Verwijderd
Verwijderd
Besef wel dat je zodra je een draaitafel aanschaft je elke maand platen wil kopen, en das nog veel duurder (daarom kan je ook best wat meer geld uitgeven aan een TT, na een jaar kost hij relatief toch niets meer tov je platen
Verwijderd
maar er zijn toch ook wel goede draaitafels tot 200 €.
Ja... en van die platen daar zit wat in maaruh als je dan niet elke keer de duurste plate koopt dan wil het nog wel lukke denk
En met dat mengpaneel is niets mis hoor als je net begint. Maar ik heb een paar keer oude gear van een flatgebouw naar beneden getyft en daar zat ook zo'n mengpaneeltje bij (geloof dat dat ding nog dik 4 jaar dienst heeft gedaan ook -> Kocht hem 2é hands destijds en toen was ie al aardig oud). Tsja ik donder het net zo lief van een flatgebouw af als dat ik gear door ga lopen verkopen waar je geen fuck meer aan hebt. En in de container gooien is ook zo zonde.
He Punk
Hoe ging het draaien gisteravond... Ik woon g#dd@mmit in Almere maar kan de frequentie niet zo gauw vinden
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Binnenkort zal ik er wel een keer live gaan draaien maar had geen zin om er een dag vrij voor te gaan nemen
tja 'discipline'? ik noem het eerder een gebrek aan geld, anders kocht ik de platen nog steeds als pakken melkVerwijderd schreef op 22 August 2003 @ 00:17:
Is een prima apparaat om mee te beginnen, dus doe dat ook vooral. Hij heeft zelfs 3-voudige EQ, dus je kan er mee vooruit totdat hij begint te "lekken" of te kraken zou ik zeggen (ongeveer tegen die tijd zul je ook soepeler faders willen, of betere geluidskwaliteit etc).
Besef wel dat je zodra je een draaitafel aanschaft je elke maand platen wil kopen, en das nog veel duurder (daarom kan je ook best wat meer geld uitgeven aan een TT, na een jaar kost hij relatief toch niets meer tov je platen). Of je moet zo gedisciplineerd zijn als ener-G, en alleen kopen waar je echt 110% achter staat (but then, ik weet altijd pas welke platen ik echt tof vind als ik ze een maand heb
)..
de 'hitjes' laat ik tegenwoordig links liggen, omdat je die platen meestal na een maand de kast in gooit als de hype eenmaal over is, tenzij het echte klassiekers zijn
ik shop nu al een aantal jaren voor plaatjes, en in die jaren heb ik inmiddels een redelijk gedefinieerde smaak ontwikkeld voor platen, en in het begin kocht ik ook meestal dingen als ik er zelf nog niet helemaal uit was wat ik er nou van vond. Dat gaat sneller naarmate je vaker gaat shoppen, veel luisteren should do the trick, het duurt bij mij meestal enkele seconden als ik een plaat hoor nu dat ik meteen zeg van die neem ik, of die neem ik niet.. ik ga er dan vooral op mijn gevoel van uit, word ik er blij van en heb ik zoiets van 'jaaah' dan neem ik hem
twijfel ik dan leg ik hem apart en luister ik er later nog een keer naar en blijf ik twijfelen dan laat ik hem liggen, of ik moet echt royaal geld teveel hebben
uiteindelijk als 'wannabe' dj heb je namelijk toch geen breed publiek/fans dus maakt het in principe niet uit wat je draait, en dan kan je maar beter iets draaien waar je zelf ook achter staat en wat jij het lekkerst vind klinken
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
maarja misschien ga ik er nog wel een baantje bij zoeken en dan heb ik meer geld en kan ik meer platen kopen maarja dat zien we tegen die tijd wel.
Verwijderd
maargoed de keuze blijft aan jou!
Verwijderd
daar ben ik al een hele tijd mee bezig maar nu wil ik dus platen gaan draaien en dan ook eens misschien ergens op een party draaien ofzo dat lijkt me echt leuk !Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 13:16:
of je gaat gewoon met cd´s draaien en dan kun je op de goedkope manier aan je muziek komendan kun je lekker oefenen en dan altijd later nog overstappen op platen.. dat heb ik ook gedaan! zo raak je ook gewend aan de muziek en het mixen..
Verwijderd
En over bekende platen; nee, je hoeft ze niet te hebben. Als je ergens draait heb je alleen wel een grotere kans dat jouw stijl bij het publiek aanslaat wanneer je wat herkenbaars er tussen hebt zitten.
