[3d] post je 3d stuff maar weer - part 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 14.018 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:26

Copyman

Dode muis

Anoniem: 30794 schreef op 24 July 2003 @ 02:22:
[afbeelding]

weet iemand waar ik deze animatie op een beetje redelijke kwaliteid kan downloaden? als je snapt welke ik bedoel :)
Deze staat op de DVD van Monsters Inc. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 10:47

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Anoniem: 35969 schreef op 24 July 2003 @ 22:33:
[...]

Natuurlijk zit er wel verschil in bolling in de zeilen bij andere windrichtingen / koersen. maar dat zal voor een leek (of beginnende zeiler) niet opvallen. En dat zal denk ik ook niet het doel van de animatie zijn toch ?
(of ga je het hebben over het trimmen van de zeilen ? )
Ik denk dat vooral voor de fok simcloth het makkelijkst te gebruiken is, vrij snel onder de knie te krijgen, geen ingewikkelde opties e.d. En voor het water misschien realflow / realwave ?
I argee ;) is idd niet doel animatie, ik wil geen stentec 2 worden ;) I zal eens ff kijken naar die golf spullen... is dat realwave / realflow trouwens gratiz? ik heb namelijk niet echt iets te besteden... en is niet voor prof. toepassing (hoewel het er strak uit moet zien) maar voor zeilkamp (vrijwillig ;))

[ Voor 13% gewijzigd door jopiek op 24-07-2003 23:36 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 09:27
Zoek de 10000 verschillen ;)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/whkantoor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/bscap32.jpg

de bovenste is die van mij :P ;)

ff serieus: vindt iedereen dit wel goed of hebben jullie zelf zoiets van dat jullie het wel beter kunnen namaken?

waar ik altijd van baal is dat er altijd dingetjes zijn die niet overeen komen met het echte plaatje.. in ongeveer dezelfde camerastand bijvoorbeeld zie je die plantenbak erachter in mijn render er anders door het W&H logo doorkomen dan op het echte plaatje.. daarom ben ik vaak zo lang bezig met zoiets simpels.. bovenstaande is 12 uur werk ofzo.

is het bij iedereen hier pas af als het helemaal overeenkomt of is het logisch dat je met weinig gegevens dat niet kan bereiken??

[ Voor 44% gewijzigd door Hertog_Martin op 24-07-2003 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:42
Hertog_Martin schreef op 24 July 2003 @ 22:50:
En het maakt geen verschil of ik nou een pong e, een bling of whatever gebruik.

Dus weet iemand hoe ik alleen de cirkel kan laten spiegelen en de rest ongetast laten?
Als je nu eens niet alleen naar de groep ray tracing kijkt maar gewoon naar de groep specular shading, daar kan je veranderen hoeveel een materiaal weerspiegelt :)
Je was er al achter :)
Koop je gewoon een boek, echt zo handig, kan je dit soort dingen altijd effe snel terug zoeken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Albinoraptor op 24-07-2003 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Anoniem: 47196 schreef op 24 July 2003 @ 22:21:
ik ben nu bezig met HDRI, maar ik loop vast. Ik doe deze tutorial:http://www.3dluvr.com/content/article/91/2. Op een gegeven moment moet je de RGB Channel Output veranderen van RGB naar HDR. Dat is dus het probleem, ik kan HDR niet aanvinken, weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Dit moet dus:
[afbeelding]
maar ik krijg dit:
[afbeelding]
Ik heb geen flauw idee hoe je dat op moet lossen, maar ik ben wel bezig met het maken van een vertaling van een HDRI tutorial. Waarschijnlijk is die morgen af. Kijk er maar eens naar.

HDRI tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23

KneoK

Not in a million lightyears

Hertog_Martin schreef op 24 July 2003 @ 22:50:

[Knip]

Dus weet iemand hoe ik alleen de cirkel kan laten spiegelen en de rest ongetast laten?

edit: Heb nu gewoon bij alle andere materials reflection limit op 0 gezet.. maar er moet toch wel een makkelijkere manier zijn??
Je moet voor elk object dat je niet wilt laten weerspiegelen in je Attribute Editor bij Render Stats "Visible in reflections" en "Visible in refractions" uitzetten.

[ Voor 54% gewijzigd door KneoK op 25-07-2003 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
BioWEB schreef op 25 July 2003 @ 01:11:
[...]

Je moet voor elk object dat je niet wilt laten weerspiegelen in je Attribute Editor bij Render Stats "Visible in reflections" en "Visible in refractions" uitzetten.
als ik dat zo lees lijkt dat te betekenen dat je dat object dan bijvoorbeeld niet in een spiegel ziet.. dat bedoelde ik niet..

maar dat is wel erg vet als ik bijvoorbeeld Angel animatie ga maken want dat is een vampier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

heb heb nu redelijk water met "ripple" effect, gewoon op een editable mesh, maar het loopt de kuip van m'n bootje in, hoe kan ik er voor zorgen dat het dus in de boot (ook tijdens animaties) 'droog' blijft???

heb reeds boolean geprobeerd, maar werkt niet goed...

[ Voor 19% gewijzigd door jopiek op 25-07-2003 01:29 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
ff mn plaatje ff breedbeeld gemaakt en geresized..camera zo goed mogelijk geprobeerd te doen en dan kan je helaas zien dat er dingen niet kloppen..

achja jammer dan

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/vergelijk.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/bscap32.jpg

k'hou nu wel op met plaatjes posten.. pas weer als ik stuk verder ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

jopiek schreef op 25 July 2003 @ 01:28:
heb heb nu redelijk water met "ripple" effect, gewoon op een editable mesh, maar het loopt de kuip van m'n bootje in, hoe kan ik er voor zorgen dat het dus in de boot (ook tijdens animaties) 'droog' blijft???

heb reeds boolean geprobeerd, maar werkt niet goed...
je zou het water aan de boot vast kunnen maken, zodat de opening in het water zeg maar altijd goed zit. dan pas je de rimpeling toe op de jusite polygonen.
Maar er zullen wel mooiere methoden zijn.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Hertog_Martin schreef op 25 July 2003 @ 02:09:
ff mn plaatje ff breedbeeld gemaakt en geresized..camera zo goed mogelijk geprobeerd te doen en dan kan je helaas zien dat er dingen niet kloppen..

achja jammer dan

[afbeelding]
[afbeelding]

k'hou nu wel op met plaatjes posten.. pas weer als ik stuk verder ben
Ziet er echt strak uitman, zeker voor een n00b like me ;)

Maar je moet die plantenbak een btje tilten (ofzo, ik weet et allemaal nog niet hoor :P), in de echte lijkt het meer alsof je erin kijkt, volgens mij kan je dat nabootsen door over de x as te roteren (veticaal) ((volgens mij zeg ik het goed O-))) en dan de bak een btje omhoog te doen (door het tilten/rotaten dat meestal vanuit het midden gebeurd, komt het deel dat dichtbij is lager te liggen dan hoort. Echter, het deel ver weg (achter het logo) komt hoger, en als je vervolgens de positie in de hoogte bijstelt zodat hij bij het begin weer klopt, klopt hij achter het logo ook beter...hoop ik...)

