[OC] Abit NF7-S Madness!

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.365 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier een kort verslagje van mijn nieuwe plankje en mijn nieuwe Barton 2500+. Na een hoop ellende met een 8RDA+ en een 2100+ die besloten had als Duron verder te leven :X nu een fatsoenlijke OC ;)

Het systeem bestaat uit de volgende onderdelen:
• Abit NF7-S Rev 2 met bios D10
• AMD Athlon XP 2500+ AQXEA week 24
• Corsair Twinx XMS3200LL 512 (2x256)
• Asus GF FX 5200 (wegens geldgebrek)
• CWT 380 voeding
• En nog wat meuk dat verder niet belangrijk is

Koeling
• DangerDen Maze 3 kloon van Imhotep
• Chipset waterblok door ThaMafkees
• Black Ice Xtreme 2 rad
• 2x YS-Tech 134cfm 120mm fans
• Eheim 1048
• Innovatec Tank-O-Matic
• Zalman NB-32J op de Southbridge
• 3 case fans waarvan 1 direct boven de mosfets van de plank

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/blokenrad.JPG

De Maze 3 kloon en de BlackIce Xtreme 2 :)

Aanpassingen die ik heb gedaan
• Vio (3.3V) mod op de ATX stekker
• Vddr mod voor het geheugen
• Vdd mod voor de chipset
• Waterblokken volledig gepolijst

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/blocks.jpg

De waterblokken volledig gepolijst. Sorry van de wazige pic.

Benchmarks

Sisoft Sandra @ 241MHz fsb Dual Channel:
Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/240sandra.JPG

Hexus PiFast @
11 x 231MHz - 2549MHz
2.2V Vcore
1.96V Vdd
3.15V Vddr

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/54.90_11x231_2549.JPG
*clickable*

Problemen die ik tegen kwam

Ik kon eerst niet verder dan 233MHz fsb. Dit was met een 1800+ Tbred B cpu. Naderhand kwam ik erachter dat juist die 133MHz instelling van de cpu het probleem was. Blijkbaar wordt de chipset anders ingesteld als je een 166Mhz cpu erin doet. Om verder te komen in de pifast challenge heb ik een Barton 2500+ cpu gekocht. Het gevolg was dat ik nu wel hoger dan 233 kon komen. Jammer genoeg kon ik er geen gebruik van maken omdat de cpu net verder wil dan 11 x 231. 10,5 geeft wel een hogere fsb in pifast, maar ik haal niet de benodigde Mhzen op de CPU dan...en dus is het niet sneller..nog niet >:)

Een ander probleem was de PSU. Door vaak de stekker erin en eruit te halen raakten de pinnen lam. Het gevolg was slecht contact en een verbrandde ATX stekker :'( Daar moest dus een nieuwe op:

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/voeding.jpg
Darm operatie op de voeding :) De verbrande stekker kun je net zien links onder. Alle 5V draden volledig verkoold :o

De Barton 2500+ die ik eerst had wilde niet verder dan 2330MHz. Deze cpu moest dus weg en plaats maken voor een cpu die wel boven de 2500Mhz kon komen. De oude Barton is verkocht :) De nieuwe doet vrolijk PiFast @ 2549MHz

To do

• Chipset vlakken voor beter contact
• 80W peltier op de chipset
• Een andere videokaart voor de nodige 3DMark actie
• Een 12V mod op de voeding. De 12V zakt nu regelmatig onder de 11.80V en dat kunnen we niet gebruiken
• Ander waterblok om meer MHzen te halen op de cpu. De 2x pifast is de CPU 53 graden en dat is echt veels te hoog om nog harder te kunnen

Het resultaat tot nu toe:

8e in de GoT Pifast Challenge Snelste 2500+ op waterkoeling
9e in de 3DMark 2001 FX5200 klasse

De 3DMark score kan nog wel wat hoger, maar daar ligt nu even niet mijn prioriteit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik mis pics van de opstelling zelf :'(

Nou ja, en verder ben ik niet zo'n DOC-fan, sorry :P Ziet er wel leuk uit allemaal, maar is dit niet vrij standaard???

Ik wacht op de eerste "Waterkoeling niet stoer meer? Koop hier je Phase-Change-set!"-banner :) Met Phase-Change val je IMO nog buiten de rest van Tweakent NL, sorry :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 31 July 2003 @ 15:44:
Ik mis pics van de opstelling zelf :'(

Nou ja, en verder ben ik niet zo'n DOC-fan, sorry :P Ziet er wel leuk uit allemaal, maar is dit niet vrij standaard???

Ik wacht op de eerste "Waterkoeling niet stoer meer? Koop hier je Phase-Change-set!"-banner :) Met Phase-Change val je IMO nog buiten de rest van Tweakent NL, sorry :*
241Mhz fsb standaard? Je zit te weinig in DOC kerel :+ 3700MB/s op een AMD is redelijk vet. Voor een P4 is het een eitje..dat klopt.

In de Pifast challenge zijn de eerste 6 plaatsen allemaal prommy's.. 7 en 8 zijn allebei met waterkoeling. YoupY, die op plaats 7 staat heeft een 2800+ en dus is het voor hem wat makkelijker een snelle score neer te zetten. Dus deze 2500+ @ 2549Mhz is redelijk vet.

Het zijn niet zomaar screenshots..er valt ook nog mee te benchen. Pifast is aardig zwaar namelijk. Ik kan wel een wcpuid screen maken waar meer opstaat dan 2549Mhz, maar dat is dan alleen maar een plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/case.jpg
De kast.. helemaal gestript van zn ingewanden.

Ik heb zelf geen digicam..dus ik kan niet veel pics showen.. sowwy :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
ik zag het zojuist in DOC :)
dat ding wordt toch wel verdomde warm zeg
wat voor waterblok heb je eigenlijk op het oog om die temperatuur omlaag te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good old Fewture op z'n best :)
En heel, heel nette scores.

't word toch echt tijd dat je ook een waterchiller (of beter) tot je beschikking krijgt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crash-Override schreef op 31 July 2003 @ 15:56:
ik zag het zojuist in DOC :)
dat ding wordt toch wel verdomde warm zeg
wat voor waterblok heb je eigenlijk op het oog om die temperatuur omlaag te krijgen?
Ja..das een goeie..

De D-tek WW is de beste, maar de Maze4 is beter geschikt voor pelts. Ze zeggen dat er met de Maze4 4 a 5 graden afgaat. Ik draai nu 11 x 231 in pifast, maar met wat betere koeling kan dat wel 11 x 234 worden.. En met pelts misschien wel 11 x 240 en dan ga je dus echt hard >:)

De cpu word nu 53 graden op 2549Mhz.. en das echt WAY te hoog. Mn 2100+ werd maar 37 graden stressed op 2540Mhz 2.22V. Bartons worden dus flink warmer. Ik heb sinds tijden weer een koelings probleem :D
Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 16:00:
Good old Fewture op z'n best :)
En heel, heel nette scores.

