Giblet schreef op 28 July 2003 @ 15:17:
[...]
Eerste punt ben ik wel met je eens, maar heb jij m dan niet erg hard staan? Ik ook wel altijd, maar ik vind dat je het geluid over je hoofdtelefoon niet goed kan vergelijken met een echte goede pa-set en dus maakt het niet uit dat ie wat vervormd (zolang het maar niet in het extreme is en dat vind ik iig niet het geval).
Tweede punt verschilt bij iedereen, want ik denk dat jij dan altijd je hoofdtelefoon 'op je hoofd' hebt zitten. Dit heb ik niet (hij ligt altijd in mn nek) en ik heb er totaal geen last van met mixen. Zet ik m echter wel op mn hoofd (als ik wat muziek hard wil luisteren en het is al laat) dan krijg je idd na een ruim half uur wel pijn in mijn oortjes idd (en dat is niet van het volume

)
eehm ik denk dat jij het gebruik van de koptelefoon dan voornamelijk afmeet aan thuisgebruik en 'gewoon' muziek luisteren.. en nee ik heb hem niet te hard staan, want ik moet ook aan m'n oren denken, maar in vergelijking met andere koptelefoons vind ik de bass gewoon net iets 'te' zeg maar.. persoonlijk heb ik m'n geluid namelijk het liefst zo helder mogelijk en loeistrak..
bass interesseert me niet zoveel als ik aan het beatmatchen ben, ik concentreer me daarbij vooral op het algehele ritme en die is toch echt het duidelijkst in de midden en hoge tonen van de percussie, dus het is van belang dat die zo strak mogelijk worden weergegeven
verder klooi ik ook redelijk wat aan qua zelf muziek maken, en dan is het belangrijk om een zo kleurloze monitoring te hebben, al is afmixen op een koptelefoon natuurlijk altijd een no-no
tweede punt heb je gelijk in, als ik een set draai dan heb ik m'n koptelefoon gewoon op m'n kop, schelp over linker oor en rechter schelp achter mijn oor zodat ik met 'links' kan voorbeluisteren, en daarbij laat ik dat ding ook lekker op mijn kop zitten want ik vind het gewoon rete irritant om dat ding steeds op af op af te doen enzo.. is ook iets persoonlijks denk ik.. koptelefoon gewoon om de nek en schelp op de schouder kost je je na een uur mixen je nekspieren en dan ben je rijp voor de fysio
en persoonlijk vind ik die Sony daarom helaas niet mijn ding van geweldig, voor mij zijn er andere koptelefoons die voor minder geld meer bieden..
hebben de mensen die hem wel goed vinden ook andere koptelefoons geprobeerd? Ik ben zelf zeker 12 modellen en een middagje RAF kwijt geraakt totdat ik uiteindelijk dus op die IXOSsen uitkwam
en al met al luister ik noooit 'lekker hard' muziek op m'n koptelefoon..
m'n trommelvliezen zijn me heilig, en dat is ook de reden dat ik een goede afsluiting van de schelpen echt een van de belangrijkste dingen vind, zodat ie minder hard hoeft om het geluid van je monitorspeakers te doen 'overstemmen'
monitorspeakers zet ik overigens ook maar een haar harder dan het zaal geluid, gewoon niet meer volume dan nodig is.. en dat tikt toch wel aan hoor, als je aan het draaien bent op een P.A. set van enkele kW's (ik draai nou eenmaal niet uitsluitend @ bedroom

)
binnenkort ga ik toch eens kijken naar speciale oordopjes met filters, hoorde dat je ze al kon krijgen vanaf 17 euro per paar, iemand die daar meer over weet? Want om voor over de 100 euro speciale dopjes te laten gieten is mij ook weer ff te gortig
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."