denk niet dat iemand dat snapt....zoiets is moeilijk uit te leggen |:(

edit
@ Oogst:
had je in die animatie tut (huis deel 4) niet eerst kunnen zeggen dat de animatie er niet echt flitsend uit zou gaan zien, voor ik een half uur ging renderen ;) :P

[ Voor 30% gewijzigd door Roa op 25-07-2003 03:11 ]

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

ik heb het niet krijgen van water in de boot met een trucje voor elkaar, gewoon object aan boot linken, onzichtbaar maken en boolean met water doen...
er is echter een ander interessant probleem.... bootje is een group, bootje01 en als ik die een pad laat volgen doet ie alleen de zeilen, rest van de group blijft keurig staan... dus da's vrij weird...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47196

Barracuda_82 schreef op 25 juli 2003 @ 00:25:
[...]

Ik heb geen flauw idee hoe je dat op moet lossen, maar ik ben wel bezig met het maken van een vertaling van een HDRI tutorial. Waarschijnlijk is die morgen af. Kijk er maar eens naar.

HDRI tutorial
ok hartstikke bedankt maar deze heb ik al gedaan, jouw versie met de engelse erbij om hem af te maken. Deze is met brazil, maar die ik nu doe is met finalrender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30113

Wat ouder werk:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.vandijk52/src2/work/A3_300dpi_final_flat_rgb_1280.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.vandijk52/src2/work/A3_300dpi_final_flat_rgb_detail.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.vandijk52/src2/work/A3_300dpi_final_flat_rgb_detail2.jpg

www.jessevandijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88989

zeer vet !! erg mooi gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46087

Omg, wat een vette shit hier allemaal zeg. Sommige dingen zien er zoooo goed uit!!

Ok genoeg geslijmd :D

Ik zit hier op een stage plek en hier wordt gewerkt met VTK, hopelijk is iemand hier daar ervaren mee. Ze willen namelijk graag van mij een goede 'filter' hebben waarmee de VTK's goed gerenderd op het beeld komen. Het gaat om scheeps onderdelen (platen, buizen e.d.). 'Gewone' platen geven geen problemen, maar als er gaten in zitten, worden grote delen van de oppervlaktes niet 'gevuld' (om het zo maar te zeggen).

Is er iemand die weet welke filters ik moet gebruiken om een plaat met gaten wel goed gerenderd te krijgen?

P.S. de vtkTriangleFilter werkt niet. BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Hertog_Martin schreef op 24 July 2003 @ 23:45:
...
waar ik altijd van baal is dat er altijd dingetjes zijn die niet overeen komen met het echte plaatje.. in ongeveer dezelfde camerastand bijvoorbeeld zie je die plantenbak erachter in mijn render er anders door het W&H logo doorkomen dan op het echte plaatje.. daarom ben ik vaak zo lang bezig met zoiets simpels.. bovenstaande is 12 uur werk ofzo.

is het bij iedereen hier pas af als het helemaal overeenkomt of is het logisch dat je met weinig gegevens dat niet kan bereiken??
Ik snap absoluut niet waarom je deze scene na zou willen maken, maar ach je moet toch iets hè. :P Anyway, ik heb ook nog een relevante opmerking. Houdt er bij camera's altijd rekening mee dat de volgende dingen moeten kloppen om het te laten kloppen met een foto: positie, draaiing en lensafstand. Heb je aan die laatste al gedacht?
Roa schreef op 25 July 2003 @ 03:06:
...
edit
@ Oogst:
had je in die animatie tut (huis deel 4) niet eerst kunnen zeggen dat de animatie er niet echt flitsend uit zou gaan zien, voor ik een half uur ging renderen ;) :P
Denk je nou echt dat ik je in de eerste tut meteen een flitsende animatie zou kunnen laten maken? :) Animeren is zoveel werk en je moet er zoveel meer van weten dan in die tuts besproken kan worden. Waarom denk jij dat het zeer zeldzaam is dat er hier op GoT een mooie animatie wordt gepost?
Zeer, zeer, zeer mooi. Veel anders kan ik er niet van zeggen. :) Maar ga je ook nog iets met deze bikkel doen, of laat je het hierbij? Een complete scene er omheen istie wel waard, als je het mij vraagt. Iets dat ik op je site overigens ook helemaal niet zie: complete scenes.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:02

cappie

all lowercase

Afbeeldingslocatie: http://quickzone.cx/files/hct.jpg klik op de picta voor een penis enlargement

Hypercube/Cube2 is een botte flic! :)

'k zie nou net dat 'ie niet helemaal klopt.. maargoed.. boeiend.. nogal tres easy zo'n cube ;)

[ Voor 31% gewijzigd door cappie op 25-07-2003 15:04 ]

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst>> die mech zoals ie daar staat, daar wil ik nooit meer aan werken :) Ik ben er echt te lang mee bezig geweest, en omdat ik hem in Rhino gemaakt en gerenderd heb (Flamingo) ben ik er te gefrustreerd over.

Scenes heb ik inderdaad nog niet, ben een 3d-n00b, levels niet meegeteld (zie portfolio 1995 - 2002).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Anoniem: 30113 schreef op 25 juli 2003 @ 15:02:
Oogst>> die mech zoals ie daar staat, daar wil ik nooit meer aan werken :) Ik ben er echt te lang mee bezig geweest, en omdat ik hem in Rhino gemaakt en gerenderd heb (Flamingo) ben ik er te gefrustreerd over.

Scenes heb ik inderdaad nog niet, ben een 3d-n00b, levels niet meegeteld (zie portfolio 1995 - 2002).
Heb je 't model en de textures nog? 'k zou d'r graag es mee willen stoeien in Lightwave of Maya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb je het al :) De textures zijn eigenlijk geen textures; het is allemaal post-render photoshop gepruts! Het ding is echt zo on-editbaar als de pest. Om nog maar te zwijgen over alle elementen die ik in rhino zelf niet eens meer kan editen door fouten in het programma..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
cappie schreef op 25 juli 2003 @ 14:45:
[afbeelding] klik op de picta voor een penis enlargement

Hypercube/Cube2 is een botte flic! :)

'k zie nou net dat 'ie niet helemaal klopt.. maargoed.. boeiend.. nogal tres easy zo'n cube ;)
wattus? ik kan jouw post echt niet volgen..... :? waarom zet je een penis enlargement text neer enzow??? en wat the hell is een botte flic? Als dit hippe taal is dan voel ik me echt oud, terwijl ik pas 18 ben....

