Het grote Digitale Video Camera topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 23.654 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Heel duidelijk! Nou, is dat myserie (voor mij ;-) ) ook weer opgelost!
Thanx!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

win2kpro zei:
BELANGRIJKSTE FEATURES

- 1/4-inch 800.000-Pixel CCD
- 520 lijnen oplossend vermogen met Super High-Band Processor
- Digital Colour NightScope
- DV uitgang (i.Link, IEEE 1394)
- Digital Still uitgang (serieel)
- 2,5" Amorphous Silicon LCD kleurenmonitor
- Het verdient aanbeveling JVC MiniDV cassettes te gebruiken

Ik moet nog een Firewire IEEE 1394 kopen voor mijn pc! dan kan ik opnemen en bewerken van video filmpjes...
Ik denk dat het aanbeveling verdient om te kijken of je een cam kunt krijgen met DV uit én in. Ik weet wel dat het een stuk minder belangrijk geworden is, mede door de grotere opslagcapaciteit ivm. DVD-fikkers en zo, maar de ervaring leert dat Mini-DV cassettes erg handig zijn voor opslag. Tevens kun je in veel programma's export to tape doen, waarbij er dus geen kwaliteitsverandering plaats vind door compressiemethodes en zo.

En ja, een IEEE1394 is aan te raden ja :)

Btw, even een opmerking tussendoor: ik ben van mening dat men de normale viewfinder te weinig meer gebruikt wordt: idereen zit telkens een beetje naar het uitgeklapte schermpje te staren. Dat geeft nogal trillerig beeld vaak omdat je hoofd dan dus niet meer kan fuctioneren als een soort van statief.

Maar goed, da's een beetje terzijde :+

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_the_hobbit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 22:48
Dit wordt mijn camera mocht hij in europa uitkomen.

De Panasonic AG-DVC7 PROLINE Camcorder
U.S. List Price: $1,295.00, maar overal te vinden aan +- 1000.

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.com/PBDS/subcat/Products/cams_ccorders/img/AG-DVC7screen.jpg

-Features

* 2.5" color LCD side monitor

* Additional Rec start/stop button and zoom lever on top handle grip

* Digital Effect Functions include WIPE, MIX, STROBE, GAIN-UP, TRAIL, MOSAIC and MIRROR

* Picture Effect Functions include NEGATIVE, SEPIA, SOLARIZE and MONOCHROME (B&W)

* Jog menu dial

* Video and S-Video In/Out

* Mic In and Audio In/Out

*15x optical zoom and 750x digital zoom

* Convenient shoulder-mount design

* 4.62 lbs. in full operating condition

* Manual/Auto focus

* Digital EIS (Electric Image Stabilizer) to compensate for jitter and vibration-included image distortions

* Backlight Compenstation to prevent black breakdown

* Auto Tracking White Balance for superb pictures when tracking moving subjects

* Five Program AE settings -- sports, portrait, spotlight, surf & snow, and low light

8-bit digital recording system / 16-bit digital audio system

* 48-kHz/16-bit, 2-channel, or a 32-kHz/12-bit, 4 channel mode during playback

* IEEE-1394 4-pin digital interface terminal (In/Out)

Enige opmerkingen zijn, geen 3ccd, (zeer spijtig), en digitale stabilisator ipv optisch, ook zeer spijtig. Maar voor de prijs, zeer compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:09
Hallo allemaal,

Ik film nu al een jaartje tevreden met mijn Canon XM2, echter ik ben nu op zoek naar een wat beter geluid dan de ingebouwde 4 microfoons.

Ik zat zelf te denken aan de sennheiser MKE 300 of de sennheiser ME 64.
Het grote probleem is echter dat ik deze microfoons nergens in de winkel tegenkom, en ze uitproberen is helemaal uit den boze voor een winkelier.
Aangezien ik wel gewend ben om blind te kopen maakt dit niet zoveel uit, maar ik hoop dat iemand mij toch kan helpen aan wat geluidssamples van 1 van beide microfoons.

Wie helpt of heeft advies

Gabriel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 09:27
peter_the_hobbit schreef op 05 november 2003 @ 22:15:
Dit wordt mijn camera mocht hij in europa uitkomen.

De Panasonic AG-DVC7 PROLINE Camcorder
U.S. List Price: $1,295.00, maar overal te vinden aan +- 1000.
Ziet er profi uit. Niet veel geld voor zo'n ding. Alleen idd jammer van die missende 3CCD, zal het beeld ook niet heel veel beter zijn dan een kleine variant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Hehe,

eindelijk heb ik em, de JVC GR DX 25. Van de week gekocht bij de mediamarkt.

Voor de specs, kijk ff hier : http://www.jvc.nl/product.php?id=GR-DX25EX&catid=10

Opzich ben ik er wel blij mee. Zeker als je kijkt naar wat je krijgt voor dat geld (kheb er minder dan 600 euro voor betaalt)

Echter, hij heeft wat minpuntjes. Zo zijn de kleuren niet echt waarheidsgetrouw. Het doet een beetje flets aan.
Daarnaast is de Night Colour Scope 3 keer niets. bewegende voorwerpen lijken net kommeten. De nightscoop werkt alleen als de voorwerpen stil staan.
Ook is de motor tijdens het zoomen te horen. Als je langzaam in/uitzoomt hoor je niets maar doe je dit op volledige snelheid dan hoor je em wel degelijk.

Kheb trouwens nog een vraag.
Als ik materiaal gecapturd heb en dit probeer te openen in virtual dub dan krijg ik de volgende melding:

Couldn't locate decompressor for format 'dvsd' (unknown)
VirtualDub requires Video for Windows (VFW) compatible codec to decompress video. DirectShow codecs, such as thes used by Windows Media Player, are not suitable.

Nu heb ik begrepen dat ik hier een codec voor moet downloaden. Mijn vraag is welke? en waar kan ik deze vinden? kheb gezocht maar kon niets vinden...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 11:11:
[...]

Kan, maar je cam kan je instellen op PAL of NTSC, en met je computer kun je ook beide capturen, alleen Europese TV-toestellen gebruiken PAL en dan heb je dus niet zo gek veel aan NTSC ;)

PAL heeft minder frames maar heeft een afmeting (wanneer je captured) van 768x576 pixels terwijl NTSC maar 640x480 heeft maar wel weer meer frames. NTSC sluit ook beter aan bij PC systemen omdat het speciaal er voor ontworpen is.

(meer info? http://www.pctechguide.com/24digvid.htm#Video_capture )
*kuchkuch*bullshit*kuch*

Videocamera's zijn PAL only of NTSC only. Ik ken geen enkele videocam die daartussen kan switchen.

De NTSC standaard heeft bovendien niets, maar dan ook niets te maken met PC's. NTSC is ontworpen in de jaren 30 en toen waren er nog geen PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
ChojinZ schreef op 10 november 2003 @ 10:24:
Kheb trouwens nog een vraag.
Als ik materiaal gecapturd heb en dit probeer te openen in virtual dub dan krijg ik de volgende melding:

Couldn't locate decompressor for format 'dvsd' (unknown)
VirtualDub requires Video for Windows (VFW) compatible codec to decompress video. DirectShow codecs, such as thes used by Windows Media Player, are not suitable.
Het kon vroeger wel, DV openen met Vdub, maar tegenwoordig niet meer ivm copyright van MS zover ik weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Uhhhh..... tis me toch gelukt (openen dv in Vir. Dub.)!

Wat je moet doen is een speciale codec installeren. Deze is oa. hier te downloaden:
http://home.hccnet.nl/c.braams/dv.htm
Het werkt perfect!

Kheb trouwens ook nog wat zeer interessante tutorials gevonden, namelijk hier:
http://www.wrigleyvideo.com/videotutorial/sitemap.htm
Het zijn video tutorials over Adobe Premiere 6 & 6,5 en zeer de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Goeie links dude :)
Maar welke codec heb je nou exact genomen (zie meerdere dingen staan namelijk).

• ChojinZ
Ik maak zelf gebruik van de mainconcept DV codec.

Hier de directe link:

http://www.mainconcept.de/downloads.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10-2024

kingmuze

so don't fear

ey,

ik heb hier ook n vette camera te koop gezien:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_49/OFF01.HTM

maar ik heb er totaal geen verstand van, iemand die
weet of ut n goed apparaat is?

ltrz

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pp_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11-2021

pp_

kingmuze schreef op 28 november 2003 @ 11:00:
ey,

ik heb hier ook n vette camera te koop gezien:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_49/OFF01.HTM

maar ik heb er totaal geen verstand van, iemand die
weet of ut n goed apparaat is?

ltrz
Dit is een topic voor videocamera's. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_the_hobbit
Solosmots schreef op 06 november 2003 @ 20:02:
[...]

Ziet er profi uit. Niet veel geld voor zo'n ding. Alleen idd jammer van die missende 3CCD, zal het beeld ook niet heel veel beter zijn dan een kleine variant..
Je zal zoiezo een 'beter' beeld hebben. Het ligt op je schouder, je kan je niet voorstellen hoe veel beter een rustig stabiel beeld is. Ik werk momenteel met een analoge schoudercamera hi8pro. De beelden van dat beestje vindt ik nog altijd beter dan de meeste dv camera's gewoon door
1 veel stabieler
2 geluid stukken beter(deftige mic) en aansluitingen
3 beter beeld door de manuele instellingen, ook bij weinig licht (= spelen met sluitertijden, diafragma enz. Dit zal nooit lukken met een consumer dv camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweek
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-07-2004
lees niets meer over die aldi video camcorder?
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweek
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-07-2004
Ronald_stage schreef op 18 juni 2003 @ 11:06:
Die aldi camcorder heeft m'n ma net gehaald.
en ik zal 'm vanavond is even bekijken.

Op de pagina van de aldi hebben ze het over easy-Q toetsen (van samsung)
maar zoals met alles van de Aldi staat er Medion op.

wat ik er zo van heb gezien is het een leuk apparaat.
En wil je dan een "bekend" merk dan betaal je gewoon meer.

En de Aldi is nooit moeilijk met terug brengen binnnen 8 dagen.
dus als het niets is krijg je gewoon je geld terug.
deze bedoel ik dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nog een vraag. Ik heb vandeweek opnamen gemaakt met een digitale camera (deze was ingesteld op 12 bits). Bij het afspelen bleek het beeld vervormd, grote en kleine blokken. Het lijkt dan op zo'n puzzel waarbij je de vakjes moet verschuiven tot je het plaatje juist hebt.

Een ander probleem dat ik eerder had is dat, bij een opname op een eerder gebruikt bandje, een deel van wat er eerder opgezet was, zichtbaar werd. Dit leek iets op die blokjes, maar nu waren de blokjes dus gevuld met oude beelden.

Nu heb ik al iets gelezen over BlockNoise in dit topic: Sony DV-Camera stoort

Helaas heb ik hier verder niets over gevonden en dus ook niets over mogelijke oorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje: ik heb een sony dcr-trv50 met een firewire aansluiting
beeld en geluid capturen gaat perfect maar de datum en tijd gegevens stuurt ie om de een of andere reden niet mee naar de pc toe via die firewire aansluiting

ik heb al in de settings van de videocamera ingesteld dat hij de data naar het lcd scherm en video out moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

een keer je vraag stellen lijkt me voldoende denk ik eigenlijk... (e1f in "sony dcrtrv50 data screen")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry

ik had per ongeluk een nieuw topic aangemaakt
was echt de bedoeling om hem alleeen hier te plaatsen.

wat betreft de file die gecaptured is daar kan ik wel de datum zien maar das het moment van capturen
ik wou graag de datum en tijd terug kunnen zien wanneer het filmpje zelf is gemaakt met de camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f

e1f

Die info staat er bij mij idd ook niet direct bij als ik het net heb gecaptured. Ik gebruik het programmaatje scenalyser om de gecapturede lange film in scenes te verdelen, en dan zijn alle scenes wel geordend naar tijd en datum van opname. De datum en tijd staat dan ook vermeld in de filename.
Bij het capturen wordt deze info dus wel meegenomen, maar is niet direct te zien in windows verkenner o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Ik ben in de markt voor een Mini-DV camera. M'n budget is max. pakweg 600 euro en ik kan uitwijken naar Duitsland want ik woon vlakbij de grens.

Ik heb wat rondgekeken tussen het aanbod van Sony, Panasonic en JVC en zit wat te twijfelen tussen:

- JVC GR-DX27 (470euro)
- Panasonic NV-GS15 (520euro)
- Sony DCR-HC18 (510euro)

Ik vind belangrijk:
- minimaal 10x optische zoom maar dat hebben ze allemaal
- goede beeld-stabilisatie (schijnt bij de Panasonic minder goed te zijn)
- binnenshuis goed te gebruiken (JVC heeft lichtgevoelige F1.2 lens)
- klein, licht, duurzaam

Kan iemand wat tips geven of heeft iemand ervaringen met een van bovenstaande camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Welke cams ondersteunen er breedbeeld? Dat lijkt me erg cool :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik ben opzoek naar een digitale camera. Het hoeft geen superding te zijn, maar wel de beste voor zijn prijs (+/- 400eur ;)

Nu ik weet weinig af van digitale camcorders.
Ik zou graag een sony willen.
Maar wat is nu het exacte verschil tussen Hi8, Digital8 en MiniDV?
ik heb eigenlijk niet echt DV in ofzo nodig (hoef geen filmkes op men camera te plaatsen)

kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*shopper de schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f

e1f

Hi8 is analoog, digital8 en miniDV zijn digitaal. digital8 zijn tapejes in dezelfde grootte als Hi8 (alleen digitaal dus). Over het algemeen is Digital8 professioneler dan miniDV (meer voor de 'gewone consument' (dacht ik)).
Ik denk dat 400 euro wel behoorlijk aan de lage kant is voor een digitale camera. Let bij het kopen vooral op de lens, de beeldstabiliteit en de filmkwaliteit bij minder/weinig licht (binnenshuis). Als je veel wilt gaan bewerken op de pc is digitaal erg handig, minste kwaliteitsverlies dan. Extra batterij erbij is altijd handig. Een tijdje terug stond in de consumentengids een test voor digitale camcorders als ik het goed heb, misschien dat je die ergens kunt bekijken en hiermee nog iets kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu beter qua lichtgevoeligheid: 0lux of 5lux
(0 = beste of hoe hoger hoe beter?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 13-09 23:08

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 15:52:
Hallo,

ik ben opzoek naar een digitale camera. Het hoeft geen superding te zijn, maar wel de beste voor zijn prijs (+/- 400eur ;)

ik heb eigenlijk niet echt DV in ofzo nodig (hoef geen filmkes op men camera te plaatsen)

kan iemand mij helpen?
Aldi heeft er een van 499 vanaf 9 juni. Misschien is het wat voor je?
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_24/OFF01.HTM
zal wel Medion zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 15:52:

400 euro is wel een erg klein budget voor een MiniDV camera.

Als je al weet dat je graag een Sony wilt waarom vraag je dan nog advies? Ga gewoon een Sony kopen.

0lux, 5lux e.d. zijn allemaal marketing-kreten. Waar het om gaat is de lichtgevoeligheid van de lens, uitgedrukt in een F-getal. Des te lager dit getal des te lichtgevoeliger. Een F1.2 lens is laat dubbel zoveel licht door dan een F1.8 lens. De courante modellen van de meeste merken hebben een F1.8 lens, JVC's echter hebben een F1.2 lens, vandaar dat ik onlangs deze heb gekocht (een JVC GR-DX27, ik had ook geen DV-in nodig. Ik heb er 469euro voor betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
catchingfire schreef op 06 juni 2004 @ 10:11:
[...]

0lux, 5lux e.d. zijn allemaal marketing-kreten. Waar het om gaat is de lichtgevoeligheid van de lens, uitgedrukt in een F-getal. Des te lager dit getal des te lichtgevoeliger. Een F1.2 lens is laat dubbel zoveel licht door dan een F1.8 lens. De courante modellen van de meeste merken hebben een F1.8 lens, JVC's echter hebben een F1.2 lens, vandaar dat ik onlangs deze heb gekocht (een JVC GR-DX27, ik had ook geen DV-in nodig. Ik heb er 469euro voor betaald)
469euro??
Hoe krijg je dat voor elkaar? in de pricewatch staat ie voor 519,-
beetje raar.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
_MB_ schreef op 06 juni 2004 @ 13:40:
469euro??
Hoe krijg je dat voor elkaar? in de pricewatch staat ie voor 519,-
beetje raar.
Een paar kilometer oostwaarts shoppen is wat elektronische spulletjens betreft zeer interessant :) (Duitsland dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek eigenlijk ook een camera.
Panasonic NV-GS120 is volgens mij één van de beste dat ik tot nu toe heb gezien.

specs:
http://www.kieskeurig.nl/...earch1/Canon%20MV750i.htm
PRIJS: € 542,00

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/320F3CBE7383EACDC1256E3100745D43/$file/750.jpg
Alleen de prijs...
Moet toch ff verder sparen. :'(

Canon mv630i is wel een mooie ding met een goeie prijskaartje. :)
Wat vinden jullie eigenlijk van deze cam ?
Ik zie dat die ook foto's kan nemen..
Zijn de foto's dan wel van een goeie kwaliteit of eerder om van te janken.

specs:
http://www.kieskeurig.nl/...earch1/Canon%20MV630i.htm
PRIJS: € 299,00

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/83FDE8CDB18EC1D7C1256CF10050044D/$file/83FDE8CDB18EC1D7C1256CF10050044D.jpg

er zit me alleen één ding dwars bij Panasonic camera...
er zit geen microfoon ingang in... :O

mijn portemonee is nu gevuld met 135,-.. *zucht ;(
toch maar ff bij de boer werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 13-09 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

*kick

Heeft iemand nog iets leuks te vertellen over die ALDI cam hij ziet er prima uit volgens mij, helemaal voor die prijs :9

Kan alleen nergens reviews en derg. vinden :(

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort de Canon MV 750i bestellen, ik bestel deze in frankrijk ook aan mooie prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
Canon mv630i is wel een mooie ding met een goeie prijskaartje. :)
Wat vinden jullie eigenlijk van deze cam ?
Ik zie dat die ook foto's kan nemen..
Zijn de foto's dan wel van een goeie kwaliteit of eerder om van te janken.

specs:
http://www.kieskeurig.nl/...earch1/Canon%20MV630i.htm
PRIJS: € 299,00

[afbeelding]

er zit me alleen één ding dwars bij Panasonic camera...
er zit geen microfoon ingang in... :O

mijn portemonee is nu gevuld met 135,-.. *zucht ;(
toch maar ff bij de boer werken..
Ehm 299 euro ??? Kzie em toch echt op kieskeurig staan voor een dikke 500 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enzoronald schreef op 13 juni 2004 @ 12:15:
[...]

Ehm 299 euro ??? Kzie em toch echt op kieskeurig staan voor een dikke 500 euro ?
ja ik zie het..
maar er stond echt 299,-. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet wat momenteel de camera met de hoogste lichtsterkte is op de markt.
Het getal uitgedrukt in Lux (hoe lager hoe beter)
Het zou mooi zijn als we daar een lijsje van zouden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBtje
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-05 12:13
ik ben op zoek naar een nieuwe videocamera.. wat voor soort ingang heb ik precies nodig als ik bijvoorbeeld m'n camera op de TV wil aansluiten en zo het TV beeld op m'n videocamera wil opnemen?

Heb wel iets gelezen over analoge en digitale ingangen op de camera.. welke van de twee moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
FBtje schreef op 24 juni 2004 @ 02:58:
ik ben op zoek naar een nieuwe videocamera.. wat voor soort ingang heb ik precies nodig als ik bijvoorbeeld m'n camera op de TV wil aansluiten en zo het TV beeld op m'n videocamera wil opnemen?

Heb wel iets gelezen over analoge en digitale ingangen op de camera.. welke van de twee moet ik hebben?
analoog, tenzij je een digitale uitgang op je tv hebt, maar volgens mij bestaat dat niet

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
weet iemand hier waarom JVC dezelfde modellen in Duitsland en Nederland uitbrengt maar dan met andere LCD-scherm afmetingen?
Zo heb je de DX37 en DX57: identiek, alleen hebben de Duitsers een 3" scherm en wij een 2.5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Laatst online: 12-09 11:43
Phusebox schreef op 26 juni 2004 @ 17:31:
weet iemand hier waarom JVC dezelfde modellen in Duitsland en Nederland uitbrengt maar dan met andere LCD-scherm afmetingen?
Zo heb je de DX37 en DX57: identiek, alleen hebben de Duitsers een 3" scherm en wij een 2.5"
Omdat die duitsers een dikkere kop hebben >:)

Ze verkopen beide type's hoor in Nederland, dus het is gewoon een persoonlijke keuze denk ik welk scherm je wilt.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Arie26 schreef op 28 juni 2004 @ 11:39:
[...]

Omdat die duitsers een dikkere kop hebben >:)

Ze verkopen beide type's hoor in Nederland, dus het is gewoon een persoonlijke keuze denk ik welk scherm je wilt.
nou het type dx99 bijvoorbeeld is echt niet in nederland te koop, of tegen te hoge prijzen vanwege zgn. import

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik de JVC DV 700 gaat aanschaffen.
De panasonic sg-120 is ook wel leuk 3ccd alleen de licht gevoeligheid is minder F1,8.

Vanavond is het hier koopavond en dan ga ik de camara testen in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 00:38
Ik vond op mijn speurtocht naar de ideale camcorder (voor mij dan) dit leuke dingetje: http://www.sony.nl/PageVi...&productsku=DCRHC20E.CEEJ

Het beestje heeft goede specs zoals:
- nightshot plus
- een normale accesoireschoen voor het opzetten van een lamp/IR (IR lamp tot 20m=Nightvision camera :P )
- DV-in/out en S-video out.
- scherpe prijs.
- geen foto`s maken op geheugenkaart (heb je toch geen ruk aan)
- redelijke resolutie touchscreen LCD met point-focus en point-metering functionaliteit.
- InfoLITHUM (exacte batterijduur indicator in minuten)

Nadelen die ik kon vinden:
- geen echte breedbeeld opnames.
- geen geavanceerde accesoire schoen (een normale)

Heeft iemand ervaring met deze camera? Of zie ik iets over het hoofd wat erg slecht is bij deze camera?

Ook dacht ik dat het zoiezo een goed idee was om deze hier even onder de aandacht te brengen, aangezien ik er hier niets over kon vinden met de search.

Ook vraag ik me af, of deze ook ergens in de winkel ligt. In de pricewatch staat ie ook niet.
Hier http://www.bhphotovideo.com/ heb ik uhm gevonden voor $634.45 (€512.31) incl. shipping. Maar ik vertrouw da nie zow, kan je dan niet een btw rekening meegestuurd krijgen van de duane ofzow?

[ Voor 39% gewijzigd door MrJT op 12-07-2004 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p-de-geus
  • Laatst online: 07-09 15:19
ik heb de JVC GR-DVP7.
Deze heeft "blank search", dan gaat de cam dus zoeken naar een stuk waar nog niet opgenomen is. alleen als het bandje vol is en ik ga weer van voor af aan opnemen dan werkt dat niet volgens mij.
mijn vraag is, kan ik op de een of andere manier het bandje wissen?? ik heb er nisk over kunnen vinden in de manual van de cam.

dSLR: Nikon D5300;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klein kickje: ik zit met exact dezelfde vraag als hierboven, echter dan voor een JVC GR-D23 :)

Ik had al uitgezocht en uitgevonden dat je ook de lens cap erop kunt houden, terwijl je aan het opnemen bent, maar dat werkte helaas niet. Ook had ik uitgevonden dat er Bulk Tape Erasers zijn voor Mini DV bandjes: [google=mini dv bulk tape eraser]

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36937/full.jpg

Maar lukt het echt niet gewoon met de cam? Het is iig niet op de handleiding terug te vinden, dus ik ga uit van niet .. En die tape erasers zijn duur :/

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 12-07-2004 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p-de-geus
  • Laatst online: 07-09 15:19
BalusC schreef op 12 juli 2004 @ 10:37:
Klein kickje: ik zit met exact dezelfde vraag als hierboven, echter dan voor een JVC GR-D23 :)

Ik had al uitgezocht en uitgevonden dat je ook de lens cap erop kunt houden, terwijl je aan het opnemen bent, maar dat werkte helaas niet. Ook had ik uitgevonden dat er Bulk Tape Erasers zijn voor Mini DV bandjes: [google=mini dv bulk tape eraser]

[afbeelding]

Maar lukt het echt niet gewoon met de cam? Het is iig niet op de handleiding terug te vinden, dus ik ga uit van niet .. En die tape erasers zijn duur :/
ik heb de hele cam onderzocht naar iets wat dr op lijkt alleen helaas :'(

dSLR: Nikon D5300;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb nu ongeveer stuk of 16 bladzijdes gelezen van deze topic, maar er zijn me toch nog een paar dingen onduidelijk, misschien dat iemand me kan helpen.

Ik ben op zoek naar een camera ten behoeve van mijn opleiding, zo kan ik zelf kleine filmpjes maken (3 min) en ervaring opdoen zodat ik op school met het grote werk aan de slag kan. Zoals gezegd ik ben student, en een camera van rond de 500 euro is voor mij net haalbaar. Kwaliteit is belangrijk, ik begrijp dat een camera van 500 euro niet op kan tegen de profesionele cameras op school. snachts zal ik niet veel filmen, dus dat is voor mij niet heel belangrijk, ook fotos maken met een camera kan me eigenlijk gestolen worden. ik ga filmen met een statief, maar een steady shot corrector zou natuurlijk altijd handig zijn.

hier de vragen;

- waar moet ik op letten bij aanschaf van een camera voor mijn doeleinde?

- wat houd nou precies de optische zoom in waar iedereen het over heeft?

- wat heeft de lichtgevoeligheid, lux ermee te maken, ik heb mijn oog laten vallen op een camera met 5 lux?

- Wat wil de video in precies zeggen?

- de ccd is 800.000 pixels, cameras met een hogere ccd zijn meteen een stuk duurder neem ik aan?

De camera die ik in gedachten heb is een sony DCR-HC14, heeft iemand hier goede ervaring mee? : http://www.kieskeurig.nl/...ch1/Sony%20DCR%20HC14.htm

Tips of opmerkingen, dingen waar ik op moet letten zijn altijd handig!

Alvast bedankt voor een reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 17:11:
Hoi,

Ik heb nu ongeveer stuk of 16 bladzijdes gelezen van deze topic, maar er zijn me toch nog een paar dingen onduidelijk, misschien dat iemand me kan helpen.

Ik ben op zoek naar een camera ten behoeve van mijn opleiding, zo kan ik zelf kleine filmpjes maken (3 min) en ervaring opdoen zodat ik op school met het grote werk aan de slag kan. Zoals gezegd ik ben student, en een camera van rond de 500 euro is voor mij net haalbaar. Kwaliteit is belangrijk, ik begrijp dat een camera van 500 euro niet op kan tegen de profesionele cameras op school. snachts zal ik niet veel filmen, dus dat is voor mij niet heel belangrijk, ook fotos maken met een camera kan me eigenlijk gestolen worden. ik ga filmen met een statief, maar een steady shot corrector zou natuurlijk altijd handig zijn.

hier de vragen;

- waar moet ik op letten bij aanschaf van een camera voor mijn doeleinde?

- wat houd nou precies de optische zoom in waar iedereen het over heeft?

- wat heeft de lichtgevoeligheid, lux ermee te maken, ik heb mijn oog laten vallen op een camera met 5 lux?

- Wat wil de video in precies zeggen?

- de ccd is 800.000 pixels, cameras met een hogere ccd zijn meteen een stuk duurder neem ik aan?

De camera die ik in gedachten heb is een sony DCR-HC14, heeft iemand hier goede ervaring mee? : http://www.kieskeurig.nl/...ch1/Sony%20DCR%20HC14.htm

Tips of opmerkingen, dingen waar ik op moet letten zijn altijd handig!

Alvast bedankt voor een reactie!
Hoi Tommy,

Volgens mij hoef je niet echt ergens op te letten met je aankoop, alle camera's uit jouw prijsklasse kunnen wel ongeveer hetzelfde.

Optische zoom wil gewoon zeggen, hoever de lens kan inzoomen. Dat is dus zonder kwaliteitsverlies, in tegenstelling tot digitale zoom waarbij het beeld kunstmatig (electronisch) opgeblazen wordt waardoor er van de kwaliteit weinig overblijft.

Lichtgevoeligheid, uitgedrukt in het aantal lux, geeft in theorie aan hoe goed de camera presteert in een omgeving met weinig licht. Een hogere lichtgevoeligheid (= lagere luxwaarde) betekent dat de camera beter presteert naarmate het donkerder wordt. In de praktijk heb je weinig aan de rating die de fabrikanten opgeven, daar ze allemaal andere vuistregels gebruiken voor wat nog acceptabele beeldkwaliteit is bij een x aantal lux.

Video-in wil gewoon zeggen dat je videomateriaal weer uit de computer terug op tape kan zetten. Het is dus een ingang op je camera voor videosignalen.

Het aantal pixels op de CCD is van weinig belang. Resolutie van video is voor alle SD (Standard Definition) camera's hetzelfde, namelijk 720x576, oftewel zo'n 414 duizend pixels. Bij CCD's van 800.000 pixels wordt de rest gebruikt voor electronische beeldstabilisatie. Bij CCD's met meer dan 800.000 pixels worden ze gebruikt voor foto's. Je gaf aan dat je in foto's niet geinteresseerd bent, dus het heeft geen zin voor jou om een camcorder met meer dan 800.000 pixels te willen.

Tot slot, als ik de specs van die Sony camcorder bekijk is hij niet beter of slechter dan andere modellen in die prijsklasse, maar specs zeggen erg weinig bij dit soort dingen. Je moet een camcorder echt in werking zien en zelf beoordelen of je tevreden bent met de kwaliteit ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
Is het niet zo dat de extra pixels bij een 1Mpixel camcorder ook gebruikt worden voor steady shot, of 'echte' breedbeeld opnames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maatr dat geld zo beetje voor alle camara's die boven de 0,4 mega pixels hebben.

Betreft sony zal ik hem eerst in een wikel gaan uit proberen. Ik vindt dat die erg slecht handmatig is te bediengen. Dat touch screen is erg irritant omdat je erge kleine vingers moet hebben om op zo 2,5 inch scherm het menu te kunne bedienen.
Dus waneer je graag ook je camara goed handmatig wil kunne instellen dan zal ik zeker geen zony neme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Varis,

hartstikke bedankt voor de duidelijke uitleg! ik ga er meteen mee aan de slag!

groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 16:32:
Klopt, maatr dat geld zo beetje voor alle camara's die boven de 0,4 mega pixels hebben.

Betreft sony zal ik hem eerst in een winkel gaan uit proberen. Ik vindt dat die erg slecht handmatig is te bedienen. Dat touch screen is erg irritant omdat je erge kleine vingers moet hebben om op zo 2,5 inch scherm het menu te kunne bedienen.
Dus wanneer je graag ook je camera goed handmatig wilt kunnen instellen dan zal ik zeker geen zony neme.
Dat handmatige bedienen is toch alleen nodig als de automatische focus/metering voor geen meter werkt. Deze werkt dus wat mij betreft perfect. Dus een focus ring en een apart knopje voor de metering zijn voor mij overbodig. Das alleen voor de prof, en als je het toch een x handmatig wilt instellen, kan het toch gewoon.

Je moet geen worstenvingers hebben, maar in principe hebben de knoppen op het schermpje een redelijk formaat. Ik heb er persoonlijk iig totaal geen problemen mee en ik bedien ze met mijn duim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
heey beste tweakers :P
ik ben ook op zoek naar een leuke digitale video camera, maar er zijn er zooooo veel, en kep al beetje dit topic doorgenomen... maar mischien kunnen jullie mij zeggen van nou kijk eens in die hoek (merk / type nr).

Dit is iig wat ik er mee wil gaan doen:
Video's maken (duh!)
foto's maken
beetje leuke *optische* zoom hebben
extra accu
goed in donkere omgevingen kunnen filmen :)

en met tasje + extra accu + geheugen kaartje :S + extra tapes?
is mijn budget ongeveer 800 euro.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.. cq de goede kant op willen wijzen _/-\o_

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ligt het aan mij of zie ik hier zo weinig staan over Canon camcorders?? Ik heb namelijk nogal goeie ervaringen met Canon digitale fotocamera's dus verwacht van de camcorders ook wel goeie kwaliteit of zit ik dan mis?

Ik vind namelijk de MV750i nogal een aardige cam met veel features voor niet te veel geld (€ 522,- op dit moment in pricewatch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
xtr3me schreef op 11 augustus 2004 @ 16:53:
heey beste tweakers :P
ik ben ook op zoek naar een leuke digitale video camera, maar er zijn er zooooo veel, en kep al beetje dit topic doorgenomen... maar mischien kunnen jullie mij zeggen van nou kijk eens in die hoek (merk / type nr).

Dit is iig wat ik er mee wil gaan doen:
Video's maken (duh!)
foto's maken
beetje leuke *optische* zoom hebben
extra accu
goed in donkere omgevingen kunnen filmen :)

en met tasje + extra accu + geheugen kaartje :S + extra tapes?
is mijn budget ongeveer 800 euro.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.. cq de goede kant op willen wijzen _/-\o_
Ik heb persoonlijk de Sony DCR-HC40 gekocht, vanwege zijn goede beeldkwaliteit/ -stabilisator, nightshot functionaliteit (met infrarood, dus ook filmen zonder ook maar enig licht.) en geavanceerde accessoireschoen (voor de voeding en aansturing van de extra opzet lamp). Ik heb er dan (naast de dingen die jij wilt) dus nog een extra lamp (gewoon + infrarood in 1) van 116 en een statief van 49 bij gekocht. Ik was met 10 dv-bandjes, een heel mooi tasje en een np-fp70 accu erbij ongeveer +/- 1000 kwijt. Dus is dit best een goede keuze voor jou. Ik heb de camera voor 690 gekocht bij diga4u.nl, goedkoper vind je ehm niet denk ik. Wel valt me op dat er nu op hun site staat: "prijs op aanvraag" Dus je zal ff moeten kijken.

Je kan er foto`s mee maken, maar verwacht hier niet veel van, het is maar 1 MP. Dit is trouwens bij alle videocamera`s (in deze prijsklasse) het geval. Voor goede foto`s moet je gewoon een digitale fotocamera kopen.

De optische zoom (10x) is zat. Als je verder in zou zoomen, is het toch niet meer met de hand stil te houden.

Ook groot voordeel van deze camera is DV-uit en DV-in aansluiting (waarmee je dus je beelden op de computer kan zetten met fire-wire, de beelden kan aanpassen (monteren) en weer terug op het bandje kan zetten met behoud van kwaliteit. (op je HD worden de bestanden HEEEEL groot als je de kwaliteit wilt behouden(ongeveer 14 Gb voor 60 minuten))
Als je hier niet al teveel waarde aan hecht, zou je ook een goedkopere versie kunnen nemen (HC30 ofzow) Maar dan is de fotokwaliteit NOG slechter, is de beeldstabilisatie iets minder en kan je geen "echte" breedbeeldopnamen maken.

Enige nadeel wat ik kan bedenken van deze camera is het wind geluid, maar dit komt alleen voor als je hem vol in de wind gebruikt........ Dit is eventueel ook nog te voorkomen door een externe microfoon te gebruiken indien je vol in wind filmt. (of het geluid op de computer eruit filteren, en een muziekie erop plakken)

Kijk op http://www.dvspot.com/rev...40-review/index_pfv.shtml voor een goede review met plaatjes/foto`s en filmpjes.

Kleine extra opmerking, de batterijduur die overal word aangegeven is veelal te laag. Ik kan met mijn np-fp50 (bijgeleverd) 100 minuten filmen met het lcd open. Hiervoor is het belangrijk dat je de accu de eertse paar x VOLLEDIG oplaad en VOLLEDIG ontlaad (en paar x wachten en toch aanzetten als hij automatisch uitgegaan is)

[ Voor 30% gewijzigd door MrJT op 13-08-2004 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hmm, ik zie dat dit topic net omhoog gekickt is dus maak ik gelijk even van de gelegenheid gebruik mijn vragen hier ook weg te zetten.

Goed, bij de Lukas Klamer is de Sony CCD-TRV228 in de aanbieding voor 250 euro's. Ik heb mijn ouders dit direct afgeraden omdat de camera geen steady shot heeft en veeeel te weinig beeldlijnen.

Aangezien de meeste reacties in dit topic uit 2003 komen is dit niet echt meer relevant voor mijn keuze. Ik ben op zoek naar een leuke camera die ongeveer 400 euro mag kosten. Het is wel van belang dat de camera werkt met firewire/ svideo voor videobewerking op de pc. Een tapeje heb ik geen moeite mee. Op kieskeurig.nl kom ik er niet echt uit, vrij onoverzichtelijk en bovendien veel 404 op de reviews.

Mijn oog is gevallen op de Sony DCR-TRV 245 Digital8 die ik op de mediamarkt site zag staan. Het enige nadeel hieraan is is dat het USB is. Je kan niet alles hebben voor ongeveer 400 euro natuurlijk, maar firewire zou erg leuk zijn.

Ik heb verder weinig verstand van digitale videocamera's en zou daarom graag een beroep willen doen op jullie wijsheid :P

/edit: http://www.dealtime.co.uk/xPF-Sony_Sony_DCRTRV265_Camcorder

Dit is eigenlijk precies wat ik zoek :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bolk op 13-08-2004 13:20 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
catchingfire schreef op 06 juni 2004 @ 16:55:
[...]

Een paar kilometer oostwaarts shoppen is wat elektronische spulletjens betreft zeer interessant :) (Duitsland dus)
Hoeveel scheelt het normaliter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Na een ongelukje met mijn camera De GR-DVX707 van JVC is mijn helaas "overleden", dus hou er rekening mee dat ze niet tegen appelsap kunnen met dank aan mijn dochtertje ;)

Maar nu krijg ik van de reisverzekering een bedrag terug van € 450,--
(wat ik eigenlijk wel erg weinig vindt voor een camera van € 1100,- 2 jaar geleden, maar zulke apparatuur is gewoon snel afgeschreven.)

Nu ben ik opzoek naar een andere camera met een budget van ongeveer € 450,--
En ik zou de volgende eisen wel terug willen zien in de camera:
- minimaal 800.000 pixels
- steady-shot
- minimaal 10x optische zoom
- dv-in en dv-out
- eventueel een ingebouwde lamp (had ik niet maar lijkt me makkelijk)

dat is het volgens mijn wel wat het belangrijkste is voor mijn.

Heeft er iemand tips of dingen waar ik nog meer op moet letten ???

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Wij hebben de Sony HC14 gekocht, deze heeft alleen DV out, DV in heeft z'n broertje die iets duurder is.

http://www.kamera-express...ITAAL&categorie=8&merk=47

Deze camera is een ouder model, wat inhoudt dat ie een groter CCD heeft en dus iets minder ruis tijdens opnames met mindere belichting. DV materiaal on request.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Bolk schreef op 11 oktober 2004 @ 11:00:
Wij hebben de Sony HC14 gekocht, deze heeft alleen DV out, DV in heeft z'n broertje die iets duurder is.

http://www.kamera-express...ITAAL&categorie=8&merk=47

Deze camera is een ouder model, wat inhoudt dat ie een groter CCD heeft en dus iets minder ruis tijdens opnames met mindere belichting. DV materiaal on request.
Mag ik vragen wat je er voor betaaldt hebt ?
want hij staat als advies prijs bij Sony rond de € 520

en wat bedoel je precies met een grotere CCD en dan minder ruis ??

ik hoor het wel ;)

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
zo ben net thuis van mijn werk en ik heb zelf effe wat uitzoek werk gedaan. En dan denk ik dat ik tot de volgende 3 camera's kom.

Sony DCR-HC14
Voor 397 euro excl verzend

Sony DCR-HC18
Voor 462 euro excl verzend

JVC GR-DX27
Voor 418 euro excl verzend

Er zitten maar kleine verschillen tussen deze camera's en dat maakt het kieze weer een stuk moeilijker :(

[ Voor 99% gewijzigd door Arie26 op 11-10-2004 20:56 ]

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_the_hobbit
Eerst en vooral toch een paar dingen verduidelijken:

1)De lux waarde is, zoals Varis al zei, verschillend van fabrikant tot fabrikant. De ene zet de lux waarde erbij die er is met gebruik van IR. De andere zonder. Enz. Heb je dus niet echt veel aan. Dit zie je eigenlijk nog altijd het beste in de winkel zelf. Gewoon even filmen met een paar camera's, je zal de lichtsterkte snel opmerken.

2)xtr3me, verwacht niet teveel van gewone consumtencamera's in het donker. Echt goed filmen in het donker doen zelfs prof-camera's niet. Dit is op te lossen door goede belichting. Maar dan wel iets meer dan het standaard ingebouwde lampje, want die levert meestal licht voor hoogstens 1m ver. Veel praktischer is een camera met "shoe"
te hebben waar je een losse lamp kunt opschroeven. (best met apparte accu, want lampen slurpen baterijen)

3) Ik zie hier nog post's over het overzetten van je videobeelden vanaf je camera naar je pc via USB 1.1. DIT IS NIET MOGELIJK. De bitrate het videobestand is veel te groot voor de bandbreedte van USB 1.1 en je zal met gevolg veel te veel frame loses hebben. (verlies van beeld). De enige goede oplossing is I-link (of firewire of....)

Arie26, De jvc cam heeft een micro ingang, misschien handig. Tussen de 2 sony cam's zie ik weinig vershillen. Al vindt ik de DCR-HC14E er iets beter en robuster uitzien. Zijn F waarde is ook iets beter. Al is dit weer te verwaarlozen. Ik heb jaren met een JVC cam gewerkt, en was er redelijk blij van. Alleen hebben ze een nogal plastiekerig gevoel. Nogal broos. Nu werk ik met canon, dus over sony heb ik geen gebruikerservaringen.

Hoe groter de CCD hoe minder ruis klopt gedeeltelijk. Het is een van de elementen die er invloed op zal hebben, ook zal de CCD invloed hebben op de lichtsterkte enz.
Maar bv. de pixels zal ook invloed hebben. Stel je hebt 1.2mPixels. Wel er zal effectief maar 720x576 opgenomen worden, maar hij zal die extra pixels gebruiken om een lichtgevoelig beter beeld te maken. Enz. Het zit allemaal niet zo makkelijk in een. Alle delen beinvloeden de resultaten van een camera.

Wat ik merk bij veel vakantiefilmpjes, is dat de camerahoeken, het constante schokken met de camera, het in en uit zoomen tot het je strot uit komt, stukken irriterender is dat de kwaliteit van de beelden.

[ Voor 19% gewijzigd door peter_the_hobbit op 11-10-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Maar welke van deze camera's heeft dan de beste "lens" en "CCD" ook kijken als ze moeten presteren met minder licht zeg maar.

