[3d] post je 3d stuff maar weer - part 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.135 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 22:54

Upke dupke

Oompa Loompa

Bedankt Oogst. Ik had het inderdaad net toen ik het poste gevonden, was gewoon van boos heid wat aan het klikken, klik, daar was het. Vreemde ervaring.

Maar nu kan ik het weer niet werkend krijgen. Ik selecteer de collector daarna moet ik, uit het lijstje neem ik aan, mijn getekend vlakje selecteren. Maar ik kan niks selecteren, niet in de scene zelf, of in een lijstje. Want in het lijst je staat alleen de collector die ik al gemaakt hebt. Ik denk niet dat je me zo kunt helpen. Maar als je dat wel kon. Graag :)

Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martijng/Dit%20is%20de%20homepage%20van_files/Sugarland%20-site/New/Unknown%20class.jpg

Qylos, I stab thee....

:p

Mijne zal nooit aan die van jouw kunnen tippen. Maar ja, ik ben dan ook een uber n00b.

[ Voor 20% gewijzigd door Upke dupke op 27-08-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Je drukt op shapemerge op het moment dat je je object hebt geselecteerd. Dan klik je in het menu van shapemerge (rechts in beeld) op pick shape en dan kies je je shape. Zo simpel en zo duidelijk, beetje meer zelf denken. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Dat is nou net het probleem Oogst. Zelf denken. Grootste probleem van mensen in de wereld is dat ze niet zelf denken. Nou, wacht. Misschien alleen mijn probleem. ;) Ik zal het eens proberen. Als het zelfdenken mij niet lukt, ben ik zo terug :D

Nee dus. Dat probeerde ik de eerste keer al te zeggen, dat lukt niet, dat doet hij niet. Ik kan niks selecteren. Maar goed. De n00b striket again. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Upke dupke op 27-08-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
Upke dupke schreef op 27 August 2003 @ 19:14:
[afbeelding]

Qylos, I stab thee....

:p

Mijne zal nooit aan die van jouw kunnen tippen. Maar ja, ik ben dan ook een uber n00b.
Binnenkort meer wips van mij. Be prepared :P

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Nu heb ik een goed idee. Wat als we die nu eens in 1 animatie of zo frotten. Tenminste als die van mij lukt. Wat maar een kleine kans heeft. :) Een duel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Boompje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/twalter/boom.jpg
Hij lijkt nu een beetje klein, maar hij moet eigenlijk minstens 5 meter hoog lijken ofzo. Ik had al bedacht om de bladeren, het gras en de stenen kleiner te maken...
Iemand anders nog ideeën?

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alientje schreef op 27 August 2003 @ 21:20:
Boompje gemaakt:
[afbeelding]
Hij lijkt nu een beetje klein, maar hij moet eigenlijk minstens 5 meter hoog lijken ofzo. Ik had al bedacht om de bladeren, het gras en de stenen kleiner te maken...
Field of View verhogen, en een lager camera standpunt nemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Boompje gemaakt:
[afbeelding]
Eigenlijk zijn de bladeren niet te groot, de boom is gewoon echt te klein...

Je kunt OF de boom zelf groter maken, en meer bladeren eraan doen, OF je gaat de takjes fijner maken, de bladeren verkleinen, de stenen (dat rondje bijv.) verkleinen ed, ofwel de hele scene is in schaal, op het boompje zelf na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Upke dupke schreef op 27 August 2003 @ 21:12:
Nu heb ik een goed idee. Wat als we die nu eens in 1 animatie of zo frotten. Tenminste als die van mij lukt. Wat maar een kleine kans heeft. :) Een duel.
Ik weet hoe ik phasers moet maken :) Maar of het ook daadwerkelijk gaat lukken betwijfel ik, ik heb een beetje weinig inspiratie nu. Hier maar een wip.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Wipwatistheforumtocheenbrakkeuploader.jpg
C&C :)

ik hoop dat de cameraview beter is, Oogst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Dat ding van mij mislukt toch. Maar het zou toch leuk kunnen zijn een show down, tussen een Oompa-Class vessel en een ? class vessel. :D

Edit: Ik ben trouwens nu bezig met de nacells. Maar de buchard collector lukt niet. Ik krijg die tutorial maar niet gedaan. Het schip wordt een beetje een kruising tussen een constitution class, en een sovereign class.

Als jullie snappen wat ik bedoel :D

[ Voor 50% gewijzigd door Upke dupke op 27-08-2003 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Qylos schreef op 27 August 2003 @ 21:45:
[...]

Ik weet hoe ik phasers moet maken :) Maar of het ook daadwerkelijk gaat lukken betwijfel ik, ik heb een beetje weinig inspiratie nu. Hier maar een wip.
[afbeelding]

Mooi!
maare dat ding blijft toch nooit vliegen? hij stort zo neer, (maar die starwas schepen ook volgens mij )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martink schreef op 27 August 2003 @ 22:26:
[...]

Mooi!
maare dat ding blijft toch nooit vliegen? hij stort zo neer, (maar die starwas schepen ook volgens mij )
Stort zo neer? Waarop? Dat ding vliegt in de ruimte :)
hint zie achtergrondplaatje hint hint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 27 August 2003 @ 21:45:
[...]

[afbeelding]

Ja ziet er lache uit, alleen mis ik nog details en textures, maar goed, dat zal nog wel komen.
Wat is dat gele ding, schuttle bay of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Martink schreef op 27 August 2003 @ 22:26:
[...]

Mooi!
Jij denkt dat je in de ruimte kunt neerstorten :P Heb je nooit startrek gezien? Zo'n ding heeft impulse engines en thrusters als ie een keer zou moeten landen :)
Upke dupke schreef op 27 August 2003 @ 22:20:
Dat ding van mij mislukt toch. Maar het zou toch leuk kunnen zijn een show down, tussen een Oompa-Class vessel en een ? class vessel. :D

Edit: Ik ben trouwens nu bezig met de nacells. Maar de buchard collector lukt niet. Ik krijg die tutorial maar niet gedaan. Het schip wordt een beetje een kruising tussen een constitution class, en een sovereign class.

Als jullie snappen wat ik bedoel :D
Het is de nieuwe federation flagship, de Omega class starship. Heb net ff snel getypt, tuurlijk kan het in de realiteit niet, het is een afgeleid van de startrek technology. Er zitten fouten in, maar ik ben pas 14 dus ik heb nog niet zo veel ervaring met warp mechanics :) Het is in engels omdat ik voor de meeste dingen geen nederlandse vertaling weet. Sry als het te veel offtopic is. Spectificaties:

USS Omega Class Starship, experimental type. Ship name: USS Omega NCC 2872.

- Length: 492.1 meters.
- With: 210 meters.
- Height of the saucer: 82 meters.
- Standard issue tritanium hull.
- Supports a crew of 750. Has a capacity to accommodate about 200 additional passengers.

- Omega core reactor, featuring an omega particle, capable of providing an immense power of about a thousand warp reactors. The omega particle was once created by a secret federation research station, mid 23rd century. The experiment failed, the station exploded and the entire sector was devastated. The alpha quadrant was lucky that day: an exploding omega particle could cause an entire quadrant to be devastated. Now, the federation has built a new, saver research station. This station now has technology to successfully stabilize the particle. The uss Omega is the first ship known to the federation with an omega particle. The omega reactor had caused many of the ship's system to be changed radically from standard federation technology. Some of there examples are below this spec list.

In order to keep the particle stable, a special chamber has been developed that resonates at the particle’s frequency. An emergency supercharger battery has been played in the reactor. In case the reactor gets unstable, the computer will charge the battery in an instant, providing an immense amount of power, for a few seconds. The battery is directly connected to a sophisticated force field, absorbing the power from the reactor's explosion. This process is fully automatic for security reasons. The crew has no authority to override this command sequence.

- Liquid Helium EPS conduit coolers (LHEpsCC). This cooling system is used when more power is needed than normal warp reactors could provide. Because there hasn't been a solution to this yet fully, the EPS conduits are dependent on this cooling system during high power operations, such as Red Alert.

- Enhanced Tytrion Shields (ETS). These shields use tytrion emissions to boost energy absorption. Because the omega reactor has such a big capability of proving power, the shields are much more resistant to energy discharge or any other treat to the ship than conventional federation shields. For example, shields of the Sovereign class starship have a rating of A-19. In theory, the Omega shields could be able to provide a rating of more than A-154.21. The Omega reactor can even provide much more power, but in computer tests, the shield generators would vaporize if they created a shield rating above A-151,21, although the shield generator has already been equipped with a Liquid Helium Cooler (LHC). In order to provide a shield strength over A-154.21, the current shield technology would have to be much more sophisticated.

- Enhanced Phasers (EP). These phasers work like typical phasers, although these phasers are also equipped with an LHC system. Recent computer simulations have indicated that the phasers would do about 391 per cent more damage, and would be able to recharge about 8.2 times faster.

- Enhanced Warp Nacelles (EWN). These Warp Nacelles do not have LHC technology, but still though, the nacelles could operate far beyond other federation vessels. The fastest ship in the federation fleet up to now, the USS Sovereign class ship, has the capability of traveling at a maximum speed of warp 9.997. According to the physical law of Cochran, a speed of warp 10 would cost the infinitive amount of power. The traveling ship would be located everywhere and at any time in the universe. According to current federation knowledge, no federation ship has ever gone to this speed. This excludes federation ships that are not in direct contact with starfleet command. Because the USS Omega has an Omega reactor, tests have proven that the ship would be able to travel much faster. In computer simulations, the faster speed achievable with the Omega would be warp 9.99999975. Any faster is not possible yet, because the plasma injectors would overload at any faster speed. This cannot be changed by an LHC system. However, the true speeds in practice of the USS Omega are yet unknown. The cochrane amount has been estimated to about 15,1243 cochranes, significantly more than 1516 cochranes, at warp 9.

- The impulse engines have not experienced big large change. There is a possibility that there will be an improvement with help of the Omega reactor.

- The ship is still under construction. Some complications may still yet occur. Most of this information is based on computer simulations.

Dus als je dit gelezen hebt denk ik wel dat een zgn "Oompa" class starship niet tegen mijn schip opkan. Heb je ook zelfbedachte specs van jouw schip? Sowieso lijkt me het raar dat de federation op elkaar schiet :)

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Holy shit. Vet, maar in mijn ogen iets te overdreven. Het omega particle wordt al instabiel als je er een keitje tegen aan gooit. Laatstaan er mee gaat zitten leuren in een schip :p

En jij bent 14. Hahaha. Dan doe je het veel beter dan mij. Ik bak er geen flikker van. Dat kun je wel zien. Op dit moment lijkt mijn schip meer op een constitution class schip dan op de bedoelde, kleiner variant op de sovereign.

Zeg, wat is in jouw opinie eigenlijk het mooiste startrek schip? Excelsior is prachtig, en ook de sovereign mag er wezen. De galaxy moeten ze meteen door het toilet spoelen.

Maar dat even ter zijde.

EDIT: Over het uiterlijk van het schip. Lijkt mij een beetje vreemd, een schip dat een omega particle met zich mee leurt. Dat moet toch hartstikke groot zijn, en bv, iets van een beschermde bol in het midden hebben. :?

[ Voor 16% gewijzigd door Upke dupke op 28-08-2003 00:59 ]

Verwijderd

Hier een vlugge update:

Afbeeldingslocatie: http://www.am-ende.net/3dmax/WIP09.jpg

De kap om z'n 'lichaam' is nu vrijwel helemaal gemodelled. Nu is het tijd voor de kappen om de tracks (die er nu op zit was een testje).
Zo glad ziet ie er trouwens ook wel geinig uit vind ik zelf, ik zie wel wat ik er van maak. :)

Verwijderd

@Alientje ; Nice, ik herken een tutorial... Van 3Dtotal if not mistaking. Kan je please een wire en een lightsetup posten? Ben beetje benieuwd want wil hem ook gaan namaken.

• Qylos
Upke dupke schreef op 28 augustus 2003 @ 00:58:
Holy shit. Vet, maar in mijn ogen iets te overdreven. Het omega particle wordt al instabiel als je er een keitje tegen aan gooit. Laatstaan er mee gaat zitten leuren in een schip :p

En jij bent 14. Hahaha. Dan doe je het veel beter dan mij. Ik bak er geen flikker van. Dat kun je wel zien. Op dit moment lijkt mijn schip meer op een constitution class schip dan op de bedoelde, kleiner variant op de sovereign.

Zeg, wat is in jouw opinie eigenlijk het mooiste startrek schip? Excelsior is prachtig, en ook de sovereign mag er wezen. De galaxy moeten ze meteen door het toilet spoelen.

Maar dat even ter zijde.

EDIT: Over het uiterlijk van het schip. Lijkt mij een beetje vreemd, een schip dat een omega particle met zich mee leurt. Dat moet toch hartstikke groot zijn, en bv, iets van een beschermde bol in het midden hebben. :?
De omega particle wordt stabiel gehouden door de Omega reactor chamber. Ook door middel van IDF systemen wordt de particle stabiel gehouden.

Ik vind de galaxy mooi (jij niet kennelijk). Ook de sovereign vind ik mooi. En de Enterprise A heeft ook wel wat, lekker ouderwets :)

In de voyager episode waar de omega parcticle wordt ontdekt wordt de parcticle op voyager gebeamed in een speciale chamber voor de parcticle. Deze kamer is rond en past gemakkelijk in een cargo bay. Er zitten witte 'stippen' aan de zijkant die licht uitstralen. Zo'n id had ik voor de USS Omega, met de chamber aangepast in Enginering. Er zijn 2 grote EPS conduits met het LHC systeem. En hoe groot de particle zelf is, lijkt me wel duidelijk, dus niet zo groot ;)

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Ik heb deze Wip even rerenderd omdat ik de verf van de auto samen met de HRDI van brazil wou testen. Dus let Aub niet op de achterlichten deur hendels antennes ruiten wissers en ga zo maar door.

Afbeeldingslocatie: http://elmar.nieser.net/test_render_560.jpg

Kvind het nog iets te erg glimmen en de reflectie van de lucht moet iets witter op de auto zijn. (niet raam) :P

[ Voor 3% gewijzigd door ElmarNieser op 28-08-2003 16:47 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 12:38
iemand al een oplossing voor mijn probleem? kan zelf nix vinden :'(

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Schuey schreef op 28 August 2003 @ 16:52:
iemand al een oplossing voor mijn probleem? kan zelf nix vinden :'(
Nou, ik heb daar dus eerder een post over geopend en toen hebbe we geen oplossing kunnen vinde :( veel backups maken :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:48
ElmarNieser schreef op 28 August 2003 @ 16:46:
Ik heb deze Wip even rerenderd omdat ik de verf van de auto samen met de HRDI van brazil wou testen. Dus let Aub niet op de achterlichten deur hendels antennes ruiten wissers en ga zo maar door.

[afbeelding]

Kvind het nog iets te erg glimmen en de reflectie van de lucht moet iets witter op de auto zijn. (niet raam) :P
Je weet dat het geen Evo VII is? :P
Verder erg mooi. Ben benieuwd naar het eindresultaat!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Phreak schreef op 28 augustus 2003 @ 17:00:
[...]

Je weet dat het geen Evo VII is? :P
Verder erg mooi. Ben benieuwd naar het eindresultaat!
hehe, was erg grappig ik was dat logotje aan het maken en toen dacht ik. omg het is helemaal geen 7 maar 6 . toen dacht ik achja tis toch een test :)

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:48
Ok, ik heb sinds kort 3ds max 5 :)
Ik heb ff een paar weken zitten kloten hoe het allemaal in elkaar zit, en dit is 1 van me eerste creaties :

http://home.wanadoo.nl/jillhoogenband/thing.png <= Niet voor modemers, is 1 mb groot :P

Comments pls :)

• Schuey
ElmarNieser schreef op 28 augustus 2003 @ 16:55:
[...]

Nou, ik heb daar dus eerder een post over geopend en toen hebbe we geen oplossing kunnen vinde :( veel backups maken :)
feest ik heb de oplossing!
in plaats van in 3dmax op open file te drukken, druk je merge, nu kan je je corrupte file selcteren en de inhouden mergen met je huidige lege project :)
Dat heb ik nu gedaan en het werkt perfect :)

Deze methode stond overigens bij oplossingen voor corrupte files in w2k mbt sp4 :)

Verwijderd

OutSIdeR schreef op 28 August 2003 @ 17:19:
Ok, ik heb sinds kort 3ds max 5 :)
Ik heb ff een paar weken zitten kloten hoe het allemaal in elkaar zit, en dit is 1 van me eerste creaties :

http://home.wanadoo.nl/jillhoogenband/thing.png <= Niet voor modemers, is 1 mb groot :P

Comments pls :)
Als je 'm opslaat als .jpg kun je je plaatjes gewoon op het forum zetten, dat springt ook wat meer in het oog, maar maak je plaatje niet breder dan +/- 600 pixels anders gaat de forumlayout eraan :)

Geinige texture op je, eh, wat het ook is. Alleen lijken er soms wat foutjes te zitten.
Misschien ook iets teveel belicht?

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 17:38:
[...]

Als je 'm opslaat als .jpg kun je je plaatjes gewoon op het forum zetten, dat springt ook wat meer in het oog, maar maak je plaatje niet breder dan +/- 600 pixels anders gaat de forumlayout eraan :)

Geinige texture op je, eh, wat het ook is. Alleen lijken er soms wat foutjes te zitten.
Misschien ook iets teveel belicht?
OK zal ik doen, maar ik vond png wat cooler staan, dont ask me why :P

Ik vind dat ding zelf op zo'n kauwding van zon hond lijken, alleen mist ie nog een paar van die tentakels laat ik t maar noemen :)
Of er fouten inzitten weet ik niet, vind em zo al perfect, en dat van die overbelichting, ik denk dat dat door de kleur komt :?

//edit

Ok ik weet waarom je denkt dat ie zo overlicht is, ik heb bij material editor de glossiness op 25 gezet en de specular level op 125 , misschien moet dat wat hoger en het ander lager, dan lijkt het wat minder

[ Voor 15% gewijzigd door OutSIdeR op 28-08-2003 20:01 ]

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:36
Beetje offtopic maar wie weet een goede gallery viewer? dus dat je geen website hoeft te bouwen maar dat je met zon progje gewoon je site zo kan maken dat je verschillende directories in kan en dat je daar allemaal thumbnails ziet.

Dus zeg maar als je wips van horror contest hebt dat je dan naar horror directory kan en dat je dan thumbs van de wips ziet en als je erop klikt ze groot kan zien.

elke keer die lange urls typen wordt ik namelijk ook zat van :)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vanuit PS kun je een (bijv) een dir met afbeeldingen exporteren naar html..

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Hertog_Martin schreef op 28 August 2003 @ 19:21:
Beetje offtopic maar wie weet een goede gallery viewer? dus dat je geen website hoeft te bouwen maar dat je met zon progje gewoon je site zo kan maken dat je verschillende directories in kan en dat je daar allemaal thumbnails ziet.

Dus zeg maar als je wips van horror contest hebt dat je dan naar horror directory kan en dat je dan thumbs van de wips ziet en als je erop klikt ze groot kan zien.

elke keer die lange urls typen wordt ik namelijk ook zat van :)
Maar goed dat je er geen topic over gemaakt hebt, dat zou inmiddels al 5 keer gesloten zijn (zo vaak komen ze ook per week voorbij). Kijk hier maar eens : Automatisch website maken met foto's

teveel zooi, te weinig tijd

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:44
weee, ben ook weer eens aan de gang gegaan met mijn favoriete 3d programma Anim8or

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markhuizing/tnwip001.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markhuizing/tnwip002.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markhuizing/tnwip003.jpg <-- Alle drie klikbaar natuurlijk :)

Model is natuurlijk nog lang niet af. Moet nog accessoires, details en textuur toevoegen.
Kom maar op met de koeievlaaien :P

[ Voor 4% gewijzigd door NitroX infinity op 28-08-2003 21:27 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/lmutsaers/images/01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/lmutsaers/images/02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/lmutsaers/images/03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/lmutsaers/images/04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/lmutsaers/images/05.jpg

Wat nieuwe plaatjes van mijn auto, ik heb de carpaint veranderd, hdri map en hdri settings. Wat een geklooi om dat mooi te krijgen. Daar ben je wel even mee bezig.