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

armageddon_2k1 schreef op 25 juli 2003 @ 15:39:
[...]

wattus? ik kan jouw post echt niet volgen..... :? waarom zet je een penis enlargement text neer enzow??? en wat the hell is een botte flic? Als dit hippe taal is dan voel ik me echt oud, terwijl ik pas 18 ben....
Penis Enlargement (slaat op spam waar je meestal overheen leest.. vandaar 'Penis Enlargement' waar 't bij dit plaatje op slaat is 'picture enlargement' :))

Enneh.. 'a flic' is al JAAAAAAAAAAAAREN een synoniem voor 'a film' of 'a movie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Anoniem: 30113 schreef op 25 July 2003 @ 15:07:
Daar heb je het al :) De textures zijn eigenlijk geen textures; het is allemaal post-render photoshop gepruts! Het ding is echt zo on-editbaar als de pest. Om nog maar te zwijgen over alle elementen die ik in rhino zelf niet eens meer kan editen door fouten in het programma..
Ah crap.. maareh.. is 't met radiosity gerenderd, of heb je gewoon creatief lights gebruikt? 't ziet er opzich wel bot uit, maar 't mist iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 23:33
Anoniem: 74854 schreef op 24 July 2003 @ 19:34:
[...]

Die laatste wireframe snap ik niks van (de lowpoly dan), zie je daarbij nou ook de edges aan de achterkant van het model?
Ik denk trouwes dat die edge niet zou verdwijnen als je pan zou doen in een user-viewport, of doet ie et dan nog?
Ja, in die lowpoly zie je sommige edges ook aan de achterkant van het model, vreeeeemd toch? En hij doet hetzelfde in een user-viewport.
uerelletjes:
http://members.home.nl/larsbosboom/dubbel.jpg
http://members.home.nl/larsbosboom/enkel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

ff een vraagje...

ik wil een animatie film maken, gewoon super simpel, nix bijzonders puur om te oefenen e.d.

nu gebruik ik zelf beetje max 5, om te prutsen enzo...

maar wat zouden jullie gebruiken ? andere programma om models te maken ? of models maken met max, en dan met wat anders animeren ? enzo ?

laat me ff iets weten !

tgaat puur om het grafisch, geluid hoef je geen zorge om te make :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74854

Dat ligt eraan hoe je wilt modellen he, als je met nurbs wil gaan moddelen, zou ik geen max pakken maar rhino, wil je gewoon gaan boxmoddelen, zou ik max pakken, anderen weer maya of lightwave of zo, en waarom niet animeren met max?
Dit is eigenlijk puur persoonlijk dus pak een programma dat je goed ligt en waar je goed mee overweg kan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 10:29

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Anoniem: 30113 schreef op 25 July 2003 @ 15:02:

Nou, nou, wel erg veel zelfkritiek hoor! Het ziet er wel heeeel strak uit. Ook al zeg je zelf dat je het meeste hebt gephotoshopt. (Wat Fifth Element invloeden?) Als je er zelf echt niets meer aan gaat doen, dan kun je wellicht het model verspreiden zodat anderen er nog iets mee kunnen.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 30113 schreef op 25 July 2003 @ 15:07:
Nog steeds een zeeeer cool designtje. Ik kon me ook helemaal niet voorstellen dat een n00b zoiets vets zou maken, maar nu snap ik het. Strak hoor!
Vjenne schreef op 25 juli 2003 @ 17:19:
[...]

Ja, in die lowpoly zie je sommige edges ook aan de achterkant van het model, vreeeeemd toch? En hij doet hetzelfde in een user-viewport.
uerelletjes:
http://members.home.nl/larsbosboom/dubbel.jpg
http://members.home.nl/larsbosboom/enkel.jpg
Post van die twee gepande versies eens dezelfde pics, maar dan smooth+highlights met show edges aan, misschien zie ik dan hoe het komt.
Yohann!s schreef op 25 July 2003 @ 18:06:
ff een vraagje...

ik wil een animatie film maken, gewoon super simpel, nix bijzonders puur om te oefenen e.d.

nu gebruik ik zelf beetje max 5, om te prutsen enzo...

maar wat zouden jullie gebruiken ? andere programma om models te maken ? of models maken met max, en dan met wat anders animeren ? enzo ?

laat me ff iets weten !

tgaat puur om het grafisch, geluid hoef je geen zorge om te make :)
Als het iets super-simpels is, zoals je zegt, dan moet je gewoon bij MAX blijven, die kan het allemaal. Voor super-complexe dingen gebruiken de meest ervaren 3d-ers meerdere programma's omdat er net wat leuke dingetjes anders zijn, maar als ik jouw post zo lees, is dat helemaal niet op jouw van toepassing.

Doe deel 4 van de huisje tutorial die je in mijn signature kunt vinden en ook die over animatie-automatisering en die over bones en je weet genoeg over animeren om enigszins aan de slag te kunnen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Hey, ik ben maar wat makkelijker begonnen, beetje zitten spelen met wat dingen enzo .
Let niet op die muur en het gras enzo :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tobiaz.nl/3dmax/vaten.jpg

just a beginner!

eigenlijk zoek ik hoe je schaduw op die muur kan laten vallen... ben dr nog niet uit

[ Voor 19% gewijzigd door Tobiaz op 25-07-2003 19:43 ]

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Je gebruikt MAX? Doe deel 3 van de tut in mijn sig en je weet hoe je schaduwen kunt laten vallen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89218

Probeer ook bij maps een bumpmap ofz te gebruiken dan is het niet zo *plat*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74854

En de bakstenen tilen, zou ook goed werken :P , nu zijn ze zo uitgerekt :)
en achtergrond (lucht of zo): rendering>>>environment, voor max dan :)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 25-07-2003 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 23:33
Oogst schreef op 25 juli 2003 @ 19:14:

[...]

Post van die twee gepande versies eens dezelfde pics, maar dan smooth+highlights met show edges aan, misschien zie ik dan hoe het komt.
Whey, ik zie nu dus dat de edges die je in wireframe ziet gebaseerd zijn op wat je je in "smooth+highlights" ook kunt zien...(das dus normaal neem ik aan?). Het verklaart overigens dus niet waarom ik in een wireframe sommige edges aan de achterkant van het object wel kan zien en andere niet...Ik post dus geen plaatje, omdat dit probleem niet te zien is met smooth+highlight. Maar als iemand oplossing heeft voor vreemde edges aan de achterkant van een object die soms wel zichtbaar zijn en andere niet, heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 19:05

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Voor de mensen die met 3dsmax werken en Brazil rendering system heb ik een tutorial gemaakt (als animatie)

Deze tutorial is dezelfde als op de Brazil website maar dan als animatie. in dit geval een wijn glas en niet zon raar glas als ze daar maken ;)

Afbeeldingslocatie: http://elmar.nieser.net/done.jpg
http://www.xs4all.nl/~semtex/Model-wineglass2.avi Divx 50.2 16.4 mb

[ Voor 15% gewijzigd door ElmarNieser op 26-07-2003 15:30 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88341

hey ElmarNieser zeer strakke tutorial :) erg leuk om zo een tutorial te doen :)

iemand toevallig een site met tutorials in film formaat ? net zoiets als dit dus ?
ben nogal noob op het gebied van 3d ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
heb een klein probleempje

