[OC] Abit NF7-S Madness!

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.368 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, ik bedoel watercooled dan. Heeft iemand al naar mijn rare onboard NIC probleem gekeken, zit echt geen logica in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 12:29:
OK, ik bedoel watercooled dan. Heeft iemand al naar mijn rare onboard NIC probleem gekeken, zit echt geen logica in.
Dat probleem hoort niet hier, maar hier: Network Troubleshooting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou gewoon ff mijn ervaring met de EPOX 8RDA+ rev1.2 kwijt:

HET IS GEWOON EEN ERUG K**T BORDJE!, of ik had gewoon pech met dat ding.

Twee keer terug voor een RMA! echt BAH dus!, de eerste keer binnen een week na aankoop, de tweede keer de eerste dag na aankomst RMA. 8)7

En dat ding had ik niet eens 3 Maanden in bezit.
Wat ik ermee hebt gedaan? , Verkocht! ik kon dat ding echt niet meer uitstaan!
En EPOX Support! : Vreselijke ervaringEN!! BAH })

Maar dat was dat!

Nu heb ik lekker een ABIT NV-7S Rev 2.0 >:)

En tot nu toe geen ellende, zlefs niet onder abnormale omstandigheden! :9~

Draait nu XP1700+ JIUHB DUT3C lekker op:
200 x 11.5 = 2300Mhz @ 2.06Volt, met een Aero 7 Cooler.

Maar goed ik leef nu weer vrolijk en wel met de ABIT 2.0 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 13:01:

Ik wou gewoon ff mijn ervaring met de EPOX 8RDA+ rev1.2 kwijt:

HET IS GEWOON EEN ERUG K**T BORDJE!, of ik had gewoon pech met dat ding.

Twee keer terug voor een RMA! echt BAH dus!, de eerste keer binnen een week na aankoop, de tweede keer de eerste dag na aankomst RMA. 8)7

En dat ding had ik niet eens 3 Maanden in bezit.
Wat ik ermee hebt gedaan? , Verkocht! ik kon dat ding echt niet meer uitstaan!
En EPOX Support! : Vreselijke ervaringEN!! BAH })

Maar dat was dat!

Nu heb ik lekker een ABIT NV-7S Rev 2.0 >:)

En tot nu toe geen ellende, zlefs niet onder abnormale omstandigheden! :9~

Draait nu XP1700+ JIUHB DUT3C lekker op:
200 x 11.5 = 2300Mhz @ 2.06Volt, met een Aero 7 Cooler.

Maar goed ik leef nu weer vrolijk en wel met de ABIT 2.0 O-)
**Thanks for sharing that with us**

:X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mamma mia, dure hobby dat tweaken, hehe :+ :+
Nieuw bordje up and running, nog ff zonder mods als jullie dat niet erg vinden :)
Fewture, allebei de Twinmosjes leven gelukkig nog. :)
Ik denk dat ik met m'n videokaart erin drukken met m'n kaart tegen dat witte palletje heb gezeten en zo m'n geheugen er een stukje uit heb gedrukt. :o
Fijn he, van die lange videokaarten! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets vaags .

Ik heb net de vdimm mod uitgevoerd.
Ik had van tevoren de defaults in t bios geladen, en 2,6 volt voor t mem ingesteld.

Ik start dus na de mod op, kijk in t bios en zie bij t "monitoring" gedeelte dat t Vdimm voltage nu 2,84 is. MOOI denk ik, alles gelukt.
Maar nadat ik opnieuw opstart staat ie weer op 2,6V :? :?

Als ik de pc uitzet, de PSU uitdoe en de stekker eruit haal, en dan weer alles aansluit en de PSU aanzet en in t bios kijk, geeft ie weer 2,84 V.
Maar na een restart weer niet meer.

Dit gebeurt elke keer. Hoe kan dat nou?
Dus na een cold boot geeft ie 2,84 volt (bij 2,6 volt ingesteld) maar na een restart niet meer.

Edit, ik kom er net achter, dat als ik na een cold boot in t bios ben geweest en er dus weer 2,84V voor t mem staat, en daarna "Exit without saving" doe, bij een restart WEL 2,84 blijft staan.

Dus:

Uit t bios gaan ZONDER te saven, wel 2,84 volt voor t memory.
Uit t bios en WEL saven, weer de default 2,6 volt voor t memory

Help :?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 21:13:
Ik heb iets vaags .

Ik had van tevoren de defaults in t bios geladen, en 2,6 volt voor t mem ingesteld.

Ik start dus na de mod op, kijk in t bios en zie bij t "monitoring" gedeelte dat t Vdimm voltage nu 2,84 is. MOOI denk ik, alles gelukt.

Als ik de pc uitzet, de PSU uitdoe en de stekker eruit haal, en dan weer alles aansluit en de PSU aanzet en in t bios kijk, geeft ie weer 2,84 V.

Dus na een cold boot geeft ie 2,84 volt (bij 2,6 volt ingesteld) maar na een restart niet meer.

Edit, ik kom er net achter, dat als ik na een cold boot in t bios ben geweest en er dus weer 2,84V voor t mem staat, en daarna "Exit without saving" doe, bij een restart WEL 2,84 blijft staan.

Dus:

Ander bios ?, het liefst ...... bios D10 natuurlijk >:) :7

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 21:13:
Ik heb iets vaags .

Dus:

Dat doet het bord altijd..

Als je 2.6 instelt..saven en dan bios weer in.. wat geeft hij dan (exact)? En heb je ook al aan de potmeter gedraaid? Dat wil ook wel es werken bij een Vmod namelijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 23:22:
[...]

Dat doet het bord altijd..

Als je 2.6 instelt..saven en dan bios weer in.. wat geeft hij dan (exact)? En heb je ook al aan de potmeter gedraaid? Dat wil ook wel es werken bij een Vmod namelijk ;)
Dan geeft ie 2,64V aan, precies wat ie altijd al aangaf ( vóór de mod). Ja, ik heb al wat lopen draaien aan de pot. Soms werkt t, soms niks. Ik denk dat toch me volt mod nog niet helemaal goed zit (contact maakt). Morgen probeer ik t nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 01:17:
[...]

Dan geeft ie 2,64V aan, precies wat ie altijd al aangaf ( vóór de mod). Ja, ik heb al wat lopen draaien aan de pot. Soms werkt t, soms niks. Ik denk dat toch me volt mod nog niet helemaal goed zit (contact maakt). Morgen probeer ik t nog een keer.
Kapotte potmeter misschien? Je weet nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 01:29:
[...]

Kapotte potmeter misschien? Je weet nooit..
Ja, goeie :) Ook maar ff een andere halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Owkee, fewture, ik ga zo een nf7s bestellen, m'n epox heeft het opgegeven :S. Temps werden heel hoog zo'n 55 graadjes, mosfets gloeiend terwijl er een 80mm fan en een tafelventilator op blazen, die maken temp sensor processor ook heet. Rebooten doet die niet meer, alleen een koude start werkt. Soms windows vage foutmeldingen datie over 60 sec moet afsluiten, geheugen foutmeldingen en xx andere foutmeldingen soms bij opstarten op displaytje, echt alles.

Eerst een Epox 8k3ae, dan deze 8rda+, voor mij geen epox meer, ze overlijden allemaal snel, en die mosfets, niet normaal...

Dus ik ga zo maar een nf7s bestellen. Of hebben die ook al problemen :? .... dan koop ik gelijk een ecs bordje met sis chipset, zo stabiel :P ik heb nu een ecs k7s6a erin zitten, 43 stressed @ 1,8 volt en iets meer mhz. Super, beter als 55 graden op epox. Heb die cooler trouwens 12 keer ofzo opnieuw gemonteerd, met andere processoren etc.. :S

Goed advies: laat die 8rda links liggen. Ik zie trouwens in dit topic maar weinig probs met het abit bordje, als je de 8rda topics naleest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 19 August 2003 @ 10:15:
Owkee, fewture, ik ga zo een nf7s bestellen, m'n epox heeft het opgegeven :S. Temps werden heel hoog zo'n 55 graadjes, mosfets gloeiend terwijl er een 80mm fan en een tafelventilator op blazen, die maken temp sensor processor ook heet. Rebooten doet die niet meer, alleen een koude start werkt. Soms windows vage foutmeldingen datie over 60 sec moet afsluiten, geheugen foutmeldingen en xx andere foutmeldingen soms bij opstarten op displaytje, echt alles.

Eerst een Epox 8k3ae, dan deze 8rda+, voor mij geen epox meer, ze overlijden allemaal snel, en die mosfets, niet normaal...

Dus ik ga zo maar een nf7s bestellen. Of hebben die ook al problemen :? .... dan koop ik gelijk een ecs bordje met sis chipset, zo stabiel :P ik heb nu een ecs k7s6a erin zitten, 43 stressed @ 1,8 volt en iets meer mhz. Super, beter als 55 graden op epox. Heb die cooler trouwens 12 keer ofzo opnieuw gemonteerd, met andere processoren etc.. :S

Goed advies: laat die 8rda links liggen. Ik zie trouwens in dit topic maar weinig probs met het abit bordje, als je de 8rda topics naleest...
Weer iemand die tot inzicht komt, go with Abit!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 07:45
Heb gister ook maar mijn NB geschuurd etc. Moet zeggen dat de chip inderdaad 'hol' was ;). Maar het is nu zeer netjes geworden. OC-en is helaas niet beter geworden. Denk dat een vdd mod en vddr mod nodig zijn. Die vdd mod wil ik dan nog wel over nadenken (gewoon met de potlood-trick, w00t).

Verder misschien nog ff iets anders melden. Zelf heb ik het probleem dat ik mijn vcore niet hoger dan 2,03v kan doen. Als ik op 2,06 doe dan wil windows al niet meer booten. Heb al een delta fan boven de mosfets laten hangen en verschillende biosen geprobeerd maar zonder resultaat. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
patryk schreef op 19 August 2003 @ 15:30:
Heb gister ook maar mijn NB geschuurd etc. Moet zeggen dat de chip inderdaad 'hol' was ;). Maar het is nu zeer netjes geworden. OC-en is helaas niet beter geworden. Denk dat een vdd mod en vddr mod nodig zijn. Die vdd mod wil ik dan nog wel over nadenken (gewoon met de potlood-trick, w00t).

Verder misschien nog ff iets anders melden. Zelf heb ik het probleem dat ik mijn vcore niet hoger dan 2,03v kan doen. Als ik op 2,06 doe dan wil windows al niet meer booten. Heb al een delta fan boven de mosfets laten hangen en verschillende biosen geprobeerd maar zonder resultaat. Iemand?
Heb ik ook last van.. Bij mij wil hij niet hoger dan 2.15 nu.. Eerst kon ik wel 2.28V doen. Snap er geen hout van.

Bij mij fluctueerd de Vcore ontzettend. Van 2.08 naar 2.17..hehe.. das niet zo goed denk ik. Hoe zit dat bij jou?

Edit:
ow en als hij niet boot..dan hangt hij bij het XP scherm met het balkje.. Het balkje blijft gewoon lopen, maar hij start niet door.. Heel irritant :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 15:51:
[...]

Edit:
ow en als hij niet boot..dan hangt hij bij het XP scherm met het balkje.. Het balkje blijft gewoon lopen, maar hij start niet door.. Heel irritant :(
precies! dat heb ik dus ook! wordt er echt naar van :( doordat ik m'n v-core niet omhoog kan doen blijft mijn oc dus ook hangen rond de 2500mhz :(

Mijn v-core blijven nog redelijk stabiel. In de bios heb ik um dus op 2.03v staan maar hij geeft in mbm tussen de 1.94v-1.97v aan met prime95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
patryk schreef op 19 August 2003 @ 16:02:
[...]

precies! dat heb ik dus ook! wordt er echt naar van :( doordat ik m'n v-core niet omhoog kan doen blijft mijn oc dus ook hangen rond de 2500mhz :(

Mijn v-core blijven nog redelijk stabiel. In de bios heb ik um dus op 2.03v staan maar hij geeft in mbm tussen de 1.94v-1.97v aan met prime95.
Hoe is jouw 12V lijn? Stabiel? Binnen welk bereik zit het voltage?

Bij mij schommelt de 12V ook aardig veel en zakt soms onder de 11.80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 16:10:
[...]

Hoe is jouw 12V lijn? Stabiel? Binnen welk bereik zit het voltage?

Bij mij schommelt de 12V ook aardig veel en zakt soms onder de 11.80.
Met prime95 schommelt die tussen de 11.80v en de 11.86v. Is niet echt super dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 15:51:
[...]

Edit:
Aan wat ligt dat dan? Kan het moederbord het gewoon niet aan om hogere voltages te leveren aan de cpu?

Want ik heb er ook last van en binnen paar dagen krijg ik ook een andere voeding omdat mijn 12v zelfs onder de 11.60v durft te gaan tijdens prime95 en de vcore blijft ook niet stabiel. Lost de nieuwe voeding dan het op dat de vcore wat stabieler blijft of schommelt het zo verder?

[ Voor 5% gewijzigd door pisart op 19-08-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 19 August 2003 @ 16:26:
[...]

Aan wat ligt dat dan? Kan het moederbord het gewoon niet aan om hogere voltages te leveren aan de cpu?
Dat proberen we dus uit te vinden |:(
Want ik heb er ook last van en binnen paar dagen krijg ik ook een andere voeding omdat mijn 12v zelfs onder de 11.60v durft te gaan tijdens prime95 en de vcore blijft ook niet stabiel. Lost de nieuwe voeding dan het op dat de vcore wat stabieler blijft of schommelt het zo verder?
Misschien..ik weet het niet.. Welke voeding heb je besteld?

Ik heb net de fans in mn voeding vervangen.. Hij maakt nu wel lawaai, maar blijft wel koel :D Een 92mm Enermax en een 80mm papst (40cfm :X ) zitten er nu in.. Ben benieuwd of het wat helpt aangezien mn voeding echt heel erg warm wordt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 16:59:

Dat proberen we dus uit te vinden |:(
Heb jij je mosfets gekoeld of zo?
Ik niet daarom dacht ik mss ligt het daaraan ze worden te warm en daardoor is het niet meer stabiel :?
Misschien..ik weet het niet.. Welke voeding heb je besteld?
Ik heb een chieftec 360watt besteld komt "normaal" morgen binnen

[ Voor 45% gewijzigd door pisart op 19-08-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 19 August 2003 @ 17:07:
[...]

Heb jij je mosfets gekoeld of zo?
Ik niet daarom dacht ik mss ligt het daaraan ze worden te warm en daardoor is het niet meer stabiel :?

[...]

Ik heb een chieftec 360watt besteld komt "normaal" morgen binnen
Mijn mosfets hebben een 80mm fan erop en worden niet warm. Geen heatsinks. Maar als ik mn vinger erop leg meteen nadat de pc uitstaat zijn ze absoluut niet warm. Zonder fan worden ze vrij heet.

Een Chieftec 360W brengt je niks verder denk ik.. Die voedingen zijn niet heel erg goed (ook niet slecht btw). Ik heb een CWT380 en das al te klein terwijl dat echt geen zielige voeding is..

