bedankt, was vergeten te googlen, was al laat

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Verwijderd
Klopt , is niet raar , maar dit mocht ook niet baten .Speedpete schreef op 21 augustus 2003 @ 09:39:
Klinkt misschien raar, maar probeer eens met een natte vinger.... (werkte wel goed bij m'n armada destijds)
Ik heb zoals reeds gemeld op dit forum ook problemen met mijn touchpad en de knoppen ernaast. De linkerknop werkt bij een gewone klik niet meer en maakt een vreemd geluid. De touchpad valt af en toe uit en inderdaad de muispointer springt weleens terug naar een vreemde plek (meestal linksboven). Ik denk wel aan een hardware defect zeker in het geval van de linkerknop.Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 08:44:
Ik heb alle 3 de topics door gelezen , maar kon het niet echt vinden ( of nog niet helemaal wakker ) hebben / hadden er meer mensen last met het touchpad ?
De eerste 2 mnd werkte alles goed , rev. 076v btw , en gisteren avond begon m`n
touchpad ineenkeer kuren te vertonen .
Als ik naar de muis beweeg springt die vrolijk terug naar een ander punt .
Heb de default drivers van de restore cd geprobeerd -> Hielp niet .
Laatste drivers van de site ook dat mog niet baten .
Touchpad schoongemaakt ,en zoveel mogelijk " hulpmiddelen " uitgezet , gecheckt op een evt. virus of trojan .
Het rare is dat na een reboot of volledige nieuwe start het even wel goed werkt .
Kan ik hier uitgaan van een hardware defect of zie ik toch wat over het hoofd ?
.076 = nieuwVerwijderd schreef op 21 August 2003 @ 10:28:
Wat is nou de nieuwe revisie dan?
Ik ontvang binnen nu en 2 uur mijn laptop en neem aan dat ik wel de nieuwe heb maar toch ff controleren
Ik had bij de laptopper ook gewoon de nieuwe revisie. En aangezien je een nieuwe laptop uit de nieuwe levering krijgt, zal dat echt wel de nieuwe revisie zijn.Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 10:28:
Wat is nou de nieuwe revisie dan?
Ik ontvang binnen nu en 2 uur mijn laptop en neem aan dat ik wel de nieuwe heb maar toch ff controleren
En .094 voor de 803lci...RS_003 schreef op 21 August 2003 @ 10:55:
[...]
.076 = nieuw
Kan je zowel in je bios als onder op je laptop zien.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 13:35 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door CAP-Team op 21-08-2003 19:41 ]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Als dit zo door gaat kunnen ze net zo goed alle tm 800 laptops terug nemen.Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 19:04:
Heb toch echt een probleem met de ventilator denk ik. Ding gaat ook vandaag echt om de haverklap aan, minstens om de 5 minuten, bijv. als ik een nieuw browserwindow open en zelfs als ik helemaal niets doe.
En als ik bijv. Overnet opstart gaat die ventilator gewoon helemaal niet meer uit, ding heeft vanmorgen keihard 8 uur achter elkaar lopen blazen met Overnet aan.
Dat hoort toch niet? Als dat zo door blijft gaan, gaat-ie toch echt retour want dit is gewoon kut werken zo. Draai zelfs sommige programma's al bijna niet meer omdat ik geen zin heb in continue die herrie aan m'n kop, en die maken dan nog niet eens gebruik van 3D. Ook tijdens het schrijven van dit berichtje floept die fan alweer aan
Balen, ze zien me al aankomen bij Acer, wat moeten ze nou met zo'n probleem
Revisie .094 van de 803lci hier en geen enkel probleem. Net keihard Mozart gespeeld over de hoofdtelefoon en (gelukkigbennebiest schreef op 21 August 2003 @ 18:06:
Ik heb probleempje met de hoofdtelefoon connector.
Als er een stekker - boxen of hoofdtelefoon - inzit en je komt er effe aan ... dan heb ik plots sound door de hoofdtele & laptopspeakers.
