How to become a Dj... deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.207 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ener-G schreef op 28 July 2003 @ 18:34:
[...]
binnenkort ga ik toch eens kijken naar speciale oordopjes met filters, hoorde dat je ze al kon krijgen vanaf 17 euro per paar, iemand die daar meer over weet? Want om voor over de 100 euro speciale dopjes te laten gieten is mij ook weer ff te gortig
Mm, ik heb ooit van die dingen laten gieten om te zwemmen (toen ik een jaar of 13 was) , ik had toen buisjes in mn oren en dan wil je niet hard duiken (dat doet PIJN)

anyway, je kan die dingen gewoon bij een gespecializeerde zaak laten aanmeten, proppen ze eerst wat zooi in je oren en laten het ff hard worden en klaar is kees.

Koste me ongeveer 25 gulden toen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 19:25:
Owja ik denk dat jullie dit wel weten. ik ben al een tijdje op zoek naar een plaat die Michel de Heij op Impulz draaide. Er zat een sample in met nobody listens to techno. Weten jullie misschien welke plaat dit is.
Chris Liebing - Es ist freitag abend 3rd anniversary

speciaal promootje wat 100x op vinyl geperst is ofzo, tijdens die bewuste Freitag abend party is uitgedeeld en ook verder niet meer uitgebracht wordt, want 't is een illegale bootleg van die Eminem sample

dj Isaac, Pascal Feos en Deep Dish hebben er ook al een track van gebakken met die vocal erin, maar die gaan anders

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ener-G schreef op 28 July 2003 @ 18:34:
[...]binnenkort ga ik toch eens kijken naar speciale oordopjes met filters, hoorde dat je ze al kon krijgen vanaf 17 euro per paar, iemand die daar meer over weet? Want om voor over de 100 euro speciale dopjes te laten gieten is mij ook weer ff te gortig
Je kunt die goedkope oordoppen bij de Kijkshop, gehoorwinkels, betere muziekwinkels halen.
Zelf heb ik ze van ALPINE, www.alpine.nl, deze werken vrij goed. Ik gebruik ze voornamelijk als ik ga stappen en niet als DJ.
Ik zie de laatste tijd steeds vaker mensen met gehoorbescherming lopen, vaak die gele proppen, deze hebben als nadeel tov de Alpines dat je andere mensen niet meer verstaat. Verder zitten die Alpines redelijk onzichtbaar.

Zelf zou ik als DJ zeker niet bang zijn om te investeren in professionele Otoplastieken, die kosten EUR 100 a 200 en zijn absoluut hun geld waard. De werking is vergelijkbaar met de Alpines, ze dempen in een brede range van frequenties per frequentie een x aantal decibel. Ze zitten echter veel en veel beter.

DJ en is erg leuk maar er is een grote kans dat je je oren verkloot. Laat anders ns een gehoortest doen. Die zijn bij gehoorwinkels gratis. (eigenlijk moet een dj dit elk jaar laten doen!

Zelf durf ik het niet want ik ben te bang dat al dat uitgaan waar die dove DJ's en zaaleigenaren het geluid veeeeeeeeeel te hard hebben staan mijn oren verpest hebben.
Zo was ik eens op een pimpparty in de Pascha Rotterdam waar Roog stond te draaien. Daar stond het geluid zo godsonmogelijk hard dat het boven al bijna niet te doen was, beneden deed het gewoon pijn. Als ik beneden op de dansvloer liep hield ik mijn oren maar dicht.

Tja het ziet er wel een beetje nichterig uit en iedereen zat me n beetje smalend aan te kijken. Nu ja, over een aantal jaartjes "lach" ik wel als al die luitjes doof zijn....
Dit was voor mij de aanleiding om echt aktief op zoek te gaan naar gehoorbescherming.

[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 28-07-2003 20:51 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Help!!!! schreef op 28 July 2003 @ 20:41:
[...]

Je kunt die goedkope oordoppen bij de Kijkshop, gehoorwinkels, betere muziekwinkels halen.
Zelf heb ik ze van ALPINE, www.alpine.nl, deze werken vrij goed. Ik gebruik ze voornamelijk als ik ga stappen en niet als DJ.
Ik zie de laatste tijd steeds vaker mensen met gehoorbescherming lopen, vaak die gele proppen, deze hebben als nadeel tov de Alpines dat je andere mensen niet meer verstaat. Verder zitten die Alpines redelijk onzichtbaar.
ja die gele dingen zitten op zich prima, maar het ziet er inderdaad niet uit, en op zich verbetert de verstaanbaarheid juist weer gek genoeg wel als je doppen in hebt, je kan gewoon rustig met elkaar praten terwijl je recht voor de speakers staat

maar wat ik dus zoek zijn doppen die wat lineairder het geluid dempen, want die gele dingen dempen niet alle frequenties evenveel en zorgen dus voor een vervormd geluid.. wat dus lastiger draaien is met koptelefoon enzo
Zelf zou ik als DJ zeker niet bang zijn om te investeren in professionele Otoplastieken, die kosten EUR 100 a 200 en zijn absoluut hun geld waard. De werking is vergelijkbaar met de Alpines, ze dempen in een brede range van frequenties per frequentie een x aantal decibel. Ze zitten echter veel en veel beter.
ja die schreeuwend dure dingen bedoelde ik dus.. is net even stap tever voor mij, ik draai niet elke week in een club ofzo
DJ en is erg leuk maar er is een grote kans dat je je oren verkloot. Laat anders ns een gehoortest doen. Die zijn bij gehoorwinkels gratis. (eigenlijk moet een dj dit elk jaar laten doen!

Zelf durf ik het niet want ik ben te bang dat al dat uitgaan waar die dove DJ's en zaaleigenaren het geluid veeeeeeeeeel te hard hebben staan mijn oren verpest hebben.
same here :{
Zo was ik eens op een pimpparty in de Pascha Rotterdam waar Roog stond te draaien. Daar stond het geluid zo godsonmogelijk hard dat het boven al bijna niet te doen was, beneden deed het gewoon pijn. Als ik beneden op de dansvloer liep hield ik mijn oren maar dicht.
ja ik kan me nog een speedy j op impulz indoor herinneren, en een awakenings in de now & wow in rotterdam.. toen heb ik echt dagenlang erna letterlijk pijn in mijn oren gehad :N
Tja het ziet er wel een beetje nichterig uit en iedereen zat me n beetje smalend aan te kijken. Nu ja, over een aantal jaartjes "lach" ik wel als al die luitjes doof zijn....
Dit was voor mij de aanleiding om echt aktief op zoek te gaan naar gehoorbescherming.
och het interesseert mij persoonlijk geen barst of het er nichterig uit ziet of dat ze me smalend aankijken, het zijn MIJN oren :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ener-G schreef op 28 juli 2003 @ 20:40:
[...]

Chris Liebing - Es ist freitag abend 3rd anniversary

speciaal promootje wat 100x op vinyl geperst is ofzo, tijdens die bewuste Freitag abend party is uitgedeeld en ook verder niet meer uitgebracht wordt, want 't is een illegale bootleg van die Eminem sample

dj Isaac, Pascal Feos en Deep Dish hebben er ook al een track van gebakken met die vocal erin, maar die gaan anders
Ok, das jammer die vind ik dus nergens meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

e-bay heeft alles hoor PatriXx, je zal dan alleen wel een lieve duit moeten betalen...

Owja, Tek heb weer wat gescharreld... Ik draai 18 September op Airpeace FM (Almere) in de Ruffrhythmz Show. Dus tune ff in mocht je het kunnen ontvangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Oke, ik had gevraagt over een setje draaitafels en mixer....
Ik denk dat ik nog maar evetjes een maandje wacht met mijn aankoop.

Ten eerste: Heb ik iets meer rek in het geld wat ik heb.

Ten tweede: Heb net bij platenshop.nl eventjes wat plaatjes uitgezocht en kom op totaal van € 355,-.... :'(
Hier had ik ook wel rekening mee gehouden maar wist niet dat het me zoo veel zou gaan kosten, en dat zijn dan 26 platen :( !

Ten derde: Misschien toch maar een cd-mixers kopen, en dan kan ik er nog eventjes over nadenken voordat ik echt iets ga kopen.... :o

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
W.Wezz schreef op 29 juli 2003 @ 00:44:
Ten tweede: Heb net bij platenshop.nl eventjes wat plaatjes uitgezocht en kom op totaal van € 355,-.... :'(
Hier had ik ook wel rekening mee gehouden maar wist niet dat het me zoo veel zou gaan kosten, en dat zijn dan 26 platen :( !
26 platen en dan 355 euro :? Hoe krijg je dat dan voor elkaar

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albums en classix???

Heb zelf ook die alpine-musicsafe doppen. Zijn speciaal gemaakt voor muzikanten etc, zouden ideaal moeten dempen.
Ik heb ze echter maar een paar keen ingehad, en zou ze zeker niet indoen als ik moest draaien denk ik. Met allebei de filters (je krijgt er 2: medium, en zwaar dempend) heb ik toch het gevoel alsof ik achter een deur sta te luisteren, of ver achter de speakers, of onder water oid. Er mist in verhouding teveel heldergheid ofzo.. Het is wel zo dat je mensen om je heen inderdaad nog erg goed verstaat, want juist in dat frequentiegebied dempen ze vrij goed. Meer iets voor roadies, bar- of securitypersoneel heb ik het idee. Of voor als de muziek echt TE hard staat, dan wil ik ze nog wel eens voor driekwart indoen, zodat er nog iets van de hoge, heledere tonen bewaard blijft. Maar of mijn oren dan nog gespaard worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb ook otoplastieken laten maken en dat waren de beste 95 euro's die ik ooit heb uitgegeven. Ik kreeg steeds vaker pijn in m'n oren tijdens een concert als het weer es goed hard stond, dus ik dacht dat het maar es tijd werd om wat bescherming aan te schaffen.

Ik heb ze dus op maat laten maken en dat zit geweldig, je vergeet gewoon dat je ze inhebt. Je kunt kiezen uit verschillende gradaties demping, ik heb bescherming tot 120 dB als ik me niet vergis ("ook voor metaalbewerkers" :P).

Als DJ heb ik ze nog nooit gebruikt, maar ik ga niet meer naar een concert zonder mijn mooie blauwe doppies!

Hier staan een hoop Van Boxtel winkels: http://hcl.oticon.com/lis...o.asp?city=1418&country=8

[ Voor 11% gewijzigd door TripleM op 29-07-2003 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Universal Creations schreef op 29 July 2003 @ 00:58:
[...]

26 platen en dan 355 euro :? Hoe krijg je dat dan voor elkaar
Wil je de lijst zien, anders zet ik `m wel ffies hier neer... |:(

Goedemorge trouwes... :O

[ Voor 6% gewijzigd door W.Wezz op 29-07-2003 08:21 ]

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Wezz schreef op 29 July 2003 @ 08:00:
[...]

Dat is idd wel heel erg duur hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
W.Wezz schreef op 29 July 2003 @ 08:00:
[...]

Verkeerde been uit bed gestapt?
Ik wilde niet lullig doen hoor, ik vroeg mij af welke platenzaak dan zo duur was. Maar je zult waarschijnlijk veel klassiekers of een aantal albums er tussen hebben staan.
Een lijstje zou leuk zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 23:06

Eraser127

Nijkerk

Universal Creations schreef op 29 July 2003 @ 09:03:
[...]

Verkeerde been uit bed gestapt?
Ik wilde niet lullig doen hoor, ik vroeg mij af welke platenzaak dan zo duur was. Maar je zult waarschijnlijk veel klassiekers of een aantal albums er tussen hebben staan.
Een lijstje zou leuk zijn ja.
idd, 355/26=13,5 gemiddeld kost een 12" 8,50 dus het kan goedkoper

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ligt er aan of je import koopt of van de grote labels.

Ik betaal namelijk nog altijd gemiddeld 12,50 voor een plaatje wat uit de UK komt.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Oke, ga nu werken, vanavond zal ik een lijstje maken met de platen die ik wil gaan bestellen.

Heb besteld op platenshop.nl ,duur of kan ik beter ergens anders kijken?

Zal rond een uurtje of 23.00 de lijst hier ergens neer zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:36

Giblet

Dingen

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 18:14:
Wordt je daar niet doodmoe van? steeds die foon op en af? of mixen jullie zo sloom? :P
Jongen dit is zo'n beetje de enige sport die ik doe :P
Ik heb dus een hele gespierde nek he :P

Maar nee, ik moet zeggen dat ik nog nooit last van m'n nek heb en dat terwijl ik ook wel sets van 3,5 uur heb gedaan (die zeer intensief waren; apres ski en andere ongein @ schoolfeest ;) zodat je dus gedoemd bent om een keer of 8 per minuut je koptelefoon op en af te te doen).
Overigens heb ik ervoor gekozen om m in m'n nek te leggen omdat mijn haar het niet toelaat om m op m'n hoofd te zetten ;)
* Giblet heeft lange stekels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Giblet schreef op 29 July 2003 @ 13:00:
[...]

Jongen dit is zo'n beetje de enige sport die ik doe :P
Ik heb dus een hele gespierde nek he :P

Maar nee, ik moet zeggen dat ik nog nooit last van m'n nek heb en dat terwijl ik ook wel sets van 3,5 uur heb gedaan (die zeer intensief waren; apres ski en andere ongein @ schoolfeest ;) zodat je dus gedoemd bent om een keer of 8 per minuut je koptelefoon op en af te te doen).
Overigens heb ik ervoor gekozen om m in m'n nek te leggen omdat mijn haar het niet toelaat om m op m'n hoofd te zetten ;)
* Giblet heeft lange stekels
Ik kan mijzelf helemaal vinden in jouw verhaal. Ik draai dan geen apres-ski, maar ik heb weleens sessies van 10 uur (ooit eentje van opgenomen) en dat zonder last ergens van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[futiliteitje :)]
Tja, lijkt het me alsnog onhandig. Heb hem gewoon achter mijn oren staan, en soms 1 schelp op een oor, of zelfs 2 op 2..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik leg hem altijd gewoon neer. Das nog veel makkelijker.
Alleen wel ff oppassen dat je hem niet op de draaitafel neer legt waar net de spelende plaat op ligt. (zoals ik afgelopen zaterdag :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 23:45:
e-bay heeft alles hoor PatriXx, je zal dan alleen wel een lieve duit moeten betalen...

Owja, Tek heb weer wat gescharreld... Ik draai 18 September op Airpeace FM (Almere) in de Ruffrhythmz Show. Dus tune ff in mocht je het kunnen ontvangen ;)
Kan je ons tegen die tijd weer waarschuwen. :>

Ik leef per week ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Iemand die het aandurft om een keertje voor de hk webradio stream te draaien? zie DJ die avondje voor webradio wil draaien?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

hhhm, heb maar 16K up ;(

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
same here :{ 128kbit upstream van Chello :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Morgen heb ik ze eindelijk :)

http://www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=12641

yesssssssssssssss eindelijk weer normaal kunnen draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Ik dacht dat je synq's ging kopen Reind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

van FOK! nieuws: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31092
Tijdens Dance Valley zal aanstaande zaterdag door de dj's gedraaid worden met een 'freefloat' onder de draaitafel. Dat is een soort luchtkussen voor onder de pick-up waarmee wordt voorkomen dat de naald overslaat. Het 'kussen met vier poten' leidt ertoe dat de draaitafel geen contact maakt met de rest van de dj-uitrusting.

Volgens de makers van de 'freefloat' kunnen dj's door dit systeem veel meer lagere tonen gebruiken zonder dat zogenaamde rumble ontstaat, een rommelend geluid door trillingen. Het systeem is de afgelopen weken door de Nederlandse dj Tiësto getest.

[ Voor 101% gewijzigd door Eraser127 op 29-07-2003 18:31 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Pfft, allemaal verkoopspraatjes als je het mij vraagt. Zorg gewoon voor een stevige, zware tafel, das meer dan genoeg om de rumble te vermijden.

Naalden die skippen liggen volgens mij aan,

Kapotte platen
Slecht agestelde armen (hoogte, anti skate, gewicht)
Slechte naalden / slecht gemonteerde naalden
..
en daar zal zo'n kussentje niet tegen helpen, mischien dat het kan helpen als de tafel echt stoten zou krijgen, maar again, met een stevige zware tafel kom je al een heel eind...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
nou als je tafel verder prima is maar een brakke/gammele booth hebt, kan dit toch wel een oplossing zijn.. wel grappig trouwens dat ze daar nu pas mee komen, na jaaaaren van aankloten met grindtegels postelastieken-met-rolletjes-gaffa en andere ongein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu hopen dat dat bnog een beetje stevig staat.. Grijp je je pitchfader iets te enthousiast, druk je je tafel scheef :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 13-09 08:37

Reacher

oldschool

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 20:19:
Nu hopen dat dat bnog een beetje stevig staat.. Grijp je je pitchfader iets te enthousiast, druk je je tafel scheef :S
Wie weet klinkt de naald die over je plaat heen schuift wel erg lekker op dat moment ;)

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
MM- schreef op 29 July 2003 @ 18:10:
Ik dacht dat je synq's ging kopen Reind?
Deze draaitafel is hetzelfde als de Synq XTRM1 - de AMDJ - De kam - De stanton ST150/STR8-150 - De Citronic PD45 - De omnitrinic DD5250.

Oftewel een dikke vette OEM kloon die net zo gretig aftrek heeft als een hoer. De meeste fabrikanten hebben hem in hun assortiment. :)
De Stanton heeft alleen een key correctie die je nooit gebruikt maar verder zijn alle draaitafels tot op het laatste schroefje gelijk en is het enige verschil per fabrikant het kleurtje van de deckplate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Welke fabrikant heeft hem in het mat-zwart (ben toch liefhebber van mijn 1210-kleurtje)?
Want ik zou ze graag willen ruilen met dergelijke specs, maar ook zeker vanwege het eenvoudig strakke uiterlijk, wat mij ooit heeft doen kiezen voor de technics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Universal Creations schreef op 29 July 2003 @ 21:28:
Welke fabrikant heeft hem in het mat-zwart (ben toch liefhebber van mijn 1210-kleurtje)?
Want ik zou ze graag willen ruilen met dergelijke specs, maar ook zeker vanwege het eenvoudig strakke uiterlijk, wat mij ooit heeft doen kiezen voor de technics.
Sync heeft hem in het donker/antraciet grijs. Stanton in het gepolijst blauw en Omnitronic of AMDJ heeft hem in het zwart. Weet alleen niet of dat mat of glimmend is.

Tsja wel makkelijk dat het een OEM kloon is -> Kun je kiezen voor het kleurtje want de draaitafels op zich zijn toch allemaal exact hetzelfde :)
Kan trouwens wel ff duren voordat de rest met de levering van de draaitafels komt. Ik geloof namelijk niet dat ze hem allemaal tegelijk uit gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb je Trance Classix al binnen... heb je een trackllist voor me want ik vind het wel nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb op Hardcore Resurrection ook kussentjes onder de draaitafels gezien, maar dat waren 2 van die nekkussens voor onderweg, die over je schouders heen om je nek heen gaan. Werkte kennelijk goed, de derde draaitafel werd ermee gedempt. De andere twee stonden op tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 00:19:
ja ik heb je Trance Classix al binnen... heb je een trackllist voor me want ik vind het wel nice
Gaat dit over mijn Trance Classix mix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
leffe_blond schreef op 29 July 2003 @ 19:03:
Pfft, allemaal verkoopspraatjes als je het mij vraagt. Zorg gewoon voor een stevige, zware tafel, das meer dan genoeg om de rumble te vermijden.

Naalden die skippen liggen volgens mij aan,

Kapotte platen
Slecht agestelde armen (hoogte, anti skate, gewicht)
Slechte naalden / slecht gemonteerde naalden
..
en daar zal zo'n kussentje niet tegen helpen, mischien dat het kan helpen als de tafel echt stoten zou krijgen, maar again, met een stevige zware tafel kom je al een heel eind...
accoord! ouderwets dat zijn we zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Mijn DJ-booth is slagvast tijdens het draaien. Ik kan tijdens het draaien slaan zo hard ik wil op het kastje waar mijn draaitafels in staan, maar de naald skipt gewoon niet, sterker nog, ik hoor er niets of nauwelijks iets van op de naald. Mijn sl's staan op maximale voethoogte (de voetjes zijn maximaal uitgedraaid) en er zit een soort rubber laagje van 3mm onder, dus geen veren of betonplaten of zo, maar gewoon 22mm mdf dat stevig in elkaar zit met (veel) schroeven en lijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op 30 July 2003 @ 01:55:
[...]

Gaat dit over mijn Trance Classix mix?
yepps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimMer schreef op 30 July 2003 @ 01:09:
Ik heb op Hardcore Resurrection ook kussentjes onder de draaitafels gezien, maar dat waren 2 van die nekkussens voor onderweg, die over je schouders heen om je nek heen gaan. Werkte kennelijk goed, de derde draaitafel werd ermee gedempt. De andere twee stonden op tegels.
En op Sensation hadden ze ze ook staan! ziet er wel grappig uit en het staat ook wel stabiel denk ik want ik heb geen rare overgang gehoord op white and black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Universal Creations schreef op 30 July 2003 @ 02:27:
Mijn DJ-booth is slagvast tijdens het draaien. Ik kan tijdens het draaien slaan zo hard ik wil op het kastje waar mijn draaitafels in staan, maar de naald skipt gewoon niet, sterker nog, ik hoor er niets of nauwelijks iets van op de naald. Mijn sl's staan op maximale voethoogte (de voetjes zijn maximaal uitgedraaid) en er zit een soort rubber laagje van 3mm onder, dus geen veren of betonplaten of zo, maar gewoon 22mm mdf dat stevig in elkaar zit met (veel) schroeven en lijm.
stootvastheid is idd niet zo heel moeilijk te realiseren, maar blijft de boel ook stabiel als er een p.a. set van een paar kW naast staat te blazen? dan wordt het toch iets lastiger om te voorkomen dat de boel gaat rondzingen

hier thuis staat het trouwens doodleuk op een gammel bureautje, moet er niet teveel tegenaan stoten maar dat houdt je voorzichtig he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet

Giblet

Dingen

Universal Creations schreef op 29 juli 2003 @ 13:15:
[...]

Ik kan mijzelf helemaal vinden in jouw verhaal. Ik draai dan geen apres-ski, maar ik heb weleens sessies van 10 uur (ooit eentje van opgenomen) en dat zonder last ergens van.
Don't get me wrong... Ik draai zelf meestal funky house, maar op school was apres-ski enzo verplichte kost (helaas). Maar ik wilde hier alleen mee aantonen dat ik (en blijkbaar ook anderen) die koptelefoon lang kunnen gebruiken zonder klachten te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 00:19:
1. York - Reachers Of Civilization
2. Afrika Bambaataa - Agartha
3. Energy 52 - Café del Mar
4. Musix - Do Ya See the Light
5. Nico Parisi - Time Flies
6. Meo Lorenzo - Dreams Road
7. Thomas Heckmann - Amphetamine
8. Emanuel Top - Acid Phase
9. Hand's Burn - Good Shot
10. Cherrymoon Trax - House Of House
11. DJ Scot - U (FVV-Mix)
12. The Age of Love - The Age of Love
13. Humate - Love Stimulation
14. State Of House - Pacific Dance (Enigma Remix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice 6 a 7 nummers kon ik al maar hijs is wel kewl je mixie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 13:50:
nice 6 a 7 nummers kon ik al maar hijs is wel kewl je mixie!!
het zijn zo'n beetje DE klassiekers aangevuld met mijn persoonlijke klassiekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Laatst online: 00:16
Reind schreef op 29 July 2003 @ 21:39:
[...]

Sync heeft hem in het donker/antraciet grijs. Stanton in het gepolijst blauw en Omnitronic of AMDJ heeft hem in het zwart. Weet alleen niet of dat mat of glimmend is.

Tsja wel makkelijk dat het een OEM kloon is -> Kun je kiezen voor het kleurtje want de draaitafels op zich zijn toch allemaal exact hetzelfde :)
Kan trouwens wel ff duren voordat de rest met de levering van de draaitafels komt. Ik geloof namelijk niet dat ze hem allemaal tegelijk uit gaan brengen.
En wat is nu je conclusie over deze draaitafel? :) Issie net zoals Dré zegt gewoon gelijk aan de sl? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eraser127 schreef op 29 July 2003 @ 18:29:
van FOK! nieuws: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31092

Tijdens Dance Valley zal aanstaande zaterdag door de dj's gedraaid worden met een 'freefloat' onder de draaitafel. Dat is een soort luchtkussen voor onder de pick-up waarmee wordt voorkomen dat de naald overslaat. Het 'kussen met vier poten' leidt ertoe dat de draaitafel geen contact maakt met de rest van de dj-uitrusting.

Volgens de makers van de 'freefloat' kunnen dj's door dit systeem veel meer lagere tonen gebruiken zonder dat zogenaamde rumble ontstaat, een rommelend [...]
Heeft er iemand meer info over dit produkt? Ik ben namelijk ook geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laamaa, hier dus : http://www.freefloat.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Glorix Jim schreef op 30 juli 2003 @ 14:08:
[...]

En wat is nu je conclusie over deze draaitafel? :) Issie net zoals Dré zegt gewoon gelijk aan de sl? :)
Gelijk? Volgens mij is ie volgens Dre beter hoor. Alles is net zo goed, maar de kracht van de motor is groter en heeft een aantal extra features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Universal Creations schreef op 30 juli 2003 @ 14:21:
[...]

Gelijk? Volgens mij is ie volgens Dre beter hoor. Alles is net zo goed, maar de kracht van de motor is groter en heeft een aantal extra features.
hij is ook beter en niet zo'n klein beetje ook.

Ik durf het hardop te zeggen (heb er nu 3 uurtjes op zitten qua draaien)
Straks ff de schoevendraaiers op zoeken en kijken hoe ie van binnen is Heb een hts'er die me daarbij gaat helpen en die weet hoe een draaitafel in elkaar hoort te zitten. Hij is namelijk razend nieuwschierig naar het optische detectie syteem van de motor.

Ik zeg bij deze alvast -> Dames en heren we hebben een winnaar.

Ik ben trouwens de eerste die ze heeft in NL en dus ook de eerste die een echte review aan het schrijven is. Ik ga nog ff een paar uurtjes door en dan zullen we is beginnen met schrijven maar ik kan je wel alvast vertellen dat je zodra je de doos open trekt gewoon direct begint te kwijlen. De draaitafel zit gewoon prachtig in elkaar en is perfect afgewerkt. Tot in de details.

Vanavond om een uur of 12 verwacht ik de review van een stuk of 4 A4tjes wel klaar te hebben. Dan hebben jullie ook wat te lezen. ;) (en te kwijlen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Reind schreef op 30 July 2003 @ 15:49:
[...]

Vanavond om een uur of 12 verwacht ik de review van een stuk of 4 A4tjes wel klaar te hebben. Dan hebben jullie ook wat te lezen. ;) (en te kwijlen :P )
Schiet eens ff op :(

;) :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nee we doen lekker rustig aan en bekijken alles even rustig op ons gemak. Zie ik niets over het hoofd tenminste.

We hebben hem nu open liggen voor onze neus en na het eten gaan we weer verder met kijken. Nu eerst is ff lekker chinezen maar tot nu toe zijn we nog steeds meer dan tevreden. We hebben er een technics naast liggen zodat we een beetje kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Oké ik mats je -> eerste stuk staat nu online. (onder het review gedeelte op mijn site)

De rest volgt later op de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Reind schreef op 30 July 2003 @ 15:49:
[...]

hij is ook beter en niet zo'n klein beetje ook.

Ik durf het hardop te zeggen (heb er nu 3 uurtjes op zitten qua draaien)
Straks ff de schoevendraaiers op zoeken en kijken hoe ie van binnen is Heb een hts'er die me daarbij gaat helpen en die weet hoe een draaitafel in elkaar hoort te zitten. Hij is namelijk razend nieuwschierig naar het optische detectie syteem van de motor.

Ik zeg bij deze alvast -> Dames en heren we hebben een winnaar.

Ik ben trouwens de eerste die ze heeft in NL en dus ook de eerste die een echte review aan het schrijven is. Ik ga nog ff een paar uurtjes door en dan zullen we is beginnen met schrijven maar ik kan je wel alvast vertellen dat je zodra je de doos open trekt gewoon direct begint te kwijlen. De draaitafel zit gewoon prachtig in elkaar en is perfect afgewerkt. Tot in de details.

Dus voorlopig (1-2jaar?) komt er ook geen betere?, Dan weet ik al wat ik na m'n nu 2e hands SL's moet kopen :P

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Tuurlijk komt er wel iets beters maar het heeft geen zin om te gaan speculeren wat er in de toekomst gaat gebeuren. Het gaat er om wat er nu te halen is :)

Wat betreft de spelfouten -> Die haal ik er later wel uit. Ik ben nu dat ding aan het testen de review aan het schrijven en er lopen 3 man aan me kop te zeuren of ze ook ff mogen dus daar niet op letten aub.

[ Voor 41% gewijzigd door R2D2 op 30-07-2003 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:00

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Glorix Jim schreef op 30 July 2003 @ 14:08:
[...]
Het is nog even afwachten hoe het met de isolatie van het chassis gesteld is (rumble/feedback). Als dat OOK goed is dan is het absoluut een volwaardig alternatief met een paar punten waar de SL-1200 niet aan kan tippen (kunnen ze wellicht de ontwerpers bij Technics ook weer eens aannemen zodat ze wat MEER gaan doen dan ons trakteren op wat domme schakelaartjes extra (m3d, m5g, mk5)).

Feit blijft natuurlijk dat de inwendige demping van de SL-1200 erg netjes geregeld is (dus ben ik ook erg nieuwsgierig naar de rumble/feedback test).

Hoe lang hij mee zal gaan en wat de restwaarde is kan alleen de tijd vertellen.

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik ga niet tot zaterdag wachten -> de draaitafels gaan nu in de koffer en mee naar de discotheek -> de laatste test.

ben weer back en hij presteerde net zo goed als de technics als het gaat om feedback e.d. Iets beter zelfs maar dat zal ik morgen ff verduidelijken in de review die nog niet af is.

Ik ben verrot en ga nu slapen.

