How to become a Dj... deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.206 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
zojuist op irc in @ #gotdj
[20:16] <veldmuis\afk> hmz heb ik rotte slipmatten als een stroeve plaat het hele plateau tegenhoud?
[20:17] <superabje> nee
[20:17] <Ener-G> heb je de rubberen er nog op zitten? :+
[20:17] <veldmuis\afk> wat dan?
[20:17] * superabje goes crazy @ feeder - Just a day
[20:18] <veldmuis\afk> Ener-G> Ja? :S
[20:18] <Ener-G> OMG
[20:18] <Ener-G> |-D
al doende leert men denk ik maar zo...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
_ferry_ schreef op 09 September 2003 @ 14:53:
Hehe, leuke meningen/stukje geschreven :D

Trouwens, ik probeer nu een beetje om op de beat te mixen, t gaat al wat beter, maar meestal niet in 1x. Nou vind ik het ook l;astig om goed te horen of allebei de beats tegelijk komen, ik werk met een koptelefoon (prodjuser) als ik die voluit zet en op me schouder leg vind ik het wat makkelijker gaan. Is het misschien een idee om met monitors te werken? zodat je duidelijker kan horen of het gelijk loopt?
( Ik heb gewoon de de speakers van me disco aangesloten, t kan dus wel gewoon lekker hard :D )
probeer je niet te concentreren op de beats (kickdrum) maar op het percussie gedeelte, en dan wel het mid/hoog... hihats en snaredrums/toms dus.. dat is namelijk een stuk 'strakker' en exacter, zodat je sneller de ongelijkheden hoort

bovendien worden die tonen meestal wat harder en duidelijker weergegeven in een koptelefoon..

al denk ik dat het niet echt een verstandig idee is om je prodjuser voluit te zetten.. dat kost je je oren

sowieso is het aan te raden om alles slechts zo hard te zetten als nodig is, probeer eens aan te leren om te mixen op 'kamerniveau' ipv de buren te zieken >:)

als het geluid wat zachter staat hoor je namelijk door het ontbreken van de vervorming (in je oren ;)) veel meer details in het ritme van de muziek

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ener-G schreef op 09 September 2003 @ 20:29:
[...]

probeer je niet te concentreren op de beats (kickdrum) maar op het percussie gedeelte, en dan wel het mid/hoog... hihats en snaredrums/toms dus.. dat is namelijk een stuk 'strakker' en exacter, zodat je sneller de ongelijkheden hoort

bovendien worden die tonen meestal wat harder en duidelijker weergegeven in een koptelefoon..

al denk ik dat het niet echt een verstandig idee is om je prodjuser voluit te zetten.. dat kost je je oren

sowieso is het aan te raden om alles slechts zo hard te zetten als nodig is, probeer eens aan te leren om te mixen op 'kamerniveau' ipv de buren te zieken >:)

als het geluid wat zachter staat hoor je namelijk door het ontbreken van de vervorming (in je oren ;)) veel meer details in het ritme van de muziek
als 'beginner' vondt ik dit trouwens wel hardstikke moeilijk om te doen, nu ik een beetje kan draaien (ego :P) vind ik het op deze manier inderdaad veel beter te doen... of dit nou komt omdat ik het wat langer doe of niet kan ik niet vertellen ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
het kan ook zijn omdat je onbewust op den duur dat harde geluid al irritant vindt...

wat ik zelf heb als ik buiten de deur draai (dus als het echt hard _moet_) dat ik na een 20 minuten echt geen bal meer hoor, ook al sta ik met m'n kop zowat IN de monitoren en zet ik ze vol open... raken gewoon verdoofd door het harde geluid... resultaat> ik word zo onzeker als de pest omdat ik niet meer kan horen of iets wel of niet gelijk loopt, terwijl alles nog gewoon prima in 'sync' loopt...

gelukkig heb ik nu m'n oordopjes binnen gehad die het geluid dempen naar een wat beter verteerbaar niveau, en waar ik in principe ook goed met een koptelefoon op zou moeten kunnen werken
heb ze alleen nog niet uit kunnen proberen op een feest.. maar daar komt binnenkort verandering in :)

serieus het is echt niet cool om je oren langzamerhand achteruit te horen gaan... althans, je hoort 't juist _niet_ en steeds minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hadden jullie het al gezien maar de 20e is er in Club DTF in Almere een Somatic Sense avond, met DJ's Precision, M.I.D.O.R., Moxa, Misja Helsloot, JC, Vinny en natuurlijk ik. Dus als iemand zin heeft om langs te komen, altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
hm 20e moet ik zelf helaas al dj'en, sorry anders was ik graag komen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ener-G schreef op 09 September 2003 @ 20:29:
[...]

OK, ik denk dat t dan ook bij het punt lag dat ik meer wilde luisteren of de bassen/laag gelijk liepen (vandaar ook koptelefoon hard op me schouder) want op die manier kon ik de bassen aardig vergelijken. Morgen dan maar eens met de hogere tonen. :D

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ja de bassen boeit normaal gesproken niet, want als het goed is heb je maar van 1 kanaal je bass toonregeling tegelijk open staan..

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Ener-G schreef op 10 September 2003 @ 01:08:
ja de bassen boeit normaal gesproken niet, want als het goed is heb je maar van 1 kanaal je bass toonregeling tegelijk open staan..
lol, ja joh daarom heet het ook beatmatchen! 8)7 :? :X

tips voor beatmatchen, begin eerst eens met twee dezelfde nummers in elkaar te matchen klinkt simpel, maar tis de basis. B)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

num-lock schreef op 10 September 2003 @ 10:25:
[...]

tips voor beatmatchen, begin eerst eens met twee dezelfde nummers in elkaar te matchen klinkt simpel, maar tis de basis. B)
Hmm, ga ik dat maar eens proberen, heb wel een aantal nummers dubbel op cd staan. dus dat is het probleem niet :9
Ik denk dat het ook alweer wat scheelt als ik een ander mengpaneel heb, ik zi nu met 1tje zonder toonregeling :( zodra ik weer €€€ heb ga ik die ook vervangen, en dan samen met me cd spelers in een flightcase bouwen.