Zat overlaatst in de trein te werken op TM met muziekje op via hoofdtelefoon. Kwam een medereiziger vragen of ik mijn muziek stiller kon zetten![]()
Mijn collega heeft de zelfde 803 LCi, allereerste rev denk'k, rev 045. (S/N: LXT250604531600346EF00), en bij hem is het niet anders![]()
Een tweede probleem is de infraroodpoort.
Heb een Nokia 6610 die ik wil connecten, maar dat lukt niet echt. Infrarood staat aan in bios (heb laatste versie 4A11). Als ik de gsm voor laptop leg gebeurt er niets. Na 1 a 2 minuten wordt er eindelijk een 6610 gevonden. De Nokia software kan 'm helemaal niet vinden. Dit ga ik volgende week ook es bij m'n collega testen.
Iemand idem problemen?
Ik heb ook de originele XP er op staan. Maare... probeer het eens te spelen in een 'normale' resolutie. Ik heb zelf gemerkt dat sommige games de native resolute niet echt prettig vinden. Ik draai alles perfect op 1024x768...Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 16:26:
Ik heb mijn Acer 800CLi ook binnenHeel tevreden mee, geen piepjes oid.
Maar ik ben nog niet te spreken over de 3D performance... misschien doe ik wat fout... ik heb Morrowind geinstalleerd en deze loopt brak op de resolutie van 1400x1015Ohja ik heb de windows XP-pro engels erop laten staan dus nog geen rescue disks gebruikt. Misschien is Morrowind wel te overkill??
Kijk eens via de taskmanager naar je cpu-usage, of pak winbar of iets dergelijks. Als je met redelijke regemaat flink wat cpu trekt dan is het niet gek dat je laptop gaat koelen. Draai ff adaware ofzo... wie weet wat ie allemaal vind dat op de achtergrond bezig is...Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 19:04:
Heb toch echt een probleem met de ventilator denk ik. Ding gaat ook vandaag echt om de haverklap aan, minstens om de 5 minuten, bijv. als ik een nieuw browserwindow open en zelfs als ik helemaal niets doe.
En als ik bijv. Overnet opstart gaat die ventilator gewoon helemaal niet meer uit, ding heeft vanmorgen keihard 8 uur achter elkaar lopen blazen met Overnet aan.
Dat hoort toch niet? Als dat zo door blijft gaan, gaat-ie toch echt retour want dit is gewoon kut werken zo. Draai zelfs sommige programma's al bijna niet meer omdat ik geen zin heb in continue die herrie aan m'n kop, en die maken dan nog niet eens gebruik van 3D. Ook tijdens het schrijven van dit berichtje floept die fan alweer aan
Balen, ze zien me al aankomen bij Acer, wat moeten ze nou met zo'n probleem
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Verwijderd
is allemaal niet nodig. Je kunt in Nero gewoon "CD-ROM (opstarten)" kiezen en vervolgens de noodzakelijke bestanden branden. Was echt al laat
ik hoor mijn laptop anders nooit, misschien 1x per kwartier 10 secondealienfruit schreef op 21 August 2003 @ 21:02:
Snap dat probleem met die ventilator echt niet hoor (sorry) het is eenmaal een snelle computer in een kleine behuizing neem toch aan dat zoiets goed gekoeld moet worden. Trouwens een gewone computer maakt veel meer lawaaiIk vind het juist grappig dat ie plotseling aanspringt en weer uitgaat.
Beauty is in the eye of the beerholder
Verwijderd
Heb het reeds met verschillende koptelefoons geprobeerd, het ligt aan de connector van de laptop denk 'k. Speel es met de connector als je wil, zo wat op duwen, es trekken aan de kabel. Als ik dit doe -> ook de sound door de laptop speakersSpeedpete schreef op 21 August 2003 @ 20:21:
Revisie .094 van de 803lci hier en geen enkel probleem. Net keihard Mozart gespeeld over de hoofdtelefoon en (gelukkig) niets gehoord.
Welke koptelefoon heb je, wieweet ligt het daar aan... (zeer wilde gok...)
Lukt niet.Kan de Nokia software overweg met een com-poort? Probeer anders eens ircomm2k (ff googlen en je hebt het). Dan kan je je IR als compoort benaderen. Werkt bij mij werkelijk perfect met m'n Palm M100....
Ik heb het zelf niet ingesteld omdat ik een ander schermpje zag dan bij XP op m'n vorige laptop. Daar kon ik netjes instellen welk type sleutel ik wilde (ascii of hex), lengte e.d. Nu kan ik alleen maar de sleutel invoeren. Daarom heb ik er maar voor gekozen om alleen met een MAC-list te werken. Ben daarnaast toch zo'n beetje de enige Wifi user in de omgeving...HellBeast schreef op 21 augustus 2003 @ 22:01:
Hoe stellen jullie je WeB sleutel in? Ik krijg het niet voor mekaar.
Verwijderd
Lijkt er soms wel op in dit topic, hèRS_003 schreef op 21 August 2003 @ 20:00:
[...]
Als dit zo door gaat kunnen ze net zo goed alle tm 800 laptops terug nemen.
Verder kon ik er wel lekker op gamen rctw et loopt er soepel op.
Dat hou ik uiteraard nauwlettend in de gaten, heb er dan ook al een hele tijd statbar op draaien, maar normaal gesproken komt m'n CPU niet boven de 20% uit en toch slaat-ie regelmatig aan, zelfs als-ie idle is..Speedpete schreef op 21 augustus 2003 @ 20:21:
[...]
Kijk eens via de taskmanager naar je cpu-usage, of pak winbar of iets dergelijks. Als je met redelijke regemaat flink wat cpu trekt dan is het niet gek dat je laptop gaat koelen. Draai ff adaware ofzo... wie weet wat ie allemaal vind dat op de achtergrond bezig is...
Maar dat is het nou juist, als-ie bij mij aanspringt gaat-ie dus bijna niet meer uit, soms wel uren achterelkaar. En ik vind het lawaai behoorlijk hard trouwens, in ieder geval een stuk harder dan m'n desktop. Komt misschien ook omdat de laptop recht voor m'n neus staat en m'n desktop onder het bureau. Maar omdat-ie zolang aanblijft is het extra irritant. Bovendien deed-ie dat vroeger niet.alienfruit schreef op 21 August 2003 @ 21:02:
Snap dat probleem met die ventilator echt niet hoor (sorry) het is eenmaal een snelle computer in een kleine behuizing neem toch aan dat zoiets goed gekoeld moet worden. Trouwens een gewone computer maakt veel meer lawaaiIk vind het juist grappig dat ie plotseling aanspringt en weer uitgaat.
Bij mij is het dus precies andersomDaMorpheus schreef op 21 August 2003 @ 21:11:
[...]
ik hoor mijn laptop anders nooit, misschien 1x per kwartier 10 seconde
Verwijderd
Tenzij je 'm inderdaad alleen voor internet gebruikt heb ik ook draadloos liever een zo hoog mogelijke snelheid, zeker als je regelmatig grote bestanden overzet. Ik heb deze besteld: U.S. Robotics Wireless Turbo Access Point & Router. Is ook als accesspoint verkrijgbaar. In combinatie met de tevens verkrijgbare PC-Card zou-ie draadloos 100 Mbps aan moeten kunnen. En-ie kost maar 88 euro inkoopVerwijderd schreef op 21 August 2003 @ 22:38:
Ik moet nog een Accesspoint hebben die bij mij switch op gedrukt kan worden.
Ik heb al een router in mun speedtouch van adsl zitten.
Maar ik wil wel een accesspoint met MAC-filter en WEB128 bits.
Hebben jullie misschien een suggestie voor mij welke ik het beste kan nemen.
En is het aan te raden om 54 Mbit te nemen?
[ Voor 18% gewijzigd door Roberto op 22-08-2003 00:22 ]
True, true...Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 00:11:
[...]
Tenzij je 'm inderdaad alleen voor internet gebruikt heb ik ook draadloos liever een zo hoog mogelijke snelheid, zeker als je regelmatig grote bestanden overzet. Ik heb deze besteld: U.S. Robotics Wireless Turbo Access Point & Router. Is ook als accesspoint verkrijgbaar. In combinatie met de tevens verkrijgbare PC-Card zou-ie draadloos 100 Mbps aan moeten kunnen. En-ie kost maar 88 euro inkoop
Verwijderd
Tja 't enige programmatje waar ik niet zeker van ben is Overnet, verder staan er alleen maar een paar MyIE2 vensters open. Maar het lijkt me eik. een beetje sterk, zoveel trekt dat Overnet toch niet? Morgen alles maar eens goed nakijken dusRS_003 schreef op 22 August 2003 @ 00:21:
Mijn laptop staat nu al 2 uur aan op de accu ( met piep ja ... ) en de fan is niet eens 1x aan geweest ( en de laptop is toch erg warm ) dus ik zou toch maar eens alles nog 1 keer goed na kijken
edit:
Dit met 2x ie windows open en 2 outlook windows open @ 600mhz.
Verwijderd
Voor 'gewoon' netwerken is het inderdaad wel voldoende. 't was ook meer de prijs wat bij mij de doorslag gaf voor de US RoboticsSpeedpete schreef op 22 August 2003 @ 00:26:
[...]
True, true...
Maar ik zie persoonlijk niet in waarom je 54Mbit apparatuur zou kopen als het notebook standaard 11Mbit is. Tuurlijk, je kan een los kaartje kopen maar ik denk dat het overkill is als je gaat inetten en een beetje netwerken.
Als het alleen om een AP gaat is 11Mbit voldoende. We werken er hier met 2 laptops op, en dat gaat perfect. Als je van plan bent om in de toekomst uit te gaan breiden, tja, dan kan je beter voor 54Mbit.
Verwijderd
Met Overnet aan heb ik een CPU-load van zo'n 5-20% en dan draait de fan continue. Als ik Overnet afsluit gaat 't iets beter, maar staat de fan toch nog grotendeels aan. En zoals ik al schreef, zelfs met een CPU-load van 0% volgens Statbar, floept de fan nog steeds regelmatig aanRS_003 schreef op 22 augustus 2003 @ 01:25:
ik zit nu avi's te kijken maar dat ding slaat echt niet aan.
dus dan moet dat overnet wel 100% cpu trekken denk ik ( dit nog steeds @ 600mhz )
PSN: Houtvlot
Welke compaq dan?dinges schreef op 22 August 2003 @ 04:05:
Ik heb net ook een laptop besteld, lang getwijfeld maar toch maar geen travelmate
ik zie hier zo veel slechte ervaringen met die acer dat ik maar voor een compaq ben gegaan. ja ik weet dat sommige mensen ook slechte ervaringen met compaq hebben
en ik vond die compaq ook iets interessanter qua specs, lekker groot scherm enzo
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 12:24 ]
Ik zet ook veel filmpjes over... dvd-speler open -> disc eruit -> dvd van laptop open --> dvd erinVerwijderd schreef op 22 August 2003 @ 01:03:
[...]
Voor 'gewoon' netwerken is het inderdaad wel voldoende. 't was ook meer de prijs wat bij mij de doorslag gaf voor de US Robotics
Maar ik wil nog wel eens een filmpje overzetten en dan komt extra snelheid toch wel goed van pas, hoewel ik als het even kan dan toch liever USB 2.0 gebruik, natuurlijk..
Hmm... ik heb er een uitgebreide host-controller voor usb 2.0 bij staan... Misschoen op de acer site??Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 12:03:
ik heb de software zelf geinstalleerd, maar ik heb nu een probleem met de USB: Ik heb usb2.0 flash memory, maar het wordt helemaal niet herkend. Op mijn desktop worden ze (twee verschillende merken) wel altijd herkend. Als ik kijk bij apparaatbeheer zie ik dat er helemaal geen usb 2.0 host controller en root hub is (helemaal niks van usb 2.0 dus) , alleen 3 hoofdhubs, 3 universal host controllers en 1 pci to usb host controller. Zijn anderen dit probleem ook tegengekomen en zo ja, ........, hoe hebben ze dit probleem opgelost? Bij de drivers is er alleen bluetooth te vinden dat ook meteen usb-devices installeert, maar verder niks van usb (2.0).
