[3d] post je 3d stuff maar weer - part 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.975 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Kwil ff serieus ingaan op al die reacties op mijn script, omdat ik er best wel serieus mee aan de slag ben en blij ben met feedback, vandaar deze lange post.

Overigens heb ik al een oplossing bedacht voor het probleem met de balkons die niet mooi waren indien random geplaatst, maar dat moet ik nog ff implementeren.
4Real schreef op 29 augustus 2003 @ 18:34:
hmmz z'n flat ziet er bruut uit :9~
zijn die ramen gewoon spiegels?
en zijn die scripts moeilijk :?
Ramen zijn een beetje bol staande spiegels (bol met enkele polies maar). Scripts zijn extreem gemakkelijk als je serieuse programmeertalen gewend bent, voor programmeer-n00bs zal het in het begin wel flink tegenvallen om zoiets als dit te maken.
handige_harrie schreef op 29 August 2003 @ 18:48:
[...]

Variatie in textures (andere soorten baksteen, beton, geverfd beton) moet ook nog wel te realiseren zijn hoop ik? Ik vind het iig erg gaaf waar je mee bezig bent _/-\o_

En wat betreft je stads-script:
-straten
-stoep
-stoplichten
-lantaarnpalen
-oversteekplaatsen
-parkeerplekken
-pleinen en parken
-misschien zelfs echt werkende verkeer/voetgangers :9~
Variaties kun je zelf aanmaken, want je kunt per huis-type zelf instellen uit welke elementen het huis is opgebouwd. Ook kun je per element instellen hoe vaak het verhoudingsgewijs voor moet komen in een huis.

Al die details zijn leuk, maar er zijn grenzen aan hoeveel je in zo'n script kunt doen. Een goede parkgenerator bijvoorbeeld is bijna net zo ingewikkeld als het script voor de stad op zich, dat gaat zich niet uitbetalen. Het verschil tussen stoep en straat en plein (ook bruikbaar als parkeerplaats!) komt er wel in, net als attributen voor op de stoep, instelbaar voor bij kruisingen en algemeen.

Aangezien ik het nu zo aan het schrijven ben dat eigenlijk elke tijd met rechthoekige huizen erin te maken moet zijn, kan ik ook niet alles automatiseren. Middeleeuwen heeft bijvoorbeeld geen parkeerplaatsen of verkeersborden. Bepaalde details zul je dus zelf achteraf moeten toevoegen.Geen probleem, want hij levert gewoon een leuke lading meshes op.
inquestos schreef op 29 August 2003 @ 19:34:
[...]

Een gebouw opbouwen uit losse stukjes heeft zo z'n voor en nadelen. De dakrand komt nu bijvoorbeeld niet goed uit. Jammer, en ik verwacht dat je meer problemen zult krijgen als je het geavanceerder gaat maken... Wel errug mooi verder :P Zou het script wel eens willen zien... :)

[...]

Ik zie het nut niet echt in van voetgangers ( @ random aangemaakte/klede voetgangers zouden natuurlijk wel errug bruut zijn), maar een script-stad zou natuurlijk wel errug geil zijn. Zou je de stad als een schaakbord moeten indelen, en elk vlak een functie moeten toekennen. En er dan ook nog voor moeten zorgen dat een weg aaneengesloten is, en dat een stadspark niet in tientallen delen is opgedeeld.
Die dakrand gaat opgelost worden, want je zult ook hoek-elementen kunnen specificeren, waarin je dat zelf op mag lossen. :)

Rondlopende voetgangers en voertuigen die automatisch gegenereerd worden door heel de stad heen aan de hand van ingestelde parameters, dat is wel supergaaf hoor, dat zou wel super cool zijn. Dan leeft je stad ook nog eens. Maar ook wel super-moeilijk, daar ga ik voorlopig niet over nadenken.

Dat elementen duidelijke nadelen hebben, dat lijkt me duidelijk, maar ik weet geen andere afdoende oplossing, behalve wanneer alleen prefab huizen toegestaan zouden zijn. Jij misschien een betere oplossing? Ik hoor het graag, want het is nogal een lastig probleem. B)
Dexter schreef op 29 August 2003 @ 20:20:
Oogst, ik ben ook serieus wel interested om er wat meer van te zien. Dus mocht het scrippie nog voor beta-testing beschikbaar komen...laat me maar weten!! Ziet er nu namelijk al errug netjes uit!!
Ik post hier wel wanneer het af is en of ik het online zet, of dat je me moet mailen ervoor.
Anoniem: 74854 schreef op 30 August 2003 @ 11:36:
...
@Oogst: niet naar boven kijken, dan krijg je zulke vieze lucht ;)
Luiheid levert nooit mooie plaatjes op, ook bij mij niet. ;)
XLerator schreef op 30 augustus 2003 @ 14:24:
...
En Oogst, dat ziet er echt enorm gaaf uit zeg. Hoe ben je begonnen met het leren van MaxScript dan? Is dat lastig? C based?
Ik heb een middagje de tijd genomen om de introductie-uitleg uit de reference over MAXscript te lezen, dat is al mijn opleiding in MAXscript. Verder zoek ik gewoon op in de reference hoe dingen werken die ik nodig heb. En de Macrorecorder in MAX helpt ook wel om te weten te komen welke commando's waarvoor nodig zijn.

Ik weet dan ook amper iets van de taal, ik heb gewoon mijn algemene programmeerkennis gebruikt. De taal laat ook niet veel toe, alleen al omdat het semi-object georiënteerd is. Jammer, want ik gebruik graag echte objecten voor vele dingen, dat kan nu meestal niet.

En tja, istie C-achtig? Op zich is het gewoon weer een imperatieve taal waarin je geen objecten kunt maken, maar wel procedures/methodes/functies, net als in C dus. Alleen zal veel details aan hoe je dingen uittypt wel weer anders. c++ mag bijvoorbeeld verbazend genoeg niet, c+=1 wel.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04
ik zit eigenlijk met een probleem wat ik al een tijdje niet durf te vragen :P Maar toch doe ik het :) Het zit zo dat 3dmax vrolijk de polys afzonderlijk rendert, en krijg je een lelijke situatie net als hier.
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/de.jpg

Nu kan je zeggen ja dan gooi je er toch een smooth over, ja maar dan krijg je dit en vind ik alles behalve mooi.
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/b92fs.jpg

Als ik hem texture enzo zie je dat natuurlijk niet meer maar ik wil wel fatsoenlijke wips kunnen laten zien wat ik vind dit er gewoon niet netjes uitzien. Weet iemand de oplossing ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30249

Je moet je edges meer definitie geven door ze te chamferen, dan blijfen ze mooi hoekig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kan ook alleen een selectie een meshsmooth meegeven. Moest je volgens mij iets aanvinken als: "apply to selection only" ofzo..

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74854

de smoothing groups beetje beter indelen werkt denk ik ook al een heel stuk, zodat niet heel de mesh 1 smoothing group heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
thx het is nog gelukt ook :D
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/beretta.jpg

edit:
thx nu is het precies zoals ik wil :)

voor desert eagle zie post hierboven
Anoniem: 30249 schreef op 01 September 2003 @ 10:56:
Je moet je edges meer definitie geven door ze te chamferen, dan blijfen ze mooi hoekig
met iterations wel, maar zo werkt ook zie je wel :)
desalniettemin bedankt voor je reply :)

[ Voor 86% gewijzigd door Schuey op 01-09-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
-> Surface smooth? © by Oogst :P

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

update, k weet niet of k ermee doorga ga, op cg talk kijken kan echt depresief werken....

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/char.JPG

en bij een gun gewoon mesh shmooth literations 2, en alle edges chanferen is de key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Dat alle edges chamferen en meshsmooth iterations 2 op een gun is echt een belachelijke opmerking, dat kost idioot veel teveel polies. Ik weet niet of jij al ooit een grote scene hebt gemaakt, maar met zo'n modelling-stijl gaat je dat dus ook gewoon niet lukken. Netjes modellen en je kunt een gun maken zonder meshsmooth die goed is, met veel minder polies. Guns hebben veel teveel hoeken om meshsmooth interessant te maken en meshsmooth op teveel chamfered edges is verspilling.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 12:14
Anoniem: 80198 schreef op 01 september 2003 @ 21:18:
update, k weet niet of k ermee doorga ga, op cg talk kijken kan echt depresief werken....

