Ener-G schreef op 28 July 2003 @ 18:34:
[...]binnenkort ga ik toch eens kijken naar speciale oordopjes met filters, hoorde dat je ze al kon krijgen vanaf 17 euro per paar, iemand die daar meer over weet? Want om voor over de 100 euro speciale dopjes te laten gieten is mij ook weer ff te gortig
Je kunt die goedkope oordoppen bij de Kijkshop, gehoorwinkels, betere muziekwinkels halen.
Zelf heb ik ze van ALPINE,
www.alpine.nl, deze werken vrij goed. Ik gebruik ze voornamelijk als ik ga stappen en niet als DJ.
Ik zie de laatste tijd steeds vaker mensen met gehoorbescherming lopen, vaak die gele proppen, deze hebben als nadeel tov de Alpines dat je andere mensen niet meer verstaat. Verder zitten die Alpines redelijk onzichtbaar.
Zelf zou ik als DJ zeker niet bang zijn om te investeren in professionele Otoplastieken, die kosten EUR 100 a 200 en zijn absoluut hun geld waard. De werking is vergelijkbaar met de Alpines, ze dempen in een brede range van frequenties per frequentie een x aantal decibel. Ze zitten echter veel en veel beter.
DJ en is erg leuk maar er is een grote kans dat je je oren verkloot. Laat anders ns een gehoortest doen. Die zijn bij gehoorwinkels gratis. (eigenlijk moet een dj dit elk jaar laten doen!
Zelf durf ik het niet want ik ben te bang dat al dat uitgaan waar die dove DJ's en zaaleigenaren het geluid veeeeeeeeeel te hard hebben staan mijn oren verpest hebben.
Zo was ik eens op een pimpparty in de Pascha Rotterdam waar Roog stond te draaien. Daar stond het geluid zo godsonmogelijk hard dat het boven al bijna niet te doen was, beneden deed het gewoon pijn. Als ik beneden op de dansvloer liep hield ik mijn oren maar dicht.
Tja het ziet er wel een beetje nichterig uit en iedereen zat me n beetje smalend aan te kijken. Nu ja, over een aantal jaartjes "lach" ik wel als al die luitjes doof zijn....
Dit was voor mij de aanleiding om echt aktief op zoek te gaan naar gehoorbescherming.
[
Voor 17% gewijzigd door
Help!!!! op 28-07-2003 20:51
]