How to become a Dj... deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.121 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Precies! Rec-out van je mixer in je line-in, werkt als een trein :D

/post 200 (tering gaat hard zo :*))

[ Voor 23% gewijzigd door Flake op 24-07-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46060

leffe_blond schreef op 24 juli 2003 @ 19:41:
nah, we hebben ook nog pc speakers :p
Ik heb nog een mooi setje Trust dingen staan, ik denk dat we voor €350 wel wat kunnen regelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28926

Hej Vash ik heb net je solitude mix geluisterd en klinkt erug lekkel moet ik zeggen pcies de muziek die ik koel vind!

heb je toevallig nog een tracklistje?

oeps zie net dat me maat nog ingelogt staat :S

Me = Arne_F

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 28926 op 24-07-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

huisman schreef op 24 juli 2003 @ 17:42:
[...]
WAT???

Daar heb ik nog NOOIT van gehoord. Er zou ook geen enkele zinnige reden zijn waarom het apparaat zo zou werken.

Voor de zekerheid heb ik er snel een uitgepakt en gecontroleerd wat er gebeurde. Volgens mij heb je je stevig vergist. De speler blijft keurig z'n huidige snelheid houden en onthoudt zeker NIET wat de pitch stand was op het moment dat je het cue point gezet hebt (en gelukkig maar zeg!).
hmmm... ga ik morgen toch ff testen!!!!

de manier hoe je het snelst merkt: pleur de pitch op max... maak een cue point... en start um... ik had het gevoel dat ie op 0% pitch begon, en daarna 'aanzwengelde' naar de ingestelde pitch... (wel binnen enkele seconde, maar je kon wel merken dat ie op 0% starte)
ik heb het een aantal keer getest, gelukkig doe ik drive-in, en hoef ik niet zovaak te beat-matchen.. ;) jullie horen nog van me.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 09:41

JT

VETAK y0

Yow biatches, ik hoorde laatst dat Behringer mixers niet zo goed zijn van kwaliteit :? Klopt dat ? Als ik een DJ ga worden dan kijk ik naar een mixer van max 170 euro. Zat zelf een beetje te azen op Behringer en Gemini (626)

Edit: w031, nog wat leuks gevonden:
http://www.musik-service....ehringer_VMX300_Mixer.htm
Lekker goedkoop ook :)

[ Voor 25% gewijzigd door JT op 24-07-2003 23:51 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

offtopic:
--->Yow biatches<----
hiphopdj toevallig?

Welke stijl van dj denk je te worden?? Hiphop heeft een heel ander soort mixer nodig dan dance. Als je de meningen van anderen mag geloven kan je beter voor een Gemini gaan dan een Behringer. Sowiso is 170 eur voor een mixer niet echt een breed budget.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

* JT loves hardcore most of all, geen hiphop ofzo :P Maar goed, De Gemini is een mixer die normaal 170 pleuro kost ,de Behringer eentje die normaal 250 kost. Alleen kan ik die nu voor 172 krijgen, zou een Behringer van 250 de kwaliteit hebben van een Gemini (globaal, ik weet dat je dat in principe moet uitproberen enzo) ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Anoniem: 28926 schreef op 24 juli 2003 @ 22:42:
Hej Vash ik heb net je solitude mix geluisterd en klinkt erug lekkel moet ik zeggen pcies de muziek die ik koel vind!

heb je toevallig nog een tracklistje?

oeps zie net dat me maat nog ingelogt staat :S

Me = Arne_F
Echt waar? Dank je wel :D
Tracklistje:

01. DJ Calvin - Stop The Violence [Simsalabim]
02. M.O.R.P.H. - Consequence (Benicio remix) [ID&T]
03. Ferry Corsten - Punk [Tsunami]
04. Sensation - The Anthem 2003 [ID&T]
05. Veracocha - Carte Blance [Positiva]
06. Three Drives - Air Traffic [Massive]
07. Carlo Resoort vs. 4 Strings - T.B.A. [Liquid]
08. Rank 1 - Breathing (Push Dub Mix) [ID&T]
09. System F - Solstice [Tsunami]
10. 4 Strings - Let It Rain [Liquid]
11. Marco V - Indicator [ID&T]
12. Tomcraft - Loneliness [Captivating]

D'r komt binnenkort een nieuwe set aan, eentje waarbij ik dit keer geen alcohol drink (want die mixfouten vanaf nummer 7 ofzo zijn écht doodzonde).

JT: Klik

Startpost is geupdate met een lijst van aan te bevelen apparatuur en tips over tweedehands apparatuur. Suggesties (incomplete lijst/product ontbreekt) altijd welkom :)

[ Voor 14% gewijzigd door Flake op 25-07-2003 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44042

Ik zou willen beginnen met draaien (vinyl) maar weet echt nie zo goed wat gekozen. Hier in de buurt is een winkel die stanton en jb systems verkoopt, mijn budget is niet groot (een dikke 1000 euro) om te beginnen. Speakers heb ik hier al (welliswaar al heel oude), mixer, versterken en tunrtables moet ik nog kopen. Geen cd's dus.
Iemand die iets kan aanbevelen?

oh ja, mixer moet maar 3 kanaals zijn.

En ja ik heb de topicstart gelezen maar ben er niet echt uitgekomen

Genre zal techno en co-soorten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

JT:

Leef je uit kerel: Fewture@hardcore (gare mix hoor, maar wel hardcore :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@JT vriend van mij heeft die Behringer en die begint naar een paar maanden al te kraken, voor de rets vin dik hem ook niet fijn. Volgens is hij voot €170 ook wel hier in Hollanda te krijgen.

Als ik jou was dan zou ik voor die Gemini gaan, kwaliteit voor weinig geld. Kijk ook eens bij Dré www.newline.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20384

Vash schreef op 25 juli 2003 @ 00:17:
[...]
Echt waar? Dank je wel :D
Tracklistje:

01. DJ Calvin - Stop The Violence [Simsalabim]
02. M.O.R.P.H. - Consequence (Benicio remix) [ID&T]
03. Ferry Corsten - Punk [Tsunami]
04. Sensation - The Anthem 2003 [ID&T]
05. Veracocha - Carte Blance [Positiva]
06. Three Drives - Air Traffic [Massive]
07. Carlo Resoort vs. 4 Strings - T.B.A. [Liquid]
08. Rank 1 - Breathing (Push Dub Mix) [ID&T]
09. System F - Solstice [Tsunami]
10. 4 Strings - Let It Rain [Liquid]
11. Marco V - Indicator [ID&T]
12. Tomcraft - Loneliness [Captivating]

D'r komt binnenkort een nieuwe set aan, eentje waarbij ik dit keer geen alcohol drink (want die mixfouten vanaf nummer 7 ofzo zijn écht doodzonde).

JT: Klik

Startpost is geupdate met een lijst van aan te bevelen apparatuur en tips over tweedehands apparatuur. Suggesties (incomplete lijst/product ontbreekt) altijd welkom :)
deez: 08. Rank 1 - Breathing (Push Dub Mix) [ID&T] is echt super wreed die moet ik toch ook maar eens halen.. ik denk dat ik zelf 9 van de 12 nummers ook heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

leffe_blond schreef op 24 July 2003 @ 23:55:
offtopic:
--->Yow biatches<----
hiphopdj toevallig?

Welke stijl van dj denk je te worden?? Hiphop heeft een heel ander soort mixer nodig dan dance. Als je de meningen van anderen mag geloven kan je beter voor een Gemini gaan dan een Behringer. Sowiso is 170 eur voor een mixer niet echt een breed budget.
Ik wil hip-hop gaan mixen, naar wat voor soort mixer moet ik dan zoeken?

Een ecler-HAK ligt niet in mn budget iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Anoniem: 5897 schreef op 25 July 2003 @ 02:18:
JT:

Leef je uit kerel: Fewture@hardcore (gare mix hoor, maar wel hardcore :D )
* JT gaat is luisteren :P

Als het niks is gaattie er weer net zo hard vanaf, heb toch een giegje of 30 aan hardcore :+

Edit: hij begint iig met een erg goed nummertje :P
Anoniem: 46060 schreef op 25 July 2003 @ 06:27:
@JT vriend van mij heeft die Behringer en die begint naar een paar maanden al te kraken, voor de rets vin dik hem ook niet fijn. Volgens is hij voot €170 ook wel hier in Hollanda te krijgen.

Als ik jou was dan zou ik voor die Gemini gaan, kwaliteit voor weinig geld. Kijk ook eens bij Dré www.newline.nl
Daar had ik ook al gekeken en daar kosttie die VMX300 ook 246 euro. Maar ja, als het troep is, laat dan maar he. Wel jammer, dat ding heeft een hoop opties, maar ja daar heb je niks aan als dat ding snel gaat kraken enzo.

Zelf zat ik meer te kijken naar de PS626i en 2x de CDJ20 OF afhankelijk van de prijs, kan hem nog niet in NL vinden, de MP 320X. Eerst wil ik is kijken of dat goed werkt, dat mp3 op die dingen. Wat kunnen jullie daarover zeggen ? Is het trager, door de verwerking ofzo ? Of werkt het allemaal wel goed ?

[ Voor 8% gewijzigd door JT op 25-07-2003 11:44 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Technics had een goeie mixer maar die wordt niet meer gemaakt, in belgie zag/zie je die best veel op hip hop feesten, overgens lag zn prijs rond de 400-500 eur ze zijn nog wel te vinden in winkels. Mischien kan je gaan voor een rodec: hoewel die niet specifiek op turntablism gericht is: http://www.rodec.be/images/photosmall_mixbox_front.gif maar die zit ook rond die prijs (400-500).
Als je enkel wat hiphop plaatjes aan elkaar plakt kun je welk voldoen met een gewoon mixertje zoals de meesten hier hebben, maar wil je gaan scratchen (en als hiphop dj ga je dat nu of later toch willen) dan kom je toch uit op een batlle mixer:

smal
2 chans is voldoende, eventueel een mic chan erbij (je weet nooit dat je een MC maatje vind :p)
Extreem stevige faders, wat ze gaan het hard te verduren krijgen
Korte soeppele faders om snel te kunnen werken
geen onzin erop

Mischien kan je beginnen met een el cheapo battle mixer, en als je daar de grenzen van ontmoet gaan voor een topspulletje..

Enkele battle mixers: http://www.new-line.nl/we....asp?str=Battle+Mixer&p=1
waarschijnlijk bruikbaar spul van gemini:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=7389 (battle mixer van gemini)
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=246 (deze is niet specifie op hiphop gericht, maar hij zal ook wel voldoen, bovendien zijn er nogal wat positive reakties op deze serie van mixers)

ik wil hier nog ff bijzeggen dat ik zelf geen hiphop mix (vroeger wel ff gedaan) maar dat ik deze info heb uit babbeltjes met hiphop dj's en info op het net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

FF commentaar op je mix: dat gekut in die Pessa Pessa remix met fader op en neer is fout :P

Grootste probleem vind ik nog je platenkeuze: er gaan allerlei soorten hardcore door elkaar, niet echt een suc6 :P Sorry :P

[ Voor 42% gewijzigd door JT op 25-07-2003 12:15 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry Fewture ben het helemaal met JT eens, ik vind het persoonlijk helemaal niets. Je hebt zeker al lang geen hardcore meer gedraait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-

MM-

leffe_blond schreef op 25 July 2003 @ 11:35:
Technics had een goeie mixer maar die wordt niet meer gemaakt, in belgie zag/zie je die best veel op hip hop feesten, overgens lag zn prijs rond de 400-500 eur ze zijn nog wel te vinden in winkels. Mischien kan je gaan voor een rodec: hoewel die niet specifiek op turntablism gericht is: http://www.rodec.be/images/photosmall_mixbox_front.gif maar die zit ook rond die prijs (400-500).
Als je enkel wat hiphop plaatjes aan elkaar plakt kun je welk voldoen met een gewoon mixertje zoals de meesten hier hebben, maar wil je gaan scratchen (en als hiphop dj ga je dat nu of later toch willen) dan kom je toch uit op een batlle mixer:

smal
2 chans is voldoende, eventueel een mic chan erbij (je weet nooit dat je een MC maatje vind :p)
Extreem stevige faders, wat ze gaan het hard te verduren krijgen
Korte soeppele faders om snel te kunnen werken
geen onzin erop

Mischien kan je beginnen met een el cheapo battle mixer, en als je daar de grenzen van ontmoet gaan voor een topspulletje..

Enkele battle mixers: http://www.new-line.nl/we....asp?str=Battle+Mixer&p=1
waarschijnlijk bruikbaar spul van gemini:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=7389 (battle mixer van gemini)
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=246 (deze is niet specifie op hiphop gericht, maar hij zal ook wel voldoen, bovendien zijn er nogal wat positive reakties op deze serie van mixers)

ik wil hier nog ff bijzeggen dat ik zelf geen hiphop mix (vroeger wel ff gedaan) maar dat ik deze info heb uit babbeltjes met hiphop dj's en info op het net ;)
Hey hartstikke bedankt voor je uitleg, ik zat zelf ook al naar die Gemini EX-26 te kijken, die ligt het beste in mijn budget, kan nu nog geen 500 euro uit gaan geven aan een mixer :) Ik wou 2 pdt-6000's kopen en dan hoogst waarschijnlijk die EX-26. Of kan ik voor hiphop beter een straight-arm TT kopen? Bedankt alvast iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46060 schreef op 25 July 2003 @ 14:22:
Sorry Fewture ben het helemaal met JT eens, ik vind het persoonlijk helemaal niets. Je hebt zeker al lang geen hardcore meer gedraait?
Whahaa :D Ik zei toch dat het een gare mix was :D

Edit:
Nee, doe mij maar techno ;) Mijn hardcore platen staan al heel lang stoffig te worden idd. En ik moet zeggen dat ik niet echt mn best op die mix heb gedaan, maar dat was dan ook niet echt de bedoeling. Ik poste het ook niet om serieuze reacties op te krijgen..hij zit echt ramvol met fouten en troep.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 25-07-2003 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Om te scratchen schijnt een rechte,verkorte arm beter te zijn dan een S vormige, maar aangezien de SL1200 ook in het Hip Hop milieu erg populair is zal je daar ook wel op kunnen scratchen :) als je hem een beetje goed afsteld EN je gebruikt geschikte naalden EN je hebt al wat skills verzameld kan je op een S vormige arm ook scratchen. Bovendien schijnen de verkorte rechte arm platenspelers je platen sneller te verslijten.

