nero355 schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:14:
[...]
En dat antwoord is : Door alle conecties die ShareaZa maakt naar alle networks wordt je verbinding "volgeduwd" en raakt ie veel te verstopt voor Steam.
Zowiezo zou je heeeeeel veel LAG hebben als je dan online zou gamen dus je feestje gaat niet door

Ik heb ondertussen het één en 't ander opgezocht.
En idd je hebt gelijk. Ook heb ik een mailtje gestuurd naar SMC omdat dit niet kon vond ik. Gewoon je internet laten dichtslibbren, zo hard dat je zelfs niet meer kon internetten. Op
www.wietje.nl staat ook veel informatie.
Nu hebben ze me ook twee word documeten toegestuurd. Waarin wordt uitgelegd dat je je NATport moet openzetten (duh,) voor inkomende connecties, maar ook je ipfilter aanpassen.
Nu dit heeft me op een id gebracht. je kan namelijk op udp en tcp filteren. Ook kan je dat doen, voor alles behalve één of meerdere poorten. Nu laat ik enkel udp binnen voor die pc (vast ipadres) op één poort. de rest is enkel tcp. (die udp is denk'k voor shareazaa. En ik laatdie binnenkomen op de veelgebruikte poort 6364.) Shareaza zelf staat op 9998 en laat enkel TCP binnen en laat ik enkel versturen.
Dan nog daarbij, maximum 20 edonkey clients verbinden en met shareaza 3 hubs (not becoming a leaf!) + 50 max. transfers verdeeld over 2 files.
Nu kan tenminste één iemand op ons netwerk met steam gamen. Ik ga es kijken hoe ik die modemrouter(smc 7204) enkel gebruik als een modem, en m'n oude router(smc 7004) als router ga laten dienen...

de twee met elkaar combineren.
Ik laat je m'n strijd nog wel weten.
Mocht nog iemand suggesties hebben welke poortn het interessants zijn, welke udp, welke tcp, bij shareaza, laat me dan eens iets weten?
alvast bedankt voor de hulp.