En bovendien: bekend is niet meteen slecht hoor. Bekende platen zijn zo bekend omdat veel mensen ze goed vinden!
maar daar zit dus wel verschil in, of ik top40 en popi mainstream draai, of echt 'mijn' eigen ding met vinyl, techno of drum 'n bass
kwestie van economisch denken in deze barre tijden
overigens is het leuke als je zelf aan het neuzen bent en tussen de nieuwe onbekende platen jouw 'krenten' eruit pikt, je er soms achter komt dat een paar maanden later de plaat die je had uitgezocht ineens een grote hit wordt, terwijl je hem al maanden in bezit had
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Komt me bekend voor ja, denk je ff een leuke bijzondere plaat te hebben, hoor je hem een paar maanden later overal.Ener-G schreef op 22 augustus 2003 @ 15:49:
overigens is het leuke als je zelf aan het neuzen bent en tussen de nieuwe onbekende platen jouw 'krenten' eruit pikt, je er soms achter komt dat een paar maanden later de plaat die je had uitgezocht ineens een grote hit wordt, terwijl je hem al maanden in bezit had
Verwijderd
Jij was dan 1 vd eersten die deze platen liet horen....
trendsetter
'Hit-gevoeligheid' van een plaatje horen heet dat.Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 17:57:
[...]
Komt me bekend voor ja, denk je ff een leuke bijzondere plaat te hebben, hoor je hem een paar maanden later overal.
You don't need eyes to see, you need vision
Het ligt er aan, als je wat connecties hebt is het minder moeilijk. en het hangt eraf wat voor feest. ik heb een nog geneens hele grote drive in, maar ik draai 2x per jaar voor een schoolfeest van 100man. Veel meer mensen dan dat wordt toch erg lastig, omdat grote scholen vaak een professionele disco OID regelen. Maar 100man vind ik al tof genoegVerwijderd schreef op 22 August 2003 @ 15:24:
Ja, het lijkt mij ook leuk op een party grote dan 100 man te draaien, maar geloof me: dat ligt niet voor t oprapen!
Verwijderd
Het lijkt mij leuk om een avond mensen gewoon uit hun dak te laten gaan op mijn eigen stijl. Maar omdat ergens te kunnen doen is vaak lastig te vinden.
Maar ik ben ook nog niet echt hard opzoek naar zo'n plek. Wil mijn techniek eerst nog een stuk verbeteren.
Verwijderd
Verwijderd
Verder nog voor het eerst in mijn leven een stukje Prophet en klein stukje Dana meegemaakt op de (sfeerloze) Qdance stage (open air). Niet echt mijn ding (sterker nog, heb een afkeer tegen die muziek).
Daarna nog bekenden gesproken die moesten draaien in de Twix Talentroom (Antiphus en Joop (ook afsluiten in lexionstage)). Tent was leuk aangekleed.
Over het algemeen vond ik het een geslaagd feest. Het kan echter niet op tegen een Dance Valley dat veel meer te bieden heeft voor de dance liefhebber.
Het (noord?) gedeelte van het terrein (qdance, cocoon) vond ik minder gezellig dan het andere gedeelte (iets te statisch en kil). Ook duidelijk dat id&t dit feest organiseert (goed bezuinigd op een aantal dingen
lees ik gisteren dat Sven Vath en Funk d'Void er ook draaiden
[ Voor 92% gewijzigd door CV_SmileY op 25-08-2003 11:33 ]
Verwijderd
Verwijderd
support your local dj/artist!!!!Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 13:16:
of je gaat gewoon met cd´s draaien en dan kun je op de goedkope manier aan je muziek komendan kun je lekker oefenen en dan altijd later nog overstappen op platen.. dat heb ik ook gedaan! zo raak je ook gewend aan de muziek en het mixen..
wellicht bij hard to find...Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 14:26:
hm ja, wie weet waar ik zo'n shirt kan krijgen ??
http://www.htfr.com/products/category/?id=clothes
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Ik ben wezen kijken, zien er echt veel kleiner uit als al die andere , dat lijken soms net platenspelers zo grootVerwijderd schreef op 25 August 2003 @ 13:18:
ja zijn leuke spelers voor dat geld! ik heb ze ook al dik een jaar en ze bevallen me nog steeds heel goed!
Btw, weet je of de doos waarin ze zitten erg groot is? want als he effe uitkomt wil ik ze op de fiets meenemen.
Verwijderd
Ik heb al eens een 19" crossover ook meegenomen op de fiets, gewoon laten steunen op me stuur. Maar die cd spelers zijn wat schokgevoeliger, dus dat zal ik maar niet doen.
je hoeft ze niet METEEN aan te zetten hoor_ferry_ schreef op 25 August 2003 @ 22:25:
dan maar 1 in me rugtas en 1 in een gewone tas. Want als ik met de auto ze wil halen moet ik wachten tot vrijdag avond (heb geen rijbewijs). En zaterdag heb ik een feestje waar ik moet draaien, dus dan kan ik niet zo lang ermee oefenen.
Ik heb al eens een 19" crossover ook meegenomen op de fiets, gewoon laten steunen op me stuur. Maar die cd spelers zijn wat schokgevoeliger, dus dat zal ik maar niet doen.
nee dat snap ik
Dat ding heeft ook een maand of 2 op zijn kant liggen spelen omdat mijn gewone NAD cd speler voor reparatie weg moest en ik geen plek had in me hifi kast.
En nog steeds werkt dat ding
argh!Ener-G schreef op 25 augustus 2003 @ 09:42:
arghl ik had kaartjes voor de ML afterparty in de Mazzo van Michel de Heij toegestuurd gekregen, maar was vrijdag en zaterdag niet thuis, en had ook al een verjaardag die avond
lees ik gisteren dat Sven Vath en Funk d'Void er ook draaiden![]()
Daar had ik ook kaartjes voor. Helaas was m'n maat een beetje oververmoeid
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
Verwijderd
deze opmerking trek ik heel slecht. Zoals je misschien niet weet is er op het internet een ware rage ontstaan met het rippen van uitgekomen platen.Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 13:16:
of je gaat gewoon met cd´s draaien en dan kun je op de goedkope manier aan je muziek komen ;)maargoed de keuze blijft aan jou!
dit betreft meestal releases op kleine labels die door hun platenverkoop net kunnen rondkomen, en waarbij artiesten net genoeg geld krijgen om te kunnen doorgaan met muziek produceren, waar wij djs onze setjes mee kunnen vullen.
opmerkingen als dit maakt de hele muziek industrie naar de klote. en dan heb ik het niet over de grotere maatschappijen als sony etc, maar de meer kleinere onafhankelijke(tot nu toe dan) labeltjes.
Als jij zo laks tegen beginnende djs gaat verkondigen dat ze maar lekker met gekopieerde cdtjes moeten beginnen dan maak ik mij daar behoorlijk kwaad over..
Mensen moeten goed beseffen dat door hun gedrag ze bedrijven artiesten etc echt stuk kunnen maken. En kom aub niet met de opmerking van¨ze hebben toch geld zat¨ want dat is zeker niet het geval.
Verwijderd
bv. als beginnende dj van 16 jaar heb je toch bijna geen geld om platen te kopen maar je wilt wel het gevoel krijgen van het mixen! dus dan download je muziek om te oefenen dat hoeven dus niet perse die platen van die kleine labels zijn.. daarvoor moet je heel erg zoeken!! want die nummers vind je niet op kazaa of winmx.
dus ik vind dat je best mag downloaden om te oefenen maar als het serieus word dan moet je gaan betalen! zo werkt het ook met produceren eerst kijken of je met reason of cubase kunt werken en iets goeds kan maken.. dan aanschaffen. zo doe ik het ook!
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 11:00 ]
*ahum* ondergetekende is 16 en doet goed z'n best om zoveel mogelijk platen iedere week te halen ja. Meestal komt dat op 2 platen in de week (4 als ik ff geld hebVerwijderd schreef op 26 August 2003 @ 08:20:
Volgens mij snap jij mijn stelling niet helemaal!
bv. als beginnende dj van 16 jaar heb je toch bijna geen geld om platen te kopen maar je wilt wel het gevoel krijgen van het mixen! dus dan download je muziek om te oefenen dat hoeven dus niet perse die platen van die kleine labels zijn.. daarvoor moet je heel erg zoeken!! want die nummers vind je niet op kazaa of winmx.
dus ik vind dat je best mag downloaden om te oefenen maar als het serieus word dan moet je gaan betalen! zo werkt het ook met produceren eerst kijken of je met reason of cubase kunt werken en iets goeds kan maken.. dan aanschaffen. zo doe ik het ook!
Tot hier ga ik met je mee...Reind schreef op 26 August 2003 @ 10:18:
Gecopieerde cd's voor thuis kan best.
Tsjongejonge wat zijn we weer een stel moraalridders vandaag.
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat mensen dezelfde gekopieerde CD's vervolgens gaan gebruiken bij gigs (zonder het origineel in bezit te hebben).
Verwijderd
sorry was zeker niet naar jou bedoeld, en een moraalridder ben ik zeker niet.Vash schreef op 26 August 2003 @ 11:15:
[...]
*ahum* ondergetekende is 16 en doet goed z'n best om zoveel mogelijk platen iedere week te halen ja. Meestal komt dat op 2 platen in de week (4 als ik ff geld heb). Downloaden doe ik in principe alleen voor nummers die ik wil leren kennen of nummers die nergens meer op plaat zijn te vinden (dan kunnen ze de schurft krijgen met hun auteursrechten, moeten ze er maar voor zorgen dat hun nummers overal beschikbaar zijn). Maar in principe is het zo dat ik ieder nummer dat ik goed vind op plaat wil hebben.
Djen is een dure hobby, zeker als je technics aanschaft en elke week platen wil gaan kopen. maar dat hoort erbij. Als je alleen gaat draaien met gekopieerde meuk dan verneuk je de hele industrie, wat bestaat uit tal van kleine bedrijfjes. Het is niet zoals een kopietje van xp, want Microschoft heeft zeker geld zat. Ik wil hier alleen meezeggen dat je geld jat van de verkeerde mensen.
Zelf ben ik ook begonnen met draaien. Als ik geen geld had, geen platen kopen dus. maar nooit cds kopieren om mij zo geld uit te sparen. En het maakt echt niets uit of je alleen thuis draait of voor 400 man, want in het 2e geval moet je je helemaal gaan schamen.
Verwijderd
kleine zaal 013
22.00 -- 04.00
4,- entree
-----
voor de dnbliefhebbers (of mensen die mij een keer willen zien/horen draaien).
Verwijderd
kijk dat is jou keuze geweest! ik weet niet of jij spellen speelt op je pc.. zoja koop je ze dan ook legaal? want dat is dan ook een dure hobby!Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 12:29:
[...]
Zelf ben ik ook begonnen met draaien. Als ik geen geld had, geen platen kopen dus. maar nooit cds kopieren om mij zo geld uit te sparen. En het maakt echt niets uit of je alleen thuis draait of voor 400 man, want in het 2e geval moet je je helemaal gaan schamen.
kijk als alles nou niet zo duur was dan was het nog leuk ik vind 10 euro voor een vinyl met 3 a 4 numemrs erop toch wel prijzig hoor! daarom koop ik alleen platen die ik echt goed vind! en ik heb niet te klagen over mijn inkomen!
ik vind dit net zo´n discussie als platen vs vinyl of zoals op tweakers vaak gezegt word intel vs amd... dit soort dingen houd je toch!
dus maybe iets anders!
je top 3 platen die je de afgelopen week gekocht hebt!
Oceanforce & Factoria - Conductivity
Sensation - The Anthem 2003 Remix Edition
Filterheadz pres. Orange 3 - In Your Eyes
dit is van de laatste 10 platen die ik gekocht heb
Denk dat je CD vs. Vinyl. bedoeld.Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 14:42:
[...]
kijk dat is jou keuze geweest! ik weet niet of jij spellen speelt op je pc.. zoja koop je ze dan ook legaal? want dat is dan ook een dure hobby!
kijk als alles nou niet zo duur was dan was het nog leuk ik vind 10 euro voor een vinyl met 3 a 4 numemrs erop toch wel prijzig hoor! daarom koop ik alleen platen die ik echt goed vind! en ik heb niet te klagen over mijn inkomen!
ik vind dit net zo´n discussie als platen vs vinyl of zoals op tweakers vaak gezegt word intel vs amd... dit soort dingen houd je toch!
dus maybe iets anders!
En tja een goedkoope hobby is het niet, Zaterdag 2 platen gekocht (1x2LP 1x3LP) 41euro!
Als je platen noemt is het mischien handig om de style van de muziek er bij te zetten. Maakt het wel zo duidelijk!
*toevallig weet ik dat 'sensation' iets met house is :9*
[ Voor 6% gewijzigd door num-lock op 26-08-2003 15:28 ]
ik heb eergisteren Alpine Musicsafe dopjes besteld, omdat ik die gele schuimdingen echt zat aan het worden ben, nog meer mensen die deze of andere dopjes draaien?
otoplasten waren mij net even iets te duur (130 euro
Waar heb je ze besteld? Ben ook van plan om dopjes aan te schaffen.Ener-G schreef op 26 August 2003 @ 16:14:
weer even wat anders:
ik heb eergisteren Alpine Musicsafe dopjes besteld, omdat ik die gele schuimdingen echt zat aan het worden ben, nog meer mensen die deze of andere dopjes draaien?
otoplasten waren mij net even iets te duur (130 euro)
Verwijderd
ffies ge-edit was idd een beetje domVerwijderd schreef op 26 August 2003 @ 14:42:
[...]
kijk dat is jou keuze geweest! ik weet niet of jij spellen speelt op je pc.. zoja koop je ze dan ook legaal? want dat is dan ook een dure hobby!
ik vind dit net zo´n discussie als cd vs vinyl of zoals op tweakers vaak gezegt word intel vs amd... dit soort dingen houd je toch!
dus maybe iets anders!
Style: Trance
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 16:28 ]
ik heb me een barst gezocht naar een audicien in de buurt, maar wegens tijdgebrek heb ik ze gewoon via internet bij feedback besteldBtM909 schreef op 26 August 2003 @ 16:16:
[...]
Waar heb je ze besteld? Ben ook van plan om dopjes aan te schaffen.
Verwijderd
tis wat moeilijker om mee te mixen omdat de hoge tonen net iets teveel worden afgekapt. Maar het kan wel! Gewoon oefening/gewenning..
Verwijderd
Dit is een vergelijkings onderzoek tussen de Synq, Technics MK5 en de Numark TT-X
Heb je ook al gekeken wie dat onderzoek heeft uitgevoerd? Kijk even onderaan de PDF...Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 18:51:
Misschien wel interessant: http://www.licht-geluid.n...tafel_comparison_list.pdf
Dit is een vergelijkings onderzoek tussen de Synq, Technics MK5 en de Numark TT-X
Verwijderd
LOLTimMer schreef op 26 augustus 2003 @ 19:03:
[...]
Heb je ook al gekeken wie dat onderzoek heeft uitgevoerd? Kijk even onderaan de PDF...
Gelukkig kan een organisatie voor dit soort dingen een leuke som over maken naar buma-stemra zodat het wel mag.. evenementen
Natuurlijk worden ook de kleine labels gesponserd door deze afkoop som...
Helemaal serieus is deze post niet... maar iemand die hier meer over weet of gehoord heeft?
Verwijderd
Ik mis toch iets van de beleving, vooral het hoog en midhoog klinkt alsof je niet in dezelfde ruimte als de muziek staat oid; toontjes die zonder heel erg funky zijn slaan soms helemaal dood. Maar als het geluid echt te hard is draag ik ze zeker wel. Soms druk ik ze niet helemaal strak aan, zodat er iets hoog "doorlekt"; misschien een keer heel voorzichtig een randje bijknippen...
Tijdens het draaien heb ik tot nu toe nog geen last van te harde monitors gehad (draai sowieso amper buiten de deur), dus heb ze nog niet actief gebruikt. Lijkt me wel lastig, aangezien ik juist erg op hihats en claps etc let, omdat die vaak wat preciezer zijn dan kicks...
Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. De MK5 heeft namelijk een paar nieuwe features die compleet van de pot afgerukt zijn (neem de anti skip functie -> Gisteren ff over gehad met Dre. Das gewoon een aanfluiter namelijk en daar is zeker niet over nagedacht. Lijkt wel of ze bij technics dezelfde kant op gaan als bij Numark met hun TTX)
Test ff gelezen maar hij klopt wel. Ondanks dat ie is geschreven door Synq audio research. Vraag ook maar is aan Dre of die getallen kloppen. Denk dat hij het er ook wel mee eens is
[ Voor 22% gewijzigd door R2D2 op 26-08-2003 19:42 ]
Da's de M5g.Reind schreef op 26 August 2003 @ 19:34:
Wie heeft die test uitgevoerd?
Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. De MK5 heeft namelijk een paar nieuwe features die compleet van de pot afgerukt zijn
De MK5 heeft niets nieuws boven de M3d behalve een pop-up ledje in plaats van een pop-up lampje (verder hebben ze dus niets verklooid).
Maar van de "anti skip adjustment" schrok ik toch wel even. Gewoon met een geveerd nylong blokje de arm gaan blokkeren... Hebben ze dan nog nooit gehoord van het feit dat geen ENKELE plaat het gat precies in het midden heeft zitten???
Op zich zou er nog wat voor de optie te zeggen zijn geweest (in de groef naar keuze zetten en DAN pas de anti skip vastschroeven) WARE HET NIET dat tijdens het vastschroeven van deze feature de arm naar de armsteun getrokken wordt (en dus uit de groef zal willen springen zodra het daartoe kans krijgt).
Ze zijn werkelijk helemaal van de POT gepleurd bij Panasonic. Gelukkig kun je de feature echter ook uit laten staan. Dan blijft er dus over een draaitafel die zo'n 130 euro duurder is voor een pitch defeat knopje en een pitch range knopje.
Dat zijn dan toch BEST dure knopjes...
André Huisman (www.new-line.nl)
André Huisman (www.new-line.nl)
he andre, net een bestelling gedaan voor 2x cdj20, maar geen emailtje of bevestigings venster OID gehad, klopt dat?
Maar de getallen kloppen wel (90% dan)huisman schreef op 26 August 2003 @ 19:56:
Dat testrapport van de Synq zou ik inderdaad maar met een korreltje zout nemen. Zo'n test moet eigenlijk uitgevoerd worden door een onafhankelijke instantie. En daar is in dit geval absoluut geen sprake van ;-)
Wat betreft het arm gedeelte daar kloppen de beoordelingen van de TTX als enige -> RUK met een grote R
En die MK5 en M5G -> ben er constant mee in de war maar een feit blijft dat ze te duur zijn en dat je net zo goed een SL1200 kan nemen want dan ben je een stuk beter af en het scheelt je een hoop geld.
en ik heb al wel wat ervaring met draaien met gewone herriestoppers, maar dan in 2 geknipt, dat is op zich ook wel te doen maar daar zit er echt praktisch *geen* hoog in het geluid.. dus vandaar de alpines
n stuk terug heb ik in dit topic daar al e.e.a. over gepost.Ener-G schreef op 26 August 2003 @ 21:28:
voor de mensen die ook alpines hebben, thanx voor de info, ik had begrepen dat er 2 soorten filters bijgeleverd werden, wat is het verschil daarmee?
en ik heb al wel wat ervaring met draaien met gewone herriestoppers, maar dan in 2 geknipt, dat is op zich ook wel te doen maar daar zit er echt praktisch *geen* hoog in het geluid.. dus vandaar de alpines
maar kijk bv hier ns: http://www.alpine.nl/index1.htm
het verschil tussen de filters is btw,vrij logisch overigens, dat de een beter dempt dan de andere.
Het zwaarst dempende filter heb ik nog niet gebruikt omdat het "lichtere"filter goed genoeg is voor me.
Oh ja en ik DJ niet maar neem ze mee als ik uitga. Zeker naar feesten. Omdat de muziek altijd zo gestoord hard staat.
Oh ja 2 als je een beetje geluk hebt met de vormgeving van je oren zoals ik dan zie je ze ook niet zitten.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Misschien voel je ze als je een koptelefoon heeft die een, zeg maar vlak oppervlak heeft dat "plat" op je oor aansluit.Ener-G schreef op 26 August 2003 @ 23:39:
mm nee het gaat mij dus voornamelijk om het draaien met die dingen, hoeveel demping er nou nodig is en of ze comfortabel zitten met een koptelefoon op
Je kunt alpines overigens (beperkt) bijknippen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Verwijderd
Qua demping zijn de lichte (paarse) fltertjes meer dan genoeg, misschien zelfs teveel in het hoog...
Op de site van alpine stond iets over een nieuw produkt van ze, wat RaveSafe of ClubSafe oid moest gaan heten (edit: DiscoFit), dat speciaal voor clubbing bedoeld zou zijn. Misschien dat die betere geluidsweergave zouden hebben? But then, deze zijn voor muzikanten (of misschien audiotechnici en anderen die te dicht bij de monitors komen) en die hechten toch ook wel waarde aan helder geluid...
Peter Paul Pigmans, ookwel bekend als 3 steps ahead is vandaag aan kanker overleden na een lange lijdensweg
meer info heb ik niet, maar id&t wel gok ik
Verwijderd
Sjeez dat is kut, wist wel dat hij ernstig ziek was, had laatst nog via de Rige mail een brief gekregen die hij had geschreven. Hij heeft ook nog kleine kinderen, ik wens iedereen sterkte met zo'n groot verlies.MR_WAZOO schreef op 27 augustus 2003 @ 21:52:
Helaas is vandaag een groots dj en producer overleden
Peter Paul Pigmans, ookwel bekend als 3 steps ahead is vandaag aan kanker overleden na een lange lijdensweg
meer info heb ik niet, maar id&t wel gok ik
3SA, respect!
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
Uren lang naar zijn muziek kunnen luisteren. Nog steeds komen ze uit mijn bak en terug op de tafel.
Groot verlies voor de hardcore
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Verwijderd
Peter-Paul Pigmans
31-01-1961 t/m 27-08-2003
Vandaag, 27 augustus 2003, is Peter-Paul (3SA) om 14:15 overleden. Na bijna 4 jaar vechten tegen kanker, was zijn lichaam op. Tot op het laatste moment was hij helder en betrokken. Hij had geen angst voor de dood meer en was eraan toe om hier te vertrekken.
Ruim een maand geleden is er een benefietfeest georganiseerd en Peter-Paul was heel erg geroerd door de grote opkomst op het feest, zowel van alle medewerkers en DJs als van alle fans. Rond dezelfde tijd hebben we ook meer dan 175 mailtjes ontvangen van fans met eenvoudige steunbetuigingen of ontroerende emotionele verhalen. Maar ook muziekjes en tekeningen. Gelukkig heeft Peter-Paul dit allemaal bewust meegemaakt en ervan genoten. Hij vond het heel bijzonder dat iedereen nog zoveel voor hem deed terwijl hij al ruim 3,5 jaar niet meer met muziek was bezig geweest. Vanaf deze plaats weet ik dat ik namens hem spreek als ik jullie bedank voor al jullie inzet en medeleven. Van het geld dat het benefietfeest heeft opgeleverd, hebben we gelukkig nog een aantal dingen kunnen doen die Peter-Paul fijn vond. Bijvoorbeeld eindelijk een TV op de slaapkamer, waar hij de laatste maand voornamelijk bivakkeerde. Gisteren hebben we nog samen naar Star Wars deel II gekeken op de nieuwe DVD surround set (super).
Morgenochtend is er een website beschikbaar voor en over Peter-Paul, http://www.3stepsahead.nl en http://www.3stepsahead.com. Daar kun je ook meer informatie vinden over de begrafenis.
Respect,
Jessica de Wit
Lara en Ender Pigmans
op dit moment luister en stream ik via mijn eigen verbinding
http://62.216.15.193:8000
jammer dat er een oud dj/producer is overleden!Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 22:06:
Dit staat op partyflock:dit stond op partyflock
Peter-Paul Pigmans
31-01-1961 t/m 27-08-2003 r.i.p
sn!p
offtopic:
heb gisteren mijn numark dm2002x verkocht!
ga vandaag een reloop cut (pro) halen, iemand deze mixer al thuis staan? is dit een beetje een puuke mixer?
Verwijderd
Is 2 kanalen niet weinig? Als je ooit een derde TT wilt bijkopen, waar hang je em dan aan?num-lock schreef op 28 augustus 2003 @ 10:01:
[...]
jammer dat er een oud dj/producer is overleden!
offtopic:
heb gisteren mijn numark dm2002x verkocht!
ga vandaag een reloop cut (pro) halen, iemand deze mixer al thuis staan? is dit een beetje een puuke mixer?
Nee dit is een nuttige opmerking, daar kan hij zelf ook wel op komenVerwijderd schreef op 28 August 2003 @ 11:13:
[...]
Is 2 kanalen niet weinig? Als je ooit een derde TT wilt bijkopen, waar hang je em dan aan?
Verder had je niet die Gemini battlemixer kunnen nemen, de FX-nogwattes?
tja RIPVerwijderd schreef op 27 August 2003 @ 22:06:
Dit staat op partyflock:dit stond op partyflock
Peter-Paul Pigmans
31-01-1961 t/m 27-08-2003
Vandaag, 27 augustus 2003, is Peter-Paul (3SA) om 14:15 overleden. Na bijna 4 jaar vechten tegen kanker, was zijn lichaam op. Tot op het laatste moment was hij helder en betrokken. Hij had geen angst voor de dood meer en was eraan toe om hier te vertrekken.
Ruim een maand geleden is er een benefietfeest georganiseerd en Peter-Paul was heel erg geroerd door de grote opkomst op het feest, zowel van alle medewerkers en DJs als van alle fans. Rond dezelfde tijd hebben we ook meer dan 175 mailtjes ontvangen van fans met eenvoudige steunbetuigingen of ontroerende emotionele verhalen. Maar ook muziekjes en tekeningen. Gelukkig heeft Peter-Paul dit allemaal bewust meegemaakt en ervan genoten. Hij vond het heel bijzonder dat iedereen nog zoveel voor hem deed terwijl hij al ruim 3,5 jaar niet meer met muziek was bezig geweest. Vanaf deze plaats weet ik dat ik namens hem spreek als ik jullie bedank voor al jullie inzet en medeleven. Van het geld dat het benefietfeest heeft opgeleverd, hebben we gelukkig nog een aantal dingen kunnen doen die Peter-Paul fijn vond. Bijvoorbeeld eindelijk een TV op de slaapkamer, waar hij de laatste maand voornamelijk bivakkeerde. Gisteren hebben we nog samen naar Star Wars deel II gekeken op de nieuwe DVD surround set (super).
Morgenochtend is er een website beschikbaar voor en over Peter-Paul, http://www.3stepsahead.nl en http://www.3stepsahead.com. Daar kun je ook meer informatie vinden over de begrafenis.
Respect,
Jessica de Wit
Lara en Ender Pigmans
diezelfde dag dat Peter-Paul overleden is is ook DJ Unity begraven die eerder deze week overleed (waaraan weet ik niet) iets minder bekend als 3 steps ahead, maar ook actief vroeger in de hardcore scene, misschien kennen sommige mensen hem nog wel van het hardcore programma op n.e.w. dance radio wat ie samen met DJ Deeon presenteerde
Gemini FX-7000X tja lijkt erg op die oude numark, 2 kanaalen vind ik niet erg, ben nog niet zo goed dat ik 100% gebruik kan gaan maken van 3de draaitafel.Vash schreef op 28 August 2003 @ 11:35:
[...]
Nee dit is een nuttige opmerking, daar kan hij zelf ook wel op komen
Verder had je niet die Gemini battlemixer kunnen nemen, de FX-nogwattes?
Keb hem net gekocht (tis wel de reloop cut, dus niet de pro. verschil zit hem in de crossfader en iets met de master output) ziet er mooi uit (voor 150euro)
Mischien is het een idee om een review te fixen voor aboutdj.tk
Verwijderd
@ Ener-G, Unity heeft zelfmoord gepleegd en het is DJ Dione
Dan zou ik het wel merken over 2 maand, het zijn dezelden TCT faders als op de EFFEX TITAN...Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 13:46:
Ik heb wel ervaring met een andere Reloop mixer namelijk de ffex en dat was echt een ruk ding, nog nooit zulke kut faders gezien, begonnen na 2 maanden al te kraken en dat terwijl ik er toch vorzichtig mee omga. Ik heb ook Reloop tt's gehad maar dat was best wel weer kwaliteit voor het geld dat je ervoor betaald.
had jij ook tct faders?
Voor mij is deze mixer ook een tussen oplossing.
ah oke ik wist dat je Dione op die manier uitsprak, maar spelling geen kaas van gegeten, zo goed ken ik ze niet..Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 13:46:
Ik heb wel ervaring met een andere Reloop mixer namelijk de ffex en dat was echt een ruk ding, nog nooit zulke kut faders gezien, begonnen na 2 maanden al te kraken en dat terwijl ik er toch vorzichtig mee omga. Ik heb ook Reloop tt's gehad maar dat was best wel weer kwaliteit voor het geld dat je ervoor betaald.
@ Ener-G, Unity heeft zelfmoord gepleegd en het is DJ Dione
wel klote zeg, zelfmoord
ik lees zojuist op een site dat dj flamman een aantal dagen terug is neergestoken maar t naar verhouding inmiddels weer goed maakt
Allemaal breaks en punk achtige shit (allá rauw -> Kent iedereen hier toch wel? Is een feest wat Joost van Bellen geeft) Niet te hard niet te snel maar wel super oké.
Ga dit dus maar is draaien want toen ik vandaag in de platenzaak was en maar 2 goede garage platen voor me snufferd kreeg en geen 2Step was ik het eigenlijk spuugzat. Wil namelijk wel iedere week platen kunnen kopen. Heb trouwens ook een leuke whitelabel weten te bemachtigen -> Benny Benassi gemixt met de Stones en dan van beide Satisfaction en hij is zo verschrikkelijk goed.
Deze dus? Ik vind hem niet zo, vind het origineel van Benassi beter.Reind schreef op 29 August 2003 @ 01:11:
Heb trouwens ook een leuke whitelabel weten te bemachtigen -> Benny Benassi gemixt met de Stones en dan van beide Satisfaction en hij is zo verschrikkelijk goed.
ga je een beetje de elektro punk achtige kant op? dat is idd erg kewlReind schreef op 29 August 2003 @ 01:11:
Zo mensen ik heb vandaag weer is een hele hoop plaatjes gekocht en heb mijn nieuwe stijl ontdekt
Allemaal breaks en punk achtige shit (allá rauw -> Kent iedereen hier toch wel? Is een feest wat Joost van Bellen geeft) Niet te hard niet te snel maar wel super oké.
Ga dit dus maar is draaien want toen ik vandaag in de platenzaak was en maar 2 goede garage platen voor me snufferd kreeg en geen 2Step was ik het eigenlijk spuugzat. Wil namelijk wel iedere week platen kunnen kopen. Heb trouwens ook een leuke whitelabel weten te bemachtigen -> Benny Benassi gemixt met de Stones en dan van beide Satisfaction en hij is zo verschrikkelijk goed.
Yeps dat is hem.TimMer schreef op 29 August 2003 @ 01:20:
[...]
Deze dus? Ik vind hem niet zo, vind het origineel van Benassi beter.
En deze vind ik dus wel een stuk beter als dat grijsgedraaideuitgekotstezwaarnaarbreezehneigendebaggerstukje muziek wat te vaak op 538 gedraaid word. Naja kwestie van smaak hé
Alleen flikkert de linkerhoek van 1 cd speler zijn display soms een beetje, hopen dat t nieuwigheid is. Als je er even op drukt/tikt is het weer een tijdje weg.
Verwijderd
Congrads veel succes in de finale!Ener-G schreef op 29 August 2003 @ 16:50:
woei.. gisteren 1e geworden op de voorronde van de P60 dj contest.. de finale is ergens in november geloof ik, en de volgende voorronde ergens in september doet er ook een Gotter mee, volgens mij was het Savale
Nu nog even leren beatmatchen en dan ben je helemaal de man (wel een beetje rustig aan doen met de groupies_ferry_ schreef op 29 August 2003 @ 16:46:
Jeeej, me cdj 20's zijn binnenzit nu op me kamer beetje te spelen enzo, want morgen heb ik ze nodig op een feestje, dus als ik niet weet hoe ze werken.....
Alleen flikkert de linkerhoek van 1 cd speler zijn display soms een beetje, hopen dat t nieuwigheid is. Als je er even op drukt/tikt is het weer een tijdje weg.
Anyway... een bekende van me heeft een contest van Q-Dance gewonnen en staat zondag op Beachbob tussen de grote namen te draaien
Nu maar hopen dat hij me nog wil kennen als hij beroemd is
Dit topic is gesloten.
![]()