't word toch echt tijd dat je ook een waterchiller (of beter) tot je beschikking krijgt >:)
Jij bent toch van de waterchillers of nie? Geef maar hier :P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Nice Fewture :P. Jij blij met je nieuwe Bartonneke. Kan wel zien dat je er geen prutswerk van gemaakt hebt :*). En die score @ PiFast is ook zeer netjes, mijn 69 sec verbleekt daar behoorlijk bij 8)7.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ReemF schreef op 31 July 2003 @ 16:02:
En die score @ PiFast is ook zeer netjes, mijn 69 sec verbleekt daar behoorlijk bij 8)7.
die van mij niet :P
249.50sec :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:30

momania

iPhone 30! Bam!

Je zit toch niet stiekem mijn blokkies te gebruiken hè :P

Verder is dit in mijn ogen wel standaard, ik heb dit Fewture al zoooooo vaak zien doen bij 'm thuis ;) :+

sjaak! :P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:04

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik ben ook bezig met zo een setje (cpu+mobo+lkkr geheugen) ook al ben ik al tevreden met een bus van 225mhz :P Ik wacht alleen op mijn antec true xx voeding (550) want die qtec, sja die hield het gewoon niet vol (heb wat meer hardware erin hangen dan jij). Zodra ik de vcore nu omhoog doe vliegt die 12V omlaag en schommelt mijn vcore heel erg. Resutaat--> vcore komt niet hoger dan de 1.7V (stabiel dan :P). Ik doe het gewoon op lucht btw. Een wisperrock --> fan vervangen, mag het coolwerk doen. Ik heb simpelweg (nog) geen geld voor die dure mooie cooling. Met mijn cpu zal ik zeker de 2400mhz halen. Gewoon een gevoel :P

Wat ik me alleen afvraag hoe stabiel is zo een hoge fsb. Ik kan namelijk op 220 wel pifast draaien maar 3dmark vliegt er de hele tijd uit.

Enneh als laatst--> welke speed draai je in het echte leven?

edit:

Abit is echt weer helemaal terug na die rampzalige KD7 (kt400)

[ Voor 12% gewijzigd door MaDLiVe op 01-08-2003 00:31 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 01 August 2003 @ 00:27:
Ik ben ook bezig met zo een setje (cpu+mobo+lkkr geheugen) ook al ben ik al tevreden met een bus van 225mhz :P Ik wacht alleen op mijn antec true xx voeding (550) want die qtec, sja die hield het gewoon niet vol (heb wat meer hardware erin hangen dan jij). Zodra ik de vcore nu omhoog doe vliegt die 12V omlaag en schommelt mijn vcore heel erg. Resutaat--> vcore komt niet hoger dan de 1.7V (stabiel dan :P). Ik doe het gewoon op lucht btw. Een wisperrock --> fan vervangen, mag het coolwerk doen. Ik heb simpelweg (nog) geen geld voor die dure mooie cooling. Met mijn cpu zal ik zeker de 2400mhz halen. Gewoon een gevoel :P

Wat ik me alleen afvraag hoe stabiel is zo een hoge fsb. Ik kan namelijk op 220 wel pifast draaien maar 3dmark vliegt er de hele tijd uit.

Enneh als laatst--> welke speed draai je in het echte leven?

edit:

Abit is echt weer helemaal terug na die rampzalige KD7 (kt400)
Ik heb van de week een paar uur prime95 gedraaid op 236MHz fsb met een lage MP. Dat was allemaal geen probleem. Om strakke timings te draaien moest ik de Vddr ietsies omhoog doen naar 3.15V / 3.18V. De plank staat dat niet toe, dus moest ik modden.
3.18V lijkt veel, maar het valt best mee. Veel repen beginnen pas hard te gaan bij 2.8V en repen zoals OCZ _moeten_ gewoon een bak voltage hebben anders willen ze niet. Op mijn Corsair repen zitten Winbond 5 chips en daarvan is bekend dat ze wel aardig wat prik lusten op hoge snelheid. Tot 225Mhz kan het met 2.8V wat imo een veilig voltage is. Vanaf 236 kan het niet zonder mod. Komt ook door de repen zelf. Twinmos repen met winbond chips zijn net ff beter en kunnen met minder voltage die snelheden draaien.

241Mhz zal vast niet 100% rock stable zijn. Alhoewel ik moet zeggen dat het me nog verbaast hoe goed het gaat. Internetten enzo is allemaal geen probleem. De problemen komen pas als je terug klokt. Dus van 240 naar 200.. constant hangen en rebooten. Heel vaag.. En de "feel" is ook niet wat je zou verwachten. Op 236Mhz voelt het supersnel, maar op 241 is het allemaal maar traag. Alleen de cijfers zeggen je dat het snel is :)

Vandaag had ik een 3Dmarkje gedraaid op 226Mhz en dat ging gewoon goed. Ik denk dat hij op 233 ook nog wel wil. Ik heb nog niet echt gekeken. Ik heb ook geen goede vga kaart nu dus 3DMark is niet echt leuk. Met een knappe Radeon (overgeklokt uiteraard) gaat dit systeem iig dik over de 20K heen..dat kan ik je alvast zeggen.

Voor iedere dag gebruik draai ik iig 200Mhz fsb en dan een MP van 11,5 of 11. Ik heb deze proc net dus ik moet nog wat meer testen. 2200Mhz op 1.7V is iig geen probleem. Sowieso blijf ik onder de 2V om de simpele reden dat ik het nut niet zie van 2500MHz+ in windows. Ten eerste moet ik dan boven de 2V draaien en ten tweede merk ik geen verschil tussen 2200Mhz en 2500Mhz. Dus waarom zou ik dan mn hardware zo belasten? Zonde gewoon.
Als ik straks een radeon heb, maar een halfgaar systeem kom ik nog niks verder. Ik weet nu wat hij kan en das genoeg. Dus ik draai gewoon milde settings met lage voltages :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Vandaag krijg ik mijn antec voeding bezig. Dus dan kan ik eindelijk ook eens gaan testen. (ik heb 'maar' een ti4200@320/690). Ik denk dat er veel uit deze cpu vat te halen.

Heb je trouwens geen last van onstabiele lijnen met dit mobo? Ik weet bijna zeker dat het aan mijn voeding lag (12V die echt heel laag kwam) maar ik hoor ook veel geruchten over votage schommelingen die door nforce2 mobo's zelf worden veroorzaakt.

Ow, ja bijna vergeten--> vraagje:

Ik draai nu dus een dua ddr config (2x256) stel dat ik er nou eens 512 wil bij gooien dan gaat dit zeker te koste van die dual ddr mode?

[ Voor 20% gewijzigd door MaDLiVe op 01-08-2003 10:51 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Netjes, heel netjes d:)b
Denk je dat een peltier op de northbridge veel uitmaakt? Want ik heb er hier nog een van 60W liggen dus die zou ik mooi opm'n NB kunnen maken icm mijn Mafkees-blokje :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Demoniac schreef op 01 augustus 2003 @ 16:08:
Denk je dat een peltier op de northbridge veel uitmaakt? Want ik heb er hier nog een van 60W liggen dus die zou ik mooi opm'n NB kunnen maken icm mijn Mafkees-blokje :)
Die northbridge wordt echt superheet als de fsb erg hoog ligt, dus ik denk dat het wel die paar mhz'en extra zal opleveren.

