How to become a Dj... deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.211 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Empathy schreef op 29 August 2003 @ 17:55:
[...]

Nu nog even leren beatmatchen en dan ben je helemaal de man (wel een beetje rustig aan doen met de groupies ;))

Anyway... een bekende van me heeft een contest van Q-Dance gewonnen en staat zondag op Beachbob tussen de grote namen te draaien :)
Nu maar hopen dat hij me nog wil kennen als hij beroemd is ;)
nou, ik heb dat geprobeert, 1/10 keer lukte het maar ofzo :/ misschien eerst effe nummertjes op moeten zoeken die lang dezelfde beat aanhouden, om het een beetje mee te leren. Tot nu toe was het mixen meer een beetje van "wachten op een goed rustig stukje en dan overfaden" . maarjah, ik laat ze de komende tijd op me kamer staan, dan zal ik eerder even de tijd nemen om te oefenen dan wanneer ik ze in me househok ( portacabin) zet.

Ik zal wel een keer een fragmentje posten, zodat jullie ff kunnen luisteren en wat tips enzo kunnen geven :) . Zodra ik weer geld heb koop ik ook een ander mengpaneel, heb nu een alectro :( , met een best wel irritante fader, want als je em zo zet dat de cd die momenteel draait niet zachter gaat klinken, dan staat ie nog maar op 1/4. loopt dus zo over: ---._.--- . Ik zou het liever zo zien: ---.-.---
Ik denk dat het zoiets als de Gemini PS-626 i gaat worden. zolang het maar 3+ kanalen zijn met tooninstelling vind ik het best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 16:19:
Oew, over een maandje of wat draait reind (elektrotribal)techno :)
Zolang het niet hard raggen en te mainstream is draai ik alles vanaf nu :P

Joost van Bellen noemt het -> mash up punk style electro clash disco terror space funk apocalyptic hip hop hardrock funk trash musk. Oftewel een tering zooi en een mengelmoes van alles wat je kunt bedenken. :+

Gisteren was wel lache -> Gewoon een mix gemaakt met 2Step US en UK garage punk achtige plaatjes knallende club en deephouse. En dat allemaal in 1 uur :P

Heb hem daarna maar meteen gedelete want terug luisteren wil je zoiets niet :+

[ Voor 19% gewijzigd door R2D2 op 29-08-2003 19:07 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he jammer... dat ie weg is! het had je doorbraak kunnen betekene ;) ik vind het wel kewl als je verschillende stijlen in een mix pleurt als het maar koel klinkt. zo hou je het een beetje afwisselend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 19:46:
he jammer... dat ie weg is! het had je doorbraak kunnen betekene ;) ik vind het wel kewl als je verschillende stijlen in een mix pleurt als het maar koel klinkt. zo hou je het een beetje afwisselend!
Nah dat die mix niet meer op de pc staat is niet zo erg. Denk dat als iemand hem hier had gehoord dat ie zichzelf dood had gelachen.

Maar ik zal zo ff een mix op gaan nemen. Heb alleen nkiet genoeg van die vage punkzooimeuk dus d'r zal ook wel wat anders door heen komen te zitten.

Tis trouwens wel lastige kutmuziek om te mixen. Naja laten we het op weer ff wennen houden :P Als je het net zo draait zoals je 2Step/Garage draait dan klinkt het nergens naar :+

FF een voorbeeldje -> Audio Bullies - We don't care. Zo'n vette plaat :)

[ Voor 21% gewijzigd door R2D2 op 29-08-2003 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ok maar das met elke stijl zo.. allemaal een andere manier van mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 13:34:
ja ok maar das met elke stijl zo.. allemaal een andere manier van mixen.
Dat zal ongetwijfeld zo zijn... net als elke DJ zijn/haar eigen stijl van mixen heeft....

trouwens jongens, ik heb mn spul maar gehouden... staat nu op zolder te verstoffen maar wie weet wil ik ooit nog eens wat doen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn trots op je, je mag blijven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
keez > je bent geweldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keez is da man.... hoe kun je je lieve speeltjes nu bijna willen verkopen :S volgens mij was je ziek! gelukkig was je weer optijd beter :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 08:37:
keez is da man.... hoe kun je je lieve speeltjes nu bijna willen verkopen :S volgens mij was je ziek! gelukkig was je weer optijd beter :)
Mjah... ziek ben ik nu iig ;) als alles weer een beetje op de rit is wil ik misschien nog wel een poging wagen om hier eens een mixje te posten, aangezien ik dat nog nooit gedaan heb :X En iedereen bedankt voor de bedankjes 8)7

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom staan in de openingspost de merken Rodec en Ecler niet bij de High Budget mixers?? Ik dacht toch dat die merken wel vrij degelijke mixers maakten zoals de Rodec MX 300 MKIII of de Ecler Mac90v. En als ik mij niet vergis heb je tegenwoordig ook al de Technics SL-1200 (1210) MK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 22:06:
Waarom staan in de openingspost de merken Rodec en Ecler niet bij de High Budget mixers?? Ik dacht toch dat die merken wel vrij degelijke mixers maakten zoals de Rodec MX 300 MKIII of de Ecler Mac90v. En als ik mij niet vergis heb je tegenwoordig ook al de Technics SL-1200 (1210) MK5
Wat ecler betreft staat er duidelijk: "Geen battlemixers". Met Rodec heb ik geen ervaring en zijn er wat mij betreft te weinig shops die Rodec verkopen.

De M5G is zo weinig vernieuwend en zo gigantisch gestegen in prijs dat je nuts moet zijn om zo'n product te adviseren.

[ Voor 12% gewijzigd door Flake op 02-09-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vash schreef op 02 September 2003 @ 22:28:
[...]
Wat ecler betreft staat er duidelijk: "Geen battlemixers". Met Rodec heb ik geen ervaring en zijn er wat mij betreft te weinig shops die Rodec verkopen.

De M5G is zo weinig vernieuwend en zo gigantisch gestegen in prijs dat je nuts moet zijn om zo'n product te adviseren.
In Duitsland is hij te krijgen voor 750 euro. En er bestaat ook een MK5 die al te verkrijgen is voor zo'n 560 euro. Deze heeft wel niet de blauwe led en ook niet de keuze tussen -8 en +8 pitch en -16 en +16 pitch. En de Mac serie van Ecler zijn geen battlemixers maar clubmixers. De Mac90v is een 8 kanaals mengpaneel. Ga hier maar eens zien. Ik ben waarschijnlijk van plan om een Ecler Mac90v aan te schaffen als opvolger van mijn JB-Systems MX 6

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Clubmixers heb ik er al helemaal niet tussen gezet want dan blijf ik bezig. En jah laten we het maar niet hebben over de prijs van Technicsjes in Duitsland want daar zijn zaken waar de winstmarge zó laag is dat ze geheit een keer op de fles gaan. Maar dat neemt niet weg dat de M5G/MK5 een té dure draaitafel is waarvoor in principe betere alternatieven zijn. Wees reëel, 560 euro is véél te duur voor een draaitafel.

Overigens staat dat onderste regeltje er niet voor niks:
Natuurlijk zijn er ook een zat andere goede producten in deze branche. Dit is slechts een kleine indicatie van wat een goede keuze zou zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Flake op 03-09-2003 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pcies koop een Kloon zoals de Synq! dat zijn echte tafels!!

vergelijk de specs maar eens! en niet onbelangrijk test beide tafels eens. ik zelf heb ze beide nog niet aangeraakt maar als ik nieuwe tafels ga kopen. dan ga ik zekers voor de synq/kloon!

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Heeft die Synq trouwens een volledig analoge pitch? Want die PT-2400 van mij is digitaal, en die DAC converter wil nog wel eens wat tolerantie hebben (lees: wanneer je probeert in te mixen schiettie opeens van 2,4% naar 2,5% en is je hele mix naar de knoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Pitch werkt in combi met het optische rotatie & dtectie systeem dus zal ook wel digitaal werken. Alleen is daar niets op te controleren aangezien er geen LCD op zit. Ik heb er eerklijk gezegd niet opgelet tijdens het open schroeven. Was namelijk zwaar onder de indruk van de motor en het detectie systeem dat je vergeet naar de rest te kijken.

En door een tiende verspringen je hele mix naar de knoppen? Hoe lang maak jij je mixen -> 3 minuten ofzo?

En die LCD mis ik best wel is by the way :P
Maarja als je het niet weet/ziet zie je het niet en speelt zoiets ook niet tussen je oren, en dat tussen je oren is meestal wel de boosdoener :P

[ Voor 59% gewijzigd door R2D2 op 03-09-2003 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Reind schreef op 03 September 2003 @ 18:42:
Pitch werkt in combi met het optische rotatie & dtectie systeem dus zal ook wel digitaal werken. Alleen is daar niets op te controleren aangezien er geen LCD op zit. Ik heb er eerklijk gezegd niet opgelet tijdens het open schroeven. Was namelijk zwaar onder de indruk van de motor en het detectie systeem dat je vergeet naar de rest te kijken.

En door een tiende verspringen je hele mix naar de knoppen? Hoe lang maak jij je mixen -> 3 minuten ofzo?

Maarja als je het niet weet/ziet zie je het niet en speelt zoiets ook niet tussen je oren, en dat tussen je oren is meestal wel de boosdoener :P
hmm, had de synq in belgie zien staan voor 455 euro ofzo.. nog nooit in t echt gezien maar hij ziet er erg degelijk uit.. maar euh. 1 tiende is zeker erg vervelend! af en toe maak ik ook mixen van 3 a 5 minuten met 3 platen . (erg leuk bij tribal house en dat soort genre). Meestal een cd als main beat, de 2 andere platenspelers (toevallig finalscratch) als 2e en 3e plaat. Da's wel vrij stabiel, maar als ik m'n pt2000 als basis gebruik moe'k toch wel ontzettend corigeren na een minuut, en dan wil ik toch wel es de verkeerde plaat aanraken :D

maargoed.. op zich vertrouw ik die synqs wel... ze zien er toch best wel geil uit.!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:31
Reind schreef op 03 September 2003 @ 18:42:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bras/3.jpg

}) }) }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hahaha die heb ik ook gehad.

Ze zijn zo mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk zo'n display hoor, maar wat heb je eraan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 20:23:
Leuk zo'n display hoor, maar wat heb je eraan :?
kapot maken, vingervleken op maken, heel lang naar kijken, modden denk aan: rekenmachine, temp meter, wereld klok! 8)7

ow ja, bij normaal gebruik staat hier je pitch snelheid op... DAT DUS. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Vash schreef op 02 September 2003 @ 22:28:
[...]

Laat ik me dan maar ff vertellen wat ik over rodec vind: De beste mixers waar ik ooit op gedraaid heb. Er zal wel een reden zijn dat je in de meeste Belgische Clubs rodec vind. Een Rodec kan ik dan ook ten zeerste aanbevelen, als je de centen ervoor hebt. (en die heb ik dus momenteel niet anders stond hier zo'n ding :( ) Ecler heeft meer in huis dan hun HAK mixers. Ook met deze mixers heb ik heel goeie ervaaring (maar rodec vind ik dus nog aangenamer).

LOL @ num-lock _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Yalopa op 03-09-2003 21:30 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
num-lock schreef op 03 September 2003 @ 20:36:
[...]

kapot maken, vingervleken op maken, heel lang naar kijken, modden denk aan: rekenmachine, temp meter, wereld klok! 8)7

ow ja, bij normaal gebruik staat hier je pitch snelheid op... DAT DUS. :O
En je kunt er ook op zien welke kant de platter op draait. Das pas handig :+ (en das nog echt waar ook)

Maarre tis wel handig om sets van te voren te maken -> Kun je alle pitch standen op schrijven namelijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door R2D2 op 03-09-2003 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik mis enkel nog de optie om te bepalen waar de naald zich bevind. een soort time/pos dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Laatst online: 09-09 15:05
leffe_blond schreef op 03 september 2003 @ 21:27:
[...]

Laat ik me dan maar ff vertellen wat ik over rodec vind: De beste mixers waar ik ooit op gedraaid heb. Er zal wel een reden zijn dat je in de meeste Belgische Clubs rodec vind. Een Rodec kan ik dan ook ten zeerste aanbevelen, als je de centen ervoor hebt. (en die heb ik dus momenteel niet anders stond hier zo'n ding :( ) Ecler heeft meer in huis dan hun HAK mixers. Ook met deze mixers heb ik heel goeie ervaaring (maar rodec vind ik dus nog aangenamer).

LOL @ num-lock _/-\o_
Hij heeft helemaal gelijk. Rodec komt uit Frankrijk en is daar de mixer, zoals je hier in Nederland Dateq hebt. Op de zaak staat er ook een (300) en zover ik weet zitten die dingen nog aardig in elkaar (behalve die irri tulp ingangen, een goede strakke tulp en je trekt ze zo kaput).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ja en??
dat doe je op gevoel die pitch, ik vertrouw met mixen op me gehoor, niet op harde getallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
jappo112 schreef op 03 september 2003 @ 22:08:
[...]

Hij heeft helemaal gelijk. Rodec komt uit Frankrijk en is daar de mixer, zoals je hier in Nederland Dateq hebt. Op de zaak staat er ook een (300) en zover ik weet zitten die dingen nog aardig in elkaar (behalve die irri tulp ingangen, een goede strakke tulp en je trekt ze zo kaput).
Frankrijk? ow ja daarom hebben ze een internet site met een .be (rodec.be)
eerst ff checken voor dat je gaat roepen
MR_WAZOO schreef op 03 september 2003 @ 22:28:
ja en??
dat doe je op gevoel die pitch, ik vertrouw met mixen op me gehoor, niet op harde getallen
Mja, 't ging toch over freaky featers. NIET als je het wel of niet wil gebruiken/nodig hebben...
voorbeeld: gebruik mijn revers knop ook nooit

[ Voor 30% gewijzigd door num-lock op 03-09-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Rodec is in Belgie (Antwerpen) gevestigd, niet in Frankrijk..

[ Voor 15% gewijzigd door Yalopa op 03-09-2003 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog leuke specs van dit dingetje (dre?)

Afbeeldingslocatie: http://tek.moo.jp/_img/224.jpg

Als ie net zo goed werkt als dat ie er uit ziet gaat technics ook op de cdmarkt 'de standaard' worden (zijn ze denk wel te laat mee).

maar jesus wat ziet dat ding er geil uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Wow... het heeft zijn looks wel mee idd! Ziek man... lijkt wel een gewone volwaardige TT qua schijfoppervlak!

En al die knopjes en bellen enzo... :9~

[ Voor 23% gewijzigd door the_Omniscient op 03-09-2003 23:30 ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu zal er binnenkort wel een enorme kritische review van dre en reind aankomen (waarschijnlijk terecht). Maar je zou dit ding alleen al kopen als kunstwerk voor in je kamer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou hem gewoon aan de muur hangen ofzo, voor de sier. Maar het lijkt me erg gaaf om er een keer mee te werken.
Ook die tekst: 'direct drive digital turntable' vind ik erg goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 23:33:
Nu zal er binnenkort wel een enorme kritische review van dre en reind aankomen (waarschijnlijk terecht). Maar je zou dit ding alleen al kopen als kunstwerk voor in je kamer ofzo.
Nou het feit dat mensen nu alweer roepen dat dit een nieuwe standaard gaat worden is voor mij alleen al een reden om zo erg te gaan zoeken naar fouten dat ie dat in ieder geval niet zal worden :P
Maar als ie ook een technics prijskaartje heeft dan word ie dus onbetaalbaar (kijk naar de nieuwe prutsmodellen met compleet van de pot af gerukte features zoals Dre zou zeggen en naar het prijskaartje wat er aan hangt)

Daar komt nog is bij dat ik hem zo op de foto al te groot vind en ik absoluut niet snap waarom alles tegenwoordig zo op vinyl moet lijken -> Das gewoon een onzinnig iets naar mijn idee en heeft geen enkel nut. Ik vind een CDJ1000 al groot maar nog wel acceptabel. Maar deze en die nieuwe CDX van Numark zijn echt te overdone. Maar das waarschijnlijk een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 03 september 2003 @ 21:45:
[...]

En je kunt er ook op zien welke kant de platter op draait. Das pas handig :+ (en das nog echt waar ook)

Maarre tis wel handig om sets van te voren te maken -> Kun je alle pitch standen op schrijven namelijk :)
He Reind, check je mail ff aub. Zit een beetje op hete kolen .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhhh..Numark komt ook met zon spelerd..op de Plasa....:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
mmm oppassen met vette frietvingers... ;)

maar wel hoge kwijlfactor hoor dit speelgoedje... :o

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 23:46:
Uhhh..Numark komt ook met zon spelerd..op de Plasa....:-)
Olaf bedoelt deze: http://gathering.tweakers...message/18504104#18504104

Verwijderd

die is zo lelijk!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Wat een geil apparaatje man.

Ik heb trouwens een klein filmpje gemaakt van FS, te downloaden op de ftp in New folder.

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

OMFG :9~ wat een lekker ding zeg !! Wat me wel opvalt zijn 2 dingen, de 'schuif' voor cd<-->cd :? en het woordje 'mp3' vlak onder het display....

Deze plek is te koop.

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Er staat bij dat schuifje CD <--> SD. die 2e zl wel een verwisselbaar geheugenkaartje zijn, waarvan je MP3 af kan spelen.

Denken ze bij Technics nou echt 'als het op een SL lijkt, wil iedereen persé deze hebben' ? :? De grootste concurrent, de CDJ-1000 is al ruim 2 jaar op de markt en staat op veel plaatsen al als 'standaard'. Ben bang dat Technics in deze toch de boot gemist heeft...... Maar ben benieuwd naar de eerste reviews!

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Verwijderd

Dat schuifje is volgens mij: cd <-> sd.
Misschien zit er wel een paar gig grote sd geheugenkaart bij.... is die mp3 ook duidelijk... :+

• num-lock
ben geen cdspeler dj, maar het ziet er wel lekker uit! allemaal knopjes!
jammer dat technics (en numark trouwens ook) hun nieuwe producten nog niet op de site hebben...
slechte marketing!

• R2D2
  • Niet online
Ach ik ben benieuwd of ie volgende week ook op Plasa staat. En als ie er staat dan komt er wel een vingerafdruk van mij op :P want er aan zitten zal ik.

Verwijderd

ziet er zekers wel geil! uit maarja dan komt de eerste vraag bijma alweer op... hoeveel doekoes moet dit beestje gaan kosten?? technics kennende wordt ie errug duur

• LangTall

LangTall

Nog een closeup van display eo:

Afbeeldingslocatie: http://www.dancefrontdoor.co.uk/images/122.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door LangTall op 04-09-2003 12:46 . Reden: resized..... ]

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Technics are set to exclusively un-vale the new CD DJ turntable at this years Palsa .
The SL-DZ1200 is based o­n the Technics SL1210 turntable motor .

The big unvaling will be at 3pm o­n DJ Sunday (September 7th).

In addition they are set to showcase a new 4 channel mixer - with the same look as the SL-DZ1200

Palsa is o­n from Sunday 7th - Wednesday 10th September for more info - http://www.plasashow.com

ALSO: PLASA 2003 sees the UK launch of the SL-DZ1200 digital CD turntable, featuring full scratch facility via direct drive platter, cue save, on-board sampling and looping, SD cue point save, auto cue load, vinyl simulation and more. Also on show is the SH-MZ1200 4-channel mixer with digital in/outs, plus the full SL1200 turntable range.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• R2D2
  • Niet online
Yesssssssssssssssssss dat worden vette klauwen achter laten op dat ding :)

Op alles wat zilver/chroom kleurig is trouwens. Of ik ga nog ff snel stickers laten maken met de tekst. Hier heb ik aan gezeten kun je het zien? :P

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ben benieuwd wanneer jij de eerste gesloopt hebt Reind ;)

zouden ze er gratis een stapeltje doekjes en een flesje glassex meeleveren? :+

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

toch lijkt me dat display/ knopjes niet echt makkelijk. Vergeleken met me cdj 20 zijn die knoppies veel kleiner. Ik kan nog makkelijk een tikkie geven in de buurt en dan raak ik em vanzelf wel, bij deze moet je meer opletten dat je niet de verkeerde knop indrukt

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
maar misschien is dat ook wel een voordeel dat je niet zo makkelijk per ongeluk een knop in kan drukken..

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

T3K, heb je pics van die mixer die ernaast ligt??

[ Voor 5% gewijzigd door Yalopa op 04-09-2003 17:52 ]

Verwijderd

nee helaas.. maar dat is ook een nieuw model iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall

LangTall

Zal dit beestje dan wel zijn:
Also on show is the SH-MZ1200 4-channel mixer with digital in/outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
* NightOwlNL gaat maar extra overwerken ofzo :D

deze ziet er tenminstte wel stevig uit, de cdj1000 die ik ooit aan raakte had een zeer losse schijf, oftewel, dat slijt als de neten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leffe_blond schreef op 03 September 2003 @ 23:09:
Rodec is in Belgie (Antwerpen) gevestigd, niet in Frankrijk..
Inderdaad, Rodec is op en top Belgisch en een van de betere merken bij de mixers te samen met Ecler, maar je betaalt er wel een serieuze prijs voor. Een maat van mij zoekt een nieuw mengpaneel voor in een discotheek en twijfelt tussen de Ecler Mac90v en de Rodec MX 300 MKIII. Ik denk dat het waarschijnlijk de Ecler Mac90v wordt maar het is nog niet beslist. Maar hij heeft wel een gat van 8U (355 mm) waar het vorige mengpaneel in zat en die Ecler is dacht ik zo groot

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbel gepost. Sorry

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Hoop dat technics ook met een nieuwe battel mixer gaat komen! dacht namelijk eerst dat de SH-MZ1200 de nieuwe battel mixer zou worden, omdat ik maar 2 kanaalen en ene crossfader spotte, helaas...

Welke markt wil technics aanspreeken met de SH-MZ1200? lijkt mij geen discotheek mixer, maar ook geen thuis ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
MR_WAZOO schreef op 05 September 2003 @ 00:23:
* Flake gaat maar extra overwerken ofzo :D

deze ziet er tenminstte wel stevig uit, de cdj1000 die ik ooit aan raakte had een zeer losse schijf, oftewel, dat slijt als de neten
Die schijf lijkt inderdaad wat gammel maar ik heb nog nooit een kapotte schijf meegemaakt. Ook op mijn CDJ-800 werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Die schijven op de CVDJ800 en CDJ1000 zijn verre van gammel. Dat lijkt al snel zo om dat alles zo makkelijk beweegt terwijl je dat niet verwacht en je eerste reactie is dan -> Gammele bende.

Nou ze zijn in ieder geval een stuk steviger als de faders in hun mixers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Denk dat ze richten op de kleine en medium clubs met een dergelijke mixer, beetje de markt van de pioneer mixers. Mischien is het wel een pioneer look-alike met de foutjes/prullen eruit.
Wat betreft de prijs van die cd speler reind, als je kijkt wat een pioneer CDJ 1000 cdspeler kost of dat nieuwe denon model.... die zijn ook niet bepaald goedkoop, dus als technics onder de 1000 EUR blijf met hun CDspeler is het een koopje. Hun prijs zal volgens mij, gewoon in de buurt hangen van pioneer / denon speler..

[ Voor 8% gewijzigd door Yalopa op 05-09-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
hou er ook wel rekening mee dat ie behalve cd's ook van sd kaartjes af kan spelen, in tegenstelling tot (voorzover ik weet) de cdj1000 en de cdx.. en ik vermoed dat die functionaliteit ook een aardige prijs heeft...

van een ander forum heb ik begrepen dat dit speelgoedje zo rond de 1500 euro gaat kosten, dus keer die spaarvarkens maar om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

omg wat een smak geld voor een CD speler, maar is wel nog in de buurt van de CDJ 1000. dus extra prijs voor extra funktionaliteit, tis maar de vraag of je al die funktionaliteit ook echt nodig hebt... De redenwaarom alles op vinyl moet lijken, tja om de nog erg groote groep vinyl dj's te overhalen een van deze apparaten te kopen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb van andere websites begrepen dat dit dingetje zodra ie geintroduceerd wordt rond de 3000 USD gaat kosten. De prijs die Ener-G noemde leek me dan wel nog een beetje aan de lage kant.

Overigens zullen vooral de grotere tenten met breed budget zon setje aanschaffen. Ik zo'n cdspelert nog niet snel in het clubcircuit opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

sorry hoor maar je moet goed gek zijn om hier $3000 aan te spenderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
En dat doen grote clubs al helemaal niet want die doen aan sponsering. D'r stonden niet voor Jan met die hele korte achternaam Vestaxen in Godskitchen en Gatecrasher. D'r staat niet voor de kat z'n kut een Technics mengpaneel op een DMC wedstrijd. Die oude Technics mixertjes daar wil me hond nog niet over heen pissen maar rtoch staan ze op zo'n groot iets. Toch wel merkwaardig dan hé ;)

Nee denk niet dat dit een hit gaat worden met die prijs. En die prijs zal vast wel kloppen. Ze vragen tenslotte ook nog steeds een godsvermogen voor een stukje techniek van 20 jaar oud dus dan wil je niet weten wat hier straks de echte prijs van gaat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mochten ze trouwens 1500 euro per stuk zijn.. en ze werken net zo goed als ze er uit zien, dan weet ik zeker dat zon ding over een jaartje op mijn kamer staat (mits beschikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geef mij dan toch maar final scratch ipv van deze cd-spelers want voor dat geld dat je 2 van deze spelers koopt kun je:

2x synq tt
2x goede naalden
1x mengpan (welke je het liefst hebt)
1x laptop + final scratch kopen..

en dan heb je toch een beter setje denk ik voor de dj's die niet over willen op cd's maar toch wel met mp3 willlen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Niet mee eens. Ik wil niet het risico lopen op een uitvallend geluid met finalscrach, geef mij maar fijne CD spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
zet je nog een simpele cdspeler naast je FS of je synq TT en je kan door terwijl FS reboot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Vash schreef op 06 September 2003 @ 13:01:
Niet mee eens. Ik wil niet het risico lopen op een uitvallend geluid met finalscrach, geef mij maar fijne CD spelers.
Ik heb het even geleend van iemand die final scratch heeft en das op een laptop waar verder niets op draait dan fin al scratch. Rocksolid en hij staat nu al 2 dagen non stop aan en nog is het programma niet vast gelopen. Dus als je een systeem hebt wat vast loopt dan is dat je eigen schuld en niet die van de PC. Een goed geconfigureerde laptop loopt namelijk niet vast.

Ik vind het verder wel een erg fijn systeem en ik denk dat ik dit toch ook maar aan moet gaan schaffen.

En trouwens een CD speler wil ook wel is vastlopen hoor. Heb het 1 keer in me leven mee gemaakt met een CDJ1000 die gewoon niets meer wou doen. FF aan en uit en het probleem was verholpen. Tsja dat krijg je met al die compugestuurde zooi en dat neem ik dan wel voor lief. Het werkt tenslotte in 99,9% van de gevallen namelijk probleemloos en die ene keer sta ik dan maar een keer voor lul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Final Scratch toch geen alternatief voor draaitafels of CD spelers. Kan het niet echt onderbouwen maar mijn gevoel zegt dat het nooit wat gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

FS toch al weten crashen hoor op een feestje, halve min geen muziek dj met rode kaakjes in zn platenbakken rammelen om een plaat te vinden... tja dan sta je voor lul... nee hoe eenvoudiger de techniek, hoe stabieller de zaak, kijk maar naar de auto's van vroeger, die gaan ook veel langer mee dan ze nu leven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

leffe_blond schreef op 06 September 2003 @ 17:45:
...nee hoe eenvoudiger de techniek, hoe stabieller de zaak, kijk maar naar de auto's van vroeger, die gaan ook veel langer mee dan ze nu leven..
Ja, vroegah reed men max 1000 km in 10 jaar en tegenwoordig rij ik er dik 60.000 mee (per jaar) :/

Je staat wel open voor vernieuwing?

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 06-09-2003 17:55 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

FF een nieuwe post:

Een tijdje geleden heb ik een oproep gedaan om de 'vaste' bezoekers van dit draadje mij een email te sturen met de stijlen die zij draaien.

Dankzij de massale email-stroom :P die vervolgens onstond heeft het even geduurd om een en ander netjes in kaart te brengen.

Bij deze, een (on)volledige lijst op alfabetische volgorde:

DJ Stijlen
BtM909 :: BO the Man• 2Step / UK Garage
• Funky House
• R&B / Hip Hop

EmpathyVaak:
• Trance
• Hardtrance
• Hardhouse

Minder vaak:
• Hardstyle
• Techno

JaapvR• FunkTechno
• Clubstijl

MolshoopVerschillende soorten Techno

Keez :: DJ CC (Case Closed)• Jumpstyle Trance
• Uplifting Trance
• Hardstyle
• Hardtrance

TekDrum&Bass

Universal Creations• (Progressive)Trance (dus de wat meer kwaliteits Trance)
• Progressive
• Classics (Club, Trance en House)

Daarbuiten ook:
• ClubTrance
• Techno (meestal de wat hardere)
• Hard Trance
• DnB
• Groove
• House

Vash• Techno
• Trance

Mocht je nog ontbreken in de lijst, stuur dan gerust een email naar:
GOTDJ [@] ProWebDesign.nl

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Vernieuwing, zie mn ondertitel :p

Ik sta weldegelijk open voor vernieuwing, maar dat moet dan kwalitatief zijn, niet kwantitatief (al dan niet financieel). ik heb dus liever 1 oud systeem dat goed onderhouden is en gewoon werkt dan elke maand 4 nieuwe dingetjes met massa's toeters en bellen, die een week of 2 meegaan (extreem gezegd)

Met hoe eenvoudiger de techniek hoe stabieller de zaak bedoel ik dat je minder kans hebt op fouten met een eenvoudig iets dan met een complex iets, ik dacht dat dat wel duidelijk was :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leffe_blond schreef op 06 September 2003 @ 19:31:
Vernieuwing, zie mn ondertitel :p

Ik sta weldegelijk open voor vernieuwing, maar dat moet dan kwalitatief zijn, niet kwantitatief (al dan niet financieel). ik heb dus liever 1 oud systeem dat goed onderhouden is en gewoon werkt dan elke maand 4 nieuwe dingetjes met massa's toeters en bellen, die een week of 2 meegaan (extreem gezegd)

Met hoe eenvoudiger de techniek hoe stabieller de zaak bedoel ik dat je minder kans hebt op fouten met een eenvoudig iets dan met een complex iets, ik dacht dat dat wel duidelijk was :7
De TTX van Numark is hier een mooi voorbeeld van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou van vernieuwingen.. Met draaien heb ik er het budget niet voor maar met me pc-tjes koop ik toch echt elke maand/2maanden iets nieuws en meestal 1keer per jaar een complete nieuwe pc!

omdat ik gewoon alles wil testen en bij wil blijven.. net zoals met software ik ben nu 1 maand MCSE Win2k en ik ga deze maand alweer aan 2k3 beginnen.. Kortom het moet in je zitten nieuwe dingen uit te willen proberen! Als het niet bevalt verkoop je het gewoon weer door met een mooi verhaaltje ;)

Als ik het geld ervoor over zou hebben.. kocht ik nu die bovenstaande setup!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 10:24:
[...]

De TTX van Numark is hier een mooi voorbeeld van. :)
Ja en das 1 fout iets waar je nu over begint. Zal ik maar zwijgen over de nieuwe OEM bak? De CDJ800? De Denon (die nieuwe) de CDN90 axis8+9 en alle andere apperatuur die het laatste jaar is uitgekomen en die wel goed en vernieuwend is?

Als we zo gaan denken hadden we nu nog in dafjes met variomatic gereden en hadden we geen kleuren tv met afstandbediening gehad. En zo kan ik nog wel 100.000.000 dingen opnoemen. Stilstaan is achteruitgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 07 September 2003 @ 15:08:
[...]

Ja en das 1 fout iets waar je nu over begint. Zal ik maar zwijgen over de nieuwe OEM bak? De CDJ800? De Denon (die nieuwe) de CDN90 axis8+9 en alle andere apperatuur die het laatste jaar is uitgekomen en die wel goed en vernieuwend is?

Als we zo gaan denken hadden we nu nog in dafjes met variomatic gereden en hadden we geen kleuren tv met afstandbediening gehad. En zo kan ik nog wel 100.000.000 dingen opnoemen. Stilstaan is achteruitgaan :)
Eigenlijk bedoelde ik dat niet zo ;)
Ik bedoelde te zeggen dat nieuwe dingen met veel gadgets erop en eraan niet altijd goed hoeven te zijn. Kijk leuk zo'n TTX met lampjes, knopjes, schermpje enz. maar vervolgens wel een arm die zo ruk is dat niet niemand er een plaat op gelijk krijgt. Dus eigenlijk bedoel ik: Niet elke vernieuwing is een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Naja ik heb nu goeie gear, kan beter, kan altijd beter, maar ik stop mn geld nu toch echt in platen. Die vernieuwings race op pc gebied vind ik ultra zinloos, is gewoon een spiraal waar je nooit uitkomt, en die echt teveel kost, nu komt hetzelfde een beetje op in voor met djgear, het stop voor mij toch echt hier..

* Yalopa gaat maar verder sparen voor zn HIFI install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 15:45:
[...]

Eigenlijk bedoelde ik dat niet zo ;)
Ik bedoelde te zeggen dat nieuwe dingen met veel gadgets erop en eraan niet altijd goed hoeven te zijn. Kijk leuk zo'n TTX met lampjes, knopjes, schermpje enz. maar vervolgens wel een arm die zo ruk is dat niet niemand er een plaat op gelijk krijgt. Dus eigenlijk bedoel ik: Niet elke vernieuwing is een verbetering.
In princiepe is elke vernieuwing een verbetering. Als Numark die arm ff fixt dan hebben ze een wereld draaitafel die een absolute nummer 1 is. No doubt about that. En fouten worden altijd wel gemaakt en das niet erg zolang ze maar wel snel genoeg verholpen worden. Een SL1200 is ook niet compleet foutloos. De fouten waren er pas uit bij de M3D dus om nou te zeggen dat er 20 jaar geleden meteen een foutloos product is neer gezet..... Dacht het niet en de M3D is weer een door ontwikkeling en een verbetering. Ik hoop alleen dat ze bij Numark wat sneller zijn als bij Technics met de fouten uit een apparaat halen.
Maar bij Technics weten ze het helemaal mooi te maken -. Hebben ze een M3D die in princiepe geen fouten meer heeft gaan ze een M5G uit brengen met een skip resist die de arm lockt -> Oftewel dan help je je door ontwikkeling weer naar de klote. Das pas dom ;)

En op een TTX is best te draaien -. zolang je maar geen lompe boer bent zoals ik want dan heb je echt een spelingsvrije arm nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Heeft er iemand toevallig ook ervaring met die Freefloat dingen? Ik heb nl niet zo'n stabiel bureau en soms skipt de plaat over als ik tegen het bureau aan stoot. Alleen die dingen maken je draaitafels ook wel een beetje instabiel lijkt me..

Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/freefloat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja, heb er laatst een in me handen gehad en ff een draaitafel op gezet (niet mee gedraaid). Ik denk dat het wel werkt als het gaat om trillingen etc. maar hij lijkt me wel wiebelig. Echter op dancevalley en mystery land zag ik ze bijna overal staan dus er zal best op te draaien zijn denk ik.
En voor 25 euro is het ook geen dure oplossing......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik vind het persoonlijk ondingen. Heb er 1 keer mee gedraaid en heb ze er toen onder weg getrokken en er weer de goede oude bakstenen onder gezet. Leuk bedacht maar fijn is een ander verhaal. Het wiebelt aan alle kanten en ik had telkens het idee dat de SL er ieder moment af kon lazeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Reind schreef op 07 September 2003 @ 21:04:
Ik vind het persoonlijk ondingen. Heb er 1 keer mee gedraaid en heb ze er toen onder weg getrokken en er weer de goede oude bakstenen onder gezet. Leuk bedacht maar fijn is een ander verhaal. Het wiebelt aan alle kanten en ik had telkens het idee dat de SL er ieder moment af kon lazeren.
Dat gevoel kreeg ik al bij het zien van dit product! voor dj`s die ook nog aan scratchen doen is dit denk ik helemaal een onding. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als je gaat scratchen kan je mischien je TT in een betonblok gietten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Er op zetten is genoeg. Tis zo kut namelijk als je net ff verkeerd giet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat ondanks dat ie misschien trillingen absorbeerd, je SL echt staat te dansen. En die zwaartekracht die links rechts onder boven alles op je naald werkt lijkt me ook niet fijn ..

Kan me echt niet voorstellen dat dat ding goed werkt. Want we weten allemaal wat er met naalden gebeurd op SL's die een beetje scheef staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 11:21
sjeez, wat loopt deel 7 hard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empathy schreef op 07 September 2003 @ 18:38:
Heeft er iemand toevallig ook ervaring met die Freefloat dingen? Ik heb nl niet zo'n stabiel bureau en soms skipt de plaat over als ik tegen het bureau aan stoot. Alleen die dingen maken je draaitafels ook wel een beetje instabiel lijkt me..

[afbeelding]
Heb de freefloats een paar weken in huis liggen. Dingen werken goed. Heb ze zelf gekocht omdat mijn TT's last hebben van rumble in de discotheek waar wij feesten organiseren. Stoeptegels helpen dan niet (trillingen gaan daar doorheen).
Afgelopen zaterdag nog op een pre versie van die freefloats gedraaid, 4 ballonnen onder een TT in een dj booth ;) werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Lampje schreef op 08 september 2003 @ 00:26:
sjeez, wat loopt deel 7 hard :P
Is dat een hint? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

offtopic:
Ik heb je toegevoegd op mijn msn.... Heb je die niet aanstaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

idd, deze gaat zo goed dat we net als in de goeie oude tijd weer doorgaan tot 2000 :7 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
BtM909 schreef op 08 September 2003 @ 13:53:
[...]

offtopic:
Ik heb je toegevoegd op mijn msn.... Heb je die niet aanstaan ?
vash at lanpartyanimals dot com ja, kom dit weekend pas weer online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Zo ik ben weer terug van Plasa.

Zou eigenlijk 3 dagen gaan maar heb van die vrienden die zonodig probs moeten hebben op hun werk.
Naja gisteren 1 middagje geweest dus en ik heb wederom me ogen uit gekeken.

En ik heb ook ff op die nieuwe Technics cd speler zitten spelen. Nou wil iedereen weten hoe ie was natuurlijk.
Nou echt super bijzonder (afgezien van het design) vond ik hem niet. Op de foto ziet ie er trouwens mooier uit als in het echt. Hij kan wat een Pioneer/Denon/Numark in dat prijssegment ook kan en verder eigenlijk weinig meer/minder. Wat wel leuk is is dat je heel makkelijk een que punt ergens midden op de plaat op kan slaan e.d maar das iets wat je ff zelf moet ondervinden. Heb hem trouwens ook ff getest om hem te testen op shokproofheid. Een vriend van me stond daar ff mensen af te leiden en op het moment dat niemand keek heb ik er een beste tik op de zijkant gegeven. En ja hij sloeg over.
Verder zat er een behoorlijke latency tussen de platter manipulatie en het muziekje wat op dat moment speelde. Dit was trouwens wel van de geheugenkaart die er in zat. Dat was een SD kaart voor zover ik kon zien. Jammer dat ik me digicam niet bij me had anders had ik hem er ff uitgerukt -> foto van mezelf gemaakt en dan weer terug stoppen :P.
De trafo in dat ding hoor je duidelijk of het was die van de nieuwe technics mixer. 1 van de 2 maakte iig een takkeherrie.
De prijs komt trouwens volgens de meneer van Technics rond de 1700 á 1800€ te liggen (hij zei 2000 als adviesverkoop maar daar gaat natuurlijk wat vanaf) en dat maakt hem te duur als je hem vergelijkt met de pio's e.d

Heb ook ff met de nieuwe pioneer mixers gespeelt en die zijn nog net zo beroerd/goed als eerst. Er stond er zelfs 1 die al kraakte (zo'n ding wissel je toch meteen om?) en hij heeft 1 nadeel, Hij word nie meer zo warm dus geen koffie warm houders meer inbegrepen :+
Voor de rest waren het wel erg leuke mixers om mee te spelen alleen haden ze net te weinig kanalen naar mijn idee. Of je moet van omswitchen houden.

Verder ben ik echt alles tegen gekomen daar en het is allemaal teveel om op te noemen wat er staat. Heb vanmiddag de foto's weg gebracht en zal is kijken of ik er van de week een paar in kan gaan scannen. Ben zelfs mijn eigen draaitafel tegen gekomen bij Kam en nog een ander vaag merk die hem ook uit gaan brengen. En het leuke was dat toen ik zei dat ie wel erg veel op de AMDJ en de Aikiama + Synq leek hun bij hoog en laag bleven volhouden dat het absoluut niet zo was want hun waren degene die het alleen recht op deze draaitafel hadden. Ja my ass Afbeeldingslocatie: http://forum.idp.nl/2003/images/smiles/icon_fuckyou.gif

Verder was het wel een geslaagd dagje en heb een hoop dingen gezien waar ik weer voor kan gaan sparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hehe, leuke meningen/stukje geschreven :D

Trouwens, ik probeer nu een beetje om op de beat te mixen, t gaat al wat beter, maar meestal niet in 1x. Nou vind ik het ook l;astig om goed te horen of allebei de beats tegelijk komen, ik werk met een koptelefoon (prodjuser) als ik die voluit zet en op me schouder leg vind ik het wat makkelijker gaan. Is het misschien een idee om met monitors te werken? zodat je duidelijker kan horen of het gelijk loopt?
( Ik heb gewoon de de speakers van me disco aangesloten, t kan dus wel gewoon lekker hard :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op 09 September 2003 @ 14:53:
Hehe, leuke meningen/stukje geschreven :D

Trouwens, ik probeer nu een beetje om op de beat te mixen, t gaat al wat beter, maar meestal niet in 1x. Nou vind ik het ook l;astig om goed te horen of allebei de beats tegelijk komen, ik werk met een koptelefoon (prodjuser) als ik die voluit zet en op me schouder leg vind ik het wat makkelijker gaan. Is het misschien een idee om met monitors te werken? zodat je duidelijker kan horen of het gelijk loopt?
( Ik heb gewoon de de speakers van me disco aangesloten, t kan dus wel gewoon lekker hard :D )
Ik geef je één tip, flikker die SPL de deur uit als je nog langer dan een week met je oren wil doen. Dat ding heeft al zo'n irritant mid/hoog en dan zet je hem ook nog keihard. Zo ben je met de kortste keren stokdoof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
mijn prodjuser heeft juist geen irritant midgebied

ik vind t een heerlijke headphone
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.