[3d] post je 3d stuff maar weer - part 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.215 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit doen we dus hier niet. Ga je mond spoelen meet zeep

[ Voor 95% gewijzigd door Willem op 29-06-2003 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Erikie schreef op 29 June 2003 @ 05:18:
rarara wat ben ik aan het maken?!

[afbeelding]

oja, gerenderd met maya 5 & mental ray.. en hij's iets sneller dan maya 4.5, maar nog steeds niet snel genoeg :(

updatje.. heeej, ik heb uitgevonden hoe hdri werkt & maya :) ff nachtje doortrekken.. 't is toch weekend !!

[afbeelding]
Nice, nu zou ik beginnen meer detail aan de stofzuiger te maken, zoals aan/uit knoppen, plastic randjes, etc :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 10:48:
hier stond iets niet leuks
Uhum?

edit: laat ik et hier dan ook maar weghalen

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Nu online
Negeren, iemand heeft al een SEM topic erover gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
zozo...je bent slechts een jaartje jonger dan ik, maar toch zoooo kinderachtig....nouja, voor jou dan:

edit: Op last van PJanssen verwijderd. ;)

Volgende keer aub wat minder herzenloze posts...
Qylos schreef op 29 June 2003 @ 11:24:
[...]

Negeren, iemand heeft al een SEM topic erover gemaakt :)
idd...sorry :)

ff ontopic: Ik ben hard bezig met IK oefenen enzow en ik hoop spoedig een goed animeerbare versie van mijn mechanische spin te plaatsen :)

[ Voor 45% gewijzigd door drm op 07-07-2003 08:26 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over zielige reply's gesproken, armageddon_2k1 kan er ook wat van :/
Aapopfiets is gewoon dronken of heeft z'n account open laten staan, reageer er gewoon niet op zeg....

Om weer ontopic te gaan:
Weet iemand een handige methode om een hoop brokstukken / stenen te maken. bijvoorbeeld na een explosie ofzo. Het moet natuurlijk niet allemaal dezelfde vorm hebben, dus scatter is niet zo heel erg handig.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 11:38:
Over zielige reply's gesproken, armageddon_2k1 kan er ook wat van :/
Aapopfiets is gewoon dronken of heeft z'n account open laten staan, reageer er gewoon niet op zeg....
jemig...je denkt toch niet dat ik serieus ben.....iemand die zielig doet, kan een zielige reply terug krijgen....en dronken om 10:48? das triest.
Om weer ontopic te gaan:
Weet iemand een handige methode om een hoop brokstukken / stenen te maken. bijvoorbeeld na een explosie ofzo. Het moet natuurlijk niet allemaal dezelfde vorm hebben, dus scatter is niet zo heel erg handig.
ontopic...goed plan :)

een hoop stenen? Ik weet niet zeker of dit werkt, en het is geen super nette manier, maar maak gewoon veel spheres en attach ze, en gooi daar een noise modifier overheen. Het moet ook netter kunnen denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door armageddon_2k1 op 29-06-2003 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op 29 June 2003 @ 12:02:
een hoop stenen? Ik weet niet zeker of dit werkt, en het is geen super nette manier, maar maak gewoon veel spheres en attach ze, en gooi daar een noise modifier overheen. Het moet ook netter kunnen denk ik.
Ik bedoelde het meer als brokstukjes die ovreal verspreid liggen. Zoiets als hier

Het moet natuurlijk ook nog een beetje lowpoly blijven als het even kan.....
edit:
Met lowpoly bedoel ik dat het niet al teveel op de rendertijd moet gaan drukken. Dus 10.000 is toch wel een max.....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
waarom low-poly?

is het voor een game of om de rendertijd :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
IFASS schreef op 29 June 2003 @ 13:18:
waarom low-poly?

is het voor een game of om de rendertijd :P ?
offtopic
@ ondertitel: eindelijk een medestander >:)

en zal wel voor de rendertijd zijn denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Mijn complimenten aan iedereen in dit topic en alle vorige edities. Ik heb echt respect voor mensen die zo vakkundig met 3D max om kunnen gaan.

Ik ga het ook maar eens proberen met een van de vele tutorials die er zijn, maar het niveau van modelen die sommige mensen die depicteren is eigen een applausje waard. _/-\o_

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

zou het misschien een idee zijn om een speciaal iets te maken m.b.t. tutorials, probleem vind ik altijd met 3d max tutorials dat de helft van de tut's toch stappen overslaat die een beginnende gebruiker als mij nu net nodig heeft...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
jopiek schreef op 29 June 2003 @ 13:51:
zou het misschien een idee zijn om een speciaal iets te maken m.b.t. tutorials, probleem vind ik altijd met 3d max tutorials dat de helft van de tut's toch stappen overslaat die een beginnende gebruiker als mij nu net nodig heeft...
Wat bedoel je met iets speciaals?
De beste tutorial is nog altijd een boek kopen (maar das mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

jopiek schreef op 29 juni 2003 @ 13:51:
Als je met de tutorials begint die standaard bij max zitten zou er niks overgeslagen hoeven te worden. Het enige probleem is dat sommige mensen die tutorials te langzaam vinden gaan (waaronder ik :) ) en gelijk met moeilijkere tuts beginnen zonder dat ze de 'basics' goed kennen. Ik zou toch aanraden gewoon bij het begin te beginnen.

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
hier wat low-poly zooi wat ik aan het maken ben voor een game:
http://gotgame.ath.cx/forum_viewtopic.php?10.976

is voor openFRAG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
wipje :)
Neus en oogkassen gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/gezicht.jpg

dis me allereerste hoofd wat ik maak met deze attributen, commentaar is welkom :)

[ Voor 22% gewijzigd door Schuey op 29-06-2003 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 05:45

-db-

Hoi

Schuey schreef op 29 June 2003 @ 18:05:
wipje :)
Neus en oogkassen gemaakt :)
[afbeelding]

dis me allereerste hoofd wat ik maak met deze attributen, commentaar is welkom :)
post ook eens een wip van voren. volgens mij mogen de ogen en de neus wat hoger en de oogkas wat groter en dieper. En er moet uiteraard nog veel aan gebueren, maar dat lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
thx, denk dat je gelijk hebt :)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/hoofdvoor.jpg
De lage zijde is aangepast aangezien ik zijn voorhoofd ook iets te lang vond, en zijn hoofd was te breed :P, de andere is de oude :)

edit:
@ willem volgens mij zit je int verkeerde topic :D

[ Voor 27% gewijzigd door Schuey op 29-06-2003 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
ONTOPIC

Kappen met dat geflame en reageren op elkaars kinderachtigheden.

[ Voor 7% gewijzigd door Willem op 29-06-2003 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 23:49:
weer een update met lichaam en toverstaf
het hoofd zit nog niet aan t lichaam vast.
vraagje: als ik mijn hoofd vastmaak aan mijn lichaam gaat shag hair flippen en gaat dr kapsel door de war en zit er haar op dr lichaam enz erg vaag hoe kan je dit oplossen?

[afbeelding]

comments?
Errug mooi, maar:

• Kuiten zijn iets te dik naar mijn mening
• D'r navel is te rond en de rand steekt te ver uit, net alsof ze een ringworm heeft ofzo.
• D'r borsten moeten aan de bovenkant iets ronder. Ze lijken nu rechtstreeks uit d'r oksels te zijn gegroeid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

hey ff vraagje (over 3ds max 4)

als je gaat moddelen... auto, mens, dino,vis,huis,machine geweer,boom..

wat gebruiken jullie dan ? ik doe het meestal met Vertex, maar dan heb ik soms opeens last van bepaalde puntjes die niet goed komen te staan ofzo (dat zie je dan opeens aan de texture, die loopt dan raar.. :S )

maar hoe doen jullie het ? (en waar kan ik die opties vinden....) ThnX

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik als modifier gewoon editable poly. Daarbij gebruik ik eigenlijk alles. Niet alleen vertex of alleen edge. Dat hangt er maar helemaal van af wat je precies wilt.
Een edge chamferen doe je natuurlijk niet met de vertexen of een polygon extruden natuurlijk niet met edge. :) Dat is dus per situatie verschillend.

Wat betreft de textures heb ik maar 1 advies : Texture pas zodra het model helemaal af is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

auto: eerst een splinecage maken, meshsmoothje eroverheen, omzette naar poly of mesh, en dan beetje bijwerken.
mens/dino/huis etc.: editable poly, kan op verschillende maniere, hier heb je er 2: beginne als een box(of andere primitive), en dan delen extruden, of beginnen met 1 polygoontje, en dan steeds nieuwe eruit rekken.

edit: specifieke info wil ik bes wel geve, maar dan wel voor 1 dingetje :) om alles te moete uitlegge ben je veel te lang bezig :9

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

oooooojah :) daar heb je gelijk in :D

haha

ik vind dat met poly nogal onhandig... maar wat is dan nurbs precies ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets wat in max totaal niet handig schijnt te zijn, kheb er een jaartje gelede ofzo een tijdje mee gestoeit, en kreeg er steeds nie echt uit wat ik wilde :)

naja, in et kort zijn nurbs (volges mij :P) objecten die gemaakt worden volgens wiskundige berekeningen, en niet bestaan uit tri`s. hierdoor kan je hele mooi displacement maps (dinge naar buite late komen, of naar binne laten vallen) erop gooien en is et compleet ingezoomt nog steeds mooi rond, terwijl et niet 10 ton rekenkracht kost om te maken, et kost btw wel veel meer rendertijd.
zelf heb ik er dus weinig mee gewerkt, dus heb niet alle info in huis, maar hoop dat dit je een beetje kan helpen :)
(kijk voor meer info in je max help file :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond weer even een uurtje tijd gehad om aan mijn auto te werken. Wat is er veranderd. Er zit een remklauw op de schijf. Vier wielen.. het model is dicht, buitenkant is dus ruw af. Nu gaan we het in stukken snijden.. chassis.. deur... motorkap etc etc en dan detail aanbrengen. Het leuke gedeelte dus. Ik zit nu op 90.000 polies en verwacht rond de 200.000 uit te komen ofzo met een binnenkant. Er zitten nog wat foutjes in deze ruwe versie maar die halen we er met het detailleren wel uit.

Afbeeldingslocatie: http://pics.mutsaers.us/wip0005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

zo, alweer een nachtje doorgetrokken.. maya 5 is best leuk en heb heel wat nieuwe dingen ontdekt & mental ray.. Die functies van MR werken ook al in 4.0 / 4.5 (met mr) maar heb ze nu pas ontdekt :) (mental ray shaders, nogal irri om die te intergreren in maya). maar zie hier een testje :

Afbeeldingslocatie: http://www.zhca.nl/prive/leuk.jpg

rendertijd 10 min. gerenderd met maya 5 &mr(3.1?!) shaders : phong met parti_volume & parti_volume_photon.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op 30 juni 2003 @ 05:13:
zo, alweer een nachtje doorgetrokken.. maya 5 is best leuk en heb heel wat nieuwe dingen ontdekt & mental ray.. Die functies van MR werken ook al in 4.0 / 4.5 (met mr) maar heb ze nu pas ontdekt :) (mental ray shaders, nogal irri om die te intergreren in maya). maar zie hier een testje :

[afbeelding]

rendertijd 10 min. gerenderd met maya 5 &mr(3.1?!) shaders : phong met parti_volume & parti_volume_photon.
mooie belichting, ziet er vet uit! /me kan bijna niet wachten tot hij z'n maya 5 binnen heeft :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Nu online
Erikie schreef op 30 June 2003 @ 05:13:

[afbeelding]

Idd, belichting heel mooi gedaan :) Reflecties ook natuurlijk. Ga zo door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:42

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Erikie: dat ziet er cool uit! Mooie shaders.

Ik ben 7e geworden (van de 29 inzendingen) bij de 'Car of your dreams'-contest op www.3dm-mc.com :).

En ik heb even gauw een gallery in elkaar gezet met mijn meest recente spul. Zitten een aantal nieuwe en een aantal 'gereviseerde' dingen tussen.

Check de links in mijn sig if you like.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woooooooooh zekerz een vette auto niet normaal! mooi gedaan
thanx voor die link ik ga daar denk voortaan ook aan contestjes meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 12:54
[MAMA MODE]

Zeg Erikie, wil je niet zo knoeien met jouw lolly en euhm gewoon in je mond stoppen !!

[/MAMA MODE]

GAAFISCH GRAPHISCH

Ja ja ja Nee !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hiero wat ik na een week had gemaakt met 3d studio max.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martinos/3d/orc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martinos/3d/head2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog wat

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martinos/3d/ear.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martinos/3d/hand.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Nu online
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 12:38:
hiero wat ik na een week had gemaakt met 3d studio max.

[afbeelding]

[afbeelding]
Heel mooi gedaan hoor :) Hoe lang werk je al met max?

en gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 week en ben na deze models weer wat anders gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Laatst online: 12-09 14:42

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Dan heb je wel al ervaring met andere 3D software, want als je dit maakt na pas één week 3D-ervaring geloof ik je echt niet, sorry :).

Maar het zijn hoe dan ook erg mooie models, al kan de hand nog wel wat werk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen die orc had ik na 1 week gemaakt.

ik had wel wat basic 3d max troep gehad op het grafisch lyceum maar verder dan primitieven bewegen kwamen we niet.
gewoon een paar tutorials zoeken op het net

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje te snel he? ik geloof het niet helemaal, na een paar turtorials kan je dit nooit van je leven maken hier heb je echt ervaring voor nodig dit maak je niet na een aantal tut's.
(by the way ik heb ook die standaart troep gehad op r grafisch lyceum, was idd niet echt indrukwekkend wat vormpjes inelkaar schuiven)

mijn werk zover voor een site(simple radio)(weet de link eigenlijk niet...)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ldol.jpg

is nog niet af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
@MThieme: Ik kan bijna niet geloven dat jij dit gemaakt heb, na alleen wat tutorials gedaan te hebben en een beetje met primitieven gewerkt te hebben....nouja..mooi is het wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door armageddon_2k1 op 30-06-2003 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32
armageddon_2k1 schreef op 30 June 2003 @ 13:19:
@MThieme: Ik kan bijna niet geloven dat jij dit gemaakt heb, na alleen wat tutorials gedaan te hebben en een beetje met primitieven gewerkt te hebben....nouja..mooi is het wel :)
als je op zijn webspace kijkt http://members.home.nl/martinos/3d/ zie je dat die jpg's van december 2002 zijn. Dus zeg maar gerust een dik half jaar ipv van een week :P

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

sjink schreef op 30 juni 2003 @ 13:27:
[...]

als je op zijn webspace kijkt http://members.home.nl/martinos/3d/ zie je dat die jpg's van december 2002 zijn. Dus zeg maar gerust een dik half jaar ipv van een week :P
En dan hier beweren dat ie het in een week onder de knie heeft. Sneu man dit soort lui, damn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, zonder voorkennis kan niemand dit in één week leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

J**us inderdaag heej, Whahahaha staat hij effe zwaar voor aap.
Wat erg laag zeg, jeeeemig.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL dan niet boeit mij het..
even voor jullie info die models had ik niet allemaal na 1 week gemaakt, alleen de orc de rest duurde wat langer.
Na die models ben ik er mee gekapt andere studie enzo :x
en als die jpg's van december 2002 zijn hoe de f***k kan jij daaruit opmaken hoe lang daarover gedaan is?
knap behalve als je rasta rostelli bent.

Zoals je ziet zit er nog geen texture op en heb ik die scene van iemand gehad omdat ik te lui en te noob was om zelf te belichten.
weet dus alleen een klein beetje af modelen. thats it.

ik had hier veel van geleerd
http://www.cgtalk.com/forumdisplay.php?s=&forumid=96

en was begonnen met de joane of arc tutorial:
http://www.3dtotal.com/ffa/tutorial...rc/joanmenu.asp
halverwege wist ik wel hoe vormen maken en begon met die orc.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

6 replies over dat hij dat never nooit in 1 week kan maken, who fkin cares ga lekker verder met 3d posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
ik ben wel benieuwd naar die tutorial van mthieme want ik vind het er wel mooi uitzien.:)

edit:
[offtopic]wanneer krijg je trouwens hk toegang? ik heb nu inmiddels 160 berichtjes..[/offtopic]

[ Voor 39% gewijzigd door El_Hefe op 30-06-2003 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

El_Hefe schreef op 30 June 2003 @ 13:57:
ik ben wel benieuwd naar die tutorial van mthieme want ik vind het er wel mooi uitzien.:)

edit:
[offtopic]wanneer krijg je trouwens hk toegang? ik heb nu inmiddels 160 berichtjes..[/offtopic]
lees het mededelingen forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die het nog niet hadden gevonden, een paar video tutorials :)
http://sv1.3dbuzz.com/vbforum/uunr_vtmlist.php?c=2

Btw, ben al tijdje bezig met 3Dsm maar er komt niet echt iets herkenbaars uit :D
maarja, tis vakantie nu dus ik zal binnenkort is wat posten (ik kijk al mee vanaf part 7 :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter

modbreak

Donders mensen, kap nou eens met elkaar afzeiken. Ik heb geen enkele moeite om hier een groot hangslot omheen te doen, dus don't push your luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
doe nu eens lief :'(

wipje weer maar :)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/gezicht.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op 30 juni 2003 @ 14:42:
doe nu eens lief :'(

wipje weer maar :)

[afbeelding]
suggestie: probeer eerst wat te werken aan je skillz van hoofden/gezichten maken en probeer daarna wat te experimenteren met lichamen enzo. het is nogal erg veel om het allemaal in 1 keer te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Wat is er volgens jou allemaal mis dan? :)

btw die randen die je ziet komt puur door de belichting denk ik :X

[ Voor 46% gewijzigd door Schuey op 30-06-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op 30 juni 2003 @ 15:05:
Wat is er volgens jou allemaal mis dan? :)

btw die randen die je ziet komt puur door de belichting denk ik :X
je zou voor zo'n soort render maar 1 licht moeten gebruiken, en dan de material een hoge specular geven zodat je die fouten goed ziet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, verkeerd gepost, my bad,...

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:01
@Schuey: Het ziet eruit als gemeshmoothe boxes. De verhoudingen kloppen niet overal evengoed, en er is een duidelijk gebrek aan kennis overhet menselijk lichaam zichtbaar. (Nou ja, niet alles klopt even goed, zal ik maar zeggen, kijk maar eens naar het hoofd)
Als ik jou was zou ik dan ook maar even een tutorial volgen.
zeer goede tutorial

Er is trouwens op 3dtotal.com een nieuwe tutorial over het maken van een auto, iets minder uitgebreid, maar denk ik wel de moeite waard (nog niet gedaan..) : hierzo

* inquestos vindt 't een zeer slechte zaak dat de mods hier een beetje kleuteropassers aan 't worden zijn Bij grotere topics heb je dat wat eerder, doordat het onderwerp wat breder is, maar dat hoeft nog geen reden te zijn om nutteloze post te maken (en zeker niet om maar HK-access te krijgen)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
thx voor de feedback :) Moet iig ook meer cuts maken idd in het lichaam.
Zal de tutorial eens doorlopen :)

edit:
meer cuts gemaakt in lichaam :)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/soldaat.jpg

Hoofd gaan we maar eens deleten :P
* Schuey wacht nog steeds op zijn boek
Als ik dat uitheb dan heb ik tenminste de kennis :) (iig veel meer als nu, maar zeker nog niet alles, zou wel cool zijn mja :P ) Nu heb ik een beetje kennis en kan het niet zo goed toepassen en heb geen ervaring. Als ik dat dus uit heb, heb ik veel meer kennis en weet ik naar de hand van voorbeelden beter hoe ik ze moet toepassen, dus dan schort het nog aan het toepassen en ervaring, progressie ownutsj :P

[ Voor 95% gewijzigd door Schuey op 30-06-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Kom op mensen, post alleen WIP's als er daadwerklijk iets boeiends ten opzichte van de vorige versie is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Schuey schreef op 30 June 2003 @ 16:54:
thx voor de feedback :) Moet iig ook meer cuts maken idd in het lichaam.
Zal de tutorial eens doorlopen :)

edit:
meer cuts gemaakt in lichaam :)
[afbeelding]

Hoofd gaan we maar eens deleten :P
* Schuey wacht nog steeds op zijn boek
Als ik dat uitheb dan heb ik tenminste de kennis :) (iig veel meer als nu, maar zeker nog niet alles, zou wel cool zijn mja :P ) Nu heb ik een beetje kennis en kan het niet zo goed toepassen en heb geen ervaring. Als ik dat dus uit heb, heb ik veel meer kennis en weet ik naar de hand van voorbeelden beter hoe ik ze moet toepassen, dus dan schort het nog aan het toepassen en ervaring, progressie ownutsj :P
Schop eens wat tutorials ;)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Een lichaam is nooit symetrisch, dus waarom zou je alleen 1 helft maken en die mirrorren?
Dat lijkt alleen maar heel nep. Nix is symetrisch aan het menselijk lichaam.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je nou 1 kant maakt, mirrored en dan veranderd scheelt het een hoop werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
XLerator schreef op 30 June 2003 @ 17:41:
Een lichaam is nooit symetrisch, dus waarom zou je alleen 1 helft maken en die mirrorren?
Omdat je dan gewoon de basis al hebt, en details kunt verschuiven :)
Pelle schreef op 30 June 2003 @ 17:21:
Kom op mensen, post alleen WIP's als er daadwerklijk iets boeiends ten opzichte van de vorige versie is veranderd.
sorry hoor...

edit:
tutorial van hoofd is nogal vaag :? Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij, volgens mij wordt er verwacht dat ik meer dingen weet :)

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 30-06-2003 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Das waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Laatst online: 21:49
Weet iemand een goede maya 5 tutorial, voor beginners, eventueel nederlands maar niet noodzakelijk? ik heb natuurlijk al gegoogled, maar er staan er nog niet zo veel voor maya 5 en bovendien zijn ze nog allemaal een beetje te moeilijk, ben namelijk echt pas een beginnende 3d'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een boek is daar het best voor maya fundamentals bv, op www.cgtalk.com bij tutorials (int forum) staan ook echt wel beginner tuts bij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

probeer de handleiding te downloaden die bij maya 1 zit.. zeer goede handleiding, van UI uitleg tot nurb modelling / animation / rendering.. alle fundamentals dus. duurt misschien een maandje of 3 om het pakket enigzins onder de knie te krijgen, maar dan heb je ook wel wat :) ps, maya is eigenlijk een veel te groot pakket, richt je bv alleen op modelling / animating & rendering in t begin.. dynamics, live en cloth is harstikke leuk, maar erg zwaar en uitgebreidt . en probeer in t begin niet gelijk te gaan mel scripten :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op 30 juni 2003 @ 17:41:
uhm, eigenlijk is het nogal overkill om allebei de helften apart te gaan maken. als je het goed modelt ziet het er echt niet nep uit hoor. textures moeten natuurlijk niet symmetrisch zijn, dat ziet er dus wel erg nep uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende wipjes .... motorkap bewerkt en we werken tegelijk aan het chassis om het passend te maken rondom alle onderdelen. Ooit komen we nog wel ergens.

Afbeeldingslocatie: http://pics.mutsaers.us/wip0006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pics.mutsaers.us/wip0007.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Laatst online: 09-09 16:52

Zydell

* * * * *

Mooi werk Jesterrace, patches I asume? :)

[ Voor 92% gewijzigd door Zydell op 01-07-2003 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Ik heb nu maya 5, en ik ben al uren op zoek naar de functie split vertex, dit staat namelijk in de tutorial: Select Edit Polygons > Split Vertex. Maar dat is er gewoon niet, wel split polylgon, maar niet split vertex, waar vind ik het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op 29 juni 2003 @ 21:33:
Vanavond weer even een uurtje tijd gehad om aan mijn auto te werken. Wat is er veranderd. Er zit een remklauw op de schijf. Vier wielen.. het model is dicht, buitenkant is dus ruw af. Nu gaan we het in stukken snijden.. chassis.. deur... motorkap etc etc en dan detail aanbrengen. Het leuke gedeelte dus. Ik zit nu op 90.000 polies en verwacht rond de 200.000 uit te komen ofzo met een binnenkant. Er zitten nog wat foutjes in deze ruwe versie maar die halen we er met het detailleren wel uit.

[afbeelding]
waaah skyline! favoriete auto, wil ik ook nog eens maken. waar maak je hem in en heb je iets van blueprints? doorgaan en posten wanneer hij af is!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

bram1234 schreef op 01 July 2003 @ 00:27:
Ik heb nu maya 5, en ik ben al uren op zoek naar de functie split vertex, dit staat namelijk in de tutorial: Select Edit Polygons > Split Vertex. Maar dat is er gewoon niet, wel split polylgon, maar niet split vertex, waar vind ik het?
even een snelle screenshot voor jou : hij staat gewoon hier :)

Afbeeldingslocatie: http://www.zhca.nl/prive/screenshot.jpg

ps, heb beetje veel progs open staan en hij trekt t nog :) maya , photoshop , premiere, en hij 's nog eens aan het batchrenderen ook (service op low priority gezet).

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo laat nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

hmm,.. alweer een nachtje doorgetrokken :) leve de vakantie

ditmaal testjes final gathering / global illumination & caustics.. Dit ding heeft 4 uur gerenderd over 100 frames en maya batch op low priority (in taskmanager dan zodat ik ook nog es een filmpje kon kijken :) )..

t gaat om deze animatie :

Afbeeldingslocatie: http://www.zhca.nl/prive/concept.jpg

filmpje <- xvid compressie
filmpje <- indeo 5.1 compressie

filmpje slaat natuurlijk nergens op, maar nu heb ik getest wat mr allemaal kan en hoe snel t is.. nu op naar het echte werk!!

[ Voor 8% gewijzigd door Erikie op 01-07-2003 04:40 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen patches, puur poly modelling, ik zal vanavond mijn blueprints van die skyline wel online mikken. Als detail het is de R34, heb ook blueprints van de R32 geloof ik maar die waren minder van kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Nu online
Erikie schreef op 01 July 2003 @ 04:36:
hmm,.. alweer een nachtje doorgetrokken :) leve de vakantie

ditmaal testjes final gathering / global illumination & caustics.. Dit ding heeft 4 uur gerenderd over 100 frames en maya batch op low priority (in taskmanager dan zodat ik ook nog es een filmpje kon kijken :) )..

t gaat om deze animatie :

[afbeelding]

filmpje <- xvid compressie
filmpje <- indeo 5.1 compressie

filmpje slaat natuurlijk nergens op, maar nu heb ik getest wat mr allemaal kan en hoe snel t is.. nu op naar het echte werk!!
Leuk filmpje, maar het slaat idd niet zo veel op. Belichting en reflectie zijn erg mooi gedaan :) Je models zijn daarintegen erg simpel, maar dat is ook zo als je aan het testen bent met belichting, reflectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Erikie schreef op 01 July 2003 @ 02:45:
[...]

even een snelle screenshot voor jou : hij staat gewoon hier :)
Thanks, bij mij was dat hele menu'tje weg, maar ik heb hem teruggetoverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Maya nu _zoveel_ anders dan max ? ik ben max redelijk gewend nu, maar volgens mij kan je met Maya veel meer/mooiere dingen maken.

Kan iemand voor en nadelen geven tussen max en maya ? bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
als geginneling zal je echt niet veel mooiere dingen maken in max dan in maya. Een ervaren maxxer zal altijd mooiere dingen maken dan minder iemand met Maya. Maar het zou kunnen dat je met Maya iets grote scenes kan maken en je het is iets uitgebreider maar iemand die beide paketten echt goed kent zou pas verschillen kunnen vinden. en dan heb ik het niet over layout en manier van werken maar de mogelijkheden van het progje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 11:18:
Is Maya nu _zoveel_ anders dan max ? ik ben max redelijk gewend nu, maar volgens mij kan je met Maya veel meer/mooiere dingen maken.

Kan iemand voor en nadelen geven tussen max en maya ? bvd
maya's native renderengine is beter dan die van max
maya gaat beter met 'nurbs' om dan max
riggen in max vind ik makkelijker dan in maya
max met andere renderengines ( brazil, finalrender ) kan ook verdomd mooie plaatjes opleveren ;)
max is goedkoper
max is hier in NL de "standaard"
maya buiten NL de "standaard"
max grotere community
maya mooiere plugins ( maya paint fx )
euh :)

zoals hierboven, als je heel ervaren bent in beide merk je pas de verschillen en kun je een keuze maken, als je een beginner/minder ervaren bent moet je gewoon de prog nemen die je het best ligt ( layout etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 19:48
Maar is er een groot verschil tussen Maya 5 en Maya 4.5 die ik nu probeer te gebruiken / te leren :)

Vast geen grote verschillen maar wat zijn de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt eraan wat je wil en hoe ervaren je bent

het grote verschil is de prijs van de paketten :P

maar zie mijn ljistje hierboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Mijn eerste projectje met May 5.0:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Eihoofd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darn... wat lijkt jouw nickname op de mijne zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

[b]Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 12:02
zoals hierboven, als je heel ervaren bent in beide merk je pas de verschillen en kun je een keuze maken, als je een beginner/minder ervaren bent moet je gewoon de prog nemen die je het best ligt ( layout etc )
mwoa, om 2 3d pakketten voledig onder de knie te krijgen is pakweg onmogelijk. alleen maya (alle versies) is gewoon te uitgebreidt. Je ziet ook dat teams opgedeeld worden voor animatie, modeling , lighting, rendering, etc. maar met max kun je net zoveel creativiteit kwijt als maya, alleen maya is wat uitgebreider (alhoewel ik dat eigenlijk niet meer weet, doe niet meer mee met 3dmax vanaf versie 3). wel hoor ik mensen zeggen dat modellen veel relaxter gaat in maya dan 3dmax, maar ook dat is persoonsgebonden denk ik..

anyway, ik ga nu echt ff serieus aan de slag met maya (5) het is tenslotte vakantie. 'k had al wat testjes gedaan, en nu ga ik een keuken maken & inrichten. zonder tutors, even kijken hoe ver ik kom (ok ok, handleiding dan :P ). dus hier alvast mijn 1e W.I.P. :

Afbeeldingslocatie: http://www.zhca.nl/prive/beta2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zhca.nl/prive/beta.jpg

tot nu toe alleen nog maar poly kubs, en wat booleans op t fornuis & bevel , extrude's etc. lekker simpel.. nu de kastdeurtjes nog &keukengerei ... ik ben alleen wat vergeten, de koelkast :) maar die plak ik denk maar onder het aanrecht!

belichting niet naar kijken enzo he!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met heel ervaren bedoel ik zeg maar dat wat je wil modellen ook kunt modellen ( in beide paketten ) en leuk verlichten/animeren blablabla ;)

expert in beide paketten kan idd haast niet ;)

3dmax is ook flink uitgebreid trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik ben weer es bezig geweest in povray. Is nog een wipje, maar ik vin 'm zo al heel leuk als desktopachtergrond :)

Afbeeldingslocatie: http://sprite.student.utwente.nl/~jeroen/pov/snapshot/tmb_test9.png

Click = grote versie, hier is de source. (gewoon text, beetje weinig commentaar tho')

Bedoeling is dat ik nog wat extra dingen maak (zand, palm, weetikhet) om het beeld een beetje gevulder te maken, bovendien staat het realismegehalte van het water me ook nog niet helemaal aan...

* Sprite_tm hoopt op deze manier wat meer povray'ers hierheen te trekken, is een geweldig en gratis programma imho.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

POVRAY !!! OMG.. kun je dat?! shiiiit... _/-\o_

daar moet wel veel werk inzitten, tenzij je morray gebruikt natuurlijk :). ik ken nog zo'n iemand die potverdorrie alles loopt te scripten.. da's toch leip?! ps, nieuwe povray kan ook gi(en caustics) en fg renderen, maarja, begin daar maar aan :P

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ach, bekijk de source maar es, zo moeilijk is het niet als je weet wat de meeste statements doen. (en zoveel zijn het er op zich niet die je vaak gebruikt.) Je moet alleen wel een goed gevoel voor 3d-coordinaten hebben bij sommige dingen en als je een beetje weet hoe een programmeertaal inelkaar zit heb je de syntax ook in een mum van tijd door.

Als je ermee wil beginnen: Download het prog maar es van www.povray.org en ga de tutorial uit de help-file maar es doen. Je hebt zo door hoe het inmekaar zit.

En moray gebruik ik niet, heowel ik me kan voorstellen dat het best es handig kan zijn als je meshes inmekaar wilt zetten.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Povray heb ik ook nog tijdje mee gewerkt. Best gave starship gebouwt enzo. Daar begreep ik veel meer van dan van 3dmax, dat wil nl maar neit lukken :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

nnaahh,,voor mij geen povray meer :) leuke raytracer om mee te spelen als je echt tijd over hebt. daar speelde ik 8 jaar geleden mee, toen ik nog nooit van maya, 3dmax etc gehoord had.. (icm moray). maar toen was renderen niet zo tof op een 286 :P

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Pelle schreef op 30 June 2003 @ 17:21:
omdat jij het bent :>

voor:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/player.jpg
na:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/wtf.jpg

het bovenste model heeft 503 poly's :D Knap al zeg ik het zelf :+

nu hoor ik wijsneuzen al denken, jaaaaa maar die bovenste heeft 2 helften 8) , sure betekent dat de bovenste linkerhelft maar ongeveer 250 is met vierkant (hand) en schoen. Dus ze zullen ongeveer gelijk uitkomen, maar het verschil _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Schuey op 01-07-2003 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

mwoa, dit valt ook wel onder een wip.. ik was een keuken aan t bouwen, en daarin moet natuurlijk wel een flatscreen hangen (misschien wel 2) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.zhca.nl/prive/ophanging.jpg

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
PovRay, ik snap echt niet waarom er mensen zijn die willen modellen door te typen. Kan iemand mij het voordeel van PovRay uitleggen boven een willekeurige grafische modeller met een goede renderer?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Oogst schreef op 01 July 2003 @ 22:24:
PovRay, ik snap echt niet waarom er mensen zijn die willen modellen door te typen. Kan iemand mij het voordeel van PovRay uitleggen boven een willekeurige grafische modeller met een goede renderer?
sommigen vinden het leuk om het te coden. dan is povray voor hun plezieriger dan zo'n ui based progsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
Als ik wil leren hoe ik precies kan 3d modellen en later dingen wil gaan ontwerpen als bijvoorbeeld dit plaatje :

Afbeeldingslocatie: http://www.eklettica.com/images/artworks/kingvega.jpg

ik denk zelf dat ik nooit zoiets zal kunnen maken,maar als ik het zou willen proberen te leren om zulke geweldig mooie 3d images te maken, welk programma is het beste voor mij? Dit is trouwens gemaakt met 3d studio max 5.1,Photoshop, Maxon Bodypaint 3d.

ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen.. :)

GTA3 heeft z'n maya 3 trial cd gevonden, die hij een keertje had gekregen en begint alvast maya3 te proberen

[ Voor 10% gewijzigd door GTA3 op 01-07-2003 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lange weg naar succes (en mooie plaatjes) begint met een zware eerste stap. Kijk een in de openings post en kijk op de websites van alle 3d paketten en probeer eens wat demos en kies dan voor een en begin.
Veel lezen, veel proberen en heel veel vallen maar steeds weer opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 22:47:
De lange weg naar succes (en mooie plaatjes) begint met een zware eerste stap. Kijk een in de openings post en kijk op de websites van alle 3d paketten en probeer eens wat demos en kies dan voor een en begin.
Veel lezen, veel proberen en heel veel vallen maar steeds weer opstaan.
maar welk programma is het beste om als eerste te beginnen te gebruiken? 3d max lijkt me wel wat, maar ook lijkt me dat vreselijk moeilijk, enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al eerder in dit topic is aangegeven : er is (voor beginners) niet zo heel veel verschil qua moeilijkheid/complexiteit tussen de verschillende paketten. Het is maar net wat je goed ligt en daar kom je achter door ervaring.
Als je Maya al thuis hebt liggen zou ik daar maar eens mee beginnen en kijken hoe ver je komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik heb ook weer wat shit gemaakt,
eerste keer dat ik een poging doe om een auto te modelleren (wip ofcourse) dus take it easy. EN heb mijn gastje nog gerigt en in een pose gezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/var.JPG

moest ze helaas in 2 delen posten omdat ik max 50kb kon uploaden als iemand hier nog een goede site voor weet please tell.........

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/tw1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/td2.JPG

ow en GTA3 ik zou gewoon 3dsmax nemen :P .Ik heb zelf alleen maar mac maar volgens een vriend van me is maya wel ingewikkelder. maar ja je moet er wel de moeite voor nemen om in het begin al die saaie tut's te volgen van max. Of zoals ik gewoon op elk knopje drukken da je kan zien en kijken wat er gebeurt :9 , werkt ook :+ .

offtopic:
eindelijk vakantie beterzzz

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 23:08 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.