Edit:

Ik draai nu 2.2V.. Wat een ellende zeg :( De 12V is vrijwel hetzelfde, maar de Vcore zakt gewoon in naar 2.10V. In idle toestand is hij 2.16V. Das 0,06 verschil :o

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ik draai nu op een Linkworld 300watt dus bijna elke voeding is hier een verbetering op :p

Als die chieftec niet goed genoeg is dan breng ik die gewoon terug naar de winkel en neem ik een ander. :)

Hier heb ik ook zo'n vcore verschil van 0.08 en soms meer. Ik dacht altijd dat het aan de voeding lag :? Zal wel nog een deel aan de voeding te wijten zijn, maar het moederbord is ook een beetje schuldig :(

[ Voor 42% gewijzigd door pisart op 19-08-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, na: een tijd kloten, een 12V mod en heatsinks op de mosfets ben ik dus nog geen steek verder! :'(

Patryk:
Wat doet jouw systeem op hoge Vcore + lage fsb? De mijne boot dus gewoon. Alleen hoge Vcore + hoge fsb..mooi niet dus :(
Ik draai nu 11,5 x 223 (2568 wcpuid) op 2.22V (2.16 gem). Dan boot hij dus gewoon. 11 x 233 (2563 wcpuid) gaat niet.

Ik heb dit probleem wel eens eerder gezien...je zou de Vio moeten verhogen. Dat heb ik dus gedaan, maar helpt niks. Mijn Vio was op een gegeven moment 3.52V..

Zucht... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 20:17:
Ok, na: een tijd kloten, een 12V mod en heatsinks op de mosfets ben ik dus nog geen steek verder! :'(

Patryk:
Wat doet jouw systeem op hoge Vcore + lage fsb? De mijne boot dus gewoon. Alleen hoge Vcore + hoge fsb..mooi niet dus :(
Ik draai nu 11,5 x 223 (2568 wcpuid) op 2.22V (2.16 gem). Dan boot hij dus gewoon. 11 x 233 (2563 wcpuid) gaat niet.

Ik heb dit probleem wel eens eerder gezien...je zou de Vio moeten verhogen. Dat heb ik dus gedaan, maar helpt niks. Mijn Vio was op een gegeven moment 3.52V..

ik ga zo even testen wat die dan gaat doen. voor de verandering maar win2k eropgezet. misschien enig verschil maar denk zelf van niet. maar tis altijd te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 20:17:

Patryk:

Waarom wil je niet inzien dat het je voeding is? :) :) ;)

Z3us is up and running again...Vdd mod, heatsinks op de mosfets en SB, NB gevlakt en Crystal Orb erop met AS3 en bios d10 erin...hallo!

Nu maar es kijken wat het brengen gaat...hij staat nu tr primen op 11x210 @ 1.75Vcore...gaat super! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 20:34:
[...]

Waarom wil je niet inzien dat het je voeding is? :) :) ;)

Z3us is up and running again...Vdd mod, heatsinks op de mosfets en SB, NB gevlakt en Crystal Orb erop met AS3 en bios d10 erin...hallo!

Nu maar es kijken wat het brengen gaat...hij staat nu tr primen op 11x210 @ 1.75Vcore...gaat super! :)
Omdat de voltages goed zijn.. En ik niet de enige ben met dit probleem. 12V is nu 11.98.. voeding word nu gekoeld door 2 sterkere fans.. Als de voeding het echt niet zou trekken dan zou ik op 11 x 232 (1Mhz minder) al tekenen moeten zien en dat is niet zo.

Edit:
Daar komt nog bij dat iedereen een fluctuerende Vcore heeft..niet alleen ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
@Fewture:
Ik heb net ff getest. Met win2k kan ik wel op 238x10.5 @ 2.1v booten maar het duurt heeeeeeeeel lang voordat de desktop geladen is. 215x10.5 @ 2.1v gaat volledig goed. dus hetzelfde als bij jouw. zucht :z

[ Voor 5% gewijzigd door PhuSioN op 19-08-2003 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 20:37:
[...]

Omdat de voltages goed zijn.. En ik niet de enige ben met dit probleem. 12V is nu 11.98.. voeding word nu gekoeld door 2 sterkere fans.. Als de voeding het echt niet zou trekken dan zou ik op 11 x 232 (1Mhz minder) al tekenen moeten zien en dat is niet zo.
Only kidding man! ;)

Ik weet wel dat met de ene bios dit mogelijk is en met de andere bios dat, zit echt veel variatie in, vooral in de multi/FSB combinaties.

Nu kan ik ineens wel 10x200 booten. >:)

Ik vond toch dat jouw systeem nog redelijk tolerant was met settings, als ik met mijn systeem doe wat jij gisteravond deed had ik zeker een aantal keer m'n cmos mogen clearen.

Over Cmos clearen gesproken...had al m'n mods uitgevoerd en ook ff Cmos gecleard, alleen vergeten de jumper terug te zetten...booten...niks dus...aaaah weer een bord verrampeneerd dacht ik, maar gelukkig...die jumper redde de dag! 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 19 August 2003 @ 20:40:
@Fewture:
Ik heb net ff getest. Met win2k kan ik wel op 238x10.5 @ 2.1v booten maar het duurt heeeeeeeeel lang voordat de desktop geladen is. 215x10.5 @ 2.1v gaat volledig goed. dus hetzelfde als bij jouw. zucht :z
Oeps dat btekend instabiliteit, had ik ook, als je nu verder gaat corrupt je je windows...en das echt niet gaaf! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk..ik kan gewoon pifasten al is het een gare tijd, maar dat boeit ff niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/pifast/pifast2567.JPG
**klik!**

Er blijft een mogelijkheid dat het de voeding is natuurlijk.. Maar ik denk eerder dat het de plank is.

Patryk:
Wat heb jij voor voeding?

Edit:
patryk schreef op 19 August 2003 @ 20:40:
@Fewture:
Mja..kun je ook pifast ofzo draaien dan?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fewture, Op XtremeSystems was er een knakker die had extra elko's parallel aan de bestaande elko's gezet, de elko's bij de mosfets, en zijn Vcore werd wel stabieler volgens mij.
Er schijnen verschillende merken elko's in omloop te zijn op deze NF7 bordjes, waarschijnlijk ook met onderling kwaliteitsverschil.
Ik heb er zwarte op zitten en jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 20:59:
@Fewture, Op XtremeSystems was er een knakker die had extra elko's parallel aan de bestaande elko's gezet, de elko's bij de mosfets, en zijn Vcore werd wel stabieler volgens mij.
Er schijnen verschillende merken elko's in omloop te zijn op deze NF7 bordjes, waarschijnlijk ook met onderling kwaliteitsverschil.
Ik heb er zwarte op zitten en jij?
Zwart met een zilveren streep..voor zover ik kan zien..

@ Partyk:
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=17694 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
ff pifast gedraaid @ 2.06v:

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~pc102105/pifast-klein.jpg

ik kom nu dus wel op 2.06v windows in. ga zo nog wat hogere voltages testen. ik vind het maar vaag...

[ Voor 26% gewijzigd door PhuSioN op 19-08-2003 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 21:01:
[...]

Zwart met een zilveren streep..voor zover ik kan zien..

@ Partyk:
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=17694 :)
mmm, ik heb weleens gehoord dat er problemen zijn gewoon met mp's. Ik val hier een beetje in, vakantie gehad en niet met abit's bezig gehouden. Maar heb je al eens een MP van 9 ofzo geprobeerd?

offtopic:
Moet nog eens accountje maken bij extreme, ik wordt gek van al die forums, amdmb, nforcershq enz enz allemaal maar registreren :P

edit: een mp van 9 lost niks op natuurlijk, en anders kom je weer te hoog :S ik denk dat het gewoon niet kan. Ik heb gehoord van mp's op processoren dat dat is, en ook kort gezien bij jan. Daar wilde die ook niet stabiel primen op bepaalde mp's ligt me iets van bij.

[ Voor 37% gewijzigd door pierre-oord op 19-08-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Patryk:

Op Xtreme zegt een kerel dat het APIC is.. die moet disabled en dan zou het werken.. Morgen test ik het even...

Pierre:
Dat van die MP's heb ik al uitgebreid op GoT gepost.. Dat is het niet. Dat probleem heb ik al gehad namelijk en met D10 is dat weg. Verder heeft een andere MP ook weinig zin. Waar ben ik anders al die moeite voor aan het doen? Om trager te zijn? ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen is mijn Vdimm mod, na t opnieuw gedaan te hebben wel geslaagd ;)

Lag niet aan de VR. Ik weet niet waar t nou aan lag eigenlijk, maar goed.

2,8 volt instellen geeft nu 3,01 volt op t geheugen. Ik ben tevreden. Ook onder prime zakt die waarde niet in, wat ie eerst wel deed ( van 2,96 naar 2,92 tijdens prime).

Denk dat ik binnenkort ook maar even de vdd mod ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 01:14:
Patryk:

Op Xtreme zegt een kerel dat het APIC is.. die moet disabled en dan zou het werken.. Morgen test ik het even...
net ff gechecked. windows boot dan helemaal niet. geloof dat het nodig is om windows met apic disabled te installen. heb daar nu geen zin in dus doe het vanmiddag wel :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
apic had iets te maken met irq's enzo geloof ik. Je hebt goede kans dat je windows dan ook opnieuw moet installeren. Als je bij win98 achteraf in het bios pnp-os op enabled zette, dan wilde die ook niet meer booten. Lijkt beetje op elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 20 August 2003 @ 01:47:
[...]

net ff gechecked. windows boot dan helemaal niet. geloof dat het nodig is om windows met apic disabled te installen. heb daar nu geen zin in dus doe het vanmiddag wel :z
Ik geloof daar niet in. Apic is voor Multi Proc. borden en geeft het bios meer irq's om uit te delen aan bepaalde hardware zodat er niets geshared hoeft te worden.
Als je Apic enabled wilt draaien zul je eerst windows opnieuw moeten installeren met Apic enabled.....prettige wedstrijd! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Nou fewt! Ik heb goed nieuws!! Bij mij heeft dat APIC disable-en geholpen. In de bios nu 2,2v geselecteerd @ 237x11 (2607mhz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Kon 't gewoon niet laten O-) Moest toch even over dat mem screenshot van Fewture heen gaan. >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/youpy/mem1t.jpg
*clickable*

Sorry kerel...

[ Voor 8% gewijzigd door YoupY op 20-08-2003 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
patryk schreef op 20 August 2003 @ 14:19:
Nou fewt! Ik heb goed nieuws!! Bij mij heeft dat APIC disable-en geholpen. In de bios nu 2,2v geselecteerd @ 237x11 (2607mhz).
Kijk aan das heel goed nieuws!!!!! _/-\o_ Ik heb een andere cpu nu.. zo ff testen.

0329 WMPW "Y"

Moest je windows nou opnieuw installen?
YoupY schreef op 20 augustus 2003 @ 15:26:
Kon 't gewoon niet laten O-) Moest toch even over dat mem screenshot van Fewture heen gaan. >:)

[afbeelding]
*clickable*

Sorry kerel...
Ik hoor net van Patryk dat mn sys harder kan LOL! :D :D ga alvast maar tweaken, want die PiFast gaat eraan.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 15:55:
[...]

Kijk aan das heel goed nieuws!!!!! _/-\o_ Ik heb een andere cpu nu.. zo ff testen.

0329 WMPW "Y"

Yup. Heb win xp ff er opnieuw op moeten zetten maar dat was opzich zo gebeurt. Had niks belangrijks op m'n C schijf. Alleen de drivers weer opnieuw installen etc.

zo ff nieuwe pifast submitten :) 1 plaatsje weer omhoog :X

[ Voor 13% gewijzigd door PhuSioN op 20-08-2003 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Zonder APIC kom je toch niet in Windows of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
YoupY schreef op 20 August 2003 @ 15:26:

[afbeelding]
*clickable*

Sorry kerel...
Wat voor reepje mag dat zijn dan ? wow!

edit:

Kan iemand uitleggen wat APIC precies is, en wat het te maken heeft met vcore en max FSB? Op google vind je alleen maar een of andere bureau's voor gezondheid, en op phoenix alleen dit: http://www.phoenix.com/en...ardbios/setup+index.htm#A en daar staat niets bij over APIC :S

[ Voor 36% gewijzigd door pierre-oord op 20-08-2003 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 15:55:
[...]

0329 WMPW "Y"

[...]

Ik hoor net van Patryk dat mn sys harder kan LOL! :D :D ga alvast maar tweaken, want die PiFast gaat eraan.
Andere proc gehaald? Gokje, of wist je zeker dat deze nieuwe harder gaat :)
En wat moet dat oude "vod" van je kosten ;)

Vraagje Fewture, die VDD mod, die is te doen met een potlood en met een weerstand. Nu heb ik bison elektro. Ik vroeg me af kan ik ipv dat potloodstreepje niet gewoon dat lijntje met bison elektro trekken >:) ?

Edit: enne, een 50k Ohm weerstand op 5k instellen voor de VDD mod moet ook kunnen lijkt me?
/me is mod noob :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 15:55:
[...]

Eerst zien dan geloven, ik heb 't al vaker gezegd geloof ik. Toen 't af begon te koelen moest ik mee ook al zorgen beginnen te maken. Heb tot nu toe niet veel gezien, maar ik wacht geduldig af...

en ga dan weer harder
pierre-oord schreef op 20 August 2003 @ 16:13:
[...]

Wat voor reepje mag dat zijn dan ? wow!

[...]
Zijn twinmos reepjes, PC3200
Op de chip staat het volgende:

Winbond
249WD
W942508BH-5

Lang leve het mem zonder heatspreader. Kun je tenminste zien wat er onder de kap zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 01:14:
Patryk:

Zonder Apic komt mijn windows tot (safe mode) mup.sys en geen stap verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
tatata schreef op 20 augustus 2003 @ 16:39:
[...]

Zonder Apic komt mijn windows tot (safe mode) mup.sys en geen stap verder!
herinstalleren is dan ook verplicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoupY schreef op 20 augustus 2003 @ 16:30:
[...]

Eerst zien dan geloven, ik heb 't al vaker gezegd geloof ik. Toen 't af begon te koelen moest ik mee ook al zorgen beginnen te maken. Heb tot nu toe niet veel gezien, maar ik wacht geduldig af...

en ga dan weer harder

[...]

Zijn twinmos reepjes, PC3200
Op de chip staat het volgende:

Winbond
249WD
W942508BH-5

Lang leve het mem zonder heatspreader. Kun je tenminste zien wat er onder de kap zit.
Hoeveel volt gaat er door je mem heen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 16:23:
[...]

Andere proc gehaald? Gokje, of wist je zeker dat deze nieuwe harder gaat :)
En wat moet dat oude "vod" van je kosten ;)

Vraagje Fewture, die VDD mod, die is te doen met een potlood en met een weerstand. Nu heb ik bison elektro. Ik vroeg me af kan ik ipv dat potloodstreepje niet gewoon dat lijntje met bison elektro trekken >:) ?

Edit: enne, een 50k Ohm weerstand op 5k instellen voor de VDD mod moet ook kunnen lijkt me?
/me is mod noob :'(
Over dat wat jij zegt met electro zou ik niet doen! Ik las op motherboardfaqs.com dat je de weerstand met de hoeveelheid potloodstreepjes zet en na meet met je multimeter. Die weerstand is dus heel hoog. Gebruik je bison electro is die er laag, en krijg je brandgeurtje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theshatter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:45
Het is mij gelukt om de sisoft geheugenbench te laten draaien op 246 mhZ fsb.
Dit met een peltier van 156 W op de NB, met 2V op de NB.
Helaas was ik te gulzig en wou direct vooor de 250 gaan, en vond het zodoende nodig om het koelblok met peltier nog iets strakker op het mobo te draaien. Het moederbord kraakte iets harder dan anders en nu is het zo wat een hoepel.
Voordat ik nog geen peltier had kwam ik niet verder dan 238 Mhz FSB, een peltier loont dus echt. ( Ik heb trouwens ook nog de L12 Mod gedaan (op de achterkant van de proc, met zilverlijm. Ik heb niet getest of dit nog verschil maakte)
IK HEB HELAAS GEEN SCREENIES GEMAAKT, OMDAT IK METEEN VOOR DE 250 WOU GAAN !!
(MAAR MORGEN STUDIEFINANCIERING DUS METEEN EEN NIEUW MOBO HALEN EN DE SCREENIES KOMEN ER DAN AAN)

[ Voor 11% gewijzigd door theshatter op 20-08-2003 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
theshatter3 schreef op 20 augustus 2003 @ 19:06:
Het is mij gelukt om de sisoft geheugenbench te laten draaien op 246 mhZ fsb.
Dit met een peltier van 156 W op de NB, met 2V op de NB.
Helaas was ik te gulzig en wou direct vooor de 250 gaan, en vond het zodoende nodig om het koelblok met peltier nog iets strakker op het mobo te draaien. Het moederbord kraakte iets harder dan anders en nu is het zo wat een hoepel.
Voordat ik nog geen peltier had kwam ik niet verder dan 238 Mhz FSB, een peltier loont dus echt. ( Ik heb trouwens ook nog de L12 Mod gedaan (op de achterkant van de proc, met zilverlijm. Ik heb niet getest of dit nog verschil maakte)
IK HEB HELAAS GEEN SCREENIES GEMAAKT, OMDAT IK METEEN VOOR DE 250 WOU GAAN !!
(MAAR MORGEN STUDIEFINANCIERING DUS METEEN EEN NIEUW MOBO HALEN EN DE SCREENIES KOMEN ER DAN AAN)
Zonder screens geen OC..dat is algemeen bekend hier op GoT. Maar ik ben benieuwd :)
YoupY schreef op 20 August 2003 @ 16:30:
[...]

en ga dan weer harder
Aah zeurpiet :D Beetje pesten is goed voor de OC's O-) ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theshatter
Ik weet het, ik baal ook flink.
Maar wat ik duidelijk wil maken, is dat het effect van die peltier heel behoorlijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hard gaat je nieuwe chippie, Fewture? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik had nog een vraag over die mod van die 166 en 200 mhz, aangezien in morgen mijn abitje krijg :) :

Blijft je processor wel recht in je socket zitten? Door zo'n draadje gaat die toch iets omhoog, kan je dan bij stevig aandraaien geen core crush krijgen (zeer kleine kans denk ik zo) maar vooral of die niet minder kontact maakt op de lagere kant van de processor?

Ergens denk ik dat de veertjes van je koelblok dat wel zullen oplossen (WC) maar toch ff vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
theshatter3 schreef op 20 August 2003 @ 19:15:
Ik weet het, ik baal ook flink.
Maar wat ik duidelijk wil maken, is dat het effect van die peltier heel behoorlijk is
Dat was al bekend :) Maar geen 250 dus..nog.. hehe :P Ik heb hier een 80w liggen..alleen geen voeding nog.

Wat deed jouw plank zonder die pelt?
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 19:21:
Hoe hard gaat je nieuwe chippie, Fewture? ;)
Had em net op 2520MHz..valt een beetje tegen dus..
pierre-oord schreef op 20 August 2003 @ 19:32:
Ik had nog een vraag over die mod van die 166 en 200 mhz, aangezien in morgen mijn abitje krijg :) :

Blijft je processor wel recht in je socket zitten? Door zo'n draadje gaat die toch iets omhoog, kan je dan bij stevig aandraaien geen core crush krijgen (zeer kleine kans denk ik zo) maar vooral of die niet minder kontact maakt op de lagere kant van de processor?

Ergens denk ik dat de veertjes van je koelblok dat wel zullen oplossen (WC) maar toch ff vragen :)
Je bent Die-hard of nie :P Whehe..

Maar ff serieus.. die draadjes die ze gebruiken zijn zo dun omdat het anders niet past. En ja het kan wel, maar ik kan me voorstellen dat het wat moeilijker gaat dan..maar ja..dat mag de pret niet drukken.

Als het hun lukt..dan lukt het jou toch ook? Lijkt me geen probleem dus.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 19:37:
[...]

Dat was al bekend :) Maar geen 250 dus..nog.. hehe :P Ik heb hier een 80w liggen..alleen geen voeding nog.

[...]

Had em net op 2520MHz..valt een beetje tegen dus..

[...]

Je bent Die-hard of nie :P Whehe..

Maar ff serieus.. die draadjes die ze gebruiken zijn zo dun omdat het anders niet past. En ja het kan wel, maar ik kan me voorstellen dat het wat moeilijker gaat dan..maar ja..dat mag de pret niet drukken.

Als het hun lukt..dan lukt het jou toch ook? Lijkt me geen probleem dus.
jaja, ik bedoelde meer of je processor niet minder zou gaan cooler, da's minder hard namelijk :P

Ik test net op m'n "oude" 8rda+ bord ffies met een duron erin, en het valt heel erg mee. Eerst pakte ik telefoondraad, harde kern, maar toen ik zag hoe klein die gaatjes waren :D paste er maar net zo'n draad in :P . Toen een stukje draad dat in de kern 100-en koper draadjes heeft, zo'n draadje gepakt en dat zit nu mooi, kan ik morgen zo op die abit doen. Echt, die draadjes zijn zo super dun dat maakt niets uit. Ik dacht van sow, ff dikke draad eronder leggen :P

offtopic:
Iemand geinteresseerd in een 8rda+ die soms niet wil rebooten met hoge OC, dan weer eens een vreemde boot error geeft? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theshatter
*foutje*

[ Voor 100% gewijzigd door theshatter op 20-08-2003 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theshatter
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 19:37:
[...]

238 Mhz, ik heb in de tussentijd wel die L12 mod gedaan, maar ik weet niet of die enig effect heeft gehad.
Die 238 Mhz was met een simpel zalman koelertje met fannetje erop.

P.S. waarom sluit je die peltier niet aan op een oude AT(X) voeding, heb ik ook gedaan.
En hoe wil je dat allemaal op die NB krijgen, want het was bij mij een behoorlijk gepruts, (ik heb ook een Maze3 kloon op de NB), en ook de peltier tussen de coldplate en het koelblok klemmen is vrij lastig, want er is te weinig ruimte tussen het mobo en coldplate om boutjes te gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door theshatter op 20-08-2003 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: ik haal vandaag, donderdag, toch maar ff een 10kOhm VR ;)

En Pierre-Oord: Nee, dat leek me bij nader inzien ook al niet zo verstandig ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Pfff, ik heb heel internet afgezocht naar bios edit tools. Alleen modbin kan ik vinden die die abit biossen kan lezen, de oudere daarvan kunnen dat niet, en die heb ik juist nodig omdat er geen nieuwe versie is van awdhack :(

Als er iemand meer info heeft over het lezen van het bios: graag. Met cbrom en wat andere tools kan je het ook aardig uit elkaar halen, maar niet genoeg denk ik. Ik zou graag een mooie site zien, ik wil wel eens op zoek waarom dat 18 bios geen mp's van 10 meer heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 20 August 2003 @ 21:45:
Pfff, ik heb heel internet afgezocht naar bios edit tools. Alleen modbin kan ik vinden die die abit biossen kan lezen, de oudere daarvan kunnen dat niet, en die heb ik juist nodig omdat er geen nieuwe versie is van awdhack :(

Als er iemand meer info heeft over het lezen van het bios: graag. Met cbrom en wat andere tools kan je het ook aardig uit elkaar halen, maar niet genoeg denk ik. Ik zou graag een mooie site zien, ik wil wel eens op zoek waarom dat 18 bios geen mp's van 10 meer heeft ;)
w00t, ja dat zou wel tof zijn, als je daar achter komt en nog beter: er wat aan kan doen :)))
Kweet helaas ook al geen *%# van bios editten, maar ik vroeg me dat ook af idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 17:02:
[...]

Hoeveel volt gaat er door je mem heen dan?
3.11V ging door m'n mem heen, en 2.17V door m'n chipset.

Helaas crashte bij de 240 fsb m'n systeem weer eens een keer, zodat ik voorlopig nog niet harder kan. Ken weer alles opnieuw gaan installeren. Moet toch maar eens een goede image maken. Scheelt een berg tijd.

Binnenkort ga ik weer een ander bordje halen. Deze asus zit behoorlijk op z'n eind volgens mij. Een tijdje geleden heb ik 'm wel op 240 in Windows gekregen in, maar daar wel wel behoorlijk voor voltage op m'n chipset voor nodig (een kleine 2.3V).

't is dan ook tijd om van ASUS Madness maar weer eens Abit Madness maken. Wil toch minimaal een 52.94 PiFast score neerzetten, om de snelste te zijn op water in de officiele PiFast lijst. http://pifast.hexus.net/pifast.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 21:51:
[...]

w00t, ja dat zou wel tof zijn, als je daar achter komt en nog beter: er wat aan kan doen :)))
Kweet helaas ook al geen *%# van bios editten, maar ik vroeg me dat ook af idd.
Kep al een topic geopend in PMG, zat ook te twijfelen tussen software algemeen kijken wat het doet, kijk gerust, hij staat hier: [rml][ BIOS] Editor oid nodig...[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
theshatter3 schreef op 20 August 2003 @ 20:14:
[...]

238 Mhz, ik heb in de tussentijd wel die L12 mod gedaan, maar ik weet niet of die enig effect heeft gehad.
Die 238 Mhz was met een simpel zalman koelertje met fannetje erop.

P.S. waarom sluit je die peltier niet aan op een oude AT(X) voeding, heb ik ook gedaan.
En hoe wil je dat allemaal op die NB krijgen, want het was bij mij een behoorlijk gepruts, (ik heb ook een Maze3 kloon op de NB), en ook de peltier tussen de coldplate en het koelblok klemmen is vrij lastig, want er is te weinig ruimte tussen het mobo en coldplate om boutjes te gebruiken.
Ik heb een 4x4 coldplate van zilver. Gezien de geringe load op de pelt klem ik hem gewoon tussen mobo en blok in. Dat doe ik wel met een plaatje aan de achterkant van het mobo.

Waarom ik de pelt niet op een voeding zet? Nou..simpel..die heb ik niet ;) Maar ik kan nog een Aopen 300W krijgen dus dat is mn oplossing ;)

Verwijderd

pierre-oord schreef op 20 August 2003 @ 19:32:

Je moet, als je de draad mod gedaan hebt en je processor in de socket hebt gedaan, je proc naar beneden duwen (niet TE hard fcourse), terwijl je t hendeltje omlaag doet. Als je dat doet en je kijkt langs je socket, zul je zien dat je proc er aan alle kanten even "diep" inzit.

Een draadje van een speakerbox snoer bijvoorbeeld is al te dik hoor. Dan krijg je de proc er al niet lekker genoeg meer in. Ongeveer de helft van de dikte van zo'n speakersnoer draadje heb ik gebruikt.
pierre-oord schreef op 20 August 2003 @ 21:56:
[...]

Kep al een topic geopend in PMG, zat ook te twijfelen tussen software algemeen kijken wat het doet, kijk gerust, hij staat hier: [rml][ BIOS] Editor oid nodig...[/rml]
Ja, ik volg em, zeker weten. thx ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 14:31 ]

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 14:28:
[...]

Je moet, als je de draad mod gedaan hebt en je processor in de socket hebt gedaan, je proc naar beneden duwen (niet TE hard fcourse), terwijl je t hendeltje omlaag doet. Als je dat doet en je kijkt langs je socket, zul je zien dat je proc er aan alle kanten even "diep" inzit.

Een draadje van een speakerbox snoer bijvoorbeeld is al te dik hoor. Dan krijg je de proc er al niet lekker genoeg meer in. Ongeveer de helft van de dikte van zo'n speakersnoer draadje heb ik gebruikt.

[...]

Ja, ik volg em, zeker weten. thx ;)
Over dat draadje: Ik heb het al getest, heb gewoon snoer genomen (voor speakers zou best kunnen, ik stik van snoeren) die bestaat een kern van heel veel draadjes. 1 draadje daarvan is echt _heel_ dun, en paste mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, de vdd mod is ook gelukt :) Toch maar met een 10k Ohm weerstandje, ipv t potloodstreepje. 1,6v instellen geeft nu volgens de multimeter 1,83v. Lijkt me netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:56

Gamer

mobile

mooie mem-mhz.

haal hier nu op een 8RDA+ (toch maar eventjes aangeschaft om te testen) en die doet 230 mhz met corsair XMS 3500 cas 2-2-2-5.

is deze mhz dan zo uitzonderlijk te halen op een AMD bordje (tijdje geleden dat ik nog eentje had :p ).

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik heb nu de abit, alle mods al gedaan doet het perfect :*)

Nu is alleen m'n videokaart z'n laatste adem aan het uitblazen. Na nog een fannetje te hebben gesoldeerd is er een druppel (droog) op gevallen, en die zag ik niet. Gek beeld enzo, af en toe wel dan weer niet beeld. Druppel lag dus tussen chips. Nu blijft die dat doen, windows weet zelfs niet meer wat voor videokaart het is (gf4mx440). Heb ff geen geld :S, kijken hoe ik dit nu weer moet oplossen. Zelfs scrollen op een webpagina is onmogelijk, haper haper schok :S gelukkig kan windows nog wel 1024x768 resolutie instellen, pfew, anders wordt ik gek. Net m'n HD @ serial ata gedaan en doet het goed zo, nu ff de max FSB zoeken :) alleen brak mem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theshatter
Ik heb vrijdag een nieuw moederbord gehaald, maar jammer genoeg wil dit moederbord niet booten. Ik heb al ander geheugen en proc. geprobeerd.
Het zal dus nog ff duren voordat ik met screenshots kom.
Is het trouwens zo dat de nieuwste mobo's ook het verste komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
theshatter3 schreef op 23 August 2003 @ 18:27:
Ik heb vrijdag een nieuw moederbord gehaald, maar jammer genoeg wil dit moederbord niet booten. Ik heb al ander geheugen en proc. geprobeerd.
Het zal dus nog ff duren voordat ik met screenshots kom.
Is het trouwens zo dat de nieuwste mobo's ook het verste komen?
Nee, dat valt niet te zeggen.. Je moet gewoon geluk hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 13:06

Epsilon

Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 19:39:
[...]

Nee, dat valt niet te zeggen.. Je moet gewoon geluk hebben :)
Ik heb ook maar een NF7-s rev2.0 besteld. Dit omdat ik al een koper heb voor mn 2400+ en 8rda3+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik heb bij hoge Vcore's last dat na enkele min. m'n stressed temp 50 graden is. (ik heb al wel m'n mobo dan 2 uur aangehad). Idle dan zo'n 45. Dat is op 1,8 volt. Met een lager voltage 1,5 heb ik zo'n 35 graden stressed, maar dat moet ik straks nog ff testen want m'n southbridge wordt nogal heet (een passief ding werd ook loeiheet, nu eerst ff m'n WC blok erop zetten met as maar moet hem ff van z'n haakjes ontdoen).

Wat zijn jullie temps? O ja, die 1,8 volt is trouwens de max van die processor, anders doetie het niet meer (dlt 1800+).

Want het is best mogelijk dat m'n processor heet is, maar mogelijk ook de mosfets want die zijn ook heet, ondanks sinks en een 80mm fan er vlak voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Heey dudes ik zit toch te twijfelen, ik heb het potlood streepje voor de vdd mod gedaan hij staat nu op 519 ohm, maar ik kan het voltage niet meten :S
Ik leg de zwarte op mn kast (ijzer) en de rode op het voltage meetpunt, en andersom doet die het ook niet :?
Tìs ook nog een hele dure van mn pa, hij kan ohm meten, ampere, voltage, en kabels doormeten.
Maar hij doet het niet, hoe kan dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds deze week men abit nf7-s rev 2.0 gaan halen en gemonteerd.
men asus a7v8x delux heb ik voor een prijsje kunnen verkopen ;)

vlug heb ik men 1700-cputje eringeknald en eens goed op de proef gesteld.

1 ding dat me opviel was dat ik nu maximaal 2360mhz :9 haal en daarvoor 2250 @2V

in eerste instantie geraakte ik niet verder dan een fsb van 200mhz ook met bios D10 en D18.
maar na de l12 mod kom ik nu tot 215, dus die mod helpt echt!

wat mij ergerd is dat jullie veel verder geraken of ligt het aan de T-bred B core?
mem 2.9V - VCC 3V

verder steekt er nog een hercules ati 9700 pro en corsair 2*256mb 400mhz cas 2

ook eigenaardig is dat het overclocken van men ati-core negatieve gevolgen heeft, mem is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
2360 mhz is sweet man, ik kan maar 2200 mhz en amper benchen, op 2.06 volt dus niet zeuren ja :9
Je zou makkelijk de 225 FSB moeten halen met die ram stickies , mischien je vdd op 1.7 zetten ? nogal handig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

pierre-oord schreef op 24 August 2003 @ 10:09:
Wat zijn jullie temps? O ja, die 1,8 volt is trouwens de max van die processor, anders doetie het niet meer (dlt 1800+).
Mijn oude DLT werd ook vrij warm, bij 1.8 volt ook wel zo rond de 50C stressed, en dat met een maze4 en BI Extreme :/ :X
Met de nog oudere DUT viel het wel mee, graadje of 5 minder.
Morgen ff Abitje halen, kijken wat ie doet :D

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 11:13:
ik heb sinds deze week men abit nf7-s rev 2.0 gaan halen en gemonteerd.
men asus a7v8x delux heb ik voor een prijsje kunnen verkopen ;)

vlug heb ik men 1700-cputje eringeknald en eens goed op de proef gesteld.

1 ding dat me opviel was dat ik nu maximaal 2360mhz :9 haal en daarvoor 2250 @2V

in eerste instantie geraakte ik niet verder dan een fsb van 200mhz ook met bios D10 en D18.
maar na de l12 mod kom ik nu tot 215, dus die mod helpt echt!

wat mij ergerd is dat jullie veel verder geraken of ligt het aan de T-bred B core?
mem 2.9V - VCC 3V

verder steekt er nog een hercules ati 9700 pro en corsair 2*256mb 400mhz cas 2

ook eigenaardig is dat het overclocken van men ati-core negatieve gevolgen heeft, mem is geen probleem.
Heb je je chipset al gevolt mod?
Ik dacht eerst dat bij mij 220 FSB stabiel was, zonder chipset voltmod, maar dat was dus niet zo. Nu ik t voltage, middels de mod, op 1,85 volt heb staan wel.

[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Yo Airhead, hoe meet jij het chipset voltage, want dat kan ik niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

caspergt schreef op 24 August 2003 @ 13:10:
Yo Airhead, hoe meet jij het chipset voltage, want dat kan ik niet :?
Neem ipv je kast als aardpunt een zwarte draad in je molex. Want als je kast niet geaard (binnenkant voeding) zal je idd niets meten. Ik weet van mezelf bijvoorbeeld dat mijn kast niet geaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.motherboardfaqs.com/Abit_nForce2/images/vdd_pencil_mod/voltage_check_points.jpg

En dan de "min" van je multimeter (zwart) op een schroefpunt waar je mobo aan je kast vast zit, of op een schroef waar een insteekkaart mee vast zit.

En de rode kant van je multimeter op één van de punten van t plaatje.

Edit: ik was weer es te laat ;) En idd, zwart kan ook in zwart van een molex stekker.

T onderste punt van t plaatje geeft bij mij t hoogste voltage. Die waarde hou ik aan ( persoonlijk).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Nou hij doet het nog steeds niet, ik doe de rode op het onderste punt, en de zwarte op een schroef die mn isdn kaart vasthoudt en daarna stop ik hem in zòn schroefje waar mn mobo aan vast zit, maar nog steeds nikkes, ja 0.1 volt als ik hem een beetje beweeg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
caspergt schreef op 24 August 2003 @ 16:02:
Nou hij doet het nog steeds niet, ik doe de rode op het onderste punt, en de zwarte op een schroef die mn isdn kaart vasthoudt en daarna stop ik hem in zòn schroefje waar mn mobo aan vast zit, maar nog steeds nikkes, ja 0.1 volt als ik hem een beetje beweeg :?
Zet de zwarte pin van je multimeters eens op een zwarte draad van je molex stekkers. Wanneer je deze op je kast zet, dan meet je via de aarde. Je kunt beter via een nul lijn meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Staat daar geen stroom op dan ?
Ik ga niet met stroom klooien hoor, mag ook niet van m`n pa :9 daar heb ik al 2 voedingen mee opgeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Alleen op de rode en op de gele draden die in je molex zitten staat stroom 12V op de gele en 5V op de rode. De zwarte functioneert juist als nul lijn. Daar staat nooit stroom op.

Probeer maar eens eens een ijzeren staafje in een stopcontact te steken. :+ (niet doen dus) Met een beetje geluk krijg je geen 220. Je voeding werkt verder 't zelfde. Zolang je de zwarte draad van je multimeter maar in een zwart van de molex steekt zal er niets gebeuren wat je voeding zou kunnen slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Ik ben ook niet bang voor de voeding, maar dat ik mezelf onder stroom zet :9
Van dat stopcontact zal ik ff proberen, als ik niet post in 10 minuten dan weet je wat er aan de hand is. ................... (geintje natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Garrett schreef op 24 August 2003 @ 11:24:
[...]

Mijn oude DLT werd ook vrij warm, bij 1.8 volt ook wel zo rond de 50C stressed, en dat met een maze4 en BI Extreme :/ :X
Met de nog oudere DUT viel het wel mee, graadje of 5 minder.
Morgen ff Abitje halen, kijken wat ie doet :D
LOL, ik heb ook maze 4 en een dunne 2x 120 mm fan blackice ;)

Op het moment kan ik niet verder testen, m´n GF 4 mx440 is namelijk volledig overleden. Piep----piep-piep-piep ofzo, de geen videokaart foutmelding :'(

Maandag avond krijg ik ff een PCI kaartje, die AGP stuur ik dat terug voor garantie. Ik heb nog wel kaartje liggen, nou ja hangen in m´n server maar die moet wel mail blijven ontvangen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 14:24:
Zo:

[afbeelding]

En dan de "min" van je multimeter (zwart) op een schroefpunt waar je mobo aan je kast vast zit, of op een schroef waar een insteekkaart mee vast zit.

En de rode kant van je multimeter op één van de punten van t plaatje.

Edit: ik was weer es te laat ;) En idd, zwart kan ook in zwart van een molex stekker.

T onderste punt van t plaatje geeft bij mij t hoogste voltage. Die waarde hou ik aan ( persoonlijk).
Die houd ik ook aan, die ander is lager als voltage wat je insteld in bios. kan opzich wel, maar toch... liever snel weten wat hoog is dan plots 2,8 volt door je chipset jagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

caspergt schreef op 24 August 2003 @ 17:51:
Van dat stopcontact zal ik ff proberen, als ik niet post in 10 minuten dan weet je wat er aan de hand is. ................... (geintje natuurlijk)
omg echt

wel die mod doen, maar spanning meten kan je niet. ten eerste, dood ga je niet aan 12v, 5v enz. 230 ook moeilijk in een nieuw huis.

zwarte draad in molex doen (de 0)
en rode op die punten

zo moeilijk is dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
caspergt schreef op 24 August 2003 @ 17:51:
Hahaha, LOL :D jezelf onder stroom zetten @ 12v van de pc voel je echt niet hoor! lol. Vonkjes maken is minder liev door de amps erop... Ik gebruik ook voor die mods altijd de nul (min) ik vind het maar raar om iets op je aarde aan te sluiten eigenlijk. Maar het is toch hetzelfde in de pc op de een of andere manier (?) meet maar eens de weerstand tussen nul en de aarde, juist ja, 0 ohm...
edit:
3 minuten te laat maar wel mooiere post :P

[ Voor 4% gewijzigd door pierre-oord op 24-08-2003 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 12:00:
[...]

Heb je je chipset al gevolt mod?
Ik dacht eerst dat bij mij 220 FSB stabiel was, zonder chipset voltmod, maar dat was dus niet zo. Nu ik t voltage, middels de mod, op 1,85 volt heb staan wel.
die staat in de bios op het maximum , 1.7volt.
ik heb ergens gevonden dat je met een potloodstreepje die mod kan uitvoeren. per 30 ohm stijgt de spanning met 0.1 volt.

ik heb ni veel goesting om te gaan solderen op dat bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 20:29:
[...]

die staat in de bios op het maximum , 1.7volt.
ik heb ergens gevonden dat je met een potloodstreepje die mod kan uitvoeren. per 30 ohm stijgt de spanning met 0.1 volt.

ik heb ni veel goesting om te gaan solderen op dat bord.
Ik heb ook niet gesoldeerd >:) Ik heb t gedaan met bison elektro, secondelijm en een vaste hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 20:32:
[...]

Ik heb ook niet gesoldeerd >:) Ik heb t gedaan met bison elektro, secondelijm en een vaste hand ;)
8)7 ?

Dan krijg je 0 ohm geleiding! Dat lijkt me niet liev voor je chipset, de pin waarnaar je die connectie maakt is namelijk gewoon een min....

FF een vraagje: Ik ga als ik een goede videokaart heb die niet steeds uitvalt (hij doet het nu ff, misschien voor 10 min weer :P ) dan wil ik bios misschien naar v10 flashen. Ik draai nu 18, de nieuwste. Probleem:
De mp's van 10 werken niet (bekend) wil niet booten

Maar bij mij werkt 9 en 9,5 ook niet! Hij komt wel door post heen, maar zodra die van de HD leest en het scherm zwart wordt om het winxp logo te laten zien blijft die hangen. Op 1,8 vcore... op diezelfde vcore doet die wel een mp van 11. Ik draai nu op 220 mhz. Echt irri zo'n videokaart, en ook vervelend als je niet weet hoe hoog je mem kan komen...

edit:
Ik update toch maar niet, moet je die changelog eens bekijken :S ik denk dat m'n PC dan niet meer wil opstarten :P :X

[ Voor 9% gewijzigd door pierre-oord op 24-08-2003 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 24 August 2003 @ 21:25:
[...]

8)7 ?

Dan krijg je 0 ohm geleiding! Dat lijkt me niet liev voor je chipset, de pin waarnaar je die connectie maakt is namelijk gewoon een min....
Nee, gedaan met weerstand methode :) Niet dat streepje dus ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 22:10:
[...]

Nee, gedaan met weerstand methode :) Niet dat streepje dus ;)
ow pfew kreeg al zwaar medelijden :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik meld me ook maar es in dit topic, ik ga overstappen van een Epox 8RDA+ naar een ABit NF7-S rev 2.0. Ik heb niets dan problemen met het Epox bord, met misschien wel tot 2 keer toe een kapotte CPU en PSU als resultaat. Epox blijft echter volhouden dat er niets met het bord is, ze kunnen de tering krijgen.

Ik heb de mijne aanstaande zaterdag of maandag, dus daarna alles overbouwen, hopen dat mijn CPU nog intact is, kijken wanneer Antec een nieuwe zekering in hun PSU wil zetten (hopelijk is dat het probleem, ik heb niet voor niets een TruePower 480W gekocht :() en daarna hopelijk na maanden eindelijk verlost van mijn computerellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Sow nou ik heb wat ervaringen erbij nu:

M'n abit bord doet met gemak 235 mhz. Dat is op het onderste voltage punt gemeten, 1,60 volt. De voltmod zit erop waardoor ik hem in het bios op 1,4 volt heb ingesteld, maar dit voltage kun je zonder mod ook krijgen geloof ik :)

M'n mem wil alleen niet verder, ik probeer eens wat beter te lenen van iemand maar dat kan even duren. M'n mem doet nu dit (gelezen vanaf bovenaf in abit bios, dus laatste cas latencie). Het is trouwens Corsair PC3200 mem:

Alles hier is op 235 mhz:
2,99 volt:
10-3-3-2 --> no-way
11-3-3-2,5 --> no-way
11-5-5-2,5 --> Ja, stabiel :)

3,12 volt:
10-3-3-2 --> Ja, stabiel :)

Misschien kan het nog wat hoger met wat meer stroom, maar ik kan dan niet meer met zekerheid zeggen of het het mem is of het mobo. Ik kan ook booten in windows op 240 mhz. De 9 mp's kan ik nu wel gebruiken, die 10 en 10,5 niet, die ik juist zo hard nodig heb (m'n 1800+ CPU doet 2500 mhz max). Biossen naar beneden gaan doe ik liever niet gekeken naar de change-list, ik wil bijvoorbeeld wel suspend naar ram etc. kunnen doen... misschien om een pifast neer te zetten dat ik hem ff flash :)

Fewture, wat doet jouw plank of welke latencies? Ik ben nu zeer benieuwd naar mijnes, aangezien het voltage nog zo 0,5 volt omhoog kan :D
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.