Het grote Digitale Video Camera topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 23.597 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-07 19:38
GUZA schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:49:
Ik wil dus heel graag weten of usb2.0 sneller is dan firewire voor foto's, ook al scheelt dat maar weinig.
Euh.....foto's binnen halen via firewire? Volgens mij kan dat niet..... Als je de camera aanzet wordt-ie (denk ik) op de firewire port als videocamera herkend en via de USB kabel als mass-storage of digitale fotocamera.....Vziw niet onderling uitwisselbaar....

En for crying out loud.... hoe groot zijn die foto's op een camcorder nou? Het is toch maar een 2 of 3 megapixel fotomode.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Mijn vraag was in het algemeen en juist niet bedoeld voor camcorders maar voor firewirekaartlezers voor compactflash met kaarten van 4 en 8 GB.
Maar ik weet nu dat het alsnog beter is om firewire te gebruiken ivm cpu wat paar posts eerder is gemeld.

Video deed ik altijd al met firewire maar wist niet waarom nu weet ik waarom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
GUZA schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:00:
Mijn vraag was in het algemeen en juist niet bedoeld voor camcorders maar voor firewirekaartlezers voor compactflash met kaarten van 4 en 8 GB.
Tsja....dat was nou niet echt voor de hand liggend in het Grote Digitale Videocamera topic.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Wellicht heeft hij een camcorder gemod waar hij CF kaarten in kan pluggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
haha, nee ik heb niks gemod :P
idd ik had het aan moeten geven waar het om ging in deze topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:05
Aangezien ik binnen enkele maanden papa wordt denk ik eraan om toch maar eens tot de (steeds uitgestelde) aanschaf van een digicam over te gaan.

Maar ik had graag eerst wat advies gekregen ;)
Waar zou de cam zo goed mogelijk moeten aan voldoen?
  • deftige tot goede beeldkwaliteit
  • real 16/9
  • zal vaak binnen gebruikt worden
  • firewire aansluiting
  • geen dvd als opnamemedium
  • geen HiDef (tenzij jullie me overtuigen toch voor HD te gaan)
  • in België te vinden voor 800 - 900 euri (of minder :) )
Alvast bedankt voor het delen van jullie expertise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puntje twee maakt het heel erg lastig.... Hiermee vallen miniDV modellen eigenlijk gelijk af. (Panasonic gebruikt niet eens 16:9 schermen, Sony wel, maar daar is de chip weer 4:3) De firewireaansluiting sluit daarnaast ook nog eens alle Sony HDD modellen uit. Dan houden we alleen de nieuwe serie JVC HDD modellen over. Ik denk dat je dan moet gaan kijken naar de nieuwe JVC modellen die in februari/ maart uitkomen en dan te weten de modellen GZ MG 255 en GZ MG 555. De vraag zal even zijn wanneer je het product nodig hebt of je de prijs ook nog leuk vindt.

Geef alsjeblieft even aan waarom je een firewire aansluiting wilt op de camera en wanneer je de camera uiterlijk wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

canon mvx460 heeft niet eens een firewire aansluiting:P dus dat gat nie lukken. En het rare is als ik de usb aansluit geeft windows geen melding van nieuwe hardware gevonden heb op me laptop ook geprobeerd maar daar vind die ook niets. En het usb logotje knippert op het display.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
BMW_M3 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:56:
canon mvx460 heeft niet eens een firewire aansluiting
Huh? Alle specsites zeggen van wel... waar baseer je dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.camcorderinfo.com/images/upload/Image/Canon/Canon%20Elura%20100/Canon-Elura-100-batt.jpg
En hoe noem je die aansluiting boven de USB aansluiting dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 14:57
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:02:
[afbeelding]
:X

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:02:
[afbeelding]
is dat niet de dv uitput? of is dat firewireaansluiting? im noobie :D

Maar iemand enig idee voor mijn prob?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ga ik geen antwoord op geven. Doe eerst maar eens zelf een beetje research. Om je enigszins te helpen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Firewire
cypress3d in "Het grote Digitale Video Camera topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Wat hij ^^ zegt... ik haak af.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik kan nergens vinden binnen de topic dat iemand dit probleem heeft gehad?

"En het rare is als ik de usb aansluit geeft windows geen melding van nieuwe hardware gevonden heb op me laptop ook geprobeerd maar daar vind die ook niets. En het usb logotje knippert op het display van de cam."

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
BMW_M3 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:23:
[...]

Beste BMW, we willen je graag helpen maar je mag zelf natuurlijk ook wel het eea uitzoeken.
De vraag die je nu stelt had je ook zelf kunnen beantwoorden mits je de documentatie van je cam had gelezen of google had geraadpleegd.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:30:
Puntje twee maakt het heel erg lastig.... Hiermee vallen miniDV modellen eigenlijk gelijk af. (Panasonic gebruikt niet eens 16:9 schermen, Sony wel, maar daar is de chip weer 4:3) De firewireaansluiting sluit daarnaast ook nog eens alle Sony HDD modellen uit. Dan houden we alleen de nieuwe serie JVC HDD modellen over. Ik denk dat je dan moet gaan kijken naar de nieuwe JVC modellen die in februari/ maart uitkomen en dan te weten de modellen GZ MG 255 en GZ MG 555. De vraag zal even zijn wanneer je het product nodig hebt of je de prijs ook nog leuk vindt.

Geef alsjeblieft even aan waarom je een firewire aansluiting wilt op de camera en wanneer je de camera uiterlijk wilt hebben.
Ik wist niet dat ik zo'n moeilijk geval was ;)
Firewire zou ik graag hebben zodat ik de camera met m'n powerbook kan gebruiken, die heeft namelijk geen USB2...
We verwachten ons kindje in midden/eind mei... Dus ten laatste begin mei zou ik zeggen.
Als ik het zo hoor zal ik keuzes moeten maken...
Hoe zit het eigenlijk met die camera's die 16/9 softwarematig oplossen? Is dat iets, of laten we die beter links liggen? Wordt dan niet gecropt in het 4/3 gebied? Theoretisch gezien gaat de resolutie dan toch naar beneden?
Pfff... niet simpel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Softwarematige oplossing kost resolutie. Als je hiervoor kiest, dan zou ik dat gelijk in de camera doen. Dan is de Sony HC94 (snel kopen als je hem nog wilt hebben, hij gaat eruit) of de Sony HC96 de meest logische keuze voor miniDV.

DVD valt af, dus dan gaan we gelijk over naar HDD. Alleen de nieuwe lijn JVC producten heeft een firewire aansluiting. Deze is echter nog niet op de markt, dus ik heb nog geen marktprijzen en nog geen reviews. De modellen die ik eerder noemde MG255 en MG555 zijn dan de beste keuzes. Deze camera's gebruiken volgens JVC een echte breedbeeldchip. Op je eerste en laatste puntje na (dat weet momenteel nog niemand) voldoen ze waarschijnlijk wel aan al je eisen.

Overigens vanwaar de antipathie tov HDV opnames? Gebruik je nog een CRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

ChojinZ schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:40:
[...]

Beste BMW, we willen je graag helpen maar je mag zelf natuurlijk ook wel het eea uitzoeken.
De vraag die je nu stelt had je ook zelf kunnen beantwoorden mits je de documentatie van je cam had gelezen of google had geraadpleegd.
Al die moeite om geen oplossing te geven, als je niet wil of kan helpen dan moet je ook geen moeite doen en reactie op geven.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je de oplossing al gegeven. We zitten nu alleen met zijn drieeen te wachten tot jij zelf ook actie onderneemt om wat met die oplossing te gaan doen.

Ik zal je nog verder helpen, maar als je het antwoord er nu niet zelf uithaalt dan geef je aan dat je zelf niet bereid bent om een oplossing voor jouw probleem te zoeken en dat wij dat moeten doen voor je. Zo werkt het natuurlijk niet. Maar goed, de definitieve oplossing voor jouw probleem:

Review van het US model van de MVX460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
BMW_M3 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:07:
[...]

Al die moeite om geen oplossing te geven, als je niet wil of kan helpen dan moet je ook geen moeite doen en reactie op geven.
Sorry hoor, maar jouw vraag was van het niveau: Waar zit de aan/uit knop van mijn pc en hoe werkt de aan/uit knop?
Als je ook maar even de moeite had genomen om de documentatie van je cam door te nemen dan had je allang geweten dat de poort die jij aanwijst je firewireport is!! (zo, heb je ook meteen antwoord op je vraag). Want uit jouw vraag blijkt toch echt dat 0,0 % zelf hebt uitgezocht. Als iets niet snapt uit het boekje, dan willen wij je wel helpen, maar we gaan niet alles voorkauwen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:03:
Softwarematige oplossing kost resolutie. Als je hiervoor kiest, dan zou ik dat gelijk in de camera doen. Dan is de Sony HC94 (snel kopen als je hem nog wilt hebben, hij gaat eruit) of de Sony HC96 de meest logische keuze voor miniDV.

DVD valt af, dus dan gaan we gelijk over naar HDD. Alleen de nieuwe lijn JVC producten heeft een firewire aansluiting. Deze is echter nog niet op de markt, dus ik heb nog geen marktprijzen en nog geen reviews. De modellen die ik eerder noemde MG255 en MG555 zijn dan de beste keuzes. Deze camera's gebruiken volgens JVC een echte breedbeeldchip. Op je eerste en laatste puntje na (dat weet momenteel nog niemand) voldoen ze waarschijnlijk wel aan al je eisen.

Overigens vanwaar de antipathie tov HDV opnames? Gebruik je nog een CRT?
Alvast bedankt voor je tips. Ik bekijk de sony cams eens. Ander wacht ik nog wat af voor de JVCs...

Mijn antipathie voor de HD bestaat erin dat ik, ten eerste inderdaad nog met een prehistorische TV werk (die ik blijf gebruiken tot ie niet meer kan ;)) en ten tweede mijn PC-materiaal ook al niet meer van het recentste is en ik (zeker nu er een kind aankomt) niet echt een budget heb waarmee ik ook nog eventjes een krachtigere PC kan aanschaffen weermee ik het HD-materiaal kan editten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

ChojinZ schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:24:
[...]

Sorry hoor, maar jouw vraag was van het niveau: Waar zit de aan/uit knop van mijn pc en hoe werkt de aan/uit knop?
Als je ook maar even de moeite had genomen om de documentatie van je cam door te nemen dan had je allang geweten dat de poort die jij aanwijst je firewireport is!! (zo, heb je ook meteen antwoord op je vraag). Want uit jouw vraag blijkt toch echt dat 0,0 % zelf hebt uitgezocht. Als iets niet snapt uit het boekje, dan willen wij je wel helpen, maar we gaan niet alles voorkauwen!!!
uhm.. het ging helemaal niet om of dat de firewireport is? :?

"En het rare is als ik de usb aansluit geeft windows geen melding van nieuwe hardware gevonden heb op me laptop ook geprobeerd maar daar vind die ook niets. En het usb logotje knippert op het display van de cam."

Dit was mijn fout..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BMW_M3 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:23:
[...]

Hmm, ik denk dat minimaal 3 mensen hier aan dachten. Wat wil je doen met USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:59:
[...]

Hmm, ik denk dat minimaal 3 mensen hier aan dachten. Wat wil je doen met USB?
Ik wil de minidv op me pc kopieeren en dan converteren naar dvd.

Maar heb de prob zoals hierboven vermeld:

[ Voor 32% gewijzigd door BMW_M3 op 17-01-2007 16:02 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
BMW_M3 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:48:
[...]

uhm.. het ging helemaal niet om of dat de firewireport is? :?

Dit was mijn fout..
Er is al meerdere malen geroepen dat je voor video Firewire moet gebruiken ipv USB.
Dat je firewire hebt, dat is nu door meerdere mensen aangetoond.
Dus waarom nog bezig zijn met je USB probleem? Stel dat je het USB probleem oplost, wat dan?
Je video moet je toch met firewire overhalen!

MAW. Laat je usb probleem lekker voor wat het is en gebruik firewire!

[ Voor 4% gewijzigd door ChojinZ op 17-01-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoi,

Ik ben op zoek naar een digitale videocamera voor een schoolvriendin. Ze wilt de camera voornamelijk gebruiken om haar paardrij wedstrijden te filmen.
Het moet een simpel ding zijn, gewoon filmen en klaar.
Een redelijke opslag capaciteit is ook wel fijn.
Liefst usb aansluiting ipv firewire.
In staat om goed buiten te filmen in diverse weeromstandigheden.
Niet duurder dan 250 euro.

Ik heb er zelf totaal geen verstand van wat nu echt goede merken zijn of goede film camera's zijn dus ik hoop dat jullie een paar modelletjes aan kunnen raden.

Met vriendelijke groet,

Tsurany

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Tsurany schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:40:
Hoi,

Ik ben op zoek naar een digitale videocamera voor een schoolvriendin. Ze wilt de camera voornamelijk gebruiken om haar paardrij wedstrijden te filmen.
Het moet een simpel ding zijn, gewoon filmen en klaar.
Een redelijke opslag capaciteit is ook wel fijn.
Liefst usb aansluiting ipv firewire.
In staat om goed buiten te filmen in diverse weeromstandigheden.
Niet duurder dan 250 euro.

Ik heb er zelf totaal geen verstand van wat nu echt goede merken zijn of goede film camera's zijn dus ik hoop dat jullie een paar modelletjes aan kunnen raden.

Met vriendelijke groet,

Tsurany
Wat bedoel je met een redelijke opslag capaciteit? Voor filmen worden bandjes gebruikt en die hebben standaard lengtes. Foto's worden soms op flashkaartjes opgeslagen maar vaak ook gewoon op het bandje zelf.

Firewire ontkom je bijna niet aan. Tis nu eenmaal de standaard voor dv-camera's. Daarnaast is usb1 te langzaam voor het overkopieren van film van cam naar pc. Usb2 camera's zijn er wel maar in de minderheid en vaak ook wat duurder.

Buiten filmen doen ze allemaal wel redelijkgoed tot goed. Binnen is vaak een probleem.
250 euro is een heel laag budget. Waar je zou moeten kijken weet ik niet. Google ff of kijk op www.kieskeurig.nl (of dergelijk site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het segment onder de 300 euro zou ik kijken naar de Panasonic NV-GS27 of de Canon MV900. Deze camera's worden vergelijkbaar getest en zijn met name binnen beter dan de Sony/ JVC tegenhangers. De keuze voor de Canon is een keuze voor 16:9 en de keuze voor de Panasonic is een keuze voor 4:3. Verder heb je niet echt veel keuze in deze prijsklasse. Mijn collega zei altijd: "Je krijgt een enrom goed plaatje voor je geld!" Echter de klant neemt dit altijd in de positieve zin op, hij bedoelde het in de negatieve zin, maar corrigeerde de klant nooit.

O ja, firewire ontkom je niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:08:

O ja, firewire ontkom je niet aan ;)
Zouden we dat niet kunnen opnemen in de startpost? Al die usb vragen worden een beetje vermoeiend :+ (nofi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou de laatste halve pagina schelen!

offtopic:
En ik zie 100 berichten per pagina! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

A firewire dus, naja dat moet dan maar, zal het ze wel uitleggen. Ik zal het even doorsturen en informeren of ze toch niet liever een betere kwaliteit camera willen voor een hoger budget.
Bedankt alvast :)

Edit: Hoe zit het eigenlijk met de Sony DCR-HC24 en DCR-HC23?
http://www.kieskeurig.nl/...51742C12570FA004727B0.htm
http://www.kieskeurig.nl/...D9AEDC12570FA00474304.htm
Daar worden ze goed beoordeeld.

[ Voor 36% gewijzigd door Tsurany op 17-01-2007 21:54 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei, de Canon MV900 of de Panasonic NV-GS27. Lees zelf wat reviews.

Voorbeeld.
Sony:
At 3000 lux, the HC36 produced a rather poor image. Color balance was decent, and did not show over- or under-saturation, but the picture had an undeniably grainy look . Most 1/6” chip camcorders suffer from a little noise, but better performance exists in the same price class.
Panasonic:
At 3000 lux, the PV-GS59 performed average for a MiniDV camcorder in this price range. The chief asset of the PV-GS59 seems to be its perfect adequacy in all regards; it did not wow us with color, sharpness, or noise suppression, but neither did it suffer unduly in any of these ways. The PV-GS59, and the PV-GS39 are the Ford Taurus, the Hershey chocolate bar, the Kansas of MiniDV camcorders (Kansans are now formally invited to post complaints at the bottom of this review).
Canon:
At 3000 lux, the ZR700 produced a strong, highly saturated image. The saturation is not the truest representation of the actual colors it was shooting. By “boosting” the colors, most consumers will see it and believe the pictures to look better than an image that has not been as saturated. This is common in low end camcorders, and the same features are found in the ZR500.
Overall, this is a very good picture for an budget camera. It’s not entry-level priced, but it’s still a good buy for the image quality.
Alles vanaf Camcorderinfo.com. De geteste modellen hebben dezelfde specs als de camera's waar jij en ik over praten maar zijn:
a. het model met een geheugenkaart, zodat de reviewer ook die kan testen
b. US typenummers. Vaak hebben PAL en NTSC camera's verschillende typenummers om ze makkelijk uit elkaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oke dan zal ik die 2 aanraden, bedankt voor de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 12:13
@mig29

Heb je zelf ervaringen met de Canon MV900?
Ik lees op kieskeurig nml. dat een aantal mensen klagen over het hoorbare geluid van het motortje op de opname. Kieskeurig-reviews zijn over het algemeen totaal niks, maar dit euvel geeft mij toch wel te denken.

Reden van vraag is dat ik zelf ook op zoek ben naar een budget camera.

Weet iemand al iets over de nieuwe (budget) modellen van Sony?
HC27, HC37 en HC47

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, het is een klacht die je vaker hoort bij deze camera. Het hangt een beetje af van de omgeving filmt. Als je vaak in een stille omgeving filmt dan is het wellicht niet de meest geschikte camera, maar de beeldkwaliteit maakt dat dan weer goed (hoewel uiteraard relatief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:33:
Klopt, het is een klacht die je vaker hoort bij deze camera. Het hangt een beetje af van de omgeving filmt. Als je vaak in een stille omgeving filmt dan is het wellicht niet de meest geschikte camera, maar de beeldkwaliteit maakt dat dan weer goed (hoewel uiteraard relatief).
En niet alleen bij deze camera. Mijn JVC GR-DX 25 heeft het ook. Gelukkig niet heel hard maar bij het filmen van stille omgevingen hoor je het in- en uitzoomen wel. Wel meerdere mini dv camera's hebben hier last van. Ook niet zo gek natuurlijk, als je bekijkt hoeveel "troep" ze bij elkaar hebben weten te verpakken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Holgster schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:34:
@mig29

Heb je zelf ervaringen met de Canon MV900?
Ik lees op kieskeurig nml. dat een aantal mensen klagen over het hoorbare geluid van het motortje op de opname. Kieskeurig-reviews zijn over het algemeen totaal niks, maar dit euvel geeft mij toch wel te denken.

Reden van vraag is dat ik zelf ook op zoek ben naar een budget camera.

Weet iemand al iets over de nieuwe (budget) modellen van Sony?
HC27, HC37 en HC47
Dat motor geluid valt echt wel mee bij de canon mv900.
Als ik onder normale omstandigheden aan het filmen ben hoor je bijna niks.
Een ding wat ik nog niet heb kunnen ontdekken is hoe ik het automatisch bijstellen of focus kan uitzetten. het is zwaar irritant als je iets van ver weg filmt en dan weer dichtbij en je echt 3 seconden moet wachten tot tie weer scherp is.

update Blijkt dat het gewoon niet uit te schakelen is volgens meerdere reviews. Wees gewaarschuwd met de canon mv900 want hij staat overal voordelig geprijsd tussen de 200 en 270 euro kan je beter voor de jvc gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door ikweetniks op 04-02-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Dag heren, heb vandaag mijn bulletcam kit voor de motor uit de USA binnen gekregen, werkt tot nu toe perfect (op de preview van de videocamera) maar er verschijnen blokken en strepen door het beeld en haperingen in het geluid. Ook bij het gewoon filmen via de videocamera zelf.

Vorige week toevallig wel een stuk tapeje gehad, kan het zijn dat mijn kop(pen) hierdoor beschadigd zijn en zo ja, is dat nog te maken?

[ Voor 57% gewijzigd door El_Bandito op 23-01-2007 19:28 ]

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205989

Alternatieven/opvolgers voor Panasonic NV GS75?

Hallo,

Mijn Panasonic GS75 is pas (héél hard) gevallen. Ik verwacht dat de verzekeringsmij. de reparatie niet zal vergoeden en de dagwaarde zal uitbetalen (zoeker-beeldschermpje kapot & behuizing gescheurd is zichtbare schade, camera werkt nog wel).

Ik ben nu op zoek naar een goed alternatief.

- zijn de GS180 en GS280 de opvolgers van de GS75, worden ze al snel weer opgevolgd door andere camera's?
- zijn er (andere) goede alternatieven in de prijsklasse € 400-500 voor deze camera's?

Ik heb toen (jaar geleden) wel bewust gekozen voor 3ccd (betere kleuren werd mij verteld) en mini-dv (betere kwaliteit dan harddisk camera's, bijv. het toenmalig instapmodel van JVC, met 20gb).
- Zijn die beweringen nog steeds geldig?

Ik gebruik de camera voor het gewone huis-tuin-en-vakantie-filmwerk.

Hartelijk bedankt voor jullie reactie!

Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ikweetni: ik weet dat je bij normaal filmen helemaal niks hoort (volgens mij zei ik dat ook), maar op kieskeurig (waardeloze site) klagen een aantal simpele zielen over het motorgeluid. Als je veel filmt in hele stille omstandigheden , dan is dit misschien niet de beste camera. Dan kun je beter voor de Panasonic NV GS 27 gaan. De JVC zou ik iig niemand aanraden, tenzij hij gewoon heel erg goedkoop moet zijn en je voor de rest geen advies wilt.

Overigens vind ik het afraden van een camera vanwege een functie een vreemde gedachtengang, aangezien je kunt zien of een camera deze functie heeft of niet en je dus van tevoren kunt kijken of een camera voldoet aan je eisen of niet. Daarnaast vind ik zelf de Canon een hele leuke cam in het goedkope segment. NB de enige met een mic aansluiting en breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:20

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hm, misschien een domme vraag, maar ik kan het even niet vinden hier.
Ik heb hier naast me een Sony handycam liggen. Dat ding gebruikt Mini DV tapes.. erg leuk allemaal.
Ik heb een maandje of wat geleden met een andere camera gewerkt welke.. een maatje of 5 gorter was :P Een redelijk profesionele, geen idee meer welk type ofzo, maar dat doet er even niet toe.
Die cam werkte ook met een Mini DV tape. Die tape heb ik later op school via een of andere tape reader naar een PC over gezet, en hier kon ik toch echt een super qualiteit uit slepen, op 1280 pixels breed was alles nog haar scherp.
Als ik nu diezelfde tape met behulp van deze sony cam naar m'n pc gooi kan ik echt niet hoger dan 640 gaan, want anders krijg ik een blokkerig beeld.

Nu gebruik ik wel de USB kabel van de camera omdat ik even geen fire wire kabel bij de hand heb, m'n laptop heeft wel een fire wire poort, mar dat is er net zo een als op de camera, een erg kleine dus.

Dat die qualiteit zo verschilt, komt dat omdat de camera het niet hoger aan kan, of komt dat omdat ik een USB kaber gebruik, en zou het met een Fire Wire kabel toch veel beter over komen?

Concreet is mijn vraag dus eigenlijk, kan ik m'n video materiaal via firewire op hogere resolutie overzetten dan door een USB kabel?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Spike_wolf schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 02:02:
Hm, misschien een domme vraag, maar ik kan het even niet vinden hier.
Dan heb je ook niet gezocht.... ongeveer tien posts omhoog in deze zelfde thread....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Laatst online: 27-04-2022
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:49:
@ikweetni: ik weet dat je bij normaal filmen helemaal niks hoort (volgens mij zei ik dat ook), maar op kieskeurig (waardeloze site) klagen een aantal simpele zielen over het motorgeluid. Als je veel filmt in hele stille omstandigheden , dan is dit misschien niet de beste camera. Dan kun je beter voor de Panasonic NV GS 27 gaan. De JVC zou ik iig niemand aanraden, tenzij hij gewoon heel erg goedkoop moet zijn en je voor de rest geen advies wilt.

Overigens vind ik het afraden van een camera vanwege een functie een vreemde gedachtengang, aangezien je kunt zien of een camera deze functie heeft of niet en je dus van tevoren kunt kijken of een camera voldoet aan je eisen of niet. Daarnaast vind ik zelf de Canon een hele leuke cam in het goedkope segment. NB de enige met een mic aansluiting en breedbeeld.
Dat zei jij ook? Ik gaf alleen mijn mening over de mv900 .
En ik raad niemand de canon af als je beter leest zie je dat het een waarschuwing is.
Kan tie wel breedbeeld zijn en een mic hebbe, maar als jij je vakantie videos ik zeg maar wat wilt zien en daarbij steeds 3 seconden wazig beeld heb voordat tie weer scherp is ben ik die breedbeeld en microfoon functies allang vergete.!
Mijn punt was dus denk 2 keer na en geef toch liever wat meer uit aan een iets betere cam.
Trouwens de meeste site's met reviews over de canon mv900 geven als grote minpunt het 3 seconden nodig hebben om zichzelf scherp te stellen.
En vaak heb je dat als je in de winkel staat en een beslissing moet maken je niet op alles kan letten zoals jij dat zegt.
Tja over die jvc heb je gelijk dat klopt niet ja.
En als je die 3 seconden voor lief neem is het gewoon een hele goede entry videocamera ja.
:> mhuahahahaha ahum

[ Voor 3% gewijzigd door ikweetniks op 04-02-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

martin2005 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:04:
[...]

Dan heb je ook niet gezocht.... ongeveer tien posts omhoog in deze zelfde thread....
Tja, als ik dit topic terug lees zie ik heel vaak vermeld dat Firewire beter is voor video ivm framedrops.. USB2 is daar integen wel sneller.. maar minder goed.
Maar antwoord op mijn vraag kan ik niet vinden. kan de resolutie hoger met firewire of ligt dat aan de cam?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Spike_wolf schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:14:
[...]

Tja, als ik dit topic terug lees zie ik heel vaak vermeld dat Firewire beter is voor video ivm framedrops.. USB2 is daar integen wel sneller.. maar minder goed.
Maar antwoord op mijn vraag kan ik niet vinden. kan de resolutie hoger met firewire of ligt dat aan de cam?
Resolutie ligt aan je cam...'t CCD...meest gebruikte resoluties zijn PAL, NTSC en daarnaast HD-resoluties bij de duurdere cams.
Maar je kunt vaak lagere resoluties instellen bij 't capturen.

[ Voor 5% gewijzigd door MissingDog op 02-02-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

MissingDog schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:20:
[...]

Resolutie ligt aan je cam...'t CCD...meest gebruikte resoluties zijn PAL, NTSC en daarnaast HD-resoluties bij de duurdere cams.
Maar je kunt vaak lagere resoluties instellen bij 't capturen.
Aha, okay, dat wilde ik even weten :)
Ik wil juist een hogere resolutie hebben dan wat de cam uit spuugt.
Maar dan zal ik dus gewoon de tapes bewaren en later met andere apareatuur om zetten. Thanks :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Spike_wolf schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:27:
[...]

Aha, okay, dat wilde ik even weten :)
Ik wil juist een hogere resolutie hebben dan wat de cam uit spuugt.
Maar dan zal ik dus gewoon de tapes bewaren en later met andere apareatuur om zetten. Thanks :)
Je tapes bevatten toch digitale beelden in DV-PAL formaat? Hogere resolutie kun je schudden...je kunt hooguit in een videobewerkingspakket een grotere framesize instellen en vervolgens de frames oprekken...gaat ten koste van je kwaliteit, aangezien het feitelijk hetzelfde is als het opschalen van een willekeurig plaatje op je PC.
Je hebt een iets betere kans met DVCAM tapes/camera's, aangezien hier veel meer data in 1 frame opgeslagen wordt...maar ik neem aan dat jij 't over een miniDV tape hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door MissingDog op 02-02-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

MissingDog schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:37:
[...]

Je tapes bevatten toch digitale beelden in DV-PAL formaat? Hogere resolutie kun je schudden...je kunt hooguit in een videobewerkingspakket een grotere framesize instellen en vervolgens de frames oprekken...gaat ten koste van je kwaliteit, aangezien het feitelijk hetzelfde is als het opschalen van een willekeurig plaatje op je PC.
Je hebt een iets betere kans met DVCAM tapes/camera's, aangezien hier veel meer data in 1 frame opgeslagen wordt...maar ik neem aan dat jij 't over een miniDV tape hebt.
Oh wacht.. tuurlijk.. k was ff dom aan het denken, komt door de beelden die er al in hogere resolutie op stonden, die met een andere cam opgenomen waren.
Okay dan.. thanks.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe camera. Ik heb nu een analoge camera van ruim 10 jaar oud (sony trv105E handycam). Ik wil echt significant vooruit gaan in de kwaliteit. Maar dat is denk ik niet zo moeilijk met zo oude camera.
Belangrijk voor mij is:
-redelijk goed kunnen filmen met minder licht
-goede beeldstabilisatie (optisch is volgens mij het beste?)
-liefst zo klein mogelijk
- liefst accu niet in camera zelf opladen
-miniDV formaat (gezien kwaliteit/prijs verhouding)
En dit alles voor natuurlijk zo weinig mogelijk geld, zo rond de 500 euro.

Nou heb ik al op diverse fora gekeken (hier, camcorderinfo etc) en het idee gekregen dat ik nodig heb bij voorkeur:
- 3ccd
- 1/3 " ccd chip(s)
- optische beeldstabilisatie

Met deze specificaties is het lastig om binnen mijn budget te blijven. Dus ik vraag mij af wat ik het beste kan doen.
De modellen die hiervoor in aanmerking komen:
Sony HC96: schijnt goed te zijn met minder licht, sensor is 1/3", maar heeft slechts 1 ccd, lowlight score 6,75
Panasonic GS180: 3ccd maar de ccd's zijn 1/6" en beeldstabilisatie schijnt tegen te vallen
Panasonic GS300: 3ccd, 1/6" betere beeldstabilisatie, lowlight score 5,5

Ik heb de low light scores van camcorderreview er bij gezet. Opmerkelijk genoeg schijnt dus de 1ccd hc96 beter te scoren dan de gs300 met 3ccd's.
Wat vergelijkingsmateriaal, o.a. met weinig licht:
http://www.archive.org/do...00sun300sunwmv/300sun.wmv
http://www.archive.org/do...0test300wmv_0/test300.wmv
http://www.archive.org/do...ks96sun96sunwmv/96sun.wmv
http://www.archive.org/do...t96test96wmv_0/test96.wmv
Weet iemand andere modellen die ook in aanmerking komen?

Ik heb ook in winkels gekeken (in Groningen). Wat mij opviel was dat het aanbod van de mediamarkt mij tegen viel en helemaal geen panasonic modellen had. Tot nu toe is de goedkoopste winkel die ik gevonden heb Norrod. Ook zijn de prijzen in de stad enorm verschillend met de pricewatch (scheelt soms 150 a 200 euro!)

[ Voor 15% gewijzigd door robbertb op 08-02-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om je alvast uit je droom te helpen, je hebt alle drie de modellen die in aanmerking komen al op je lijstje staan. Daarnaast zijn de GS180 en de GS300 sinds 1 januari niet meer bestelbaar bij de importeur dus zul je met die camera's snel moeten zijn (bij ons is de GS180 al sinds 1 december uitverkocht). Beide worden vervangen door 1 type, de GS320. De Sony HC96 loopt wel door (de HC94 heeft geen AV-in en is iets goedkoper).

3 CCD met 1/3" kan wel, maar dan moet je je prijscategorie ver-zevenvoudigen. Of je hebt 1/3" CCD (sony) of een 3CCD camera met optische stabilisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:26:
Om je alvast uit je droom te helpen, je hebt alle drie de modellen die in aanmerking komen al op je lijstje staan. Daarnaast zijn de GS180 en de GS300 sinds 1 januari niet meer bestelbaar bij de importeur dus zul je met die camera's snel moeten zijn (bij ons is de GS180 al sinds 1 december uitverkocht). Beide worden vervangen door 1 type, de GS320. De Sony HC96 loopt wel door (de HC94 heeft geen AV-in en is iets goedkoper).

3 CCD met 1/3" kan wel, maar dan moet je je prijscategorie ver-zevenvoudigen. Of je hebt 1/3" CCD (sony) of een 3CCD camera met optische stabilisatie.
Dat is mooi dan was mijn onderzoek dus wel redelijk volledig. Het verbaast mij wel dat de andere merken geen alternatief bieden. Ik heb ook gelezen dat de hc96 betere beeldkwaliteit heeft dan de hc94, wat ik wel weer jammer vind is dat ze geen microfoon invoer hebben. Misschien wel via de accesoircevoet? Wat biedt de gs320 t.o.v. de 300?
Ik heb ook nog niet zo heel veel kunnen vinden over de EIS van de hc96. Is dit nog goed bruikbaar(overdag)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Wat is het verschil van 1/3 " ccd chip en een 1/6 " ccd chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 21:24

superblaag

Mooi spul hoor!

GUZA schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:53:
Hij´s een stukje groter eh :)

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

GUZA schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:53:
Des te groter de ccd-sensor van de camera is, des te lichtgevoeliger de chip over het algemeen is.
Dus als je met weinig licht wil filmen heeft o.a. een zo groot mogelijke chip prioriteit. De meeste camera's hebben chips van 1/6", de duurdere hebben grotere chips over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertb schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:31:

Dat is mooi dan was mijn onderzoek dus wel redelijk volledig. Het verbaast mij wel dat de andere merken geen alternatief bieden. Ik heb ook gelezen dat de hc96 betere beeldkwaliteit heeft dan de hc94, wat ik wel weer jammer vind is dat ze geen microfoon invoer hebben. Misschien wel via de accesoircevoet? Wat biedt de gs320 t.o.v. de 300?
Ik heb ook nog niet zo heel veel kunnen vinden over de EIS van de hc96. Is dit nog goed bruikbaar(overdag)?
Andere merken bieden geen alternatief, omdat de focus volledig van miniDV weggaat. De merken concentreren hun aandacht op DVD en HDD. De line-ups van de merken in miniDV zijn tov vorig jaar meer dan gehalveerd in aantal. Sony heeft dan nog 1 model (hc96) voor de iets enthousiastere gebruiker en Panasonic heeft er dan nog 2. Voor de rest zijn het instappertjes.

Een betere beeldkwaliteit van de HC96 tov de HC94 zou ik erg spannend vinden. Het zijn namelijk camera's die alleen in de opties schelen. Beide hebben een microfooningang via de hotshoe op de camera. Nadeel hiervan is dat je alleen brakke Sony mics kan kiezen.

De toevoeging van de GS320 is dat de camera eindelijk ook eens breedbeeld wordt ;)

Voor wat betreft de EIS van de Sony, ach, het werkt minder goed dan een optische stabilisator en je beeld is scherper met de EIS uit, maar er komt een knap plaatje uit de Sony hoor. Mijn inziens is het een keuze tussen low-light (in dat geval de Sony) of andere zaken (alle andere aspecten zijn bij de Panasonics beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ok, duidelijk. En wat als ik de eis van miniDV weglaat, zijn er dan wel andere modellen die in aanmerking komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertb schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:49:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe camera. Ik heb nu een analoge camera van ruim 10 jaar oud (sony trv105E handycam). Ik wil echt significant vooruit gaan in de kwaliteit. Maar dat is denk ik niet zo moeilijk met zo oude camera.

Ik heb ook in winkels gekeken (in Groningen). Wat mij opviel was dat het aanbod van de mediamarkt mij tegen viel en helemaal geen panasonic modellen had. Tot nu toe is de goedkoopste winkel die ik gevonden heb Norrod. Ook zijn de prijzen in de stad enorm verschillend met de pricewatch (scheelt soms 150 a 200 euro!)
DS is ook scherp met prijzen.
http://www.digitalstreet.nl/index.php?cPath=204_224
Hebben een webwinkel en lokatiewinkel met "zien-in-eigen-handen", demo kan (blijkbaar...) niet (vergunning? / belastingstechnisch/bewuste keuze ivm personeelskosten?) Ze bestaan al een aantal jaren, vaak druk (niet zaterdag middag gaan...)... Heb mijn GS300 er ook gekocht. Bleek eerst de verkeerde te zijn (UK) probleemloos de NL gekregen die besteld/beloofd was. Ze hebben nu alleen de UK-versie, de info op het web is hier duidelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertb schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:18:
[...]

Ok, duidelijk. En wat als ik de eis van miniDV weglaat, zijn er dan wel andere modellen die in aanmerking komen?
Dan moet je ook het prijssegment weglaten ;)

Als je toch miniDV wilt, maar als het wat duurder mag dan heb je de GS500. Als je miniDV loslaat (en het prijssegment) dan heb je nog maar 1 keuze, namelijk de nieuwe Panasonic AVCHD camcorder op SD geheugen (zie betaalbare HD camera topic). Je hebt dan 3x 1/4" CCDs (zelfde grootte als de Canon XM2) en een high definition camera, kortom een totaal ander product.

Het is inmiddels een beetje rommelige post geworden maar ik hoop dat je hem nog begrijpt. Panasonic is de enige met een deugdelijke 3CCD camera met OIS, hoewel de duurdere Sony HDD modellen ook OIS hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127770

Hallo iedereen!
Mijn oog is gevallen op de nieuwe modellen van Sony: de dcr-sr190 en scr-290. Deze worden verwacht in begin maart.
Het prijsverschil is tussen deze twee is momenteel 150 euro(700 om 850). En het zijn hdd camera's, nou hoorde ik dat hdd camera's gaan flippen als je boven de 3km komt, in de bergen bijvoorbeeld. kan iemand dit bevestigen, en hebben mini-dv daar geen last van? Verder lijkt me het prijsverschil tussen deze twee wel redelijk: de 290 heeft OIS en een 3mb CMOS chip, tov EIS en 2,2 van de dcr-sr190. Vinden jullie dit het verschil waard, en is OIS écht zoveel beter dan EIS?
Wat me ook opviel is dat de batterijen van de 290 aanzienelijk minder mee gaan dan de 190. Dit moet ik niet vergeten.
Wat zouden jullie doen met die 150 euro, accesaires kopen? Of toch voor de 3mb en de OIS gaan?
Owh ja, zou ik wachten totdat ze werkelijk uitzijn, of is zou het voordeliger zijn om de camera nu al te kopen?
Bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 127770 op 09-02-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, OIS is veel beter dan EIS. Zodra je EIS uitzet dan zie je een toename in opname resolutie (dus detail). Of dit je 150 euro waard is dat kan en wil ik niet voor je beslissen. Camera's met een hogere resolutie vragen om de een of andere reden meer energie, ik weet niet wat de reden hiervan is. Het was mij ook al vaker opgevallen.

Die 150 euro aan accessoires zul je er dankzij de prijzen van Sony sowieso wel bij willen kopen ;) Zonder gekheid, een tweede accu is zeker een aanrader en op je tas zou ik ook niet veel bezuinigen. Daarnaast is het te overwegen om een externe lader erbij te kopen zodat je kunt filmen en een accu opladen. Verder is een UV filter geen overbodige luxe (zeker niet op 3km hoogte).

Wat er gebeurt met HDDs op 3 km hoogte weet ik niet. Ik mag dat ook niet testen van mijn baas denk ik.... Zeker niet als hij dan ook de reis moet betalen, maar ik zal het binnenkort zeker een keer voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ik vraag mij af of de Sony HC96 (hc94) echt daadwerkelijk zoveel beter filmt met weinig licht. Ik heb hier nog geen goede voorbeelden van gevonden. Als het niet zo veel uitmaakt met een budgetmodel van zo rond de 300€, kan ik net zo goed dat doen, spaart een hoop geld. Kan iemand dit verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal mijn best doen om dit weekend een screenshot te posten (kan geen divxjes maken en heb geen webspace anders kon ik een filmpje uploaden). Ik kan niet beloven dat het dit weekend lukt, maar als je het screenshot ziet, dan weet ik zeker dat je direct op buy now drukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even twee foto's ge-emaild naar het adres in je profiel. Blijkbaar is mijn t.net abo afgelopen zonder waarschuwing, dus is mijn fotoalbum ook direct offline...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:08:
Ja, OIS is veel beter dan EIS. Zodra je EIS uitzet dan zie je een toename in opname resolutie (dus detail). Of dit je 150 euro waard is dat kan en wil ik niet voor je beslissen. Camera's met een hogere resolutie vragen om de een of andere reden meer energie, ik weet niet wat de reden hiervan is. Het was mij ook al vaker opgevallen.

Die 150 euro aan accessoires zul je er dankzij de prijzen van Sony sowieso wel bij willen kopen ;) Zonder gekheid, een tweede accu is zeker een aanrader en op je tas zou ik ook niet veel bezuinigen. Daarnaast is het te overwegen om een externe lader erbij te kopen zodat je kunt filmen en een accu opladen. Verder is een UV filter geen overbodige luxe (zeker niet op 3km hoogte).

Wat er gebeurt met HDDs op 3 km hoogte weet ik niet. Ik mag dat ook niet testen van mijn baas denk ik.... Zeker niet als hij dan ook de reis moet betalen, maar ik zal het binnenkort zeker een keer voorstellen.
bedankt voor je replay!
Nu had ik nog een vraagje: de camera's die mijn interesse hebben getrokken kunnen bij 0 lux filmen. Dus die sony's kunnen gewoon in het pikkedonker filmen? Krijg je dan dat 'groene beeld' of word de iso-waarde (of hoe heet dat ookalweer) omhoog gegooid?

En een UV-filter? Wat gebeurt er dan als je die niet hebt, op zulke hoogte hebt? Is dan de kwaliteit veel slechter als je die niet hebt? Of beschadigd de lens door de hogere uv-waarde op grotere hoogte?
thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Even nog een vergelijking (foto's van mig29)

Instapmodel DVD105 1/6" ccd:
Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/6250/40wdvd105mf1.th.jpg

Midline 1/3" ccd:
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/5610/40wdvd505oh5.th.jpg

Is opname op miniDV echt zoveel beter dan op harddisk/dvd? Is dit echt zichtbaar? Gezien de compressie die wordt toegepast op hdd/dvd. Want eigenlijk wil ik wel eens af van tape. Kan iemand hier wat meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 127770 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:57:

bedankt voor je replay!
Nu had ik nog een vraagje: de camera's die mijn interesse hebben getrokken kunnen bij 0 lux filmen. Dus die sony's kunnen gewoon in het pikkedonker filmen? Krijg je dan dat 'groene beeld' of word de iso-waarde (of hoe heet dat ookalweer) omhoog gegooid?

En een UV-filter? Wat gebeurt er dan als je die niet hebt, op zulke hoogte hebt? Is dan de kwaliteit veel slechter als je die niet hebt? Of beschadigd de lens door de hogere uv-waarde op grotere hoogte?
thnx.
Groen big brother beeld ;)

Je krijgt een continue blauwzweem in je opnames. Kost je 2 tientjes dus gewoon kopen!
robbertb schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:31:

Is opname op miniDV echt zoveel beter dan op harddisk/dvd? Is dit echt zichtbaar? Gezien de compressie die wordt toegepast op hdd/dvd. Want eigenlijk wil ik wel eens af van tape. Kan iemand hier wat meer over vertellen?
De compressie in HDD en miniDVD camera's is MPEG2 net zoals een normale DVD. Kun je dus leven met DVD compressie dan is dit voldoende. Een leuke hersenbreker is om mij te vertellen hoe je de maximale kwaliteit van miniDV op je tv kan krijgen....

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 13:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik ben sinds afgelopen zaterdag ook maar eens rond aan het kijken voor een digitale videocam voor mijn schoonvader. Hij heeft nu nog niks (ja een oude Sony analoge van mij geleend, maar dat ding doet af en toe moeilijk bij het terugspoelen).

Nu heb ik zelf 1.5 jaar geleden een Panasonic GS75 aangeschaft en dat ding bevalt mij prima. Dus ik zou hem zo een Panasonic NV-GS300 aanraden op dit moment. Totdat ik ga nadenken hoe hij het van dv-tape eenvoudig op een DVD schijf gaat krijgen. Hij heeft wel een laptop, maar met een schijf van 40GB en er zit geen DVD brander in (dat zou hij uit kunnen breiden). Dus niet echt een systeem om te bewerken.

Dus ik ben verder gaan kijken naar een DVD camera, maar dat schiet ook weer niet echt op, want je krijgt max. zo'n 30 minuten op zo'n schijfje, ze zijn hardstikke duur, ze starten langzaam op en je moet daarna eigenlijk alsnog een kopie maken op een 'normale' DVD. Ik zie in ieder geval zelf niet veel voordelen in een DVD cam. Las ook nog ergens dat je maar 18/19 minuten kunt gebruiken van een 30 minuten DVD en dat de rest van de ruimte gebruikt wordt voor het finalisen van de DVD. Bij een DVD cam zou ik denk ik de Panasonic VDR-D300 of de nieuwe VDR-D310 aanraden.

Nu zijn er natuurlijk ook hier en daar wat HDD camera's en ook panasonic komt met een nieuw model (Panasonic SDR-H250). Best wel handig vermoed ik, maar het biedt voor hem volgens mij geen voordelen t.o.v. een DV-cam.

Jullie zien dus, de keus ligt dus niet echt in een bepaalde cam ja of nee, maar meer in het systeem dat wordt gebruikt in combinatie met het op DVD zetten. Hij zal het verder niet echt gaan bewerken denk ik, dus veel 1:1 copieeen.

Ik heb ook al gedacht aan een DV-cam in combinatie met een stand alone DVD recorder (evt. met of zonder HDD). Qua merk denk ik dat ik zelf graag een Panasonic cam zal aanbevelen, maar sta natuurlijk ook open voor andere merken. Wat zijn de gedachten van anderen hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Hoe zit het met miniDV dan, dit is toch ook maximaal 60 minuten (op sp)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

robbertb schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:20:
Hoe zit het met miniDV dan, dit is toch ook maximaal 60 minuten (op sp)?
Ja klopt, misschien dat er ook nog 90 minuten tapes zijn, dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:31:
[...]
Een leuke hersenbreker is om mij te vertellen hoe je de maximale kwaliteit van miniDV op je tv kan krijgen....
simpel: burn as data, niet als videofile{want dan gaat ie automatisch overzetten naar mpeg} (als je dv-formaat heb ofzo) of direct op je tv laten afspelen. :P

en ja, er zijn longplay tapes van 90 minuten. maar die schijnen slechter te zijn dan een normale 60min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 22-07 20:42
Van de week kwam mijn ma naar me toe "ik wil een videocamera kopen voor pa zijn verjaardag, dat is leuk... "

Lijkt me een strak plan, gadget freak die ik ben heeft hier natuurlijk wel oren naar. Maar nu het probleem, ik heb totaal geen verstand van videocamera's!! .Nu heb ik de afgelopen dagen hier en daar wat lopen lezen op verschillende fora en weet heb zo het een en ander qua info kunnen absorberen maar de vraag is hebben wij als huis tuin en keuken gebruik wel wat aan zo'n fancy camera, en zal een simpel model niet een logischere keus zijn.

De videocamera zal worden gebruikt voor vakanties en zo nu en dan een verjaardag (so i figure).
een HDD op de camera lijkt me wel makkelijk (gedoe met tapes / discs etc lijkt me niets voor die a-technische ouwelui van me }:O ).

Budget zal zo rond de 600 euro liggen.

Ik heb de JCV - GZ-MG47 op het oog. Maar aangezien ik totaal geen verstand heb van videocamera's laat staan een in me hand te hebben gehad afgelopen 5 jaar... wat kan ik van qualiteit verwachten. Ik heb geprobeerd een review site te vinden met videosamples maar ben hier nog niet in geslaagd. (iemand links?)

Ik hoop nu wat info van de ervaren tweakers, ervaren als in eigenaar van een videocamera, te krijgen wat betreft een logische aankoop. en waar kan ik het best op letten, gezien het doel voor de cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Als je ouders echt zo "a-technisch" zijn, hoe gaan ze dan met een volle HDD camera om?
Dan moet je nog wel een beetje technisch zijn om het op een pc te krijgen en daarna op DVD oid.

Ik kan je verzekeren dat dan een DV bandje een stuk makkelijker is (cassete bandjes kennen ze vast nog wel van hun jeugd ;) )

Daarnaast is de beeld kwaliteit van DV een stuk beter dan de compressie techiniek die wordt gebruikt met HDD cam corders.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Gutteguttegut schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:31:
Als je ouders echt zo "a-technisch" zijn, hoe gaan ze dan met een volle HDD camera om?
Dan moet je nog wel een beetje technisch zijn om het op een pc te krijgen en daarna op DVD oid.

Ik kan je verzekeren dat dan een DV bandje een stuk makkelijker is (cassete bandjes kennen ze vast nog wel van hun jeugd ;) )

Daarnaast is de beeld kwaliteit van DV een stuk beter dan de compressie techiniek die wordt gebruikt met HDD cam corders.
Ik heb hierboven (paar posts terug) dus ook een heel vraagstuk voor een camera voor mijn schoonvader en loop tegen hetzelfde aan. Hoe krijg je de opnames zo eenvoudig mogelijk van de camera op de DVD. En volgens mij maakt het vrijwel niet uit of je nu een HDD cam of een DV cam hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

hars73 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:36:
[...]

Ik heb hierboven (paar posts terug) dus ook een heel vraagstuk voor een camera voor mijn schoonvader en loop tegen hetzelfde aan. Hoe krijg je de opnames zo eenvoudig mogelijk van de camera op de DVD. En volgens mij maakt het vrijwel niet uit of je nu een HDD cam of een DV cam hebt.
Dat is waar maar als je "a-technische" ouders hebt zou ik het DVD verhaal gewoon laten voor wat het is.

Mijn ervaring met ouders is dat ze gewoon de camera meenemen, aansluiten en vanaf het DV tapeje op tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Gutteguttegut schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:37:
[...]
Dat is waar maar als je "a-technische" ouders hebt zou ik het DVD verhaal gewoon laten voor wat het is.

Mijn ervaring met ouders is dat ze gewoon de camera meenemen, aansluiten en vanaf het DV tapeje op tv kijken.
Hmm daar zit ook wel weer wat in. En als ze het dan toch op DVD willen zetten, is volgens mij de combinatie DV cam met een standalone DVD recorder de meest gebruikersvriendelijke optie. Gewoon eenvoudig via firewire de boel 1:1 overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

hars73 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:41:
[...]

Hmm daar zit ook wel weer wat in. En als ze het dan toch op DVD willen zetten, is volgens mij de combinatie DV cam met een standalone DVD recorder de meest gebruikersvriendelijke optie. Gewoon eenvoudig via firewire de boel 1:1 overzetten.
Dat is ook (een wat dure) optie.

Het is gewoon belanrijk om uit te leggen aan de "a-technische" ouders dat het maken van een DVD via de pc (met of zonder mooie menutjes) gewoon tijd kost om te leren en daarna ook om de video te converteren/branden, hoe snel je pc ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met hdd camera is het gewoon kopieren plakken, (als je niet wil bewerken dan) direct op dvd branden en de bestanden van je pc verwijderen. lijkt mij het makkelijkst en goedkoopst.

maar ik had nog een vraagje over statieven.
waar moet je op letten bij een statief (behalve gewicht en hoe ver die omhoog kan) , want ik zie eigenlijk geen verschil tussen een 200euro statief en eentje van 30 euro.

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Mjah ik dacht meer aan het feit dat als mijn ouders de videos hebben opgenomen ze een hdd hebben waarop het opgeslagen blijft als ik dan in de weekenden thuis kom kan ik het voor ze op DVD / Pc zetten.

maar nu de ham vraag welke hdd cam in deze prijs klasse (+- 600 euro) is geschikt. De JVC GZ-MG47 een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

BlowFish schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:49:
Mjah ik dacht meer aan het feit dat als mijn ouders de videos hebben opgenomen ze een hdd hebben waarop het opgeslagen blijft als ik dan in de weekenden thuis kom kan ik het voor ze op DVD / Pc zetten.

maar nu de ham vraag welke hdd cam in deze prijs klasse (+- 600 euro) is geschikt. De JVC GZ-MG47 een goede keuze?
Ik zit bij kieskeurig te kijken, maar alle HDD cams die ik even snel heb bekeken (ook de JVC GZ-MG47) hebben geen firewire aansluiting. :? Dat wordt dus op de pc overzetten via USB en op een stand-alone dvd recorder via de ouderwetse gele tulpplugjes? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
hars73 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:46:
[...]

Ik zit bij kieskeurig te kijken, maar alle HDD cams die ik even snel heb bekeken (ook de JVC GZ-MG47) hebben geen firewire aansluiting. :? Dat wordt dus op de pc overzetten via USB en op een stand-alone dvd recorder via de ouderwetse gele tulpplugjes? |:(
zit een s-video aansluiting op de camera. Maar met firewire kan je zoals ik begrijk uit jouw post direct op een dvdrecorder filmpjes op DVD zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

BlowFish schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:13:
[...]
zit een s-video aansluiting op de camera. Maar met firewire kan je zoals ik begrijk uit jouw post direct op een dvdrecorder filmpjes op DVD zetten ?
Ja maar s-video is weer een analoge aansluiting, dat is nogal zonde. DVD recorders hebben over het algemeen een zgn. i.LINK aansluiting (is hetzelfde als firewire, alleen andere benaming). Volgens mij kun je dan gewoon een 1:1 kopie maken van de camera naar de DVD recorder. Maar dan heb je natuurlijk wel een camera nodig met firewire aansluiting. En juist die aansluiting zie je alleen bij DV cams.

Bovenstaande is niet iets wat ik zelf ooit geprobeerd heb, dus mocht ik hier onwaarheden vertellen, moet iemand mij even corrigeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
hars73 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:22:
[...]

Ja maar s-video is weer een analoge aansluiting, dat is nogal zonde. DVD recorders hebben over het algemeen een zgn. i.LINK aansluiting (is hetzelfde als firewire, alleen andere benaming). Volgens mij kun je dan gewoon een 1:1 kopie maken van de camera naar de DVD recorder. Maar dan heb je natuurlijk wel een camera nodig met firewire aansluiting. En juist die aansluiting zie je alleen bij DV cams.

Bovenstaande is niet iets wat ik zelf ooit geprobeerd heb, dus mocht ik hier onwaarheden vertellen, moet iemand mij even corrigeren ;)
Klinkt heel interesant en ik zie dat onze lite-on DVD recorder ook 'ilink' ondersteunt. Keuze wordt met de dag lastiger :P

edit:

Ik heb me keuze gemaakt. het wordt de Panasonic NV-GS230. Komt medio deze maand uit. Moet net op tijd zijn.

firewire/3 ccd's/ 2.3 mpix/ gunstig geprijst hebben mkij doen besluiten voor deze camera te gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door BlowFish op 13-02-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 127770 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:18:
[...]

simpel: burn as data, niet als videofile{want dan gaat ie automatisch overzetten naar mpeg} (als je dv-formaat heb ofzo) of direct op je tv laten afspelen. :P

en ja, er zijn longplay tapes van 90 minuten. maar die schijnen slechter te zijn dan een normale 60min.
Burn as data is leuk, maar dan heb je het nog steeds niet op je tv. Daarnaast is het probleem van direct aansluiten op je tv dat de beste aansluiting S-video is en deze heeft altijd nog aanzienlijk minder beeldlijnen dan DV kan registreren, daarnaast is de kleurscheiding niet optimaal.... Kortom mijn vraag staat nog steeds.

Bandjes van meer dan 60 minuten zijn buitensporig duur! Een drie of vijfpakje van 60 minuten is vaak net zo duur als 1 tape van meer dan 60 minuten.

@blowfish: ik begrijp niet helemaal waarom je niet voor een DVD camera gaat. Als iets een makkelijk medium is dan is het DVD wel. Nooit meer kloten met overzetten naar DVD, maar schijfje eruit en in de DVD speler. Ik vind het erg nobel van je als jij je opoffert om alles op DVD te zetten, maar dat zal je in de toekomst wel gaan vervelen.

Daarnaast zal de nieuwe lijn van JVC (HDD camcorders) voorzien zijn van een firewire aansluiting. In de US zijn ze al aangekondigd, in Europa nog niet, maar het consumentensegment zal eind februari geintroduceerd worden (en direct leverbaar). Het topsegment komt twee weken later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:25
ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe camcorder en twijfel nog tussen harddisk en mini-dv.
Het gaat mij voornamelijk om hoe kan ik het beste een opgenomen homevideo backuppen;
met mini-dv heb je de tape als backup en die schijnt zeer betrouwbaar te zijn; de hardisk dien je dan op dvd te zetten en een backup evt op een externe hard disk of tweede dvd als backup;

verder vind ik de optie true widescreen belangrijk, ik hou niet zo van crop and zoom bij 4:3 lenzen; mijn interesse gaat uit naar de panasonic gs-320, al twijfel ik hierbij of het true widescreen is en de harddisk camcorder van sony de sr-290; deze heeft echt 16:9 en bovendien dolby surround geluid.

Maar zoals gezegd ik twijfel tussen mini-dv en harddisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou een eerlijkere vergelijking niet zijn de Panasonic NV GS500 vs de Sony SR290...

Hoe zit het eigenlijk met een (hdd)camera als je 'm gebruikt als het vriest? Als je bv op wintersport bent, en daar wat dingen wilt filmen...

Verwijderd

Volgens mij is alleen de accu een beperking. Ik heb in ieder geval met de vorst geen last van bevroren HDDs in mijn laptop (zelfde HDD).

Anoniem: 122457

Ik zit ook te kijken naar een camcorder, maar wil er niet gigantisch veel geld aan uitgeven (ben student, zat te denken aan 200-250 euro).
Ik zat al te kijken naar de JVC GR-D725, maar kan hier geen enkele review over vinden. Deze kost bij progress 230 euro en neemt echt in breedbeeld op.
Heeft iemand ervaring met deze camera, of heeft iemand suggesties voor soortgelijke cameras?
En is het echt veel beter om een breedbeeld camcorder te hebben, wat is het verschil met een camcorder die in 4:3 opneemt en softwarematig in 16:9 kan opnemen bijvoorbeeld?
Alvast bedankt :)

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

welke camcorder kan ik t beste pakken als ik semi. pro wil filmen en +- 1000 wil uitgeven?

liefst een beetje een groter model zodat die stevig in de hand ligt

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

• MissingDog
  • Niet online
diontjuh schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:11:
welke camcorder kan ik t beste pakken als ik semi. pro wil filmen en +- 1000 wil uitgeven?

liefst een beetje een groter model zodat die stevig in de hand ligt
Ga op zoek naar een 2e hands Canon XM1 (ronde de 800) of nog beter: de XM2e, die zitten rond de 1250 euro....beiden prima 3CCD camera's...de XM2e iets boven je budget, maar 't sparen waard.

Anoniem: 209067

Ik zit ook te twijfelen tussen HDD en miniDV. Als ik voor miniDV ga, dan wordt het vrijwel zeker de Panasonic nv-gs300 (of eventueel de gs320).
Als HDD camera heb ik o.a. de nieuwe Panasonic sdr-h250 (lijkt een goede prijs-kwaliteit verhouding te hebben) op het oog. Als ik naar de specificaties kijk, dan zijn deze twee Panasonics (op het opslagmedium na) redelijk gelijk. Weet iemand of de kwaliteit van deze twee vergelijkbaar is, of is de h250 meer vergelijkbaar met de nv-gs180?

En zou een andere HDD camera (JVC gz-mg77, JVC gz-mg505, Sony dcr-sr90e, Sony dcr-290e) nog een betere keus zijn? Of andere suggesties tot ongeveer 900 euro.

Anoniem: 122457 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:34:
Ik zit ook te kijken naar een camcorder, maar wil er niet gigantisch veel geld aan uitgeven (ben student, zat te denken aan 200-250 euro).
Ik zat al te kijken naar de JVC GR-D725, maar kan hier geen enkele review over vinden. Deze kost bij progress 230 euro en neemt echt in breedbeeld op.
Heeft iemand ervaring met deze camera, of heeft iemand suggesties voor soortgelijke cameras?
En is het echt veel beter om een breedbeeld camcorder te hebben, wat is het verschil met een camcorder die in 4:3 opneemt en softwarematig in 16:9 kan opnemen bijvoorbeeld?
Alvast bedankt :)
ik weet er niet zo heel veel vanaf, maar volgens mij heb je bij softwarematig (zwarte balken), niet het voordeel van breedbeeld (extra beeldlijnen) bij hardwarematig dus wel.
en voor info over je camera kun je misschien kijken op www.camcorderinfo.com.

owh ja, is optical steady dinges nodig als je een statief hebt? (ik praat hier weer over de sony dcr-sr290 en 190.) En wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de statieven van 200 euro en die van 40 euro? Behalve dat de duurdere iets verder uitgerekt kan worden,en iets meer draagkracht heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 127770 op 15-02-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122457

Ik ben er na lang zoeken achtergekomen dat de Canon mv900 de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Zijn er hier nog meer mensen met een mv900? En weet er iemand nog echte nadelen van de mv900 tov andere camcorders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo iedereen!
Iemand raadde me aan om een uv filter bij mijn camera Sony dcr-sr190 [europees] /200[amerikaans] te kopen, maar welke grootte heb ik dan nodig?
Een 52 mm, of een 37mm, die veel duurder is :S

SPECS

# Type: Zoom lens - 5.4 mm - 51 mm - f/1.8-2.9
# Focal Length: 5.4 mm - 51 mm
Lens Aperture: F/1.8-2.9
Filter Size: 37 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Anoniem: 127770 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:08:
hallo iedereen!
Iemand raadde me aan om een uv filter bij mijn camera Sony dcr-sr190 [europees] /200[amerikaans] te kopen, maar welke grootte heb ik dan nodig?
Een 52 mm, of een 37mm, die veel duurder is :S

SPECS

# Type: Zoom lens - 5.4 mm - 51 mm - f/1.8-2.9
# Focal Length: 5.4 mm - 51 mm
Lens Aperture: F/1.8-2.9
Filter Size: 37 mm
Je zegt het antwoord zelf al he.. Filter Size 37 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hars73 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:33:
[...]

Je zegt het antwoord zelf al he.. Filter Size 37 :P
maar omdat die 51 mm er twee keer stond was ik aan het twijfelen ;) maar thanx

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 127770 op 27-02-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Anoniem: 127770 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:19:
[...]
maar omdat die 51 mm er twee keer stond was ik aan het twijfelen ;) maar thanx
Kijk hier eens voor een goed Hoya UV filter en ook goed betaalbaar:
http://www.factoryprices....s_id=23968&Hoya_UV_HMC_37

En die 51mm is de brandpuntsafstand van je lens. In jouw geval doordat je een zoomlens hebt is die dus variabel (5,1-55mm). Deze heeft dus helemaal niks met je filtermaat te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-07 12:49

mux

99% efficient!

He, ik wil een videocamera kopen. Wat een crappy zin om mee te beginnen zeg...

Nou heeft panasonic een gigantisch voordeel tov andere 3ccd's in het prijssegment: ze zijn veel goedkoper en geven ook nog eens fantastisch beeld. Ik weet dat 400 euro voor de nv-gs180 (3ccd, panasonic lens, minidv) zondermeer het geld waard is. Maar wat ik me nu afvraag: is het de 175 euro extra waard om een nv-gs300 te kopen? Hij komt veel beter uit in de reviews, maar het enige dat hij in feite extra heeft is een leica lens met optische ipv digitale stabilisatie en betere tegenlichtcompensatie. Is dat het echt waard? Ik bedoel, ik hoef niet op de centen te zitten maar ik ga ook niet onnodig veel geld uitgeven.

EDIT: en wat vindt men van de 320? Deze zie ik net en lijkt hetzelfde als de 300, maar dan met hardwarematig 16:9 wat vrij geweldig is. En hij is nog goedkoper ook!

[ Voor 10% gewijzigd door mux op 11-03-2007 14:01 ]

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik kom er niet uit : of ik ga voor het gemak van een HDD recorder -of de kwaliteit van de 3ccd met OIS.
Dat betekent voor mij de keuze tussen de Sony DCR-SR32 en de Panasonic NV-GS320.
De Sony doet het niet slecht in het donker en de Pana ook niet..moeilijk,moeilijk..
Welke zouden jullie kiezen in dit prijssegment ? (500-600 euro.)
Ik heb nog nooit eerder een cam gehad ,en gaat deze voor recreatief gebruik gebruiken. (baby,vakantie,op de motor,skieen,zeilen)
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.