[ Voor 3% gewijzigd door MaDLiVe op 01-08-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Demoniac schreef op 01 August 2003 @ 16:08:
Luitjes op xtreme draaien 250MHz met een pelt op de NB :) Dus ja..zal wel goed werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kijk eens aan Sandor ouwe DOCer ;) >:)

Die PSU mod moet je morgen maar eens laten zien heb ik ook wel interesse in ;)
En die 241 doe je alleen als je VDimm mod hebt he ;)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 02 August 2003 @ 18:36:
Kijk eens aan Sandor ouwe DOCer ;) >:)

Die PSU mod moet je morgen maar eens laten zien heb ik ook wel interesse in ;)
En die 241 doe je alleen als je VDimm mod hebt he ;)
Klopt.. 241 heeft ietsie meer prik nodig dan standaard. van 3.07 naar 3.15 gemod. Valt mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op verzoek: --> DOC

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb nog een 80W peltier liggen waar ik niks mee doe, ik heb er ook nog een 3mm zilveren coldplate bij, mocht je beiden over willen nemen, laat het ff weten, ik heb geen flauw idee wat het waard was, ik weet alleen nog dat het destijds best duur spul was :D 99 gulden geloof ik voor zo'n zilveren plak (weegt wat BTW)...

Gaaf spul, ooit in de toekomst wil ik wel weer aan de gang gaan met waterkoeling, 't was toch mooi stil en koel spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 05 augustus 2003 @ 23:13:
Ik heb nog een 80W peltier liggen waar ik niks mee doe, ik heb er ook nog een 3mm zilveren coldplate bij, mocht je beiden over willen nemen, laat het ff weten, ik heb geen flauw idee wat het waard was, ik weet alleen nog dat het destijds best duur spul was :D 99 gulden geloof ik voor zo'n zilveren plak (weegt wat BTW)...

Gaaf spul, ooit in de toekomst wil ik wel weer aan de gang gaan met waterkoeling, 't was toch mooi stil en koel spul :)
Mijn held _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Grrrrrene schreef op 05 August 2003 @ 23:13:
WEER met H2O? Waarom niet Phase Change voor de hogere kwijl-waarde?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Omdat ik gewoon stilte wil, niks superoverclock achtigs :) Phase Change is wel kewl en gaaf enzo, maar 't kost ongetwijfeld meer en ik weet niet of ik al dat gedoe wel tussendoor wil. Misschien als ik iets minder druk met de studie ben, maar momenteel zou ik niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen ;)

Een mooie watergekoelde server die als divX bak dienst doet in de woonkamer bijvoorbeeld, daar wil ik gewoon geen lawaai van fans en dat soort zooi hebben :)

Moet ik alleen nog iets bedenken voor de voedingfan :/

Ik heb overigens al 4x120mm papst spul liggen, op 7V hoor je die dingen gewoon niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 05-08-2003 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
omdat dat nog duurder is,

btw fewture wat ik wel mis is hoe je de mods hebt uitgevoerd, want als ze namenlijk niet toe moelijk zijn wil ik ze misschien ook wel op mijn nf7-s uitvoeren, mijn fsb (heb dezelfde als jou, wil namenlijk niet verder dan 225, anders gaat me mobo piepen) en chipset en ddr voltage staan al op max

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M1lamb3r schreef op 05 August 2003 @ 23:42:
omdat dat nog duurder is,

btw fewture wat ik wel mis is hoe je de mods hebt uitgevoerd, want als ze namenlijk niet toe moelijk zijn wil ik ze misschien ook wel op mijn nf7-s uitvoeren, mijn fsb (heb dezelfde als jou, wil namenlijk niet verder dan 225, anders gaat me mobo piepen) en chipset en ddr voltage staan al op max
Ja, die mods zijn heel makkelijk om te doen en staan hier:

http://www.motherboardfaqs.com/article.php?15.255

ik heb helaas zelf geen digicam dus ik kan geen pics maken :/ Deze foto's zijn gemaakt met een geleende cam.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
ach die links zal ook wel goed zijn

[edit]ik zie dat je voor de vddr moet solderen, is dit niet mogenlijk dmv een ijzer/koperdraadje rond het benodigde pootje te draaien en de rest met plakband ofzo af te tapen zodat je geen sluiting krijgt?

(natuurlijk wel aan dat draadje de weerstand vast maken)

of ik had ook iets gelezen van een soort grijpertjes, waarin je een weerstand vast kan zetten? weet iemand daar iets over?

[ Voor 98% gewijzigd door Puc van S. op 06-08-2003 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M1lamb3r schreef op 05 augustus 2003 @ 23:53:
ach die links zal ook wel goed zijn

[edit]ik zie dat je voor de vddr moet solderen, is dit niet mogenlijk dmv een ijzer/koperdraadje rond het benodigde pootje te draaien en de rest met plakband ofzo af te tapen zodat je geen sluiting krijgt?

(natuurlijk wel aan dat draadje de weerstand vast maken
ja dat kan :) Wel link, maar kan wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Ben bang dat mijn PiFast score voor snelste waterkoeling nu gaat sneuvelen :'( .
In ieder geval nice work Fewture, zie er strak uit wat je gedaan hebt en nog gaat doen. Zit nu te wachten op je aanval op mijn tijd, maar ik heb zelf ook al m'n eigen ideeen klaar liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YoupY schreef op 06 August 2003 @ 00:03:
[...]

Ben bang dat mijn PiFast score voor snelste waterkoeling nu gaat sneuvelen :'( .
In ieder geval nice work Fewture, zie er strak uit wat je gedaan hebt en nog gaat doen. Zit nu te wachten op je aanval op mijn tijd, maar ik heb zelf ook al m'n eigen ideeen klaar liggen....
Dat moet ook wel want als je stil gaat zitten pak ik je sowieso natuurlijk :P Tis alleen net ff te warm deze week.. Ik heb nog een 172W pelt liggen, maar dies dus te slap voor een Barton op 2560MHz 2,2V :( Of gewoon sparen voor een prom en JC pesten :D ghehe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 00:08:
[...]

Dat moet ook wel want als je stil gaat zitten pak ik je sowieso natuurlijk :P Tis alleen net ff te warm deze week.. Ik heb nog een 172W pelt liggen, maar dies dus te slap voor een Barton op 2560MHz 2,2V :( Of gewoon sparen voor een prom en JC pesten :D ghehe >:)
Ik moet 't nog eerst zien, voordat ik 't geloof he, al is 't nu een kwestie van tijd. En zo natuurlijk is 't niet, aangezien je nu ook nog steeds achter me zit, terwijl je fsb hoger kan en je mem harder. Ik geloof verder ook niet dat het verschil tussen de 2500+ en 2800+ zo groot is, aangezien ze qua architectuur hetzelfde zijn.

Zelf heb ik pas aan 't einde van de vakantie tijd om de mods die ik gedachten heb uit te voeren:
- ook pelt op NB
- pelt of prommie op cpu (YoupY wil ook prommies pesten, Astennu pak ik nog)
- meer rads om alle warmte van de pelt weer af te voeren.
- 5V, 3.3V mod op PSU

Helaas moet ik nog even wachten totdat ASUS met een nieuwe fatsoenlijke bios uitkomt die boven de 233 gaat. Uber doet 't wel, maar daarmee haal ik op hogere fsb's slechtere bench scores. Hoop maar dat er is waar is van de geruchten die ik hoor over een bios die meer geschikt is voor overklokkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YoupY schreef op 06 augustus 2003 @ 00:24:
[...]

Ik moet 't nog eerst zien, voordat ik 't geloof he, al is 't nu een kwestie van tijd. En zo natuurlijk is 't niet, aangezien je nu ook nog steeds achter me zit, terwijl je fsb hoger kan en je mem harder. Ik geloof verder ook niet dat het verschil tussen de 2500+ en 2800+ zo groot is, aangezien ze qua architectuur hetzelfde zijn.
Ja ok, maar voor jou is het makkelijker om 11 x 232 te draaien.. Mijn proc zit op zn eind dan. En om je te pakken op puur fsb mhzen moet ik nog even wat verder tweaken, want dat haal ik nu nog niet. 241 pifast uitdraaien is me al gelukt (met een MP van 7 of 8 geloof ik), maar 241Mhz is niet genoeg helaas omdat ik cpu Mhzen te kort kom dan. Dus die extra fsb is leuk, maar dan moet je het wel kunnen gebruiken en dat kan ik nu dus niet. Op een MP van 11 gaat het nog het snelste tot nu toe :) Deze week doe ik ff niks vanwege het weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 00:08:
[...]

Kom maar eens een keer langs dan knallen we hem onder me R404A Prom ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 15:54:
[...]

241Mhz fsb standaard? Je zit te weinig in DOC kerel :+ 3700MB/s op een AMD is redelijk vet. Voor een P4 is het een eitje..dat klopt.

In de Pifast challenge zijn de eerste 6 plaatsen allemaal prommy's.. 7 en 8 zijn allebei met waterkoeling. YoupY, die op plaats 7 staat heeft een 2800+ en dus is het voor hem wat makkelijker een snelle score neer te zetten. Dus deze 2500+ @ 2549Mhz is redelijk vet.

Het zijn niet zomaar screenshots..er valt ook nog mee te benchen. Pifast is aardig zwaar namelijk. Ik kan wel een wcpuid screen maken waar meer opstaat dan 2549Mhz, maar dat is dan alleen maar een plaatje.

[afbeelding]
De kast.. helemaal gestript van zn ingewanden.

Ik heb zelf geen digicam..dus ik kan niet veel pics showen.. sowwy :o
Heey Fewture als je dan toch mooie foto's aan het maken bent kun je dan niet meteen pic's makan van bijde v-mods ? Ik ga vanmiddag de VDD mod doen en v mem moet ik nog ff bekijken. maar mischien met goede pics doe ik em ook meteen :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op 06 augustus 2003 @ 11:01:
[...]

Heey Fewture als je dan toch mooie foto's aan het maken bent kun je dan niet meteen pic's makan van bijde v-mods ? Ik ga vanmiddag de VDD mod doen en v mem moet ik nog ff bekijken. maar mischien met goede pics doe ik em ook meteen :)
Er staat toch dat ik _geen_ digicam heb. En op 8rdafaq staan ook pics btw.. Die mods zijn een eitje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 11:25:
[...]

Er staat toch dat ik _geen_ digicam heb. En op 8rdafaq staan ook pics btw.. Die mods zijn een eitje :)
die vmem ook ? want daar hadden ze er 2 staan een met alleen de pot en een met een 10k weerstand er bij. welke heb jij gepakt ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snik snik, ik zou als mijn nieuwe rad eindelijk binnen komt. Een bijna identiek systeem moeten hebben als jij.

Helaas is vandaag mijn NF7-S overleden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen half werk, daar hou ik van. _/-\o_

Ziet er allemaal top uit, werkt ook nog eens geweldig, al kon ik je screenshotjes natuurlijk allang van XtremeSystems.
Ik zit er ook aan te denken om de NB te "lappen" alleen ben je dan meteen je garantie kwijt, dat houd me nog een beetje tegen maar het contact tussen de NB en HSF is zwaar knudde, dat kun je zien als je koelpasta (AS3) op je NB smeert en daarna je sinkje erop drukt en dan weer eraf haalt.
Alleen op de randen maakt ie contact! :(
Ga je geen heatsinks op je mosfets zeten, die worden bij Vcore's boven de 1.9V echt bloedverziekend heet.

Verder hebben we een beetje dezelfde setup, alleen heb ik gewoon luchtkoeling, dan heb je een beetje idee van het verschil, lucht of water.
Scheelt dus toch echt nog behoorlijk veel, die Bartons hebben echt goede koeling nodig om echt hard te gaan.
Ik ga nog een dikkere fan op m'n SLK800 zetten, heb nu een 80x80x25 en wil een 80x80x38. 8)
Ook is m'n 12V en m'n Vcore niet stabiel dus een andere voeding moet er ook nog komen.
Hoe zit het met jouw Vcore, is die wel stabiel?

Oh, en mijn 3D mark score is iets hoger. :)

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6840584

@M1lamb3r, ik heb wel foto's van mijn Vdd mod alleen geen webspace. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Astennu schreef op 06 August 2003 @ 11:52:
[...]

die vmem ook ? want daar hadden ze er 2 staan een met alleen de pot en een met een 10k weerstand er bij. welke heb jij gepakt ?
die met die weerstand moet je alleen doen als je per ongeluk dat kleine dingetje eraf sloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 11:25:
[...]

[nag mode]
Idd jammer dat je geen cameraatje hebt, ik zou erg graag die foto's, net als Astennu gezien hebben ;)
[/nag mode]

Ik ga je advies opvolgen trouwens zodra t wat midner warm is ( die 166fsb "mod" bedoel ik) :)

Lekker dat dit topic gemoved is, zodat ik t kan volgen >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:06

Epsilon

Die 80watt pelt staat ook op mn to-do list :)

Maar bovenaan staat waterkoeling inbouwen
daarna een barton 2500+ kopen :P

Ik wil wel eens zien wat een epox 8rda3+ doet met waterkoeling, dikke voeding, dik geheugen en een barton 2500+

ik draai nu, zonder enige mod en extra koeling, 220mhz fsb
Naja, extra koeling, heb wel chipset koeler vervangen door een grote home made koeler (50x50x35mm, passief).

[ Voor 54% gewijzigd door Epsilon op 06-08-2003 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Doctor schreef op 06 August 2003 @ 20:40:
[...]

die met die weerstand moet je alleen doen als je per ongeluk dat kleine dingetje eraf sloopt
Dat kleine dingetje is een smd weerstandje. :)
Omdat deze niet met een pootje door de print zit maar gewoon op de print laat deze makkelijk los als je 'm ietsjes te heet stookt met je soldeerbout.
Vandaar die oplossing met die losse werstand erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

mag ik even een vraag stellen? wat is het verschil tussen bios d10 en bios 18 van de nf7-s rev2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoodlum2000 schreef op 06 August 2003 @ 21:10:
mag ik even een vraag stellen? wat is het verschil tussen bios d10 en bios 18 van de nf7-s rev2?
t schijnt dat bios D10 beter is bij t overklocken ( de FSB komt hoger)

Bios 18 geeft oa de temperaturen dichter bij de werkelijkheid weer. En de bug van de 2500+ barton die herkend werd als een 3200+ in andere biossen is verholpen, dacht ik.

:P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:10

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 03:42:
[...]
[knip]
Twinmos repen met winbond chips zijn net ff beter en kunnen met minder voltage die snelheden draaien.
[knip]
Ehrm, waarom heb je dan geen Twinmos/Winbond CH5 gehaald. :?
Is ook nog eens goedkoper. Had je wat meer uit kunnen geven aan een videokaart.
Ik heb het spul net besteld. Moet helemaal uit Belgie komen.
Maar dan zit ik weer met mijn "oude" 8RDA+ die met stockkoeling nét de 200 passeert :(
Ik wil ook nog waterkoeling dus een Abit zit voorlopig niet in m'n budget, omdat er ook nog een 9700 aankomt. :)

Knap gedaan hoor. Petje af. Ik zoek nog steeds naar een 1800+ DLT3C XPMW..... nergens te vinden :'(

Naja, als ik het hier zo hoor ben ik nodig toe aan een VDD mod en een VMem mod (hoogste in bios 2.9v)
Zal eens op 8rdafaq kijken en dan maar zien of ik eruit kom. Het bordje kost toch 'maar' 85 euro's dus veel kan ik niet vernielen.
BTW, ik moet dan ook maar een nieuwe stift voor m'n soldeerbout halen, je heb zeker een hele fijne nodig?

[ Voor 48% gewijzigd door Exigence op 06-08-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

tnx maar ik zit wel op 223fsb met 18. hoger dan 230 komt ie echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
@z3us, als je ze me mailt wil ik ze wel hosten m1lamb3r[at]hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Killer outtakes Fewture!! Hej een Dragon kast zonder frontje, krijg nou wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik ben het link naar " Abit NF7-S rev 2.0 mod ( Vdd en meer ) kwijt :-(( waar was het weer ? in Faq of zo? Want het wordt tijd voor wat modjes

Laat maar Gevonden :-))

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op 06 August 2003 @ 11:52:
[...]

Vmem staat toch ook op die site? Daar heb ik het ook vandaan.. Gewoon doen wat er staat en klaar.

Je moet wel lezen he.. die 10Ohm is alleen voor wanneer je de plank om zeep helpt met je 1337 soldeer skillz en dus die hele weerstand pleite is. Dan kun je hem fixen door 10 Ohm te gebruiken.. of 10K..kweet niet meer.

Mod is heel simpel: potmeter op 1 kant van die weerstand.. de andere kant van de pot op de ground en klaar..vmod! :)
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 20:20:
Geen half werk, daar hou ik van. _/-\o_

Ziet er allemaal top uit, werkt ook nog eens geweldig, al kon ik je screenshotjes natuurlijk allang van XtremeSystems.
Ik zit er ook aan te denken om de NB te "lappen" alleen ben je dan meteen je garantie kwijt, dat houd me nog een beetje tegen maar het contact tussen de NB en HSF is zwaar knudde, dat kun je zien als je koelpasta (AS3) op je NB smeert en daarna je sinkje erop drukt en dan weer eraf haalt.
Alleen op de randen maakt ie contact! :(
Ga je geen heatsinks op je mosfets zeten, die worden bij Vcore's boven de 1.9V echt bloedverziekend heet.

Verder hebben we een beetje dezelfde setup, alleen heb ik gewoon luchtkoeling, dan heb je een beetje idee van het verschil, lucht of water.
Scheelt dus toch echt nog behoorlijk veel, die Bartons hebben echt goede koeling nodig om echt hard te gaan.
Ik ga nog een dikkere fan op m'n SLK800 zetten, heb nu een 80x80x25 en wil een 80x80x38. 8)
Ook is m'n 12V en m'n Vcore niet stabiel dus een andere voeding moet er ook nog komen.
Hoe zit het met jouw Vcore, is die wel stabiel?

Oh, en mijn 3D mark score is iets hoger. :)

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6840584

@M1lamb3r, ik heb wel foto's van mijn Vdd mod alleen geen webspace. 8)7
Mijn Vcore wijkt 0.02 af.. Een 12V mod en het is over denk ik.. denk ik hoor. Ik weet het niet zeker. Ik kom er steeds niet aan toe om het ff te doen. Ben ook veel met de pifast site bezig..gegevens intikken.
Epsilon schreef op 06 augustus 2003 @ 20:55:
Die 80watt pelt staat ook op mn to-do list :)

Maar bovenaan staat waterkoeling inbouwen
daarna een barton 2500+ kopen :P

Ik wil wel eens zien wat een epox 8rda3+ doet met waterkoeling, dikke voeding, dik geheugen en een barton 2500+

ik draai nu, zonder enige mod en extra koeling, 220mhz fsb
Naja, extra koeling, heb wel chipset koeler vervangen door een grote home made koeler (50x50x35mm, passief).
Mja..das simpel..die Abit ownt die Epox :D :+ Gwegwe >:) geintje hoor... ;)

Een 8RDA3+ kan ook wel 240 halen..mits je geen prutsplank heb natuurlijk. Morgen krijg ik btw mn pelt.. 80W + zilveren coldplate ;)
Hoodlum2000 schreef op 06 augustus 2003 @ 21:26:
tnx maar ik zit wel op 223fsb met 18. hoger dan 230 komt ie echter niet.
Bios D10 erin flashen en je cpu modden zodat hij standaard 166Mhz fsb heeft en die plank blaast als een gek :D Op xtreme zijn er al heel veel die het gedaan hebben..het werkt echt als een trein.
erik9287nl schreef op 06 August 2003 @ 21:19:
[...]

Ehrm, waarom heb je dan geen Twinmos/Winbond CH5 gehaald. :?
Is ook nog eens goedkoper. Had je wat meer uit kunnen geven aan een videokaart.
Ik heb het spul net besteld. Moet helemaal uit Belgie komen.
Maar dan zit ik weer met mijn "oude" 8RDA+ die met stockkoeling nét de 200 passeert :(
Ik wil ook nog waterkoeling dus een Abit zit voorlopig niet in m'n budget, omdat er ook nog een 9700 aankomt. :)

Knap gedaan hoor. Petje af. Ik zoek nog steeds naar een 1800+ DLT3C XPMW..... nergens te vinden :'(

Naja, als ik het hier zo hoor ben ik nodig toe aan een VDD mod en een VMem mod (hoogste in bios 2.9v)
Zal eens op 8rdafaq kijken en dan maar zien of ik eruit kom. Het bordje kost toch 'maar' 85 euro's dus veel kan ik niet vernielen.
BTW, ik moet dan ook maar een nieuwe stift voor m'n soldeerbout halen, je heb zeker een hele fijne nodig?
Ja, ik moest zo nodig HyperX kopen..maar dat werkte dus voor geen meter met een C1 chipset.. foutje :o En bij die zaak hadden ze wel twinmos, maar niet met winbond chips.. dus dan maar Corsair he. Zodoende dus. Had goedkoper gekund ja..maar ja..shit happens he 8)7
Yokozuna schreef op 06 August 2003 @ 23:03:
Killer outtakes Fewture!! Hej een Dragon kast zonder frontje, krijg nou wat :)
Ah tnx.. die 2 fans blazen aardig hard.. 134cfm per stuk. Ze trekken samen meer dan 20W btw :X

En ik haat werkelijk die deurtjes in Chieftec kasten. Mja..ze hadden ze ook zonder dus ja :) Moet nog steeds ff een stukkie plexi halen voor mn window..en mn VU meter inbouwen + mn lcd's. Allemaal al gesoldeerd enzo, maar nog steeds niet erin gedaan.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
lekker Fewture ... fijne scores :)

Damn ... me vingers beginnen alweer te jeuken ... nog effe w88 op me Waterkoeling en dan ga ik ook maar weer eens aan de slag.

