Hallo iedereen.
Ik denk dat ik me door alle faq's geworsteld heb, hier, zowel op het forum van shareaza. Maar daar krijg ik geen antwoord op m'n post. Mocht ik het hier vinden, plaats ik daar ook meteen het antwoord.
Schets:
Sinds kort ben ik overgeschakeld van telenet (Kabel) naar skynet (adsl). Daar geen problemen meer mee gehad (grmbl, verschil tussen annex A en annex B

)
Het netwerk van shareazaa is goed. en werkt. Heb alle port's geforward in de router. En heb zelfs als ik connect op edonkey een highID.
Nu start ik shareaza op van een andere computer. Dit zodat ik shareaza dag en nacht zou kunnen laten aanstaan. Ik ben niet bang om gerief te delen. Dus no leecher hier.
Dit is de structuur van m'n netwerk
code:
1
2
3
4
5
6
7
| --------------------------------------------------------------------------------
ADSL (ISP) ---> ROUTER (SMC 7204 Annex A) --> Comp1
--> Switch(Level One)
--> comp2
--> comp3
--> comp4
-------------------------------------------------------------------------------- |
Mijn adsl connectie is:
3,3 mbit download / 192 kbit upload
Bij comp4==> Daar start shareaza. Deze dient ook als een 'homeserver'
Het echte probleem:
Wanneer ik shareaza start, dan krijgt Steam problemen. Connectie problemen. Niet meer goed connecten naaar servers. En dit op andere computers dus niet op comp4 waar shareaza niet op geinstalled staat.
Nu probeer ik die twee toch te laten werken. Ik heb al zitten zoeken op Steampowerd.com en daar blijkt dat onze Steam graag probleempjes geeft met P2P programma's. Maar ook als die geinstalled staan op andere computers?
Ik heb wat proberen tweaken met shareaza zelf, maar 1) het programma werkt dan maar half meer. 2) helpt niet.
Heb ook al geprobeerd met port's forward te werken met Steam. Weeral geen oplossing. Of ik doe deze niet goed. Maar laten we veronderstellen van wel.
Nu het curieuze stuk:
Wanneer ik Shareaza start (maar niet connect naar geen enkel netwerk) geen probleem. Vanaf ik probeer te connecten naar een netwerk geeft hij problemen. Nu zag het er naar even uit dat Edonkey goed werkte, ... niet dus

.
En met Gnutella1 connect ik soms, maar meestal gaat dit niet, om redenen buiten mijn weet.
Als ik connect terwijl de andere aan't spelen is, krijg ik connectie problemen. En anders kan ik niet connecten. Bij steam heb ik dit: CounterStrike, Natural Selection, ...
Ik zette shareaza op port 9999, maar voor Gnutella1 & Edonkey heb ik port 4661,4662,6364 ook geforward naar die computer. Deze gebruikt hij blijkbaar niet volgens de router (je kan dat zien hoeveel sessies, etc dat die regel gebruikt), maar als ik deze niet instel, heb ik geen highID, etc... Maar dat is hier overbodige info denk'k?
Reeds geprobeerd:
Nu kan iemand me helpen? Ik heb al heel wat geprobeerd. Maar ofwel loopt de router vast (met verkeerde instellingen), ofwel m'n netwerk, terwijl m'n BWmonitor, ISPmonitor en BMextreme geen teveel KB/sec tonen... (3à7 KB/sec out)
Zou dit kunnen maken hebben met UDP omdat steam deze ook gebruikt? Hoe leid ik het traffic goed? Of is dit gewoon shareaza?
Heb ook al de patch geinstalleerd die de tcpip connecties niet meer limiteer in windows xp sp2.
Groeten en een goede zondag,
ekx