[3d] post je 3d stuff maar weer - part 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.139 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammernode1
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 16:07
LiToKi schreef op 12 augustus 2003 @ 17:36:
[...]

Dat weet ik allemaal, maar in je vorige post zei je dat die kartel lag aan de render, omdat hij niet kon anticiperen wat het volgende in het plaatje word. Wilde even zeggen dat dat niet logisch is :p

Het ligt gewoon aan de export van het programma, of de omgang iig met JPG compressie van het programma :) Render voortaan wel mooie .TGA'tjes...
Argh argh :D

Ok ik stel die theorie even bij, het moet dus een combinatie zijn van een lijn voor lijn renderer en het JPG compressie systeem. :)

Abort ik bij Truespace een render kleurt die de rest zwart. Als er ook maar enigzins sprake zou zijn van een voorcalculatie zou ik daar ook al diverse pixels moeten zien. (zoals bij een afgebroken bucket bij Brazil) :D Tis moeilijk te testen, (brazil rendert em denk ik helemaal en daarna past die pas jpg compressie toe, over het totaal beeld.)

Tis echt heerlijk om het hier over te hebben met iemand die het nog volgt :D

Greetz Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:37
Hammernode1 schreef op 12 August 2003 @ 17:57:
[...](brazil rendert em denk ik helemaal en daarna past die pas jpg compressie toe, over het totaal beeld.)
Volgens mij doen alle renderers dat, kan me niet voorstellen dat ze dat onderweg (vooraf is sowiezo onmogelijk) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 15:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

LiToKi schreef op 12 August 2003 @ 18:06:
[...]
Volgens mij doen alle renderers dat, kan me niet voorstellen dat ze dat onderweg (vooraf is sowiezo onmogelijk) doen.
Ja, onderweg kan helemaal niet omdat ie groepjes pixels bij elkaar pakt en niet de nog-te-komen-lijnen kan voorspellen.

Maargoed, ik render altijd in .tiff en doe daarna jpeg compressie in ps :z.

Zouden meer mensen moeten doen, want ik zie vaak genoeg onscherpe renders die eigenlijk nog te groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:29
weer een wipje :)
Mijn favo assault rifle, Colt m4a1
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/m4wip.jpg

Zit alleen nog ongelofelijk met belichting te kloten, ziet er niet ui zoals ik wil :( Tutorial van oogst nog eens doorlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammernode1
Ik ga dit denk ik ook ff op CGtalk posten :P ben heel benieuwd wat ze daar voor verklaringen geven :)

Ik gebruik directe jpg op dit moment alleen nog maar bij wips of als ik te lui ben om iets te converten dat snel het web op moet. (ook wips dus)

Meestal TGA hier, (als het om Truespace gaat)

In 3ds ben ik nog niet zo ver dat ik final renders heb gemaakt. :)

Greetz Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:08
als je als jpg renderd, gaat het dan sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

nee

Ik durf dit zonder ervaring of uitleg te posten :p lijkt me redelijk duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammernode1
:P ik ben het met handige harrie eens, en na een goede maaltijd lijkt het me verstandig dat ik dit topic niet verklooi met allerlei twijfelachtige theorieen :D

Greetz Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Hammernode1 schreef op 12 augustus 2003 @ 19:43:
:P ik ben het met handige harrie eens, en na een goede maaltijd lijkt het me verstandig dat ik dit topic niet verklooi met allerlei twijfelachtige theorieen :D

Greetz Mark
Nou zo twijfelachtig is 't niet, hoe kan compressie op een 2D beeld nou ervoor zorgen dat iets 3D snel gerenderd wordt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:45

-db-

Hoi

LiToKi schreef op 12 augustus 2003 @ 19:52:
[...]
Nou zo twijfelachtig is 't niet, hoe kan compressie op een 2D beeld nou ervoor zorgen dat iets 3D snel gerenderd wordt? :+
Door aliassing foutjes toe te staan en weg te werken met een blur die door de compressie optreedt. :+ (Hoewel ik zeker weet dat dit niet gebeurd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammernode1
sorry, Litoki, maar ik had het nog over het vorige, niet over wat Hertog Martin zei....lijkt me duidelijk dat dat niet mogelijk is.

Greetz Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 22:54

Upke dupke

Oompa Loompa

Jezus mensen, hoe maken jullie toch al die prachtige dingen. Ik zou willen dat ik dat kon. Maar ik kan nog niet eens een simpel tutorialtje doen. Zelfs dat lukt me niet. I am failure. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 12:24

BaRF

bijna kerst

Hammernode1 schreef op 12 augustus 2003 @ 20:36:
sorry, Litoki, maar ik had het nog over het vorige, niet over wat Hertog Martin zei....lijkt me duidelijk dat dat niet mogelijk is.

Greetz Mark
dat greetz hoeft niet elke keer, merci :Y)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Ik post nooit wat van iemand anders, maar deze wilde ik jullie niet onthouden; http://www.boring3d.com/daily_archive.htm elke dag een nieuw plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Upke dupke schreef op 12 August 2003 @ 21:08:
Jezus mensen, hoe maken jullie toch al die prachtige dingen. Ik zou willen dat ik dat kon. Maar ik kan nog niet eens een simpel tutorialtje doen. Zelfs dat lukt me niet. I am failure. :(
Simpel beginnen, startpost lezen, niet denken dat je gelijk al het spul dat hier staat kan maken. Tutorials volgen, of nog beter, boekje kopen, je vertrouwd maken met het materiaal, en gewoon beginnen met dingen uit je keuken of kamer na te maken.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
LiToKi schreef op 12 August 2003 @ 22:28:
Ik post nooit wat van iemand anders, maar deze wilde ik jullie niet onthouden; http://www.boring3d.com/daily_archive.htm elke dag een nieuw plaatje :)
jaaaaaa die is cool, herkenbare stijl, echt f*cking veel plaatjes...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Yoozer schreef op 12 August 2003 @ 23:51:
[...]

Simpel beginnen, startpost lezen, niet denken dat je gelijk al het spul dat hier staat kan maken. Tutorials volgen, of nog beter, boekje kopen, je vertrouwd maken met het materiaal, en gewoon beginnen met dingen uit je keuken of kamer na te maken.
Dat is een idee. :) Maar dat is denk ik mijn probleem niet. Mijn probleem is dat ik moeite heb met het bewerken van de vormen, kubussen, ballen etc. En ze te verbinden. Ik denk plat. (Nee die zit niet aan elkaar, maar toch wel? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 13:57
CyberHunter schreef op 30 July 2003 @ 21:15:
Ben weer terug van vakantie en ben dus weer eens bezig geweest. Ik had even geen zin in mijn hoofd dus ik dacht laat ik iets anders maken. Even rondkijken en daar lag ie, het idee. :P
Een muis, ik vind dat ie wel goed is gelukt. Het was niet de bedoeling om letterlijk mijn logitech muis na te maken. Hij lijkt er wel verdacht veel op. Ik heb niet echt veel aan de textures gedaan dus kan (hopelijk nog beter) :P C&C is altijd welkom, graag zelfs.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
beetje offtopic :P maar weet iemand over welke achtergrond dit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Upke dupke schreef op 13 August 2003 @ 00:53:
Dat is een idee. :) Maar dat is denk ik mijn probleem niet. Mijn probleem is dat ik moeite heb met het bewerken van de vormen, kubussen, ballen etc. En ze te verbinden. Ik denk plat. (Nee die zit niet aan elkaar, maar toch wel? )
Heb je een boek gehaald? Echt, investeer in de 3dsmax 4/5 Bible of zo. De meeste mensen laten het om de paar duizend euro in 3dsmax zelf te investeren, dus dan hebben ze genoeg over voor een goed boek dat maar een fractie kost ;). Dan leer je ook hoe je met het programma -mee- moet denken. Ik heb zelf ook een vooropgezet idee over hoe ik dingen wil modelleren, maar ik zal me uiteindelijk toch nog aan het programma aan moeten passen als ik iets gedaan wil krijgen.

Gewone ballen zijn vrijwel nutteloos in huidige situaties. Listig gebruik van kubussen en afgeplatte pyramides kan veel meer doen. Pak een gebruiksvoorwerp en ga kijken welke primitieve vormen er in zitten. Ik kan je alleen de weg laten zien, lopen moet je zelf doen.

Owja, en volg de tutorials in Oogst z'n signature. Kun je al gauw wat aardigs maken ook al weet je niet precies wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
weet echt niemand nog andere opleidingen in midden-nederland dan www.multimedia-academie.nl waar je toegelaten wordt met overgangsbewijs havo3 naar havo 4???

zoniet dan schrijf ik me daar morgen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
hmm waarom heb ik het gevoel dat mijn wips genegeerd worden :X

mgoed ik ben die klote worm strondbeu dus wil die patch installeren, maar dan zijn volgens hertog_martin je files corrupt, iemand die dit zal gedaan heeft zonder corrupte files?

edit
van al het gezeik af nu en nog geen corrupte files :)

edit2
:'(
max erg onstabiel iemand daar al ervaring mee of een oplossing voor?

[ Voor 25% gewijzigd door Schuey op 13-08-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Hammernode1 schreef op 12 augustus 2003 @ 17:05:
De konijnenpantoffels zijn stoer :D

Oplossing voor dat "kartel" of bleedings probleem: als een BMP renderen en dan in photoshop opslaan als JPG, deze gebruikt blijkbaar een andere compressie techniek die over het algemeen beter is dan die van 3d software. (helaas.....) het is vooral de overgang van een felle kleur naar een donkere achtergrond.

Mijn theorie: doordat de renderer niet weer wat komen gaat kan hij het in de jpg file niet anticiperen, waardoor je dit soort dingen krijgt ?

Greetz Mark
OK, ik zal even vertellen hoe het écht werkt, dan is deze verwarring ook weer weg.

Ten eerste rendert MAX gewoon naar een bmp-format, helemaal geen compressie, elke pixel wordt apart opgeslagen. Dat MAX een scanline-renderer is slaat niet op dat MAX horizontaal lijn voor lijn tekent, maar dat MAX polygonen per horizontale beeldlijn tekent, net zoals game-engines. Het is dus geen raytracer zoals Brazil, die per pixel gaat uitzoeken welk punt op welke polygoon daarbij hoort. MAX is wel een soort tussenvorm, want hij rendert de polygonen per horizontale lijn en dus niet per hele polygoon.

Anyway, dit maakt allemaal geen ene ruk uit voor de compressie, want in MAX zie je gewoon geen errors zoals die rode kartelrand in LiToKi's plaatje. Daarvoor even hoe jpeg-compressie werkt.

In de eerste stap wordt een red/green/blue-pic omgezet naar een hue/saturation/brightness-pic. Daarvan worden hue en saturation opgeslagen op de helft van de resolutie, dus een pic van 100*100 wordt gerescaled naar een pic van 50*50. Brightness is voor het oog veel belangrijker en wordt dus wel op volle resolutie opgeslagen.

Daarna komt de invloed van de app op het eindresultaat. Deze drie kanalen worden nu los van elkaar ingedeeld in vierkante blokken en deze blokken worden gecomprimeerd door middel van een matrix. Deze matrix mogen programma's zelf aanleveren en is ook verschillend afhankelijk van het compressiepercentage dat je in de app instelt.

MAX heeft dus waarschijnlijk gewoon een slechte matrix genomen, Photoshop een goede.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Je kunt natuurlijk ook eens een ander pakket als Max proberen.

Lightwave: http://www.newtek.com
Cinema 4D: http://www.maxon.net
Maya: http://www.aliaswavefront.com
Softimage/XSI: http://www.softimage.com

Allen hebben downloadable demo's op hun site.

Let wel:

Lightwave heeft een heel andere interface, ik zelf vind het niks, maar je moet het zeker eens proberen.
Cinema 4D, daar werk ik zelf mee, voor mij de fijnste interface en lekker snel en stabiel.
Maya is nog moeilijker te leren als Max. Het is wel nog uitgebreider en wordt meer gebruikt in de filmwereld.
Softimage/XSI heb ik zelf nog nooit geprobeerd maar het is zeker een goed (professioneel) pakket. Waarschijnlijk heb je alleen niet zoveel tutorials (en behulpzame users) ervoor als voor andere pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

handige_harrie schreef op 13 August 2003 @ 13:58:
[...]

Je kunt natuurlijk ook eens een ander pakket als Max proberen.

Lightwave: http://www.newtek.com
Cinema 4D: http://www.maxon.net
Maya: http://www.aliaswavefront.com
Softimage/XSI: http://www.softimage.com

Allen hebben downloadable demo's op hun site.

Let wel:

Lightwave heeft een heel andere interface, ik zelf vind het niks, maar je moet het zeker eens proberen.
Cinema 4D, daar werk ik zelf mee, voor mij de fijnste interface en lekker snel en stabiel.
Maya is nog moeilijker te leren als Max. Het is wel nog uitgebreider en wordt meer gebruikt in de filmwereld.
Softimage/XSI heb ik zelf nog nooit geprobeerd maar het is zeker een goed (professioneel) pakket. Waarschijnlijk heb je alleen niet zoveel tutorials (en behulpzame users) ervoor als voor andere pakketten.
Houdini
Blender (gratis!)
Cinema: lijkt mij het duidelijkste om te beginnen :) erg fijne modeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31
handige_harrie schreef op 13 augustus 2003 @ 13:58:
[...]

Ben ik het niet mee eens :)
Ik vond MAYA veel fijner werken dan Max, vooral de interface fijner dan Max, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
En weet niet hoe het zit met de echte n00be tuts bij max, maar bij maya zelf zitten er iig tutorials waar ook echt de beginselen worden uitgelegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Schuey schreef op 13 August 2003 @ 09:36:

mgoed ik ben die klote worm strondbeu dus wil die patch installeren, maar dan zijn volgens hertog_martin je files corrupt, iemand die dit zal gedaan heeft zonder corrupte files?

edit
van al het gezeik af nu en nog geen corrupte files :)

edit2
:'(
max erg onstabiel iemand daar al ervaring mee of een oplossing voor?
* Jerry heeft de patch ook geinstalleerd.

Nog geen problemen tot nu toe (afkloppen :X).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammernode1
Nou bedankt Oogst :) zijn we van die vraag ook weer af :D

Oh nee ik mocht niet meer Greetz Mark zeggen......Amerikaanse gewoonte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Texture test op men scene , ben nog maar een beginner in C4D dus heb geduld :p
(moet nog wel de lucht ff fotograferen en toevoegen)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/TheNamek/court2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die deur op die trap klopt niet echt. Te klein volgens de rest volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Allochtoon schreef op 13 augustus 2003 @ 14:57:
[...]

Houdini
Blender (gratis!)
Cinema: lijkt mij het duidelijkste om te beginnen :) erg fijne modeler
En Wings3D
En kaydara motionbuilder.

Maar dit zijn niet echt volledige pakketten. Blender wíl het wel zijn, maar ís het niet. Nog niet iig.

Wat betreft beginnerstutorials bij max: lees Oogst's tutorials. Wat betreft beginnerstutorials bij C4D: check de website, de meeste tutorials geven je alles stap-voor-stap aan en je kunt pdf's downloaden met hele uitgebreide tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik vond maya heel simpel om in te beginnen.. kon gelijk aan de slag.
had binnen paar minuten een huisje met texture en had nog nooit met 3d gewerkt

ben trouwens wel opzoek naar een goed maya boek

zijn er nederlandse boeken? en zij die van hoog niveau?
wat is het beste engelse boek? en de meest recenste (heb maya 5 dus liever geen boek voor maya 3 bijvoorbeeld)

[ Voor 43% gewijzigd door Hertog_Martin op 13-08-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
ziet er goed uit sm0ke!
Toch 2 puntjes :)
- Muur texture tiled nogal --> scheuren
- Bankjes nogal nette planken.

:)

zelf ook weer 2 wipjes :)
Colt m4a1 @ 3458 polys
*klik voor de grote versies*
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/m4r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/m4l.jpg

commentaar is welkom :)

[ Voor 10% gewijzigd door Schuey op 13-08-2003 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Naar aanleiding van:
Schuey:
;)

- Handvat lijkt vanuit deze perspectief vrij scherp? Lijkt me niet fijn om dat zo vast te houden ;)
- Magazijn lijkt in de hoogte nogal weinig sides te bevatten.
- Hoort dat ronde (middendemper? :? ) zo glad te zijn? Moeten er geen ribbels bij ofzo?

Zie ook deze afbeelding: http://www.counter-strike.net/images/weapons/m4.jpg

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei ;)

netjes oor, cant wait to test it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Scipionyx schreef op 13 August 2003 @ 18:01:
Naar aanleiding van:

[...]

;)

- Handvat lijkt vanuit deze perspectief vrij scherp? Lijkt me niet fijn om dat zo vast te houden ;)
- Magazijn lijkt in de hoogte nogal weinig sides te bevatten. Misschien heb ik er zelfs nog wel teveel :D
- Hoort dat ronde (middendemper? :? ) zo glad te zijn? Moeten er geen ribbels bij ofzo? [sub]

Zie ook deze afbeelding: http://www.counter-strike.net/images/weapons/m4.jpg
thx :)
Zal de puntjes eens aflopen :)
- Nou je het zegt, zal een paar edges chamferen :)
- Magazijn moet ook niet zo krom zijn als bijvoorbeeld bij een ak47, armalite style mags zijn hoekiger.
- Dat is de foregrip, er moeten inderdaad ribbels op, mnaar ik betwijfel of het de moeite waard is die te modellen.

Ik zal maar niet naar die afbeelding kijken want daar klopt weinig van :)
Zal er eens aan gaan werken :)

:'( Ben ik zelfs nog een onderdeel vergeten :'( |:(

edit2:
onderdeel toegevoegd en handvat gechamferd :)

edit3:
en flashhider afgemaakt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Schuey op 13-08-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
edit: laat ook maar, offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door Hertog_Martin op 13-08-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
1 oktober zal mijn tv het weer weergeven.........

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/angel2.jpg
klik voor de grote versie

ANGEL!

Het lijkt net alsof er een fout in zit, dacht ik zelf eerst ook :) maar het is de reflectie van mn lelijke bed en de vloer en de muur enzo.

moet reflectie nog iets aanpassen

heb zeg maar een beeldbuis gemaakt, beetje bol gemaakt, en daarachter een plane die iets groter is (overscan effect) en daar filmpje op gedaan.

alleen pc werkt voor geen meter mee dus heb maar gewoon bij 1 frame gehouden :)

iemand nog commentaar?

p.s. worden jullie niet doodmoe als je al 3 min moet wachten alleen maar omdat je een frame uit een filmpje kiest?

moest net goede punt vinden dus:

frame 6750> 3 min denken
frame 6749> 3 min denken

etc

en dan elke keer dat ongelofelijke gekraak van je pc.

ik wil 800 opterons :)

[ Voor 22% gewijzigd door Hertog_Martin op 13-08-2003 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Hertog_Martin schreef op 13 August 2003 @ 21:45:<knip>

p.s. worden jullie niet doodmoe als je al 3 min moet wachten alleen maar omdat je een frame uit een filmpje kiest?

moest net goede punt vinden dus:

frame 6750> 3 min denken
frame 6749> 3 min denken

etc

en dan elke keer dat ongelofelijke gekraak van je pc.

ik wil 800 opterons :)
Tenzij je er een animatie van wilt maken lijkt het mij handiger als je een leuk frame met een videobewerkingsprogramma (Virtual Dub ofzo) exporteert. Dan hoeft Maya niet telkens in zo'n avi/mpg te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
ja klopt, maar wou een begin frame en eind frame hebben en dan korte animatie maken.
Had idd wel beter in virtualdub kunnen kijken welke frame het stukje begint en eindigt.

maar nu was dat net na veel gedoe gelukt (en ik krijg ineens geen rood streepje meer als bevestiging dat een frame gekeyed is?)

dus ik ga renderen

krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/error.jpg

:(

BTW wat is de beste manier om een filmpje te renderen?
ik doe gewoon in maya in render globals quality op preview (anders is ie volgend jaar nog niet klaar) en dan doe ik renderen als avi en stel ik begin en eind frame in en dan doe ik batch render

maar volgens mij moet het anders want filmpjes worden zo wel erg groot.
of comprimeren jullie het zelf later nog met progs als virtual dub of tmpgenc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maya schmaya :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 11-09 19:51

Felyrion

goodgoan!

zeg... ik ben n beetje aan het knoeien in 3dsmax5.1 maar nu heb ik een probleempje.

ik was wat lasers aan het nabootsen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9215/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9214/full.jpg

maar ik dacht handig te zijn door de target's van de lampen in 1 group te stoppen omdat ik ze dan makkelijker kon animeren. alleen wil ik dat aan het einde ze netjes op 1 lijn komen te staan... maar als ik ergens aan het einde ungroup doe.. dan is ie alle bewegingen van daarvoor ook kwijt... is dit op te lossen?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Hertog_Martin
gokje: delete history voordat je ungrouped?

• Albinoraptor
Hertog_Martin schreef op 13 August 2003 @ 22:55:
maar volgens mij moet het anders want filmpjes worden zo wel erg groot.
of comprimeren jullie het zelf later nog met progs als virtual dub of tmpgenc?
Later met VirtualDub, had ook filmpje gemaakt, tutorial uit Maya 4.5 Fundamental, en daar stond resolutie van 400x300 ik denk pfft pak lekker 1024x768 en AA op production quality, na 7-8 uur renderen was filmpje klaar alleen was beetje groot geworden :+ rond de 1 Gb :p

En WMP kon het niets eens afspelen :( :p
Na met Virtual Dub het te hebben gecomprimeert (XviD) 12Mb :)

• Hertog_Martin
ok dan

ben nu beetje met shaders aan het kloten.
Tutorials opzoeken heb ik geen zin meer in.

Ik leer meestal programmas nogal snel doordat ik vaak snel snap waar een functie voor gebruikt kan worden.

probeer dus gewoon altijd een functie uit, kijk naar de instellingen, verander die en dan snap ik vanzelf wel wat het doet..

net met layerd shader: zag vakje layered shader attributes.. klik er gewoon in en hey er komt nog een shader.. 'ahh zo werkt dat dus' nou ff plaatje als 1ste shader en dan 2de shader ff donkerder maken etc.. normaal ben je dan uur bezig om tutorial door te lezen.

maar wil denk ik toch wel een goed boek kopen, kom je toch stuk verder mee denk ik.. alleen moeilijk te krijgen in NL volgens mij

[ Voor 28% gewijzigd door Hertog_Martin op 14-08-2003 01:39 ]

• Oogst
Falcon schreef op 13 August 2003 @ 23:50:
zeg... ik ben n beetje aan het knoeien in 3dsmax5.1 maar nu heb ik een probleempje.

ik was wat lasers aan het nabootsen:

[afbeelding]
[afbeelding]

maar ik dacht handig te zijn door de target's van de lampen in 1 group te stoppen omdat ik ze dan makkelijker kon animeren. alleen wil ik dat aan het einde ze netjes op 1 lijn komen te staan... maar als ik ergens aan het einde ungroup doe.. dan is ie alle bewegingen van daarvoor ook kwijt... is dit op te lossen?
Als je een group als geheel animeert en dan ungrouped ben je de animatie idd kwijt ja, want de animatie was voor de group als geheel (wel irritant overigens). Je kunt wel een group openen om losse onderdelen te animeren binnen de group. Gewoon group>>open.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

op zich wel irri dat je zo'n groep daarna niet weer opnieuw kunt regroupen en dan een actie kunt herladen of zoiets...

Cogito Ergo Credo

• Felyrion
  • Laatst online: 11-09 19:51

Felyrion

goodgoan!

Oogst schreef op 14 August 2003 @ 10:14:
[...]

Als je een group als geheel animeert en dan ungrouped ben je de animatie idd kwijt ja, want de animatie was voor de group als geheel (wel irritant overigens). Je kunt wel een group openen om losse onderdelen te animeren binnen de group. Gewoon group>>open.
ah, thnx.. dat lost al een hoop op :)
oja.. nog 1 vraagje.. ik wil halverwege het filmpje de kleur van de lasers veranderen. Is er een manier om alle lampen in 1x dezelfde verandering te laten ondergaan? en niet dat je elke lamp apart moet selecteren en veranderen, en vervolgens moet ik ook nog bij elke lamp de key veranderen zodat hij niet gaat faden met die kleuren :(

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Bedankt voor deze tips. Kan ik dat boek gewoon op de bieb krijgen? Dan zal ik het zeker is proberen.

O, en ik heb een appel-ui gemaakt, met de bijgeleverde tutorials. :D

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
ben vandaag met die tutorial over die Fiat 500 begonnen, lukt redelijk vind ik zelf :)

Verwijderd

AgoNitE schreef op 14 August 2003 @ 16:17:
ben vandaag met die tutorial over die Fiat 500 begonnen, lukt redelijk vind ik zelf :)
Had wel tof geweest als je er dan een WIPje bij deed :?

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Upke dupke schreef op 14 August 2003 @ 13:39:
Bedankt voor deze tips. Kan ik dat boek gewoon op de bieb krijgen? Dan zal ik het zeker is proberen.
Bibliotheken zijn berucht met hun boeken qua updates, met een beetje (of veel) pech krijg je net 3dsmax 2.0 of zo. Boekenhandel of Bol, Amazon of Proxis kom je verder mee. Die "Bible" is best wel compleet, dus als je binnenkort jarig bent, uitbetaalt krijgt, of wat dan ook weet je wat je moet vragen :)..

En als laatste : hou je dit even goed in het hoofd. Dat boek gaat nooit offline, en niemand vraagt 't je na 3 weken terug. Het is een klein offer waar je erg veel aan hebt omdat 3d programma's tools hebben die over 't algemeen op elkaar lijken, en omdat je zo je vaardigheden tot in de puntjes kan ontwikkelen. Tussen 3dprogs onderling zit het verschil vooral in de benaming van de gereedschappen, in de uiteindelijke rendersnelheid/kwaliteit, en in het scripting maar aan dat laatste komen de meeste mensen niet aan toe.

[ Voor 28% gewijzigd door Yoozer op 14-08-2003 17:50 ]

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Hey, bedankt man! Ik doe op het moment vakantie werk, en moet al dat geld toch ergens aan besteden nu ik er geen video kaart voor mag gaan halen :)

Edit: Dit boek is in het engels. Maakt niet uit, ben ik goed in. Maar wordt alles wel duidelijk uitgelegd. Onder andere in Oogst zijn tutorials zit ik soms nog wel eens te denken van, wat bedoeld hij nou eigenlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door Upke dupke op 14-08-2003 18:19 ]

• Schuey
idd ik heb zelf ook de 3dmax bible aangeschaft en het is al zijn centen waard :) Een must have voor de beginnende maxer :)

een wipje :)
Beretta 92FS
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/b92fs.jpg
ik zou zeggen, kom maar op :P

Verwijderd

Vraagje .. eigenlijk twee.
Hoe maak ik een bumpmap die maar aan een kant werkt en de andere kant van de poly glad laat?

en daarna hoorde ik oogst praten over materialen die aan beide kanten van de poly verschillende materialen hadden.. zijn die er ook onder max en hoe heten/werken die?

• inquestos
  • Laatst online: 11-09 23:01
creature waar ik nu mee bezig ben. gemaakt om zodadelijk te leren riggen :) comments zijn welkom

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/creature_05.jpg
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 19:08:
Vraagje .. eigenlijk twee.
Hoe maak ik een bumpmap die maar aan een kant werkt en de andere kant van de poly glad laat?

en daarna hoorde ik oogst praten over materialen die aan beide kanten van de poly verschillende materialen hadden.. zijn die er ook onder max en hoe heten/werken die?
wat denk je van double-sided :P

druk in de material editor op standard en kies vervolgens uit double-sided. vervolgens kun je twee materialen, voor elke kant één kiezen :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
inquestos schreef op 14 August 2003 @ 19:53:
creature waar ik nu mee bezig ben. gemaakt om zodadelijk te leren riggen :) comments zijn welkom

[afbeelding]

[...]

wat denk je van double-sided :P

druk in de material editor op standard en kies vervolgens uit double-sided. vervolgens kun je twee materialen, voor elke kant één kiezen :)
Het is natuurlijk nog heel erg beginfase, ik zou nog wat meer detail verwerken :) Ik kan er nog niet zo veel van een creature aan herkennen, dus je hebt nog wat te doen.

klopt je sig wel :P

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

• agoNITE
WIPje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/agonite/fiat.jpg

zoals je ziet ben ik nog niet ver, maar voor mn 1e model, vind ik et begin niet slecht :)

• Qylos
AgoNitE schreef op 14 augustus 2003 @ 20:29:
WIPje:
[afbeelding]

zoals je ziet ben ik nog niet ver, maar voor mn 1e model, vind ik et begin niet slecht :)
Zover ben ik ook ongeveer gekomen totdat mn schijf crashte ;) Misschien is de tutorial die je aan het doen bent wat moeilijk voor de eerste keer, maar als je het kunt is het fantastisch natuurlijk :) Ga zo door, een paar moeilijke stukken komen denk ik nog :)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:10
Ik mis een programma in:
:? Wat moet ik hebben om zulke mooie plaatjes te kunnen maken?
http://www.anim8or.com

't programma heeft weliswaar lang niet zoveel functies als de duurdere software pakketten maar het is wel gratis en toereikend. En 't programma werkt ook lekker makkelijk dus is het goed voor de beginnende 3d modelleerder (zoals ik :) )

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• agoNITE
Qylos schreef op 14 August 2003 @ 21:10:
[...]

Zover ben ik ook ongeveer gekomen totdat mn schijf crashte ;) Misschien is de tutorial die je aan het doen bent wat moeilijk voor de eerste keer, maar als je het kunt is het fantastisch natuurlijk :) Ga zo door, een paar moeilijke stukken komen denk ik nog :)
valt me eigelijk mee hoe moeilijk als ie is, teminste voor zover als ik nu ben :)

• Hammernode1
Proefrender gedaan van m'n model dat nu voor 60% klaar is, let niet op de lucht en het water, dat was een testomgeving. De boot valt een beetje uit de toon in dit soort enviroment. Ik plaats em in een moeras of in een rivier.

De textuur is half af, sommige delen zijn nog helemaal niet ingekleurd. Als het model klaar is maak ik de boot helemaal grijs, en ga ik em opnieuw inkleuren.

Afbeeldingslocatie: http://www.powergraphics.nl/render1.jpg

Verwijderd

Ziet er strak uit Hammernode, misschien wat meer roest bij naden ed. ;)

• NitroX infinity
Hammernode1 schreef op 14 augustus 2003 @ 23:13:
Proefrender gedaan van m'n model dat nu voor 60% klaar is, let niet op de lucht en het water, dat was een testomgeving. De boot valt een beetje uit de toon in dit soort enviroment. Ik plaats em in een moeras of in een rivier.
[...]
Woohaa! Ik zou willen dat ik dat kon :) Hij doet mij trouwens denken aan zo'n ouwe NS trein :P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 23:21:
Nee, nee, nee. Dat ding is onvervalste Oberon quality, die roesten niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 23:21:
Mij valt op dat de roest behoorlijk gestreept is en dat ziet er onnatuurlijk uit. Maar je zegt zelf dat je nog niet klaar bent met textures. De model vind ik mooi. Is het een soort boot/onderzeeboot ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Vandaag ging het studeren niet voor de herexamens dus maar weer wat gekloot met maya, verder gegaan met kamer, bed na gebouwd, en met Maya Cloth wat geexperimenteerd en daarna met Global Illumination.

Over maandje zal mijn kamer wel klaar zijn, dus dit is vroege wip :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/albinoraptor/GoT/KamerBedEarlyWIP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-06 10:52

Kama

Game Coordinator

Schuey schreef op 14 August 2003 @ 18:16:
Beretta 92FS
[afbeelding]
ik zou zeggen, kom maar op :P
Sorry, maar niet fantasie-wapens zuigen imho. Wapens zijn un-cool.

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Albinoraptor schreef op 15 August 2003 @ 01:39:
Vandaag ging het studeren niet voor de herexamens dus maar weer wat gekloot met maya, verder gegaan met kamer, bed na gebouwd, en met Maya Cloth wat geexperimenteerd en daarna met Global Illumination.

Over maandje zal mijn kamer wel klaar zijn, dus dit is vroege wip :)
[afbeelding]
Nice :) Ik neem aan dat die rode gloed achter het bed een soort onzichtbare TL verlichting moet voorstellen? Ik mis wel schaduws onder het bed, ik zie alleen schaduws bij het eerste bed, erachter. Voor de rest zou ik er nog wat meer detail in gooien en textures erop gooien.
Kama schreef op 15 August 2003 @ 01:43:
[...]

Sorry, maar niet fantasie-wapens zuigen imho. Wapens zijn un-cool.
Als hij wapens wil maken doet ie dat toch gewoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammernode1
Qylos schreef op 15 augustus 2003 @ 00:14:
[...]

Mij valt op dat de roest behoorlijk gestreept is en dat ziet er onnatuurlijk uit. Maar je zegt zelf dat je nog niet klaar bent met textures. De model vind ik mooi. Is het een soort boot/onderzeeboot ? :)
Dit wordt een catamaran (type gunboat :)), waarschijnlijk moet ik dus nog een roestlaag extra toevoegen, Ik heb over dat strepen van het roest wel nagedacht, (opzettelijk) het roest "streept" van boven naar beneden, deze boot vaart meestal in amazone achtige gebieden, waar het vaak (heeltijd) regent of extreem vochtig/mistig is, (plus onder de bomen lekt het natuurlijk ook water).....hierdoor zetten zich waterdruppels af op de hull, bij voldoende verzameling zullen deze naar beneden stromen, waardoor je na een jaar of 15 dit soort roeststrepen zult krijgen. Ik zal het een ander nog moeten tweaken :)

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Hammernode1 schreef op 14 August 2003 @ 23:13:

De textuur is half af, sommige delen zijn nog helemaal niet ingekleurd. Als het model klaar is maak ik de boot helemaal grijs, en ga ik em opnieuw inkleuren.

[afbeelding]
Ziet er netjes uit, zoals eerder gezegd zou je roest kunnen toevoegen in de naden.. verder is het misschien mooier om het schip bij schemer of bij maanlicht te renderen dat geeft het al een donkerdere (badguy achtigere) sfeer. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
ik weet niet wat ik gedaan heb, maar ik krijg als ik een vertex selecteer ineens een ander teken?

Zo hoort et
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/agonite/Right.jpg

Zo is et nu ?:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/agonite/Wrong.jpg

hoe heb ik dit gedaan, nog belangrijker, hoe krijg ik et weer goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Qylos schreef op 15 August 2003 @ 08:18:
[...]

Nice :) Ik neem aan dat die rode gloed achter het bed een soort onzichtbare TL verlichting moet voorstellen? Ik mis wel schaduws onder het bed, ik zie alleen schaduws bij het eerste bed, erachter. Voor de rest zou ik er nog wat meer detail in gooien en textures erop gooien.
Tja die gloed klopt niet helemaal, komt van dekbed af :/ :P
Effe kijken hoe ik dat weg kan werken :)

En tuurlijk moet nog veel gebeuren alleen bed heeft textures, kamer zelf nog niet, en had ook nog niet gerendered met shadows aan duurde al lang genoeg.
En natuurlijk klopt de texture op het kussen voor geen meter. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AgoNite moet je ff op "x" drukken ;) dan zet je m weer aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
ghehe, simpele oplossing :P thx :) (kweet et, moet nog veel leren :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
AgoNitE schreef op 15 August 2003 @ 11:19:
ghehe, simpele oplossing :P thx :) (kweet et, moet nog veel leren :P )
Hehe dat probleem had ik laatst ook nog hoor ;) Opeens was dat tooltje verdwenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

kijk voor de gein eens op www.3dbuzz.com - meld jezelf aan en je kan daar zo allerlij sofware tutorial-videos (lees videos) downloaden, waaronder voor 3dmax en maya.

Ik ben zelf de volledige 3dmax videotraining aan het doorwerken en roep er heel hard over _/-\o_ je ziet precies wat ze doen, wat het resultaat is etc. etc. en bovendien beginnen ze echt bij het begin en werken gestaag omhoog.

Deze videotrainingen zijn echt een aanrader voor iedereen die 3dmax wil leren en zoals gezegd hebben ze er ook voor andere software pakketten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.schennink/random/nokia_frontback.jpg

De knoop doorgehakt en weer verdergegaan met mn nokia 3310.. het achterfrontje is echt een pain in the ass om te boxmodelen.. (en je ziet het niet eens) nog wat vertexjes slepen en ik kan verder naar de knopjes en de display. :)

(en ja de praatgaatjes zitten er nog niet in.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Falcon schreef op 14 August 2003 @ 12:28:
[...]

ah, thnx.. dat lost al een hoop op :)
oja.. nog 1 vraagje.. ik wil halverwege het filmpje de kleur van de lasers veranderen. Is er een manier om alle lampen in 1x dezelfde verandering te laten ondergaan? en niet dat je elke lamp apart moet selecteren en veranderen, en vervolgens moet ik ook nog bij elke lamp de key veranderen zodat hij niet gaat faden met die kleuren :(
In de track view kunt je animaties copy pasten, dat is wat jij nodig hebt. Beter is het om, als je al weet dat je dit soort dingen gaat willen, gewoon je lampen instances ipv copies te maken, dan gaan ze automatisch allemaal mee.
Hammernode1 schreef op 14 augustus 2003 @ 23:13:

[afbeelding]
Zeer netjes maar wel nog wat commentaar:
-het water reflecteert wel heel erg fanatiek en heel erg helder nu;
-je belichting is nogal dood, zet bij een render als deze altijd ook een echte lamp neer voor de hooglichten, dat is veel mooier;
-de naden zien er nu niet uit als naden, maar als achteraf in Photoshop getekende lijnen, mede omdat ze de curves van de boot niet moo volgen;
-roest, vooral bij de naden, is idd hard nodig.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Zag m'n melkglas weer "liggen", dus ben er aan de hand van het commentaar (van een maand geleden) weer mee verder gegaan. Ziet er nu al beter uit, maar ik geloof dat er toch een grote fout in zit.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/melk_05.jpg

Hier even aangegeven waar de "fout" zit:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/melk_05_fout.jpg

Weet iemand hoe dit komt, en hoe ik dit op kan lossen??

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

inquestos schreef op 15 augustus 2003 @ 12:52:
Zag m'n melkglas weer "liggen", dus ben er aan de hand van het commentaar (van een maand geleden) weer mee verder gegaan. Ziet er nu al beter uit, maar ik geloof dat er toch een grote fout in zit.

[afbeelding]

Hier even aangegeven waar de "fout" zit:

[afbeelding]

Weet iemand hoe dit komt, en hoe ik dit op kan lossen??
Je renderer heeft het gerenderd zoals het hoort, giet maar eens een glas zoals je daar gemodeld hebt halfvol met melk en kijk maar eens...

(ik heb hier toevallig een glas cola staan en het ziet er hier hetzelfde uit als op jou render (alleen dan met cola)). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
tec schreef op 15 August 2003 @ 12:59:
[...]

Je renderer heeft het gerenderd zoals het hoort, giet maar eens een glas zoals je daar gemodeld hebt halfvol met melk en kijk maar eens...

(ik heb hier toevallig een glas cola staan en het ziet er hier hetzelfde uit als op jou render (alleen dan met cola)). :)
Je hebt helemaal gelijk. Heb 't net ook even gecontroleerd. Bleek toch echt te kloppen. Vind 't toch maar lelijk. Foutje van moeder natuur zal ik het maar noemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hmm, die verspringing is idd normaal, maar zit ie aan de buitenkant volledig tegen de zijkant aan :? Mijn glas heeft daar nog klein stukje doorzichtig zegmaar.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik kan het zo niet goed zien in jouw pic, maar heb je er aan gedacht dat vloeistofoppervlakken doorgaans een beetje bol staan? Ik weet zo snel ff niet of melk naar boven of naar beneden bol staat.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Water/melk staat volgens mij naar beneden dus hol en olie etc staat bol. Olie moleculetjes vinden elkaar aardiger en water zit liever met andere stoffen dan met elkaar.
Deze jip en janneke uitleg kan ik me nog herinneren van 15 jaar geleden op de havo... viscositeit heet het geloof ik voor de hoger opgeleiden of was dat de stroperigheid... heeft er iig wel iets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Eigenlijk staat water/melk niet hol. De zijkanten staan omhoog tegen het glas waardoor het lijkt alsof het hol staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Hoe dan ook, het plaatje klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Oogst schreef op 15 August 2003 @ 14:59:
Ik kan het zo niet goed zien in jouw pic, maar heb je er aan gedacht dat vloeistofoppervlakken doorgaans een beetje bol staan? Ik weet zo snel ff niet of melk naar boven of naar beneden bol staat.
Ja, maar ik weet niet of ik het goed heb gedaan, heb het tegen het glas op laten kruipen....

En zo'n doorzichtig laagje over waar DarkX het over heeft is als je het na zou gaan verwaarloosbaar klein, of is er niet. Dat zit denk ik iig wel goed. Maar zijn er over het algemeen qua realiteits-factor nog comments ?

weer verder gegaan met mijn creature:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/creature_06.jpg

Moet nog armen/handen maken en verder detaileren, en dan pas kan het echte werk beginnen: riggen... nog nooit gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

En toen was m'n hdd (IBM :() met alle 3D shit erop naar de kloten ;(

Dag auto (en vele andere dingen) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Hunkie!!! Bij jou ook al?
Dat gebeurde bij mij gisteren ook!!! Damn, maar met "getDataBack" kon ik het gelukkig!!!!! nog terug halen. Jij niet?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
XLerator schreef op 15 August 2003 @ 18:28:
Hunkie!!! Bij jou ook al?
Dat gebeurde bij mij gisteren ook!!! Damn, maar met "getDataBack" kon ik het gelukkig!!!!! nog terug halen. Jij niet?
Heey, ik had vorige week op mijn schijf een zooi CRC problemen :?
zomaar in eens :(

zou het iets met de warmte te maken hebben?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
handige_harrie schreef op 15 August 2003 @ 17:43:
En toen was m'n hdd (IBM :() met alle 3D shit erop naar de kloten ;(

Dag auto (en vele andere dingen) :/
welcome to the club :/ Dekstar? Zie me sig voor verdere schijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ben bezig met een test-robotarmpje te animeren (voor groepsmuseum), maar nou stuitte ik op een vreemd probleem. Zie deze .avi [272kb, DivX]

De kabels die je bovenin ziet zijn gemaakt dmv loft (zie ook sig van Oogst ;) ).
Volgens mij moet ik iets doen met pivots.. maar wat precies? Anyone?

oja, ik heb hier 2x IBM schijven in mijn kast.. geen problemen mee :)

[ Voor 11% gewijzigd door Scipionyx op 15-08-2003 21:27 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
NitroX_infinity schreef op 14 August 2003 @ 22:05:
Ik mis een programma in:

[...]
http://www.anim8or.com

't programma heeft weliswaar lang niet zoveel functies als de duurdere software pakketten maar het is wel gratis en toereikend. En 't programma werkt ook lekker makkelijk dus is het goed voor de beginnende 3d modelleerder (zoals ik :) )
Deze heb ik vandaag ook ontdekt, prachtig programma op het eerste gezicht en past prima bij mij, ben ook vette noob en kan meestal niks met die duurdere pakketten, dus komende dagen dit pakket ontdekken. Alleen jammer dat de vakantie bijna is afgelopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Scipionyx schreef op 15 August 2003 @ 21:26:
Ben bezig met een test-robotarmpje te animeren (voor groepsmuseum), maar nou stuitte ik op een vreemd probleem. Zie deze .avi [272kb, DivX]

De kabels die je bovenin ziet zijn gemaakt dmv loft (zie ook sig van Oogst ;) ).
Volgens mij moet ik iets doen met pivots.. maar wat precies? Anyone?

oja, ik heb hier 2x IBM schijven in mijn kast.. geen problemen mee :)
Wanneer je linkt met de linked x-form-modifier mag je NIET ook nog gewoon linken, ik denk dat daar je probleem in zit. De beweging naar boven wordt nu namelijk verdubbeld, wat hem meestal in zoiets zit.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Net ff een nieuwe tutorial section in maya ontdekt: instant unlimited

Kan ik nog 680 pagina's gaan lezen :| (100ste keer dat ik het EEK smiletje mis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Qylos schreef op 15 August 2003 @ 20:07:
[...]

welcome to the club :/ Dekstar? Zie me sig voor verdere schijven...
Denk da'k maar eens ga back-uppen :P
Hertog_Martin schreef op 15 August 2003 @ 22:41:
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Net ff een nieuwe tutorial section in maya ontdekt: instant unlimited

Kan ik nog 680 pagina's gaan lezen :| (100ste keer dat ik het EEK smiletje mis)
De meeste mensen hier doen 3d voor hun plezier .... :/ vreemd hé ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martijng/Dit%20is%20de%20homepage%20van_files/Effect%201.jpg
Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martijng/Dit%20is%20de%20homepage%20van_files/Effect%202.jpg

Daar staan dus lijnen. Objecten die niet goed aansluiten op elkaar. Hoe kan ik dit oplossen, zonder de methode in het tutorial zelf, of met Allign. Want dat krijg ik ook niet aan de gang. Alles wat ik probeer resulteert in vreemde plaatsingen van het object in sprake 8)7 :)

[ Voor 47% gewijzigd door Upke dupke op 15-08-2003 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Upke dupke schreef op 15 August 2003 @ 23:49:
[afbeelding]
[afbeelding]

Daar staan dus lijnen. Objecten die niet goed aansluiten op elkaar. Hoe kan ik dit oplossen, zonder de methode in het tutorial zelf, of met Allign. Want dat krijg ik ook niet aan de gang. Alles wat ik probeer resulteert in vreemde plaatsingen van het object in sprake 8)7 :)
Kennelijk heb je toch niet ALLES geprobeerd, want allign werkt toch echt goed. Controleer anders even of de pivots van je objecten wel een beetje normaal staan (zet ze ff in 't midden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Hehehehe, ik zit ook al 3 dagen lang te gokken wat pivots zijn. Ik kwam ze het eerst tegen in Max's eigen tutorials :)

(Sorry dat ik dat niet eerder heb vermeld. Hopelijk is er niemand boos.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Laatst online: 11-02 12:38
Afbeeldingslocatie: http://www.nfshome.com/martin/3ds/thumbnails/houtentrein01.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.nfshome.com/martin/3ds/thumbnails/houtentrein02.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.nfshome.com/martin/3ds/thumbnails/houtentrein03.jpg
(klik op plaatjes voor grotere versie)

ik weet het ik ben een klein kind :+
maar ik zat met 3d max te spelen eerst wat houten blokjes toen dacht in ineens aan rails en daar zette ik treintjes op haha :D
wist niks anders :(
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.