How to become a Dj... deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.117 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Reacher schreef op 20 July 2003 @ 21:16:
[...]

Die sampler is die een beetje snel/handig in gebruik? of moet je daar nog al wat handelingen voor maken?
Ik zou zeggen -> scheur naar de eerste de beste feedback winkel bij jou in de buurt en laat dat ding aansluiten (als ze tenminste weten hoe dat moet. We hebben het tenslotte wel over feedback :+)

Op zich werkt de tascam heel makkelijk maar dat is iets wat je zelf even moet ondervinden.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Anoniem: 46060 schreef op 20 July 2003 @ 16:03:
Ik heb zelf sinds kort een Numark Axis 2 bevalt erg goed moet ik zeggen. Ik vind hem fijner werken dan een cdj100s, bovendien kost ie maar €300. Hij heeft echter wel een uitschuifbare cd lader, maar volgens mij heb je daar toch wel een speciale flightcase voor?
Ik heb ook een flightcase met daarin 2x een axis-2 (vind m overigens niet altijd even lekker draaien, het punt van starten van de plaat verschilt bij de cue/play knop behoorlijk) maar er zijn idd flightcases die voorop lager sluiten dan achterop de koffer....

Enne fijner dan de cdj-100, dat wel.... zeker voor die prijs heb je een goeie CD-speler...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Fewture ik heb nog es naar dat techno setje van je geluisterd, klinkt erg goed! Vooral dat nummer rond de 23e minuut is errug lekker, hoe heet dat nummer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6071

DOH :P

Sunshine heet dat. Artiest kun je zelf horen, onmiskenbaar filterheadz (bij sunshine valt het trouwens nog wel mee, maar alle filterheadz produkties hebben herkenbare drums).

Briljante plaat, maar helaas al helemaal stukgedraaid. Heb hem alleen op ilovetechno in bijna elke set al een keer gehoord. Op het juiste moment voegt hij echt veel toe (zoals in de mix van fewt: lekkere opbouw, carne levale erachteraanm zonde dat ie daarna doodvalt), maar hij wordt naar mijn idee te vaak "zomaar" gedraaid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Vash schreef op 21 July 2003 @ 12:12:
Fewture ik heb nog es naar dat techno setje van je geluisterd, klinkt erg goed! Vooral dat nummer rond de 23e minuut is errug lekker, hoe heet dat nummer? :)
Das een Intec..Thomaz vs Filterheadz. En idd..vaaaaaaak gedraaid. Maar wel een lekker plaatje idd :D Ik ben niet zo van de hitjes, maar ik dacht laat ik een keer wat hitjes in een mixie stoppen ;) Meteen maar 2 achter elkaar..passen wel lekker. Die Carne Levale heb ik net..en als je dan ff niet oplet is ie ineens af ja :/
In dat stuk van de mix zijn het allemaal swingers trouwens.. de platen aan het einde is meer mijn eigen stijl. Ik heb altijd graag wat tribal in het begin..en later gewoon keihard knallen..heerlijk is dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 11:23
uhm > tascam is geweldig apparaat :) is erg leuke cdspeler, beetje overkill misschien @ mijn kamer, maar t is voorderest een superspeler

overigens, je kan t bedieningspaneel scheiden in 2 delen dus kan je em naast je mixer zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46060

Ik heb ook maar ff een nieuw dj setje aangeschaft: http://www.kijkshop.nl/on...category%255Fname%3DDisco :+ ;)

Maar de koptelefoon bevalt me toch niet zo ;) en ik ben dus op zoek naar een nieuwe. Ik zit te twijfelen tussen de Sony V700 en de Stanton dj pro 2000. Ik weet dat de Sony een brakke konstruktie heeft. Is er iemand die ervaring heeft met die Stanton, ik heb er zelf wel goede dingen over gehoord, maar heb hem nog nooit genruikt (de V700 wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:19
Anoniem: 46060 schreef op 21 July 2003 @ 20:16:
Ik heb ook maar ff een nieuw dj setje aangeschaft: http://www.kijkshop.nl/on...category%255Fname%3DDisco :+ ;)

Maar de koptelefoon bevalt me toch niet zo ;) en ik ben dus op zoek naar een nieuwe. Ik zit te twijfelen tussen de Sony V700 en de Stanton dj pro 2000. Ik weet dat de Sony een brakke konstruktie heeft. Is er iemand die ervaring heeft met die Stanton, ik heb er zelf wel goede dingen over gehoord, maar heb hem nog nooit genruikt (de V700 wel).
grappig dat je koptelefoon bijna net zoveel moet kosten als je hele DJ set :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hehe zouden er echt mensen zijn die dat kopen??

[ Voor 70% gewijzigd door Yalopa op 21-07-2003 20:53 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leffe_blond schreef op 21 juli 2003 @ 20:51:
Ag je ziet weleens jochies van 13/14 met zo'n setje lopen, dan zien ze er wel zo trots uit ;)

Maar het ging mij dus eigenlijk over die koptelefoons, heeft iemand ervaring met de Stanton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Stanton is wel een redelijke koptelefoon.
Maar als jij de sony V700 in je budget hebt zitten -> Dan past daar opok een senheiser HD25 in en die vind ik persoonlijk toch weer ff een aardig stukje boven die 2 uit steken. De HD25 is namelijk hufterproof en hij klinkt ook erg goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
leffe_blond schreef op 21 July 2003 @ 20:51:
Ja en daarna gaan ze zeiken dat er niet mee te mixen is.

Als ik zo'n iemand tegen kom dan heb ik altijd de neiging om hem dat apparaat compleet aan gort te slaan op zijn kop en daarna nog is ff lekker na te trappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:42

Chiron

Moderator Discord
denk eerder dat de kunst juist is om er dan wel fatsoenlijk mee te draaien (want dat is op zich ook weer niet zo moeilijk, maar leuk is anders) en de n00b het nakijken te geven *kijk eens, ik kan het wel, moeilijk he :P* ;)

maar inderdaad zoals Reind het iets plastischer uitdrukt ben ik persoonlijk ook niet echt gecharmeerd van dit soort prul dingen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 11:23
Reind schreef op 21 July 2003 @ 23:22:
[...]

Ja en daarna gaan ze zeiken dat er niet mee te mixen is.

Als ik zo'n iemand tegen kom dan heb ik altijd de neiging om hem dat apparaat compleet aan gort te slaan op zijn kop en daarna nog is ff lekker na te trappen. :)
ik zou er eerder subtiel zijn muur mee aaien, en daarna zachtjes de speakertjes op zijn hoofd laten neerdalen en zeggen > als je iets doet, doe dan dit nooit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Ener-G schreef op 21 July 2003 @ 23:46:
maar inderdaad zoals Reind het iets plastischer uitdrukt ben ik persoonlijk ook niet echt gecharmeerd van dit soort prul dingen
Een zekere malloot had dat spul nog in de webshop gezet ook :X

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=7281

Gelukkig heeft het er niet lang gestaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ach het is kinderspeelgoed, en als je het op die manier bekijkt zal het wel werken ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

leffe_blond schreef op 22 July 2003 @ 01:20:
Ach het is kinderspeelgoed, en als je het op die manier bekijkt zal het wel werken ook...
mjah... alleen zie ik ze best wel vaak langs komen op huis-tuin-en-keuken feestjes waar ik soms ook aan moet geloven... dan kom ik met mn koffertje binnenlopen... best wel sneu om te zien hoe snel hun zuur-verdiende-mengpaneel-setjes in tranen afdalen :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

weer een reden om met vinyl te draaien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

How to become a DJ?

Stap 1: Koop apparatuur, bv. via inschrijving bij Domeinen.
Afbeeldingslocatie: http://domeinen.minfin.nl/custom_buttons/CAM_D967657EF0D44E3783046AD92F19A2C9X1X55495X41.jpg
Ze hebben ook CD's en LP's in de aanbieding

Stap 2: koop daar ook boxen:
Afbeeldingslocatie: http://domeinen.minfin.nl/custom_buttons/CAM_947C0484A75441E687BFA2838404DA8AX1X49052X2.jpg

Stap 3: koop ook een auto'tje om de boel te vervoeren
Afbeeldingslocatie: http://domeinen.minfin.nl/custom_buttons/CAM_FCDCCE166F7E4CCA8B45035711EAD56DX1X55503X41.jpg

Alles inbeslaggenomen spullen. 1&2 waarschijnlijk overlast. 3 waarschijnlijk you-know-what. ;)

[Als de links niet werken gewoon zelf zoeken bij Domeinen! - auggie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
w000t

hoeveel was je kwijt voor het zaakje :o

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34019

Ik wil nu ook wel eens gaan beginnen met vinyl. Ik heb al een paarjaar een mengpaneeltje met 2 cd-spelers en computer om op feesten op school gewoon liedjes te draaien. Maar dat ben ik nu wel een beetje zat. Nu wil ik dus met vinyl beginnen maar heb geen idee wat alles precies is zouden jullie me hiermee kunnen helpen. Wat is nou een goede set voor een beginner? Ik heb al op new-line gekeken maar dan staat er bij de draaitafels; belt-drive en direct-drive ik heb geen flauw idee welke ik moet hebben? Ik wil ook een nieuw mengpaneeltje daar bij. Maar ik weet niet wat goed is. Daarom vraag ik jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lees eens de topic start van dit topic door en wel het kopje:

Ik wil graag DJ worden, welke apparatuur moet ik nemen?
:P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 19-05 16:27

Empathy

Extreme Audio

Vash schreef op 22 July 2003 @ 00:06:
[...]
Een zekere malloot had dat spul nog in de webshop gezet ook :X

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=7281

Gelukkig heeft het er niet lang gestaan :P
De pitch heeft stappen van 1%? Daar kan je dus ook geen ruk mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BtM909 schreef op 22 July 2003 @ 10:10:
Lees eens de topic start van dit topic door en wel het kopje:

Ik wil graag DJ worden, welke apparatuur moet ik nemen?
:P
Ja dat heb ik gelezen en ik heb al in dat topic voor draaitafels gekeken. Maar wat moet ik dan hebben?? Direct-drive/belt-drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

KOOP AUB GEEN BELT-DRIVE :P

Spaar direct door voor Direct-drive.... waarom: http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/Turntable1.htm

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@Dievenbaker, wat moet je kopen?? ik heb er geen idee van, that is, ik weet niet hoeveel geld je ertegenaan wil gooien. Reken voor een instapsetje (mixer + 2 platenspelers) 700 eur. Als je het echte profspul wil mag je gaan verdubbelen verdrievoudigen.......

Houd er iig rekning mee dat platen de duurste zaak zijn van het DJ'en, niet de apparatuur. New-line heeft altijd wel enkele mooie instapsetjes staan, die de moeite zijn, maar er zijn natuurlijk nog winkles waar je eens kan binnenwaaien.

1 koop geen belt drive platenspelers
2 koop een mixer met toonregeling per kanaal
3 bespaar niet op je hoofdtelefoon, denk aan je oren (eigen ervaring) :(

en last but not least DJ spullen koop je in een winkel die verstand van zaken heeft en dus niet zoals PatriXx in de kijkshop tussen de strijkijzers en de frigo's :P

ps als je een beetje uitkijkt is er 2dehands zeer leuk spul te krijgen, voor een zacht prijsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:50

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Ener-G schreef op 21 July 2003 @ 23:46:
denk eerder dat de kunst juist is om er dan wel fatsoenlijk mee te draaien (want dat is op zich ook weer niet zo moeilijk, maar leuk is anders) en de n00b het nakijken te geven *kijk eens, ik kan het wel, moeilijk he :P* ;)
Pitch gaat in stappen van EEN PROCENT. Veel succes om daar een strakke mix op te kunnen maken ;-)

Als je op Play drukt dan gaat het loopwerk eerst nog even nadenken wat dat ook alweer is. Soms denkt hij kort na, soms erg lang. Veel succes om daar een strakke mix op te kunnen maken ;-)

Met gepaste schaamte moet ik erkennen dat ook ik ze in het verleden verkocht heb. Gelukkig zette ik wel bij de set dat het speelgoed was.

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26952

ik heb nog wel een setje belt-drives te koop!!!

(die lullo die ze wou kopen heeft ze nog steeds niet opgehaalt :@)
voor als je budget geen DD's toelaat!!

als je seriuus geintereseert bent: djjumbo_nl@NOFUCKINGSPAM-hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk aan deze replys heb ik nou wat. Tnx iedereen. Kopen gasten van jullie hier wel es iets bij conrad aan dj gear of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Asjeblieft niet zeg, Conrad is voor de amateur drive-ins :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46404

Hej dievenbaker ik heb nog een mengpaneel in de aanbieding. Mail me maar als je intresse hebt.
Mijn email is mijn usernaam met hotmail erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Vash schreef op 22 July 2003 @ 11:07:
Asjeblieft niet zeg, Conrad is voor de amateur drive-ins :P
wat is dat nu, Newline verkoopt dezelfde merken als conrad (new line heeft veel meer keus dat wel)

een gemini bij newline/feedback/whatever is echt wel dezelfde gemini als bij conrad hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
leffe_blond schreef op 22 July 2003 @ 11:56:
[...]

wat is dat nu, Newline verkoopt dezelfde merken als conrad (new line heeft veel meer keus dat wel)

een gemini bij newline/feedback/whatever is echt wel dezelfde gemini als bij conrad hoor
Hebben ze dat tegenwoordig ook :? Nou dan hebben ze vooruitgang geboekt :D
Vroeger bestond het alleen maar uit die rare taiwanese merkjes, MC Crypt en dat soort spul. Dusjah dat ze nu iets "fatsoenlijks" hebben is een vooruitgang, maar je hoeft natuurlijk geen professioneel topspul of technische kennis te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Jij heb toch ook gemini :? >:) :+

Trouwens een standaard SL1200 hebben ze daar ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:04

Erikie

www.erikie.nl

voor de FinalScratch users : 'k kom op een dag thuis, ligt er zo'n briefje van de PTT dat ik een pakketje moest ophalen op het postkantoor.. 'k wist helemaaaal niet waarom het ging! dus ik vandaag naar het postkantoor en wat krijg ik ?! : EEN GRATIS UPDATE VAN FINAL SCRATCH (1.1) .. ik had m natuurlijk al lang :) maar zonder serial... toch nog een goede zaak !! (nouja, ik heb natuurlijk ook wat problemen opgelost voor fs 1.0 en de support helemaal plat gemaild :) ) ! maar ,,.. hoe de hell komen ze aan mijn adres :) nouja, boeiend :P

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
leffe_blond schreef op 22 juli 2003 @ 12:29:
Jij heb toch ook gemini :? >:) :+

Trouwens een standaard SL1200 hebben ze daar ook
Jup O-) Maar ik beschouw het niet als "professioneel topspul" (die mixer uitgezonderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
huisman schreef op 22 July 2003 @ 10:46:
[...]
Pitch gaat in stappen van EEN PROCENT. Veel succes om daar een strakke mix op te kunnen maken ;-)

Als je op Play drukt dan gaat het loopwerk eerst nog even nadenken wat dat ook alweer is. Soms denkt hij kort na, soms erg lang. Veel succes om daar een strakke mix op te kunnen maken ;-)

Met gepaste schaamte moet ik erkennen dat ook ik ze in het verleden verkocht heb. Gelukkig zette ik wel bij de set dat het speelgoed was.
OMG

1% is wel ernstig ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40122

Iemand hier trouwens ervaring met het draaien van trance, hardtrance richting hardstyle? dus opbouwend zeg maar?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 40122 op 22-07-2003 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Ik wil binnenkort die pioneer cdj800's aanschaffen, heeft iemand hier ervaring met deze mooie cd spelers??? Ik vind ze namelijk nogal duur...dus het is nogal een behoorlijke afweging ;-)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Of zeggen jullie zelfs "koop gewoon die cdj100,daar kun je ook alles mee doen wat je wilt

EDIT: sorry ik zie nu ook dat je kan editten :( sorry voor de dubbelpost :(

[ Voor 67% gewijzigd door Donnie op 22-07-2003 15:30 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 40122 schreef op 22 July 2003 @ 15:14:
Iemand hier trouwens ervaring met het draaien van trance, hardtrance richting hardstyle? dus opbouwend zeg maar?
in principe is het zo dat elke zichzelf respecterende dj aan opbouw moet doen.. wat voor stijl ie ook draait.. anders wordt het een erg saaie bedoening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Kirkhammet1 schreef op 22 July 2003 @ 15:26:
Ik wil binnenkort die pioneer cdj800's aanschaffen, heeft iemand hier ervaring met deze mooie cd spelers??? Ik vind ze namelijk nogal duur...dus het is nogal een behoorlijke afweging ;-)
mja, de CDJ800 heeft een hoop meer effectjes en speledingetjes dan de CDJ100, dat verklaart ook waarom ie zo'n stuk duurder is... en natuurlijk heeft de 800 de vinyl optie, dus je kunt naar hartelust (digitaal) scratchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:25
Van Hard-trance => hardstyle noem ik geen opbouw, maar imho vette ondergang })

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13
Luister mijn mixje maar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Universal Creations schreef op 22 July 2003 @ 16:04:
[...]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Kirkhammet1 schreef op 22 July 2003 @ 15:26:
* Flake gaat patsen!! Ik heb er twee :+
Maar ze zijn hun geld zeker waard, je hebt namelijk bijna complete controle over de cd! Cue'en? Klauw erop en stil issie. Beetje scratchen om het goeie punt voor een cue point te zoeken, prima loop, heeft nog nooit geweigerd. Kben er verliefd op :Y)
RonnieB82 schreef op 22 July 2003 @ 15:46:
[...]

mja, de CDJ800 heeft een hoop meer effectjes en speledingetjes dan de CDJ100, dat verklaart ook waarom ie zo'n stuk duurder is... en natuurlijk heeft de 800 de vinyl optie, dus je kunt naar hartelust (digitaal) scratchen!
't Is precies andersom, de CDJ1000 is duurder dan de 800 ;) Maar die paar effectjes op de 1000 zijn niet boeiend, niemand die ze gebruikt :Y)
Universal Creations schreef op 22 July 2003 @ 16:04:
[...]

:D _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door Flake op 22-07-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Zeg.. je hebt nu wel een 1337 setje enzo, maar ga je nog een keer een mix posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
*zucht*
D'r staan er al een paar op de FTP FFS!!! :P Die hardstyle mix is bout ik weet het (done by request), maar die tweede set die er staat is vrij netjes dacht ik zo (totdat ik op het einde teveel bier op had :o)

Voor deze maand staat nog een setje op de planner, misschien dat ik bij Campzone ofzo wel een nieuw setje opneem ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Flake op 22-07-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als je zoveel centen uitgeeft weet je toch waaraan je ze uitgeeft??? Juist ga het ding proberen en koop het als het je aanstaat :P

ik heb weer veel teveel tijd :) http://www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=11173 Kijk ik per ongeluk ook ff naar de prijs, duur duur duur.... magoed, hij is het waard volgens de eigenaars, wie ben ik die er nog nooit me gewerkt heb om kritiek te geven dan.

edit: nu ik eraan denk, deze heb ik wel al ff kunnen probberen: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11642 wat een apparaat, maar wat een prijs ook. Met deze kan je "in princype" 2 cd's mixen met 1 toestel, (zien doen), niet zelf gedaan, maar de advanced stuf schijnt niet echt gemakkelijk te bediennen te zijn...

[ Voor 29% gewijzigd door Yalopa op 22-07-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Vash schreef op 22 July 2003 @ 16:53:
*zucht*
D'r staan er al een paar op de FTP FFS!!! :P Die hardstyle mix is bout ik weet het (done by request), maar die tweede set die er staat is vrij netjes dacht ik zo (totdat ik op het einde teveel bier op had :o)

Voor deze maand staat nog een setje op de planner, misschien dat ik bij Campzone ofzo wel een nieuw setje opneem ;)
mja ok... maar wat voor adres moet ik in mijn ftp-proggie tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
gotdj/mixes
www.chronical.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Vash schreef op 22 July 2003 @ 16:26:
[..]
't Is precies andersom, de CDJ1000 is duurder dan de 800 ;) Maar die paar effectjes op de 1000 zijn niet boeiend, niemand die ze gebruikt :Y)
ik had het over de CDJ100 (waar de vraagsteller het volgens mij ook over had), dus de 'instap' DJ CD-speler van pioneer, met een paar kleine effectjes...

maar je hebt gelijk ja, die CDJ1000 heeft maar een paar extra effectjes, voor in een discotheek zijn ze misschien wat makkelijker, vanwege het smartmedia-card systeem... (je kunt dus je cue-points op een kaart opslaan, en meenemen als je ergens moet draaien waar ze ook die CDJ1000's hebben staan)

[ Voor 3% gewijzigd door GeleFles op 23-07-2003 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
RonnieB82 schreef op 23 July 2003 @ 00:08:
[...]

ik had het over de CDJ100 (waar de vraagsteller het volgens mij ook over had), dus de 'instap' DJ CD-speler van pioneer, met een paar kleine effectjes...

maar je hebt gelijk ja, die CDJ1000 heeft maar een paar extra effectjes, voor in een discotheek zijn ze misschien wat makkelijker, vanwege het smartmedia-card systeem... (je kunt dus je cue-points op een kaart opslaan, en meenemen als je ergens moet draaien waar ze ook die CDJ1000's hebben staan)
Ow crap, iets te snel gelezen |:( Sorry! :)

Maar het verschil tussen de CDJ100 en de 800 moge duidelijk groter zijn! De 100 heeft geen loop, geen anti-shock (en toch schijnt ie er aardig tegen te kunnen) en de effecten op dat ding zijn van het kaliber "simpel en onzinnig". Neemt niet weg dat het een vrij grappig dinkie is trouwens (natuurlijk minder dan de 800, maar dat mag ook wel met zo'n prijsverschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

de CDJ100 is van binnen erg goed opgehangen, daardoor kan ie behoorlijk goed tegen stoten!

maar als je op zoek bent naar een simpele CD speler voor standaard drive-in werk, kijk eens naar de gemini CDJ20, heerlijk simpel dingetje, wel pitch, pitch-bend, jog-dial, 40secs anti-shock, niks geen overbodige poespas! (en hier spreekt een tevreden gebruiker van 2 CDJ20s ;)) mochten er andere mensen op je cd-speler gaan spelen (denk aan verhuur, oid) dan kun je beter voor de CDJ100s gaan, denk dat de CDJ20s niet stevig genoeg zijn als men er lomp mee omgaat...

* GeleFles wil binnenkort 2 CDJ800s voor zn drivein! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
RonnieB82 schreef op 23 juli 2003 @ 00:30:
maar als je op zoek bent naar een simpele CD speler voor standaard drive-in werk, kijk eens naar de gemini CDJ20, * R2D2 wil binnenkort 2 CDJ800s voor zn drivein! :P
Kijk ook is naar de DAP TL1500. Geloof het of niet maar qua techniek vind ik hem beter als de CDJ20. Hij is alleen zo godslelijk dat hij het daglicht niet kan verdragen :P

Heb er nu 1 open liggen voor mijn neus. Nu alleen weer in elkaar :+

[ Voor 9% gewijzigd door R2D2 op 23-07-2003 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

't is dat voor site dan???

Als ik daar een beetje rondlees kan ik me amper voorstellen dat dat met serieus mixen te maken heeft...
Maar als het een portal kan worden voor GoT mixjes (MRIES!!! Waar is m'n geld gebleven!!! Jij een dikke HD en wij geen space meer...Ik was er al bij voorbaat bang voor...) dan vind ik het mooi. Zal ik er ook weer eens een mixje op zetten.

Ow, en zullen we met z'n allen iets minder druk posten? Het is vakantie, maar als ik thuis kom moet ik bakken met nieuwe replies lezen... :)

En hoe gaat het met de Amsterdam meeting? Dood aan het bloeden? Geert, we moeten weer eens ICQ-en! (zal ik icq weer aanzetten... O-) )

[ Voor 2% gewijzigd door MisterDon op 23-07-2003 04:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40122

Ener-G schreef op 22 July 2003 @ 15:32:
[...]

in principe is het zo dat elke zichzelf respecterende dj aan opbouw moet doen.. wat voor stijl ie ook draait.. anders wordt het een erg saaie bedoening
Geheel mee eens :)
Luister mijn mixje maar eens
Zal vanavond wel ff luisteren,
had gisteren ook een mix opgenomen echter was die achteraf best een beetje minder, maaja op naar de volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
MisterDon schreef op 23 July 2003 @ 04:31:
[...]

't is dat voor site dan???

Als ik daar een beetje rondlees kan ik me amper voorstellen dat dat met serieus mixen te maken heeft...
Start je FTP client es en ga daarmee naar www.chronical.nl O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vash schreef op 23 July 2003 @ 09:55:
[...]
Start je FTP client es en ga daarmee naar www.chronical.nl O-)
Enne deze is public? O-)
alszijnde: met financiële support, mag de rest ook uploaden ??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Doet het zonder pass niet erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
MisterDon schreef op 23 July 2003 @ 13:24:
Doet het zonder pass niet erg...
ftp://gotdj:mixes@chronical.nl :Y)

Graag niet quoten :)

[ Voor 7% gewijzigd door jadjong op 23-07-2003 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

't is wel een beetje traag of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Een paar foto's van mijn setje in mijn appartement:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/universal-creations/S_5.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/universal-creations/S_6.JPG

En de Hifi hoort daar natuurlijk ook bij:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/universal-creations/S_2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/universal-creations/S_3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/universal-creations/S_4.JPG

Nog even een foto'tje van wat "kwaliteits-cd's"

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/universal-creations/S_10.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Universal Creations op 23-07-2003 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Spuit dan ook ff die cd-rom spelertjes even mee ;)
Nee, goed voor mekaar hoor :) (maar dat wist je vast al wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
ik heb al een tijdje twee draaitafels en een mixer, daarbij natuurlijk een vesterker en één "boom box" (voor in de auto geloof ik)

na vervanging van de mixer en draaitafels vind ik het nu tijd wordt om de versterker en box te vervangen, kunnen jullie mij advies geven wat voor vesterker en boxen ik zou moeten kopen

het is voor thuis en de versterker moet op eigelijk ook voor kunnen versterken voor naar een mixtafel

hier een foto van mijn setje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fpostema/mixspul.jpg
1xnumark dm2002x en 2x stanton st-90 8) _/-\o_ :9~ >:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Heb jij die plaat op schragen staan? Staat dat een beetje stabiel?
En moet je bij elke regenbui niet naar boven sprinten (als ik dat dakraam zo zie ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
num-lock schreef op 23 July 2003 @ 20:06:
ik heb al een tijdje twee draaitafels en een mixer, daarbij natuurlijk een vesterker en één "boom box" (voor in de auto geloof ik)

na vervanging van de mixer en draaitafels vind ik het nu tijd wordt om de versterker en box te vervangen, kunnen jullie mij advies geven wat voor vesterker en boxen ik zou moeten kopen

het is voor thuis en de versterker moet op eigelijk ook voor kunnen versterken voor naar een mixtafel

hier een foto van mijn setje:
[afbeelding]
1xnumark dm2002x en 2x stanton st-90 8) _/-\o_ :9~ >:) :)
Voor thuis zou ik eens kijken naar een leuk setje van Samson of JBL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Nice setje.

Welke versterker + boxen? ben je zorgzaam met je mixer; dwz jaag je niet overdreven veel clipping op je set, kan je vast een leuke HIFI set uitkiezen. anders zou ik eerder gaan voor monitors.

Ikzelf ga mn HIFI en mn DJ speakers gescheiden houden (DM603S3 zijn nog net niet besteld). Op mn amp kan ik speakers aan of uitsdchakelen, dus zo is de kans dat ik mn HIFI speakers opblaas alweer wat kleiner. Om te mixen gebruik ik dan oude speakers waar ik het niet al te nauw mee hoef te nemen..

@UC enigma :P
* Yalopa is ook een flat aan het zoekken, maar ik vrees dat ik veel burenlawaai ga maken. Heb je bepaalde maatregelen genomen om je buren te vriend te houden tijdens het mixen of heb je er lak aan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ten eerste: die cd-roms worden komende week gestealth, samen met het inbouwen van de waterkoeling.

Ten tweede: ik heb zeker maatregelen genomen: de vloer bevat 2 lagen dik systeemplafondplaten (je weet wel van die witte die zo korrelen) met daarover heen 18 mm OSB platen. De zijwand is bekleed met 2 lagen dik systeemplafondplaten en gipsplaten ertegen aan. Het plafond moet nog wat op bedacht worden, ben er nog niet uit. Voordeel van deze aanpak: veel massa, heel veel massa, want dat dempt tenminste heel goed de bassen.

Nog even 3 foto'tjes van een paar plaatjes waar ik wel trots op ben:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/universal-creations/Platen1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/universal-creations/Platen2.JPG

De volgende 2 ben ik erg trots op en daar ga ik ook voor door het vuur:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/universal-creations/Platen3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Universal Creations schreef op 23 July 2003 @ 21:09:
Ten eerste: die cd-roms worden komende week gestealth, samen met het inbouwen van de waterkoeling.

Ten tweede: ik heb zeker maatregelen genomen: de vloer bevat 2 lagen dik systeemplafondplaten (je weet wel van die witte die zo korrelen) met daarover heen 18 mm OSB platen. De zijwand is bekleed met 2 lagen dik systeemplafondplaten en gipsplaten ertegen aan. Het plafond moet nog wat op bedacht worden, ben er nog niet uit. Voordeel van deze aanpak: veel massa, heel veel massa, want dat dempt tenminste heel goed de bassen.

Nog even 3 foto'tjes van een paar plaatjes waar ik wel trots op ben:

[afbeelding]
[afbeelding]

De volgende 2 ben ik erg trots op en daar ga ik ook voor door het vuur:

[afbeelding]
kan je ook de titels erbij vermelden? Moby was niet zo moeilijk maar met alleen een wit vlak kom ik niet zo ver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

num-lock schreef op 23 July 2003 @ 20:06:

een hele strakke monitor voor niet al te veel geld... (hoewel?) is de syrincs m3-220... heb hem gehoord bij heuff in maarsbergen, en klinkt echt lekker! kan goed hard, bas klinkt heerlijk strak, mid en hoog is goed zuiver!

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11195

maar wel 639,- eurotjes.. (maar dat waren we al gewend in de PA wereld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:16
zijn wel een paar mooie klassiekers!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
1-2-3
4-5-6
7-8-9

10-11-12
13-14-15
16-17-18

19-20

1. Moby - Go (originele)
2. Blue Alphabet - Cybertrance (originele)
3. Moby - Feeling So Real (originele)
4. CJ Bolland - Sugar Sweeter (originele)
5. 808 State - Pacific (originele)
6. Tori Amos - Professional Widow (armand van helden remix)
7. Mackenzie feat Jessy - Innocence (met de gewilde Tiesto Magikal Remake erop)
8. CRW - I Feel Love (met de originele speedgarage versie erop)
9. DJ Scot - U (I've Got A feeling) (met de beste mix erop: FVV Mix)
10. Plastikman - Spastik (geen originele, maar ik heb hem wel dubbel, hier heb ik mee leren draaien)
11. Southside Spinners - Luvstruck (originele)
12. Josh Wink - Higher State of Consciousness (met de allerbeste mix erop: Original Tweekin' Acid Funk Mix)
13. The Sunclub - Fiesta (originele)
14. Hand's Burn - Good Shot/Vision of Life (originele)
15. Chicane - Offshore (originele)
16. Grooveyard - Mary Go Wild (originele)
17. Cherrymoon Traxx - House of House (originele)
18. Stix 'n' Stones - Outrageous (geen originele, maar wel een supervette classic)
19. State of House - Pacific Dance (originele, zijn er maar heel weinig van)
20. Humate - Love Stimulation (originele, heb ik 10 jaar naar gezocht)

Ik heb nog wel meer originele classix, maar dit waren wel de paradepaardjes.
Binnenkort komt daar de originele Cafe del Mar bij uit '93 op Eye-Q (via Ebay voor 12 euro :) )
Nu nog de originele Age Of Love zien te bemachtigen en ik kan een mooie drieluik maken van de 3 grootste Trance Classix allertijden: Humate - Love Stimulation, The Age of Love - The Age of Love en Energy 52 - Cafe Del Mar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

jij hebt daar idd enkele platen om trots op te zijn, originele Go, CJ Boland :9

age of love - age of love heb ik maar niet op originele persing staat samen met moby - Go op een serieus beats 12"

wel origineel: moby - everything is wrong (LP) een rijtje Jeff Mills 12" en nog enkele leuke dingetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
leffe_blond schreef op 24 July 2003 @ 00:07:
age of love - age of love heb ik maar niet op originele persing staat samen met moby - Go op een serieus beats 12"
Ik heb hem wel op het originele label, alleen is het dus een repress van 7 jaar na dato: '97 dus

[ Voor 26% gewijzigd door Universal Creations op 24-07-2003 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

mja, dan zou ik zelfs al neit meer achter die andere aangaan, mij gaat het om de muziek, niet om de versie, maar het staat natuurlijk wel lekker hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hey Universal het ziet er allemaal heel erg netjes uit maar doe in godsnaam ff wat aan die stanton 500 elementen :+

Dat kan echt niet op zo'n mooie set :P
Wel erg netjes gebouwd by the way. Ik ben zelf ook bezig geweest maar ik wacht nog steeds met smart op mijn nieuwe draaitafels zodat ik het precies pas kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik zit in twijfel, om de werkpaardjes weg te doen.
Ze hebben altijd goed gefunctioneerd (wel een aantal keertjes het naaldje zelf vervangen), maar nu zijn ze eigenlijk weer op en zit ik er aan te denken om er anderen op te gooien, ik weet alleen niet welke.

Eisen: behoorlijk muzikaal, cue-vast (stantons waren daar goed genoeg in, dus van gelijk niveau of beter) en lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ortofoon concorde pro :)

Kost geen fuck en klinkt zoveel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Heb ze na lang twijfelen ook gekocht die concordes ter vervanging van mn shures, heb ze nu een paar weken en ik heb me dat nog niet beklaagd. Al500 vond ik sowiso al niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

JOngens ik heb is ff mijn bank saldo gechecked en denk niet dat die pioneer cdj-800 erin zit :( nou heb ik is ff zitten kijken heh, enne is die gemini cdj-20 wat, of zeggen jullie van nou leg er een paar eurootjes bij en koop die pioneer cdj100???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

als jij de enigste bent die met die dingen draait, (en er natuurlijk niet lomp mee doet) dan zou ik voor de cdj20 gaan... lees anders ff de user-reviews op new-line...

enigste nadeel dat ik aan de cdj20 vind, is het volgende:
als je de pitch voor een plaat veranderd naar b.v. +2%, en je maakt een cuepunt...
als je dan vanaf cue punt start, dan start hij niet direct op +2% pitch, maar gewoon vanaf 0%, en gaat dan naar 2% pitch toe... natuurlijk kan je dit weer corigeren met pitch bend, maar had het liever anders gezien uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ik ga echt bij je inbreken om die Hand's Burn van je af te jatten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
RonnieB82 schreef op 24 juli 2003 @ 11:26:
als jij de enigste bent die met die dingen draait, (en er natuurlijk niet lomp mee doet) dan zou ik voor de cdj20 gaan... lees anders ff de user-reviews op new-line...

als je de pitch voor een plaat veranderd naar b.v. +2%, en je maakt een cuepunt...
als je dan vanaf cue punt start, dan start hij niet direct op +2% pitch, maar gewoon vanaf 0%, en gaat dan naar 2% pitch toe... natuurlijk kan je dit weer corigeren met pitch bend, maar had het liever anders gezien uiteraard...
Wat is dat nou weer voor iets wazigs? Een belt-drive cd-speler :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

JOngens ik heb is ff mijn bank saldo gechecked en denk niet dat die pioneer cdj-800 erin zit
Als je naar belgie kan komen weet ik een shop waar ze aan 700 (699) te krijgen zijn... ( promo)

edit: quote toegevoegd, bleek niet duidelijk voor sommigen onder ons 8)7 :+

[ Voor 52% gewijzigd door Yalopa op 24-07-2003 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

leffe_blond schreef op 24 July 2003 @ 11:59:
Als je naar belgie kan komen weet ik een shop waar ze aan 700 (699) te krijgen zijn... ( promo)
tegen wie heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

jadjong schreef op 24 July 2003 @ 11:56:
[...]

Wat is dat nou weer voor iets wazigs? Een belt-drive cd-speler :?
yup, is inderdaad erg vaag... :/

dit kan zeker voor de beginners een vervelend probleem zijn om platen op dezelfde snelheid te krijgen...

denk je hem gelijk te starten, maar dan moet ie nog net ff op gang komen, en krijg je hem dus net niet gelijk... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Tis een lul verhaal dat van die opstart vertraging.

Ik heb het tenminste nog nooit gemerkt op mijn CDJ20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26318

Ik wou net zeggen... Nooit problemen mee met die CDJ20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37139

Ronnie kan gewoon niet beatmatchen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Laatst online: 23:50

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

RonnieB82 schreef op 24 July 2003 @ 11:26:

WAT???

Daar heb ik nog NOOIT van gehoord. Er zou ook geen enkele zinnige reden zijn waarom het apparaat zo zou werken.

Voor de zekerheid heb ik er snel een uitgepakt en gecontroleerd wat er gebeurde. Volgens mij heb je je stevig vergist. De speler blijft keurig z'n huidige snelheid houden en onthoudt zeker NIET wat de pitch stand was op het moment dat je het cue point gezet hebt (en gelukkig maar zeg!).

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Empathy schreef op 23 July 2003 @ 20:30:
Heb jij die plaat op schragen staan? Staat dat een beetje stabiel?
En moet je bij elke regenbui niet naar boven sprinten (als ik dat dakraam zo zie ;))
Maak jij je maar geen zorgen, het staat stabiel. en bij regen sprint ik zeker naar boven. :P ;)
leffe_blond schreef op 23 July 2003 @ 20:40:
Nice setje.

Welke versterker + boxen? ben je zorgzaam met je mixer; dwz jaag je niet overdreven veel clipping op je set, kan je vast een leuke HIFI set uitkiezen. anders zou ik eerder gaan voor monitors.
Die staan niet op de foto, versterker is een pioneer SA-506 en box is een "boom box"

ik moet geen HIFI of Pa spul hebben, Gewoon twee goede monitoren.
Wat hebben jullie thuis bijvoorbeeld staan?! dacht zelf aan NAD en Tannoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

num-lock schreef op 24 July 2003 @ 18:04:
[...]

Maak jij je maar geen zorgen, het staat stabiel. en bij regen sprint ik zeker naar boven. :P ;)

[...]

Die staan niet op de foto, versterker is een pioneer SA-506 en box is een "boom box"

ik moet geen HIFI of Pa spul hebben, Gewoon twee goede monitoren.
Wat hebben jullie thuis bijvoorbeeld staan?! dacht zelf aan NAD en Tannoy.
Ik heb zelf Samson monitoren (Reslov 65) in combinatie met een Samsom versterker (Servo 170) en ik vind ze lekker klinken. Ze gaan ook wel super hard ook al is dat geen vereiste voor mij. Die boom box heb je bij monitoren niet nodig want dan krijg je juist weer een modderig laag. Met de monitoren die jij noemt heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Laatst online: 08-06 14:19

Eraser127

Nijkerk

Anoniem: 46060 schreef op 24 juli 2003 @ 18:06:
[...]

Ik heb zelf Samson monitoren (Reslov 65) in combinatie met een Samsom versterker (Servo 170) en ik vind ze lekker klinken. Ze gaan ook wel super hard ook al is dat geen vereiste voor mij. Die boom box heb je bij monitoren niet nodig want dan krijg je juist weer een modderig laag. Met de monitoren die jij noemt heb ik geen ervaring.
idd, NAD of Tannoy zijn dus WEL HIFI merken :+

Kijk hier bv. eens. Dat zijn 'echte' monitoren die het geluid schoner weergeven dan hifi speakers.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
Eraser127 schreef op 24 July 2003 @ 18:19:
[...]

idd, NAD of Tannoy zijn dus WEL HIFI merken :+

Kijk hier bv. eens. Dat zijn 'echte' monitoren die het geluid schoner weergeven dan hifi speakers.
Apart zie hier wel de "Tannoy Reveal" bij staan.... |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

LOL Je wil geen HIFI hebben, en dan denk je aan NAD? Bij boombox denk ik een een elcheapo basskist voor in een auto. Dat is toch echt wel het allerlaatste wat ik aan mn mixer wil hangen. Zelf heb ik de zaak dus ook aan mn HIFI hangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Yalopa op 24-07-2003 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
leffe_blond schreef op 24 July 2003 @ 19:11:
LOL Je wil geen HIFI hebben, en dan denk je aan NAD? Bij boombox denk ik een een elcheapo basskist voor in een auto. Dat is toch echt wel het allerlaatste wat ik aan mn mixer wil hangen. Zelf heb ik de zaak dus ook aan mn HIFI hangen.
daarom stelde ik dus de vraag *zucht*

geef me nu maar eens advies wat ik dan _WEL_ moet kopen, graag met link naar specs (en de prijs er bij is ook handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik HEB je advies gegeven, maar dat wil je niet, wat moet ik dan doen, een nieuw advies verzinnen? Andere mensen hier hebben ander advies dan het mijne gegeven, heb je die dingen al bekeken? mischien zit daar voor jou het juiste advies bij. Je kan moeilijk verwachten dat wij voor jou de zaak bestellen en bij je thuis laten afleveren.
Kijk, als het kan (financieel) koop dan een monitor setje zoals hierboven aangegeven. Als je zoals ik liever niet 600 euro in luidsprekers+ amp steekt steekt enkel om te draaien dan kan je mits je dus een beetje voorzichtig bent gerust je bestaande HIFI set gebruiken, zoals ik adviseer... Links kan ik je niet geven omdat een hifiset TE persoonlijk is, iedereen verkiest zijn eigen klankkleur (amp speaker combinatie)

magoed omdat je zo "vriendelijk" bent kan je een link krijgen van monitorsetje, ik heb toch niets anders te doen 8)7

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11638 (zie dus de tip van PatriXx)
ook de link van Eraser127 bevat massa's monitoren je kan wel ff verder denk ik dan zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik vraag me af wat hij er aan wil hangen, hij wil geen PA en geen HiFi, dus dan blijft er auto-hifi over of van die Yoko boxjes, meer bestaat er simpelweg niet.
Wat is er mis met hifi, dus gewoon een versterkertje met 2 boxen. Het is maar voor een slaapkamer hoor (dacht ik). Ik heb zelf ook gewoon mijn hifi aangesloten en dat werkt perfect hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

nah, we hebben ook nog pc speakers :p

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste