Acer Travelmate 80x topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.867 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:57
alienfruit schreef op 18 augustus 2003 @ 14:05:
[...]

Neej Ik heb die tabblad niet, ik heb wel andere tabbladen. Zoals Displays, OpenGL en DirectX. Zou je vriendelijk willen zijn en me een link kunnen delen?
http://www.accesscable.ne...rad_w2kxp_omega_2474a.exe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 14:40:
To Speedpete:Jij hebt toch deze AP: WAP11 Linksys wireless Access Point Euro 92,82incl.

Ik zag deze ook staan: BEFW11S4 Linksys wireless AP + cable/ DSL router + 4-poort switch Euro 84,49incl

to iedereen
Welke kan ik dan het beste gebruiken??

En over de garantie:

Die garantie die er standaard op zit. Wat is dat precies voor garantie?? Komen ze je laptop gratis ophalen of moet je daar voor betalen??
Wat is er anders aan dan pick up and return?? want mijn broer heeft een laptop en die heeft die garantie en dat gaat goed. Maar die heeft een asus laptop.

edit: en nog iets kan je in de 800 ook een extra battery doen??
Ik heb idd de WAP11, die werkt perfect. De BEFW11S4 is zoals er al bij staat ook een router... dat ie goedkoper is verbaast me.

Als je nog geen router hebt (ik heb adsl met Speedtouch 510, dus incl. router) dan heb je die BEFW nodig. Als er verder geen verschil zit tussen de twee qua prestaties moet je gewoon de BEFW nemen, die is tenslotte het goedkoopst.

Verder kan er in de mediabay (waar standaard een cd-rom in zit, je krijgt bij levering een placeholder / bracker erbij om gewicht te besparen) ook een accu bij ("AcerMedia Bay 2nd battery").

[ Voor 8% gewijzigd door Speedpete op 18-08-2003 14:57 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een router. Maar zien jullie nog andere verschillen, want ik vond het ook raar dat ie goedkoper was. Maar ik ben niet zo in to wireless.

http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=35&prid=501 = WAP11

http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=35&prid=544 = BEFW11S4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
WAP11 kan bridgen en BEFW11S4 niet, als je een router hebt, ga dan voor de WAP11 of nog liever de WAP54G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik kan zelf ook niet bridgen, dus dat maakt niet zoveel uit.... :)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net De Laptopper aan de telefoon gehad en gevraagt over de klachten over het gepiep.
Ze hadden er wat over gelezen maar nog niet geconstateerd. Het is ook nog niet gemeld door hun klanten.

Nu vroeg ik zo of ze eerst niet kunnen controleren of er een pieptoon inzit en dan pas opsturen. Dit kon alleen als ze windows af installeren wat dus €25 extra kost. Mocht die dan wel een pieptoon hebben dan sturen ze hem op naar Acer. Vervolgens sturen ze je een nieuwe op wederom gecontroleerd op de pieptoon.

Lijkt me nogal netje's zo. Voor €25 euro geen pieptoon, maarja zo kun je door blijven gaan.

Acer heb ik ook opgebeld en die wist niks af van het bestaan over de pieptoon wat mij wel zeer onwaarschijnelijk lijkt maar toch.

Dus voor mensen die twijfelen kun je dus voor €25 extra ook laten controleren op pieptonen.
Ik zou het in iedergeval zeker nog een x na vragen voordat je hem besteld, zodat je het zeker weet en niet dat die jongen het verkeerd vertelde of begreep.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:18

MrFish

Untitled

StRuJeKeR schreef op 18 August 2003 @ 14:25:
[...]

Dat verlies ligt wel degelijk aan laptop, alsek de batterij er uitlaat verliest ie ongeveer halve % per dag. Hij heeft over laatst 2 weken uitgelegen, batterij er uitgenomen en toen ik hem opzette was er maar 5% verlies. Men aspire 1403 verloor nooit iets van zen lading wanneer hij uitstond.
Ow ok, dat wist ik niet, sorry ! Ben ik weer een stukkie wijzer geworden :)

Over die Media Bay batterij: daar ben ik zelf ook naar aan het kijken. Wat ik wel weet is dattie vrij prijzig is ( ~ € 200,- ), maar ik weet verder nix. Ook niet hoeveel Wh deze extra batterij is. Als iemand meer info heeft, of de media bay batterij zelf heeft dan hoor ik graag zijn/haar bevindingen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 800 net besteld bij pcsnel en ga hem morgen ophalen. Hoop dat alles goed is. We zullen zien en ik laat het weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

zou iemand misschien dit programma op een Acer willen uitproberen?
Resolume

En dan met name of hij drie video's tegelijk kan afspelen via de hd. Het liefst ook nog via een dual-view oplossing via de S-Video uitgang.

Als je een paar animaties zoekt, stuur me een email en ik geef je een linkje met 3 animaties.

Dit vraag ik, omdat ik nergens iets over kan vinden of een Centrino processor vj mogelijkheden aankan. En mijn hoofdtaak niet alleen vj-en is, maar ook web developen etc. leek het mij wel een ideale partner :P

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ow ok, dat wist ik niet, sorry ! Ben ik weer een stukkie wijzer geworden :)

Over die Media Bay batterij: daar ben ik zelf ook naar aan het kijken. Wat ik wel weet is dattie vrij prijzig is ( ~ € 200,- ), maar ik weet verder nix. Ook niet hoeveel Wh deze extra batterij is. Als iemand meer info heeft, of de media bay batterij zelf heeft dan hoor ik graag zijn/haar bevindingen !
Ik heb vandaag met Acer gesproken en ik hoorde dat het probleem met de accu/batterij bekend was (dat het stroom lekt) volgens hem zou dit opgelost moeten zijn in een bepaalde bios update.

Overigens bedankt voor die driver, ik zal het proberen. Gegroet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn notebook is terug van RMA en werkt zoals hij behoort te werken! _/-\o_

Hij start netjes op, geen rare vastlopers meer en ik ben nog geen piep tegen gekomen. Hij is snel, stabiel en werkt ongelooflijk lekker!

/me is blij :)

Het bleek een verkeerd gemonteerde/defecte mainboard te zijn, deze hebben ze volledig vervangen en getest. Het mooie is dat mijn verse WinXP installatie onaangetast is want ze zijn niet aan de HD geweest :) scheelt me weer aan paar uurtjes installeren, instellen en tweaken 8)

Anyway... ik ga weer verder spelen :)

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 21:47:
Mijn notebook is terug van RMA en werkt zoals hij behoort te werken! _/-\o_

Hij start netjes op, geen rare vastlopers meer en ik ben nog geen piep tegen gekomen. Hij is snel, stabiel en werkt ongelooflijk lekker!

* Qorne is blij :)

Het bleek een verkeerd gemonteerde/defecte mainboard te zijn, deze hebben ze volledig vervangen en getest. Het mooie is dat mijn verse WinXP installatie onaangetast is want ze zijn niet aan de HD geweest :) scheelt me weer aan paar uurtjes installeren, instellen en tweaken 8)

Anyway... ik ga weer verder spelen :)

Groetjes!
Klopt Acer doet nooit iets met je HDD ik heb ook eens 1 op gestuurt ik kon aan windows zien dat ik de eerste was die mijn eigen windows weer opstuurde
doet acer ook uit privcy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okeej... dusss... next problem.

Notebook op mijn bureau aan de adapter gehangen en de notebook uitgedaan.
Ik kom terug, batterylampje is uit, ledje op de adapter knippert als hij op de notebook is aangesloten. Notebook gaat wederom niet aan...

WTF?

Notebook aan de adapter met battery = gaat niet aan, brand ook niks
Notebook aan de adapter zonder battery = gaat niet aan, brand ook niks
Notebook niet aan de adapter met battery = gaat niet aan, brand ook niks
erm... meer opties zijn er niet...

Heeft de TM803LCi een ontlaad functie?, heeft hij een overbelastings functie?, heeft hij een anti-oververhittings iets? kan het zijn dat ik hem gewoon ff met rust moet laten dat hij straks weer doet wat hij moet doen?(is immers met voedingen ook wel zo als er een piekspanning is geweest of iets dergelijks)

Kan niet zeggen dat ik veel behoefte heb om hem wederom RMA te gaan sturen, heb hem verdorie anderhalve week en daarvan is hij 7 dagen weggeweest :(

Laterr..

/me niet zo blij meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

toch vervelend dat er soms problemen zijn...
Als ik jou was zou ik eens met acer bellen over een compleet nieuwe laptop. deze is gewoon niet goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:01
Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 22:40:
Okeej... dusss... next problem.

Heeft de TM803LCi een ontlaad functie?, heeft hij een overbelastings functie?, heeft hij een anti-oververhittings iets? kan het zijn dat ik hem gewoon ff met rust moet laten dat hij straks weer doet wat hij moet doen?(is immers met voedingen ook wel zo als er een piekspanning is geweest of iets dergelijks)
Helemaal geen last van.
De laptop staat bij soms een dag uit, en de andere dag staat hij 8 tot 9 uur continue vol op spanning op het werk.
Andere keer een paar uur.

De voeding is altijd warm, maar de laptop heeft 0 kuren, werkt als een zonnetje. 1 Keer een blauw scherm, JA in XP ;), maar dat lag meer aan mijzlef en de systeembeheerder dan aan de laptop.

Geen rare uitvallen hier, geen rare pieptoon, geen rare .... niets....
Anders dan zag brommen van de HD en een fan die soms fanatiek aangaat.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Of je adapter is niet goed misschien?

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Zoals Stiffener heb ik ook nagenoeg geen problemen met met laptop, enig is een onbetroubare aan/uit schakelaar ene keer wilt ie wel aan andere keer niet. De ledjes springen wel aan maar start niet door; dus waarschijnlijk een los contact ergens. Want als ik de accu er even uit en er weer terug in doe is het probleem weer verholpen.

Eerlijk gezegt heb ik zelf nog nooit problemen gehad met Acer laptops, ik heb meer problemen gehad met HP Laptops waarbij hij zo vaak terug is geweest dat alles is vervangen van cd rom speler tot de lcd scherm uiteindelijk hebben we hem maar vervangen door een Acer (6xx serie, werkt perfect!). Maar jah, mijn laptop gaat morgen RMA voor de aan/uit schakelaar laat hem meteen maar geheel controleren. Morgen wordt ie op gehaald door DHL en dan heb ik hem hopelijk vrijdag/maandag weer terug (responsetijd 3werkdagen) :)

Trouwens [KGB]Beria probleem is niet verholpen met je versie van de drivers en ik zie nog steeds niet die projector tab. Waar moet dat ergens staan? Kun je niet een plaatje maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb persoonlijk ook nog maar weinig problemen gezien met Acers op mijn werk, vandaar dat mijn keuze ook op de TM803LCi viel.
Maar ik heb blijkbaar weer pech en heb en rot exemplaat gekregen.

Ik bel ze straks en dan zien we wel weer.

bye..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op 18 augustus 2003 @ 14:48:
Ja. Komen hem gratis halen met DHL per courier. Gewoon met je normale garantie :) Normaal gesproken moet als je garantie hebt de laptop/goederen zelf opsturen naar hun. Dat is het verschil met pick up and return, ze halen en brengen het weer. Hartstikke handig dus!

Volgens de handleiding kun je een extra batterij krijgen, maar of je die ook in mediabay plek kwijt kan dat weet ik niet :)
Acer komt de laptop niet ophalen met de normale garantie. Ik heb ze gebeld en ik moest hem zelf opsturen :( Mijn laptop heb ik al 17 werkdagen gelden RMA gestuurd en ik heb hem nog steeds niet terug. Ga ze zo weer eens bellen waar hij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt toch het eerste jaar pick & return garantie?
Zou dan niet weten waarom jij hem op moet sturen, beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 13:55
De standaard garantie is 2 jaar carry in, waarvan het eerste jaar internationaal. Ik zou niet weten waarom de laptop in een aantal gevallen wel wordt opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Shir schreef op 19 August 2003 @ 10:08:
De standaard garantie is 2 jaar carry in, waarvan het eerste jaar internationaal. Ik zou niet weten waarom de laptop in een aantal gevallen wel wordt opgehaald.
Maar dan nog... kan me niet voorstellen dat niet te regelen is dat ze hum via DHL op laten halen en dat je zelf die vervoerskosten betaald...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedpete schreef op 19 augustus 2003 @ 11:21:
[...]

Maar dan nog... kan me niet voorstellen dat niet te regelen is dat ze hum via DHL op laten halen en dat je zelf die vervoerskosten betaald...
Tuurlijk is dat te regelen, je mag zelf bepalen hoe je hem naar Acer stuurt 8)7 . Als je het geld ervoor over heb kan je DHL langs laten komen. Je kan hetzelfde trouwens ook regelen met TPG als je maar betaald. Acer stuurt hem voor de standaard garantie wel terug via DHL heb ik net vernomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen hier die hem ook bij de-laptopper hebben besteld?
Of is het toevallig iedereen hier die hem daar heeft gekocht.

Ik vroeg me af hoe de service was en of het wel een goed betrouwbaar bedrijf etc. is.
Lijkt mij op het 1e oog een goed bedrijf maar wou toch graag wat meningen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 11:28:

Ik vroeg me af hoe de service was en of het wel een goed betrouwbaar bedrijf etc. is.
Lijkt mij op het 1e oog een goed bedrijf maar wou toch graag wat meningen horen.
Shopsurvey :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dussss......
Dan moet ik gisteren op een verkeerde hebben geklikt. Zag niks staan.
Mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 11:28:

Zoals je in de shopsurvey kan lezen heb ik hum er besteld en opgehaald.

Het bedrijf is gevestigd boven een beveiligingsbedrijf, de bovenverdieping dus. Heel net kantoor, kwam heel goed over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn notebook is onderweg naar Den Bosch, hoop dat ze na deze keer alles werkt zoals het hoort anders wil ik een nieuwe :|

Verdorie nooit problemen met die krengen, koop ik er eens een en dan heb ik meteen het geouwehoer |:(

Bwuh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 14:10:
Nou mijn notebook is onderweg naar Den Bosch, hoop dat ze na deze keer alles werkt zoals het hoort anders wil ik een nieuwe :|

Verdorie nooit problemen met die krengen, koop ik er eens een en dan heb ik meteen het geouwehoer |:(

Bwuh...
waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtstreeks bij de leverancier/distributeur :)

www.lifeware.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hem bij Lifeware niet eens inkopen voor waar de-laptopper hem verkoopt.
Wat ik mij dus afvraag waar de-laptopper dan alles inkoopt.

Neem aan dat ze er ook nog wat aan willen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 14:10:

Bwuh...
Tja, ik voel met je mee :(

Ik zelf heb btw bijna geen last van de piep ( ja nu maakt het opeens niet meer uit of BT aan staat of niet :? ) als ik hem @ max heb draaien dus max performance, zet ik hem op een andere optie en hij gaat meteen piepen. ( Feest, nu dus maar 3 uur op 1 accu :X )

Iemand zou eens een mail moeten sturen met alle klachten tot nu toe.

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 19-08-2003 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 15:21:

Ik werk bij een klein shopje, dus bepaal mijn eigen prijs aan de hand van de inkoopprijs. Oftewel... inkoop+btw :P (en dat is minder dan wat je bij de-laptopper betaald, en de-laptopper maakt wel winst kan ik je vertellen ;))

Maargoed als hij het niet doet heb je er weinig aan :|

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrr... foutje :)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

KaOz die van mij is ook naar Den Bosch toe! Alleen ik had ik um bij IngramMicro gekocht voor dezelfde prijs als jij waarschijnlijk (promoprijs van week31-32 ofzo) maar ze gaan nu kijken naar zeer onbetrouwbare aan/uit schakelaar! Ze zouden proberen om hem binnen de drie werkdagen te fixen, anders werd het 5 werkdagen ik wacht met spanning af :D

Zelfde probleem hier ook, koop je zelf eens zo'n laptop, krijg je dit soort gezeik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

grappig, mensen die hem zelf bij een leverancier hebben gekocht krijgen er gezeik mee :P
agja >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op 19 August 2003 @ 16:56:
KaoZ die van mij is ook naar Den Bosch toe! Alleen ik had ik um bij IngramMicro gekocht voor dezelfde prijs als jij waarschijnlijk (promoprijs van week31-32 ofzo) maar ze gaan nu kijken naar zeer onbetrouwbare aan/uit schakelaar! Ze zouden proberen om hem binnen de drie werkdagen te fixen, anders werd het 5 werkdagen ik wacht met spanning af :D

Zelfde probleem hier ook, koop je zelf eens zo'n laptop, krijg je dit soort gezeik :p
Die zeer onbetrouwbare aan/uit schakelaar had ik ook alleen dan zo erg dat hij helemaal niet meer aanging. Wel spanning op de laptop en op de componenten maar geen activiteit van hd en scherm. Ik heb een compleet nieuw moederbord gekregen daarvoor.

Nu lijkt het erop dat interne voedingsshit kapot is wat wederom zou betekenen dat ik een nieuw moederbord zou krijgen.

Maargoed.. we wachten geduldig... :|

ps
de ingram prijs is 17 cent hoger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 17:57:
[...]

Die zeer onbetrouwbare aan/uit schakelaar had ik ook alleen dan zo erg dat hij helemaal niet meer aanging. Wel spanning op de laptop en op de componenten maar geen activiteit van hd en scherm. Ik heb een compleet nieuw moederbord gekregen daarvoor.

Nu lijkt het erop dat interne voedingsshit kapot is wat wederom zou betekenen dat ik een nieuw moederbord zou krijgen.

ps
de ingram prijs is 17 cent hoger :+
ingram is duur >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Speedpete schreef op 18 augustus 2003 @ 12:49:
Hmm... hoor hum nu ook niet meer, zit op m'n werk... Bluetooth uit b.t.w. Verder ligt het volgens mij wel aan de bluetooth maar zoals al eerder gezegd: je moet heel dichtbij zitten en er specifiek op letten.

Verder reply van acer m.b.t. de garantie:

[...]

Voor het bluetooth-piep verhaal verwijzen ze naar de helpdesk (die ik niet ga bellen want het is geen probleem, zoek wel technisch mailaddr. in de VS op ofzo...)
Zeg, ik denk dat ik toch maar die helpdesk weer eens ga bellen ( woei ben er nu regular met wel 7 calls 8)7 )

Kan jij je e-mail die je hebt verzonden even naar mij toe sturen? In ieder geval het stuk over de piep.

Mijn mail staat in mijn profile, ik wil namelijk dat ze me ook door verwijzen naar de helpdesk zodat ik kan zeggen dat ik door gestuurd ben en ik dus meer kans van slagen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandaag mijn 800cli terug, deze was op RMA omdat ik problemen had met rare video tekens door het beeld heen (meer dan drie weken geleden). Het blijkt dat het moederbord defect was geraakt, dus deze hebben ze vervangen bij Acer. Ik hoop dat deze het nu wel langer uithoud dan 4 weken intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:27

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Zoals eerder gemeld heb ik totaal geen problemen met mijn Acer. Net een nieuwe TV en daarop had ik zondag goed beeld via de SVCD uitgang en op de volgende wijze de TV als 2e monitor via de uitbreiding van bureau blad. Wil ik dit vandaag weer doen een DIVX laten zien aan de kids krijg ik alleen grijs beeld en totaal niet scherp. Ik heb volgens mij niets gewijzigd. Gebruik de Omega 2.4.74a drivers, hoe kom ik weer op een beter beeld ?

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Heb er al 3 bij McDOS in Nijmegen besteld... echt alledrie geen problemen mee (800LMCib)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

RS_003 schreef op 19 August 2003 @ 18:58:
[...]

Zeg, ik denk dat ik toch maar die helpdesk weer eens ga bellen ( woei ben er nu regular met wel 7 calls 8)7 )

Kan jij je e-mail die je hebt verzonden even naar mij toe sturen? In ieder geval het stuk over de piep.

Mijn mail staat in mijn profile, ik wil namelijk dat ze me ook door verwijzen naar de helpdesk zodat ik kan zeggen dat ik door gestuurd ben en ik dus meer kans van slagen heb :)
Dit had ik geschreven:
Ten tweede is het mij opgevallen dat, bij het uitschakelen van de
Bluetooth optie, bij complete stilte een 'jengel' te horen is. Kunt u
mij informeren waar dit vandaan komt? Het is totaal geen probleem maar
voor de zekerheid zou ik graag willen weten of het iets inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Montana schreef op 19 August 2003 @ 19:51:
Zoals eerder gemeld heb ik totaal geen problemen met mijn Acer. Net een nieuwe TV en daarop had ik zondag goed beeld via de SVCD uitgang en op de volgende wijze de TV als 2e monitor via de uitbreiding van bureau blad. Wil ik dit vandaag weer doen een DIVX laten zien aan de kids krijg ik alleen grijs beeld en totaal niet scherp. Ik heb volgens mij niets gewijzigd. Gebruik de Omega 2.4.74a drivers, hoe kom ik weer op een beter beeld ?
Hen je in je bios PAL geselecteerd ipv NTSC? Dat was geloof ik het euvel met het grijs. (Had ik gelezen, ik heb mijn TM800 zelf nog niet binnen. )
Of gebruik je een Scart-verloopje of zoiets? Dan kan het ook grijs worden, omdat SVHS niet naar SCART kan worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu ook ziet er erg goed uit. Nog geen dodepixels. Een piep heb ik wel.
Ik heb alleen een vraagje: wanneer was die piep volgens jullie minder??
WLan moet ik nog uitproberen. Krijg morgen mij AP binnen als het goed is. Hij is voor de rest erg stil, af en toe slaat de Fan aan maar dat is ook niet echt storend.
Ik moet nog wat dingen uit proberen, ik laat het hier wel horen.

ff over de drivers: Welke kan ik nu het beste installeren?

edit:
ff door gezocht: Zijn dit de drivers die je moet installeren of zijn er andere:

WLAN : Dell drivers http://ftp.dell.com/network/R59082.EXE
LAN : Acer laatste versie
Sound: Laatste Realtek beta
Chipset : Laatste Acer versie...

VGA : Omega 3.6a

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net besteld bij De-Laptopper. Hij word bij mij thuis bezorgt door hun koerier.
Heb de extra pixel garantie erbij genomen en ze controleren hem ook op de pieptoon voor mij ;)

Ze verw88 dat ze donderdag of vrijdag een nieuwe levering binnen krijgen.
Dus ik heb hem vrijdag of maandag. Mocht ik hem binnen hebben dan zal ik wel mijn gebruiks ervaringen plaatsen. :)

Kon het niet meer aanzien/horen, heb hem maar gewoon besteld. Aangezien de laptopper toch een goeie reputatie heeft en ze de tijd namen voor mij aan de telefoon met mijn vragen.
De klachten die waar ik om vroeg of zij daar veel last van hadden hadden ze nog niks van vernomen dus ik neem aan dat het allemaal wel goed zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil me ook een Acer Travelmate 80x halen. Alleen ik twijfel nog welke. Wegen die extra 300 mhz op tegen de meerprijs? En werkt de wlan goed met elk merk AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 22:18:
Ik heb hem net besteld bij De-Laptopper. Hij word bij mij thuis bezorgt door hun koerier.
Heb de extra pixel garantie erbij genomen en ze controleren hem ook op de pieptoon voor mij ;)

Ze verw88 dat ze donderdag of vrijdag een nieuwe levering binnen krijgen.
Dus ik heb hem vrijdag of maandag. Mocht ik hem binnen hebben dan zal ik wel mijn gebruiks ervaringen plaatsen. :)

Kon het niet meer aanzien/horen, heb hem maar gewoon besteld. Aangezien de laptopper toch een goeie reputatie heeft en ze de tijd namen voor mij aan de telefoon met mijn vragen.
De klachten die waar ik om vroeg of zij daar veel last van hadden hadden ze nog niks van vernomen dus ik neem aan dat het allemaal wel goed zal komen.
Dus toch een keuze genomen. Good 4 you! Hoeveel slapeloze nachten had je er nu ongeveer al van gehad? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een 803LCib zonder dode pixels of vage piep (heb ik op laten controleren :) ). Wat mij opvalt is dat ik alleen recovery cd's (en een Norton Antivirus cd) heb. Ik zou graag de grootte van de partities willen veranderen en ook een NTFS-bestandssysteem willen hebben ipv FAT32. Alleen denk ik dat de recovery cd dan niet meer werkt of dat de recovery cd de hele harddisk herstelt zoals ie was (wat eerlijk gezegd volgens mij waarschijnlijker is). Dit is nooit een probleem geweest, omdat ik normaal de software zelf installeer, maar ik heb dus geen driver cd. Ik volg dit topic al een tijdje, maar zover ik gelezen heb, heb ik niemand hierover iets zien vermelden. Het zou mooi zijn als Windows XP alle drivers al beschikbaar heeft, maar ik twijfel hieraan. Ik neem aan dat iemand zelf de software al eens een keer geinstalleerd heeft, dus ik zou graag ervaringen van mensen hierover willen weten. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja. Precies hier ook spanning op de laptop (wordt ook warm) maar de ene keer komt ie wel voorbij het bios scherm en het andere keer niet. Naja, ik ging er vanuit een lost contact brak aangelsoten moederbord. Ach, als ie straks maar als een tierelier draait! Moet wel zeggen dat de Support van Acer prima is, nemen snel de telefoon op (verbinden je zelf door naar je contactpersoon etc.) en ze kwam me monster ophalen vandaag. Ik wacht nu spanning om de reperatie, ach ik had eerlijk wel zulke problemen verwacht eigenlijk, het is tegenwoordig niet meer de kwaliteit die jaren geleden had. Toen kon je nog een versterker kopen die het nu ook nog doet, kun je nu bijna niet meer doen.

Ik heb onze vriend bij Acer vriendelijk gevraagd of ze een volledige chekc-up konden doen :|
ps de ingram prijs is 17 cent hoger :+
Ach. Die 17cent meer vind ik geen probleem, dan heb je hem iig ook de volgende dag kan ik van andere leveranciers niet zeggen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ingram had hem op dat moment niet meer in voorraad en ik moest toch een bestelling doen bij Lifeware voor een klant.
Had hem ook de volgende dag trouwens, maar Ingram is inderdaad sneller over het algemeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 23:07:
Ik heb sinds vandaag een 803LCib zonder dode pixels of vage piep (heb ik op laten controleren :) ). Wat mij opvalt is dat ik alleen recovery cd's (en een Norton Antivirus cd) heb. Ik zou graag de grootte van de partities willen veranderen en ook een NTFS-bestandssysteem willen hebben ipv FAT32. Alleen denk ik dat de recovery cd dan niet meer werkt of dat de recovery cd de hele harddisk herstelt zoals ie was (wat eerlijk gezegd volgens mij waarschijnlijker is). Dit is nooit een probleem geweest, omdat ik normaal de software zelf installeer, maar ik heb dus geen driver cd. Ik volg dit topic al een tijdje, maar zover ik gelezen heb, heb ik niemand hierover iets zien vermelden. Het zou mooi zijn als Windows XP alle drivers al beschikbaar heeft, maar ik twijfel hieraan. Ik neem aan dat iemand zelf de software al eens een keer geinstalleerd heeft, dus ik zou graag ervaringen van mensen hierover willen weten. Alvast bedankt.
oops, ik was de system cd vergeten. Hoewel uit de recovery manual niet echt blijkt dat je hier de drivers apart kun selecteren, is dit toch het geval. Ik dacht er gisteren nog aan, maar ik had geen zin om mijn bed uit te komen :Z . Misschien kan iemand mij vertellen of er toch nog probleempjes optreden bij een handmatige installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op 19 August 2003 @ 23:05:
[...]

Dus toch een keuze genomen. Good 4 you! Hoeveel slapeloze nachten had je er nu ongeveer al van gehad? ;-)
Niet 1, maar wel ontzetten veel twijfel. Maar ik laat hem op alles controleren, dus uiteindelijk krijg ik foutloze laptop, tenminste dat hoop ik _/-\o_ :)
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 10:20:
[...]

oops, ik was de system cd vergeten. Hoewel uit de recovery manual niet echt blijkt dat je hier de drivers apart kun selecteren, is dit toch het geval. Ik dacht er gisteren nog aan, maar ik had geen zin om mijn bed uit te komen :Z . Misschien kan iemand mij vertellen of er toch nog probleempjes optreden bij een handmatige installatie.
Kan mij niet voorstellen dat een handmatige installatie problemen zal geven.
Ik ga die van mij ook direct formateren en opnieuw installeren want ik wil geen 1 schijf. Dus ik moet hem helemaal opnieuw inrichten.

Enigste wat ik mij afvraag is of ik die tootlje's los kan installeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Laatst online: 31-08 01:17
Die tooltjes (notebook manager, etc) kan je allemaal los installeren (heb ik ook gedaan). Het enige wat mijn opviel, is dat het serienummer van windows onderop je notebook niet werkt bij een normale windows xp cd. Je moet dus eigenlijjk die recovery meuk van acer gebruiken, maar dan krijg je dus alles zo geinstalleerd zoals je het niet wilt :P :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij een "illegale" windows xp installeerd maar je hebt een orginele in huis liggen en de serial komt niet overheen dan ben jij nog niet strafbaar. Je hebt 1 licentie dus je mag 1 pc voorzien van Xp. Mocht dit niet zo zijn dan heb ik niks gezegt ;)

Maar wel fijn dat je die tooltje's apart kunt installeren. Anders bel ik microsoft wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

ARRGHH, mijn TM800 is net thuis afgeleverd bij mijn vriendin en ik moet nog tot 18:00 werken. De ironie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 10:50:
[...]

Niet 1, maar wel ontzetten veel twijfel. Maar ik laat hem op alles controleren, dus uiteindelijk krijg ik foutloze laptop, tenminste dat hoop ik _/-\o_ :)

[...]

Kan mij niet voorstellen dat een handmatige installatie problemen zal geven.
Ik ga die van mij ook direct formateren en opnieuw installeren want ik wil geen 1 schijf. Dus ik moet hem helemaal opnieuw inrichten.

Enigste wat ik mij afvraag is of ik die tootlje's los kan installeren :?
Tooltjes kan je zo ver ik weet ook los installeren.

Maare... wat bedoel je met "geen 1 schijf"? Standaard is de schijf (ik heb 40gig) opgedeeld in C (27.4), D (9.75) en een geheime partitie (zal wel +/- 2.85 zijn)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik wil ten eerste mijn c: schijf geen 27 gig. Daar komt alleen windows en mun drivers op te staan en verder niks, dus 27 gig is wel een beetje te. En voor de rest wil ik hem nog in delen in stukken wat voor mij het handigst werkt.

/me zorgt goed voor zijn windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:01
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 13:23:
Nou ik wil ten eerste mijn c: schijf geen 27 gig. Daar komt alleen windows en mun drivers op te staan en verder niks, dus 27 gig is wel een beetje te. En voor de rest wil ik hem nog in delen in stukken wat voor mij het handigst werkt.

/me zorgt goed voor zijn windows ;)
Maar dan blijft het 1 schijf ;) alleen verschillende partities ;)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Laatst online: 09-09 09:38
Ik heb de 800Lci nu 1,5 uur binnen en tot nu toe ben ik zeer te vreden :) over de tweede VGA uitgang heb ik ook (nog) geen klachten, maar heb er alleen nog maar een beetje DVD op zitten kijken. Geen pieptoon geen klachten verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
speel eens met je power setings, ik merk als ik daar mee speel de piep verandert van toon.

En soms weg gaat, maar niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaja I know, ik heb volgens mij 2 dingen door mekaar gehaald.
Mijn excuses. Mun bedoeling is mijn schijf in 3 partities te verdelen. :)

Heb net mailtje gehad van de-laptopper en ze melden daar dat vandaag al de levering binnen kwam. En dat ze hem voor mij gingen nakijken en misschien zelfs al belde voor een afspraak morgen. _/-\o_

Maar wat mij opviel was dat ze toch wel gestructureerd te werk gaan, want de dingen die ik in mijn mail heb gezet kwamen toch weer terug in hun mail. Dus niet zo standaard mailtje wat ik van sommige bedrijven krijg als ik een bestelling plaats. _/-\o_
RS_003 schreef op 20 augustus 2003 @ 15:07:
speel eens met je power setings, ik merk als ik daar mee speel de piep verandert van toon.

En soms weg gaat, maar niet altijd.
Als ik die pieptoon niet heb dan ga ik hem zeker niet proberen op te wekken dat is 1 ding wat zeker is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Laatst online: 31-08 01:17
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 11:27:
Als jij een "illegale" windows xp installeerd maar je hebt een orginele in huis liggen en de serial komt niet overheen dan ben jij nog niet strafbaar. Je hebt 1 licentie dus je mag 1 pc voorzien van Xp. Mocht dit niet zo zijn dan heb ik niks gezegt ;)

Maar wel fijn dat je die tooltje's apart kunt installeren. Anders bel ik microsoft wel op.
Weet ik, daarom heb ik ook maar een andere serial genomen :). Het gaat er idd om dat je een licentie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Wlan doet het goed, geen uitvallen na 3 minuten ofzo.
Maar er was een programma voor, het heette proset ofzo. Is dat handig om te gebruiken? Ik had het hier ergens gelezen maar kan het niet meet terug vinden.

Hebben jullie nog andere programmatjes die handig zijn voor de acer?

Ik had ook hier gelezen dat er een progje was, waar je ook kan zien hoelang je batterij mee gaat in tijd. Waar kan ik dat vandaan halen?

En hoe kan je zien of je processor 600 mhz gaat of niet???

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Laatst online: 09-09 09:38
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 16:59:En hoe kan je zien of je processor 600 mhz gaat of niet???
In PowerDVD wordt het weleens vermeldt voor de rest denk dat je het meer van iets MBM achtigs moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:27

JWO

hoe is de krasvastheid van het kunstof van de acer tm800 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

llevering schreef op 20 augustus 2003 @ 17:25:
[...]

In PowerDVD wordt het weleens vermeldt voor de rest denk dat je het meer van iets MBM achtigs moet hebben.
En wat is MBM????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:57
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 16:59:
Mijn Wlan doet het goed, geen uitvallen na 3 minuten ofzo.
Maar er was een programma voor, het heette proset ofzo. Is dat handig om te gebruiken? Ik had het hier ergens gelezen maar kan het niet meet terug vinden.

Hebben jullie nog andere programmatjes die handig zijn voor de acer?

Ik had ook hier gelezen dat er een progje was, waar je ook kan zien hoelang je batterij mee gaat in tijd. Waar kan ik dat vandaan halen?

En hoe kan je zien of je processor 600 mhz gaat of niet???
Download SpeedSwitchXP en je weet alles wat je wil weten over power en speed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
LosserNL schreef op 20 augustus 2003 @ 17:46:
[...]

Download SpeedSwitchXP en je weet alles wat je wil weten over power en speed :)
Yup

En MbM = mainboard monitor

Verder kan je ook sisoft sandra downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manman als ik al zo die klachten lees, of tekortkomingen ben ik toch echt blij met mn switch naar powerbook.
heb je nergens last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 18:04:
manman als ik al zo die klachten lees, of tekortkomingen ben ik toch echt blij met mn switch naar powerbook.
Om eerlijk te zijn had ik ook liever een powerbook gehad, maar mijn school wil per se dat ik een intel wlan nic gebruik en er moet Windows XP prof of win2000 op kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nergens last van. Deze dingen worden nou gewoon vaak verkocht dus hoor je er ook meer over.

RS_003:
Kan je met dat MbM ook je, als je processor op 600 staat, het veranderen?
Want ik kan nergens vinden waar dat kan?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 18:09:
Ik heb ook nergens last van. Deze dingen worden nou gewoon vaak verkocht dus hoor je er ook meer over.

RS_003:
Kan je met dat MbM ook je, als je processor op 600 staat, het veranderen?
Want ik kan nergens vinden waar dat kan?????
Nope speedswitch moet je gebruiken, en dan kan je alles HEEL makelijk instellen waneer je wilt dat je cpu 600 mhz doet of 750 of 1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou moe, in afwachting van mijn muis die ik vrijdag ga ophalen wilde ik mijn oude trackball-muis maar gebruiken, met ps/2 aansluiting. Mooi niet dus, tegenwoordig hebben de muizen een usb-aansluiting :D . Wachten tot vrijdag dan maar.... Nog iets anders, ik maak altijd drive images vanuit DOS (ook van NTFS schijven ;) ), maar ik kom niet meer in DOS :| . Heb ik me vandaag flash memory gehaald (omdat laptop geen fdd heeft; wist ik al maar nog geen ervaring mee gehad), gezet op fdd-mode, geformatteerd als MS-DOS opstartdiskette, noppes, Windows wordt gewoon opgestart. In de bios kan ik alleen maar DVD-ROM, Harddisk, LAN of removable device kiezen. Ik heb dus removable device bovenaan gezet, maar dit werkt dus zoals vermeld niet. Komen jullie in DOS (en zo ja hoe) of hebben jullie een alternatieve oplossing voor het maken van een drive image?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Harddisk eruit schroeven. Hem via een verloopkabeltje in je desktop "hangen".

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedpete schreef op 18 August 2003 @ 14:56:
[...]Ik heb idd de WAP11, die werkt perfect.
Ik heb deze nu ook maar als ik die cd draai die er bij zit zegt ie dat hij de AP niet kan vinden. Dus ik kan hem niet configureren. Maar ik kan wel internetten, alleen dus onbeveiligd. Ik kan ook niet op de AP komen met 192.168.1.251 want het standaard password "admin" doet ie niet.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afgelopen weken is het regelmatig voorgekomen dat mijn ventilator wel erg lang blijft draaien. Gisteren en vandaag zelfs langer dan 4 uur achter elkaar. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 15:21:

De-Laptopper koopt ze in bij McDos. Hun verkoopprijs was slechts 26 euro meer dan mijn inkoopprijs daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 19:49:
Komen jullie in DOS (en zo ja hoe) of hebben jullie een alternatieve oplossing voor het maken van een drive image?
Bootable MS DOS-CD maken? Of anders een externe USB-floppydrive aansluiten. Zelf heb ik een externe USB-Box gekocht waar ik diverse harddisks op kan aansluiten om een backup te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 20:18:
[...]

Ik heb deze nu ook maar als ik die cd draai die er bij zit zegt ie dat hij de AP niet kan vinden. Dus ik kan hem niet configureren. Maar ik kan wel internetten, alleen dus onbeveiligd. Ik kan ook niet op de AP komen met 192.168.1.251 want het standaard password "admin" doet ie niet.

Hoe kan ik dit oplossen?
Al een reset geprobeerd? (knopje achterop AP) En was het niet inloggen met alleen username? Weet ik niet meer zeker (heb m'n AP al weer een tijdje)

Probeer anders eens in te loggen via een ouderwetse utp-kabel. Heb mijn AP destijds probleemloos kunnen configgen door middel van m'n desktop.
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 20:47:
De afgelopen weken is het regelmatig voorgekomen dat mijn ventilator wel erg lang blijft draaien. Gisteren en vandaag zelfs langer dan 4 uur achter elkaar. Hebben meer mensen hier last van?
Ja, bij mij draait ie soms wel langer voluit. Maarja, dat krijg je als je 3d games gaat spelen met hoge instellingen :P Dan wordt het beestje warm. Verder, zit al weer enkele dagen op kantoor en m'n TM slaat erg weinig aan. Af en toe als ik ff flink aan het compilen ga en er een paar java apps bij ga draaien springt ie aan.

[ Voor 32% gewijzigd door Speedpete op 20-08-2003 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb mijn TM800Lcib vandaag binnengekregen. Alles netjes verpakt en verzonden door PCSnel. Ik heb geen enkele dode pixel kunnen ontdekken, dus dat is al weer een meevaller!
Ook geen vreemde piepjes of andere euvels. Heb die omega display driver geinstalleerd, maar ik haal maar een matige 6800 3dmark 2001 punten, terwijl toch veel mensen boven de 7000 halen.

Wat is nu eigenlijk de maximale Hz van het LCD scherm? Ik heb hem nu op 75Hz staan en ik durf hem eigenlijk niet hoger te zetten. En wat gebruiken jullie als adapter voor beeldscherm?

Wlan heb ik nog niet geprobeerd en het geluid ook nog niet echt getest.
Al wel Counter-strike geinstalleerd, maar ik moet hem nog een beetje tweaken. Ik vind dat als je gaat strafen, dat het beeld dan de snelheid net niet bij kan houden.
Misschien dat ik het nog beter krijg.

Voorlopig doet alles het, niks defect, dus dat is toppie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

HellBeast schreef op 20 augustus 2003 @ 21:53:
Ik heb mijn TM800Lcib vandaag binnengekregen. Alles netjes verpakt en verzonden door PCSnel. Ik heb geen enkele dode pixel kunnen ontdekken, dus dat is al weer een meevaller!
Ook geen vreemde piepjes of andere euvels. Heb die omega display driver geinstalleerd, maar ik haal maar een matige 6800 3dmark 2001 punten, terwijl toch veel mensen boven de 7000 halen.

Wat is nu eigenlijk de maximale Hz van het LCD scherm? Ik heb hem nu op 75Hz staan en ik durf hem eigenlijk niet hoger te zetten. En wat gebruiken jullie als adapter voor beeldscherm?

Wlan heb ik nog niet geprobeerd en het geluid ook nog niet echt getest.
Al wel Counter-strike geinstalleerd, maar ik moet hem nog een beetje tweaken. Ik vind dat als je gaat strafen, dat het beeld dan de snelheid net niet bij kan houden.
Misschien dat ik het nog beter krijg.

Voorlopig doet alles het, niks defect, dus dat is toppie!!!
Zet het aantal HZ eens op 60 en probeer CS dan nog eens een keer... Max. van tft is namelijk 60hz. En zet de instellingen van CS eens max. :P Ik speel zelf Ghost Recon op max. instellingen en dat draait verrekte soepel... mag ook wel voor een verouderd spel. Heb ook de demo van Chaser gespeeld en dat liep ook erg goed...

En die benchmarks... Ik dacht eerst ook: hey, die 3d is minder dan de rest! En toen ging ik eens kijken bij een aantal benches en merkte dat de hoge scores bij diverse websites met 16bit kleur waren... Default benchte 3d mark bij mij met 32bit kleur.. en ja, da's lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedpete schreef op 20 augustus 2003 @ 21:49:
[...]

Al een reset geprobeerd? (knopje achterop AP) En was het niet inloggen met alleen username? Weet ik niet meer zeker (heb m'n AP al weer een tijdje)

Probeer anders eens in te loggen via een ouderwetse utp-kabel. Heb mijn AP destijds probleemloos kunnen configgen door middel van m'n desktop.
Ik ben er nu op met password admin.
Ik ga ff verder kijken.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 dagen ben ik ook :) eigenaar van een 803 LCi, tot nu toe zonder kuuren. Er zijn echter 2 dingen waar ik tegenaan loop en "nog" niet opgelost krijg, het ene is de slechte verbinding, op reeds te korte afstand, met mijn Sitecom AccessPoint. Maar daar ga ik eerst zelf wel eens mee stoeien.

Wat lastiger is is het volgende. Ik heb me een Sitecom USB 2.0 harddisk case gekocht, en daarin een 40 Gig HD laten hangen (toevallig precies dezelfde als in onzo laptopjes zit :)). Probleem is echter dat wanneer ik hem aansluit aan de 803 ik de volgende melding krijg: A HI-SPEED USB device plugged into non HI-SPEED USB Hub. For assistance in solving this problem, click this message. Als ik dan op het berichtje click opend zich een window, waarin het bericht nog eens herhaald wordt, en tevens wordt verteld dat het ding dus op reduced speed zal functioneren (dat doet hij dus ook). Daaronder staat het volgende: The hubs shown in bold have free ports that can support the HI-SPEED USB device. Dan volgt in "tree" vorm: Intel(r) 82801DB/DBM USB 2.0 Enhanced Host Controller - 24CD, daar onder "in bold": USB Root Hub (6 ports), en daar weer onder staan dan 6 keer: Unused port, echter geen van alle in bold.
Ik heb alle 4 (waarom staat er trouwens 6 ports??) de USB aansluitingen geprobeert, zonder succes, ik heb tevens een logitech muis aangesloten via USB (kan naar mijn ID geen invloed hebben, maar ik heb het toch ff zonder geprobeert, maakte niks uit).
Ik heb de harddisk case vervolgens ff aan mijn desktop gehangen en dan functioneerd hij meteen goed op volledige snelheid.

Wie weet wat er fout gaat, wat ik maybe zelf verkeerd doe, en belangrijkste natuurlijk hoe ik het probleem kan oplossen.

Bij voorbaat dank,

Greetz Raptor,

En sorry voor het lange verhaal :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 22:01:
[...]

Ja dat bedoel ik gebruikers naam als admin. Ik heb wel normaal internet dus ik denk niet dat het licht aan die utp kabel. Ik moet hem alleen beveiligen. Ik moet dat toch zo doen???

Reset heb ik ook al gedaan, maar helpt niks. Hoe kan je controlleren of het beveiligd is??
[edit]Het volgende stukkie is voor degenen die het niet lukt, want SjRD heeft zijn post geedit en het lukt nu wel :P[/edit]

Als het via een mac-list of WEP beveiligd is kan jij dus niet internetten :P

Probeer het volgende eens:
Een Linksys-tiepmiep schreef in de manual:
Open your web browser and type the IP Address you entered in the Setup Wizard. Press the Enter key and the following screen, shown in Figure 6-1, will appear. Leave the User Name field blank. The first time you open the Web Based Utility, use the default password admin. You can set a new password on the screen shown in Figure 6-7.
En het hoeft niet aan de UTP-kabel te liggen...

[ Voor 7% gewijzigd door Speedpete op 20-08-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 22:09:
Sinds 2 dagen ben ik ook :) eigenaar van een 803 LCi, tot nu toe zonder kuuren. Er zijn echter 2 dingen waar ik tegenaan loop en "nog" niet opgelost krijg, het ene is de slechte verbinding, op reeds te korte afstand, met mijn Sitecom AccessPoint. Maar daar ga ik eerst zelf wel eens mee stoeien.

Wat lastiger is is het volgende. Ik heb me een Sitecom USB 2.0 harddisk case gekocht, en daarin een 40 Gig HD laten hangen (toevallig precies dezelfde als in onzo laptopjes zit :)). Probleem is echter dat wanneer ik hem aansluit aan de 803 ik de volgende melding krijg: A HI-SPEED USB device plugged into non HI-SPEED USB Hub. For assistance in solving this problem, click this message. Als ik dan op het berichtje click opend zich een window, waarin het bericht nog eens herhaald wordt, en tevens wordt verteld dat het ding dus op reduced speed zal functioneren (dat doet hij dus ook). Daaronder staat het volgende: The hubs shown in bold have free ports that can support the HI-SPEED USB device. Dan volgt in "tree" vorm: Intel(r) 82801DB/DBM USB 2.0 Enhanced Host Controller - 24CD, daar onder "in bold": USB Root Hub (6 ports), en daar weer onder staan dan 6 keer: Unused port, echter geen van alle in bold.
Ik heb alle 4 (waarom staat er trouwens 6 ports??) de USB aansluitingen geprobeert, zonder succes, ik heb tevens een logitech muis aangesloten via USB (kan naar mijn ID geen invloed hebben, maar ik heb het toch ff zonder geprobeert, maakte niks uit).
Ik heb de harddisk case vervolgens ff aan mijn desktop gehangen en dan functioneerd hij meteen goed op volledige snelheid.

Wie weet wat er fout gaat, wat ik maybe zelf verkeerd doe, en belangrijkste natuurlijk hoe ik het probleem kan oplossen.

Bij voorbaat dank,

Greetz Raptor,

En sorry voor het lange verhaal :P.
6 poorten? Ik heb 4 hubs met in totaal 12 poorten (3x2 en 1x 6) 8)7

Host controller met hub waaraan de 3 universele controllers hangen.

Probeer eens wat verschillende usb-poorten, daarnaast zag ik in apparaatbeheer een instelling voor bandbreedte staan... misschien zit het daar in...

Ik spit iig ff de handleiding door...
edit:
niks gevonden

[ Voor 8% gewijzigd door Speedpete op 20-08-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Je kunt natuurlijk ook gewoon de firewire port gebruiken, usb ports zijn namelijk niet usb2 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedpete, thanx voor de moeite, waar zag jij die bandbreedte instellingen? Ik heb zelf ff gezocht maar kan ze niet vinden.

Greets Raptor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Alienfruit. Er zit helaas alleen een USB 2.0 poort aan. En de 800 serie heeft weldegelijk USB 2.0.

Acer.nl:
4 × USB 2.0 ports

Greetz Raptor

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 20:58:
[...]

Bootable MS DOS-CD maken? Of anders een externe USB-floppydrive aansluiten. Zelf heb ik een externe USB-Box gekocht waar ik diverse harddisks op kan aansluiten om een backup te maken..
hoe maak je een bootable (MS-DOS) CD? Heb geprobeerd erachter te komen maar tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 13:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedpete schreef op 20 augustus 2003 @ 22:11:
[...]

Als het via een mac-list of WEP beveiligd is kan jij dus niet internetten :P
Ik heb er dus nu 1 met die wep beveiligd maar nu moet er nog een op en dat wilt hij niet doen. Hoe kan ik dit doen?

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ben nu met een externe monitor aan het stoeien. Ik kan de externe monitor wel op 100 hz laten draaien, maar wanneer ik Counterstrike ga spelen, dan schiet hij weer terug naar 60Hz. Ik heb al geprobeerd om met reforce de externe monitor op 100Hz te forceren, maar het lukt me niet. Is het iemand hier al wel gelukt of heeft iemand tips?

alvast bedankt.

Ik ben echt blij met de Acer! Nog geen enkel probleem geconstateerd! Wifi werkt perfecto! (ad-hoc met sweex usb kaartje in mijn desktop pc). Geluid is ook zonder tikken of wat dan ook. Geen piepjes en de warmte onder mijn linkerhand valt ook best mee.

Voor de mensen die twijfelen vanwege de vele geposte euvels : Gewoon doen ! ;)

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Speedpete schreef op 20 August 2003 @ 21:58:
[...]
Max. van tft is namelijk 60hz. .
Is dat wel zo? Is het niet 75 Hz? :S

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 23:53:
[...]

Ik heb er dus nu 1 met die wep beveiligd maar nu moet er nog een op en dat wilt hij niet doen. Hoe kan ik dit doen?
Ook niet als je extra keys opgeeft??
HellBeast schreef op 21 August 2003 @ 00:32:
[...]

Is dat wel zo? Is het niet 75 Hz? :S
Zover ik weet is vrijwel elk notebook-tft 60hz...

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:16

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik heb ook een Acer TM 800LCib besteld vandaag bij Sallands Automatisering :) Iemand een idee of die levering een beetje snel is? :)

Verder zal ik ook melden als ie er is of ik last heb van die piep enzo. We zullen zien :)

• alienfruit

alienfruit

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 23:04:
@ Alienfruit. Er zit helaas alleen een USB 2.0 poort aan. En de 800 serie heeft weldegelijk USB 2.0.

Acer.nl:
4 × USB 2.0 ports

Greetz Raptor
Ooh. Bij mijn zit echt wel een Firewire poort hoor (803LCi)

Verwijderd

Ik heb alle 3 de topics door gelezen , maar kon het niet echt vinden ( of nog niet helemaal wakker ) hebben / hadden er meer mensen last met het touchpad ?

De eerste 2 mnd werkte alles goed , rev. 076v btw , en gisteren avond begon m`n
touchpad ineenkeer kuren te vertonen .

Als ik naar de muis beweeg springt die vrolijk terug naar een ander punt .
Heb de default drivers van de restore cd geprobeerd -> Hielp niet .
Laatste drivers van de site ook dat mog niet baten .

Touchpad schoongemaakt ,en zoveel mogelijk " hulpmiddelen " uitgezet , gecheckt op een evt. virus of trojan .

Het rare is dat na een reboot of volledige nieuwe start het even wel goed werkt .

Kan ik hier uitgaan van een hardware defect of zie ik toch wat over het hoofd ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 18:04:
Dat dacht je zeker dat je nergens last van zal hebben.
kijk maar eens op de mac forums wat er allemaal niet voor problemen zijn.
15 inch powerbook titanium, o.a. loslaten van de lak, behuizing krijgt een vieze groene kleur door oxidatie, bios moet af en toe gereset worden voor power management, accu leeg in no time.
Nieuwe 12 inch alu powerbook, deksel dat niet goed sluit, zeer heet worden behuizing.
En als allerergste de zeer vervelende bugs in OSX updates die sommige dingen helemaal verzieken.
Ik ben in ieder geval veel blijer met mijn travelmate 800 dan enige powerbook van apple ooit.

• Speedpete

Speedpete

was barman

alienfruit schreef op 21 augustus 2003 @ 03:30:
[...]

Ooh. Bij mijn zit echt wel een Firewire poort hoor (803LCi)
Ik denk dat Raptor doelt op de harddisk-case... die's alleen usb 2.0
Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 08:44:
Ik heb alle 3 de topics door gelezen , maar kon het niet echt vinden ( of nog niet helemaal wakker ) hebben / hadden er meer mensen last met het touchpad ?

De eerste 2 mnd werkte alles goed , rev. 076v btw , en gisteren avond begon m`n
touchpad ineenkeer kuren te vertonen .

Als ik naar de muis beweeg springt die vrolijk terug naar een ander punt .
Heb de default drivers van de restore cd geprobeerd -> Hielp niet .
Laatste drivers van de site ook dat mog niet baten .

Touchpad schoongemaakt ,en zoveel mogelijk " hulpmiddelen " uitgezet , gecheckt op een evt. virus of trojan .

Het rare is dat na een reboot of volledige nieuwe start het even wel goed werkt .

Kan ik hier uitgaan van een hardware defect of zie ik toch wat over het hoofd ?
Klinkt misschien raar, maar probeer eens met een natte vinger.... (werkte wel goed bij m'n armada destijds)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.