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Ener-G schreef op 09 September 2003 @ 20:18:
zojuist op irc in @ #gotdj

[...]

al doende leert men denk ik maar zo...
Gheh da's nog niks, toen ik net mijn decks had werkte ik een week zonder contragewicht :X

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
num-lock schreef op 10 September 2003 @ 10:25:
[...]

dat is een term die in principe uitgevonden is door disco/house plaatjesdraaiers... want in principe ben je niet alleen maar 'de beat' aan het syncen, je bent het ritme en tempo van het hele nr aan het syncen, ook als er geen beat in zit (want dat zou toch wel een wezenlijke beperking in je techniek zijn, als je alleen maar kan syncen als er een 'kickdrum/beat' in de muziek zit)
als je op zo'n manier blijft denken heb je namelijk een probleem als je drum 'n bass of andere breaks georienteerde muziek probeert te syncen ;)

dat van 1 kanaal slechts de bass toonregeling open is een handige 'truc' om ervoor te zorgen dat je niet zosnel dat 'kadoenk' effect hebt of althans niet zo snel hoort dat de beats niet helemaal gelijk lopen.. en het klinkt ook een stuk gezonder

en nogmaals ik blijf erbij> het is bij het 'matchen' (beat laat ik even achterwege ;)) een stuk gemakkelijker om te focussen op de hi-hats, claps en percussie (snares/toms) omdat die veel strakker en directer worden weergegeven dan een relatief 'ronde' en onscherpe bass/kickdrum
ben ik het volledig mee eens, wat ook handig is om daarbij relatief 'kale' nrs te gebruiken, zodat je niet teveel synths vocals en andere 'rommel' hebt die je afleidt van het te pakken krijgen van het ritme :)

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16
Kan iemand ff naar irc komen om te vertellen wat de gegevens zijn van de ftp ? :) Ik wil graag een mixje uppen :D

• num-lock
Ener-G schreef op 10 September 2003 @ 11:44:
[...]

dat is een term die in principe uitgevonden is door disco/house plaatjesdraaiers... want in principe ben je niet alleen maar 'de beat' aan het syncen, je bent het ritme en tempo van het hele nr aan het syncen, ook als er geen beat in zit (want dat zou toch wel een wezenlijke beperking in je techniek zijn, als je alleen maar kan syncen als er een 'kickdrum/beat' in de muziek zit)
als je op zo'n manier blijft denken heb je namelijk een probleem als je drum 'n bass of andere breaks georienteerde muziek probeert te syncen ;)

dat van 1 kanaal slechts de bass toonregeling open is een handige 'truc' om ervoor te zorgen dat je niet zosnel dat 'kadoenk' effect hebt of althans niet zo snel hoort dat de beats niet helemaal gelijk lopen.. en het klinkt ook een stuk gezonder

[...]
'dat is een term die in principe uitgevonden is door disco/house plaatjesdraaiers'

ow.. denk toch echt door vroege hiphop djs, daar komt namelijk het hele dj gebeuren vandaan. en dat blaat ik _niet_ omdat ik ook hiphop draai

Shit! mijn kont haar gaat hier van omhoog staan! ;)
Als er geen beat in zit heet het 'breakmatchen' (das een stukje makelijker omdat het nummer 'stil' komt te staan, plaat met een beat er door heen en klaar)

jammer dat je het verschil nog niet goed weet. :O
lees eens wat vaker wat vak literatuur...

[ Voor 6% gewijzigd door num-lock op 10-09-2003 15:35 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
num-lock schreef op 10 September 2003 @ 15:33:
[...]

'dat is een term die in principe uitgevonden is door disco/house plaatjesdraaiers'

ow.. denk toch echt door vroege hiphop djs, daar komt namelijk het hele dj gebeuren vandaan. en dat blaat ik _niet_ omdat ik ook hiphop draai

Als er geen beat in zit heet het 'breakmatchen' (das een stukje makelijker omdat het nummer 'stil' komt te staan, plaat met een beat er door heen en klaar)

Dat laatste is niet helemaal waar, want ik krijg het soms voor elkaar om tijdens een brek een tweede plaat redelijk gelijk te zetten met de eerste zodat waneer de beat van de eerste plaat weer verder gaat je de tweede plaat nauwelijks hoeft te benden.
Dus plaat in break en tweede plaat op play. Ondertussen matchen en allebei de platen niet stoppen.
Op 3/4 v/d break de intro-beat van de tweede plaat erbij en daarna niets meer aanraken. Met een beetje geluk lopen ze, wanneer de beat van de eerste plaat er ook weer bij komt, mooi gelijk.

• num-lock
jadjong schreef op 10 September 2003 @ 17:15:
[...]

Dat laatste is niet helemaal waar, want ik krijg het soms voor elkaar om tijdens een brek een tweede plaat redelijk gelijk te zetten met de eerste zodat waneer de beat van de eerste plaat weer verder gaat je de tweede plaat nauwelijks hoeft te benden.
Dus plaat in break en tweede plaat op play. Ondertussen matchen en allebei de platen niet stoppen.
Op 3/4 v/d break de intro-beat van de tweede plaat erbij en daarna niets meer aanraken. Met een beetje geluk lopen ze, wanneer de beat van de eerste plaat er ook weer bij komt, mooi gelijk.
maar dan heb je voor jezelf al een mogelijke match gemaakt*, nog voor de break.
*en platen keus is hier bij ook belangrijk. EN om nouw steeds op je geluk af te gaan...
deze techniek echt goed toepasbaar als je al redelijk kan matchen.

@Ener-G: ik plijt trouwens niet voor; dat je niks hoeft te doen met je toonregeling bij het matchen. anders klinkt alles in een keer zo hard

• jadjong
  • Niet online
num-lock schreef op 10 September 2003 @ 17:40:
[...]

maar dan heb je voor jezelf al een mogelijke match gemaakt*, nog voor de break.
*en platen keus is hier bij ook belangrijk. EN om nouw steeds op je geluk af te gaan...
deze techniek echt goed toepasbaar als je al redelijk kan matchen.

@Ener-G: ik plijt trouwens niet voor; dat je niks hoeft te doen met je toonregeling bij het matchen. anders klinkt alles in een keer zo hard
Nee, ik heb voor de break nog geen match gedaan. Het is inderdaad wel verstandig om dezelfde soort platen structuur te gebruiken.

• num-lock
jadjong schreef op 10 September 2003 @ 18:15:
[...]

Nee, ik heb voor de break nog geen match gedaan. Het is inderdaad wel verstandig om dezelfde soort platen structuur te gebruiken.
hmm, vreemde manier van draaien... (leuk voor jezelf thuis) ;)
draai je ook op geluk als er publiek bij is :P
vast niet...

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
het is dan toch nog niet helemaal op geluk, ten slotte kan je in een break toch ook horen wanneer akkoorden ofzo veranderen om op die manier het ritme met je ander nummer gelijk te zetten.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

• Flake
Malloot coming up:
http://www.veronica.nl/mo...site=muzieknieuws&sid=623

Mijn god wat een mafketel.

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 20:32
Tiesto = volksvermaak heeft ie helemaal gelijk in. Maar 't is zoals je zegt idd een mafketel :P

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• jadjong
  • Niet online
Adion schreef op 10 september 2003 @ 19:11:
het is dan toch nog niet helemaal op geluk, ten slotte kan je in een break toch ook horen wanneer akkoorden ofzo veranderen om op die manier het ritme met je ander nummer gelijk te zetten.
joe noe wat ai mien 8)
Dieptepunt tot nu toe was zijn show in het Gelredome. Dertienjarigen werden door hun ouders naar het stadion gebracht voor een avondje fijne dance door de ideale schoonzoon. Tiësto had bedacht dat hij zijn publiek al draaiend meenam op een wereldreis. Tribalplaatje op en dan hopla, zestien woest op een geitenvel beukende negermensen op het podium. Je moet er maar opkomen.
Dat ligt niet aan Tiesto |:(, daar hebben we deze voor om zoiets te bedenken. O-)

Mijn moeder vindt hem inderdaad erg leuk :+

[ Voor 52% gewijzigd door jadjong op 10-09-2003 21:59 ]

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

leuk stukkie, het is ook wel waar eigenlijk. de term trancenicht ben ik gek genoeg niet eens tegen gekomen :)

• Glorix Jim
Mensen zouden jullie naar mn mix willen luisteren die staat op de GOT-DJ ftp? :)
Zou graag willen weten wat jullie ervan vinden zowel mixtechnisch als platenkeus als opbouw als etc :) Ik weet dat er paar kleine foutjes inzitten vooral op het einde loopt t niet allemaal meer zo soepel :\

[ Voor 4% gewijzigd door Glorix Jim op 10-09-2003 22:29 ]

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
num-lock schreef op 10 September 2003 @ 15:33:
[...]

dude wat kan mij een lor schelen hoe het precies heet, jij komt uit bouwjaar '82 (oktober zelfs) en je pretendeert een vroege hiphop dj te zijn? toen kroop je nog rond in je box man :+

dj'en is al veel eerder begonnen dan hiphop, toen in de jaren 60 er nog alleen maar disco en r&b (ja _goeie_) bestond.. toen er wat 'human-jukeboxes' op het idee kwamen om 2 platen door elkaar te mixen (eddy de clerq anyone?)

ik heb geen zin om daar verder op in te gaan, hiphop is wel een van de 'roots' van het dj'en maar ik denk niet dat je turntablism mag gaan vergelijken met de house-georienteerde dj's.. overigens hoor ik veel hiphop dj's uberhaupt niet 'beatmatchen', die scratchen gewoon zelf hun beats aanelkaar _/-\o_

maargoed heb al spijt van dat ik uberhaupt op die post ben in gegaan :X
ik kan maar 1 zin bedenken voor jouw post:

**mieren zijn liev })

ps. neem niet alles te serieus ;)

het kan me eerlijk gezegd echt geen drol schelen hoe het beestje nou heet, ik wou alleen ff wat ophelderen dat je niet per se op een beat hoeft te wachten omdat je dan op die momenten pas zou kunnen matchen.. in het hele nr zit ritme maar dat is iets wat de meeste beginnende dj's pas later onder de knie krijgen, ik spreek uit ervaring.. en het 'matchen' is verder wel het makkelijkst als de muziek zo 'kaal' mogelijk is

draai zelf inmiddels bijna 10 jaar voor de leuk, wat momenteel een beetje uit de hand aan het lopen is.. van techno tot drum 'n bass tot 'breezah' top40..
en mag me tot een van de muziekfreaks rekenen hier.. dus vakliteratuur? wat bedoel je daar mee :P
waar heb je mij dat horen uitkramen? ik zei alleen dat het niet handig is om van meerdere kanalen tegelijkertijd de bass open te hebben staan.. als er iemand een toonregelingterrorist is dan ben ik het wel >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Chiron op 10-09-2003 23:01 ]

• num-lock
Ener-Gay schreef op 10 September 2003 @ 22:58:
[...]
dude wat kan mij een lor schelen hoe het precies heet, jij komt uit bouwjaar '82 (oktober zelfs) en je pretendeert een vroege hiphop dj te zijn? toen kroop je nog rond in je box man :+
vroege hiphop dj? waar lees je dat? gaf aan dat 'dj`en met hiphop is onstaan' en daarbij nog eens de uitleg: 'dat zech ik niet omdat ik zelf hiphop draai' maar omdat ik het gelezen heb.
[...]
dj'en is al veel eerder begonnen dan hiphop, toen in de jaren 60 er nog alleen maar disco en r&b (ja _goeie_) bestond.. toen er wat 'human-jukeboxes' op het idee kwamen om 2 platen door elkaar te mixen (eddy de clerq anyone?)
r&b? dat was hiphop. r&b is in de negentigejaren onstaan.
[...]
ik heb geen zin om daar verder op in te gaan, hiphop is wel een van de 'roots' van het dj'en maar ik denk niet dat je turntablism mag gaan vergelijken met de house-georienteerde dj's.. overigens hoor ik veel hiphop dj's uberhaupt niet 'beatmatchen', die scratchen gewoon zelf hun beats aanelkaar _/-\o_
waarom mag je dat niet vergelijken dan? dj`en is dj`en: 'plaatjes aan elkaar draaien met verschillende technieken'. omdat de 'beroemde' djs zo als bv: tiesto (of 30000 andere) hun stijl niet meer gericht is op het betere scratch werk maar meer op beat- breackmatchen (of wat dan ook) 'mag je het niet gaan vergelijken'. :X

hoor meer hiphop (house/club/trance) djs aan, iedereen heeft zijn eigen stijl en gebruikt zijn technieken.
[...]
maargoed heb al spijt van dat ik uberhaupt op die post ben in gegaan :X
ik kan maar 1 zin bedenken voor jouw post:

**mieren zijn liev })

ps. neem niet alles te serieus ;)
Goedzo, en ik neem niet alles serieus. jij wel zo te zien.
ik volg dit topic om wat te leren en anderen wat te leren.
[...]
het kan me eerlijk gezegd echt geen drol schelen hoe het beestje nou heet, ik wou alleen ff wat ophelderen dat je niet per se op een beat hoeft te wachten omdat je dan op die momenten pas zou kunnen matchen.. in het hele nr zit ritme maar dat is iets wat de meeste beginnende dj's pas later onder de knie krijgen, ik spreek uit ervaring.. en het 'matchen' is verder wel het makkelijkst als de muziek zo 'kaal' mogelijk is
Ik mag dus geen namen meer gebruiken? *kuch* :'(
we waren het daar al over eens. het ging ook meer om het voorbeeld om een beat (zonder teveel crap er door heen) te matchen...
[...]
draai zelf inmiddels bijna 10 jaar voor de leuk, wat momenteel een beetje uit de hand aan het lopen is.. van techno tot drum 'n bass tot 'breezah' top40..
en mag me tot een van de muziekfreaks rekenen hier.. dus vakliteratuur? wat bedoel je daar mee :P
Maak een keuze tussen een stijl zou ik zeggen.
voor dj magazines moet je zelf maar ff rond zoeken. *g*
[...]
waar heb je mij dat horen uitkramen? ik zei alleen dat het niet handig is om van meerdere kanalen tegelijkertijd de bass open te hebben staan.. als er iemand een toonregelingterrorist is dan ben ik het wel >:)
Ja joh jij bent de king! _/-\o_

[ Voor 100% gewijzigd door num-lock op 11-09-2003 00:22 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
num-lock schreef op 10 September 2003 @ 23:53:
quote:
-------------------------------------------------------------
Ener-Gay schreef op 10 September 2003 @ 22:58:
[...]
-------------------------------------------------------------
Wat een lolbroek ben jij zeg. |:( Moet wel leuk blijven he jongens.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Hey mensen geen ruzie maken maar help mij is ff.

Wie is er hier een beetje thuis in de vage sound die acid electro breaks e.d heet?
Ik zoek meer allá Plump DJ's shit maar weet me god niet waar ik ongeveer naar moet zoeken. Iemand toevallig nog goede titels maar das een onbegonnen werk als je wat wilt vinden van die shit. Ben er wel achter dat er een hele hoop op kazaa staat en das leuk om thuis een mix te maken maar om nou alles met cd's te gaan doen is ook weer zo zonde (staan mijn acura's stof te happen).
Daar komt nog is bij dat ik helemaal niet tegen 1 of 2 nummers ben om vanaf een gefikt cd'tje te draaien maar alles gaat mij ook te ver.

Maar moet toe geven dat ik dankzij dat Kazaa al wel een paar mooie platen heb gevonden en heb besteld in de UK. Maarja als je daar dan weer lijsten door moet gaan spitten en daarna moet downen met kazaa om te kunnen luisteren is ook niets waard. Titels en Namen zou dus handig zijn om zo snel mogelijk een redelijk aantal platen te kunnen bemachtigen e.d

Volgens mij kan er ook wel wat techno e.d door heen zodra er maar ergens een breakbeatje in zit en zolang het maar lekker vaag klinkt.
Heb vanmiddag ff wat Plump dj zooi gedowned en gebruikt voor een mix. En die is goeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed geworden. Zit echt weer van alles in van hard naar soft breaks met een rapje er over heen. Ik heb echt helemaal mijn nieuwe ding gevonden denk ik. Zal hem van de week is ff normalizen en ff kijken of ik wat stofjes die onder de naald zaten weg kan toveren in Cool Edit.

Fuck de 2Step en Garage dis veel leuker en cooler om te draaien. Als hier genoeg nieuw materiaal van te krijgen is op een beetje een eenvoudige manier ga ik helemaal geen jaar stoppen met draaien maar duik ik lekker underground met deze zooi en ga ik weer een beetje genieten van goede muziek :)

Dus allemaal aan het werk en platen zoeken voor mij ja :P

[ Voor 20% gewijzigd door R2D2 op 11-09-2003 01:25 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Reind schreef op 11 September 2003 @ 01:21:
lalalaaa

Fuck de 2Step en Garage dis veel leuker en cooler om te draaien. Als hier genoeg nieuw materiaal van te krijgen is op een beetje een eenvoudige manier ga ik helemaal geen jaar stoppen met draaien maar duik ik lekker underground met deze zooi en ga ik weer een beetje genieten van goede muziek :)

Dus allemaal aan het werk en platen zoeken voor mij ja :P
nou ja, je kan al je oude platen naar mij toesturen he ;)

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
dat.. beste man is een dikke flame en des te meer reden om uberhaupt niet meer op je in te gaan. Probeer alleen maar een discussie te voeren, en op deze manier laat je niet echt zien dat je het waard bent om mee te praten.. chill es ff en laat die lange-tenen mentaliteit es varen, jij wou leren, misschien leer je er wat van.
:X :X :X

leer le-zen: ik zei _goeie_ r&b. niet die rommel van de laatste jaren.

ik noem even een 'klein' r&b labeltje uit de jaren 60: Motown.. als je die niet kent.. zou ik JOU eens adviseren om je vakliteratuur goed door te lezen }:O

kijk eens verder dan je eigen (aardig bekrompen zo te zien) hiphop wereldje man

btw hiphop is ook niet zomaar uit het niets ontstaan, er zitten een boel soul, r&b en funk invloeden in..

jij wou vakliteratuur?

dit is wel een interessant stukje gequote van een mede forummer op s2d:
Ooit wel eens afgevraagd wat de originele functie van de pitchcontrol (snelheidsregelaar) op de draaitafels was? Bijna niemand weet het meer, maar het is een Japanse uitvinding uit de jaren '60, en het vermoeden is dat die pitchcontrol voor karaoke doeleinden gebruikt werd, zodat de zangstem van de artiest in spé mooi aan te passen was bij de toonsoort van de plaat. Pas jaren later "ontdekte" een DJ uit New York (Francis Grasso) dat hij die pitchcontrol ook kon gebruiken om platen in de maat met elkaar te kunnen laten lopen. Door vilten matjes uit te knippen en ze onder de plaat te leggen kon hij deze met zijn vingers op het vinyl met een reeds draaiend plateau exact op het juiste moment en tempo instarten. Voila, de non-stop (disco)mix was geboren. Rare jongens, die Japanners met hun karaoke, maar bedankt voor de pitchcontol.
Japanners waren trouwens ook goed in het fabriceren van allerlei analoge en digitale elektronische muziekinstrumenten. Hun oorspronkelijke doelstelling was zo veel mogelijk natuurgetrouw het geluid van echte muziekinstrumenten na te bootsen, maar dan elektronisch. (waarom???). In de praktijk klonken die geluiden nogal mechanisch, zeker bij de eerste generaties van synthesizers en drumcomputers (zg. beatboxen). De synthesizer degradeerde daardoor al snel naar de functie van raar effectapparaat. (wooiiieieieee, ploink, waaaahhhhaaooooe, etc.), en de eerste generatie "betaalbare" analoge synthesizers die in de jaren 70 op de markt kwam, lag halverwege de jaren '80 als oud schroot tweedehands in de winkels. Mislukt, en niet langer bruikbaar door de serieuze muzikant. Hun goedkope, mechanische geluid werd vanaf dat moment door een aantal pionierende DJ/producers omarmd en gebruikt om er hun eigen tracks mee te maken die daardoor ineens zo anders klonken dat ze uiteindelijk zelfs karakteristiek werden voor twee totaal nieuwe muziekstromingen: Hiphop en House.
Een voorbeeld van een "mislukte" uitvinding is de TR-808 drumcomputer van Roland. Marvin Gaye gebruikte hem als "gevestigde" artiest in het nummer "Sexual Healing" in 1982, daarna hoorde je dat unieke blikken geluid in tracks van Afrika Bambaataa en andere electro uit die periode.

• jadjong
  • Niet online
Ener-G schreef op 11 September 2003 @ 07:27:
:X :X :X

leer le-zen: ik zei _goeie_ r&b. niet die rommel van de laatste jaren.

ik noem even een 'klein' r&b labeltje uit de jaren 60: Motown.. als je die niet kent.. zou ik JOU eens adviseren om je vakliteratuur goed door te lezen }:O
:o :D _/-\o_

Verwijderd

Hehe, dat is Nico Dijkshoorn. Houdt er van om mensen te dissen met columns zoals deze :)
Voor degenen die nog nooit van hem hebben gehoord (kan ik mij niet voorstellen !!), check : www.nicodijkshoorn.com

edit: en check ook de reacties op het forum van tiesto.com :) http://website.tiesto.com...=0&postorder=asc&start=40

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 09:32 ]

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Nico houdt ervan om te rellen.. met dat mensen ingaan op zijn column met zo te zien niet bijster intelligente reacties als 'we komen je wel even een stomp voor je harses verkopen' heeft ie alleen maar zijn doel bereikt.. overigens komen die reacties van een forum waar sowieso het intelligentieniveau ver te zoeken is...

• num-lock

• Glorix Jim
Ener-G schreef op 11 September 2003 @ 07:27:

btw hiphop is ook niet zomaar uit het niets ontstaan, er zitten een boel soul, r&b en funk invloeden in..

[...]
Erm misschien heb ik t fout maar is rhythm & blues niet hetzelfde aan soul? Ik hoorde namelijk altijd dat Motown namelijk soulmuziek is :)
En ik dat numlock met r&b niet die muziek bedoelde maar meer de zogenaamde 'r&b' van tegenwoordig waar toch een hoop verschil in zit met de oude r&b. Daarom vind ik het ook raar dat ze die muziek tegenwoordig ook r&b noemen.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ach ja, dan zal ik, voor alle nieuwe lezers van HtbaDJ, opnieuw even het verhaaltje vertellen van toen mijn broertje meneer T(r?)iësto tegen het lijf liep in de Rhythm Imports in Den Haag... De strekking van het verhaal was ongeveer als volgt:

Broertje: Hee Tijs, waarom draai je toch altijd van die klote trance ? Waarom draai je geen fatsoenlijke platen ? Want je kan het wel.
Tijs: Och, ze vragen me toch wel...

( Ik was er niet zelf bij, dus ik weet niet of het letterlijk zo gezegd is, maar de strekking van het verhaal blijft intact. )

Tijs kan zeker wel draaien. Verstand van muziek heeft 'ie ook.

Hij benut het alleen voor wat veel liefhebbers zien als het 'foute' doel. Het doel is in deze geld verdienen aan de grootste muziekmarkt die er is: het jonge uitgaanspubliek en pre-uitgaanspubliek (zeg 12-20 jaar). Dus draait 'ie zoetsappige trance waar de kunstmatige geur- en smaakstoffen vanaf druipen. Dus maakt 'ie de muziek voor de nieuwste over-the-top-jeuk-jeuk Coca Cola reclame. Muziekkennis inzetten om veel geld binnen te halen

Ben ik daar blij mee ? Neuh :| Wat dat betreft, of het nou om te rellen is of niet, slaat Nico wel de spijker op z'n kop. Het IS een lege huls. Muzikale creativiteit en originaliteit staat op het 2e plan, in dienst van het eerste, te weten het aanboren van de lucratiefste markt, en er héél veel geld uit halen. Tiësto IS bovengronds, is music-for-the-masses, is verkopen verkopen verkopen, en merchandise. Tiësto the Product.

Ik hoop alleen maar dat 'ie over een paar jaar denkt: Ok, ik heb wel miljoenen genoeg, ik ga nu weer lekker doen wat ik doe zonder me ook maar iets aan te trekken van wat voor markt of doelgroep dan ook...

offtopic:
En voor de regulars: Ja, JSt leeft nog steeds :) Ik lurk alleen veel meer dan ik post hier.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Flake
Mjah dat is gewoon wat hij wil. Ik vind gewoon dat hij goed kan draaien met een hele lekkere playlist, zijn mixcd's zijn lekker en zijn producties zijn meestal :9 (bijvoorbeeld Nyana, Traffic, Magik Journey etc.)

En jah wat Tijs' antwoord betreft: Zoiets zou ik ook antwoorden. Ik draai me eigen ding. Mensen gaan Tommy Hilfiger ook niet vertellen hoe hij kleren moet maken, dus ik laat mensen mij ook niet vertellen hoe ik moet draaien. Hoe vaak heb ik wel niet het commentaar gehad dat ik hardstyle moet gaan draaien??

Maar hij gaat wél een beetje te commercieel worden. Vooral toen ik hoorde dat Traffic een single kreeg kon ik z'n nek wel breken |:(

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Glorix Jim schreef op 11 September 2003 @ 11:00:
[...]

Erm misschien heb ik t fout maar is rhythm & blues niet hetzelfde aan soul? Ik hoorde namelijk altijd dat Motown namelijk soulmuziek is :)
soul, rythm 'n blues.. de goeie r&b dus :)
En ik dat numlock met r&b niet die muziek bedoelde maar meer de zogenaamde 'r&b' van tegenwoordig waar toch een hoop verschil in zit met de oude r&b. Daarom vind ik het ook raar dat ze die muziek tegenwoordig ook r&b noemen.
de 'r&b' van tegenwoordig verschilt inderdaad mijlenver met de r&b van vroeger, maar ik heb het daar in mijn laatste posts ook verder niet over gehad, is iets waar numlock mee aan kwam zetten
misverstandje

en wat betreft Tiesto.. hij is op zich een voortreffelijk dj, maar jammer dat ie voor de 'massa' is gegaan en wat 'plattere' muziek maakt.. maarja wie zou dat niet doen als ie de kans had om er bakken met geld mee te verdienen..

wat me echter wel tegen de borst stuit is dat mensen prat gaan op dat tiesto 'de beste' is van de wereld.. dat is zeer zeker niet zo.. of je moet 'goed' gelijkstellen aan 'veel geld verdienen'.. maar technisch mag ie nog niet eens in de schaduw staan van een hele berg andere dj's

[ Voor 6% gewijzigd door Chiron op 11-09-2003 11:42 ]

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
Waarom maakt iedereen toch altijd zo'n probleem over muziek voor het volk?
Als er zoveel mensen het goed vinden, kan ik het me best voorstellen dat de producers van die muziek het zelf toch ook zeker niet slecht vinden.
Je maakt muziek/dj'ed deels voor je zelf, maar voor veel dj's en producers zal het vast ook een fijn gevoel geven om te zien dat anderen er ook van genieten.
Het grote publiek bereiken moet dan niet eens als hoofdreden geld hebben.