Maar, ik heb geloof ik dezelfde voeding, maar me 5v staat nu al op 4.84 ... is daar ook een mod voor ?
En zoja ... hoe kan ik die opvoeren ?

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 10-09 11:51

Garrett

Watercooler

Je hebt waarschijnlijk 'sense' draden (dunnere draadjes) aan de ATX-connector zitten, daar hang je een variabele weerstand tussen en zo kan je het voltage opschroeven, Fewture kan je daar alles over vertellen.

Wellicht dat ik dat ook maar eens moet doen, mijn 5V is ook zo'n 4.89 en soms 4.87 :{

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
aha ... dat is nog niet eens zo moeilijk om te realiseren dus ... komt mooi uit. Want mijn soldeerkunsten zijn niet zo super ;)

Dan maar ff w88 totdat Fewture hier weer in zijn eigen topic kijkt :)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt idd alleen als je sense draden hebt. Dan kun je gewoon een mod doen op de ATX stekker zelf.

Zie ook deze draad: http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=14059

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Aha ... koel ... geldt dit ook voor andere PSU's ?
Of is het ECHT voor de Antec PSU's ?

En hoe kan ik erachter komen OF er uberhaupt sense draden opzitten ... ?

(even de pics as a reminder ;))

ATX Stekker
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/xigfrid1/forumhardware/antec_430W/mod_alim.jpg

1337 Paint Skillz van die Gast ;)
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/xigfrid1/forumhardware/antec_430W/Vmod_6etapes.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

ghehehe lekker sander :P

Paint Rulezz he ;)

Zeer interessant zeg ..... als we dan wat stabielere lijnen houden :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Jazeg, als ik dan weer ga beginnen, dan ook goed heh ;)

Gaat mij meer om me 5v lijn ... want die is nu al 4.84v ... KAN toch niet.

offtopic:
Zondag gaat toch nog steeds door heh ?
Ik heb al wat dingen die uit-gedecoupeer-zaagd moeten worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

TheDarkLord666 schreef op 07 augustus 2003 @ 12:39:

offtopic:
Zondag gaat toch nog steeds door heh ?
Ik heb al wat dingen die uit-gedecoupeer-zaagd moeten worden :P
offtopic:
Wat mij betreft wel hoor zit alleen met een probleem met men auto :(
Ik hoop dat ik de auto van me pa even mag lenen of mijne weer terug heb maar dat laat ik je nog wel ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
tss dat geklaag over 5V lijnjen van 4.86

ik heb ze van 4.57 :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Triple X schreef op 07 August 2003 @ 17:46:
tss dat geklaag over 5V lijnjen van 4.86

ik heb ze van 4.57 :s
Sja, als het stabiel blijft is het meestal gewoon een sensor readout foutje. De meeste systemen die functioneren niet bij een 5+ van @4.57 :D

Daarom vond ik het truecontroll principe van Antec wel mooi.

[ Voor 10% gewijzigd door MaDLiVe op 07-08-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
ik heb ook het sense draadje :D Maar is dit nu voor de 5V? Het draadje komt bijde 3.3V dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6532659

kost me nog geen 400eurotjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
intresant, maar wat heeft dat met een nf7-s te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

LOL 8)7

Ja ja die mensen moeten er ook nog wezen he ;)
Show Off met een ECS mobo ...... Respect ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1lamb3r schreef op 06 August 2003 @ 22:48:
@z3us, als je ze me mailt wil ik ze wel hosten m1lamb3r[at]hotmail.com
Plaatjes zijn onderweg. (4 stuks) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~okbr/Images/Vddmodtmb.JPGVDDMod Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~okbr/Images/potmetertmb.JPGPotmeter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~okbr/Images/lappedNBtmb.JPGLappedNB
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~okbr/Images/mosfetsinkstmb.JPGSinks op de mosfets

[plaatjes zijn eigendom van z3us, en jongen neem nou es WC want dan heb ik de snelste barton op air van GoT (met pifast dan)]

[ Voor 94% gewijzigd door Puc van S. op 07-08-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1lamb3r, bedankt, de rest is onderweg. :D

Ik heb pas ondekt dat het fannetje dat op m'n SLK800 zit echt een lauw ding is.
Het is zo'n casefan uit een Tt Xaser2 case, ik dacht dat dit dezelfde was als de Tt smartcasefan2---> wrong!!! 8)7
Het fannetje trekt slecht 0.09Ax12=1.08Watt @ 12V, de smartcasefan trekt 8,4 watt @ 12V!!

Ga dus ff op zoek naar een beter fannetje, als de hittegolf over is weer eens PiFasten, hehe :)
Nog ff geen waterkoeling dus, wil nog ff de snelste op lucht blijven. 8)
Woensdag heb ik als het goed is een Tt smartcasefan2. (75.7cfm)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

fewture heb je misschien een link van die site van extreme. dat klinkt zeer interessant namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoodlum2000 schreef op 07 August 2003 @ 22:53:
fewture heb je misschien een link van die site van extreme. dat klinkt zeer interessant namelijk
Link staat gewoon in deze draad hoor :)
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 11:20:
Het werkt idd alleen als je sense draden hebt. Dan kun je gewoon een mod doen op de ATX stekker zelf.

Zie ook deze draad: http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=14059
Of bedoelde je die niet?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

ik bedoel van die 166fsb mod voor de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoodlum2000 schreef op 08 August 2003 @ 16:38:
ik bedoel van die 166fsb mod voor de processor.
Deze mod bedoel je :P

http://www.geocities.com/trats102002/nf7sFsbsense.html

Die ga ik ook doen als t wat koeler is iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

juist ja die. tnx AirHead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

kom op fewture, ik verwacht hogere scores van je ;)

Kijk maar uit !!
Vandaag 1x airplex 120 en 1x airplex 240 binnen gehad
2500+ bestelt

Strax ga ik je nog voorbij met mn epoxje :P

nu ik alles EINDELIJK kan betalen en niet veel meer hoef te laten, kun je veel van me verwachtten ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Epsilon op 09-08-2003 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 00:03:
[...]

Bios D10 erin flashen en je cpu modden zodat hij standaard 166Mhz fsb heeft en die plank blaast als een gek :D Op xtreme zijn er al heel veel die het gedaan hebben..het werkt echt als een trein.