edit: toen ik de laptop ontving (met originele software geinstalleerd), werkte het dus wel.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 14:08 ]
Verwijderd
Met de rma niet , maar mij werd vanochtend geadviseerd om maar een paar weken te wachten met opsturen , dus lijkt dat ze het idd een beetje druk hebben .Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 14:07:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de RMA van Acer? Mijn laptop ligt nu al 4 weken op de plank bij Acer en elke keer als ik bel zeggen ze: "Volgende week is ie klaar." De reden die ze voor de vertraging geven is dat er heel veel notebooks terugkomen. Dat kan ik wel snappen na het doorlezen van deze threads. Ik begin al een beetje spijt te krijgen van mijn aankoop.![]()
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
Jup, ik heb mijn reismaat opgehaald bij PCSnel.nl en daar mocht ik 'm ook rustig bekijken, windows xp install afmaken, controleren op dode pixels, e.d. Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik 'm van te voren had 'gereserveerd'.Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 18:01:
Ok danIk denk dat ik hem volgende week dan maar ga bestellen
Ik ga hem dan denk ik wel zelf ophalen dan kan ik hem ter plekke controleren. Andere mensen hier die dat gedaan hebben?
Heb je 't probleem als je op adapter werkt, op batterij of allebei? En lees eens met het programmaatje WCPUCLK je CPU snelheid gedurende een tijdje uit (t programma gewoon aan laten staan dus). Als 'ie constant op 1300 MHz staat, is het logisch dat je fan heel vaak aan slaat. Dat heb ik ook als ik onder linux werk (en dus niet mn CPU snelheid kan aanpassen..). Probeer anders eens met het programmaatje SpeedswitchXP je processor op "Dynamic Switching" te zetten als je op adapter werkt (AC) en "Battery Optimized" als je op accu werkt, dan zou het allemaal al een stuk minder moeten worden.Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 03:32:
[...]
Met Overnet aan heb ik een CPU-load van zo'n 5-20% en dan draait de fan continue. Als ik Overnet afsluit gaat 't iets beter, maar staat de fan toch nog grotendeels aan. En zoals ik al schreef, zelfs met een CPU-load van 0% volgens Statbar, floept de fan nog steeds regelmatig aan
[ Voor 3% gewijzigd door MrFish op 22-08-2003 18:47 ]
Verwijderd
euh... een x1000
/dev/null
Kwam toevallig vans de week een dode pixel op m'n ouwe armada... als je er op gaat letten kom je het pas tegen.Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 20:15:
Ik durf te garanderen dat ik de pieptoon bij elke TM kan horen.
Het ligt er gewoon als je gevoelig bent voor verschillende tonen.
Als ik in de buurt van de tv kom hoor ik die ook brommen. En er zijn zoveel voorbeelden te noemen. Maar als nog het blijft een fantastische laptop en doet het goed bij mij.
Alleen die pieptoon dan die ik nu al nie meer hoor omdat ik er niet eens meer op let.
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 22-08-2003 21:47 ]
Lager stroomverbruikRS_003 schreef op 22 August 2003 @ 21:46:
Zeg, nu komen er paar met een verhaal dat de piep normaal is, maar met de laptop waar ik geluids problemen had was er geen piep geluid.
En waarom is het dan zo dat ik @ 600 mhz soms geluk heb en het geluid echt niet te horen isZelfs niet als ik met mijn oor op het tb ga hangen ?
Leg dat maar eens ff uit( nofi
)
/dev/null
Wat ik al eerder dacht: jij hebt een andere piep. Elke laptop heeft een piep, een zachte heel normale piep. De piep die jij hebt is duidelijk een ander verhaal...RS_003 schreef op 22 augustus 2003 @ 21:46:
Zeg, nu komen er paar met een verhaal dat de piep normaal is, maar met de laptop waar ik geluids problemen had was er geen piep geluid.
En waarom is het dan zo dat ik @ 600 mhz soms geluk heb en het geluid echt niet te horen isZelfs niet als ik met mijn oor op het tb ga hangen ?
