[OC] Abit NF7-S Madness!

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.369 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Epsilon schreef op 24 August 2003 @ 19:30:
[...]

omg echt

wel die mod doen, maar spanning meten kan je niet. ten eerste, dood ga je niet aan 12v, 5v enz. 230 ook moeilijk in een nieuw huis.

zwarte draad in molex doen (de 0)
en rode op die punten

zo moeilijk is dat niet
Maar als ik de zwarte in de zwarte molex dinges prop zegt die al dat er0,5~0.6 volt op staat~:?
Klopt dit (sorry ik ben electro noob)
Ok nu doe ik hem in 1 van de zwarte molex gaatjes, maar nu zegt die weer 0.0 volt !!!
Ik snap er geen hol van, ik deed hem op de 7 volt zwarte en 5 volt zwarte ik snap er niks van !!!

[ Voor 17% gewijzigd door caspergt op 25-08-2003 16:41 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
caspergt schreef op 25 augustus 2003 @ 16:36:
[...]

Maar als ik de zwarte in de zwarte molex dinges prop zegt die al dat er0,5~0.6 volt op staat~:?
Klopt dit (sorry ik ben electro noob)
Ok nu doe ik hem in 1 van de zwarte molex gaatjes, maar nu zegt die weer 0.0 volt !!!
Ik snap er geen hol van, ik deed hem op de 7 volt zwarte en 5 volt zwarte ik snap er niks van !!!
Nou weet je wat.. kap er maar gewoon mee. Als je dit niet begrijpt dan is het niet voor je weg gelegd. Nu vervuil je deze draad met posts waar we niks aan hebben.

Er staat hoe het moet.. Duidelijker kan niet. Misschien moet je het wat vaker lezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet zeker meer, maar mij Abit NF7-S staat in bestelling, en nou meen ik
ergens gelezen te hebben dat je niet terug kon flashen naar een oudere bios.
Bijv. van D18 naar D10. Dit is toch niet waar hè?

/slightly off-topic:
Verder zie ik in je startpost dat je je blokjes wel heel mooi gepolijst hebt.
Mij blokjes komen standaard op 600grid gepolijst.

Hoe verder te polijsten? Met 1200? Hoe heb je dat precies gedaan. Met water erbij?
Ik kan het even niet voor me halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 16:45:
[...]

Nou weet je wat.. kap er maar gewoon mee. Als je dit niet begrijpt dan is het niet voor je weg gelegd. Nu vervuil je deze draad met posts waar we niks aan hebben.

Er staat hoe het moet.. Duidelijker kan niet. Misschien moet je het wat vaker lezen |:(
Ik snap het wel , alleen die friggin multimeter doet het gewoon niet, ik stop die zwarte in een zwarte molex draad, op een schroef van mn ISDN kaart, op de kast, dan doe ik de rode op het meetpunt en wat doet die, niks !
Ik ben echt niet dom hoor, ik snap heus wel wat ik moet doen.
Maar .... hij doet het gewoon niet.
In de molex zegt die 0.4 tot 0.7 volt daarna prop ik um op het meetpunt en ja hoor 0.0 volt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 16:51:
Ik weet het niet zeker meer, maar mij Abit NF7-S staat in bestelling, en nou meen ik
ergens gelezen te hebben dat je niet terug kon flashen naar een oudere bios.
Bijv. van D18 naar D10. Dit is toch niet waar hè?

/slightly off-topic:
Verder zie ik in je startpost dat je je blokjes wel heel mooi gepolijst hebt.
Mij blokjes komen standaard op 600grid gepolijst.

Hoe verder te polijsten? Met 1200? Hoe heb je dat precies gedaan. Met water erbij?
Ik kan het even niet voor me halen.
je kan wel terugflashen met de abit in windows bios flasher :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 13:06

Epsilon

caspergt schreef op 25 August 2003 @ 16:52:
[...]

Ik snap het wel , alleen die friggin multimeter doet het gewoon niet, ik stop die zwarte in een zwarte molex draad, op een schroef van mn ISDN kaart, op de kast, dan doe ik de rode op het meetpunt en wat doet die, niks !
In de molex zegt die 0.4 tot 0.7 volt daarna prop ik um op het meetpunt en ja hoor 0.0 volt :?
aan je reactie is al te zien dat je totaal GEEN verstand van zaken hebt. Alles staat goed uitgelegt in de mod guides. En een beetje verstand van electronica is wel op zn plaats. Zo moet je toch wel kunnen weten dat er geen "5volt 0en 7volt 0" bestaat.

Nu is het alleen voor je eigen besteltwil dat je er mee stopt voordat je je mobo sloopt. Geen wonder dat je zo bang bent de boel onder stroom te zetten. Ik zit hem ook te knijpen als ik aan je arme mobo denkt en dan je reply's lees :P.

edit: Fewture, mijn NF7-S is ook onderweg :)

[ Voor 4% gewijzigd door Epsilon op 25-08-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Epsilon schreef op 25 augustus 2003 @ 17:04:
[...]

aan je reactie is al te zien dat je totaal GEEN verstand van zaken hebt. Alles staat goed uitgelegt in de mod guides. En een beetje verstand van electronica is wel op zn plaats. Zo moet je toch wel kunnen weten dat er geen "5volt 0en 7volt 0" bestaat.

Nu is het alleen voor je eigen besteltwil dat je er mee stopt voordat je je mobo sloopt. Geen wonder dat je zo bang bent de boel onder stroom te zetten. Ik zit hem ook te knijpen als ik aan je arme mobo denkt en dan je reply's lees :P.

Oohhhh laat ook maar, ik snap heus wel wat van elektronica anders zou ik niet eens beginnen met die vdd mod.
Ik kan het ohm wel meten, maar het voltage niet, dus ik ben niet een totale elektro noob , zoiets van hmm aan deze kant van het weerstandje de rode en de zwarte op de kast :? dat doe ik nou ook weer niet.
Ik weet toch wel hoe ik voltage moet meten, ik ben niet helemaal gek, jeez.
Het ligt volgens mij gewoon aan die multimeter want niks doet het, en als ik de zwarte op de 0 lijn zet komt er 0.5 volt op , en als ik de rode met mn hand vasthoudt, 2.9 volt :?
Kortom ik ga zelf wel uitzoeken hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
caspergt schreef op 25 August 2003 @ 16:52:
[...]

Meet eens op geel en zwart van een molex en kijk of je meter wel 12V aangeeft dan. Dan weet je of de meter werkt.
Epsilon schreef op 25 August 2003 @ 17:04:
[...]

Zal es tijd worden :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Hij meet zoals gewoonlijk niks ! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou morgen me nieuwe NF7-S binnen dan gelijk alle mods possible erop en voor de 1e plaats @ PiFast ;)
Houd jullie natuurlijk ff op de hoogte :)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 12-09 19:34
caspergt schreef op 25 August 2003 @ 18:34:
Hij meet zoals gewoonlijk niks ! :?
Nofi maar zet die f*cking voltmeter op gelijkspanning of gooi er een andere batterij in! En anders gooi je 'em gewoon maar weg. ;)

Trouwens, de zwarte aansluitdraden op de molex zijn massa, dat moet je toch wel weten? :?

edit:
De meesten hier hebben de NF7-S rev2.0 zeker? Ikzelf heb nog een rev1.2
Momenteel zit er nog PC2100 geheugen in (en een athlon 1400 8)7) dus de overclockresultaten vallen nogal tegen maar ik had gehoopt om na een CPU en memory upgrade er veel meer uit te persen.
De FSB van 200Mhz wordt echter officieel niet ondersteund op dit mobo en ik vrees dus ook dat ik niet veel hoger zal raken. Wat zijn jullie ervaringen daar mee?

[ Voor 40% gewijzigd door D-Three op 25-08-2003 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Het regent NF7-S jes. De mijne heb ik vandaag binnen. Southbridge week 9 A3 en Northbridge week 11 A1. Morgen ga ik ook maar weer eens alle onderdelen halen die nodig zijn om dit bordje naar behoren te laten functioneren, ben alleen bang dat ik de mosfet heatsinkjes nog ergens moet bestellen, dus 't kan nog een paar dagen duren voordat dit bordje gaat draaien. :|

Maar als 't gaat draaien..... >:)

dan gaat er binnenkort weer een update van m'n pifast komen. M'n richttijd is 52.94 snelste op water ter wereld, volgens de lijst bij Hexus.

@caspergt : Lijkt me vrij logisch dat er geen spanning staat tussen de nul lijn en de aarde. Zou ook niet goed zijn als dit wel zo was. Kerel, zoek aub eerst even uit hoe je een multimetertje gebruikt. ~ (ook wel AC) is voor wisselspanning, DC is voor gelijkspanning, en dat is wat je wilt meten. Probeer 't ding ook gelijk ff op 't stopcontact uit, dan weet je zeker dat 't ding nog in orde is (let wel goed op de standen waar je 't ding op zet!!). Mocht je dan nog steeds rare waardes krijgen check dan even de zekering van 't ding. Het zou best kunnen dat die door al dit geklungel doorgebrand is.

Edit:
YoupY was net iets te laat. Is nu een beetje dubbel, maar ja, misschien wordt 't daar wel wat duidelijker van... :+

[ Voor 9% gewijzigd door YoupY op 25-08-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

YoupY schreef op 25 August 2003 @ 20:15:
Het regent NF7-S jes. De mijne heb ik vandaag binnen. Southbridge week 9 A3 en Northbridge week 11 A1. Morgen ga ik ook maar weer eens alle onderdelen halen die nodig zijn om dit bordje naar behoren te laten functioneren, ben alleen bang dat ik de mosfet heatsinkjes nog ergens moet bestellen, dus 't kan nog een paar dagen duren voordat dit bordje gaat draaien. :|

Maar als 't gaat draaien..... >:)
Waarom zaag je geen normale heatsink aan stukken voor die mosfets + chip ?
Ik moet ff wachten op het mobo, maar heb de heatsinks al klaar liggen om op maat te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Heb helaas geen goede heatsink hiervoor liggen. Heb er nog wel een paar die standaard op de NB van een Asus bordje zaten, maar die voldoen niet. Ik vind de ribben te groot. Wat ik op de mosfets wil hebben is iets van koper wat een betrekkelijk groot aantal dunne vinnetjes erop heeft zitten, zoals bijvoorbeeld op de Zalman NB32-J, maar dan wat korter.

Deze heb ik ook nog 1-tje liggen, maar om daar eerst de onderkant van af te halen gaat ook niet lukken denk ik. Ik verwacht dat 't erg moeilijk is om de onderkant dan weer helemaal vlak, en glanzend te krijgen. Bovendien is dat ding ook niet van koper.

Gezien de soortelijke warmte heb ik nog liever zilver, maar 't moet ook nog een beetje betaalbaar blijven.

Verder ben ik er ook nog niet uit hoe ik een fan bovenop deze heatsinks ga plaatsen. Bij m'n asus bord zaten de mosfets mooi in een vierkant, waar heel mooi een 4x4 7000 rpm fannetje op paste. Ik moet nog even kijken hoe ik dit nu ga oplossen, aangezien ik er graag een fannetje opwil, zodat alle warmte ook goed wordt afgevoerd. Ideeen zijn natuurlijk altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
YoupY schreef op 25 August 2003 @ 22:01:
Heb helaas geen goede heatsink hiervoor liggen. Heb er nog wel een paar die standaard op de NB van een Asus bordje zaten, maar die voldoen niet. Ik vind de ribben te groot. Wat ik op de mosfets wil hebben is iets van koper wat een betrekkelijk groot aantal dunne vinnetjes erop heeft zitten, zoals bijvoorbeeld op de Zalman NB32-J, maar dan wat korter...
Die Zalman is wel van Aluminium he ;)
Ik zelf heb gewoon CU mem heatsinks van Coolermaster erop zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

pierre-oord schreef op 25 August 2003 @ 15:47:
Alles hier is op 235 mhz:
2,99 volt:
10-3-3-2 --> no-way
11-3-3-2,5 --> no-way
11-5-5-2,5 --> Ja, stabiel :)

3,12 volt:
10-3-3-2 --> Ja, stabiel :)
is 11 niet een beetje hoog? hoort dat niet normaal 5 of 6 te zijn? :?
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 20:29:
Per 30 ohm stijgt de spanning met 0.1 volt.
dus wat moet de waarde van de potmeter zijn? 400 ohm?
enne... maakt het uit wat voor potmeter ik gebruik? :?
en kan die draad die je aan je kast moet schroeven ook in de ground lijn op een molex?

[ Voor 37% gewijzigd door collission op 25-08-2003 23:04 ]

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
casemodderpoel schreef op 25 augustus 2003 @ 22:58:
[...]

is 11 niet een beetje hoog? hoort dat niet normaal 5 of 6 te zijn? :?

[...]

en kan die draad die je aan je kast moet schroeven ook in de ground lijn op een molex?
maar net hoe hoog je zelf wilt ;) tot 12 ofzo kun je instellen. Er zijn mensen die 11 zelfs aanraden op nforce2 mobo's, al ben ik er nog niet achter waarom :)

Nou, misschien dat ik er volgende week Geil mem in kan doen, kijken hoe dat gaat :D

edit: en dit pci videokaartje ook eens vervangen, echt brak beeld... snel die mx440 terugsturen

[ Voor 8% gewijzigd door pierre-oord op 25-08-2003 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

pierre-oord schreef op 25 augustus 2003 @ 23:08:
[...]

maar net hoe hoog je zelf wilt ;) tot 12 ofzo kun je instellen. Er zijn mensen die 11 zelfs aanraden op nforce2 mobo's, al ben ik er nog niet achter waarom :)

Nou, misschien dat ik er volgende week Geil mem in kan doen, kijken hoe dat gaat :D

edit: en dit pci videokaartje ook eens vervangen, echt brak beeld... snel die mx440 terugsturen
12?!? :|
dan houdt het je hele bite-cycle time toch op?
en wat is daar de impact van op de geheugen-bandbreedte, en dan voornamelijk de bandwith bench in SSS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
casemodderpoel schreef op 25 August 2003 @ 22:58:
[...]

Volgens mij is lagere weerstand -> hoger voltage. Je moet dus een vaste weerstand nemen + een potmeter die je dicht draait om een bepaalde weerstand te maken totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

ANdrode schreef op 25 August 2003 @ 23:38:
[...]

Volgens mij is lagere weerstand -> hoger voltage. Je moet dus een vaste weerstand nemen + een potmeter die je dicht draait om een bepaalde weerstand te maken totaal
en moeten er nog speciale eisen worden gesteld aan de potmeter zelf of is een standaard ding al voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
casemodderpoel schreef op 25 augustus 2003 @ 23:28:
[...]

12?!? :|
dan houdt het je hele bite-cycle time toch op?
en wat is daar de impact van op de geheugen-bandbreedte, en dan voornamelijk de bandwith bench in SSS?
Ik heb zitten testen en cas 2-2-2-11 is toch sneller dan cas 2-2-2-3 op dezelfde fsb. Het is niet veel maar toch een paar mb/s sneller. In hexus pi fast was ik 0.22sec sneller op cas 2-2-2-11. Het lijkt me ni dat het geheugen de beperking is want ik heb pc3500 corsair, heeft geen problemen om tot 242fsb cas 2 te draaien.
Kan mss de northbridge zijn, maar waarom zou deze al problemen hebben van 166fsb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
11-2-2-2 is relaxter op de NB en daarom is het sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik wil beter mem... op xtreme zie ik mensen die met 1,8 vdd 240 draaien. Ik draai 235 op 1,6 vdd, en dat gemeten op onderste meetpunt dat hoogste voltage geeft....

Misschien ga ik die 3.3 uppen, maar ik weet niet of m'n enermax dat wel kan, nog even naar zoeken. Ik moet nu nieuwe videokaart kopen, maar ben erg benieuwd wat ander ram zal doen. *kwijl* best aardig bordje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

pierre-oord schreef op 26 augustus 2003 @ 12:36:
Ik wil beter mem... op xtreme zie ik mensen die met 1,8 vdd 240 draaien. Ik draai 235 op 1,6 vdd, en dat gemeten op onderste meetpunt dat hoogste voltage geeft....

Misschien ga ik die 3.3 uppen, maar ik weet niet of m'n enermax dat wel kan, nog even naar zoeken. Ik moet nu nieuwe videokaart kopen, maar ben erg benieuwd wat ander ram zal doen. *kwijl* best aardig bordje :)
ik kan je vast vertellen, aan de enermax zal het niet liggen :). Deze kan dat perfect (had ik namelijk gedaan bij mn oude systeem met een TNT2, dus waar het core voltage nog rechtstreeks uit de 3.3 lijn werd getrokken).

Je moet alleen een bios hebben waar je dat in kan stellen. Dat kan niet bij allemaal iig. Bij mn kt7 wel (maarja, daar krijg je niets hoger op dan 115mhz fsb sd-ram :P, zit je waarschijnlijk niet echt op de wachten :))
YoupY schreef op 25 August 2003 @ 22:01:
Heb helaas geen goede heatsink hiervoor liggen. Heb er nog wel een paar die standaard op de NB van een Asus bordje zaten, maar die voldoen niet. Ik vind de ribben te groot. Wat ik op de mosfets wil hebben is iets van koper wat een betrekkelijk groot aantal dunne vinnetjes erop heeft zitten, zoals bijvoorbeeld op de Zalman NB32-J, maar dan wat korter.

Deze heb ik ook nog 1-tje liggen, maar om daar eerst de onderkant van af te halen gaat ook niet lukken denk ik. Ik verwacht dat 't erg moeilijk is om de onderkant dan weer helemaal vlak, en glanzend te krijgen. Bovendien is dat ding ook niet van koper.

Gezien de soortelijke warmte heb ik nog liever zilver, maar 't moet ook nog een beetje betaalbaar blijven.

Verder ben ik er ook nog niet uit hoe ik een fan bovenop deze heatsinks ga plaatsen. Bij m'n asus bord zaten de mosfets mooi in een vierkant, waar heel mooi een 4x4 7000 rpm fannetje op paste. Ik moet nog even kijken hoe ik dit nu ga oplossen, aangezien ik er graag een fannetje opwil, zodat alle warmte ook goed wordt afgevoerd. Ideeen zijn natuurlijk altijd welkom!
Ik heb gewoon een oude cooldermaster heatsink in 2 stukken gezaagd (over de lijn waar de clip zit). Later ga ik hem helemaal op maat maken (als de NF7-s binnen is :P, wel makkelijk nl).

Ook hbe ik nog van die alpha ram sinks liggen, die zijn officieel voro je videocard bedoeld, maar daar gebruik ik ze niet op. Dit omdat ik bewust een videocard heb gekozen, waar de ramchips (8stuks) per 4, naast elkaar zitten, dus zodat je 1 sink kan gebruiken per zeide ipv een paar grote.

[ Voor 48% gewijzigd door Epsilon op 26-08-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Epsilon schreef op 26 August 2003 @ 13:56:
[...]

ik kan je vast vertellen, aan de enermax zal het niet liggen :). Deze kan dat perfect (had ik namelijk gedaan bij mn oude systeem met een TNT2, dus waar het core voltage nog rechtstreeks uit de 3.3 lijn werd getrokken).

Je moet alleen een bios hebben waar je dat in kan stellen. Dat kan niet bij allemaal iig. Bij mn kt7 wel (maarja, daar krijg je niets hoger op dan 115mhz fsb sd-ram :P, zit je waarschijnlijk niet echt op de wachten :))

[...]

Ik heb gewoon een oude cooldermaster heatsink in 2 stukken gezaagd (over de lijn waar de clip zit). Later ga ik hem helemaal op maat maken (als de NF7-s binnen is :P, wel makkelijk nl).

Ook hbe ik nog van die alpha ram sinks liggen, die zijn officieel voro je videocard bedoeld, maar daar gebruik ik ze niet op. Dit omdat ik bewust een videocard heb gekozen, waar de ramchips (8stuks) per 4, naast elkaar zitten, dus zodat je 1 sink kan gebruiken per zeide ipv een paar grote.
Dat weet ik wel, maar verhogen naar 3.4 volt schijnt hem dus stabieler te maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Sow, en nu zal ik eens wat laten zien :P in de schreenshot zelf staat meer info, klik:
http://home.wanadoo.nl/pierre.oord/GoT/240.JPG

edit:
de cpu is trouwens een 1800+, typo

[ Voor 15% gewijzigd door pierre-oord op 26-08-2003 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Heb nog twee vraagjes over de Vdd mod op m'n Abit bordje. Volgens motherboardfaqs kun je zowel een 5K als 10K potmetertje gebruiken voor deze mod. Wat ik zou willen weten is welke ik 't beste kan gebruiken.

Als de 10K potmeter bijvoorbeeld de eerste 5K ohm dat je eraf haalt nauwelijk uitmaakt qua spanningstoename dan kun je denk ik beter gaan voor de 5K potmeter, aangezien je die dan nauwkeuriger kunt instellen.

Hoeveel volt levert het gebruik van 5K ohm trouwens op. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

YoupY schreef op 26 August 2003 @ 22:26:
Heb nog twee vraagjes over de Vdd mod op m'n Abit bordje. Volgens motherboardfaqs kun je zowel een 5K als 10K potmetertje gebruiken voor deze mod. Wat ik zou willen weten is welke ik 't beste kan gebruiken.

Als de 10K potmeter bijvoorbeeld de eerste 5K ohm dat je eraf haalt nauwelijk uitmaakt qua spanningstoename dan kun je denk ik beter gaan voor de 5K potmeter, aangezien je die dan nauwkeuriger kunt instellen.

www.8rdafaq.com heeft ook de mods van abit staan :)

edit: daar staat inderdaad niet bij wat dan de uitkomst is :)

[ Voor 6% gewijzigd door Epsilon op 26-08-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YoupY schreef op 26 August 2003 @ 22:26:

5K geeft ongeveer 1.85V. Ik gebruik 2x 5K.. 1K voor de Vddr is te weinig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 23:30:
[...]

5K geeft ongeveer 1.85V. Ik gebruik 2x 5K.. 1K voor de Vddr is te weinig namelijk.
* collission moet dat onthouden als ie morgen z'n bord gaat modden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Op wat voorwaarde staat de Vdd dan ingesteld in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoupY schreef op 26 August 2003 @ 23:50:
Altijd de laagste waarde instellen , voordat je gaat modden. 1,4 op de chipset dus.

Bij mij geeft 5k Ohm als echte waarde 1,83 volt, als ik in t bios 1,6 volt heb ingesteld.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik gebruik een 10 ohm :) en zodra ik hem op 10 ohm heb staat geeft die al een verhoging van voltage aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 23:30:
[...]

Parallel of achter elkaar?
Parallel levert namelijk 1/(1/5 + 1/5) = 2,5 Ohm weerstand op, achter elkaar 10 ohm..
Interessant om te weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
2 x 5K zei ie toch? ;)
5K is heel wat anders dan 5 ohm (factor 1000).

Gewoon ff ter info voordat er hier een verwarring ontstaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op 27 August 2003 @ 09:03:
[...]

Parallel levert namelijk 1/(1/5 + 1/5) = 2,5 Ohm weerstand op, achter elkaar 10 ohm..
Ik denk dat fewture bedoelt: een 5k VR voor de Vmem mod en een 5k VR voor de Vcc mod. Ik zal t wel weer verkeerd hebben ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YoupY schreef op 26 August 2003 @ 23:50:
1.7V geeft 1.8/1.85 met 5K.. ongeveer dan he..
pierre-oord schreef op 27 August 2003 @ 08:04:
Ik gebruik een 10 ohm :) en zodra ik hem op 10 ohm heb staat geeft die al een verhoging van voltage aan.
10Ohm kan niet..
ANdrode schreef op 27 augustus 2003 @ 09:03:
[...]

Vdd en Vddr dus :)
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 10:36:
[...]

Ik denk dat fewture bedoelt: een 5k VR voor de Vmem mod en een 5k VR voor de Vcc mod. Ik zal t wel weer verkeerd hebben ;)
Nee je hebt het goed :) Op die site staat 1K voor Vddr, maar dat is dus te weinig. Je Vddr blijft erg hoog dan. Als je 5K gebruikt kun je hem ook normaal laten draaien.
pierre-oord schreef op 26 August 2003 @ 18:07:
Sow, en nu zal ik eens wat laten zien :P in de schreenshot zelf staat meer info, klik:
http://home.wanadoo.nl/pierre.oord/GoT/240.JPG

edit:
de cpu is trouwens een 1800+, typo
Pierre, op een MP lager dan 10 is de belasting van de chipset maar heel laag. Je memscores zijn dan ook laag op een MP < 10. Het is dus ook makkelijker op 240 te halen op 9,5 dan op 10.

Waarschijnlijk had je sisoft al gedraaid en gezien dat je memscore dus echt helemaal ruk is..ik zie namelijk geen sisoft screen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 13:28:
[...]

1.7V geeft 1.8/1.85 met 5K.. ongeveer dan he..

[...]

10Ohm kan niet..

[...]

Vdd en Vddr dus :)

[...]

Nee je hebt het goed :) Op die site staat 1K voor Vddr, maar dat is dus te weinig. Je Vddr blijft erg hoog dan. Als je 5K gebruikt kun je hem ook normaal laten draaien.

[...]

Pierre, op een MP lager dan 10 is de belasting van de chipset maar heel laag. Je memscores zijn dan ook laag op een MP < 10. Het is dus ook makkelijker op 240 te halen op 9,5 dan op 10.

Waarschijnlijk had je sisoft al gedraaid en gezien dat je memscore dus echt helemaal ruk is..ik zie namelijk geen sisoft screen :P
Owkee, ten eerste heb ik een 10 K ohm ding gebruikt natuurlijk :+ anders had ik nu een gefrituurde northbridge :P

Over die MP: Scheelt dat zoveel? Ik ga ff membench draaien in sisoft (nieuwste, gebruiken jullie dat ook? Ik vergeet altijd te kijken behalve vandaag ;) ) en daarna flash ik bios 10 erin om de 10 mp's te gebruiken, tot zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
BIOS 10 IS (*#&(*#@&(*$#

Ik heb net getest, en werkelijk, ik schrok ff en sloopte bijna m'n bios, hier verhaal:

Nou, eerst op 240 mhz met 9,5 MP een sisoft screenie maken, zo gezegd, zo gedaan :) ik kan hem nog posten, maar het is denk niet echt nodig; dit zijn de scores: 3382 / 3137. Nou, ff dat abit winbios progie geinstalleerd en BIOS 10 flashen (duurde best lang veel controle, en je zweet toch wel een beetje in windows :P ) maar uiteindelijk kon ik opnieuw opstarten. Ik ga het bios in en stel weer alles in op 240 met goede geheugen timings waar ik daarvoor ook op draaide, en daarna de MP op 10,5 wat precies de max van m'n processor is. Ik start memtest en aan einde test 5 kwamen errors van het begin; nog eens memtest en memtest crashte gewoon. Ik sta met open mond te kijken en verhoog VDD met 0,3. Weer die lange foutlijst. Ik dacht, dan processor voltage verhogen. Nog steeds een foutlijst/crash. Toen m'n geheugen timings naar cas 2,5 gezet en de FSB terug naar 235. En weer een lijst met errors of een crash van memtest :S. Toen m'n MP van 10,5 naar 9,5 gezet, net als bij oude bios, maar dan nog met hogere timings. Weer errors....

Bijna flashte ik daarna terug op die instellingen, maar ik dacht er nog net op tijd aan alles weer terug te zetten op 200 mhz. Bios 18 erin en flashen maar. Bios in, alles op 240 mhz en strakke timings, MP weer op 9,5 zoals in laatste keer bios10. Memtest: Geen fouten :) en ik zit dit nu in windows op die snelheid te typen... Ik had toch minstens wel een crash verwacht als ik dit met bios 10 had gedaan.

Ik ga nog eens die changelos van het bios bekijken, maar ergens zit iets niet goed in bios10. O ja, en ik kon trouwens in bios 10 geen 235 mhz fsb selecteren, maar alleen 233 of 236, terwijl ik in bios 18 wel die mogelijkheid heb.

edit:
Ik zie niet veel in de bios change list. Hooguit dat bios 10 nooit bedoelt is voor versie 2.0 denk ik, want na wat biossen daarna komt support voor de 1.2 versie van het bord...

O ja, had ik trouwens al verteld dat als je de control toets inhoud op het moment dat je je serial ata bios ziet met de melding van je met f4 ofzo het sata bios inkan, dat dat automatisch een controle van de harddisk plaatsvind?

[ Voor 12% gewijzigd door pierre-oord op 27-08-2003 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Misschien een domme vraag maar welk geheugen raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:15

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Laagvliegerke schreef op 27 augustus 2003 @ 18:22:
Misschien een domme vraag maar welk geheugen raden jullie mij aan?
Corsair pc3200 of pc3500, kingston hyperx pc3500, Twinmos met winbond bh5 chips, Muskin pc3500 geheugen, genoeg keuze zou ik zo zeggen ;)

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Fanatic_FS schreef op 27 August 2003 @ 18:30:
[...]

Corsair pc3200 of pc3500, kingston hyperx pc3500, Twinmos met winbond bh5 chips, Muskin pc3500 geheugen, genoeg keuze zou ik zo zeggen ;)
you're forgetting one: CH-5
die heb ik, en ze gaan _hard_ kan ik je zeggen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 27 August 2003 @ 18:39:
[...]

you're forgetting one: CH-5
die heb ik, en ze gaan _hard_ kan ik je zeggen :7
Jah die gaan zeker hard heb zelf ook 1 zo'n reepje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 18:43:
[...]

Jah die gaan zeker hard heb zelf ook 1 zo'n reepje :9
Waar heb jij die gekocht? Ben zelf al een tijdje op zoek naar CH-5 reepjes maar die zijn in NL echt super slecht te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Je kijkt wel bij de BIOSsen voor de NF7-S v2? Moet wel want anders zou je bord zelfs nie meer booten als het goed is. De 10 bios staat er ook nie officieel tussen...

Maar tja ik heb er ook last van, hoe lager de bios versie hoe meer crashes ik krijg, dus ik zit zelf ook vast op bios 18. Ben bang dat als het bord gewend is aan een hoge bios dat het niet meer op een lage wil draaien ofzo. Echt heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Zijn er nog merken waar die winbond-chips op te krijgen zijn?
Ben ff aan het kijken om misschien (nog niet 100% zeker) wat te bestellen in de US via www.newegg.com en daarop verkopen ze geen twinmos.
De prijs voor Kingston HyperX PC3500 CL2 lijkt me wel mee te vallen, bijna de goedkoopste!

De goedkoopste is echter GeIL. Heeft iemand daar al van gehoord?
GeIL heeft ook nog "speciaal geselecteerde" en natuurlijk duurder "Golden Dragon" geheugen:
Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/productimage/20-144-604-01.JPG
Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/productimage/20-144-604-02.JPG
Pics zijn clickable.

Er zijn enkele positieve user-reviews te lezen:
Great price, I have managed to get this ram to run @255Mhz fsb (1020Mhz QDR) @2-6-3-3 with my Canterwood system, 255Mhz is a high as my bios will let me go so I dont know this memorys limits
This is some sweet performance memory. Running this Geil UP PC3500 in dual channel with my 8RDA+ v1.1. Runs a awesome 420mhz at 5-2-2-2 timings. 430 at 6-3-3-2 and even runs, although with some issues at 450 at 6-3-3-2 @2.9v. Not bad at all...to bad my system is not stable, but the memory passes memtest86 fine, it appears to be my 8RDA+ reaching its limits at around 430FSB (215x11) and not the memory. With a newer 8RDA+ with the c1 stepping I bet it would run 450 stable. Good stuff!
Maar er zijn ook genoeg negatieve reacties (van niet werkend geheugen tot geheugen dat slechts op veel lagere fsb's wil werken) wat mij dus doet besluiten dat ik het beter niet zou kopen... Goedkoop is duurkoop zeker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Ik heb zelf GeIL PC3200 Golden Dragon draaien.
6-3-3-2 zijn laagste timings die ik ze werkend op heb gekregen. Wel heb ik ze nu prima op 216mhz draaien, dus eigenlijk PC3500.
Hoger weet ik nog niet. Maar volgens mij moeten mijn timings dan omhoog, ach ja spaar wel voor PC4000 of PC4200 ofzo. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
VinnieWeiss schreef op 27 August 2003 @ 19:13:
[...]

Je kijkt wel bij de BIOSsen voor de NF7-S v2? Moet wel want anders zou je bord zelfs nie meer booten als het goed is. De 10 bios staat er ook nie officieel tussen...

Maar tja ik heb er ook last van, hoe lager de bios versie hoe meer crashes ik krijg, dus ik zit zelf ook vast op bios 18. Ben bang dat als het bord gewend is aan een hoge bios dat het niet meer op een lage wil draaien ofzo. Echt heel vaag.
jah... op www.motherboardfaqs.com kun je de eerste release van het bios vinden, gekgenoeg met de naam versie10.

Ik heb wat meer getest, en het is bij mij toch echt duidelijk dat dat bios echt slecht is. Ik hoorde dat bij de 10 multiplier je mem bandbreedte erg omhoog ging, maar da's niet waar, het scheelt echt niks, ietsie meer maar dat kwam omdat m'n processor ook sneller ging lopen. En instabiel dat m'n processor was op die 10 mp's in dat bios.... :r

Ik zit weer in bios 18 en dat bevalt me goed. Jammer dat die 10 en 10,5 niet werken, kan ik m'n FSB niet zo erg opschroeven. Ik wil met deze onderdelen nu ff lang doen zodat ik de nieuwste amd stuffies kan kopen straks over een jaar ofzo, en ik moet ff een jaar kunnen tikken voor school :P. Ik draai nu 11x220. Harder wil m'n processor niet. Ik zou 255 fsb mhz moeten draaien wil ik dit op een 9,5 mp kunnen draaien, da's wel jammer. Ik ga, mogelijk zondag, er ander mem (Geil) in testen. Als dat mem het een beetje werkt post ik nog wel een screenshot. Ik maak nog ff een membench met screeniez hiervan, want ik geloof dat ik niet zo'n geweldige bandbreedte heb ondankt het prime en memtest stable is. 3dmark2001 moet ik nog testen, maar ik krijg morgen over overmorgen een nieuwe videokaart (nee, geen 9700 ofzo, een GF4ti4280, niet zoveel budget...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
This is some sweet performance memory. Running this Geil UP PC3500 in dual channel with my 8RDA+ v1.1. Runs a awesome 420mhz at 5-2-2-2 timings. 430 at 6-3-3-2 and even runs, although with some issues at 450 at 6-3-3-2 @2.9v. Not bad at all...to bad my system is not stable, but the memory passes memtest86 fine, it appears to be my 8RDA+ reaching its limits at around 430FSB (215x11) and not the memory. With a newer 8RDA+ with the c1 stepping I bet it would run 450 stable. Good stuff!
430 6-3-3-2??? Dat komt er bij mij dus niet in he :D Dat soort mem moet je in een P4 proppen..niet in een AMD. Al die nieuwe PC4000/PC4200 repen zijn wel leuk enzo, maar totaal waardeloos voor AMD. En Geil mem is nou niet echt super..

Als je hard wil met een nForce2 moet je toch echt BH-5 of CH-5 hebben plus een bak geluk. De meeste reepjes kappen ermee bij 230/235 strakke timings. Wat jammer is...is dat bijna elke Abit dat wel haalt en memory dus echt een probleem aan het worden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 20:21:
[...]

430 6-3-3-2??? Dat komt er bij mij dus niet in he :D Dat soort mem moet je in een P4 proppen..niet in een AMD. Al die nieuwe PC4000/PC4200 repen zijn wel leuk enzo, maar totaal waardeloos voor AMD. En Geil mem is nou niet echt super..

Als je hard wil met een nForce2 moet je toch echt BH-5 of CH-5 hebben plus een bak geluk. De meeste reepjes kappen ermee bij 230/235 strakke timings. Wat jammer is...is dat bijna elke Abit dat wel haalt en memory dus echt een probleem aan het worden is.
Wat je zegt over dat het voor een p4 is klopt wel jah... maar proberen kan toch geen kwaad :P ik geloof dat het pc4000 is. Kan het allicht proberen. Hier nog screenshot. Ik vind m'n membench erg laag, als ik jouw zo moet geloven. Dit is met bios 18. Met bios 10 is het allemaal zo instabiel als de pest.

http://home.wanadoo.nl/pierre.oord/GoT/sisoft3370.JPG

klik daar ff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
[...]
Kan je die chippies ook op andere merken dan twinmos terug vinden?
Ik vrees trouwens dat m'n mobo geen 230 haalt... Rev 1.2 :( Te snel gekocht :P Alhoewel ik goed heb uitgekeken om geen vroegere rev in mijn handen te krijgen. Wist ik veel dat er nog een rev 2 zou komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou me nieuwe mobo is binnen en is al gemod alleen nog ff inbouwen maarja alle prom owners weten wat een hels karwei dat is dus doe ik dat van de week wel ;)

Hier een pic :)

http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/nfsxtrm.jpg

Abit heeft een nieuw NB fannetje ;) :P
Deze heeft een Week 16 NB en een week 10 SB :)

[ Voor 17% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 27-08-2003 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Laagvliegerke schreef op 27 August 2003 @ 20:33:
[...]

Ik vrees trouwens dat m'n mobo geen 230 haalt... Rev 1.2 :( Te snel gekocht :P Alhoewel ik goed heb uitgekeken om geen vroegere rev in mijn handen te krijgen. Wist ik veel dat er nog een rev 2 zou komen!
ach, ik had ook eerst een epox 8rda+ rev. 1.1 :P er zullen nog wel nieuwere verschijnen ook binnenkort. Ik ga sparen voor een super-snel systeem einde dit jaar of langer; tegen die tijd zullen de 64 bitters wel de desktop bereikt hebben :)

edit:
@ martijn:
pierre-oord kijkt naar mod. Pierre-oord kijkt beter en gaat ff wat opmerkingen maken ;) :
- Ik zou de mods met een lijmpistool vastzetten, kunnen ze nooit losraken bij inbouwen enzo
- Je gebruikt de rode draad als - pool. Ik kan het op de pic niet zien, maar die heb je toch niet op de + van dat fan connectortje aangesloten he :X .
- Waarom van die goedkope rot potmeters? Die blauwe, die je 20 (?) slagen kan draaien zijn preciezer :)
- Northbridge nog niet gevlakt?
- Ik zie een sink op de S-ata. Zat die er standaard al op? Zo niet, waarom zet jij er 1 op? WOrdt die erg heet ofzo? Of is het om de pats-factor ietsje te verhogen :P
- Heatsinks op de mosfets?

Sow, nou dat was het wel hoor, kon het niet laten :P

O, ik heb bijna de zelfde multimeter geloof ik, velleman he ;)

edit: En nog iets heel vaags: Jouw socket clipje is van plastic? Ik heb er 1 van ijzer. Zou abit zijn overgestapt op ander socket? Welk socket is nieuwer? Of zijn er meer fabrieken?

[ Voor 49% gewijzigd door pierre-oord op 27-08-2003 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

pierre-oord schreef op 27 August 2003 @ 21:16:
[...]

ach, ik had ook eerst een epox 8rda+ rev. 1.1 :P er zullen nog wel nieuwere verschijnen ook binnenkort. Ik ga sparen voor een super-snel systeem einde dit jaar of langer; tegen die tijd zullen de 64 bitters wel de desktop bereikt hebben :)

edit:
@ martijn:
- Ik zie een sink op de S-ata. Zat die er standaard al op? Zo niet, waarom zet jij er 1 op? WOrdt die erg heet ofzo? Of is het om de pats-factor ietsje te verhogen :P

Sow, nou dat was het wel hoor, kon het niet laten :P

edit: En nog iets heel vaags: Jouw socket clipje is van plastic? Ik heb er 1 van ijzer. Zou abit zijn overgestapt op ander socket? Welk socket is nieuwer? Of zijn er meer fabrieken?
- sink is dikke pats maar zo hoor het >:)
- sink op mosfets boeit niet echt want mosfets op een NF7 worden lang niet zo warm als op een 8RDA+ (draai zelf 2,2v zonder sinks).

- ik heb ook een vrij nieuw bord en die heeft ook een plastic clipje denk dus dat die van plastic nieuwer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

pierre-oord schreef op 27 August 2003 @ 21:16:
[...]
edit:
@ martijn:
pierre-oord kijkt naar mod. Pierre-oord kijkt beter en gaat ff wat opmerkingen maken ;) :
- Ik zou de mods met een lijmpistool vastzetten, kunnen ze nooit losraken bij inbouwen enzo.
Heb ik nu ff niet bij de hand :(
- Je gebruikt de rode draad als - pool. Ik kan het op de pic niet zien, maar die heb je toch niet op de + van dat fan connectortje aangesloten he :X .
LOL welnee moest em ff verlengen dus lijkt misschien zo maar is echt wel goed gegaan hoor ;)
- Waarom van die goedkope rot potmeters? Die blauwe, die je 20 (?) slagen kan draaien zijn preciezer :)
De lokale boer had die andere niet meer en ik had geen zin om te wachten dus deze maar genomen.
- Northbridge nog niet gevlakt?
Weet nog niet of ik dat wel ga doen ;)
- Ik zie een sink op de S-ata. Zat die er standaard al op? Zo niet, waarom zet jij er 1 op? Wordt die erg heet ofzo? Of is het om de pats-factor ietsje te verhogen :P
We weten allemaal wat een corruptie er kan optreden ik heb dit gedaan om te testen of het daar ook tegen werkt.
Het heatsinkjes zat dus ach welja kan iig nooit kwaad ;)
Als ik hem vervang komen die erop dan sloop ik ze van me half gare exemplaar af ;) :P

Hoop je genoeg geinformeerd te hebben ;) :+ })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
SmokeyTheBandit schreef op 27 August 2003 @ 21:30:
[...]

Heb ik nu ff niet bij de hand :(

[...]

LOL welnee moest em ff verlengen dus lijkt misschien zo maar is echt wel goed gegaan hoor ;)

[...]

De lokale boer had die andere niet meer en ik had geen zin om te wachten dus deze maar genomen.

[...]

Weet nog niet of ik dat wel ga doen ;)

[...]

We weten allemaal wat een corruptie er kan optreden ik heb dit gedaan om te testen of het daar ook tegen werkt.
Het heatsinkjes zat dus ach welja kan iig nooit kwaad ;)

[...]

Als ik hem vervang komen die erop dan sloop ik ze van me half gare exemplaar af ;) :P

Hoop je genoeg geinformeerd te hebben ;) :+ })
ja, goed geinformeerd ja ;) O-)

Trouwens, over het eraf slopen van sinks gesproken. Ik trok op m'n oude 8rda+ de sinks eraf (dat bord is brak, kijken of die nog 166 mhz doet, liev voor servertje ofzo). en toen trok ik 1 mosfet half mee :X 8)7 . Ik soldeer binnenkort de rest los, dan bik ik hem van de sink af en gaatie weer terug op het mobo :P je bent gewaarschuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
The Doctor schreef op 27 August 2003 @ 21:29:
[...]

- sink is dikke pats maar zo hoor het >:)
- sink op mosfets boeit niet echt want mosfets op een NF7 worden lang niet zo warm als op een 8RDA+ (draai zelf 2,2v zonder sinks).

- ik heb ook een vrij nieuw bord en die heeft ook een plastic clipje denk dus dat die van plastic nieuwer zijn.
Mijn bord is nog geen week oud :P

edit:
Ik zou dit knopje moeten gebruiken Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif maar die andere klikt fijner :X

[ Voor 16% gewijzigd door pierre-oord op 27-08-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

pierre-oord schreef op 27 augustus 2003 @ 21:36:
[...]

ja, goed geinformeerd ja ;) O-)

Trouwens, over het eraf slopen van sinks gesproken. Ik trok op m'n oude 8rda+ de sinks eraf (dat bord is brak, kijken of die nog 166 mhz doet, liev voor servertje ofzo). en toen trok ik 1 mosfet half mee :X 8)7 . Ik soldeer binnenkort de rest los, dan bik ik hem van de sink af en gaatie weer terug op het mobo :P je bent gewaarschuwd
Heb van die coolermaster sinkjes erop en die zitten met tape vast ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
SmokeyTheBandit schreef op 27 augustus 2003 @ 21:16:
Nou me nieuwe mobo is binnen en is al gemod alleen nog ff inbouwen maarja alle prom owners weten wat een hels karwei dat is dus doe ik dat van de week wel ;)

Hier een pic :)

http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/nfsxtrm.jpg

Abit heeft een nieuw NB fannetje ;) :P
Deze heeft een Week 16 NB en een week 10 SB :)
Weet je zekers dat dit geen Rev 2.1 is ? omdat er ook een sinkje @ de raid controler zit of heb je die er zelf op gemaakt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 27 August 2003 @ 20:27:
[...]

Wat je zegt over dat het voor een p4 is klopt wel jah... maar proberen kan toch geen kwaad :P ik geloof dat het pc4000 is. Kan het allicht proberen. Hier nog screenshot. Ik vind m'n membench erg laag, als ik jouw zo moet geloven. Dit is met bios 18. Met bios 10 is het allemaal zo instabiel als de pest.

http://home.wanadoo.nl/pierre.oord/GoT/sisoft3370.JPG

klik daar ff..
Wel 11-2-2-2? Gare score idd..

PC4000 zal je misschien wat meer opleveren dan dit mem, maar ik kan je nu al vertellen dat een goede 3500 net zo snel is of nog sneller. Die PC4000 repen gebruiken 4.5 of 4ns chips..en die kunnen niet tegen lage latencies, maar wel hoge MHzen. En die combo werkt niet op een AMD sys.
Laagvliegerke schreef op 27 August 2003 @ 20:33:
[...]

Corsair PC3500, Mushkin PC3500, Twinmos, Corsair Twinx PC3200.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
[...]

Ook Corsair geeft niet standaard zulke strakke timings voor hun geheugen. Beter gezegt. GeIL PC4000 kan zelfs volgens specs met lagere timings draaien dan Corsair.

Je moet gewoon nog steeds heel veel mazzel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Astennu schreef op 27 August 2003 @ 22:44:
Weet je zekers dat dit geen Rev 2.1 is ?
Zeg me nu niet dat er een rev 2.1 bestaat??

Ennuh... Jongens... Eat your heart out!
Afbeeldingslocatie: http://forum.abit-usa.com/attachment.php?s=&postid=36241
Afbeeldingslocatie: http://forum.abit-usa.com/attachment.php?s=&postid=36242
251 MHz! Maar ik betwijfel of dit stabiel is... :P

[ Voor 24% gewijzigd door D-Three op 27-08-2003 23:28 ]

• YoupY
Damm, today could be your lucky day,

De mijne dus niet. Heb vandaag m'n nieuwe Abitje gemo(l)d. Deze heeft welgeteld een half uurtje geleefd :(

Alles zat netjes vast, Vdd en Vddr mod. Heatsinks op de mosfets en een actief gekoelde southbridge. Northbridge netjes gelapt, kortom was zeer benieuwd wat 't ding ging doen.
Ik heb 'm een half uurtje aan 't draaien gehad en daarna (toen ik even naar wc was) een laag tuudaatuudaa geluid. Ikke denken. Damm, wat is er hier aan de hand. Even reset dan maar, maar steeds hetzelfde geluid.

Heb toen 't bordje maar eens goed bestudeerd en wat ik zag beviel me helemaal niet. Een van de heatsinkjes op m'n mosfets leek scheef te zitten. Heb 't bordje maar weer uit m'n kast gehaald en de heatsinkjes er weer vanaf gehaald. Wat bleek.....
Mosfet (linksboven) was door de warmte verschoven en maakt kortsluiting met een andere mosfet en dus einde verhaal :(

Zal van 't weekend maar eens even kijken of ik deze plank nog kan reanimeren. Wou de plaats van rondom de mosfet heet gaan maken en kijken of ik dan heel 't ding eraf krijg, en dan weer op de goede plaats vast kan maken.

Dit valt me eigenlijk een beetje tegen van Abit, maar ja...

Draai nu maar weer even verder met m'n ASUS, die leeft tenminste nog. Heb meteen maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om m'n NB nog wat beter te lappen. Maakte nog niet echt goed contact zag ik, maar dat is nu stukken beter.

Edit:
Die score van Oppainter pak ik nog wel een keer.... >:) ;)

[ Voor 9% gewijzigd door YoupY op 28-08-2003 00:54 ]

Verwijderd

ik heb nu een vcc-mod gedaan en draai nu op 1.9V (1.7+0.2) en ik kom niet verder dan 220mhz wat zonder mod nog op 215 ging.

ik draai men 1700tje nu dus op 10.5*220. 11*215 kan dus ook nog dus de cpu is niet de limieterende faktor

mem draait op 2.5-3-3-5 op 2 * 256mb 3200corsair xms op 2.9V

kan de t-bred nu geen hogere fsb aan of ligt het aan het mem?

ps: nf7-s rev 2.0

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Jaja Opp is ook wel gek he :P
Die koelt zen NB met een Pelt ;) :P

Trouwens hieruit blijkt dat hij niet de 10d bios draait maar een nieuwere aangezien de 10d niet verder kan als 250 :)

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Astennu schreef op 27 August 2003 @ 22:44:
[...]

Weet je zekers dat dit geen Rev 2.1 is ? omdat er ook een sinkje @ de raid controler zit of heb je die er zelf op gemaakt.
Nope Frank gewoon een 2.0 heb dat sinkje er gewoon opgeplakt om de corruptie op sata raid config (hopelijk) te verminderen of helemaal niet meer te laten optreden ;) :P

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

YoupY schreef op 28 August 2003 @ 00:52:
Damm, today could be your lucky day,

De mijne dus niet. Heb vandaag m'n nieuwe Abitje gemo(l)d. Deze heeft welgeteld een half uurtje geleefd :(

Alles zat netjes vast, Vdd en Vddr mod. Heatsinks op de mosfets en een actief gekoelde southbridge. Northbridge netjes gelapt, kortom was zeer benieuwd wat 't ding ging doen.
Ik heb 'm een half uurtje aan 't draaien gehad en daarna (toen ik even naar wc was) een laag tuudaatuudaa geluid. Ikke denken. Damm, wat is er hier aan de hand. Even reset dan maar, maar steeds hetzelfde geluid.

Heb toen 't bordje maar eens goed bestudeerd en wat ik zag beviel me helemaal niet. Een van de heatsinkjes op m'n mosfets leek scheef te zitten. Heb 't bordje maar weer uit m'n kast gehaald en de heatsinkjes er weer vanaf gehaald. Wat bleek.....
Mosfet (linksboven) was door de warmte verschoven en maakt kortsluiting met een andere mosfet en dus einde verhaal :(

Zal van 't weekend maar eens even kijken of ik deze plank nog kan reanimeren. Wou de plaats van rondom de mosfet heet gaan maken en kijken of ik dan heel 't ding eraf krijg, en dan weer op de goede plaats vast kan maken.

Dit valt me eigenlijk een beetje tegen van Abit, maar ja...

Draai nu maar weer even verder met m'n ASUS, die leeft tenminste nog. Heb meteen maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om m'n NB nog wat beter te lappen. Maakte nog niet echt goed contact zag ik, maar dat is nu stukken beter.
Heb nog nooit iemand elke week een nieuw mobo zien kopen,maar jij komt er lelijk dichtbij :P ;)

offtopic:
Als je nu eens Pro VYW word werkt je geluk misschien een keer mee aangezien wij zelfs niet zoveel mobos bij elkaar hebben gehad als jij gesloopt heb :P ;)

Verwijderd

Topicstarter
VinnieWeiss schreef op 27 augustus 2003 @ 23:21:
[...]

Ook Corsair geeft niet standaard zulke strakke timings voor hun geheugen. Beter gezegt. GeIL PC4000 kan zelfs volgens specs met lagere timings draaien dan Corsair.

Je moet gewoon nog steeds heel veel mazzel hebben.
Met "Al die nieuwe PC4000 repen" bedoel ik OOK Corsair ;)

• YoupY
SmokeyTheBandit schreef op 28 August 2003 @ 07:45:
[...]

Heb nog nooit iemand elke week een nieuw mobo zien kopen,maar jij komt er lelijk dichtbij :P ;)
[...]
Valt wel mee op zich. Heb in de afgelopen 9 maanden pas 5 bordjes gehad:
  • 2 RMA omdat ze tijdens 't redelijk normaal draaien gesneuveld zijn, beide omgeruild, waarvan eentje voor andere spullekes
  • 1 A7N8X Deluxe 1.04, met gesneuvelde BIOS, dan dus nog gefixed worden (terug van RMA)
  • 1 NF7-S, waarvan bij diverse biossen een aantal mp's niet werkten (helaas gemod dus geen RMA mogelijk) --> komt in een fileserver systeem te zitten in de toekomst, want op standaard instellingen werkt ie perfect
  • 1 A7N8X Deluxe 2.00 waarvan de mosfets niet meer werken door onvoldoende koeling
  • nog een A7N8X Deluxe 2.00, zit er nu in en werkt nog prima, maar gaat niet hoger dan 240 FSB @ 2.2+ Vdd --> wordt m'n reservebordje
  • en nog de NF7-S die het gisteren begeven heeft --> Deze wordt nog gefixed, hoop ik

[ Voor 10% gewijzigd door YoupY op 28-08-2003 11:52 ]

• pierre-oord
Ik heb wat info voor jullie :) over mijn bordje, dat maakt het wat duidelijker. Ik heb alles net herhaalt steeds op dezelfde manier getest.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pierre.oord/GoT/fsbmaxcorsair.GIF

Ik zou het leuk vinden om meer van dit soort testjes van jullie te zien, daarom hier ook het excel bestandje zodat je zelf ook snel je scores etc kan bijhouden:
klik

edit: ik vind de lay-out zo mooi ;)

[ Voor 5% gewijzigd door pierre-oord op 28-08-2003 12:19 ]

Verwijderd

Interessant linkje misschien over dat mp10 en 10,5 probleem:
http://www.amdforums.com/...4f0767996&threadid=251639

• collission
  • Niet online

collission

ik snap het probleem niet echt? :?

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 28 augustus 2003 @ 16:30:
[...]

ik snap het probleem niet echt? :?
Dat kan :+

mensen die een fsb instellen boven de 220, kunnen met de biossen boven de d10 de multipliers 10 en 10,5 niet gebruiken. Dat zijn nou net de MP's om je mobo lekker te fine tunen.

Die draad gaat daarover. Mensen die net als hier hopen dat abit t fixed, ipv terug te moeten flashen naar d10.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 16:37 ]

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 16:36:
[...]

mensen die een fsb instellen boven de 220, kunnen met de biossen boven de d10 de multipliers 10 en 10,5 niet gebruiken. Dat zijn nou net de MP's om je mobo lekker te fine tunen.

Die draad gaat daarover. Mensen die net als hier hopen dat abit t fixed, ipv terug te moeten flashen naar d10.
Ik zie het, misschien register ik me nog eens om ff 10 berichtjes te spammen daar op abit. Pff, laat dan 12 & 12,5 eruit als je 10 en 10,5 maar kunt redden :X

• collission
  • Niet online

collission

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 16:36:
[...]

hmmz... dus daarom wil ie bij een fsb van 225 nie booten! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Hmmpff net volt mod met potlood willen doen.
Ding stond op 1.7V. Meet 1.65V ok dan...
Ik een potlood streepje, dan meten... boot niet en meter geeft 11mV aan :S
Hij wil nu nie meer boooten ondanks de stukjes gum overal en nog steeds maar 11mV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Waar heb je die 11mV gemeten? Wanneer je op de weerstand zelf meet heb je namelijk een probleem, omdat er 2 andere punten zijn waar je de Vdd kan meten.

Wat was de waarde van de weerstand op het moment dat je de mod online bracht? Wanneer deze te laag is kan het zijn dat de chipset teveel stroom heeft gekregen en dat daardoor het een en ander is doorgebrand (hoop 't niet voor je).

Zelf heb ik ook nog ooit de mod met een potlood uitgevoerd. Wanneer ik toen de weerstand teveel had verlaagt wou 't bordje ook niet meer. Ik heb toen wat potlood verwijderd, en daarna kreeg ik 'm weer aan de praat. De sb was toen gekoeld met een Zalman NB-32J blokje.

Je zou nog kunnen kijken of je misschien nog wat koolstof hebt geknoeid tijdens deze mod (was 't bovenop of de zijkant?) aangezien dit kan ook nog zorgen voor kortsluiting, waardoor 't bordje niet meer start. Ook kun je nog kunnen proberen heel de omgeving van die weerstand schoon te maken met bv Spiritus, wasbenzine enz.

[ Voor 5% gewijzigd door YoupY op 29-08-2003 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Ik heb op de onderste gemeten. Mijn SB is gekoeld met een Zalman NB-47J en NB is gelapt.

Niks ruikt naar doorbranding. Ik ga hem wel even helemaal schoonmaken met wasbenzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat ik vandaag net mn Nf7-s heb binnengekregen wil ik eerst ff de ''noob'' VDD mod proberen.

die met het potlood dus... heb nog wel een potje hier liggen, zou eerst op mn epox komen, maar toch maar niet gedaan, want was toch een onbegonnen zaak..

maar als ik dan dit lees, dan concludeer ik dus dat als normaal er 570-580 Ohm opstaat, en ik dus met een potlood deze verlaag tot bijv. 540 ofzo, ik 1V op kan tellen bij het voltage die weergegeven wordt in het bios.. klopt dat een beetje? of moet je altijd zeker nog een keer nameten op die 2 andere punten?

en hoeveel V kan ik door de NB heenknallen zonder em direct van het bord los te blazen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 augustus 2003 @ 00:00:
omdat ik vandaag net mn Nf7-s heb binnengekregen wil ik eerst ff de ''noob'' VDD mod proberen.

die met het potlood dus... heb nog wel een potje hier liggen, zou eerst op mn epox komen, maar toch maar niet gedaan, want was toch een onbegonnen zaak..

maar als ik dan dit lees, dan concludeer ik dus dat als normaal er 570-580 Ohm opstaat, en ik dus met een potlood deze verlaag tot bijv. 540 ofzo, ik 1V op kan tellen bij het voltage die weergegeven wordt in het bios.. klopt dat een beetje? of moet je altijd zeker nog een keer nameten op die 2 andere punten?

en hoeveel V kan ik door de NB heenknallen zonder em direct van het bord los te blazen???
.1V
Zeggen ze...
Testen? :+ Modje is bij mij uitgelopen op een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, hoop em liever niet direct op zn eerste dag hier in huis direct om zeep te helpen natuurlijk ;)

maar wat ik bedoelde, als je zoals ze daar aangeven dat je in je bios het laagst mogelijk Voltage moet instellen (1,4 ofzo) en ik doe dmv die potloodmod 30 Ohm van de weerstand af, kan ik dan ongeveer 1V bij die 1,4 optellen, of moet je telkens handmatig doormeten om het te weten. met andere woorden, zegt die 1,4 dan nog wat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 07:25:
ik heb nu een vcc-mod gedaan en draai nu op 1.9V (1.7+0.2) en ik kom niet verder dan 220mhz wat zonder mod nog op 215 ging.

ik draai men 1700tje nu dus op 10.5*220. 11*215 kan dus ook nog dus de cpu is niet de limieterende faktor

mem draait op 2.5-3-3-5 op 2 * 256mb 3200corsair xms op 2.9V

kan de t-bred nu geen hogere fsb aan of ligt het aan het mem?

ps: nf7-s rev 2.0
Jij moet een L12 mod doen.. Dan haal je 230 of hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 00:00:

Ik zou 't altijd nameten met een multimetertje om 't gewoon zeker te weten dat er wel echt 0.1V bij is gekomen. De ervaring die ik mijn m'n ASUS heb is dat wanneer ik m'n Vddr omhoog doe richting 3.2 m'n Vdd iets gaat zakken. Heb tot nu toe max 0.05V in verschil gemeten. Aangezien dit allemaal van de 3.3V wordt afgehaald is het belangrijk dat ook deze op pijl blijft. Met een Abitje meer dan met een ASUS-je, daarom moet je ook eerder op je Abitje de 3.3V modden.

offtopic:
YoupY gaat morgen z'n 5 en 12V maar eens modden, aangezien die ook beginnen te zuigen op de snelheden die ik nu draai: gisteren 10 uur prime @ 227 x 11, vandaag 5 uur @ 228 x 11, beide helemaal stabiel :)

[ Voor 7% gewijzigd door YoupY op 30-08-2003 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit ook eens te kijken naar die L12 mod, want ik begrijp hier, en van andere fora's dat je met een XP1700 meestal niet hoog kan komen met de FSB...

nu zijn er dus 2 manieren begrijp ik; die met de draadjes in de socket, en die op je CPU zelf...

nu zie ik het helemaal niet zitten om 2 van die kleine k*t draadjes te moeten prutsen in mn socket (zal wel weer de verkeerde gaatjes pakken ofzo)

maar het modden op de CPU is toch hetzelfde als een Palomino unlocken of niet soms?? dat is nog wel een makkie imho...

en wat kan ik dan beter doen? de CPU forceren op 166 mhz of op 200 mhz te laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou hierbij een kleine update van mij op zich wel een leuk resultaat, denk ik ;) :P
Dit na een uurtje prutsen dus nog lang niet klaar morgen weer ff verder ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/2500+0330.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 30-08-2003 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Dat noem ik nou betere shit :P wat voor chippies zijn dat BH5 ? CH5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

caspergt schreef op 30 August 2003 @ 11:37:
Dat noem ik nou betere shit :P wat voor chippies zijn dat BH5 ? CH5 ?
BH-5 op 11-2-2-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel Vdd en Vddr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

1.9 VDD
3.2 VDDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Netjes hoor :)

Ik vroeg me ff wat af sandor, en martijn vertel jij ook maar: Ik heb die L12 mod gedaan, 2 draadjes in socket waardoor die standaard 200 mhz is. Hebben jullie die ook? Of gebruiken jullie maar 1 draadje om 166 te krijgen? Misschien vind het bios dat draadje niet fijn ofzo? Ik begrijp niet dat ik op dezelfde instellingen als bios18 niet de 9,5 mp kan gebruiken bijvoorbeeld, terwijl sandor dat wel kan. Dus: 1 of 2 draadjes in socket? Anders kan ik dat nog proberen. Echt vaag dat dat bios niet wil lopen bij mij, terwijl 18 het wel doet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 30 augustus 2003 @ 14:03:
[...]

Netjes hoor :)

Ik vroeg me ff wat af sandor, en martijn vertel jij ook maar: Ik heb die L12 mod gedaan, 2 draadjes in socket waardoor die standaard 200 mhz is. Hebben jullie die ook? Of gebruiken jullie maar 1 draadje om 166 te krijgen? Misschien vind het bios dat draadje niet fijn ofzo? Ik begrijp niet dat ik op dezelfde instellingen als bios18 niet de 9,5 mp kan gebruiken bijvoorbeeld, terwijl sandor dat wel kan. Dus: 1 of 2 draadjes in socket? Anders kan ik dat nog proberen. Echt vaag dat dat bios niet wil lopen bij mij, terwijl 18 het wel doet :/
een Barton is al 166MHz..geen mod nodig dus. Het kan best zijn dat D10 het beter doet als je cpu 166MHz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 14:13:
[...]

een Barton is al 166MHz..geen mod nodig dus. Het kan best zijn dat D10 het beter doet als je cpu 166MHz is.
[me] Pierre-oord gaat met nu met z'n computer naar de operatie kamer om een draadje te verwijderen uit het gebit van de processor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

pierre-oord schreef op 30 August 2003 @ 17:02:
[...]

[me] Pierre-oord gaat met nu met z'n computer naar de operatie kamer om een draadje te verwijderen uit het gebit van de processor :+
Gehehehe idd ;) :P
Pierre suc6 en let us know he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
SmokeyTheBandit schreef op 30 August 2003 @ 17:11:
[...]

Gehehehe idd ;) :P
Pierre suc6 en let us know he :)
Nou, zoals ik net al post inhet pifast topic: Het helpt niet, problemen zijn nog steeds hetzelfde. Zijn er probs met dat bios ofzo met een 1800+ processor of corsair pc3200 mem???

Ik snap echt niet waarom iedereen dat (buggy) bios10 aan de gang krijgt maar ik niet.

edit:
Op onstabiele instelllingen waarom memtest crashte ging ik per ongeluk terugflashen naar bios 18, ik bedacht het pas toen die al aan het flashen was. FFies beetje zweten, gelukkig leeft alles nog :X

edit2:
Zijn er eigenlijk mensen met de combo een 133 mhz tbred processor samen met bios10 en een 166 of 200 mhz FSB mod? Ik twijfel of ik het draadje misschien gewoon volledig moet verwijderen. Maar om steeds die maze4 eraf en erop te zetten daar wordt je wel gek van na 20x :S

[ Voor 38% gewijzigd door pierre-oord op 30-08-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Ik heb een tbred 133 FSB met l12 mod, ik heb bios van 10 maar weer bios 18 erop gepleurt vanwege SATA coruruptie, echt jammer, ik wou met mp van 10 gaan ocen :(
Nu maar ff wachten op een nieuw bios ofzo, die en SATA corruptie tegenhoudt, en hoog kan ocen met een fsb van 220+ met mp10.
Maar @pierre oord : mijn l12 mod hadt bijna geen effect, doordat mn mem me tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
SmokeyTheBandit schreef op 30 augustus 2003 @ 09:01:
Nou hierbij een kleine update van mij op zich wel een leuk resultaat, denk ik ;) :P
Dit na een uurtje prutsen dus nog lang niet klaar morgen weer ff verder ;)

[afbeelding]
Mooie score, netjes gedaan _/-\o_

Daar gaat m'n 3707 Mb/s. Zal binnenkort maar weer eens gaan kijken of ik ergens nog meer power vandaan kan halen. Heb vandaag m'n voeding gemod en tot nu toe ben ik tevreden over de resultaten. Heb net een uurtje prime gedraaid @ 230 x 11 en nog steeds stabiel. Vanavond ga ik wat langer laten draaien.

Toen ik de laatste keer m'n bordje eruit had, heb ik ook meteen maar de NB helemaal vlak en glad gemaakt. Ook dat lijkt tot nu toe mee te helpen aan de stabiliteit op hogere fsb's dus die score van je kan ik misschien nog pakken >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
caspergt schreef op 30 augustus 2003 @ 20:12:
Ik heb een tbred 133 FSB met l12 mod, ik heb bios van 10 maar weer bios 18 erop gepleurt vanwege SATA coruruptie, echt jammer, ik wou met mp van 10 gaan ocen :(
Nu maar ff wachten op een nieuw bios ofzo, die en SATA corruptie tegenhoudt, en hoog kan ocen met een fsb van 220+ met mp10.
Maar @pierre oord : mijn l12 mod hadt bijna geen effect, doordat mn mem me tegenhoudt.
In de ene keer dat ik bootte had ik nergens last van iig. Maar wat houd die corruptie precies in? Anders google ik morgen wel ff, pierre-oord --> slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Nou kijk maar ns naar sisoft sandra als je SATA hebt dan heh, eerst heb je een goeie score, ff een paar dagies later heb je zo 6 gb minder in de score, en het wordt om de dag minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 31 August 2003 @ 11:54:
Nou kijk maar ns naar sisoft sandra als je SATA hebt dan heh, eerst heb je een goeie score, ff een paar dagies later heb je zo 6 gb minder in de score, en het wordt om de dag minder.
Bench es ff met HD tach, zul je zien dat t wel meevalt, die lage score.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.