Voor monitor speakers: Samson. Als je tenminste niet al te veel verwacht(wat binnenshuis ook niet hoeft). En als je dan een keer een feestje heb huur je voor de "zaal" een paar speakers. Deze zal je de rest van de tijd toch niet gebruiken dus kan je ze beter huren.Verwijderd schreef op 08 augustus 2003 @ 19:44:
En als je nog niet draait maar wel wil beginnen draaien (installatie moet nog worden aangekocht)
Kan iemand mij btw advies geven over speakers en versterkers die ik zou kunnen kopen. Het is bedoelde als slaapkamerapparatuur, geen grote party's dus, eventuele fuifjes in onze tuin
Verwijderd
En hoeveel watt voor speakers en versterker?jadjong schreef op 08 August 2003 @ 20:11:
[...]
Voor monitor speakers: Samson. Als je tenminste niet al te veel verwacht(wat binnenshuis ook niet hoeft). En als je dan een keer een feestje heb huur je voor de "zaal" een paar speakers. Deze zal je de rest van de tijd toch niet gebruiken dus kan je ze beter huren.
Tussen de 50-100 Watt moet wel voldoende zijn voor je slaapkamerdjwerkzaamheden.Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 20:33:
monitor speakers (voor in mijn kamer te gebruiken dus)
maar op wattage moet je (nog) niet gaan letten wat je slaapkamer betreft. Je kan beter een 50W speaker hebben die er 110dB uitgooid dan een speaker van 3000W die er 85dB uitgooid.
In beide gevallen is het ruim voldoende voor een kamer van 5*5M maar je moet je niet blind staren op wattage.
beginnersfout numero 1> veel te hard draaien..Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 20:46:
i know, maar ik wil er mijn speakers nie meteen doorjagen
slecht voor je apparatuur, je oren, en de verstandhouding met de buren
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
nee, geen beginnnersfoutEner-G schreef op 08 August 2003 @ 21:33:
[...]
beginnersfout numero 1> veel te hard draaien..
slecht voor je apparatuur, je oren, en de verstandhouding met de buren
Ik weet zelf ook dat het slecht is voor apparatuur en dergelijk. Maar mijn ene buur kan mij niets schelen omdat we daar al jaren mee in ruzie liggen en de andere buren vinden dat niet zo erg
Maar welke versterker neem ik best?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 21:37 ]
[quote]Verwijderd schreef op 08 augustus 2003 @ 10:26:
[...]
Mijn ervaring is dat dit soms ook niet helpt. Tijdens mijn laatst georganiseerde ClubEight feest hadden wij nog last van rondzingende platenspelers terwijl ze op grindtegels + viltjes stonden.
[quote]
is ook niet gek, viltjes veren niet, schuimrubber wel, wij hebben @ www.p60.nl dan ook nooit last van rondzingen, terwijl de prakken (tafels) eigenlijk bestwel gaar zijn
[...]
Mijn ervaring is dat dit soms ook niet helpt. Tijdens mijn laatst georganiseerde ClubEight feest hadden wij nog last van rondzingende platenspelers terwijl ze op grindtegels + viltjes stonden.
[quote]
is ook niet gek, viltjes veren niet, schuimrubber wel, wij hebben @ www.p60.nl dan ook nooit last van rondzingen, terwijl de prakken (tafels) eigenlijk bestwel gaar zijn
Decks op viltjes is idd niet zo slim. Op een examenfeestje had ik mijn spullen ook mee moeten nemen en daar was ik genoodzaakt om er CD doosjes onder te doen, dat doe ik dus nooit meer
. Geluidsinstallatie daarzo was sowieso klote. Ik denk ik begrens de boel netjes tot 0dB, komt er zo'n figuur naar me toe: "Zet es wat harder man! Ik kan mezelf nog horen praten!" Dusjah de rest van de avond had ik toen maar lopen kutten met master volledig open en dik in het rood, schijnt daarzo gebruikelijk te zijn 
Hmm ik heb ook weer es zin om aan de bak te gaan ergens anders! Staan er nog leuke DJ contests op de agenda (niet de P60 want die zit al vol
) of weet iemand wel een leuke tent waar ze "jong talent" aannemen?

Hmm ik heb ook weer es zin om aan de bak te gaan ergens anders! Staan er nog leuke DJ contests op de agenda (niet de P60 want die zit al vol
Mjah is er geen pagina waar alle contests opstaan ?? (ook voor CD-jockeys
)

Deze plek is te koop.
Verwijderd
www.partyflock.nl en dan naar het muziek-forum... Kom ik wel vaker topics tegen waarin ze naar DJ's vragen of meldingen dat er contests geworden houden.
Vash schreef op 09 augustus 2003 @ 00:22:
) of weet iemand wel een leuke tent waar ze "jong talent" "beginnend talent" aannemen?
[ Voor 7% gewijzigd door W.Wezz op 09-08-2003 12:49 ]
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Verwijderd
Ik denk dat je het beste eerst kunt zorgen dat je echt goed kan draaien en nog maar weinig fouten maakt, en dan pas kijken wie je waar wilt hebben.
Als je geen goede set neerzet is er misschien dat ze een slecht gevoel nahouden aan je naam.
Als je geen goede set neerzet is er misschien dat ze een slecht gevoel nahouden aan je naam.
voordat je ergens wil gaan beginnen is het inderdaad belangrijk om te weten wat je kunt, maar ook wat je nog niet kan..
dan sta je een stuk zekerder achter de tafels
dan sta je een stuk zekerder achter de tafels
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
@molshoop:
Neem gewoon je stereo die je nu staan hebt en steek je geld in TT's/cd en een mixer, houd voldoende over om muziek te kopen want dat is toch het duurste van deze hobby..
Neem gewoon je stereo die je nu staan hebt en steek je geld in TT's/cd en een mixer, houd voldoende over om muziek te kopen want dat is toch het duurste van deze hobby..
You don't need eyes to see, you need vision
Gewoon allemaal opsturen. Afhankelijk van de hoeveelheid stylen dat iedereen draait, bepaal ik wel de lay-out.... Dusse, mailen maarUniversal Creations schreef op 08 August 2003 @ 19:04:
Uhmm, maar ik draai heel veel stijlen, hoe moet dat dan?
Wat mij betreft mag je ook gewoon mailen hoor.Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 19:44:
En als je nog niet draait maar wel wil beginnen draaien (installatie moet nog worden aangekocht)
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Probleem is dat de versterker van onze stereo met knopjes werkt voor cd, tt, .. appart, dus daar ben, ik niets mee, heb zelf geen stereo staan op mijn kamer dus wil ik een kleine versterker kopen die onafhankelijk werkt van andere audio-apparaten in ons huis. Misschien dat die AX-200 van JB goed genoeg is om kamer-dj te zijnleffe_blond schreef op 09 August 2003 @ 17:07:
@molshoop:
Heb je geen aux ingang op je stereo dan?Verwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 17:47:
[...]
Probleem is dat de versterker van onze stereo met knopjes werkt voor cd, tt, .. appart, dus daar ben, ik niets mee, heb zelf geen stereo staan op mijn kamer dus wil ik een kleine versterker kopen die onafhankelijk werkt van andere audio-apparaten in ons huis. Misschien dat die AX-200 van JB goed genoeg is om kamer-dj te zijn
Verwijderd
euhm, stereo staat beneden in de woonkamer en daar zal ik niet draaien om mij te beschermen tegen mijn ouders. Molshopen zouden bedreigde diersoorten worden anders
offtopic:
tzijn toch vervelende pukkels in je gazon
tzijn toch vervelende pukkels in je gazon
Mja ik ging er natuurlijk wel vanuit dat je iets van stereo ter beschikking had. Mischien kan je dan in de rest van AVH eens rondkijken wat er zoal aangeraden wordt kwa stereo installaties, kan je ook in die richting een leuk setje samenstellen... PA spul voor op de kamer vind ik nogal overdreven
Ik werkte eerst gewoon met een paar computerspeakers, later wat groter aangepakt... het mixen an sich leer je niet van muziek om je heen...Verwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 17:47:
[...]
Probleem is dat de versterker van onze stereo met knopjes werkt voor cd, tt, .. appart, dus daar ben, ik niets mee, heb zelf geen stereo staan op mijn kamer dus wil ik een kleine versterker kopen die onafhankelijk werkt van andere audio-apparaten in ons huis. Misschien dat die AX-200 van JB goed genoeg is om kamer-dj te zijn
Deze plek is te koop.
Verwijderd
computer speakers zitten ingebouwd in het scherm dus is ook niet echt handig. En wat betreft die versterker van JB. Ik denk dat het handig is om een apparte versterker te hebben, je weet nooit dat je eens ergens anders een kleine fuif geeft. Als je al een versterker hebt moet je iig geen meer huren.KeeZ schreef op 09 August 2003 @ 18:35:
[...]
Ik werkte eerst gewoon met een paar computerspeakers, later wat groter aangepakt... het mixen an sich leer je niet van muziek om je heen...
Moet je toch al, je hebt namelijk geen monitor geluid als je jouw huidige monitors in de zaal gaat plaatsen.Verwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 18:39:
[...]
computer speakers zitten ingebouwd in het scherm dus is ook niet echt handig. En wat betreft die versterker van JB. Ik denk dat het handig is om een apparte versterker te hebben, je weet nooit dat je eens ergens anders een kleine fuif geeft. Als je al een versterker hebt moet je iig geen meer huren.
Verwijderd
Huh, als je de monitors op master aansluit oid heb je toch geluid
als je in je kamer er geluid uitkrijgt krijg je er ergens anders toch ook geluid uit
Ja, maar dan heeft de zaal weinig geluid meer.Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 18:47:
Huh, als je de monitors op master aansluit oid heb je toch geluidals je in je kamer er geluid uitkrijgt krijg je er ergens anders toch ook geluid uit
wat hij bedoelt... je gebruikt (bijvoorbeeld samson) monitor speakers als 'verlengstuk' van je hoofdtelefoon als ik zo mag spreken... daarnaast heb je nog een set voor de master output die de zaal ingaan....
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Mja
, nuja ik denk toch van een ax-200 te kopen van JB goedkoop versterkertje en prijs kwaliteit is denk ik wel goed.
ik denk dat jullie een flink end langs elkaar heen lullen.. 
doorgaans is het zo voor 'thuis' dat je aan 1 speaker set genoeg hebt, die dus tevens als 'monitor' dient..
op een feest in een iets grotere ruimte werkt dat niet.. dan moet je wel met aparte zaal en booth speakers gaan werken, als je alleen zaalspeakers gebruikt hoor je door de akoestiek en vertraging gewoon niet wat je doet in de booth.. vandaar dat er dus monitors zijn uitgevonden
heb je er trouwens al aan gedacht om actieve monitoren aan te schaffen? (speakers met versterker ingebouwd) of had je al speakers staan?
doorgaans is het zo voor 'thuis' dat je aan 1 speaker set genoeg hebt, die dus tevens als 'monitor' dient..
op een feest in een iets grotere ruimte werkt dat niet.. dan moet je wel met aparte zaal en booth speakers gaan werken, als je alleen zaalspeakers gebruikt hoor je door de akoestiek en vertraging gewoon niet wat je doet in de booth.. vandaar dat er dus monitors zijn uitgevonden
heb je er trouwens al aan gedacht om actieve monitoren aan te schaffen? (speakers met versterker ingebouwd) of had je al speakers staan?
Verwijderd
Ik heb hier speakers staan ja, maar die zijn niet echt goed denk ik (zo'n 15 jaar oud). Ik had gedacht aan die set van Samson (bij newline 409 euro)
Verwijderd
Vandaag mijn SL gekregen van de postbode, besteld bij Elevator.de voor €437, hier even een paar pics. Let niet op de kwaliteti ze zijn genomen met een Nokia 7650 

Jullie kunnen zelf wel zien wat de rest is

Hier de Technics zelf, wat issie mooi he.

Hier een OEM slet van DAP geleend van een vriend omdat ik mijn eigen TT's al verkocht had. Dit is echt de slechtste draaitafel die ik ooit heb gezien. Echt een speling op die arm, gewoon niet normaal meer. Echt alles is ruk aan die tafel, gelukkig is mijn 2e SL al besteld.

Hier een OEM slet van DAP geleend van een vriend omdat ik mijn eigen TT's al verkocht had. Dit is echt de slechtste draaitafel die ik ooit heb gezien. Echt een speling op die arm, gewoon niet normaal meer. Echt alles is ruk aan die tafel, gelukkig is mijn 2e SL al besteld.
Verwijderd
Ag hij kan best mooie foto's maken maar dan moet je wel buiten staan.Verwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 21:12:
Haha, weet ik iig dat ik wat minder graag een foon met camera wil.
Oeh da's een UMX7 of niet?Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 20:42:
Vandaag mijn SL gekregen van de postbode, besteld bij Elevator.de voor €437, hier even een paar pics. Let niet op de kwaliteti ze zijn genomen met een Nokia 7650
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zijn je ervaringen met dit mangpaneel?
Verwijderd
Heb er bij Dre een keer eentje vastgehad, en mijn ervaring is dat ie een kanaal te weinig heeft maar verder heel erg leuk is!
Verwijderd
Hahaha...Reind ook hier....suc6 vrijdag ermee...
En voor de muziekfreaks en leechers hiero, dan maar meteen een mixje....
....Nu alleen nog leren mixen :lol: :lol: ..er zitten heel wat fouten in, maja....Graag zou ik gerichte feedback willen ontvangen over platenkeuze, overgangen etcc.....Alvast bedankt....
Save Target as : [hide]
Tracklist :
-E. People feat. C. Robert Walker // We Loved
-17th Street // Street Player
-weet ik zelf niet eens...white labeltje
-Sia // Drink To Get Drunk
-Modjo // Lady (Remix)
-Room 5 feat. Oliver Cheatham // Make Luv
-Cassius // My Feelings For You
-Madonna // Die Another Day
-Billy Ray Martin // Honey
-Rui Da Silva // Touch Me
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 09:22 ]
Verwijderd
Hoi, ik heb deze thread al eens een aantal keren doorgelezen. Vroeger had ik altijd veel interesse om een drive in te maken, maar echt vaak ben ik nooit wezen draaien (was 13 ofzo). Daarna heb ik er niet zoveel interesse meer in had. Tot ik dit draadje las....
Ik wist dat ik 2 dual pl spelers had die vroeger door een kennis van mijn vader gebruikt waren om te draaien
. Die maar eens opgezocht en ff getest enz. (heb alleen geen fatsoenlijke platen maarjah). Ik erachter gekomen dat die dual gevallen toch niet alles zijn...
Komt een paar dagen later een goede vriend van mijn vader langs die al zijn hele leven op PL draait (driveindiscotheek/lokaleradio). Ik gevraagd of hij niet nog een goede pl speler had staan die ik kon lenen, komt hij de volgende dag met een Technics 1210 mk2 aan. :0~
Ff dat ding ergens neergezet, mengpaneel eraan, de 5e symphonie van beethoven (
) erop gelegd. En ff vanalles uitproberen, en kwam er al snel achter dat dit ding echt SUPER is. tering man die naald springt NOOIT en om de schijf stil te krijgen moet je er zowat een blok beton opgooien
.
Ik denk dat ik van de week maar s een paar platen ga aanschaffen en s ff verder kijken...
(nu ben ik dus aan mezelf verplicht om opzoek te gaan naar zo'n ding, alleen die prijs he
)
-sorry ik was ff heel happy
Ik wist dat ik 2 dual pl spelers had die vroeger door een kennis van mijn vader gebruikt waren om te draaien
Komt een paar dagen later een goede vriend van mijn vader langs die al zijn hele leven op PL draait (driveindiscotheek/lokaleradio). Ik gevraagd of hij niet nog een goede pl speler had staan die ik kon lenen, komt hij de volgende dag met een Technics 1210 mk2 aan. :0~
Ff dat ding ergens neergezet, mengpaneel eraan, de 5e symphonie van beethoven (

Ik denk dat ik van de week maar s een paar platen ga aanschaffen en s ff verder kijken...
(nu ben ik dus aan mezelf verplicht om opzoek te gaan naar zo'n ding, alleen die prijs he
-sorry ik was ff heel happy
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 21:25 ]
Ik heb d'r eentje te leen (inmiddels al bijna 4 maandenGlorix Jim schreef op 11 August 2003 @ 20:21:
[...]
Oeh da's een UMX7 of niet?
• Alle phono-kanalen kunnen als line omgeschakeld worden (geen kanalen die alleen maar phono slikken dus)
• Line-switch houdt keurig het andere kanaal uit de output (bij sommige mixers wil je het andere kanaal nog wel es op de achtergrond horen)
• Equalizing werkt zeer goed, beetje weinig klankkleur maar werkt als een trein
• VU-meters kun je op de master en per kanaal gebruiken
Het enige zwakke punt van de UMX-7 schijnt de cue-fader te zijn (een klein fadertje om tussen linker en rechterpfl te kiezen). Deze schijnt soms nog wel eens te willen kraken, maar dat heb ik tot nu toe nog niet gehad (afdekken is een oplossing
haha[b][tering man die naald springt NOOIT en om de schijf stil te krijgen moet je er zowat een blok beton opgooien.
Maar het word tijd dat je ook ff wat andere draaitafels onder handen krijgt dan. Zul je zien dat er tegenwoordig best wel veel van zulke goede apparaten te krijgen zijn en zelfs onder de prijs van een SL1200.
Verwijderd
Bij die dual hoefde je daar niet veel moeite voor te doen. 
Maar ik zal wel s ff een beetje rondkijken, want ik zou toch wel willen gaan draaien.
Wat weet ik niet presies, maar iets met hardhouse ofzo. Iig zeker niet progressive oid...
Edit: dat komt dus omdat ik NIKS gewend ben
Maar ik zal wel s ff een beetje rondkijken, want ik zou toch wel willen gaan draaien.
Wat weet ik niet presies, maar iets met hardhouse ofzo. Iig zeker niet progressive oid...
Edit: dat komt dus omdat ik NIKS gewend ben
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 21:39 ]
En wat te denken van onze Technics-killer, de super-oembak: de
Synq XTRM1/Omnitronic DD5250/Akiama DJ4000 Acura/AMDJ HTD4.5/Stanton STR8-150/ST150/Citronic PD45
Synq XTRM1/Omnitronic DD5250/Akiama DJ4000 Acura/AMDJ HTD4.5/Stanton STR8-150/ST150/Citronic PD45
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
MK5 is nog beter dan de MK3. Als je dan ook nog 16% pitch wilt hebben, dan is de MK5G het beste. Gemini en Numark zijn leuk, maar nog geen Technics.Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 21:36:
Hahaha....dat is zeker...PT2400, PDT 6000....of toch gewoon de beste ter wereld MK3...
Neem dan een akiama dj4000 of een andere OEM bak.TimMer schreef op 11 August 2003 @ 21:44:
[...]
MK5 is nog beter dan de MK3. Als je dan ook nog 16% pitch wilt hebben, dan is de MK5G het beste. Gemini en Numark zijn leuk, maar nog geen Technics.
Hebben alle functies die op de M5G zitten + nog wat extra. Kosten minder. Hebben een mooier motor gedrag.
En voor de rest zijn ze net zo goed als een SL1200 (M3D en M5G horen daar ook bij). Alles op de M3D en op de M5G aan extra's is er namelijk alleen maar voor om de fouten in de SL1200 te verhelpen
Ik weet het. De Akiyama is een zeer goed alternatief voor de MK5G. Alleen willen sommige mensen toch alleen maar Technics, doe je niks aan.Reind schreef op 11 August 2003 @ 22:01:
[...]
Neem dan een akiama dj4000 of een andere OEM bak.
Hebben alle functies die op de M5G zitten + nog wat extra. Kosten minder. Hebben een mooier motor gedrag.
En voor de rest zijn ze net zo goed als een SL1200 (M3D en M5G horen daar ook bij). Alles op de M3D en op de M5G aan extra's is er namelijk alleen maar voor om de fouten in de SL1200 te verhelpen(vraag maar aan Dre
)
Niet persoonlijk trouwens, maar Dré is voor mij niet heilig, ondanks dat hij dat voor de meeste mensen hier wel is.
Verwijderd
Ik heb nog geen slechte ervaringen met deze mixer gehad. Alles werkt super, ik heb wel een tijdje nodig gehad om te wennen aan de toonregeling, die klinkt echt heel anders dan mijn oude mixer. Maar als je eenmaal gewent bent dan wil je nooit meer wat anders. Ik vind deze mixer echt veel fijner dan een Dateq die toch twee keer zo duur is. Dré heeft er weer wat te koop, dus als je er nog een nieuwe mixer zoekt dan zou ik hem meteen bestellen.Glorix Jim schreef op 11 augustus 2003 @ 20:21:
[...]
Oeh da's een UMX7 of niet?
Verwijderd
Victor:
Lekker mixje voor deze avond, tnx! Maar wat een irritante remix van rui da silva vind ik dat op het eind.. Hoopte lekker weg te trippen zoals dat nummer bedoeld is, heeft ie ineens een dubbele bass en is ie veel te snel. Das schrikken
. En volgensmij hoor ik toch echt the sound of violence van cassius, en niet feeling for you (wat een briljante plaat is dat trouwens!).
Lekker mixje voor deze avond, tnx! Maar wat een irritante remix van rui da silva vind ik dat op het eind.. Hoopte lekker weg te trippen zoals dat nummer bedoeld is, heeft ie ineens een dubbele bass en is ie veel te snel. Das schrikken
Nah ik persoonlijk ken ik niemand anders die altijd het fijne van het verhaal weet te vertellen als het om dj gear gaat.TimMer schreef op 11 August 2003 @ 22:08:
[...]
Ik weet het. De Akiyama is een zeer goed alternatief voor de MK5G. Alleen willen sommige mensen toch alleen maar Technics, doe je niks aan.
Niet persoonlijk trouwens, maar Dré is voor mij niet heilig, ondanks dat hij dat voor de meeste mensen hier wel is.
Heilig is een ander verhaal maar gelukkig is het wel iemand waar ik met een gerust hart van iets durf aan te nemen zonder dat ik het verhaal in twijvel hoef te trekken. En van hoeveel mensen die dj gear verkopen kun je dat zeggen?
Ik zeg ook niet dat Dré onzin verkoopt of geen verstand van zaken heeft. Alleen: een mening blijft een mening.Reind schreef op 11 August 2003 @ 22:45:
[...]
Nah ik persoonlijk ken ik niemand anders die altijd het fijne van het verhaal weet te vertellen als het om dj gear gaat.
Heilig is een ander verhaal maar gelukkig is het wel iemand waar ik met een gerust hart van iets durf aan te nemen zonder dat ik het verhaal in twijvel hoef te trekken. En van hoeveel mensen die dj gear verkopen kun je dat zeggen?
Op internet zitten er inderdaad weinig dealers die eerlijk zijn over hun goederen. Maar als ik zo hier in de buurt kijk dan ken ik toch aardig wat dealers met gewone winkels die je ook op hun woord kunt vertrouwen.
Verwijderd
Nja, niet zo gek natuurlijk. Je kan er nu gerust een SL kopen met de zekerheid dat deze het over 20 jaar nog perfect doet (bij normaal gebruik uiteraard). De klonen moeten zich daarentegen nog eerst bewijzen.TimMer schreef op 11 August 2003 @ 22:08:
[...]
Ik weet het. De Akiyama is een zeer goed alternatief voor de MK5G. Alleen willen sommige mensen toch alleen maar Technics, doe je niks aan.
Verwijderd
Daar heb je wel een punt, Dré zegt gewoon eerlijk wat hij een produkt vindt, is het een kut ding dan zegt hij het ook. Kom je bij bijvoorbeeld Feedback dan gaan ze beweren dat een belt drive een goede draaitafel is.Reind schreef op 11 augustus 2003 @ 22:45:
[...]
Nah ik persoonlijk ken ik niemand anders die altijd het fijne van het verhaal weet te vertellen als het om dj gear gaat.
Verwijderd
Klopt als een bus ja...de narcotix trust remix zelfsVerwijderd schreef op 11 August 2003 @ 22:43:
Victor:
Lekker mixje voor deze avond, tnx! Maar wat een irritante remix van rui da silva vind ik dat op het eind.. Hoopte lekker weg te trippen zoals dat nummer bedoeld is, heeft ie ineens een dubbele bass en is ie veel te snel. Das schrikken. En volgensmij hoor ik toch echt the sound of violence van cassius, en niet feeling for you (wat een briljante plaat is dat trouwens!).

