probeer je niet te concentreren op de beats (kickdrum) maar op het percussie gedeelte, en dan wel het mid/hoog... hihats en snaredrums/toms dus.. dat is namelijk een stuk 'strakker' en exacter, zodat je sneller de ongelijkheden hoort_ferry_ schreef op 09 September 2003 @ 14:53:
Hehe, leuke meningen/stukje geschreven
Trouwens, ik probeer nu een beetje om op de beat te mixen, t gaat al wat beter, maar meestal niet in 1x. Nou vind ik het ook l;astig om goed te horen of allebei de beats tegelijk komen, ik werk met een koptelefoon (prodjuser) als ik die voluit zet en op me schouder leg vind ik het wat makkelijker gaan. Is het misschien een idee om met monitors te werken? zodat je duidelijker kan horen of het gelijk loopt?
( Ik heb gewoon de de speakers van me disco aangesloten, t kan dus wel gewoon lekker hard)
bovendien worden die tonen meestal wat harder en duidelijker weergegeven in een koptelefoon..
al denk ik dat het niet echt een verstandig idee is om je prodjuser voluit te zetten.. dat kost je je oren
sowieso is het aan te raden om alles slechts zo hard te zetten als nodig is, probeer eens aan te leren om te mixen op 'kamerniveau' ipv de buren te zieken
als het geluid wat zachter staat hoor je namelijk door het ontbreken van de vervorming (in je oren
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."