Zit effe vast. Wil vertex bewegen, maar lukt alleen nog maar in x en z-richting. Hierarchy > link info > locks ===> staan allemaal af, dus daaraan ligt het niet.
Mja, dat is uiteindelijk ook mijn doel, maar ja, als ik een trein heb en Hogwarts zelf kan ik daar natuurlijk een leuke animatie van maken, als ik het drijfwerk van de loc dan goed hebRoa schreef op 01 augustus 2003 @ 23:23:
[...]
Hehehe, ik ben nu het 5e deel aan het lezen, en ik kreeg de neiging om Hogwarts te gaan maken, iets te ambituieus voor iemand die net de tut's van oogst (succesvol) heeft doorlopen

Dus nog wat oefenen met bones enzo en kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen, enfin, hier nog ff een plaatjûh

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Anoniem: 86400
@3d---god: Leuk, komt hangt er een verhaal aan vast, of gewoon om bij te leren? Schotelantenne hangt wel wat raar vast. Is dat niet beter beweegbare voet?
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 86400 op 02-08-2003 14:11 ]
Anoniem: 80198
yep ik wil er een animatie van gaan maken (+-10-15 min) om het animeren te leren. Maar ik moet nu eerst alles natuurlijk modelleren. en daarna pas het animeren. Maar aangezien ik meestal halferwege afhaak hoop k dat ik het nu volhou.... we zullen zien. naja igg eerst modelleren.
Anoniem: 41017
10-15min is wel heeeeeeeeel lang
zit je al gauw paar honder duizend frames, als je die allemaal met de hand wil gaan animeren ben je een half jaar verder
scene doet me herinneren aan de flintstones
zit je al gauw paar honder duizend frames, als je die allemaal met de hand wil gaan animeren ben je een half jaar verder
scene doet me herinneren aan de flintstones
en dan nog een half jaar renderenAnoniem: 41017 schreef op 02 augustus 2003 @ 14:17:
10-15min is wel heeeeeeeeel lang
...mnnnn k hoop dat t allemaal wat sneller gaat, ik ga er gewoon een maandje aan werken moet k toch een heel end mee komen(hoop ik dan). Maar hoe maken ze dan die 3d serie's zijn ze er eerst 10 jaar mee bezig ofzo???
ohja en hoe kan je het lopen loopen zodat ie dus door blijft lopen en je niet de hele tijd het lopen hoeft te animeren (of gaat dit niet)??????
ohja en hoe kan je het lopen loopen zodat ie dus door blijft lopen en je niet de hele tijd het lopen hoeft te animeren (of gaat dit niet)??????
umhh ik geloof dat je poppetje niet door de deur van zn eigen huisje past
Anoniem: 41017
denk dat de meeste motion capture gebruiken
( dunno zeker )
maar als je alles echt goed wil hebben lopen etc moet je bijna elke frame 'animeren' zeg maar. 30 frames is 1 sec
.
keb over die animatie contest ruim 2 1/2 week gedaan en toen had ik nog geeneens 1 min ( + shitload grove fouten
)
denk dat 3 minuten animeren wel te doen is
maar als je alles echt goed wil hebben lopen etc moet je bijna elke frame 'animeren' zeg maar. 30 frames is 1 sec
keb over die animatie contest ruim 2 1/2 week gedaan en toen had ik nog geeneens 1 min ( + shitload grove fouten
kan je beter 23.97 (24 dus) fps doen (ntsc film)
wil je 10 min doen dan zit je dus op 10x60x24= 14400 frames.
Maar misschien is het mogelijk om een bepaalde beweging te herhalen? dat scheelt alweer.
Maar stel dat je gemiddeld over 1 frame een minuut doet. Dan ben je voor 10 min dus 240 uur bezig.
Ben je er hard mee bezig dan gemiddeld 8 uur per dag dan ben je er 30 dagen mee bezig.
Dus het zou kunnen.
wil je 10 min doen dan zit je dus op 10x60x24= 14400 frames.
Maar misschien is het mogelijk om een bepaalde beweging te herhalen? dat scheelt alweer.
Maar stel dat je gemiddeld over 1 frame een minuut doet. Dan ben je voor 10 min dus 240 uur bezig.
Ben je er hard mee bezig dan gemiddeld 8 uur per dag dan ben je er 30 dagen mee bezig.
Dus het zou kunnen.
Hmm, dat is of een maf model speakers of het zijn de voeten van optimus prime, hoewel die er net anders uitzien. Help me pleaseScipionyx schreef op 01 augustus 2003 @ 22:22:
WIP
De kenners zullen het wel herkennen denk ik zo...
[afbeelding]
Vraagje: Het materiaal ziet er alleen goed uit als ik "faceted" aanvink (huidig WIP is met "faceted" aangevinkt) in de material editor.
Als ik m uit heb staan ziet het er raar uit. Met donkere vlekken e.d.
Iemand die weet wat ik bedoel?
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Anoniem: 74854
Je zou hem oneindig lang kunnen laten lopen door de beweging te loopen, voor loopen zie: Oogst's animatie tutorialAnoniem: 80198 schreef op 02 August 2003 @ 16:33:
...mnnnn k hoop dat t allemaal wat sneller gaat, ik ga er gewoon een maandje aan werken moet k toch een heel end mee komen(hoop ik dan). Maar hoe maken ze dan die 3d serie's zijn ze er eerst 10 jaar mee bezig ofzo???
als je hem heel de tijd anders wil laten lopen zul hem toch heel de tijd opniew moeten animeren denk ik
Geen plaatjes van mij want ik kom hier niet zo veel meer door studie en werk, helaas helaas, maar ik heb laatst een gf4 ti 4200 gekocht, en net met softquadro4 de drivers gehackt, en nu is het een quadro 700XGL, en man wat is het verschil goed merkbaar in max nadat ik de MAXTREME drivers heb geinstaleerd. Dramatisch verschil in de snelheid van lijn-acceleratie bijvoorbeeld.
Dus doe je veel 3d en weinig spellen kun je het es proberen. (softquadro fucked trouwens alleen met openGL, dus je direct 3d spellen heb je geen verandering in)
Vroeger was maxtreme alleen een beetje buggie, hoop dat het nu beter gaat....
Dus doe je veel 3d en weinig spellen kun je het es proberen. (softquadro fucked trouwens alleen met openGL, dus je direct 3d spellen heb je geen verandering in)
Wat bedoel je met lijn-acceleratie?
Ik heb een leadtek gf4 ti4200 64mb en speel nooit meer spellen
Ik gebruik Maya
Wat verbeterd er nog meer?
Ik heb een leadtek gf4 ti4200 64mb en speel nooit meer spellen
Ik gebruik Maya
Wat verbeterd er nog meer?
Nou MAX heeft de meeste verbetering, door de losse maxtreme drivers die dan te instaleren zijn. daarna maya en lightwave nog het minste dacht ik.
OpenGL op een quadro is anders ingesteld dan OPenGL op een geforce, een quadro is geoptimaliseerd voor 3D en cad cam, Dus in hardware versnelde lijnen, lijn anti-aliasing, en nog een hele hoop meer om de performance en qualiteit in de 3D progjes te verbeteren.
Softquadroguide in PSD
Met maya heb ik geen ervaring maar ik zou zeggen probeer het, je kan niks slopen ofzo.
Het is afkomstig van Guru3D.com
OpenGL op een quadro is anders ingesteld dan OPenGL op een geforce, een quadro is geoptimaliseerd voor 3D en cad cam, Dus in hardware versnelde lijnen, lijn anti-aliasing, en nog een hele hoop meer om de performance en qualiteit in de 3D progjes te verbeteren.
Softquadroguide in PSD
Met maya heb ik geen ervaring maar ik zou zeggen probeer het, je kan niks slopen ofzo.
Het is afkomstig van Guru3D.com
[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 02-08-2003 19:30 ]
Mja, ik quote mezelf ffWhizzCat schreef op 02 August 2003 @ 14:05:
[...]
Mja, dat is uiteindelijk ook mijn doel, maar ja, als ik een trein heb en Hogwarts zelf kan ik daar natuurlijk een leuke animatie van maken, als ik het drijfwerk van de loc dan goed heb
Dus nog wat oefenen met bones enzo en kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen, enfin, hier nog ff een plaatjûh
[afbeelding]
[filmpje]
Ik ben er halfslachtig in geslaag een beetje animatie te maken. Enfin, als iemand goeie ideeën heeft voor het animeren van wat complexere stoom locs, geneer je niet! Ik loop nu te kloten met dummy's en Look At controllers maar dat is echt ronduit bagger. Dat werkt alleen voor het simpele werk zoals in bovenstaand filmpje, maar ik wil het toch wel mooi doen eigenlijk...
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Anoniem: 74854
Bij de wielen werkt het toch met een soort zuiger?
zie voor zuigers dit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/688394
voor de rest kan je stoom denk ik heel leuk maken met particle systems, gewoon een spray pakken recht omhoog richten en heel veel kloten met de material die je erop gooit en de instellingen van de particle system
voor de rest kan je stoom denk ik heel leuk maken met particle systems, gewoon een spray pakken recht omhoog richten en heel veel kloten met de material die je erop gooit en de instellingen van de particle system
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 02-08-2003 20:34 ]
Cool, dan ga ik binnenkort toch ff met bones klieren. Het is me nu trouwens wel fatsoenlijk gelukt, ik ga zo het filmpje voor jullie postenAnoniem: 74854 schreef op 02 August 2003 @ 20:33:
Bij de wielen werkt het toch met een soort zuiger?
Die rook is al redelijk gelukt met een face map en facing particles, zie hierboven ergens, het ging mij nu echt om de animatie, maar ik denk dat ik er uit ben. Het enige wat ik nu hoef te doen is het aantal slagen dat de wielen maakt in de curve editor te stoppen en de rest gaat dan mee, maar ik ga zeker nog ff met bones spelen, tnx
edit:
filmpie! (5 mb groot, xvid 2000 kbit)
Nou, daar dus het 2e filmpje en nu wel redeljk eigenlijk, afgezien van wat stoom
edit2:
drijfwerk is afgekeken van deze:
Een model van Rivarossi van een Franse 2-C-1 Pacific
[ Voor 18% gewijzigd door WhizzCat op 03-08-2003 01:04 ]
Bingo! Ja, dat moeten ze voorstellenDarkX schreef op 02 augustus 2003 @ 17:05:
[...]
Hmm, dat is of een maf model speakers of het zijn de voeten van optimus prime, hoewel die er net anders uitzien. Help me please
En aangezien ik er geen blueprint van heb moet ik het doen met (veel) afbeeldingen van Optimus Prime.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ah, dan zijn ze WEL herkenbaar, dat was nl het eerste waar ik aan dacht
Echter bekeek ik toen wat afbeeldingen, en zag ik wat afwijkingen (ze zijn wat schuiner enzo aan de zijkant, minder recht zegmaar) en toen begon ik te twijfelen
Ben zelf niet zo'n enorme kenner van transformers.
[ Voor 11% gewijzigd door DarkX op 02-08-2003 22:57 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
zo weer een update hierna moet k echt ffe kappen met posten.