Tja , ik daacht dat die NF7-S rev.2 geen terug flashen van het bios liet doen, kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

[quote]Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 22:53:
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 00:03:
[...]

Tja , ik daacht dat die NF7-S rev.2 geen terug flashen van het bios liet doen, kan dat dan?
via windows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04
met abit flashmenu kan je via windows terug flashen naar een oudere bios versie. heb het al zeer vaak gedaan en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]The Doctor schreef op 09 August 2003 @ 23:46:
Ok, waar kan ik die bios d10 vinden op Abit site is er wel een d11 maar geen d10 en hoe heet die windows flash proggy? :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 19:32:

Ok, waar kan ik die bios d10 vinden op Abit site is er wel een d11 maar geen d10 en hoe heet die windows flash proggy? :-))
Pas je wel op met dat progje, er zijn er al genoeg geweest die hun NF7 naar de eeuwige jachtvelden hebben geholpen door een bios in windows ermee te flashen.

Zorg er iig voor dat je niet overclocked draait, als je t doet.

Just some well ment advice :)

Dat programmaatje heet "flashmenu" btw...

Hier te downen:

Bios d10:

http://fae.abit.com.tw/en...file=nf7-s_2.0/nf7d10.exe

progje:

ftp://ftp.abit.com.tw/pub...lashmenu/FlashMenu120.exe

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 20:36:
[...]

Pas je wel op met dat progje, er zijn er al genoeg geweest die hun NF7 naar de eeuwige jachtvelden hebben geholpen door een bios in windows ermee te flashen.

Zorg er iig voor dat je niet overclocked draait, als je t doet.

Just some well ment advice :)

Dat programmaatje heet "flashmenu" btw...

Hier te downen:

Bios d10:

http://fae.abit.com.tw/en...file=nf7-s_2.0/nf7d10.exe

progje:

ftp://ftp.abit.com.tw/pub...lashmenu/FlashMenu120.exe
oced draaien tijdens flash maak niets uit want hij zet alles weer standaard iig bij mij doet ie dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

The Doctor schreef op 10 August 2003 @ 20:51:
[...]

oced draaien tijdens flash maak niets uit want hij zet alles weer standaard iig bij mij doet ie dat gewoon.
Klopt maar dit doet hij pas NA de flash dus je flashed je bios WEL als hij Oced is maar de 1st boot met nieuwe bios laad hij de defaults.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Epsilon schreef op 09 August 2003 @ 21:51:
kom op fewture, ik verwacht hogere scores van je ;)

Kijk maar uit !!
Vandaag 1x airplex 120 en 1x airplex 240 binnen gehad
2500+ bestelt

Strax ga ik je nog voorbij met mn epoxje :P

nu ik alles EINDELIJK kan betalen en niet veel meer hoef te laten, kun je veel van me verwachtten ;)
Ik kan nog wel wat verder hoor ;) Tis alleen nog wat warmpjes nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 00:13:
[...]

Ik kan nog wel wat verder hoor ;) Tis alleen nog wat warmpjes nu..
jaja, zeggen ze allemaal ;)
en van de warmte hebben we allemaal last :) (heb kamer op zuiden waarvan 5x1,5m glaswerk, maw, PRETTY DAMN HOT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Epsilon schreef op 11 August 2003 @ 00:18:
[...]

jaja, zeggen ze allemaal ;)
en van de warmte hebben we allemaal last :) (heb kamer op zuiden waarvan 5x1,5m glaswerk, maw, PRETTY DAMN HOT)
Ik ben laatst op 245 in windows geweest.. Kon net geen sisoft draaien :D Ik kan nog wat dinbgen doen zoals de Vdd nog wat hoger en de NB vlakken. Daarnaast heb ik nog een 80W pelt liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 10:50:
[...]

Ik ben laatst op 245 in windows geweest.. Kon net geen sisoft draaien :D Ik kan nog wat dinbgen doen zoals de Vdd nog wat hoger en de NB vlakken. Daarnaast heb ik nog een 80W pelt liggen :)
Ik moet ook nodig maar eens aan de slag. Ik wil in elk geval weer 235 kunnen. Dat oude mobo deed gewoon 238 zonder mods :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

`

Wow 245! Met watvoor geheugen timings?
Ik kwam net niet in windows op 236 maar dat was met 11-2-2-2, ik denk als ik 7-3-3-2,5 doe dat ik wel verder kom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

[...]

* Epsilon kijkt even in zn kast en constateerd dat er een 80watt pelt + 172watt pelt in ligt

* Epsilon gniffelt

btw, damn nice 245 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Epsilon op 11-08-2003 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon schreef op 11 augustus 2003 @ 13:43:
[...]

* Epsilon kijkt even in zn kast en constateerd dat er een 80watt pelt + 172watt pelt in ligt

* Epsilon gniffelt

btw, damn nice 245 :)
Dan mag Epsilon dat maar snel gaan monteren om van de 54ste plek in de PiFast Challenge af te komen. :)
Btw 172 watt is net niet genoeg voor een stevig overclockte proc IMHO....
Ben erg benieuwd naar je resultaten, suc6!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 13:58:
[...]

Dan mag Epsilon dat maar snel gaan monteren om van de 54ste plek in de PiFast Challenge af te komen. :)
Btw 172 watt is net niet genoeg voor een stevig overclockte proc IMHO....
Ben erg benieuwd naar je resultaten, suc6!! ;)
mijn case ligt achter me uit elkaar, en mn hardware rechts van me op het bureau :P

En idd, ik moet van die plek af
Maar dat komt vooral door die 2400+ die niet erg lekker wil. Komt door de hitte niet verder dan 2200 mhz :/
Best irritant dus.

maaaaaar... Morgen krijg ik waarschijnlijk mijn 2500+ binnen.

Deze kan dan ff niet draaien, maar lang duren gaat het niet. Dan ga ik voor de 2400mhz minimaal en wil dan wel eens zien wat voor score dat ik dan krijg. Aiming point is toch wel onder de 60sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het lijkt er op dat 229 nu wel werkt. Met een mult van 11.5 kan ik alles doen maar met 11 komt i win nog niet eens in. Weer lekker vaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon schreef op 11 augustus 2003 @ 14:14:
[...]

mijn case ligt achter me uit elkaar, en mn hardware rechts van me op het bureau :P

En idd, ik moet van die plek af
Maar dat komt vooral door die 2400+ die niet erg lekker wil. Komt door de hitte niet verder dan 2200 mhz :/
Best irritant dus.

maaaaaar... Morgen krijg ik waarschijnlijk mijn 2500+ binnen.

Deze kan dan ff niet draaien, maar lang duren gaat het niet. Dan ga ik voor de 2400mhz minimaal en wil dan wel eens zien wat voor score dat ik dan krijg. Aiming point is toch wel onder de 60sec.
Heb je nou al fatsoenlijke koeling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 22:33:
[...]

