Verwijderd
Ziet er allemaal best netjes uit, alleen nog steeds dat haar wat niet helemaal natuurlijk wil lijken hé ?Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 22:54:
moest ze helaas in 2 delen posten omdat ik max 50kb kon uploaden als iemand hier nog een goede site voor weet please tell.........
Voor de hosting moet je maar eens zoeken naar picserver.utwente.nl oid. max. 150kb.
@Litoki : Erg mooi
Nog een aantal dingen:
-Die takken zijn wat té geknakt waardoor ze behoorlijk 2d lijken.
-De linten achter die gozer zijn een beetje te vaag en lijken nergens vast te zitten.
-De vogels mogen veren krijgen
-Het middenlijf is een beetje erg dun.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 23:07 ]
Is wel weer duidelijk ziet er niet uitLiToKi schreef op 01 July 2003 @ 22:57:
@3d---god; weer die radial blur hedaar wordt 't echt niet mooier van imho...
en ik heb zelf ook weer wat gemaakt, clickable voor een lekkere grote versie;
[afbeelding]

Misschien leuk om er een UT2003 model van te maken
Zal nog wel effe duren voordat ik zover ben
Ga denk ik eens na mijn tentamen week eens mijn kamer namaken, lijkt me goede en leuke oefening.
[ Voor 8% gewijzigd door Albinoraptor op 01-07-2003 23:04 ]
nice! sfeervol, mooie compositie en kleuren enzo. de vormen zijn relatief simpel maar toch een mooi resultaat, daar hou ik altijd wel van.LiToKi schreef op 01 July 2003 @ 22:57:
[afbeelding]
jesterrace: wil je die blueprints nog online mikken?
This too shall pass
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 12:02:
[...]
maya's native renderengine is beter dan die van max
ehm nou, tot zover heeft maya geen radiosity en andere leuke dingetjes die max
wel heeft. Maya's renderengine staat er juist bekend om dat hij nogal simpel is, daarom gebruiken veel studio's praktisch altijd een andere engine of lossen het op tijdens het compositen(leuk werkwoord). das ook de reden waarom renderman er nu gratis bij komt(alleen unlimited toch?), die kan nog net ff ietsje meer...
maya gaat beter met 'nurbs' om dan max
yep. maya is toch vooral een nurbs-modeler?
riggen in max vind ik makkelijker dan in maya
maya is toch zo populair omdat het veel gebruikt wordt voor character-animatie? weet ik verder ook weinig van, heb nog nooit echt met maya gewerkt.
max met andere renderengines ( brazil, finalrender ) kan ook verdomd mooie plaatjes opleveren
yup
max is goedkoper
yup!
max is hier in NL de "standaard"
maya buiten NL de "standaard"
dat komt denk ik vooral doordat in nederland simpelweg geen grote studios zijn. in engeland en amerika heb je de studios die films en commerials maken. die hebben de budgetten en geavanceerde software als maya gewoon nodig. in nederland wordt zo nu en dan een spel gemaakt en daar is max natuurlijk ideaal voor. daar wordt max ook het meest voor gebruikt volgens mij
max grotere community
das idd een groot voordeel, max is ook makkelijker
maya mooiere plugins ( maya paint fx )
MEL schijnt ook wel goed te zijn, maar als je script in maya lees je dit niet eens
euh
zoals hierboven, als je heel ervaren bent in beide merk je pas de verschillen en kun je een keuze maken, als je een beginner/minder ervaren bent moet je gewoon de prog nemen die je het best ligt ( layout etc )
This too shall pass
Dank je, maar het ging me om de sfeer, en als 't er hier en daar 2d uitziet vind ik dat alleen maar beterVerwijderd schreef op 01 July 2003 @ 22:58:
[...]
Ziet er allemaal best netjes uit, alleen nog steeds dat haar wat niet helemaal natuurlijk wil lijken hé ?
Voor de hosting moet je maar eens zoeken naar picserver.utwente.nl oid. max. 150kb.
@Litoki : Erg mooiAlleen de textures kunnen nog wat beter en gedetailleerder, dat zou 'm niet misstaan
Nog een aantal dingen:
-Die takken zijn wat té geknakt waardoor ze behoorlijk 2d lijken.
-De linten achter die gozer zijn een beetje te vaag en lijken nergens vast te zitten.
-De vogels mogen veren krijgenNu lijken ze achteraf ingetekend met waterverf.
-Het middenlijf is een beetje erg dun.
Die linten zijn het cliché symbool voor engelen e.d. zitten ook nergens aan vast.
Middenlijf is inderdaad dun en zo bedoelt ook (basis idee qua vorm komt van Neon Genesis Evangelion)
Maar thnx, misschien doe ik nog wat aan de vogels en takken.
wow, met wat heb je deze gemaakt?LiToKi schreef op 01 juli 2003 @ 22:57:
[afbeelding]
Je kan ook alle pixels met Paint inkleurenGoddXX2 schreef op 01 juli 2003 @ 23:26:
ik praat iemand van het forum ff na: Het is niet het programma dat uitmaakt(maya of max) voor het eindproduct maar de artiest die er achter zit.
ik vind dit ook een beetje geneuzel zegmaar. Natuurlijk maakt het wel uit welk kaliber de "artiest" is maargoed...GoddXX2 schreef op 01 July 2003 @ 23:26:
ik praat iemand van het forum ff na: Het is niet het programma dat uitmaakt(maya of max) voor het eindproduct maar de artiest die er achter zit.
vergelijk het maar met klussen. Klussen begint met goed gereedschap. Dat geldt voor alles: schaatsen, fietsen etc etc etc.
Dus het ligt gedeeltelijk aan de artiest maar ook aan het gereedschap, wat mij betreft.
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Verwijderd
@3d---god; weer die radial blur he
ach ja, i just love radial blur

Verwijderd
woei eindelijk weer nieuwe litoki shit! hij's weer heerlijk cobyLiToKi schreef op 01 July 2003 @ 22:57:
[afbeelding]
je zou je zooi echt op cgtalk moeten posten man, zal vast wel de frontpage berijken lijkt me
Omdat je 't zo erg blurred dat alle details wegvallen.LiToKi schreef op 01 July 2003 @ 22:57:
ach ja, i just love radial blureh....maar hoe je kan eigenlijk zeggen dat het er niet mooier op word als je de orfinele niet eens hebt gezien
![]()
Of je hebt geen details en probeert ze met die blur te verbergen
Verwijderd
sorry maar front page lijkt me sterk idd wel mooi. Maar cg talk front page shit is echt zo F*cking mooi, ik zou hem idd wel postenVerwijderd schreef op 02 July 2003 @ 00:16:
[...]
woei eindelijk weer nieuwe litoki shit! hij's weer heerlijk coby
je zou je zooi echt op cgtalk moeten posten man, zal vast wel de frontpage berijken lijkt me
oh en btw ik vind die blur gewoon mooi komt je model meer naar voren, met nog een beetje een effect erbij. Mischien is t bij dat laatste gastje wel erg overdreven, en nee ik zou geen details ermee weg willen werken, ik heb hem al vaker gepost ook zonder blur(
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 00:43 ]
Verwijderd

En de bikerchick die er op komt te zitten (mits af)

Verwijderd
btw kan je dat hoofd effe apart sturen (please)
Verwijderd
@CrazyHank2 : Ziet er verschrikkelijk mooi uit. Aleen een chick, op zo'n bike verwacht ik een dikke gozer met een groezelige grijze baard maar ach tis weer es wat anders. Die bike ziet er vet uit. Heel mooi gedetailleerd.
Heel erg mooi!Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 00:54:
Er moet nog een hoop aan gebeuren maar ala:
[afbeelding]
[afbeelding]
@Litoki
Weer een prachtrender van jou, jij en CrazyHank2 houden het niveau hoog hier
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Verwijderd
onderbenen veels te kortVerwijderd schreef op 02 July 2003 @ 00:54:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 118% gewijzigd door Brammel op 02-07-2003 10:39 ]
Je moet je wel even reggen als je ze wilt downloaden. Zeker de moeite waard.
Heb ik ook gedaan, maar de ervaring leert dat schijn bedriegdVerwijderd schreef op 02 July 2003 @ 09:42:
[...]
Ze is gemaakt aan de hand van een foto, dus ze is anatomisch correct.
Verwijderd
ja maar was dat ook van een persoon met ideale proporties? het lijkt me dat je een pic van fineart hebt en die hebben ook niet allemaal zulke grote tieten als in je model dus die benen mogen ook wel wat langerVerwijderd schreef op 02 July 2003 @ 09:42:
[...]
Ze is gemaakt aan de hand van een foto, dus ze is anatomisch correct.
Verwijderd
Ik laat de benen zo
MAX is niet zo moeilijk, als je de tutorial-serie in mijn sig doet, kun je binnen een week al een klein beetje modellen. Dat zijn de basis. Vervolgens duurt het nog enorm lang voordat je éht iets kunt maken, maar dat geldt voor alle programma's, behalve stuff als Poser en Bryce, waar je dan ook sterk beperkt bent.GTA3 schreef op 01 juli 2003 @ 22:49:
[...]
maar welk programma is het beste om als eerste te beginnen te gebruiken? 3d max lijkt me wel wat, maar ook lijkt me dat vreselijk moeilijk, enige tips?
Het maakt wel uit ja, maar artiesten in MAX, MAYA, Lightwave en Softimage kunnen allemaal preies dezelfde pis afleveren. Het enige dat écht telt is je eigen skills. Die programma's kunnen in the long run allemaal hetzelfde, alleen zijn de wegen naar Rome niet altijd gelijk.party42 schreef op 02 July 2003 @ 00:08:
[...]
ik vind dit ook een beetje geneuzel zegmaar. Natuurlijk maakt het wel uit welk kaliber de "artiest" is maargoed...
vergelijk het maar met klussen. Klussen begint met goed gereedschap. Dat geldt voor alles: schaatsen, fietsen etc etc etc.
Dus het ligt gedeeltelijk aan de artiest maar ook aan het gereedschap, wat mij betreft.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
over die tuts gesproken; had jij ook niet tutjes gemaakt over verschillende belichtings-technieken? of was dat iemand anders? want het was eens op GoT gepost en het was ook in het nederlandsOogst schreef op 02 July 2003 @ 10:55:
[...]
MAX is niet zo moeilijk, als je de tutorial-serie in mijn sig doet, kun je binnen een week al een klein beetje modellen. Dat zijn de basis. Vervolgens duurt het nog enorm lang voordat je éht iets kunt maken, maar dat geldt voor alle programma's, behalve stuff als Poser en Bryce, waar je dan ook sterk beperkt bent.
http://home.hccnet.nl/w.v...eel%203%20belichting.html
nee he
Geachte klant,
Onlangs heeft u een of meerdere Amerikaanse boeken bij ons
besteld [bestelnummer #.............]. Door een verwerkingsfout in
ons systeem heeft deze bestelling een vertraging opgelopen.
Onze excuses voor het ongemak. We doen ons uiterste best
om uw bestelling zo snel mogelijk te verwerken.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en
zien u graag terug op onze site.
Met vriendelijke groet
bol.com Klantenservice
High Poly model updeet
Veel cuts toegevoegd en heupen iets ingekort

ook het low poly model heeft er weer wat bij, handjes

[ Voor 95% gewijzigd door Schuey op 02-07-2003 13:16 ]
Ik had maya geprobeert, mar ik vond het teveel gericht op 3d animaties, en ik zoek naar een 3dmax demo/trial version......
Maar ik ben (nog steeds) te lui om het echt goed door te nemen...
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Je kunt ook een gratis pakket halen bij discreet.com, heet gMax.
Overigens zijn je vragen al meerdere malen beantwoord in je eerdere posts.
GTA3 schreef op 01 July 2003 @ 22:39:
ik denk zelf dat ik nooit zoiets zal kunnen maken,maar als ik het zou willen proberen te leren om zulke geweldig mooie 3d images te maken, welk programma is het beste voor mij? Dit is trouwens gemaakt met 3d studio max 5.1,Photoshop, Maxon Bodypaint 3d.
ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen..
GTA3 schreef op 01 July 2003 @ 22:49:
[...]
maar welk programma is het beste om als eerste te beginnen te gebruiken? 3d max lijkt me wel wat, maar ook lijkt me dat vreselijk moeilijk, enige tips?
Begin gewoon met 1 pakket (3dMax bijv.) en begin met de tutorials. Heb wel veel geduld en doe veel tutorials.GTA3 schreef op 01 July 2003 @ 23:19:
Kunnen Maya en 3DMAX precies hetzelfde, of is de 1 gerichter op andere dingen dan de ander?
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Die vragen over welk programma je nou moet nemen wordt ik echt erg moe van, want de programma's ontlopen elkaar niet veel en alle advies is enorm subjectief. Er is geen eenduidig antwoord. Echt waar.
En ik raad voor alles MAX aan, maar dat is omdat ik MAYA nog nooit gebruikt heb.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Heb je deze overigens prachtige motor aan de hand van reference gemaakt, of staat ie in de schuur?? Als het reference is, mag ik je dan vragen waar je die vandaan hebt?Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 00:54:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wilde eigenlijk ook wel eens een keer zo'n motor maken, maar kon geen reference vinden.....
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Beetje jammer dat ik nog 4 dagen stage loop. Ik zit al weer te popelen om weer te gaan 3den!!
Erm...
Ik heb altijd behoefte aan nieuwe textures, dus ik hoop dat er meer mensen hieraan mee willen doen: textures delen. Ik heb zo'n 215mb aan textures verzameld en weinig webruimte, dus ik kan niet veel tegelijk delen, maar dit is een beginnetje:
Een paar textures die ik zelf heb bewerkt (seamless gemaakt vooral) en dat kastdeurtje
Iets waarvan ik veel te weinig heb: stoffen
Nog iets waarvan ik zelf te weinig heb: plantenspul/gras en zo
Ik hoop dus dat andere ook textures willen delen, want daar heeft iedereen wel wat aan, volgens mij. Voor mijzelf geldt: ik doe aan verzoekjes voor typen textures die mensen willen, maar alleen als ook anderen textures gaan delen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Vind je het erg als ik een paar textures voor alternova gebruik? Natuurlijk krijg je vermelding in de credits
edit:
heel netjes
[ Voor 9% gewijzigd door Schuey op 02-07-2003 15:16 ]
Verwijderd
Ik ben zelf gek op darksim's Darktree 2.5 een heel mooi produkt met hele mooie output. Ik gebruik liever geen fotos maar dat is puur persoonlijk. Soms kan het heel handig zijn. CG is CG en een photo is niet door de computer gegenereerd ... Maar dit is een gedachte kronkel die puur in mijzelf zit.
Jij kan echt niet lezen he?
[rml]Pelle in "[ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 1"[/rml]
Heel fijn dat je er meer polygonen in hebt gedouwd, maar dit is dus écht niet boeiend. Pas als je er een leuke omgeving omheen hebt gebouwd en er daadwerkelijk een mens in is te herkennen, denk ik dat je kunt spreken van een boeiende update.
en bedankt...Pelle schreef op 02 July 2003 @ 15:25:
[...]
Jij kan echt niet lezen he?
[rml]Pelle in "[ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 1"[/rml]
Heel fijn dat je er meer polygonen in hebt gedouwd, maar dit is dus écht niet boeiend. Pas als je er een leuke omgeving omheen hebt gebouwd en er daadwerkelijk een mens in is te herkennen, denk ik dat je kunt spreken van een boeiende update.

vind het knap dat je met zo idioot weinig polys al een redelijk geportioneerd mannetje neer kunt zetten !
En ik geloof dat pelle het idee niet helemaal snapt als ie om een leuke omgeving gaat vragen
overigens hoeveel polys bevatten het "high" poly model ?
[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 02-07-2003 15:54 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
zover ik weet is er geen "grens" ( tenzij jet voor een game maakt
Ja idd, daar zat ik dus ook mee, voor openfrag wou ik ergens een ftpserver regelen zodat de artist daar hun textures op kunnen planten, en dat we allemaal een nette texture db aan kunnen leggenOogst schreef op 02 July 2003 @ 14:51:
Een nieuw initiatief!
Ik heb altijd behoefte aan nieuwe textures, dus ik hoop dat er meer mensen hieraan mee willen doen: textures delen. Ik heb zo'n 215mb aan textures verzameld en weinig webruimte, dus ik kan niet veel tegelijk delen, maar dit is een beginnetje:
Een paar textures die ik zelf heb bewerkt (seamless gemaakt vooral) en dat kastdeurtje
Ik hoop dus dat andere ook textures willen delen, want daar heeft iedereen wel wat aan, volgens mij. Voor mijzelf geldt: ik doe aan verzoekjes voor typen textures die mensen willen, maar alleen als ook anderen textures gaan delen.
Allochtoon schreef op 02 July 2003 @ 15:58:
[...]
Ja idd, daar zat ik dus ook mee, voor openfrag wou ik ergens een ftpserver regelen zodat de artist daar hun textures op kunnen planten, en dat we allemaal een nette texture db aan kunnen leggen. Zelf heb ik ook wel een server, maar die upload is nogal beperkt, is er niemand hier die een beetje decent server heeft staan
[...]
Schuey, ik vind em al beter hoor
maar let eens meer op je anatomie, dat box gevoel moet wat meer uit je character
Maar kan je voorbeelden noemen? Want het boxgevoel heb ik niet echt meer, bij high poly model dan
edit:
armpjes mogen wat ronder idd
armpjes aangepast
wip paar posts hierboven

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 02-07-2003 16:11 ]
Ik zou je graag helpen, maar ik doe alles met procedurals in C4D. Alle textures pluk ik zelf van inet. Als je nou overstapt op C4D kan ik je oa verblijden met een goede fabric procedural en een fluweel procedural van Shrek kwaliteitOogst schreef op 02 July 2003 @ 14:51:
Een nieuw initiatief!
Maar iig een goed initiatief

Clickable voor 1280x1024 (grmbl, 45min rendertijd...) en hier is de source.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Misschien beetje te donker aan de vorkant?
Verwijderd
( komt nog een lichaam bij ) anatomie studie

de texture is een foto maar ik maak strax me eigen texture

niet getextured

nee, de mondhoeken vallen niet samen op 1 vertex

zijkant
mondhoeken kloppen ook niet helemaal

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 16:40 ]
Heb je deze uit een box met sperify gemaakt of met iets anders
Verwijderd
-hoofd is echt veelste lang aan de zijkant
-dat ding onderaan zijn neus steekt veelste ver naar voren
-ogen kunnen beter
-geen kaaklijn
mooie texture(zelf gemaakt???), blijf eraan werken
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 18:06 ]
Verwijderd
het hoofd is wel 'anatomisch' correct ( foto als reference gebruikt ) maar keb em al iets veranderd. Kaaklijn is er al ( in de nieuwe wiop ), dat ding onder zn neus is ook anatomisch correct
een motor maken valt vies tegen, ik heb een motor nagemaakt aan de hand van een aantal isometrische aanzichten uit een tijdschrift (easyriders, staat vaak mooie shit in) en dat was veeel meer werk dan verwacht. net of je een auto maakt maar dan zonder carosserie.inquestos schreef op 02 July 2003 @ 14:46:
[...]
Heb je deze overigens prachtige motor aan de hand van reference gemaakt, of staat ie in de schuur?? Als het reference is, mag ik je dan vragen waar je die vandaan hebt?
Wilde eigenlijk ook wel eens een keer zo'n motor maken, maar kon geen reference vinden.....
als je wilt kan ik je wel wat blueprints sturen aan de hand van mijn eigen model. moet je er wel iets mee doen...
This too shall pass
Verwijderd
Eh......... het is niet meteen zo dat als je alles met reference doet dat het meteen goed is hoorVerwijderd schreef op 02 July 2003 @ 17:54:
wat is er mis met de ogen?
het hoofd is wel 'anatomisch' correct ( foto als reference gebruikt ) maar keb em al iets veranderd. Kaaklijn is er al ( in de nieuwe wiop ), dat ding onder zn neus is ook anatomisch correct( ook van foto )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 19:02 ]
Verwijderd
mja, of die foto moet van een alien komen, zo niet dan mag je er toch wel vanuit dat et anatomisch correct anders is et een misvormt ietsVerwijderd schreef op 02 July 2003 @ 18:59:
[...]
Eh......... het is niet meteen zo dat als je alles met reference doet dat het meteen goed is hoor(kijk maar naar mijn vrouwen lichaam)!? oh ja over de ogen zijn gewoon bollen met texture erop moet je eens zo'n turtorial volgen it's all in the eyes ik d8 dat op www.3dluvr.com ergens stond. en sorry maar het hoofd is echt nog niet 'anatomisch' correct , maar het is nog maar een wip
van die ogen klopt maar dat zijn details voor later
edit: hmm, leuke tut op 3dluvr, thnx
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 19:19 ]
Verwijderd
Nee ik meen het, iedereen kan maakt waarschijnlijk zijn hoofden en lichamen via fotot's (reference), en dan hoeft het tuurlijk niet meteen goed te zijn, ik bedoel elke debiel kan wel iets maken aan de hand van reference maken, dat is gewoon makkelijker en de basis is dan meestal wel goed, maar het is niet meteen perfect en atonomish in orde. Beetje een zwak excuus sorryVerwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 19:15:
[...]
mja, of die foto moet van een alien komen, zo niet dan mag je er toch wel vanuit dat et anatomisch correct anders is et een misvormt iets
van die ogen klopt maar dat zijn details voor later
edit: hmm, leuke tut op 3dluvr, thnx
Verwijderd
dan model je gewoon verkeerd, maar als een hoofd tot zover loopt en dat jem ook tot dat punt modelt is et volgens die foto anatomisch correct
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
ik denk dat het deze gast is zo niet is het nog wel goed als voorbeeld

kijk naar de zijkant van dit hoofd en naar die van jou klopt gewoon niet sorry
de voorkant is verder redelijk goed maar zitten ook nog de nodige fouten in
maak anders de nek eraan dat wel schelen
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 21:01 ]
ik zal er eens naar kijken, thx voor goed adviesAllochtoon schreef op 02 July 2003 @ 19:04:
Schuey: let op je schouder/ bovenarm overgang en geef dat figuur een kont
hymm probeer kritiek een beetje als goed bedoeld op te vatten he
[ Voor 11% gewijzigd door Schuey op 02-07-2003 21:02 ]
Ik weet niet precies wat je met "blueprints aan de hand van je eigen model" bedoelt (gewoon renders van de zijkant, voorkant, bovenkant ? ), maar ik zou het in ieder geval wel op prijsstellen.sharky schreef op 02 July 2003 @ 17:58:
[...]
een motor maken valt vies tegen, ik heb een motor nagemaakt aan de hand van een aantal isometrische aanzichten uit een tijdschrift (easyriders, staat vaak mooie shit in) en dat was veeel meer werk dan verwacht. net of je een auto maakt maar dan zonder carosserie.
als je wilt kan ik je wel wat blueprints sturen aan de hand van mijn eigen model. moet je er wel iets mee doen...
@Oogst: zeer mooi initiatief. Zat er zelf ook al aan te denken toen ik je om die texture vroeg (daardoor ben je denk ik ook op het idee gekomen), maar schatte de kans dat dit zou werken zeer klein. Hopelijk wordt dit toch een succes
@Schuey: Ik moet Pelle gelijk geven. Ik zie zelf ook totaal geen verschil, en je hebt dit model nu al zeker een stuk of 5 á 6 keer gepost. Misschien een idee om opnieuw te beginnen. Kom je misschien weer wat verder.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Commentaar en kritiek altijd welkom.

Voorkant

Zijkant

Perspectief

Oor
Verwijderd
kijk: ik heb hem gemoddelt vanaf een foto, dus ook hoe de ogen staan, hoever dat hoofd naar achter steekt, mondhoeken kloppen idd niet maar dat zei ik al.Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 20:53:
nou sorry maar het klopt echt het hooft loopt aan de zijkant veelste ver door, ogen staan aan de zijkanten te ver naar voor, neusgaten zijn vreemd, mondhoeken staan ook te ver naar voor etc. En nou moet je niet gaan zeggen dat je reference hebt gebruikt en dat het dus wel moet kloppen, geloof me het klopt gewoon niet. Dit zeg niet om je af te zeiken maar om je te helpen als je gewoon die dingen een beetje veranderd ziet het er waarschijnlijk gewoon beter uit.....Maja als je het niet wilt veranderen moet je het niet doen, maar je moet niet als excuus zeggen dat het goed is omdat je reference hebt gebruikt..
ik denk dat het deze gast is zo niet is het nog wel goed als voorbeeld
[afbeelding]
[afbeelding]
kijk naar de zijkant van dit hoofd en naar die van jou klopt gewoon niet sorry
de voorkant is verder redelijk goed maar zitten ook nog de nodige fouten in
maak anders de nek eraan dat wel schelen
dan moet je niet zeggen dat et niet klopt want volgens die foto klopt et wel.
die neusgaten kloppen idd niet, maar neusgaten boeien me niet
en ik zeg ook niet dat ie goed is omdat ik reference gebruik maar volgens me reference klopt ie wel, das heel wat anders.
ik heb ook niet gezegd dat et een perfect hoofd is want dat is et ook niet, maar ben een aardig eind op weg
en welke fouten bedoel je?
alleen de neusgaten kloppen idd niet
mondhoekn heb ik al gezegd
keb er wel een nieuw oog ingepropt ( van die tutorial )
weet jij trouwens een tut voor oren modellen want oren zien er bji mij totaal niet uit
edit: maar het achterhoofd is al veranderd, vond et zelf ook niet mooi staan
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 22:33 ]
Oormoddeltut is hier te vinden.
[ Voor 19% gewijzigd door JochemvL op 02-07-2003 22:24 ]
Verwijderd
het probleem is, ik suk @ neuzen maken
keb et achterhoofd al iets veranderd, vond em zelf ook niet mooi

Verwijderd
edit:
neus: http://www.3dtotal.com/ff...ax/nose_tutorial/nose.asp
mond: http://www.3dtotal.com/ff.../mouth_tutorial/mouth.asp
misschien ook handig, wimpers: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/siquier/eyelash1.asp
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 22:52 ]

Commentaar en kritiek altijd welkom
Verwijderd
btw, weet jij of iemand anders misschien of et mogelijk is om procedural textures te exporteren naar een plaatje, dan kan je met een procedural beginnen, en die later aanpassen in photoshop, en dat lijkt me wel handig
Verwijderd
werkt et niet gewoon met uv mapping ofzo?snap de balle van die instellinge
Deze ziet er ook wel cool uit

Hier is een stukje huid: huid. Ook als toevoeging aan Oogst zijn textures.
[ Voor 16% gewijzigd door JochemvL op 02-07-2003 23:46 ]
Verwijderd
Wat je natuurlijk ook kan doen is in de material editor de material zo instellen dat je 'm plat ziet ipv een bol en dan dubbelklikken. Daarna je vernster een beetje groter maken en opslaan (evt. met een screencapture)Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 23:29:
dan krijg ik een vorm die er anders uit ziet als mn plaatje in texporter?
werkt et niet gewoon met uv mapping ofzo?snap de balle van die instellinge
Verwijderd
Verwijderd
Wat wil je dan ? Toch een soort unwrap van de texture ? Dan moet je render to texture gebruiken.Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 23:49:
ja ok, maar dan krijg je em niet precies zoals ie op je object zit, je kan natuurlijk ook gewoon een box maken, en em 3000x3000 renderen in front view
Verwijderd
edit: maar ik moet zegge dat ik de kleuren niet etzelfde krijg :\
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 00:20 ]
Verwijderd
ziet er mooi uit, ik doe maak mijn hoofden ook uit een mix van verschillenden turtorials. En volgens mij heb je die skin gemaakt uit de tut van max zelf.., ik kreeg namelijk hetzelfde resultaat heb er heel lang mee zitten kloten om t een beetje mooi realistisch te krijgen maar wou niet lukken. hoe lang model je al gezichten?CyberHunter schreef op 02 July 2003 @ 23:30:
Das een best wel heel goed idee Ojah!!! Scheelt weer een hoop werkt lijkt me. En het is een beetje geklo*t met die specular levels e.d. kom er nog niet echt goed uit. En ik hem de skin niet gemaakt volgens j of arc tut, wel een beetje afgekeken van een andere tut.
.
ingeval ziet er mooi uit en oren zijn inderdaad best ingewikkeld je moet het op de juiste volgorde doen.
by the way had dit plaatje net van fineart gehaalt om ook na te maken toevallig
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 00:39 ]
Ik vond het wel een mooie vrouw en het waren goede plaatjes dus ja het werd deze!
Vraagje 3d---god: hoe doe jij het haar van je models? Shag hair of is het gewoon een model?
Heb vandaag een digicam gekocht (HP Photosmart 935) en daar ga ik morgen eens flink mee spelen, dus zal ik meteen eens het een en ander aan texture materiaal gaan schieten.Oogst schreef op 02 July 2003 @ 14:51:
Een nieuw initiatief!
Goed initiatief. Heb helaas niet zo heel veel webruimte ter beschikking.
Knip je gewoon je textues in bijv 4 stukken en upload hem bij theforumisdown ofzo.BioWEB schreef op 03 juli 2003 @ 00:55:
[...]
Heb vandaag een digicam gekocht (HP Photosmart 935) en daar ga ik morgen eens flink mee spelen, dus zal ik meteen eens het een en ander aan texture materiaal gaan schieten.
Goed initiatief. Heb helaas niet zo heel veel webruimte ter beschikking.
Meeste kunnen die 4 stukken toch wel zelf plakken in PSP/PS.
Zo erg is het ook niet hoor, ik heb nog ongeveer 45MB webruimte. Bedoelde het meer in de zin van kan helaas niet hosten.Albinoraptor schreef op 03 juli 2003 @ 00:59:
[...]
Knip je gewoon je textues in bijv 4 stukken en upload hem bij theforumisdown ofzo.
Meeste kunnen die 4 stukken toch wel zelf plakken in PSP/PS.
ik heb hem in Rhino gemoddeled dus als ik je wat aanzichten geef als bijvoorbeeld eps zie je 'mooie' lijntjes ipv bergen polygonen. ik stuur wel even wat.inquestos schreef op 02 juli 2003 @ 21:45:
[...]
Ik weet niet precies wat je met "blueprints aan de hand van je eigen model" bedoelt (gewoon renders van de zijkant, voorkant, bovenkant ? ), maar ik zou het in ieder geval wel op prijsstellen.mijn E-mail adres is in m'n profiel te vinden
This too shall pass
Verwijderd
Zet bij de texture die je wilt renderen een 'output map' in het self illumination channel.Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 00:05:
edit: maar ik moet zegge dat ik de kleuren niet etzelfde krijg :\
Verwijderd
Ik heb mijn motor aan de hand van een heleboel plaatjes gemaakt.(van elke Harley iets verwerkt in mijn motor
Ik mail je de foto's wel.(vanavond)
Verwijderd
je kan het met shag hair doen is wat ingewikkelder maar het werkt stukken beter, je ook gewoon een plane nemen en hier een texture oplakken ook erg mooi resultaat als het goed gaat dan, alleen ik vraag me af hoe je dit ooit moet animeren. Ben nou ook aan het klooien met het animeren van haren in shag hair snap het nog niet helemaal, maar ik zou shag:hair nemen. Kan je die site geven van cg talk???? pleaseCyberHunter schreef op 03 juli 2003 @ 00:54:
Ik ben ondertussen druk bezig met het verhaal van Leigh op CGtalk door te lezen. Eindelijk wordt het duidelijk waarvoor alles dient. Maar dit is mijn 3e 'gezicht', maar dit is het eerste mensen gezicht, hiervoor was het altijd zo dat ik een mensen gezicht wou maken, maar dat er iets fout ging en dus maar een alien werd (zie links). Ben al wel langer met 3d max bezig zo'n 3 jaar geleden begonnen, maar heb ook echt jaren niks gedaan. Mijn eerste gezicht was een jaar of 2 geleden en toen een half jaar geleden eentje en nu deze. Nu weet ik eindelijk hoe ik het het beste kan aanpakken. Dus het gaat nu ook wel lekker.
Ik vond het wel een mooie vrouw en het waren goede plaatjes dus ja het werd deze!
Vraagje 3d---god: hoe doe jij het haar van je models? Shag hair of is het gewoon een model?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 10:06 ]
Verwijderd
Mooi spul LitokiLiToKi schreef op 01 July 2003 @ 22:57:
[afbeelding]
Verwijderd
Normaal ben ik niet zo behulpzaam
edit :
226-2164.1 Mbytes free disk space
226-File successfully transferred
226 355.014 seconds (measured here), 12.00 Kbytes per second
MDTM 20030513113702 The Luniz - $Ad Millionaire.mp3
space genoeg blijkbaar
ben natuurlijk wel zo stom geweest de log onder dezelfde naam als die mp3 op te slaan, dus bbye mp3

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 11:17 ]
Verwijderd
voor realistische textures op hoofden moet je die tut op cgtalk ff volgen ( dunno of je die al hebt gedaan? )Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 00:38:
[...]
ziet er mooi uit, ik doe maak mijn hoofden ook uit een mix van verschillenden turtorials. En volgens mij heb je die skin gemaakt uit de tut van max zelf.., ik kreeg namelijk hetzelfde resultaat heb er heel lang mee zitten kloten om t een beetje mooi realistisch te krijgen maar wou niet lukken. hoe lang model je al gezichten?
ingeval ziet er mooi uit en oren zijn inderdaad best ingewikkeld je moet het op de juiste volgorde doen.
by the way had dit plaatje net van fineart gehaalt om ook na te maken toevallig
deze
als je de diffuse map hebt gemaakt moet je nog een specularity map maken ( hoe erg iets glimt ) en een bump map
een realistische gezichtstexture maken is wel verrekte moeilijk

als jem uberrealistisch wil hebben moet je ook gaan knooien met SSS in de oren en neus
wat je ook kan doen ( je moet nog wel de 3 maps fotosoepen ) is ff hier heengaan; dan freebies en dan ff die texturepack downloaden. Daarin zit namelijk een goede skinshader ( je moet wel paar settings aanpassen omdat ie er anders beetje vaag uitziet
die gebruik ik zelf ook 9 van de 10 keer als basis
@Hymn: bendakt voor de links, die van cgtalk die wist ik al was er al mee bezig. IK heb tot nu toe dus nog géén maps gemaakt buiten max voor organische dingen. Wordt dus nog leuk. Moet ook nog even gaan uitvinden hoe ik het best UVunwrap kan gaan doen. Maar dat komt nog wel.
Moet vandaag eerst even mijn schoolboeken vinden, morgen moet ik ze inleveren. Misschien dat ik vanmiddag nog wel even verder ga, alleen dat oor is zo verrekte moeilijk.
Nog een vraag, als ik mijn hoofd af heb moet ik dann voor deze textures maken en dan verder gaan met het lichaam? Het wordt uiteindelijk natuurlijk een deel dus hoe texture je dat (in twee delen/een deel)?
Verwijderd
hoofd apart
romp apart
armen apart
benen apart
gewoon lichaam af maken, dan detach je de bovenstaanden delen ( weld je later weer vast )
dan er een UVW map overheen gooien ( cilinder ), per deel dus , dan met textporter exporteren en met fotosoep inkleuren
als je tijdens et fotosoep gebeuren aan je model gaat trekken klopt de uvw map niet meer en past je texture niet meer voor 100%. Als je aan je model wilt werken ( met de texture erop ) moet jem ff collapsen
Die tutorial is vooral goed voor game models. Omdat ze er al een beetje belihtig in schilderen, wat niet de bedoeling is bij fotorealistische hoofden. Dan vind ik deze tut beter: http://www.cg-art.i12.com/text.htmVerwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 11:08:
[...]
Voor realistische textures op hoofden moet je die tut op cgtalk ff volgen ( dunno of je die al hebt gedaan? )
deze
En een beetje laat, maar nog een goed filmpje van een oor maken:

Dan ook nog even bitchen over het hele ik heb een foto gebruikt dus het klopt. Ik vind het ook onzin. Er zijn zat mensen die niet meer in een isiometrisch viewport moddelen maar alleen nog in een perspective mode omdat er anders altijd fouten in sluipen. Blijf je model oneindig spinnen in je perspective viewport en gebruik nooit één referentie, maar meerdere foto's die op meerdere manieren belicht zijn
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
MaDDoG schreef op 03 juli 2003 @ 13:59:
En een beetje laat, maar nog een goed filmpje van een oor maken: [afbeelding]
Dit is echt een prachtige visualisatie!
edit: mmmpfff... aan de link te zien waarschijnlijk niet jouw werk
[ Voor 11% gewijzigd door Mr_Kite op 03-07-2003 14:34 ]
Dit topic is gesloten.