Volgens ABIT kan je bios 10 er nie op flashen zodra 12 of hoger erop staat. Hopelijk is dat het probleem, ondanks dat 10 wel beste is....
Je moet via windows terug flashen van een hogere naar een lagere dat gaat niet via DOS.
??? Dat is crap natuurlijk, wel via windows, maar niet via dos 
Flashen is Flashen, Maakt niet uit of het onder windows of dos is.
Er stond bij bios nf7d_14 ofzo dat je niet meer terug kon flashen, maar ik flashde hem zoweer naar nf7d_12.
Wel vaag, mischien iets te vaak achter elkaar geflashed ofzo ?
Flashen is Flashen, Maakt niet uit of het onder windows of dos is.
Er stond bij bios nf7d_14 ofzo dat je niet meer terug kon flashen, maar ik flashde hem zoweer naar nf7d_12.
Wel vaag, mischien iets te vaak achter elkaar geflashed ofzo ?
Het staat bij 12 dat je niet kan trug flashen naar 11 of 10.
Hoe komen jullie eigenlijk aan 10? gewoon getalletje wijzigen van link? Want hij staat er niet tussen.
Hoe komen jullie eigenlijk aan 10? gewoon getalletje wijzigen van link? Want hij staat er niet tussen.
Hard bezig, laatste handjes aan het leggen aan het systeem. Het enige wat nu nog rest. Is een reservoir voor de ontluchting (kan ook zonder reservoir, maar dat past nergens lekker in mn kast en ik wil het wel netjes houdenVerwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 22:33:
Heb je nou al fatsoenlijke koeling??
edit:
Ben benieuwd wat mn nieuwe 2500+ gaat doen dan
( AQXEA 0329XPMW )
[ Voor 11% gewijzigd door Epsilon op 15-08-2003 13:37 ]
XPMW was bij de TBRED B core ook een lekkere core die 0308`s XPMW`s gingen als een trein.
Volgens mij wordt die ook een lekkere oc
Die heb ik nu net binnencaspergt schreef op 15 augustus 2003 @ 13:48:
XPMW was bij de TBRED B core ook een lekkere core die 0308`s XPMW`s gingen als een trein.
Ikzelf zit effe met een prob.
Op mijn nf7-s r.2 draaid mijn cpu 12x200@1.8v zonder problemen prime95 stabiel als het geheugen op spd staat 2,5.3.3.8 (memtest ook stabiel).....Als ik m'n cpu 11x200 laat draaien en geheugen op turbo (2.2.2.5@2.9v) schijnt ook stabiel (memtest en prime95) te draaien.
Beide ...(cpu 12x200@1.8v en geheugen 2,2,2,5@2.9v) reboot de comp om de zoveel tijd. Natuurlijk staat mijn divider 1op1.
Het lijkt op de moederbordchipset die het probleem vormt -> te warm. Welke luchtkoelingchipsetkit voor de mobo raden jullie (als diehard oc-kenners) mij aan ?
Op mijn nf7-s r.2 draaid mijn cpu 12x200@1.8v zonder problemen prime95 stabiel als het geheugen op spd staat 2,5.3.3.8 (memtest ook stabiel).....Als ik m'n cpu 11x200 laat draaien en geheugen op turbo (2.2.2.5@2.9v) schijnt ook stabiel (memtest en prime95) te draaien.
Beide ...(cpu 12x200@1.8v en geheugen 2,2,2,5@2.9v) reboot de comp om de zoveel tijd. Natuurlijk staat mijn divider 1op1.
Het lijkt op de moederbordchipset die het probleem vormt -> te warm. Welke luchtkoelingchipsetkit voor de mobo raden jullie (als diehard oc-kenners) mij aan ?
Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200
Bleh, ik ben weer trug geflashed naar bios 18, 10 gaf niks anders als problemen, overkloks waren plots niet meer stabiel, de vervelende bug van low rpm fans.

Ja..alles moet uit in die bios.. Alle protecties en dat soort gein..VinnieWeiss schreef op 15 August 2003 @ 17:34:
Bleh, ik ben weer trug geflashed naar bios 18, 10 gaf niks anders als problemen, overkloks waren plots niet meer stabiel, de vervelende bug van low rpm fans.
lijm er gewoon een grote heatink op (desnoods met een fan erop) of als je echt een koelertje wil hebben koop dan een crystal orb of een vantec iceburq (zoek ik zelf ook nog maar is nergens te vinden in NLDrake3 schreef op 15 August 2003 @ 16:32:
Ikzelf zit effe met een prob.
Kan nog vies tegenvallen... ik heb er ook zo eentje, maar die wil gewoon niet benchen of wat dan ook boven de 2400 mhz, terwijl ik eerder een JIUHB 0245 had die ik op 2512 had en gewoon mee kon benchen... had ik die maar gehoudencaspergt schreef op 15 augustus 2003 @ 13:48:

I love watercooling
Typisch, ik zag veel goede resultaten in het Grote Tbred overclock topic van toen.Garrett schreef op 15 August 2003 @ 18:52:
[...]
Kan nog vies tegenvallen... ik heb er ook zo eentje, maar die wil gewoon niet benchen of wat dan ook boven de 2400 mhz, terwijl ik eerder een JIUHB 0245 had die ik op 2512 had en gewoon mee kon benchen... had ik die maar gehouden
Maarja, mischien heb jij net een misser.
Maar Heeft Thorry nog nieuws met z`n Rotte Bios ???
offtopic: Je bent gewoon verwendGarrett schreef op 15 August 2003 @ 18:52:
[...]
Kan nog vies tegenvallen... ik heb er ook zo eentje, maar die wil gewoon niet benchen of wat dan ook boven de 2400 mhz, terwijl ik eerder een JIUHB 0245 had die ik op 2512 had en gewoon mee kon benchen... had ik die maar gehouden
Op deze nieuwe pc draait alles nu stabiel, maar ik heb ook nog niet zitten te hannesen, ben benieuwd hoe ver deze JUIHB XPMW komt, het is een van de laatst gemaakte cores uit de XP1700/1800 reeks (week 24).
[ Voor 19% gewijzigd door Yokozuna op 15-08-2003 23:01 ]
Ff een vraagje, kan je van Bios 18 naar bios 10 flashen ??
bij mij is het gelukt, wel met het windows flash progje, anders lukte het niet bij mij.
Wat is de eerste bios waarmee je poweroff CPU temperature op 65 graden kunt zetten? Even verder zoeken....
Verwijderd
Nou is me L12 mod gelukt, zie: http://www.geocities.com/trats102002/nf7sFsbsense.html ,ik haal nu met gemak 225 fsb, maar nu is me proc toch echt de beperkende factor.