[afbeelding]

en bij een gun gewoon mesh shmooth literations 2, en alle edges chanferen is de key
Nice :) Jij bent echt goed in personen maken (ik niet). Die broek vind ik alleen wat raar, maar misschien is dat mode ofzo.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 14:55
Anoniem: 80198 schreef op 01 September 2003 @ 21:18:
"mesh smooth iterations" en "chamferen". En verder ben ik 't met Oogst eens, overal zomaar lukraak meshsmooth op gooien en chamferen is erg slordig en vooral overbodig.

Over je ventje; je wilt volgens mij naar realisme, dus gebruik referentie materiaal, voor je verhoudingen :)

[ Voor 4% gewijzigd door LiToKi op 01-09-2003 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 18:18

Dexter

d((o_o))b

Hier nog even twee shots van het projectje waar ik vorige week nog aan heb zitten werken. Zijn twee final images, want het is voor nu afgerond. Maar ik dacht...ach laat ik het resultaat nog even met jullie sharen.

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.151/tweakers/28-08-Cam01-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.151/tweakers/28-08-Cam-02-01.jpg

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Dexter schreef op 01 September 2003 @ 21:58:
Hier nog even twee shots van het projectje waar ik vorige week nog aan heb zitten werken. Zijn twee final images, want het is voor nu afgerond. Maar ik dacht...ach laat ik het resultaat nog even met jullie sharen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice :) Is het een soort kantoorgebouw?

Ook al is het een final, ik mis eigenlijk zulke zandbakken rondom de bomen. Ook ziet het gras er ongetextured uit. Misschien nog leuk om er ook een background in te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 18:18

Dexter

d((o_o))b

Is idd soort kantoorgebouw, zandbakken rond bomen en gras-texture was voor nu te gedetailleerd. Moest beetje conceptueel blijven (beetje maquette-achtig). Vandaar ook geen background. Gebruikte textures zijn puur indicatief...

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:10
Dexter schreef op 01 September 2003 @ 21:58:

[afbeelding]

[afbeelding]
Wauw! Nou wil ik niet lullig doen hoor, maar de grootte van de texture op die halfronde dingen is niet echt goed lijkt me. Ik kan duidelijk zien dat 't een nerf van een lichtere houtsoort is (beuken?). En je kunt mij niet wijsmaken dat er zulke grote beukebomen bestaan :P

edit: aargh te laat :D

[ Voor 3% gewijzigd door NitroX infinity op 01-09-2003 22:43 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74854

Tmoest toch maquette-achtig lijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op 01 September 2003 @ 21:31:
Dat alle edges chamferen en meshsmooth iterations 2 op een gun is echt een belachelijke opmerking, dat kost idioot veel teveel polies. Ik weet niet of jij al ooit een grote scene hebt gemaakt, maar met zo'n modelling-stijl gaat je dat dus ook gewoon niet lukken. Netjes modellen en je kunt een gun maken zonder meshsmooth die goed is, met veel minder polies. Guns hebben veel teveel hoeken om meshsmooth interessant te maken en meshsmooth op teveel chamfered edges is verspilling.
mwaaaa.... ik maak wel zo nu en dan een scene.... nog niet opgevallen :?

en het kost idd minder poly's, maarehhh het was maar een ideetje, maar je hebt gelijk hoor O-) .

@dexter, zeer mooi, maar doe je dit nou voor je werk of hobby???

oh en litoki k heb natuurlijk ook reference gebruikt, k bedoel hoe wou je ooit zonder reference een lichaam maken :/ . alleen de verhoudingen van handen schoenen kloppen mischien niet, k zal hem anders nog een keer naakt posten :D

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 01-09-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86400

@ Dexter: Ongetwijfeld mooi werk, maar dat wisten we al van u. Toch een vraagje: hoe komt het dat al uw renders in maquettestijl uitgevoerd worden? (Of heb ik er over het hoofd gezien?) Niet dat ik iets tegen deze maquettestijl heb hoor (want ik gebruik het ook af en toe), maar bij mijn presentaties zorg ik toch steeds voor enkele getexturde renderings. Neem dit niet negatief op hoor, maar met deze maquettestijl toon je eerder je tekenvaardigheden dan het echt visualiseren van je architectonische projecten. (je kan evengoed een maquette ineen knutselen --> kruipt misschien wel wat meer tijd in, maar het eindproduct is ongeveer hetzelfde.) Het is net dat voordeel van de renderings, dat het je de mogelijkheid biedt sferen te scheppen. Ik weet natuurlijk niets over je opdracht ofzo, dus ik ga het hierbij laten, maar als je ook ander werk hebt liggen, laat gerust eens iets zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 22:52

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Anoniem: 86400 schreef op 02 september 2003 @ 00:00:
@ Dexter: Ongetwijfeld mooi werk, maar dat wisten we al van u. Toch een vraagje: hoe komt het dat al uw renders in maquettestijl uitgevoerd worden? (Of heb ik er over het hoofd gezien?) Niet dat ik iets tegen deze maquettestijl heb hoor (want ik gebruik het ook af en toe), maar bij mijn presentaties zorg ik toch steeds voor enkele getexturde renderings. Neem dit niet negatief op hoor, maar met deze maquettestijl toon je eerder je tekenvaardigheden dan het echt visualiseren van je architectonische projecten. (je kan evengoed een maquette ineen knutselen --> kruipt misschien wel wat meer tijd in, maar het eindproduct is ongeveer hetzelfde.) Het is net dat voordeel van de renderings, dat het je de mogelijkheid biedt sferen te scheppen. Ik weet natuurlijk niets over je opdracht ofzo, dus ik ga het hierbij laten, maar als je ook ander werk hebt liggen, laat gerust eens iets zien...
die van hem zijn toch ook getextured :? aleen op maquettestijl getextured.

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:51
Net Finding Nemo gezien, damn, super mooi, hoelang doen ze ingodsnaam over zo'n project :)

[ Voor 5% gewijzigd door Albinoraptor op 02-09-2003 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Albinoraptor schreef op 02 September 2003 @ 02:32:
Net Finding Nemo gezien, damn, super mooi, hoelang doen ze ingodsnaam over zo'n project :)
http://www.pixar.com ;) Knopje: "HOW WE DO IT"

[ Voor 7% gewijzigd door ElmarNieser op 02-09-2003 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Het is inderdaad een hele mooie film, maar ik ben eingelijk aan't wachten tot hij in de bioscoop komt, dan kun je eigenlijk pas alle details zien die erin verwerkt zijn.

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

alientje schreef op 02 september 2003 @ 09:10:
Het is inderdaad een hele mooie film, maar ik ben eingelijk aan't wachten tot hij in de bioscoop komt, dan kun je eigenlijk pas alle details zien die erin verwerkt zijn.
niet als je DVD screener hebt gedownload. das gewoon DVD kwaliteid aleen krijg je af en toe een zinnetje boven in beeld.

of is bios kwaliteid nog hoger dan dvd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bios is gewoon groter beeld, zie je details veel beter. K ga hem ook es downloaden, probleem is alleen dat 100 van de 101 keer de foute film hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Deze zijn al een poosje klaar maar had gewoon geen zin om ze te posten:
Hij is zo ongeveer af voor dit moment, als ik wat beter ben in 3d modelleren ga ik meer details toevoegen zoals een interieur.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markhuizing/tnwip009.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markhuizing/tnwip010.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markhuizing/tnwip011.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markhuizing/tnwip012.jpg
Eentje met alleen een texture:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markhuizing/tnwip013.jpg

Ik ben inmiddels begonnen aan een ander ruimteschip, eentje waar ik al lang van droom. Hij's nog niet vergevorderd maar de vorm is voor het grootste deel al af.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markhuizing/tnbehemoth001.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markhuizing/tnbehemoth002.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markhuizing/tnbehemoth003.jpg

Wireframe:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markhuizing/tnwireframe.gif

En de laatste twee renders:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markhuizing/tnbehemoth004.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markhuizing/tnbehemoth005.jpg

edit:
Alle afbeeldingen zijn natuurlijk klikbaar voor een grotere versie :)

[ Voor 3% gewijzigd door NitroX infinity op 02-09-2003 11:11 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ElmarNieser schreef op 02 september 2003 @ 00:49:
[...]

die van hem zijn toch ook getextured :? aleen op maquettestijl getextured.
idd, maar het is toch net iets moeilijker om op uw model mooie beton, pleister, baksteen,... te krijgen dan gewoon een standaard materiaal met wit (of een beetje grijs) als difuus te gebruiken. Maar nogmaals, t'is niet echt 'n kritiek, eerder een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Anoniem: 80198 schreef op 02 september 2003 @ 10:45:
bios is gewoon groter beeld, zie je details veel beter. K ga hem ook es downloaden, probleem is alleen dat 100 van de 101 keer de foute film hebt.....
aleen hebik thuis een beemer ;)

kom es op msn :P

[ Voor 4% gewijzigd door ElmarNieser op 02-09-2003 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-06 11:37

Sharky

Skamn Dippy!

Ik hou er niet zo van te posten voordat iets af is maar heb hier al zo lang niets meer gepost dat ik het toch maar ff doe.
Kameraad van me heeft wat schetsen gemaakt, de rest heb ik gedaan. Is eigenlijk nergens op gebaseerd. :)

edit: Rhino max en...yep, brazil

Afbeeldingslocatie: http://webgraphics.tmfweb.nl/temp/Cam06_Sett03_Render04.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Sharky op 02-09-2003 15:32 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Whoa! die achterkant is gewoon phat _/-\o_
Één opmerking, bij zo'n achterkant zou het naar mijn mening beter lijken als er werd gestuurd met de achterwielen.

[ Voor 60% gewijzigd door NitroX infinity op 02-09-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 80198 schreef op 01 September 2003 @ 22:45:
[...]

mwaaaa.... ik maak wel zo nu en dan een scene.... nog niet opgevallen :?

en het kost idd minder poly's, maarehhh het was maar een ideetje, maar je hebt gelijk hoor O-) .
...
Euh, nou, ik heb eigenlijk nog amper grote scenes van je gezien. Wel enorm veel mooie characters, maar complete scenes amper. Ik kan me eigenlijk alleen twee stuks voor in contests herinneren waarin je ook omgeving had gemaakt.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
tja ik kan wel een gun veel iterations gaan geven maar aangezien ik netjes onder de 750 wil blijven lukt het zo ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
Schuey schreef op 02 September 2003 @ 16:51:
tja ik kan wel een gun veel iterations gaan geven maar aangezien ik netjes onder de 750 wil blijven lukt het zo ook goed :)
overigens is 750 best wel veel voor een wapen hoor, gezien onze wapens (van openFRAG) een limiet van 400 hebben, en voor de characters is onze limiet 750... want als je bedenkt dat als een character al 700 poly's heeft en je hebt een moment dat je (niet onmogelijk in een game) 7 players in je beeld heb lopen, dat is toch al (van uitgaand dat ze zonder wapen lopen) 7*700 + 400 5300 poly's, en dan alleen nog 1 wapen en 7 characters, dan komen er dus nog wapens van de andere bij, en vooral: de maps, texturing, bumpmapping, shadows enzovoort. Bij b.v 9000 poly's in beeld kun je weinig beginnen, ik heb hier op m'n gf4 128 mb dan ong 20 fps (als ik het me goed herinner) en dat speelt niet fijn, maar als jullie deze aantallen hanteren kom je toch veel te hoog uit imo.

dus:
probeer zo weinig mogelijk poly's te gebruiken voor je models, doe het meeste met Textures want 750 alleen voor een wapen is echt teveel, dat kan wel voor een character. Maar je helpt je game omzeep met zulke aantallen van poly's.

zoals deze:

137 poly's:
Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/uitdag/zwaard2.jpg

deze is echter voor openfrag (http://openfrag.sourceforge.net)

@ 3d--God: leuke character, keep up the good work

@ sharky: sehr w00te auto, leuk ontwerp trouwens 8) , dit kan wel iets moois worden!

[ Voor 20% gewijzigd door IFASS op 02-09-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
sharky schreef op 02 September 2003 @ 15:31:
Ik hou er niet zo van te posten voordat iets af is maar heb hier al zo lang niets meer gepost dat ik het toch maar ff doe.
Kameraad van me heeft wat schetsen gemaakt, de rest heb ik gedaan. Is eigenlijk nergens op gebaseerd. :)

edit: Rhino max en...yep, brazil

[afbeelding]
Heel erg mooi hoor :) Ik zou misschien nog een andere view nemen zodat je nog meer van de voorkant kunt zien. In mijn ogen is de zijspiegel trouwnes erg klein, maar misschien ligt dat ook aan mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
IFASS schreef op 02 september 2003 @ 17:07:
[...]

overigens is 750 best wel veel voor een wapen hoor, gezien onze wapens (van openFRAG) een limiet van 400 hebben, en voor de characters is onze limiet 750... want als je bedenkt dat als een character al 700 poly's heeft en je hebt een moment dat je (niet onmogelijk in een game) 7 players in je beeld heb lopen, dat is toch al (van uitgaand dat ze zonder wapen lopen) 7*700 + 400 5300 poly's, en dan alleen nog 1 wapen en 7 characters, dan komen er dus nog wapens van de andere bij, en vooral: de maps, texturing, bumpmapping, shadows enzovoort. Bij b.v 9000 poly's in beeld kun je weinig beginnen, ik heb hier op m'n gf4 128 mb dan ong 20 fps (als ik het me goed herinner) en dat speelt niet fijn, maar als jullie deze aantallen hanteren kom je toch veel te hoog uit imo.

dus:
probeer zo weinig mogelijk poly's te gebruiken voor je models, doe het meeste met Textures want 750 alleen voor een wapen is echt teveel, dat kan wel voor een character. Maar je helpt je game omzeep met zulke aantallen van poly's.

zoals deze:

137 poly's:
[afbeelding]
...
Ik heb hier een geforce 4 Ti 4800 en hierop draait Unreal 2 goed. En ik kan je vertellen, dat zijn way meer polies dan 9000 in beeld op een willekeurig moment. Jullie engine kan dat misschien niet aan, maar algemeen is het zeker niet, wat je nu zegt. Quake 3 had al meer polies per mannetje dan jij nu zegt, bij mijn weten.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
  • Laatst online: 29-05 13:44
Anoniem: 80198 schreef op 02 September 2003 @ 10:45:
Bios is waarschijnlijk wel betere kwaliteit. In de bios is het zowieso nog niet digitaal, en een resolutie van 720x576(hoogste resolutie van dvd), lijkt mij een beetje erg laag voor een bios-scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
Oogst schreef op 02 September 2003 @ 20:42:
[...]

Ik heb hier een geforce 4 Ti 4800 en hierop draait Unreal 2 goed. En ik kan je vertellen, dat zijn way meer polies dan 9000 in beeld op een willekeurig moment. Jullie engine kan dat misschien niet aan, maar algemeen is het zeker niet, wat je nu zegt. Quake 3 had al meer polies per mannetje dan jij nu zegt, bij mijn weten.
jah, maar dan heb je het ook over de unrealtech engine, das weer een engine apart, echt NO WAY dat de alternova of onze engine 9000 poly's in beeld leuk vind.
en over die poly's, ik denk niet dat de quake3 ventjes meer poly's dan 1000 bevatten, en zo ja, wat dan nog? de quake3 engine is ook een van de beste (word nu nog gebruikt, zie call of duty) en ja, unreal tech ownt nog harder, maar das wat anders. en trouwens, als je een ventje zou kunnen maken met zomin mogelijk poly's, dan is dat altijd beter dan een higher poly ventje.

en dan over die TI4800, denk je echt dat iedereen die heeft? een spel moet voor het mooie voor veel mensen te spelen zijn, probeer jij maar een game te maken met zulke poly aantallen die nog op een gf2 draait, zal leuk zijn als het kon, maar niet met zulke aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scorpion1984 schreef op 02 September 2003 @ 21:10:
[...]

Bios is waarschijnlijk wel betere kwaliteit. In de bios is het zowieso nog niet digitaal, en een resolutie van 720x576(hoogste resolutie van dvd), lijkt mij een beetje erg laag voor een bios-scherm).
ja tuurlijk is de kwaliteit vele malen beter, maar t word ook op eeen veeeel groter scherm afgespeelt dan mijn tv'tje. maar dat weet k eigenlijk allemaal niet......
En nog een vraagje: volgt er iemand hier een opleiding in het grapisch lyceum (waarschijnlijk verkeerd geschrefen) in eindhoven of in rotterdam??????
want k weet eigenlijk niet welke k moet kiezen... (richting animation and games)
ik bedoel zit er verschil in of.... hoe zit dat????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Anoniem: 80198 schreef op 02 September 2003 @ 21:45:
[...]

ja tuurlijk is de kwaliteit vele malen beter, maar t word ook op eeen veeeel groter scherm afgespeelt dan mijn tv'tje. maar dat weet k eigenlijk allemaal niet......
En nog een vraagje: volgt er iemand hier een opleiding in het grapisch lyceum (waarschijnlijk verkeerd geschrefen) in eindhoven of in rotterdam??????
want k weet eigenlijk niet welke k moet kiezen... (richting animation and games)
ik bedoel zit er verschil in of.... hoe zit dat????
Heb met geen van beiden ervaring, maar als je echt tussen die 2 wilt kiezen zou ik als ik jou was open dag/proefstuderen doen, kun je ook een beetje kijken of de sfeer enz. jou aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
@3d-god:
Ik doe sinds deze week HKU en daar zitten al in ieder geval drie mensen die van het grafisch lyceum in Eindhoven afkomen. Zelf weet ik er de ballen vanaf.
IFASS schreef op 02 september 2003 @ 21:16:
[...]

jah, maar dan heb je het ook over de unrealtech engine, das weer een engine apart, echt NO WAY dat de alternova of onze engine 9000 poly's in beeld leuk vind.
en over die poly's, ik denk niet dat de quake3 ventjes meer poly's dan 1000 bevatten, en zo ja, wat dan nog? de quake3 engine is ook een van de beste (word nu nog gebruikt, zie call of duty) en ja, unreal tech ownt nog harder, maar das wat anders. en trouwens, als je een ventje zou kunnen maken met zomin mogelijk poly's, dan is dat altijd beter dan een higher poly ventje.

en dan over die TI4800, denk je echt dat iedereen die heeft? een spel moet voor het mooie voor veel mensen te spelen zijn, probeer jij maar een game te maken met zulke poly aantallen die nog op een gf2 draait, zal leuk zijn als het kon, maar niet met zulke aantallen.
Hèhè, Quake 3 draaide al perfect op een Pentium III 500mhz met een Voodoo 5 5500. :)

Maar anyway, je hebt gelijk, voor een engine als die van jullie gaan de normen van high-tech-games gewoon niet op. Ik wilde alleen zeggen dat wat je zei niet algemeen geldt voor games, alleen voor specifieke gevallen zoals die van jullie.

[ Voor 8% gewijzigd door Oogst op 02-09-2003 21:51 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op 02 september 2003 @ 16:40:
[...]

Euh, nou, ik heb eigenlijk nog amper grote scenes van je gezien. Wel enorm veel mooie characters, maar complete scenes amper. Ik kan me eigenlijk alleen twee stuks voor in contests herinneren waarin je ook omgeving had gemaakt.
:| eh ja eigenlijk heb je gelijk, heb er wel meer als 2 gemaakt hoor maar 'k heb ze ook niet allemaal gepost niet allemaal even boeiend :7 . k heb er denk iets van 4 gemaakt. Nog een vraagje, werkt bodypaint als een apart programma dus dat het gewoon kan gebruiken om models uit max te texturen. Of werkt het alleen bij cinema 4d of zit k er nou helemaal naast :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
Oogst schreef op 02 September 2003 @ 21:50:
[...]

Hèhè, Quake 3 draaide al perfect op een Pentium III 500mhz met een Voodoo 5 5500. :)

Maar anyway, je hebt gelijk, voor een engine als die van jullie gaan de normen van high-tech-games gewoon niet op. Ik wilde alleen zeggen dat wat je zei niet algemeen geldt voor games, alleen voor specifieke gevallen zoals die van jullie.
dat weet ik, ik ben het daarmee ook eens, maar het is voor engines die wij gebruiken gewoon niet of veel minder haalbaar, daar moet je toch rekening mee houden als je het speelbaar wilt houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 11:30

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Anoniem: 80198 schreef op 02 september 2003 @ 21:51:
[...]

:| eh ja eigenlijk heb je gelijk, heb er wel meer als 2 gemaakt hoor maar 'k heb ze ook niet allemaal gepost niet allemaal even boeiend :7 . k heb er denk iets van 4 gemaakt. Nog een vraagje, werkt bodypaint als een apart programma dus dat het gewoon kan gebruiken om models uit max te texturen. Of werkt het alleen bij cinema 4d of zit k er nou helemaal naast :?
BodyPaint2 in max

Het meeste mbt to de connectie met max zat ook al in BP1 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-03 20:24
hmm tijdje geleden kwam ik op deze site te recht :)
deze persoon is of pro of heeft te veel tijd over ofzo :X

http://www.cg-art.i12.com/main.html

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157

TWBMS schreef op 02 September 2003 @ 22:24:
hmm tijdje geleden kwam ik op deze site te recht :)
deze persoon is of pro of heeft te veel tijd over ofzo :X

http://www.cg-art.i12.com/main.html
Over zijn schilderwerk:
"Yes, that's my background and it is still my main job, 3D is mostly just a hobby for me."
linkje

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:29

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

IFASS schreef op 02 september 2003 @ 21:16:
[...]

Dit gaat echt nergens over mensen ... als die engine 9000 tri's niet trekt, dan moet je lekker verder zoeken naar een andere engine! Bijvoorbeeld Ogre voor de graphics. Ik heb een GF II MX, 32 MB en Ogre trekt daarop zeker 20000 tri's (geen kale natuurlijk!) op 30 FPS en dan pompt ie nog wel steeds elke frame alle vertex-data naar de videokaart. (Dat is binnen een aantal weken verleden tijd en dan wordt het pas echt leuk!)

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

_Richard

want?

IFASS schreef op 02 September 2003 @ 17:07:
[...]

euh... sorry hoor maar ik maak models voor een ps2 game en daar gebruiken we echt wel meer polys.. 1 character heeft er +-6000 , wapens en zo zitten rond de 2500 dus het lijkt me een beetje sterk verhaal als jij zegt dat je gf4 9000polys niet trekt, terwijl de ps2 dat makkelijk kan..

He who drop shit in toilet, have shitty time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
ja maar ifass weet alles natuurlijk he ;)

wip :)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/helm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/wip.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door Schuey op 03-09-2003 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

_Richard

want?

Schuey schreef op 03 September 2003 @ 10:49:
ja maar ifass weet alles natuurlijk he ;)
haha ik zie nu pas dat er iets meer mensen geweest zijn met dezelfde reactie als ik :)

ifass gaat zich nu misschien een beetje aangevallen voelen... sorry zo was het niet bedoeld.. en ifass : je ken tenslotte niet alles weten.. :P

He who drop shit in toilet, have shitty time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-06 11:37

Sharky

Skamn Dippy!

Qylos schreef op 02 September 2003 @ 17:57:
[...]

Heel erg mooi hoor :) Ik zou misschien nog een andere view nemen zodat je nog meer van de voorkant kunt zien. In mijn ogen is de zijspiegel trouwnes erg klein, maar misschien ligt dat ook aan mij :)
dat van die spiegel heb ik nu al 3 of 4 keer gehoord. moest hem toch maar eens wat groter maken. :(
damn critics ;)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
_Richard schreef op 03 September 2003 @ 11:14:
[...]

haha ik zie nu pas dat er iets meer mensen geweest zijn met dezelfde reactie als ik :)

ifass gaat zich nu misschien een beetje aangevallen voelen... sorry zo was het niet bedoeld.. en ifass : je ken tenslotte niet alles weten.. :P
no problem ;)

zo leer je

(me gaat nu verder niet verdedigen, anders word het erg oftopic :Y)

maar mijn regel blijft:

beste (detail) is met het texturen te doen, de rest met poly's (leuker voor low-pc mensen)

Edit:

IFASS snapt het al, heeft een verkeerde waarde in zijn kop gehad bij zijn 1e post, aan de hand daarvan lekker tegen de rest ingegaan :+ (stomme fout |:( 8)7

(was wel fun, haha 8) )

[ Voor 31% gewijzigd door IFASS op 03-09-2003 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 11:30

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

sharky schreef op 03 September 2003 @ 15:39:
[...]

dat van die spiegel heb ik nu al 3 of 4 keer gehoord. moest hem toch maar eens wat groter maken. :(
damn critics ;)
Imo is de grootte niet zozeer een probleem, wat mij lastiger lijkt als bestuurder is dat het bijna onmogelijk is erin te kijken omdat ie zo laag zit :p.

Verder wel een nette auto, hoewel ik een coupé-versie mooier zou vinden. De daklijn loopt dan mooi over in het kontje :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DocB schreef op 02 September 2003 @ 21:47:
[...]