Sony DCR-HC14
- Afbeeldingsfunctie: Grootte (CCD) 1/4,0
- Aantal pixels in cameramodus (K) 400
- Aantal pixels in geheugenmodus (K) 400
- Aantal pixels bruto (K) 800
- Sluitertijd 1/50 - 1/4000
- F 1,7 - 2,2
- f (35-mm conversie) Cameramodus (mm) 42 - 420
- f (focusafstand) (mm) 3,3 - 33
- Lens Carl Zeiss® Vario-Sonnar®

Sony DCR-HC18
- Afbeeldingsfunctie: Grootte (CCD) 1/6,0
- Aantal pixels in cameramodus (K) 400
- Aantal pixels in geheugenmodus (K) 400
- Aantal pixels bruto (K) 800
- F 1,7 - 2,3
- f (35-mm conversie) Cameramodus (mm) 43-430
- f (focusafstand) (mm) 2,3 - 23
- Lens Carl Zeiss® Vario-Tessar®

JVC GR-DX27
- F1,2 asferische lens met een hoge lichtsterkte
- 1/6 inch 800.000 pixel CCD
- 520 lijnen oplossend vermogen met Super High-Band Processor
- Focas length (mm) 2.6 - 31.2
- Apature F1.2 dit schijnt goed te zijn??
- Shutter Speed 1/50 - 1/4000

En wat is het verschil tussen de Sony lenzen ?? Vario-Tessar en de Vario-Sonnar ??

En dat is wat mijn oude camera had
JVC GR-DVX707
- 1/3,8 inch 1,02 Megapixel Wide CCD
- 530 lijnen oplossend vermogen met Super High-Band Processor
- Lens Focal Length 3.8 - 38 mm

[ Voor 9% gewijzigd door Arie26 op 12-10-2004 07:41 . Reden: oude camer toegevoegd ]

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_the_hobbit
Als je de 2 sony"s vergelijkt zie je al snel dat de DCR-HC14 een grote lens heeft (beter) en beter F waarde heedt. (F waarde= simpel gezegd lichtinval die de lens doorlaat). Dus zou ik voor deze gaan.

Maar de jvc cam heeft een asferische lens. Dit is een lens speciaal gemaakt om nog meer licht binnen te laten. Dus afgaande van de technische specificatie's nog beter kwa lichtinval. En de jvc cam heeft een micro ingang. Vindt ik persoonlijk erg handig.

Mijn keus zou dus de JVC zijn, omdat je meer krijgt voor je geld. Bij sony betaal je nog altijd een deel het merk zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
peter_the_hobbit schreef op 12 oktober 2004 @ 19:54:
Mijn keus zou dus de JVC zijn, omdat je meer krijgt voor je geld. Bij sony betaal je nog altijd een deel het merk zelf.
Ik denk zelf dat het ook de JVC wordt, ik heb hiervoor ook een JVC gehad en die beviel ook erg goed.

Nu maar effe afwachten wat de verzekering allemaal zegt

verzekering Camera gr-dvx707; laatste verkoopprijs

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

is de GR-D93E misschien ook een optie?

dit is nogal een grote topic en om nou alle pagina's af te gaan. heb wel de search gebruikt maar niks gevonden.

Belangrijkste features
• 1/4 inch 1,33 Megapixel CCD voor een hoge beeldkwaliteit
• 10x optische zoom/700x Super Digital Zoom met Spline Interpolation
• 3-Dimension Noise Reduction (3D NR)
• 2,5" Clear LCD monitor
• Auto Illumination Light
• 540 lijnen oplossend vermogen met Super High-Band Processor
• USB PC Link
• Ondersteunt video-CD's
• E-mail videoclips
• Webcam functie
• Digitale foto's
• HG digitale foto's met keuze uit 4 beeldformaten (1600x1200/1280x960/1024x768/640x480 pixels)
• Digital Colour NightScope
• Picture Stabiliser
• Kleurenzoeker
• DV ingang/uitgang (i.LINK, IEEE 1394)
• Analoge ingang
• 8 MB MultiMediaCard meegeleverd
Andere features
Uitstekend beeld en geluid
• MiniDV systeem met PCM Stereo Sound
Creative Fun
• Digitale effecten en scène overgangen
• Playback Digital Zoom 70x
Gebruiksgemak
• Power-Linked Operation
• Afstandsbediening meegeleverd
• S-Video en A/V in- en uitgangen
• LP stand voor 120 minuten opnemen op een cassette
• USB/IEEE1394 (i.LINK)
• Meegeleverde software: ImageMixer voor Windows®/Mac

hij is gemiddeld rond de 650 euro in de winkel en is online al voor 552 euro te koop. pricewatch: JVC GR-D93E

ik ben op zoek en vond deze eigenlijk best wel interessant qua spec's en prijs, iemand die meer info voor mij heeft?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Nou heb gisteren mijn film camera besteldt bij budgetwinkel en nu maar hopen dat ie snel binnen is.

Oh ja, het is de JVC GR-DX27 dus kan ik van het weekend lekker spelen, al ie tenminste op tijd binnen is.

Weet iemand hoe lang het meestal duurt ?
want ik heb hem gisteren telefonische besteldt en hij zou gisteren al weg gaan met die post, komt ie dan vandaag binnen of morgen met de post ??

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Nou hij is vorige week woensdag binnen gekomen via de post mijn JVC GR-DX27e

En hij ziet er perfect uit, hij is zelfs een stuk kleiner dan mijn vorige camera de JVC GR-DVX707.

eerste indruk is gewoon prima.
ligt in het begin een beetje onhandig in de hand en dat is even wennen.
maar het filmen gaat prima
en het beeldscherm is van perfecte kwaliteit.
en het over zetten op de PC een een makkie.

Alleen de lamp (ledjes) aan de voorkant geven niet al te veel licht dus wat daar nu echt het nut van is weet ik nog niet, maar mischien als het pikkie donker is dat het dan wel redelijk werkt.

Nu alleen nog een extra accu er bij en dan ben ik helemaal klaar.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op het moment ook druk aan het uitzoeken wat voor een digitale videocam ik moet kopen. Het zijn er zo veel, en reviews op internet zijn nogal vaak tegenstrijdig :S

Ik heb de JVC GR-DX27 ook gezien, ik heb alleen niet zulke goeie dingen gelezen over de geluidskwaliteit. Je zou de het motertje heel erg horen lopen. Heb jij daar ook last van Arie?

Ik twijfel verder tussen de Sony HC14, en de Canon MV750i. Iemand een sterk argumente waarom ik de een of de ander zou moeten nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 11:31:
Ik ben op het moment ook druk aan het uitzoeken wat voor een digitale videocam ik moet kopen. Het zijn er zo veel, en reviews op internet zijn nogal vaak tegenstrijdig :S

Ik heb de JVC GR-DX27 ook gezien, ik heb alleen niet zulke goeie dingen gelezen over de geluidskwaliteit. Je zou de het motertje heel erg horen lopen. Heb jij daar ook last van Arie?

Ik twijfel verder tussen de Sony HC14, en de Canon MV750i. Iemand een sterk argumente waarom ik de een of de ander zou moeten nemen?
Ik twijfelde ook een beetje tussen de JVC en de sony HC14.
Maar vooral zijn lens heeft mijn voor de JVC doen kiezen.

En ik kan niet echt zeggen dat het motortje een hinderlijk geluid maakt, behalve met het voor en achteruit spoelen van het bandje.

Maar als je uit de buurt van Breda komt mag je hem wel eens komen vast houden als je wilt.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

waarom gaat men niet voor een 1,33 mp camera? voor 570 heb je al een jvc gr-d93e, moet heel goed zijn. ik heb net in den haag een winkel gezien waar je de jvc gr-dx317 voor 750 euro kan kopen. en van de laatste kan ik zeggen dat die een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft (zover de reviews kloppen natuurlijk)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Dxue schreef op 02 november 2004 @ 14:23:
waarom gaat men niet voor een 1,33 mp camera? voor 570 heb je al een jvc gr-d93e, moet heel goed zijn. ik heb net in den haag een winkel gezien waar je de jvc gr-dx317 voor 750 euro kan kopen. en van de laatste kan ik zeggen dat die een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft (zover de reviews kloppen natuurlijk)
Wat is het grote voordeel van een 1.33 Mp camera dan ?
dat je betere foto's kunt maken in een hogere resolutie, maar de foto's van een Videocamera blijven klote.

Ik dacht dat een DV-beeld 800.000 pixels gebruikt om op te slaan en niet meer, dus dat de overige pixels alleen gebruikt worden bij foto's en dergeljike.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijkste voordeel van de GR-D93 is zijn lichtsterkte. Het apparaat presteert bijzonder goed in donkere omstandigheden. Voor meer info:

www.camcorderinfo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

ik dacht dat ook 1,33 wordt gebruikt voor videofilms. waarom zijn er anders al 2 of zelfs 3 mp camera's uit. de 1,33 heeft op tv ook wel voordelen, ben even vergeten welke dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 14:35:
Belangrijkste voordeel van de GR-D93 is zijn lichtsterkte. Het apparaat presteert bijzonder goed in donkere omstandigheden. Voor meer info:

www.camcorderinfo.com
Afbeeldingslocatie: http://www.camcorderinfo.com/images/articles/jvc-gr-d93-camcorder-review-5.jpg
De JVC GR-D93 bij 15 Lux op de auto-stand

Afbeeldingslocatie: http://www.camcorderinfo.com/images/articles/jvc-gr-dx77-camcorder-review-7.jpg
De JVC GR-DX77 bij 15 Lux op de auto-stand (is kwa film-camera gelijk aan de GR-dx27)

Moet ik hier nog commentaar aan toe voegen >:)

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag ik ben erg benieuwd wat je erin ziet. Ik baal dat die testcharts niet full size te zien zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 15:29:
Graag ik ben erg benieuwd wat je erin ziet. Ik baal dat die testcharts niet full size te zien zijn....
Volgens mijn zie je zo toch ook wel de verschillen in detail en kleur bij een laag licht nivo.
ik ben van mening dat de onderste foto er beter uit ziet dan de bovenste foto bij een laag licht nivo, of snap ik het nu niet meer 8)7

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Er werd hiervoor gesproken over een 'echte' breedbeeld functie op oa de Sony DCR-HC40. De andere modellen uit deze serie hebben dus een 'neppe' breedbeeld functie?
Wat houdt dat eigenlijk in, en wat voor meerwaarde heeft deze echte breedbeeld functie?

Voor de prijs van een DCR-HC40 koop je ook een DCR-PC serie camera. Iemand ervaringen hiermee, is deze beter of slechter?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Arie26 schreef op dinsdag 02 november 2004 @ 14:31:
[...]

Wat is het grote voordeel van een 1.33 Mp camera dan ?
dat je betere foto's kunt maken in een hogere resolutie, maar de foto's van een Videocamera blijven klote.

Ik dacht dat een DV-beeld 800.000 pixels gebruikt om op te slaan en niet meer, dus dat de overige pixels alleen gebruikt worden bij foto's en dergeljike.
Volgens mij wordt er inderdaad een film met 'maar' 800.000 pixels opgeslagen. Het werkelijke beeld is wel die 1.33Mp maar dat wordt volgens mij gebruikt voor steady-shot enzo.. En foto's maken met een video camera sucks inderdaad...
wimpie schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:16:
Er werd hiervoor gesproken over een 'echte' breedbeeld functie op oa de Sony DCR-HC40. De andere modellen uit deze serie hebben dus een 'neppe' breedbeeld functie? Wat houdt dat eigenlijk in, en wat voor meerwaarde heeft deze echte breedbeeld functie?

Voor de prijs van een DCR-HC40 koop je ook een DCR-PC serie camera. Iemand ervaringen hiermee, is deze beter of slechter?
Ik ken zelf toevallig alleen de Sony TVR-33e ofzo (kweet niet precies het type) en het enige wat daar gebreurd als je breedbeeld kiest is dat er op je LCD-schermpje twee balkjes onder en boven verschijnen. Het voordeel van breedbeeld filmen is dat je je DV uiteindelijk ook in breedbeeld op DVD ofzo kunt branden. Je hoeft dus niets te vervormen aan het beeld. Aangezien er over een jaar of 5 á 10 alleen maar breedbeeld TV's zijn zou ik zeker nu al in breedbeeld gaan filmen.

[ Voor 44% gewijzigd door Bart© op 26-11-2004 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

wimpie schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:16:
Er werd hiervoor gesproken over een 'echte' breedbeeld functie op oa de Sony DCR-HC40. De andere modellen uit deze serie hebben dus een 'neppe' breedbeeld functie?
Wat houdt dat eigenlijk in, en wat voor meerwaarde heeft deze echte breedbeeld functie?

ik heb de HC40 :Y) heerlijk ding prachtig scherp beeld :P goede kennis had ook een JVC geleend van iemand en daarna die van mij die was er iig helemaal weg van..

maargoed zelf nog niet breedbeeld gefilmd. altijd 4:3 nog.. maarja je hebt natuurlijk ook 1mpixel cam ipv 0.8mpixel als je gaat voor de HC30. en nu kan je zeggen het gaat met niet om de foto kwaliteit maar het aantal pixels bij het filmen is dus ook omhoog gegaan. je zou dan ffies de echte specs van sony erbij moeten halen..
ik heb mijn HC40 online gekocht toen der tijd voor 700,=

Afbeeldingslocatie: http://resettim.net/pics/hc40/groot/sony_hc40_03.jpg
meer foto's van de cam

[edit]
nog iets bijvoegen wat mrjoint zei, naast dat je dus je film weer terug op het tapeje kan zetten kan je ook analoog film capturen.. ik doel dus op de oude Hi8 materiaal kan je digitaliseren..

[ Voor 10% gewijzigd door ReseTTim op 26-11-2004 13:40 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Sierra-NL schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:27:
....Aangezien er over een jaar of 5 á 10 alleen maar breedbeeld TV's zijn zou ik zeker nu al in breedbeeld gaan filmen.
Dat hoor ik al een jaar of 10..

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Gezien ik wel een breedbeeld heb, wil ik ook in breedbeeld filmen en dit dan editten en op DVD zetten.

Maar mijn vraag is nog niet echt beantwoord.. :) Bij de specificaties staat zowel bij de DCR-HC40 als de 18 dat deze volledig breedbeeld (16x9) ondersteunen.

Neemt de camera gewoon het 4x3 signaal, knipt daar wat vanaf, en rekt op, of heb je daadwerkelijk een breder zichtbaar beeld mat 16x9 op deze camera's?

Edit: Antwoord reeds gevonden. :)

[ Voor 5% gewijzigd door wimpie op 26-11-2004 16:08 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Gutteguttegut schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:24:
[...]
Dat hoor ik al een jaar of 10..
Zou jij nog een 4:3 TV kopen als je een nieuwe moest kopen dan?

Ik bedoel, begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ik nu nog een 4:3 TV heb en wil er nog heel lang mee doen.. Maar als ik dan toch uiteindelijk een nieuwe zou moeten kopen (heb deze al twee keer moeten laten repareren) dan maar meteen een breedbeeld natuurlijk..

[ Voor 38% gewijzigd door Bart© op 26-11-2004 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

wimpie schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:45:
Gezien ik wel een breedbeeld heb, wil ik ook in breedbeeld filmen en dit dan editten en op DVD zetten.

Neemt de camera gewoon het 4x3 signaal, knipt daar wat vanaf, en rekt op, of heb je daadwerkelijk een breder zichtbaar beeld mat 16x9 op deze camera's?

Edit: Antwoord reeds gevonden. :)
wat ik weet knipt hij boven/ onder af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij JVC cam DVL365 kan je kiezen wat je wilt. Of twee zwarten balken. Of op de volle resolutie 720*567 met de 16*9 aspect _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Sierra-NL schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:59:
[...]
Zou jij nog een 4:3 TV kopen als je een nieuwe moest kopen dan?
Yup
Ik bedoel, begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ik nu nog een 4:3 TV heb en wil er nog heel lang mee doen.. Maar als ik dan toch uiteindelijk een nieuwe zou moeten kopen (heb deze al twee keer moeten laten repareren) dan maar meteen een breedbeeld natuurlijk..

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
ReseTTim schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:08:
[...]

wat ik weet knipt hij boven/ onder af..
Niet dus, hij filmt volledig 16x9. De optie bovenop de 30 dus.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Hallo,

Ik ben nogal erg onbekend op het gebied van Camara's. Nu wil ik er misschien wel eentje gaan kopen. En hoop dat jullie mij er ook bij kunnen helpen ;) . Ik zoek dus een SONY (digitale) Camara (kheb namelijk gewoon een voorkeur voor SONY namelijk). Alleen nu vind ik het opneem-medium nogal vreemd. Dit word op tapejes gedaan ? ik heb er ook gevonden waar je gewoon een dvd instopt. Zijn er ook waar je minidisk in kan stoppen ?

Maar zit er nu echt veel verschil in ? in de zegmaar dvd-opslag (handig hoef je niet meer met kabeltjes naar de pc natuurlijk) maar verschilt het nu in Kwaliteit ? want dat vind ik namelijk belangrijker... hoe hou je goede kwaliteit.

En de tapesjes, gaan die snel minder worden van kwalieit? (zoals een videoband ? )

Tzijn wat (denk ik) kleine simpele vraagjes. Kzoek namelijk beetje persoonlijke meningen/ervaringen met SONY cams. :) bvd!

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

wat voor film stukje zou je graag willen hebben iets van divx??

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

aaap schreef op zondag 28 november 2004 @ 11:21:
Hallo,

Ik ben nogal erg onbekend op het gebied van Camara's. Nu wil ik er misschien wel eentje gaan kopen. En hoop dat jullie mij er ook bij kunnen helpen ;) . Ik zoek dus een SONY (digitale) Camara (kheb namelijk gewoon een voorkeur voor SONY namelijk). Alleen nu vind ik het opneem-medium nogal vreemd. Dit word op tapejes gedaan ? ik heb er ook gevonden waar je gewoon een dvd instopt. Zijn er ook waar je minidisk in kan stoppen ?

Maar zit er nu echt veel verschil in ? in de zegmaar dvd-opslag (handig hoef je niet meer met kabeltjes naar de pc natuurlijk) maar verschilt het nu in Kwaliteit ? want dat vind ik namelijk belangrijker... hoe hou je goede kwaliteit.

En de tapesjes, gaan die snel minder worden van kwalieit? (zoals een videoband ? )

Tzijn wat (denk ik) kleine simpele vraagjes. Kzoek namelijk beetje persoonlijke meningen/ervaringen met SONY cams. :) bvd!
licht eraan wat je met de film wil gaan doen uiteindelijk. ik heb gekozen voor de tapes boven de dvdrom versie. dit om een paar redenen
* tape kan je direct capturen en editen
* dvd moet je eerst op pc krijgen dan omzetten naar mpeg en dan pas kan je het bewerken
* ik wou evt terug kunnen schrijven naar de tape
* de tape versie had meer opties volgensmij boven de dvd versie

minidisk kan je niet in camera's stoppen!!! naja misschien wel maar dan is je cam kapot!

betreft de kwaliteit.. tja als je telkens over de tape gaat opnemen dan gaat er na enige tijd wel slijtage voorkomen. ik ben van plan om gewoon constant nieuwe tapes te kopen.. kost wel een berg maar dan kan je later altijd materiaal terug pakken van tape.. of stel je wil iets leuks mixen met oud materiaal dan heb je iig nog het origineel.

maar kwaliteit tussen de tape en dvd weet ik niet. heb ik ook zelf niet naar gechecked.

verder zou ik goed kijken welke opties je allemaal op de cam wil hebben.
zoals bijv.:
* breedbeeld
* naast dv-out ook dv-in ( dv-in heeft niet elke cam)
* analoog-in (voor het digitaliseren van oude films bijv.)
* aantal mpixels
* max prijs wat je wil uitgeven

ik heb zelf op kieskeurig.nl gezeten ffies wat specs bekeken en kijken wat ik wou.. en uiteindelijk in de winkel ffies gekeken / sony store in badhoevedorp :) heb je meteen alle sony cams bij elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Thnx voor de uitleg al :)

Ik wil gewoon kunnen filmen en editen op mijn pc (lijkt me handiger als op de tv? ) Aangezien ik ook geen oudere films heb hoef ik niet perse (of gewoon helemaal geen) analoog-in. Breedbeeld zou me wel handig/leuk lijken. Ik heb zelf nog geen breedbeeld tv, maar als ik nieuwe tv koop word het er wel 1. Dus dat zou wel handig zijn.

Over die minidisk, is had gehoopt dat er misschien wel cams waren waar je dus i.p.v. van dvd/tapes gewoon minidisk kon instoppen en dus daarom je film zetten. Zou wel handig zijn :) maar bestaat dus niet. (was die ook nog niet tegen gekomen).

Weet iemand ook hoeveel mpixels je nodig hebt voor normale/mooie kwaliteit ? ik wil natuurlijk wel kunnen filmen zodat het er mooi uitziet. Geen blokjes of andere zooi bij wijze van spreken :) .

Kga iedergeval weer verder zoeken :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Nogmaals terugkomend op breedbeeld, dus toch geen breedbeeld. Inderdaad letterbox, crop en stretch enzovoort. Anamorph of een camera met een echte 16x9 sensor zijn echt ruim boven de E 1000,-.

Voor mooi beeld maakt het niet veel uit hoeveel pixels een camera heeft. Er wordt voor het PAL systeem gebruik gemaakt van 414k pixels voor het beeld, de rest is voor elektrische (digitale) beeld stabilisatie (optische zit ook alleen op nogal dure modellen) en voor 'stills', foto's dus.
Je kunt beter kijken naar de grootte van de sensor, een CCD met een 1/6" sensor is het kleinste wat ruim aangeboden wordt, een grotere sensor vertaalt zich in beter beeld bij weinig licht.

Lees een aantal reviews, selecteer er een paar en ga vooral voelen in de winkel welke het lekkerst in de hand ligt, want dit blijft gewoon een argument wat voor mij echt zwaar meetelt.
Die 10% beter beeld van een bepaalde camera wordt toch teniet gedaan door de amateuristische manier van filmen.. (zoomen, praten, schokkend bewegen, enzovoort).

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden een digitale video(dvd) camera gekocht, Sony DCR-DVD101E.

# 8cm DVD-R/R/W recording
# Carl Zeiss Vario Tessar lens
# 2.5" Hybrid LCD monitor
# Colour Viewfinder
# Super SteadyShot
# NightShot plus
# 10 x optical (120 x D.zoom)
# M series InfoLITHIUM
# Battery info
# Start/stop button on LCD frame
# Multi-selector operation
# USB 2.0
# Analogue input

Meer info...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/larooy/foto/IM000120.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/larooy/foto/IM000121.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.hifibitz.co.uk/uploads/products/large/2751_dcrdvd101.jpg

Geen idee of dit een 'geweldige' camera is. Iemand daar wat meer informatie over?
Ik ben nogal een leek op dit gebied.
Grootste reden waarom ik em heb gekocht is omdat ik filmpjes kan opnemen op dvd schijfje en ik dat stukke makkelijker vind O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

aaap schreef op maandag 29 november 2004 @ 00:37:
Weet iemand ook hoeveel mpixels je nodig hebt voor normale/mooie kwaliteit ? ik wil natuurlijk wel kunnen filmen zodat het er mooi uitziet. Geen blokjes of andere zooi bij wijze van spreken :) .
ik zou voor minimaal 0.8Mpixels gaan.. lager echt niet.. ik heb de HC40 en dat is dus 1 met 1MP
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 00:34:
Ik heb een tijdje geleden een digitale video(dvd) camera gekocht, Sony DCR-DVD101E.

Geen idee of dit een 'geweldige' camera is. Iemand daar wat meer informatie over?
Ik ben nogal een leek op dit gebied.
Grootste reden waarom ik em heb gekocht is omdat ik filmpjes kan opnemen op dvd schijfje en ik dat stukke makkelijker vind O-)
tja geweldig is relatief.. de 1 vind het ene merk beter dan de ander.. de een heeft het knopje liever daar.. of een tape ipv een dvdr

de vraag is ben jij tevree met het beeld, de gebruiksvriendelijkheid.. tja dan is het voor JOU een geweldige cam.. maar misschien voor iemand anders niet..

maar om kort door de bocht te zijn.. de geweldigste is hij niet want dan moet je een paar honderdjes meer neerleggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Voor alle mensen die hun JVC GR-DVLxxx type camera DV-IN geschikt willen maken een handige site:
http://pagina.vizzavi.pt/~ng93827a/Jvc/

Ik heb het uitgeprobeerd op mijn eigen GR-DVL140E en het werkt perfect!!!

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie schreef op maandag 29 november 2004 @ 00:54:
Er wordt voor het PAL systeem gebruik gemaakt van 414k pixels voor het beeld.
Je kunt beter kijken naar de grootte van de sensor, een CCD met een 1/6" sensor is het kleinste wat ruim aangeboden wordt, een grotere sensor vertaalt zich in beter beeld bij weinig licht.
Dus een camara met een 0,8Mpixel 1/6" is dus beter dan een 1Mpixel met een 1/6" CCD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook nog steeds aan het kijken naar zo'n ding. Let er even op dat het genoemde pixel aantal niet altijd beschrijft hoeveel er voor voor video gebruikt wordt. Vaak gaat het op een 1/6" chip waarbij 440K voor opslag wordt gebruikt, en de rest voor beeld stabilisatie of iets dergelijks.

Ik vind het toch best lastig iets goed te vinden, ik wil namelijk eigelijk een camera met een manuele focusring. Op de 'goedkopere' (tot 600E) modellen zijn bijna deze nooit te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:38
Ook ik ben op zoek naar een digitale videocamera. Ik moet hem in verband met vakantie eigenlijk deze week kopen. Ik heb wat rondgeneusd op kieskeurig.nl en heb mijn keuze inmiddels beperkt tot de merken Canon, Sony en JVC.

Ik zie op kieskeurig veel klachten over de JVC met betrekking tot het geluid wat de camera's maken. Hebben mensen hier ook slechte ervaring mee?

Daarnaast is het mij nog niet duidelijk hoe het zit met de megapixels e.d. Ik wil alleen filmen met de camera, ik hoef er dus geen foto's mee te maken. Maakt het dan dus niet uit of ik 0,8 of 1.3 miljoen pixels heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt beweert dat de camera intern gebruik maakt van die 1.3MP en op de tape wegschrijft als PAL(0.8), dit zou minder ruis en een stabieler beeld tot gevolg hebben.
De vraag is nu of de SNR van de relatief nieuwe 1.3MP CCDs net zo goed is als de ver doorontwikkelde std CCDs???
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.