Leg dat maar eens ff uit( nofi
)
Verder heb ik nog 3 andere laptops gehad waar van ik er nu nog 1 heb ( Bij toeval ook een Travelmate ) En geen van die laptops had zon piep geluid.
Kan me niet voorstellen dat ze er een oude revisie inzetten... klinkt heel erg als 'vakantiekracht' werk. Overigens heel normaal. Bij Compaq is dat bijv. niets anders... elke fabrikant heeft rond deze tijd een team van vakantiekrachten die een schroevendraaier toegestopt krijgen...Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 21:42:
Oke... nu ben ik pissig
1 keer mainboard kaduuk - mb vervangen door zelfde revisie
2 keer mainboard kaduuk - mb vervangen door oude revisie
Gevolgen:
-1 Notebook boot vanaf cd en slaat automatisch in standby
-2 WinXP installatie wordt afgekapt bij "Starting Windows)
-3 Acer Recovery Disks werken dus ook niet
-4 WinXP volledig in de war door oud moederbord(drivers en winxp zijn geinstalleerd op de nieuwe 094 revisie)
-5 Kortom Kut
Hij kan meteen weer terug en nu wil ik een een nieuwe notebook en niet een gerepareerd met een 2e hands mainboard.
Ik heb Acer altijd hoog in het vaandel gehad, maar dit vind ik echt te gek voor woorden.
Grrr..
Verwijderd
Verwijderd
moest sowieso nog even langs de internetwinkel gaan waar ik mijn laptop gekocht heb (de Laptopper, erg tevreden over), meteen even dit probleem aangekaart. De jongen die mij geholpen heeft zei dat je bij het herstellen van de acer software kunt kiezen uit een aantal opties, o.a. behouden van de huidige partities (er bestaat ook een optie aanpassen van de partities). Daar meteen in praktijk gebracht en nu heb ik de juiste partities en alles werktSpeedpete schreef op 22 August 2003 @ 13:06:
[...]
Hmm... ik heb er een uitgebreide host-controller voor usb 2.0 bij staan... Misschoen op de acer site??
Het werkt dus, mooiVerwijderd schreef op 22 August 2003 @ 22:31:
[...]
moest sowieso nog even langs de internetwinkel gaan waar ik mijn laptop gekocht heb (de Laptopper, erg tevreden over), meteen even dit probleem aangekaart. De jongen die mij geholpen heeft zei dat je bij het herstellen van de acer software kunt kiezen uit een aantal opties, o.a. behouden van de huidige partities (er bestaat ook een optie aanpassen van de partities). Daar meteen in praktijk gebracht en nu heb ik de juiste partities en alles werkt. Alvast even een drive image gemaakt (jawel, mbv een bootable cd. Trouwens, na het opstarten vanuit de cd-rom met de system cd was er ook een optie MS-DOS. Lijkt me dat je dus ook op deze manier in DOS kunt komen). Later ga ik nog eens een keer kijken of ik het probleem dat ik had alsnog kan verhelpen (beetje onzinnig aangezien ik nu heb wat ik hebben wilde, maar ik ben gewoon nieuwsgierig). Misschien kan ik er inderdaad iets over vinden op de Acer site of misschien heb ik toch een fout gemaakt.
pixels in het midden van het scherm althans het middelste vak zijn gewoon garantie. kan je dus opsturen!Speedpete schreef op 22 August 2003 @ 23:16:
[...]
Het werkt dus, mooi
Mijn Travelmate gaat in ieder geval RMA
Wanneer? Mwa, kan volgend jaar zijn. Heb net eens als test weer een vb-fullscreen-wit-scherm appie gerunned (ook direct na aankoop gedaan i.v.m. dode pixel garantie) en ik heb 2 dode pixels, 1 middenboven en 1 rechtsboven. Totaal geen last van en irriteert niet. Maar daarnaast heb ik op +/- 4cm van links en 1cm van onder een beschadiging in het scherm die je alleen ziet als alles wit is.
Ik ben elke dag op stap met m'n laptop, en gebruik steeds dat stuk 'vilt' dat er standaard bij zat... misschien maar eens mee stoppenLaptop werkt nog steeds perfect hoor, en het is de beste computer die ik ooit heb aangeschaft, maar ik wil er lang mee doen, zeker 3 jaar.
RMA gaat ie dus zeker, en als alles zo blijf als nu is dat begin 2005Komen er dode pixels bij dan zodra de grens bereikt is voor het scherm (bij acer geloof ik 5doden per miljoen...) en ik de laptop kan missen.
Zetten ze er maar een nieuw tft-tje in.
Ik heb uiteindelijk met m'n armada ook aan moeten kloten omdat ie alle reparaties gemist had, dus zodra ik wil gaat ie voor een algehele checkup weg. Vraag me echt alleen af hoe ik dat scherm heb kunnen beschadigen... Druk op het scherm is het niet, want ik doe hum altijd hetzelfde in m'n tas en het punt waar nu een dode pixel is gekomen zit nooit druk op...
Hmm.. anders ga ik er voorlopig maar van uit dat een AI-speler in Ghost Recon 2 gaatjes in m'n scherm heeft geschoten...Misschien dat hier iemand een idee heeft waardoor die pixeltjes gestorven zijn... en daarnaast, de beschadiging in het scherm....
Overigens niks tegen travelmate hoor.. waarschijnlijk mijn eigen domme fout
Valt ie ruuuuuuuuim buitenQorne schreef op 22 August 2003 @ 23:35:
[...]
pixels in het midden van het scherm althans het middelste vak zijn gewoon garantie. kan je dus opsturen!
[ Voor 6% gewijzigd door Speedpete op 22-08-2003 23:52 ]
dat heb ik ook wel eens ja, soms lijkt het gewoon op een dooie pixel en dan is het een stofje wat oplichtSpeedpete schreef op 22 August 2003 @ 23:50:
[...]
Wat kan vuil toch klein zijnNu zit ik nog met 1 subpixel en een krasje... krasje loopt over 2 bij 3 pixels... klein dus. Maar wel een kras waarvan ik de oorzaak wil weten...
hoe ruig ga jij met die notebook om zegRS_003 schreef op 23 August 2003 @ 10:05:
Is bij jullie opeens de linkder mouse buttom ook lam geworden?
Klere ding doet het amper nog.
Ja tuurlijk, ik wil graag mijn laptop van 1500 euro kapot hebben ...Qorne schreef op 23 August 2003 @ 10:25:
[...]
hoe ruig ga jij met die notebook om zeg
tik je er TE hard op ofzo?
Verwijderd
Geloof me, zodra ze zeggen tegen mij je krijgt je geld terug, spring ik een gat in de lucht, en koop ik meteen een dell of compaq.Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 11:14:
Als ik jou wou zou ik een nieuwe laptop vragen.
Of het hele laptop gebeuren maar uit je hoofd zetten.
Tis niet gezond wat jij allemaal wel niet voor problemen hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 23-08-2003 11:48 ]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 11:48 ]
Verwijderd
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS
BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS
[ Voor 17% gewijzigd door MAZZA op 23-08-2003 16:10 ]
In je bios kijken, bij s/r als aan het einde .076 heb je een nieuwe.MAZZA schreef op 23 August 2003 @ 16:10:
Ik post dit nu vanaf mijn zojuist ontvangen TM800Super laptop al zeg ik het zelf. Ik heb ook geen last van een piep whatsoever
Hoe kan ik zien welke revisie het is eigenlijk?
Verwijderd
Waar heb je hem besteldMAZZA schreef op 23 August 2003 @ 16:10:
Ik post dit nu vanaf mijn zojuist ontvangen TM800Super laptop al zeg ik het zelf. Ik heb ook geen last van een piep whatsoever
Hoe kan ik zien welke revisie het is eigenlijk?
Verwijderd
heb je in je bios al de goede instelling gekozen??besmart schreef op 23 August 2003 @ 13:26:
Heb sinds gisteren een Acer TravelMate 803 CLi.
En probeer nu mijn S-video signaal aan me monitor te koppelen. Alleen krijg ik een zwart-wit signaal. Hebben meer mensen hier last van gehad? En hoe hebben jullie het opgelost.
Ik kan niet met een direct-S-video signaal werken, omdat de video-mixer alleen video-signalen heeft (gele stekker)
Salland Automatisering. Boven de 1500 is gratis thuis bezorgd dus dat kwam als goedkoopste uit dan. Woensdag avond besteld. Vandaag in huis.
Verwijderd
herstelprocedure maakt er toch nog een fat32 partitie van.Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 22:31:
[...]
moest sowieso nog even langs de internetwinkel gaan waar ik mijn laptop gekocht heb (de Laptopper, erg tevreden over), meteen even dit probleem aangekaart. De jongen die mij geholpen heeft zei dat je bij het herstellen van de acer software kunt kiezen uit een aantal opties, o.a. behouden van de huidige partities (er bestaat ook een optie aanpassen van de partities). Daar meteen in praktijk gebracht en nu heb ik de juiste partities en alles werkt. Alvast even een drive image gemaakt (jawel, mbv een bootable cd. Trouwens, na het opstarten vanuit de cd-rom met de system cd was er ook een optie MS-DOS. Lijkt me dat je dus ook op deze manier in DOS kunt komen). Later ga ik nog eens een keer kijken of ik het probleem dat ik had alsnog kan verhelpen (beetje onzinnig aangezien ik nu heb wat ik hebben wilde, maar ik ben gewoon nieuwsgierig). Misschien kan ik er inderdaad iets over vinden op de Acer site of misschien heb ik toch een fout gemaakt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 15:47 ]
Hmm... als dat zo is het geen dode pixel maar een beschadiging, net als het krasje. Ik heb namelijk na aankoop het scherm zeer grondig bekeken i.v.m. de pixelgarantie.alienfruit schreef op 23 August 2003 @ 02:40:
Overigens bij een lcd scherm kun je geen nieuwe "dode pixels" bij krijgen, omdat die dode pixels bij een lcd scherm ingebakken wordt (onstaat tijdens het productie proces) bij een CRT scherm kun je dus wel op een later termijn nieuwe dode pixels krijgen. Naja, dit is in iedergeval wat mijn vader zegt
Hier: http://tuxmobil.org/acer.html , onderin staan links naar verschillende webpagina's waar wordt beschreven hoe de hardware van de acer 80x onder linux aan de praat gekregen kan worden.
Na 3 pogingen van de leverancier kan je allang een nieuwe eisen of je geld terug. 5 maal hoef je niet te pikken, je hebt gewoon een slechte produktie getroffen.RS_003 schreef op 24 August 2003 @ 00:07:
Zo juist is mijn linker muis knop half dood gegaan, ik kan er nu niet meer mee dubbel klikken, maandag gaat dus mijn laptop voor de 5e!!! keer rma..
Zucht
/dev/null
Verwijderd
OMG, wat heb jij een problemen. Ik hoop dat ik niet al die fratsen krijg als ik binnenkort een 800Lci koop. Je hebt toch revisie 0.76? Gewoon dat ding retour schoppen en geld terug vragen.RS_003 schreef op 24 augustus 2003 @ 00:07:
Zo juist is mijn linker muis knop half dood gegaan, ik kan er nu niet meer mee dubbel klikken, maandag gaat dus mijn laptop voor de 5e!!! keer rma..
Zucht
dat probleem heb ik ook af en toe, zit er nog over te denken wat te doen..RS_003 schreef op 24 August 2003 @ 00:07:
Zo juist is mijn linker muis knop half dood gegaan, ik kan er nu niet meer mee dubbel klikken, maandag gaat dus mijn laptop voor de 4e!!! keer rma..
Zucht
http://www.NUiPhone.nl/
Verwijderd
Dat is toch echt een 803Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 12:27:
Ik zie bij Salland Automatisering de 800Lci met 0.94 revisie. Is dit nog beter dan de 0.76??
Verwijderd
Mjah, minder
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 13:02 ]
Ik heb hem ook bij Sallands besteld en heb echt geen problemen ermee. Niks aan het handje. *afklopt*Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 12:44:
[...]
Ik heb een 800Lci besteld bij Salland. Nu hopen dat er niets mankeert zoals bij RS_003![]()
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq