Het grote Digitale Video Camera topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 23.652 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu snap ik ook waarom ze in die drie CCD camara van pansonic niet zulke hogge reslutie CCD's hebben gebruikt.

Want het is alleen maar marketing van zo veel mega pixels, terwijl een CCD met de zelfde grote en minder hoge resolutie veel beter beeld heefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Van de week een Sony DCR-HC40 gekocht, (erg goede echte breedbeeld functie btw) maar het motertje maakt een nogal zoemend geluid wat aardig goed te horen is.

Zodra er meer achtergrond geluid is, hoor je het niet meer, maar als het stil is wel heel duidelijk.
Ik zag dat Resettim er ook een heeft, zoemt die van jou ook? Probeer eens te beschrijven hoe hard je het hoort.. Tnx!

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:21
Iemand hier ervaring met een VideoCamera uit de Amerika?

Nadelen: NTSC, 110 volt

(misschien een PAL camera kopen in VS?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NTSC lijkt me tegenwoordig geen groot probleem. Bijna elke dvd speler/tv ondersteund het tegenwoordig wel. En de meeste adapters gaan van 100 tot 250 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan deze week of volgende week de Canon mv 690 te gaan kopen..
Hij is nu 350 euro bij media markt..

Als ik zo de specs ff neerzet kan iemand me dan vertellen of ie een beetje redelijk is?

/edit... Echt raar, er is geen info over te vinden op internet (google search), hij staat zelfs niet op de site van canon :S

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 11:36
wimpie schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:34:
Van de week een Sony DCR-HC40 gekocht, (erg goede echte breedbeeld functie btw) maar het motertje maakt een nogal zoemend geluid wat aardig goed te horen is.

Zodra er meer achtergrond geluid is, hoor je het niet meer, maar als het stil is wel heel duidelijk.
Ik zag dat Resettim er ook een heeft, zoemt die van jou ook? Probeer eens te beschrijven hoe hard je het hoort.. Tnx!
Ik heb zelf ook de HC40, ben er erg tevreden mee!! Maar ik heb geen aardig goed te horen motorgeluidjes bij het afspelen, daarvoor moet ik het geluid vrij hard zetten. Heb hier meer over gelezen, de ene is daar beter in dan de ander, gewoon omruilen die handel!

En nog even over de breedbeeldfunctie van de HC40, is geen stretch en crop, er komt wel degelijk meer in beeld links en rechts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
@Red devil
Koop geen NTSC camera als je in nederland woont. Je kan zo'n kamera in de benelux niet op televisies aansluiten omdat hier de tv's PAL zijn. Ook kun je geen door anderen opgenomen bandjes afspelen en zij ook jou bandjes niet. Verder is de kwaliteit van NTSC minder dan van PAL
NTSC is 640X480 30 beelden per seconde en PAL is VS 720X576 25 beelden per seconde. Ook is in het analoge signaal de kleurinformatie minder betrouwbaar bij NTSC. Niet doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, maar elke tv die ik tegen kom ondersteund tegenwoordig wel NTSC. Het heeft mischien een iets minder hoge resolutie maar daarvoor in ruil wel meer beelden per seconden.

• Red devil
Captain00 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:48:
@Red devil
Koop geen NTSC camera als je in nederland woont. Je kan zo'n kamera in de benelux niet op televisies aansluiten omdat hier de tv's PAL zijn. Ook kun je geen door anderen opgenomen bandjes afspelen en zij ook jou bandjes niet. Verder is de kwaliteit van NTSC minder dan van PAL
NTSC is 640X480 30 beelden per seconde en PAL is VS 720X576 25 beelden per seconde. Ook is in het analoge signaal de kleurinformatie minder betrouwbaar bij NTSC. Niet doen dus.
Idd, op zich kan mijn TV en beamer wel NTSC aan maar je loopt toch tegen veel problemen aan.
Heb nu alleen in VS lenzen + filters besteld en ik koop 1 dezer weken een PAL
Panasonic Gs120 3ccd videocamera :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook aan het kijken naar een camera, nu zag ik de JVC GR-D23 voor 390, dit lijkt me wel een leuke camera, (heb niet zo'n groot budget, net dig cam gekocht) zijn er hier mensen die deze ook hebben en wat zijn jullie ervaringen ermee? (geluid van de motortjes storend?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

offtopic:
ik weet niet waar ik deze vraag moet plaatsen, kan via de search geen goed topic vinden, dus als iemand een beter topic weet waar ik deze vraag moet stellen zeg dat dan aub ;)

Ik heb een probleem met mijn Medion digitale videocamera. Ik weet begot niet hoe ik de film op me computer kan krijgen. Heb al wel een firewire kabel enzo en drivers geinstalleerd maar weet niet hoe ik nu de film ervan op me computer kan zetten (en dan dus op een dvd kan zetten)
iemand die me ff op weg kan helpen? :)
(heb de gegevens van de camera neit bij de hand, die zal ik later geven)

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

• Red devil
Awkwarding schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 23:08:
offtopic:
ik weet niet waar ik deze vraag moet plaatsen, kan via de search geen goed topic vinden, dus als iemand een beter topic weet waar ik deze vraag moet stellen zeg dat dan aub ;)

Ik heb een probleem met mijn Medion digitale videocamera. Ik weet begot niet hoe ik de film op me computer kan krijgen. Heb al wel een firewire kabel enzo en drivers geinstalleerd maar weet niet hoe ik nu de film ervan op me computer kan zetten (en dan dus op een dvd kan zetten)
iemand die me ff op weg kan helpen? :)
(heb de gegevens van de camera neit bij de hand, die zal ik later geven)
ik gebruik http://www.scenalyzer.com/ om de boel te capturen per scene, deze avis kun je dan in een progje als TMPGenc inladen om ze om te zetten naar mpeg2, of je kunt ze daarvoor nog bewerken met leuke effecten met Pinnacle Studio, Adobe Premiere etc etc. Nadat je een mpeg2 hebt kun je er een dvd van authoren met menuutjes enzo. Kan met veel programma's , waaronder TMPGenc DVD authoring.

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Red devil schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:06:
[...]

ik gebruik http://www.scenalyzer.com/ om de boel te capturen per scene, deze avis kun je dan in een progje als TMPGenc inladen om ze om te zetten naar mpeg2, of je kunt ze daarvoor nog bewerken met leuke effecten met Pinnacle Studio, Adobe Premiere etc etc. Nadat je een mpeg2 hebt kun je er een dvd van authoren met menuutjes enzo. Kan met veel programma's , waaronder TMPGenc DVD authoring.
ja maar hij neemt toch op als mpeg? is dan toch zonde van de kwaliteit om hem eerst naar avi om te zetten en vervolgens weer naar mpeg

• Red devil
Awkwarding schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:45:
[...]

ja maar hij neemt toch op als mpeg? is dan toch zonde van de kwaliteit om hem eerst naar avi om te zetten en vervolgens weer naar mpeg
Weet je zeker dat ie opneemt als mpeg? Meeste camera's nemen raw op als DV AVI, wat je makkelijk kunt editten en vervolgens kunt omzetten naar mpeg2.

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Red devil schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:23:
[...]

Weet je zeker dat ie opneemt als mpeg? Meeste camera's nemen raw op als DV AVI, wat je makkelijk kunt editten en vervolgens kunt omzetten naar mpeg2.
ow, dat zal ik dan ff moeten opzoeken onder welk formaat hij opneemt

ik kan het zo snel niet vinden maar ik verwacht dat het dan idd als DV AVI wordt opgenomen. Het gaat om een Medion MD9035(n) camera.
Ik zag net ergens in een ander topic dat hij soms herkent wordt als samsung camera, en ook de batterij voor deze medion is gelijk aan een samsung camera. Dus ik verwacht dat deze camera gewoon een samsung is? (net zoals de medion usb-sticks van samsung zijn..)
Weet iemand misschien dan welk type camera het van samsung is?

[ Voor 41% gewijzigd door Awkwarding op 24-09-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:38
Ik heb vanmiddag mn HC22e opgehaald en kom er nu achter dat via usb de capture resolutie maar 320x240 is..
Ik heb op google + tweakers gezocht maar kon er nix duidelijks over vinden..
In de handleiding staat wel dat via iLink/firewire het beeld wel nauwkeuriger word overgebracht.
Betekend dat dus dat je dan wel de volledige PAL resolutie captured?

/edit:
Ik heb t gevonden. Voor mensen die dit nog niet weten en deze post tegenkomen:
Via firewire capture je wel op de volledige resolutie :)

[ Voor 18% gewijzigd door Syndicate op 05-10-2005 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wie kan me adviseren, er is zoveel keus.

Na wat zoeken zit ik te twijfelen tussen de
Canon MV750i en de Panasonic VDR-M70

of heeft iemand een beter idee ?

Het is voor huis tuin en keuken gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door hjs op 15-10-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Na wat verder zoeken kom ik eigenlijk uit op de Canon MVX330i
Wat vinden jullie van die camera, en mag dat wel als ik een Nikon D70 heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mensen, wat een keus.
is de Panasonic NV-GS35 nu hetzelfde als deze PV-GS35 ?
Stom gedoe dat de namen zo verschillen per continent, de canon mvx330i heet bv Elura 85 in de vs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Okay, wat is er toch weinig te vinden op internet over camrecorders (in verglijk tot foto toestellen)

Op dit moment is de Panasonic NV-GS75 mijn keuze.
op kieskeurig zijn ze over het algemeen positief over die camera en die 3 ccd's technologie klinkt goed. Helaas niet getest op camrecorderinfo, of hij moet bijna gelijk zijn aan de GS65.

Wat vinden jullie, is het de beste keuze in dat prijs-segment ?

het is nog steeds bedoelt voor huis tuin en keuken gebruik, dus ook een stukje filmen tijdens bv de kerst maaltijd (dus met minder goed licht)

oh en een ding nog, ik heb een beetje iets tegen Sony ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Waarom heb je iets tegen Sony? Ik persoonlijk heb ook iets tegen Sony, behalve als het om de handycams gaat. Ik vind de Sony toch de beste kleurweergave hebben tegenover JVC en Canon. Panasonic geen ervaring mee.

Wijzelf hebben de DCR-HC14e van Sony, een wat ouder model maar wel met firewire en MiniDV. Voor huis tuin en keukengebruik eigenlijk prima.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dat je iets tegen Sony hebt snap ik voor een deel, de beeld kwaliteit van Sony is over het algemeen gewoon goed zoniet het beste in zn klasse's...alleen...een mini touchscreen voor het bedienen van functies vind ik ook niet prettig.
Panasonic staat goed bekend om zn laag geprijsde 3CCD camera's en ik vind het ook echte aanraders.
Ik heb nu zelf nog een Sony 3CCD camera maar ben aan het kijken voor een nieuwe en dat wordt toch waarschijnlijk een Panasonic.

Het verschil tussen een 1CCD camera en een 3CCD camera is echt heel goed te zien trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door Gutteguttegut op 19-10-2005 09:55 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Zo'n mini touchscreen was ook m'n eerste bezwaar eigenlijk. Nu ik er een tijdje mee gewerkt hebt valt het eigenlijk wel heel erg mee. Eigenlijk werkt het wel heel erg handig. Groot nadeel: je vingerafdrukken komen wel op je schermpje te staan als je niet oppast. Voor de rest is het mini touchscreen geen bezwaar meer persoonlijk om 'm niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Gutteguttegut schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 09:54:Het verschil tussen een 1CCD camera en een 3CCD camera is echt heel goed te zien trouwens.
Dat spreekt dus zonder meer voor Panasonic, Sony heeft nog geen 3CCD in die prijsklasse, toch?
En ja, ik weet dat de GS120 beter is dan de GS75, maar ja die prijs is ook even wat hoger en boven budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

hjs schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:46:
[...]

Dat spreekt dus zonder meer voor Panasonic, Sony heeft nog geen 3CCD in die prijsklasse, toch?
En ja, ik weet dat de GS120 beter is dan de GS75, maar ja die prijs is ook even wat hoger en boven budget.
Ik heb een Sony 3CCD cam en mn broer een 1 CCD cam ook van sony en als we aan het editten zijn dan is het zo duidelijk dat mijn camera veel beter beeld geeft.
Ik wil nooit meer minder.
Ik zou met een minimaal budget zeker voor die Panasonic 3CCD gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Wat betreft de betere videocamera's zijn er qua levensduur 2 merken die deugen: Sony en Panasonic. De rest gaat relatief meer kapot. Misschien iets om mee te nemen in je overweging.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
Kan iemand mij uitleggen wat makkelijker is en wat 't precies inhoudt, DV, mini-DV of DVD? wat zijn de voor en nadelen van deze systemen? Dit met het oog op videobewerking en gebruikersgemak.
Is er nog kwaliteitsverschil tussen de DV's en de DVD opslag?

Ik zit op dit moment te kijken naar bijvoorbeeld de Panasonic GS75 met 3 CCD's. Deze heeft mini-DV als opslag. Daarnaast vindt mijn vrouw de DVD recorders wel handig, omdat je direct je dvdtje in de dvdspeler kunt afspelen. Wat is handiger/beter/mooier?

[ Voor 35% gewijzigd door born2tweak op 26-10-2005 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Gister bij Redcoon de Panasonic GS75 besteld.

Eh die verschillen, zag bij Canon wel een leuke uitleg
hier
Met DV worden gegevens op een cassetteband opgenomen terwijl bij DVD de gegevens op een schijf worden opgeslagen. Een schijf kan niet zoveel informatie bevatten als een cassetteband. Dit is de reden dat voor DVD een veel krachtiger compressie wordt gebruikt dan voor DVC, wat van grote invloed is op de kwaliteit van stilstaande beelden. Bovendien is het verschuiven in tijd op banden veel gemakkelijker dan op schijven vanwege de beperktheid van het materiaal dat op schijven kan worden opgenomen.
Voordeel van dvd is natuurlijk wel dat je het gelijk kan afspelen op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
hjs schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:04:
Gister bij Redcoon de Panasonic GS75 besteld.

Eh die verschillen, zag bij Canon wel een leuke uitleg
hier

Voordeel van dvd is natuurlijk wel dat je het gelijk kan afspelen op je tv.
quote vanaf canon site:
Wat is het verschil tussen DVD en DVC?

DVD-schijven werken met een andere technologie. Net als bij een muziek-cd of een cd-rom op de computer kan op een DVD-schijf heel snel toegang worden verkregen tot de gegevens op een willekeurige plek op de schijf. Een schijf kan echter lang niet zoveel informatie bevatten als een cassette. Dit is de reden dat voor DVD een veel krachtiger compressie wordt gebruikt dan voor DVC.

DVD is oorspronkelijk ontwikkeld om vooraf opgenomen films af te spelen (fabrikanten werken aan een standaard voor het opnemen op DVD's), terwijl DVC bedoeld is als draagbaar opname-/afspeelmedium. Dit is met name duidelijk bij het weergeven van stilstaande frames. Vanwege de toegepaste compressieschema's geeft DVC de beste stilstaande framebeelden, en is een stilstaand frame op dvd niet zo duidelijk.
Duidelijke uitleg lijkt mij. Ik had me toch vergist. Ik dacht dat DVD een nieuwere en dus betere opslag zou geven, maar DV is op dit moment gewoon nog 'n superieure opslag tov DVD. Bedankt voor de link!

Als je je camera getest hebt, kun je dan je bevindingen hier posten? ik ben namelijk nogal een n00b op het gebied van videocamera's en ik wil graag goed voorgelicht een camera kopen. Het zou jammer zijn als ik een camera koop waarvan achteraf blijkt dat ie niet bij mijn gebruik past... :)

is het eigenlijk nog bezwaarlijk dat er geen DV-in op deze camera zit? Dit gebruik je toch alleen als je je filmpjes op je pc zou editen en weer terug zou willen schrijven? Is dit erg handig, wordt dit vaak gebruikt? Voorlopig heb ik op mijn pc nog opslagruimte genoeg.

[ Voor 18% gewijzigd door born2tweak op 27-10-2005 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een tijd geleden dat hier gepost werd.
Wat zijn sindsdien jullie ervaringen met de Panasonic NV-GS75?
Heb je anders een alternatief op het oog? Voor de zomer wil ik graag een cam kopen. Ik lees over de Panasonic NV-GS75 veel goeds, maar vooral van vorig jaar..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:27:
een tijd geleden dat hier gepost werd.
Wat zijn sindsdien jullie ervaringen met de Panasonic NV-GS75?
Heb je anders een alternatief op het oog? Voor de zomer wil ik graag een cam kopen. Ik lees over de Panasonic NV-GS75 veel goeds, maar vooral van vorig jaar..
Ik heb de Panasonic NV-GS75 ook aangeschaft zo'n half jaar geleden. Nog steeds een kwalitatief erg goede cam vind ik, zonder al teveel poespas. Goede kleuren, goede lens, handige bediening. Al kan het in een schemerige omgeving wel eens moeilijk zijn om nog een duidelijk beeld op te nemen, maar hier heeft eigenlijk elke digitale video camera last van en hier is de GS75 nog relatief goed. Als iemand mij zou vragen, wel of niet doen dan zou het een duidelijke JA zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fijn om te horen. Nog meer ervaringen?
Ik zag vandaag in de winkel een blad met 12 cam's, maar ze sloegen net het segment met de 75 helaas over.... Of een goedkoop algemeen instapmodel van ca 300 of juist boven de 800, veel opties of met harde schijf....... Terwijl voor 3x CDD de 75 juist het instapmodel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:58:
fijn om te horen. Nog meer ervaringen?
Ik zag vandaag in de winkel een blad met 12 cam's, maar ze sloegen net het segment met de 75 helaas over.... Of een goedkoop algemeen instapmodel van ca 300 of juist boven de 800, veel opties of met harde schijf....... Terwijl voor 3x CDD de 75 juist het instapmodel is
ik ben ook op zoek naar een dig. video camera, zit nu tussen 3 camera's:

Panasonic NV-GS150
Panasonic NV-GS180
Panasonic NV-GS75

Wat ik niet echt snap is waarom de 180 goedkoper is dan de 150, terwijl de 180 meer pixel heeft en verder gewoon precies hetzelfde is als de 150..

• hjs
  • Niet online

hjs

GS75 bevalt mij ook goed. (doe er niet zoveel mee)

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

SC4RF4C3 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:55:
[...]

ik ben ook op zoek naar een dig. video camera, zit nu tussen 3 camera's:

Panasonic NV-GS150
Panasonic NV-GS180
Panasonic NV-GS75

Wat ik niet echt snap is waarom de 180 goedkoper is dan de 150, terwijl de 180 meer pixel heeft en verder gewoon precies hetzelfde is als de 150..
Is de 180 misschien niet een nieuwer type (dus de opvolger van de 150)? Dan zie je nogal eens dat die goedkoper is dan zijn voorganger.

Verwijderd

verschil: de Panasonic NV-GS180 heeft wat meer opties dan de 75

Beeldformaat 4:3, maar ook 16:9
Ingebouwde lamp
Video in digitaal
(iets hogere Resolutie max. (foto's) 1760 x 1320)

prijzen (redcoon):
180: Camera + tas + tapes + accu 632 (kaal 518)
75: idem 529 (kaal 441)

Waard? jouw mening?
De lamp lijkt me handig (kan los ook?). Foto resolutie niet interressant....
Video in; erg persoonlijk, terugzetten op band kan dan, maar geeft ook meer koppenslijtage....
Beeldformaat: niet zo belangrijk (hiero)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:48:
verschil: de Panasonic NV-GS180 heeft wat meer opties dan de 75

Beeldformaat 4:3, maar ook 16:9
Ingebouwde lamp
Video in digitaal
(iets hogere Resolutie max. (foto's) 1760 x 1320)

prijzen (redcoon):
180: Camera + tas + tapes + accu 632 (kaal 518)
75: idem 529 (kaal 441)

Waard? jouw mening?
De lamp lijkt me handig (kan los ook?). Foto resolutie niet interressant....
Video in; erg persoonlijk, terugzetten op band kan dan, maar geeft ook meer koppenslijtage....
Beeldformaat: niet zo belangrijk (hiero)
Nog wat verschillen:
GS180 heeft USB2 en is wat kleiner en lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
hjs schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:41:
Na wat verder zoeken kom ik eigenlijk uit op de Canon MVX330i
Wat vinden jullie van die camera, en mag dat wel als ik een Nikon D70 heb ;)
Even een kleine kick..
Heb jij toevallig deze camera al? Ik zit namelijk te denken aan de Canon MVX350i.
Zijn er misschien mensen die deze camera in huis hebben en kunnen aangeven wat hun ervaringen hiermee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ik heb gekozen voor de Panasonic NV-GS75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
hjs schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 08:25:
ik heb gekozen voor de Panasonic NV-GS75
Zou je kunnen toelichten waarom je de Panasonic boven de Canon hebt verkozen?
Ik zit ook nog te twijfelen over de opvolger (?) van de GS75 de GS180, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de Canon ivm betere ondersteuning van 16:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

de 3CCD's hebben me overgehaald geloof ik, maar waarom precies weet ik niet meer ;)

16:9 intresseert me weinig, de goede testen van de panasonic (oa consumentenbond voor wat het waard is) en die 3 CCD's dus wat een beter beeld zou moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Ff offtopic, maar als je nu/vandaag de 3e post op de eerste pagina bekijkt dan ziet dat er best grappig uit :)
Blijkbaar was er in 2003 een andere aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er ook DV in op :9~

Lol, check google ff
http://images.google.com/...tf-8&oe=utf-8&sa=N&tab=wi

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eduardtee schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:04:
Ff offtopic, maar als je nu/vandaag de 3e post op de eerste pagina bekijkt dan ziet dat er best grappig uit :)
Blijkbaar was er in 2003 een andere aanbieding :)
heheh die schoenen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Je kan beter voor een camera met 3CCD gaan ipv 1CCD omdat de kwaliteit van de opnames stukken beter is.

Hoe zit het met de HDD camcorders tegenwoordig zitten er goede camcorders bij die ook 3CCD hebben? heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
In mijn zoektocht naar een camera ben ik tegen de Canon MVX460 aangelopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/Images/16_335609.jpg

Deze staat in Amerika bekend als de Elura 100, en op Camcorderinfo is een review verschenen die erg positief is:
http://www.camcorderinfo....-100-Camcorder-Review.htm

Zijn er hier al mensen die ervaring met deze camera hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Heeft er al iemand met de XL H1 van Canon mogen spelen? Niet dat ik er de centen voor heb, maar puur uit interesse. Ik heb namelijk de XL2 wel in actie mogen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Laatst online: 25-12-2021
Weet iemand hoe je mini-dv's kan wissen?
Ik denk er aan om mijn digicam te verkopen (geen tijd om deftig te monteren) en een goed digitaal fototoestel te kopen. Zou dus graag de tapes ook mee verkopen (wat meerwaarde), maar liefst zonder iets op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
M'n JVC GR-DX27 (eenvoudige mini-DV cam van precies 2 jaar oud)
Afbeeldingslocatie: http://images1.reviewcentre.com/sent-in/item83029.jpg
heeft sinds vandaag probleem: als ik iets wil opnemen knippert er "LENS CAP" in het display, en het scherm blijft zwart. Uiteraard heb ik de lens-cap verwijdert.

Heb de accu er al uitgehaald, een camera-reset gedaan in 't menu, zonder resultaat. Zowel in de AUTO als in de Manual mode blijft het scherm zwart. In de 2 jaar dat ik 'm heb heb ik 2.5 tape van een uur volgefilmd, dus echt veel is ie niet gebruikt. Is de sensor wellicht overleden?

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Reparaties zijn waarschijnlijk schreeuwend duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Laatst online: 29-07 01:10
ComBax schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:03:
Weet iemand hoe je mini-dv's kan wissen?
Ik denk er aan om mijn digicam te verkopen (geen tijd om deftig te monteren) en een goed digitaal fototoestel te kopen. Zou dus graag de tapes ook mee verkopen (wat meerwaarde), maar liefst zonder iets op :)
Wat ik deed was gewoon lenskap er op, en net zolang op laten nemen tot de tape vol is. Uiteraard even in de garage neerzetten ofzo, anders komen de huizelijke gesprekken er wel op te staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:58
catchingfire schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:52:
M'n JVC GR-DX27 (eenvoudige mini-DV cam van precies 2 jaar oud)
[afbeelding]
heeft sinds vandaag probleem: als ik iets wil opnemen knippert er "LENS CAP" in het display, en het scherm blijft zwart. Uiteraard heb ik de lens-cap verwijdert.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Reparaties zijn waarschijnlijk schreeuwend duur?
Ja hou maar op , dat is een heel bekende fout in de JVC camcorders....... :(
Een kennis van mij heeft zijn JVC camcorder meerdere keren laten repareren voor dit euvel.
Oplaatst moeten inruilen voor ander (duurder) model...

Maar wat lees ik hier, misschien is er nog hoop:
JVC: V. Belangrijke informatie voor gebruikers van camcorders
V. Belangrijke informatie voor gebruikers van camcorders
A. JVC heeft vernomen dat onder bepaalde omstandigheden een beperkt aantal van de hieronder genoemde modellen, als ze in de camera mode staan, geen beeld, een vervormd beeld en/of "LENS CAP/LENSDOP" weergeven, zelfs als de lensdop is afgenomen. We hebben vastgesteld dat dit wordt veroorzaakt door een defecte CCD beeldopnemer. Tot 1 oktober 2007 worden camcorders met dit probleem gratis gerepareerd door geautoriseerde JVC Service Centers. Klik deze Service Center link om het dichtstbijzijnde Center te vinden. Indien u nadere hulp nodig heeft om de gratis reparatie te regelen bel dan 071-5453333. Wij bieden onze excuses aan voor eventueel ongemak en hopen dat u begrip heeft voor de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Hee top! Super-bedankt voor deze tip!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Helaas geen JVC service-punt in de buurt maar hopelijk kan de plaatselijke Combi me nog een dienst bewijzen (heb de camera destijds in Munchen gekocht, beetje ver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:43
Ik heb precies de zelfde camera met ook het zelfde probleem, via internet gekocht en ik was de bon kwijt, heb ik nu reeds gevonden maar toen nog niet.

Gebeld met een service center in dorderecht camera gebracht is netjes gemaakt en 7 dagen later kon ik hem weer ophalen en dat koste helemaal niks en dat ik geen rekening meer had was geen probleem omdat het een bekend probleem is bij JVC.

Dus hulde voor deze oplossing, alleen jammer dat het kan voor komen natuurlijk
catchingfire schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:52:
dus het koste me helemaal niks :+

[ Voor 20% gewijzigd door Arie26 op 28-05-2006 21:49 ]

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Afbeeldingslocatie: http://www.azone.ch/images/vl-z100s.jpg

Sharp VL-Z100

Dit is de camcorder van Sharp die ik in mijn bezit heb.

Ik heb het volgende probleem. De tapes die ik gebruik voor het opnemen zijn MiniDV:

Afbeeldingslocatie: http://www.supersens.nl/supersens/images/minidv.jpg

Als ik heb gefilmd en ik spoel terug naar het begin en ik wil weer opnemen (over de oude film heen) dan krijg ik (vaak in het begin) allemaal blokjes door mn beeld en dan is het beeld weer normaal of soms blokjes. Dit had ik niet verwacht van deze tapes.

Wil dit zeggen dat ik de tapes na afloop helemaal moet wissen? om ze weer opnieuw te gebruiken?
hoe doe ik dat dan? ik ben nergens een optie tegengekomen met 'Erase tape' o.i.d.

hoe los ik dit op?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[hoe los ik dit op?[/quote]

Om te beginnen heb ik uit ervaring geleerd dat sony bandjes vaak niet goed werken in niet sony camera's. gebruik liever panasonic of maxell

Verder kunnen de "blokjes"duiden op vuile videokoppen. met een reinigingscassette kun je die vaak afdoende reinigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Kijk ook eens naar de tape zelf (palletje indrukken en klepje openen), het kan zijn dat de tape beschadigd is (mn TRV900 heeft dat probleem ook soms :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyJC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:05
Ik zelf was nogal geinteresseerd in deze camera van Sony
Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/SR30_cw2_IM.jpg

Alleen ik vind hier in dit gehele topic helaas geen info over.
Wel andere camera's van Sony.

Deze bevat dus een 30 gig HDD.

800.000 pixels Advanced HAD CCD
ik zou alleen bij god niet weten wat dit precies moet inhouden want ik lees hier in deze topic dat jullie praten met 1/6 CCD en als ik dit dan zo lees lijkt dit wel 0/8 CCD

Ik ben er nogal een complete leek in en dus ook beginnend.
Wat mij vooral belangrijk dunkt.

Is dat ik snachts toch best wat prestatie wil zien.
Niet uitzonderlijke super kwaliteit beeld maar toch wel dat je wat kan zien.

Verder vind ik het belangrijk dat de kleuren optimaal moeten zijn erg goed om moeten kunnen gaan met het licht en niet te snel overbelicht raakt. of te donker.

Ik heb nogal wat voorgaande camera's gezien en die gaan snel te donker of te licht.

Het belangrijkste waarom ik nu precies voor deze kies of nahjah mijn ogen op heb.
Is omdat je bij deze camera gelijk toegang hebt tot de film dmv de HDD die erin zit.

Ik heb mezelf al rot liggen zoeken en een echt voordelen nadelen pakket vind je niet over deze series.

Misschien iemand enige ervaring over deze camera?

RandyJC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

wat kan ik het beste voor 1000 euro kopen?

ik dacht zelf aan de JVC Everio
http://www.progress.nl/shop/detail.asp?Product_rg={07AC90CF-0D80-4D8D-8DA2-E34A7EB9BB7E}
Afbeeldingslocatie: http://www.progress.nl/foto.asp?img=/productinformatie/illustraties/Cameras/gzmc500.jpg

wat denken jullie?

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

schopje dan maar?

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20

Zeeuw

5.6

diontjuh schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:02:
wat kan ik het beste voor 1000 euro kopen?

ik dacht zelf aan de JVC Everio
http://www.progress.nl/shop/detail.asp?Product_rg={07AC90CF-0D80-4D8D-8DA2-E34A7EB9BB7E}
[afbeelding]

wat denken jullie?
Leuke camera! Vind hem in het donker wel tegenvallen, dan hapert het beeld teveel omdat je een lange sluitertijd hebt en dus minder frames per seconde. Maar een lamp zal daar verandering in brengen, al heb ik die zelf ook nog geen gekocht!
Maar dat hij werkt met een harde schijf vind ik prettig, makkelijk terug kijken, wissen en opslaan!

Maar overdag en buiten is het een goed beeld, ook het geluid is super helder!

Alleen die foto die je laat zien is niet de 505, mijne ziet er anders uit.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:35
Ik krijg mijn Sony DCR-HC23 niet aan de praat onder WinXP, via een FireWire aansluiting.

Windows (en andere programma's) herkent de camera in eerste instantie wel, maar als ik bv video wil gaan capturen, wordt de camera niet gevonden. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Ik heb ook al beeld gehad, totdat ie er weer mee uitschijt. Wat kan dit toch zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyJC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:05
Heeft niemand informatie over die mooie Sony HDD camera? of heeft iemand een tip via Google want ik vind echt niks.. :(

RandyJC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP!

Ik heb een Sony Handycam DCR-HC40E Afbeeldingslocatie: http://resettim.net/pics/hc40/groot/sony_hc40_03.jpg
Nu is het probleem dat ik geen beeld heb. Niet op het LCD schermpje en niet als ik door de beeldzoeker kijk.Alle icoontjes staan er wel op en het menu werkt ook prima. Als ik een foto maak krijg ik een hele onscherpe foto. Verder is het beeld altijd zwart, alsof het klepje er nog opzit. Ik snap er niks van. In de winkel wisten ze het ook niet.
Is er iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.Ik wou toch even vragen
Hoe kan ik mijn jvc gr-dx27e aan sluiten op de computer?
Arie had deze camera ook 2 jaar geleden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:42:
Mijn god :D
spoiler:
helaas, zeg ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een vraag ;) .Weeet je het antwoord of niet?Dat is niet het antwoord eh neem ik aan. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:42:
Hey
Doormiddel van een Firewire kabel
mits je fire wire op je PC heb zitten natuurlijk.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
Bedankt voor u antwoord.Ik heb firewire.Maar waar kan ik die kabel bestellen voor mijn jvc ?
Ik vind hem echt nergens.Hoe ziet de computer hem ? Welke software moet je hebben om je video's te bewerken van op je camera.Is mijn camera er wel egschikt voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:59:
hallo
Bedankt voor u antwoord.Ik heb firewire.Maar waar kan ik die kabel bestellen voor mijn jvc ?
Ik vind hem echt nergens.Hoe ziet de computer hem ? Welke software moet je hebben om je video's te bewerken van op je camera.Is mijn camera er wel egschikt voor?
Hoi
Die kabeltjes kan je volgens mijn bij elke elektro- computer winkel kopen, dus dat zal het probleem niet zijn.
Als je hem aansluit op je PC dan ziet hij de camera van zelf.
Maar je hebt wel "software" nodig om de boel op je pc zetten, capceren (ofhoejehetookschrijft) zelf gebruik ik hier voor Vegas 7.0c en ben daar erg te vreden over, maar er is ook nederlandstalig software op de markt Pinnacle Studio 10 die erg goed en makkelijk werkt.

Mocht je nog meer vragen en/of tips nodig hebben dan horen we het wel

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:59:
hallo
Zoals hierboven beschreven wordt zijn firewire kabels op elke hoek van de straat te krijgen. De software om te boel te capturen zit standaard in Windows XP en Mac OS10, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Als je toevallig Vista hebt liggen (bij voorkeur 5600) kan je zelfs DVD's fikken, en dat werkt erg goed.

Er vanuit gaande dan je XP gebruikt kan je gewoon Moviemaker gebruiken, caturen in DV-AVI formaat en editten maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus firewire op mijn computer,maar niet op mijn cam.Welke aansluiting moet ikdna hebben op mijn camera? Waar moetik die firewire kabel dan insteken

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij staat op de linker zijkant van de camera in het rood "F1.2". Hieronder zit een klepje waarop "i" staat. Deze kun je openen en voila u heeft een firewire aansluiting. Ik ben door deze vraag overigens volledig in de veronderstelling dat je geen sec in de gebruiksaanwijzing hebt gekeken en mij dus minimaal 2 minuten hebt bezig gehouden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaoke.Maar er staat helemaal niet in die gebruiksaanwijzing.Ik dahct dat dat iets was voor op een dvd speler aan te sluiten die geschikt was voor I.

Sorry.dan.Volgende keer zal k wat beetr kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Komt dat eerdergenoemde probleem met de CCD van die JVC camera's nou maar bij een beperkt aantal exemplaren voor?

Ik heb zelf al 2 jaar een GR-DX27E, deze heeft dat probleem in ieder geval nog niet. Wel andere problemen, plotseling uit zichzelf gaan inzoomen e.d. (is op te lossen door viewfinder paar keer in en uit te klappen) en natuurlijk de bekende "use cleaning tape"-meldingen terwijl het volgens mij helemaal niet nodig is. Maar verder is het een prima camera. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 10:44:
jaoke.Maar er staat helemaal niet in die gebruiksaanwijzing.Ik dahct dat dat iets was voor op een dvd speler aan te sluiten die geschikt was voor I.

Sorry.dan.Volgende keer zal k wat beetr kijken
Ik weet niet goed hoe ik hierop moet reageren. Gezien je eigen input, technisch/logische inzicht en je typkunsten zou ik bijna denken dat je nog wat te jong bent om me dure spullen te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ik ben niet jong ;) .Toch bedankt voor het compliment :*) .Nu weer ontopic.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commendatore schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:17:
Komt dat eerdergenoemde probleem met de CCD van die JVC camera's nou maar bij een beperkt aantal exemplaren voor?

Ik heb zelf al 2 jaar een GR-DX27E, deze heeft dat probleem in ieder geval nog niet. Wel andere problemen, plotseling uit zichzelf gaan inzoomen e.d. (is op te lossen door viewfinder paar keer in en uit te klappen) en natuurlijk de bekende "use cleaning tape"-meldingen terwijl het volgens mij helemaal niet nodig is. Maar verder is het een prima camera. :)
erg jammer dat als je verder erg tevreden bent dat dit dan toch gebeuren kan. Helaas het zoveelste verhaal van JVC, werkt ie goed heb je een pracht camera voor een redelijk bedrag, maar dan dit weer...
Na een half jaar 3CCD van Panasonic GS280: dik tevreden, hij was (helaas) wel wat duurder, maar zet dat af tegen de kosten van bijv verre reis (naar fam. in Can., voorlopig even nog eenmalig. ,maar wie weet). Pracht beeld, geen enkele storing, uren gefilmd. Nu nog veel te editen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Hallo, m'n eerste post in dit gedeelte van GoT :*)

Wij zijn thuis in het bezit van een old skool sony camera (op analoge bandjes) die bijna af is, daarom zijn we (ik en m'n ouders) op zoek naar iets nieuws. Aangezien ik geen idee heb naar wat voor iets kan kijken vraag ik jullie om mij te helpen, door te vertellen naar welke camera's kansen maken :)

Wat we graag willen:
- leuke kwaliteit film
- ook filmbaar in minder lichte omgevingen (binnen)
- enigszins robuust
- aansluitmogelijkheden voor een bullitcam, oftewel, video-in. (bullit-cam is een klein cameraatje wat je op het 'grote camera-apparaat' aansluit, om zo uit wel hele mooie hoeken dingen te filmen,denk aan de motor enzo ;) )
- editable op de computer, gewone dvbandjes(toch?) lijkt me dan het meest handig?
- prijs tussen de 10 :+ en .... €800? als het duur wordt, moet het ook echt goed zijn :+
De bullit-cam moet ook nog gekocht worden, dus tips zijn van harte welkom! _/-\o_

Zouden jullie een paar types die in de buurt komen kunnen vertellen? Dan kan ik weer een eind vooruit.

Bedankt alvast!!

[ Voor 4% gewijzigd door NO2 op 14-01-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prestaties bij weinig licht en de AV-in maken het automatisch tot een wat duurder model. Bij weinig licht is de grootte van de CCD enorm van belang. Hoe groter hoe beter. De specialist op dit gebied is vooralsnog Sony (Panasonic heeft momenteel betere kleuren en scherpte). Je komt dan uit bij de:

Sony HC96
Pricewatch vermelding
Review

Edit: volgens mij was ik al wel aardig door het plaatsen van linkjes, maar dan toch even uitwijden. Momenteel zijn er nog maar weinig camera's met een analoge ingang (wegbezuinigd). Zoals ik al eerder zei, heb je voor weinig licht automatisch een dure camera nodig. Bij camera's met een bandje hebben Canon en JVC al een jaar geen topmodel meer. Je komt dus automatisch bij Sony of Panasonic uit. Bij Panasonic moet je even kijken of de NV-GS300 deze aansluiting heeft, anders heb je de NV-GS500 nodig (is beter dan de Sony, maar ik denk ook een stuk duurder). Dan heb je het gehad. De GS500 en de HC96 zijn beide modellen van 2006 die doorlopen in 2007 (blijven in productie). De NV-GS300 kan niet meer worden besteld bij de importeur, hij wordt opgevolgd door de GS320. Deze heeft zeker geen AV-in (GS300 weet ik niet zeker).

Binnen camera's met HDD bestaat alleen de mogelijkheid dat de JVC MG505 een AV-in heeft. Nogmaals zelf even aankijken. Deze camera krijgt volgende maand een opvolger, namelijk de MG555. Vooralsnog is de 505 gewoon leverbaar.

Binnen DVD camera's zul je moeten kijken naar de Sony DVD404/ 405/ 505, de Canon DC40 of de Panasonic VDR300. Ik weet niet welke van deze camera's AV-in heeft, de rest heeft het zeker niet (op de Canon DC22 na, maar die is binnen wat minder). Voor al deze modellen geldt dat ze in principe uitlopend zijn en een opvolger krijgen.

Op de site (www.camcorderinfo.com) van de review bovenin mijn bericht kun je van de meeste camera's die ik boven noem reviews vinden. In de reviews vind je ook weer vergelijkingen met andere modellen. Succes met de keuze.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
baquelappe schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:43:
[...]

Ik weet niet goed hoe ik hierop moet reageren. Gezien je eigen input, technisch/logische inzicht en je typkunsten zou ik bijna denken dat je nog wat te jong bent om me dure spullen te spelen :D
Even normaal reageren is teveel gevraagd zeker? 8)7

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 00:02:
De prestaties bij weinig licht en de AV-in maken het automatisch tot een wat duurder model. Bij weinig licht is de grootte van de CCD enorm van belang. Hoe groter hoe beter. De specialist op dit gebied is vooralsnog Sony (Panasonic heeft momenteel betere kleuren en scherpte). Je komt dan uit bij de:
......
Bedankt voor je goede uitleg! _/-\o_

Het gaat waarschijnlijk de Sony HC96 worden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Beste tweakers,

Ik heb een Canon mvx460 gehaald. Ik wou gister de minidv converteren naar DVD maar ik krijg hem niet eens op de computer? Ik sluit de usb aan installeer de bijgeleverde software, heb ook de laatste updates gehaald maar hij kan niet connecten met de cam? Als ik het programma start en ik probeer de video te exporteren naar de pc geeft de melding "cable not connected, check if the cable is plugged in" maar deze zit gewoon erin? Maar ik heb volgens mij geen usbdrivers erbij gekregen en kan niets vinden op de site van canon i.v.m. usb drivers. Iemand enig idee hoe ik de video op me pc krijg en converteer naar DVD?

Alvast bedankt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een firewire kabeltje ipv de USB kabel. Je hoeft niet in de doos te kijken, want hij zit er niet bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:20:
Met een firewire kabeltje ipv de USB kabel. Je hoeft niet in de doos te kijken, want hij zit er niet bij ;)
Wat heb je dan aan de usb kabel? Er is dus geen andere mogelijkheid om de minidv te converteren naar dvd via de computer?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 10-09 16:03
BMW_M3 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:38:
[...]

Wat heb je dan aan de usb kabel? Er is dus geen andere mogelijkheid om de minidv te converteren naar dvd via de computer?
Dat vraag ik me al jaren af. Ik heb zelf de GR-DX25 van JVC en hier zit ook een usb kabel bij. Echter, usb 1 is veel te traag om dv materiaal over te zetten naar je pc. Dus waarom zit die kabel erbij?

Maar volgens mij haal jij termen door elkaar. Er wordt namelijk helemaal niets geconverteerd. De data wordt gewoon 1 op 1 over gezet van camera naar pc.Hier wordt in 99% van de gevallen firewire gebruikt voor gebruikt. Het converteren doe je pas als het materiaal op je pc staat.

[ Voor 34% gewijzigd door ChojinZ op 16-01-2007 10:51 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enerzijds hebben sommige videocamera's (wo de mvx460) de mogelijkheid om foto's te nemen op een SD kaartje. Hier gebruik je de USB kabel om de foto's naar de computer te downloaden. Anderzijds heb je de mogelijkheid om de camera te gebruiken als webcam via USB. Overigens zit er bij de Canon volgens mij ook alleen fotosoftware en geen videosoftware bij. Gebruik hiervoor de Microsoft Windows Movie Maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 14:43
BMW_M3 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:38:
[...]

De USB kabel wordt doorgaans alleen gebruikt om still-images (foto's) naar de PC te zetten.
Overigens zijn er inmiddels wel camera's die DV-video over USB naar de PC kunnen zetten, maar vziw kan lang niet alle software/drivers daarmee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
martin2005 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:25:
[...]

De USB kabel wordt doorgaans alleen gebruikt om still-images (foto's) naar de PC te zetten.
Overigens zijn er inmiddels wel camera's die DV-video over USB naar de PC kunnen zetten, maar vziw kan lang niet alle software/drivers daarmee overweg.
Ik neem aan dat het dan over USB2 is? Want USB1(1,5 MB/s) kan nooit de stream van dv-video (3,nog wat MB/s) aan.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, uiteraard is dat USB2.0. Dit is theoretisch zelfs nog sneller dan firewire, maar zoals martin2005 al aangeeft is het capturen via USB een nogo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
theoretisch is usb2.0 dus sneller maar waarom toch firewire een must?

Maar voor foto's is dus usb2.0 sneller dan firewire maar bij video niet, heb ik het zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enerzijds is het een probleem dat de makers van video-editting software alleen capturen via firewire ondersteunen. Aan de andere kant lopen gebruikers van USB streaming nogal eens aan tegen framedrops. Het lijkt dus niet zo stabiel te zijn als firewire, maar de precieze specs hiervan weet ik niet.

Even wikipedia erbij gepakt:
It is used instead of the more common USB due to its faster effective speed, higher power-distribution capabilities, and because it does not need a computer host. Perhaps more importantly, FireWire makes full use of all SCSI capabilities and, compared to USB 2.0 High Speed, has higher sustained data transfer rates[1][2], a feature especially important for audio and video editors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
dus voor foto's zou je het beste usb2.0 kunnen gebruiken omdat het sneller is en voor video firewirevgebruiken zodat je geen dropped frames krijgt. Of voor foto's ook firewire gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto's: USB
Video: firewire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
GUZA schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:30:
dus voor foto's zou je het beste usb2.0 kunnen gebruiken omdat het sneller is en voor video firewirevgebruiken zodat je geen dropped frames krijgt. Of voor foto's ook firewire gebruiken?
Nee. Het maakt in princiepe niet veel uit wat je gebruikt voor je foto's. Zowel usb2 (480Mbit) als firewire (400 Mbit) zijn beide snel genoeg.
Voor je filmmateriaal moet je blijkbaar dus wel firewire gebruiken ivm frame drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Waarom voor foto's USB? Firewire is toch ook snel zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Ik wil dus heel graag weten of usb2.0 sneller is dan firewire voor foto's, ook al scheelt dat maar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
GUZA schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:49:
Ik wil dus heel graag weten of usb2.0 sneller is dan firewire voor foto's, ook al scheelt dat maar weinig.
Zie mijn vorige post. Ja, usb2 is sneller, namelijk 480 Mbit tegen 400Mbit van firewire. Dit zijn echter wel theoretische snelheden. En vergeet niet dat de processorbelasting bij usb2 veel hoger is dan bij Firewire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
ok bedankt, hier heb ik wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Zou ik dan via de Microsoft Windows Movie Maker kunnen verbinden met mijn canon mvx460? En kan ik dan alleen via de firewire de video naar mijn pc kopieeren? Of lukt het ook met de usb alleen gaat sloom?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 14:43
BMW_M3 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:22:
Zou ik dan via de Microsoft Windows Movie Maker kunnen verbinden met mijn canon mvx460? En kan ik dan alleen via de firewire de video naar mijn pc kopieeren? Of lukt het ook met de usb alleen gaat sloom?
Video alleen via firewire.... Zoals hierboven meerdere keren verteld, USB(2) alleen voor de foto's...
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.