(Abit NF7-rev2, AMD XP2100+, twinmos/winbond ch5 2x256MB @ 2-2-3-11)
-Voor de L12 mod:
t liep stabiel op 210x11,5 (2415 Mhz @2,03 vcore) Maar een hogere FSB wilde totaal niet. Het mobo gaf dan een laag/hoog sirene.
-Nu, na de L12 mod:
Als ik op 220x9 draai, loopt memtest perfect. Kom in windows alles stabiel
Als ik op 225x9 draai, loopt memtest perfect. Kom in windows alles stabiel
Hoger nog niet geprobeerd, uit angst voor een corrupte win install
Als ik op 220x11 (2420 mhz) draai, loopt memtest vast ( bevriest)
Dus net de 5 mhz (2420Mhz ipv 2415 Mhz) is me proc teveel. t voltage nog wat uppen mag niet baten.
Hoger dan 2,03 Vcore met lucht vind ik wat risky worden, al wordt ie niet eens echt heet ( 46 gr. C stressed, Alpha 8045 met delta fan@6500rpm)
Maar goed, eerst maar es op zoek naar een Barton dan
(Abit NF7-rev2, AMD XP2100+, twinmos/winbond ch5 2x256MB @ 2-2-3-11)
-Voor de L12 mod:
t liep stabiel op 210x11,5 (2415 Mhz @2,03 vcore) Maar een hogere FSB wilde totaal niet. Het mobo gaf dan een laag/hoog sirene.
-Nu, na de L12 mod:
Als ik op 220x9 draai, loopt memtest perfect. Kom in windows alles stabiel
Als ik op 225x9 draai, loopt memtest perfect. Kom in windows alles stabiel
Hoger nog niet geprobeerd, uit angst voor een corrupte win install
Als ik op 220x11 (2420 mhz) draai, loopt memtest vast ( bevriest)
Dus net de 5 mhz (2420Mhz ipv 2415 Mhz) is me proc teveel. t voltage nog wat uppen mag niet baten.
Hoger dan 2,03 Vcore met lucht vind ik wat risky worden, al wordt ie niet eens echt heet ( 46 gr. C stressed, Alpha 8045 met delta fan@6500rpm)
Maar goed, eerst maar es op zoek naar een Barton dan
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 17:39 ]
Angst voor een corruptje install!?
Tweaken jei!!! Sjeez man, dat ding kan nog veel hoger! Zet je MP op 10 en gewoon lekker doortweaken terwijl je steeds prime tussendoor draait. Hij raakt echt niet corrupt dan, want prime gaat eerst fouten geven namelijk..
Edit:
Wel een L12 mod doen..en dan bang zijn dat windows corrupt..nee dat is logisch
Edit:

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 17:43 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 17:42:
Angst voor een corruptje install!?Tweaken jei!!! Sjeez man, dat ding kan nog veel hoger! Zet je MP op 10 en gewoon lekker doortweaken terwijl je steeds prime tussendoor draait. Hij raakt echt niet corrupt dan, want prime gaat eerst fouten geven namelijk..
Edit:
Ow k dan
Hoeveel volt zou jij me proc meegeven op lucht? Verstandig dan
Oh enne..... mp 10 en 10,5 werken niet hier met bios 17
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 17:52 ]
Hmm ik zit nu weer op bios 14 , want 18 kon ik echt niet mee ocen, heel vaag.
Maar waar kan ik dit flashtooltje voor windows vinden ?
Ik schijt echt in mn broek om in Windows te gaan flashen naar bios 10.
Kan het echt niet in Dos ?
Verwijderd
Nee, schijnt echt alleen met Abit Flashmenu te kunnen... Reden waarom ik er ook niet echt naar uit kijk om t te doencaspergt schreef op 16 augustus 2003 @ 17:47:
Hmm ik zit nu weer op bios 14 , want 18 kon ik echt niet mee ocen, heel vaag.
Maar ik ben geen echte tweaker, zie me vorige 2 posts
t spul is hier te downen overigens:
Bios d10:
http://fae.abit.com.tw/en...file=nf7-s_2.0/nf7d10.exe
progje:
ftp://ftp.abit.com.tw/pub...lashmenu/FlashMenu120.exe
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 17:56 ]
Ik hou altijd 50 graden aan.. Zolang hij daaronder blijft, blijf ik er gewoon voltage in pompenVerwijderd schreef op 16 August 2003 @ 17:45:
[...]
Ow k dan![]()
Hoeveel volt zou jij me proc meegeven op lucht? Verstandig dan( wetende dat ik een alpha 8045 met een delta heb, hij doet nu idle in windows 42,5graadjes. Stressed zo ongeveer 46/47 )
Oh enne..... mp 10 en 10,5 werken niet hier met bios 17. Damn, moet dan misschien toch bios 10 gaan worden
Ok jongens ! ik ga het doen !
Pray for me plzz !
Pray for me plzz !
Verwijderd
Ook op lucht ? Bah, waarom zeg je dat nou. Nou is de verleiding veel te groot om niet over de 2,03 Vcore te gaan voor meVerwijderd schreef op 16 August 2003 @ 17:57:
[...]
Ik hou altijd 50 graden aan.. Zolang hij daaronder blijft, blijf ik er gewoon voltage in pompen
YEAAAHH !!!!! PRAISE THE LORD !

Kon eerst niet in windows op 220, wat doet die nu, 229 here i come.
Alles weer als vanouds, jeez , je hard bonkt wel ff als dat ding er zo lang over doet.
Alles weer als vanouds, jeez , je hard bonkt wel ff als dat ding er zo lang over doet.
50 graden is 50 graden toch? Lucht of water boeit nietVerwijderd schreef op 16 August 2003 @ 18:05:
[...]
Ook op lucht ? Bah, waarom zeg je dat nou. Nou is de verleiding veel te groot om niet over de 2,03 Vcore te gaan voor me
Verwijderd
Hehehe, tja daar zit wat inVerwijderd schreef op 16 August 2003 @ 18:09:
[...]
50 graden is 50 graden toch? Lucht of water boeit niet
Ik pomp er nu 2,1 doorheen. Rustig aan, we komen er wel.
220x11 stabiel nu, zo lijkt t tenminste. Morgen verder, eerst ff eten
Ok dan, netjescaspergt schreef op 16 augustus 2003 @ 18:08:
YEAAAHH !!!!! PRAISE THE LORD !![]()
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 18:16 ]
Waar kan ik die L12 mod vinden, niet die op de socket maar op de proc ?
Jeez, ik ben in een overclocking mood
(heb ik eens in de paar maanden, en nee ik kan niet ongesteld zijn, want uhh ... daar ben ik niet voor gebouwd )
Ff mn huis tuin en keuken Ventilator zowat in m`n kast zitten te wrikken.
En Airhead, je kan best wel 2.1 volt erdoorheen jagen met luchtkoeling, maar wel voor eventjes.
Mn volcano 7+ houd um niet of low speed of medium speed, dus ... takke herrie verzekerd
Jeez, ik ben in een overclocking mood
Ff mn huis tuin en keuken Ventilator zowat in m`n kast zitten te wrikken.
En Airhead, je kan best wel 2.1 volt erdoorheen jagen met luchtkoeling, maar wel voor eventjes.
Mn volcano 7+ houd um niet of low speed of medium speed, dus ... takke herrie verzekerd
Verwijderd
Hoezo, maar eventjes?caspergt schreef op 16 August 2003 @ 18:13:
Tja, hij gaat minder lang mee, maar of ie nu 5 of 4 jaar meegaat, ach dan heb ik allang weer een andere.
Ik heb ook de nf-s rev2. en kan daar een fsb van 220 mee halen, het enigste wat me dwars ligt met hoger oc (van de fsb) is m'n geheugen als ik de fsb hoger zet boot hij ook niet meer. Mijn geheugen is Kingston PC3200 CL2.5 Valueram
, ik draai dat geheugen op 2.8V (stabiel met memtest). Bevelen jullie het mij aan om daar de V van op te krikken, zoja gaat de levensduur van het geheugen dan ook hard achteruit? En/of bestaat er dan een grote kans dat ik het geheugen beschadig. Als laatste wat voor fsb kan er max ongeveer gedraaid worden met de standaard NB koeler op m'n mobo.
Verwijderd
tot en met 2,9 volt kan volgens mij t meeste geheugen wel tegen. Zonder verkorte levensduur.MasterFreak schreef op 16 August 2003 @ 18:17:
Ik heb ook de nf-s rev2. en kan daar een fsb van 220 mee halen, het enigste wat me dwars ligt met hoger oc (van de fsb) is m'n geheugen als ik de fsb hoger zet boot hij ook niet meer. Mijn geheugen is Kingston PC3200 CL2.5 Valueram, ik draai dat geheugen op 2.8V (stabiel met memtest). Bevelen jullie het mij aan om daar de V van op te krikken, zoja gaat de levensduur van het geheugen dan ook hard achteruit? En/of bestaat er dan een grote kans dat ik het geheugen beschadig. Als laatste wat voor fsb kan er max ongeveer gedraaid worden met de standaard NB koeler op m'n mobo.
Kan ook dat ik dat zeg om mezelf voor de gek te houden, omdat ik t er zelf ook doorheen jaag
(Mijn NF7-S rev2 overvolt t geheugen maar iets, als ik em op 2,9 heb staan, naar 2,96. Ik had op 3 volt gehoopt
Ik heb meteen al een andere northbridge koeler erop gekwakt toen ik boven de 200 FSB ging. En de oude op de southbrigde gedaan ( beetje seconde lijm op 2 hoekjes).
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 18:23 ]
Ok maar eens proberen dan...
2.1 air is dodelijk voro de hitte dat ding houd je dan echt niet meer cool met een lucht cooler. Mischien met een thermalright 900 maar de meeste coolers niet dan wordt i dik boven de 60c.Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 18:15:
[...]
Hoezo, maar eventjes?
Tja, hij gaat minder lang mee, maar of ie nu 5 of 4 jaar meegaat, ach dan heb ik allang weer een andere.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Moet jij eens zien hoe netjes mijn volcano 7+ um netjes onder de 53 graden houdt 
Wel met casefans en huis tuin keuken ventilator bij mn case.
Maar toch ik moet echt ns Waterkoeling kopen.
Wel met casefans en huis tuin keuken ventilator bij mn case.
Maar toch ik moet echt ns Waterkoeling kopen.
[ Voor 15% gewijzigd door caspergt op 16-08-2003 18:37 ]
Nou tegenvallend resultaat op 225Mhz fsb, ik dacht eerst dat mijn geheugen degene was die roet in het eten gooide, maar waarschijnlijk is dat mijn cpu, deze kan het nl alleen verhapstukken op 1800 Mhz dat is toch wel een verschil tov 2200 die hij kan draaien op 200 mhz en 220mhz fsb. De reden dat hij op 1800 mhz moet draaien is dat de mp van 8.5 niet werkt maar van 8.0 wel, op een mp van 9.0 of hoger trekt de cpu het niet meer, aangezien ik ook niet onbeperkt volts kan pompen met m'n air (1,9V werkt nl ook niet).MasterFreak schreef op 16 August 2003 @ 18:23:
Ok maar eens proberen dan...
ps. Mijn proc zit echt aan z'n max met 2200 mhz (1700+ JIUHB 0311). De temps stressed liggen rond de 50 graden (niet véél graden meer).
[ Voor 8% gewijzigd door MasterFreak op 16-08-2003 18:48 ]
L12 mod, hoge FSB en hoge Mhzen.
Ik zoek nog naar die L12 mod op het internet, maar op xtremesystems kan je niet searchen met woorden onder 3 letters
En op GOT ligt de Search plat, evenals mn avatar
Ik zoek nog naar die L12 mod op het internet, maar op xtremesystems kan je niet searchen met woorden onder 3 letters
En op GOT ligt de Search plat, evenals mn avatar
[ Voor 15% gewijzigd door caspergt op 16-08-2003 18:48 ]
Verwijderd
Hier is ie nu idle toch echt 42 graden en stressed doet ie 48. Net nog ff gechecked namelijkAstennu schreef op 16 August 2003 @ 18:28:
[...]
2.1 air is dodelijk voro de hitte dat ding houd je dan echt niet meer cool met een lucht cooler. Mischien met een thermalright 900 maar de meeste coolers niet dan wordt i dik boven de 60c.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 18:52 ]
Ja dat bedoel ik, air is best wel goed, maar het minpunt is het lawaai.
Ja oke een goed WC setupje wint zo van Air maar, een Goede Air koeling kan zo een middelmatig wc setupje eruit uhhh ..... koelen ?
Ja oke een goed WC setupje wint zo van Air maar, een Goede Air koeling kan zo een middelmatig wc setupje eruit uhhh ..... koelen ?
Ik heb hier ook de Alpha 8045 met Papst fan die ietsje stiller is. Stressed is ie hier nu 50 graden.Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 18:50:
[...]
Hier is ie nu idle toch echt 42 graden en stressed doet ie 48. Net nog ff gechecked namelijkAlpha 8045 en delta fan.
Ik denk dat ik toch maar is over moet op phasechange koeling.
Valt best mee hoorAstennu schreef op 16 augustus 2003 @ 18:28:
[...]
2.1 air is dodelijk voro de hitte dat ding houd je dan echt niet meer cool met een lucht cooler. Mischien met een thermalright 900 maar de meeste coolers niet dan wordt i dik boven de 60c.
BlaBlaBla
Damn ik dacht ff de L12 mod te doen, sluit ik de 4de L12 bridge naar rechts, moest het de derde zijn 
Gelukkig doet die ut nog, maar nu moet ik weer mn PSU eruit halen om die koeler eraf te frikken , en dan nog dat pruts werk
Gelukkig doet die ut nog, maar nu moet ik weer mn PSU eruit halen om die koeler eraf te frikken , en dan nog dat pruts werk
Verwijderd
Tja, ik weet ook niet waarom je persé de proc wil L12 modden en niet t mobo. Deze manier: http://www.geocities.com/trats102002/nf7sFsbsense.html is iig erg makkelijk. Zorg er voor dat je superdun draad gebruikt en er kan niks mis gaan...caspergt schreef op 16 August 2003 @ 20:49:
Damn ik dacht ff de L12 mod te doen, sluit ik de 4de L12 bridge naar rechts, moest het de derde zijn
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 21:06 ]
Tja ik vindt Het verven wat makkelijker, ook al heb ik 2 zowat 2 linkerhanden en geen vergrootglas meer 
Ik zou ook niet weten waar ik die dunne draadjes moet weghalen
Ik zou ook niet weten waar ik die dunne draadjes moet weghalen
Bah waarom wil bij anderen de d10 bios wel goed draaien en geeft het bij mij niets anders als problemen? Ik had alles uit gezet en naar dezelfde settings gezet als ik draaide en meteen weer crash hier, crash daar. Echt erg....
Hangen in bios ook
Als iemand nog een oplossing weet ik hoor het graag, anders blijf ik lkkr bij 18 ofzo, of weet iemand anders een andere bios die beter overklokt?
Hangen in bios ook

Als iemand nog een oplossing weet ik hoor het graag, anders blijf ik lkkr bij 18 ofzo, of weet iemand anders een andere bios die beter overklokt?
Hee hoo, ik heb de L12 mod nog ff gefix0red en ik merk eigenlijk geen enkel verschil, ik kan niet hoger booten dan 229 FSB, mischien wel omdat mn ram 1 reepje 512 mb pc2700 is, ZONDER winbond chippies 
want met Winbond BH5/CH5 chippies zou ik super snel draaien.
Kortom, mn ram is de limit, en ik heb maar 55 euro voor m`n pctje, dus nog ff werken en zakgeld op mn pinpas, en het wordt tijd voor nieuw ram
Trouwens op 220 werkt die op 11-2-2-2
bijzonder goed voor 1 reepje 512 zonder super oc chippies erop.
want met Winbond BH5/CH5 chippies zou ik super snel draaien.
Kortom, mn ram is de limit, en ik heb maar 55 euro voor m`n pctje, dus nog ff werken en zakgeld op mn pinpas, en het wordt tijd voor nieuw ram
Trouwens op 220 werkt die op 11-2-2-2
[ Voor 44% gewijzigd door caspergt op 16-08-2003 23:44 ]
WOW Ik heb zojuist de L12 mod gedaan (op de socket). Kon voorheen booten op 220, maar stabiel was het niet (prime en gamen). Hoger dan 220 kon ik niet eens booten. Nu draaid prime op 240
Heb m'n mem settings op 3,3,3,11 moeten zetten anders krijg ik in memtest fouten. (corsair xms3200c2 256*2 @DC , voltage op max 2.9)
Ga nog proberen hoger te komen.
Bios versie 10
Bios versie 10
[ Voor 4% gewijzigd door Eindhoven657 op 17-08-2003 14:04 ]
Ja, het werkt als en trein.. Ik heb op 240 nog wat problemen met de stabiliteit en ik kom er maar niet achter wat het is.Eindhoven schreef op 17 August 2003 @ 14:03:
WOW Ik heb zojuist de L12 mod gedaan (op de socket). Kon voorheen booten op 220, maar stabiel was het niet (prime en gamen). Hoger dan 220 kon ik niet eens booten. Nu draaid prime op 240Heb m'n mem settings op 3,3,3,11 moeten zetten anders krijg ik in memtest fouten. (corsair xms3200c2 256*2 @DC , voltage op max 2.9)
Bios versie 10
Edit:
Ik denk memory, maar ja..kweet het niet zeker
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 14:17 ]
Ik was na de mod aan het testen op 9*240 kreeg daarbij een membench van 3466/3196
Draai nu op 10*240 en krijg nu een membench van 3634/3367
Is da normaal?????
edit. Voorheen kreeg ik de cpu met geen mogelijkheid hoger dan +- 2250-2300mhz
Nu draaid hij stabiel op 2400
Heeft de l12 mod hier ook invloed op?
Draai nu op 10*240 en krijg nu een membench van 3634/3367
Is da normaal?????
edit. Voorheen kreeg ik de cpu met geen mogelijkheid hoger dan +- 2250-2300mhz
Nu draaid hij stabiel op 2400

[ Voor 33% gewijzigd door Eindhoven657 op 17-08-2003 14:22 ]
Verwijderd
Bios D10 gebruiken is zeker de enige manier om de multipliers 10 en 10,5 te kunnen kiezen he
Zowel met bios 17 als 18 krijg ik de hoog/laag sirene, als ik mp's 10 en 10,5 wil gebruiken. En dat zijn nou net de multipliers die ik nodig heb
Zowel met bios 17 als 18 krijg ik de hoog/laag sirene, als ik mp's 10 en 10,5 wil gebruiken. En dat zijn nou net de multipliers die ik nodig heb
HEHE
je moet er toch aan beginnen jonge ..... bios flash in WINDOWS 
Wie weet eigenlijk de beste oc reepjes om met 3.04 volt te klokken en een beetje goedkoop zijn ?
Wie weet eigenlijk de beste oc reepjes om met 3.04 volt te klokken en een beetje goedkoop zijn ?
Verwijderd
caspergt schreef op 17 August 2003 @ 15:46:
HEHEje moet er toch aan beginnen jonge ..... bios flash in WINDOWS
beste reepjes? Twinmos/winbond met CH5 chipjes, zou ik zeggen
Ik zou er maar niet aan beginnen, ik had mijn abit nf7-s rev 2.0 er binnen 24 uur na aankoop mee verrotcaspergt schreef op 17 August 2003 @ 15:46:
HEHEje moet er toch aan beginnen jonge ..... bios flash in WINDOWS
Maar kreeg gwoon een nieuwe hor
Verwijderd
Als bios D10 de multipliers 10 en 10,5 wel toestaat, moet dat toch "enabled " kunnen worden in latere biossen lijkt me?
Wie is er hier zo slim om ff bios 18 te editten zodat ze WEL werken
Een soort van Uber bios dus
Wie is er hier zo slim om ff bios 18 te editten zodat ze WEL werken
Een soort van Uber bios dus
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 16:28 ]
Tja ik denk niet dat iedereen dat kan.
Maaruhh, maaruhh CH5 winbond chippies gaan die een beetje hard op 3.04 volt ?
Ik wil toch wel de 240 halen met die reepjes, of moet je dan een vddr mod gaan doen.
Ik heb al de VDD mod gedaan, maar met potlood, en ik durf echt niet te solderen.
Mag ook niet van m`n pa
Maaruhh 240 op air moet tocm mogelijk zijn ?
Maaruhh, maaruhh CH5 winbond chippies gaan die een beetje hard op 3.04 volt ?
Ik wil toch wel de 240 halen met die reepjes, of moet je dan een vddr mod gaan doen.
Ik heb al de VDD mod gedaan, maar met potlood, en ik durf echt niet te solderen.
Mag ook niet van m`n pa
Maaruhh 240 op air moet tocm mogelijk zijn ?
Ok dus het is WEL mogelijk 
ik heb goeie airflow en de L12 mod gedaan, en vdd mod.
Maar ik moet echt ns watercooling kopen ja
ik heb goeie airflow en de L12 mod gedaan, en vdd mod.
Maar ik moet echt ns watercooling kopen ja
Verwijderd
Hoe komt het dat als ik terug wil flashen met dat "in windows flash progje" het niet lukt?
Hij wil volgens mij een bin file terwijl die bios een exe file is.
Hoe zit dat?
Hoe zit dat?
Verwijderd
Pak die exe eerst es ff uit misschienVerwijderd schreef op 17 August 2003 @ 18:43:
Hoe komt het dat als ik terug wil flashen met dat "in windows flash progje" het niet lukt?
Hoe zit dat?
Gewoon die exe runnen ja, de bios ''floept'' er dan zo uit
Verwijderd
Als ik 'm open krijg ik run me een dos batch.
Als ik alleen bios d10 aanklik geeft ie file size error.
Ik krijg er hoe dan ook geen bin file uit.
moet ik die run me gewoon doorlopen ofzo?
Dit is een DOS progje..
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 19:00 ]
Verwijderd
heb je een download accelerator draaien? probeer t nogmaals te downloaden zonder? Of begrijp ik t verkeerdVerwijderd schreef op 17 August 2003 @ 18:58:
[...]
Als ik 'm open krijg ik run me een dos batch.
Als ik alleen bios d10 aanklik geeft ie file size error.
Ik krijg er hoe dan ook geen bin file uit.
moet ik die run me gewoon doorlopen ofzo?
Dit is een DOS progje..
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 19:03 ]
run me zeker niet doen in windows, dat is een batch bestand voor het flash proggie, ik zal ff het "juiste" bios uploaden
hier issie
hier issie
[ Voor 26% gewijzigd door Puc van S. op 17-08-2003 19:03 ]
Verwijderd
Ok thanx!M1lamb3r schreef op 17 augustus 2003 @ 19:01:
run me zeker niet doen in windows, dat is een batch bestand voor het flash proggie, ik zal ff het "juiste" bios uploaden
Waar upload je het naartoe dan? Kun je het niet naar me mailen?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 19:05 ]
Ik heb um ook met DAP gedownload, kijk ff op, www.motherboardfaqs.com, die hebben en de links naar Abit site van alle biossen en alle biossen zelf gehost.
z3us chek me post, hij staat op me xs4all webspace
Verwijderd
FF voor de goede orde, ik heb van die site bios d10 gedowload naar een nieuw mapje op m'n schijf.
Dan open ik dat flash progje van Abit, doe update from file, selecteer dat nieuwe mapje en dan vind ie geen bin file.
Wat doe ik fout?
Dan open ik dat flash progje van Abit, doe update from file, selecteer dat nieuwe mapje en dan vind ie geen bin file.
Wat doe ik fout?
Dan Run je de exe, dan pakt die de bios uit, dan start je Abit Flashmenu, je gaat naar die map hij ziet de bin file en klaar ben je.
Verwijderd
Huh? Op jouw website zie 'm niet staan...M1lamb3r schreef op 17 August 2003 @ 19:06:
z3us chek me post, hij staat op me xs4all webspace
Heren, en dan met name Z3us, zouden jullie dit topic niet willen verpesten door slowchatten over een dergelijk probleem?
Z3us, kijk eens in je handleiding, cq. de Abit website hoe je je BIOS precies moet flashen en hoe je met de betreffende exe's en bin's om moet gaan. En nu weer ontopic, het gaat over het OC'en met de NF7-S
Z3us, kijk eens in je handleiding, cq. de Abit website hoe je je BIOS precies moet flashen en hoe je met de betreffende exe's en bin's om moet gaan. En nu weer ontopic, het gaat over het OC'en met de NF7-S
Heej hierbij een bijdrage aan et topic namelijk een mod voor een stabieler voltage voor het Dimm gedeelte