[ Voor 50% gewijzigd door R2D2 op 30-07-2003 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet

Giblet

Dingen

huisman schreef op 30 July 2003 @ 18:32:
[...]
Hoe lang hij mee zal gaan en wat de restwaarde is kan alleen de tijd vertellen.
Restwaarde zal in de loop der jaren (mits ie echt zo goed is) wel gaan stijgen. Eerst moet de betrouwbaarheid blijken voordat ze echt goed gaan lopen denk ik. Als dat eenmaal het geval is: wet van vraag en aanbod (veel vraag naar, dus zullen ze veel opbrengen. Ook 2e hands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hahaha ik zie mensen al weer terug grijpen op het feit dat een technics makkelijk 10 jaar mee gaat. Nou al gaat deze maar 5 jaar mee en moet ik dan nieuwe kopen -> ik heb het er voor over.

Maar ik heb de draaitafel open gehad en ik heb nog niet eerder zulke mooie dingen gezien. Een optisch rotatie detectie systeem -> hah laat de SL dat maar is overtreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het heel tof dat de draaitafels steeds beter worden, maar het idee van 1 industry standaard is toch wel fijn. Dadelijk staat er in de ene club de nieuwste vestax, in de andere tent staan er gloednieuwe numarks, en in de 3e kelder staan r lekker ouwerwets technics...

Fijn allemaal hoor :S

Geef mij maar gewoon een 1200.

Misschien kortzichtig, maar ik ben er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 01:35:
Ik vind het heel tof dat de draaitafels steeds beter worden, maar het idee van 1 industry standaard is toch wel fijn. Dadelijk staat er in de ene club de nieuwste vestax, in de andere tent staan er gloednieuwe numarks, en in de 3e kelder staan r lekker ouwerwets technics...

Fijn allemaal hoor :S

Geef mij maar gewoon een 1200.

Misschien kortzichtig, maar ik ben er tevreden mee.
Stel dat er bij CD-spelers ook een standaard was geworden (de Denon DN-2000F). Dat zou toch wel de ERGST voorstelbare nachtmerrie zijn??? Niks geen loop, niks geen jog, niks geen effecten, geen scratch, helemaal niets.

Maar precies DAT is er bij draaitafels wel gebeurd.

En als CD DJ's WEL kunnen leren om te mixen op een Pioneer, Denon of Numark dan moeten vinyl DJ's toch wel kunnen leren te mixen op een aantal verschillende draaitafels???

Of zijn Vinyl DJ's ECHT zoveel luier dan hun CD collega's??? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, maar met die dn ben je niet tevreden, maar met de technics ik wel... die heeft alles wat een draaitafel moet kunnen (naar mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Dat vind jij inderdaad. Maar wat 1 persoon vind is niet van belang.

Als er namelijk geen behoefte was aan een start stop adjust zat het er niet op. Waarom loopt iedereen aan zijn SL te schroeven om meer pitch te kunnen krijgen? Deze draaitafel heeft het.
Dat van jou is weer zo'n typische technics sl1200 gebruiker opmerking. -> Iekssss bah hij is anders als mijn sl nou dan hoef ik hem niet hoor. Owjee hij heeft een nader kleur lampje nou dan draai ik er niet op hoor. Nou ik vind hem maar lelijk hoor. Nee doe mij maar een sl -> Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Ben jij er dan ook zo'n 1tje die SL's eist en anders niet komt draaien? Dat vind ik wel zo'n wijven gedrag -> Ik ken het niet of ik heb er nog nooit mee gewerkt dus het is niets. Daar komt nog is bij dat jij deze draaitafel nog niet eens in het echt hebt gezien. Laat staan dat je er op hebt gewerkt. Ik zou zeggen kom maar langs en probeer hem maar is. Als jij niet overtuigd raakt vreet ik me schoenen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

huisman schreef op 31 July 2003 @ 09:12:
[...]

Stel dat er bij CD-spelers ook een standaard was geworden (de Denon DN-2000F). Dat zou toch wel de ERGST voorstelbare nachtmerrie zijn??? Niks geen loop, niks geen jog, niks geen effecten, geen scratch, helemaal niets.

Maar precies DAT is er bij draaitafels wel gebeurd.

En als CD DJ's WEL kunnen leren om te mixen op een Pioneer, Denon of Numark dan moeten vinyl DJ's toch wel kunnen leren te mixen op een aantal verschillende draaitafels???

Of zijn Vinyl DJ's ECHT zoveel luier dan hun CD collega's??? >:)
Eens! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Kijk als T3KST3P nou ff op de draaitafel had gedraaid was ie er achter gekomen dat deze draaitafel net zo fijn draait als een SL en door zijn goede motorgedrag eigenlijk nog wel fijner ook. Maar iedereen heeft zijn conclusies al weer klaar zodra er een nieuwe draaitafel op de markt komt.

Ik weet zeker dat de vinyl mensen over een paar jaar ook overal verschillende draaitafels tegen zullen komen. Je hebt nu al de PDT6000/SL1200/PDX2000 en de TTX die je tegen komt in discotheken. Eindelijk ligt de markt een beetje open en das het mooiste wat er is want zo gaan de prijzen naar beneden en gaat de kwaliteit omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Of zijn het juist de CD-jocks die lui zijn en voor alles een knopje nodig hebben >:)

Lopen kan op elke (goeie) platenspeler met 2 dezelfde platen en een X fader (play andere,klaarzetten, x-fade, herhaal dit zolang je wil lopen) --->loopje :)

Een flangle FX? daar heb je toch geen duure pioneer mixer voor nodig met FX box? Zet 2 dezelfde platen gelijk en gooi ze er samen in vertraag nu een van de 2 platen een heel klein beetje..--> hop flanger :)

Los van het klikje vind ook ik de SL nog steeds het beste waar ik op gedraaid heb, maar ik kan me niet voorstellen dat een beetje vinyl DJ moeite heeft om op een andere (fatsoenlijke) TT te draaien...

In de CD-speler wereld is veel evolutie geweest, men is blijven verbeteren, in de TT wereld heeft men altijd maar de technics willen namaken voor een prikje, maar niemand kon er echt aan.. Moet je de schuld van het niet innoveren van anderen bij technics leggen?? denk het niet.. Trouwens, welke innovaties zou je willen op een TT ??

[verhaaltje:]

Honderden jaren geleden heeft men iets uitgevonden, het maakte muziek en heete de guitaar, eeuwen heeft men guitaar gespeeld naar tevredenheid van het publiek, tot op de dag dat iemand op het idee kwam: hey laten we die guitaar massief maken, er elementen opgooien en hem aan een amp hangen.... Een volledig nieuwe wereld ging open, werkelijk alles kon met de knopjes en je kon er ook een zeer mooie sound uit halen, het was niet als die ouderwetse lompe houden guitaar, het was niet beter het was niet slechter het was anders.... Die elktronische versie kreeg enorm veel aanhang, maar de klassieke die los van wat ander type snaren kleine veranderingen aan de vorm geen veranderingen onderging bleef een populair instrument....[/verhaaltje]

zo: * Yalopa gaat maar ff vertrekken naar het folkfestival hier :p

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 31 July 2003 @ 11:52:
Als jij niet overtuigd raakt vreet ik me schoenen op.
heej volgens mij heeft dre ook zoiets gezegt

hoe is het daarmee afgelopen dre??

als deze tafel vrij komt en de prijs valt mee ga ik ze ook kopen denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
leffe_blond schreef op 31 July 2003 @ 12:59:
Lopen kan op elke (goeie) platenspeler met 2 dezelfde platen en een X fader (play andere,klaarzetten, x-fade, herhaal dit zolang je wil lopen) --->loopje :)

Een flangle FX? daar heb je toch geen duure pioneer mixer voor nodig met FX box? Zet 2 dezelfde platen gelijk en gooi ze er samen in vertraag nu een van de 2 platen een heel klein beetje..--> hop flanger :)
Natuurlijk kunnen dat soort dingen ook op die manier, maar als je het bij een aantal platen wilt kunnen gebruiken word het al gauw duurder aan alle platen dubbel kopen dan aan een extra effect (zij het appart of in een effectenboxje)

Verder vind ik het juist handig dat je een loopje ofzo gewoon kan doen met een knopje, zodat je terwijl tijd hebt om nog iets anders te doen.
Aan een loopje op zich heb je volgens mij niet zoveel als je geen tijd meer over hebt om een volgende plaat/sample erbij te gooien.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 12:59:
[...]

heej volgens mij heeft dre ook zoiets gezegt

hoe is het daarmee afgelopen dre??

als deze tafel vrij komt en de prijs valt mee ga ik ze ook kopen denk ik!
Dre hoeft de balachelijke adidasjes niet aan. Had hier nog een paar knal gele voor hem staan maar ik denk eerder dat ik nu een hele grote taart en een slof marlboro die kant op stuur.

Ow en ik wil de rest nog wel is horen zodra ze op deze draaitafel hebben gedraaid. Voor iedereen die het wil -> Zondag is de laatste keer dat andere mensen mogen komen draaien. Daarna houd ik ze lekker voor mezelf en koop je zelf maar een setje.

[ Voor 22% gewijzigd door R2D2 op 31-07-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Hey mensen.
Net terug van vakantie, duurde even, maar hier ben ik weer.
Ik ben met de boot naar London geweest, was uber cool. Even in Soho gekeken, en leuke sfeer hangt daar. Een of ander maf plaatje meegenomen, maar meer omdat ik daar gewoon even wou sneupen en iig een plaat mee naar huis brengen.

Over erikie zijn reactie dat hij zomaar ineens een Finalscratch update opgestuurd kreeg, die kreeg ik ook van feedback, denk dat het hun service was. Ideaal in ieder geval. Ware het niet dat ik al door een fout van stanton 2 van die pakketjes had staan.

Dus nu heb ik 3! doosjes met een finalscratch update pakket. a 80 euro per stuk voor niets.
Leuck dus... Alleen niet zo nuttig.

Dus wie kan ik blij maken? Je koopt nu in usa voor zon 300 euro een fs 1.0 pakket, plus een update ben je dus voor 300 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
als ik 't geld had..
tja.. I wish.. ;)

maar m'n flaptop is te traag om fatsoenlijk te kunnen fs'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 31 July 2003 @ 11:52:
Dat vind jij inderdaad. Maar wat 1 persoon vind is niet van belang.

Ben jij er dan ook zo'n 1tje die SL's eist en anders niet komt draaien? Dat vind ik wel zo'n wijven gedrag
Mensen die me boeken verwachten een zo goed mogelijke set van mij. Dat lukt het best als je op vertrouwde apparatuur werkt. Kijk, op zon PDX van Vestax kan ik ook goed uit de voeten omdat een dj uit mijn crew die heeft, maar als er niet 1 van die 2 staan, dan draai ik inderdaad niet.

Kleine moeite zeg om de industrie standaard te hebben staan :P

Ik heb niets tegen die andere tafels, ik zie het nut er echter niet van in. OK, die zero pitch click is vervelend, en die start/stop button mag ook meer verzonken worden. Maar voor de rest issie gewoon hardstikke fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 19:28:
[...]

Mensen die me boeken verwachten een zo goed mogelijke set van mij. Dat lukt het best als je op vertrouwde apparatuur werkt. Kijk, op zon PDX van Vestax kan ik ook goed uit de voeten omdat een dj uit mijn crew die heeft, maar als er niet 1 van die 2 staan, dan draai ik inderdaad niet.

Kleine moeite zeg om de industrie standaard te hebben staan :P

Ik heb niets tegen die andere tafels, ik zie het nut er echter niet van in. OK, die zero pitch click is vervelend, en die start/stop button mag ook meer verzonken worden. Maar voor de rest issie gewoon hardstikke fijn.
Dan wil ik niet heel lullig doen maar wat ben je dan een flutterige kut dj als je niet eens met andere apparatuur om kan gaan.
Waar ik me helemaal dood aan erger is dat iemand zijn oordeel al klaar heeft voordat hij/zij de draaitafel uberhaupt in het echt heeft gezien/mee heeft gewerkt. Wat is er namelijk mis met een draaitafel die "beter" is als het oude? Je wilt tenslotte altijd voor uit?
En als er nou in plaats van een dateq een ecler staat? Draai je dan ook niet?
Kijk ik had het begrepen als je had gezegd -> Ja als er een soundlab belt drive staat dan verrek ik om te draaien.

Maar je hebt de nieuwe draaitafel nog niet eens aangeraakt. Alle technics PDX en TTX bezitters die hier gisteren zijn geweest konden zo draaien met dat ding en iedereen vond hem super -> Dat zegt mij al genoeg. Het is een draaitafel die makkelijk corrigeert e.d. En de extra functies die er op zitten hoef je niet te gebruiken -> Ze staan allemaal standaard uit dus je hoeft er ook geen extra moeite voor te doen als je ze niet wilt gebruiken :)

Het enige waar een standaard hoort is op je fiets en verder nergens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

* Empathy pakt de popcorn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Ik denk wat Reind probeert te zeggen is dat er een nieuwe draaitafel is die de SL heeft verslagen qua technologie en prijs. Het wil niet meteen zeggen dat elke club/feest meteen die nieuwe draaitafels heeft staan. Het enige is dat er waarschijnlijk aspirant dj's (zoals ik) die nieuwe draaitafels gaan kopen om er op te oefenen. En aangezien deze nieuwe draaitafel bijna identiek reageert als een SL is het een weinig moeite om over te schakelen naar een SL (of een andere draaitafel). Ik neem aan dat als je eenmaal kan draaien op een SL dat het niet echt zoveel moeilijker zal zijn op een andere draaitafel (die qua technologie in de buurt komt (TTX, Vestax, PDX).

enne Reind, maak je review eens af!!! Ik zit met smart te wachten op de rest!! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Glorix Jim op 31-07-2003 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nee ik bedoel niet alleen voor thuis.

Deze draaitafel kan ook makkelijk in een club staan. Alle matrialen die zijn gebruikt zijn van een hoogwaardige kwaliteit en alles is netjes afgewerkt (net als bij een sl) Dit is dus een volwaardig alternatief die de SL op sommige punten zelfs voorbij streeft maar op geen 1 punt toe hoeft te geven op de SL.

De draaitafel is dus gewoon beter. Daar kunnen we ook pas verder over discuseren als de desbetreffende personen de nieuwe draaitafel onder handen hebben gehad. want nu zeuren zulke mensen over iets wat ze totaal niet kennen. En dat is dus behoorlijk krom.

Lees voor de gein is het stukje in de webshop van Andre Huisman -> Ik heb hem zelfs nog nooit zo positief over een andere draaitafel gehoord. En dat zegt toch ook wel weer een hele hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Heb ik al gedaan ;)
Daarom ben ik zo benieuwd naar jouw (uitgebreide!) review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Alle materialen bij een Technics zijn van hoge kwaliteit?? Hoe vaak heb ik wel een Technics met een gesloopte power op popup lamp gezien? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Vash schreef op 31 July 2003 @ 21:53:
Alle materialen bij een Technics zijn van hoge kwaliteit?? Hoe vaak heb ik wel een Technics met een gesloopte power op popup lamp gezien? :D
leuk dat je er op komt by the way -> Gisteren even flink lopen gooien met het popup lampje (terwijl ik Dre aan de foon had) en hij bleef gewoon heel -> Das dus ook alweer een pluspuntjeb :)

Jammer maar helaas hebben ze dezelfde power switch als de SL maar wel met zo'n kapje er om heen dat je hem niet per ongeluk uit kunt stoten (leuk gejat van de M3D en hoger).

Verder zit de spindle lagering erg goed in elkaar en ligt het plateau gewoon ram en rotsvast op de motor. Lagers zitten goed in elkaar en is beter als bij de SL (ook volgens Dre) De arm is zeker net zo netjes als de SL maar hier maken ze dezelfde fout als bij technics -> Een anti skating die maar tot 3 gaat. Verder heeft de OEM bak een motor die in princiepe hetzelfde is als die van een TTX en dat betekent dus een constantere en een beter te corrigeren platter die geen overshoot of wat dan ook geeft.
Hij start ook verdomd snel -> Je zou het bijna treu instant start op een cd speler kunnen noemen en ondanks dat de motor zo sterk is kun je erg mooi corrigeren zonder dat je het idee krijgt dat de draaitafel je arm er af rukt. Hij gebruikt die 4,5kg/cm2 torque namelijk niet alleen voor kracht maar ook om de motor zo snel mogelijk weer op de oude snelheid te krijgen bij corrigeren en dat gaat nu zo snel dat je het corrigeren amper meer hoort.

Naja ga vanavond de review af schrijven/herschrijven en dan staat ie op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet

Giblet

Dingen

Het klinkt allemaal veelbelovend, maar feit is dat er wel een standaard is (helaas of niet, dat laat ik in het midden) en het zal waarschijnlijk nog heel lang duren voordat het echt overal goed doorgedrongen is dat er ook betere TT's bestaan.

En sowieso vind ik dat je als dj wel met verschillende apperatuur moet kunnen omgaan. Als je dat niet kan vind ik dat je de titel dj niet eens waardig bent. Dan ben je gewoon een ordinair verwend kreng!
Wen er maar aan dat niet altijd alles zo gaat zoals je wilt. En zeker niet tijdens het draaien (ik heb zelf al meerdere malen meegemaakt dat ik pijn in m'n rug had omdat de tafel te laag was, of dat de opstelling niet prettig werkte) maar dat hoort er allemaal bij. Je moet niet denken dat je heel wat bent omdat jij draait (lees het goed, ik zeg niet dat je dat doet voor degenen die zich aangevallen voelen), je bent en blijft ook maar een mens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als je nu zorgt dat je iedere keer je eigen materiaal meedoet en dat ook in je "loon" van die avond verwerkt dan heb je niets te klagen denk ik, je kan iedere keer met je eigen vertrouwde materiaal draaien (is overigens wel een stuk makkelijker als je er makkelijker mee draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet

Giblet

Dingen

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 23:11:
Maar als je nu zorgt dat je iedere keer je eigen materiaal meedoet en dat ook in je "loon" van die avond verwerkt dan heb je niets te klagen denk ik, je kan iedere keer met je eigen vertrouwde materiaal draaien (is overigens wel een stuk makkelijker als je er makkelijker mee draait).
Daar zul je erg geliefd mee worden bij de heren technici daar ;)
Want het geeft een bak ellende voor die gasten. Of ze maar even de hele boel om willen gooien omdat popie-jopie de dj z'n eigen spulletjes mee wil nemen. Als je dit van te voren aangeeft echter, kunnen ze er rekening mee houden, maar ik zou er niet vreemd van opkijken als ze je dan voor gek verklaren (terecht vind ik)

[ Voor 28% gewijzigd door Giblet op 31-07-2003 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeg ik ook niet, maar als je nu altijd vooraf vraagt of je zelf je materiaal mag meebrengen denk ik niet dat daar veel 'organisators' iets op tegen zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind,

Niet iedereen heeft geld/moeite/tijd/zin om het nieuwste model draaitafels uit te proberen, en het is nogal een gok om live dan voor het eerst op 'onbekende' tafels te draaien. Iets wat ik dus liever niet doe.

Ik ben gewoon tevreden met de SL's, en ben blij dat er een standaard is. Ik zie dat liever niet veranderen.

Hoe je 't ook wendt of keert... Je hebt mensen met SL's en mensen zonder. Van die mensen met SL's is 90% tevreden, en van de mensen zonder SL's wil 90% liever technics.

En waarom zou iedereen 'verder moeten kijken / nieuwe dingen uitproberen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 23:25:
Dat zeg ik ook niet, maar als je nu altijd vooraf vraagt of je zelf je materiaal mag meebrengen denk ik niet dat daar veel 'organisators' iets op tegen zullen hebben.
Ik zelf wel, moet ik die tyfeszware zooi gaan dragen :+

Net of de platen niet zwaar genoeg zijn..

en de stagefiguren zullen er niet blij mee zijn.. dat "omwisselen" kost toch aardig wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 00:49:
Reind,

Niet iedereen heeft geld/moeite/tijd/zin om het nieuwste model draaitafels uit te proberen, en het is nogal een gok om live dan voor het eerst op 'onbekende' tafels te draaien. Iets wat ik dus liever niet doe.

Ik ben gewoon tevreden met de SL's, en ben blij dat er een standaard is. Ik zie dat liever niet veranderen.

Hoe je 't ook wendt of keert... Je hebt mensen met SL's en mensen zonder. Van die mensen met SL's is 90% tevreden, en van de mensen zonder SL's wil 90% liever technics.

En waarom zou iedereen 'verder moeten kijken / nieuwe dingen uitproberen'?
Wie zegt dat je aan deze draaitafels moet wennen?

Iedereen die hier de eerste plaat mixte daar ging het meteen goed bij!!!!!
Als je maar goede apparatuur hebt hoef je je helemaal niet zo heel erg aan te passen. Maar jij schijt al 7 kleuren stront terwijl je niet eens weet hoe de draaitafel aan voelt. Ik weet 100% zeker dat je zegt -> Goh dat ding rukt je arm er niet af en hij corrigeert ook wel lekker.

Het draaien zelf daar veranderd namelijk niets aan -> Wel het gemak op sommige punten. En das toch niet erg of wel?
Ik zie het al voor me -> Och er is een nieuwe dateq mixer uit -> Nou ik doe er maar niets mee want mischien is het wel niks ondanks dat ie goed is. Das toch krom of niet?
Ik vind jou beredenering er dus echt 1 van lik me vestje en al helemaal omdat je de draaitafel niet eens gezien hebt behalve dan op een plaatje.

HOE KUN JE ER DAN IN GODSNAAM EEN OORDEEL GEVEN.

Zo dat moest er ff uit. En ik blijf je na je verhaal nog steeds een bange poepert vinden.
Jammer maar helaas blijven er altijd weer van die technic(hten)s over die alles afzeiken wat nieuw is terwijl ze het niet eens kennen. Ik :r een beetje op zulk gedrag maar dat was onderhand al wel bekend denk ik :)
En wat betreft het geld -. Als je iedere keer je spullen goed weet te verkopen schrijf je minder af als op een SL1200 :P

Voor de liefhebbers -> De review is klaar -> http://www.aboutdj.tk :+

[ Voor 9% gewijzigd door R2D2 op 01-08-2003 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Reind schreef op 01 August 2003 @ 01:37:
[...]

Wie zegt dat je aan deze draaitafels moet wennen?

Iedereen die hier de eerste plaat mixte daar ging het meteen goed bij!!!!!
Als je maar goede apparatuur hebt hoef je je helemaal niet zo heel erg aan te passen. Maar jij schijt al 7 kleuren stront terwijl je niet eens weet hoe de draaitafel aan voelt. Ik weet 100% zeker dat je zegt -> Goh dat ding rukt je arm er niet af en hij corrigeert ook wel lekker.

Het draaien zelf daar veranderd namelijk niets aan -> Wel het gemak op sommige punten. En das toch niet erg of wel?
Ik zie het al voor me -> Och er is een nieuwe dateq mixer uit -> Nou ik doe er maar niets mee want mischien is het wel niks ondanks dat ie goed is. Das toch krom of niet?
Ik vind jou beredenering er dus echt 1 van lik me vestje en al helemaal omdat je de draaitafel niet eens gezien hebt behalve dan op een plaatje.

HOE KUN JE ER DAN IN GODSNAAM EEN OORDEEL GEVEN.

Zo dat moest er ff uit. En ik blijf je na je verhaal nog steeds een bange poepert vinden.
Jammer maar helaas blijven er altijd weer van die technic(hten)s over die alles afzeiken wat nieuw is terwijl ze het niet eens kennen. Ik :r een beetje op zulk gedrag maar dat was onderhand al wel bekend denk ik :)
En wat betreft het geld -. Als je iedere keer je spullen goed weet te verkopen schrijf je minder af als op een SL1200 :P

Voor de liefhebbers -> De review is klaar -> http://www.aboutdj.tk :+
Heb jij al eens gesoliciteerd bij TelSel? Je komt in ieder geval zeer overtuigend over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nee hoezo?

Maar wat vinden we van de review? Ik ben er wel benieuwd naar anagezien er aardig wat tijd in heeft gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Reind schreef op 01 August 2003 @ 01:55:
Nee hoezo?

Maar wat vinden we van de review? Ik ben er wel benieuwd naar anagezien er aardig wat tijd in heeft gezeten.
Zodra ik weer thuis ben ga ik hem lezen. Hier vanaf CZ is het niet te doen als de pagina voor het grootste deel niet in de proxy staat. Heb geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Oké dan is het goed.

Niet letten op spel en vormfouten. Die haal ik er later nog wel ff uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Reind schreef op 01 August 2003 @ 02:06:
Oké dan is het goed.

Niet letten op spel en vormfouten. Die haal ik er later nog wel ff uit.
Sinds wanneer heet je Punk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12-09 09:24
Reind schreef op 01 August 2003 @ 01:55:
Ik vind het een heel goede en uitgebreide review.

Enige minpunt dat ik kan vinden is dat je de slipmats die erbij zaten niet eens hebt geprobeerd, in de veronderstelling dat degene die je hebt beter zijn.
STEL dat ze ook op dat vlak revolutionair geweest zijn... :)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Die slipmatten zijn wel heel erg goed voor turntablism. Maar ze waren hard dun en ze zagen er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lelijk uit. Terug naar de neopreen mat dus aangezien ik niet scrtach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 10:52:
tja, maar met die dn ben je niet tevreden, maar met de technics ik wel... die heeft alles wat een draaitafel moet kunnen (naar mijn mening).
Toen de DN-2000F uitkwam was iedereen SUPER tevreden. Eindelijk een betaalbare CD-speler waar je goed mee kon mixen. Bij CD-spelers is het daarna verder gegaan (Denon ging immers ook pas andere modellen uitbrengen NADAT Pioneer met z'n CDJ-500 kwam!!!), bij de draaitafels is het behoorlijk stil komen te liggen na de SL-1400MKII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

leffe_blond schreef op 31 juli 2003 @ 12:59:
In de CD-speler wereld is veel evolutie geweest, men is blijven verbeteren, in de TT wereld heeft men altijd maar de technics willen namaken voor een prikje, maar niemand kon er echt aan.. Moet je de schuld van het niet innoveren van anderen bij technics leggen?? denk het niet.. Trouwens, welke innovaties zou je willen op een TT ??
Bij een draaitafel is het tegenwoordig (met het DSP geweld) mogelijk om de arm actief te corrigeren. Als de arm dan een schok krijgt (bijvoorbeeld doordat iemand tegen de draaitafel stoot) kan deze correctie-eenheid zorgen dat de naald gewoon in de groef blijft. Je kunt zelfs zover gaan dat dit een actief anti-skating systeem wordt (dus nooit meer dwarskrachten, ook niet tijdens het scratchen!!!). Technisch is dit prima mogelijk, het enige dat nodig is is een fabrikant die het WIL ontwerpen.

Tevens kun je de rotatiesnelheid uitlezen en die gebruiken om een Master Tempo unit aan te sturen. Je kunt dan dus master tempo gebruiken, zelfs als je handmatig de snelheid van het plateau beinvloedt. Technisch is dit prima mogelijk, het enige dat nodig is is een fabrikant die het WIL ontwerpen.

Je kunt actuatoren in de draaitafel inbouwen die ervoor zorgen dat de basis van de draaitafel stil is (volgens het "anti-geluid" principe). Een draaitafel kan met deze relatief eenvoudige toevoeging vrijwel niet meer rondzingen. Wederom iets dat te implementeren is!

Uiteraard zul je denken "maar da's heel duur". Wellicht... De eerste unit die kon time stretchen/Master Tempo (iets dat nu op een CD-speler van nog geen 400 euro zit) kostte meer dan een leuke middenklasse auto!

En dit zijn nog maar een PAAR dingen die IK al kan bedenken. Een aantal van deze dingen zal NIETS aan het gedrag van een draaitafel veranderen BEHALVE het wegnemen van enige problemen/nadelen van de draaitafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Ik vind het een nette review Reind, je hebt mij iig al over de drempel heen getrokken om deze tt's te gaan halen. Aangezien je voor 50-75 euro een SL kon halen in Duitsland, zat ik nogal te twijfelen..
Maar ik ga dus zeker voor deze draaitafel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Zeker een nette review Reind! Heeft iemand nog interesse in een artikeltje over de CDJ-800?

BTW ik wil Gemini bezitters nu ff flink waarschuwen: Ik begin STRONTZIEK te worden van dat kut service center :(! Sinds maart zit ik nu al met een geleende mixer en ik vind NIET dat je dit kan maken. Die lui hebben g$#$@%domme langer met die mixer zitten pielen dan ik 'm in mijn bezit heb gehad! Zojuist die lui weer es aan de lijn gehad, blijkt dat mijn contactpersoon op vakantie is |:(

Als ze nou niet gauw een mixer voor me regelen dan eis ik gewoon een mixer (desnoods van een ander merk) uit dezelfde klasse en met dezelfde features als mijn UMX (3 kanaals met VCA, en die heeft Gemini helaas niet meer in productie :().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet

Giblet

Dingen

Goede review!
Maar dit is niet om te zeggen van Technics is beter (kan ik niet over oordelen, maar ik moet zeggen ik kan niet wachten om ze eens te testen door je review :D ), maar voor zover ik begrijp zitten er dus op de draaitafel zelf 'female tulp pluggen'? Dat zou erg jammer zijn, want iedereen weet dat bij elke 'verbinding' het signaal kwalitatief minder wordt. En dat hoor je in je slaapkamer niet, maar op grote PA systemen is het nog wel eens te merken (gelukkig is dat met kabels vaak te verhelpen en horen party gangers het toch niet eens).

Enige wat ik echt jammer vind is het 'fancy' design. Geef mij maar gewoon alles in strakke vormen (had ik nou gelezen dat er ook zo een bestond, dus met een ander design, maar zelfde binnenwerk).
Maar wat ik al zei, ik zou ze echt wel even willen testen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glorix Jim schreef op 01 August 2003 @ 13:22:
Ik vind het een nette review Reind, je hebt mij iig al over de drempel heen getrokken om deze tt's te gaan halen. Aangezien je voor 50-75 euro een SL kon halen in Duitsland, zat ik nogal te twijfelen..
Maar ik ga dus zeker voor deze draaitafel :)
Wow 50-75 euro :) denk dat ik eens naar Duitsland zal rijden (lees laten rijden door mijn ouders)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.