Heb een lambert materiaal en ie een beetje transparant gemaakt.. werkt perfect alleen het rare is is dat als je er doorheen kijkt je alles kan zien behalve fur

Ik zie op volgende plaatje dus de 'grass' niet:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/Angel/whkantoor8probleem.jpg

Zoals je ziet houd die 'plant' ineens op en is dat plantje rechts een beetje kaal :P

BTW ik haat het echt dat ik beetje perfectionist ben met dit soort dingen.. kost me uuuuuuuuren tijd :)

Heb trouwens wat mooie shots gemaakt.. wel heel lang mee bezig geweest om de render goed te krijgen.. is er geen snellere methode dan preview om te zien welk deel er nou precies in de render komt? want mn werkbeeld is dan zeg maar goed maar in de render valt er iets buiten beld bijvoorbeeld.. hoop dus dat er iets handigs is al een vierkantje ofzo wat weergeeft wat er in de render komt.

ow en hoe kan ik hier kleine plaatjes naar grote linken? iemand zei het pas maar dat werkte niet.

anyway hier maar ff nog wat linkjes naar plaatjes voor mensen die geinterreseerd zijn (denk het niet maja)

http://members1.chello.nl...maya/Angel/whkantoor7.jpg
http://members1.chello.nl...maya/Angel/whkantoor9.jpg
http://members1.chello.nl...aya/Angel/whkantoor10.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Hertog_Martin op 26-07-2003 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89218

Ja er zijn genoeg tutorials in video formaat dan moet je even in de openings post kijken denk dat ze daar bij staan.

Eehm dat ligt eraan wat je aanvinkt wat je wil renderen, als je viewport renderd renderd hij gewoon je viewport, maar als je een camera gebruikt moet je geoon even kijken wat de camera precies "ziet" zeg maar.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 89218 op 26-07-2003 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23

KneoK

Not in a million lightyears

Hertog_Martin schreef op 26 July 2003 @ 10:05:
heb een klein probleempje

Heb een lambert materiaal en ie een beetje transparant gemaakt.. werkt perfect alleen het rare is is dat als je er doorheen kijkt je alles kan zien behalve fur

Ik zie op volgende plaatje dus de 'grass' niet:

[afbeelding]

Zoals je ziet houd die 'plant' ineens op en is dat plantje rechts een beetje kaal :P

BTW ik haat het echt dat ik beetje perfectionist ben met dit soort dingen.. kost me uuuuuuuuren tijd :)

Heb trouwens wat mooie shots gemaakt.. wel heel lang mee bezig geweest om de render goed te krijgen.. is er geen snellere methode dan preview om te zien welk deel er nou precies in de render komt? want mn werkbeeld is dan zeg maar goed maar in de render valt er iets buiten beld bijvoorbeeld.. hoop dus dat er iets handigs is al een vierkantje ofzo wat weergeeft wat er in de render komt.

ow en hoe kan ik hier kleine plaatjes naar grote linken? iemand zei het pas maar dat werkte niet.

anyway hier maar ff nog wat linkjes naar plaatjes voor mensen die geinterreseerd zijn (denk het niet maja)

http://members1.chello.nl...maya/Angel/whkantoor7.jpg
http://members1.chello.nl...maya/Angel/whkantoor9.jpg
http://members1.chello.nl...aya/Angel/whkantoor10.jpg
toon volledige bericht
Maya FUR is niet echt 3D. Het is een 2D nabewerking, vandaar dat je ze niet ziet achter je doorzichtige materiaal
Je kunt in Maya 5 tegenwoordig van FUR Polygonen maken. Als je dat doet dan ben je er denk ik (waarschijnlijk moet je zelf wel gaan texturen dan).
Zit geloof ik in Edit -> Convert...

[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 26-07-2003 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
volgens mij kan het niet met fur hoor:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/helaas.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hertog_Martin schreef op 26 juli 2003 @ 10:05:
Oplossing zelf gevonden :)

En wat ik hoopte dat er zou zijn is er ook :P

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/oplossing.JPG

hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.. mij scheelt het heeeeeeel veel tijd. Kan me wel een uur schelen op een dag omdat ik niet tig keer 2 minuten hoef te renderen om te kijken of het goed in beeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-02 11:28

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Hum, ik heb hier maya 4.5, waar dat dus niet kan, paintfx naar polygonen converteren (baal baal baal moet je al je bomen zelf modelen :() maar is fur ook niet een paintfx? Planten kun je sowieso het mooiste met Painfx doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hm zou kunnen, ff proberen dan..
ik heb trouwens mn planten en bomen heel simpel gemaakt (van dat paintgedoe weet ik namelijk nog niks af)

Heb gewoon een cylinder gemaakt met 40 subdivisions en dan om en om een rij faces geselecteerd en dat allemaal geextrude.. dan alles geselecteerd en er een grass fur op gedaan.. ff kaalheid en lengte aanpassen..

dan ff die cylinder met uitsteekself gewoon verkleind naar 0.01 op de x en z as en je ziet er niks meer van.

edit> werkte niet

[ Voor 3% gewijzigd door Hertog_Martin op 26-07-2003 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

ElmarNieser schreef op 26 July 2003 @ 03:00:
Voor de mensen die met 3dsmax werken en Brazil rendering system heb ik een tutorial gemaakt (als animatie)

Deze tutorial is dezelfde als op de Brazil website maar dan als animatie.

[afbeelding]
http://www.xs4all.nl/~semtex/Model-wineglass2.avi Divx 50.2 16.4 mb
_/-\o_

Jij gaat echt snel!!!! Ik zit nog te prutsen met t tilen van mn steentjes, en in minder dan een paar mins zie ik ff een vet wijnglas komen! Moahahaa meeerrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ff bezig geweest met HDRI van brazil...Dit kwam eruit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/royveurink/3dmax/hdri.jpg

renderen duurde meer dan 2uur:S maar resultaat mag er ook wel weze:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Hertog_Martin: dan moet je hier de bovenste tutorial maar even doen :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Mr_Kite op 26-07-2003 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bolly>> twee uur!! Dat is echt bizar. Alhoewel ik Maya gebruik, doe ik over vier bollen met HDRI nooit langer dan tien minuten, zelfs met veel FG rays (>5000). Dat moet ook bij jou sneller kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 19:05

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Tobiaz schreef op 26 July 2003 @ 13:54:
[...]

_/-\o_

Jij gaat echt snel!!!! Ik zit nog te prutsen met t tilen van mn steentjes, en in minder dan een paar mins zie ik ff een vet wijnglas komen! Moahahaa meeerrr!
Hehe, het is wel een paar keer mis gegaan. dat ik iets vergat enzo ;)

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io208340/tst.jpg

Okee, geen 10 minuten, dit duurde 12 mins met 5000 FG rays :) (op1.5ghz x 512mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30113 schreef op 26 July 2003 @ 15:17:
[afbeelding]

Okee, geen 10 minuten, dit duurde 12 mins met 5000 FG rays :) (op1.5ghz x 512mb)
mja oke, maar kheb ook met global illumination zitten klote, daardoor duurde het zo lang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/Angel/whlift.jpg

de lift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
  • Laatst online: 01-02 12:45
hoe doe je dat die materials oplichten, dat lukt me maar niet, is dat illumination?

Edit: ik heb het al:
thnx to putjesschepper

[ Voor 33% gewijzigd door IFASS op 26-07-2003 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Heb me nog niet verdiept in belichting en heb dit gewoon gedaan door de glow intensity te verhogen.. geeft wel mooi effect

was nog ff verder gegaan:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/Angel/whliften.jpg

vindt dat de texture in de lift beter kan.. verder ben ik wel tevreden alleen ben weer eens tijden bezig geweest met kijken hoe groot alles nu moet en de plaatsing enzo..

in de serie zie ik bv het groene lichtje beetje onder de balk doorkomen.. terwijl ik het plaatje waar het lichtje op zit in de serie boven de balk zie uitkomen.. als je aan allebei voldoet dan klopt het niet want dan zijn bovenkant randje en lampje tever uit elkaar. Heb nu maar zo gedaan. Doordat in de serie de camera schuin filmde krijg je natuurlijk een vertekend beeld en is het bijna onmogelijk om het goed te krijgen.. vooral als je dus als enige referentie 5 sec slecht beeldmateriaal hebt.

maar vindt het steeds mooier worden en nu maar hopen dat ze die set blijven gebruiken in Angel en niet maar voor 1 aflevering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89280

Oke even aan iedereen die hiermee bezig is. TOP WERK. Zitten echt supermooie zaken bij. Ik heb net "even" met veel plezier 39 pagina's doorgelezen/keken. Echt verbazingwekkend. Gaat zo door :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Anoniem: 30113 schreef op 26 July 2003 @ 15:17:
[afbeelding]

Kijk eens heel goed naar de spiegeling van het kleine balletje voorop in de grootste bal : beide bollen reflecteren namelijk niet (mat), terwijl de reflectie toch eigenlijk nog een keer zichtbaar zou moeten zijn. Ik zou even de number of reflections wat hoger zetten dan 1 - weet alleen even niet precies hoe 't heet :).

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Hertog_Martin schreef op 26 July 2003 @ 23:41:

vindt dat de texture in de lift beter kan.. verder ben ik wel tevreden alleen ben weer eens tijden bezig geweest met kijken hoe groot alles nu moet en de plaatsing enzo..
Ik kijk nooit echt naar Angel :X maar zitten er nergens spiegels in die lift? Dat geeft misschien een leuk effect.
Verder lijken je renders een beetje blurry. Heb je ze geresized? Anders moet je in 3dmax de filter even wat anders instellen: area ipv video bijvoorbeeld...

Hier is nog een postje van het dorpje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/twalter/bol.jpg
Wat is trouwens een kristallen bol in het Engels? Volgens mij heb ik het fout gespeld |:(

Commentaar is welkom...

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

crystal ball toch?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
alientje schreef op 27 juli 2003 @ 14:52:
[...]

Ik kijk nooit echt naar Angel :X maar zitten er nergens spiegels in die lift? Dat geeft misschien een leuk effect.
Verder lijken je renders een beetje blurry. Heb je ze geresized? Anders moet je in 3dmax de filter even wat anders instellen: area ipv video bijvoorbeeld...

Hier is nog een postje van het dorpje:
[afbeelding]
Wat is trouwens een kristallen bol in het Engels? Volgens mij heb ik het fout gespeld |:(

Commentaar is welkom...
In die lift zitten geen spiegels zover ik kon zien.. en Angel is een vampier dus zichzelf erin zien doet ie niet :)

Serie is ontzettend leuk en gaaf maar als je maar stukje ervan ziet denk je misschien van jeez wat een vage kneuzeserie.. maar dat is dus niet zo :)

plaatje is denk ik blurrig omdat ik direct als JPG gesaved heb vanuit maya

Je winkeltje is erg mooi trouwens

crystal weet ik ff niet zeker hoe je het precies schrijft (schaam) maar het is gewoon ball en geen globe

[ Voor 11% gewijzigd door Hertog_Martin op 27-07-2003 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:42
Ik zag op 1 van vorige pagina glas melk, dacht ook eens effe kijken of mij ook zoiets lukt, maar nu probleempje, hoe ik er voor zorgen dat als ik achtergrond wit maak, deze niet gereflecteerd in het glas wordt?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/albinoraptor/GoT/Uhm.jpg

P.S. gebruik maya en ben uber n00b :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 02-05 20:29

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

alientje schreef op 27 juli 2003 @ 14:52:
[...]

Commentaar is welkom...
Crystal Sphere is het mooiste in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

inderdaad, uit de Van Dale:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
bol¹  de (m.)
   1 rond voorwerp
      ball
        van lamp globe
        van thermometer bulb
      context 
        een bol garen
          a ball of thread
        de glazen bol v.e. waarzegster
          the crystal ball of a fortune-teller

Ik neem aan dat je de laatste bedoeld (waarzegster), als in een naam voor een winkel die glazen bollen voor waarzegsters verkoopt?

sphere is wat te wiskundig wat mij betreft...

[ Voor 13% gewijzigd door Mr_Kite op 27-07-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Alientje, die is toch echt erg mooi hoor :D Superb

Maarre, heeft iemand een idee hoe ik deze kust mooi(er :p) kan krijgen??
Afbeeldingslocatie: http://xlerator.f2o.org/pubimg/kust.jpg

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 02-05 18:01
XLerator schreef op 27 July 2003 @ 17:30:

[afbeelding]
misschien als je bij de rand iets heel zacht 'fog' achtig iets maakt, en die golven echt erop laat 'spoelen', dus rollende golven..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

door ten eerste de rand niet zo hoekig te maken.
water beetje doorzichtig maken zodat je het zand onder water steeds vager ziet worden.
plantjes erop
rotsen hier en daar

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Aangezien zoals jullie ondertussen wel weten ik pietje precies ben.. willeen jullie ff jullie visie hierover geven:

http://i.cnn.net/v5cache/...8/AG422-GL-04_2x3_240.jpg

Dat rode achter in de lift... op plaatje is het ongelijk met het witte. Het geeft een beetje vertekend beeld en het kan zowel zijn dat het rode hoger komt dan het witte.. wat dus betekent dat de lift daar beetje rare vorm heeft. Of dat het rode wel gelijke hoogte heeft als het witte maar dat het meer naar voren komt..

ik denk het laatste

edit: wat ben ik DOM! zit ik uren naar paar scenes te kijken wara je de lift maar heel ff ziet.. vergeet ik de scene waar ze tijdje IN de lift staan

[ Voor 21% gewijzigd door Hertog_Martin op 27-07-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

inderdaad dat laatste... omdat het camerastandpunt wat laag is lijkt het alsof het hoger is, maar eigenlijk is het dus gewoon verder naar binnen toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

[afbeelding]
Als het niet hoeft te animeren kun je misschien makkelijk een soort schuimrandje eraan hangen door er nog een plane op te leggen met een mask en onder dat mask het schuim... Hopelijk ben ik een beetje duidelijk :P

Trouwens nog wat voor het dorp:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/twalter/boom3.jpg
Bladeren maken is moelluk :'( , maar het gaat me ooit lukken hoop ik...

