Ok, ik zie de sony trv22 wel zitten, alleen nu hoor ik dat dat touchscreen nogal bout is, moet je ook via dat schermpje inzoomen enzo? lijkt me allemaal behoorlijk lastig.
Volgens mij gaat het inzoomen niet met het touchscreen hoor, dat zou wel heel erg omslachtig zijn. Ga anders gewoon ff naar de mediamarkt of objectief of een andere zaak, en bekijk em even. Dan voel je ook gelijk hoe die in de hand ligt.Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 21:18:
Ok, ik zie de sony trv22 wel zitten, alleen nu hoor ik dat dat touchscreen nogal bout is, moet je ook via dat schermpje inzoomen enzo? lijkt me allemaal behoorlijk lastig.
Misschien moeten we hier of in "Audio en Video" een topic openen met daarin filmpjes van iedereen die dat wil laten zien. Net als digitale foto's topic. Zou wel gaaf zijn....
Behoefte aan???
Behoefte aan???
Verwijderd
ja zeker wel, heb het al eens eerder gevraagd in dit topic maar iedereen is te lui om een filmpje te plaatsen
Het probleem is denk ik ook dat beeldkwaliteit lastig te beoordelen is door compressie (ik heb geen tijd/ruimte om dv avi's te uploaden). Alhoewel het wel leuk is om de manier van filmen van iemand te zien natuurlijk.
Verwijderd
Trouwens, wat ik me af vroeg als je beelden captured van je dv cam naar je pc met firewire. En je zet het weer een keertje terug, heb je dan kwaliteitsverlies?
Goed ik heb weer een filmpje gemaakt, zelfde onderwerp als de vorige keer.Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 22:37:
Hosting is gratis (lycos 50mb)
en tijd maak je maar ff
hiero
Ergens in de 130mb met Xvid gecomprimeerd.
Verwijderd
complimentjes!
ik moet zeggen dat deze echt stukken beter is dan je vorige, vooral het begin stuk is goed gedaan. Ook hoe je dat effect hebt gedaan waar die banen in elkaar overlopen is leuk en dat kleine rc autootje is ook geinig (ik dacht eerst zo, dat zijn geen goedkope auto's daar).
Leuk doorgespoelt als ze gaan checken in de motorkap bij de crash
vraagje
- hoe heb je gedeinterlaced
- wat voor cam heb je
en een opmerking nog, jammer dat sommige shots zo bibberen, schaf een statief aan, kosten haast niks!
ps, zitten echt goede shots tussen!
ik moet zeggen dat deze echt stukken beter is dan je vorige, vooral het begin stuk is goed gedaan. Ook hoe je dat effect hebt gedaan waar die banen in elkaar overlopen is leuk en dat kleine rc autootje is ook geinig (ik dacht eerst zo, dat zijn geen goedkope auto's daar).
vraagje
- wat voor cam heb je
en een opmerking nog, jammer dat sommige shots zo bibberen, schaf een statief aan, kosten haast niks!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 22:24 ]
Jawel.. probleem is alleen dat ik me filmpjes nergens kan hosten.. overal zit wel een limiet van 5 MB en dan ook nog een download limiet van 20 mb per dag, dus dat schiet niet op.MauriX schreef op 01 September 2003 @ 12:04:
Misschien moeten we hier of in "Audio en Video" een topic openen met daarin filmpjes van iedereen die dat wil laten zien. Net als digitale foto's topic. Zou wel gaaf zijn....
Behoefte aan???
Thx voor de complimentenVerwijderd schreef op 03 September 2003 @ 20:32:
complimentjes!
ik moet zeggen dat deze echt stukken beter is dan je vorige, vooral het begin stuk is goed gedaan. Ook hoe je dat effect hebt gedaan waar die banen in elkaar overlopen is leuk en dat kleine rc autootje is ook geinig (ik dacht eerst zo, dat zijn goedkope auto's daar).
vraagje
- wat voor cam heb je
Deinterlacen met de deinterlace functie van Premiere 6.5
Cam is een JVC GR-DLV145 (uit m'n kop mep me er niet voor plat
Statief hebbik, met vloeistofkop
Maar is totaal niet praktisch bij het van hot naar het lopen op een evenement als dit.
ik zit sinds kort te denken om een dv camcorder te kopen.. van max 750,= euro. nu had ik via kieskeurig.nl het volgende gevonden..

Sony DCR-TRV19

JVC GR-DX75
de dv cam hoeft niet mooie foto's te maken dat is het minst belangrijk voor mij omdat ik daarvoor mijn Fuji S602 digicam heb. wat wel weer belangrijk voor mij is de dv in/out die moet er ook opzitten..
nu raadde r0ck3t de sony trv22 aan, die heeft namelijk dv-in/dv-out, s-video in/out en a/v in/out. deze kost volgens kieskeurig.nl bij de goedkoopste winkel zo'n 830,- euro en dat vind ik toch iets te gortig..
mijn vraag is nu wie heeft toevallig 1 van deze 2 dv cams en vertel gaarne je ervaring met de camera.
zijn er nog dingen wat jullie aanraden wat wel belangrijk is voor de cam zoals het aantal pixels wat per dv camcorder nog wel kan verschillen..
[edit]
na nog is naar de sony trv22 te kijken blijkt het echter dat ie maar 774.50 euro kost.

Sony DCR-TRV22
* ReseTTim is weer aan het twijfelen.. vind hem eigenlijk net ietsjes te duur.. ffies kijken of het waard is dat geld..

Sony DCR-TRV19

JVC GR-DX75
de dv cam hoeft niet mooie foto's te maken dat is het minst belangrijk voor mij omdat ik daarvoor mijn Fuji S602 digicam heb. wat wel weer belangrijk voor mij is de dv in/out die moet er ook opzitten..
nu raadde r0ck3t de sony trv22 aan, die heeft namelijk dv-in/dv-out, s-video in/out en a/v in/out. deze kost volgens kieskeurig.nl bij de goedkoopste winkel zo'n 830,- euro en dat vind ik toch iets te gortig..
mijn vraag is nu wie heeft toevallig 1 van deze 2 dv cams en vertel gaarne je ervaring met de camera.
zijn er nog dingen wat jullie aanraden wat wel belangrijk is voor de cam zoals het aantal pixels wat per dv camcorder nog wel kan verschillen..
[edit]
na nog is naar de sony trv22 te kijken blijkt het echter dat ie maar 774.50 euro kost.

Sony DCR-TRV22
* ReseTTim is weer aan het twijfelen.. vind hem eigenlijk net ietsjes te duur.. ffies kijken of het waard is dat geld..
[ Voor 16% gewijzigd door ReseTTim op 04-09-2003 16:44 ]
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Ik vraag me af waarom je dan in vredesnaam een digicam MET foto optie neemt? Beide camera hebben de mogelijkheid... maar gebruiken zal je het nouwelijks.ReseTTim schreef op 04 September 2003 @ 16:27:
Ik heb zelf sinds 3 weken de JVC GR-D30, daar zit ook dv-in/dv-out en a/v in/out op. Heeft geen foto mogelijkheid (behalve de foto die je op een mini-dv cassette kan maken en met capture kan binnen halen
Werkt als een trein, is licht en compact, maar vooral veel goedkoper! Ik heb hem voor +-E545,- bij de Media Markt gescoord. Op www.goedkoopste.nu is hij minder duur, maar de reiskosten wegen er imho niet tegen op. Heb ook gelijk een 2200mAH accu gekocht voor 99,-(immitatie, maar werkt geweldig). Daarnaast heb ik weinig problemen met de lage lichtopbrengst wat veel mensen een nadeel aan JVC camera's vinden.
Up2You mate

bedankt voor de tip. want idd dan heb ik die foto optie niet nodig.. ffies kijken welke dv cams dan intressant voor me zijn..dvherk schreef op 04 september 2003 @ 18:22:
[...]
Ik vraag me af waarom je dan in vredesnaam een digicam MET foto optie neemt? Beide camera hebben de mogelijkheid... maar gebruiken zal je het nouwelijks.
Ik heb zelf sinds 3 weken de JVC GR-D30, daar zit ook dv-in/dv-out en a/v in/out op. Heeft geen foto mogelijkheid (behalve de foto die je op een mini-dv cassette kan maken en met capture kan binnen halen)
[edit]
bij na check. kom ik achter dat ik toch net zo goed dezelfde cam kan kopen als ik nu als idee heb ivm ik ook weer dv in wil hebben..
[ Voor 11% gewijzigd door ReseTTim op 05-09-2003 00:22 ]
DV-in cams zijn over het algemeen een stuk duurder is mijn ervaring.. En wat wil je ermee, je kan er ook een DVD mee maken op de PC.
met dv in kan je na het editen van de film het weer terug tapen op de dv cam en dat vind ik wel fijn...Solosmots schreef op 05 september 2003 @ 08:19:
DV-in cams zijn over het algemeen een stuk duurder is mijn ervaring.. En wat wil je ermee, je kan er ook een DVD mee maken op de PC.
Verwijderd
Is hier toevallig iemand die de sony trv 22 of 33 heeft?
en daar wat over kan vertellen, hoe is het touchscreen bijvoorbeeld?
en daar wat over kan vertellen, hoe is het touchscreen bijvoorbeeld?
Heb het topic ff snel door gelezen. en ik ben van plan ook een videocamera te kopen...
Heb geen balle verstand van digivid camera's alleen van digi camera's dus misschien kunnen jullie mij helpen
Ik ben dus op zoek naar een beetje mooie design uitziende camera. Met als hoofdpunt eigenlijk veel zoom... iets van 20 25 ofzo ??? digizoom maakt niet zo veel uit. De camera moet ook wel wat leuke opties hebben uiteraard... Prijs zo rond de 900 a 1000 euro
Heb geen balle verstand van digivid camera's alleen van digi camera's dus misschien kunnen jullie mij helpen
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
Tegenwoordig hebben amper cams zoom van 20 x, de enige die ik je dan zou kunnen aanraden is de canon mv650i, die heeft 22x optische zoom. Heeft goeie functies alleen schijnt veel ruis te geven bij opnames met weinig licht
Lijkt me dat je dat zelf moet gaan uitzoeken. Lees reviews, sites van fabrikanten etc. Er is genoeg te vinden. Ik vrees echter dat je niet zo snel iets vind met 25 x optische zoom, en zeker niet in jouw prijsklasse.Firecow schreef op 10 September 2003 @ 12:19:
Heb het topic ff snel door gelezen. en ik ben van plan ook een videocamera te kopen...
Heb geen balle verstand van digivid camera's alleen van digi camera's dus misschien kunnen jullie mij helpenIk ben dus op zoek naar een beetje mooie design uitziende camera. Met als hoofdpunt eigenlijk veel zoom... iets van 20 25 ofzo ??? digizoom maakt niet zo veel uit. De camera moet ook wel wat leuke opties hebben uiteraard... Prijs zo rond de 900 a 1000 euro
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ja ik had er eerst ook weinig verstand van maar door veel winkels te bezoeken, en op internet veel reviews te lezen en alleen naar camera's te kijken die voldoen aan je eisen kom je al snel tot een beperkt aanbod. Ligt er ook aan wat je er mee wil. Je geeft aan dat je 25x wil zoomen, dan ben je dus van plan om veel vanaf statief te filmen. Een goed statief kost ook vrij vele geld.Bor_de_Wollef schreef op 10 September 2003 @ 13:18:
[...]
Lijkt me dat je dat zelf moet gaan uitzoeken. Lees reviews, sites van fabrikanten etc. Er is genoeg te vinden. Ik vrees echter dat je niet zo snel iets vind met 25 x optische zoom, en zeker niet in jouw prijsklasse.

Kleinste MPEG-2 camera
Panasonic toonde te Tokio bovendien de kleinste MPEG-2 camera ter wereld. Dit apparaat, de D-snap SV-AV100 kan opnemen op dvd-kwaliteit en herbergt een 680.000 pixel CCD voor het opnemen van MPEG-2 en de nieuwe MPEG-4 videostandaard.
De camera heeft een 2.3 tot 23 millimeter zoomlens op een body met de afmetingen 33,2 bij 89,8 bij 64,9 millimeter. De camera weegt 156 gram. Verwachte verkoopprijs: 100.000 yen (ongeveer 790 euro).
Iemand meer info over deze cam? Hij zal nog wel niet te koop zijn. De prijs lijkt me erg goedkoop, en verwacht dan ook dat het niet veel kan zijn.
Verwijderd
Woei ik heb voor 300 euro een sony trv 125 (digital 8
) kunnen regelen. Een van de topmodellen toendertijd. (zie deze post van me Verwijderd in "" Het grote Digitale Video Camera topic " voor pics en specs)
Hier kan ik dus een beetje mee oefenen en spelen
(ga lekker de dv in en av in enabelen)
als ik hem heb zal ik eens wat filmpjes posten
Hier kan ik dus een beetje mee oefenen en spelen
als ik hem heb zal ik eens wat filmpjes posten
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 14:01 ]
Ok, en ga es ff vlug je icon verandere
Yep die zijn er
Je bedoelt dan S-VIDEO -> RCA neem ik aan?
E D I T: Nu ik jouw camera weer zie, die filmpjes die ik postte hier zijn deels met een camera opgenomen die verdacht veel op de jouwe lijkt. Het andere deel is met mijn eigen camera gedaan.
E D I T: Nu ik jouw camera weer zie, die filmpjes die ik postte hier zijn deels met een camera opgenomen die verdacht veel op de jouwe lijkt. Het andere deel is met mijn eigen camera gedaan.
[ Voor 63% gewijzigd door Solosmots op 14-09-2003 17:54 ]
Verwijderd
RCA? is dat zon jack audio video plug?
of zijn dat 2 aparte kabeltjes?
wat ik eigenlijk wil is de video out van me videokaart aansluiten op de a/v ingang in me camera om zo beeld van de pc te capturen.
En solosmots, welke camera is dat dan?
of zijn dat 2 aparte kabeltjes?
wat ik eigenlijk wil is de video out van me videokaart aansluiten op de a/v ingang in me camera om zo beeld van de pc te capturen.
En solosmots, welke camera is dat dan?
Moet ik navragen, hij van de persoon met die blauwe deukenbak 
Wat voor ingang is die AV ingang? Twee (of meer) tulpstekkers?
Wat voor ingang is die AV ingang? Twee (of meer) tulpstekkers?
Verwijderd
Argh, ik werd net vorige week gebeld dat ik een Sony PC105 gewonnen heb! En ik heb dus al een Sharp VLWD650U en ik denk dat ik die dan maar ga verkopen want 2 camera's is ook wat overdreven
Nu nog ff bedenken wat ik nog kan vragen voor die Sharp.
Iemand al ervaring met de Sony PC105?
OMG lucky bastard!Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 11:21:
Argh, ik werd net vorige week gebeld dat ik een Sony PC105 gewonnen heb! En ik heb dus al een Sharp VLWD650U en ik denk dat ik die dan maar ga verkopen want 2 camera's is ook wat overdreven![]()
Je hebt dus de camera gewonnen die ik graag wil hebben en al tijd achteraan zit
Hoe en waar heb je em gewonnen?
Verwijderd
bij een prijsvraag van National Geographic Channel, ging eigenlijk voor de hoofdp(reis) naar India maar dit is ook leuk
Aha dus waarschijnlijk hetzelfde als de uitgang, waarmee je de camera op een TV aansluit. Moet je je gewoon nog zo een kabel halen en met een adapter op je Svideo aansluiten.Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 20:02:
av is zon soort koptelefoon ingang
Verwijderd
http://www.dynamism.com/dv4/robbertb schreef op 12 September 2003 @ 14:42:
Iemand meer info over deze cam? Hij zal nog wel niet te koop zijn. De prijs lijkt me erg goedkoop, en verwacht dan ook dat het niet veel kan zijn.
wellicht iets meer info?
Weet iemand een goeie liefst Nederlandse digitale video camera site waar ze nieuws etc hebben over nieuwe camera's etc Alvast bedankt
Verwijderd
nope zijn er niet, www.dv-in.nl is opzich nog wel aardig, maar tamelijk verouderd. Alleen het forum is wel up to date (goedkoop forum btw).
Misschien idee om met wat gasten hier een site te beginnen?
Misschien idee om met wat gasten hier een site te beginnen?
Hm thanx maar volgens mij is dat een andere cam..Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 13:42:
[...]
http://www.dynamism.com/dv4/
wellicht iets meer info?
Zoals ik al dacht is dit echt een troep cam, dit zou ik dus nooit kopen, zonde van het geld:
640 x 480 (13fps)
Das dus weer zo halve webcam

Verwijderd
yo ik heb hem, hij werkt perfect 
er volgens binnekort filmpjes.
Alleen kan eerst iemand me helpen met hem dv in en av in maken.
Ik heb zon lanc LTP kabel gemaakt alleen als ik de waarde in dv in lite ga veranderen dan springt de adress ook mee.
er volgens binnekort filmpjes.
Alleen kan eerst iemand me helpen met hem dv in en av in maken.
Ik heb zon lanc LTP kabel gemaakt alleen als ik de waarde in dv in lite ga veranderen dan springt de adress ook mee.
Ik ben een beetje aan het orienteren op het gebied van digitale videocamera's.
Nu vraag ik me af of er nou een groot verschil zit in de kwaliteit van het beeld dat de camera levert onder de verschillende merken.
Ik geef de voorkeur aan JVC en Canon maar is dit ook terrecht?
Is nou bv een JVC een stuk beter dan bv een Sony?
Heb een groot deel van dit topic doorgenomen maar heb er niet echt een antwoord op kunnen vinden.
Nu vraag ik me af of er nou een groot verschil zit in de kwaliteit van het beeld dat de camera levert onder de verschillende merken.
Ik geef de voorkeur aan JVC en Canon maar is dit ook terrecht?
Is nou bv een JVC een stuk beter dan bv een Sony?
Heb een groot deel van dit topic doorgenomen maar heb er niet echt een antwoord op kunnen vinden.
Verwijderd
nog een vraagje, waar kopen jullie je tapes? en welke, ik heb digital 8 tapes nodig maar ik weet eigenlijk niet waar ik die kan kopen.
Ik denk dat je die wel bij een foto/videozaak kan krijgen. De makro zal ze ook wel hebben.Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 10:58:
nog een vraagje, waar kopen jullie je tapes? en welke, ik heb digital 8 tapes nodig maar ik weet eigenlijk niet waar ik die kan kopen.
Verwijderd
Overal. Zoals: Mediamarkt, Dixons, Foto Klein, Kinorama, V&D, Megapool, Radio Modern, en elke fotozaak en elke audio/video zaak. Dus volgensVerwijderd schreef op 24 September 2003 @ 10:58:
mij heb jij alleen nog maar gezocht bij de bakker of de groentenboer ofzo. Daar hebben ze die tapes inderdaad niet.
ik was de gelukkige eigenaar van een JVC GR DX 25.... Nu inmiddels al 3x een nieuwe gehad, en nu is de maat vol. ik heb een waardebon gekregen van 699 euro, morgen ga ik een nieuwe cam uitzoeken... maar daar heb ik wat hulp bij nodig.
Eisenpakket:
- MiniDV
- DV uitgang (i.Link, IEEE 1394)
- erg mooi scherp beeld
- mooie kleuren
- GESCHIKT voor binnenshuis filmen
- eventueel ingang voor microfoon
- weinig geluid van het motortje
- LCD
Panasonic NV-GS10 "777 euro"
Sony TVR-12 of 14 "649, 799 euro"
Sony TVR- 22e
Samsung VP-D530 "599 euro"
welke van bovenstaande zijn goed, of zijn er nog andere? Tips & advies welkom!
Eisenpakket:
- MiniDV
- erg mooi scherp beeld
- mooie kleuren
- GESCHIKT voor binnenshuis filmen
- eventueel ingang voor microfoon
- weinig geluid van het motortje
- LCD
Panasonic NV-GS10 "777 euro"
Sony TVR-12 of 14 "649, 799 euro"
Sony TVR- 22e
Samsung VP-D530 "599 euro"
welke van bovenstaande zijn goed, of zijn er nog andere? Tips & advies welkom!
[ Voor 8% gewijzigd door cypress3d op 25-09-2003 20:41 ]
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Verwijderd
zou je niet beter voor de sony trv 22 gaan?
online (ff pricewatch kijken) iets goedkoper, en ik hoor er hele goede verhalen over.
Ik ben btw nog steeds erg blij met mijn marktplaats 2ehands aankoop.
Een lekkere sony trv 125 digital 8!
Echt een superding, precies wat ik wil, niet zo klein, houd lekker vast, infrarood, mic ingang, av en dv in enabled, svideo out, 25 x optische zoom, 800.000 pixel + steadyshot. Kortom, een praaltje. Vant weekend waarschijnelijk naar delft, ff wat mooie shots maken en die zal ik dan wel ff hier neerstampen
online (ff pricewatch kijken) iets goedkoper, en ik hoor er hele goede verhalen over.
Echt een superding, precies wat ik wil, niet zo klein, houd lekker vast, infrarood, mic ingang, av en dv in enabled, svideo out, 25 x optische zoom, 800.000 pixel + steadyshot. Kortom, een praaltje. Vant weekend waarschijnelijk naar delft, ff wat mooie shots maken en die zal ik dan wel ff hier neerstampen
\Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 22:15:
zou je niet beter voor de sony trv 22 gaan?
gaat niet... als je even beter mijn post had gelezen moet ik morgen perse een cam kopen bij de MM. Ik heb namelijk een waardebon gekregen, ik heb vanavond mijn oude JVC terug gebracht.. dus nogmaals... welke type is erg goed.
Kheb het ff nagevraagd en het is een dcr-trv320E.
Oh hey btw, wat mij wel opviel aan die Sony, is dat ie best wel lomp zwaar is in vergelijking met mijn lichte JVC GR-DVL145. En d'r zitten ook zo veel toetsen op dat je zo er 1 per ongeluk indrukt.
Maar goed die zal ook wel wat meer functies hebben enzo, misschien daardoor ook meer toetsen.
Oh hey btw, wat mij wel opviel aan die Sony, is dat ie best wel lomp zwaar is in vergelijking met mijn lichte JVC GR-DVL145. En d'r zitten ook zo veel toetsen op dat je zo er 1 per ongeluk indrukt.
Maar goed die zal ook wel wat meer functies hebben enzo, misschien daardoor ook meer toetsen.
Verwijderd
nog wat pics van mijn lieve sony trv 125
Alle toebehoren

2 accu's, afstandsbediening en tape

cam zelf

statief er bij

cam aan pc

cam aan pc

cam aan pc
Alle toebehoren

2 accu's, afstandsbediening en tape

cam zelf

statief er bij

cam aan pc

cam aan pc

cam aan pc

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 22:31 ]

Nou deze is het geworden, de GS-10.. de gs40 was er niet meer en om nou perse fotos te maken ermee... nee daar heb ik mijn 3.2MP camera wel voor
Accu zit nu aan de lader, standaard accu film je met LCD open ongeveer 45-60 mins mee, dus gelijk een hahnel accu erbij waar ik 120-150 mins mee kan.
impressies later op de dag :-) hij is in elk geval BLOEDMOOI.. en last but not least een remote met mic ingebouwd waardoor audio quality ook een boost krijgt.
hmmm ben al bezig.. welk formaat want het moet passend zijn voor internet en waar kan ik deze uppen?
Verwijderd
res van 720x576, xvid codec op ongeveer 1600/2000 kbps, uppen kan bij lycos (tot 50mb)
p.s. vergeet niet te deinterlacen met virtual dub (blend fields)
p.s. vergeet niet te deinterlacen met virtual dub (blend fields)
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 18:30 ]
nou ik doe alles gewoon via mijn cam. niets geen gedoe gewoon via firewire en dan recht Pinacle Studio 8 in! geen interlacing of wat dan ook ... ERG mooi en kleurijk beeld
Verwijderd
weet iemand iets over een nieuw soort widget bij de mediamarkt? die zou alle camera's permanent dv-in maken voor 50 euro.
Vandaag naar de mediamarkt in utrecht geweest maar daar hadden ze hem niet, wel in rotterdam maar daar zou hij 119 euro kosten.
Weet iemand er iets meer over?
Vandaag naar de mediamarkt in utrecht geweest maar daar hadden ze hem niet, wel in rotterdam maar daar zou hij 119 euro kosten.
Weet iemand er iets meer over?
geen idee waar jij het over hebt... maar keep me posted
ik ben druk bezig geweest met mijn nieuwe cam... gisteren op een verjaardag ons optreden gefilmd met redelijk licht. Kwaliteit van geluid = super maar beeld laat zich te wensen over. Je ziet korrelig beeld waardoor het beeld lelijk wordt maar zeker niet minder scherp. Nu vroeg ik me af of hier niets aan te doen is... buiten filmen is subliem schitterende kleuren etc.
maar ja iedereen wil ook wel eens binnenshuis filmen. Binnen een maand ga ik een optreden filmen van een gitarist die een home-act doet maar ja wat kan ik dan doen om te zorgen dat er WEL een mooi beeld komt ipv dat korrelige?!
maar ja iedereen wil ook wel eens binnenshuis filmen. Binnen een maand ga ik een optreden filmen van een gitarist die een home-act doet maar ja wat kan ik dan doen om te zorgen dat er WEL een mooi beeld komt ipv dat korrelige?!
Verwijderd
zit er infrarood op?
zo ja, infrarood filmen
en verder zijn echt alle videocams met donker slecht, je hebt er wat die iets meer of minder ruis geven, maar infrarood is de enige optie
zo ja, infrarood filmen
en verder zijn echt alle videocams met donker slecht, je hebt er wat die iets meer of minder ruis geven, maar infrarood is de enige optie
Kzou er een paar flinke halogeenstralers op zetten dan, zodat het object goed verlicht is.
Verwijderd
kan je ook doen, maar ik zie cypress niet met een paar lampen van rond de weetikhoeveel watt een stel gasten die gaan optreden verlichten
Echt een andere optie heeft ie neit denk ik helaas..
Helaas er zit geen infrarood op.. ik merk net als je genoeg licht aan zet dat het wel te doen is, maar neemt niet weg dat je van de huidige techniek wel mag verwachten dat ze het ook fatsoenlijk binnenshuis doen!! Je betaald een dikke 777 euro voor zo'n cam. Buitenshuis is ie echt schitterend, maar binnenshuis.. sja.. Geluid met de externe mic is werkelijk vortreffelijk!
Ik zal voor dat optreden proberen te zorgen dat er voldoende licht is.
Ik zal voor dat optreden proberen te zorgen dat er voldoende licht is.
Ik gebruik tot nu toe de bijgeleverde mic van Panasonic zelf.. die het tot nu toe veel beter doet dan mijn duurdere Sony mic
Verwijderd
Beste Tweakers,
Mijn Baas wil graag of een digitalefotocamera (sony dsc-p9) of een digitale videocamera kopen.
De enige eisen aan de videocamera is klein, goede kwaliteit fotos en max 2000 euro.
Hier heb ik wat hulp bij nodig aangezien ik geen verstand van videocameras heb. Iemand een paar tips in de richting?
Mijn Baas wil graag of een digitalefotocamera (sony dsc-p9) of een digitale videocamera kopen.
De enige eisen aan de videocamera is klein, goede kwaliteit fotos en max 2000 euro.
Hier heb ik wat hulp bij nodig aangezien ik geen verstand van videocameras heb. Iemand een paar tips in de richting?
Als die foto's wil maken moet ie een fotocamera kopen, als ie wil filmen dan pas een videocamera. Videocamera's kunnen niet tippen aan fototoestellen qua foto's.
Verwijderd
ligt er een beetje aan, sony heeft tegenwoordig modellen van 2 mpix, voor filmen worden nooit meer dan 0.4mpix gebruikt. Tegenwoordig zijn de meeste modellen 0.8 mpix, 0.4 voor filmen, en 0.4 voor steadyshot enzo. 0.8 word dan ook gebruikt voor fotos. Maar dit is bagger kwaliteit EN een hele lage resolutie.
Een digicam neemt daarentegen met ongeveer 3 of 4 mpix tegenwoordig fotos, dit is hogere resolutie EN meestal super kwaliteit.
Dus neem voor fotos alsjeblieft geen videocamera, maar goed, als je ook wil filmen is het natuurlijk wel makkelijk.
Een digicam neemt daarentegen met ongeveer 3 of 4 mpix tegenwoordig fotos, dit is hogere resolutie EN meestal super kwaliteit.
Dus neem voor fotos alsjeblieft geen videocamera, maar goed, als je ook wil filmen is het natuurlijk wel makkelijk.
Verwijderd
Ik wil graag een groothoek lens kopen voor mijn sony trv 125,
weet iemand welke ik het beste kan nemen en die op mijn lens past? Heb ik ook een uv filter nodig? zo ja waarvoor?
zo ziet mijn lens er uit

weet iemand welke ik het beste kan nemen en die op mijn lens past? Heb ik ook een uv filter nodig? zo ja waarvoor?
zo ziet mijn lens er uit

Kan het wel eens 
Staat er niets over in in het boekie?
Staat er niets over in in het boekie?
Ik wil een digitale video camera aanschaffen, en heb natuurlijk al flink zitten vergelijken op internet en ook het topic doorgelezen.
Mijn voorlopige keuzemogelijkheden gaan uit naar de:
jvc: GR-DX55 of de GR-DX95 deze zijn bijna hetzelfde, de 95 heeft mogelijkheid om mpegjes op een geheugenkaartje op te nemen
sony: trv22e
verschil tussen beide:
- Sony heeft een color viewfinder, dit klinkt natuurlijk leuk, maar t woord zegt het al view-finder, in kleur is dat leuker maar werkt dat net zo goed als zwart/wit? Op zich wil ik kleur maar ik weet niet wat voor schermpje erin zit en of dat ook echt technisch gezien beter is.
-JVC heeft 16x optische zoom, Sony maar 10x. Ik las dat het na een keer of 7 x zoomen al lastig wordt vast te filmen dus ga ik er van uit dat 10 keer zat is (voorlopig ook niet de gedachte om een statief erbij te nemen)
-Sony schijnt beter in donkere ruimtes te zijn, aldus enkele reacties in dit topic. Nou was ik niet echt van plan in het donker te filmen, dus dit lijkt me niet zon bezwaar. Tenzij het verschil echt heel erg is, t kan altijd een keer van pas komen.
- beiden hebben ze i.LINK (Digital In- / Out) dus dat zit wel goed.
Verder heb ik gelezen dat bij JVC het geluid wat slechter is, op kieskeurig krijgt de GR-DX55 dan ook een 7 en beeldkwaliteit een 8 op basis van 1 review en de GR-DX95 krijgt respectievelijk een 8 en een 8,5 op basis van 2 reviews. (de specificaties van deze zijn gewoon gelijk qua geluid en beeld)
De trv-22 krijgt voor geluid een 7,7 en voor beeld een 9,1 maar op basis van 20 reviews.
Dus het verschil voor geluid scheelt niet zoveel tussen beiden, maar beeld dus wel en de JVC's hebben 17 reviews minder. Dus als iemand hier nog een van de cams heeft, geef je mening!
Maar ik kan natuurlijk iets (belangrijks) vergeten zijn, tis mn eerste camera namelijk en tis een hoop geld, wil daarom een goede keuze maken. Dus als iemand nog tips of suggesties heeft, ze zijn van harte welkom
Mijn voorlopige keuzemogelijkheden gaan uit naar de:
jvc: GR-DX55 of de GR-DX95 deze zijn bijna hetzelfde, de 95 heeft mogelijkheid om mpegjes op een geheugenkaartje op te nemen
sony: trv22e
verschil tussen beide:
- Sony heeft een color viewfinder, dit klinkt natuurlijk leuk, maar t woord zegt het al view-finder, in kleur is dat leuker maar werkt dat net zo goed als zwart/wit? Op zich wil ik kleur maar ik weet niet wat voor schermpje erin zit en of dat ook echt technisch gezien beter is.
-JVC heeft 16x optische zoom, Sony maar 10x. Ik las dat het na een keer of 7 x zoomen al lastig wordt vast te filmen dus ga ik er van uit dat 10 keer zat is (voorlopig ook niet de gedachte om een statief erbij te nemen)
-Sony schijnt beter in donkere ruimtes te zijn, aldus enkele reacties in dit topic. Nou was ik niet echt van plan in het donker te filmen, dus dit lijkt me niet zon bezwaar. Tenzij het verschil echt heel erg is, t kan altijd een keer van pas komen.
- beiden hebben ze i.LINK (Digital In- / Out) dus dat zit wel goed.
Verder heb ik gelezen dat bij JVC het geluid wat slechter is, op kieskeurig krijgt de GR-DX55 dan ook een 7 en beeldkwaliteit een 8 op basis van 1 review en de GR-DX95 krijgt respectievelijk een 8 en een 8,5 op basis van 2 reviews. (de specificaties van deze zijn gewoon gelijk qua geluid en beeld)
De trv-22 krijgt voor geluid een 7,7 en voor beeld een 9,1 maar op basis van 20 reviews.
Dus het verschil voor geluid scheelt niet zoveel tussen beiden, maar beeld dus wel en de JVC's hebben 17 reviews minder. Dus als iemand hier nog een van de cams heeft, geef je mening!
Maar ik kan natuurlijk iets (belangrijks) vergeten zijn, tis mn eerste camera namelijk en tis een hoop geld, wil daarom een goede keuze maken. Dus als iemand nog tips of suggesties heeft, ze zijn van harte welkom
Verwijderd
Zo, de afgelopen dagen avonden op dit forum gelezen en andere reviewsites op inet. Ben van plan om ook een cam te kopen, maar zit te twijfelen tussen twee cams:
JVC GR-D30 en Sony MV600i
Waarvoor ik de cam ga gebruiken is alleen film, dus geen gedoe met foto's (heb ik mijn digi fotocam al voor.)
Maar nu zit ik nog met het volgende. De één zegt dat JVC weer klote filmt in het donker en de ander zegt dat Sony niet best presteert.
Ik ga over drie weken op vakantie (grote oversteek maken van tenerife naar de carieb per zeilboot
) Hiervoor ga ik de cam in eerste instantie geruiken, maar wil dan ook wel af en toe s'nachts filmen (bij maanlicht??).
Met welke cam kan ik dat het beste doen?? Of is dat puur persoonlijk?
Mijn maximale budget is ongeveer 650 euro (cam plus accesoires)
Waarvoor ik de cam ga gebruiken is alleen film, dus geen gedoe met foto's (heb ik mijn digi fotocam al voor.)
Maar nu zit ik nog met het volgende. De één zegt dat JVC weer klote filmt in het donker en de ander zegt dat Sony niet best presteert.
Ik ga over drie weken op vakantie (grote oversteek maken van tenerife naar de carieb per zeilboot
JVC gebruikt om in het donker te filmen een langere sluitertijd. Zolang er niets beweegt en de camera op een statief staat zal dat wel aardig werken, maar voor de rest krijg je alleen maar strepen enzo achter bewegende dingen. Sony heeft een infrarood lamp erop zitten en kan daarmee ook in het absolute donker (0 lux) filmen. Het nadeel hiervan is dat je geen kleur meer hebt en dat je maar een paar meter ver kan filmen. Dus in het donker filmen blijft een moeilijke zaak.Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 23:30:
Zo, de afgelopen dagen avonden op dit forum gelezen en andere reviewsites op inet. Ben van plan om ook een cam te kopen, maar zit te twijfelen tussen twee cams:
Ik ga over drie weken op vakantie (grote oversteek maken van tenerife naar de carieb per zeilboot![]()
![]()
) Hiervoor ga ik de cam in eerste instantie geruiken, maar wil dan ook wel af en toe s'nachts filmen (bij maanlicht??).
edit:
in bovenstaande tekst kunnen fouten staan ik bied geen garanties
in bovenstaande tekst kunnen fouten staan ik bied geen garanties
Verwijderd

GR-DVL 160
Afgelopen Donderdag gekocht in Alkmaar voor maar 399,- Eurotjes.
BELANGRIJKSTE FEATURES
- 1/4-inch 800.000-Pixel CCD
- 520 lijnen oplossend vermogen met Super High-Band Processor
- Digital Colour NightScope
- Digital Still uitgang (serieel)
- 2,5" Amorphous Silicon LCD kleurenmonitor
- Het verdient aanbeveling JVC MiniDV cassettes te gebruiken
Ik moet nog een Firewire IEEE 1394 kopen voor mijn pc! dan kan ik opnemen en bewerken van video filmpjes...
Verwijderd
Was ik weer even. Ik bedoelde overigens de Canon MV600i (ipv de Sony MV600i dus).
Maar ik heb dus uiteindelijk voor de JVC GR-D30 gekozen, dit omdat de prijs toch iets beter bij m'n budget paste en de camera werd overal vrij goed beoordeeld dus..
Moet alleen nog een Firewire kaartje voor de pc kopen, maar dat komt wel. Eerst eens even een beetje proberen te filmen. Hij ligt overigens lekker in de hand.
Ben er erg tevreden mee!
Maar ik heb dus uiteindelijk voor de JVC GR-D30 gekozen, dit omdat de prijs toch iets beter bij m'n budget paste en de camera werd overal vrij goed beoordeeld dus..
Moet alleen nog een Firewire kaartje voor de pc kopen, maar dat komt wel. Eerst eens even een beetje proberen te filmen. Hij ligt overigens lekker in de hand.
Ben er erg tevreden mee!
Verwijderd
effe nog vraagje:
Maakt het uit welke merk firewire IEEE 1394??? of zijn ze allemaal hetzelfde?
Maakt het uit welke merk firewire IEEE 1394??? of zijn ze allemaal hetzelfde?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 00:19 ]
Verwijderd
Nee maakt niet uit wat voor Firewire 
Ik ben heel benieuwd wat deze supercam gaat kosten!
http://www.kemplar.com/p100_ts.htm
Ik ben heel benieuwd wat deze supercam gaat kosten!
http://www.kemplar.com/p100_ts.htm
Ja moet kunnen je hebt een 37mm draad en dus moet je een lens met 37mm draad kopen bv deze.Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 23:30:
Ik wil graag een groothoek lens kopen voor mijn sony trv 125,
zo ziet mijn lens er uit
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar veel lenzen van Sony komen met adapter ringen (52, 37, 30mm etc.), je moet dus gewoon even in de doos kijken of ze erbij zitten.
* Gutteguttegut heeft zelf ook een groothoek lens van Sony met 3 adapter ringen waaronder 1 voor zn digivideocam(52mm) en 1 voor zn digifotocam(37mm).
[ Voor 19% gewijzigd door Gutteguttegut op 27-10-2003 05:37 ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Ik denk vanwegeVerwijderd schreef op 27 October 2003 @ 05:01:
Oh, OK! maar waarom zit er zoveel verschil in prijs dan???
a. de hoeveelheid poorten
b. de aanwezigheid van eventueel USB2.0
c. meeleveren van kabels
kies maar uit welke optie (meerdere opties mogelijk
Hoeveel diskspace heb je nodig voor het capturen van een minuut / uur minidv beeld / geluid?
Ongeveer? Is er geen vuisregel van x mb per minuut? Ik neem aan dat het niet variabel is namelijk.Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 10:43:
voor een tapeje van een uur ben je ongeveer 13 GB kwijt, dus dat tikt hard aan
Ik wil binnenkort de JVC GR DX 25 kopen alleen las ik laatst op een site dat je af en toe de motor hoort tijdens in en uit zoomen.
Kan iemand hier die een camera heeft uit dezelfde serie, dit bevestiging? en zo ja, hoe erg is het? valt het bijna niet op of is het zeer storend?
Kan iemand hier die een camera heeft uit dezelfde serie, dit bevestiging? en zo ja, hoe erg is het? valt het bijna niet op of is het zeer storend?
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Verwijderd
Waarom niet variabel? Een foto uit een digitale camera is toch ook variabel in omvang? Heeft te maken met het kleurenspectrum en vlakgroottes...Bor_de_Wollef schreef op 30 oktober 2003 @ 10:47:
[...]
Ongeveer? Is er geen vuisregel van x mb per minuut? Ik neem aan dat het niet variabel is namelijk.
Verwijderd
DV
A digital standard created by a consortium of camcorder vendors, which uses Motion JPEG video at a 720 by 480 resolution at 29.97 frames per second, stored at a bit rate of 25Mbps.
Resolution
The size of a video frame, measured in pixels. Digital video has a resolution of 720 by 480, which means that every complete frame (two fields combined) is 720 pixels wide and 480 pixels high
(bron)
A hard drive must also be fairly large to handle digital video work. If you want to capture an hours worth of video it will require 13 Gigabytes of hard drive space. Not too many years ago that would have been considered a huge hard drive. Today, new systems are being built with that much space at a minimum, with larger hard drives becoming much more likely.
Keep in mind that 13GB is just for the video storage. If you edit it you will need more space than that. If you only have one drive, you will also have your operating system and all your other files on it too.
(bron)
A digital standard created by a consortium of camcorder vendors, which uses Motion JPEG video at a 720 by 480 resolution at 29.97 frames per second, stored at a bit rate of 25Mbps.
Resolution
The size of a video frame, measured in pixels. Digital video has a resolution of 720 by 480, which means that every complete frame (two fields combined) is 720 pixels wide and 480 pixels high
(bron)
A hard drive must also be fairly large to handle digital video work. If you want to capture an hours worth of video it will require 13 Gigabytes of hard drive space. Not too many years ago that would have been considered a huge hard drive. Today, new systems are being built with that much space at a minimum, with larger hard drives becoming much more likely.
Keep in mind that 13GB is just for the video storage. If you edit it you will need more space than that. If you only have one drive, you will also have your operating system and all your other files on it too.
(bron)
Thanks!
Hmmz volgens mij is hier in Europa die framerate 25 fps.
Die 29.97 zou wel eens Amerikaans kunnen zijn.
..verkeerde topic
[ Voor 95% gewijzigd door FrankGuthrie op 30-10-2003 21:57 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Ik ben ook naarstig op zoek naar de juiste cam voor mij. Ik wil behoorlijke kwaliteit video en weinig gadgets, foto's e.d boeit niet, wel behoorlijk beeld bij binnen opnamen en de mogelijkheid een externe mic aan te sluiten (ivm bandje). DV-in hoeft ook niet .
Ik twijfel tussen de volgende cams
- Canon MV650i 629,00*
- Panasonic NV-GS10EG 515,00*
- Sony DCR-TRV22 628,00
- JVC GR-DVL367 639,00
Waarbij vanwege de prijs de panasonic natuurlijk t meest interessant is (prijzen zijn uit duitsland, scheelt erg veel)
Mijn vraag is eigenlijk de volgende: Dit zijn allemaal recente modellen, maar vaak is het mogelijk wat oudere modellen te kopen voor minder. Waarin zit nu de meetse progressie in de nieuwe modellen tov cams van pakweg 2 jar geleden? Is dat hoofdzakelijk het formaat van de camera of zijn er ook veel ontwikkelingen in beeldkwaliteit geweest?
Ben ook erg benieuwd naar ervaringen met die panasonic, met name de kwaliteit bij binnenshuis filmen
Ik twijfel tussen de volgende cams
- Canon MV650i 629,00*
- Panasonic NV-GS10EG 515,00*
- Sony DCR-TRV22 628,00
- JVC GR-DVL367 639,00
Waarbij vanwege de prijs de panasonic natuurlijk t meest interessant is (prijzen zijn uit duitsland, scheelt erg veel)
Mijn vraag is eigenlijk de volgende: Dit zijn allemaal recente modellen, maar vaak is het mogelijk wat oudere modellen te kopen voor minder. Waarin zit nu de meetse progressie in de nieuwe modellen tov cams van pakweg 2 jar geleden? Is dat hoofdzakelijk het formaat van de camera of zijn er ook veel ontwikkelingen in beeldkwaliteit geweest?
Ben ook erg benieuwd naar ervaringen met die panasonic, met name de kwaliteit bij binnenshuis filmen
Verwijderd
Kan, maar je cam kan je instellen op PAL of NTSC, en met je computer kun je ook beide capturen, alleen Europese TV-toestellen gebruiken PAL en dan heb je dus niet zo gek veel aan NTSCSolosmots schreef op 30 oktober 2003 @ 20:37:
Hmmz volgens mij is hier in Europa die framerate 25 fps.
PAL heeft minder frames maar heeft een afmeting (wanneer je captured) van 768x576 pixels terwijl NTSC maar 640x480 heeft maar wel weer meer frames. NTSC sluit ook beter aan bij PC systemen omdat het speciaal er voor ontworpen is.
(meer info? http://www.pctechguide.com/24digvid.htm#Video_capture )
Uhhhh..... is het niet zo dat PAL een resolutie heeft van 720 *576 ipv de 768x576
die jij aangeeft???
die jij aangeeft???
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Verwijderd
Nee want dan heb je geen 4:3 verhouding, lees de link hierboven maar es door...ChojinZ schreef op 31 oktober 2003 @ 12:57:
Uhhhh..... is het niet zo dat PAL een resolutie heeft van 720 *576 ipv de 768x576
die jij aangeeft???
Mmmm...... Ik snap het niet meer. Kheb een beetje rondgesnuffeld op het net en kom telkens 2 soorten resolutie's bij PAL tegen. Die jij noemt (768x576 )
Maar ook die 720 * 576 (lees deze link maar eens door : http://www.videoaudioreport.nl/pdf/Datascan12-01.pdf )
Daarnaast geeft mijn Cinergy 400 tv-kaart van Terratec aan dat 720 * 576 de PAL standaard is.
Wie kan mij dit verschil verklaren???
Maar ook die 720 * 576 (lees deze link maar eens door : http://www.videoaudioreport.nl/pdf/Datascan12-01.pdf )
Daarnaast geeft mijn Cinergy 400 tv-kaart van Terratec aan dat 720 * 576 de PAL standaard is.
Wie kan mij dit verschil verklaren???
Verwijderd
Je hebt dus verschillende output formaten.
Beetje duidelijker zo?
Dit komt omdat het beeldscherm van je PC met andere lijn/pixelbreedtes rekent dan je TV. Square pixel staat dan voor de verhouding van je tv terwijl nonsquare rekening houd met de pixels op je computerscherm.525: square pixel 646 x 486 NTSC resolution
625: square pixel 768 x 576 PAL resolution
CCIR601 525: nonsquare pixel 720 x 486 NTSC resolution
CCIR601 625: nonsquare pixel 720 x 576 PAL resolution
Beetje duidelijker zo?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 16:25 ]
Dit topic is gesloten.