ik heb ook maar 3 buren..
er staat nergens hoe ik ervoor kan zorgen dat ik er meer krijg!! weet iemand hoe?
er staat nergens hoe ik ervoor kan zorgen dat ik er meer krijg!! weet iemand hoe?
Verwijderd
Je moet bij de Gnutella instellingen de getallen aan de rechterkant wat omhoog gooienVerwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 23:14:
ik heb ook maar 3 buren..
Verwijderd
5 is niet echt veel hoor, zonder dingen te veranderen kom ik (en de meeste andere) al aan de 6Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 20:48:
thnks indeed! zit nu op 5 stuks.
Toch zit ik te downloaden met 4kb/sec en te uploaden met 60kb/sec ;-(((
maar goed.hehe
Verwijderd
PhD i.o.
Wondows XP Pro, en het wisselbestand lijkt mij groot genoeg: 512 Mb.M@ximuS schreef op 13 August 2003 @ 08:59:
welk OS ?
Maybe een groter wisselbestand (of hoe dat ook heten mag)
Verwijderd
Voor zover ik het heb begrepen, gebruikt shareaza wel het credit systeem, maar niet voor zijn eigen queues. Dus wel voor emule gebruikers.Yemoke schreef op 06 August 2003 @ 18:34:
Ik vin het zekers te weten een fijn progje, word hier nou ook dat credit systeem gebruikt zoals bij eMule?
Hmmmm, en na een tijdje komt er vanzelf weer meer geheugen vrij, al blijft het toch een vrij grote aanslag. Maar ik was toch echt verbaasd om te zien dat dat progje binnen een korte tijd mijn 1GB vol pleurde.Naluh! schreef op 12 augustus 2003 @ 19:41:
Wat ik wel minder vind is dat Shareaza al mijn geheugen vol gooit, na een minuut of 10 zit ik altijd rond de 10 mb vrij geheugen, is er geen manier om hier iets aan in te stellen?
Verwijderd
Je moet idd met Shareaza meer geduld hebben, maar MP3's kan je beter met Kazaa Lite doen want voor kleine dingen is Kazaa veel beterVerwijderd schreef op 21 August 2003 @ 11:41:
mwaa, heb hem ff gedownload, Ik dacht hmm, lekker snel downloaden, niet dus! Ik dus weer kazaa aangezet, liedje ging sloom, dus ff bij shareaza gezocht, eerst niet gevonden, 2e x wel, dus downloaden!!, maar hij wou niet downloaden! dus kazaa weer aangezet, en toen hij bij kazaa klaar was (shareaza bleef aan) ging hij pas bij shareaza downloaden!![]()
maar ik houd hem nog ff
Verwijderd
Ik zit dus met hetzelfde probleem, prog vreet alle geheugen opNaluh! schreef op 13 August 2003 @ 19:34:
[...]
Hmmmm, en na een tijdje komt er vanzelf weer meer geheugen vrij, al blijft het toch een vrij grote aanslag. Maar ik was toch echt verbaasd om te zien dat dat progje binnen een korte tijd mijn 1GB vol pleurde.
Kazaa zit niet op het Gnutella netwerk, toen Morpheus dat wel ging doen stapte iedereen weer over naar Kazaa en mede daardoor is Kazaa weer zo populair gewordenVerwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 12:04:
En het Gnutella netwerk is toch gewoon hetzelfde als Kazaa (Lite) en iMesh?
.... Ik weet het ook niet
Sorteer eens op snelheid in het resultatenvenster zou ik zeggen. Of laat je PC 's nachts aan staanmbvisiontt schreef op 30 augustus 2003 @ 01:24:
Ik blijf het pruts vinden eigenlijk, ondanks alle tips die hier staan is mijn download a) altijd kleiner dan de upload, en b) de upload is gemiddeld zo rond de 10-15 KB/s.