Elmar die auto ziet er goed uit heel strak. Wordt mooi als je em af gaat maken. Potje racen Mutsibushi Lancer Evo vs Nissan Skyline GTR?

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

mooie skyline :) ik zie aleen wat raare plekjes op sommige punten. aan de voorklep vlak boven de koplampen bijv :(

verder is het echt een mooi model, top werk :)

hehe ik racde op mijn xbox altijd tegen een nissan skyline in men lancer 6 :P in het echt is het ook een concurentie tussen de wegligging ect tussen de evo6 en skyline

[ Voor 43% gewijzigd door ElmarNieser op 28-08-2003 21:51 ]

• Roa
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Omega-class, interessant. Een echte trekkie dus. Persoonlijk vind ik je schip niet zo mooi, kheb de Enterprise ook nooit echt boeiend gevonden. Voyager vind ik een stuk mooier. Omdat hij gestroomlijnder is zeg maar. Ook de defiant vind ik wel grappig. De Enterprise E is wel mooi though.

Maar et ging over jouw schip. Tja, btje het enterprise idee dat ik erbij krijg, kvind de koepel wat te rond enzo, maar dit gaat over het schip, niet over je 3d kunsten. 3d technisch ziet et er erg mooi uit, maar tis niet mijn smaak. :)

Nu kunnen we een hele discusie starten over de Omega-class, leuk gevonden, maar zelfs voor Star Trek natuurkunde regels niet mogelijk :P Naja, het lijkt me vreemd, omdat ze een stuk of duizend tussenstappen missen. Alsof ze van de gloeilamp meteen naar de plasma-tv gaan. Transwarp eerst misschien? Maar ik geef toe, het is grappig dit soort dingen te verzinnen, ik ga me er ook nog aan wagen, zeker...Kan nog interessant worden :D

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
NitroX_infinity schreef op 28 augustus 2003 @ 21:26:
weee, ben ook weer eens aan de gang gegaan met mijn favoriete 3d programma Anim8or

[afbeelding][afbeelding][afbeelding] <-- Alle drie klikbaar natuurlijk :)

Model is natuurlijk nog lang niet af. Moet nog accessoires, details en textuur toevoegen.
Kom maar op met de koeievlaaien :P
Goed begin. Zelf verzonnen of van een bestaand ontwerp (dan neem ik aan dat het geen startrek is). Er mag nog flink wat detail in. Waarom is eigenlijk je model anders in de renders?
Roa schreef op 28 August 2003 @ 23:19:
Omega-class, interessant. Een echte trekkie dus. Persoonlijk vind ik je schip niet zo mooi, kheb de Enterprise ook nooit echt boeiend gevonden. Voyager vind ik een stuk mooier. Omdat hij gestroomlijnder is zeg maar. Ook de defiant vind ik wel grappig. De Enterprise E is wel mooi though.

Maar et ging over jouw schip. Tja, btje het enterprise idee dat ik erbij krijg, kvind de koepel wat te rond enzo, maar dit gaat over het schip, niet over je 3d kunsten. 3d technisch ziet et er erg mooi uit, maar tis niet mijn smaak. :)

Nu kunnen we een hele discusie starten over de Omega-class, leuk gevonden, maar zelfs voor Star Trek natuurkunde regels niet mogelijk :P Naja, het lijkt me vreemd, omdat ze een stuk of duizend tussenstappen missen. Alsof ze van de gloeilamp meteen naar de plasma-tv gaan. Transwarp eerst misschien? Maar ik geef toe, het is grappig dit soort dingen te verzinnen, ik ga me er ook nog aan wagen, zeker...Kan nog interessant worden :D
In een startrek film (weet niet welke) komt ook de USS Exelcior voor, het eerste transwarp schip. Dat lukte uiteindelijk niet, maar moet je nagaan: 100 jaar eerder dan in de tijd van de enterprise-D was er al transwarp. Dat moet in die tijd wel hypermodern geweest zijn. De omega parcticle werd ook later rond die tijd in een research station, zoals ik al gezegd had. Dus deze dingen zijn al feiten (volgens startrek dan ;)). Dus waarom zou je niet de energy van de omega particle kunnen aftappen als de molecule al bestaat en al gestabiliseerd is?

Anyway, nu zijn we beiden offtopic aan het praten. ( ook Upke dupke) Misschien een id om een topic in W&L te openen?

Over m'n schip: ik heb het expres niet al te gestroomlijnd gedaan, ik wil het een hypermodern schip laten worden met een oudere vorm, want die vind ik zelf mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Qylos schreef op 29 August 2003 @ 00:03:

Over m'n schip: ik heb het expres niet al te gestroomlijnd gedaan, ik wil het een hypermodern schip laten worden met een oudere vorm, want die vind ik zelf mooi :)
Soort van wolf in schaaps kleding?

Met andere woorden Fiat uno met 5 liter injectie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.pilsje.net/erik/humpsie/renders/crow02.jpg

Kraaitje.
Het verenpak op het lichaam zelf is een beetje te getiled lijkt 't, maarja, op deze manier kon ik gewoon een zooi edges extruden en texturen:p D'r zitten ongeveer 120 veren in z'n vleugels. Deze vogel wordt trouwens gebruikt in een animatie dus zal dat getilde niet meer zo opvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb net de introductie van Game Design & Development aand de HKU in Hilversum achter de rug en nou ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig of er hier nog meer mensen komend eerstejaars zijn aan de HKU in Hilversum. Iemand?

En oh ja, ze hebben mij bij open dagen verteld dat er bij GD&D MAYA gedaan wordt, maar in feite staat op al die pc's MAX. :P

@Whoot:
Hij is nu wel erg hard, kun je die veren niet iets zachter maken? Desnoods met shag:fur of zo.

@3d-god:
Blizzard zegt over de stof in de Diablo II-cinematics precies wat ik had verwacht:
the information that you are requesting isn't information that we disclose to the public.

[ Voor 20% gewijzigd door Oogst op 29-08-2003 10:49 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@whoot: als deze kraai voor in een animatie zal gaan dienen, zou ik eerder gebruik maken van goede textures (animaties renderen duur zo al lang genoeg) --> en dus zeker niet elke veer modellen. Dit wil niet zeggen dat dit geen mooi werk is hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:34
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 21:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat nieuwe plaatjes van mijn auto, ik heb de carpaint veranderd, hdri map en hdri settings. Wat een geklooi om dat mooi te krijgen. Daar ben je wel even mee bezig.

Elmar die auto ziet er goed uit heel strak. Wordt mooi als je em af gaat maken. Potje racen Mutsibushi Lancer Evo vs Nissan Skyline GTR?
Cool... Goed gedaan. Ik zou zo instappen... Petje af!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb me weer nuttig gemaakt met mijn huis-script. :)

Ik poste afgelopen week al dat menu en ik heb nu alle functionaliteit die er in stond ook daadwerkelijk geïmplementeerd en er ff snel wat dingetjes mee gemaakt. Niet echt mijn best op gedaan, maar het gaat er om dat het werkt, daar was de test ook voor. Voor een écht mooi resultaat zijn vooral mooie elementen nodig en de moeite om die te maken heb ik nu niet genomen. De gebouwen die daar uit zijn gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Huisjes%2003%20kikkerperspectief.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Huisjes%2003%20Vogelperspectief.jpg

En de elementen die ik daarvoor heb gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Huisjes%2003%20elementen.jpg

Wat ik nu nog wil gaan doen:
-uitzoeken waarom kleine maten weigeren behoorlijk grote elementen te gebruiken, ook al passen die er wel in (bug in mijn script dus);
-proberen interface-elementen horizontaal naast elkaar te zetten, of anders scrolling in het huidige menu te krijgen (van beide weet ik nog niet hoe het moet, mede omdat de across-parameter van interface-elementen niet werkt op groupboxes :( (geen bug in MAXscript deze keer, het kan gewoon niet));
-zorgen dat ook schuine daken zijn toegestaan;
-dit scriptje verwerken in mijn nog te bouwen stad-generator.

Erg cool is dat, zodra ik er ook schuine daken in heb gemaakt, je alle tijden en stijlen kunt maken: ook middeleeuws spul is hiermee mogelijk, net als sci-fi-spul. :)

edit:
Die doorgestreepte was een brainfart. Ik dacht dat er een bug was, maar ik maakte een gebouw van twee verdiepingen en had ingesteld dat het balkon niet voor mocht komen in de onderste en de bovenste verdieping. Dan blijven er dus geen meer over. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Oogst op 29-08-2003 17:43 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog effe een testje van enkele gloeilampen:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sorgeloos/tweakers/gloeilamp_03.jpg

Sorry voor de lage resolutie, maar het renderen duurde echt te lang anders.
Opmerkingen zijn altijd welkom.

@ oogst : schitterend werk oogst! Ik hoop dat je niet in de problemen komt met je script als je in je stad verschillende materialen wilt gebruiken voor verschillende gebouwen. (iets wat waarschijnlijk toch nodig zal zijn, anders zou het wel eens saai kunnen overkomen) Als je met flatgebouwen bezig bent is het misschien interessant om beton ipv bakstenen te gebruiken.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
De elementen kun je zelf ontwerpen, dus materialen kun je zelf kiezen. En mijn stad-script krijgt zeker de mogelijkheid om er meerdere huizen in te verwerken, inclusief verschillende huizen per gebied in de stad, en dat alles met instelbare kansen, zodat het afwisselend blijft. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Anyway, nu zijn we beiden offtopic aan het praten. ( ook Upke dupke) Misschien een id om een topic in W&L te openen?

Open het topic zou ik zeggen, denk dat het een leuke discusie kan worden :)

En tja, smaken verschillen natuurlijk...Ik ben meer van et hypermoderne

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:15
Oogst eigenlijk zou je beter een balkon maken die in het gebouw valt, denk niet dat veel mensen in zo'n hoog gebouw op zo'n balkonetje willen staan :p

En meestal zijn die flats eenheidsworst dus niet random een balkon.

Voor de rest Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/thumbsup.gif :) (Wou dat ik het kon, over 2 jaar als ik maya eens eindelijk voor 75% door heb :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dit wel wat hebben eigenlijk, lekker surrealistisch, van die random uitstekende balkons. Bij deze stijl zou ik ook wel hier en daar een pijpje uit de muur willen zien steken, of andere vage metalen uitsteeksels :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
[...]
Goed begin. Zelf verzonnen of van een bestaand ontwerp (dan neem ik aan dat het geen startrek is). Er mag nog flink wat detail in. Waarom is eigenlijk je model anders in de renders?
Helemaal zelf verzonnen.
Wat bedoel je met anders in de renders? Bedoel je het verschil tussen de eerste twee en de derde? Dat heet nou WiP :P 3de screenshot is van een iets later stadium :)

@Qylos: Die film heette Star Trek III: The Search For Spock.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Roa schreef op 29 augustus 2003 @ 13:57:
[...]

Open het topic zou ik zeggen, denk dat het een leuke discusie kan worden :)

En tja, smaken verschillen natuurlijk...Ik ben meer van et hypermoderne
Ik zal eerst ff toestemming vragen aan een W&L mod. Dan zou je het topic een keer moeten zien in W&L :)
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 13:25:
Nog effe een testje van enkele gloeilampen:

[afbeelding]

Sorry voor de lage resolutie, maar het renderen duurde echt te lang anders.
Opmerkingen zijn altijd welkom.

@ oogst : schitterend werk oogst! Ik hoop dat je niet in de problemen komt met je script als je in je stad verschillende materialen wilt gebruiken voor verschillende gebouwen. (iets wat waarschijnlijk toch nodig zal zijn, anders zou het wel eens saai kunnen overkomen) Als je met flatgebouwen bezig bent is het misschien interessant om beton ipv bakstenen te gebruiken.
Nice :) Gloeidraad ziet er goed uit. Alleen de reflectie is wat fel in mijn id.
NitroX_infinity schreef op 29 August 2003 @ 14:50:
[...]

Helemaal zelf verzonnen.
Wat bedoel je met anders in de renders? Bedoel je het verschil tussen de eerste twee en de derde? Dat heet nou WiP :P 3de screenshot is van een iets later stadium :)

@Qylos: Die film heette Star Trek III: The Search For Spock.
Dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik lees hier allemaal mensen die iets anders zouden doen met die huizen, zijn dat allemaal beta-testers voor wanneer ik over één à twee weken het huizen-script af heb? :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Oogst schreef op 29 augustus 2003 @ 15:42:
Ik lees hier allemaal mensen die iets anders zouden doen met die huizen, zijn dat allemaal beta-testers voor wanneer ik over één à twee weken het huizen-script af heb? :P
Ik wil best beta testen voor jou! (Wat levert dat op? :P )

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Topic over het maken van startrek schepen? Uitstekend idee! Geweldig. Qylos, regel dat even ;) j/k

Ik zal het nu on topic houden. Sorry voor de mensen die zich er aan gestoord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 29 August 2003 @ 15:42:
/me meldt zich aan :Y)
(dit was serieus hé !) Echt een leuk idee zo'n script en tot nu toe ziet de uitwerking er ook al goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Nog een experimentje met mijn script. Deze keer drie huizen bovenop elkaar om een flat te maken:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Huisjes%2004%20flats%20640.jpg

Grappig is dat de meeste bugs die ik dacht tot nu toe gevonden te hebben gewoon gebruikersfouten waren die nog afgevangen moeten worden.

En ja, ik was serieus over die beta-testers. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@oogst echt super vet gewoon. nog al klote dat ze t bij blizzard niet willen vertellen... :(
nog iets van mij, is natuurlijk nog een wip

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/boddie.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/nonie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Hier dan de eerste render van de voorkant van de lancer:

Afbeeldingslocatie: http://elmar.nieser.net/test_render_560_01.jpg

ik weet dat de vorm van de voorlampen niet goed is, maar daar ben ik mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
hmmz z'n flat ziet er bruut uit :9~
zijn die ramen gewoon spiegels?
en zijn die scripts moeilijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Oogst schreef op 29 August 2003 @ 13:07:
*knip*

Wat ik nu nog wil gaan doen:

*knip*
Variatie in textures (andere soorten baksteen, beton, geverfd beton) moet ook nog wel te realiseren zijn hoop ik? Ik vind het iig erg gaaf waar je mee bezig bent _/-\o_

En wat betreft je stads-script:
-straten
-stoep
-stoplichten
-lantaarnpalen
-oversteekplaatsen
-parkeerplekken
-pleinen en parken
-misschien zelfs echt werkende verkeer/voetgangers :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
@Appel (waarom heet je geen Appel meer?): Ik dacht dat jij het zo moeilijk vond om een overtuigende material voor je auto te maken, maar dit ziet er wel errug goed uit :) Waar haal je die HDRI-maps nu vandaan?
Oogst schreef op 29 August 2003 @ 17:41:
Nog een experimentje met mijn script. Deze keer drie huizen bovenop elkaar om een flat te maken:

[afbeelding]

Grappig is dat de meeste bugs die ik dacht tot nu toe gevonden te hebben gewoon gebruikersfouten waren die nog afgevangen moeten worden.

En ja, ik was serieus over die beta-testers. :)
Een gebouw opbouwen uit losse stukjes heeft zo z'n voor en nadelen. De dakrand komt nu bijvoorbeeld niet goed uit. Jammer, en ik verwacht dat je meer problemen zult krijgen als je het geavanceerder gaat maken... Wel errug mooi verder :P Zou het script wel eens willen zien... :)
4Real schreef op 29 August 2003 @ 18:34:
hmmz z'n flat ziet er bruut uit :9~
zijn die ramen gewoon spiegels?
en zijn die scripts moeilijk :?
Nee, maxscript is toch wel redelijk gemakkelijk aan te leren kijk eens in de maxscript reference.
handige_harrie schreef op 29 August 2003 @ 18:48:
[...]

Variatie in textures (andere soorten baksteen, beton, geverfd beton) moet ook nog wel te realiseren zijn hoop ik? Ik vind het iig erg gaaf waar je mee bezig bent _/-\o_

En wat betreft je stads-script:
-straten
-stoep
-stoplichten
-lantaarnpalen
-oversteekplaatsen
-parkeerplekken
-pleinen en parken
-misschien zelfs echt werkende verkeer/voetgangers :9~
Ik zie het nut niet echt in van voetgangers ( @ random aangemaakte/klede voetgangers zouden natuurlijk wel errug bruut zijn), maar een script-stad zou natuurlijk wel errug geil zijn. Zou je de stad als een schaakbord moeten indelen, en elk vlak een functie moeten toekennen. En er dan ook nog voor moeten zorgen dat een weg aaneengesloten is, en dat een stadspark niet in tientallen delen is opgedeeld.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

[quote]inquestos schreef op 29 August 2003 @ 19:34:
@Appel (waarom heet je geen Appel meer?): Ik dacht dat jij het zo moeilijk vond om een overtuigende material voor je auto te maken, maar dit ziet er wel errug goed uit :) Waar haal je die HDRI-maps nu vandaan?
quote]

Emm Elmar Nieser tja weetniet, Appel wel gezien :P maaruh die hrdi 1 van de gratis hdri maps die op veel prekken te downloaden is, ik kan je wel eenlinkje geven als je dat wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door ElmarNieser op 29-08-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Oogst, ik ben ook serieus wel interested om er wat meer van te zien. Dus mocht het scrippie nog voor beta-testing beschikbaar komen...laat me maar weten!! Ziet er nu namelijk al errug netjes uit!!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

ElmarNieser schreef op 29 augustus 2003 @ 18:33:

[afbeelding]

ik weet dat de vorm van de voorlampen niet goed is, maar daar ben ik mee bezig :)
Vette bak! :)

Nu wil ik toch eens weten hoe je die inhammen tussen de verschillende delen van de auto zo strak en smal krijg... Ik ben een tijdje geleden ook bezig geweest met een auto, maar mij lukte het niet zo goed :'(

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:48
ElmarNieser schreef op 29 August 2003 @ 18:33:

[afbeelding]

Dude, je zal me wel een zeikerd vinden maar de inlaten @ motorkap zijn veeeeels te groot :o Picje hoe het wel moet:

Afbeeldingslocatie: http://www.roadraceengineering.com/rreimages/evo6/evo6-6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 18:31:
@oogst echt super vet gewoon. nog al klote dat ze t bij blizzard niet willen vertellen... :(
nog iets van mij, is natuurlijk nog een wip

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice, zoals we van jouw gewend zijn ;)

Heeft het lichaam een connectie met dat pistool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Phreak schreef op 29 August 2003 @ 21:06:
[...]

Dude, je zal me wel een zeikerd vinden maar de inlaten @ motorkap zijn veeeeels te groot :o Picje hoe het wel moet:

[afbeelding]
ja nee je hebt echt helemaal gelijk, dat ga ik ook zeker veranderen, op mijn blueprints waren ze wel zo groot :? maar je op al die plaatjes die ik zie zijn ze veel kleiner. dus ik ga ze op de goede groote maken. je hebt helemaal gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 29 August 2003 @ 21:32:
[...]

Nice, zoals we van jouw gewend zijn ;)

Heeft het lichaam een connectie met dat pistool?
yep, k weet nog niet precies wat t moet worden... maar de gun heeft ie uiteindelijk in zijn hand. Het is gewoon de bedoeling om eindelijk ergens eens lang aan te werken, om eindelijk es een keer iets op cg talk te posten.... :*) let's see....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Afbeeldingslocatie: http://www.mafma.com/images/rentk24-27.jpg

ik zit al een tijd te zoeken naar een goede kwaliteid texture van het logo Marloboro op de zijkant zijn de auto, kan iemand me daaran helpen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nog ff PhotoShoppen en hij kan er een stuk beter uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://mfinley.com/gif/marlboro.gif

Overigens kun je dit zelf ook wel namaken :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Scipionyx schreef op 30 August 2003 @ 01:08:
Nog ff PhotoShoppen en hij kan er een stuk beter uitzien:
[afbeelding]

Overigens kun je dit zelf ook wel namaken :)
ah ik kon dat marlboro font downloaden :)

Afbeeldingslocatie: http://elmar.nieser.net/marlboro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
ElmarNieser schreef op 30 August 2003 @ 01:42:
[...]

ah ik kon dat marlboro font downloaden :)

[afbeelding]
Dat is het Marlboro font niet :) Kijk maar naar de a, die heeft op dat sigarettenpakje een streep en bij jouw plaat een cirkel. Ik denk, ik zeg het maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
NitroX_infinity schreef op 30 augustus 2003 @ 10:27:
[...]

Dat is het Marlboro font niet :) Kijk maar naar de a, die heeft op dat sigarettenpakje een streep en bij jouw plaat een cirkel. Ik denk, ik zeg het maar even.
Hmm, maar het logo op de auto is ook anders dan op het pakje. De a ziet er anders uit, en op het pakje zijn de letters ook hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarom zegt ScorpionX ook al: nog even Photoshoppen ;)
En das idd et Marlboro font niet nee :Y)

@Oogst: niet naar boven kijken, dan krijg je zulke vieze lucht ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Boompje gemaakt:
[afbeelding]
Kan je mij vertellen hoe je die bladeren er zo mooi aan hebt gekregen? Ik ben er ook mee bezig geweest, maar het lukte mij niet.

En Oogst, dat ziet er echt enorm gaaf uit zeg. Hoe ben je begonnen met het leren van MaxScript dan? Is dat lastig? C based?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

[quote]XLerator schreef op 30 augustus 2003 @ 14:24:
[...]

Kan je mij vertellen hoe je die bladeren er zo mooi aan hebt gekregen? Ik ben er ook mee bezig geweest, maar het lukte mij niet.

*knip*quote]

hmmz ff denken...

Ik heb ten eerste gezegd dat het particle (in dit geval een blaadje) alleen op bepaalde geselecteerde delen van de boom moet zitten, dat kun je aangeven in de particle system. Verder kun je ook aangeven bij rotation dat de particles dezelfde rotation moeten hebben als de richting waarmee ze in de boom staat, daarom staan ze allemaal zo naar buiten, ik weet niet meer hoe dat heete.

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElmarNieser schreef op 29 August 2003 @ 23:53:
[afbeelding]

ik zit al een tijd te zoeken naar een goede kwaliteid texture van het logo Marloboro op de zijkant zijn de auto, kan iemand me daaran helpen? :(
Hier kun je o.a. het marlboro logo downen. Alleen de letters overigens, de rode vorm moet je zelf nog kleuren.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dadyo/ploaties/marlboro.gif
Het logo is een .ai vectorbestand wat je direct in max kan importeren. Maar je kunt het ook eerst in illustrator / coreldraw o.i.d. laden en er inclusief de rode vorm en witte achtergrond een bitmapje van maken.
En op www.logotypes.ru staan nog véél meer goede kwaliteit logo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal, ik ben nieuw hier, maar ziet er goed uit dit forum,
en oogst ziet er erg goed uit dat script van je, heb er ook al een beetje mee lopen proberen, en komt wel iets leuks uit, maar ken de taal verder nog niet echt zo goed, pas net mee begonnen.
nog een vraagje: kan ik pics ergens uplouden, of hoe werkt dit eigenlijk, helemaal geen ervaring mee namelijk
groeten koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
welkom koen :)
Je plaatjes kan je uploaden bij www.theforumisdown.com :)
Mits ze niet groter zijn dan 50 kb en het een jpg of een gif is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

En hier dan de eerste test met stickers.

Afbeeldingslocatie: http://elmar.nieser.net/marlboro_test_render.jpg

Nu ga ik voorlopig geen wips meer posten, ik ga nu aan het interiur beginnen.

[ Voor 29% gewijzigd door ElmarNieser op 30-08-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik heb nu een probleempje,
ik heb verschillende boxes, en dat mee aan het moddelen geweest, maar als ik ze nu aan elkaar wil maken, wil dat niet met allign. Dan verschuift heel die box een heel stuk:S
Hoe moet ik het dan goen recht boven elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 18:54:
Maar ik heb nu een probleempje,
ik heb verschillende boxes, en dat mee aan het moddelen geweest, maar als ik ze nu aan elkaar wil maken, wil dat niet met allign. Dan verschuift heel die box een heel stuk:S
Hoe moet ik het dan goen recht boven elkaar krijgen?
Je moet waarschijnlijk gewoon zorgen dat je alleen op de goede axis alignt (dus die checkboxes bovenaan) En dan het minimum van de ene box alignen met het maximum van de andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
ElmarNieser schreef op 30 augustus 2003 @ 18:10:
En hier dan de eerste test met stickers.

[afbeelding]

Nu ga ik voorlopig geen wips meer posten, ik ga nu aan het interieur begonnen.
Nice die letters. Reflectie is ook mooi :) Koplampen moet je nog doen dus?

Leuk nummerbord trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Qylos schreef op 30 August 2003 @ 20:20:
[...]

Nice die letters. Reflectie is ook mooi :) Koplampen moet je nog doen dus?

Leuk nummerbord trouwens :P
ja meot idd nog een berg werk aan gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

JesterRace en ElmarNieser;
gaan jullie mij ff vertellen wat voor materiaal jullie gebruikt hebben en welke evt HDR maps? ziet er wel slick uit namelijk

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

sharky schreef op 30 August 2003 @ 21:12:
JesterRace en ElmarNieser;
gaan jullie mij ff vertellen wat voor materiaal jullie gebruikt hebben en welke evt HDR maps? ziet er wel slick uit namelijk
Emm gewoon ee roode material met een faloff map (frensel) op de reflection slot en zon gratis HDRI map die je overal kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

http://logo.nino.ru/main/...831&query_id=25951&page=1 :)
Web-site met allemaal logo's in vector formaat hierboven het Marlboro logo; zijn nog variaties op te vinden hoor!

[ Voor 52% gewijzigd door alienfruit op 30-08-2003 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe iets tussendoor: ben bezig met een bibliotheekje aan te legen met daarin enkele design meubels. Hier is wat ik ondertussen al verwezenlijkt heb (ja, wat er op de voorgrond staat moet een kapstok voorstellen; DOF is hier niet goed ingesteld, maar had geen goesting om opnieuw te renderen)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sorgeloos/tweakers/meubelcollectie_01.jpg

Er staat nog heel wat op het programma, dus er zal af en toe nog wel eens een nieuwe stand van zaken verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 00:08:
Effe iets tussendoor: ben bezig met een bibliotheekje aan te legen met daarin enkele design meubels. Hier is wat ik ondertussen al verwezenlijkt heb (ja, wat er op de voorgrond staat moet een kapstok voorstellen; DOF is hier niet goed ingesteld, maar had geen goesting om opnieuw te renderen)

[afbeelding]

Er staat nog heel wat op het programma, dus er zal af en toe nog wel eens een nieuwe stand van zaken verschijnen.
Ik kan uit dat wazige niet echt een kapstok onderscheiden ;)

Nice, maar mij valt wat op: waarom z'n moderne tafel met stoelen en z'n stenen vaas? Moeten de stoelen van plastic zijn? Zo nee, dan vind ik het raar dat ze reflecteren als bijv van stof of leer zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die stoelen zijn idd van plastic. Wat de vaas betreft: heb ik idd niet echt veel tijd in gestoken, maar deze stond zo ook opgesteld in de opstelling van cassina (wel niet in dit materiaal, maar ja) De vaas had ik er eigenlijk alleen maar op gezet om te kijken of de reflecties van de tafel zo'n beetje in orde kwamen.
En speciaal om effe de onduidelijkheid over m'n kapstok weg te helpen:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sorgeloos/tweakers/kapstok_01.jpg
==> camera staat boven kapstok voor zij die het nog niet door zouden hebben :)

Hopelijk lukt het hiermee wel om je een fatsoenlijk beeld van de kapstok te vormen :) Het is een design van Sigla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 00:57:
Die stoelen zijn idd van plastic. Wat de vaas betreft: heb ik idd niet echt veel tijd in gestoken, maar deze stond zo ook opgesteld in de opstelling van cassina (wel niet in dit materiaal, maar ja) De vaas had ik er eigenlijk alleen maar op gezet om te kijken of de reflecties van de tafel zo'n beetje in orde kwamen.
En speciaal om effe de onduidelijkheid over m'n kapstok weg te helpen:

[afbeelding]
==> camera staat boven kapstok voor zij die het nog niet door zouden hebben :)

Hopelijk lukt het hiermee wel om je een fatsoenlijk beeld van de kapstok te vormen :) Het is een design van Sigla...
Nice :) Nette materials heb je gebruikt. Hoe lang duurt het renderen, met al die reflecties enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renderen duurde wel een hele nacht (iets te veel naar m'n goesting, maar ik heb ook geen uren zitten zoeken naar de perfecte instellingen, dus waarschijnlijk zijn ze een beetje overkill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: hoe begin ik best aan een tapijt zoals het deze?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sorgeloos/tweakers/jab_01.jpg

Als ik gebruik maak van een bump map, dan lijkt het onrealistisch als ik er iets op plaats (vermits de haren niet ingedrukt worden). Ik gebruik max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 12:22:
Vraagje: hoe begin ik best aan een tapijt zoals het deze?
Een paar "haartjes" maken en met de de scatterfunctie over een vlak verspreiden. Nadeel is wel dat je dan een polyheavy object krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door MJC op 31-08-2003 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

Haal ergens shaghair (2) vandaan en proberen maar! Dan is het waarschijnlijk ook wel high-poly, maar alleen tijdens het renderen en niet in de viewports

[ Voor 1% gewijzigd door alientje op 31-08-2003 15:46 . Reden: typo ]

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik heb mijn schip weg gegooid. Ik was er helemaal niet tevreden over. Ik zie wel of ik een nieuwe maak. Niet dat iemand dat interreseert of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
tuurlijk wel :)
3d=3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Upke dupke schreef op 31 August 2003 @ 15:57:
Ik heb mijn schip weg gegooid. Ik was er helemaal niet tevreden over. Ik zie wel of ik een nieuwe maak. Niet dat iemand dat interreseert of zo :)
Ik zal je ff de manier uitleggen hoe ik een begin aan m'n schip gemaakt heb (niet gedetaileerd en ff uit m'n hoofd).

1. Maak een spere met ong 24 sides.

2. In de top viewport, verander de vorm met shape totdat ie de juiste vorm heeft (in mijn geval hoefde dat niet, misschien moet die van jou iets minder bol zijn).

3. Convert to editable mesh.

4. Selecteer de helft van het schip in een horizontale lijn. Ignore backflashing moet uitstaan.

5. Verwijder de helft van het schip (welke kant maakt niet uit)

6. Gebruik de mirror tool. Zet als preferences instance zodat alles op de andere kant automatisch ook wordt veranderd.

7. Selecteer ong. 4-8 faces op de achterkant van de bol.

8. Extrude deze een paar keer, zodat je ook meerdere faces stukken in de achterkant van het schip krijgt.

9. Verschuif de vertices eerst bijvoorbeeld in de front viewport naar achteren. Het is verstandig om een soort reference te hebben, ik had een reference van de sovereign/voyager, om de vorm er een beetje uit te halen. Ook in de left viewport. Wat ik ook gedaan heb, is alles veel in de perspective te doen. Vaak is het dan handig om je perspective port fullscreen te doen.

10. Nadat je het gedeelte van engineering gedaan hebt, doe je de deflector dish. Dit doe je door een paar faces aan de onderkant van het schip te selecteren en te extruden.

11. Verschuif de vertices zodat je de goede vorm hebt. Hou ctr-z hierbij in je vingers gelegd. De deflector dish inhamming maak je door bevel te gebruiken.

11. Nu zou de basisvorm klaar moeten zijn. Apply een meshsmooth en kijk naar het resultaat.

Voor andere delen kun je vragen natuurlijk ;)

edit:
oh over dat topic in W&L: ik had 2 mods eergisteren gemailed maar nog geen antwoord gegregen. Ik zal de 3de lite-mod ook maar mailen dan :/

[ Voor 5% gewijzigd door Qylos op 31-08-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de laatste tijd regelmatig probleempjes met meshsmooth. Ik begin te modellen... m'n mesh is bijna klaar, en dan ga ik over tot het chamferen. Hier loopt het regelmatig fout. Effe een voorbeeldje:

Voor meshsmooth:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sorgeloos/tweakers/probleem_01.jpg

Na meshsmooth (en ja, alle vertices zijn mooi geweld en neen, er zitten geen polygonen verborgen in m'n model ==> want ik ben er al achter gekomen dat dat soms aan de oorzaak ligt, maar hier dus niet) zit er iets fout, en dit is meestal aan de concave zijde:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sorgeloos/tweakers/probleem_02.jpg

Hier loopt dus duidelijk iets fout (meshsmooth is hier 2, en hoger zetten helpt ook niet)
Iemand die mij hier kan voorthelpen?

@ MJC: bedankt voor de scatter-tip... wist niet dat deze functie bestond, nu dus wel en ze kan best wel eens handig zijn, maar hier is het niet echt bruikbaar. Te veel polygonen idd.
@ alientje: shag hair is hier idd de oplossing. Heb effe zitten experimenteren en het lukt me al het gewenste effect eruit te krijgen. Thanx!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:35

-db-

Hoi

Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 20:41:
*knip*
Hier loopt dus duidelijk iets fout (meshsmooth is hier 2, en hoger zetten helpt ook niet)
Iemand die mij hier kan voorthelpen?
*knip*
Probeer met de cut-tool de poly aan de zijkant te verdelen in quads (en triangles als het niet anders kan). Het lijkt me dat daar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt -db-!!! werkt idd. Zal het probleem dan overal wel verhelpen zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de methode die meshmooth gebruikt kan ook schelen, bv geen NURMS, maar classic of quod output (al zal die laatste niet veel schelen met NURMS)

edit:

-db- heeft gelijk, khad die polie niet gezien :P

[ Voor 219% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Je kan ook de weighting op de afzonderlijke polys verhogen.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.