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik ben nog steeds bezig met die kop, maar het texturen valt toch wel behoorlijk tegen zeg. Lastig, lastig. Maar wel leuk. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.arethusa.nl/waterpolo/Kop%20Micha%20render10%20laag.JPG

[afbeelding]
Water is doorzichtig, daar is hier niks van te zien. Dit kun je bereiken door het water doorzichtig te maken en er onder een volume fog neer te kwakken. Of, als je geen environmental effects wilt gebruiken: zet een aantal doorzichtige planes er onder, steeds een stukje lager, hoe dieper het water nu is, hoe meer planes het licht tegen houden.

Ook is water vrijwel niet relfecterend als je recht van boven kijkt en juist heel sterk reflecterend wanneer je onder een scherpe hoek kijkt. Dit kun je met een fall-off-map doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Oogst op 27-07-2003 20:00 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
pff dat booleans wil me echt niet lukken.. en heb de vid tutorials op de alias site gekeken en ik krijg gewoon niet hetzelfde effect.

ik heb dus 2 kubussen.. en de een steekt door de ander.. nu wil ik dus dat die kubus die door de andere heen steekt een gat maakt in die andere kubus.. heb alle booleans geprobeerd en op verschillende manieren geselecteerd maar krijg het niet voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Laatst online: 02-05 18:47
Hertog_Martin schreef op 27 juli 2003 @ 19:56:
pff dat booleans wil me echt niet lukken.. en heb de vid tutorials op de alias site gekeken en ik krijg gewoon niet hetzelfde effect.
Kijk hier eens: http://home.hccnet.nl/w.v...%20huis%20deel1.html#raam
Het is echt heel simpel, zelfs ik kan het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
ik gebruik maya (zoals in mn sig staat) en daar heb je 3 verschillende booleans.. maar geen 1 werkt.

edit: het is me nu gelukt.. weet alleen niet waarom :)

edit2: lift is nu helemaal verneukt :) klote dat ik de maten niet weet. want nu is ie van binnen goed maar als je dan van buiten naar binnen kijkt komt het niet overheen met de serie.. dus is of de lift breder of die opening smaller.. who knows..

kap er maar mee.. vondt m wel mooi zoals ie was.

[ Voor 72% gewijzigd door Hertog_Martin op 27-07-2003 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Ik heb een vuurtoren (Urk) gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://213.46.36.137/kompas/vuurtoren.jpg let niet op grond, dat boeit op het moment niet zo...

maar hoe zou ik 'm 't beste licht kunnen laten geven?

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

[afbeelding]
meer schaduw en je kunt Noise effect gebruiken voor golven...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
ik was dus ook maar weer ff aan de gang gegaan

het is een g36c en hij moet low-poly worde maar dan moet ik dus ff die ribbels aan de bovenkant wegwerken enz. magoe >:)

en ja, hij moet nog getextured worden

hij is nu 900 poly's (beetje gemod, vond ik leuker :Y) )

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/portfolio/g36c/final.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/portfolio/g36c/perspective.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/portfolio/g36c/back.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/portfolio/g36c/bottom.jpg

voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/portfolio/g36c/realg36c.jpg

iemand nog tips voor texturen of iets anders?

C&C plz.

edit:
nog wat ander werk van me:

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/portfolio/cave/cave.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/portfolio/cave/cave1.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door IFASS op 27-07-2003 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

IFASS schreef op 27 July 2003 @ 23:02:

het is een g36c en hij moet low-poly worde maar dan moet ik dus ff die ribbels aan de bovenkant wegwerken enz. magoe >:)

hij is nu 900 poly's

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

C&C plz.
toon volledige bericht
Ondanks dat hij low-poly moet zijn: probeer eens wat meer edges te chamferen, hij ziet er nog een beetje blokkerig uit op dit moment. Verder kan de loop misschien minder rond om zo weer wat edges te sparen... voor de rest ziet het er goed uit.

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

voorbeeldje:

[afbeelding]

C&C plz.

edit:

[afbeelding]

[afbeelding]
toon volledige bericht
Ik vind em opzich best mooi, maar als je naar je refferentie kijkt, dan zie ik heel veel kleine dingetjes als rondjes,hoekjes vormen etc, die niet over eenkomen. Verder vind ik het "handvat"ook een beetje raar, misschien wat meer in details treden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Oogst schreef op 25 July 2003 @ 13:38:

[...]

Denk je nou echt dat ik je in de eerste tut meteen een flitsende animatie zou kunnen laten maken? :) Animeren is zoveel werk en je moet er zoveel meer van weten dan in die tuts besproken kan worden. Waarom denk jij dat het zeer zeldzaam is dat er hier op GoT een mooie animatie wordt gepost?
Oogst, alle creds naar jou man, ik heb tot nu toe alle huizen en je kruk+theepot tut's gedaan, en ze zijn echt super! Ik begin me al thuis te voelen in max, en je uitleg is simpel en zeer doeltreffend, ook het feit dat je een btje uitlegt wat we nu eigenlijk aan het doen zijn, (Y), anders doe je ook maar wat er staat (vooral: hiermee moet je zelf maar mee expirimenteren ;)). Je hebt mijn enthousaisme alleen maar aangewakkerd :D keep up the good work (y)
Hertog_Martin schreef op 27 juli 2003 @ 15:28:
Serie is ontzettend leuk en gaaf maar als je maar stukje ervan ziet denk je misschien van jeez wat een vage kneuzeserie.. maar dat is dus niet zo :)
Angel rocked bigtime, het zit echt goed in elkaar. Kan niet wachten tot het seizoen weer begint :D

Mooi werk allemaal hoor!!

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
heb net een uur zitten zoeken naar network rendering voor maya 5. Maar enige oplossingen zijn dure 3th party apps.

Had het hier tijdje terug gevraagd en toen zei iemand dat ik het zelf maar moest uitzoeken want het was o zo makkelijk.. nou zelfs bij 3dbuzz hebben ze het antwoord niet (niet zelf gevraagd maar daar search gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Dure 3rd party apps? Als je het kunt veroorloven om Maya 5 Unlimited aan te schaffen (€7 349) dan lijkt me het geen probleem om zo'n extra programma erbij te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

voorbeeldje:

[afbeelding]

C&C plz.

edit:

[afbeelding]

[afbeelding]
toon volledige bericht
ziet er wel leuk uit :)
Alleen veel detail in de receiver weggelaten, ook zie ik niet hoe je een clip uit de receiver kan halen, en handvaten van heckler & koch zijn rond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehm, dit ding blaast de layout van de pagina op, pardon :/

Gemodeled in Rhino, gerenderd met Mentalray, de rest in PS.