.... Ik weet het ook niet
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dat is de 1.9 beta versieBreepee schreef op 30 augustus 2003 @ 15:12:
Waar haal ik de 1.9 beta? Als ik in het download-deel op de website deze wil downloaden, krijg ik steeds 1.8.9.xx. Iemand?
hmm, maar er zou ook verbinding gemaakt kunnen worden met bittorent en dat zie ik nergens staan?
yep it's me
Gewoon instellen dat Shareaza de .torrent files moet openenBreepee schreef op 31 August 2003 @ 09:36:
[...]
hmm, maar er zou ook verbinding gemaakt kunnen worden met bittorent en dat zie ik nergens staan?
Ah, dat wist ik niet. En waar haal ik die torrent-bestanden dan?Sir_Killalot schreef op 31 August 2003 @ 14:24:en BitTorrent is niet echt een netwerk zoals Gnutella of FastTrack
Nou, gebruik Google is ofzo, want linkjes naar BitTorrent sites mogen hier nietBreepee schreef op 31 August 2003 @ 14:30:
[...]
Ah, dat wist ik niet. En waar haal ik die torrent-bestanden dan?
Hier ben ik ook al een tijdje naar op zoek ja. Iemand een idee?smashnl schreef op 31 augustus 2003 @ 10:02:
heeft iemand al de speed up (find more sources) proggie gevonden zoek me een ongeluk.
in de form van shareaza hebben ze het er wel over er staat alleen niet waar ze hem vandaan hebben.
Verwijderd
Je hebt aan een stabiele verbinding met een neighbouring hub voldoende. De andere werken meer redundant voor als er eentje uitvalt.Sir_Killalot schreef op 10 August 2003 @ 11:59:
[...]
5 is niet echt veel hoor, zonder dingen te veranderen kom ik (en de meeste andere) al aan de 6
[ Voor 9% gewijzigd door G F0rce 1 op 12-09-2003 16:44 ]
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin
Powered by: blond bier
Verwijderd
Verwijderd
Dat heeft te maken met Kb en KB. Ofwel bits en bytesVerwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 20:25:
Idd, alle poorten knallen zowat open!
En de zogenaamde dl speed die aangegeven wordt klopt niet, shareaza zegt 50 kb/s, du meter zegt 8 kb/s
Verwijderd
[ Voor 54% gewijzigd door Roflmao op 07-10-2003 16:27 ]
Met het edonkey netwerk aan ook hoor. en dat het lang duurt valt eigenlijk ook nog wel weer mee. 't werkt verder net als in emule. je moet degene pakken met de meeste resources. ik vind shareaza best wel te pruimen.Verwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 11:51:
Maar ... je moet met ShareAza NIET met het eDonkey2000 netwerk connecten, dat is een heel grote NONO. Je ziet resultaten met meer dan 1000 sources, wow downloaden denk je dan ... dat gaat dus nog wel eff duren.
Alleen verbinden met Gnutella1 en Gnutella2 ... en natuurlijk Bittorent when needed. Je krijgt wat minder resultaten maar je kan wel downloaden.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Ja, de laatste versie vreet ook mij upload weg, maar niet zo erg als bij jou, de websites reageren gewoon een beetje trager meer niet. Trouwens ik heb me upload limiet op 2 KB/s staan ALS ik surf, hoger kan gewoon niet als je wilt normaal surfen, als ik niet surf gewoon 16 KB/s (dat is me max). En juist de nieuwste beta (1.9) bij mij gaat sneller dan de oude! Ik download nu M.. P.... 2koelkast schreef op 15 oktober 2003 @ 12:10:
De laatste versie vreet al mijn upload weg, zodat het surfen onmogelijk wordt. Aanpassen in de configuratie schijnt geen effect te hebben.
Jammer, ik denk dat ik maar weer een stapje terug doe naar de vorige versie. Dat werkte stukken beter, én sneller!
Je hebt gelijk met die bandbreedte, hij vreet het best wel veel weg t.o.v. de oudere versies MAAR, de oudere versies downloaden bij mij minder snel, de nieuwste (1.9 beta), download bij mij echt snel, werkt beter, maar vreet wel meer bandbreedte.Arno schreef op 15 oktober 2003 @ 11:02:
heeft iemand anders al gemeld dat het veel bandbreedte wegvreet?
Als ik dit progje gebruik ligt me netwerk zo goed als stil, iemand daar een oplossing voor gevonden.
Ik heb al de uploads wat aangepast maar dat gaf geen soelaas.
Verder is het wel lekker om mee te werken en het staat meestal in de nacht aan, maar overdag lijkt me ook wel lekker, alleen moet ik dan wel iets vinden voor dat probleempje.
[ Voor 29% gewijzigd door Roflmao op 03-11-2003 17:43 ]
Leg eens uit wat jij bedoelt met minderspammysemicon schreef op 03 november 2003 @ 17:46:
...bla... Ik vindt het minderspammy als kza ..bla...
Shareaze gebruik ik zelf om boeken te downloaden en ben er op zich goed over te spreken. Alleen zit er bij mij wel een enorm verschil in download snelheid als ik edonkey protocol ook aanschakel. Verder gaat downloaden idd langzaam en dat met die bits tov een byte is imho zeer vervelend (alhoewel je minder snel ziet dat het eigelijk zo traag als de pest is).da_rippah schreef op 03 november 2003 @ 18:16:
Ik heb net ook ff Shareaza gedownload, ziet er allemaal wel slick uit moet ik zeggen, ook een stuk duidelijker dan veel andere P2P clients. Alleen vind ik het nogal irritant dat ze de snelheid in kilobits hebben staan ipv kilobytes, is toch een stukkie minderWat was ook al weer de verhouding tussen bit en byte? kb/8 = kB?
[ Voor 11% gewijzigd door Alarmnummer op 03-11-2003 18:40 ]
bij opties kun je instellen dat hij het in KB/s aangeeft...werkt beter. Ik heb nog niet echt hoge snelheden gehaald met het programma gem. 3/4 KB/s.Alarmnummer schreef op 03 november 2003 @ 18:37:
[...]
Shareaze gebruik ik zelf om boeken te downloaden en ben er op zich goed over te spreken. Alleen zit er bij mij wel een enorm verschil in download snelheid als ik edonkey protocol ook aanschakel. Verder gaat downloaden idd langzaam en dat met die bits tov een byte is imho zeer vervelend (alhoewel je minder snel ziet dat het eigelijk zo traag als de pest is).
en ja.. 8 bits is 1 byte.
Downloads die lang in de lijst staan, die krijg je trouwens ook nooit meer binnen. En het is super irritant als je tig files heb van 90/99% die niet meer verder gaan.
[ Voor 29% gewijzigd door da_rippah op 03-11-2003 19:02 . Reden: Library gezeur toegevoegd ]
De meeste zijn PDF's ja, maar boeken in het .DOC formaat zijn er ookda_rippah schreef op 03 november 2003 @ 18:59:
Waar open je die boeken mee dan? Is dat .pdf ofzo? Nooit aan gedacht om boeken te downloaden, nu je het zegt
En dat is inderdaad wel klote dat downloads die bijna klaar zijn en dan ophouden nooit meer zullen completen
edit:
Ik merk trouwens dat bij "Library" lang niet al mijn files worden weergegeven, bijvoorbeeld slechts 4 mp3s terwijl ik er ongeveer 800 heb.. Hebben jullie dit ook?
Ja, was inderdaad nogal obvious dat dat wel bij de opties zou staan, toch bedankt voor de tip! Is idd wat duidelijker janewpegasus schreef op 03 november 2003 @ 18:43:
[...]
bij opties kun je instellen dat hij het in KB/s aangeeft...werkt beter. Ik heb nog niet echt hoge snelheden gehaald met het programma gem. 3/4 KB/s.
Chm is het allerfijnsteSir_Killalot schreef op 03 november 2003 @ 19:06:
[...]
De meeste zijn PDF's ja, maar boeken in het .DOC formaat zijn er ook
Ik heb die probleem niet hoor, misschien is het een bug dat je na een X aantal bestanden de rest niet meer zietda_rippah schreef op 03 november 2003 @ 18:59:
Waar open je die boeken mee dan? Is dat .pdf ofzo? Nooit aan gedacht om boeken te downloaden, nu je het zegt
En dat is inderdaad wel klote dat downloads die bijna klaar zijn en dan ophouden nooit meer zullen completen
edit:
Ik merk trouwens dat bij "Library" lang niet al mijn files worden weergegeven, bijvoorbeeld slechts 4 mp3s terwijl ik er ongeveer 800 heb.. Hebben jullie dit ook?
Developer
-
Verwijderd
Dat heb ik ook vaak, vooral als ik het proggie afgesloten heb en weer opnieuw opgestart, ik heb wel sources, maar hij begint niet met downloaden.kutkip schreef op 16 november 2003 @ 11:39:
Wat is er mis met dat dit proggie dat er een bittorrent file is, waarbij active staat en 42.000(!) sources en hij nog niet download
Mijn Flickr; Sony A7iii
Wat voor boeken DL je dan? puur romans e.d. of zijn er ook complete studieboeken te vinden?Sir_Killalot schreef op 03 november 2003 @ 19:06:
De meeste zijn PDF's ja, maar boeken in het .DOC formaat zijn er ook
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
ja hier ook.. gaat hier ook met een 1 MBIT adsl rond de 80 dus als het zo blijft teken ik er voor sloeg net wel een keer naar beneden naar 60 maar ja das nog zat die heb ik met kazaa nooit gehaaldwvkreg schreef op 18 november 2003 @ 16:55:
Shareaza werkt hier prima: Downloads met 10 of meer sources gaan hier met 80 k naar binnen op een dsl 1024. Prima dus, en nee Emule credits neemt ie niet mee Hennessy....ander programma he
Kijk es naar het forum op www.shareaza.com. Staat veel in over options etc.kutkip schreef op 18 november 2003 @ 19:49:
Nu ik de upload minder heb gezet gaat ie idd wat sneller maar nog niet zoals het hoort. Soms gaat alles omhoog naar zo'n 200kb/s (niet kB maar kb) en opeens zakt ie dan weer terug (alle sources) naar 1 of 0 kb/s. Maw er is totaal geen stabiliteit in de snelheden. Is er misschien nog wat te winnen bij die Advanced options? (heb er naar gegoogled maar was verder niks over te vinden).
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Als tie net een paar minuten aan staat wel, daarna worden het er meestal 5/6PASware schreef op 18 november 2003 @ 20:43:
is het normaal dat je maar 2 neighbours vind??
Ik heb daar dus wat zitten te lezen en eigenlijk komt het er op neer dat de default instellingen eigenlijk het beste zijn. Op hun aanraden heb ik eens shareaza gedownload omdat die zeker goed gedeelt wordt in het netwerk maar ook hier een lage snelheid: Heel soms een uitschieter naar 400 kb/s maar normaal 30-50. M'n verbinding zou 1500 kunnen hebben. Wazig dus. En hoe zet ik het om in kB ipv kb want ik kan het niet in de settings vindenkoelkast schreef op 18 november 2003 @ 20:30:
[...]
Kijk es naar het forum op www.shareaza.com. Staat veel in over options etc.
Verwijderd
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
als je de download tree voor dat bestand dan opent, dan zie je dat veel van de hosts de status 'choked' hebben. Heeft iemand enig idee wat dit wil zeggen en wat hier aan te doen is?Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 08:26:
gebruik het ook, is beter dan kazaa want tis tenminste niet allemaal renamed. Het enige is alleen dat ik iedere x wel 2000 sources heb en dan maar met 4kbs kan downloadenmaar mijn inet is 786/128 en me upload zit wel de hele tijd op zijn max. Een vriend van me zij ook dat als je er torrents mee gaat downloaden dat je dan beter bittorent kan gebruiken omdat dat dan sneller zou gaan... maar daar haal ik ook altijd van die verotte speeds.
wat me trouwens ook opvalt is dat die downloadspeeds die erbij staan niet helemaal kloppen
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
What do "Choked" and "Uninterested" mean?
Choked means that the user is already uploading to four (default) other users. Uninterested means that they/you do not currently have parts of the file you/they need. Shareaza will most likely display the status as Tracker Down if this is the case.
Verwijderd
wat zijn goede instellingen dan? want ik kan veranderen wat ik wil maar downloaden gaat zo sloom als ik weet niet wat. En ook normaal inetten gaat niet meer zelfs als er niks word gedownload van shareaza. En ik upload als ik weet niet wat bij shareaza maar ik kan instellen wat ik wil maar de upload word niet lager.Arno schreef op 21 november 2003 @ 10:48:
je kan onder options ook de instellingen veranderen, zoals de KB's, Kb's, kbps, etc etc.
Zet aan Gnutella 2 en Edonkey, verder niks, hier loopt ie gewoon regelmatig op 80 Kb's.
maar als je naar een emule server connnect krijg je toch een id, is die id niet gebaseerd op je ip ofzo? als je dan met shareaza naar een emule server verbind, krijg je dan niet hetzelfde id en dus ook je credits die je bij andere mensen hebt?wvkreg schreef op 18 november 2003 @ 16:55:
Shareaza werkt hier prima: Downloads met 10 of meer sources gaan hier met 80 k naar binnen op een dsl 1024. Prima dus, en nee Emule credits neemt ie niet mee Hennessy....ander programma he
Developer
Verwijderd
Verwijderd
Pending wil zeggen dat je in de que staat voor die file.Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 13:15:
hmm echt alles blijft bij mij op pending staan... iemand mischien een idee???
ik heb nu iets van 30 downloads in de list.. met allemaal veel sources.. en toch nog pending....
k hoop dat iemand ut weet. thanks
Is dat niet de kracht van P2P?Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 21:44:
[...]
Pending wil zeggen dat je in de que staat voor die file.
Gewoon s'nachts aan laten staan , dan gaat het hard.
Verwijderd
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
de hoge cpu load komt door de ip blacklist..die gewoon ff uitzetten...koelkast schreef op 30 juni 2003 @ 21:44:
Ik ben sinds kort eens gaan kijken naar een vervanger voor Kazaalite. De hoge CPU loads en de lage aantal resultaten van met name zeldzame bestanden zijn hiervan de oorzaak.
Ik heb in mijn router bij NAT portforwarding port 6346 staan en hier werkt ie gewoon... JE moet in Shareaza zelf ook een poort toewijzen natuurlijk..Warfare schreef op 20 december 2003 @ 12:16:
En nu ben ik het zat![]()
Ik heb het spul gedownload, lees jullie fantastische verhalen, maar krijg het domweg niet aan de praat.
Welke poorten gebruikt shareaza nou. 34877 toch?! Ik heb ervooor gezorgd dat het NIET random is, maar nooit komt er ook maar een bitje binnen.
Eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat ik gewoon geen ene zak van poortforwarding snap en ook na de FAQ te hebben gelezen snap ik er nog niets van.
Ik heb gewoon ingevuld in virtual server:
Public port: 34877
private port: 34877
en dan zowel UDP als TCP maar het werkt gewoon niet![]()
Jullie enig idee hoe dit werkt, of hoe je dit moet instellen, ik begin er behoorlijk flauw van te vullen
<-- voor die het weet!
[ Voor 7% gewijzigd door under-world op 23-12-2003 14:37 ]
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door radial op 23-12-2003 19:31 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq