[Shareaza] Wie gebruikt het?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 8.285 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook maar 3 buren..
er staat nergens hoe ik ervoor kan zorgen dat ik er meer krijg!! weet iemand hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 23:14:
ik heb ook maar 3 buren..
er staat nergens hoe ik ervoor kan zorgen dat ik er meer krijg!! weet iemand hoe?
Je moet bij de Gnutella instellingen de getallen aan de rechterkant wat omhoog gooien :)

Ik heb al is 12 neighbours gehad :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik het na het lezen van dit topic ook... Errug fijn proggie moek zeggen.... DANK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
_/-\o_ Sir_Killalot _/-\o_

Bedankt man! Mijn Neighbours schieten omhoog, na een minuutje heb ik er al 13 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnks indeed! zit nu op 5 stuks.

Toch zit ik te downloaden met 4kb/sec en te uploaden met 60kb/sec ;-(((
maar goed.hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 20:48:
thnks indeed! zit nu op 5 stuks.

Toch zit ik te downloaden met 4kb/sec en te uploaden met 60kb/sec ;-(((
maar goed.hehe
5 is niet echt veel hoor, zonder dingen te veranderen kom ik (en de meeste andere) al aan de 6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm.. ik heb hier cistron in het midden van r'dam...
Waarom ik dan toch zo weinig neighbours heb weet ik niet.
Hoe dan ook, het hele p2p valt me toch wel erg tegen. Misschien zoek ik niet goed, maar alleen de aller ALLER populairste dingen hebben meerdere sources. Over het algemeen heb ik maar 1 source voor spul. En als die dan offline gaat.. ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Wat is de standaard Shareazaa port, ik heb hem per ongeluk op rdm gezet, en dit werkt slecht met mijn vuurmuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasSpruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04-2022
@wvkreg: shareaze heeft geen standaard poort. pleur um op een vaste poort en hij gaat vrolijk verder. die poort dan configgen in je vuurmuur.

gebruik het zelf al een tijdje en ik moet zeggen dat ie werkelijk geweldig loopt. meestal heb ik 3 neighbours, maar ik download vaak boven de 100KB/s en mijn max is 96 (multikabel) vooral torrents doen het goed. ed2k doet het ook wel, maar ietsje minder snel. extreem snel prog is mijn ervaring.

ik gebruik alleen die mediaplayer niet. ik heb winamp en zoomplayer. (kan alleen geen RM`s afspelen) geen spyware, en geen popups. dan is kazaa of imesh wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Wat ik wel minder vind is dat Shareaza al mijn geheugen vol gooit, na een minuut of 10 zit ik altijd rond de 10 mb vrij geheugen, is er geen manier om hier iets aan in te stellen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

welk OS ?
Maybe een groter wisselbestand (of hoe dat ook heten mag)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
M@ximuS schreef op 13 August 2003 @ 08:59:
welk OS ?
Maybe een groter wisselbestand (of hoe dat ook heten mag)
Wondows XP Pro, en het wisselbestand lijkt mij groot genoeg: 512 Mb.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yemoke schreef op 06 August 2003 @ 18:34:
Ik vin het zekers te weten een fijn progje, word hier nou ook dat credit systeem gebruikt zoals bij eMule?
Voor zover ik het heb begrepen, gebruikt shareaza wel het credit systeem, maar niet voor zijn eigen queues. Dus wel voor emule gebruikers.

Zelf gebruik ik shareaza nu 2 maanden en ben erg tevreden haal hogere snelheden dan met emule, edonkey of kazaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Naluh! schreef op 12 augustus 2003 @ 19:41:
Wat ik wel minder vind is dat Shareaza al mijn geheugen vol gooit, na een minuut of 10 zit ik altijd rond de 10 mb vrij geheugen, is er geen manier om hier iets aan in te stellen?
Hmmmm, en na een tijdje komt er vanzelf weer meer geheugen vrij, al blijft het toch een vrij grote aanslag. Maar ik was toch echt verbaasd om te zien dat dat progje binnen een korte tijd mijn 1GB vol pleurde. :/

Ik moet zeggen dat ik het vergeleken met KazaaLite tot nu toe een verademing vindt, veel meer sources en geen halve dag wachten tot het downen begint.

Specs

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Leuk dat dit topic vrij uitgebreid is geworden :)
Bij mij doet Shareaza het steeds beter; sneller, meer resultaten, en wat je maar wilt. Werkt erg lekker moet ik zeggen. Ik zit nu alleen nog te wachten op een plugin die ervoor zorgt dat er automatisch naar 'more sources' wordt gezocht. Wie iets weet, zegt het maar :)

Verwijderd

mwaa, heb hem ff gedownload, Ik dacht hmm, lekker snel downloaden, niet dus! Ik dus weer kazaa aangezet, liedje ging sloom, dus ff bij shareaza gezocht, eerst niet gevonden, 2e x wel, dus downloaden!!, maar hij wou niet downloaden! dus kazaa weer aangezet, en toen hij bij kazaa klaar was (shareaza bleef aan) ging hij pas bij shareaza downloaden! :Z :z maar ik houd hem nog ff

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 11:41:
mwaa, heb hem ff gedownload, Ik dacht hmm, lekker snel downloaden, niet dus! Ik dus weer kazaa aangezet, liedje ging sloom, dus ff bij shareaza gezocht, eerst niet gevonden, 2e x wel, dus downloaden!!, maar hij wou niet downloaden! dus kazaa weer aangezet, en toen hij bij kazaa klaar was (shareaza bleef aan) ging hij pas bij shareaza downloaden! :Z :z maar ik houd hem nog ff
Je moet idd met Shareaza meer geduld hebben, maar MP3's kan je beter met Kazaa Lite doen want voor kleine dingen is Kazaa veel beter :)

Hele albums enzo gaat wel weer sneller met Shareaza ;)

Verwijderd

Echt super vet dat je op albums kan sorteren, echt een goed programma !
Alleen jammer dat het niet altijd even stabiel is.

• You-Suk
  • Laatst online: 07-08 19:46
Naluh! schreef op 13 August 2003 @ 19:34:
[...]

Hmmmm, en na een tijdje komt er vanzelf weer meer geheugen vrij, al blijft het toch een vrij grote aanslag. Maar ik was toch echt verbaasd om te zien dat dat progje binnen een korte tijd mijn 1GB vol pleurde. :/
Ik zit dus met hetzelfde probleem, prog vreet alle geheugen op :| Zo af en toe maakt ie wel weer wat vrij, maar dat is maar voor korte duur.
Voor de rest is het een leuk P2P progje, beter en sneller als Kazaa :)

Nu alleen dat geheugen gedoe nog ff oplossen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het Gnutella netwerk is toch gewoon hetzelfde als Kazaa (Lite) en iMesh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 12:04:
En het Gnutella netwerk is toch gewoon hetzelfde als Kazaa (Lite) en iMesh?
Kazaa zit niet op het Gnutella netwerk, toen Morpheus dat wel ging doen stapte iedereen weer over naar Kazaa en mede daardoor is Kazaa weer zo populair geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt gelijk

Fasttrack is het netwerk van Kazaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Ik blijf het pruts vinden eigenlijk, ondanks alle tips die hier staan is mijn download a) altijd kleiner dan de upload, en b) de upload is gemiddeld zo rond de 10-15 KB/s. :(

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
mbvisiontt schreef op 30 augustus 2003 @ 01:24:
Ik blijf het pruts vinden eigenlijk, ondanks alle tips die hier staan is mijn download a) altijd kleiner dan de upload, en b) de upload is gemiddeld zo rond de 10-15 KB/s. :(
Sorteer eens op snelheid in het resultatenvenster zou ik zeggen. Of laat je PC 's nachts aan staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Ik heb inmiddels shareaza naar de laatste beta geupdate, en alle cijfertjes es de lucht in geknald, en inmiddels is de gemiddelde download snelheid zo'n 20 kb/s. Niet geweldig, maar ala, valt mee te leven. Vannacht had ie een enkele keer ff 80 kb/s, maar dat was dan ook wel max. Ik houd hem wel, maar met gemengde gevoelens.

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Waar haal ik de 1.9 beta? Als ik in het download-deel op de website deze wil downloaden, krijg ik steeds 1.8.9.xx. Iemand?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Breepee schreef op 30 augustus 2003 @ 15:12:
Waar haal ik de 1.9 beta? Als ik in het download-deel op de website deze wil downloaden, krijg ik steeds 1.8.9.xx. Iemand?
Dat is de 1.9 beta versie ;)

(beetje vaag ja :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Sir_Killalot schreef op 30 augustus 2003 @ 16:48:
[...]

Dat is de 1.9 beta versie ;)

(beetje vaag ja :P )
hmm, maar er zou ook verbinding gemaakt kunnen worden met bittorent en dat zie ik nergens staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
heeft iemand al de speed up (find more sources) proggie gevonden zoek me een ongeluk.
in de form van shareaza hebben ze het er wel over er staat alleen niet waar ze hem vandaan hebben.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Breepee schreef op 31 August 2003 @ 09:36:
[...]

hmm, maar er zou ook verbinding gemaakt kunnen worden met bittorent en dat zie ik nergens staan?
Gewoon instellen dat Shareaza de .torrent files moet openen :)

(en BitTorrent is niet echt een netwerk zoals Gnutella of FastTrack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Sir_Killalot schreef op 31 August 2003 @ 14:24:en BitTorrent is niet echt een netwerk zoals Gnutella of FastTrack
Ah, dat wist ik niet. En waar haal ik die torrent-bestanden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Breepee schreef op 31 August 2003 @ 14:30:
[...]

Ah, dat wist ik niet. En waar haal ik die torrent-bestanden dan?
Nou, gebruik Google is ofzo, want linkjes naar BitTorrent sites mogen hier niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
smashnl schreef op 31 augustus 2003 @ 10:02:
heeft iemand al de speed up (find more sources) proggie gevonden zoek me een ongeluk.
in de form van shareaza hebben ze het er wel over er staat alleen niet waar ze hem vandaan hebben.
Hier ben ik ook al een tijdje naar op zoek ja. Iemand een idee?
Ik had wel de speed-uptool van Kazaalite geprobeerd, maar die doet het niet. Was het proberen waard natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Killalot schreef op 10 August 2003 @ 11:59:
[...]

5 is niet echt veel hoor, zonder dingen te veranderen kom ik (en de meeste andere) al aan de 6 ;)
Je hebt aan een stabiele verbinding met een neighbouring hub voldoende. De andere werken meer redundant voor als er eentje uitvalt.

Ik heb 't programma ook ff uitgeprobeerd en 't werkt uitstekend. Werkt sneller dan eMule. Je moet het programma even goed configureren en dan werkt het uitstekend.

Meer hub connecties is alleen maar overhead en helpt geen fuck als je hogere download snelheden wilt.

Voor mensen die het niet snappen moeten maar eens op http://www.gnutella2.com kijken. Daar wordt de netwerk topologie goed uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Oké nu zit ik ff met het volgende. Ik heb nu alle tips van hier een beetje gevolgt en ik moet zeggen het werkt zeker niet onaardig. Ik zit alleen nog met de volgende vragen.

- Hoe kan ik zien wie mijn neighbours zijn ? Zijn het de gekleurde mensen bij de tab network?
- Ik heb in mijn instellingen inbound adress het volgende ingesteld. Adress: Automatic , Speed 56 kb/s , Port: 250. Nu heb ik op mijn router die poort geforward, maar er is nog steeds niemand die bij mij download. En ik share rond de 7,5 gig aan alle soorten mp3's. Ik krijg wel vaak de foutmelding Unable to iniate Neigbour connection (refused) ligt dit aan mij? Doe ik iets verkeerd kan ik dit testen ?

[ Voor 9% gewijzigd door G F0rce 1 op 12-09-2003 16:44 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik had dit programma toevallig vorige week gedownload en zie nu de topic hierover, maar ik vind het echt een heel fijn programma en gebruik het als vervanger van emule.

Ik download nu tussen de 5 en 10 keer sneller.
Bij emule had ik max. 100kb/s maar nu heb ik gemiddeld 700 kb/s en zelfs zeer geregeld uitschieters naar meer dan 1000 (!) kb/s.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik hoop dat dit programma wel door de proxy op mijn school wil (Squid), dan kan ik tenminste nog wat nuttigs doen tijdens mijn werk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Het is idd een zeer fijn programma, maar ik zit nu echt met dat geheugen.
Hoe komt het eigenlijk dat het zoveel geheugen in neemt? En wat kan je eraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

kan je ook wat doen om het aantal open poorten omlaag te brengen, huisgenoten klagen ;)

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, alle poorten knallen zowat open!

En de zogenaamde dl speed die aangegeven wordt klopt niet, shareaza zegt 50 kb/s, du meter zegt 8 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 20:25:
Idd, alle poorten knallen zowat open!

En de zogenaamde dl speed die aangegeven wordt klopt niet, shareaza zegt 50 kb/s, du meter zegt 8 kb/s
Dat heeft te maken met Kb en KB. Ofwel bits en bytes :D

Shareaza geeft standaard bits aan, maar dit kan je instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ok, ik heb t progje verwijderd, vreet resources, gooit teveel poorten open en vertraagt zo het systeem, bah jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Laatst online: 12-09 14:52
Dit is een zeer snel en goed p2p progje, ik kan Sof2 spelen en 2 downloads van 50 kb/s hebben zonder lag :), geen last van crashes ofzo, of te hoge resources, ik heb voor deze prog wel DMZ van me router moeten aanzetten :/

-Edit-

Oops, het is niet zo vreemd dat DMZ wel aan moest, ik had geen poorten gemapped |:( (poorten mappen heb ik ook liever niet, teveel werk :P)

=Edit= (2de editie :P)
OOOOOOOOPSSSSSSSSSss
Het gaat helemaal niet met kilobytes per seconden, maar met kiloBITS per seconden |:( |:( |:( |:( |:( , heb ik snel effe veranderd naar kiloBYTES per seconden en alles zag er minder rooskleurig uit :/ (qua downloadsnelheid dan he).

[ Voor 54% gewijzigd door Roflmao op 07-10-2003 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom kan ik niet connecten naar het Gnutella1 netwerk? gnutella 2 doet et prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Verwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 11:51:
Maar ... je moet met ShareAza NIET met het eDonkey2000 netwerk connecten, dat is een heel grote NONO. Je ziet resultaten met meer dan 1000 sources, wow downloaden denk je dan ... dat gaat dus nog wel eff duren.

Alleen verbinden met Gnutella1 en Gnutella2 ... en natuurlijk Bittorent when needed. Je krijgt wat minder resultaten maar je kan wel downloaden.
Met het edonkey netwerk aan ook hoor. en dat het lang duurt valt eigenlijk ook nog wel weer mee. 't werkt verder net als in emule. je moet degene pakken met de meeste resources. ik vind shareaza best wel te pruimen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

heeft iemand anders al gemeld dat het veel bandbreedte wegvreet?

Als ik dit progje gebruik ligt me netwerk zo goed als stil, iemand daar een oplossing voor gevonden.
Ik heb al de uploads wat aangepast maar dat gaf geen soelaas.

Verder is het wel lekker om mee te werken en het staat meestal in de nacht aan, maar overdag lijkt me ook wel lekker, alleen moet ik dan wel iets vinden voor dat probleempje.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
gebruik het icm netlimiter.. dan stel je de upload van de programma op 1kb/s in.. wel zo handig met mijn 256/64 verbinding

Maarr ehhh.. ik w8 al een uur en hij connect niet anar 1 van de netwerken.. ik heb versie 1.8.9.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
De laatste versie vreet al mijn upload weg, zodat het surfen onmogelijk wordt. Aanpassen in de configuratie schijnt geen effect te hebben.

Jammer, ik denk dat ik maar weer een stapje terug doe naar de vorige versie. Dat werkte stukken beter, én sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
welke versie gebruik je dan? is die nog ergens te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
koelkast schreef op 15 oktober 2003 @ 12:10:
De laatste versie vreet al mijn upload weg, zodat het surfen onmogelijk wordt. Aanpassen in de configuratie schijnt geen effect te hebben.

Jammer, ik denk dat ik maar weer een stapje terug doe naar de vorige versie. Dat werkte stukken beter, én sneller!
Ja, de laatste versie vreet ook mij upload weg, maar niet zo erg als bij jou, de websites reageren gewoon een beetje trager meer niet. Trouwens ik heb me upload limiet op 2 KB/s staan ALS ik surf, hoger kan gewoon niet als je wilt normaal surfen, als ik niet surf gewoon 16 KB/s (dat is me max). En juist de nieuwste beta (1.9) bij mij gaat sneller dan de oude! Ik download nu M.. P.... 2 ;), met gemiddeld 30 KB/s en geloof me maar, dat is fokking snel voor iemand met 1. Chello 2. Een router 3. Altijd gewend is aan kazaa lite met 5 KB/s :r (behalve met mp3's die gaan boven de 100 KB/s)

Edit:
Arno schreef op 15 oktober 2003 @ 11:02:
heeft iemand anders al gemeld dat het veel bandbreedte wegvreet?

Als ik dit progje gebruik ligt me netwerk zo goed als stil, iemand daar een oplossing voor gevonden.
Ik heb al de uploads wat aangepast maar dat gaf geen soelaas.

Verder is het wel lekker om mee te werken en het staat meestal in de nacht aan, maar overdag lijkt me ook wel lekker, alleen moet ik dan wel iets vinden voor dat probleempje.
Je hebt gelijk met die bandbreedte, hij vreet het best wel veel weg t.o.v. de oudere versies MAAR, de oudere versies downloaden bij mij minder snel, de nieuwste (1.9 beta), download bij mij echt snel, werkt beter, maar vreet wel meer bandbreedte.

[ Voor 29% gewijzigd door Roflmao op 03-11-2003 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
:o ik gebruikt het nu een week, en films en mp3s gaan voor mijn verbinding snel zat ik zit op 3 a 2 kbs voor me max. dlsnelheid. Ik vindt het minderspammy als kza en denk dat ik het hierbij houd (en Dc++ natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
semicon schreef op 03 november 2003 @ 17:46:
...bla... Ik vindt het minderspammy als kza ..bla...
Leg eens uit wat jij bedoelt met minderspammy :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb net ook ff Shareaza gedownload, ziet er allemaal wel slick uit moet ik zeggen, ook een stuk duidelijker dan veel andere P2P clients. Alleen vind ik het nogal irritant dat ze de snelheid in kilobits hebben staan ipv kilobytes, is toch een stukkie minder :( Wat was ook al weer de verhouding tussen bit en byte? kb/8 = kB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

da_rippah schreef op 03 november 2003 @ 18:16:
Ik heb net ook ff Shareaza gedownload, ziet er allemaal wel slick uit moet ik zeggen, ook een stuk duidelijker dan veel andere P2P clients. Alleen vind ik het nogal irritant dat ze de snelheid in kilobits hebben staan ipv kilobytes, is toch een stukkie minder :( Wat was ook al weer de verhouding tussen bit en byte? kb/8 = kB?
Shareaze gebruik ik zelf om boeken te downloaden en ben er op zich goed over te spreken. Alleen zit er bij mij wel een enorm verschil in download snelheid als ik edonkey protocol ook aanschakel. Verder gaat downloaden idd langzaam en dat met die bits tov een byte is imho zeer vervelend (alhoewel je minder snel ziet dat het eigelijk zo traag als de pest is).

en ja.. 8 bits is 1 byte.

Downloads die lang in de lijst staan, die krijg je trouwens ook nooit meer binnen. En het is super irritant als je tig files heb van 90/99% die niet meer verder gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Alarmnummer op 03-11-2003 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

Alarmnummer schreef op 03 november 2003 @ 18:37:
[...]

Shareaze gebruik ik zelf om boeken te downloaden en ben er op zich goed over te spreken. Alleen zit er bij mij wel een enorm verschil in download snelheid als ik edonkey protocol ook aanschakel. Verder gaat downloaden idd langzaam en dat met die bits tov een byte is imho zeer vervelend (alhoewel je minder snel ziet dat het eigelijk zo traag als de pest is).

en ja.. 8 bits is 1 byte.

Downloads die lang in de lijst staan, die krijg je trouwens ook nooit meer binnen. En het is super irritant als je tig files heb van 90/99% die niet meer verder gaan.
bij opties kun je instellen dat hij het in KB/s aangeeft...werkt beter. Ik heb nog niet echt hoge snelheden gehaald met het programma gem. 3/4 KB/s.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Je moet (eigenlijk) ook niet de andere netwerken aanzetten, dus alleen Gnutella 2, en niet met Gnutella 1 en edonkey2000. En trouwens, als ik ze alledrie aanzet (GN2, GN1 en ED2K) slibt me verbinding dicht, ik kan niet eens internetten dan. En nog iets: Bij mij download ie met GN2 snel genoeg hoor vaak 15-30 KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Waar open je die boeken mee dan? Is dat .pdf ofzo? Nooit aan gedacht om boeken te downloaden, nu je het zegt :P

En dat is inderdaad wel klote dat downloads die bijna klaar zijn en dan ophouden nooit meer zullen completen :(
edit:

Ik merk trouwens dat bij "Library" lang niet al mijn files worden weergegeven, bijvoorbeeld slechts 4 mp3s terwijl ik er ongeveer 800 heb.. Hebben jullie dit ook?

[ Voor 29% gewijzigd door da_rippah op 03-11-2003 19:02 . Reden: Library gezeur toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
da_rippah schreef op 03 november 2003 @ 18:59:
Waar open je die boeken mee dan? Is dat .pdf ofzo? Nooit aan gedacht om boeken te downloaden, nu je het zegt :P

En dat is inderdaad wel klote dat downloads die bijna klaar zijn en dan ophouden nooit meer zullen completen :(
edit:

Ik merk trouwens dat bij "Library" lang niet al mijn files worden weergegeven, bijvoorbeeld slechts 4 mp3s terwijl ik er ongeveer 800 heb.. Hebben jullie dit ook?
De meeste zijn PDF's ja, maar boeken in het .DOC formaat zijn er ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
newpegasus schreef op 03 november 2003 @ 18:43:
[...]

bij opties kun je instellen dat hij het in KB/s aangeeft...werkt beter. Ik heb nog niet echt hoge snelheden gehaald met het programma gem. 3/4 KB/s.
Ja, was inderdaad nogal obvious dat dat wel bij de opties zou staan, toch bedankt voor de tip! Is idd wat duidelijker ja :) Ik zit nu gemiddeld op de 10 kB/s, maar dan pak ik ook de files die claimen het snelst te zijn... (wordt dus 166 Mbit :D beloofd, je krijgt 200 Kbit ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Sir_Killalot schreef op 03 november 2003 @ 19:06:
[...]

Chm is het allerfijnste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
da_rippah schreef op 03 november 2003 @ 18:59:

edit:

Ik heb die probleem niet hoor, misschien is het een bug dat je na een X aantal bestanden de rest niet meer ziet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Hmm de laatste tijd werkt het hier ronduit kut, de downloads beginnen vaak niet eens en als ze beginnen komen ze niet boven de 2 kBps uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Als je veel credits hebt opgebouwd met emule, krijg je die dan mee met shareaza?

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
* koelkast is ondertussen niet zo enthousiast meer. Traag, traag, traag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Na een poos fijn gebruik gemaakt te hebben begint het nu telkens meer tegen te vallen. Connectie slibt helemaal dicht.. het is ontzettend traag en er lijkt geen voruitgang te komen de downloads die bezig zijn..

Nu vroeg ik mij af.. de meeste downloads zijn via het ed2k netwerk. kan ik de incomplete files van shareaza inporteren in emule?

-

Verwijderd

eMule(ed2k) werkt met:

per file:
001.part (grote bestand)
001.part.met.bak (1-2k)
001.part.stats (meestal groter als 1-2K)

(001=xxx eerste in range)

Ik denk(!?) dat shareaza wel met hetzelfde werkt dus word word het een kwestie van goed renamen zodat eMule ze accepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 05:02
Wat is er mis met dat dit proggie dat er een bittorrent file is, waarbij active staat en 42.000(!) sources en hij nog niet download :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 23:02
kutkip schreef op 16 november 2003 @ 11:39:
Wat is er mis met dat dit proggie dat er een bittorrent file is, waarbij active staat en 42.000(!) sources en hij nog niet download :?
Dat heb ik ook vaak, vooral als ik het proggie afgesloten heb en weer opnieuw opgestart, ik heb wel sources, maar hij begint niet met downloaden.

Truc is dan om ff de download te cancellen en opnieuw in te voeren

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Sir_Killalot schreef op 03 november 2003 @ 19:06:
Wat voor boeken DL je dan? puur romans e.d. of zijn er ook complete studieboeken te vinden?

Ga het vanavond zelf ook maar eens uitproberen, nooit aan gedacht, maar als er ook studieboeken compleet online staan kon het nog wel eens een lucratief verhaal worden :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm echt alles blijft bij mij op pending staan... iemand mischien een idee???

ik heb nu iets van 30 downloads in de list.. met allemaal veel sources.. en toch nog pending....

k hoop dat iemand ut weet. thanks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga hem nu downloaden ik heb kazaa van al mij pc's afgeflikkerd
die werkte hier echt brakjes

ik edit mijn bericht zo en geen mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 10-09 08:13
Shareaza werkt hier prima: Downloads met 10 of meer sources gaan hier met 80 k naar binnen op een dsl 1024. Prima dus, en nee Emule credits neemt ie niet mee Hennessy....ander programma he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op 18 november 2003 @ 16:55:
Shareaza werkt hier prima: Downloads met 10 of meer sources gaan hier met 80 k naar binnen op een dsl 1024. Prima dus, en nee Emule credits neemt ie niet mee Hennessy....ander programma he
ja hier ook.. gaat hier ook met een 1 MBIT adsl rond de 80 dus als het zo blijft teken ik er voor sloeg net wel een keer naar beneden naar 60 maar ja das nog zat die heb ik met kazaa nooit gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Nu ik de upload minder heb gezet gaat ie idd wat sneller maar nog niet zoals het hoort. Soms gaat alles omhoog naar zo'n 200kb/s (niet kB maar kb) en opeens zakt ie dan weer terug (alle sources) naar 1 of 0 kb/s. Maw er is totaal geen stabiliteit in de snelheden. Is er misschien nog wat te winnen bij die Advanced options? (heb er naar gegoogled maar was verder niks over te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
kutkip schreef op 18 november 2003 @ 19:49:
Nu ik de upload minder heb gezet gaat ie idd wat sneller maar nog niet zoals het hoort. Soms gaat alles omhoog naar zo'n 200kb/s (niet kB maar kb) en opeens zakt ie dan weer terug (alle sources) naar 1 of 0 kb/s. Maw er is totaal geen stabiliteit in de snelheden. Is er misschien nog wat te winnen bij die Advanced options? (heb er naar gegoogled maar was verder niks over te vinden).
Kijk es naar het forum op www.shareaza.com. Staat veel in over options etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 12-09 10:51
is het normaal dat je maar 2 neighbours vind??

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
PASware schreef op 18 november 2003 @ 20:43:
is het normaal dat je maar 2 neighbours vind??
Als tie net een paar minuten aan staat wel, daarna worden het er meestal 5/6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
koelkast schreef op 18 november 2003 @ 20:30:
[...]

Kijk es naar het forum op www.shareaza.com. Staat veel in over options etc.
Ik heb daar dus wat zitten te lezen en eigenlijk komt het er op neer dat de default instellingen eigenlijk het beste zijn. Op hun aanraden heb ik eens shareaza gedownload omdat die zeker goed gedeelt wordt in het netwerk maar ook hier een lage snelheid: Heel soms een uitschieter naar 400 kb/s maar normaal 30-50. M'n verbinding zou 1500 kunnen hebben. Wazig dus. En hoe zet ik het om in kB ipv kb want ik kan het niet in de settings vinden :?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Shareaza: leuk programma, meer hits als Bearshare (logisch ook), maar soms wel instabiel... ik had 'm een nacht aan, heeft ie ineens contact met 200! neighbours met alle traffic van dien...

Verder is het downloaden wel owke, als je de tijd neemt dan komt heel veel binnen... maarrr, wat vaak gebeurd, een bestand is bijna binnen (nog een paar kb) en die willen maar niet binnen komen (waarschijnlijk omdat het een ander part is waarvoor ie opnieuw in de queue bij iemand anders moet gaan staan). Zo komt het dus voor dat ik over een zeldzame mp3 twee uur doe, dan heb ik 99,5% binnen, en de laatste 0,5% duurt dan ook nog eens 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik het ook, is beter dan kazaa want tis tenminste niet allemaal renamed. Het enige is alleen dat ik iedere x wel 2000 sources heb en dan maar met 4kbs kan downloaden :? maar mijn inet is 786/128 en me upload zit wel de hele tijd op zijn max. Een vriend van me zij ook dat als je er torrents mee gaat downloaden dat je dan beter bittorent kan gebruiken omdat dat dan sneller zou gaan... maar daar haal ik ook altijd van die verotte speeds.

wat me trouwens ook opvalt is dat die downloadspeeds die erbij staan niet helemaal kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

je kan onder options ook de instellingen veranderen, zoals de KB's, Kb's, kbps, etc etc.
Zet aan Gnutella 2 en Edonkey, verder niks, hier loopt ie gewoon regelmatig op 80 Kb's.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:34

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 08:26:
gebruik het ook, is beter dan kazaa want tis tenminste niet allemaal renamed. Het enige is alleen dat ik iedere x wel 2000 sources heb en dan maar met 4kbs kan downloaden :? maar mijn inet is 786/128 en me upload zit wel de hele tijd op zijn max. Een vriend van me zij ook dat als je er torrents mee gaat downloaden dat je dan beter bittorent kan gebruiken omdat dat dan sneller zou gaan... maar daar haal ik ook altijd van die verotte speeds.

wat me trouwens ook opvalt is dat die downloadspeeds die erbij staan niet helemaal kloppen :)
als je de download tree voor dat bestand dan opent, dan zie je dat veel van de hosts de status 'choked' hebben. Heeft iemand enig idee wat dit wil zeggen en wat hier aan te doen is?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Uit de faq van shareaza:
What do "Choked" and "Uninterested" mean?

Choked means that the user is already uploading to four (default) other users. Uninterested means that they/you do not currently have parts of the file you/they need. Shareaza will most likely display the status as Tracker Down if this is the case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno schreef op 21 november 2003 @ 10:48:
je kan onder options ook de instellingen veranderen, zoals de KB's, Kb's, kbps, etc etc.
Zet aan Gnutella 2 en Edonkey, verder niks, hier loopt ie gewoon regelmatig op 80 Kb's.
wat zijn goede instellingen dan? want ik kan veranderen wat ik wil maar downloaden gaat zo sloom als ik weet niet wat. En ook normaal inetten gaat niet meer zelfs als er niks word gedownload van shareaza. En ik upload als ik weet niet wat bij shareaza maar ik kan instellen wat ik wil maar de upload word niet lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

humm, vreemd.

Bij Tools-->> Shareaza setings-->>Upload zet je alles een flink eindje terug.

Je ziet daar Queues staan en daarin staan weer Partial Files, Small files etc etc, zet die zo veel mogelijk naar beneden, door middel van EDIT en dan gewoon bewerken.

Bandwidth, zo laag mogelijk en transfers op 1-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

wvkreg schreef op 18 november 2003 @ 16:55:
maar als je naar een emule server connnect krijg je toch een id, is die id niet gebaseerd op je ip ofzo? als je dan met shareaza naar een emule server verbind, krijg je dan niet hetzelfde id en dus ook je credits die je bij andere mensen hebt?

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem dat die telkens 10% van me cpu gebruikt en dat je er amper wat naast kunt doen zonder dat het supertraag gaat :( Iemand enig idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 13:15:
hmm echt alles blijft bij mij op pending staan... iemand mischien een idee???

ik heb nu iets van 30 downloads in de list.. met allemaal veel sources.. en toch nog pending....

k hoop dat iemand ut weet. thanks :P
Pending wil zeggen dat je in de que staat voor die file.
Gewoon s'nachts aan laten staan , dan gaat het hard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 21:44:
[...]

Pending wil zeggen dat je in de que staat voor die file.
Gewoon s'nachts aan laten staan , dan gaat het hard. :)
Is dat niet de kracht van P2P?

En met bittorrent is het helemaal leuk ( qua download dan) , alleen aan het surfen kom je dan niet toe omdat al je bandbreedte wordt weggevreten.

Me download was 620 Kb/s en me upload was 5 stuks van 16 Kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met welke netwerken kan je het best verbinden?

en wat bedoelen ze met inbound en outbound adress bij downloads? en wat zijn hier de beste instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
En nu ben ik het zat :(
Ik heb het spul gedownload, lees jullie fantastische verhalen, maar krijg het domweg niet aan de praat.

Welke poorten gebruikt shareaza nou. 34877 toch?! Ik heb ervooor gezorgd dat het NIET random is, maar nooit komt er ook maar een bitje binnen.

Eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat ik gewoon geen ene zak van poortforwarding snap en ook na de FAQ te hebben gelezen snap ik er nog niets van.

Ik heb gewoon ingevuld in virtual server:

Public port: 34877
private port: 34877

en dan zowel UDP als TCP maar het werkt gewoon niet :r

Jullie enig idee hoe dit werkt, of hoe je dit moet instellen, ik begin er behoorlijk flauw van te vullen

_/-\o_ <-- voor die het weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik precies die uploads kan uitzetten binnen Shareaza 1.9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Geimporteerde links vanuit Emule worden alleen gezocht op de servers van edonkey. Terwijl dit bestand ook op Gnutella2 staat.
Is er binnen shareaza ook de mogelijkheid om te forceren een bestand via Gnutella te downen? (anders dan edonkey stil te leggen en allen te verbinden met Gnutella2)

Dit programma is mijn eerste kennismaking met Gnutella en Torrents. Over de eerste ben ik wel te spreken, maar de torrents heb ik nog niet onder de knie.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:02
koelkast schreef op 30 juni 2003 @ 21:44:
Ik ben sinds kort eens gaan kijken naar een vervanger voor Kazaalite. De hoge CPU loads en de lage aantal resultaten van met name zeldzame bestanden zijn hiervan de oorzaak.
de hoge cpu load komt door de ip blacklist..die gewoon ff uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Shareaza deed het eerst heel goed (ten tijde van de startpost :D), maar bij mij wordt het ook steeds triester. Vaak komen downloads niet eens op gang, dat had ik nog nooit meegemaakt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Man, dit programma is echt cool. Ik zit nu al op 12kb/s voor een download waar ik bij emule al de hele nacht de pc voor aan heb laten staan en nog steeds op 2kb/s zit.

Ik vind het ook handig dat je kunt zien welk nummer in queue je bent, hoewel het soms deprimerend is te zien dat je nummer 600 of nog meer bent.

Ook vind ik het download scherm erg mooi. Goed programma. Ben er wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Warfare schreef op 20 december 2003 @ 12:16:
En nu ben ik het zat :(
Ik heb het spul gedownload, lees jullie fantastische verhalen, maar krijg het domweg niet aan de praat.

Welke poorten gebruikt shareaza nou. 34877 toch?! Ik heb ervooor gezorgd dat het NIET random is, maar nooit komt er ook maar een bitje binnen.

Eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat ik gewoon geen ene zak van poortforwarding snap en ook na de FAQ te hebben gelezen snap ik er nog niets van.

Ik heb gewoon ingevuld in virtual server:

Public port: 34877
private port: 34877

en dan zowel UDP als TCP maar het werkt gewoon niet :r

Jullie enig idee hoe dit werkt, of hoe je dit moet instellen, ik begin er behoorlijk flauw van te vullen

_/-\o_ <-- voor die het weet!
Ik heb in mijn router bij NAT portforwarding port 6346 staan en hier werkt ie gewoon... JE moet in Shareaza zelf ook een poort toewijzen natuurlijk.. :+ (Shareaza settings)

[ Voor 7% gewijzigd door under-world op 23-12-2003 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een suggestie voor P2P-netwerken:

- giFT, heb dit programma op m'n linux-server geinstalleerd. Kan overal in de wereld m'n downloads checken.

In ieder geval zijn er voor giFT al de volgende plugins: FastTrack, Gnutella, OpenFT (eigengemaakt netwerk) en OpenNap.

Van sommige plugins krijg je niet zoveel searchreacties, maar het werkt verder wel handig.

Klik hier voor meer informatie over giFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ah kut, zie het al het is in kilobits, dacht al hoe kan ik nu meer uploaden dan mijn max. Bleh, zit ik constant hendig laag. Nee, toch niet zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 20:49

radial

Watch out

Ik gebruik shareaza nu een tijdje en moet zeggen met de bittorrent optie erin bevalt het me uitstekend helemaal gezien de download die echt super is.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=592969

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=592967

edit:

:P hehehe nee geen utwente hoor is gewoon adsl 8mbit maar is id wel aan de hoge kant vraag me niet hoe het kan maar ik heb/had id een hele hoge download met torrent maar een divx binnenhalen binnen een haf uur is toch wel heel mooi

[ Voor 30% gewijzigd door radial op 23-12-2003 19:31 ]

20xSF170s - ozo

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.