8rda+ gehad en idd daar zaten gaten rond de southbridge, maar ik denk toch niet dat ik er een waterblokje op ga zetten hoor, wellicht een heatsink, dat moet volstaan gok ik...

I love watercooling

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.