Je moet nog beginnen en kan dus nog niet zeggen ik moet een rechte/S arm hebben, ik zou er dan ook niet al teveel belang aan hechten: waar je wel belang aan hecht is:

mooi uitgebalanceerde arm
Krachtige (direct drive natuurlijk) motor, hoge torque dus.
stabiel plateau

maw, alles waar een goeie platenspeler sowieso aan beantwoord, in dat opzicht zal de PTD 6000 wel geen slechte keus zijn. Reind heeft in het vorig deel van dit topic een review geschreven over deze platenspeler, zoek het maar ff op, of lees de reviews van het ding op http://www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=8270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-

MM-

Met goed afstellen bedoel je dan de speling (laten) weghalen? En moet ik bij een goede naald aan een Concorde Scratch of iets in die richting denken?

Ik had het vorige deel al gebrowsed op de 6000 maar ik zal nog even wat gerichter kijken, bedankt.

[ Voor 18% gewijzigd door MM- op 25-07-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De arm moet niet rammelen neen :p met goed afgesteld bedoel ik element staat recht gemonteerd, op de juiste plaats, de hoogte is goed ingesteld gewicht is ok etc. Hier hoef je niet aan standaardwaarden te denken, speel er wat mee tot je zelf de goeie instelling vind. Er zijn volledige turntablism fora waar men de discussie voerd over naalddruk, anti skating, armhoogte, naaldkeuze...

Een goeie naald: nog zoiets persoonlijks, ik had vroeger Shure M44-7 een heel populare naald in die wereld. Op aanraden van een andere DJ ben ik in die tijd naar Stanton AL 500 gegaan, deze hebben er dus slechts een maand opgestaan: platen kapot, scratchen wilde niet lukken, terug naar mn Shure's gegaan. Het blijven topdingen om te scratchen. Omdat ik van de mindere klank van die dingen af wilde heb ik sinds enkele weken Concorde pro's gekocht. Dat heb ik me nog geen seconde beklaagd. (scratchen doen ze ook goed :p)

Maar zoals gezegd hip hop / turntablism is voor mij slechts een slippertje geweest.. Platen heb ik wel nog: heel wat DJ/scratch tools (dubbel uiterraard) enkele albums en wat maxi's, dan vooral uit de belgische (franstalige) hiphop, mijn favo's waren echter wel instrumentals van DHL, Afterhours, Grazzhoppa Simooz enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:25
Ik wil nu een paar nieuwe elementen gaan halen, mijn stantons zijn op (de naalden althans) en dit biedt de kans om over te stappen op iets anders.

Ik zit met een keuze tussen de volgende 2:

-Ortofon OM Pro
-Ortofon Concorde Pro

Nu scheelt de prijs behoorlijk (voor een Concorde Pro heb ik een OM Pro + reservenaald), maar is het verschil in kwaliteit in die mate dat de prijs gerechtvaardig wordt?
Ik draai allerlei stijlen, ik scratch af en toe eens een keertje voor de lol, dus heb ik geen scratch-naald nodig. Geluidskwaliteit is wel een item maar geen vereiste, als ik kwaliteit wil hebben luister ik wel naar mijn jean michel jarre cd.....

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26318

Ik zou gewoon je stantons blijven gebruiken, zijn lekker goedkoop en redelijk geluid (hoog kan beter, maar dat hoort toch niemand buiten je slaapkamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ortofoon cocncorde pro staat mooi maar presteerd gewoon hetzelfde als de OM Pro. Geen verschil dus tussen die 2. (behalve dan dat je de OM op een headshell moet schroeven)

Ik zou toch echt voor de Concorde's gaan -> Klinken gewoon een stuk beter. En das gewoon fijn :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:32

momania

iPhone 30! Bam!

Zo, eindelijk gaat die momania ook eens een mix droppen om 'm door jullie te laten beoordelen :)

Heb vanmorgen nog nieuwe plaatjes binnen gekregen en had nu eindelijk een beetje wat staan om een knap uurtje vol te draaien.

[edit 2]
url is even gewijzigd, snellere server :)
http://nostra.kicks-ass.net/momania_Technoooo!!!11.mp3 > 88,3Mb :X

Zie daar het genre ook al bekend, dus kom maar :P

[edit 3 :+]
De tracklist:
01 - Chris Liebing - American madness
02 - lars Klein - The protector
03 - Eric Sneo - Don't sit down
04 - Mike Dust - Kids
05 - Michael Burkat - Hanging around
06 - Lars Klein - Incubation
07 - Harald Klotzberg & Phil Davis - Siebenschläfer
08 - Michael Burkat - Out one
09 - Mhonolink - Fetish (Vincent de Wit Rmx)
10 - Michael Burkat - Out three
11 - Mhonolink - Altima
12 - Glenn Wilson - Beg
13 - Chris Liebing - Abraxis
14 - Glenn Wilson - Torment n Tease
15 - Chris Liebing - Kronos
16 - Chris Liebing - Saragatanas
17 - Chris Liebing - Phobos

[edit]
btw, is lekker stamp techno, met aan het eind nog een stukje schranz :P

[ Voor 68% gewijzigd door momania op 26-07-2003 19:49 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Anoniem: 26318 schreef op 25 July 2003 @ 18:16:
Ik zou gewoon je stantons blijven gebruiken, zijn lekker goedkoop en redelijk geluid (hoog kan beter, maar dat hoort toch niemand buiten je slaapkamer).
De oude 500's waren van goede kwaliteit, maar de MKII's zijn gewoon een stuk minder. Skippen sneller, slijten sneller en het hoog is te scherp ten opzicht van de originele.

Reind: je zegt 2 tegenstrijdige dingen, eerst zeg je dat ze gelijk presteren en daarna zeg je dat de concordes beter klinken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo2K-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 23:51
hoi kben blij wilde alleen ff kwijt dat ik vandaag een Dateq XTC heb gekocht ;) w000h000 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Innominis schreef op 26 July 2003 @ 00:07:
hoi kben blij wilde alleen ff kwijt dat ik vandaag een Dateq XTC heb gekocht ;) w000h000 _/-\o_
Feli :+
wel kill switches, die heb ik nie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Universal Creations schreef op 25 July 2003 @ 23:44:
[...]

De oude 500's waren van goede kwaliteit, maar de MKII's zijn gewoon een stuk minder. Skippen sneller, slijten sneller en het hoog is te scherp ten opzicht van de originele.

Reind: je zegt 2 tegenstrijdige dingen, eerst zeg je dat ze gelijk presteren en daarna zeg je dat de concordes beter klinken :?
Ja de concorde's klinken ook beter ten opzichte van de Stanton. met concorde bedoel ik ze allebei (ook de OM versie dus) Tis inderdaad een foutje van mij want er had ortofoon's moeten staan. Sorry als dat verwarrend was :P
Wat wel makkellijk is aan de banaan (de concorde dus) is dat je geen fouten kunt maken door hem veerkeerd in te schroeven oid. Er valt namelijk niets aan te schroeven :+
Als je de OM versie neemt moet je maar ff op m'n site kijken -> staan de maten precies en hoe je hem op de headshell moet schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
momania schreef op 26 July 2003 @ 00:08:
[...]

Feli :+
wel kill switches, die heb ik nie :(
Alsof je die nog gebruikt na een half jaartje. Ik vind het persoonlijk maar kut dingen die killswitches -> je gebruikt ze namelijk altijd wanneer het dus niet moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Reind schreef op 26 July 2003 @ 00:18:
[...]

Alsof je die nog gebruikt na een half jaartje. Ik vind het persoonlijk maar kut dingen die killswitches -> je gebruikt ze namelijk altijd wanneer het dus niet moet :P
Heb er 1 keer mee gedraaid en toen vond ik het wel handig, maar dat zal wel geweest zijn omdat het nieuw was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo2K-
mn vorige mixer was btw een Vestax PMC17A, erg leuk ding en ben er nog steeds erg tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Innominis schreef op 26 July 2003 @ 00:24:
mn vorige mixer was btw een Vestax PMC17A, erg leuk ding en ben er nog steeds erg tevreden over!
mmm, ken ik niet...heb zelf alleen maar ervaring met datec apollo, datec 8, datec xtc en pioneer djm600

btw, je post hier een mix en je upload is gelijk roodgloeiend :D

[edit]
Voor de mensen die nog niet gezien hadden hoe de set er nu bij staat bij mij thuis:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/8667/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/8365/thumb.jpg
Moet nog een ombouw maken, maar zo kan ik iig lekker draaien :)

[ Voor 47% gewijzigd door momania op 26-07-2003 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Anoniem: 20384 schreef op 25 July 2003 @ 08:30:
[...]

deez: 08. Rank 1 - Breathing (Push Dub Mix) [ID&T] is echt super wreed die moet ik toch ook maar eens halen.. ik denk dat ik zelf 9 van de 12 nummers ook heb!
Dat is idd een gruwelijk lekker nummer. De set is idd een beetje aan de populaire kant, maar ik heb ook niet echt de beschikking over echt exclusieve platen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Zo, ik ben nieuw op dit gebied, heb nu een week lang gelezen en revieus gelezen..over mixers en draaitafels.
Ik heb ook weleens gedraaid op kleine feestjes maar das al 1 jaar geleden, nu ik weer wat meer tijd heb en mijn computer compleet is wil ik toch wel graag mezelf meer gaan richten op het draaien van platen.

Alereerst heb ik nog een vraag:

1. Ik zit te twijfelen om een mixer te kopen met 4 of 3 kanalen dit i.v.m dat ik in mijn hoofd heb zitten dat ik nog op een later stadia een cd-mixer wil kopen, dus dat ik er nog 1 reserve houd voor een cd-mixer. (2 voor platenmixers, 1 voor cd-mixer (alternatief), 1 voor koptelefoon).
Maar is het verstadiger om gevoon een 3 kanaals mixer te kopen omdat als ik eenmaal platen heb gedraaid toch wel bij platen blijf en niet cd-`s ga mixen, wat vinden jullie ervan?

Maar iniedergeval ga ik of 1 augustus wat kopen en dan heb ik ongeveer 800 euro (er is wel wat meer ter beschikking als het moet), dit zou dan hetvolgende worden (graag alternatieven):

JB-Systems Beat 4
JB-Systems Q 30 - x2

Wat vinden jullie ervan, vinden jullie dat ik deze wel kan kopen?
als ik een maand wacht met een aankoop heb ik i.p.v. € 800,- € 1200,-
Maar zouden jullie als ik wacht met aankoop een alternatief weten en zouden jullie willen vertellen wat ik beter kan doen, 4 kanaals of 3 kanaals, en als het 3 kanaals is wat is dan een goed alternatief?

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 08:03
Als je budget het toelaat zou ik voor een mixer gaan met zoveel mogelijk kanalen(Zolang de kwaliteit niet naar beneden gaat).
Als je namelijk gaat switchen van apparaat op een kanaal dan komt het al te vaak voor dat de apparaten die je wil gebruiken op hetzelfde kanaal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
jadjong schreef op 26 juli 2003 @ 19:58:
Als je budget het toelaat zou ik voor een mixer gaan met zoveel mogelijk kanalen(Zolang de kwaliteit niet naar beneden gaat).
Als je namelijk gaat switchen van apparaat op een kanaal dan komt het al te vaak voor dat de apparaten die je wil gebruiken op hetzelfde kanaal zitten.
(4 of meer kanalen dus)

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W.Wezz schreef op 26 July 2003 @ 20:08:
[...]

(4 of meer kanalen dus)
Is dit niet een mooie set voor jou?
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11165
of deze
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=8467

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 46060 op 26-07-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Waar blijven de reacties nou op m'n mix :(

Hij is al heel veel gedownload, maar niemand zegt er wat van :'(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44042

@momania: nice work :)
@ PatriXx: ziet er idd mooi setje uit om te starten als DJ :) bedankt voor de tip, kan het zelf ook wel gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Is het niet zo dat bij Gemini de schuivers snel kapot gaan?

Weet er iemand nog een mooi setje van 1200 euro, want ik ben iemand die meer om kwaliteit geeft als om het geld...geld heb ik altijd wel, no problem tot op een zekere hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W.Wezz schreef op 26 July 2003 @ 21:13:

Weet er iemand nog een mooi setje van 1200 euro, want ik ben iemand die meer om kwaliteit geeft als om het geld...geld heb ik altijd wel, no problem tot op een zekere hoogte.
Hallo, wat dacht je ervan om zelf eens wat te gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo2K-
W.Wezz schreef op 26 juli 2003 @ 21:13:
Weet er iemand nog een mooi setje van 1200 euro.
Lijkt me ook niet geheel onbelangrijk ons te vertellen wat voor stijl je van plan bent om te gaan draaien (ivm. soort shuiven op het mengpaneel, type arm van de draaitafel en type naald etc )

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=8467 vind ik bijv. een nette set voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:47

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

JT schreef op 24 July 2003 @ 23:45:
Yow biatches, ik hoorde laatst dat Behringer mixers niet zo goed zijn van kwaliteit :? Klopt dat ? Als ik een DJ ga worden dan kijk ik naar een mixer van max 170 euro. Zat zelf een beetje te azen op Behringer en Gemini (626)
Ej mensen, ik ga ws met JT meedoen (werkt aanstekelijk dat enthousiasme van m :P ) en zit zelf te denken aan de Gemini CDJ20 (2x) met een Gemini Mixer 626.
Op newline krijgen ze beiden goede reviews, maar ik las hier net iets over verschillende stijlen en dus verschillende mixers :? Ik wil Hardtrance / Hardstyle gaan draaien (nee JT, geen sensation :+ ), is die 626 dan wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Innominis schreef op 26 July 2003 @ 23:17:
[...]

Lijkt me ook niet geheel onbelangrijk ons te vertellen wat voor stijl je van plan bent om te gaan draaien (ivm. soort shuiven op het mengpaneel, type arm van de draaitafel en type naald etc )
Ja idd sorry :X
Nou ik wil de style van Trance, hardtrance (zeg maar de muziekstyle van Armin v Buuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:01
Ik zit nu een beetje die DJ topics af te struinen op zoek naar wat leuke trance mixes.... heb er 1tje gevonden... hebben jullie een gezamelijke ftp of wat internet adressen waar ik wat mixen kan downloaden?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Shit zijn de newbie 24 uur weer aangebroken ofzo?

Naja ik ben nog een klein beetje duf (kom net thuis) dus ik kan je niet helpen. Slaap lekker allemaal :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 20:04

Eraser127

Nijkerk

Burning_Tyre schreef op 27 July 2003 @ 07:53:
Ik zit nu een beetje die DJ topics af te struinen op zoek naar wat leuke trance mixes.... heb er 1tje gevonden... hebben jullie een gezamelijke ftp of wat internet adressen waar ik wat mixen kan downloaden?

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Zo, eventjes 250 mb aan mixes uploaden naar de nieuwe GOTDJ server (gelukkig gaat dat met 55 kb/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6071

Hey momania ik wil je mix graag downen, maar dan moet hij wel op je server staan en mij toegang geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Mm dan zal die server ff down zijn denk...
http://nostra.kicks-ass.net/momania_Technoooo!!!11.mp3

Als die down is kan je het hier proberen:
http://www.momania.net/momania-Technoooo!!!11.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
W.Wezz schreef op 26 July 2003 @ 21:13:

goed kwaliteit voor een redelijke prijs:

2x STANTON ST-90 a 900 euro
1x Numark DM3000 a 223 euro

en een iets duurder mixer Vestax PMC-05 ProII a 444 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

num-lock schreef op 27 July 2003 @ 14:50:
[...]

Voor dat geld van die Stantons heb je ook twee sl's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Anoniem: 46060 schreef op 27 July 2003 @ 15:07:
[...]

Voor dat geld van die Stantons heb je ook twee sl's
waar? bij new-line Technics SL-1200 MKII € 579 per stuk, € 929 per set neem ik aan...

ik heb twee Stantons ST-90 (NIET TE KRIJGEN IN NL) voor € 800
*zijn net sl`s geloof mij!*

[ Voor 3% gewijzigd door num-lock op 27-07-2003 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

wat heeft ie eraan als ze niet te krijgen zijn in nl??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Volgens Iemke Roos niet leverbaar in Europa :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

num-lock schreef op 27 July 2003 @ 15:22:
[...]

waar? bij new-line Technics SL-1200 MKII € 579 per stuk, € 929 per set neem ik aan...

ik heb twee Stantons ST-90 (NIET TE KRIJGEN IN NL) voor € 800
*zijn net sl`s geloof mij!*
Als je dingen wil die net sl's zijn dan kun je dus net zo goed voor dezelfde prijs sl's kopen. Je moet ze ook niet hier in Nederland kopen. In Duitsland koop je die dingen voor €450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
In duitsland leverbaar binnen twee week netjes in huis
[spam] http://www.krausdj.de [/spam]

800 euro plus "bagger" element, maar das een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:01
www.chronical.nl??? Waar op de site kan ik de mixes vinden dan, want ik kom er niet uit....:S

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het moet natuurlijk wel een beetje exclujsief blijven he? Goed lezen in dit draadje en gij zult vinden.... ;)

Momania:
Inderdaad behoorlijk stamptechno, watnou zomer?!?! :P Heb er nu een paar keer doorheen geskipt en het is zeker niet mijn stijl van techno, maar zal hem binnenkort eens wat beter beluisteren en kijken of ik er iets zinnigs over kan zeggen (behalve dat het funkyer moet :P)..

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 6071 op 27-07-2003 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

^JaapvR^:
Vind ik dus ook, de bedoelling van die FTP is dat DJ's onder elkaar we elkaar kunnen tips geven betreffende mixtechniekken en stijl. Niet dat zomaar iedereen der gaat vanaf leechen omdat ie wat mixen wil. :X

Als blijkt dat ik mij daarin vergis, tja, dan ga ik er iig geen meer posten..

[ Voor 22% gewijzigd door Yalopa op 27-07-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Anoniem: 6071 schreef op 27 July 2003 @ 16:06:
Momania:
Inderdaad behoorlijk stamptechno, watnou zomer?!?! :P Heb er nu een paar keer doorheen geskipt en het is zeker niet mijn stijl van techno, maar zal hem binnenkort eens wat beter beluisteren en kijken of ik er iets zinnigs over kan zeggen (behalve dat het funkyer moet :P)..
Is idd lekker knallen toch? :P

Ga ook nog wel eens een funky set in elkaar draaien, maar dan rij ik eerst even bij Fewture langs om een paar platen te lenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:39
Misschien nuttig voor in de startpost (wat ik dus eigenlijk mis), wat zijn nou de goeie koptelefoons die jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glorix Jim schreef op 27 juli 2003 @ 18:56:
Misschien nuttig voor in de startpost (wat ik dus eigenlijk mis), wat zijn nou de goeie koptelefoons die jullie aanraden?
Beetje het topic nalezen mag ook wel ;), dan vind je wel wat info. Ik zal er voor jou even wat opnoemen:

Sony V700, perfekt geluid alleen brakke constructie
Pioneer HDJ 1000, perfekt geluid, ziet eruit als een ufo en is super duur
Stanton dj pro 2000, ook een aardig ding
Senheisser HD 25, ook een geweldig ding
Technics RP DJ 1210, ook wel leuk

en voor de rest http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Anoniem: 46060 schreef op 27 July 2003 @ 19:13:
mja, alsof die sony goedkoop is... ;)
Ik heb zelf de HDJ1000, vind het een erg lekkere koptelefoon, zit weinig in de weg, omdat je de schelpen aardig kan draaien, en hij kan goed hard! (wel oppassen hiermee, die dingen zitten strak tegen je oren!) en de ufo look valt nog wel een beetje mee.. :P in vergelijking tot mijn senn. HD500 die ik voor gamen gebruik, zijn de schelpen lekker klein, dus je hebt niet gelijk zo'n grote kop.. :P

het mag wat kosten, maar dan heb je ook wat.. wil je nog een stapje duurder, dan kom je bij de sony V900, deze heb ik helaas zelf niet kunnen testen, maar hoor er wel veel goede berichten over (steviger als de V700)... (maar dat mag ook wel voor dat geld) :P

[ Voor 12% gewijzigd door GeleFles op 27-07-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

.. foutje ..

[ Voor 98% gewijzigd door GeleFles op 27-07-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ik ga mn vraag nog een x herhalen, omdat ik t toch graag wil weten :)
_Mystikal_ schreef op 27 July 2003 @ 00:16:
[...]

Ej mensen, ik ga ws met JT meedoen (werkt aanstekelijk dat enthousiasme van m :P ) en zit zelf te denken aan de Gemini CDJ20 (2x) met een Gemini Mixer 626.
Op newline krijgen ze beiden goede reviews, maar ik las hier net iets over verschillende stijlen en dus verschillende mixers :? Ik wil Hardtrance / Hardstyle gaan draaien (nee JT, geen sensation :+ ), is die 626 dan wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

waarom zou het niets zijn? Dat van die mixers, verkijk je daar nu ook weer niet al teveel op, voor de meeste muziek is een standaard 2 chan mixertje met tonecontrol X fader etc genoeg, echter als je aan turntablism gaat doen moet je eerder op zoek naar een andere mixer, maar dat ga jij dus niet doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
num-lock schreef op 27 juli 2003 @ 14:50:
[...]

Numark gaat niet door...Vestax vind ik ook net iets te duur.

Heeft er iemand ervaring met de Numark Matrix 3

En wat vinden de mensen ervan die deze niet hebben kwa functionaliteit?

[ Voor 1% gewijzigd door W.Wezz op 27-07-2003 22:10 . Reden: spellingsfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:39
Nou je moet je ook niet verkijken op mixers hoor..
maar die 626 is een goed mixertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Vash schreef op 27 July 2003 @ 15:39:
Dan moet meneer Iemke Roos wat aan zijn prijslijsten gaan doen want hij staat er gewoon tussen en is gewoon leverbaar hier in NL.

Dre kan hem namelijk ook gewoon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

leffe_blond schreef op 27 July 2003 @ 21:39:
waarom zou het niets zijn? Dat van die mixers, verkijk je daar nu ook weer niet al teveel op, voor de meeste muziek is een standaard 2 chan mixertje met tonecontrol X fader etc genoeg, echter als je aan turntablism gaat doen moet je eerder op zoek naar een andere mixer, maar dat ga jij dus niet doen :+
turntable mixxen is me te duur, vooral als beginner. Misschien dat als ik t echt leuk vind dat ik van cd naar plaat ga, maar voorlopig nog niet :) maar iig bedankt voor de info :) nu ff sparen voor die set :)
Glorix Jim schreef op 27 July 2003 @ 22:10:
Nou je moet je ook niet verkijken op mixers hoor..
maar die 626 is een goed mixertje
tnx :) ik weet dat t geen meesterlijke kwaliteit is, maar ik ben nog een djn00b :P

[ Voor 19% gewijzigd door _Mystikal_ op 27-07-2003 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Gaat er nou nog eens iemand reageren op mijn mix of hoe zit het?

Hij is ondertussen volgens mij al 50 keer gedownload en ik heb nog maar 2 reacties gezien :'(

kan 'm zo net zo goed weghalen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@_Mystikal_:
turntablism is niet simpelweg plaatjes draaien, het is een vorm van hiphop: door te scratchen en korte stukjes te cutten creer je nieuwe muziek. Trouwens cd's zijn even duur als platen, vergis je daar niet aan..

@momania:
muziekaal zegt het me niet veel, technisch is er echter weinig aan op te merken, wie dit soort techno goed vind kan hier zonder probleem op feesten, doe zo verder+:

edit: rustig dude: als ik iets zeg over muziek heb ik dat graag onderbouwd, dus das toch zeker 3 x luisteren waarvan 1 x intensief met h-phones. ik ga ervan uit dat de meeste mense op die manier luisteren, dus die reakties komen wel :p

Verder begrijp ik je wel hoor zie ook: leffe_blond in "How to become a Dj... deel VII"

[ Voor 35% gewijzigd door Yalopa op 27-07-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

leffe_blond schreef op 27 July 2003 @ 22:35:
@_Mystikal_:
Trouwens cd's zijn even duur als platen, vergis je daar niet aan..
In t begin is t net zo makkelijk om te branden, en met draaien buitenshuis de rechten aan de buma te betalen :) ik heb ook wel legale cd's, daar niet van, maar voor de prijs van 1 plaat kan ik een spindel van 50 cd's fikken om mee te oefenen. voor netzoveel platen ben ik een godsvermogen kwijt :)

En ik weet dat ik als dj de artiesten moet steunen, maar dat doe ik wel als t serieus word :) en ik heb niet zoveel cash :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De link van momania is weer up :) Ikke fixen :P (mja..laten fixen :D )

Edit:
damn..alweer down.. aargghh :(

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 27-07-2003 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 11:04

Empathy

Extreme Audio

momania schreef op 27 July 2003 @ 22:32:

Hij is ondertussen volgens mij al 50 keer gedownload en ik heb nog maar 2 reacties gezien :'(

Ik ben liefhebber van dit soort techno :)
Dit is een mix die zekers te weten op mijn hd blijft staan (en dat zegt wel iets ;))

Ok 1 puntje.. die laatste paar nummers komen van dezelfde plaat af.. mocht wel een beetje afwisselender :)

[ Voor 13% gewijzigd door Empathy op 27-07-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Empathy schreef op 27 July 2003 @ 22:58:
[...]

Ok 1 puntje.. die laatste paar nummers komen van dezelfde plaat af.. mocht wel een beetje afwisselender :)
Klopt, heb nog niet zoveel in die stijl.
Heb sowieso nog niet veel platen omdat ik net m'n set pas heb, heb dus een hele lange tijd geen platen gekocht.

Tegen de tijd dat ik meer heb kan ik ook eens een mix maken die in de zelfde stijl blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Waarom zou je steeds in dezelfde stijl willen blijven? hou het spannend :p laat je gevoel de platen kiezen, niet je kop. :p (das toch mijn manier van platen kiezen)

[ Voor 15% gewijzigd door Yalopa op 27-07-2003 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, das hier idd ook het geval. Zorg wel dat je bij elke plaat het goede gevoel hebt though.. Net ff staan draaien en het was echt zo'n dag dat je de meest verschrikkelijke combinatie uit je tas pakt, die je set vies doodslaan :P. Maar daar leer je wel lekker van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

leffe_blond schreef op 27 July 2003 @ 23:27:
Waarom zou je steeds in dezelfde stijl willen blijven? hou het spannend :p laat je gevoel de platen kiezen, niet je kop. :p (das toch mijn manier van platen kiezen)
Nah jah, met zelfde stijl bedoel ik dat ik niet een schanz plaat door een funky plaat heen ram.
En eigenlijk als ik begin met funky oid, dat er dan niet aan het einde een heel andere stijl gedraaid wordt.

Verder afwisseling van wat harder en zachter kan wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:38

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 46060 schreef op 27 July 2003 @ 19:13:
[...]

Beetje het topic nalezen mag ook wel ;), dan vind je wel wat info. Ik zal er voor jou even wat opnoemen:

*kuch*

- vervormd geluid (nl. TE rijke bassweergave)
- koppenkneller, na een half uur doen m'n oren gewoon pijnnnn
Sony kloon, iets duurder als de Sony, maar met iets beter geluid en is wat robuuster
Stanton dj pro 2000, ook een aardig ding
IXOS 'Ministry of Sound' kloon van de dj100* serie wat chassis betreft, dus oersterk, alleen wat mindere drivers..
sluit perfect af en past in hetzelfde rijtje als Gemini EM300 en zit net onder de IXOS dj1003, die ikzelf heb (en dus mijn favo headphone is, althans had hiervoor een dj1002, dat was nog hemelser ;))
Senheisser HD 25, ook een geweldig ding
niet zo heel veel ervaring mee, klinkt als een huis maar ik vind hem persoonlijk niet lekker zitten
Technics RP DJ 1210, ook wel leuk
leuk ding, maar te duur, je betaalt voor de naam technics, kwalitatief is er meer te krijgen voor minder geld.. chassis van de Technics is ook vrij gammel, voorzichtig met gooien en smijten dus ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hphones kiezen is megamoeilijk :p op elke Hpone is wel iets aan te merken, zelf zit ik nu aan mn 5de, telkens koop ik een andere omdat ik niet tevreden ben met wat ik heb: Redenen om niet tevreden te zijn:

Niet luid genoeg
Zit niet lekker
Vervormd veel te snel
Klinkt te schel (aan deze denk ik dat ik gehoorschade heb opgelopen)
Gebroken
Bass uitgesmeerd (beetje rijstpap-bass)

Ik Had er vroeger eentje van panasonic, na 1 jaar was er 1 oor kapot, ik heb er dan nog een jaar mee gedaan, want ik vond het een prachthoofdtel en ik kon hem nergens meer vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Yalopa op 28-07-2003 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 12:22
Ener-G schreef op 28 juli 2003 @ 01:04:
Sony V700
*kuch*
Ik heb zelf de Sony V500 hier, de V700 heb ik nog niet zelf gehoord.
Van de Sony V500 vind ik te bas juist erg goed (dus niet overdreven hard)
Hij spant ook wel tamelijk, hoewel dat na een tijdje wel beterd.
Nadeel aan de V500 is ook wel dat hij niet heel hard gaat, voordeel vind ik wel dat hij erg licht is.
[...]
Stanton dj pro 2000

IXOS 'Ministry of Sound' kloon van de dj100* serie wat chassis betreft, dus oersterk, alleen wat mindere drivers..
sluit perfect af en past in hetzelfde rijtje als Gemini EM300 en zit net onder de IXOS dj1003, die ikzelf heb (en dus mijn favo headphone is, althans had hiervoor een dj1002, dat was nog hemelser ;))
De stanton dj pro 2000 heb ik zelf ook.
Dempt heel goed het geluid van buiten, maar heeft wel behoorlijk wat bas (misschien dat hier de IXOS iets beter in is)
Verder klinkt en zit hij wel goed.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
leffe_blond schreef op 28 July 2003 @ 08:53:
Hphones kiezen is megamoeilijk :p op elke Hpone is wel iets aan te merken, zelf zit ik nu aan mn 5de, telkens koop ik een andere omdat ik niet tevreden ben met wat ik heb: Redenen om niet tevreden te zijn:

Niet luid genoeg
Zit niet lekker
Vervormd veel te snel
Klinkt te schel (aan deze denk ik dat ik gehoorschade heb opgelopen)
Gebroken
Bass uitgesmeerd (beetje rijstpap-bass)

Ik Had er vroeger eentje van panasonic, na 1 jaar was er 1 oor kapot, ik heb er dan nog een jaar mee gedaan, want ik vond het een prachthoofdtel en ik kon hem nergens meer vinden.
dat waren 2 verschillende? want 'niet hard genoeg' dan moet je de meeste headphones wel erg (te) hard zetten, zie hier het belang van een goede afsluiting
Ik heb zelf de Sony V500 hier, de V700 heb ik nog niet zelf gehoord.
Van de Sony V500 vind ik te bas juist erg goed (dus niet overdreven hard)
Hij spant ook wel tamelijk, hoewel dat na een tijdje wel beterd.
Nadeel aan de V500 is ook wel dat hij niet heel hard gaat, voordeel vind ik wel dat hij erg licht is.
De V500 is inderdaad een veel lichter model, eigenlijk ongeschikt voor het 'echte' club werk in combinatie met een p.a., omdat ie voor mij persoonlijk veel te slecht afsluit en net iets te brakke drivers heeft.. wel meer dan prima voor thuis

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zit hem nu te luisteren, en het klinkt erg lekker ! Ben niet zo een technofan omdat ik het vaak erg eentonig vind, maar dit vind ik erg goed klinken :) Lekker afwisselend.

Edit: ik wou naar de Gamma toe, maar ik wacht maar ff tot deze mix is afgelopen want hij is erg verslavend :D

[ Voor 12% gewijzigd door JT op 28-07-2003 12:45 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ener-G: vervorming en niet luid genoeg gaan hand in hand. Te schel, dan ga je hem gemakkelijk luider zetten, juist om ook het lage wat beter te hebben, laten schelle hoge tonen nu net je oren slopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 12:53

Ik heb hem nu helemaal geluisterd, en dit soort werk is zeker mijn stijl! lekkere monotone plaatjes en doorbeuken maar, het liefst op flink volume! Ik kan dit eigenlijk altijd wel luisteren. Ik houd je mixje zekers op mijn harddisk.
Technisch klopt het ook allemaal, je corrigeert snel en je mix loopt erg lekker. :)

X670 | Ryzen 7950 | 128 Gb | RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Meneer_Huijs schreef op 28 July 2003 @ 13:05:
[...]

Ik heb hem nu helemaal geluisterd, en dit soort werk is zeker mijn stijl! lekkere monotone plaatjes en doorbeuken maar, het liefst op flink volume! Ik kan dit eigenlijk altijd wel luisteren. Ik houd je mixje zekers op mijn harddisk.
Technisch klopt het ook allemaal, je corrigeert snel en je mix loopt erg lekker. :)
Tnx!

Volgende mix wil ik toch wel wat meer spanning erin gooien, beetje meer met mengpaneel prutsen, maar moest nu eerst nog even de plaatjes verkennen, want die waren nog nagel vers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ ENER-G Ik vind de v700 wel een fijn ding hoor. Ik vind het wel fijn dat de bass lekker hard gaat. Ik heb er een keer een paar uur achter elkaar zelf mee gedraait en geen last van een afgeknelde kop hoor. Ik denk dat ik zelf ook de v700 ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Laatst online: 15:18

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Vash schreef op 27 July 2003 @ 15:39:
Ze staan sinds juli eindelijk op de prijslijst.

Dan kom je echter bij het volgende punt: Arm en motor zijn identiek aan die van de Reloop RP-5000. Die Reloop RP-5000 is echter een fiks stukje goedkoper.

Waar kun je de RP-5000 plaatsen? Iets BOVEN de PT-2100! Als hij een gedempt plateau had gehad dan had je hem zelfs wel bijna naast de PT-2400 mogen plaatsen (dus wellicht tijd voor een plateau demp mod??? ;-)

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet
  • Laatst online: 12:56

Giblet

Dingen

Ener-G schreef op 28 July 2003 @ 01:04:
[...]

*kuch*

Eerste punt ben ik wel met je eens, maar heb jij m dan niet erg hard staan? Ik ook wel altijd, maar ik vind dat je het geluid over je hoofdtelefoon niet goed kan vergelijken met een echte goede pa-set en dus maakt het niet uit dat ie wat vervormd (zolang het maar niet in het extreme is en dat vind ik iig niet het geval).
Tweede punt verschilt bij iedereen, want ik denk dat jij dan altijd je hoofdtelefoon 'op je hoofd' hebt zitten. Dit heb ik niet (hij ligt altijd in mn nek) en ik heb er totaal geen last van met mixen. Zet ik m echter wel op mn hoofd (als ik wat muziek hard wil luisteren en het is al laat) dan krijg je idd na een ruim half uur wel pijn in mijn oortjes idd (en dat is niet van het volume :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Giblet schreef op 28 July 2003 @ 15:17:
[...]

Tweede punt verschilt bij iedereen, want ik denk dat jij dan altijd je hoofdtelefoon 'op je hoofd' hebt zitten. Dit heb ik niet (hij ligt altijd in mn nek) en ik heb er totaal geen last van met mixen.
Krijg je geen pijn in je nek?

Ik heb mijn V700 altijd op m'n hoofd zitten, maar de rechterkant altijd iets naar achter gekanteld (ik weet niet of ik het helder uitleg :?)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet
  • Laatst online: 12:56

Giblet

Dingen

BtM909 schreef op 28 July 2003 @ 15:24:
[...]

Krijg je geen pijn in je nek?

Ik heb mijn V700 altijd op m'n hoofd zitten, maar de rechterkant altijd iets naar achter gekanteld (ik weet niet of ik het helder uitleg :?)
Ja ik snap je :)
Maar nee, geen pijn in de nek (ik ben trouwens ook een van de weinigen die zijn hoofdtelefoon op z'n rechteroor heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wordt je daar niet doodmoe van? steeds die foon op en af? of mixen jullie zo sloom? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Giblet schreef op 28 July 2003 @ 15:17:
[...]

Eerste punt ben ik wel met je eens, maar heb jij m dan niet erg hard staan? Ik ook wel altijd, maar ik vind dat je het geluid over je hoofdtelefoon niet goed kan vergelijken met een echte goede pa-set en dus maakt het niet uit dat ie wat vervormd (zolang het maar niet in het extreme is en dat vind ik iig niet het geval).
Tweede punt verschilt bij iedereen, want ik denk dat jij dan altijd je hoofdtelefoon 'op je hoofd' hebt zitten. Dit heb ik niet (hij ligt altijd in mn nek) en ik heb er totaal geen last van met mixen. Zet ik m echter wel op mn hoofd (als ik wat muziek hard wil luisteren en het is al laat) dan krijg je idd na een ruim half uur wel pijn in mijn oortjes idd (en dat is niet van het volume :P )
eehm ik denk dat jij het gebruik van de koptelefoon dan voornamelijk afmeet aan thuisgebruik en 'gewoon' muziek luisteren.. en nee ik heb hem niet te hard staan, want ik moet ook aan m'n oren denken, maar in vergelijking met andere koptelefoons vind ik de bass gewoon net iets 'te' zeg maar.. persoonlijk heb ik m'n geluid namelijk het liefst zo helder mogelijk en loeistrak..
bass interesseert me niet zoveel als ik aan het beatmatchen ben, ik concentreer me daarbij vooral op het algehele ritme en die is toch echt het duidelijkst in de midden en hoge tonen van de percussie, dus het is van belang dat die zo strak mogelijk worden weergegeven
verder klooi ik ook redelijk wat aan qua zelf muziek maken, en dan is het belangrijk om een zo kleurloze monitoring te hebben, al is afmixen op een koptelefoon natuurlijk altijd een no-no

tweede punt heb je gelijk in, als ik een set draai dan heb ik m'n koptelefoon gewoon op m'n kop, schelp over linker oor en rechter schelp achter mijn oor zodat ik met 'links' kan voorbeluisteren, en daarbij laat ik dat ding ook lekker op mijn kop zitten want ik vind het gewoon rete irritant om dat ding steeds op af op af te doen enzo.. is ook iets persoonlijks denk ik.. koptelefoon gewoon om de nek en schelp op de schouder kost je je na een uur mixen je nekspieren en dan ben je rijp voor de fysio ;)
en persoonlijk vind ik die Sony daarom helaas niet mijn ding van geweldig, voor mij zijn er andere koptelefoons die voor minder geld meer bieden..
hebben de mensen die hem wel goed vinden ook andere koptelefoons geprobeerd? Ik ben zelf zeker 12 modellen en een middagje RAF kwijt geraakt totdat ik uiteindelijk dus op die IXOSsen uitkwam

en al met al luister ik noooit 'lekker hard' muziek op m'n koptelefoon..
m'n trommelvliezen zijn me heilig, en dat is ook de reden dat ik een goede afsluiting van de schelpen echt een van de belangrijkste dingen vind, zodat ie minder hard hoeft om het geluid van je monitorspeakers te doen 'overstemmen'
monitorspeakers zet ik overigens ook maar een haar harder dan het zaal geluid, gewoon niet meer volume dan nodig is.. en dat tikt toch wel aan hoor, als je aan het draaien bent op een P.A. set van enkele kW's (ik draai nou eenmaal niet uitsluitend @ bedroom ;))

binnenkort ga ik toch eens kijken naar speciale oordopjes met filters, hoorde dat je ze al kon krijgen vanaf 17 euro per paar, iemand die daar meer over weet? Want om voor over de 100 euro speciale dopjes te laten gieten is mij ook weer ff te gortig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Owja ik denk dat jullie dit wel weten. ik ben al een tijdje op zoek naar een plaat die Michel de Heij op Impulz draaide. Er zat een sample in met nobody listens to techno. Weten jullie misschien welke plaat dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

eminem - without me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 20:04

Eraser127

Nijkerk

Anoniem: 46060 schreef op 28 juli 2003 @ 19:25:
Owja ik denk dat jullie dit wel weten. ik ben al een tijdje op zoek naar een plaat die Michel de Heij op Impulz draaide. Er zat een sample in met nobody listens to techno. Weten jullie misschien welke plaat dit is.
Ik heb de 12" en op het middenstuk staat ook alleen "nobody listens to techno" Het schijnt dat Dj Isaac hem heeft gemaakt. T'is 1 nummer op de a-kant, de achterkant is glad.

[ Voor 8% gewijzigd door Eraser127 op 28-07-2003 19:50 ]

My Discogs

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.