Ik word er soms best wel een beetje moe van als ik zie hoe veel mensen 'alternatief' willen zijn, maar daardoor ook wel bij een best grote groep horen, die je al evenmin alternatief of underground meer kan noemen.

Je luistert gewoon zelf naar wat jij goed vind, maar je moet niet proberen te beslissen voor anderen wat zij goed moeten vinden.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

• Glorix Jim
Ener-G schreef op 11 September 2003 @ 11:42:

en wat betreft Tiesto.. hij is op zich een voortreffelijk dj, maar jammer dat ie voor de 'massa' is gegaan en wat 'plattere' muziek maakt.. maarja wie zou dat niet doen als ie de kans had om er bakken met geld mee te verdienen..

wat me echter wel tegen de borst stuit is dat mensen prat gaan op dat tiesto 'de beste' is van de wereld.. dat is zeer zeker niet zo.. of je moet 'goed' gelijkstellen aan 'veel geld verdienen'.. maar technisch mag ie nog niet eens in de schaduw staan van een hele berg andere dj's
Ik denk persoonlijk dat dat 'beste dj van de wereld' idee meer komt naar het succes wat een dj heeft geboekt in dat afgelopen jaar. Ik bedoel het is best knap dat je EN een residentie hebt in de Amnesia EN dat je mag draaien op timessquare met oud&nieuw EN een dat er feest is met 25000 man waarop alleen jij draait.
Maar misschien is het ook niet zo :)

btw heeft iemand al naar mn mix geluisterd ? :D

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Adion schreef op 11 september 2003 @ 11:45:
Waarom maakt iedereen toch altijd zo'n probleem over muziek voor het volk?
Als er zoveel mensen het goed vinden, kan ik het me best voorstellen dat de producers van die muziek het zelf toch ook zeker niet slecht vinden.
Je maakt muziek/dj'ed deels voor je zelf, maar voor veel dj's en producers zal het vast ook een fijn gevoel geven om te zien dat anderen er ook van genieten.
Het grote publiek bereiken moet dan niet eens als hoofdreden geld hebben.

Ik word er soms best wel een beetje moe van als ik zie hoe veel mensen 'alternatief' willen zijn, maar daardoor ook wel bij een best grote groep horen, die je al evenmin alternatief of underground meer kan noemen.

Je luistert gewoon zelf naar wat jij goed vind, maar je moet niet proberen te beslissen voor anderen wat zij goed moeten vinden.
We've been here before :)

Deze discussie hebben we geloof ik in deel IV al eens gehad.

Waar ik me aan erger is het "Tiësto is de beste DJ ter wereld" geblaat, terwijl er met die award in feite gezegd is "Tiësto is de POPULAIRSTE DJ ter wereld". (Ik ben niet de eerste die dat zegt, en zeker ook niet de laatste die het zal zeggen.)

Die misplaatste trots van z'n fan-base steekt me mateloos. Sorry, kan ik verder ook niet helpen. Die reacties op het forum van tiesto.com en de reacties die onder de column zelf stonden spreken voor zich...

En verder: Ik kan meer respect opbrengen voor iemand die oprecht creatief is en z'n ziel in z'n producties stopt (of film, of schilderen, of digitale beeldkunst, enzovoorts. Dit is zeker niet beperkt tot housemuziek) dan voor iemand die deels z'n creativiteit en ziel in een productie stopt maar als leidraad heeft "het moet aan het grote publiek verkopen!!". Die mindset van 'het moet door die-en-die doelgroep geslikt worden' vind ik jeuk-jeuk-jeuk. :| (Maar, tegelijkertijd ook geheel begrijpelijk. Ik snap heel goed dat iemand voor het grote geld wil gaan.)

Dat laatste is een keurslijf, een afbakening, een beperking van de stroming waar je inzit, oogkleppen op. Daarom hoop ik vurig dat Tiësto binnenkort 'het licht ziet' en gewoon gaat produceren zonder enige commerciele doelen of beperkingen.

Straks krijg je hetzelfde als het ontstaan van de Renaissance, de doorontwikkeling daaruit richting de Barok, om vervolgens in te storten na de over-the-top overkill die men de Rococo noemt. Iemand die bekend is met die termen uit de kunstgeschiedenis zal de parallel wel kunnen trekken. Een stroming, binnen welke kunstvorm dan ook, ontstaat, verfijnd en gaat over de kop.

(Hardcore gabber anyone ? Dat ontstond ook, werd populair, ging over de kop en zit nu weer waar het begin, en zichzelf prima prima in leven houdt: In the Underground.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• R2D2
  • Niet online
pokeran schreef op 11 September 2003 @ 01:33:
[...]

nou ja, je kan al je oude platen naar mij toesturen he ;)
Leef jij ook nog?

Naja jij zou toch moeten weten dat ik zelf bijna nooit iets weg doe. Maar mocht het ooit zover komen................... Dan ben je de eerste.

• Glorix Jim
Reind schreef op 11 September 2003 @ 01:21:
Hey mensen geen ruzie maken maar help mij is ff.

Wie is er hier een beetje thuis in de vage sound die acid electro breaks e.d heet?
Ik zoek meer allá Plump DJ's shit
Die gasten hebben gewoon Higher State of Conciousness verneukt.. :/

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Glorix Jim schreef op 11 september 2003 @ 12:34:
[...]

no shit :o

• num-lock
Iemand nog intesse in 'oude' harcore (gabber) platen?
draai ze zelf nooit maar, dus als ik er iemand blij mee kan maken, mail maar!
stuur ik wel een lijst.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 23:06

Eraser127

Nijkerk

num-lock schreef op 11 September 2003 @ 13:29:
Iemand nog intesse in 'oude' harcore (gabber) platen?
draai ze zelf nooit maar, dus als ik er iemand blij mee kan maken, mail maar!
stuur ik wel een lijst.
mail verzonden

My Discogs

• R2D2
  • Niet online
Glorix Jim schreef op 11 September 2003 @ 12:34:
[...]

Ah die zit geloof ik ook in die mix van mij.

• Glorix Jim
Reind schreef op 11 september 2003 @ 15:01:
[...]

Ah die zit geloof ik ook in die mix van mij.
Gebruik dan gewoon het origineel die is ten eerste gewoon veel beter!!@!_)#@($)(@#*$ En is ook breakbeat :P

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ik heb de 12" ervan met ook de '96 remix erop, die is nog wel te pruimen...

maar origineel is idd beste, met die breakbeat (vooral dat ie op het einde zo lekker lang doorloopt _O_

• R2D2
  • Niet online
Is het orgineel niet van Josh Wink?

Of heb ik het dan weer helemaal verkeerd?
Heb namelijk ook ff oude acid e.d gejat uit de platenkast van een vriend van me. (en die krijgt ie niet meer terug :P )

edit:
Heb net ff snel dat nummer gedownload en jaaaaaaaaaaaaaaaa dat soort moet ik hebben. Vaag maar toch lekker door raggen.

[ Voor 26% gewijzigd door R2D2 op 11-09-2003 16:27 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Reind schreef op 11 September 2003 @ 16:25:
Is het orgineel niet van Josh Wink?

Of heb ik het dan weer helemaal verkeerd?
Heb namelijk ook ff oude acid e.d gejat uit de platenkast van een vriend van me. (en die krijgt ie niet meer terug :P )
Dat heb je helemaal goed, is idd van mijnheer Wink :)

• R2D2
  • Niet online
Mooi dan gaat de orginele en een stukje van plump dj's dus in die mix.

Zat namelijk net ff te luisteren en die mix is echt te hard op gemomen. Maarja vanaf volgende week heb ik 3 weken vakantie dus tijd zat om hem ff opnieuw te doen.

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

mag ik zeggen dat ik me wel vermaak met dit soort discussies ;) ik heb overigens gister mn set weer van het stof ontdaan en een setje gemixt... ben m nu zelf ff aan het reviewen en als ie het horen waard is kan ik m wel ff online zetten voor de liefhebbers...

Deze plek is te koop.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

KeeZ schreef op 01 September 2003 @ 15:06:
[...]

trouwens jongens, ik heb mn spul maar gehouden... staat nu op zolder te verstoffen maar wie weet wil ik ooit nog eens wat doen...
ooit kwam wel heel snel :p, kan niet veel stof op gelegen hebben

[ Voor 7% gewijzigd door Yalopa op 11-09-2003 18:34 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• jadjong
  • Niet online
Reind schreef op 11 September 2003 @ 17:42:
Mooi dan gaat de orginele en een stukje van plump dj's dus in die mix.

Zat namelijk net ff te luisteren en die mix is echt te hard op gemomen. Maarja vanaf volgende week heb ik 3 weken vakantie dus tijd zat om hem ff opnieuw te doen.
Bedoel jij zoiets als Elektronauts - Bumper?

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
num-lock schreef op 10 September 2003 @ 23:53:
[...]

vroege hiphop dj? waar lees je dat? gaf aan dat 'dj`en met hiphop is onstaan' en daarbij nog eens de uitleg: 'dat zech ik niet omdat ik zelf hiphop draai' maar omdat ik het gelezen heb.

[...]

[...]

waarom mag je dat niet vergelijken dan? dj`en is dj`en: 'plaatjes aan elkaar draaien met verschillende technieken'. omdat de 'beroemde' djs zo als bv: tiesto (of 30000 andere) hun stijl niet meer gericht is op het betere scratch werk maar meer op beat- breackmatchen (of wat dan ook) 'mag je het niet gaan vergelijken'. :X

hoor meer hiphop (house/club/trance) djs aan, iedereen heeft zijn eigen stijl en gebruikt zijn technieken.

[...]

Goedzo, en ik neem niet alles serieus. jij wel zo te zien.
ik volg dit topic om wat te leren en anderen wat te leren.

[...]

Ik mag dus geen namen meer gebruiken? *kuch* :'(
we waren het daar al over eens. het ging ook meer om het voorbeeld om een beat (zonder teveel crap er door heen) te matchen...

[...]

Maak een keuze tussen een stijl zou ik zeggen.
voor dj magazines moet je zelf maar ff rond zoeken. *g*

[...]

Ja joh jij bent de king! _/-\o_
beste toets op keyboard

jij hebt ener-g NOOIT live horen draaien, tis dattie zelf zo onzeker als de neten word, maar een zaal platkrijgen kan hij dus echtwel, en voor een style kiezen, please NO, stylemixen is pas helemaal vetjes :D

• num-lock
offtopic beste meneer

• R2D2
  • Niet online
jadjong schreef op 11 september 2003 @ 19:35:
[...]

Bedoel jij zoiets als Elektronauts - Bumper?
Yep die heb ik ook al op plaat (gebruikte ik vaak in 2Step sets) en die zit ook in de mix. Hmmmmmmmmm word een erg goede mix met al die nieuwe nummers erbij.

• Glorix Jim
Als je nou ff de tijd neemt om naar mn mix te luisteren dan hoor je nog meer acid Reind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
haha ik hoef niks te horen ik wil titelssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

Maar waar staat die mix van je? Kan ik de goed plaatjes er ff tussen uit pikken en daarna zelf op plaat bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
MR_WAZOO schreef op 11 September 2003 @ 19:35:
[...]

beste toets op keyboard

jij hebt ener-g NOOIT live horen draaien, tis dattie zelf zo onzeker als de neten word, maar een zaal platkrijgen kan hij dus echtwel, en voor een style kiezen, please NO, stylemixen is pas helemaal vetjes :D
spuit 11 :7

ik draai idd meerdere stijlen, maar als ik drum 'n bass draai draai ik op dat moment ook alleen maar dnb, techno uitsluitend techno en als ik top40 draai in het jongerenkot hier dan is het dus echt u vraagt wij draaien vanalles doorelkaar.. zal het vanavond eens proberen op te nemen als ik de kans krijg om achter de decks daar te kruipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Nog meer Nico Dijkshoorn O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/ha-ha/images/edities/181.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
hahahaha nozzman roelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Klik

Ik vraag me af waar zij de resident dj is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ow dat wijf met die dikke reet en zonder corset waarschijnlijk ook een buikje. Nah die zal wel resident zijn vanwege d'r dikke tieten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Ze heb met corset al een buikje, laat staan zonder....

Op het moment dat je ergens gaat draaien in praktisch je blote reeet ga toch wel erg ver in je 'liefde voor de muziek'... :P

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hahaha of je kan gewoon niet draaien. :P

En ik heb zo'n flauw vermoeden dat ze net weet hoe ze een schuif open moet knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
categorietje dj Lo-med dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Empathy schreef op 12 September 2003 @ 13:29:
Klik

Ik vraag me af waar zij de resident dj is :)
Is dat niet: http://www.portiasurreal.com/ :?