Godsgloeiende pleures daar heb je er weer 1Verwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 22:52:
[...]
Nja, niet zo gek natuurlijk. Je kan er nu gerust een SL kopen met de zekerheid dat deze het over 20 jaar nog perfect doet (bij normaal gebruik uiteraard). De klonen moeten zich daarentegen nog eerst bewijzen.
Beste jongen ik zal je uit de droom helpen dat een technics geen 20 jaar mee gaat. Als jij mij een technics voor mijn neus kan zetten die na 20 jaar nog perfect is dan vreet ik ter plekke mijn schoenen op en flikker ik mijn draaitafels van de dichtstbijzijnde flat af.
Een technics krijgt na 10 jaar ook last van zijn arm lagering of van de spindle lagering. Das slijtage en daar kan zelfs de naam technics niets aan veranderen. Dat is met alles wat je koopt.
Dat een technics erg lang mee gaat zal ik niet ontkennen maar 20 jaar is wel heel erg veel. Daar komt nog is bij dat nu de technische vooruitgang op draaitafel gebie eindelijk van start is gegaan en wees maar niet bang dat je over 20 jaar nog een draaitafel tegen zult komen die nu nieuw is. Of men moet nu ineens stoppen met door ontwikkelen e.d maar daar ga ik maar niet van uit.
De Synq draaitafel is trouwens door het franse hifi magazine soho uit elkaar getrokken en hun waren ook van mening dat de Synq (en dus al die andere OEM bakken met een ander merkje) qua techniek wel erg netjes in elkaar zaten en dat je je daar over niet druk hoefde te maken. De spindle lagering in mijn akiama dj4000 is namelijk van een betere kwaliteit (tis dezelfde draaitafel als de synq) als die op een sl1200. Hij is dikker en je kunt ook voelen dat de lagers goed opgesloten zitten. Tuurlijk kan je nu niet met een volle 100% zekerheid zeggen dat een draaitafel 10 jaar mee gaat maar wie draaid er nu nog 10 jaar met dezelfde draaitafel? Ikke niet want ik ga wel met de tijd mee. Ik hoef niet zonodig op een oude SL1200 te draaien omdat ie volgens anderen zo verschrikkelijk goed is. Ik heb nu na de SL1200 de PT2400/TT1/PDX/PDT6000 gehda en ze zijn me allemaal net zo goed bevallen als de SL waar ik ooit op begonnen ben. Alleen de nieuwe draaitafel die ik nu heb -> Die is echt beter en de punten waar ie niet beter op is daar is ie gewoon gelijk aan een SL1200. Das niet alleen mijn mening maar ook van anderen die deze draaitafel ondertussen onder de vingers hebben gehad.
Ik zou graag is zien dat je deze review -> http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/oem.htm is goed door leest. De draaitafel daarna even ergens probeerd en dan vraag ik me af of je nog hard op durft te zeggen dat de SL1200 de beste is
Dre geeft een mening die zowel technisch onderbouwd is en die onderbouwd is met gebruikers ervaringen.TimMer schreef op 11 augustus 2003 @ 22:50:
[...]
Ik zeg ook niet dat Dré onzin verkoopt of geen verstand van zaken heeft. Alleen: een mening blijft een mening.
Iets goed vinden en er achter staan is iets anders als iets goed vinden er achter staan en het met feiten kunnen onderbouwen uit een objectief oogpunt.
Ik koop liever bij iemand die dat laatste doet als bij het eerste
Zullen we deze flauwekuldiscussie laten voor wat het is (of in ieder geval uitstellen tot NADAT ik me te pletter gerookt danwel gereden heb?). Het leidt namelijk nergens toe (behalve dan wellicht enige frustratie hier en daar).
Ik vloek als een bezetene (en dat doen heiligen niet) en vergis me meer dan ik zou willen. Ook zijn er aspecten van DJ'en waar ik geen ene reet vanaf weet (zoals effectbakken e.d.).
Dank u.
Ik vloek als een bezetene (en dat doen heiligen niet) en vergis me meer dan ik zou willen. Ook zijn er aspecten van DJ'en waar ik geen ene reet vanaf weet (zoals effectbakken e.d.).
Dank u.
André Huisman (www.new-line.nl)
Je word toch ook pas heilig als je dood bent? En dan vloek je niet meer[b][message=18487799,noline]Ik vloek als een bezetene (en dat doen heiligen niet) en vergis me meer dan ik zou willen. Ook zijn er aspecten van DJ'en waar ik geen ene reet vanaf weet (zoals effectbakken e.d.).
Dank u.
Naja dit is inderdaad net zoiets als de discussie waar haal ik me gear in NL of in Duitsland.
Wat een heerlijke droge humor op de late avondReind schreef op 12 August 2003 @ 00:48:
[...]
Je word toch ook pas heilig als je dood bent? En dan vloek je niet meer
Een lekkere post erachteraan: Hoe heet het nummertje in de 13e minuut van de Benny-set @ Sensatoin Black?
Verwijderd
Ik heb twee jaar terug een setje SL's gekocht die toen zo'n 10 jaar oud waren en fanatiek in een discotheek zijn gebruikt (is ook wel aan de deckplates te zien).Reind schreef op 12 August 2003 @ 00:03:
[...]
Godsgloeiende pleures daar heb je er weer 1
Een technics krijgt na 10 jaar ook last van zijn arm lagering of van de spindle lagering. Das slijtage en daar kan zelfs de naam technics niets aan veranderen. Dat is met alles wat je koopt. Dat een technics erg lang mee gaat zal ik niet ontkennen maar 20 jaar is wel heel erg veel.
Ik gebruik dit setje nog regelmatig (evenals een 4 jaar oude set die toen nieuw gekocht is) en ik merk geen verschil Mocht het zo zijn dat deze tafels ooit een keer onhandelbare speling krijgen op de lagers dan laat ik ze wel weer in orde maken.
Wij hebben hier (zoals ik boven ook schreef) een 4 jaar oud setje staan en ik was eigenlijk wel van plan om daar over 6 jaar nog op te draaien. Ik zie niet in waarom ik mijn SL's moet in moet ruilen voor iets anders.Tuurlijk kan je nu niet met een volle 100% zekerheid zeggen dat een draaitafel 10 jaar mee gaat maar wie draaid er nu nog 10 jaar met dezelfde draaitafel? Ikke niet want ik ga wel met de tijd mee. Ik hoef niet zonodig op een oude SL1200 te draaien omdat ie volgens anderen zo verschrikkelijk goed is.
Had ik al lang gedaanIk zou graag is zien dat je deze review -> http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/oem.htm is goed door leest. De draaitafel daarna even ergens probeerd en dan vraag ik me af of je nog hard op durft te zeggen dat de SL1200 de beste is
Ik zeg niet dat de SL1200 de beste is, ik zeg alleen dat Technics zich al heeft bewezen door kwalitatief goede draaitafels te maken die (normaliter) een lang leven gegeven zijn.
Misschien dat je hier wat aan hebt:Vash schreef op 12 augustus 2003 @ 17:21:
Een lekkere post erachteraan: Hoe heet het nummertje in de 13e minuut van de Benny-set @ Sensatoin Black?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| 01 Sensation Intro: Spark 02 Mr. Jack - Let There Be House (Acapella) 03 Jark Prongo - Movin' Thru Your System (Dave Clarke Remix) 04 Green Velvet - Flash 05 Devilfish - Man Alive 06 The Youngsters vs Kiko - Zulu Nation 07 Andrew Richley & Ryan Rivera - The Divine (Alter Ego Mix) 08 Dave Clark - Red 2 09 Eric Sneo - Ciao Bella 10 DK - Murder Was The Bass 11 ID 12 Jay Denham - Let's Get High (Pascal FEOS Remix) 13 ID 14 ID 15 ID 16 ID 17 Plastikman - Spastik 18 DJ Hell - Hot In The Heels Of Love (Dave Clarke Remix) 19 ID 20 ID 21 ID 22 Twisted Clone - Catch The Elements 23 Technasia & DJ Skull - Acid Storm 24 DJ Skull - Acid Whiss L & Green Velvet - Flash (Acapella) 25 Speedy J - Pannik 26 ID 27 Umek - Gatex 28 Faithless - We Come One (Dave Clarke Remix) |
nix anders dan lof over je stukje hoor, maar het kan iets leesbaarder naar mijn idee.. (qua lay-out)Reind schreef op 12 augustus 2003 @ 00:03:
[...]
Ik zou graag is zien dat je deze review -> http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/oem.htm is goed door leest. De draaitafel daarna even ergens probeerd en dan vraag ik me af of je nog hard op durft te zeggen dat de SL1200 de beste is
Tja "eerlijk".Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 22:52:
[...]
Daar heb je wel een punt, Dré zegt gewoon eerlijk wat hij een produkt vindt, is het een kut ding dan zegt hij het ook. Kom je bij bijvoorbeeld Feedback dan gaan ze beweren dat een belt drive een goede draaitafel is.
Vergeet niet dat dre zijn producten ook moet verkopen net als feedback, vind het hier soms net een new-line reclame spot!

Een advies voor iedereen toe die aparatuur wil kopen;
- kijk in je omgeving naar een goede audio zaak die de tijd voor je neemen.
- Vergelijk de prijzen .NL / .DE. meestal ben je over de grens goedkoper uit.
(verzend kosten zijn meestal tegen de 40euro)
- Ga nooit _ALLEEN_ op advies van een (internet)verkoper af.
(hoeveel evaring ze ook mogen hebben met hun producten.)
grappig nieuwtje kwam ik tegen: Numark Unveils Cdx1 Cd Player
(met dank aan ener-g)

harmony-central
Gek genoeg staat hij nog niet op de numark site, op google vind ik wel paar online shops die het product wel in hun shop hebben, helaas zonder foto en prijs.
(met dank aan ener-g)

djzoneNumark debuts the CDX1, a tabletop CD player with an ultra-high torque motorized 12" platter that holds a vinyl record for the ultimate in vinyl scratch feel. Styled after Numark's flagship TTX1 turntable, the CDX1 features an industry maximum 4.5kg/cm torque direct drive motor, aluminum platter, dual "battle-style" controls, and forward/reverse toggle. In addition, there is a superior VFD display, full MP3 compatibility, slot-load CD transport, and extensive DSP functionality.
harmony-central
Gek genoeg staat hij nog niet op de numark site, op google vind ik wel paar online shops die het product wel in hun shop hebben, helaas zonder foto en prijs.
[ Voor 10% gewijzigd door num-lock op 12-08-2003 20:19 . Reden: foto + bedankje ]
Mjah op IDP dachten ze al een tijdje dattie nep was maar volgens de importeur is deze nog echt ook. Ik ben benieuwd, Numark heeft een aardige reputatie op CD gebied
het moet niet gekker worden, straks koop je gewoon een draaitafel (kwa uiterlijk) en duw je er aan de voorkant een cd'tje in, vervolgens leg je de naald erop en begint de cd te spelen....
Kun je dan niet beter gewoon final-scratch nemen en een effectenbak ernaast (voor het loopen enzo).
Edit: UC ziet gat in de markt
Draaitafel met ingebouwde cd-speler, zeg maar dat ding van Numark maar dan met arm en een knopje om te switchen tussen CD en Vinyl.
De ultieme keuze voor mensen die zowel vinyl als cd willen hebben.
Kun je dan niet beter gewoon final-scratch nemen en een effectenbak ernaast (voor het loopen enzo).
Edit: UC ziet gat in de markt
[ Voor 30% gewijzigd door Universal Creations op 12-08-2003 21:26 ]
Verwijderd
Allemaal harstikke leuk en aardig, maar ik denk niet dat ik een cdtje beter zou mixen met een cd speler die op een draaitafel lijkt. Ook leuk al die mooie effect knopjes maar in de praktijk gebruik je ze toch niet. Der zal ook wel een leuk prijskaartje aan hangen, maar geef mij maar gewoon mijn basic Axis 2, die doet precies wat hij moet doen en meer niet.
Voor de effecten gebruik ik een Korg Kaoss pad, die is tenminste goed bruikbaar onder het mixen zonder dat je eerst aan 24 knopjes moet draaien.
Voor de effecten gebruik ik een Korg Kaoss pad, die is tenminste goed bruikbaar onder het mixen zonder dat je eerst aan 24 knopjes moet draaien.
Van zo'n 10 jaar? Dan kunnen ze dus ook 6 jaar zijn. Heb je een bon?Ik heb twee jaar terug een setje SL's gekocht die toen zo'n 10 jaar oud waren en fanatiek in een discotheek zijn gebruikt (is ook wel aan de deckplates te zien).
Ik gebruik dit setje nog regelmatig (evenals een 4 jaar oude set die toen nieuw gekocht is) en ik merk geen verschil Mocht het zo zijn dat deze tafels ooit een keer onhandelbare speling krijgen op de lagers dan laat ik ze wel weer in orde maken.
En inderdaad dat is het vordeel van een SL -. Je kunt hem na 10 jaar gewoon weer op lappen. Das inderdaad wel een pluspunt maar vergeet niet dat daar dikke kosten aan verbonden zitten.
Je hoeft ze ook niet in te ruilen voor iets anders. Alleen het verhaal dat een SL 20 jaar mee gaat das wel een beetje een lul verhaal. Ik durf te wedden dat als ik 2 sl's naast elkaar zet -> die van jou en een nieuwe -> Zeker weten dat je het merkt.Wij hebben hier (zoals ik boven ook schreef) een 4 jaar oud setje staan en ik was eigenlijk wel van plan om daar over 6 jaar nog op te draaien. Ik zie niet in waarom ik mijn SL's moet in moet ruilen voor iets anders.
Een SL slijt namelijk ook en dat betekent speling op de lagers en een mindere torque bijvoorbeeld. Helemaal als dat ding volgens jou mishandeld is.
Technics heeft zich inderdaad bewezen. Technics is nu alleen op zijn cult status aan het teren en nog steeds zijn er mensen die een andere draaitafel niet aan willen raken omdat er geen technics op staat. Daar komt nog is bij dat de sl nu gewoon te duur is. Ik kocht voor 6 jaar terug mijn SL's voor fl900,- per stuk. Dat vond ik toen al aan de prijs maar nu kosten ze gemiddeld al dik 500€. Klopt niet helemaal naar mijn idee. Er is in al die jaren geen research gedaan en er is ook niets veranderd aan de SL maar toch blijf je zoveel geld betalen voor zo'n bak.Had ik al lang gedaan
Ik zeg niet dat de SL1200 de beste is, ik zeg alleen dat Technics zich al heeft bewezen door kwalitatief goede draaitafels te maken die (normaliter) een lang leven gegeven zijn.
Verwijderd
@Reind, we weten wel dat jij liever een OEM bak hebt dan een Technics, maar ik denk toch dat de gemiddelde dj toch wel voor de sl gaat. Technics is gewoon de standaard en daar veranderd ook zo één twee drie helemaal niets aan. Technics heeft zich door de jaren heen gewoon bewezen als de grote nummer 1. Er kunnen nu wel tafels uit komen die misschien iets beter zijn, maar ik zie het echt niet gebeuren dat die oem bak bijv. een nieuwe standaard wordt.
Vergeet ook niet dat de sl gewoon al 25 jaar oud is en dat er nu eindelijk na een jaar of 25 pas mensen zijn die erin slagen een enigzins gelijk produkt te maken.
Vergeet ook niet dat de sl gewoon al 25 jaar oud is en dat er nu eindelijk na een jaar of 25 pas mensen zijn die erin slagen een enigzins gelijk produkt te maken.
men is niet al 25 jaar bezig met het maken van een draaitafel die beter is dan de sl. Tot een jaar 8 terug ofzo waren er geen merken die een betere probeerde te maken, overigens moesten ze wachten tot de patenten waren vervallen. Daarna begon pas de echte rush naar een alternatief. Vestax bracht iig een draaitafel op de markt die stabieler was voor het scratchwerk. Numark zette met de TT1 een tafel neer die bijna een gelijke was (de arm was wat minder), maar na een aantal jaar research van de nodige bedrijven is er dan toch iemand in geslaagd om iets beters te maken: de Super OEM bak (ik vraag me nog steeds af wie dat ding ontworpen heeft).
24 jaar.Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 21:43:
En nee ik verwacht ook niet dat er een nieuwe standaard komt. Liever helemaal geen standaard meer maar gewoon zoveel mogelijk verschillende draaitafels in clubs.
En men is geen 25 jaar bezig een betere te maken. Vergeet niet dat men toendertijd bij technics een research afdeling had die net zo groot is als alle dj bedrijven van tegenwoordig bij elkaar. En nu maakt technics er helemaal een zooitje van. Hun ontwerpers hadden namelijk ook makkelijk de motor van de nieuwe OEM bak kunnen inbouwen e.d. Maar nee men maakt een verzwaard element (snap daar het nut echt niet van) en fixed er een pitch reset button op om hun dubbele nulpunt te verhelpen.
Kijk als je dan toch bezig bent. Fix meer kracht op de motor zodat deze beter corrigeert. Maak een verwisselbare arm. Zorg er voor dat de draaitafel geen aarde draad meer nodig heeft en zo kan ik nog wel ff door gaan. Nee bij technics maakt men een button die klonk zegt zodra je van 8 naar 16% gaat en men zet er een irri pitch reset button op. Eindelijk vervangen ze ook het lampje een keer voor een ledje maar nog steeds met dezelfde kut cnstructie (je bent een half uur bezig om zoiets te vervangen)
Waar ik al jaren op hoopte is een echte 100 concurent voor de SL en die is er nu. De rest komt vanzelf wel als deze draaitafel verder door ontwikkeld gaat worden.
[ Voor 45% gewijzigd door R2D2 op 12-08-2003 22:03 ]
Lees het eerste stukje tekst in mijn review en ik ben er nog steeds zeker van dat ding is ontworpen voor numark (dit had waarschijnlijk de TTX moeten worden) maar numark was zo stom om er zelf een jasje om heen te bouwen inclusief de fouten.Universal Creations schreef op 12 August 2003 @ 21:49:
men is niet al 25 jaar bezig met het maken van een draaitafel die beter is dan de sl. Tot een jaar 8 terug ofzo waren er geen merken die een betere probeerde te maken, overigens moesten ze wachten tot de patenten waren vervallen. Daarna begon pas de echte rush naar een alternatief. Vestax bracht iig een draaitafel op de markt die stabieler was voor het scratchwerk. Numark zette met de TT1 een tafel neer die bijna een gelijke was (de arm was wat minder), maar na een aantal jaar research van de nodige bedrijven is er dan toch iemand in geslaagd om iets beters te maken: de Super OEM bak (ik vraag me nog steeds af wie dat ding ontworpen heeft).
Dit verhaal zal wel nooit bevestigd worden maar het kan gewoon niet anders. Zelfs de stofkap van de TT1 past er perfect op.
Op zich is het wel leuk om op zoveel mogelijk gear te draaien (mits ze natuurlijk van goede kwaliteit zijn). In discotheken kom ik eigenlijk alleen maar sl's tegen en dat is jammer, want een beetje klooien in een winkel is toch wel anders dan een liveset afwerken.
De standaard die wel moet komen is het gebruik van cd-spelers, want volgens mij is er nogal wat wildgroei qua gebruiken van bv de cue enzo.
edit: reactie op Reind: ja dat had ik idd al een keertje gelezen, maar ik was het vergeten
De standaard die wel moet komen is het gebruik van cd-spelers, want volgens mij is er nogal wat wildgroei qua gebruiken van bv de cue enzo.
edit: reactie op Reind: ja dat had ik idd al een keertje gelezen, maar ik was het vergeten

[ Voor 12% gewijzigd door Universal Creations op 12-08-2003 22:00 ]
Verwijderd
Een echte standaard cd speler is er nog niet al hoewel ik vaak cdj100s en cdj1000 zie staan op feesten en discotheken.Universal Creations schreef op 12 August 2003 @ 21:59:
Op zich is het wel leuk om op zoveel mogelijk gear te draaien (mits ze natuurlijk van goede kwaliteit zijn). In discotheken kom ik eigenlijk alleen maar sl's tegen en dat is jammer, want een beetje klooien in een winkel is toch wel anders dan een liveset afwerken.
Het gaat mij ook niet om een standaard cd-speler, maar het gebruik van verschillende spelers verschilt nogal. Dus is mijn verlangen of er niet daar een standaard in komt.Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 22:15:
Een echte standaard cd speler is er nog niet al hoewel ik vaak cdj100s en cdj1000 zie staan op feesten en discotheken.
Verwijderd
Even iets anders: ik zoek een nummer dat Tom Harding in zijn set gebruikte, hier is de link naar een sample(252kb): http://www.jasperweb.nl/sample.mp3
Door marketing heeft pioneer toch al de status van standaard verworven als het gaat om CD spelers?? ik bedoel, op feesten zie je pioneers, in clubs zie je pioneers.... net als je SL's ziet...
JasperT ik herken een sample van Mel en Kim - Respectable, daarna hoor ik nog 2 secs van een ander nr uit die tijd (1987 ongeveer) de verkrachter van dat nr kan je wel vinden met deze gegevens denk ik
JasperT ik herken een sample van Mel en Kim - Respectable, daarna hoor ik nog 2 secs van een ander nr uit die tijd (1987 ongeveer) de verkrachter van dat nr kan je wel vinden met deze gegevens denk ik

[ Voor 37% gewijzigd door Yalopa op 12-08-2003 23:23 ]
en ik heb toch echt een tascam staan, welke practischer is met inbouwen, je kan er zowel een cdjmodel als een denonmodel van maken ( van de stuurunit) en ik kan em dus overal wel kwijt
Ik vind de standaards al vrij redelijk... de Pioneers, numarks, denons lijken aardig op elkaar en functioneren ook redeijk gelijk....Universal Creations schreef op 12 August 2003 @ 22:18:
[...]
Het gaat mij ook niet om een standaard cd-speler, maar het gebruik van verschillende spelers verschilt nogal. Dus is mijn verlangen of er niet daar een standaard in komt.
verder die CD-Turntable... moet ik nou zo'n groot ding op mn tafel hebben ?? Ik vind m trouwens ook nog eens spuuglelijk

Deze plek is te koop.
ik denk dat finalscratch inclusief laptop dan inderdaad een goedkopere optie is dan het aanschaffen van zo'n numark cd deck, dan kan je voor de prijs van het 2e cd deck er nog een effectenbak bij kopen ookUniversal Creations schreef op 12 August 2003 @ 20:51:
het moet niet gekker worden, straks koop je gewoon een draaitafel (kwa uiterlijk) en duw je er aan de voorkant een cd'tje in, vervolgens leg je de naald erop en begint de cd te spelen....
Edit: UC ziet gat in de marktDraaitafel met ingebouwde cd-speler, zeg maar dat ding van Numark maar dan met arm en een knopje om te switchen tussen CD en Vinyl.
ik heb 'm vanochtend drie keer geluisterd, en op de laatste 2-3 nummers na vind ik de platenkeus erg goed en lekker.Verwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 20:28:
[...]
Hahaha...Reind ook hier....suc6 vrijdag ermee...
En voor de muziekfreaks en leechers hiero, dan maar meteen een mixje....
....Nu alleen nog leren mixen :lol: :lol: ..er zitten heel wat fouten in, maja....Graag zou ik gerichte feedback willen ontvangen over platenkeuze, overgangen etcc.....Alvast bedankt....
Save Target as : http://djtoebosch.energet...%20Plotten%20On%20Ein.mp3
Tracklist :
-E. People feat. C. Robert Walker // We Loved
-17th Street // Street Player
-weet ik zelf niet eens...white labeltje
-Sia // Drink To Get Drunk
-Modjo // Lady (Remix)
-Room 5 feat. Oliver Cheatham // Make Luv
-Cassius // My Feelings For You
-Madonna // Die Another Day
-Billy Ray Martin // Honey
-Rui Da Silva // Touch Me
die plaat van madonna daarna gaat nog net, maar honey daarna past gewoon niet... en dan die afschuwelijke versie van touch me (een van mijn lievelingsplaten)

(die 3e plaat is trouwens 'n remix van diana ross - i'm coming out, erg lekker vind ik)
wat betreft techniek gaat nog niet elke overgang even strak, maar de basis is er in ieder geval, met wat oefenen komt dat vanzelf goed.
probeer in ieder geval je fouten wat sneller op te merken, want bijvoorbeeld de overgang tussen drink to get drunk en lady loopt 'n halve minuut lang scheef.
verder ben je af en toe vrij snel met de faders. soms moet dat, vaak kan 't wel, maar soms ook niet. dat vind ik persoonlijk nog een van de moeilijkere dingen bij 't mixen van house... bij trance kan je 't allemaal heel rustig doen, en bij hardhouse enzo kan je die faders gewoon open en dicht knallen (beetje overdreven, maar je snapt wel wat ik bedoel), maar bij house ligt 't vaak net iets ingewikkelder. ik zelf maak meestal redelijk lange, rustige overgangen (1-2 minuten), maar 't ligt natuurlijk ook aan de platen en welke bui ik heb
volgens traditie nog even wat cijfers:
platenkeus: 7 (een 8 als die laatste er niet bij had gezeten)
stijl: 7
techniek: 6
er kunnen een aantal dingen beter, maar 't is zeker niet slecht (hoe lang ben je al bezig btw?)
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Verwijderd
/me krijgt de 24e eindelijk ook zijn eigen setje (2x gemini pt-2400 + 626i mixer voor 800 euri
. ik draai nu bij een vriend op beltdrives, maar dat zuigt wel zeg vind ik als je ff de plaat terug wil zetten ... ach ja, komt dus snel goed met mijn eigen stuff:

Verwijderd
Leuk setje, alleen hoop ik voor je dat er andere naalden bij zitten.Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 13:50:
/me krijgt de 24e eindelijk ook zijn eigen setje (2x gemini pt-2400 + 626i mixer voor 800 euri. ik draai nu bij een vriend op beltdrives, maar dat zuigt wel zeg vind ik als je ff de plaat terug wil zetten ... ach ja, komt dus snel goed met mijn eigen stuff:
[afbeelding]
ehmm heb je al prijzen dan ?? zoja noem ze eens dan weet ik wat ik ervoor moet gaan sparen... axis-9 ideeen de prullenbak alweer ingegooit... (stiekem is * KeeZ toch verliefd geworden op het idee dat numark nu weer gebracht heeft, ondanks dat ze spuuglelijk zijn) tevens zit ik te wachten op wat Dré van deze dingen vindt en of hij heeeeel misschien ietsje meer weet, ondanks dat hij niet meer in het Numark beta prog zit....Ener-G schreef op 13 augustus 2003 @ 10:11:
[...]
ik denk dat finalscratch inclusief laptop dan inderdaad een goedkopere optie is dan het aanschaffen van zo'n numark cd deck, dan kan je voor de prijs van het 2e cd deck er nog een effectenbak bij kopen ook

nog zo'n geil plaatje van dit ding
oh ja, een uitvergroting van degene die het meldde vindt je hier :
http://store6.yimg.com/I/qualityelectronics_1752_4395559
[ Voor 17% gewijzigd door KeeZ op 14-08-2003 00:39 . Reden: link/plaatje ]
Deze plek is te koop.
Zelfd de importeur weet er nog verdomd weinig over. Op zich vind ik het wel een grappig idee. Als je dan toch een ronddraaiende jog wilt, maak er dan maar gewoon een draaitafelplateau van...
En... Groot voordeel: Er zit GEEN arm op... (nudge nudge ;-)
André Huisman (www.new-line.nl)
ehm nou wat prijzen betreft... ik denk dat het niet gek is als je verwacht dat die vergelijkbaar of zelfs duurder worden dan dingen als een Denon - DN S 5000 (om en nabij 1200 euro), of een Pioneer CDJ-1000 (ook om en nabij 1200 euro), en die dingen zijn al ranzig duur...
voor 700 euro schaf je finalscratch aan, en een finalscratch-waardige laptop heb je al voor zo'n 4 a 500 euro
Nu ga ik ervanuit dat men dan al 2 (of 3) vinyl decks heeft staan, en nu kan er wel geroepen worden 'ja maar er bestaan ook uitsluitend cd jocks', ik denk dat zo'n systeem als dit vooral uitgevonden is om vooral de vinyl junkies 'over de streep' te trekken, vanwege de 'near vinyl feel' die gepoogd wordt zo goed mogelijk te benaderen, en die vinyljunkies hebben meestal al decks staan.. mensen die nog nooit met vinyl in aanraking zijn gekomen bij wijze van spreken gaan eerder voor een dubbeldeck of een goedkopere oplossing
En alhoewel het waarschijnlijk het dichtste bij 'the real thing' komt dan welke andere cd speler dan ook ik zou hem zelf al niet aanschaffen niet alleen vanwege de extreme prijs die je ervoor betaalt, ik zou niet eens weten waar ik die dingen kwijt zou moeten, mijn decks passen al net aan in m'n hok
I rest my case
voor 700 euro schaf je finalscratch aan, en een finalscratch-waardige laptop heb je al voor zo'n 4 a 500 euro
Nu ga ik ervanuit dat men dan al 2 (of 3) vinyl decks heeft staan, en nu kan er wel geroepen worden 'ja maar er bestaan ook uitsluitend cd jocks', ik denk dat zo'n systeem als dit vooral uitgevonden is om vooral de vinyl junkies 'over de streep' te trekken, vanwege de 'near vinyl feel' die gepoogd wordt zo goed mogelijk te benaderen, en die vinyljunkies hebben meestal al decks staan.. mensen die nog nooit met vinyl in aanraking zijn gekomen bij wijze van spreken gaan eerder voor een dubbeldeck of een goedkopere oplossing
En alhoewel het waarschijnlijk het dichtste bij 'the real thing' komt dan welke andere cd speler dan ook ik zou hem zelf al niet aanschaffen niet alleen vanwege de extreme prijs die je ervoor betaalt, ik zou niet eens weten waar ik die dingen kwijt zou moeten, mijn decks passen al net aan in m'n hok
I rest my case
[ Voor 4% gewijzigd door Chiron op 14-08-2003 01:02 ]
Mischien hebben ze een idee gevonden om net zoveel speling op het rode lampje (wat over de plaat schijnt) te krijgen als op de arm van de TTXhuisman schreef op 14 August 2003 @ 00:40:
Zelfd de importeur weet er nog verdomd weinig over. Op zich vind ik het wel een grappig idee. Als je dan toch een ronddraaiende jog wilt, maak er dan maar gewoon een draaitafelplateau van...
Naja hij word op Plasa gepresenteerd en aangezien ik daar (zoals de plannen nu zijn) naartoe ga zal ik iedere kans aangrijpen om er ff met mijn vingertjes aan te zitten.
Naja 1 ding hebben ze iig wel goed gedaan -> GEEN LELIJKE BLAUWE LEDJES
Godzijdank.
ha die blauwe LED's mod ik er zelf wel in, dat vind ik wel hevig
smaken verschillen zal ik maar zeggen... op amerikaanse sites staat ie trouwens van $ 799-999 dus ik denk dat ie (en zal ongetwijfeld ook de strategie van numark zijn) lager geprijsd is dan de pioneer/denon....
Deze plek is te koop.
ja oke.. maar in amerika is alles goedkoper... dus ik denk dat je bij die prijs van 799/999 nog wel een dollartje/eurootje of 300 op mag tellen.. dan nog heb je voor een prijs van 999 al een zeer goed functionerend cd dubbeldeck waar je in principe ook prima mee uit de voeten kan... ik ben benieuwd
idd! snap niet waar Universal Creations het over heeft. Ben zelf niet zoon fan van cdtjes, maar Pioneer is idd de 'standaard'.leffe_blond schreef op 12 August 2003 @ 23:20:
Door marketing heeft pioneer toch al de status van standaard verworven als het gaat om CD spelers?? ik bedoel, op feesten zie je pioneers, in clubs zie je pioneers.... net als je SL's ziet...

geef eens een link! Wil het zien, 799 tot 999 vind ik een beetje onduidelijk.KeeZ schreef op 14 augustus 2003 @ 09:58:
ha die blauwe LED's mod ik er zelf wel in, dat vind ik wel hevigsmaken verschillen zal ik maar zeggen... op amerikaanse sites staat ie trouwens van $ 799-999 dus ik denk dat ie (en zal ongetwijfeld ook de strategie van numark zijn) lager geprijsd is dan de pioneer/denon....
[ Voor 37% gewijzigd door num-lock op 14-08-2003 14:34 ]
Dan vraag ik mij toch af wat al die Denons dan nog in die discotheken doennum-lock schreef op 14 August 2003 @ 14:27:
idd! snap niet waar Universal Creations het over heeft. Ben zelf niet zoon fan van cdtjes, maar Pioneer is idd de 'standaard'.

Naar mijn weten werkt een denon anders in het gebruik dan een pioneer (met cue-en dergelijke).
UC heeft het over de manier van bedienen. Bij de ene speler maak je een cuepoint door op de punt op de pausetoets te drukken. Bij een andere speler moet je voor hetzelfde cuepoint eerst 3x op een apparte cue-toets drukken voor de bevestiging. Vervolgens heeft elke speler ook weer een andere manier om vanaf een cuepoint te starten.num-lock schreef op 14 August 2003 @ 14:27:
[...]
idd! snap niet waar Universal Creations het over heeft. Ben zelf niet zoon fan van cdtjes, maar Pioneer is idd de 'standaard'.
Verwijderd
Vandaag is weer zo'n mooie dag. Na 6 jaar zoeken vind je eindelijk dat ene heel moeilijk vindbare 10" singletje. Het nummer dat er opstaat is te mooi voor woorden. Ik heb het dan over Jonny L - Tychonic Cycle op XL Recordings.
Uitgebracht op 10" op dit label in 1996, en later nog op een EP en een LP. Maar het mooiste is natuurlijk om de eerste originele pressing te hebben. Hij is nog in perfecte staat, en de hoes is ook nog hardstikke mooi.

En dan verwacht je daar natuurlijk tientallen euro's voor kwijt te zijn. Maar niets is minder waar. voor 5 pond wassie voor mij
I LOVE DRUM&BASS
Uitgebracht op 10" op dit label in 1996, en later nog op een EP en een LP. Maar het mooiste is natuurlijk om de eerste originele pressing te hebben. Hij is nog in perfecte staat, en de hoes is ook nog hardstikke mooi.
En dan verwacht je daar natuurlijk tientallen euro's voor kwijt te zijn. Maar niets is minder waar. voor 5 pond wassie voor mij
I LOVE DRUM&BASS
jadjong schreef op 14 August 2003 @ 14:41:
[...]
UC heeft het over de manier van bedienen. Bij de ene speler maak je een cuepoint door op de punt op de pausetoets te drukken. Bij een andere speler moet je voor hetzelfde cuepoint eerst 3x op een apparte cue-toets drukken voor de bevestiging. Vervolgens heeft elke speler ook weer een andere manier om vanaf een cuepoint te starten.
dan wil ik een tascamstandaard > mijn tascam kan ik met 1 druk op pauze stilzetten waar ik wil en een tikje op cue en de plaat staat klaar
Ja, als jij op de cue knop ramt staat je nummer op de afgesproken plaats in pauzestand. Bij een andere speler betekend cue = starten vanaf cuepoint. Dus nummer draait, je mept op cue en hij begint gelijk vanaf het cuepoint.MR_WAZOO schreef op 14 August 2003 @ 17:47:
dan wil ik een tascamstandaard > mijn tascam kan ik met 1 druk op pauze stilzetten waar ik wil en een tikje op cue en de plaat staat klaar
Mjah ik gebruik om mn axis-2 de cue om een stukje voor te luisteren (ingedrukt houden van de cue-knop) en als ik m weer loslaat staat ie weer op het cue-punt...jadjong schreef op 14 August 2003 @ 18:04:
[...]
Ja, als jij op de cue knop ramt staat je nummer op de afgesproken plaats in pauzestand. Bij een andere speler betekend cue = starten vanaf cuepoint. Dus nummer draait, je mept op cue en hij begint gelijk vanaf het cuepoint.
Deze plek is te koop.
Hoe kun je nu 3 standaarden hebben??
pioneer, tascam, en denon over geen van de apparaten ga ik mij uitspreken ik gebruik ze niet, ik zeg enkel maar dat ik wat CD's betref zelden iets anders zie dan pioneer.
Anyway mij zal het niet boeien wat er gebeurt op cdgebied ik houd het op platen. Trouwens waarom altijd dat gezeik om op Cd's de vinyl feel te hebben?? Als je de vinyl feel wil koop dan toch gewoon platenspelers? Ik bedoel, check dat apparaat... heb je ooit iets lelijkers gezien?
pioneer, tascam, en denon over geen van de apparaten ga ik mij uitspreken ik gebruik ze niet, ik zeg enkel maar dat ik wat CD's betref zelden iets anders zie dan pioneer.
Anyway mij zal het niet boeien wat er gebeurt op cdgebied ik houd het op platen. Trouwens waarom altijd dat gezeik om op Cd's de vinyl feel te hebben?? Als je de vinyl feel wil koop dan toch gewoon platenspelers? Ik bedoel, check dat apparaat... heb je ooit iets lelijkers gezien?
Ja een DAP TL1500leffe_blond schreef op 14 August 2003 @ 19:07:
heb je ooit iets lelijkers gezien?
je weet dat je nu PICS moet posten
[ Voor 9% gewijzigd door Yalopa op 14-08-2003 20:47 ]
Dit topic is gesloten.