Heb je nou al fatsoenlijke koeling??
Hijs bezig :P
Astennu schreef op 11 augustus 2003 @ 22:19:
Het lijkt er op dat 229 nu wel werkt. Met een mult van 11.5 kan ik alles doen maar met 11 komt i win nog niet eens in. Weer lekker vaag :D
Bios 10 gebruiken ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 22:35 ]

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Dus de eerste bios is beter dan bios NFD_18 ?
Vaaag, ik ben een tijdje opgehouden met klokken, maar ik moet mn vdd mod weer ns ff goed hertekenen met een potloodje, en het raam open zetten , nu lekker windje hier, gewoon een trui aan doen >:)
Maaruhh Echt Masterlijk Fewture 245 in Windows :9

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Vincentio
  • Niet online
Bij bios 12 staat dat je bios 11 en 10 dan er nie meer op kan flashen. Zelf heb ik meteen 17 erop gezet, want had last van een bugje, maar ik vraag me toch af of 10 er nu ech nie meer op kan.
Zelf heb ik de mosfets nu voorzien van koeling en me NB iets gelapt, zodat tekst nog net zichtbaar is maar toch wat egaler alles. Dit scheelt ongeveer 4-5 graden. Ook CPU enzo opnieuw aangesloten, scheelt ook weer paar graadjes stressed.
Straks maar is me geheugen gaan pijnigen, maar eerst eten :9

• Yokozuna
Offtopic, Fewture met wat voor spul polijst jij?

Ik heb hier een bus van mijn ouders "Brasso metal polish", "koperglans", is dat het, of breng je er dan een laagje OP (er zit in, messing, koper, tin, chroom, lijkt me niet echt geschikt ? :) )

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Yokozuna schreef op 14 August 2003 @ 17:26:
Offtopic, Fewture met wat voor spul polijst jij?

Ik heb hier een bus van mijn ouders "Brasso metal polish", "koperglans", is dat het, of breng je er dan een laagje OP (er zit in, messing, koper, tin, chroom, lijkt me niet echt geschikt ? :) )
Denk dat dat spul is om te poetsen (corrosie verwijderen) en niet om hem te polijsten (lappen).

Polijsten die je met een stuk 1200 (of fijner) schuurpapier maar daar kan je vanalles over vinden in de search (zoeken naar "lappen").

Verwijderd

GVDGVDGVD I HATE TGP

Wat gemeen zeg die TrackTrace. Ik kreeg vol hoop gister een email van Salland Automatisering waarin stond mijn NF7-S rev 2 die geRMA'd was en kapot bleek te zijn vervangen was en ik em toegestuurd kreeg. Daarbij zat de TrackTrace code. Gister stond ie er nog niet op, maar toen ik vanmorgen keek bleek ie al op plaats van bestemming te zijn en zou ie aangeboden worden.

Ik blij want ik had vandaag een vrije dag dus zat de hele dag langs de voordeur te wachten totdat de goede postbode zou komen... nou mooi niets dus.

Nou weet ik wel dat TPG geen garantie geeft enzo, maar wat heb ik aan de track trace als er staat dat ie komt maar hij komt niet, dat ie onderweg is dat geloof ik van Salland ook wel op hun woord.

TPG suckt (hopelijk leest onze postbode dit niet anders komt ie nooit meer. )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 18:01:
GVDGVDGVD I HATE TGP

Wat gemeen zeg die TrackTrace. Ik kreeg vol hoop gister een email van Salland Automatisering waarin stond mijn NF7-S rev 2 die geRMA'd was en kapot bleek te zijn vervangen was en ik em toegestuurd kreeg. Daarbij zat de TrackTrace code. Gister stond ie er nog niet op, maar toen ik vanmorgen keek bleek ie al op plaats van bestemming te zijn en zou ie aangeboden worden.

Ik blij want ik had vandaag een vrije dag dus zat de hele dag langs de voordeur te wachten totdat de goede postbode zou komen... nou mooi niets dus.

Nou weet ik wel dat TPG geen garantie geeft enzo, maar wat heb ik aan de track trace als er staat dat ie komt maar hij komt niet, dat ie onderweg is dat geloof ik van Salland ook wel op hun woord.

TPG suckt (hopelijk leest onze postbode dit niet anders komt ie nooit meer. )
Ik hoop niet dat je nog meer gaat schelden als je bij de GoT PiFast challenge gaat kijken. :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 20:55:
[...]

Ik hoop niet dat je nog meer gaat schelden als je bij de GoT PiFast challenge gaat kijken. :D
Goddamnit, je gaat echt goed! Wacht maar tot ik mijn nieuwe rad binnen heb.

Maar ik ben helemaal gek. Ik heb de hele dag bij de voordeur gezeten, en niets gekomen, op TrackTrace stond ie ook nog als niet aangeleverd. Maar nou kwam net de buurvrouw langs en zij had mijn pakkie aangenomen voor mij omdat ik niet thuis zou zijn.

Najah TGP toch goed gedaan, maar wel een vreemde zaak hoor.

Na de vakantie heb ik mijn nieuwe rad en ga ik aan de gang, pas maar op!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 21:09 ]

• Yokozuna
Het is een te kleine vraag voor een nieuw topic, maar het gaat over de de Abit NF7-S rev2.0 die ik net binnen heb.

Er zit een normale ATXpwr1 (voeding -> mobo, dikste kabel, 20 pins ofzo) connector op. Daarnaast zit er ook nog een ATX12V1 connector op (4 pins in een blokvorm), er wordt niet precies uitgelegd wat dit is. Maar toevallig heeft mijn Chieftec 420watt (ook nieuw) voeding hier ook de plug voor.

Ik heb de manual en het boekje doorgelezen maar er wordt niet verteld waar deze "modernere" aansluiting op dit AMD bord voor is, weten jullie het? Ik dacht eerst dat het voor P4 moederborden was, maar het zit toch echt op deze NF7-S. Hij zit boven de northbridge en linksboven de core (er 5 cm vandaan ofzo).
Maar nou kwam net de buurvrouw langs en zij had mijn pakkie aangenomen voor mij omdat ik niet thuis zou zijn
Erg vreemd. Ik heb deze week 2 pakketjes (wat casemod shit + fans en een Radeon9700) besteld onder rembours, werden beide binnen 1 dag geleverd door de TPG. Ik was bij 1 pakketje niet thuis, kreeg gewoon een formuliertje in de bus "je kunt hem morgen komen op halen @ ..........., neem dit mee:.............."

Zo is het altijd hier gegaan (en zo hoort het) ook bij de TNT en vroeger bij de PTT, snap niet waarom dat niet overal gebeurt?!

[ Voor 60% gewijzigd door Yokozuna op 14-08-2003 23:02 ]

• Vincentio
  • Niet online
We gaan wel heel erg offtopic tja...
Dat was eerst een connector bedoelt om de P4 moederborden enzo van extra prik te voorzien. Maar hij zit volgens mij nu ook bij alle moederborden voorzien van een Nforce2 Ultra400 chipset.

Verwijderd

GODDAMN!!!

Het bios is rot

hij wil niet booten vanaf CD
windows zegt dat het geen ACPI bios is op default instellingen
op het begin zegt ie AMD Athlon X....... onder het scherm waar alle info staat vlak voor het booten.

Nu flash geprobeert, en een hoop rode blokjes (write fail).

Stom kankerding.

Afbeeldingslocatie: http://www.thorry.net/gaar.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thorry.net/flashfail.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thorry.net/setup.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 23:48 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.