O-)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Reind schreef op 12 september 2003 @ 00:53:
haha ik hoef niks te horen ik wil titelssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

Maar waar staat die mix van je? Kan ik de goed plaatjes er ff tussen uit pikken en daarna zelf op plaat bestellen :)
Op de GOT dj ftp :)
hier

[ Voor 31% gewijzigd door Glorix Jim op 13-09-2003 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Laatst online: 24-07 22:43
wat is dat wijf trouwens enorm lelijk

Verwijderd

Heb een vraagje. Ik ben van plan om een professionele dubbele cd-speler aan te schaffen en ik twijfel tussen de Denon DN-D9000 en de Numark CDN 90. Volgens mij is geen een van de twee een slechte keuze maar momenteel gaat mijn voorkeur toch uit naar de Numark CDN 90. Is dit ook een verstandige keuze??

• R2D2
  • Niet online
Zeker weten de CDN90. Die beatkeep functie is zoooooooooooooooooooo fijn (voor luie mensen zoals mij :P)

Maar zou ze gewoon alle 2 gaan testen als ik jou was. Ik ben zelf niet zo'n denon freak dus ik had de Denon waarschijnlijk niet eens in het rijtje geplaatst.

Verwijderd

Reind schreef op 13 September 2003 @ 20:37:
Zeker weten de CDN90. Die beatkeep functie is zoooooooooooooooooooo fijn (voor luie mensen zoals mij :P)

Maar zou ze gewoon alle 2 gaan testen als ik jou was. Ik ben zelf niet zo'n denon freak dus ik had de Denon waarschijnlijk niet eens in het rijtje geplaatst.
Welke cd-spelers dan wel als ik dat mag vragen??

Bij mijn eerste keuze waren het de Numark CDN 90, de Denon DN-D9000 en de JB-Systems CD 700. Maar die JB-Systems is al afgevallen wegens naar mijn mening niet professioneel genoeg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2003 @ 21:02:
[...]

Welke cd-spelers dan wel als ik dat mag vragen??

Bij mijn eerste keuze waren het de Numark CDN 90, de Denon DN-D9000 en de JB-Systems CD 700. Maar die JB-Systems is al afgevallen wegens naar mijn mening niet professioneel genoeg
Niet dat ik JB wil promoten hoor, maar je beoordeelt hier een cd speler alleen vanwege zijn naam. Ik zou zeggen ga ze alle drie gewoon eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

als we toch al hebben over vrouwelijke dj's , soms krijgt de dj ook vrouwelijk bezoek:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mogos/zuigdj.jpg
ze kwam denk een nummertje vragen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb ik dat nou nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

check de speigel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
hahahaha.

Ik zou niet eens weten wat ik moest doen als me zoiets overkwam. Of er ff van genieten of dat wijf zo'n ontiegelijke rotschop geven en vragen waar ze in godsnaam mee bezig is. (en dan snel je foon nummer geven zodat ze s'avonds ff kan bellen waar je woont ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 14 September 2003 @ 12:33:
hahahaha.

Ik zou niet eens weten wat ik moest doen als me zoiets overkwam. Of er ff van genieten of dat wijf zo'n ontiegelijke rotschop geven en vragen waar ze in godsnaam mee bezig is. (en dan snel je foon nummer geven zodat ze s'avonds ff kan bellen waar je woont ;)
Voor mij is de keuze wel duidelijk, zolang ze maar niet aan de draaitafels zit komt het wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

triest gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jullie zouden bloot wijf nog niet herkennen al zou ze voor je staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 13-09 08:37

Reacher

oldschool

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 12:46:
And my care factor would be ?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 12:46:
een zeikerd herkennen we echter meteen als ie voor ons staat :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens geef dat figuur toch geen aandacht, hij wil de boel alleen maar provoceren.

@ Reind, ik weet niet eens om wat voor een speler het gaat hoor, maar ik wou gewoon ff benadrukken dat je niet iets moet laten staan vanwege het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan doe je toch echt iets niet goed ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 00:07
Welke spiegel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat staat er trouwens op het shirt van die kerel? Suck me for requests toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarschijnlijk als reactie op:
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 00:07
ah, humor op de vroege ochtend.

* Raymond heeft nog geen koffie gehad :P

PatriXx: aan je TR wordt gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, wie heeft zonder toestemming die foto van mij geplaatst?!?!?! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 13-09 12:56
Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 13:53:
He, wie heeft zonder toestemming die foto van mij geplaatst?!?!?! 8)
Waarom ga je dan ook verkleed als vrouw onder een tafel kruipen :o ;) ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL @ SOM :) :) :) DJ's op mijn oude school zijn ooit een keer midden in een feest weggestuurd wegens 'intimiderende acties met minderjarige meisjes'. Ik weet niet hoe ver het is gegaan maar die mogen dus niet meer terug komen ;) geen probleem eigenlijk want ik mag er dus nu draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo sweeties ;)

Ik zit hier een mixvan Carl Cox te luisteren, live in Crobar Chicago en ik hoor met daar echt een super nummer. Nu wil ik aan jullie vragen of jullie weten hoe het nummer heet. Het nummer wordt rond de 67ste minuut ingemixed en zit een sample in van "work this motherfuck". Iemand die mij meer duidelijkheid kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Wat doet een DJ nou eigenlijk" = NIKS, plaatjes draaien van iemand anders. Kan ik ook !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 16:03:
Jo sweeties ;)

Ik zit hier een mixvan Carl Cox te luisteren, live in Crobar Chicago en ik hoor met daar echt een super nummer. Nu wil ik aan jullie vragen of jullie weten hoe het nummer heet. Het nummer wordt rond de 67ste minuut ingemixed en zit een sample in van "work this motherfuck". Iemand die mij meer duidelijkheid kan geven.
Live at Crobar, nr 21: worq it (ingnition technician) toevallig?

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 16:07:
"Wat doet een DJ nou eigenlijk" = NIKS, plaatjes draaien van iemand anders. Kan ik ook !!!!
Nou dan nodig ik je bij deze uit om bij mij wat plaatjes van anderen te komen draaien. Dan beoordeel ik wel of jij het kan of niet.

Em ik weet niet welk nummer het is van die mix, het is bij mij namelijk gewoon één lange mix.

edit:
FF op je link geklikt en het is idd het één na laatste nmr in de mix dus die zal het zijn ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 16:07:
Hee, weet je wat, ik hap! (en spam ook meteen maar even)

* JumpStart herkent een flame wel, als 'ie zo overduidelijk is als deze.

Kijk eens rond op http://music.hyperreal.org/dj/AVH/ en vertel me dan of jij dat allemaal meteen kan als we jou achter 2 draaitafels (en/of CD spelers!) en een mengpaneel stoppen.

Dan kan ik jou 'prestaties' meteen opnemen en op die website erbij zetten onder het nieuw-te-maken hoofdstuk "Results of How to be cocky and think you can do it right away"

Als je het over RADIO DJs hebt is het een heel ander verhaal dan mixen.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.