Hier een kort verslagje van mijn nieuwe plankje en mijn nieuwe Barton 2500+. Na een hoop ellende met een 8RDA+ en een 2100+ die besloten had als Duron verder te leven
nu een fatsoenlijke OC 
Het systeem bestaat uit de volgende onderdelen:
• Abit NF7-S Rev 2 met bios D10
• AMD Athlon XP 2500+ AQXEA week 24
• Corsair Twinx XMS3200LL 512 (2x256)
• Asus GF FX 5200 (wegens geldgebrek)
• CWT 380 voeding
• En nog wat meuk dat verder niet belangrijk is
Koeling
• DangerDen Maze 3 kloon van Imhotep
• Chipset waterblok door ThaMafkees
• Black Ice Xtreme 2 rad
• 2x YS-Tech 134cfm 120mm fans
• Eheim 1048
• Innovatec Tank-O-Matic
• Zalman NB-32J op de Southbridge
• 3 case fans waarvan 1 direct boven de mosfets van de plank

De Maze 3 kloon en de BlackIce Xtreme 2
Aanpassingen die ik heb gedaan
• Vio (3.3V) mod op de ATX stekker
• Vddr mod voor het geheugen
• Vdd mod voor de chipset
• Waterblokken volledig gepolijst

De waterblokken volledig gepolijst. Sorry van de wazige pic.
Benchmarks
Sisoft Sandra @ 241MHz fsb Dual Channel:

Hexus PiFast @
11 x 231MHz - 2549MHz
2.2V Vcore
1.96V Vdd
3.15V Vddr

*clickable*
Problemen die ik tegen kwam
Ik kon eerst niet verder dan 233MHz fsb. Dit was met een 1800+ Tbred B cpu. Naderhand kwam ik erachter dat juist die 133MHz instelling van de cpu het probleem was. Blijkbaar wordt de chipset anders ingesteld als je een 166Mhz cpu erin doet. Om verder te komen in de pifast challenge heb ik een Barton 2500+ cpu gekocht. Het gevolg was dat ik nu wel hoger dan 233 kon komen. Jammer genoeg kon ik er geen gebruik van maken omdat de cpu net verder wil dan 11 x 231. 10,5 geeft wel een hogere fsb in pifast, maar ik haal niet de benodigde Mhzen op de CPU dan...en dus is het niet sneller..nog niet
Een ander probleem was de PSU. Door vaak de stekker erin en eruit te halen raakten de pinnen lam. Het gevolg was slecht contact en een verbrandde ATX stekker
Daar moest dus een nieuwe op:

Darm operatie op de voeding
De verbrande stekker kun je net zien links onder. Alle 5V draden volledig verkoold 
De Barton 2500+ die ik eerst had wilde niet verder dan 2330MHz. Deze cpu moest dus weg en plaats maken voor een cpu die wel boven de 2500Mhz kon komen. De oude Barton is verkocht
De nieuwe doet vrolijk PiFast @ 2549MHz
To do
• Chipset vlakken voor beter contact
• 80W peltier op de chipset
• Een andere videokaart voor de nodige 3DMark actie
• Een 12V mod op de voeding. De 12V zakt nu regelmatig onder de 11.80V en dat kunnen we niet gebruiken
• Ander waterblok om meer MHzen te halen op de cpu. De 2x pifast is de CPU 53 graden en dat is echt veels te hoog om nog harder te kunnen
Het resultaat tot nu toe:
8e in de GoT Pifast Challenge Snelste 2500+ op waterkoeling
9e in de 3DMark 2001 FX5200 klasse
De 3DMark score kan nog wel wat hoger, maar daar ligt nu even niet mijn prioriteit.

Het systeem bestaat uit de volgende onderdelen:
• Abit NF7-S Rev 2 met bios D10
• AMD Athlon XP 2500+ AQXEA week 24
• Corsair Twinx XMS3200LL 512 (2x256)
• Asus GF FX 5200 (wegens geldgebrek)
• CWT 380 voeding
• En nog wat meuk dat verder niet belangrijk is
Koeling
• DangerDen Maze 3 kloon van Imhotep
• Chipset waterblok door ThaMafkees
• Black Ice Xtreme 2 rad
• 2x YS-Tech 134cfm 120mm fans
• Eheim 1048
• Innovatec Tank-O-Matic
• Zalman NB-32J op de Southbridge
• 3 case fans waarvan 1 direct boven de mosfets van de plank
De Maze 3 kloon en de BlackIce Xtreme 2
Aanpassingen die ik heb gedaan
• Vio (3.3V) mod op de ATX stekker
• Vddr mod voor het geheugen
• Vdd mod voor de chipset
• Waterblokken volledig gepolijst

De waterblokken volledig gepolijst. Sorry van de wazige pic.
Benchmarks
Sisoft Sandra @ 241MHz fsb Dual Channel:
Hexus PiFast @
11 x 231MHz - 2549MHz
2.2V Vcore
1.96V Vdd
3.15V Vddr
*clickable*
Problemen die ik tegen kwam
Ik kon eerst niet verder dan 233MHz fsb. Dit was met een 1800+ Tbred B cpu. Naderhand kwam ik erachter dat juist die 133MHz instelling van de cpu het probleem was. Blijkbaar wordt de chipset anders ingesteld als je een 166Mhz cpu erin doet. Om verder te komen in de pifast challenge heb ik een Barton 2500+ cpu gekocht. Het gevolg was dat ik nu wel hoger dan 233 kon komen. Jammer genoeg kon ik er geen gebruik van maken omdat de cpu net verder wil dan 11 x 231. 10,5 geeft wel een hogere fsb in pifast, maar ik haal niet de benodigde Mhzen op de CPU dan...en dus is het niet sneller..nog niet
Een ander probleem was de PSU. Door vaak de stekker erin en eruit te halen raakten de pinnen lam. Het gevolg was slecht contact en een verbrandde ATX stekker

Darm operatie op de voeding
De Barton 2500+ die ik eerst had wilde niet verder dan 2330MHz. Deze cpu moest dus weg en plaats maken voor een cpu die wel boven de 2500Mhz kon komen. De oude Barton is verkocht
To do
• Chipset vlakken voor beter contact
• 80W peltier op de chipset
• Een andere videokaart voor de nodige 3DMark actie
• Een 12V mod op de voeding. De 12V zakt nu regelmatig onder de 11.80V en dat kunnen we niet gebruiken
• Ander waterblok om meer MHzen te halen op de cpu. De 2x pifast is de CPU 53 graden en dat is echt veels te hoog om nog harder te kunnen
Het resultaat tot nu toe:
8e in de GoT Pifast Challenge Snelste 2500+ op waterkoeling
9e in de 3DMark 2001 FX5200 klasse
De 3DMark score kan nog wel wat hoger, maar daar ligt nu even niet mijn prioriteit.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 23:14 ]