Ik ben bezig met het animeren van een mannetje en dat mannetje moet eigenlijk huppelen. Maar huppelen is een erg lastige beweging om precies de frames goed in te schatten. Daarom zou ik willen vragen of iemand met een webcam mij kan helpen door zichzelf al huppelend te filmen en mij die film te sturen. Dan kan ik namelijk precies de snelheid van de verschillende bewegingen zien. Ik heb zelf geen webcam, helaas.
Polygonen hebben altijd dikte 0. Exact. Ze zijn namelijk volledig plat. Misschien heeft MAYA wel een functie om een cube uit te hollen, maar in principe is een cube met gewoon 12 triangles altijd voorzien van oneindig dunne wanden.Hertog_Martin schreef op 21 July 2003 @ 01:54:
...
Als je trouwens standaard bv een polygon cube maakt, hoe dik zijn die randen dan?
...
Om dat helemaal goed te krijgen, zou je eigenlijk meer dan twee blueprints nogidg hebben. Liefst gewoon een hele serie doorsneden. Aangezien je die vrijwel zeker niet gaat vinden (vrees ik), zul je het gewoon op zicht moeten doen. Met name met een spline-cage helpen de splines je een heel eind op weg om het mooi vloeiend te maken, maar of het dan exact klopt weet je nooit.Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 10:54:
Ik zit met een probleempje :
Ik probeer een schip te modellen aan de hand van een bleuprint. Deze heeft een voor, zij en bovenaanzicht. Nou kun je aan de hand hiervan alleen de 'outlines' zien, dus niet de eigenlijke vorm van de romp. Zoals de ronding naar beneden toe in het midden van het schip.
Hoe lossen jullie dit op ? (Gewoon uit 't hoofd lijkt me nogal onhandig, omdat het vrij gecompliceerde rondingen zijn)
[ Voor 15% gewijzigd door Oogst op 21-07-2003 11:46 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress