Anoniem: 80198 schreef op 06 September 2003 @ 10:54:
[...]
Ik dacht dus dat er alleen mbo opleidingen waren voor dit soort dingen(3dsmax,maya etc). Ik wil dus animation and games gaan doen. Maar hoe zit dat dan bij die kunstacademie, is dit ongeveer hetzelfde??? Als je hier ook werkt met max enzo, doe dat natuurlijk veel liever, want je hebt gelijk als dit ook op hbo niveau is kies ik natuurlijk het hbo. Maar ik d8 gewoon die er niet waren
Tja, er zijn gruwelijk veel richtingen op de kunstacademies en wat ze precies doen, is niet altijd even duidelijk. Ik zit nu op de HKU en daar zijn heel wat dingen waar 3d een onderdeel van is. Er zijn in ieder geval geen studies met alleen 3d, bij mijn weten. 3d-design moet je in ieder geval niet hebben, want dat is geen virtueel maar écht 3d, dus dat is beeldjes maken en plakken en zo. Enkele richtingen met 3d er in:
-Game Design & Development: alles dat bij games hoort, zoals concepten bedenken, tekenen, 3d, programmeren, interaction design, veel nadruk op concepten. MAX is het standaard 3d-pakket, maar les erin is niet verplicht. Je leert hier niet programma's gebruiken, dat moet je zelf maar uitzoeken, hoewel er wel facultatieve les in is. 3d-niveau ligt hier erg hoog onder de nieuwe eerstejaars, verbazend veel goede 3d-ers.
site
-Digital Media Design: doen er ook aan, ik weet er verder amper iets van. [url=http://www.hku.nl/usadb/fac/fac-nl/kmt/kmt-course/media-tech-dmd.html[/url]
-Animation: doen er ook aan, ik weet er verder amper iets van.
site
-Design for Virtual Theatre & Games: deze wil Atgast gaan doen, is bij mijn weten een soort Game Design & Development, maar iets minder technisch. Denk ik.
site
Verder weet ik dat er heel wat kunstaademies zijn die iets met 3d doen. In Rotterdam zit er geloof ik ook één, maar ik weet dat allemaal niet precies.
Bij alle nieuwtjes die ze noemen, staat helemaal niets dat me echt interesseert. Vertex paint schijnt niks van de features van deep paint of zo te implementeren en is dus niet echt interessant volgens mij. Voor de rest zie ik überhaupt niks dat me interessant lijkt.