http://www.xtremesystems....46f4f1c11c&threadid=17481
Turn it off and on again.
Netjes fewture, ik wacht die pelt nog ff af. Ik dacht er ook aan zoals ik al eerder zei. Helaas heb ik 3200 corsair wat moeilijk zal doen, en moet eerst ff een nieuwe videokaart hebben.
Shit dat een hobby zo duur is
Jij moet straks ook opzoek naar nieuw mem als ik deze scores zo zie
Zou iemand mij uit kunne leggen hoe die L12 mod nu precies werkt.
Moet ik alleen die draadjes er op de goede plek inprutsen, of moet ik ook nog rekening houden met aarding (las daar ook iets over). Dan kan ik dat vanavond nog proberen.
Moet ik alleen die draadjes er op de goede plek inprutsen, of moet ik ook nog rekening houden met aarding (las daar ook iets over). Dan kan ik dat vanavond nog proberen.
Verwijderd
Nee hoor. Ik gebruik altijd de nieuwste biosen (nu 18 dus) en heb gewoon alle mp keuzes. Nu 10.5*215Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 15:45:
Bios D10 gebruiken is zeker de enige manier om de multipliers 10 en 10,5 te kunnen kiezen he![]()
Ik heb boven de 215 al stabiliteits problemen. Ook twinmos/winbond. Settings nu 6-3-2-2 (las ergens dat je bij de CH5 altijd ras to cas op 3 moet zetten).Eindhoven schreef op 17 August 2003 @ 14:03:
WOW Ik heb zojuist de L12 mod gedaan (op de socket). Kon voorheen booten op 220, maar stabiel was het niet (prime en gamen). Hoger dan 220 kon ik niet eens booten. Nu draaid prime op 240Heb m'n mem settings op 3,3,3,11 moeten zetten anders krijg ik in memtest fouten. (corsair xms3200c2 256*2 @DC , voltage op max 2.9)
Bios versie 10
Heb je nog iets met je northbridge gedaan?
Hoe heb je je FSB/MEM verhouding staan? (bij 6/6 zou toch dan je pci op 40mhz draaien, ik kan agp wel vast op 66 zetten maar voor pci staat er niks)
Ik heb al eens de mem settings op 11-4-4-3 gezet en dan pakt hij nog geen 220. Dus iets zeurt aan mijn systeem.
cpu 1,8v mem 2,8v
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 20:17 ]
Hehe.. zie de startpost.. Ik heb die mod alSmokeyTheBandit schreef op 17 augustus 2003 @ 19:33:
Heej hierbij een bijdrage aan et topic namelijk een mod voor een stabieler voltage voor het Dimm gedeelte![]()
- Je Vddr zakt minder in
- Je Vddr mod levert meer volts
Bij mij ging de Vddr mod van 3.23 max naar 3.30V max door de Vio mod. Werkt dus
Edit: Ow en dat was van 3.29V Vio naar 3.45V Vio. Op standaard snelheid is mn Vio 3.31V en overclocked is hij dus 3.28/3.29. Vddr en Vcore wijken redelijk wat af dan. Door de Vio mod stabiliseren de Vddr en de Vdd. Als je de Vio mod doet, maar dan op de 12V dan heb je hetzelfde effect op de Vcore denk ik.. Maar dat test ik nog wel..
Ja..dit mem is wel goed, maar niet goed genoeg. Het zuipt voltage en word echt flink warm. 225Mhz kan ik niet prime stabiel draaien zonder 3.2V op het mem en dat kan ik nou net niet gebruiken..pierre-oord schreef op 17 augustus 2003 @ 20:02:
Netjes fewture, ik wacht die pelt nog ff af. Ik dacht er ook aan zoals ik al eerder zei. Helaas heb ik 3200 corsair wat moeilijk zal doen, en moet eerst ff een nieuwe videokaart hebben.
Z3us komt woensdag even langs en dan prikken we zijn Twinmos er ff in..kijken of dat beter gaat.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 20:15 ]
Verwijderd
Ja, maar bij een FSB van 220 en hoger ( ongeveer ) niet meer. Tenminste, ik niet.Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 20:06:
[...]
Nee hoor. Ik gebruik altijd de nieuwste biosen (nu 18 dus) en heb gewoon alle mp keuzes. Nu 10.5*215
Voorbeeldje:
220x11 is stabiel ( 2420 Mhz)
225x10,5 start niet op (2360 mhz)
225x9 start wel op, memtest geeft geen fouten bij 225 FSB. Dus aan t geheugen ligt t niet.
225x10,5 geeft een lager aantal mhzjes dan 220x11 en toch niet opstarten. t mobo geeft dan de Laag/hoog sirene.
Zie je wat ik bedoel?
Ik ben trouwens niet de enige met dit probleem. bios 10 schijnt dat op te lossen
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 12:01 ]
Ik had precies hetzelfde.. D10 erin en het was weg.. Misschien dat D11 net zo goed werkt, dat weet ik niet..niet getest. Wel is het zo dat D10 wat bugs heeft. Mijn systeem draait amper op 200MHz.. Heel vaag.. Alles eronder is goed en tot 37MHz erboven is goed..
Mja..
Verwijderd
Ja, ik ontkom er ook niet aan om te flashen op deze manier. Fuck, t zou dan toch mogelijk moeten zijn om die "optie" in de laatse biossen weer te "activeren". Net zoals de über biossen die gemaakt worden voor bijvoorbeeld asus mobo's.Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 22:41:
Ik had precies hetzelfde.. D10 erin en het was weg.. Misschien dat D11 net zo goed werkt, dat weet ik niet..niet getest. Wel is het zo dat D10 wat bugs heeft. Mijn systeem draait amper op 200MHz.. Heel vaag.. Alles eronder is goed en tot 37MHz erboven is goed..Mja..
Had ik nou maar verstand van t editten van biossen
Als bios 11 wel via floppy geflashed kan worden, probeer ik dat wel binnenkort. FF wat lezen erover eerst
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 22:52 ]
Nog ff een klein vraagje over het modden van die abit, omdat ik er misschien eentje krijg:
In al die mods moet je een kant van de potential meter verbinden met de aarde. Dit doen ze op de kast. Kan dit nu gewoon ook op een zwarte molex min? Omdat de buitenkant van je kast aan andere dingen vastzit op het lichtnet vind ik dat niet zo fijn, daar is altijd wel een kleine spanning te vinden namelijk. Liever stabiel binnen z'n eigen kring.