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io208340/urbantransit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62047

kvin je 3d werk super mooi, de compositie van je 2d vector vin ik wat minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86400

M'n eerste werk in 3D studio max: ben bezig met de fiat 500 tut (mits enkele aanpassingen) lukt aardig, maar zit vast bij het modelen van de velg (wil andere velg dat deze van de tut).
Dit is de situatie:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sorgeloos/tweakers/velg_01.jpg

De spaak zou moeten aansluiten bij de ronde, maar deze is gemaakt door lathe, waardoor er te veel vertex'en in zitten om de spaak moet te kunnen laten aansluiten. Oplossingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 15:13

Tim Schuhmacher

abasios

Anoniem: 30113 schreef op 28 July 2003 @ 12:48:
Ehm, dit ding blaast de layout van de pagina op, pardon :/

Gemodeled in Rhino, gerenderd met Mentalray, de rest in PS.

[afbeelding]
Ziet er erg goed uit - is het trouwens een achtbaan op de voorgrond? Ik ben het wel met spix zijn commentaar eens.

hye 3d_me. ik ben ook met die Fiat 500 tut bezig. Hoe ver ben je al met de auto zelf? Zet even het linkje naar die tutorial van het wiel dat je aan het maken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, geen tut, eigen verzinsel

Carrosserie van de auto is klaar. Afwerking en interieur nog.

Band op de velg leggen is ook niet echt gemakkelijk, maar lukt me wel.
Hoe ver staat gij?

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 86400 op 28-07-2003 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62047

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.oostendorp2/render7.jpg
ook weer een klein update, hopelijk reageren jullie er dit x wel op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ spix: beetje overladen vind ik. Voor de rest wel mooi gemodelled. (er ontbreekt wel een tandwiel aan een van de armen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

spix:

Donkerrrr
Veeeeel primitives
onduidelijk: tandwielen lijken nutteloos, vreemde armen
misschien duidelijker om die binnenste 2 kleiner te maken ofzo....of weglaten :P

hoewel het allemaal dus wel vrij basic vormen zijn ziet het er nog best leuk uit :)

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 62047 schreef op 28 juli 2003 @ 16:41:
[afbeelding]
ook weer een klein update, hopelijk reageren jullie er dit x wel op ;)
Tja, wat moet ik er van zeggen. Ik vind hem er wel bruut en cool uitzien, en er moet natuurlijk nog van alles aan gebeurd (lampen aanzetten als je rendert :), iets met die dozen in het midden, texturen). Maar verder vind ik hem eigenlijk wel gewoon cool, voor zover er iets te zien is in zo'n render.
Anoniem: 86400 schreef op 28 July 2003 @ 14:07:
M'n eerste werk in 3D studio max: ben bezig met de fiat 500 tut (mits enkele aanpassingen) lukt aardig, maar zit vast bij het modelen van de velg (wil andere velg dat deze van de tut).
Dit is de situatie:

[afbeelding]

De spaak zou moeten aansluiten bij de ronde, maar deze is gemaakt door lathe, waardoor er te veel vertex'en in zitten om de spaak moet te kunnen laten aansluiten. Oplossingen??
Bij lathe kun je heel goed instellen hoeveel polies er zijn, dus zet dat gewoon wat lager. Polies stel je in voor de draaiing in de lath zelf, voor de spline bij de spline. De lathe neemt dat van de spline over.
Roa schreef op 28 juli 2003 @ 00:19:
[...]

Oogst, alle creds naar jou man, ik heb tot nu toe alle huizen en je kruk+theepot tut's gedaan, en ze zijn echt super! Ik begin me al thuis te voelen in max, en je uitleg is simpel en zeer doeltreffend, ook het feit dat je een btje uitlegt wat we nu eigenlijk aan het doen zijn, (Y), anders doe je ook maar wat er staat (vooral: hiermee moet je zelf maar mee expirimenteren ;)). Je hebt mijn enthousaisme alleen maar aangewakkerd :D keep up the good work (y)
Tja, het was Sinterklaas en ik dacht: "Ik geef mijn medetweaker ook eens iets." <+:)
jopiek schreef op 27 July 2003 @ 21:23:
Ik heb een vuurtoren (Urk) gemaakt:
[afbeelding] let niet op grond, dat boeit op het moment niet zo...

maar hoe zou ik 'm 't beste licht kunnen laten geven?
Volume lights. Als je daarop zoekt vind je vast wel een tut of zo.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

sebastius schreef op 27 July 2003 @ 15:46:
[...]

Crystal Sphere is het mooiste in dit geval.
Hmm, Crystal Ball is toch meer gebruikt dan sphere normaliter.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 15:13

Tim Schuhmacher

abasios

@3D_me: ik ben nog niet zo ver. Ik heb net de achterkant af en ben nu aan de moterkap toe. Maar dan heb ik een vraagje voor jouw. Ergens in het begin heb je de ene helf van de fiat gemirrored, maar wanneer komen die 2 helften echt vast aan elkaar te zitten. Ik neem aan dat je de vertexen langs de naad een keer moet welden, maar wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
3D Studio Max 6 komt er binnenkort aan:

http://www.3dtotal.com/press_releases/discreet02/02.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
w00t, kben benieuwd wat de nieuwe features zijn met het oog op dat in 3ds max 5 tov 4 imho veel veranderd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

New features in 3ds max 6 will include: advanced schematic view for easier viewing and better management of complex scenes; included mental ray® rendering software; vertex colour painting; design visualisation tools and interchange support with Autodesk and other computer-aided design (CAD) and CAD-related solutions; integrated reactor® 2 complete physics-with stuntman and vehicle dynamics; distributed network texture baking, and features that provide greater accessibility to the software for power users. Also included in the release will be a particle flow system for creating realistic fountains, fog, snow, splashes, contrails, explosions and other environmental effects.

;)

mental ray \0/
verbeterde particles \0/
£2695 \0/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-04 21:45
Ik ben ook bezig met wat tutorials, ik heb 3dsmax 5, en zit momenteel klem in de 'Kruk' tutorial van Oogst. Ik heb gedaan wat er in de tutorial stond maar krijg een ander resultaat, het zal waarschijnlijk wel aan mij liggen. ;)

Waar gaat het mis:

Ik moest een vierkant tekenen, deze vervormen en die dmv Lathe om de schroef heen draaien. Bij het toepassen van Lathe (degrees=360, segments=32; volgens de tutorial) gaat het fout:

Voor Lathe:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~maartenschilt/bla.jpg

Na Lathe:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~maartenschilt/bla2.jpg

Ik heb ook al een beetje met de instellingen van Lathe zitten knoeien maar krijg niet het gewenste resultaat. Wie helpt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tim Schuhmacher schreef op 28 July 2003 @ 17:45:
@3D_me: ik ben nog niet zo ver. Ik heb net de achterkant af en ben nu aan de moterkap toe. Maar dan heb ik een vraagje voor jouw. Ergens in het begin heb je de ene helf van de fiat gemirrored, maar wanneer komen die 2 helften echt vast aan elkaar te zitten. Ik neem aan dat je de vertexen langs de naad een keer moet welden, maar wanneer?
Heb alleen nog maar gemirrord (dmv reference). Wacht nog effe met welden. Veronderstel dat ge daarvoor copy moet nemen. Weet het niet zeker.
Als ge nog iets moet weten, ik wil gerust helpen, maar zoals ik al eerder zei: 't is m'n eerste keer in max, dus moet alles zelf nog uitzoeken.

