[3d] post je 3d stuff maar weer - part 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.140 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Hier stond gebl44t van mij ;)

Hmm, /j #devschuur lijkt me een beter plan dan alle n00bvragen hier te stellen ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Bleet op 19-08-2003 16:32 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragNeck schreef op 19 August 2003 @ 14:32:
[...]

kan dat????

godver, ik zit me eindeloos te ergeren aan het feit dat ik altijd die klote puntjes van de andere kant ook mee pak |:(

Backflashing... (onthouden....)
:)

Had ik met region select, ik had dus 5 van die vertices achter elkaar, en ik in de perspective view hele tijd die 5 dingen met ctrl + klik selecteren |:(
Maar ja, de aanhouder wint he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 19 August 2003 @ 16:06:
[...]

Oh ja vergeten te zeggen, het heet ignore backflashing (sry dat ik het eerst fout zegde, de posts ^^ wijzen erop dat het ignore backflashing is, sry wat ben ik toch stom soms ;)
Ik neem aan dat je ignore backfacing bedoeld? ;)

/me heeft gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:37
Barracuda_82 schreef op 19 August 2003 @ 14:23:
[...]

Ja dat doe ik nu ook steeds, slepen en welden, maar dat lijkt me toch niet echt de bedoeling.

En dat kluitje vertices rechtsboven hoort zo ;)
Target weld is wat je zoekt, met slepen en dan welden verplaats je je "goeie" vertice ook een beetje :)

lol @ backflashing

[ Voor 5% gewijzigd door LiToKi op 19-08-2003 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvddonk
  • Laatst online: 04-09 08:50
Nou mensen ik ben ook bezig geweest hoor, het steld niet bepaald veel voor maar ik ben ook nog maar een newbie.
Ik ben maar begonnen met wat tutorials en toen heb ik zelf een vliegtuigje (poging tot...) gemaakt, vind het zelf best aardig voor 1e poging. Maar hoe kan ik nou gemakkelijk raampjes, cockpit en deuren (en dergelijken) erop maken want daar kom ik niet echt uit. Texturing is al helemaal een ramp bij mij, ik wil eigenlijk zelf een texture maken in Photoshop ofzo maar dat krijg ik niet passend.

Het zou mooi zijn als iemand me ff kan helpen (misschien weet iemand nog wat goeie tutorials??)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mvddonk/Vliegtuig.jpg
Dit is het vliegtuigje wat ik gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ mvddonk: is wel veel ineens gevraagd hoor :) Ik stel voor dat je eens een kijkje gaan nemen in een van de vele tuts ivm auto's (ik ben favoriet van de fiat 500 tut). De manieren die ze daar aanwenden om vensters te maken kun je ook in je vliegtuig gebruiken. Nog een tip: zoek misschien eerst wat blueprints van wat je gaat maken, want zonder referentie is het altijd moeilijker (alhoewel het bij u qua verhoudingen nogal lijkt te kloppen)
Verwacht ook niet ineens een te spectaculair resultaat (rome is ook niet in 1 dag gebouwd) Veel geduld en doorzettingsvermogen zijn ongetwijfeld nodig.
PS: met het texturen zou ik eigenlijk nog wat wachten. Probeer er eerst zoveel mogelijk detail in te leggen, zodat je het modellen goed onder de knie krijgt. Zo kom je ook al een heel eind op weg.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvddonk
Haha nou zo serieus is het allemaal niet hoor, maak dit gewoon beetje voor m'n lol dus blueprints is wat overdreven ;). Heb gewoon wat plaatjes van vliegtuigen bekeken hoe het ongeveer zat en het ziet er nu wel ok uit.

Heb je een link van die Fiat 500 tutorial??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op www.3Dtotal.com ---> free stuff ---> tutorials

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 17:59:
Kijk eens op www.3Dtotal.com ---> free stuff ---> tutorials
http://3dtotal.com ;) met www werkt niet :(

[ Voor 15% gewijzigd door Bleet op 19-08-2003 18:09 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:45

-db-

Hoi

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 12:20:
Af en toe krijg je dat soort dingen wel eens ja, ik weet niet precies waarom.
Je kunt het iig oplossen door het vertex naar het dichtsbijzijnde vertex op dezelfde edge te slepen en dan te welden. (doe dat ook maar even bij dat kluitje vertices rechtboven ;) )
Met target weld kun je het slepen overslaan (In max).

edit:
Zie net dat litoki dit ook al zij.
|:( Ik moet ook eerst eens doorlezen voor ik reply |:(

[ Voor 12% gewijzigd door -db- op 19-08-2003 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Laatst online: 05:45

-db-

Hoi

Oeps, dubbelpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 18 August 2003 @ 22:44:
[...]

En gebruik van alinea's, enters, leestekens op de juiste momenten en ABN zou ook wel fijn zijn :/

Maar goed, een klein sneedje in kleding moet te doen zijn met morph-targets, maak je desnoods een close-upje van de 'actie' en gebruik je 2 verschillende cloths; 1tje zonder snee en 1tje met snee. Beetje handig monteren ét viola.
ja he, ik zit hier niet op school he :+ , zit daar nou niet echt op te letten op zijn tijd een komma en punt en klaar.

Maar is dit echt nou de enige manier om dit te doen, ik bedoel morphen. Dit is wel de laatste manier waar k aan ged8 had. Ik bedoel dus (voor de duidelijkheid) ik weet niet of je ze gezien hebt. Maar als in die filmpjes van diablo, dat ie onder een deken zit en verandert en er stelkels door het deken komen, en er dus scheuren in komen. Want ondertussen glijdt het deken ook nog langs hem dus morphen lijkt me echt niet de manier. Is hier niet een een plug-in of apart progamma voor dat iemand weet????????????????????? :?

(f :X ck de leestekens :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:58

CaDje

Framedrops for life

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~weijersw/HTML/totaal1.jpg

Uitprobeersel van render met Pro Engineer.

Moet trap-as van fiets voorstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvddonk
Vergeten te melden dat ik in Cinema 4D bezig ben en op die site staan daar geen tutorials van.
Weet iemand nog een andere site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier m'n laatste post van m'n fiatje. Ga me effe met iets anders bezig houden (interieur rendering, heb ik wel een hele brok aan). Als ik tijd en goesting heb doe ik hieraan nog verder, maar voorlopig is het genoeg geweest. Heb mezelf al overtroffen vind ik voor m'n eerste max projectje.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sorgeloos/tweakers/fiat_10.jpg

Critics & Comments zijn nog altijd welkom hoor!
En ik laat vlug wel terug iets van me horen met m'n nieuwe projectje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

mvddonk schreef op 19 August 2003 @ 19:52:
[...]

Vergeten te melden dat ik in Cinema 4D bezig ben en op die site staan daar geen tutorials van.
Weet iemand nog een andere site?
http://www.3dlinks.com/tutorials_cinema4D.cfm :?
Bij modeling

[ Voor 3% gewijzigd door Bleet op 19-08-2003 21:22 ]

Last.fm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 00:17
Ik vind het heel interessant en wou er zelf ook mee gaan beginnen. Wat is het gemakkelijkste om mee te beginnen en welke boeken zouden jullie mij aanraden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 19:53:
Hier m'n laatste post van m'n fiatje. Ga me effe met iets anders bezig houden (interieur rendering, heb ik wel een hele brok aan). Als ik tijd en goesting heb doe ik hieraan nog verder, maar voorlopig is het genoeg geweest. Heb mezelf al overtroffen vind ik voor m'n eerste max projectje.