Heb met geen van beiden ervaring, maar als je echt tussen die 2 wilt kiezen zou ik als ik jou was open dag/proefstuderen doen, kun je ook een beetje kijken of de sfeer enz. jou aanspreken.
ja k een vriend van me zit in rotterdam grapisch lyceum, ben ook op die opendag geweest enzo... Zag er wel vet uit hoor, maar het is dus maar een deel van de tijd 3d max, het grotere deel zit in andere vakken d8 ik(kan het ook mishebben hoor).
En je hebt enorm veel richtingen, animation en games leek mij t beste... maar is hier niemand die die opleiding volgt of heeft gevolgt???

en ffe over deze site http://www.cg-art.i12.com/pictures.html deze gast kan echt gewoon enorm goed texturen _/-\o_ . Dat plaatje van dat gezicht van zo'n meisje is gewoon bijna foto kwaliteit. Echt repetta _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 21:05
NitroX_infinity schreef op 02 September 2003 @ 11:10:
Deze zijn al een poosje klaar maar had gewoon geen zin om ze te posten:
Hij is zo ongeveer af voor dit moment, als ik wat beter ben in 3d modelleren ga ik meer details toevoegen zoals een interieur.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Eentje met alleen een texture:
[afbeelding]

Ik ben inmiddels begonnen aan een ander ruimteschip, eentje waar ik al lang van droom. Hij's nog niet vergevorderd maar de vorm is voor het grootste deel al af.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Wireframe:
[afbeelding]

En de laatste twee renders:
[afbeelding][afbeelding]

edit:
Alle afbeeldingen zijn natuurlijk klikbaar voor een grotere versie :)
Ik zie anim8or :P Ik heb je pics ook bewonders op anim8or.com. Vind het een super programma, gratis makkelijk en leuk :) Eerste programma wat ik ook begrijp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IFASS schreef op 02 September 2003 @ 17:07:
[...]

zoals deze:

137 poly's:
[afbeelding]

deze is echter voor openfrag (http://openfrag.sourceforge.net)
niet om je af je zeiken ofzo hoor. Maar het texturen zo belangrijk is, kan dit toch wel beter :z , of was t nog maar een wipje. En over die polys volgens mij gebruiken de meeste spellen way meer polys hoor. Ik bedoel spellena als hallo2, warcraft enz ook hier kan k er weer es dik naast zitten, maar het lijkt me wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Anoniem: 80198 schreef op 03 September 2003 @ 19:59:
[...]

niet om je af je zeiken ofzo hoor. Maar het texturen zo belangrijk is, kan dit toch wel beter :z , of was t nog maar een wipje. En over die polys volgens mij gebruiken de meeste spellen way meer polys hoor. Ik bedoel spellena als hallo2, warcraft enz ook hier kan k er weer es dik naast zitten, maar het lijkt me wel 8)
idd als je nu een game aan het maken bent moet je toch wel aan iets meer poly's denken. kijk maar eens naar doom3 models, het moet wel low poly blijven, maar niet ZO erg want dat zwaartje ziet er echt uit lasof het uit een 368 shooter of zon spel als everquest komt. IMHO

[ Voor 5% gewijzigd door ElmarNieser op 03-09-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Gelezen dat in Call of Duty per scene 200.000 poly's worden gebruikt. En dat loopt nog soepel op redelijk normaal systeem, moet je na gaan wat een echt nieuwe PC kan trekken qua poly's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 15:41

Alpine

Twisted animator

Anoniem: 80198 schreef op 03 September 2003 @ 19:33:
[...]

ja k een vriend van me zit in rotterdam grapisch lyceum, ben ook op die opendag geweest enzo... Zag er wel vet uit hoor, maar het is dus maar een deel van de tijd 3d max, het grotere deel zit in andere vakken d8 ik(kan het ook mishebben hoor).
En je hebt enorm veel richtingen, animation en games leek mij t beste... maar is hier niemand die die opleiding volgt of heeft gevolgt???

en ffe over deze site http://www.cg-art.i12.com/pictures.html deze gast kan echt gewoon enorm goed texturen _/-\o_ . Dat plaatje van dat gezicht van zo'n meisje is gewoon bijna foto kwaliteit. Echt repetta _/-\o_
Ik doe nu Animation en Games. Het is 1 van de 3 keuzes die je moet doen voor het 3e leerjaar als je Multimedia Vormgeven doet. Uiteraard krijg je niet alleen maar 3ds max maar ook andere vakken waar je bijv. Flash of Director krijgt en ook tekenvakken zijn er in overvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Er is bij mijn weten in Nederland geen enkele officiële studie op MBO, HBO of universitair niveau die alleen maar bezig is met 3d. En dat is maar goed ook, want dat is veel te specialistisch voor een studie. Er zijn wel studies die zich er onder andere mee bezig houden, maar niet alleen maar 3d Studio.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Alpine schreef op 03 september 2003 @ 20:34:
[...]

Ik doe nu Animation en Games. Het is 1 van de 3 keuzes die je moet doen voor het 3e leerjaar als je Multimedia Vormgeven doet. Uiteraard krijg je niet alleen maar 3ds max maar ook andere vakken waar je bijv. Flash of Director krijgt en ook tekenvakken zijn er in overvloed.
vraagje heh, ik doe dus 3dsmax en ben best berijd om flash en andere software te leren voor de opleiding, aleen tekenen kan ik dus echt helemaal NIET echt het lijkt wel getekend door een klein kind als ik iets teken. dus wat als je dat nou helemaal niet kan? kom je dan nog wel verder op zon opleiding? of moet je gewoon allebij kunnen om die opleiding af te ronden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ElmarNieser schreef op 03 September 2003 @ 21:53:
[...]

vraagje heh, ik doe dus 3dsmax en ben best berijd om flash en andere software te leren voor de opleiding, aleen tekenen kan ik dus echt helemaal NIET echt het lijkt wel getekend door een klein kind als ik iets teken. dus wat als je dat nou helemaal niet kan? kom je dan nog wel verder op zon opleiding? of moet je gewoon allebij kunnen om die opleiding af te ronden?
volgens hem waren die testen om binnen te komen vrij simpel. Je hoeft dus ook niet zo goed te kunnen tekenen (zegt hij dan he...).. Maar k ben nu bezig met havo maar de enige opleiding op hbo niveau was webmaster, maar ik wil natuurlijk 3den :9 . Dus mijn vraag heb je ook ongeveer hetzelfde alleen dan op hbo niveau of is dit dus echt alleen mbo????(nog een vraagje, niet dat k het werk anders niet zou doen hoor boeit me verder weinig :+ maar hoeveel zou je ongeveer verdienen als 3d dude ;)

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Anoniem: 80198 schreef op 03 september 2003 @ 22:01:
[...]

volgens hem waren die testen om binnen te komen vrij simpel. Je hoeft dus ook niet zo goed te kunnen tekenen (zegt hij dan he...).. Maar k ben nu bezig met havo maar de enige opleiding op hbo niveau was webmaster, maar ik wil natuurlijk 3den :9 . Dus mijn vraag heb je ook ongeveer hetzelfde alleen dan op hbo niveau of is dit dus echt alleen mbo????(nog een vraagje, niet dat k het werk anders niet zou doen hoor boeit me verder weinig :+ maar hoeveel zou je ongeveer verdienen als 3d dude ;)
ik vraag me af of je nou wel echt een opleiding ervoor nodig hebt :? want suurland heeft al zen schoolen zitten verneuken als kind en heeft het goed vermeldkaar. en ik doe nu 3d animaties voor een aantal bedrijven en ik stik in de opdrachten, soms moetik er zelfs 1 aflaan (tot grote ergernis van mij)

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Hier de Showreel van men stargate.

Afbeeldingslocatie: http://cornexant.com/elmar/project0102.jpg

Http://cornexant.com/elmar/Stargate_Showreel.avi Divx 5.02 4.4 Mb

[ Voor 30% gewijzigd door ElmarNieser op 04-09-2003 01:19 ]

• Albinoraptor
ElmarNieser schreef op 04 September 2003 @ 00:57:
[...]

ik vraag me af of je nou wel echt een opleiding ervoor nodig hebt :? want suurland heeft al zen schoolen zitten verneuken als kind en heeft het goed vermeldkaar. en ik doe nu 3d animaties voor een aantal bedrijven en ik stik in de opdrachten, soms moetik er zelfs 1 aflaan (tot grote ergernis van mij)
Begin je eigen bedrijf en verzamel wat goede 3d-ende tweakers :P

EN eindelijk je Star Gate filmpje af, heb ik lang op zitten wachten :)

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Albinoraptor schreef op 04 September 2003 @ 02:28:
[...]

Begin je eigen bedrijf en verzamel wat goede 3d-ende tweakers :P

EN eindelijk je Star Gate filmpje af, heb ik lang op zitten wachten :)
hehe thanks :)

Anoniem: 27642

tsja, ik vind het heel knap enzo en ik zou het zelf niet kunnen maar ik vond de showreel erg saai.
saai als in, er word een verwachting gemaakt. (draaiend wiel enzo en je vliegt er op af) maar dan gebeurt er niks.
en krijg je nog maar eens dat wiel te zien dat aan het draaien is.

ook kreeg ik de indruk alsof het een heel klein kamertje was.

en ik miste ook dat moment waarop de interlocks dichtvallen en de gate geopend werd :P

modeleer werk is voor de rest heel mooi en knap, ook qua textures mooi werk.

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Anoniem: 80198 schreef op 03 September 2003 @ 19:59:
[...]

Laat jij er nou even naast zitten met je voorbeelden, als je op wc3 doelt? Moet je maar eens flink inzoomen op de characters, die zijn zo lowpoly als de pest. Een zwaard hoeft helemaal niet highpoly te zijn, je ziet het ding helemaal niet "groot" op je scherm, dus why bother? Tuurlijk is onze bedoeling dat het er redelijk leuk uitziet, maar het belangrijkste is gameplay.

Trouwens Elmar, hoe heette jij nou ook al weer VOOR je nickchange :P ?

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Mja je hebt wel gelijk dat ie erg saai is :) op me website staat ook deuidelijk dat ik er graag meer werk aan had willen besteden maar heb de tijd er niet voor :(

Allochtoon:
ik heete Appel voor me nickchange.

voor wat vorn game is dat zwaardje eigenlijk? want als je hem als 3 shooter achter game gaat gebruiken vind ik em toch echt iets te low poly, maar als ie voor een game als WC3 is is het idd een goed aantal poly's aangezien je dan een berg manetjes op het zelfde moment realtime renderd.

[ Voor 44% gewijzigd door ElmarNieser op 04-09-2003 04:02 ]

Anoniem: 74288

ElmarNieser schreef op 04 September 2003 @ 03:50:
Mja je hebt wel gelijk dat ie erg saai is :) op me website staat ook deuidelijk dat ik er graag meer werk aan had willen besteden maar heb de tijd er niet voor :(

Allochtoon:
ik heete Appel voor me nickchange.

voor wat vorn game is dat zwaardje eigenlijk? want als je hem als 3 shooter achter game gaat gebruiken vind ik em toch echt iets te low poly, maar als ie voor een game als WC3 is is het idd een goed aantal poly's aangezien je dan een berg manetjes op het zelfde moment realtime renderd.
Wanneer heb je die stargate gemaakt? Volgens mij kwam ik em een week geleden ergens anders tegen...

Anoniem: 38575

Wanneer heb je die stargate gemaakt? Volgens mij kwam ik em een week geleden ergens anders tegen...
Jij bedoelt vast op CGTalk... maar die is gemaakt door iemand anders.
Deze stargate heb ik een poos geleden hier al voorbij zien komen. Die heeft hij echt zelf gemaakt :)

• Oogst
ElmarNieser schreef op 04 September 2003 @ 00:57:
[...]

In alle vakgebieden zijn er mensen die het maken zonder enige opleiding. Inderdaad, dat is dus mogelijk. Maar dat zijn uitzonderingen, net zoals er genoeg mensen zijn die een opleiding met succes afronden en dan vervolgens niet aan de bak komen. Het is echter wel zo, dat de kans dat je goed terecht komt met een opleiding een flink stuk groter is. Het is echter geen garantie ervoor.
ElmarNieser schreef op 03 september 2003 @ 21:53:
[...]

Ik doe nu Game Design & Development aan de HKU en ik kan niet bijzonder goed tekenen. Ik heb zelfs al mensen gezien die het helemaal niet kunnen. Maar je leert het hier wel beter te doen dan je al kon. Het is echter geen vereiste om echt een goede tekenaar te zijn om af te studeren.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Qylos
Mooi gedaan, maar het is idd wat saai. Er kan wat meer actie in je scene.

Maar ik denk meer dat dit gewoon een voorproefje was en dat het echte pas komt :P Ik zal al een hele tijd geleden dat je er mee bezig was, hoe lang heb je er tot nu toe aan gewerkt?

Nog een ding: hoe lang heeft het renderen geduurd :) ?

Albinoraptor schreef op 04 september 2003 @ 02:28:
[...]

Begin je eigen bedrijf en verzamel wat goede 3d-ende tweakers :
ja en verneuk je toekoms :X . Het lijkt me wel een erg groot risico om zonder opleiding meteen een bedrijfje op te starten etc. Het lijkt me vele malen slimmer om eerst je opleiding af te maken en dan pas dit soort dingen te doen.
Het is zoals oogst al zei geen zekerheid om een baan te krijgen, maar het is wel (zo goed als) zeker dat je zonder opleiding igg geen baan zal krijgen.

• Albinoraptor
Ik zeg toch ook niet gooi alles neer en begin een bedrijf, als hij zoveel opdrachten binnenkrijgt/kan krijgen, zou hij dat er misschien naast kunnen doen, doet hij nu ook al, alleen dan misschien met 2 of 3 mensen. :)

Het was maar een ideetje, geen advies :)

[ Voor 13% gewijzigd door Albinoraptor op 04-09-2003 15:26 ]

• Qylos
Testfilmpje van mijn starship concept. Ben nog bezig met de model, dat is nog niet klaar dus. C&C welcome.

Met dank aan bolleh voor de host.

Allochtoon schreef op 04 September 2003 @ 03:10:
[...]

Laat jij er nou even naast zitten met je voorbeelden, als je op wc3 doelt? Moet je maar eens flink inzoomen op de characters, die zijn zo lowpoly als de pest. Een zwaard hoeft helemaal niet highpoly te zijn, je ziet het ding helemaal niet "groot" op je scherm, dus why bother? Tuurlijk is onze bedoeling dat het er redelijk leuk uitziet, maar het belangrijkste is gameplay.

Trouwens Elmar, hoe heette jij nou ook al weer VOOR je nickchange :P ?
oke wc3 was geen goed voorbeeld. Maar zo'n beetje ALLE andere spellen zijn echt wel meer poly's als da zwaardje hoor. K bedoel zie je hitman al met zo'n zwaardje lopen. Je moet natuurlijk zo weinig mogelijk poly's nemen, maar het resultaat moet er wel mooi uitzien(voor in game dan). Zwaard is verder goed hoor, maar ga je hem nog texturen ofzo?

Wat doe ik hier mee? Wil deze bolletjes als bump map gebruiken, maar deze zou zichzelf niet mogen herhalen... Hier doet ie dat wel (in de V-richting). Iemand een oplossing?
Heb zo wat alles geprobeerd, maar moet toegeven dat ik nog geen krak in modellen ben :) PS: ik maak gebruik van UVW-mapping.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sorgeloos/tweakers/douchekop.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 86400 op 04-09-2003 16:57 ]

Anoniem: 86400 schreef op 04 September 2003 @ 16:45:
Wat doe ik hier mee? Wil deze bolletjes als bump map gebruiken, maar deze zou zichzelf niet mogen herhalen... Hier doet ie dat wel (in de V-richting). Iemand een oplossing?
Heb zo wat alles geprobeerd. PS: ik maak gebruik van UVW-mapping.

[afbeelding]
scale je UVW-map gizmo, of probeer anders eens de optie 'fit', 'fit' werkt alleen als er geen herhalingen zijn in je originele texture, dwz in een tile. Scale werkt zowiezo altijd (druk op dat plusje naast de UVW-map modifier en selecteer de gizmo, gebruik dan de gewone transform tools (move/rotate/scale))

Edit: Jammer Litoki :P
Oh ja, zet ook de optie 'Show map in viewport' in je material editor aan voorzover je dit nog niet gedaan hebt (scheelt een hoop renderwerk ;)). Die optie vind je onder je sample slots (kubusje).

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 04-09-2003 17:04 ]

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 14:55
Anoniem: 86400 schreef op 04 September 2003 @ 16:45:
Heb zo wat alles geprobeerd. PS: ik maak gebruik van UVW-mapping.

[afbeelding]
Of het aantal tiles van je UVW-map aanpassen (in de V richting). Die staan nu allemaal (U, V en W) op 1, dat is standaard, maar als je er dan minder dan 1 van maakt en een beetje prielt, dan past 't.

Andere manier is door de gizmo van de UVW-mapping te scalen, op 't plusje voor de UVW map modifier klikken, dan zie je gizmo. Die kan je apart scalen, moven en rotaten :)

edit; shit, net te laat :p

[ Voor 3% gewijzigd door LiToKi op 04-09-2003 16:58 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Qylos schreef op 04 September 2003 @ 15:30:
Testfilmpje van mijn starship concept. Ben nog bezig met de model, dat is nog niet klaar dus. C&C welcome.

De sterrenhemel op de achtergrond mag wat minder verlicht zijn. Texture aanpassen (Auto Levels) zodat je een diep zwart krijgt, misschien helpt Super Black ook wel :?. Het lijkt ook alsof de blauwe textures van de nacellen alleen maar bewegen als het schip beweegt. Voor de rest, een beetje sobere Enterprise (neem aan dat deze nog wat meer texture krijgt), maar goed nagemaakt :). Mooi ook hoe het licht van kleurloos naar paars veranderd.. nu alleen nog een leuk geluid op de achtergrond.

teveel zooi, te weinig tijd

Anoniem: 77157 schreef op 04 september 2003 @ 16:57:
[...]

scale je UVW-map gizmo, of probeer anders eens de optie 'fit', 'fit' werkt alleen als er geen herhalingen zijn in je originele texture, dwz in een tile. Scale werkt zowiezo altijd (druk op dat plusje naast de UVW-map modifier en selecteer de gizmo, gebruik dan de gewone transform tools (move/rotate/scale))
Bedankt voor de snelle reply, maar m'n probleem is niet opgelost. (Ik weet ongeveer hoe het UVWmappen in elkaar zit, dus idd als ik scale en fit, ziet het er een pak beter uit, maar zover stond ik al. Had gewoon wat kleiner gescaled, zodat de herhaling beter zichtbaar werd) Ik heb hier een nieuwe screenshot: zo ziet het er nu uit, maar boven en onder zijn nog steeds die zwarte bolletjes van het tekeningetje erboven en beneden zichtbaar. (Terwijl in m'n jpg geen herhaling voorkomt, en in m'n bump-map in m'n material-editor ook niet) Iemand? Misschien leg ik m'n probleem nu beter uit?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sorgeloos/tweakers/douchekop_02.jpg

Edit: ik vermoed dat het op te lossen is op dezelfde manier als hoe je bv een marelboro logo op 'n wagen kleeft (alhoewel ik hier niet zeker van ben). Het logo komt dan toch ook maar 1 maal voor,zonder herhalingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 86400 op 04-09-2003 17:10 ]

Anoniem: 35969

@3d_me : Tiling bij de bitmap (in de material editor) uitzetten ?

Yoozer schreef op 04 September 2003 @ 17:01:
[...]

1: De sterrenhemel op de achtergrond mag wat minder verlicht zijn. Texture aanpassen (Auto Levels) zodat je een diep zwart krijgt, misschien helpt Super Black ook wel :?. Het lijkt ook alsof de blauwe textures van de nacellen alleen maar bewegen als het schip beweegt. Voor de rest, een beetje sobere Enterprise (neem aan dat deze nog wat meer texture krijgt), maar goed nagemaakt :). Mooi ook hoe het licht van kleurloos naar paars veranderd.. nu alleen nog een leuk geluid op de achtergrond.
Super Black zorgt ervoor dat je een heel donker object op een zwarte achtergrond kan zien, het maakt je objecten iets 'minder zwart', wordt vooral gebruikt voor video-editing.
Ik denk dat die texture op de nacellen weerspiegelingen zijn van de sterren. :)

Anoniem: 86400 schreef op 04 September 2003 @ 17:08:
[...]

Bedankt voor de snelle reply, maar m'n probleem is niet opgelost. (Ik weet ongeveer hoe het UVWmappen in elkaar zit, dus idd als ik scale en fit, ziet het er een pak beter uit, maar zover stond ik al. Had gewoon wat kleiner gescaled, zodat de herhaling beter zichtbaar werd) Ik heb hier een nieuwe screenshot: zo ziet het er nu uit, maar boven en onder zijn nog steeds die zwarte bolletjes van het tekeningetje erboven en beneden zichtbaar. (Terwijl in m'n jpg geen herhaling voorkomt, en in m'n bump-map in m'n material-editor ook niet) Iemand? Misschien leg ik m'n probleem nu beter uit?

[afbeelding]

Edit: ik vermoed dat het op te lossen is op dezelfde manier als hoe je bv een marelboro logo op 'n wagen kleeft (alhoewel ik hier niet zeker van ben). Het logo komt dan toch ook maar 1 maal voor,zonder herhalingen.
Tiling uitzetten zou idd wel eens kunnen werken...
Wat ik zeker weet dat werkt is in je jpg een grotere rand om de bolletjes maken, dan heb je er ook geen last van (meer loze ruimte dus).

Thanx Pjanssen, soms zit de oplossing echt wel in de kleinste dingen. Dacht dat op 1 staan genoeg was.

Anoniem: 91399

Qylos schreef op 04 September 2003 @ 15:30:

ziet er mooi uit, vind de achtergrond ook zeker mooi, maar zou hem wel iets donkerder houden, maar dat is dan denk ik wel puur eigen mening, maar ga zo door.

Hier is't resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sorgeloos/tweakers/badkamer_01.jpg

Let niet op de reflecties (heb geen environmentmap gebruikt), want dit zijn gewoon objecten die ik later in m'n projecten kan gebruiken.

How bizar:

Afbeeldingslocatie: http://www.am-ende.net/3dmax/WIP11.jpg

Soms kom je raarste dingen tegen als je even aan het spelen bent. Ik had weer wat tijd gevonden om met mijn robot verder te gaan en ben wat gaan doen met meshsmooth en greeble en ziehier het resultaat :)

Dit is een editable mesh met daarbovenop een meshsmooth, daarop de greeble mod en daarop weer een meshsmooth, kun je leuke dinge mee doen :)
Dus als iemand nog kinderkopjes nodig heeft ;)

Edit: 3D_Me, haha het was een douchekop, nooit gedacht :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 04-09-2003 17:39 ]

Anoniem: 77157 schreef op 04 September 2003 @ 17:38:
How bizar:

[afbeelding]

Soms kom je raarste dingen tegen als je even aan het spelen bent. Ik had weer wat tijd gevonden om met mijn robot verder te gaan en ben wat gaan doen met meshsmooth en greeble en ziehier het resultaat :)

Dit is een editable mesh met daarbovenop een meshsmooth, daarop de greeble mod en daarop weer een meshsmooth, kun je leuke dinge mee doen :)
Dus als iemand nog kinderkopjes nodig heeft ;)

Edit: 3D_Me, haha het was een douchekop, nooit gedacht :)
paar kritiek puntjes :9 , die rondjes kunnen nooit zo stand houden, gooi der een echt net overheen en verbind deze met die rondjes. en het kost volgens mij heel veel polygenen om er 2 mesh shmooth modifiers overheen te pleuren. Je doet t nogal vrij ingewikkeld terwijl die dingen vrij simpel zijn, gewoon een sphere en dan scalen en goed plaatsen simpel toch :Y) (eventueel nog een noise modifier). er moet echt veel meer detail in de banden, en dan een mooie texture. Maar k zie zo die robot niet echt goed, post es een plaatje van het hele gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 04-09-2003 18:04 ]

• Schuey
sst dit was volgens mij gewoon een probeersel :X :P

Anoniem: 75106

Over het grafisch lyceum nog effe:
Heb zelf vorig jaar de 3-jarige versnelde opleiding multimedia vormgeving in rotterdam afgerond. Veel geleerd, het is een hele brede opleiding die je ver zal brengen. Hoewel het wel echt zo is dat je gewoon zelf je shit moet doen waar je zin in hebt... gewoon specialiseren in de avonduurtjes.
Ik doe nu animatie op het Willem de Kooning, net begonnen maar het lijkt tot nu toe echt de ultieme opleiding. 4 jaar lang 2d, klei en 3d animatie naar keuze!

Grafisch lyceum is een prima basis, zeker als je de technische kant van het geheel wil leren (lees: leren omgaan met pakketten als dreamweaver, photoshop, illustrator, flash, director, 3dmax). Tekenvakken krijg je ook, maar als je wil tekenen zou ik naar de kunstacademie gaan... ;)

Anoniem: 75106 schreef op 04 September 2003 @ 20:56:
Over het grafisch lyceum nog effe:
Heb zelf vorig jaar de 3-jarige versnelde opleiding multimedia vormgeving in rotterdam afgerond. Veel geleerd, het is een hele brede opleiding die je ver zal brengen. Hoewel het wel echt zo is dat je gewoon zelf je shit moet doen waar je zin in hebt... gewoon specialiseren in de avonduurtjes.
Ik doe nu animatie op het Willem de Kooning, net begonnen maar het lijkt tot nu toe echt de ultieme opleiding. 4 jaar lang 2d, klei en 3d animatie naar keuze!