hoe kan je mannetjes scalen kleiner maken dus nadat je ze hebt gerigt gaat dit gewoon niet meer of, hoe... ????? (2e gastje effe inelkaar gepleurt weer meteen 10000en fouten bij het bewegen
maja..)
hoe kan je mannetjes scalen kleiner maken dus nadat je ze hebt gerigt gaat dit gewoon niet meer of, hoe... ????? (2e gastje effe inelkaar gepleurt weer meteen 10000en fouten bij het bewegen
offtopic:
nou ffe slapen
nou ffe slapen
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 03-08-2003 01:49 ]
Waarom draaien de bouten mee? Tenzij het engelse bouten zijn, zitten ze er in no-time niet meer inWhizzCat schreef op 02 augustus 2003 @ 20:52:toon volledige bericht
[...]
Cool, dan ga ik binnenkort toch ff met bones klieren. Het is me nu trouwens wel fatsoenlijk gelukt, ik ga zo het filmpje voor jullie posten
Die rook is al redelijk gelukt met een face map en facing particles, zie hierboven ergens, het ging mij nu echt om de animatie, maar ik denk dat ik er uit ben. Het enige wat ik nu hoef te doen is het aantal slagen dat de wielen maakt in de curve editor te stoppen en de rest gaat dan mee, maar ik ga zeker nog ff met bones spelen, tnx
edit:
Nou, daar dus het 2e filmpje en nu wel redeljk eigenlijk, afgezien van wat stoom
edit2:
[afbeelding]
Flap
Goed animeren is gewoon enorm veel werk. En als al die series motion capture gebruiken, dan doen ze dat toch wel érg slecht. De animaties in de series zijn stuk voor stuk erg houterig. Niet gek, want ze moeten in een rottempo animaties uitpoepen. Dat zijn gewoon mensen die enorm snel kunnen animeren op betrekkelijk lage kwaliteit. En bedenk wel: animaties kun je opslaan. 90% van de animaties in een uitzending kun je hergebruiken uit een oude animatie.Anoniem: 41017 schreef op 02 augustus 2003 @ 16:39:
denk dat de meeste motion capture gebruiken( dunno zeker )
maar als je alles echt goed wil hebben lopen etc moet je bijna elke frame 'animeren' zeg maar. 30 frames is 1 sec.
keb over die animatie contest ruim 2 1/2 week gedaan en toen had ik nog geeneens 1 min ( + shitload grove fouten)
Zoek tuts en doe ze. Joan of arc is erg goed om te leren, schijnt, maar er zijn er bergen waar je veel kan leren.Hertog_Martin schreef op 31 July 2003 @ 23:59:
Thnx.
Als ik me ergens op richt dan hou ik me ook alleen met dat bezig en verder niets.. is een tik van mij![]()
Op de pc doe ik nu dus alleen Maya en op internet erove rlezen, forums als deze bezoeken enzo en ben aan het sparen voor een workstation.
Met wat voor project leer je tijdens het maken het beste modellen? een mens?
Ik heb net mijn nieuwe pc binnen met een gforce 4 ti4800, dus dat ga ik eens proberen. Tenminste, zodra hij het doet. Morgen terug naar de winkel, want het geheugen is waarschijnlijk kapot. Maareuh: merk je het effect van softquadro ook in opengl games, en in welk opzicht dan? Trager en preciezer lijkt me?gladiool schreef op 02 August 2003 @ 19:18:
Geen plaatjes van mij want ik kom hier niet zo veel meer door studie en werk, helaas helaas, maar ik heb laatst een gf4 ti 4200 gekocht, en net met softquadro4 de drivers gehackt, en nu is het een quadro 700XGL, en man wat is het verschil goed merkbaar in max nadat ik de MAXTREME drivers heb geinstaleerd. Dramatisch verschil in de snelheid van lijn-acceleratie bijvoorbeeld.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ja ik geloof dat games soms wel wat mooier worden maar wel trager. Maar dat vind ik zelf een goeie afweging.
Ik heb zelf een Gundam model ooit eens nagemaakt, en gebruik dat steeds om mijn viewport snelheid subjectief te testen.
En zonder quadro hack en maxtreme loopt het ok maar nog steeds schokkerig, als quadro 700XL en met maxtreme loopt het heeeeel vloeiend echt te gek, en je kan ook nog lijnen anti-aliasen als je wilt.
Ik heb zelf een Gundam model ooit eens nagemaakt, en gebruik dat steeds om mijn viewport snelheid subjectief te testen.
En zonder quadro hack en maxtreme loopt het ok maar nog steeds schokkerig, als quadro 700XL en met maxtreme loopt het heeeeel vloeiend echt te gek, en je kan ook nog lijnen anti-aliasen als je wilt.
feli met je nieuwe pc, specs?Oogst schreef op 03 augustus 2003 @ 13:55:
[...]
Zoek tuts en doe ze. Joan of arc is erg goed om te leren, schijnt, maar er zijn er bergen waar je veel kan leren.
[...]
Ik heb net mijn nieuwe pc binnen met een gforce 4 ti4800, dus dat ga ik eens proberen. Tenminste, zodra hij het doet. Morgen terug naar de winkel, want het geheugen is waarschijnlijk kapot. Maareuh: merk je het effect van softquadro ook in opengl games, en in welk opzicht dan? Trager en preciezer lijkt me?
ikzelf ga als ik over paar maanden nog serieus hiermee bezig ben en wil gaan animeren voor opteron 244
Die joan of arc tutorial had ik gevonden maar is weer voor max natuurlijk..
[ Voor 26% gewijzigd door Hertog_Martin op 03-08-2003 16:04 ]
Lijnen anti-aliasen in MAX ga ik toch maar niet doen, ik ben blij met elke snelheidsverhoging en dat mag best ten koste van snelheid. Verder lees ik net in die pdf over softquadro dat anti-aliasing juist het belangrijkste punt is waarop de softquadro achterblijft bij de echte quadro.gladiool schreef op 03 August 2003 @ 15:40:
Ja ik geloof dat games soms wel wat mooier worden maar wel trager. Maar dat vind ik zelf een goeie afweging.
Maar wat ik vooral wil weten: hoe groot is de snelheidsverlaging in opengl-games door softquaddro? Moet ik denken aan een minder dan 10% lagere frame-rate, of is het erger? 20% Frame-rate-verlaging vind ik namelijk niet bepaald ideaal, dan ga ik denk ik een dual-boot overwegen hiervoor.
Oh ja, specs nieuwe pc (die het dus niet doet, maar hopelijk morgen wel): AMD Athlon 2500+; 1024mb pc2700 ram; gforce 4 Ti4800 128mb; western digital 80gb hd; audigy 2; Philips 109p-40 19" crt; asus a7v8x-x mobo. Boxen blijven de Spirit Absolute 2 die mijn broer heeft gekocht voor zijn synthesizer, veel beter ga ik het op een pc toch niet krijgen.
[ Voor 14% gewijzigd door Oogst op 03-08-2003 16:39 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
toch als ik lijn anti-aliasing aanzet gaat het gewoon even hard als niet, maar ik zie ook zelf niet zo het nut van AA, tis wat mooier maarja..
Ik zou zeggen probeer het, ik heb zelf even geen openGL spelletjes erop staan, en als het nix is kun je zo weer terug dat is het mooie.
vergeet niet dat je maar tot detonator 42.51 kan hacken.
Ik zou zeggen probeer het, ik heb zelf even geen openGL spelletjes erop staan, en als het nix is kun je zo weer terug dat is het mooie.
vergeet niet dat je maar tot detonator 42.51 kan hacken.
Is dit mogelijk:
Ik heb een ontwerp en heb meerdere materials en wil ze allemaal uit proberen.
Omdat renderen elke keer 5 min duurt is beetje klote om het ontwerp elke keer een material te geven.. renderen.. niet goed.. ander material en weer renderen
is het dus mogelijk om gewoon het ontwerp een material te geven> saven. Material weer veranderen> saven en dat je dus bijvoorbeeld 5 saves hebt die je achter elkaar wil laten renderen en dat je dus ook 5 plaatjes krijgt en dat ie dat automatisch doet terwijl je aan het eten bent ofzo.
Oftewel dat ik het nu aan kan zetten en dat ik dus als ik straks terug kom ik 5 plaatjes kan vergelijken.
Omdat renderen elke keer 5 min duurt is beetje klote om het ontwerp elke keer een material te geven.. renderen.. niet goed.. ander material en weer renderen
is het dus mogelijk om gewoon het ontwerp een material te geven> saven. Material weer veranderen> saven en dat je dus bijvoorbeeld 5 saves hebt die je achter elkaar wil laten renderen en dat je dus ook 5 plaatjes krijgt en dat ie dat automatisch doet terwijl je aan het eten bent ofzo.
Oftewel dat ik het nu aan kan zetten en dat ik dus als ik straks terug kom ik 5 plaatjes kan vergelijken.
Anoniem: 61797
K je kunt bij www.renderpall.com ff kijken en downen,
je kunt ook een shell script maken dat dit doet
#!/bin/bash
Render blahblah1.ma
Render blahblah2.ma
Render blahblah3.ma
dan exeuctable make en dan kun je het executenin je commnd line.
je kunt ook een shell script maken dat dit doet
#!/bin/bash
Render blahblah1.ma
Render blahblah2.ma
Render blahblah3.ma
dan exeuctable make en dan kun je het executenin je commnd line.
[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 61797 op 03-08-2003 19:54 ]
Ik begin jou steeds aardiger te vinden:WhizzCat schreef op 02 August 2003 @ 20:52:toon volledige bericht
[...]
Cool, dan ga ik binnenkort toch ff met bones klieren. Het is me nu trouwens wel fatsoenlijk gelukt, ik ga zo het filmpje voor jullie posten
edit:
edit2:
[afbeelding]
1. Harry Potter
2. Van alle dingen die je KUNT namaken, maak je de Hogwarts Express, ik bedoel maar...
3. Je liefde voor modelbouwtreinen (hierdoor word punt 2 ook duidelijker
Vertel es wat meer over die loc, welk programma heb je gebruikt, hoeland duurde renderen, specs enzo
\edit
Overigens heb ik je filmpjes bekeken, uhm, et ziet er vet uit, maar kheb een suggestie, kweet niet zeker of die klopt
Die zuiger helemaal links gaat ook op en neer terwijl de stang heen en weer gaat (if you get what i mean), misschien is het mooier om de zuiger zelf vast te zetten, en juist de stang die aan die andere stang zit meer vrijheid te geven (dus dat die daar op en neer gaat)
[ Voor 14% gewijzigd door Roa op 04-08-2003 00:36 ]
Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.
Of maak een anim waarin de hele tijd een ander object zichtbaar wordt, en dan saven naar .bmp.Hertog_Martin schreef op 03 August 2003 @ 17:59:
Is dit mogelijk:
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
oke een hele domme vraag denk maar ik kan niet meer verder.. normaal als k een object selecteer krijg ik 3 pijltjes te zien waarmee ik deze kan slepen. Ineens zijn de pijltjes weg en kan ik dus weinig meer... ik d8 dat hier x voor was maar dat werkt dus niet
PLEASE HELP????
PLEASE HELP????
Anoniem: 77157
3d---god: Ik had toevallig twee uur geleden hetzelfde probleem in Max5 toen ik van DirectX naar OpenGL overschakelde; ga naar Customize->Preferences->Gizmos tab, klik dan op "On"
Anoniem: 51640
Okey hier eerst een wipp van me model. En jullie mogen raden wie het is...

Zoals je misschien al zag zit er nog geen haar op. Nou wil ik dat zo doen dat het speels maar toch low-poly blijft. Op zich had ik al eens wat geprobeert maar dat was altijd te statisch. Dus wie heeft een "hoe maak ik haar tutorial". En ja heb gezocht met google maar 1 gevonden en die vond ik slecht

Zoals je misschien al zag zit er nog geen haar op. Nou wil ik dat zo doen dat het speels maar toch low-poly blijft. Op zich had ik al eens wat geprobeert maar dat was altijd te statisch. Dus wie heeft een "hoe maak ik haar tutorial". En ja heb gezocht met google maar 1 gevonden en die vond ik slecht
Oh, nu ik hier toch ben: dit is het project waar ik nu mee bezig ben: 

en een grotere hier: http://www.am-ende.net/3dmax/WiP01lrg.jpg

Jaja, dit wordt een robot!
Ik ben nu bezig met het hoofd te maken (wat er nu op zit is alleen voor de show en is veel te simpel). Hierna ga ik de kappen maken en dan de kabels en het texturen... oh, weet iemand hoe je kabels kan maken die ook daadwerkelijk meebewegen? Alles kan nl bewegen dmv links (geen IK). Dus dat als de robot naar voren gaat hangen de kabels niet ergens middel in de lucht blijven hangen 
Commentaar?

en een grotere hier: http://www.am-ende.net/3dmax/WiP01lrg.jpg

Jaja, dit wordt een robot!

Commentaar?
Jolie?Anoniem: 51640 schreef op 04 augustus 2003 @ 00:56:
[afbeelding]
Haar is volgens mij alleen goed te doen met een plugin, Shag:Hair is er een van Digimation, verder is er vorige week een nieuwe uitgekomen voor Max: Shave and Haircut van Joe Alter
Vooral de laatste is een zeer realistische plugin. Verder zou je misschien iets met maps of iets van particles of splines kunnen doen, maar ik heb mij daar nog nooit in verdiept. Het kost iig veel tijd om het een ergens op te laten lijken.
Voor een tutorial-link zou je hier kunnen kijken.
Anoniem: 51640
Echt zwaar kick dat je haar(Angelina Jolie) herkent. Ik kende shag fur btw al en heb er alleen een mooie pleeborstel mee kunnen maken. Maar iedergeval bedankt voor je support.
Anoniem: 23522
Nog een "aaP' erbij... je kunt bijna gaan domino-en met 3d-tweakers namen 
WildMedia WildeAap RareAap
lijkt allemaal wel een beetje op elkaar...
WildMedia WildeAap RareAap
lijkt allemaal wel een beetje op elkaar...
Roa, tnxRoa schreef op 03 August 2003 @ 21:53:toon volledige bericht
[...]
Ik begin jou steeds aardiger te vinden:
1. Harry Potter
2. Van alle dingen die je KUNT namaken, maak je de Hogwarts Express, ik bedoel maar...
3. Je liefde voor modelbouwtreinen (hierdoor word punt 2 ook duidelijker)
Vertel es wat meer over die loc, welk programma heb je gebruikt, hoeland duurde renderen, specs enzo
\edit
Overigens heb ik je filmpjes bekeken, uhm, et ziet er vet uit, maar kheb een suggestie, kweet niet zeker of die klopt
Die zuiger helemaal links gaat ook op en neer terwijl de stang heen en weer gaat (if you get what i mean), misschien is het mooier om de zuiger zelf vast te zetten, en juist de stang die aan die andere stang zit meer vrijheid te geven (dus dat die daar op en neer gaat)
Anyway, hier is de laatste render, vanacht gemaakt, ik kan niet zo hard renderen. Ik ga hierna eens kijken naar een tender en de wagons erachter uiteraard. Daarna wil ik uiteraard Kings Cross 9¾ maken en een leuk ritje door het engelse landschap, een beetje als het trein project alleen dan een stuk minder professioneel denk ik (en ik heb idd een voorliefde voor model treinen, eigenlijk voor alle treinen, maar vooral stoom
filmpje 3,8 mb (xvid 2000 kbit)
(ps, de eerdere filmpjes heb ik van de webspace gedonder
Renderen duurde ongeveer 3 uur vermoed ik (stomme laptop
In de tuts-sectie in de link in mijn sig staat een tut over animatie-automatisering, daar wordt precies wat jij nu wilt besproken.Anoniem: 77157 schreef op 04 augustus 2003 @ 01:15:
...
oh, weet iemand hoe je kabels kan maken die ook daadwerkelijk meebewegen? Alles kan nl bewegen dmv links (geen IK). Dus dat als de robot naar voren gaat hangen de kabels niet ergens middel in de lucht blijven hangen
...
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Angelina Jolie (schrijf je dat zo?)Anoniem: 51640 schreef op 04 August 2003 @ 00:56:
[afbeelding]
ziet er wel vet uit
Anoniem: 89757
Zo dat is lang geleden, naja ik ga maar weer is wat posten dan
Wip van mijn Funny BMW M3 GTR:
Wip van mijn Funny BMW M3 GTR:

dit werkt ook al niet.. please help hoe kan ik die drie pijltjes krijgen om een voorwerp te verplaatsenAnoniem: 77157 schreef op 04 August 2003 @ 00:45:
3d---god: Ik had toevallig twee uur geleden hetzelfde probleem in Max5 toen ik van DirectX naar OpenGL overschakelde; ga naar Customize->Preferences->Gizmos tab, klik dan op "On"
staat dat niet gewoon ergens bij je display opties?Anoniem: 80198 schreef op 04 August 2003 @ 12:20:
[...]
dit werkt ook al niet.. please help hoe kan ik die drie pijltjes krijgen om een voorwerp te verplaatsen
ff computervraagje tussendoor:
ik wil nieuw geheugen kopen en weet dat ik pc133 sdram nodig heb dus wil ik deze kopen:
512MB SDRAM PC133, 168pin, 64x4
er staat bij: '» Werkt alleen op moederborden met een VIA-chipset'
Nu heb ik een via chipset dus dat is geen probleem
alleen mn probleem is is dat er 64x4 staat terwijl bij de specs van mn mobo (k7t turbo 3.0) dit staat:
Supports a maximum memory size of 1.5GB (32M x 8 ).
betekend dat dat er alleen 32m x 8 geheugen in kan? of gaat dat gewoon prima?
ik wil nieuw geheugen kopen en weet dat ik pc133 sdram nodig heb dus wil ik deze kopen:
alleen mn probleem is is dat er 64x4 staat terwijl bij de specs van mn mobo (k7t turbo 3.0) dit staat:
[ Voor 8% gewijzigd door Hertog_Martin op 04-08-2003 13:37 ]
Daar moet je eigenlijk voor in de PMG zijn, dit is een beetje topic vervuiling om eerlijk te zijnHertog_Martin schreef op 04 augustus 2003 @ 13:35:
ff computervraagje tussendoor:
(Volgens mij moet het gewoon kunnen btw
ja sorry maar weet al bijna zeker dat als ik hier een nieuw topic over open dat ik binnen 2 sec een slotje heb met het op GoT gebruikelijke UTFS
heb net de search gebruikt en weet nu wel wat het verschil is tussen beiden, maar of het nou gewoon op m'n mobo kan weet ik niet.
maar als er veel reply's aan gewijd worden dan is het idd vervuiling.. dacht dat hier gewoon een simpel antwoord op was maar dat is dus niet zo.
maar weer verder met 3d
heb net de search gebruikt en weet nu wel wat het verschil is tussen beiden, maar of het nou gewoon op m'n mobo kan weet ik niet.
maar als er veel reply's aan gewijd worden dan is het idd vervuiling.. dacht dat hier gewoon een simpel antwoord op was maar dat is dus niet zo.
maar weer verder met 3d
hmm, ben ff wezen kloten met lichtjes, wou geen echte lichten omdat dit een funny model is
Hier 2 nieuwe Wipjes:

Hier 2 nieuwe Wipjes:

ziet er grappig uit, ga je 'm ook animeren op een speelgoed racebaan?Anoniem: 89757 schreef op 04 August 2003 @ 14:15:
hmm, ben ff wezen kloten met lichtjes, wou geen echte lichten omdat dit een funny model is![]()
Hier 2 nieuwe Wipjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
er lijkt trouwens iets niet te kloppen bij het achterwiel
[ Voor 7% gewijzigd door Hertog_Martin op 04-08-2003 14:29 ]
Oogst: Bedankt, dat was idd wat ik zocht! 
3d---god: Misschien is er ergens een knop om je default settings terug te zetten... Heb je trouwens ook al Views->Show Transform Gizmo geprobeerd? (Max5)
Ik heb net trouwens die SoftQuadro2 geprobeerd die ik in dit topic tegenkwam en het gaat als een trein
Kan je dan nu trouwens geen nieuwe drivers meer installeren?
3d---god: Misschien is er ergens een knop om je default settings terug te zetten... Heb je trouwens ook al Views->Show Transform Gizmo geprobeerd? (Max5)
Ik heb net trouwens die SoftQuadro2 geprobeerd die ik in dit topic tegenkwam en het gaat als een trein
Kan je dan nu trouwens geen nieuwe drivers meer installeren?
edit; laat maar
[ Voor 98% gewijzigd door Hertog_Martin op 04-08-2003 14:41 ]
Leuke carAnoniem: 89757 schreef op 04 augustus 2003 @ 14:15:
hmm, ben ff wezen kloten met lichtjes, wou geen echte lichten omdat dit een funny model is![]()
Hier 2 nieuwe Wipjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Nee op een echteHertog_Martin schreef op 04 August 2003 @ 14:28:
[...]
ziet er grappig uit, ga je 'm ook animeren op een speelgoed racebaan?
er lijkt trouwens iets niet te kloppen bij het achterwiel
Respect voor dat newe filmpje, echtWhizzCat schreef op 04 August 2003 @ 10:01:
[...]
Roa, tnx
Anyway, hier is de laatste render, vanacht gemaakt, ik kan niet zo hard renderen. Ik ga hierna eens kijken naar een tender en de wagons erachter uiteraard. Daarna wil ik uiteraard Kings Cross 9¾ maken en een leuk ritje door het engelse landschap, een beetje als het trein project alleen dan een stuk minder professioneel denk ik (en ik heb idd een voorliefde voor model treinen, eigenlijk voor alle treinen, maar vooral stoom)
filmpje 3,8 mb (xvid 2000 kbit)
(ps, de eerdere filmpjes heb ik van de webspace gedonder)
Renderen duurde ongeveer 3 uur vermoed ik (stomme laptop). Ik was zo moe dat ik naar bed ben gegaan, ik ben al 3 dagen full time met dit model bezig en vandaag ga ik of ff iets anders doen, of met een ander model bezig voor het eindfilmpje
Ikzelf heb ook een voorliefde voor treinen, en idd, stoomlocomotieven zijn de mooiste machines ooit gemaakt
Maarruhm, welk programma heb je gebruikt en wat zijn de specs van je laptop eigenlijk
\edit
Kheb je filmpje nog eens bekeken. Is het niet de bedoeling dat bij die 2 zuigers (achtige dingen) voor het stoom eruit komt iedere keer als die stang de zuiger ingaat?
[ Voor 7% gewijzigd door Roa op 04-08-2003 14:49 ]
Fun, dat staat ook in een van me eerdere: Funny BMW M3 GTR, maar ik ben nog niet klaar, moet voor gril nog en spiegels en de spoiler is juist wel aardig in verhouding als je weet hoe t origineel eruit ziet uit de American Le Mans Series iig.Qylos schreef op 04 augustus 2003 @ 14:45:
[...]
Leuke carJe kunt duidelijk nog verdere details er in zetten. De wielen zijn ook nog niet gedaan. Naar mijn idee is de spoiler een klein beetje aan de grote kant, maar dat is meer smaak denk ik. Aan de achterlichten gezien: moet het een bmw voorstellen of iets anders? En btw vind ik de wielkasten een beetje groot, maar ik weet niet of jij naar puur realisme gaat of voor de fun
Maar thnx voor de C&C
Om maar geen nieuwe topic te openen stel ik mijn vraag hier
Ik heb een Ti4800 met dual monitor setup. Werkt allemaal goed, kan mijn floating vensters allemaal naar andere monitor verschuiven. Met nvidea tool kan ik over 2 schermen maxamizen enz. Maar wat ik graag zou willen is om 1 van mijn views in max op 1 van de schermen te maxamizen. Ik was naar een maniier aan het zoeken om die te undocken maar kon het nergens vinden. Heeft iemand hier een oplossing voor. Kan dit met andere 3d progjes wel bijvoorbeelt me Maya?
edit
en nog wat wipjes van een ckv opdracht die helaas niet afgekomen is aangezien ik tijdtekort had
. Dus niet getextured en geen detail maar gelukkig ging het de leraar om de vorm.

Het was de eerste keer dat ik wat meer tijd aan het licht bestede maar helaas is het interieur mislukt kwa licht.
Ik heb een Ti4800 met dual monitor setup. Werkt allemaal goed, kan mijn floating vensters allemaal naar andere monitor verschuiven. Met nvidea tool kan ik over 2 schermen maxamizen enz. Maar wat ik graag zou willen is om 1 van mijn views in max op 1 van de schermen te maxamizen. Ik was naar een maniier aan het zoeken om die te undocken maar kon het nergens vinden. Heeft iemand hier een oplossing voor. Kan dit met andere 3d progjes wel bijvoorbeelt me Maya?
edit
en nog wat wipjes van een ckv opdracht die helaas niet afgekomen is aangezien ik tijdtekort had

Het was de eerste keer dat ik wat meer tijd aan het licht bestede maar helaas is het interieur mislukt kwa licht.
[ Voor 30% gewijzigd door Niakmo op 04-08-2003 15:40 ]
Niet te technisch worden eh! Ik moet nog 2 boekenkasten met boeken over stoomlocs lezenRoa schreef op 04 August 2003 @ 14:47:
[...]
Respect voor dat newe filmpje, echt
Ikzelf heb ook een voorliefde voor treinen, en idd, stoomlocomotieven zijn de mooiste machines ooit gemaakt![]()
Maarruhm, welk programma heb je gebruikt en wat zijn de specs van je laptop eigenlijk
\edit
Kheb je filmpje nog eens bekeken. Is het niet de bedoeling dat bij die 2 zuigers (achtige dingen) voor het stoom eruit komt iedere keer als die stang de zuiger ingaat?
Anyway, ik wou em dus ff laten rijden maar dat is zwaar onbegonnen werk. Laptop is een p3 1,2 Ghz met 512 mb ram, nie genoeg dus. Ik moet mijn vaste bak reviseren, maar daar heb ik geen zin aan. Ik denk dat ik die hele shit bij de cylinders alleen maar in het station leeg laat lopen. Enfin, ik ben er nu schijtflauw van, max is tig keer vastgelopen, het schiet niet op en yuck... ff geen meer
offtopic: http://treinen.bikkelsinc.nl/bastiaan/index.htm staan een paar van mij modelletjes, lang niet alles hoor, maar een kleine greep, kan je eens zien wat ik heb, allemaal h0
Ja jammer dat je pc altijd de bottleneck is als je wil gaan animeren.WhizzCat schreef op 04 August 2003 @ 16:22:
[...]
Niet te technisch worden eh! Ik moet nog 2 boekenkasten met boeken over stoomlocs lezen
Anyway, ik wou em dus ff laten rijden maar dat is zwaar onbegonnen werk. Laptop is een p3 1,2 Ghz met 512 mb ram, nie genoeg dus. Ik moet mijn vaste bak reviseren, maar daar heb ik geen zin aan. Ik denk dat ik die hele shit bij de cylinders alleen maar in het station leeg laat lopen. Enfin, ik ben er nu schijtflauw van, max is tig keer vastgelopen, het schiet niet op en yuck... ff geen meertnx voor je commentaar iig
offtopic: http://treinen.bikkelsinc.nl/bastiaan/index.htm staan een paar van mij modelletjes, lang niet alles hoor, maar een kleine greep, kan je eens zien wat ik heb, allemaal h0
* Hertog_Martin gaat dan ook gewoon gek doen en eind dit jaar dual opteron 244 kopen
Maarre hoe maak je in maya het best een filmpje? renderen als avi krijg ik gewoon een plaatje. en met playblast vind ik het lelijk (xvid 2000kbps)
MooiAnoniem: 89010 schreef op 04 August 2003 @ 16:54:
[afbeelding]
Ik ben er al een tijdje mee bezig maar begint al mooi te worden.
Commentaar?¿?
ziet er mooi uit zo op het water.Anoniem: 89010 schreef op 04 August 2003 @ 16:54:
[afbeelding]
Commentaar?¿?
Alleen aan de voorkant komt het blauw door het hout heen
En is het niet de bedoeling dat het hout (dek) lager ligt dan de blauwe buitenrand? het lijkt nu iig alsof het gelijk ligt en dat als je dus een balletje over het dek laat rollen dat ie zo de zee invalt
Post anders nog een plaatje vanuit een andere camerahoek want sommige dingen zien er beetje 2d uit.
1. Met playblast wordt er niets gerenderd, is gewoon om snel te kijken hoe je animatie is zonder lang te renderen. (Of te wel is zelfde wat je ziet in je persp view)Hertog_Martin schreef op 04 August 2003 @ 17:02:
[...]
Maarre hoe maak je in maya het best een filmpje? renderen als avi krijg ik gewoon een plaatje. en met playblast vind ik het lelijk (xvid 2000kbps)
2. Als je alleen een plaatje krijg als je AVI seleceert doe je toch echt iets fout want het werkt wel degelijk
Je moet alleen effe bach render doen ipv gewone render buton
[ Voor 11% gewijzigd door Albinoraptor op 04-08-2003 17:45 ]
Hehehe, technischWhizzCat schreef op 04 August 2003 @ 16:22:
[...]
Niet te technisch worden eh! Ik moet nog 2 boekenkasten met boeken over stoomlocs lezen
Anyway, ik wou em dus ff laten rijden maar dat is zwaar onbegonnen werk. Laptop is een p3 1,2 Ghz met 512 mb ram, nie genoeg dus. Ik moet mijn vaste bak reviseren, maar daar heb ik geen zin aan. Ik denk dat ik die hele shit bij de cylinders alleen maar in het station leeg laat lopen. Enfin, ik ben er nu schijtflauw van, max is tig keer vastgelopen, het schiet niet op en yuck... ff geen meertnx voor je commentaar iig
Mooie collectie, kheb zelf ook wat treinjes, maar geen plaats/tijd/geld (die laatste twee zijn te regelen tho)
Anyway, ik ben zelf ook aan een loc begonnen.

Vraagje: Hoe krijg ik zo'n gele ring mooi om die schoorsteen heen? Want dat oppervlakte loopt natuurlijk niet mooi vlak (ik bedoel dus helemaal onder de schoorsteen, als een soort kit zeg maar
Don't be to harsch, i'm a n00b
[ Voor 6% gewijzigd door Roa op 04-08-2003 17:39 ]
Begint inderdaad mooi te worden, maar let op je polygoonverdeling. De cirkels achteraan (heli-platform?) hebben er te weinig. De golven zijn ook erg groot tegenover het schip, het is nu net een modelbouwscheepje.Anoniem: 89010 schreef op 04 August 2003 @ 16:54:
[afbeelding]
Commentaar?¿?
Gelukkig zijn er een heleboel dingen die het je gemakkelijker maken. Zoals daar zijn:Hertog_Martin schreef op 04 augustus 2003 @ 17:02:
...
Ja jammer dat je pc altijd de bottleneck is als je wil gaan animeren.
...
-objecten die niet nodig zijn hiden;
-werken in wireframe;
-niet druk maken om lage framerates en gewoon regelmatig een preview maken (kost weinig tijd, is wel vloeiend);
-maak een low-quality versie van je object, link je echt object daaraan, hide de high-quality-versie, animeer de low-quality versie, hide de low-quality-versie tijdens renderen;
-model slim en verspil geen polies op de verkeerde plek;
-doe veel animeerervaring op met simpele dingen, dan doe je de zware dingen veel sneller goed en heb je dus minder last van je trage pc.
Het trein-project is geanimeerd op een pentium III 500mhz! Dan moet een enkele stoom-loc toch wel op een 1200mhz-er te animeren zijn, ook al wil je het veel beter doen.
Overigens een tip voor deze animatie: automatiseer alles, dat kan vrij gemakkelijk met een loc, dan hoef je alleen zijn snelheid, de rook en de camera-beweging nog maar te animeren.
Voor een still kun je gewoon een wave-modifier of een FFD-box-modifier gebruiken, die zijn allebei wel geschikt om boeggolven te maken. Moet je wel genoeg polies hebben in je water op de plekken waar dat nodig is.Anoniem: 89010 schreef op 04 August 2003 @ 19:12:
Ik heb hem eerst helemaal ontworpen in autocad 2004 en toen alle textures in 3ds max 5.0 erop gegooit. Maar heeft iemand nog een id hoe ik golven achter dat schip krijg en naast en voor zeg maar?¿?
De bootjes zijn mooi, maar allemaal ongetextured en ongedetaileerd, ziet er dus niet af uit. Zonde als je elke keer zover komt en het dan niet afmaakt.Anoniem: 89010 schreef op 04 August 2003 @ 19:26:
ik heb er nog een paar:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het water is eigenlijk alleen bij de eerste boot goed gelukt. Bij de tweede en vierde is het meer een omgeploegde akker of rotsgrond of zo die reflecteerd. Bij de derde weet ik het niet precies, misschien is je lucht-achtergrond erg lelijk. In ieder geval moet je golven in dit ver ingezoomde geval (de derde dus) niet maken met alleen maar bump-maps, dat is lelijk en maakt dat je boot niet echt in het water lijkt te drijven. Rond de boot zijn er echt wel polies nodig, op meer afstand kun je de poly-count verlagen.
[ Voor 34% gewijzigd door Oogst op 04-08-2003 19:35 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Argh 
Dit is dus wat ik bedoel:

Hoe krijg ik die ring mooi over het bolle oppervlakte heen...??

Nadeel met mn pc is is dat ie nu soms ook tijdens het werken al begint te schokken..
veel fur is echt niet te doen.. dan gaat het met 2fps ofzo. en altijd in wireframe werken vindt ik ook irri
en dat trein project was toch gerenderd met meerdere pc's? (zag ik in de credits)
zal morgen mn gf4 eens modden naar een quadro. kon mn gf4 vanmiddag niet ff snel naar een quadro modden want kon dat ene proggie niet downloaden bij 3dguru dus kijk morgen wel ff
hoop dat dan ook wat dingetjes opgelost worden als dat grote objecten snel uit beeld verdwijnen (opgeslurpt worden door de grijze massa
):

en ik hoop dat ie dan ook minder problemen met fur geeft.
Maar ff over die mod.. hij zal toch wel niet exact als een quadro draaien? dat type die hier genoemd werd kost 600 euro!
veel fur is echt niet te doen.. dan gaat het met 2fps ofzo. en altijd in wireframe werken vindt ik ook irri
en dat trein project was toch gerenderd met meerdere pc's? (zag ik in de credits)
zal morgen mn gf4 eens modden naar een quadro. kon mn gf4 vanmiddag niet ff snel naar een quadro modden want kon dat ene proggie niet downloaden bij 3dguru dus kijk morgen wel ff
hoop dat dan ook wat dingetjes opgelost worden als dat grote objecten snel uit beeld verdwijnen (opgeslurpt worden door de grijze massa

en ik hoop dat ie dan ook minder problemen met fur geeft.
Maar ff over die mod.. hij zal toch wel niet exact als een quadro draaien? dat type die hier genoemd werd kost 600 euro!
[ Voor 4% gewijzigd door Hertog_Martin op 04-08-2003 20:40 ]
doe allereerst ff een andere kleur achtergrond (rendering -> environment)
Daarna kun je beginnen met meer "sides" toe te voegen (probeer s wat met de cijfers te rommelen, kijken wat het doet. (Ik weet niet hoe je dit gemaakt hebt? Helix?) Experimenteer s wat/doe tutorials), dan lijkt het al heel wat mooier
Mocht je niet bekend zijn met 3D(-Max), dan kan ik je de tutorials van Oogst (staan in zijn sig) van harte aanbevelen.
Daarna kun je beginnen met meer "sides" toe te voegen (probeer s wat met de cijfers te rommelen, kijken wat het doet. (Ik weet niet hoe je dit gemaakt hebt? Helix?) Experimenteer s wat/doe tutorials), dan lijkt het al heel wat mooier
Mocht je niet bekend zijn met 3D(-Max), dan kan ik je de tutorials van Oogst (staan in zijn sig) van harte aanbevelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Scipionyx op 04-08-2003 23:31 ]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Je kan em converten naar een poly en dan bewerken, maar da's veel werk. Beter smijt je er een "Bend" modifier overheen en dan kan je em alle kanten op buigen als het wareRoa schreef op 04 August 2003 @ 20:37:
Argh
[afbeelding]
edit: ik ben nu een animatie van 1500 frames aan het renderen (1 minuut) waarin mijn loc voorbij sjeest, ik hoop dat alle instellingen goed zijn, maar als ik over een uur of 2 tevreden ben, mja, dan post ik em wel ff
[ Voor 31% gewijzigd door WhizzCat op 04-08-2003 21:57 ]
Kheb et opgelost, een editMesh, en gewoon de verantwoordelijke vertexen (i think) verplaatst 

Ik ben zeer benewed naar jouw animatie, en thanx for the help!
\edit
Zoals je ziet heb ik ook de ketels mooier rond gemaakt.

Ik ben zeer benewed naar jouw animatie, en thanx for the help!
\edit
Zoals je ziet heb ik ook de ketels mooier rond gemaakt.
[ Voor 14% gewijzigd door Roa op 04-08-2003 22:02 ]
Dat ligt niet aan je kaart ofzo, maar aan instelling van MAYA.Hertog_Martin schreef op 04 August 2003 @ 20:39:hoop dat dan ook wat dingetjes opgelost worden als dat grote objecten snel uit beeld verdwijnen (opgeslurpt worden door de grijze massa):
In je persp venster ga naar view en dan naar Camera Attribute Editor en bij camera atributes verhoog de far clip plane naar 10000 ipv 1000 en zie daar er verdwijnt niets meer
Maar als je echt verder wilt met 3D, haal dan gewoon een boek is veel makkelijker daar staan die standaard dingen allemaal in, en als je eens wat vergeet is het erg handig als naslagwerk
Ben toevallig ook bezig met een trein project (ik had het id al eerder, voordat ik de ideen van jullie had gezien). Ben nu bezig met een passagierswagon. Ben nog niet helemaal tevreden, moet de binnenkant nog doen en 'echte' lampen maken. Let niet op de belichting, dat heb ik ff in 1 minuut in elkaar gefixt. Ik heb de wagon met apparte 'houten' balken beplakt zodat het echt lijkt dat er houten balken inzitten en dat je niet dat bumb map effect krijgt als je bumb map gaat gebruiken. Er is een system systeempje dat de wagons met elkaar verbind. Hoop dat het niet al te noob-achtig is...

de wagon, buitenkant

close-up van een v/d 3 fans op het dak, helaas wat donker

binnenkant, moet nog gemaakt worden.
hm ik zie nu dat de deurklink aan de verkeerde kant zit
edit: oh nee toch niet, of wel aan de verkeerde kant

de wagon, buitenkant

[ Voor 5% gewijzigd door Qylos op 04-08-2003 22:25 ]
thnx
zijn er goede nederlandse boeken? kan prima engels maar is misschien toch net ff wat fijner alleen mn ervaring is meestal dat dat soort nederlandse boeken meestal slechter zijn dan de engelse.
zijn er goede nederlandse boeken? kan prima engels maar is misschien toch net ff wat fijner alleen mn ervaring is meestal dat dat soort nederlandse boeken meestal slechter zijn dan de engelse.
Ohk, uhm, kheb iets gedaan dak niet wilde doen

Kheb iets gedaan waardoor je diagonalen lijnen ziet in alle vlakken:

Hoe krijg ik die weer weg?? (max5)

Wicked manQylos schreef op 04 August 2003 @ 22:24:toon volledige bericht
Ben toevallig ook bezig met een trein project (ik had het id al eerder, voordat ik de ideen van jullie had gezien). Ben nu bezig met een passagierswagon. Ben nog niet helemaal tevreden, moet de binnenkant nog doen en 'echte' lampen maken. Let niet op de belichting, dat heb ik ff in 1 minuut in elkaar gefixt. Ik heb de wagon met apparte 'houten' balken beplakt zodat het echt lijkt dat er houten balken inzitten en dat je niet dat bumb map effect krijgt als je bumb map gaat gebruiken. Er is een system systeempje dat de wagons met elkaar verbind. Hoop dat het niet al te noob-achtig is...
[afbeelding]
de wagon, buitenkant
[afbeelding]
[afbeelding]
Erg gaaf. Ik wil er zelf dus ook nog wagons bij maken a la pullman/orient express omdat ik denk dat dat wel in de stijl van Harry Potter past.
Nog een tipje: de laatste wagon heeft aan de (rechter?) kant een extra rode lantaarn
hier ergens boven staat nog een link van mij van wat treintjes, mocht je close ups willen hebben van wagons voor wat detailwerk, geef dan een gil. Ik heb een paar erg mooie wagentjes ertussen zitten
Niemand??Roa schreef op 04 August 2003 @ 22:39:
Ohk, uhm, kheb iets gedaan dak niet wilde doen![]()
[afbeelding]
edit:
Tis me net opgevallen dat er nog zo'n |/_ achtig ding zit, hoe komt die daar nou weer
Tis me net opgevallen dat er nog zo'n |/_ achtig ding zit, hoe komt die daar nou weer
Linker volgens mijNog een tipje: de laatste wagon heeft aan de (rechter?) kant een extra rode lantaarn
[ Voor 11% gewijzigd door Roa op 04-08-2003 23:11 ]
Mja, dat |/_ achtige ding hoort daar te zitten hoorr, je bedoelt die grijs en rode pijltjes? Jah, die horen daarRoa schreef op 04 August 2003 @ 23:08:
[...]
Niemand??
edit:
[...]
Linker volgens mij![]()
Die mesh zelf, ik heb geen idee om eerlijk te zijn, met een meshselect kan je wel poly's selecteren, staat die misschien op een subobject level....?
anyway, hier is die dan, met gepaste trots (want hijs nog best bagger eigenlijk
10 MB (gelijk mun hele traffic quotum om zeep geholpen
Best redelijk al zeg ik het zelf, goed is anders, maar ik ben niet zo'n held in animeren en voor wat dat aangaat ook nog maar een beginner in de 3d wereld
[ Voor 5% gewijzigd door WhizzCat op 05-08-2003 00:34 ]
3 mensen bezig met een trein, kunnen anders misschien nog een groepsproject ervan maken?
Ik blijf voorlopig nog even oefenen. Mijn loc zou natuurlijk wel mee kunnen doen in een animatie, maar het probleem is denk ik dat die wagon een wat andere stijl heeft... Maar goed.
Mijn laatste wips:

Nu moet ik me nog gaan verdiepen in rook en de wielen natuurlijk, ach,nog meer dan genoeg te doen
Mijn laatste wips:

Nu moet ik me nog gaan verdiepen in rook en de wielen natuurlijk, ach,nog meer dan genoeg te doen
edit:
Mijn server schijnt down te zijn, mijn excuses
Mijn server schijnt down te zijn, mijn excuses
[ Voor 7% gewijzigd door Roa op 05-08-2003 01:44 ]
yup krijg kruisjes.
BTW mensen die hun pc willen upgraden: betr even wachten op de 64bit processors van AMD... schijnt dat die 64bit heel goed gebruikt kan worden door 3d programma's en dat rendertijden behoorlijk omlaag kunnen.
BTW mensen die hun pc willen upgraden: betr even wachten op de 64bit processors van AMD... schijnt dat die 64bit heel goed gebruikt kan worden door 3d programma's en dat rendertijden behoorlijk omlaag kunnen.
Jawel, het is dezelfde core schijnt het, ze vragen er alleen meer voor omdat meestal alleen bedrijven Quadro's kopen en die kunnen het betalen.......Hertog_Martin schreef op 04 August 2003 @ 20:39:

In de benchmarks op nvworld.ru loopt de gefroce mod soms zelfs nog beter, alleen loopt ie op anti-aliased lines wel eens wat achter, maar verder is er volgen mij geen groot verschil.
Mijn Geforce 4200 Ti draait nu als een Quadro4 700 XGL, muhahahahaaa
En ik moet zeggen dat het verschil in max (met OpenGL!!) goed merkbaar is.
en welke detanator drivers heb je gebruikt?
Probeer eens F3Roa schreef op 04 August 2003 @ 22:39:
[afbeelding]
Het trein-project is gerenderd op meerdere pc's, maar geanimeerd op één pc en nog wel de traagste van allemaal. Renderen is niet zo'n probleem, want zelfs als het honderd uur duurt, dan doe je dat gewoon een aantal weken lang 's nachts. Overdag zet je het renderen uit, dan heb je er helemaal geen last van dat het zo lang duurt. En het treinproject was dus drie minuten hè, dat is al erg lang, zo'n 4000 frames, zo lang kom je waarschijnlijk niet, dus je rendertijden zullen ook wel meevallen.Hertog_Martin schreef op 04 augustus 2003 @ 20:39:
Nadeel met mn pc is is dat ie nu soms ook tijdens het werken al begint te schokken..
...
Probeer wat meer edges te chamferen, dat maakt het allemaal al een stuk mooier. En de wielen zijn nu wel erg gek scheef. Echte treinwielen zijn niet scheef, maar worden gewoon opeens een stuk breder. Zoek maar eens wat foto's (of loop naar het station, wel uit kijken als de trein gaat rijdenQylos schreef op 04 augustus 2003 @ 22:24:
[afbeelding]
de wagon, buitenkant
[afbeelding]
[afbeelding]
...
Je bent een jaar te laat.Hertog_Martin schreef op 05 August 2003 @ 00:42:
3 mensen bezig met een trein, kunnen anders misschien nog een groepsproject ervan maken?
Dit kun je op meerdere plekken instellen, waarschijnlijk heb je bij de driver settings "show triangle strips" ingesteld (in MAX: customize>>preferences>>viewport).Roa schreef op 04 August 2003 @ 22:39:
[afbeelding]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Bedankt voor je advies, gezien je in de details zit te praten zal het betekenen dat ik goed op weg benOogst schreef op 05 August 2003 @ 09:57:
[...]
[...]
Probeer wat meer edges te chamferen, dat maakt het allemaal al een stuk mooier. En de wielen zijn nu wel erg gek scheef. Echte treinwielen zijn niet scheef, maar worden gewoon opeens een stuk breder. Zoek maar eens wat foto's (of loop naar het station, wel uit kijken als de trein gaat rijden). Verder is het nuttig om de ramen er in te zetten, maar dan wel shadow casting uitzetten ervoor, dat scheelt veel in de rendertijd. Dan kun je de ramen mooie hooglichten geven. En vergeet niet dan ook het dunne randje waar de ramen vastgeklemd zitten (of zoiets) te modellen. Verder zijn je bumper-dingen (of zoiets) nu net opgeblazen balonnen, die mogen wel wat minder vloeiend en meer plat aan de voorkant. En tenslotte: als je echt hoog detail wilt maken, dan moet je ook nog een flinke lading schroefjes toevoegen boven en onderaan de planken. Gebruik daarvoor wel gewoon kleine boxjes, anders is het weer zoveel polies.
[...]
edit: zoiets misschien?
[ Voor 4% gewijzigd door Qylos op 05-08-2003 10:39 ]
Nope, dat zorgt ervoor dat mijn wireframe verwdijnt en plaats maakt voor een..uhm...naja, gewoon oppervlakte
Ik kan die functie niet vinden in het preferences/viewports paneel (max5)Dit kun je op meerdere plekken instellen, waarschijnlijk heb je bij de driver settings "show triangle strips" ingesteld (in MAX: customize>>preferences>>viewport).
Overigens, hoe zit het nu met die quodro nog wat en geforce? Kheb namelijk een GeForce 4 ti 4200, die kun je dus softwarematig ombouwen tot een betere 3d-app kaart?
doe toch maar F3 en dan klik je met rechtermuisknop linksboven in het viewport en selecteert 'Edged Faces'.Roa schreef op 05 August 2003 @ 10:55:
[...]
Nope, dat zorgt ervoor dat mijn wireframe verwdijnt en plaats maakt voor een..uhm...naja, gewoon oppervlakte
[ Voor 3% gewijzigd door -db- op 05-08-2003 11:27 ]
Bij mij staat die triangle setting in ook Customize->Preferences->Viewport tab maar dan bij "configure driver", in mijn geval nu de MAXtreme driver van nvidia speciaal voor Quadro's. Dit was volgens mijn pc gisteren nog een Geforce Ti 4200Roa schreef op 05 August 2003 @ 10:55:
[...]
[...]
Ik kan die functie niet vinden in het preferences/viewports paneel (max5)
Overigens, hoe zit het nu met die quodro nog wat en geforce? Kheb namelijk een GeForce 4 ti 4200, die kun je dus softwarematig ombouwen tot een betere 3d-app kaart?
Het werkt zeer goed moet ik zeggen, alleen moet je Max wel op openGL zetten, maar dat moet geen probleem zijn (opstarten met: 3dsmax.exe -h). Die software heet SoftQuadro4.
Als je veel met 3d doet dan moet je het zeker eens proberen.
Hertog_Martin: Ik heb geloof ik nu Detonator 31.03 moeten downloaden omdat dat de laatste is die SoftQuadro support. Maar dat staat ook in de docs (zie link hierboven).
Beetje laat maarja...
Ik mis trouwens de slagschaduw op het schip zelf.
edit: jouw schip bedoel ik dan
Cazzz: Ik heb nog iets gevonden voor je haar, misschien dat je er iets mee kan:
http://www.xenomorphic.co.uk/doc_oldhair.htm.
Ik heb even mijn links doorgespit en dit is eruit gerold: http://www.3dluvr.com/content/article/55.Anoniem: 89010 schreef op 04 augustus 2003 @ 19:12:
Ik heb hem eerst helemaal ontworpen in autocad 2004 en toen alle textures in 3ds max 5.0 erop gegooit. Maar heeft iemand nog een id hoe ik golven achter dat schip krijg en naast en voor zeg maar?¿?
Ik mis trouwens de slagschaduw op het schip zelf.
edit: jouw schip bedoel ik dan
Cazzz: Ik heb nog iets gevonden voor je haar, misschien dat je er iets mee kan:
http://www.xenomorphic.co.uk/doc_oldhair.htm.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 05-08-2003 13:08 ]

Het is nog heavely work in progress, maar resultaat begint te komen
Zeer cool !scorpes schreef op 05 augustus 2003 @ 13:27:
[afbeelding]
De gezichtstextures vind ik goed gedaan. De ogen trouwens ook. Alleen vind ik de mond wat overdreven uitgerekt en dat vind ik minder mooi. Een beetje uitrekken is leuk maar ik vind dit wat overdreven. De orenlellen trouwens ook. Maar dit kan ook smaak zijn omdat het een fantasie hoofd is. Voor de rest mooi gedaan hoor
Ik denk ook dat ie er juist nog veel stoerder uitziet met de mond een stuk hoger..
Anoniem: 21737
Mooi zeg, welke software gebruik jij?scorpes schreef op 05 August 2003 @ 13:27:
[afbeelding]
3dsmax volgens z'n website (internetten is ook een kunst op zich
Maar ik vind 't een erg kewle kop, lekker extreem
@Qylos & @Roa; gebruik een ander kleurtje dan zwart voor je achtergrond, dan zie je je model beter in de render.
[ Voor 23% gewijzigd door LiToKi op 05-08-2003 14:09 ]
Anoniem: 21737
Ik ga niet bij een simpele vraag in iemand zijn profiel kijken om een website te kunnen bezoeken en daar misschien het antwoord te vinden, ik stel gewoon de vraagLiToKi schreef op 05 August 2003 @ 14:05:
[...]
3dsmax volgens z'n website (internetten is ook een kunst op zich)
Maar ik vind 't een erg kewle kop, lekker extreem
@Qylos & @Roa; gebruik een ander kleurtje dan zwart voor je achtergrond, dan zie je je model beter in de render.
3DSmax dus.
Ik vindt het soiezo erg knap gedaan en ook wel creatief, of zou dit naar een voorbeeld gemaakt zijn
Dit topic is gesloten.