@ Oogst: bedankt voor de tip! Ik ga er van uit dat ik dan achteraf een meshsmooth moet toepassen op het geheel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

vraagje over het licht van die vuurtoren (http://213.46.36.137/kompas/vuurtoren.jpg), ik heb 't we redelijk voor elkaar (zelf al gevonden, dank je voor de tip Oogst: "Volume lights. Als je daarop zoekt vind je vast wel een tut of zo."), maar ik doe een ray effect op dat licht, alleen laat ie 'm nu altijd zien, terwij het licht toch echt roteert en dus maar af en toe richting lens kijkt. Ik heb al geprobeerd met een taartpunt 'm alleen in het verlengde van het licht te laten schijnen, maar negeert ie gewoon...

Ik gebruik trouwens (renderen was klaar dus ff nagekeken) een Free Point Spotlight met als lenseffecten een Glow en Ray. Die ray is altijd te zien itt tot het licht zelf...

[ Voor 18% gewijzigd door jopiek op 28-07-2003 21:19 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
jopiek schreef op 28 juli 2003 @ 21:08:
vraagje over het licht van die vuurtoren (http://213.46.36.137/kompas/vuurtoren.jpg), ik heb 't we redelijk voor elkaar (zelf al gevonden, dank je voor de tip Oogst: "Volume lights. Als je daarop zoekt vind je vast wel een tut of zo."), maar ik doe een ray effect op dat licht, alleen laat ie 'm nu altijd zien, terwij het licht toch echt roteert en dus maar af en toe richting lens kijkt. Ik heb al geprobeerd met een taartpunt 'm alleen in het verlengde van het licht te laten schijnen, maar negeert ie gewoon...

Ik gebruik trouwens (renderen was klaar dus ff nagekeken) een Free Point Spotlight met als lenseffecten een Glow en Ray. Die ray is altijd te zien itt tot het licht zelf...
Glow en ray zijn grappig genoeg effecten die niet specifiek aan een lamp gebonden zijn. Een point kan ze ook maken. Gevolg: ze negeren je lamp-instellingen verder en zijn gewoon te zien als de lamp in beeld is, onafhankelijk van welke kant hij op schijnt. Oplossing: maak een object om de lamp heen, dat met de lamp meedraait. Nu zijn alleen de glow en ray te zien wanneer de lamp niet verscholen is achter het object dat er mee meedraait. Een aan de achterkant afgesloten tube is hier heel geschikt voor.
Amras schreef op 28 July 2003 @ 19:38:
Ik ben ook bezig met wat tutorials, ik heb 3dsmax 5, en zit momenteel klem in de 'Kruk' tutorial van Oogst. Ik heb gedaan wat er in de tutorial stond maar krijg een ander resultaat, het zal waarschijnlijk wel aan mij liggen. ;)

Waar gaat het mis:

Ik moest een vierkant tekenen, deze vervormen en die dmv Lathe om de schroef heen draaien. Bij het toepassen van Lathe (degrees=360, segments=32; volgens de tutorial) gaat het fout:

Voor Lathe:

[afbeelding]

Na Lathe:

[afbeelding]

Ik heb ook al een beetje met de instellingen van Lathe zitten knoeien maar krijg niet het gewenste resultaat. Wie helpt mij?
toon volledige bericht
Ik leg in dit tut verder niet uit waarom dat zo werkt (het is een introductie-tut), maar er staat wel degelijk bij wat je verkeerd doet:

"Klik eerst met links en dan met rechts op de verplaats-knop en stel in onder absolutie:world: X=0; Y=0. Laat de rest onverander.

*Ga naar modify en kies uit de modifier list de modifier edit shape.

*Klik op de knop met de vier rode puntjes, rechts onderin en geel op het plaatje hieronder.

*Verplaats de punten zo dat de vorm op het plaatje hieronder ontstaat. Let er opt dat die ongeveer ter hoogte van de bollen staat, eens stukje in de poot doorloopt en tot de schroef gaat."

Bij die eerste stap zorg je dat de pivor van het object in het midden staat, dat is het draaipunt voor de lathe. Door het object te verplaatsen, gaat het draaipunt mee, maar niet als je verplaatst in edit spline. Vandaar dat je hem in het midden zet (x=0; y=0) en dan in edit spline pas dat ding echt op zijn plek zet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Oogst schreef op 28 juli 2003 @ 21:47:
[...]

Glow en ray zijn grappig genoeg effecten die niet specifiek aan een lamp gebonden zijn. Een point kan ze ook maken. Gevolg: ze negeren je lamp-instellingen verder en zijn gewoon te zien als de lamp in beeld is, onafhankelijk van welke kant hij op schijnt. Oplossing: maak een object om de lamp heen, dat met de lamp meedraait. Nu zijn alleen de glow en ray te zien wanneer de lamp niet verscholen is achter het object dat er mee meedraait. Een aan de achterkant afgesloten tube is hier heel geschikt voor.
hmm, ik had eerst taartpunt, dat lukte dus niet om 'm te blokken, nu met "blikkie" lukt 't idd erg goed!!! ziet er wel grappig uit vuurtorentje en zo... wat fog er overheen... en dat voor m'n korte 3d ervaring... dankzij van die mooie tut's en zo leer je snel een hoop, so keep up tha good work ;)

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Net een maya render test gedaan (http://www.highend3d.com/tests/maya/testcenter/) en vergeleken met de resultaten hier: http://www.gamepc.com/lab...ent.asp?id=amp2800&page=5

Ik doe er nu (athlon tb850, 256mb ram, msi k7t turbo, 7200rpm hd en gfti4200) 5 min 28 over.

Daar doen ze er met de 2600 (die wil ik kopen en rest van systeem dat hun gebruik hebben komt ook overeen (zelfde mobo en geheugen) 54 seconden over oftewel 6 keer sneller!

Op die site van die benchmark is de snelste 37 seconden maar omdat je met zo'n systeem nooit renders van uren lang hebt dan is het het het toch ook niet waard om honderden euro's uit te geven voor een paar seconden? Of heb je als je echt een of andere stad namaakt met heel veel detail nog rendertijden van paar uur?
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.