BIOS 10 IS (*#&(*#@&(*$#
Ik heb net getest, en werkelijk, ik schrok ff en sloopte bijna m'n bios, hier verhaal:
Nou, eerst op 240 mhz met 9,5 MP een sisoft screenie maken, zo gezegd, zo gedaan

ik kan hem nog posten, maar het is denk niet echt nodig; dit zijn de scores: 3382 / 3137. Nou, ff dat abit winbios progie geinstalleerd en BIOS 10 flashen (duurde best lang veel controle, en je zweet toch wel een beetje in windows

) maar uiteindelijk kon ik opnieuw opstarten. Ik ga het bios in en stel weer alles in op 240 met goede geheugen timings waar ik daarvoor ook op draaide, en daarna de MP op 10,5 wat precies de max van m'n processor is. Ik start memtest en aan einde test 5 kwamen errors van het begin; nog eens memtest en memtest crashte gewoon. Ik sta met open mond te kijken en verhoog VDD met 0,3. Weer die lange foutlijst. Ik dacht, dan processor voltage verhogen. Nog steeds een foutlijst/crash. Toen m'n geheugen timings naar cas 2,5 gezet en de FSB terug naar 235. En weer een lijst met errors of een crash van memtest

. Toen m'n MP van 10,5 naar 9,5 gezet, net als bij oude bios, maar dan nog met hogere timings. Weer errors....
Bijna flashte ik daarna terug op die instellingen, maar ik dacht er nog net op tijd aan alles weer terug te zetten op 200 mhz. Bios 18 erin en flashen maar. Bios in, alles op 240 mhz en strakke timings, MP weer op 9,5 zoals in laatste keer bios10. Memtest: Geen fouten

en ik zit dit nu in windows op die snelheid te typen... Ik had toch minstens wel een crash verwacht als ik dit met bios 10 had gedaan.
Ik ga nog eens die changelos van het bios bekijken, maar ergens zit iets niet goed in bios10. O ja, en ik kon trouwens in bios 10 geen 235 mhz fsb selecteren, maar alleen 233 of 236, terwijl ik in bios 18 wel die mogelijkheid heb.
edit:
Ik zie niet veel in de bios change list. Hooguit dat bios 10 nooit bedoelt is voor versie 2.0 denk ik, want na wat biossen daarna komt support voor de 1.2 versie van het bord...
O ja, had ik trouwens al verteld dat als je de control toets inhoud op het moment dat je je serial ata bios ziet met de melding van je met f4 ofzo het sata bios inkan, dat dat automatisch een controle van de harddisk plaatsvind?
[
Voor 12% gewijzigd door
pierre-oord op 27-08-2003 15:38
]