In al die mods moet je een kant van de potential meter verbinden met de aarde. Dit doen ze op de kast. Kan dit nu gewoon ook op een zwarte molex min? Omdat de buitenkant van je kast aan andere dingen vastzit op het lichtnet vind ik dat niet zo fijn, daar is altijd wel een kleine spanning te vinden namelijk. Liever stabiel binnen z'n eigen kring.
offtopic:
Mijn 1800+ doet 2508 Mhz STABLE
is dat hoog of niet? Echt een wonder-cputje
weet weeknummer ff niet enzo, vergeten op te schrijven 
is dat hoog of niet? Echt een wonder-cputje
mwa gewoon op een ring (waar de schroeven doorheen gaan) van je mobo solderen. zit ie wel aan ej kast maar werkt prima hoor.pierre-oord schreef op 18 August 2003 @ 00:04:
Nog ff een klein vraagje over het modden van die abit, omdat ik er misschien eentje krijg:
offtopic:
is dat hoog of niet? Echt een wonder-cputjeweet weeknummer ff niet enzo, vergeten op te schrijven
ene 2500 is zeker netjes maar niet echt wonder
Verwijderd
Sorry van de slowchat, het flashen in windows is gelukt.
Wat betreft die Vio mod, als je high voltage 0.15V ( middelste poot mosfet) hoger ligt dan je effective Vdimm (onderste poot mosfet) zou je Vdimm stabiel moeten zijn.
Ik moest mijn Vio tot 3.44V opschroeven om 3.28V high V te bereiken, Vdimm was 3.1V, 0.18V verschil dus.
Jammer dat nu ik eindelijk alle mods heb uitgevoerd ik door een stommiteit m'n bord heb gesloopt.
Ik probeerde Sandra's mem bandwidth test en zag dat ik een hele slechte score had.
Toen ik op onderzoek uitging zag ik dat 1 geheugenmodule niet goed in z'n slot zat.
Pc uitgezet, module aangedrukt.....opstarten...lange pieptonen.
Eerst dacht ik dat het die dimm was maar het blijkt toch dat ik een geheugencontroller heb gemolt.
Kunnen we iig nog mijn geheugen in jouw machine testen, Fewture.
Tijd voor bordje nr 4...
Wat betreft die Vio mod, als je high voltage 0.15V ( middelste poot mosfet) hoger ligt dan je effective Vdimm (onderste poot mosfet) zou je Vdimm stabiel moeten zijn.
Ik moest mijn Vio tot 3.44V opschroeven om 3.28V high V te bereiken, Vdimm was 3.1V, 0.18V verschil dus.
Jammer dat nu ik eindelijk alle mods heb uitgevoerd ik door een stommiteit m'n bord heb gesloopt.
Ik probeerde Sandra's mem bandwidth test en zag dat ik een hele slechte score had.
Toen ik op onderzoek uitging zag ik dat 1 geheugenmodule niet goed in z'n slot zat.
Pc uitgezet, module aangedrukt.....opstarten...lange pieptonen.
Eerst dacht ik dat het die dimm was maar het blijkt toch dat ik een geheugencontroller heb gemolt.
Kunnen we iig nog mijn geheugen in jouw machine testen, Fewture.
Tijd voor bordje nr 4...
LOL verbazing wekkend hoeveel mobos er op hun muil gaan 
Wat doe je met die dingen man
* SmokeyTheBandit heeft nog steeds mobo nummero uno ( ook een een verkeerde vdd mod gedaan iets van 4-5V op de NB
maar hij leeft nog
)
Wat doe je met die dingen man
* SmokeyTheBandit heeft nog steeds mobo nummero uno ( ook een een verkeerde vdd mod gedaan iets van 4-5V op de NB
ach als je de nb goed koelt kan hij er wel tegen

woowzers, 4-5 volts op je NB ?
Vondt die niet leuk zeker
Dit is ook m`n 2de NF7-s, ik had per ongeluk contact gemaakt met een ander weerstandje, ik start dat ding op, doet niets, fan gaat niet aan helemaal niks, ik raak de SB aan , voem gaat weer aan, vliegt uit
Weer dat ding aan , half uurtje wachten op m`n bed terwijl ik tv kijk, en ja hoor hij doet het.
Ik doe hem weer uit na een tijdje weer aan, BANG voeding naar de klote, ik dacht: shit dit vindt mn computerboertje niet leuk, al de 3rde voeding die stuk is.
Kortom, alles losgekoppeld, 235 watt voedingkje eraan met een voodoo 3 pci erin.
Nee deed niets meer.
Dit is ook m`n 2de NF7-s, ik had per ongeluk contact gemaakt met een ander weerstandje, ik start dat ding op, doet niets, fan gaat niet aan helemaal niks, ik raak de SB aan , voem gaat weer aan, vliegt uit
Weer dat ding aan , half uurtje wachten op m`n bed terwijl ik tv kijk, en ja hoor hij doet het.
Ik doe hem weer uit na een tijdje weer aan, BANG voeding naar de klote, ik dacht: shit dit vindt mn computerboertje niet leuk, al de 3rde voeding die stuk is.
Kortom, alles losgekoppeld, 235 watt voedingkje eraan met een voodoo 3 pci erin.
Nee deed niets meer.
Verwijderd
Hebben mede-tweakers ook problemen met de stabiliteit van de Vcore voltage en 12Volts, check maar ff wat mijn probleem is.
NF7-S v2.0 MBM5 met Enermax 330watt voeding

NF7-S v2.0 MBM5 met Noname 350watt voeding.

Check de 12volt en Vcore statistieken, deze fluctueren echt als een gek!
Config:
Athlon xp 2354Mhz@ 1.93Volts@ Water chilled
Abit NF7-S v2.0 Motherboard
3x Maxtor diamondmax plus 9 (Uses only 24W at spin-up, 5W idle/read/write , and seeking 10W according to Maxtor specs) wordt maximaal 72Watts door HD's gebruikt.
Radeon 8500LE@ 8500@water chilled +voltage mod, heb ik uitgezet, slurpt dus standaard 8500 Wattage.
Fans on external powersuppply
Realtek 8139 PCI ethernetcard
Heb een Zalman heatsink op de Northbridge gepropt, een Heatsinkje op de Southbridge( or whatever bij Nvidia), Heatsinks op de 3phase Mosfets voor CPU-voltage. Zou denken dat dit alles de, vooral het laatste, de spanning wat stabieler zou moeten maken, maar NOT.
Ik heb de ATX2-stekker aangesloten op het moederbord. Er is goed te zijn dat alleen 12Volts en Vcore bedroevende instabiliteit geven.
Heeft ienand een goed idee hierover? Een 330Watt Enermax voeding zou met deze configuratie toch meer dan genoeg moeten zijn.

ps. heeft iemand ook volgens probleem met onboard NIC, ik heb gegoogled (nofi google), maar niets tevinden, ook niet op abit-forum, tweakers-forum, amdzone-forum en nfhq-forum ( alleen in engels, ben vandaag wat lui);
onboard nforce2-NIC problem.
I’m spoofing MAC-Address of onboard nforce NIC and my Realtek Nic’s MAC-Address has also been changed, I didn’t change that address. Windows is saying that Realtek has got a different mac-adress; 00-02-44-23-8F-0B, this is the hardware MAC-address. If I don’t spoof any addresses on my pc the router sees the MAC-address of my realtek-NIC also on my onboard nforce2-NIC in its ARP-table. I can’t use my onboard nforce2-NIC because it’s not working. My 3com SuperstackII switch detects the connection switches from disabled to enable and back again, this is a constant process. I haven’t checked the ARP-table of the switch( have to make a 0-modem cable first).
ARP-cache table router.
IP Address MAC Address
192.168.130.130 08-00-4E-36-09-D2
192.168.130.131 00-50-8D-FF-FF-FF onboard nforce NIC
192.168.130.139 00-50-8D-FF-FF-FF Realtek Nic’s!!!!!!!
192.168.130.141 00-50-FC-51-11-5B
The onboard nforce2-NIC simply doesn’t work, its not receving any packets according to windows XP. All the ip’s are static. Switching UTP-cables doesn’t make any difference.
What could be the problem? Its looks like a hardware issue, doesn’t it?