[afbeelding]

Critics & Comments zijn nog altijd welkom hoor!
En ik laat vlug wel terug iets van me horen met m'n nieuwe projectje.
Indrukwekkend hoor, dat het je eerste 3dmax project is. M'n eerste project zag er toch heel anders uit 8)7 Hoe lang ben je er mee bezig geweest?

Heb je een meshsmooth geapplyd op het stuk bij de wielen en dat ziet er wat raar uit want nu mis je een klein stukje links en rechtsonder het de wielen. Voor de rest echt mooi hoor :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Qylos: Ben er begin juli mee begonnen. (Ben ondertussen wel 3 weken op vakantie geweest) Dus ik denk dat ik er alles bijeen een klein maandje aan bezig geweest ben. Moet sneller kunnen hoor, maar ja, in't begin was het serieus zoeken geblazen. Ben wel eerst met de audi TT tutorial begonnen, maar dat was duidelijk niet mijn favoriete manier van werken.

In de buurt van de wielen zit er inderdaad nog een fout. De auto is volledig hol vanbinnen, vandaar dat je naast de wielen door kijkt. Achter velgen zitten remschijven, dus wat je daar ziet zou wel moeten kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Laatst online: 31-08 09:33
Kben terug van vier dagen vakantie in Berlijn, dus ik moet ff een hele lading replies inhalen. Volgens mij is dit mijn langste post ooit. :)

Mooie stad trouwens, Berlijn, met mooie dingen erin, vooral de Berliner Dom en het Neues Palast in Potsdam, kben echt gek op van die overdreven versierde dingen, zelfs als het niet echte barok maar neo-barok is. Leuk ook dat ik drie beelden van Rodin :9~, één van Bernini en twee van Adriaan de Vries heb mogen aanschouwen in de Altes Nationalgalerie en de Gemälde Galerie. Met de dingen die ik in de Denker van Roding heb gezien ga ik denk ik nog eens wat doen met MAX, ook is dat erg moeilijk.
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 22:45:
Ik heb me eerlijk gezegd ondertussen een beetje rot gezocht naar een goede tutorial, maar ik kan er geen eentje vinden...

Wat wil ik??
Een tutorial/beschrijving over hoe je met Max5 vuurwerk kan maken. En dan ook redelijk realistisch vuurwerk.

Wat stel ik me voor??
Je "schiet", zoals in het echt, een bol de lucht in... Na tijd X ontploft die bol en het omhulsel valt in stukjes naar beneden. In de bol zaten Z kleinere bolletjes die dan een effect veroorzaken, zoals een particle-rain, een heeeel fel licht of een van-kleur-veranderend licht. Deze effecten houden aan tot tijd Y.

Wat weet ik al??
- Keyframing voor de trajecten van de bol en de kleinere bolletje.
- Het ontploffen en dwarrelen van de buitenste bol.
- Het veranderen van licht-effecten middels procedural textures (is dit een goede werkwijze??).

Wat weet ik dus nog niet??
- Realistische sparks maken (particles??)
- Resulterende rook, zowel van de grote-bol-ontploffing als de kleine-bol-effecten.
- De kleine bollen moeten tijdens de explosie van de grote bol worden weggeslingerd, zonder te ontploffen... Hoe doe ik dit??

Wie-o-wie heeft/weet een goede tutorial of heeft een idee hoe ik een en ander wel goed kan realiseren??
Bijna alles wat jij wilt moet je gewoon doen met particles, die zijn ervoor bedoeld en werken ideaal voor particles. Een ladinkje tips:
-zoek de mogelijkheden de superspray uit, dat is de tool die je nodig gaat hebben;
-zoek uit hoe space warps werken, die heb je nodig om bijvoorbeeld zwaartekracht op je particles toe te voegen;
-zoek uit hoe je glow op objecten kunt maken, dat heb je nodig om je vuurwerk licht te laten geven op een leuke manier;
-veranderende kleuren kun je doen met door de kleur van de glow te animeren of door de particles een particle age-map te geven in de diffuse-slot van hun material;
-rook zie je niet als het donker is en is dus niet interessant;
-mocht je toch rook willen, dan kun je dit doen met een donkere particle trail als je op grote afstand blijft of met de plug-in afterburn als je meer detail nodig hebt;
-particle systems in MAX hebben, zeker in samenwerking met de bijbehorende space warps, idioot veel instellingen, neem de tid om die uit te zoeken voor je aan de slag gaat.
inquestos schreef op 16 August 2003 @ 17:42:
Groot Probleem met bones:
heb vanmiddag de 3dsmax-tutorial over bones zonder problemen doorgenomen. Nu wil ik m'n eigen creaturen van bones voorzien krijg ik het volgende probleem:

had het linkerbeen "geboned". Nu wil ik deze mirroren voor het rechterbeen gebeurt er het volgende: Bone 1-copy zit goed aan de rechterkant, Bone 2-copy blijft aan de linkerkant achter, Bone 3-copy zit goed aan de rechterkant, Bone 4-copy blijft achter aan de linkerkant, en ga zo maar door.

Wie weet de oplossing ????

[...]

In 3dsmax: material met self-illumination helemaal op wit, wire aanvinken. Als je het mooier wilt hebben zul je eerst een copy van je mesh moeten maken, hier een push (? of hoe heet die modifier ook alweer)- modifier overheen gooien en dan pas die material.
Ik heb er ook wel eens moeite mee gehad, maar ik probeer het nu ff en het gaat goed. Met geen solver en met de HI-solver kan ik probleem een mirror-kopie maken. Met de HD-solver gaat de kopie goed, maar verplaatsen niet. Voor verplaatsen moest ik eerst de eerste bone en dan de solver verplaatsen en dan wat het ook met de HD-solver goed. Wel heel de chain inclusief de solver dus in één keer kopiëren.

Voor een zwarte wireframe over een wit object kun je ook gewoon een copie van je object maken en dat dat een lathice-modifier meegeven, dit is je wireframe in 3d-vorm.
Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 11:06:
[...]

ja, ik bedoelde idd in max.... het lijkt me erg onhandig als je deze optie mist.. ben k toch weer blij dat k met max werk :9
igg weer es een hoofd... ik moet echt (beter) leren texturen.. als k t probeer word het altijd bagger, terwijl het met een goeie texture veeeele malen realistiser lijkt :(

[afbeelding]

by the way modeleer werk was 5 uurtjes
Mooi, maar twee puntjes:
-de oren kloppen niet, de binnenkant van de schelp komt erg gek in een soort punt uit;
-hij heeft een bult in zijn voorhoofd, precies in de scheidingslijn van de mirror.
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 17:42:
Ik ben nu ook begonnen met 3d en, en nu had ik een paar vragen:
Deze paddestoel heb ik gemaakt
[afbeelding]
let niet op de horizon:P

Maar nu doet m'n P4 2,6 ghz er 2 minuten over 1 zo'n plaatje, is dat normaal, want mij lijkt het wel erg lang.

Ik heb deze paddo gemaakt aan de hand van deze tutorial http://www.derelictsands.com/tutorials/t-mushroom.htm

Maar daar gooien ze zo'n 4x4x4 ffd eroverheen, maar dan zijn alle vertices geselecteerd, en dan duurt het een paar seconden om die ffd te vervormen. Kun je ook alleen die box selecteren, en niet het object (paddestoel in dit geval).
Je gebruikt nu raytraced shadows, die duren gewoon veel te lang om te renderen. Gebruik shadow maps en de schaduwen zijn mooier (want niet zo lelijk strak) en al snel een factor vier of meer sneller te renderen.

FFDbox is nou eenmaal traag met heel erg veel polies. De oplossing is dus heel erg simpel: eerste de FFDbox en dan pas de meshsmooth. Dan zijn er niet meer zo veel polies voor de FFDbox om te moeten bewerken. En wen er maar vast aan dat sommige dingen ook gewoon lang duren, hoewel het met slim werken in de perken valt te houden.
Barracuda_82 schreef op 19 August 2003 @ 12:00:
Ik ben maar weer aan een nieuwe auto begonnen, maar een probleem waar ik vaak tegenaan loop is het volgende: Als ik een paar nieuwe edges cut in mijn model komen er soms een soort zwevende vertexes op die nieuwe edges te staan (zie afbeelding hieronder voor verduidelijking). Waarom komen die vertexes soms ineens in een edge?

[afbeelding]
Als dit MAX 5 is, dan is de oplossing heel erg simpel: gebruik een editable poly ipv een editable mesh, die heeft dit probleem niet. Je krijgt een editable poly door daarnaar te collapsen.

En mocht je je afvragen waar dit effect nou eigenlijk vandaan komt, ook nog even de uitleg. MAX werkt ALTIJD met triangles, dus driehoekige polygonen. Zie je een vierhoekige polygoon, dan is dat in feite twee driehoekige polygonen aan elkaar, alleen is de midden-edge niet zichtbaar. Knip je die poly dus door midden, dan knip je ook de midden-edge doormidden en krijg je die extra vertex. Klik maar eens op edge en selecteer heel je model, dan zie je al die extra edges. Editable poly werkt op zich hetzelfde, alleen MAX doet nu net alsof er wel degelijk veel-hoekige polygonen kunnen bestaan, waardoor je geen last hebt van die extra edges, want voor jou als modeller doet MAX alsof ze er niet zien. Lief hè, van MAX. O+
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 18:48:
[...]

ja he, ik zit hier niet op school he :+ , zit daar nou niet echt op te letten op zijn tijd een komma en punt en klaar.

Maar is dit echt nou de enige manier om dit te doen, ik bedoel morphen. Dit is wel de laatste manier waar k aan ged8 had. Ik bedoel dus (voor de duidelijkheid) ik weet niet of je ze gezien hebt. Maar als in die filmpjes van diablo, dat ie onder een deken zit en verandert en er stelkels door het deken komen, en er dus scheuren in komen. Want ondertussen glijdt het deken ook nog langs hem dus morphen lijkt me echt niet de manier. Is hier niet een een plug-in of apart progamma voor dat iemand weet????????????????????? :?

(f :X ck de leestekens :9 )
De kans is groot dat Blizzard hiervoor zelf een nieuwe plug-in heeft geschreven. Blizzard doet namelijk een aantal dingen met stof die gewoon enorm moeilijk zijn en aangezien Blizzard de cut-scenes nogal grootschalig aanpakt en veel sotf erin heeft zitten, zou het me echt niks verbazen als ze daar zelf een plug-in voor hebben geschreven.
Maar misschien ook wel niet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook even wat geprobeerd.

WIP
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/phoenx/space.jpg

moeten nog textures overheen en de uitlaat word nog veranderd en ook nog wat detail erop enz. maar verder is kritiek of opmerkingen wel welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvddonk
Vraagje: hoe kan ik in die rode balk (transparant) een soort van neon licht krijgen wat ook het water (wat op dit plaatje er niet bij staat) verkleurd?
Ik heb wel een neon tutorial gedaan maar daar heb ik niks aan (en dat is voor een andere versie van mijn Cinema 4D 8 dus beetje vaag).
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mvddonk/zwembad.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Hieronder een eerste sneak preview van mijn nieuwe vehicel:

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/WIP04.jpg

Het is een eigen ontwerp en er moet nog veel aan gebeuren. Hij word waarschijnlijk wel gedetaileerd (interieur, motor, ophanging, frame, etc.)

C&C please.

[ Voor 3% gewijzigd door Barracuda_82 op 20-08-2003 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 11-09 15:37
mvddonk schreef op 20 August 2003 @ 12:51:
Vraagje: hoe kan ik in die rode balk (transparant) een soort van neon licht krijgen wat ook het water (wat op dit plaatje er niet bij staat) verkleurd?
Ik heb wel een neon tutorial gedaan maar daar heb ik niks aan (en dat is voor een andere versie van mijn Cinema 4D 8 dus beetje vaag).
[afbeelding]
Radiosity aanzetten en experimeteren met de instellingen van dat materiaal. Vooral bij de illumination settings kijken en op hoeveel % dat generate GI staat, die moet je dan meestal een heel stuk omhoog gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40
Tja wat moet je daar over zeggen?

Programma: 3Ds Max 5.0
Techniek: boxmodelling
Totale tijd: 2 tot 3 uur

Ik heb voor deze speciaal rekening gehouden met quads.. In plaats van driepunters.

Afbeeldingslocatie: http://dutch1.vdx.nl/~admin28/images/001.jpg

Wire:
Afbeeldingslocatie: http://dutch1.vdx.nl/~admin28/images/001_wire.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dutch1.vdx.nl/~admin28/images/001_wire2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dutch1.vdx.nl/~admin28/images/001_wire3.jpg

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Barracuda_82 schreef op 20 August 2003 @ 13:03:
Hieronder een eerste sneak preview van mijn nieuwe vehicel:

[afbeelding]

Het is een eigen ontwerp en er moet nog veel aan gebeuren. Hij word waarschijnlijk wel gedetaileerd (interieur, motor, ophanging, frame, etc.)

C&C please.
De achterkant ziet er nogal raar uit. Er zijn ook geen achterlichten. Hoe ziet de voorkant eruit? Is die nog niet klaar? Reflecties zijn mooi gedaan, al lijkt de reflectie er wat erg extreem uit. Wielen zijn nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Laatst online: 21-08 15:16
Goed, ik post ook maar eens iets.. Ik ben nogal een beginner in 3ds max, en ben dus hard aan het oefenen. Dit vind ik persoonlijk het mooiste wat ik tot nu toe heb gemaakt.
Zonder tutorial trouwens... Die stoelen zijn trouwens wel gebaseerd op stoelen die ergens in een tutorial stonden, maar niet bepaald hetzelfde gebleven :)

Ik ben zegmaar in totaal zo'n 100 uur bezig geweest in Max tot nu toe,
hier heb ik toen een middag over gedaan... een uur of 5-6 dus.
Maar dat is al weer 2 maanden geleden, of iets meer.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/intelsucksamdrulez/Afbeeldingen/AutoWallpaper.jpg

Als het plaatje niet werkt, ik probeer het z.s.m. te fixen... Moet ff proberen hoe dat werkt met dat invoegen van die dingen hier)

edit:
In 1x gelukt met dat invoegen, mooi zo! Beetje slechte kwaliteit vind ik wel,
maar hij is eigenlijk 1024x768 en nu dus een beetje "misvormd" en "vervormd".
Zoals je ziet is ie ook niet overal even eh goed gelukt.. vertices die verkeerd staan enzo... Vervelende Boxmodelling ook :( Moet maar eens aan Patches beginnen

Dit is wel een pic van een tijdje geleden hoor ik ben al weer iets verder nu, dit is zonder echte textures zoals je ziet..
Dat wat hout moet voorstellen ziet er nu uit als glimmend metaal :(
Naja, moet maar eens gaan uitzoeken hoe ik hem er een beetje normaler uit kan laten zien. Ga dus binnenkort lichten toevoegen en texturen :)

Nog even een nieuwe pic, zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/intelsucksamdrulez/Afbeeldingen/Auto2.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door Laurenz op 20-08-2003 17:05 ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
laurensvliegen schreef op 20 August 2003 @ 16:50:
Goed, ik post ook maar eens iets.. Ik ben nogal een beginner in 3ds max, en ben dus hard aan het oefenen. Dit vind ik persoonlijk het mooiste wat ik tot nu toe heb gemaakt.
Zonder tutorial trouwens... Die stoelen zijn trouwens wel gebaseerd op stoelen die ergens in een tutorial stonden, maar niet bepaald hetzelfde gebleven :)

Ik ben zegmaar in totaal zo'n 100 uur bezig geweest in Max tot nu toe,
hier heb ik toen een middag over gedaan... een uur of 5-6 dus.
Maar dat is al weer 2 maanden geleden, of iets meer.

[afbeelding]

Als het plaatje niet werkt, ik probeer het z.s.m. te fixen... Moet ff proberen hoe dat werkt met dat invoegen van die dingen hier)

edit:
In 1x gelukt met dat invoegen, mooi zo! Beetje slechte kwaliteit vind ik wel,
maar hij is eigenlijk 1024x768 en nu dus een beetje "misvormd" en "vervormd".
Zoals je ziet is ie ook niet overal even eh goed gelukt.. vertices die verkeerd staan enzo... Vervelende Boxmodelling ook :( Moet maar eens aan Patches beginnen

Dit is wel een pic van een tijdje geleden hoor ik ben al weer iets verder nu, dit is zonder echte textures zoals je ziet..
Dat wat hout moet voorstellen ziet er nu uit als glimmend metaal :(
Naja, moet maar eens gaan uitzoeken hoe ik hem er een beetje normaler uit kan laten zien. Ga dus binnenkort lichten toevoegen en texturen :)

Nog even een nieuwe pic, zijkant:
[afbeelding]
Goed begin hoor :) Ik zie de laatste tijd redelijk wat nieuwe 3d-ers en das mooi natuurlijk.

Je kunt nu beginnen met texturen. Als je dat nog niet gedaan hebt, raad ik je aan deze tutorial te doen van oogst, daarmee leer je de basis texture skills.

Ga je er nog een auto omheenbouwen of gaat het alleen maar om de binnenkant :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 15:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ztef schreef eens:
Hoe maak je dan van die scharnier punten?
Door de 'null' te verplaatsen, dit is het draaipunt van het object. Als je extra draaipunten nodig hebt moet je een extra 'null' object toevoegen, en je object hierin slepen.

Wat jij overigens wilt doen (toch?), is een complete ophanging/stuurinrichting correct werkend hebben. Alleen al het sturen is ontzettend lastig. Ik ben met expresso aan de gang gegaan en een heel eind gekomen: link. Maar zelfs op cg talk hebben ze me (nog) niet kunnen helpen.

Er is een pool die claimt het voor elkaar te hebben maar hij heeft nog niks laten zien: link

Het is heel erg interessant, maar ook verdomd lastig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Laatst online: 21-08 15:16
Qylos schreef op 20 augustus 2003 @ 17:12:
[...]

Goed begin hoor :) Ik zie de laatste tijd redelijk wat nieuwe 3d-ers en das mooi natuurlijk.

Je kunt nu beginnen met texturen. Als je dat nog niet gedaan hebt, raad ik je aan deze tutorial te doen van oogst, daarmee leer je de basis texture skills.

Ga je er nog een auto omheenbouwen of gaat het alleen maar om de binnenkant :) ?
Ik begon aan deze auto met het idee "eerst globaal een binnenkant (stoelen en dashboard) en dan de buitenkant... misschien later de details"

Maar het is dus iets anders gegaan, want ik begon aan Patches voor de buitenkant.. Alleen tsjah om nou met een Audi TT te beginnen is niet erg handig! >:) (wist ik wel hoor toen ik begon).
Dus ik ben nu opzoek naar een tut. voor patches, zodat ik er toch nog een buitenkant omheen kan maken :*)
Heb er wel eentje gevonden voor een Hummer H1, maar die tut. is maar half af duz... verder googlen

Thnx trouwens voor die link, ga dat hutje wel even (nouja "even") nabouwen..

[ Voor 5% gewijzigd door Laurenz op 20-08-2003 18:05 ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 20 August 2003 @ 12:21:

[...]

Mooi, maar twee puntjes:
-de oren kloppen niet, de binnenkant van de schelp komt erg gek in een soort punt uit;
-hij heeft een bult in zijn voorhoofd, precies in de scheidingslijn van de mirror.

ja dat van die schelp is idd een probleem, zal ik maar es aan werken, maar dat is niet het enige wat er mis aan is. Ik zal hem wel een es van dichtbij poste, kan je het beter zien. Bult zal k ook es effe wegwerken, en dan weer verder met texturen.

[...]

De kans is groot dat Blizzard hiervoor zelf een nieuwe plug-in heeft geschreven. Blizzard doet namelijk een aantal dingen met stof die gewoon enorm moeilijk zijn en aangezien Blizzard de cut-scenes nogal grootschalig aanpakt en veel sotf erin heeft zitten, zou het me echt niks verbazen als ze daar zelf een plug-in voor hebben geschreven.
Maar misschien ook wel niet.
:P ja, eindelijk iemand die begrijpt wat 'k bedoel ;) . Het zou idd kunnen dat ze er zelf een plug-in voor hebben ontworpen, k zal zo es uitzoeken of dat zo is. Ach ja ik heb het niet echt nodig op 't moment maar wou het eigenlijk wel weten, kan n.m erg handig wezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
hawver, kun jij dat material ergens online zetten?

voor wireframe en solid material in 1..

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb de vraag welke plug-in of wat anders daarvoor is gebruikt maar gewoon even naar Blizzard gemaild, benieuwd of ze antwoorden. Vast niet, maar toch. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Is dat niet gewoon een vierkantje maken (zwarte rand, wit vlak), jpeg opslaan, op de diffuse gooien en mapping op "face" zetten?

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:08
Wie heeft hier ervaring met freelance werk?

Stel je kan goed 3d modelen wat zijn dan voorbeelden van freelance werk wat je kan doen?
betekend dat dat een bedrijf je kan inhuren voor bepaalde projects ofzo? dat een bedrijf bijvoorbeeld een game wil maken en dat jij de models maakt?

En hoe betaald het vergeleken met het minimum uurloon van een 18jarige (3.03 bruto)?

wil me er alvast beetje in verdiepen want heb begrepen dat het not done is om pas na 4 jaar lang thuis te modelen pas een keer te vragen of je er betaald voor kan krijgen.

en kan je bepaalde dingen ook gewoon thuis maken? ik ken namelijk geen enkel 3d/animatie bedrijf in mijn omgeving

[ Voor 10% gewijzigd door Hertog_Martin op 21-08-2003 06:40 ]

• Qylos
Hertog_Martin schreef op 21 August 2003 @ 06:39:

Stel je kan goed 3d modelen wat zijn dan voorbeelden van freelance werk wat je kan doen?
betekend dat dat een bedrijf je kan inhuren voor bepaalde projects ofzo? dat een bedrijf bijvoorbeeld een game wil maken en dat jij de models maakt?

En hoe betaald het vergeleken met het minimum uurloon van een 18jarige (3.03 bruto)?

wil me er alvast beetje in verdiepen want heb begrepen dat het not done is om pas na 4 jaar lang thuis te modelen pas een keer te vragen of je er betaald voor kan krijgen.

en kan je bepaalde dingen ook gewoon thuis maken? ik ken namelijk geen enkel 3d/animatie bedrijf in mijn omgeving
Ik denk idd dat een bedrijf je kan inhuren om een model, of meerdere te maken. Dan krijg je een dead-line en voor die tijd moet je jouw model ingeleverd hebben. Ik weet niet hoe het gaat als je zaken over internet doet, misschien moet je jouw model gewoon mailen ofzo. Ik heb er geen ervaring mee. Er zijn misschien wel een paar mensen hier die ook 3d-en voor geld. Maar als je ook werkelijk geld wild gaan verdienen moet je beginnen een port-folio te maken waar je jouw mooiste werk in zet. En ik denk wel dat het wel indruk moet maken. Hoe je in contact kunt komen met een 3d bedrijf weet ik niet, misschien gewoon een bedrijf zoeken dat tijdelijke mensen zoekt en een mailtje sturen?

Kan best zijn dat sommige dingen die ik zeg niet waar zijn, ik heb zelf natuurlijk nog nooit iets voor geld gedaan, ben ik laaaang niet goed genoeg voor :P

• Hertog_Martin
Ik ben ook niet goed genoeg, maar wil me er alvast in verdiepen voor het geval het moment komt dat ik wel goed genoeg ben. pas was hier een topic waarin iemand die al 3 jaar ofzo met 3d bezig was en er supergoed in was vroeg over freelance enzo en toen kreeg ie allemala gezeik dat ie dat na 3 jaar wel moest weten enzo en daarom gingen mensen ook twijfelen of het werk wel echt van hem was. Daarom vraag ik het nu dus maar alvast.

Vast werk zoek ik niet, zit de komende jaren wel met een opleiding dus daar heb ik geeneens tijd voor.

Verwijderd

Wat je in ieder geval zult moeten doen is een demoreel maken. In dit filmpje laat je zien wat je kan. Dus ben je goed in modellen, dan laat je complexe models zien. Ben je goed in texturen, dan richt je je daar op.
Voordat een bedrijf je aan zal nemen zullen ze eerst zo'n demoreel aandachtig bekijken.

Hoe je met bedrijven in contact komt, tsja, via internet o.a. denk ik zo.
Op Cgtalk is er zelfs een aparte 'afdeling' voor :)

• Oogst
Hertog_Martin schreef op 21 August 2003 @ 06:39:

Als je echt als freelancer aan de slag wilt voor een 3d-bedrijf, vrees ik dat je erg goed moet zijn. Mensen met matige kwaliteiten daarentegen (zoals ik zelf) kunnen beter zoeken naar 3d-werk voor bedrijven die daar zelf niet aan doen. Architectenbureau's, posterontwerpers, webdesigners: ze hebben vaak allemaal helemaal geen 3d-ervaring, maar hebben soms wel 3d-ontwerpen nodig. Dat is dan ook het type opdrachten dat ik tot nog toe heb gedaan, allemaal kleine dingen (grootste was 12 uur werk). Het loon is wel erg leuk: 25 euro wordt als heel normaal gezien en als je het doet voor onder de 15 euro laat je je behoorlijk afzetten, schijnt. Bij dit soort opdrachten lever je dus doorgaans geen model in, maar een render.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Hertog_Martin
ah ja sorry zoiets bedoelde ik natuurlijk ook.

Uiteraard hebben 3dbedrijven genoeg specialisme in huis en dan moet je idd wel erg goed zijn willen ze je in dienst nemen.

Maar hoe kan je het best aan werk komen bij zulk soort bedrijfjes? ze lastig vallen met e-mails om het te vragen lijkt me niet echt wat. Staan zulk soort dingen gewoon in de krant?

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Hier een paar plaatjes waar ik mee bezig ben:

Allemaal gemaakt met XSI 3.0
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/johanalkemade/focus_renderd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/johanalkemade/trinity%20sunglass.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/johanalkemade/focus2.jpg

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
wel gevaarlijk hoorm, een auto zonder zijspiegels
:)

je ziet het linkerachterwiel door de auto heen...

Maar ziet er verder wel erg strak uit!

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Oogst
Mijn ervaring met opdrachten krijgen is gering, mijn Forum Trajani heeft er twee opgeleverd (mensen zien het en mailen mij dan) en nog wat losse dingen, maar veel is het allemaal niet. Nog maar drie opdrachten voltooid en twee die ik binnenkort zou moeten gaan doen wanneer ik alleen gegevens binnen heb. Eén van die twee heeft waarschijnlijk zeer regelmatig opdrachten, maar dat moet ik allemaal nog zien. Ik heb dus ook nog niet veel.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
MayaFreak schreef op 21 August 2003 @ 13:30:
Hier een paar plaatjes waar ik mee bezig ben:

Allemaal gemaakt met XSI 3.0
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Tip:
Afbeeldingen resizen doe je zo ;) :
[img=w,h]url van je pic [ /img ] (zonder de spaties op het eind)

Die focus van je ziet er een beetje afgeraffeld uit..
Vooral bij de motorkap en boven de deur.. En ook de voorraam heeft iets aparts.. Weet niet of het door de belichting komt? Voor de rest ziet ie er wel leuk uit. Nou nog mooi tunen ;)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
[quote]Scipionyx schreef op 21 augustus 2003 @ 13:54:
[...]

Tip:

[...]
[quote]

ow ik gebruik altijd de plaatjes die mijn phpscriptje maakt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.nfshome.com/martin/3ds/thumbnails/houtentrein07.jpg
(klikbaar)

http://3ds.nfshome.com/houtentrein02.avi << movie (divx 3,67MB)
alleen de karretjes beuken wat tegen elkaar en ze schuiven zelfs in elkaar :(
en heb gelijk video post ff uitgeprobeert is niet zo moeilijk :P

[ Voor 15% gewijzigd door Martink op 21-08-2003 14:20 ]

• FragNeck
[quote]Martink schreef op 21 August 2003 @ 14:19:
[quote]Scipionyx schreef op 21 augustus 2003 @ 13:54:
[...]

Tip:

[...]
ow ik gebruik altijd de plaatjes die mijn phpscriptje maakt :)

[afbeelding]
(klikbaar)

http://3ds.nfshome.com/houtentrein02.avi << movie (divx 3,67MB)
alleen de karretjes beuken wat tegen elkaar en ze schuiven zelfs in elkaar :(
en heb gelijk video post ff uitgeprobeert is niet zo moeilijk :P
Ziet er leuk uit, alleen lijkt dit :

Afbeeldingslocatie: http://www.nfshome.com/martin/3ds/houtentrein03.jpg

Niet echt op hout... misschien de lichtval op het materiaal wat aanpassen?

en probeer eens te renderen met Brazil (sky light)

[ Voor 4% gewijzigd door FragNeck op 21-08-2003 14:38 ]

Verwijderd

zo te zien aan deze render zitten er nog helemaal geen lichten in deze scene
dus een goeie dome of light oid zou het er al een stuk beter uit laten zien denk ik
correct me if im wrong

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 14:47 ]

• Martink
ehh nee zit alleen in dat filmpje de licht :|
sky light zit toch ook gewoon in 3d max zelf??

• Oogst
Sky light is onzin voor zo'n scene, leer eerst eens serieus belichten voor je met high-tech-spul als sky lights aan de slag gaat. Bijvoorbeeld met deel 2 van mijn huisje-tut (zie de tuts-sectie van de link in mijn sig).

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Martink
heb met filmpje gewoone een paar omni lampjes geplaatst :)
niet mooi genoeg? :(

Afbeeldingslocatie: http://www.nfshome.com/martin/3ds/houtentrein08.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Martink op 21-08-2003 15:11 ]

• FragNeck
we proberen alleen maar te helpen hoor...

Of hoef je geen kritiek?

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Martink schreef op 21 August 2003 @ 15:10:

[afbeelding]
Leuke animatie :)

Misschien kan je verder nog wat leuks eraan doen door bijv een lego poppetje die op het spoor vastgebonden zit ofzo en die zich net kan bevrijden :)

Levend speelgoed!

• Martink
FragNeck schreef op 21 August 2003 @ 15:18:
we proberen alleen maar te helpen hoor...

Of hoef je geen kritiek?
wel hoor maar ook complimentjes :+
Allochtoon schreef op 21 August 2003 @ 15:26:
[...]

Leuke animatie :)

Misschien kan je verder nog wat leuks eraan doen door bijv een lego poppetje die op het spoor vastgebonden zit ofzo en die zich net kan bevrijden :)

Levend speelgoed!
haha leuk id :)
moet ik alleen eerst een lego poppetje maken :)

[ Voor 48% gewijzigd door Martink op 21-08-2003 15:35 ]

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Martink schreef op 21 augustus 2003 @ 15:10:

[afbeelding]
Probeer 's de omnilights niet een shadow map te geven maar te raytracen... de schaduwen lijken nu een beetje ergens verder op te zweven. Niet boos worden ;)

3d-en is leuk

• Martink
Afbeeldingslocatie: http://www.nfshome.com/martin/3ds/houtentrein09.jpg

ah zo dus :)
ziet er wel leuker uit

nouja mischien moeten de schaduwen niet zo lang licht achteraan beter dichterbij zetten :)

• Oogst
alientje schreef op 21 augustus 2003 @ 15:35:
[...]

Probeer 's de omnilights niet een shadow map te geven maar te raytracen... de schaduwen lijken nu een beetje ergens verder op te zweven. Niet boos worden ;)
Als je dit zegt, dan heb je duidelijk deze tut nog niet gedaan en moet je hem heel erg nodig wél gaan doen: belichtings-tut. Dit is namelijk gewoon een kwestie van niet goed afstellen van shadow maps. OK, raytraced shadows staan op dit gebied automatisch goed, maar die duren zo lang om te renderen dat je beter gewoon je kan verdiepen in shadow maps.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Martink
Afbeeldingslocatie: http://www.nfshome.com/martin/3ds/houtentrein10.jpg

zo staat het wel leuker (render tijd 1min en 24 sec)

hee die licht toturail heb ik niet eens gedaan
was zeker nog niet af toen ik daarmee bezig was :)

[ Voor 31% gewijzigd door Martink op 21-08-2003 16:23 ]

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 08:58
ligt het aan mij of zijnd ei spoorbome te lang ?

• Martink
die sluiten gewoon de hele "weg" af meestal is het maar de helft maar bij deze niet :P

mischien moet ik maar 1 licht met schaduw doen mischien is dat mooier :|

[ Voor 35% gewijzigd door Martink op 21-08-2003 16:28 ]

• inquestos
  • Laatst online: 11-09 23:01
Martink schreef op 21 August 2003 @ 16:28:
die sluiten gewoon de hele "weg" af meestal is het maar de helft maar bij deze niet :P

mischien moet ik maar 1 licht met schaduw doen mischien is dat mooier :|
Misschien moet je maar eens beginnen met je licht wat hoger te plaatsen en een shadow map ipv raytracen (doet niets onder + sneller). Speel wat met de shadodmap instellingen.

Probeer eens een dome of light toe te voegen, en dan heb je dus 1 (hoogstens 2/3 ) sterke ( zeg 0,6), en vele zwakkere lampen (geen omni's).

Hoe heb je het trouwens voor mekaar gekregen om die trein zo mooi over de rails te laten glijden? Door een spline laten "berekenen" ?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

inquestos schreef op 21 August 2003 @ 17:25:
[...]

Misschien moet je maar eens beginnen met je licht wat hoger te plaatsen en een shadow map ipv raytracen (doet niets onder + sneller). Speel wat met de shadodmap instellingen.

Probeer eens een dome of light toe te voegen, en dan heb je dus 1 (hoogstens 2/3 ) sterke ( zeg 0,6), en vele zwakkere lampen (geen omni's).

Hoe heb je het trouwens voor mekaar gekregen om die trein zo mooi over de rails te laten glijden? Door een spline laten "berekenen" ?
Ik gok dat het iets met path follow te maken heeft :)

Maar max heeft ook een hele leuke trein dummy object oid.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Martink schreef op 21 August 2003 @ 16:19:
[afbeelding]

En draai nog wat aan de bomen. Het lijkt nu Ze staan allemaal of ze dezelfde kant op staan te kijken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Scipionyx op 21-08-2003 17:40 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Martink
inquestos schreef op 21 August 2003 @ 17:25:
[...]

gewoon http://www.maxhelp.com/content/tutorials/path/path.htm gevolgt :)
en de karretjes iets er achteraan maar ook op zelfte manier :)
Allochtoon schreef op 21 August 2003 @ 17:32:
[...]

Ik gok dat het iets met path follow te maken heeft :)

Maar max heeft ook een hele leuke trein dummy object oid.
trein dummy object? waar???

[ Voor 27% gewijzigd door Martink op 21-08-2003 18:14 ]

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Martink schreef op 21 August 2003 @ 18:13:
[...]

gewoon http://www.maxhelp.com/content/tutorials/path/path.htm gevolgt :)
en de karretjes iets er achteraan maar ook op zelfte manier :)

[...]

trein dummy object? waar???
Hmm zit niet bij de standaard max plugs, moet je ff ergens downen dan, ik heb em vroeger gebruikt, kon je aantal wagonnetjes etc alles instellen.

• Qylos
Tip: ik was aan het zoeken naar startrek blueprints. Hier is een uitgebreide site waar ze erg veel startrek schematics hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Qylos schreef op 21 August 2003 @ 23:58:
Tip: ik was aan het zoeken naar startrek blueprints. Hier is een uitgebreide site waar ze erg veel startrek schematics hebben :)
edit: nog een beginseltje aan een gemodificeerde shuttle.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Test.jpg

edit: stom, quote i.p.v. edit, sry |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Qylos op 22-08-2003 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Qylos schreef op 20 August 2003 @ 15:41:
[...]

De achterkant ziet er nogal raar uit. Er zijn ook geen achterlichten. Hoe ziet de voorkant eruit? Is die nog niet klaar? Reflecties zijn mooi gedaan, al lijkt de reflectie er wat erg extreem uit. Wielen zijn nice :)
De achterkant is nog niet finisched en word wel lekker extreem (met luchtgaten en alles erop en eraan). Er zitten wel degelijk achterlichten in, maar die zijn nog niet goed zichtbaar (er moet nog een vatsoenlijke textuur op). De voorkant is nog niet helemaal klaar (ben nog aan het ruzieen met mezelf over de luchthappers). En de wielen zijn ook nog maar half af en worden nog veeeeeel vetter. De reflecties zijn te danken aan Splutterfish met hun prachtige Brazil met HDRI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Eerste character-poging. Ik wilde een klei/sss look.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/chacracter04.jpg
klik voor 1024x768

Pics van de voorkant, het oog is niet zo mooi.
http://www.theforumisdown...les/0103/chacracter05.jpg
http://www.theforumisdown...les/0103/chacracter07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Martink schreef op 21 August 2003 @ 16:19:
[afbeelding]

dit moet je bewaren, als je over vele jaren een 3d printer hebt kan je het als speelgoed uitprinten voor je eventuele kinderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
handige_harrie schreef op 22 August 2003 @ 02:02:

[afbeelding]
klik voor 1024x768

Dat ding doet me denken aan dat figuurtje in de appelsientje reclame :P, alleen is ie donker oranje i.p.v. geel.

Ik neem aan dat het een comic figuur moet voorstellen gezien de verhoudingen? Hoort er trouwens 1 oog te zijn :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Is niet realistisch bedoeld natuurlijk. En dat ene oog klopt, maar het ziet niet mooi uit. Als ik er zin in heb vervang ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 10-09 09:44
handige_harrie schreef op 22 augustus 2003 @ 02:02:

[afbeelding]
klik voor 1024x768

misschien oogleden maken, en een fellere kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Oeh, die is cute :P

Doet idd beetje denken aan appelsientje reclame, maar das neit erg, dat beest is nl ook enorm stoer 8)

Misschien net als dat beest ook es zonder ogen proberen? Probleem van het oog imo is dat het te sterk afsteekt tegen de rest.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

DarkX schreef op 22 August 2003 @ 15:50:
Oeh, die is cute :P

Doet idd beetje denken aan appelsientje reclame, maar das neit erg, dat beest is nl ook enorm stoer 8)

Misschien net als dat beest ook es zonder ogen proberen? Probleem van het oog imo is dat het te sterk afsteekt tegen de rest.
Daar ben ik het mee eens, misschien net als bij die appelsientje reclame gewoon twee deuken in zijn hoofd als ogen, of iets heel anders, bijvoorbeeld een knoop of een punaise ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Hertog_Martin schreef op 22 August 2003 @ 02:44:
[...]

dit moet je bewaren, als je over vele jaren een 3d printer hebt kan je het als speelgoed uitprinten voor je eventuele kinderen :)
nou euh dan eh bewaar ik wel gewoon de treintjes waarmee ik vroeger speelde staan nog op mijn broertjes kamer geloof ik. :+

print zo'n 3d printer ook bewegent uit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Of alleen zwarte pupillen zegmaar, zonder oog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/chacracterhead01.jpg

Ben zelf al zo eigenwijs geweest om voor 4 te kiezen, hoewel 1 ook wel wat heeft.
Het hoofd heeft al wat tweaks gehad, hier is het een beetje te hoekig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Kun je niet 2 zwarte 'smarties' zegmaar op de ogen van 2 leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:29
Kama schreef op 15 augustus 2003 @ 01:43:
[...]

Sorry, maar niet fantasie-wapens zuigen imho. Wapens zijn un-cool.
tja, leuk dat je dat vindt :P

wipje van hoofd :)
Credits naar hymz overigens voor tut en topologie gebeuren, hopelijk is het al iets beter.

Wire
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/hoofdwire.jpg

wip
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/hoofd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

DarkX schreef op 22 August 2003 @ 17:54:
Kun je niet 2 zwarte 'smarties' zegmaar op de ogen van 2 leggen?
Heb ik geprobeerd, maar ik vond het niet zo cool als 4. Ik kreeg trouwens vreemde shading errors die ik er niet uit kon slopen :?.

Magoed hier dan de 'finals':

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/chacracter10.jpg
http://www.theforumisdown...les/0103/chacracter04.jpg
http://www.theforumisdown...les/0103/chacracter08.jpg
http://www.theforumisdown...les/0103/chacracter09.jpg

Iemand trouwens ideën voor een simpele, passende omgeving? Iets wat de uitstraling van het ventje benadrukt/achtergrond geeft.

Ik ga trouwens (op lichtelijk verzoek van LiToKi) proberen de appelsientje shader na te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op 22 August 2003 @ 18:27:
[...]

tja, leuk dat je dat vindt :P

wipje van hoofd :)
Credits naar hymz overigens voor tut en topologie gebeuren, hopelijk is het al iets beter.

Wire
[afbeelding]

wip
[afbeelding]
nice :)

ff snel een paintover gemaakt ( vind je vast niet erg :> ) :P
( heel ruw )

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/hoofdwire.jpg

rood = moet zo lopen
blauw = moet weg :P

dit is wel een mooi voorbeeld
is van ene "Bunk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ handige_harrie: http://www.theforumisdown...les/0103/chacracter04.jpg ==> dit prentje geniet toch mijn voorkeur zelle. Ik weet wel dat het overal hetzelfde mannetje is, maar qua camera standpunt, belichting, compositie vind ik dit zeker top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Ik had mezelf dit keer echt gezegd dat ik geen wips ging posten maar ik post er toch 1 tje aangezien jullie me dan meschien op goede ideeen kunnen brengen :)

Dit word mijn eigen concept idee voor de Mitsubishi Lancer evo VIII

Afbeeldingslocatie: http://elmar.nieser.net/Wip01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://elmar.nieser.net/Wip02.jpg

Er zitten nog een aantal inperfections in en hij is natturlijk nog niet aanelkaar geweld. ik moet nog veel aan de voorbumper doen de ramen en de spoiler en nog een aantal dingen :) en de deuren moeten nog afgemaakt worden natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door ElmarNieser op 22-08-2003 21:10 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Kan iemand mij vertellen of er een manier is om een animatie een aantal keer te loopen ipv oneindig vaak? En dan graag zo dat de nieuwe keys ook gewoon als echte keys worden geoutput, ipv 'verborgen' zoals bij looping. Ik wil namelijk dat als ik een mannetje twee stappen laat zetten, dat ik dan vervolgens die stappen vijf keer kan laten herhalen (dus wel dat ie verder loopt, dus gewoon kopiëren kan niet). Hierna wil ik dan gewoon daar achter een sprong kunnen maken of zo.

Als dit niet standaard in MAX kan, dan wordt dat mijn eerste MAXscript-projectje, want daar ben ik nu ff naar aan het kijken.
handige_harrie schreef op 22 August 2003 @ 19:02:
...
Iemand trouwens ideën voor een simpele, passende omgeving? Iets wat de uitstraling van het ventje benadrukt/achtergrond geeft.
...
Ook ik vind die van op zijn rug het mooist, lekker melangolisch. Hij denkt duidelijk ergens aan, hij verlangt naar iets terug, maar waarnaar? Dat mag jij bedenken, en dan weet je meteen wat voor omgeving daar bijhoort. :P De omgeving uiteraard in klei-achtige stijl, want dat is het mannetje ook. Check Pengu voor hoe dat er uitziet. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Oogst op 22-08-2003 21:35 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 22:54

Upke dupke

Oompa Loompa

Is dat Maya of ligtwave? (die auto bedoel ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Upke dupke schreef op 22 augustus 2003 @ 21:30:
Is dat Maya of ligtwave? (die auto bedoel ik)
3dsmax 5.1 :P ik kan niet werken met Maya en Lichtwave :)

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Oogst schreef op 22 August 2003 @ 21:26:
Ook ik vind die van op zijn rug het mooist, lekker melangolisch. Hij denkt duidelijk ergens aan, hij verlangt naar iets terug, maar waarnaar? Dat mag jij bedenken, en dan weet je meteen wat voor omgeving daar bijhoort. :P De omgeving uiteraard in klei-achtige stijl, want dat is het mannetje ook. Check Pengu voor hoe dat er uitziet. :)
Ik vind die van z'n rug ook het mooist. Past eigenlijk helemaal niet bij de andere camerastandpunten.

Maar waar ie aan is aan het denken :?. Hij zou in een cel kunnen zitten, verlangend naar de vrijheid. Hij zou op een schip kunnen staan, verlangend naar zijn geliefde op het vasteland. Hij zou z'n hondje kunnen uitlaten, terwijl hij kijkt naar spelende kinderen, terugdenkend aan zijn eigen jeugd.

Maar ik ben er nog niet uit :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 10-09 09:44
Hier een wipje van mijn joan d'arc ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/joan%20d'arc/hoofd0009_small.jpg

klik voor 1280x1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 22 August 2003 @ 21:26:
[...]

Ook ik vind die van op zijn rug het mooist, lekker melangolisch. Hij denkt duidelijk ergens aan, hij verlangt naar iets terug, maar waarnaar? Dat mag jij bedenken, en dan weet je meteen wat voor omgeving daar bijhoort. :P De omgeving uiteraard in klei-achtige stijl, want dat is het mannetje ook. Check Pingu voor hoe dat er uitziet. :)
:+ sorry, kon het niet laten. Mijn jeugdigheid komt naar boven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Pengu, pingu, wat is het eigenlijk? Is pengu zo'n klei-cartoon op tv ofzo. Is daar materiaal van op inet te vinden?

Hier dan de appelsientje poging:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/chacractersientje01.jpg
Achtergrond is post gedaan in PS, vandaar dat de rand tussen het ventje en de achtergrond niet helemaal je-van-het is.

Zonder sss-plugin krijg ik de shader niet beter als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is idd een klein-animatie voor kinderen van 0-3 ofzo :P
Officiële Pingu-site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvddonk
Post het maar ff, heb dit een beetje zitten maken als probeersel in Cinema 4D. Een beetje om de dingen/technieken door te krijgen maar ik ga nu overstappen op Maya dus zal hier niet veel meer aan doen.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden, al is het niet af maar goed. (btw have mercy, ben een newbie ;))
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mvddonk/zwembad.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Mooi zwembad :).

Alleen waarom stap je over op Maya :? ben je C4D al ontgroeit dan?retorische vraag

Als je je geld wilt gaan verdienen in de professionele animatiewereld kan ik me indenken dat je Maya wilt leren, maar anders :?. En tenzij je het veel makkelijker/leuker vindt uiteraard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvddonk
Nou ik zag dat heel veel gezichten enzo gemaakt worden met Maya (in ieder geval niet met C4D) en dat lijkt me ook wel leuk om te doen dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

als iemand een auto gaat maken, maakt men dan meestal zelf eerst de tekeningen, of halen sommige ze ook van internet? Ik zou graag namelijk goede plaatjes willen van auto's (dus niet zelf ontwerpen). Met goede plaatjes bedoel ik dus plaatjes zoals voorkant, zijkant ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:29
wdekreij schreef op 23 augustus 2003 @ 08:06:
als iemand een auto gaat maken, maakt men dan meestal zelf eerst de tekeningen, of halen sommige ze ook van internet? Ik zou graag namelijk goede plaatjes willen van auto's (dus niet zelf ontwerpen). Met goede plaatjes bedoel ik dus plaatjes zoals voorkant, zijkant ed.
thomas suurland heeft een mooie verzameling van blueprints :)
http://www.suurland.com/
Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 19:33:
[...]

nice :)

ff snel een paintover gemaakt ( vind je vast niet erg :> ) :P
( heel ruw )

[afbeelding]

rood = moet zo lopen
blauw = moet weg :P

dit is wel een mooi voorbeeld
is van ene "Bunk"
thx ik ga het vanmiddag eens bekijken :)
moet nu vakantievideo monteren :+

[ Voor 37% gewijzigd door Schuey op 23-08-2003 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
ElmarNieser schreef op 22 August 2003 @ 21:10:
Ik had mezelf dit keer echt gezegd dat ik geen wips ging posten maar ik post er toch 1 tje aangezien jullie me dan meschien op goede ideeen kunnen brengen :)

Dit word mijn eigen concept idee voor de Mitsubishi Lancer evo VIII

[afbeelding]

[afbeelding]

Er zitten nog een aantal inperfections in en hij is natturlijk nog niet aanelkaar geweld. ik moet nog veel aan de voorbumper doen de ramen en de spoiler en nog een aantal dingen :) en de deuren moeten nog afgemaakt worden natuurlijk.
Begint al goed te lijken :) (al weet ik niet precies hoe die wagen er in het echt uitziet). In het midden zie ik nog een 'naad', je hebt misschien niet overal alles dichtgeweld, ook al zie ik op andere plaatsen wel dat ie geweld is, of het je de 2 objecten gewoon dicht bij elkaar gezet (je zegt dat je het niet geweld hebt dus daarom zeg ik dat). Ik zou gewoon verder gaan en niet opgeven. Maak veel savejes als je bijvoorbeeld het dicht gaat welden. Dus als je iets vergeten bent, dat je het oude saveje kunt laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 00:41:
Is idd een klein-animatie voor kinderen van 0-3 ofzo :P
Officiële Pingu-site
Op zich waar, maar ik vind Pingu ook supergaaf hoor. :D

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

wdekreij schreef op 23 August 2003 @ 08:06:
www.suurland.com
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.