Grafisch lyceum is een prima basis, zeker als je de technische kant van het geheel wil leren (lees: leren omgaan met pakketten als dreamweaver, photoshop, illustrator, flash, director, 3dmax). Tekenvakken krijg je ook, maar als je wil tekenen zou ik naar de kunstacademie gaan... ;)
ja, ik was ook van plan om het in 3 jaar te gaan(met havo diploma dan). En over die opleiding op het willem de kooning wat is dat precies, en kan je dit ook meteen met je havo volgen??? en je moet dus kiezen uit 2d,klei en 3danimatie en dat krijg je dan 4 jaar??? igg bedankt voor de info ;)

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Sjees, ik zit echt vast. Tis gvd al et 3e spaceship dak weg kan gooien, ik vat et niet!

Hier de linkderkant
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hanek038/3d/st/st_1.jpg
Hier de rechterkant
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hanek038/3d/st/st_2.jpg

Zoals je ziet, fucked! Ik snap et niet. Ik begin met een sphere, en dan ga ik fijn meshediten, kheb ook al eerst de sphere gedraait met 5 %, zodat er 1 face over het middenloopt en geen lijn...ik vat et echt niet meer :S

En hoe kan ik in mijn viewport een 3d wireframe krijgen, ik krijg alleen een wireframe waar ik niet doorheen kan kijken!

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

f3 wireframe waar je door kan kijkuh
f5wireframe op de mesh

zo te horen ben je nog niet zo lang bezig met 3d, je kan er nou gewoon het beste een mesh shmooth modifier overheen gooien. Sorry om je teleur te stellen, maar k zou toch weer overnieuw beginnen, want dit kost heel veel tijd omdat je nou alles nog moet tweaken. Begin bij de volgende met een box, dan goeie reference images gebruiken voorkant zijkant van een ruimteschip(is makkelijker vooral als je er moeite mee hebt hoeft niet perse bij een ruimteschip). en dan gewoon vertex puntjes kloppent maken met de achtergrond, extruden welden enz. dan een meshshmooth erop dan eventueel nog meer detail ofzo. En als dat lukt kan je hem texturen en belichten etc... suc6 ermee....

• Qylos
Roa schreef op 04 September 2003 @ 21:15:
Sjees, ik zit echt vast. Tis gvd al et 3e spaceship dak weg kan gooien, ik vat et niet!

Hier de linkderkant
[afbeelding]
Hier de rechterkant
[afbeelding]

Zoals je ziet, fucked! Ik snap et niet. Ik begin met een sphere, en dan ga ik fijn meshediten, kheb ook al eerst de sphere gedraait met 5 %, zodat er 1 face over het middenloopt en geen lijn...ik vat et echt niet meer :S

En hoe kan ik in mijn viewport een 3d wireframe krijgen, ik krijg alleen een wireframe waar ik niet doorheen kan kijken!
Heb ik met mijn schip mensen aangezet om schepen te bouwen :P
Serieus: Heb je de methode die ik heb beschreven gebruikt? Zo ja, dan heb je idd wat fout gedaan. Ik kan weinig van een sphere herkennen.

Als je het zonder mijn methode hebt gedaan, zou ik ook overnieuw beginnen. Ik zou beginnen met wat minder faces, nu zijn er teveel faces, waardoor het moddelen lastig word. Als je de sphere methode gebruikt moet je de faces achterop het schip selecteren. In je render zie ik dat het stuk achter de saucer veel te breed is. Mijn schip heeft dat ook, alleen minder extreem waardoor het minder zichtbaar is. Gebruik wat reference images, kijk eens hier voor reference images en kijk eens naar deze tutorial (weet niet of die goed is, heb hem zelf niet geprobeerd.

In het midden-bovenste stuk van je model heb je ook een rare vorm die er niet zou horen. Ik kan een tutorial maken hoe je alles maakt op mijn manier (er zijn tig andere mogelijkheden) in het geval dat er interesse is.

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

muis :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/muisje2.jpg

De vos loopt door het bos.

Anoniem: 80198 schreef op 04 September 2003 @ 18:02:
[...]

paar kritiek puntjes :9 , die rondjes kunnen nooit zo stand houden, gooi der een echt net overheen en verbind deze met die rondjes. en het kost volgens mij heel veel polygenen om er 2 mesh shmooth modifiers overheen te pleuren. Je doet t nogal vrij ingewikkeld terwijl die dingen vrij simpel zijn, gewoon een sphere en dan scalen en goed plaatsen simpel toch :Y) (eventueel nog een noise modifier). er moet echt veel meer detail in de banden, en dan een mooie texture. Maar k zie zo die robot niet echt goed, post es een plaatje van het hele gebeuren.
Hehehe, dit was idd maar een testje zoals Schuey al zei :) Zoals het er nu uitziet wordt het dus never nooit niet, dit kwam er plots op mijn scherm en ik dacht dat iemand van jullie zoiets misschien wel kon gebruiken.
Yep het kost heel veel polygonen, maar dit is 1 object en geen tig verschillende bollen. Die modifiers zitten namelijk over mijn kap heen (vergelijkbaar met die die om het 'lichaam' zit, dus wat betreft dit simpeler doen... als je die kap al hebt is dit 1000x zo simpel, 10 keer klikken ongeveer.
Ik snap alleen niet wat je bedoelt met meer detail in de banden, als ik m'n textures erop heb zitten moet het er goed uit zien :?
Oh ja, voor plaatjes van het hele gebeuren zie pag. 6, 12, 13, 31 en 33 van dit topic...
:p

• Scorpion1984
Euhm, ff een stomme vraag. Maar ik heb dus 3ds max 5, met character studio. Ik kan alleen die character studio niet vinden.

En ik heb ook het volgende probleem: krijg bij het laden standaard de foutmelding.

Loading DLLs
DLL <e:\3dsmax\stdplugs\mentalray.dlz> failed to initialize

Het bestand zelf bestaat in iedergeval.

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Qylos schreef op 04 September 2003 @ 22:24:
[...]

Heb ik met mijn schip mensen aangezet om schepen te bouwen :P
Serieus: Heb je de methode die ik heb beschreven gebruikt? Zo ja, dan heb je idd wat fout gedaan. Ik kan weinig van een sphere herkennen.

Als je het zonder mijn methode hebt gedaan, zou ik ook overnieuw beginnen. Ik zou beginnen met wat minder faces, nu zijn er teveel faces, waardoor het moddelen lastig word. Als je de sphere methode gebruikt moet je de faces achterop het schip selecteren. In je render zie ik dat het stuk achter de saucer veel te breed is. Mijn schip heeft dat ook, alleen minder extreem waardoor het minder zichtbaar is. Gebruik wat reference images, kijk eens hier voor reference images en kijk eens naar deze tutorial (weet niet of die goed is, heb hem zelf niet geprobeerd.

In het midden-bovenste stuk van je model heb je ook een rare vorm die er niet zou horen. Ik kan een tutorial maken hoe je alles maakt op mijn manier (er zijn tig andere mogelijkheden) in het geval dat er interesse is.
Hmmmmmm, iets duidelijkere uitleg van jouw manier is misschien wel handig ja. Wat ik nu gedaan heb is opnieuw beginnen en inderdaad de helft verwijderen. Maar ik vind de overgang van het enginering gedeelte naar de schotel nog niet je van het :P
Ik zal straks nog wat wips posten

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Scorpion1984 schreef op 04 September 2003 @ 22:38:
Euhm, ff een stomme vraag. Maar ik heb dus 3ds max 5, met character studio. Ik kan alleen die character studio niet vinden.

En ik heb ook het volgende probleem: krijg bij het laden standaard de foutmelding.

Loading DLLs
DLL <e:\3dsmax\stdplugs\mentalray.dlz> failed to initialize

Het bestand zelf bestaat in iedergeval.
Ik denk Character -> Create Character..., ik weet het niet zeker want ik heb 'm niet.

Heb je ooit eens mental ray proberen te installeren of zoiets? Mental Ray zit namelijk niet bij Max (apart pakket), bestand staat er bij mij ook maar ik heb nergens last van...

• Scorpion1984
Anoniem: 77157 schreef op 04 September 2003 @ 22:49:
[...]

Ik denk Character -> Create Character..., ik weet het niet zeker want ik heb 'm niet.

Heb je ooit eens mental ray proberen te installeren of zoiets? Mental Ray zit namelijk niet bij Max (apart pakket), bestand staat er bij mij ook maar ik heb nergens last van...
Create Character is grayed, tenzij ik iets selecteer, maar dan kom ik niet bij de character studio lijkt het.

Nee, mental ray zit denk ik gewoon bij dit pakket, dus ik weet niet wat het probleem is.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.