Config:
Athlon xp 2354Mhz@ 1.93Volts@ Water chilled
3x Maxtor diamondmax plus 9 (Uses only 24W at spin-up, 5W idle/read/write , and seeking 10W according to Maxtor specs) wordt maximaal 72Watts door HD's gebruikt.
Radeon 8500LE@ 8500@water chilled +voltage mod, heb ik uitgezet, slurpt dus standaard 8500 Wattage.
Heb een Zalman heatsink op de Northbridge gepropt, een Heatsinkje op de Southbridge( or whatever bij Nvidia), Heatsinks op de 3phase Mosfets voor CPU-voltage. Zou denken dat dit alles de, vooral het laatste, de spanning wat stabieler zou moeten maken, maar NOT.
Ik heb de ATX2-stekker aangesloten op het moederbord. Er is goed te zijn dat alleen 12Volts en Vcore bedroevende instabiliteit geven.
Heeft ienand een goed idee hierover? Een 330Watt Enermax voeding zou met deze configuratie toch meer dan genoeg moeten zijn.
ps. heeft iemand ook volgens probleem met onboard NIC, ik heb gegoogled (nofi google), maar niets tevinden, ook niet op abit-forum, tweakers-forum, amdzone-forum en nfhq-forum ( alleen in engels, ben vandaag wat lui);
onboard nforce2-NIC problem.
I’m spoofing MAC-Address of onboard nforce NIC and my Realtek Nic’s MAC-Address has also been changed, I didn’t change that address. Windows is saying that Realtek has got a different mac-adress; 00-02-44-23-8F-0B, this is the hardware MAC-address. If I don’t spoof any addresses on my pc the router sees the MAC-address of my realtek-NIC also on my onboard nforce2-NIC in its ARP-table. I can’t use my onboard nforce2-NIC because it’s not working. My 3com SuperstackII switch detects the connection switches from disabled to enable and back again, this is a constant process. I haven’t checked the ARP-table of the switch( have to make a 0-modem cable first).
ARP-cache table router.
IP Address MAC Address
192.168.130.130 08-00-4E-36-09-D2
192.168.130.131 00-50-8D-FF-FF-FF onboard nforce NIC
192.168.130.139 00-50-8D-FF-FF-FF Realtek Nic’s!!!!!!!
192.168.130.141 00-50-FC-51-11-5B
The onboard nforce2-NIC simply doesn’t work, its not receving any packets according to windows XP. All the ip’s are static. Switching UTP-cables doesn’t make any difference.
What could be the problem? Its looks like a hardware issue, doesn’t it?
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 12:26 . Reden: foutje ]
Verwijderd
Je athlon @2,93Volts
Woot!
Maar nee, ik heb geen problemen, denk toch dat t je voeding moet zijn die t moeilijk heeft.
Maar nee, ik heb geen problemen, denk toch dat t je voeding moet zijn die t moeilijk heeft.
2.93 volts vcore !! klop jij wel helemaal met je watechiller ?? 
Ik heb ook problemen met de vcore en 12 volt lijn met een qtec 450 watt, maar niet zo erg als jou, ik weet niet of het kan , maar er schijnt zòn universele PSU mod te zijn die alles wat stabiliseert, mits je Sense draden langs je 3.3 v , 5v en 12 volt lijn hebt ofzoiets.
Mischien ff op xtremesystems.org zoeken ?
Ik heb ook problemen met de vcore en 12 volt lijn met een qtec 450 watt, maar niet zo erg als jou, ik weet niet of het kan , maar er schijnt zòn universele PSU mod te zijn die alles wat stabiliseert, mits je Sense draden langs je 3.3 v , 5v en 12 volt lijn hebt ofzoiets.
Mischien ff op xtremesystems.org zoeken ?
ik denk at hij 1,93 bedoelt kijk maar in de mbmpics
Nee en ik maar vreemd vinden dat hij niet wou bootencaspergt schreef op 18 August 2003 @ 12:01:
woowzers, 4-5 volts op je NB ?

Verkeerde waardes voor de mod gebruikt
Verwijderd
Ja mensen 1.93Volts, anders had ik er mijn boterhammetjes op kunnen roosteren.
Ik ben ff aan het denken, is meestal niet goed. ik heb de ATX2-stekker aangeloten, dit betekent dat de Vcore via 12Volts wordt gevoed, aangezien 12V en Vcore instabiel zijn, ga ik dadelijk zonder ATX2 checken!
Ik ben ff aan het denken, is meestal niet goed. ik heb de ATX2-stekker aangeloten, dit betekent dat de Vcore via 12Volts wordt gevoed, aangezien 12V en Vcore instabiel zijn, ga ik dadelijk zonder ATX2 checken!
Uhm..jah.. Dat had ik dus al gepost gister..Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 12:01:
Hebben mede-tweakers ook problemen met de stabiliteit van de Vcore voltage en 12Volts, check maar ff wat mijn probleem is.
[afbeelding]
[afbeelding]
Config:
Athlon xp 2354Mhz@ 2.93Volts@ Waterchilled
Radeon 8500LE@ 8500@waterchilled +voltage mod, heb ik uitgezet, slurpt dus standaard 8500 Wattage.
Heeft ienand een goed idee hierover? Een 330Watt Enermax voeding zou met deze configuratie toch meer dan genoeg moeten zijn.![]()
![]()
Mijn voeding vind het allemaal maar niks.. Teveel power voor wat hij aankan. Ik heb een 380W CWT en die word eindelijk te klein voor dit systeem. De NF7-S trekt zn Vcore van de 12V af. Er gaan zoveel amps doorheen dat de voeding het gewoon niet meer aankan. Mijn Vcore schommelt ook..al is het minder dan jouw systeem.
Van standaard naat overclocked gaat mn 12V van 11.95 naar 11.80 ongeveer. De voeding probeerd dit bij te stellen, maar het is gewoon op.. Met als gevolg dat mn voeding zo heet word dat ik maar een half uur kan benchen en daarna geeft hij het op. De 12V modden zou heel erg dom zijn..dan sloop je de voeding.
ik dank dat hij bedoelt mat waterchilled: water gekoeld en niet met een waterchiller
Verwijderd
Ik zit te denken om een externe 12volts powersupply te maken voor de ATX2-stekker op mijn mobo, ik gebruik nu toch al een externe voeding voor mijn Fans, deze is zeker zwaar genoeg om nog wat Ampjes te kunnen trekken.
Je gaat er vanuit dat waterchilled met een waterchiller is.
En Watercooled gewoon een wc setupje is.
En Watercooled gewoon een wc setupje is.
Dit topic is gesloten.